Idem hier, nooit last gehad van geluidsproblemen, en nu al een paar keer gehad dat er geen geluid meer kwam (radio, richtingsaanwijzers, .., allemaal stil). Enkel na een reset was het in orde.DoubleDot schreef op zondag 28 juni 2026 @ 21:05:
[...]
Met 5.1.17 heb ik ook best wel wat geluidsproblemen ervaren die ik op 5.1.9 niét had.Erg vreemd allemaal.
- Vlak na de update klonk het geluid af en toe robot-achtig
- Op een ochtend was dit constant en was er een reset nodig. Ook de richtingaanwijziger klonk zo
- Deze ochtend was er géén geluid, reset nodig
Dat.rolfio schreef op maandag 29 juni 2026 @ 09:29:
[...]
....... na zo'n 3 uur rijden vind ik het niet erg om te stoppen voor koffie/toiletbezoek/laden
Bij mij mag je invullen tweeënhalf uur.
Veel rapporteren hier wat de auto op het dashboard claimt te kunnen halen, en niet wat ze ook daadwerkelijk gereden hebben. Daar zit nogal een verschil in. De "dashboard" range lijkt iets van de laatste (50? 100?) kilometers te gebruiken als basis, maar niet helemaal. Na 90 km met een lompe paardentrailer (tussen 30 en 37 kWh/100km) krijg je lollige schattingen van de "range optimizer", waarbij de verwachte range lager is dan het minimum...Largamelion schreef op zondag 28 juni 2026 @ 23:36:
[...]
Ik weet niet hoe iedereen hier aan die hoge range komt of rijden jullie niet sneller dan 100km/u? Ik rijd gewoon de limiet in Frankrijk en Spanje en dat is grotendeels 120-130km/u, max dat ik uit die 67kWh haal is een kleine 300km als ik van 100% tot 0% ga in gunstige omstandigheden.
Met 120 a 130 km/h op de autobahn (zonder aanhanger) kom ik ook een krappe 300 km ver in de zomer. Aangezien ik toch maar een of twee keer hoef te laden, is voor mij de aanwezigheid van Apfelstrudel en koffie het belangrijkste criterium voor de laadstops.
Het enige criterium is het werkelijk aantal geladen kWh en de gerealiseerde afstand.
Ik rij altijd 85 of 105 op de cruise control op provinciale en snelwegen.
Dat... Maar je kunt de resultaten van anderen toch niet echt vergelijken, er zijn gewoon teveel factoren die meespelen. Met name "waar" en "wanneer" je rijdt. Ik heb al eens gezien dat de terugweg 20% meer gebruikte dan de heenweg...tukker999 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 11:37:
Het enige criterium is het werkelijk aantal geladen kWh en de gerealiseerde afstand
...
dat + dat de prestaties enorm veranderd zijn.cdwave schreef op maandag 29 juni 2026 @ 15:06:
[...]
Dat... Maar je kunt de resultaten van anderen toch niet echt vergelijken, er zijn gewoon teveel factoren die meespelen. Met name "waar" en "wanneer" je rijdt. Ik heb al eens gezien dat de terugweg 20% meer gebruikte dan de heenweg...
De my21's dual motor schijnen het slechts te performance. Ik heb zelf een my22 single motor, maar dus maar 67kwh van het oude type motor en inmiddels SOH van 89%. De nieuwe extended range single motor heeft grotere accu + veel lager verbruik en begint met SOH van 100%...
WLTP begon bij mij op 400km. Zal dus nu nog 360 zijn. Als je dat met een splinternieuwe EX40 single motor extended reange vergelijk is dat nu 585. Da's bijna de helft meer...
Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"