• Microstar
  • Registratie: November 2022
  • Nu online
Juancho schreef op maandag 6 juli 2026 @ 17:06:
[...]

Heb je ze de wagen al eens, bijv. een week mee gegeven? Mijn dealer stelde dat vaak wel voor als iets niet direct zichtbaar was. Dan neemt een monteur de wagen mee en ervaart het dan zelf.
Goede tip, bedankt. Eerlijk gezegd had ik verwacht dat de verdeler zelf met zo’n voorstel zou komen, in plaats van de wagen alleen te resetten of uit te lezen.

2022 XC40 MY23 P6 Plus

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:07
Juancho schreef op maandag 6 juli 2026 @ 17:08:
[...]

Al eerder aangehaald maar met een speedtest kan je gewoon zien dat het verschil heel fors is. En dat zie je terug bijv. bij buffering als je veel Spotify gebruikt. Of het laden van Maps. Het zal wellicht niet iedereen en altijd/overal opvallen, maar het is weldegelijk een aantoonbaar verschil. Het valt mij altijd gelijk op, en ik weet dat er veel meer mensen zijn die net een langere buffering hebben. Wellicht is het minder aanwezig als je al op het randje zit tussen hele slechte 4g en prima 3g. Maar normaliter is die dekking in NL en grote delen van Europa toch wel gewoon goed lijkt me. Maargoed, wel prettig natuurlijk voor de mensen die vaak op 3g zitten en er nul last van hebben. Dan zou ik me ook niet druk maken nee.
Met speedtest zal je veel hogere snelheid krijgen, maar dat is bandbreedte die Maps en spotify niet gebruiken

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:33
Kammika schreef op maandag 6 juli 2026 @ 17:37:
[...]

Met speedtest zal je veel hogere snelheid krijgen, maar dat is bandbreedte die Maps en spotify niet gebruiken
Dat er letterlijk bufferen in beeld staat komt toch ergens vandaan ;) . En gek genoeg zie ik dat nooit bij LTE.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Juancho
Microstar schreef op maandag 6 juli 2026 @ 17:10:
[...]

Goede tip, bedankt. Eerlijk gezegd had ik verwacht dat de verdeler zelf met zo’n voorstel zou komen, in plaats van de wagen alleen te resetten of uit te lezen.
Tja ze zullen dat ook niet bij ieder "pijntje" aanbieden natuurlijk. Maar als je het eens in een logboek voor jezelf bij houdt en je kan ze aantonen van kijk, hier is het allemaal gebeurt. 100% zeker dat er wel iets te regelen valt. En als je er op aandringt kan je Volvo ook vragen een soortgelijke wagen in ruil mee te krijgen. Dan kan jij die eens testen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18:21
@Juancho Op de website van Odido staat dus NIET wanneer het uitgeschakeld wordt. Alleen dat het niet voor augustus is. Dat is wat ik schreef en jij bevestigt dat met jouw citaat van hun website.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

• Juancho
Venomer schreef op maandag 6 juli 2026 @ 18:21:
@Juancho Op de website van Odido staat dus NIET wanneer het uitgeschakeld wordt. Alleen dat het niet voor augustus is. Dat is wat ik schreef en jij bevestigt dat met jouw citaat van hun website.
Ja zo las ik het later ook. Maar dat bericht is sowieso van 2024 en sindsdien 0 communicatie over het uitfaseren als ik zo wat zoek. Dat is sowieso wel veelzeggend dan. Odido is ook de enige in NL die nog 3G ondersteund.

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Juancho schreef op maandag 6 juli 2026 @ 17:08:
[...]

Al eerder aangehaald maar met een speedtest kan je gewoon zien dat het verschil heel fors is. En dat zie je terug bijv. bij buffering als je veel Spotify gebruikt. Of het laden van Maps. Het zal wellicht niet iedereen en altijd/overal opvallen, maar het is weldegelijk een aantoonbaar verschil. Het valt mij altijd gelijk op, en ik weet dat er veel meer mensen zijn die net een langere buffering hebben. Wellicht is het minder aanwezig als je al op het randje zit tussen hele slechte 4g en prima 3g. Maar normaliter is die dekking in NL en grote delen van Europa toch wel gewoon goed lijkt me. Maargoed, wel prettig natuurlijk voor de mensen die vaak op 3g zitten en er nul last van hebben. Dan zou ik me ook niet druk maken nee.
Zou je het zelf kunnen oplossen door de SIM te vervangen door een data-SIM van jezelf met een andere provider? KPN, bijvoorbeeld.
Pagina: 1 ... 377 378 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"