• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:43
ron65 schreef op zondag 18 januari 2026 @ 13:42:
[...]

Dan is het toch iets dat op mijn wagen niet meekomt in de api.
Ik denk dat ik met het rood omcirkelde deel op de juiste plek kijk?

[Afbeelding]

In de API zitten 72 entiteiten geeft hij aan.
ja, zie antwoord van mrmatthias hierboven...

wel bijzonder bij mij is die in de API altijd blijven teruggeven...

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:52
HA toont dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4qBfzNRJwT2m7ANkc2gwRsGyZqU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/NkTCuhfMaXSrES2A7T0PWZn0.png?f=user_large

Als ik op de klik van 'Honk' klik krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FOABujr2_Ao1485Pvxd6VDJ9T00=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qq0kgadSHZE9W0ZaRqKwW9Fj.png?f=fotoalbum_large

Ik zou de developers eens op stage sturen bij Tesla, wat ik daar allemaal mee kan... staan ze bij Volvo nog in het kinderschoenen.

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:02
Exorcist schreef op zondag 18 januari 2026 @ 11:44:
[...]

Ik heb de afgelopen dagen steevast de mededeling dat er nieuwe verkeersbordeninformatie wordt gedownload, maar het lijkt niet af te ronden. Mss het ding 's compleet uitzetten en rebooten :X
Heb ik ook, lost zichzelf wel op :)

• Kammika
RigolleM schreef op zondag 18 januari 2026 @ 14:24:
HA toont dit:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zou de developers eens op stage sturen bij Tesla, wat ik daar allemaal mee kan... staan ze bij Volvo nog in het kinderschoenen.
ik denk dat ze 'm echt heel recent (gisteren) of zo ook uit de API gehaald hebben. Het honk/flash commando geeft nu een 404 als ik rechtstreeks op de API doe.

In HA nu ook uitgegrijsd

en als ik commands aanroep staat die er ook niet meer tussen...

jammer want tot nu toe werkte dit altijd nog wel via de API... (en nog nooit battery drain issues gehad)

• marcel_76
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:36
Largamelion schreef op zondag 18 januari 2026 @ 13:27:
De OTA heeft hier precies weer meer slecht dan goed gedaan... Noch de app noch HA tonen dat de auto aan het laden is ondanks dat m'n laadpaal stroom levert. Ben effectief naar de auto zelf moeten gaan voor bevestiging en ja hoor, die is aan het laden ondanks dat we buiten de laadplanning zitten die in de app staat...

De Volvo app en HA reeds meerdere keren herstart, zonet ook de homeknop-reset in de auto gedaan maar niets helpt. Hopelijk tijdelijk probleem want ik moet echt op die data kunnen vertrouwen!

Ont/vergrendelen lukt overigens probleemloos dus de auto communiceert nog. Vanmorgen toonde de app ook al dat de koffer ontgrendeld was terwijl die vergrendeld was volgens HA. Geen idee wat ze daar allemaal aan 't prutsen zijn bij Volvo op een zondag...
Wat bij mij apart was is dat de update aan het installeren was,die was klaar met installeren en de app gaf aan dat de kofferdeksel ontgrendeld was. De rest van de auto was prima op slot, uit het raam kijkende zag ik dat de kofferdeksel gewoon dicht was. Maar goed app afgesloten en opnieuw, nog steeds. Ik klikte dus op kofferdeksel in de app (vergrendelen) de lichten knipperden en poef alles was opgelost.

Vandaag even de auto in en systeem even rustig laten opstarten, alles werkte en zelfs Google Maps opende vrij snel. Aangesloten om te laden voor morgenochtend klaar, de app deed inderdaad wel even vreemd gaf eerst niets aan maar corrigeerde zichzelf ineens en daarna later de melding dat de auto op 90% was. Dus hier werkt het wel.

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line

• marcel_76
RigolleM schreef op zondag 18 januari 2026 @ 14:24:
HA toont dit:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gebruik je de nieuwste integratie of nog de oude van Thomas? Ik had meer opties eerder met de oude integratie maar heb alles omgezet naar de nieuwe.

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line

• marcel_76
DoubleDot schreef op zondag 18 januari 2026 @ 14:56:
[...]

Same, komt regelmatig naar voren. Ik laat het maar gewoon gaan, sinds laatste updates doet verkeersbord informatie toch vreemd. Je rijdt 100km/u op de snelweg en plotseling "einde snelheidsbeperking" bordje komt voorbij en paar seconden later staat er weer een brodje 100km/u in het scherm. Dat duurt weer eventjes en poef wederom het witte bord met strepen erdoor van einde beperking en we beginnen opnieuw. Ik stoor me er niet meer aan, die hele informatie werkt vaker niet dan wel en geeft soms op de snelweg belachelijk lage limieten aan die ergens opgepikt zijn terwijl je gewoon met de rest van het verkeer 100km/u rijdt.

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 00:09
marcel_76 schreef op zondag 18 januari 2026 @ 16:50:
[...]

Wat bij mij apart was is dat de update aan het installeren was,die was klaar met installeren en de app gaf aan dat de kofferdeksel ontgrendeld was. De rest van de auto was prima op slot, uit het raam kijkende zag ik dat de kofferdeksel gewoon dicht was. Maar goed app afgesloten en opnieuw, nog steeds. Ik klikte dus op kofferdeksel in de app (vergrendelen) de lichten knipperden en poef alles was opgelost.
Deze keer is bij mij alles vlekkeloos gelopen, maar bij de vorige update had ik precies wat jij beschrijft. Ik moest inderdaad ook de auto opnieuw op slot doen om de app weer synchroon te laten lopen.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:47
marcel_76 schreef op zondag 18 januari 2026 @ 16:50:
[...]

Vandaag even de auto in en systeem even rustig laten opstarten, alles werkte en zelfs Google Maps opende vrij snel. Aangesloten om te laden voor morgenochtend klaar, de app deed inderdaad wel even vreemd gaf eerst niets aan maar corrigeerde zichzelf ineens en daarna later de melding dat de auto op 90% was. Dus hier werkt het wel.
Ik had exact hetzelfde met de kofferklep na de update.

App geeft nu trouwens opnieuw aan dat de auto offline is. Het loopt allemaal niet zo lekker, maar ik hoop dat het niet door de OTA komt en dat ze gewoon aan 't knoeien zijn bij Volvo.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:52
marcel_76 schreef op zondag 18 januari 2026 @ 16:51:
[...]

Gebruik je de nieuwste integratie of nog de oude van Thomas? Ik had meer opties eerder met de oude integratie maar heb alles omgezet naar de nieuwe.
De nieuwe, ik heb 74 entiteiten.

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17:28
Largamelion schreef op zondag 18 januari 2026 @ 13:27:
De OTA heeft hier precies weer meer slecht dan goed gedaan... Noch de app noch HA tonen dat de auto aan het laden is ondanks dat m'n laadpaal stroom levert. Ben effectief naar de auto zelf moeten gaan voor bevestiging en ja hoor, die is aan het laden ondanks dat we buiten de laadplanning zitten die in de app staat...

De Volvo app en HA reeds meerdere keren herstart, zonet ook de homeknop-reset in de auto gedaan maar niets helpt. Hopelijk tijdelijk probleem want ik moet echt op die data kunnen vertrouwen!

Ont/vergrendelen lukt overigens probleemloos dus de auto communiceert nog. Vanmorgen toonde de app ook al dat de koffer ontgrendeld was terwijl die vergrendeld was volgens HA. Geen idee wat ze daar allemaal aan 't prutsen zijn bij Volvo op een zondag...
Vanaf eind 2020 met mijn eerste AAOS Volvo (P8) heb ik er gewoonte van gemaakt om direct na iedere update (OTA of dealer) beide resets uit te voeren.
Kan toeval zijn of niet, maar ik heb nooit dat soort rare dingen, alles werkt gewoon zonder problemen.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mga1600 schreef op zondag 18 januari 2026 @ 18:10:
[...]

Vanaf eind 2020 met mijn eerste AAOS Volvo (P8) heb ik er gewoonte van gemaakt om direct na iedere update (OTA of dealer) beide resets uit te voeren.
Kan toeval zijn of niet, maar ik heb nooit dat soort rare dingen, alles werkt gewoon zonder problemen.
Idem.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

• DoubleDot
Mga1600 schreef op zondag 18 januari 2026 @ 18:10:
[...]

Als je telkens reset is het ook niet zo vreemd dat je die vreemde dingen nooit opmerkt…

• Kensingtonnie
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 19-01 13:33
Sleepoogkapje aan de voorkant weg ☹️
Benieuwd wat dat stukje kunststof in kleur gespoten gaat kosten 🤔

EX40 | Single Motor ER | MY26 | Ultra | Forest Lake | 19"| privacy glass | pixel led l trekhaak vs XC40 | Single Motor ER | MY24 | Ultimate | Sage Green | 20"| privacy glass | trekhaak |

• marcel_76
RigolleM schreef op zondag 18 januari 2026 @ 17:46:
[...]

De nieuwe, ik heb 74 entiteiten.
Ah ok, ik heb er 72. Precies die twee lijken te missen O-)

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op zondag 18 januari 2026 @ 16:19:
[...]

ik denk dat ze 'm echt heel recent (gisteren) of zo ook uit de API gehaald hebben. Het honk/flash commando geeft nu een 404 als ik rechtstreeks op de API doe.

In HA nu ook uitgegrijsd

en als ik commands aanroep staat die er ook niet meer tussen...

jammer want tot nu toe werkte dit altijd nog wel via de API... (en nog nooit battery drain issues gehad)
Jammer he, in plaats van het te herstellen, ontmantelen ze het gewoon

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Largamelion schreef op zondag 18 januari 2026 @ 17:05:
[...]
Ik had exact hetzelfde met de kofferklep na de update.

App geeft nu trouwens opnieuw aan dat de auto offline is. Het loopt allemaal niet zo lekker, maar ik hoop dat het niet door de OTA komt en dat ze gewoon aan 't knoeien zijn bij Volvo.
Dat offline heb ik enkele malen gehad na de OTA.
Ik heb de boel tweemaal gereset en een rondje gereden, daarna is het weer stabiel.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:21

The GUI

ClickOps < DevOps

Kensingtonnie schreef op zondag 18 januari 2026 @ 19:48:
Sleepoogkapje aan de voorkant weg ☹️
Benieuwd wat dat stukje kunststof in kleur gespoten gaat kosten 🤔
Heb ik ook een keer gehad met mijn V60. Was meen ik iets van €130 voor Thunder Grey… |:(

Volvo EX40 Ultra Twin Motor MY26 | 13,2 kWp ZZW

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

DoubleDot schreef op zondag 18 januari 2026 @ 14:56:
[...]

Harde reset van het systeem werkte idd, mn app is nog niet bijgewerkt met opties die ik hier zie maar dat schijnt nogal random te zijn. Komt wel :+

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:33
ron65 schreef op zondag 18 januari 2026 @ 22:41:
[...]
Dat offline heb ik enkele malen gehad na de OTA.
Ik heb de boel tweemaal gereset en een rondje gereden, daarna is het weer stabiel.
Was bij mij ook, telkens offline melding. En inderdaad pas na 2 keer resetten heb ik het idee dat het nu goed zit. Eerlijk gezegd niet eerder zo gehad.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Kensingtonnie
The GUI schreef op zondag 18 januari 2026 @ 22:52:
[...]

Heb ik ook een keer gehad met mijn V60. Was meen ik iets van €130 voor Thunder Grey… |:(
😱

EX40 | Single Motor ER | MY26 | Ultra | Forest Lake | 19"| privacy glass | pixel led l trekhaak vs XC40 | Single Motor ER | MY24 | Ultimate | Sage Green | 20"| privacy glass | trekhaak |

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:21

The GUI

ClickOps < DevOps

Ja zat hem voornamelijk in de lak en manuren. Zo’n klepje kost natuurlijk niks.

Los van dit, hoe bevalt de auto? Merk je verschil met de Pixel leds?

Volvo EX40 Ultra Twin Motor MY26 | 13,2 kWp ZZW

• Kensingtonnie
The GUI schreef op maandag 19 januari 2026 @ 07:02:
[...]
Los van dit, hoe bevalt de auto? Merk je verschil met de Pixel leds?
De auto is prima. Tot nu 11k km mee gereden zonder rare dingen. Ook de laatste update ging probleemloos. Ik zou alleen de apps willen kunnen groeperen (net als in de vorige) en het verbruik lijkt iets hoger te liggen 🤔
Van de leds bevalt het meedraaien het meest. Ik had dat eerder in een Lynk en vond dat toen ook al erg fijn. De groot licht functie met automatische aanpassing werkt geweldig maar gebruik ik in de praktijk heel weinig 🙃.
Ik kan niet echt zeggen of de gewone lichtopbrengst zoveel beter of groter is dan bij de standaard leds.

• Tranquility
  • Laatst online: 22:33
Nog even een kleine update betreffende de Snapdragon unit:

Naast de snappy ervaring zijn de volgende zaken opgevallen.
Bij het aanpassen van de interieurverlichting wordt nu ook het scherm gedimd! Dit is dus een enorme verbetering in vergelijking met de oude unit die maar één stand had, die van een bouwlamp.

Negatief puntje is dat het "pas-muziek-bij-gebruik-richtingaanwijzer" probleem zich nog steeds (soms) voordoet, maar dat ligt dus niet aan de IHU.
Verder heb nog geen één keer gemerkt dat de portieren met vertraging open- en dichtgingen, dus ook dat is een fijne verbetering. :)

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:47
Vulcan750 schreef op zondag 18 januari 2026 @ 23:45:
[...]

Was bij mij ook, telkens offline melding. En inderdaad pas na 2 keer resetten heb ik het idee dat het nu goed zit. Eerlijk gezegd niet eerder zo gehad.
Auto was vanmorgen nog steeds offline volgens de app. Blijkbaar volstaat het om even in te stappen, 'OK' te drukken op 'update voltooid' en een halve meter te rijden (is vermoedelijk zelfs niet nodig). Daarna herstelde de netwerkverbinding zich vanzelf, maar je moet het systeem dus even laten opstarten in de auto. Dat heb ik bij vorige OTA's nooit moeten doen dus lijkt weer iets nieuws.

Intussen mijn dashboard in HA wat aan het tweaken, de community Easee integratie geïnstalleerd en nu zie ik m'n laadpaal ook al:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HajDGUWkJ8Xz0ayWjyxVSh_H-4o=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/9XxjUV3mbM6m14kPvghhDkwK.png?f=user_large

Nu nog m'n omvormer toevoegen zodat ik de thuisbatterij en zonnepanelen erbij krijg en dan kan ik beginnen automatiseren. Best leuk :)

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:33
Heb nu ook maar een afspraak gemaakt bij Nijverdal, 17 Februari ben ik aan de beurt...

Is wel 1 uur en 45 minuten rijden :D

• Tranquility
danslo schreef op maandag 19 januari 2026 @ 11:41:
Heb nu ook maar een afspraak gemaakt bij Nijverdal, 17 Februari ben ik aan de beurt...

Is wel 1 uur en 45 minuten rijden :D
Ga je blij van worden!
Bij mij was het ook een eindje rijden, maar het was het waard.
Hou er wel rekening mee dat het laden van de software lang kan duren, ettelijke uren.
Beter is het dus om zo vroeg mogelijk af te spreken.

[ Voor 17% gewijzigd door Tranquility op 19-01-2026 11:50 ]

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:31
Ik ben precies over een week aan de beurt. Erg benieuwd!

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• Vulcan750
The GUI schreef op zondag 18 januari 2026 @ 22:52:
[...]
Absurd! Stukje plastic van niks! Lijkt me een leuk klusje voor een 3d printer, likje verf in de goede kleur erover en klaar.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Kammika
Vulcan750 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 12:34:
[...]

Absurd! Stukje plastic van niks! Lijkt me een leuk klusje voor een 3d printer, likje verf in de goede kleur erover en klaar.
vast vooral de uren waar die kosten in zitten...

• Vulcan750
Kammika schreef op maandag 19 januari 2026 @ 13:47:
[...]
vast vooral de uren waar die kosten in zitten...
Ja, de bestelling moet ook getypt worden! 😉

• exepti0n
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

exepti0n

_o-

Het lijkt er op dat met de update naar 4.2.13 bij mij ook het niet tonen van contacten via Google Maps opgelost is.

Het viel me ineens op dat bij het thuisadres de toevoeging "+ 2 contacten" in de bestuurdersdisplay stond. Vervolgens even naar het item "Contacten" onder "Bewaard" gekeken en ja hoor; alle contacten met een adres worden netjes weergegeven.

Helaas nog wel steeds de oude UI, maar vrijdag gaat hij voor zijn eerste beurt naar de dealer in Meppel dus wellicht verandert het dan.

Volvo XC40 SMSR Plus (MY24)

• DoubleDot
exepti0n schreef op maandag 19 januari 2026 @ 15:11:
Helaas nog wel steeds de oude UI, maar vrijdag gaat hij voor zijn eerste beurt naar de dealer in Meppel dus wellicht verandert het dan.
Waarom denk je de nieuwe UI te krijgen bij een beurt? Die komt gewoon "ooit" mee met een OTA update. Vooralsnog is de nieuwe UI enkel voor wagens die de nieuwe Snapdragon unit hebben.

• exepti0n
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

exepti0n

_o-

Ik meende ergens opgepikt te hebben dat de UX upgrade al in een update zit, maar dat zal ik dan wel verkeerd hebben. Hij zal sowieso aan de computer komen te hangen dus wellicht werken ze hem bij was de gedachte.

Volvo XC40 SMSR Plus (MY24)

• Juancho
  • Registratie: September 2006
exepti0n schreef op maandag 19 januari 2026 @ 15:48:
Ik meende ergens opgepikt te hebben dat de UX upgrade al in een update zit, maar dat zal ik dan wel verkeerd hebben. Hij zal sowieso aan de computer komen te hangen dus wellicht werken ze hem bij was de gedachte.
Voorlopig krijgen alleen MY26 modellen direct de UI update. Oudere modellen nog niet, die is ook nog niet aangekondigd als in, het is vanaf nu beschikbaar via OTA of dealer. Het is er simpelweg nog niet en het zou mij niks verbazen als het nog langer uitgesteld wordt (planning was volgens mij eind 2025).

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Tranquility
Vulcan750 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 12:34:
Ik zat precies hetzelfde te denken, maar dan moet er wel een 3D printbestand bestaan van zo'n afdekplaatje. Kortom, iemand moet al een keer tegen dat probleem zijn aangelopen. Net als met dat blokje voor onder de stoelhendel tegen het ongewenst zakken.

Heb nog even gezocht naar een 3D model, maar niet gevonden.
Wel een nieuw kapje op eBay voor iets meer dan een tientje..
Hier kun je veel autogerelateerde zaken vinden voor de 3D printer, maar helaas geen tow hook cover..

[ Voor 27% gewijzigd door Tranquility op 19-01-2026 16:24 ]

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:04
Tranquility schreef op maandag 19 januari 2026 @ 16:22:
[...]

Ik zat precies hetzelfde te denken, maar dan moet er wel een 3D printbestand bestaan van zo'n afdekplaatje. Kortom, iemand moet al een keer tegen dat probleem zijn aangelopen. Net als met dat blokje voor onder de stoelhendel tegen het ongewenst zakken.

Hier kun je veel autogerelateerde zaken vinden voor de 3D printer, maar helaas geen tow hook cover..
Die link naar eBay is toch juist voor tow hook covers?

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Vulcan750
Tranquility schreef op maandag 19 januari 2026 @ 16:22:
[...]

Ik heb het zelf gelukkig niet nodig, maar een 3d printer kan wel super handig zijn! Ebay ook trouwens! 😉

• Tranquility
TheKerremenke schreef op maandag 19 januari 2026 @ 16:42:
Die link naar eBay is toch juist voor tow hook covers?
Ja op eBay wel, maar niet die 3D Yeggi link. Daar waren wel tow hook covers te vinden, maar niet voor de XC40.

• marcel_76
Tranquility schreef op maandag 19 januari 2026 @ 11:27:
Nog even een kleine update betreffende de Snapdragon unit:

Naast de snappy ervaring zijn de volgende zaken opgevallen.
Bij het aanpassen van de interieurverlichting wordt nu ook het scherm gedimd! Dit is dus een enorme verbetering in vergelijking met de oude unit die maar één stand had, die van een bouwlamp.

Negatief puntje is dat het "pas-muziek-bij-gebruik-richtingaanwijzer" probleem zich nog steeds (soms) voordoet, maar dat ligt dus niet aan de IHU.
Verder heb nog geen één keer gemerkt dat de portieren met vertraging open- en dichtgingen, dus ook dat is een fijne verbetering. :)
Klinkt goed, ik moet wel zeggen dat ik vandaag voor het eerst rondreedt met de laatste update versie (oude interface etc.) maar dat het mij wel opviel dat de deuren sneller op en en dichtgingen door de greep te pakken of vinger op het "knopje" te leggen.

Wel een (aangepast) "software" crash gehad vanmiddag bij het wegrijden. Google reageerde snel, route ingesteld, wilde naar het hoofdscherm om te wisselen van muziek app. Vastgelopen, crash, herstart.

• Venomer
  • Registratie: April 2021
marcel_76 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 18:40:
[...]

Wel een crash gehad vanmiddag bij het wegrijden. Google reageerde snel, route ingesteld, wilde naar het hoofdscherm om te wisselen van muziek app. Vastgelopen, crash, herstart.
Oeh! Ik dacht even dat je ergens tegenaan gereden was. 8)7

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

• marcel_76
Venomer schreef op maandag 19 januari 2026 @ 19:21:
[...]

Oeh! Ik dacht even dat je ergens tegenaan gereden was. 8)7
Haha... Nee, gelukkig niet O-)

Wel ergens tegenaan gelopen :9

• Tranquility
marcel_76 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 18:40:
Klinkt goed, ik moet wel zeggen dat ik vandaag voor het eerst rondreedt met de laatste update versie (oude interface etc.) maar dat het mij wel opviel dat de deuren sneller op en en dichtgingen door de greep te pakken of vinger op het "knopje" te leggen.

Wel een (aangepast) "software" crash gehad vanmiddag bij het wegrijden. Google reageerde snel, route ingesteld, wilde naar het hoofdscherm om te wisselen van muziek app. Vastgelopen, crash, herstart.
Wellicht dat dit met de nieuwe software op de oude hardware ook is verbeterd, maar ik merk met de nieuwe IHU zo'n duidelijk verschil met het openen- en vergrendelen van de portieren en dit nu zonder lag gaat. Echt heerlijk. Voorheen had ik echt vaak het idee of ik wel goed had gedrukt en dat ik een paar keer aan de portiergreep moest trekken voordat deze pas reageerde.

• marcel_76
Tranquility schreef op maandag 19 januari 2026 @ 22:20:
[...]

Wellicht dat dit met de nieuwe software op de oude hardware ook is verbeterd, maar ik merk met de nieuwe IHU zo'n duidelijk verschil met het openen- en vergrendelen van de portieren en dit nu zonder lag gaat. Echt heerlijk. Voorheen had ik echt vaak het idee of ik wel goed had gedrukt en dat ik een paar keer aan de portiergreep moest trekken voordat deze pas reageerde.
Geweldig! Dan heb je veel meer voordelen gelukkig. Fijn te lezen dat je er blij mee bent, goede keuze dus.

Als leaserijder haal ik het bedrag er nooit meer uit, dus voor mij is het geen optie. Maar als de auto eigendom is, ja dan had ik het zeker overwogen.

Pagina: 1 ... 354 355 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"