• Microstar
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:08
Juancho schreef op maandag 6 juli 2026 @ 17:06:
[...]

Heb je ze de wagen al eens, bijv. een week mee gegeven? Mijn dealer stelde dat vaak wel voor als iets niet direct zichtbaar was. Dan neemt een monteur de wagen mee en ervaart het dan zelf.
Goede tip, bedankt. Eerlijk gezegd had ik verwacht dat de verdeler zelf met zo’n voorstel zou komen, in plaats van de wagen alleen te resetten of uit te lezen.

2022 XC40 MY23 P6 Plus

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:40
Juancho schreef op maandag 6 juli 2026 @ 17:08:
[...]

Al eerder aangehaald maar met een speedtest kan je gewoon zien dat het verschil heel fors is. En dat zie je terug bijv. bij buffering als je veel Spotify gebruikt. Of het laden van Maps. Het zal wellicht niet iedereen en altijd/overal opvallen, maar het is weldegelijk een aantoonbaar verschil. Het valt mij altijd gelijk op, en ik weet dat er veel meer mensen zijn die net een langere buffering hebben. Wellicht is het minder aanwezig als je al op het randje zit tussen hele slechte 4g en prima 3g. Maar normaliter is die dekking in NL en grote delen van Europa toch wel gewoon goed lijkt me. Maargoed, wel prettig natuurlijk voor de mensen die vaak op 3g zitten en er nul last van hebben. Dan zou ik me ook niet druk maken nee.
Met speedtest zal je veel hogere snelheid krijgen, maar dat is bandbreedte die Maps en spotify niet gebruiken

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Kammika schreef op maandag 6 juli 2026 @ 17:37:
[...]

Met speedtest zal je veel hogere snelheid krijgen, maar dat is bandbreedte die Maps en spotify niet gebruiken
Dat er letterlijk bufferen in beeld staat komt toch ergens vandaan ;) . En gek genoeg zie ik dat nooit bij LTE.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio | MacBook Air 13" M5 24GB 1TB

• Juancho
  • Nu online
Microstar schreef op maandag 6 juli 2026 @ 17:10:
[...]

Goede tip, bedankt. Eerlijk gezegd had ik verwacht dat de verdeler zelf met zo’n voorstel zou komen, in plaats van de wagen alleen te resetten of uit te lezen.
Tja ze zullen dat ook niet bij ieder "pijntje" aanbieden natuurlijk. Maar als je het eens in een logboek voor jezelf bij houdt en je kan ze aantonen van kijk, hier is het allemaal gebeurt. 100% zeker dat er wel iets te regelen valt. En als je er op aandringt kan je Volvo ook vragen een soortgelijke wagen in ruil mee te krijgen. Dan kan jij die eens testen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio | MacBook Air 13" M5 24GB 1TB

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17:08
@Juancho Op de website van Odido staat dus NIET wanneer het uitgeschakeld wordt. Alleen dat het niet voor augustus is. Dat is wat ik schreef en jij bevestigt dat met jouw citaat van hun website.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

• Juancho
  • Nu online
Venomer schreef op maandag 6 juli 2026 @ 18:21:
@Juancho Op de website van Odido staat dus NIET wanneer het uitgeschakeld wordt. Alleen dat het niet voor augustus is. Dat is wat ik schreef en jij bevestigt dat met jouw citaat van hun website.
Ja zo las ik het later ook. Maar dat bericht is sowieso van 2024 en sindsdien 0 communicatie over het uitfaseren als ik zo wat zoek. Dat is sowieso wel veelzeggend dan. Odido is ook de enige in NL die nog 3G ondersteund.

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Claude

not AI... (member since 2001)

Juancho schreef op maandag 6 juli 2026 @ 17:08:
[...]

Al eerder aangehaald maar met een speedtest kan je gewoon zien dat het verschil heel fors is. En dat zie je terug bijv. bij buffering als je veel Spotify gebruikt. Of het laden van Maps. Het zal wellicht niet iedereen en altijd/overal opvallen, maar het is weldegelijk een aantoonbaar verschil. Het valt mij altijd gelijk op, en ik weet dat er veel meer mensen zijn die net een langere buffering hebben. Wellicht is het minder aanwezig als je al op het randje zit tussen hele slechte 4g en prima 3g. Maar normaliter is die dekking in NL en grote delen van Europa toch wel gewoon goed lijkt me. Maargoed, wel prettig natuurlijk voor de mensen die vaak op 3g zitten en er nul last van hebben. Dan zou ik me ook niet druk maken nee.
Zou je het zelf kunnen oplossen door de SIM te vervangen door een data-SIM van jezelf met een andere provider? KPN, bijvoorbeeld.

• Tranquility
  • Laatst online: 16:42
Claude schreef op maandag 6 juli 2026 @ 19:41:
Zou je het zelf kunnen oplossen door de SIM te vervangen door een data-SIM van jezelf met een andere provider? KPN, bijvoorbeeld.
Waarschijnlijk is het data abonnement gekoppeld aan de Connect Plus diensten. Ook heeft volgens mij de volledig elektrische Recharge modellen geen fysieke sim kaart meer maar een esim.

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Tranquility schreef op maandag 6 juli 2026 @ 08:18:
Sinds vanmorgen is LTE weer terug van twee weken weg geweest.
Zou Volvo de rekening hebben betaald? ;)
hier nog niet, vandaag nog tweemaal gereset onderweg, maar nog altijd 3G

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

• Tranquility
ron65 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 00:47:

hier nog niet, vandaag nog tweemaal gereset onderweg, maar nog altijd 3G
Het blijft bizar die versxchillen.
Alsof het Volvo (Odido?) netwerk uit verschillende segmenten bestaat met ieder een eigen setting voor dataverbruik o.i.d. en ze naar believen de snelheid naar beneden kunnen aanpassen. Hopelijk is dat met het verdwijnen van 3G straks niet meer aan de orde.

[ Voor 10% gewijzigd door Tranquility op 07-07-2026 08:43 ]

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:28
Onlangs, voor het weekend nog, weer eens in de file gestaan op een plaats waar nieuwe asfalt was gelegd. Dus natuurlijk vrij snel de waarschuwing over mijn bandenspanning, zonder te specifiëren over welke band het ging.

Deze ochtend dan maar eens opgepompt en dus tegelijk uitgelezen met mijn pompje. Allen stonden ze op 265, en ze waren gecalibreerd op 270. In mijn ogen is dat uitmeetsysteem voor de banden toch wel één van zwakste punten van deze wagen. Ook al het niet echt verklaarbaar verschil dat sommigen andere precies wel betere sensoren hebben die aangeven welke band het probleem is. Aan de uitvoering zou het niet mogen liggen aangezien het een Ultimate is (MY23)

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:17
-Vasa- schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 09:25:
Onlangs, voor het weekend nog, weer eens in de file gestaan op een plaats waar nieuwe asfalt was gelegd. Dus natuurlijk vrij snel de waarschuwing over mijn bandenspanning, zonder te specifiëren over welke band het ging.

Deze ochtend dan maar eens opgepompt en dus tegelijk uitgelezen met mijn pompje. Allen stonden ze op 265, en ze waren gecalibreerd op 270. In mijn ogen is dat uitmeetsysteem voor de banden toch wel één van zwakste punten van deze wagen. Ook al het niet echt verklaarbaar verschil dat sommigen andere precies wel betere sensoren hebben die aangeven welke band het probleem is. Aan de uitvoering zou het niet mogen liggen aangezien het een Ultimate is (MY23)
Volvo gebruikt geen druksensoren maar ‘kijkt’ of het aantal omwentelingen voor een afgelegde afstand van ieder wiel binnen de norm valt en tevens onderling ongeveer ‘gelijk’ is. Dat is natuurlijk niet zo nauwkeurig als druksensoren maar heeft wel als voordeel dat je geen dure en storingsgevoelige sensoren nodig hebt voor je zomer en of winterbanden. Die had ik op een andere auto vroeger wel en dat was best een drama.

Het is sowieso goed om de bandenspanning iedere 2-3 weken even te controleren en daarbij ook even een visuele check te doen. Ik heb een bandenpomp van Makita ( wat dezelfde accu’s gebruikt als mijn gereedschap en dat slaat automatsch af bij de ingestelde druk. Valt me op dat er ook na zo’n korte tijd van 2 of 3 weken vaak wel een ‘drupje’ lucht bij moet.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• Mga1600
Ik zag net in één Volvo YouTube filmpje dat we allemaal Apple Music gaan krijgen met een volgende OTA. Is dat goed/ beter of slechter dan Spotify Premium? Heeft iemand er ervaring mee.

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-07 08:28
Mga1600 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 09:53:
Ik zag net in één Volvo YouTube filmpje dat we allemaal Apple Music gaan krijgen met een volgende OTA. Is dat goed/ beter of slechter dan Spotify Premium? Heeft iemand er ervaring mee.
Als dat écht zo is dan zou ik heel blij zijn. Ik gebruik dit intussen al ruim 7 jaar en ben er erg over te spreken. Vergelijken met Spotify laat ik aan de professionals over.

• StevendGraaf
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:21
Kleine bug vandaag waardoor het bestuurderscherm de gehele rit in lichte kleuren was:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3MHixq2WRf8FNSnd2SN_zm-Fzvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vGqzHbjD6reQofYJpfPclrc5.jpg?f=fotoalbum_large

Blijf het jammer vinden dat je dat niet als standaard kunt instellen, geeft je hele dashboard een fris uiterlijk.

• Kammika
heb je linkje?

• -Vasa-
Mga1600 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 09:49:
[...]

Volvo gebruikt geen druksensoren maar ‘kijkt’ of het aantal omwentelingen voor een afgelegde afstand van ieder wiel binnen de norm valt en tevens onderling ongeveer ‘gelijk’ is. Dat is natuurlijk niet zo nauwkeurig als druksensoren maar heeft wel als voordeel dat je geen dure en storingsgevoelige sensoren nodig hebt voor je zomer en of winterbanden. Die had ik op een andere auto vroeger wel en dat was best een drama.

Het is sowieso goed om de bandenspanning iedere 2-3 weken even te controleren en daarbij ook even een visuele check te doen. Ik heb een bandenpomp van Makita ( wat dezelfde accu’s gebruikt als mijn gereedschap en dat slaat automatsch af bij de ingestelde druk. Valt me op dat er ook na zo’n korte tijd van 2 of 3 weken vaak wel een ‘drupje’ lucht bij moet.
Tuurlijk, ik vind het gewoon bijzonder dat ik eigenlijk bijna al kan gaan voorspellen wanneer ik een, schijnbaar, false positive ga krijgen over de bandendruk. En dat is echt wel los van wanneer ik ze eens bijpomp. Ik heb het vorig jaar onderweg letterlijk verschillende keren binnen de week gehad. Telkens warme dagen of, steeds met file en erg vaak als er iets aan de asfalst is gebeurd, al is dat laatste eerder toeval en eerder gelinkt aan lange files.

Ik gebruik er zelf een pompje voor van Bosch, laad op met usb-c en krijgt ze eigenlijk wel tot 280, maar het duurt een eeuwigheid ivg met 270. Voor de lange ritten met vakantie zorg ik sowieso dat ik wel naar een compressor ga om ze allemaal op 280 te zetten.

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 30-07 13:49
Iemand tips voor een telefoonhouder in de C40?

EV 82kWh; WP: ME PUZ-SWM120YAA + ERSF-VM2E + OSO boiler 300L RVS 3.1m2; PV: 13640 Wp O/W + SMA STP 10.0; AC: MTS2R-18HDI + MTS4R-28HDI-V2; Gasloos 08-2025

• cdwave
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:30
BaBoK schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 10:50:
Middenonder is een speciaal vakje om je telefoon neer te leggen. Met draadloze lader.

• Juancho
  • Nu online
BaBoK schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 10:50:
Brodit! Voordeel is dat je eenmalig een (draadloze) houder koopt en afhankelijk van welke auto je rijdt moet je nog een opzetstuk kopen. Dat eerste is best duur maar die kan je dus altijd hergebruiken. Zo'n klipje voor je auto is niet zo duur.

• Juancho
  • Nu online
Waar ik als eerste dan benieuwd naar ben is hoe ze Apple Music hebben ontwikkeld voor AAOS. Spotify heeft namelijk een dramatische uitgeklede versie beschikbaar voor AAOS. Echt waardeloos en daar zit ook al dik 5 jaar geen verbetering in.

• amarissimo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 15:28
cdwave schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 11:11:
[...]

Middenonder is een speciaal vakje om je telefoon neer te leggen. Met draadloze lader.
Ik dacht dat dat de telefoonverwarmer was. Dat doet ie namelijk goed, maar laden van een iPhone? Neu…

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Tranquility schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 07:31:
[...]

Het blijft bizar die versxchillen.
Alsof het Volvo (Odido?) netwerk uit verschillende segmenten bestaat met ieder een eigen setting voor dataverbruik o.i.d. en ze naar believen de snelheid naar beneden kunnen aanpassen. Hopelijk is dat met het verdwijnen van 3G straks niet meer aan de orde.
Echt...

En ik heb gisteren 480 km gereden, dus west oost en noord nederland gehad, maar waar ik ook resette... 3G.
Overmorgen moet ik een korty stukje door DLD, wellicht dat ie dan weer LTE oppikt

• Mga1600
Hier de telst (het filmpje is alleen maar tekst)

Apple Music beschikbaar in meer dan twee miljoen Volvo's, met tot drie maanden kosteloos Apple Music

Volvo Cars start met de integratie van Apple Music in meer dan twee miljoen Volvo’s via een over-the-air software-update. Ook de onlangs gelanceerde Volvo EX60 wordt eveneens geleverd met Apple Music die standaard geïntegreerd is wanneer de eerste klanten deze zomer de auto in ontvangst nemen.

Om nieuwe luisteraars op weg te helpen, biedt Volvo Cars in aanmerking komende klanten tot drie maanden kosteloos toegang tot Apple Music. Daarmee krijgen Volvo-rijders ruim de tijd om nieuwe artiesten te ontdekken en de soundtrack voor de volgende reis te vinden.

Bestuurders van de Volvo EX60, EX90 en ES90 kunnen bovendien genieten van Apple Music Spatial Audio, mogelijk gemaakt door Dolby Atmos-technologie en tot leven gebracht door het optionele Bowers & Wilkins Premium Sound-systeem. Dit zorgt voor een meeslepende luisterervaring waarbij luisteraars zich midden in het geluid bevinden, met muziek en zang die vanuit alle richtingen in het interieur klinken.

Als een van de grootste muziekstreamingdiensten ter wereld biedt Apple Music directe toegang tot meer dan 100 miljoen nummers, zonder advertenties. Of het nu gaat om een energieke afspeellijst voor de ochtendrit of juist om iets rustigers voor een rit laat op de avond, de muziek waar mensen van houden is daar te vinden.

Klanten kunnen eenvoudig inloggen met een Apple account en genieten van nummers, afspeellijsten en live radio, die gemakkelijk te bedienen zijn via spraakbesturing of het touchscreen. Nieuwe abonnees kunnen zich snel aanmelden en afspeellijsten en een volledige muziekbibliotheek van andere diensten overzetten. (Lees hier meer over het overzetten van een muziekbibliotheek.)

"Veel klanten gebruiken Apple Music vandaag de dag al op de telefoon of thuis. Door Apple Music rechtstreeks in de auto te integreren, maken we van Volvo's een bijzondere plek om muziek te beleven," zegt Alwin Bakkenes, Head of Global Software Engineering bij Volvo Cars. "Het voelt alsof je midden in een concertzaal of arena zit tijdens een favoriete live-uitvoering, of volledig wordt ondergedompeld in de nieuwste muziek in Spatial Audio, precies zoals de artiest het heeft bedoeld - een luisterervaring die je echt raakt."

High-fidelity geluid, verfijnd in de EX60, EX90 en ES90
De Volvo EX60, EX90 en ES90 zijn dankzij geavanceerde geluidsisolatie stiller dan welke Volvo ook die hieraan voorafging. Voortbouwend op Volvo Cars' traditie van premium audio-ervaringen in de auto tillen deze modellen geluidskwaliteit naar een nieuw niveau. Ze zijn leverbaar met een van de meest geavanceerde audiosystemen die ooit voor een auto zijn ontwikkeld, zorgvuldig afgestemd op de akoestiek van het interieur.

Het optionele Bowers & Wilkins-audiosysteem in de EX60, EX90 en ES90 biedt een uitzonderlijke muziekbeleving, met True Sound-technologie die wordt ondersteund door hoogwaardige luidsprekers die door het gehele interieur zijn geïntegreerd.

Met Apple Music Spatial Audio, mogelijk gemaakt door Dolby Atmos-technologie, ervaren Volvo-rijders muziek in meeslepende audiokwaliteit, waarmee de auto verandert in een premium luisteromgeving. Dolby Atmos zorgt voor een natuurlijkere, multidimensionale geluidservaring waarbij muziek en zang de luisteraar omringen met meer helderheid en diepte.

Belangrijke informatie
  • De software-update wordt beschikbaar voor de Volvo EX90, ES90, XC90, S90, V90, XC60, S60, V60, XC40, EX40 en EC40 vanaf modeljaar 2020. Het moment waarop de update beschikbaar komt, kan per model verschillen.
  • Volvo-rijders van bovengenoemde modellen die nieuw zijn bij Apple Music of terugkerende gebruikers zijn, krijgen tot drie maanden kosteloos toegang tot Apple Music. Deze aanbieding is geldig tot en met 6 juli 2027. In aanmerking komende klanten kunnen deze aanbieding verzilveren via de Volvo Cars-app. Meer informatie is beschikbaar via het customer support center op Volvocars.com.
  • Het Bowers & Wilkins-audiosysteem kan worden geselecteerd bij het bestellen van geselecteerde Volvo-modellen.

• Mga1600
Mga1600 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 13:47:
[...]

Apple Music beschikbaar in meer dan twee miljoen Volvo's, met tot drie maanden kosteloos Apple Music

Volvo Cars start met de integratie van Apple Music in meer dan twee miljoen Volvo’s via een over-the-air software-update. Ook de onlangs gelanceerde Volvo EX60 wordt eveneens geleverd met Apple Music die standaard geïntegreerd is wanneer de eerste klanten deze zomer de auto in ontvangst nemen.

Om nieuwe luisteraars op weg te helpen, biedt Volvo Cars in aanmerking komende klanten tot drie maanden kosteloos toegang tot Apple Music. Daarmee krijgen Volvo-rijders ruim de tijd om nieuwe artiesten te ontdekken en de soundtrack voor de volgende reis te vinden.

Bestuurders van de Volvo EX60, EX90 en ES90 kunnen bovendien genieten van Apple Music Spatial Audio, mogelijk gemaakt door Dolby Atmos-technologie en tot leven gebracht door het optionele Bowers & Wilkins Premium Sound-systeem. Dit zorgt voor een meeslepende luisterervaring waarbij luisteraars zich midden in het geluid bevinden, met muziek en zang die vanuit alle richtingen in het interieur klinken.

Als een van de grootste muziekstreamingdiensten ter wereld biedt Apple Music directe toegang tot meer dan 100 miljoen nummers, zonder advertenties. Of het nu gaat om een energieke afspeellijst voor de ochtendrit of juist om iets rustigers voor een rit laat op de avond, de muziek waar mensen van houden is daar te vinden.

Klanten kunnen eenvoudig inloggen met een Apple account en genieten van nummers, afspeellijsten en live radio, die gemakkelijk te bedienen zijn via spraakbesturing of het touchscreen. Nieuwe abonnees kunnen zich snel aanmelden en afspeellijsten en een volledige muziekbibliotheek van andere diensten overzetten. (Lees hier meer over het overzetten van een muziekbibliotheek.)

"Veel klanten gebruiken Apple Music vandaag de dag al op de telefoon of thuis. Door Apple Music rechtstreeks in de auto te integreren, maken we van Volvo's een bijzondere plek om muziek te beleven," zegt Alwin Bakkenes, Head of Global Software Engineering bij Volvo Cars. "Het voelt alsof je midden in een concertzaal of arena zit tijdens een favoriete live-uitvoering, of volledig wordt ondergedompeld in de nieuwste muziek in Spatial Audio, precies zoals de artiest het heeft bedoeld - een luisterervaring die je echt raakt."

De Volvo EX60, EX90 en ES90 zijn dankzij geavanceerde geluidsisolatie stiller dan welke Volvo ook die hieraan voorafging. Voortbouwend op Volvo Cars' traditie van premium audio-ervaringen in de auto tillen deze modellen geluidskwaliteit naar een nieuw niveau. Ze zijn leverbaar met een van de meest geavanceerde audiosystemen die ooit voor een auto zijn ontwikkeld, zorgvuldig afgestemd op de akoestiek van het interieur.

Het optionele Bowers & Wilkins-audiosysteem in de EX60, EX90 en ES90 biedt een uitzonderlijke muziekbeleving, met True Sound-technologie die wordt ondersteund door hoogwaardige luidsprekers die door het gehele interieur zijn geïntegreerd.

Met Apple Music Spatial Audio, mogelijk gemaakt door Dolby Atmos-technologie, ervaren Volvo-rijders muziek in meeslepende audiokwaliteit, waarmee de auto verandert in een premium luisteromgeving. Dolby Atmos zorgt voor een natuurlijkere, multidimensionale geluidservaring waarbij muziek en zang de luisteraar omringen met meer helderheid en diepte.

Belangrijke informatie
  • De software-update wordt beschikbaar voor de Volvo EX90, ES90, XC90, S90, V90, XC60, S60, V60, XC40, EX40 en EC40 vanaf modeljaar 2020. Het moment waarop de update beschikbaar komt, kan per model verschillen.
  • Volvo-rijders van bovengenoemde modellen die nieuw zijn bij Apple Music of terugkerende gebruikers zijn, krijgen tot drie maanden kosteloos toegang tot Apple Music. Deze aanbieding is geldig tot en met 6 juli 2027. In aanmerking komende klanten kunnen deze aanbieding verzilveren via de Volvo Cars-app. Meer informatie is beschikbaar via het customer support center op Volvocars.com.
  • Het Bowers & Wilkins-audiosysteem kan worden geselecteerd bij het bestellen van geselecteerde Volvo-modellen.
Alleen wel vreemd dat de EX30 niet genoemd wordt.

• Kammika
[...]

Belangrijke informatie
volvo heeft zelf ook een persbericht uitgebracht zie ik nu...

wel wazig: Brengen op 7 juli iets uit met een tekst dat je tot 6 juli hebt om erop te reageren...

overigens is Apple Music niet beter of slechter dan spotify. Gewoon 1 van de zovele muziekstreaming diensten tegenwoordig...

• cdwave
[...]... Dit zorgt voor een meeslepende luisterervaring waarbij luisteraars zich midden in het geluid bevinden, met muziek en zang die vanuit alle richtingen in het interieur klinken.
Vind ik altijd, eh, bijzonder, als men details uit een opname weet te halen die er nooit in hebben gezeten.

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
StevendGraaf schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 09:58:
Kleine bug vandaag waardoor het bestuurderscherm de gehele rit in lichte kleuren was:

[Afbeelding]

Blijf het jammer vinden dat je dat niet als standaard kunt instellen, geeft je hele dashboard een fris uiterlijk.
Ik snap die wisseling tussen light en dark mode sowieso al niet echt.
De kaart in de middenconsole switcht wel naar light mode, maar die in het dashboard blijft vrolijk in dark mode.
Wat is hier de logica achter? Overdag heb ik liever ook light mode op het dashboard, dat is veel beter te lezen.
Ik heb wel eens even light mode gehad op het dashboard. Helaas was dit weer weg na een gedwongen reset.

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-07 10:48
Kammika schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 14:00:
[...]

wel wazig: Brengen op 7 juli iets uit met een tekst dat je tot 6 juli hebt om erop te reageren...
6 juli 2027.. Dat is volgend jaar :)

• danny.s
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18:32
amarissimo schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 11:45:
[...]

Ik dacht dat dat de telefoonverwarmer was. Dat doet ie namelijk goed, maar laden van een iPhone? Neu…
Mijn iPhone 15 laad idd niet op, de 16e van mijn partner wel. Vraag me niet waarom.

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-07 10:48
danny.s schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 14:28:
[...]

Mijn iPhone 15 laad idd niet op, de 16e van mijn partner wel. Vraag me niet waarom.
Ook al zonder hoesje geprobeerd (wat natuurlijk irritant is, maar zou wel het een en ander kunnen verklaren).

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:05
ron65 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 13:44:
[...]

Echt...

En ik heb gisteren 480 km gereden, dus west oost en noord nederland gehad, maar waar ik ook resette... 3G.
Overmorgen moet ik een korty stukje door DLD, wellicht dat ie dan weer LTE oppikt
Je kunt restten wat je wil Ron, maar dat haalt niets uit. Het ligt niet aan je auto, maar aan onze provider, Die zit eventjes op 3G voor wat voor reden dan ook.

Zoals gewoonlijk, eventjes geduld en het lost zichzelf wel weer op 8)

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 60000km

• danny.s
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18:32
Sahi_NL schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 14:29:
[...]

Ook al zonder hoesje geprobeerd (wat natuurlijk irritant is, maar zou wel het een en ander kunnen verklaren).
Ben ik even over aant twijfelen. Kan ik straks nog wel eens proberen.

• Juancho
  • Nu online
Trasos schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 14:14:
[...]

Ik snap die wisseling tussen light en dark mode sowieso al niet echt.
De kaart in de middenconsole switcht wel naar light mode, maar die in het dashboard blijft vrolijk in dark mode.
Wat is hier de logica achter? Overdag heb ik liever ook light mode op het dashboard, dat is veel beter te lezen.
Ik heb wel eens even light mode gehad op het dashboard. Helaas was dit weer weg na een gedwongen reset.
Dat is heel simpel: drivers display werkt niet met dark/light mode. Wat jij zag is een bug, die heel soms voorbij komt. Dat had ik 6 jaar geleden al. Dark/light zit alleen op het middenscherm en daarbij kan je NIET kiezen welke je wil. In light mode kan je sowieso niks doen met brightness, alleen in darkmode kan je met een slider (vroeger fysiek, nu zit dat in het menu) de brightness aanpassen die volgens mij ook gelijk het interieur mee neemt. Weinig flexibiliteit dus maar 6 jaar geleden zijn er al vele request naar Volvo gestuurd om light/dark mode zelf te kunnen kiezen, altijd.

• Kammika
Sahi_NL schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 14:22:
[...]

6 juli 2027.. Dat is volgend jaar :)
7(8)7

• Kammika
ron65 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 13:44:
[...]

Echt...

Ik denk dat je naar Sint juttemis moet rijden, daar schijnen ze wel lte te hebben

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 17:38:
[...]

Ik denk dat je naar Sint juttemis moet rijden, daar schijnen ze wel lte te hebben
"Oke google, navigeer naar sint juttemis"

"Ik begrijp u niet, waar wilt u naar toe?"

"sint juttemis"

"Er is een carnavalsmonument met die naam in Breda, zal ik u daarheen navigeren?"

"laat maar"

8)7 8)7 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door ron65 op 07-07-2026 19:39 ]

• cdwave
ron65 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 19:36:
[...]"Ik begrijp u niet, waar wilt u naar toe?"
Dat zegt-ie bij mijn nou helaas nooit.

Als ik zeg "navigeer naar kantoor" dan zet hij zonder blikken of blozen vrolijk koers naar een of ander gebouw in Someren dat zichzelf "Het Kantoor" noemt.

• Venomer
Wel opvallend dat Apple Music door Google toegelaten wordt op AAOS. Zouden ze een handje geholpen zijn door de Europese Commissie? :P

Overigens zal ik het niet gaan gebruiken, want het is een betaalde dienst. En ik heb al een abonnement van Spotify.

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:44
Venomer schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 21:01:
Wel opvallend dat Apple Music door Google toegelaten wordt op AAOS. Zouden ze een handje geholpen zijn door de Europese Commissie? :P

Overigens zal ik het niet gaan gebruiken, want het is een betaalde dienst. En ik heb al een abonnement van Spotify.
Je mag het 2 à 3 maand gratis uitproberen.

• Mga1600
Kammika schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 14:00:
[...]

volvo heeft zelf ook een persbericht uitgebracht zie ik nu...

overigens is Apple Music niet beter of slechter dan spotify. Gewoon 1 van de zovele muziekstreaming diensten tegenwoordig...
Goed kijken ! 6 juli 2027 niet 2026

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-07 18:46

[ Voor 45% gewijzigd door jorisjansen3 op 08-07-2026 06:44 . Reden: Sorry, dit was al gezegd… ]

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:58

lord_fh

Hi

Omdat mijn 2024 Kona EV ivm hagelschade bij schadeherstel staat, heb ik een poolauto meegekregen op de zaak, een 2024 EX40 Extended Range Ultra 82 kWh. Prima auto tot nu toe, al vind ik hem wel wat abrupt met sturen in "autonoom" rijden, zeker als hij het niet helemaal snapt. De Kona doet dat wat meer glooiend is mijn idee maargoed, detail.

De vraag die ik heb is, ik heb het idee dat ik heel "hoog" zit. ik heb alles geprobeert qua (elektrische) stoelbediening maar lager wil hij niet. zijn er meer mensen die ervaren dat de zit best hoog is ?

PS5 Pro

• -Vasa-
lord_fh schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 08:11:
De vraag die ik heb is, ik heb het idee dat ik heel "hoog" zit. ik heb alles geprobeert qua (elektrische) stoelbediening maar lager wil hij niet. zijn er meer mensen die ervaren dat de zit best hoog is ?
Goh, mijn ervaring is het tegenovergestelde, ik vind dat mijn C40 net niet hoog genoeg kan. Ik zit graag met mijn hoofd net niet tegen het plafond zodat ik het best mogelijke overzicht heb. Waarschijnlijk dus iets dat ie niet veel toelaat naar de uitersten.

• Juancho
  • Nu online
ron65 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 19:36:
[...]

"Oke google, navigeer naar sint juttemis"

"sint juttemis"

"Er is een carnavalsmonument met die naam in Breda, zal ik u daarheen navigeren?"

"laat maar"

8)7 8)7 8)7
Straks met Gemini wordt het veel natuurlijker en beter. Dus nog even geduld voor je die update krijgt.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:18

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Venomer schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 21:01:

Het is ook al meer dan 10 jaar beschikbaar in de playstore, dus in die zin vond ik het eigenlijk best vreemd dat het niet al gewoon in AAOS zat.

* Orion84 gebruikt het volop, tot nu toe dus via carplay. Dit is wel weer een reden minder om Carplay te moeten gebruiken (gebruik het vooral ook voor de TomTom Go expert app).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Bwlian
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:30
lord_fh schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 08:11:

Yep. Het is een echte pest als je niet laag genoeg kan en na mijn wissel exact hetzelfde ervaren. Gelukkig wen je eraan na een goeie maand...

This space was intentionally left blank.

• MeHeKaCh
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-07 16:48

MeHeKaCh

XC40 SMER MY24 Plus

Ik vind persoonlijk de zitpositie echt prima. Ik zit wel op de laagste stand, maar dat is heel comfortabel voor mij. Wat ik wel mis in het afstellen. is een stuur dat verder naar me toe kan. Het stuur zit net te ver weg om goed actief te sturen en daarnaast ontspannen je arm te laten liggen en toch het stuur vast hebben. Ik ben er nog steeds niet helemaal aan gewend.

• Tranquility
MeHeKaCh schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 16:25:
Ik vind persoonlijk de zitpositie echt prima. Ik zit wel op de laagste stand, maar dat is heel comfortabel voor mij. Wat ik wel mis in het afstellen. is een stuur dat verder naar me toe kan. Het stuur zit net te ver weg om goed actief te sturen en daarnaast ontspannen je arm te laten liggen en toch het stuur vast hebben. Ik ben er nog steeds niet helemaal aan gewend.
Ik ben 1m90 en heb de stoel bijna op de hoogste stand staan en vind hoog zitten heerlijk. Hoe hoger hoe liever. :Y

• Venomer
MeHeKaCh schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 16:25:
Ik ben het met je eens over het instellen van het stuur. Om relaxed te zitten zou het stuur zo ver naar beneden moeten dat ik moeite krijg met in- en uitstappen en het bovenste deel van het display niet meer kan zien.

• tukker999
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 00:15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eg75uO821KEeK3voH65sKCGbFZs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J37ddO1fpy1pguSSmU7IY1fZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QwtlMHpQ_-_hCyPZWJL543TKOo4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RRN0FP60A5nIrEBrUc9reSjf.jpg?f=fotoalbum_largeIk trof een los onderdeel onder de motorkap.

Heeft iemand enig idee waar ik dit terug kan drukken?

21,9 kWh/100km

• BaBoK
Vraag ter bevestiging, klopt het dat achter in de kofferbak van de C40 geen 12v aansluiting zit? Enkel vooraan in het middenconsole?

EV 82kWh; WP: ME PUZ-SWM120YAA + ERSF-VM2E + OSO boiler 300L RVS 3.1m2; PV: 13640 Wp O/W + SMA STP 10.0; AC: MTS2R-18HDI + MTS4R-28HDI-V2; Gasloos 08-2025

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:14
BaBoK schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 22:02:
Vraag ter bevestiging, klopt het dat achter in de kofferbak van de C40 geen 12v aansluiting zit? Enkel vooraan in het middenconsole?
Jep helaas wel... ik heb wel eens nagevraagd. 500€ voor een aansluiting... dan maar niet

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• BaBoK
caspervc schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 22:14:
[...]

Jep helaas wel... ik heb wel eens nagevraagd. 500€ voor een aansluiting... dan maar niet
Idd dan maar niet!

Vraag, klopt het dat bij de C40 er niet standaard bij zit:

- trekoog

- granny charger

- compressor of iets dergelijks bij slappe band

?

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

BaBoK schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 22:37:
[...]

Idd dan maar niet!

Vraag, klopt het dat bij de C40 er niet standaard bij zit:

- trekoog

- granny charger

- compressor of iets dergelijks bij slappe band

?
In de frunk, het matje op de bodem omhoog tillen, daar zit het trekoog en een compressortje. De granny loader moet je zelf aanschaffen, maar ik vind dat verspild geld. Nooit nodig gehad, en bovendien (die discussie staat een heel eind terug in dit topic) is het eenvoudig om er een brandgevaarlijke situatie mee te creëren bij verkeerd gebruik.

• BaBoK
ron65 schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 22:54:
[...]

In de frunk, het matje op de bodem omhoog tillen, daar zit het trekoog en een compressortje. De granny loader moet je zelf aanschaffen, maar ik vind dat verspild geld. Nooit nodig gehad, en bovendien (die discussie staat een heel eind terug in dit topic) is het eenvoudig om er een brandgevaarlijke situatie mee te creëren bij verkeerd gebruik.
Tis echt niet normaal zo goed, overal een antwoord op! Thanks!

• Juancho
  • Nu online
Een Grammy kan je er vaak wel gratis bij babbelen overigens

• -Vasa-
Juancho schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 09:03:
Voor mijn MY23 C40 kreeg ik die er ook nog wel bij.

• tukker999
Juancho schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 09:03:
Een Grammy is inderdaad gratis, maar je moet er wel heel erg je best voor doen.

Rond eind september hoor je of je genomineerd bent. De feestelijke uitreiking is waarschijnlijk eind januari.

21,9 kWh/100km

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:21
tukker999 schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 20:53:
[Afbeelding]

[Afbeelding]Ik trof een los onderdeel onder de motorkap.

Het doet me denken aan het kapje dat vooraan de rails van de stoel zit. Die komt bij mij ook vaak los. Maar het is het zo te zien niet, ook een gekke plek om het te vinden. Maar die platte lipjes in de breedte doen wel vermoeden dat het eenzelfde soort constructie is. Je zoekt dus denk ik iets breeds/plats waar het in moet.

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

-Vasa- schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 09:14:
[...]

Voor mijn MY23 C40 kreeg ik die er ook nog wel bij.
Ik kreeg m er niet bij, bij aflevering wel naar gevraagd maar "nee meneer, uw LM heeft die er niet bijbesteld, dus kunnen we die alleen tegen contante betaling aan u leveren"

• RickKoets
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:46
[...]

Damn, wat een geld....
Bij mij is die zonder meerkosten geplaatst op mijn verzoek toen mijn trekhaak eronder gezet werd. Trekhaak is achteraf geplaatst ipv af fabriek.
tukker999 schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 20:53:
[Afbeelding]

[Afbeelding]Ik trof een los onderdeel onder de motorkap.

Grappig, ik heb dezelfde al 3 jaar losliggen in mijn auto. Lag in de frunk na levering. Gevalletje; moet ik ooit nog is navragen. Auto gaat nu over 9 maanden er alweer eruit :+

[ Voor 52% gewijzigd door RickKoets op 09-07-2026 16:34 ]

• Mga1600
BaBoK schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 22:02:
Bij mij hebben ze die 12v aansluiting in de C40 destijds gratis gemaakt toen ze de trekhaak aan het installeren waren

• BaBoK
Mga1600 schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 16:45:
[...]

Bij mij hebben ze die 12v aansluiting in de C40 destijds gratis gemaakt toen ze de trekhaak aan het installeren waren
Ah en waar zit die dan? Ik zie wel bij mij een knopje om de trekhaak onder de auto uit te halen maar meer niet

• RickKoets
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:46
BaBoK schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 16:52:
[...]

Ah en waar zit die dan? Ik zie wel bij mij een knopje om de trekhaak onder de auto uit te halen maar meer niet
Bij mij zit hij naast dat knopje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/590BtoUhyWpQYjCQBTl2wD0DgBU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TMDwoV8siouesZrvbadQ4s1Y.jpg?f=fotoalbum_large

• Orion84

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

[...]

Is dat dan wellicht afhankelijk van of er een trekhaak aangesloten is waarmee al wat bedrading is voorbereid of zo? Ik heb daar destijds ook navraag over gedaan en daar kwam een bedrag van 95 euro naar voren. Dat was weliswaar vóór het bestellen geloof ik, dus misschien dat dat in de praktijk ook meer zou zijn geweest. Heb het ondertussen nog niet laten doen, zo vaak heb ik het niet nodig en de kabel van mijn koelbox is ook lang genoeg om voorin in te steken als het moet.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• tukker999
RickKoets schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 16:58:
[...]

Bij mij zit hij naast dat knopje:
[Afbeelding]
Dan weet ik nu waar ik moet zoeken naar de bedrading. Zit vast wel een stekkertje achter. Even onderdeel kopen en klaar. (vermoed ik)

21,9 kWh/100km

• Mga1600
BaBoK schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 16:52:
[...]

Die trekhaak kwam van mijn eerdere P8 en is toen overgezet op die toenmalige C40 Twin. Bij die gelegenheid , toen alles toch open lag en los was hebben ze dat stopcontact op mijn speciale verzoek er ook meteen ingezet (in het rechter bekledingspaneel)

Dat was onderdeel van de onderhandelingen bij inruil. Die trekhaak ombouw en dat stopcontact was ‘een laatste klap’ voor het handenschudden.

Bij de opvolger van de C40 (dus mijn huidige XC60) zat hij de trekhaak er al af-fabriek op en is dat stopcontact ook standaard.

• Tranquility
Mga1600 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 00:29:
Die trekhaak kwam van mijn eerdere P8 en is toen overgezet op die toenmalige C40 Twin. Bij die gelegenheid , toen alles toch open lag en los was hebben ze dat stopcontact op mijn speciale verzoek er ook meteen ingezet (in het rechter bekledingspaneel)

Dat was onderdeel van de onderhandelingen bij inruil. Die trekhaak ombouw en dat stopcontact was ‘een laatste klap’ voor het handenschudden.

Bij de opvolger van de C40 (dus mijn huidige XC60) zat hij de trekhaak er al af-fabriek op en is dat stopcontact ook standaard.
Ik heb ook achteraf na aankoop de originele trekhaak er onder laten zetten bij de Volvo dealer en die hebben op mijn verzoek meteen een 12v aansluiting aangebracht. Was iets van €100,- extra op de totale rekening van aanschaf en montage van de trekhaak.

• Juancho
  • Nu online
Had en heb nu ook het stopcontact maar eigenlijk in 6 jaar nog nooit gebruikt. We hebben ook geen grote koelbox die je er op kan aansluiten en die dingen zijn sowieso best duur. Als we dan een roadtrip maken door Europa nemen we vaak koeltassen mee gevuld met frisdrank flessen die bevroren zijn, blijft enorm lang koud. Dus zodoende alsnog koude drankjes en eten op de heen weg. Het is dat de beide keren dat stopcontact erin zat anders had ik het niet zelf gekozen tegen een meerprijs.

• cdwave
Juancho schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 14:56:
... We hebben ook geen grote koelbox die je er op kan aansluiten en die dingen zijn sowieso best duur...
Een "echte" compressor gebaseerde koelbox is inderdaad duur, en als je die in de kofferbak plaatst moet je er wel de hoedenplank uithalen om de warmte kwijt te raken (een 75W koelkast zal pakweg 150W aan warmte afgeven)

Meestal koopt men zo'n Peltier koelbox, maar die dingen zouden, vind ik, eigenlijk uit de handel genomen moeten worden omdat ze gewoon niet (fatsoenlijk) werken.

• Mga1600
Juancho schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 14:56:
Had en heb nu ook het stopcontact maar eigenlijk in 6 jaar nog nooit gebruikt. We hebben ook geen grote koelbox die je er op kan aansluiten en die dingen zijn sowieso best duur. Als we dan een roadtrip maken door Europa nemen we vaak koeltassen mee gevuld met frisdrank flessen die bevroren zijn, blijft enorm lang koud. Dus zodoende alsnog koude drankjes en eten op de heen weg. Het is dat de beide keren dat stopcontact erin zat anders had ik het niet zelf gekozen tegen een meerprijs.
En hebben een kleine koelbox die bedoelt is voor medicijnen die niet warm mochten worden.

• Orion84

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

cdwave schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 15:35:
[...]

Een "echte" compressor gebaseerde koelbox is inderdaad duur, en als je die in de kofferbak plaatst moet je er wel de hoedenplank uithalen om de warmte kwijt te raken (een 75W koelkast zal pakweg 150W aan warmte afgeven)
Valt op zich wel mee, zeker als je hem koud (of gevuld met koude spullen in elk geval) inlaadt staat zo’n koelbox echt niet continue op vol vermogen te koelen. Wat ruimte houden rond de ventilatieroosters van de koelbox is zeker aan te raden, maar heb nooit problemen gehad met oververhitting doordat de hoedenplank dicht was.

Ik heb een compressorkoelbox van Makita die ook op accu werkt en die accu’s gaan dusdanig lang mee in een verder volgeladen kofferbak dat er nooit heel veel vermogen (en dus warmteproductie) zal zijn gevraagd. Met 75W continue zouden ze in zo’n twee uurtjes al leeg zijn.

• cdwave
Orion84 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 16:02:
[...]Ik heb een compressorkoelbox van Makita die ook op accu werkt...
Natuurkunde in praktijk...

Als je een liter water invriest (koelelement), dan heb je al een "accu" van ruim 100 Wh (0,1 kWh).

(smeltenergie van ijs, plus nog wat soortelijke warmte om van -18 naar +4 graden te komen)

• mversluis
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:38
Toevallig net op vakantie en onze grote koelbox meegenomen.

Dag van te voren aanzetten zodat die goed koud is. Past net in de diepte in de kofferbak van de xc40. Idd hoedenplank eruit zodat fan goed kan draaien.

Maar gaat perfect

An optimist is a person who sees only the lights in the picture, Whereas a pessimist sees only the shadows.An idealist, however is one who sees the light and the shadows, but in addition sees something else:.......the possibility of changing the picture

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-07 07:38
cdwave schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 19:51:
[...]

Dat zegt-ie bij mijn nou helaas nooit.

Als ik zeg "navigeer naar kantoor" dan zet hij zonder blikken of blozen vrolijk koers naar een of ander gebouw in Someren dat zichzelf "Het Kantoor" noemt.
Google motiveert je om aan het werk te gaan met 'navigeer naar werk'. Kan zijn dat jij dat niet op 'het kantoor' doet. :P
Wat je kunt proberen is een Google contact aanmaken met het goede adres en die de naam 'Het kantoor' geven. Dat werkt soms ook.

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:41

Rianata

Have you played Atari today?

DrBOB101 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 22:56:
[...]

Google motiveert je om aan het werk te gaan met 'navigeer naar werk'. Kan zijn dat jij dat niet op 'het kantoor' doet. :P
Wat je kunt proberen is een Google contact aanmaken met het goede adres en die de naam 'Het kantoor' geven. Dat werkt soms ook.
Precies, er is een specifiek label voor je werk-adres net als voor thuis. Hiermee kun je gewoon tegen Google Assistant / Gemini zeggen: "navigeer naar werk', net zoals je opdracht "navigeer naar huis" kunt geven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n3bjTnWIBZ3oJKAB-5y0rw09_WA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/cACj4lIzJGMpchQbBDgdRHZF.png?f=user_large

<de gele blokjes verbergen de daadwerkelijke adressen>

Atari 16/32bit | Volvo EX40 Twin Motor (MY26), 19" All Season

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:56
Heb dat ingesteld voor huis/thuis maar hoe vaak hij dan toch naar een winkel of bedrijf toe gaat... Merk dat ik daardoor naar huis navigeren dus nooit meer doe via voice.

Gisteren weer 2 keer geen geluid gehad in de volvo, pas na de reset weer. Beide keren nadat ik een paar minuten niet in de auto was. Erg irritant.

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:55
mversluis schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 16:36:
Toevallig net op vakantie en onze grote koelbox meegenomen.

Dag van te voren aanzetten zodat die goed koud is. Past net in de diepte in de kofferbak van de xc40. Idd hoedenplank eruit zodat fan goed kan draaien.

Maar gaat perfect
Hoedenplank zou onder in het vak in de koffer moeten passen. Tenminste bij onze B3 XC40 kan dit.

MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue  iPad Pro 12.9” M1  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• mversluis
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:38
TheKerremenke schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 08:10:
[...]

Hoedenplank zou onder in het vak in de koffer moeten passen. Tenminste bij onze B3 XC40 kan dit.
Ja hoedenplank past net onderste boven onder de kofferbak plank

An optimist is a person who sees only the lights in the picture, Whereas a pessimist sees only the shadows.An idealist, however is one who sees the light and the shadows, but in addition sees something else:.......the possibility of changing the picture

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Even een vraag. Als ik tijdens een rit me ineens bedenk dat ik toch nog even aan een snellader wil laden op een bepaalde locatie, bijvoorbeeld van Arnhem naar Leidschendam en dan bij Reeuwijk bij Fastned wil laden, krijg ik alleen de locatie bij Zoetermeer te zien.

Hoe krijg ik dan voor elkaar dat hij me wel naar Reeuwijk stuurt?

• DrBOB101
NaN schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 09:53:
Even een vraag. Als ik tijdens een rit me ineens bedenk dat ik toch nog even aan een snellader wil laden op een bepaalde locatie, bijvoorbeeld van Arnhem naar Leidschendam en dan bij Reeuwijk bij Fastned wil laden, krijg ik alleen de locatie bij Zoetermeer te zien.

Hoe krijg ik dan voor elkaar dat hij me wel naar Reeuwijk stuurt?
'Hey Google, navigeer naar Fastned Reeuwijk'

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

DrBOB101 schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 09:58:
[...]

'Hey Google, navigeer naar Fastned Reeuwijk'
Wow, zo simpel? En gaat hij dan ook preconditioneren, indien nodig?

[ Voor 4% gewijzigd door NaN op 11-07-2026 10:37 ]

• Kammika
NaN schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 10:37:
[...]

Ja

Hey Google zoek <laadaanbieder> langs route werkt ooK, krijg je alle snelladers van die aanbieder langs je route

Let wel op dat je de snellader aan de juiste kant van de snelweg selecteert :)

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Kammika schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 10:38:
[...]

Ja

Hey Google zoek <laadaanbieder> langs route werkt ooK, krijg je alle snelladers van die aanbieder langs je route

Top! Dat ga ik de volgende keer proberen, @DrBOB101 en @Kammika bedankt!

Moet nog wennen om Google te gebruiken voor dit soort dingetjes.

• Juancho
  • Nu online
RoelsRules schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 07:47:
Heb dat ingesteld voor huis/thuis maar hoe vaak hij dan toch naar een winkel of bedrijf toe gaat... Merk dat ik daardoor naar huis navigeren dus nooit meer doe via voice.

Gisteren weer 2 keer geen geluid gehad in de volvo, pas na de reset weer. Beide keren nadat ik een paar minuten niet in de auto was. Erg irritant.
Het is een slim systeem dus het is zelfs sneller om het gewoon in te drukken. Bij mij staat thuis of de parkeerplaats bij kantoor (een Qpark) altijd bovenaan als ik instap en ook op de dagen dat ik normaliter naar kantoor ga.

Ik moet zeggen dat ik buiten de eerste maanden de Google Assistent echt nooit gebruik. Misschien wordt dat met Gemini anders als je veel menselijker kan praten. Maar zon assistent (welke ook) werkt voor mij niet.

• DrBOB101
NaN schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 10:37:
[...]

Inderdaad, soms is het zo simpel :)
Pre-conditioning wordt gestart indien nodig; helaas laat de auto dat niet zien.

• Juancho
  • Nu online
[...]

Ja

Dit werkt helaas nog altijd niet feilloos. Vorige week nog weer gehad, ik moest even snelladen tussen klant en thuis en vroeg idd om de snelladers op mijn routes. Weer wat vage suggesties en degene die ik in mn hoofd had stond er niet eens bij. Filters stonden goed, al vraag ik me nog steeds af of die filters werken en bruikbaar zijn. En even inzoomen op de kaart en ik zag gewoon die snellader.

Zoals ook in het AAOS topic al gemeld, dat moet Google echt nog altijd verbeteren. Hopelijk dat het met Gemini allemaal beter, makkelijker en vloeiender gaat. Een functie die ook enorm handig en behulpzaam is, is dat je kan instellen met welk percentage je wilt aankopen. Dat moet Maps slim genoeg zijn om heel veel onzinnige snelladers weg te filteren en alleen die, bijv, 2 laders te tonen die daar zoveel mogelijk aan voldoen. Hopelijk is dit nou precies zon handige communicatie actie die je met Gemini kan uitvoeren:

"Toon me de 2 snelladers en specifiek van Fastned waarbij ik met een percentage van tussen de 15 en 5% aankom".

[ Voor 21% gewijzigd door Juancho op 11-07-2026 10:58 ]

• Kammika
Juancho schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 10:53:
[...]

Dit werkt helaas nog altijd niet feilloos. Vorige week nog weer gehad, ik moest even snelladen tussen klant en thuis en vroeg idd om de snelladers op mijn routes. Weer wat vage suggesties en degene die ik in mn hoofd had stond er niet eens bij. Filters stonden goed, al vraag ik me nog steeds af of die filters werken en bruikbaar zijn. En even inzoomen op de kaart en ik zag gewoon die snellader.

Zoals ook in het AAOS topic al gemeld, dat moet Google echt nog altijd verbeteren. Hopelijk dat het met Gemini allemaal beter, makkelijker en vloeiender gaat. Een functie die ook enorm handig en behulpzaam is, is dat je kan instellen met welk percentage je wilt aankopen. Dat moet Maps slim genoeg zijn om heel veel onzinnige snelladers weg te filteren en alleen die, bijv, 2 laders te tonen die daar zoveel mogelijk aan voldoen. Hopelijk is dit nou precies zon handige communicatie actie die je met Gemini kan uitvoeren:

"Toon me de 2 snelladers en specifiek van Fastned waarbij ik met een percentage van tussen de 15 en 5% aankom".
da's een mooie testcase voor gemini die sinds 2 dagen in de auto zit, ga ik eens proberen (of had je dat al gedaan?)

• Juancho
  • Nu online
Kammika schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 11:05:
[...]

da's een mooie testcase voor gemini die sinds 2 dagen in de auto zit, ga ik eens proberen (of had je dat al gedaan?)
Ik heb nog geen Gemini in de PS2. Maar ik zit nog op versie 4.x. de wagen haalt blijkbaar geen updates meer binnen, ik loop er nu al 3 achter. Afspraak al gemaakt bij Volvo, kon pas 2de week augustus terecht.

Ben dus benieuwd naar je test!

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 11-07-2026 11:07 ]

• cdwave
Navigeren op stem is bij mij nu helemaal stuk lijkt het.

Als ik "navigeer naar <adres>" roep, dan verschijnt dat op het scherm, hoor ik een soort bevestigings-"klingeling" geluidje, en vervolgens gebeurt er niks.

Intypen werkt nog wel.

Twee keer een reset geprobeerd, maar werkt nog steeds niet.

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

cdwave schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 12:34:

Als ik "navigeer naar <adres>" roep, dan verschijnt dat op het scherm, hoor ik een soort bevestigings-"klingeling" geluidje, en vervolgens gebeurt er niks.

Intypen werkt nog wel.

Oh, komt dat door de Gemini implementatie?

• cdwave
[...]Hey Google zoek <laadaanbieder> langs route werkt ooK, krijg je alle snelladers van die aanbieder langs je route
Nou ja "alle"... Heeft bij mij nooit gewerkt. Hij komt met de meest vreemde omwegen en vindt nog niet de helft...

Gewoon doorrijden tot je een bordje langs de snelweg ziet werkt beter, er zijn zoveel snelladers dat je niet eens hoeft te zoeken.

• Tranquility
Juancho schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 11:06:
Ik heb nog geen Gemini in de PS2. Maar ik zit nog op versie 4.x. de wagen haalt blijkbaar geen updates meer binnen, ik loop er nu al 3 achter. Afspraak al gemaakt bij Volvo, kon pas 2de week augustus terecht.

Ben dus benieuwd naar je test!
Mijn MY24 met Snapdragon IHU krijgt blijkbaar ook geen updates meer. Volgens mij zijn alle batches ondertussen al geweest. De laatste (5.1.9) kreeg ik via de werkplaats omdat 5.0.5 steeds mislukte. Lijkt wel of er daarom een flag o.i.d. is gezet en ik hem gewoon niet meer aangeboden krijg.

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

cdwave schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 12:42:
[...]

Nou ja "alle"... Heeft bij mij nooit gewerkt. Hij komt met de meest vreemde omwegen en vindt nog niet de helft...

Gewoon doorrijden tot je een bordje langs de snelweg ziet werkt beter, er zijn zoveel snelladers dat je niet eens hoeft te zoeken.
Ja, maar dan wordt, indien nodig, de batterij niet voorverwarmd, toch?

• Venomer
TheKerremenke schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 08:10:
[...]

Bij de EV versie kan dat ook.

Als ik op vakantie ga, dan gaat de hoedenplank in de garage. De ruimte onder de vloer gaat dan vol met wandelschoenen en voor de wintersport de skischoenen. Er past verbazingwekkend veel in dat vak.

• Kammika
NaN schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 14:51:
[...]

Ja, maar dan wordt, indien nodig, de batterij niet voorverwarmd, toch?
correct, dus zou ook niet mijn advies zijn.

• cdwave
NaN schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 14:51:
[...] Ja, maar dan wordt, indien nodig, de batterij niet voorverwarmd, toch?
In de zomer hoeft dat ook niet. Heb 't nooit gebruikt, en hij ging altijd meteen naar de 135kW. Je kunt ook een route naar een willekeurige lader instellen zodat hij voorverwarmt, en dan gewoon ergens anders waar het je uitkomt gaan laden...

• Kammika
cdwave schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 15:12:
[...]

In de zomer hoeft dat ook niet. Heb 't nooit gebruikt, en hij ging altijd meteen naar de 135kW. Je kunt ook een route naar een willekeurige lader instellen zodat hij voorverwarmt, en dan gewoon ergens anders waar het je uitkomt gaan laden...
in de zomer prima idd, maar bij voorjaar, herst en winter zijn er genoeg dagen dat je dat niet redt. Heb in de winter wel eens op 50kw gezeten omdat ik vergeten was in te stellen dat ik naar lader ging

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

cdwave schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 12:34:

Intypen werkt nog wel.

sowieso, steeds vaker komt GA met "Ik begrijp het niet", op dingen die voorheen probleemloos werkten.
Hey google, wat is de afstand naar [plaatsnaam]... voorheen kreeg je meteen te horen hoeveel km je daar vanaf bent, nu is het "sorry, ik begrijp het niet"
Ze zitten de boel te verkloten bij google momenteel

Pagina: 1 ... 378 ... 380 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"