• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:02
Daarom zou ik ook nooit een auto willen die flink spraak gestuurd is. Geen haar op mijn hoofd die daar aan zou denken. Hoe mooi de auto ook is.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

NaN schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 10:37:
[...]

Wow, zo simpel? En gaat hij dan ook preconditioneren, indien nodig?
natuurlijk heb je kans de laatste weken dat hij reageert met "sorry, ik begrijp het niet" want dat komt de laatste twee weken steeds vaker voor, eigenlijk sinds LTE wegviel en 3G de meest snelle internetverbinding geworden is.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 16:31:
Daarom zou ik ook nooit een auto willen die flink spraak gestuurd is. Geen haar op mijn hoofd die daar aan zou denken. Hoe mooi de auto ook is.
nou ja, kan wel, zolang je ook maar gewoon netjes alles via knoppen of scherm kunt bedienen.
Spraaksturing moet een toevoeging zijn op, niet vervanger van...

• Juancho
Dat bedoel ik dan ook. Auto's waar de meest basis functies in het scherm verstopt zijn en niet met 1 druk of klik te gebruiken zijn. En dat ze dan zeggen; dat kan verrekte mooi via spraak!!

Niet mijn ding zeg maar.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• cdwave
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:53
Zoiets als navigatiebestemmingen of verzoeknummers vind ik wel handig via spraak, dan kun je dat hands-free doen. Maar dan graag zoals mijn vorige auto, gewoon lokaal, en alleen maar standaardzinnetjes die altijd hetzelfde doen. Met die Google zooi is het net alsof je iets aan je dementerende schoonmoeder probeert te vragen, het is maar afwachten wat er gaat gebeuren, en elke dag is anders...

• Juancho
Dat moet dus met Gemini, op een veel menselijker taal dus, veel soepeler gaan. De Google Assistent is idd redelijk waardeloos of waardelozer geworden want net als onze Ron merk ik ook steeds vaker dat de mevrouw aan de andere kant van het lijntje het niet weet. Zelfs hele simpele vragen niet. Misschien te maken met de transitie naar Gemini.

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 16:58:
Dat moet dus met Gemini, op een veel menselijker taal dus, veel soepeler gaan. De Google Assistent is idd redelijk waardeloos of waardelozer geworden want net als onze Ron merk ik ook steeds vaker dat de mevrouw aan de andere kant van het lijntje het niet weet. Zelfs hele simpele vragen niet. Misschien te maken met de transitie naar Gemini.
We gaan het zien, zojuist Gemini geforceerd in de auto.
Leek inderdaad beter te gaan.

Methode (voor zover nog niet benoemd hier, anders excuus voor de herhaling) :
- In je googleaccount waar de auto op staat eerst via je GSM of laptop inloggen en de taal op Engels(US) zetten.
- Daarna in de auto idem taal op Engels(US) zetten
- Dan met de homeknop de zaak rebooten
- Na die herstart was Gemini direct beschikbaar
- Taal overal weer teruggezet, bleef werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qRnoVfROMH4CnOByC72om6_jwT4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/rnIiKwqe6YSgEJ38bMdCzFRf.jpg?f=user_large

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

ron65 schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 16:31:
[...]

natuurlijk heb je kans de laatste weken dat hij reageert met "sorry, ik begrijp het niet" want dat komt de laatste twee weken steeds vaker voor, eigenlijk sinds LTE wegviel en 3G de meest snelle internetverbinding geworden is.
Bij mij werkt LTE gelukkig dan weer wel, de laatste 2 weken. Bij mij was het juist andersom. 8)7

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19:11
ron65 schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 17:33:
[...]

- In je googleaccount waar de auto op staat eerst via je GSM of laptop inloggen en de taal op Engels(US) zetten.

[Afbeelding]
Maar met deze oplossing waarbij je de Engelse versie forceert moet je Gemini in het Engels aanspreken neem ik aan?

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:54
ron65 schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 17:33:
[...]

[Afbeelding]
Bij mij staat alles op nl en dan werkt het ook gewoon..

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 20:28
Kammika schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 18:58:
[...]

Bij mij staat alles op nl en dan werkt het ook gewoon..
Hoe heb je Gemini dan tevoorschijn getoverd? Eerst via US English en dan weer terug naar NL?

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

• Juancho
Gemini NL wordt ook gewoon uitgerold hoor. Alleen nog (lang) niet voor iedereen. Gewoon geduld hebben.

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:54
Venomer schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 19:36:
[...]

Hoe heb je Gemini dan tevoorschijn getoverd? Eerst via US English en dan weer terug naar NL?
Nee, stond er ineens op…
Pagina: 1 ... 378 379 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"