• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:46
Venomer schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 19:49:
[...]

Polestar geeft meestal wat meer informatie dan Volvo, terwijl de software identiek is.

Zie: https://www.polestar.com/...-2/2021/software-updates/
Maar de Volvo's hebben geen probleem met DC laden, dus valt er al één af, houden we er nog één over:
  • Bugfix voor wanneer de interieurverlichting van de bagageruimte achterin af en toe niet aanging
8)7

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:00
Daar hebben ze dan bijna een half jaar aan gewerkt 🤣.

Hier nog geen melding ontvangen maar collega met 'n modeljaartje hoger kreeg hem deze middag binnen en liet 'm vanuit de app direct installeren.

Ik moet toegeven dat de app wel sterk verbeterd is in de tijd dat ik met de auto rijd. Helaas kan ik niet hetzelfde zeggen van de software in de auto zelf.

[ Voor 28% gewijzigd door Largamelion op 15-01-2026 21:15 ]

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 00:17
RigolleM schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 20:15:
[...]

Maar de Volvo's hebben geen probleem met DC laden, dus valt er al één af, houden we er nog één over:
  • Bugfix voor wanneer de interieurverlichting van de bagageruimte achterin af en toe niet aanging
8)7
Er zijn hier op dit forum wel wat berichten geweest dat DC laden trager ging dan verwacht. Mogelijk had dat met het koude weer te maken, of met de SoC bij het begin van het laden. Of toch met deze bug?

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 00:17
Largamelion schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 21:14:
Daar hebben ze dan bijna een half jaar aan gewerkt 🤣.

Hier nog geen melding ontvangen maar collega met 'n modeljaartje hoger kreeg hem deze middag binnen en liet 'm vanuit de app direct installeren.

Ik moet toegeven dat de app wel sterk verbeterd is in de tijd dat ik met de auto rijd. Helaas kan ik niet hetzelfde zeggen van de software in de auto zelf.
O, ik zie nu ook de melding over de update op mijn telefoon. In de app staat “Nieuwe software. Versie 3.7” Die had ik toch al?? 8)7

Update: Nu zie ik wel Versie 4.2.13 staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Venomer op 15-01-2026 23:04 ]

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ron65 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 12:25:
Wat die instelling betreft van max laadniveau accu, als dat niet werkt, is het soms het best om de laadkabel af te koppelen, de auto af te sluiten en na 10 minuten weer openen en weer kabel erin en laden, dan gaat het weer goed. Maar dat is vooral als je in het dashboard de waarde aanpast en de bestuurdersdisplay die niet overneemt
Kun je dat niet gewoon via de app doen?

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:06
Venomer schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 23:00:
[...]

Er zijn hier op dit forum wel wat berichten geweest dat DC laden trager ging dan verwacht. Mogelijk had dat met het koude weer te maken, of met de SoC bij het begin van het laden. Of toch met deze bug?
Nee dit gaat specifiek over dat de piek van de Polestar van 205kW werd afgeknepen door veranderde settings naar 150kW. Overigens niet bij alle snelladers, maar zeker bij een Fastned. Met die OTA moet je weer 205kW halen. Aangezien de Volvo update modellen precies dezelfde upgrade hebben gekregen en de wagens natuurlijk verder gelijk zijn lijkt het me stug dat de Volvo's dit issue ook niet hadden. Met die OTA dus ook opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 15-01-2026 23:06 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Olaf van der Spek schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 23:03:
[...]

Kun je dat niet gewoon via de app doen?
Soms reageert de wagen er niet op, niet via de app en niet via het laadmenu in de auto zelf.
Dan zet je hem in de app of on de auto op een andere waarde, bijv 80%, maar blijft in de bestuurdersdisplay de oude instelling , bijv 100%, staan.
Hetzelfde gebeurt ook met de maximale laadstroom (6-32A).

Lullig als je een keer heel traag hebt willen laden, bijv 6A vanwege het afromen van je zonnepanelen realtime, en dan savonds bij een laadpaal staat en je krijgt hem niet van die 6A af.

Dan dus even afkoppelen, auto op slot, 10 min wachten (sleutel dient uit bereik van de auto te zijn in die tijd, bijvoorbeeld op afstand of in een blokken doosje opbergen), dan weer openen, kabel aansluiten en laadproces opnieuw starten, en dan kun je ineens wel weer alles aanpassen.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Venomer schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 23:03:
[...]

O, ik zie nu ook de melding over de update op mijn telefoon. In de app staat “Nieuwe software. Versie 3.7” Die had ik toch al?? 8)7

Sja... geluksvogel!!

hier als vanouds, nog niets te zien. Maar is nog vroeg, het kan nog komende weken.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 00:36
Venomer schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 23:03:
[...]

Vroeger moest je een eind rijden maar dat hoeft kennelijk niet meer. Bij mij kwam hij onmiddellijk tevoorschijn toen ik vanochtend mijn garage uitreed. Later op de dag geïnstalleerd, kostte maar 16 of 17 minuten. Alles werkte voor die tijd goed en nu nogsteeds…..

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 00:36
Moest gisteren even wat bespreken bij de dealer en daar stond de ES90 in de showroom. (In zilverkleur). In werkelijkheid vind ik ‘m veel eleganter dan op de plaatjes, maar wel een enorm grote (lange en vooral ook brede) auto is dat als je ‘m zo ziet staan. …!

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Pagina: 1 ... 353 354 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"