Maakt niet meer uit met de nieuwe interface, alle icoontjes staan op het scherm geen tegels meer waar je bepaalde icoontjes kunt indelen. Dus je favorieten zet je bovenaan, net als op de smartphone.
De 2 laatste gebruikte apps staan ook nog eens op het hoofdscherm, is een 2de extra balk die ook nog eens plaats wegneemt van het navigatiescherm (en je bent al plaats kwijt door de extra balk - extra balk toont audio en connectie smartphone). Ik weet dat er velen klaagden dat ze voor Spotify telkens moeten wisselen van scherm, nu zie je dus een knop Spotify, maar ik kan meestal niet uitmaken welk liedje er speelt aan de hand van deze info, want wat hij toont is echt minimaal.
Die 2de extra balk kan je doen verdwijnen door op de 'Home' knop te drukken.
Zoals je tussen de lijnen kunt lezen, ben ik eigenlijk niet zo fan van de nieuwe interface, ja het is allemaal razendsnel, maar dat heeft met de IHU upgrade te maken. Ik vond de vorige interface praktischer, maar je miste wel extra info zoals Spotify, maar ik luister liever naar de radio, zo pik nog eens wat over het nieuws mee, dus maakte mij dat eigenlijk niet uit of het op scherm stond of niet.
Moet wel meegeven dat ik 9 maand met een Tesla heb gereden, en terugkeren naar een Volvo XC40-like voelt echt of je in een wagen van de vorige generatie aan, terwijl de interface van Tesla ook van 2018 is, voelt dat veel minder old skool aan. Deels komt dit ook door het kleine scherm, waar ze met de nieuwe interface alles proberen in te proppen, wat eigenlijk zorgt dat qua gevoel het scherm nog kleiner is, en het is niet alleen qua gevoel maar het is ook zo voor de navigatie.
Gisteren een rit van bijna 200km gemaakt en qua rijcomfort is het echt véél beter dan mijn Tesla, dus je hoort mij daarover zeker niet klagen, alleen is de ACC een beetje te heftig met afremmen, ik moet hem op 2 streepjes zetten om dit minder te ervaren, maar dan kruipen ze constant in de ruimte die ik tussenlaat met mijn voorganger, dus als ik merk dat ze willen inschuiven ga ik op het gaspedaal staan om dit te vermijden