Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroStar_NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 16:13

MicroStar_NL

Knowledge is power

Weet een van jullie of is het mogelijk om de route suggesties van GM uit te zetten?

Tijdens het rijden zie ik regelmatig echt de meest kansloze suggesties, terwijl er bijv geen file etc staat op de hoofd route.
Zo komt GM standaard met dezelfde idiote suggestie om een afrit eerder te namen en via een route 3 rotondes en 5 stoplichten extra te reizen |:(
Oke, meerdere wegen leiden naar Rome, maar ik hoef ze niet allemaal te zien.

Gelukkig komen de suggesties niet op het bestuurdersscherm, maar als ik Maps op het middenscherm heb staan ben ik toch geneigd om te kijken waarom er suggesties zijn.
Op 1 na, geloof ik, waren ze allemaal compleet kansloos.

Volvo EX40 Ultra SMER MY25 Vapour Grey 19" Microtech | 3.6.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:20
Het zijn alternatieven. Soms met een boontje/blaadje erbij wat inhoudt dat het zuiniger is.

De blauwe route zal altijd je beste zijn. Of je alternatieven kan uitzetten weet ik niet. Er zijn weinig opties onder de instellingen knop dus je dan daar kijken. Ik vind het heel handig. Soms heb ik geen zin om over een saaie snelweg te rijden en pak ik een binnendoor route.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacob.korf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 09:30
https://www.sammobile.com...t-digital-key-this-month/

Blijkbaar kan je als je een Samsung telefoon hebt binnenkort ook je telefoon als sleutel gebruiken. Leuk om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tukker999
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 01:26
marcel_76 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:07:
[...]

Waarbij ik begrijp dat bij comfort je een minimum kan opgeven van 1 of meer kWh waarme geladen gaat worden ...

De panelen die wij hebben kunnen toch zeker op een vol moment 5,5 a 5,8 kWh leveren dus dat zou eigenlijk een prima snelheid zijn op te laden zit nog steeds de auto redelijk snel vol.
De instellingen voor het laden zijn dat er pas geladen kan worden vanaf 6A, ongeveer 1400 Watt.
Als je 1 fase in je huis hebt is het begrensd op 5 kW, met 3 fasen niet.

22,29 kWh/100km Spritmonitor werkelijk verbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-09 12:35
tukker999 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 23:20:
[...]

De instellingen voor het laden zijn dat er pas geladen kan worden vanaf 6A, ongeveer 1400 Watt.
Als je 1 fase in je huis hebt is het begrensd op 5 kW, met 3 fasen niet.
Helder, maar ik heb 3 fasen en twee omvormers verdeeld over de verschillende fasen. Dat was ook de eis/vraag bij plaatsen laadpaal.

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdburg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 13:19
marcel_76 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:10:
[...]

Dat is wel heel fijn, precies de reden waarom ik de paal ook wil aansluiten en dan via Home Assistant wil kunnen bedienen maar ook kan uitlezen hoeveel er geladen is etc. Dit is gewoon de standaard integratie toch die beschikbaar is? Deze: https://github.com/leeyuentuen/alfen_wallbox
Dat is de integratie die ik gebruik, maar alleen om te monitoren en om de solar mode in te stellen. De laadpaal zelf doet het vuile werk. Maar je zou wel makkelijk het een en ander kunnen aansturen en beinvloeden via home assistant. Meer info is te vinden in het tweakers alfen topic ([Alfen Laadpaal] Ervaringen & Discussie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 09-09 09:44
jacob.korf schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 23:06:
https://www.sammobile.com...t-digital-key-this-month/

Blijkbaar kan je als je een Samsung telefoon hebt binnenkort ook je telefoon als sleutel gebruiken. Leuk om te weten.
Ik werd meteen blij, maar zie dat het specifiek gaat om de Galaxy S25 en voorlopig alleen de EX90 en Polestar. Voor wij aan de beurt zijn is mijn auto al af ben ik bang.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hier ook de lease offertes binnen van de EX40 2026. De Ultra kost me netto 70 euro per maand extra tegenover de Plus + panoramadak. Dan krijg ik extra:
- Dak in contrasterende kleur
- Geavanceerde interieurverlichting
- Elektrische stoelen
- Extended range
- Visual park assist
- Interieur keuze fusion/microtech
- Sportstuur

De Plus Extended Range + Panoramadak is 30 euro goedkoper dan de Ultra. De range vind ik voor de vakanties prettig en de meeste opties hierboven zijn 'nice to have'. Eens goed nadenken wat ik ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Aghanim schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 10:23:
Hier ook de lease offertes binnen van de EX40 2026. De Ultra kost me netto 70 euro per maand extra tegenover de Plus + panoramadak. Dan krijg ik extra:
- Dak in contrasterende kleur
- Geavanceerde interieurverlichting
- Elektrische stoelen
- Extended range
- Visual park assist
- Interieur keuze fusion/microtech
- Sportstuur

De Plus Extended Range + Panoramadak is 30 euro goedkoper dan de Ultra. De range vind ik voor de vakanties prettig en de meeste opties hierboven zijn 'nice to have'. Eens goed nadenken wat ik ga doen.
Alleen voor die elektrische stoelen en ER is het een no-brainer.
Elektrische stoelen is met meerdere berijders (jezelf + partner) geen overbodige luxe, is gekoppeld aan de sleutel, dus elk een afzonderlijke sleutel en als je instapt staat de stoel altijd correct.
ER: hoe meer range hoe comfortabler en niet alleen voor je jaarlijkse ritjes, maar gewoon als je eens 200km moet rijden, dat je je geen zorgen hoeft te maken om terug thuis te geraken. Ik vond persoonlijk de range van een SM (non-ER) veel te weinig en ik moest veel te vaak laden als ik eens met verlof was.
En is DC laden niet sneller dan de non-ER?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
RigolleM schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:01:
[...]

Alleen voor die elektrische stoelen en ER is het een no-brainer.
Elektrische stoelen is met meerdere berijders (jezelf + partner) geen overbodige luxe, is gekoppeld aan de sleutel, dus elk een afzonderlijke sleutel en als je instapt staat de stoel altijd correct.
ER: hoe meer range hoe comfortabler en niet alleen voor je jaarlijkse ritjes, maar gewoon als je eens 200km moet rijden, dat je je geen zorgen hoeft te maken om terug thuis te geraken. Ik vond persoonlijk de range van een SM (non-ER) veel te weinig en ik moest veel te vaak laden als ik eens met verlof was.
En is DC laden niet sneller dan de non-ER?
Heb de stoelen op mijn Polestar ook en het is inderdaad prettig bij het wisselen met andere bestuurders. Al verwacht ik dat het effectief alleen stoel naar voren/achteren is wanneer het weer handmatig moet. De range is inderdaad wel een puntje, die lijkt volgens EVDB wel heel erg mager met 345km. Nu is mijn Polestar ook enorm onzuinig met zelfs een 1000km vakantierit (110 op de snelweg) op 22.x kWh/km gemiddeld, maar dan ga ik er na 5 jaar vernieuwde techniek eigenlijk niks op vooruit. Nu red ik in de winter ongeveer 280km en daarmee is vrijwel iedere enkele reis wel haalbaar zonder te laden. Als dat 245km snelweg met de SM wordt dan is dat wel net het verschil tussen moeten laden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Ik zou echt 100% zeker voor de Ultra versie gaan. Al die dingen maken de auto echt een heel stuk fijner/comfortabeler.

Overigens net bevestigd gekregen: het 2026 model year EX40/EC40 gaat GEEN groter scherm krijgen. Alleen nieuwe hardware en dus de nieuwe schermindeling.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Aghanim schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:15:
[...]

Heb de stoelen op mijn Polestar ook en het is inderdaad prettig bij het wisselen met andere bestuurders. Al verwacht ik dat het effectief alleen stoel naar voren/achteren is wanneer het weer handmatig moet.
Is ook hoogte en rugstand die onthouden worden, mijn vrouw is 10cm korter en die zat iets meer naar voor maar ook iets hoger.
De range is inderdaad wel een puntje, die lijkt volgens EVDB wel heel erg mager met 345km. Nu is mijn Polestar ook enorm onzuinig met zelfs een 1000km vakantierit (110 op de snelweg) op 22.x kWh/km gemiddeld, maar dan ga ik er na 5 jaar vernieuwde techniek eigenlijk niks op vooruit. Nu red ik in de winter ongeveer 280km en daarmee is vrijwel iedere enkele reis wel haalbaar zonder te laden. Als dat 245km snelweg met de SM wordt dan is dat wel net het verschil tussen moeten laden.
Puntje? Ik haalde met de SM MY23 (non-ER) net iets meer dan 200km in de zomer op de snelweg, als ik met 100% en voorverwarmde accu vertrok. Ik zette ACC op 125 km/u hier in België en airco op 21°C, EVDB is 110 km/u zonder airco. Mijn volgende stop als ik naar 10% reed was ergens tussen de 120-150km (beetje afhankelijk van de snellaadstations). Ik laadde altijd op tot 70% als we in de wagen zaten te wachten, bij lunch of langere breaks (dames en toilet) ging ik naar 80 à 90% en dan kon ik weer een stint van 150 à 170km rijden. Ik wou liever toch minstens 2 uur rijden tot de volgende stop, nu was het eerder anderhalf uur of zelfs korter.
De MY26 SM (non-ER) heeft 10km extra range... is ook gene vette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Juancho schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:24:
Ik zou echt 100% zeker voor de Ultra versie gaan. Al die dingen maken de auto echt een heel stuk fijner/comfortabeler.

Overigens net bevestigd gekregen: het 2026 model year EX40/EC40 gaat GEEN groter scherm krijgen. Alleen nieuwe hardware en dus de nieuwe schermindeling.
Maar wel een scherm met hogere resolutie??

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Juancho schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:30:
[...]

Nieuwe offerte heeft een fiscale waarde van € 54.964,00 met de configuratie uit bovenstaande post. Dit is incl. de genoemde acties en kortingen. Prijsverschil met de site van Volvo zal komen door die extra dealer/fleetowner korting.
Je bent je er van bewust dat kortingen geen invloed hebben op de fiscale waarde? De catalogusprijs bepaalt de fiscale waarde. Alles wat er af gaat is goed voor de leaseprijs maar geen invloed op de bijtelling.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdwave
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 16:50
MicroStar_NL schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:23:
Weet een van jullie of is het mogelijk om de route suggesties van GM uit te zetten?
Ik denk dat je Google moet betalen om fatsoenlijke alternatieven te krijgen....

De alternatieven zijn niet alleen kansloos, hij heeft me al eens over de parallelbaan gestuurd als beste route terwijl er helemaal geen file op de snelweg stond. En vanmorgen was het andersom, er stond file op de snelweg en de parallelweg was rustig, maar hij toonde die niet eens als alternatief.

Voordeel is dan wel dat Google iedereen lekker de file in joeg vanmorgen en ik heerlijk door kon rijden over de parallelbaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdwave
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 16:50
marcel_76 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:07:
[...]

Heb je dan bepaalde instellingen gedaan? Ik heb ook de Eneco slim laden app maar de Volvo wordt niet ondersteund en heb ook (27) zonnepanelen maar als ik de auto aansluit gaat hij nog steeds niet alleen volgens de opwek laden maar vol op 11kWh kortom nog steeds meer laden en is de auto vol terwijl de zon de rest van de dag nog doorschijnt.
Dat is precies wat hij bij mij ook doet.

Zelfde situatie - paal is van de leaseboer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:45
RigolleM schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:49:
[...]

Is ook hoogte en rugstand die onthouden worden, mijn vrouw is 10cm korter en die zat iets meer naar voor maar ook iets hoger.

[...]

Puntje? Ik haalde met de SM MY23 (non-ER) net iets meer dan 200km in de zomer op de snelweg, als ik met 100% en voorverwarmde accu vertrok. Ik zette ACC op 125 km/u hier in België en airco op 21°C, EVDB is 110 km/u zonder airco. Mijn volgende stop als ik naar 10% reed was ergens tussen de 120-150km (beetje afhankelijk van de snellaadstations). Ik laadde altijd op tot 70% als we in de wagen zaten te wachten, bij lunch of langere breaks (dames en toilet) ging ik naar 80 à 90% en dan kon ik weer een stint van 150 à 170km rijden. Ik wou liever toch minstens 2 uur rijden tot de volgende stop, nu was het eerder anderhalf uur of zelfs korter.
De MY26 SM (non-ER) heeft 10km extra range... is ook gene vette.
Zelfde auto hier (XC40 SM non-ER) en in het anderhalf jaar dat ik hem heb reeds 2x naar Spanje gereden in de zomer en 1x naar Oostenrijk in de winter (over klein maandje weer trouwens). Zomer is idd elke 2u-2,5u aan de laadpaal, tussen de 200-250km rijden. Winter zit daar een pak onder (zelfs met de warmtepomp), daar kan je amper 2u rijden voor je weer moet laden en dat is gewoon te kort imo. Het is doenbaar, dat zeker; maar als ik de keuze heb dan stop ik max 3x als ik naar Oostenrijk rijd, nu is dat 5x.

Maar toch, moest ik bv. enkel kunnen kiezen uit Volvo XC40 ER Core en Volvo XC40 non-ER Ultimate (of Ultra tegenwoordig) dan zou ik toch nog altijd die 2e pakken denk ik. Die paar extra laadstops op een jaar wegen niet op tegen al het andere comfort van de Ultra.

Denk echter niet dat ik ooit die keuze wil maken, tegenwoordig zat alternatieven die het comfort en de extra range bieden en zo te horen gaat Volvo met het MY26 eindelijk terug de competitie wat aan.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Montalbano schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 12:23:
[...]

Je bent je er van bewust dat kortingen geen invloed hebben op de fiscale waarde? De catalogusprijs bepaalt de fiscale waarde. Alles wat er af gaat is goed voor de leaseprijs maar geen invloed op de bijtelling.
Zeker, maar alle beetje helpen mee. En met al die kortingen, dealeracties etc. past het dus opeens wel met het 2025 model :). Zowel de EC40 als EX40. En dus ook de Polestar 2. Dat wordt flink nadenken komende dagen weken :).

Het gaat mij maar om 1 ding: wat ik netto per maand moet betalen. Hoe dat tot stand komt vind ik niet zo interessant.

[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 19-02-2025 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 09-09 09:44
Voor de Android gebruikers. Er is een update van de app.

Wat is er veranderd? Helemaal niets.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
ArnoudN schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 13:25:

Ik dacht even dat we dark mode kregen omdat het splash screen eerst zwart was. Bleek helaas om een bugje te gaan want het logo van Volvo in het midden was ook een stuk afgesneden. Even later was alles weer wit ... *sigh*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDot
  • Laatst online: 20:37
ArnoudN schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 13:25:

Ja.. zo gaat dat meet veel apps.. update betekent niet nieuwe features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Claude schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 12:22:
[...]

Maar wel een scherm met hogere resolutie??
Hetzelfde scherm zit er gewoon in. Resolutie zal denk ik niet hoger zijn. De boel zal wel stukken sneller worden met de nieuwe hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:13
Zou de nieuwe hardware ook betekenen dat de sw voor de oude hardware na de grote update maar beperkt zal worden bijgewerkt?

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
caspervc schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 15:18:
Zou de nieuwe hardware ook betekenen dat de sw voor de oude hardware na de grote update maar beperkt zal worden bijgewerkt?
Klopt lijkt mij logisch na 5 jaar dat je niet meer 'alles' gaat krijgen bij een update, MY23 viel al uit de boot bij sommige updates, ook al was die nog maar een jaar oud. Is bij andere merken ook zo.. Of wil je liever toch de update en een kwartier wachten tot de boel is opgestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
RigolleM schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 15:52:
[...]

Klopt lijkt mij logisch na 5 jaar dat je niet meer 'alles' gaat krijgen bij een update, MY23 viel al uit de boot bij sommige updates, ook al was die nog maar een jaar oud. Is bij andere merken ook zo.. Of wil je liever toch de update en een kwartier wachten tot de boel is opgestart?
Wat ik wel een mooi en goed alternatief zou vinden is dat je op eigen kosten (of als de leasemaatschappij dat wil) de hardware ook kan laten vervangen. Je zou zeggen, technisch gezien moet dat wel mogelijk zijn. Auto's moeten natuurlijk veel langer mee gaan dan 5 jaar, en tegenwoordig hoort software daar gewoon bij. Benieuwd hoe die ontwikkeling gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Juancho schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 12:59:
[...]

Het gaat mij maar om 1 ding: wat ik netto per maand moet betalen. Hoe dat tot stand komt vind ik niet zo interessant.
Dat is bij mij ook zo, maar volgens mij gaf jij aan dat je netto net zo veel of minder zou gaan betalen, dat lijkt me erg sterk, want dan zou de fiscale waarde toch echt zo'n 20k lager moeten liggen dan je huidige auto (tenzij je nu eigen bijdrages betaalt die straks niet meer gelden misschien).

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Juancho schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:08:
[...]

Wat ik wel een mooi en goed alternatief zou vinden is dat je op eigen kosten (of als de leasemaatschappij dat wil) de hardware ook kan laten vervangen. Je zou zeggen, technisch gezien moet dat wel mogelijk zijn. Auto's moeten natuurlijk veel langer mee gaan dan 5 jaar, en tegenwoordig hoort software daar gewoon bij. Benieuwd hoe die ontwikkeling gaat.
Gaat volgens mij nooit gebeuren. Een MY21 vs MY26 zijn totaal andere auto's geworden, ondertussen een facelift (MY23), een aandrijving update (MY24), batterij update (MY24), nu update SoC (MY26), en ik vergeet er wellicht een heel pak waar ze tussentijds aanpassingen aan hebben gebracht. Een stomme connector in de kabelbaan kan al voor problemen zorgen.

Je zult er moeten mee leren leven dat het ooit stopt het updaten, toch zeker grotere updates en/of nieuwe features. Bugfixen en patchen zullen ze nog wel blijven doen, en Google Maps zal ook nog wel up to date blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Montalbano schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:15:
[...]

Dat is bij mij ook zo, maar volgens mij gaf jij aan dat je netto net zo veel of minder zou gaan betalen, dat lijkt me erg sterk, want dan zou de fiscale waarde toch echt zo'n 20k lager moeten liggen dan je huidige auto (tenzij je nu eigen bijdrages betaalt die straks niet meer gelden misschien).
Ik betaal iets meer, 460 nu straks 470 dacht ik. En de fiscale waarde ligt zo'n 10k lager bij het 2026 model. En ik betaal nu idd flink meer eigen bijdrage. Ben vorig jaar geswitcht van werkgever, nu heb ik wat hoger leasebudget dus dat speelt ook mee natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrick1889
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-07 15:19
Iemand ook problemen met spotify welke ineens niet meer onder de 'balk' van de radio en bluetooth staat?
Deze was bij mij naar boven geplaatst maar hiernaast is hij ook niet beschikbaar tijdens het rijden.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

DoubleDot schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 14:18:
[...]

update is op 10-feb al automatisch op mijn GSM verschenen, nu is er geen nog nieuwere, schrok al, zo kort na 10 feb, dat is niet android waardig :p

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:33:
[...]

Ik betaal iets meer, 460 nu straks 470 dacht ik. En de fiscale waarde ligt zo'n 10k lager bij het 2026 model. En ik betaal nu idd flink meer eigen bijdrage. Ben vorig jaar geswitcht van werkgever, nu heb ik wat hoger leasebudget dus dat speelt ook mee natuurlijk.
Voor ons is vooral dat leasebudget een kritisch punt.
Maar daarover zie ik jullie nergens bedragen roepen, enige indicatie?

Als het per maand over 711 euro heengaat, is hij voor ons buiten budget namelijk (en dat is al met 25% overschrijding van het budget)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oezie
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-08 08:43
patrick1889 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:38:
Iemand ook problemen met spotify welke ineens niet meer onder de 'balk' van de radio en bluetooth staat?
Deze was bij mij naar boven geplaatst maar hiernaast is hij ook niet beschikbaar tijdens het rijden.. :(
Ja hier precies hetzelfde! Vreemde is dat ik nu meer een desktop/tablet achtige interface heb... Ik kan de app ook niet meer gebruiken tijdens het rijden, alleen wanneer ik stil sta. Heb jij dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroStar_NL

MicroStar_NL

Knowledge is power

oezie schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 17:17:
[...]

Ja hier precies hetzelfde! Vreemde is dat ik nu meer een desktop/tablet achtige interface heb... Ik kan de app ook niet meer gebruiken tijdens het rijden, alleen wanneer ik stil sta. Heb jij dit ook?
Ik kon Spotify ook niet gebruiken tijdens het rijden. Spotify bleef maar 'laden'.
Na parkeren niet gekeken of het wel werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick1889
oezie schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 17:17:
[...]

Ja dat heb ik ook, echter kan ik ook niet meer inloggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
ron65 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:49:
[...]

Voor ons is vooral dat leasebudget een kritisch punt.
Maar daarover zie ik jullie nergens bedragen roepen, enige indicatie?

Als het per maand over 711 euro heengaat, is hij voor ons buiten budget namelijk (en dat is al met 25% overschrijding van het budget)
711 gebaseerd op wat voor contract? 60 maanden? Hoeveel km? Winterbanden, vervangend vervoer gelijkwaardig of budget? Heeft er allemaal flink invloed op.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Precies. Er is een reden waarom zomaar leasebedragen noemen gene zin heeft en dus ook niet vele gebeurt.

Ik kan natuurlijk wel aangeven dat de nieuwe 2025 EX40 Ultra mrt trekhaak €995 kost excl elektra voorschot (wat per werkgever weer anders kan zijn). Full operational lease, 60maand, 35.000km

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 19-02-2025 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
cdwave schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 12:29:
[...]

Dat is precies wat hij bij mij ook doet.

Zelfde situatie - paal is van de leaseboer.
Yes, daarom wil ik dus de paal aansluiten op internet en dan met de My Eve app en de Home Assistent integratie zelf maar de paal instellen. Betekent wel af en toe wisselen maar goed dat is dan even wat het is. Voordeel is dan wel wat ik begreep van mijn collega als de paal enkel op solar staat en je in de avond thuiskomt je gewoon de auto aansluit maar deze gaat niet laden. Pas als de zon gaat schijnen en er minimale kWh binnenkomt gaat het laden starten. Enige nadeel is dus wel als het een bewolkte dag is dat hij aan/uit en aan/uit gaat. Dus bij dat soort dagen zou ik hem op comfort schakelen met het minimale kWh en eens kijken wat er gebeurt en hoe lang het duurt.

Ik denk dat het komt omdat ik niet als energy leverancier Eneco heb.

Het is jammer dat ik dus de Volvo app op Android nog niet kan gebruiken op dit moment om amperage in te stellen anders had ik het alsnog via die weg even kunnen limiteren. Kortom op dit moment loop ik in de ochtend even naar de auto en sluit hem aan in plaats van dat ik dat doe na parkeren bij thuiskomst.

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
cdwave schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 12:27:
[...]

Ik denk dat je Google moet betalen om fatsoenlijke alternatieven te krijgen....

De alternatieven zijn niet alleen kansloos, hij heeft me al eens over de parallelbaan gestuurd als beste route terwijl er helemaal geen file op de snelweg stond. En vanmorgen was het andersom, er stond file op de snelweg en de parallelweg was rustig, maar hij toonde die niet eens als alternatief.

Voordeel is dan wel dat Google iedereen lekker de file in joeg vanmorgen en ik heerlijk door kon rijden over de parallelbaan.
Google snapt bij mij de parallel baan niet van de A1 en waze snapt deze weer wel. Ik heb nog nooit het advies gehad om deze baan te nemen ondanks dat als Google mij na de A1 niet de A10 maar de A9 op zou sturen deze parallel baan dus wel eens sneller/beter zou kunnen zijn.

Dus eens, het werkt echt goed en ik heb ook wel eens hele goede alternatieven gehad, maar het is nog net niet altijd 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 00:53
Ik heb hetzelfde aan de hand met SoundCloud app…

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 08:38
DoubleDot schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 14:18:
[...]

Niet helemaal waar, jullie kunnen nu op de kaart elke locatie selecteren…

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Montalbano schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 17:41:
[...]

711 gebaseerd op wat voor contract? 60 maanden? Hoeveel km? Winterbanden, vervangend vervoer gelijkwaardig of budget? Heeft er allemaal flink invloed op.
Heb je gelijk in: 60 maanden, zomer/winterbanden, vervangend vervoer gelijkwaardig en alléén als je de auto voor meer dan 48 uur kwijt bent aan reparatie of wat dan ook, en kilometrage 35000 per jaar.
En dan is 711 het budget inclusief 25% overschrijding, en die 25% moet je wel zelf betalen dan. Dus in feite is er voor de werkgever maximaal 569 euro budget vastgesteld per maand.

Voor mij is dus het eerste kriterium: gaat een nieuwe leasewagen over 711 euro heen per maand? want dat is het maximale wat ik eraan kan besteden, ik wil heel graag eind van dit contract weer een EX40 leasen, maar geen idee of die binnen dat budget past, vandaar ik nu vroeg: wat is de leaseprijs per maand voor die wagens die hier nu benoemd werden, men noemt wel de catalogusprijs, maar het leasebedrag zie ik nergens.

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 18:38:
Precies. Er is een reden waarom zomaar leasebedragen noemen gene zin heeft en dus ook niet vele gebeurt.

Ik kan natuurlijk wel aangeven dat de nieuwe 2025 EX40 Ultra mrt trekhaak €995 kost excl elektra voorschot (wat per werkgever weer anders kan zijn). Full operational lease, 60maand, 35.000km
Kijk, thanx!!!

dat leasebedrag is wel degelijk het eerste waar wij naar moeten kijken, het heeft voor ons wel degelijk zin die te kennen.
Je noemt 995 ex electra, en dat is precies wat ik moest weten.
Want die 711 die ik noemde is ook excl elektra voorschot, ze hebben dat energiedeel uit de budgetten gehaald, het gaat om de kale leaseprijs bij 35000 km en 60 maanden contract.
Daarmee wordt al bevestigd wat ik vrees, dat er geen nieuwe EX40 meer voor mij inzit eind van het contract.
Maar we zijn er nog niet, er is al veel gesputter tegen die budgetten alleen heeft directie iets van "te veel, kan best nog wel iets minder"

Een ander ding wat speelt is dat een collega die vorig jaar zijn minimale hoeveelheid zakelijke kilometers niet haalde omdat hij een langdurige klus dicht bij zijn woonadres kreeg, nu een aanschrijving kreeg dat hij de auto moet inleveren, er geen recht meer op heeft.
Hij heeft wel allerlei meetapparatuur, ladders, PBM die vervoerd moeten worden, maar dat telt niet.
En hij is niet de enige die daar nu tegenaan liep.
Ik wil gewoon het liefst de XC40/EX40 blijven rijden, desnoods koop ik de huidige over en lease op een 0km contract een hele goedkope EV voor het werk, maar dan rij ik prive lekker in de huidige XC40.

Los van die OTA problematiek, is het gewoon verreweg de beste wagen die ik ooit gereden heb.

• Largamelion
Even een update over Spotify, die hield er vanmorgen na 15 min weer mee op dus de herinstallatie van gisteren heeft helaas geen soelaas gebracht. Heb daarna dan maar eens een homeknop reset uitgevoerd en na de heropstart moest ik opnieuw inloggen in Spotify, dat is ook nieuw voor mij.

Hopelijk nu wel opgelost maar ik vrees ervoor. En anders is er nog de komende OTA die het mss oplost ... geen onoverkomelijk probleem maar toch best irritant.

• Juancho
@ron65 een nieuwe EX40/EC40 kan je vergeten met jullie budget. Zelfs een kale versie met niks erop (waarom zou je dat willen) lijkt me niet passen. Vergeet ook niet dat de bijtelling voor EV's na dit jaar 22% wordt dus alle voordeel is er dan af. Ook iets waar je naar moet kijken.

Want je houdt je te veel vast aan puur leasebudget terwijl bijtelling enorm belangrijk is voor wat je maandelijks wil/kan/mag betalen. Vul maar eens wat data in via berekenhet.nl : https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html

Wat hier aan netto maandkosten uitrolt is vrijwel kloppend. Zo kom ik dus op €480 p/m voor de 2025 EX40 Ultra versie met trekhaak. Ook voor mij boven leasebudget, maar de eigen bijdrage is minimaal en daarom betaalbaar. Mijn partner en ik hadden besloten dat netto €500 de max is.

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Juancho schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 10:25:
@ron65 een nieuwe EX40/EC40 kan je vergeten met jullie budget. Zelfs een kale versie met niks erop (waarom zou je dat willen) lijkt me niet passen. Vergeet ook niet dat de bijtelling voor EV's na dit jaar 22% wordt dus alle voordeel is er dan af. Ook iets waar je naar moet kijken.

Want je houdt je te veel vast aan puur leasebudget terwijl bijtelling enorm belangrijk is voor wat je maandelijks wil/kan/mag betalen. Vul maar eens wat data in via berekenhet.nl : https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html

Wat hier aan netto maandkosten uitrolt is vrijwel kloppend. Zo kom ik dus op €480 p/m voor de 2025 EX40 Ultra versie met trekhaak. Ook voor mij boven leasebudget, maar de eigen bijdrage is minimaal en daarom betaalbaar. Mijn partner en ik hadden besloten dat netto €500 de max is.
Er is gewoon niets meer zo goedkoop als onze P8.. ik wilde kijken voor een Superb, maar 100% tegen 22% is ook gewoon 400-500 EUR, dan maar een leuke EV pakken als het toch al zo zeer doet ! (2 offertes van de 7x opgevraagd nu, volvo is wat mij betreft geen optie meer.

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

• Juancho
4v4t4r schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 10:34:
[...]

Er is gewoon niets meer zo goedkoop als onze P8.. ik wilde kijken voor een Superb, maar 100% tegen 22% is ook gewoon 400-500 EUR, dan maar een leuke EV pakken als het toch al zo zeer doet ! (2 offertes van de 7x opgevraagd nu, volvo is wat mij betreft geen optie meer.
Ik heb de Zeekr 7x ook hoog op mijn lijst maar die is momenteel (fors) duurder dan een nieuwe Volvo Ultra met trekhaak of een volle Polestar 2 met ook een trekhaak. Kan me amper voorstellen dat de 7x bij jou dan goedkoper is dan een Volvo/Polestar...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Nu online
Juancho schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 10:59:
[...]

Ik heb de Zeekr 7x ook hoog op mijn lijst maar die is momenteel (fors) duurder dan een nieuwe Volvo Ultra met trekhaak of een volle Polestar 2 met ook een trekhaak. Kan me amper voorstellen dat de 7x bij jou dan goedkoper is dan een Volvo/Polestar...?
Ik bedoel niet qua prijs - de Volvo is te klein aan het worden (vooral achterin bij de kids)
Sowieso is mijn leaseregeling iets anders dan die van jou (25k/60m) waardoor er meer past.
De bijtelling tussen de 2 zijn netto verwaarloosbaar imo

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tranquility
  • Laatst online: 23:31
Gaat we niet een beetje offtopic met de discussie over lease, e.d.?

• 4v4t4r
  • Nu online
Tranquility schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 11:39:
Gaat we niet een beetje offtopic met de discussie over lease, e.d.?
ja op zich wel denk ik - al heeft het wel degelijk te maken met de Volvo (ik vind hem te klein worden met tieners) wellicht geeft die info wat aan andere die uberhaupt nog moeten beslissen om de auto te kopen of niet. Ik zal verder keuze stress/leasebudgetten/etc weg laten :)

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 10:25:

Helemaal helder.

Maar bij ons is dat leasebudget echt keihard de probleemgrens, alles wat daarin past is netto aan de eindstreep prima te betalen, alleen rij je dan niet een geschikte wagen voor de caravan bijvoorbeeld.
De regeling "vakantiewagen" is zo duur dat je budget nog verder omlaag gaat, en dan rij je in die kleine EV opel het hele jaar, wil je even spontaan een weekeindje weg met caravan dan moet je dat weken tevoren regelen voor die trekauto, en nog eens 5 aar later moet ik alsnog een eigen wagen gaan aanschaffen omdat ik dan met pension mag...

Nee, dan ofwel een EX40 kunnen leasen, of deze overkopen en met een 0 km contract een dwazia spring EV leasen zonder bijtelling..
Sja, ik geef het toe, ik ben EV verslaafd geworden en dan met name aan de de XC40 zoals die ik nu rijd :)

En verder, hoewel leasebudgetten etc offtopic zijn, is het onmogelijk om die te vermijden als je een nieuwe wagen moet leasen.. Je moet wel die financiële ruimte hebben voor de XC40 / EX40 anders wordt het niets.
Vandaar de zijstap, maar inderdaad, nu maar weer terug op de wagen en zijn technieken zelf!.

[ Voor 8% gewijzigd door ron65 op 20-02-2025 16:09 ]

• patrick1889
Zojuist de auto opgehaald voor een garantie dingetje, hier is de software bijgewerkt naar 3.4.4.
Hierna wilde het inloggen nog niet lukken en had ik ook de ‘desktop’ variant. Spotify verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en tadaaa kan weer netjes inloggen en muziek luisteren via de app.

Voor mij problem solved.

• oezie
patrick1889 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 16:12:
[...]

Zojuist de auto opgehaald voor een garantie dingetje, hier is de software bijgewerkt naar 3.4.4.
Hierna wilde het inloggen nog niet lukken en had ik ook de ‘desktop’ variant. Spotify verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en tadaaa kan weer netjes inloggen en muziek luisteren via de app.

Voor mij problem solved.
Nice! Zie je met de nieuwe update ook weer het balkje met de aankomsttijden in je bestuurdersdisplay?

• peutje
  • Laatst online: 07:31
Zo kan het ook, kan Volvo dit ook niet ff doen?
https://www.autoweek.nl/a...sor-naast-softwareupdate/

• Aghanim
  • Niet online
4v4t4r schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 10:34:
Ik loop hier momenteel ook tegenaan. Betaal 325 netto voor de Polestar 2 Launch Edition en een EX40 of iX1 gaat richting de 425-450 netto. Helaas is er 1 alternatief wat zelfs met 17% bijtelling nog fors goedkoper is (het kan dus wel!) en dat is de Model 3 RWD. Die zou mij 175 netto per maand kosten. Dat is echt op vrijwel alle fronten een mindere auto maar het verschil is wel ruim 250 euro netto per maand aan bijtelling.

Vandaag nog even bij Volvo geweest. De iX1 lijkt toch wel wat ruimer achterin tegenover de EX40. Moeilijk, moeilijk.

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:46
Aghanim schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 16:52:
[...]

Ik loop hier momenteel ook tegenaan. Betaal 325 netto voor de Polestar 2 Launch Edition en een EX40 of iX1 gaat richting de 425-450 netto. Helaas is er 1 alternatief wat zelfs met 17% bijtelling nog fors goedkoper is (het kan dus wel!) en dat is de Model 3 RWD. Die zou mij 175 netto per maand kosten. Dat is echt op vrijwel alle fronten een mindere auto maar het verschil is wel ruim 250 euro netto per maand aan bijtelling.

Vandaag nog even bij Volvo geweest. De iX1 lijkt toch wel wat ruimer achterin tegenover de EX40. Moeilijk, moeilijk.
Is dat dan een gebruikte model 3?
Mijn zwager geeft zijn model 3 ook max verlengd ivm de bijtelling maar het houd een keer op natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Spekkie99 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 18:45:
[...]

Is dat dan een gebruikte model 3?
Mijn zwager geeft zijn model 3 ook max verlengd ivm de bijtelling maar het houd een keer op natuurlijk.
Beetje off-topic maar gewoon een nieuwe RWD van 39k. In mijn geval zit die 350€ onder lease budget en krijg ik 175€ daarvan netto ongeveer terug. Dat gaat van de bijtelling af. De EX40 is best duur in de lease (Ultra zit 100€ onder budget) vergeleken met de M3 maar ook de vergelijkbaar beprijsde iX1 (160 onder budget) die daardoor relatief goedkoop wordt.

Waarom de EX40 een hoge lease prijs heeft weet ik niet. Restwaarde lijkt me niet per se minder dan een iX1 bijvoorbeeld.

De EX40 rijd ik veel liever dan een M3 maar het zijn in mijn geval wel serieuze prijsverschillen.

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 07:44
Zeker netjes, maar zie het Volvo niet doen, er zijn veel te veel EX/XC/EC/C40's in omloop, wordt een dure grap voor ze....

• Ruben E
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-07 19:59
Zie net dat de prijslijst nog een update heeft gekregen, nog een extra nieuwe kleur: forest lake.

In dit filmpje zie je die kleur op de xc60 refresh van 2026. Vanaf 4 minuut 16 ook een kleine demo van het nieuwe scherm, zal kwa indeling en snelheid voor de ex40 wel op hetzelfde neerkomen. YouTube: New VOLVO XC60 Facelift 2026 - FIRST LOOK exterior, interior & CHANGES

[ Voor 63% gewijzigd door Ruben E op 20-02-2025 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menjo
  • Laatst online: 12-09 18:11
oezie schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 16:14:
[...]

Nice! Zie je met de nieuwe update ook weer het balkje met de aankomsttijden in je bestuurdersdisplay?
Bevestigd! Met de update 3.4.4 is het ETA balkje weer terug!

XC40 P6 MY22 - Glacier Silver - 20"

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:14
Kammika schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 19:28:
[...]

Zeker netjes, maar zie het Volvo niet doen, er zijn veel te veel EX/XC/EC/C40's in omloop, wordt een dure grap voor ze....
Hoeven ze niet eens gratis te doen, ik zou er zeker een goed bedrag voor willen betalen.

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

menjo schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 21:02:
[...]

Bevestigd! Met de update 3.4.4 is het ETA balkje weer terug!
Dan maar hopen op een snelle OTA voor de ETA :-)

• Kammika

• Kammika
ron65 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 22:09:
[...]

Dan maar hopen op een snelle OTA voor de ETA :-)
Ben ook wel benieuwd wat de ETA voor de OTA van de ETA is…

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 22:19:
[...]

Ben ook wel benieuwd wat de ETA voor de OTA van de ETA is…
release 10-feb, de OTA is available ongeveer 3 weken na de release. Ik zou zeggen rond 3 maart.

om heel eerlijk te zijn? ik schat april, bij de dealer, want OTA heeft bij mij vrijwel nooit gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 17:54
Vooral spelletjes dus. Die speel ik liever op mijn telefoon dan op het scherm in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Ruben E schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 20:33:
Zie net dat de prijslijst nog een update heeft gekregen, nog een extra nieuwe kleur: forest lake.

In dit filmpje zie je die kleur op de xc60 refresh van 2026. Vanaf 4 minuut 16 ook een kleine demo van het nieuwe scherm, zal kwa indeling en snelheid voor de ex40 wel op hetzelfde neerkomen. YouTube: New VOLVO XC60 Facelift 2026 - FIRST LOOK exterior, interior & CHANGES
Mooie kleur, lijkt beetje donkerder dan de Thunder Grey van m'n XC40.

Vanmorgen voor de eerste keer in weken is Spotify er eens niet mee gestopt tijdens m'n rit naar het werk. Mogelijks heeft die homeknop-reset het dus opgelost ofwel was het gewoon toeval, maar dat denk ik niet. *fingers crossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ruben E schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 20:33:

Dit scherm komt er dus niet voor de duidelijkheid. Die nieuwe kleur staat nu ook in de configurator. We gaan zo toevallig rondje langs polestar en volvo doen dus ik zal eens vragen.

[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 21-02-2025 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrick1889
oezie schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 16:14:
[...]

Ja hier ook de bevestiging dat het ETA balkje terug is.

Wat mij opvalt na de update(alle modules in de auto zijn bijgewerkt na het bezoek aan de dealer) dat de OP op de auto stand nu een soort adaptief is. Is wennen maar wel ‘fijn’. Laat je het stroompedaal los en er rijd iemand voor je die gaat remmen dan vertraagd de auto mee en zet deze eventueel ook stil.
Maar als er niemand voor je rijd rolt hij uit.

Dit was bij mij niet het geval voor de updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
patrick1889 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 12:33:
[...]

Wat mij opvalt na de update(alle modules in de auto zijn bijgewerkt na het bezoek aan de dealer) dat de OP op de auto stand nu een soort adaptief is. Is wennen maar wel ‘fijn’. Laat je het stroompedaal los en er rijd iemand voor je die gaat remmen dan vertraagd de auto mee en zet deze eventueel ook stil.

Zeer waarschijnlijk heb je nu een extra optie in het OPD menu. Aan/uit/adaptief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peutje
patrick1889 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 12:33:
[...]

Die optie heb ik al van begin af aan op mijn mY2024, is de 'auto' functie van one pedal Drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

peutje schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:18:
[...]

Die optie heb ik al van begin af aan op mijn mY2024, is de 'auto' functie van one pedal Drive
ik vermoed alleen vanaf MY24?
want mijn MY 23 heb ik nog nooit erop kunnen betrappen dat deze optie er bij zit, ik heb alleen AAN/UIT als opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
ron65 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 22:20:
release 10-feb, de OTA is available ongeveer 3 weken na de release. Ik zou zeggen rond 3 maart.

om heel eerlijk te zijn? ik schat april, bij de dealer, want OTA heeft bij mij vrijwel nooit gewerkt
Ik geloof er niks van dat de update binnen drie weken na aankondiging arriveert. De vorige update duurde ruim twee keer zo lang, meer dan zes weken volgens mij. Dus het zal wel ergens begin of halverwege april worden ben ik bang. En hopelijk fixen ze ook eindelijk eens het probleem met muziek dat ik 8 van de 10 keer pas hoor na een keer de richtingaanwijzer gebruikt te hebben. En die USB-toestemmingmelding mag nou toch ook wel eens een keer opzouten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Zo we zijn weer terug van een ochtend bezoek aan Polestar en Volvo. Om het ontopic te houden vooral de info over de Volvo. We hebben voor het eerst de EC40, dus de Coupé SUV variant, even goed bekeken en ook proefgereden. Natuurlijk is het veel hetzelfde als de EX40 maar we wilden vooral even het zicht en rijbeleving checken. Het zicht viel ons eigenlijk enorm mee. Zo'n drama als anderen het vonden, vonden wij het zeker niet. Ja de ruit is wat kleiner maar overal nog meer dan genoeg zicht. Ook achterin merkten wij niet echt verschil met de ruimte maar wellicht is dat voor langere mensen anders. We kregen zo'n black edition mee, stoere kleuren met ook zwarte velgen, maar wij zullen dan gaan voor of de Cloud Blue kleur met licht nappa interieur over het nieuwe Forest Lake. In geval van die laatste zullen we waarschijnlijk wel de trekhaak moeten laten afvallen. Wel grappig, de persoon bij Volvo wist nog niks van die kleur, die is dus echt net vers van de pers vandaag of afgelopen nacht op de site gezet. Helaas dus nog niet in het echt te zien, maar op foto's ziet het er wel hele mooi uit! We hebben nu de Sage Green die wat lichter is.

Wat betreft het verbruik viel het ons mee, maar wel rekening houdend met het verbruik van onze P8 natuurlijk. We zaten zelf op zo'n 23kWh met de P8 en in de EC40 zaten we rond de 18kWh. We gaan er een beetje vanuit dat we met de EC40 (2025 model) grofweg 100km netto meer kunnen rijden dan in de P8. Alles wat nog meer is, is leuk meegenomen maar die 100km extra range is voor ons wel echt een harde eis.

Verder valt er weinig over het 2025 model te zeggen, exact gelijk alleen nieuwe hardware. We hebben nog wel even in een EX30 gezeten om dat scherm te bekijken en ik blijf het jammer en zonde vinden dat Volvo die niet in het 2025 update model zet. Net wat meer werkruimte, zeker met oog op die AAOS update met meerdere tabs in beeld. Het zal vast wel passen op het oude kleinere scherm maar je Maps kaart gaat bijv. een stuk kleiner worden en dat vind ik jammer. Echt een gemiste kans wat mij betreft. Nieuwe hardware had perfect samen kunnen gaan met dat grotere scherm. Owja, over de EX30.... ik vind dat oprecht een Volvo onwaardige auto. Echt verschrikkelijk saai/kil/niet Scandinavisch van binnen. Wij vonden het vreselijk terwijl we echt niet houden van een poppenkast. Zie het maar als een budget wagen van Volvo, maar wij snapten er niks van dat Volvo met zo'n wagen op de markt komt. Te veel wegbezuinigd, jammer!

Komende 5 weken wil ik de knoop doorhakken:

EC40 Ultra of de Polestar 2. Andere opties vallen nu sowieso af en de enige die het nog kan winnen is de Zeekr 7x (ook vanuit de Geely groep). Maar die is nu zoals gezegd nog te hoog geprijsd in de lease. Kiezen we voor wat leukere rijden in de PS2 met een echt cockpit gevoel maar wel hele matige praktische ruimtes maar wel flink meer range dan de Volvo? Of vallen we terug op Volvo maar dan de Coupé SUV met het lichtere interieur zodat het niet weer 5 jaar tegen dezelfde auto aankijken wordt maar wel behouden wat we zo geweldig vinden aan de P8.

Moeilijke keuze hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:45:
Zo we zijn weer terug van een ochtend bezoek aan Polestar en Volvo. Om het ontopic te houden vooral de info over de Volvo. We hebben voor het eerst de EC40, dus de Coupé SUV variant, even goed bekeken en ook proefgereden. Natuurlijk is het veel hetzelfde als de EX40 maar we wilden vooral even het zicht en rijbeleving checken. Het zicht viel ons eigenlijk enorm mee. Zo'n drama als anderen het vonden, vonden wij het zeker niet. Ja de ruit is wat kleiner maar overal nog meer dan genoeg zicht. Ook achterin merkten wij niet echt verschil met de ruimte maar wellicht is dat voor langere mensen anders. We kregen zo'n black edition mee, stoere kleuren met ook zwarte velgen, maar wij zullen dan gaan voor of de Cloud Blue kleur met licht nappa interieur over het nieuwe Forest Lake. In geval van die laatste zullen we waarschijnlijk wel de trekhaak moeten laten afvallen. Wel grappig, de persoon bij Volvo wist nog niks van die kleur, die is dus echt net vers van de pers vandaag of afgelopen nacht op de site gezet. Helaas dus nog niet in het echt te zien, maar op foto's ziet het er wel hele mooi uit! We hebben nu de Sage Green die wat lichter is.

Wat betreft het verbruik viel het ons mee, maar wel rekening houdend met het verbruik van onze P8 natuurlijk. We zaten zelf op zo'n 23kWh met de P8 en in de EC40 zaten we rond de 18kWh. We gaan er een beetje vanuit dat we met de EC40 (2025 model) grofweg 100km netto meer kunnen rijden dan in de P8. Alles wat nog meer is, is leuk meegenomen maar die 100km extra range is voor ons wel echt een harde eis.

Verder valt er weinig over het 2025 model te zeggen, exact gelijk alleen nieuwe hardware. We hebben nog wel even in een EX30 gezeten om dat scherm te bekijken en ik blijf het jammer en zonde vinden dat Volvo die niet in het 2025 update model zet. Net wat meer werkruimte, zeker met oog op die AAOS update met meerdere tabs in beeld. Het zal vast wel passen op het oude kleinere scherm maar je Maps kaart gaat bijv. een stuk kleiner worden en dat vind ik jammer. Echt een gemiste kans wat mij betreft. Nieuwe hardware had perfect samen kunnen gaan met dat grotere scherm. Owja, over de EX30.... ik vind dat oprecht een Volvo onwaardige auto. Echt verschrikkelijk saai/kil/niet Scandinavisch van binnen. Wij vonden het vreselijk terwijl we echt niet houden van een poppenkast. Zie het maar als een budget wagen van Volvo, maar wij snapten er niks van dat Volvo met zo'n wagen op de markt komt. Te veel wegbezuinigd, jammer!

Komende 5 weken wil ik de knoop doorhakken:

EC40 Ultra of de Polestar 2. Andere opties vallen nu sowieso af en de enige die het nog kan winnen is de Zeekr 7x (ook vanuit de Geely groep). Maar die is nu zoals gezegd nog te hoog geprijsd in de lease. Kiezen we voor wat leukere rijden in de PS2 met een echt cockpit gevoel maar wel hele matige praktische ruimtes maar wel flink meer range dan de Volvo? Of vallen we terug op Volvo maar dan de Coupé SUV met het lichtere interieur zodat het niet weer 5 jaar tegen dezelfde auto aankijken wordt maar wel behouden wat we zo geweldig vinden aan de P8.

Moeilijke keuze hoor....
Top, dank voor je informatie, leuk om gte lezen d:)b

Ik ben benieuwd naar je eigenlijke keuze.
Je mening over de EX30 deel ik hartgrondig, we hebben tegenwoordig kantoor leenautos en dat is de EX30, dus al wel eens ingezeten ook. Compleet Volvo onwaardig, is de juiste uitdrukking.

En tegelijk voel ik mij onrustig worden hiervan, wetende dat ik in 2027 deze keuze niet eens zal hebben maar voor veel minder moet gaan... Jouw verslag zet mijn voornemen om te sparen om de huidige XC40 over te nemen ofwel een andere occasion prive aan te schaffen steeds meer op vaste grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroStar_NL

MicroStar_NL

Knowledge is power

Tranquility schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:33:
[...]

Ik geloof er niks van dat de update binnen drie weken na aankondiging arriveert. De vorige update duurde ruim twee keer zo lang, meer dan zes weken volgens mij. Dus het zal wel ergens begin of halverwege april worden ben ik bang.
Ik heb de 3.3.16 update niet geïnstalleerd en viel me deze week op dat ik daarvan geen update melding meer krijg en ook niet meer kan kiezen.
Vorige week nog wel.
Voorbode dat 3.4.4 wordt "klaargezet", hoe lang dat dan ook gaat duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
MicroStar_NL schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 16:21:
Ik heb de 3.3.16 update niet geïnstalleerd en viel me deze week op dat ik daarvan geen update melding meer krijg en ook niet meer kan kiezen.
Vorige week nog wel.
Voorbode dat 3.4.4 wordt "klaargezet", hoe lang dat dan ook gaat duren?
Het kan goed zijn dat ze oude updates voor degene die deze nog niet hebben gehad of hebben uitgesteld, hebben teruggetrokken nu er een "stable" nieuwe versie is. Over "stable" valt natuurlijk te discussiëren aangezien we zo'n beetje allemaal betatesters zijn.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peutje
Nu met die 18gr scheelt het wel flink met de range zeg.
En snelladen ook...mooie start bij 9%.
Nu bij 24% nog netjes 176kw
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FCKKmlE_iDNf_bq-WRsF4q7WIZw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rp514a0gPHdVFRfvHP7sDrdJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrick1889
Juancho schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:12:
[...]

Zeer waarschijnlijk heb je nu een extra optie in het OPD menu. Aan/uit/adaptief
Ik had de optie ook zeker al alleen op de auto functie deed hij niets bij mij. Zowel binnendoor als op de snelweg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroStar_NL

MicroStar_NL

Knowledge is power

peutje schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 17:04:
Voorverwarmen was vanmiddag ook niet nodig, scheelt ook weer bereik :)
't was hier 'maar' 16 graden.
Met het dak open was het wel wat fris 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 08:03
peutje schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 17:04:
[Afbeelding]
Ja scheelde flink. Als ik inclusief laadverliezen reken, kom ik op 19,7 kWh/100km vandaag over 160 km en 84km/h gemiddeld. Heerlijk weer even dakkie open :)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Juancho
Dit is die nieuwe kleur dus, ipv sage green.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2AFvS4e6cLNUwyETKlGFOjc5j1s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HhJ7tzFjsN2mb7y9XFOm9W5X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kj3KHg5dG_gQf9pg7mCPV0MVRyo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hMBPsgjNI6Wsf7fZleYgtkL2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:14
patrick1889 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 17:19:
[...]

Ik had de optie ook zeker al alleen op de auto functie deed hij niets bij mij. Zowel binnendoor als op de snelweg niet.
Hoe werkt dat adaptief, moet je zelf op de rem als je bijv bij een rotonde komt omdat ie probeert uit te rollen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mozziej
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-09 16:31
Van de week miste ik opeens de Spotify app in het lijstje van muziek apps.. na een zoektocht bleek hij nu in de bovenste rij van o.a. YouTube en maps te staan.

Hij was afgelopen week bijgewerkt.. na opnieuw inloggen dacht ik : een nieuwe versie.! Maar wat bleek, deze app mag je niet meer bedienen tijdens het rijden en is eigenlijk een 1 op 1 web versie die ook niet scheelt op het scherm. Een echte downgrade dus na dik 2 jaar genoten te hebben van de integratie op de xc40.. meer mensen die dit opeens hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroStar_NL

MicroStar_NL

Knowledge is power

mozziej schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 20:31:
Van de week miste ik opeens de Spotify app in het lijstje van muziek apps.. na een zoektocht bleek hij nu in de bovenste rij van o.a. YouTube en maps te staan.

Hij was afgelopen week bijgewerkt.. na opnieuw inloggen dacht ik : een nieuwe versie.! Maar wat bleek, deze app mag je niet meer bedienen tijdens het rijden en is eigenlijk een 1 op 1 web versie die ook niet scheelt op het scherm. Een echte downgrade dus na dik 2 jaar genoten te hebben van de integratie op de xc40.. meer mensen die dit opeens hebben?
jup.
Heb Spotify eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd.
Na inloggen werkte het weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:13
danslo schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 20:28:
[...]

Hoe werkt dat adaptief, moet je zelf op de rem als je bijv bij een rotonde komt omdat ie probeert uit te rollen?
Het is best wennen, ik ben er weer vanaf gestapt.
Hij rolt lekker uit als er niemand voor je zit. Als er een voorligger oid remt, dan remt ie netjes mee, heb je geen voorligger moet je t zelf doen. Kon er niet aan wennen, en dus niet vloeiend mee rijden.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrick1889
caspervc schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 21:24:
[...]

Het is best wennen, ik ben er weer vanaf gestapt.
Hij rolt lekker uit als er niemand voor je zit. Als er een voorligger oid remt, dan remt ie netjes mee, heb je geen voorligger moet je t zelf doen. Kon er niet aan wennen, en dus niet vloeiend mee rijden.
Het is zeker even wennen maar tot nu toe goed te doen. Wel even kijken wanneer je zelf moet remmen. Vanmorgen even gekeken met op snelheid aan komen rijden op een voorganger en dan van het stroom af. Toen deed hij nog even niks totdat ik dichterbij kwam en dan stevig remmen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
Als de auto niet remt als je het pedaal lost dan is het toch geen OPD meer... lijkt me erg onhandig op die manier. Laat het maar blijven zoals het is dat werkt best goed. Ze zouden beter wat meer tijd in de ACC stoppen want daar moet ik nog steeds voortdurend ingrijpen om te voorkomen dat de auto veel te vroeg of op het verkeerde moment remt. Daarnet ging die weer vrij bruusk in de remmen omdat er op het vak in de tegenovergestelde richting wat file in de bocht stond, maar mijn kant was volledig vrij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oezie
MicroStar_NL schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 20:43:
[...]

jup.
Precies dit inderdaad. Vandaag even de Spotify app op alle profielen verwijderd. Daarna opnieuw geïnstalleerd waarna het weer werkte als voorheen. Belangrijk is dus wel dat je de app op alle profielen verwijderd, anders werkt het niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-09 16:08
Mooie kleur…

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Deze had ik nog niet eerder gezien (dwz wel op reddit, maar nog eerder in mijn eigen auto, goede ontwikkeling!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PF724ZddmMMalb9KGATnCPsqf7g=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/vOoQOeBF5q1wrYO8ZKbiKGkF.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 09:58:
Deze had ik nog niet eerder gezien (dwz wel op reddit, maar nog eerder in mijn eigen auto, goede ontwikkeling!
[Afbeelding]
Ik zie dit ook vaker langskomen laatste tijd, maar grappige is dat het niet overeenkomt met FM, en zelfs FM heeft onderling afwijkingen.
Daarmee bedoel ik dat ik laatst op de Iphone FM aanhad gekoppeld met de auto, en op de android ook FM open had staan stand alone.
Op enig moment een waarschuwing in maps voor een mobiele flitser wat een vaste paal bleek, FM meldde me vanaf beide telefoons de vaste flitspaal.
Even verderop een controle, nu mobiel, maps meldde niets, FM op de iphone wel maar FM op de android ook niets.
En weer later begon FM op de android dat er een populaire flitslocatie was, maar op de iphone was weer niets.

En eenmaal had ik dat de android een flitspaal 80 kmh en rood licht aangaf, en de iphone flitspaal 50 kmh.
De android had gelijk.

Het zijn dus best wel dingen die nog voor veel verbetering vatbaar zijn, maar dat FM zelfs met 1 account op twee toestellen totaal verschillende dingen aangeeft verbaast me wel.

Goede zaak dat Maps in de auto nu ook begint, hopelijk wordt FM langzaam aan overbodig ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
ron65 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 10:31:
[...]

Ik zie dit ook vaker langskomen laatste tijd, maar grappige is dat het niet overeenkomt met FM, en zelfs FM heeft onderling afwijkingen.
Daarmee bedoel ik dat ik laatst op de Iphone FM aanhad gekoppeld met de auto, en op de android ook FM open had staan stand alone.
Op enig moment een waarschuwing in maps voor een mobiele flitser wat een vaste paal bleek, FM meldde me vanaf beide telefoons de vaste flitspaal.
Even verderop een controle, nu mobiel, maps meldde niets, FM op de iphone wel maar FM op de android ook niets.
En weer later begon FM op de android dat er een populaire flitslocatie was, maar op de iphone was weer niets.

En eenmaal had ik dat de android een flitspaal 80 kmh en rood licht aangaf, en de iphone flitspaal 50 kmh.
De android had gelijk.

Het zijn dus best wel dingen die nog voor veel verbetering vatbaar zijn, maar dat FM zelfs met 1 account op twee toestellen totaal verschillende dingen aangeeft verbaast me wel.

Goede zaak dat Maps in de auto nu ook begint, hopelijk wordt FM langzaam aan overbodig ;-)
Da’s toch logisch: FM is wat anders dan Waze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 10:42:
[...]

Da’s toch logisch: FM is wat anders dan Waze
jawel, maar als je FM op twee apparaten tegelijk open hebt, (de beide openen automatisch als je gaat rijden), dan verwacht je dat als FM op apparaat 1 aangeeft dat er een flitser staat, dezelfde FM op apparaat 2 dat ook doet toch? Nou, niet dus!
Daar zit zelfs verschil in.

Daarom zeg ik, prima dat maps nu ook hiermee begonnen is al enige tijd, en nu zie ik van jou dat waze ook die kant op gaat.
Goede zaak, want deze techniek is kennelijk nog voor veel verbetering vatbaar, en dat kan alleen door het te ontwikkelen en verder door gte ontwikkelen en als meer partijen dat doen wordt het vanzelf betrouwbaarder.

Overigens heb ik waze in de auto een blauwe maandag geprobeerd en eraf gegooid, maps komt in ieder geval op mij, veel degelijker over en is beter met de auto geintegreerd. Ik vind waze niet eens fraai vormgegeven. Maar dat is ieders persoonlijke smaak.
Tweede reden hem eraf te gooien: het legt beslag op je processor, waardoor de boel trager wordt. Maps blijft namelijk op de achtergrond altijd meedraaien of je die nu gebruikt of niet heb ik het idee, en waze komt daar dan bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mozziej
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-09 16:31
MicroStar_NL schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 20:43:
[...]

jup.
Thanks ik ga dat straks eens proberen. De vrouw had ook al klachten vanmorgen toen zij de auto even pakte 🫢🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevendGraaf
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06:38
Largamelion schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 22:17:
Als de auto niet remt als je het pedaal lost dan is het toch geen OPD meer... lijkt me erg onhandig op die manier. Laat het maar blijven zoals het is dat werkt best goed.
Smaken verschillen, vele mensen inclusief ikzelf vinden de auto versie juist heel prettig. Vandaar dat je het als optie kunt inschakelen, niemand wordt verplicht om het te gebruiken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevendGraaf
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06:38
Tranquility schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:33:
[...]
En hopelijk fixen ze ook eindelijk eens het probleem met muziek dat ik 8 van de 10 keer pas hoor na een keer de richtingaanwijzer gebruikt te hebben.
Aangezien dit volgens mij echt geen algemeen voorkomend probleem is denk ik toch echt dat dit niet verholpen gaat worden met een volgende update. Heb je daar al eens goed naar laten kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peutje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Tis eerst maar afwachten welke apps komen. Als dat nutteloze spelletjes of openhaarden zijn heb je er geen zak aan en vertraagd het het systeem alleen maar. Als het hele bruikbare apps in praktijk zijn, dan is het top. Nu Google wat meer open zet, biedt dit nog nieuwe kansen voor FM @frankkie12345 ?

Ik ben overigens wel wat meer afgestapt van het idee dat AAOS echt nog veel meer kan cq. bruikbaarder kan worden. In praktijk merk ik dat ik toch sneller mijn mobiel pak, dat werkt intuïtiever en sneller. Ik zou het wellicht nog handiger vinden als AAOS een Chromecast optie krijgt. Dat je dus gewoon kan casten vanaf je telefoon. Maargoed, we gaan het zien, misschien komen er echt hele handige dingen bij straks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frankkie12345
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-07 14:43

frankkie12345

Android Developer (FM)

Juancho schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 13:46:
Nu Google wat meer open zet, biedt dit nog nieuwe kansen voor FM @frankkie12345 ?
Ik vrees dat dit geen verschil zal maken voor FM.

Ze gaan "parked apps" toestaan.
Lijkt me niet handig als je een navigatie app alleen kan gebruiken als je op de handrem staat.

Het probleem met de performance op AAOS is trouwens ook (nog) niet opgelost.
FM heeft de stekker uit AAOS getrokken totdat probleem verholpen is.

Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.

Pagina: 1 ... 302 ... 335 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"