Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:20
frankkie12345 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 13:49:
[...]

Ik vrees dat dit geen verschil zal maken voor FM.

Ze gaan "parked apps" toestaan.
Lijkt me niet handig als je een navigatie app alleen kan gebruiken als je op de handrem staat.

Het probleem met de performance op AAOS is trouwens ook (nog) niet opgelost.
FM heeft de stekker uit AAOS getrokken totdat probleem verholpen is.
Niet lullig bedoelt maar zien jullie jezelf dan nog als navigatie app? Ik denk, en zeker gebruikers van AAOS, dat ze FM puur voor flitsers gebruiken en Maps voor navigatie. Ook gezien de connectie met data van de auto.

Overigens komt Volvo zelf dus met nieuwe hardware voor het huidige systeem. De nieuwe modellen met het grotere scherm zijn dus al "over" om zo maar te zeggen. Maar daar kunnen jullie dan nog steeds niks mee?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankkie12345
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-07 14:43

frankkie12345

Android Developer (FM)

Helaas kunnen we daar nog niks mee;
En het staat helaas ook niet hoog op ons prioriteiten lijstje.
Zeker als de nieuwe AAOS auto's ook gewoon Android Auto / Apple CarPlay ondersteunen.

Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08:54
Juancho schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 13:46:
Tis eerst maar afwachten welke apps komen. Als dat nutteloze spelletjes of openhaarden zijn heb je er geen zak aan en vertraagd het het systeem alleen maar. Als het hele bruikbare apps in praktijk zijn, dan is het top.
Op de LinkedIn van Volvo staan screenshots van apps waarover het gaat. O.a. de officiële f1 app. Wel leuk, formule 1 kijken in de auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Kammika schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 14:41:
[...]

Op de LinkedIn van Volvo staan screenshots van apps waarover het gaat. O.a. de officiële f1 app. Wel leuk, formule 1 kijken in de auto!
Lijkt me dat je dan wel een betaald abonnement moet hebben? Zoals ook Prime etc? Dan heb je er dus geen zak aan als je niet weer ergens voor moet gaan betalen 😁

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
Juancho schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 15:02:
[...]

Lijkt me dat je dan wel een betaald abonnement moet hebben? Zoals ook Prime etc? Dan heb je er dus geen zak aan als je niet weer ergens voor moet gaan betalen 😁
dat lijkt me nogal logisch. Dat is toch niet anders dan bij bv spotify oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:41
StevendGraaf schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 12:17:
Aangezien dit volgens mij echt geen algemeen voorkomend probleem is denk ik toch echt dat dit niet verholpen gaat worden met een volgende update. Heb je daar al eens goed naar laten kijken?
Het is misschien niet een echt veel voorkomend probleem, maar toch een probleem waar meer mensen last van hebben, ook hier in dit topic volgens mij. Het is ook niet zo dat het heel erg is, maar alleen een beetje irritant omdat je niks hoort en je dan denkt: "oh ja, moet een keer de richtingaanwijzer gebruiken".
Eerst maar eens kijken wat de komende update gaat doen, maar ik verwacht daar eerlijk gezegd niet veel van, net als met die USB-toestemmings pop-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Vrouwlief is onderweg en ervaart hetzelfde probleem als wat ik vorig weekend hier al poste. Een behoorlijk schokkerige OPD. Mensen die dit herkennen? Voelt als een benzine brandstof waarbij je in zijn 2 wil doorrijden maar de auto het eigenlijk niet aan kan en in zn 1 moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Juancho schreef op zondag 23 februari 2025 @ 11:46:
Vrouwlief is onderweg en ervaart hetzelfde probleem als wat ik vorig weekend hier al poste. Een behoorlijk schokkerige OPD. Mensen die dit herkennen? Voelt als een benzine brandstof waarbij je in zijn 2 wil doorrijden maar de auto het eigenlijk niet aan kan en in zn 1 moet.
Nog geen last van gehad hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:26
Juancho schreef op zondag 23 februari 2025 @ 11:46:
Nog niet meegemaakt vandaag.... Hoop dat 't zo blijft

[ Voor 11% gewijzigd door caspervc op 23-02-2025 13:25 ]

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeHeKaCh
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-09 09:55

MeHeKaCh

XC40 SMER MY24 Plus

Tranquility schreef op zondag 23 februari 2025 @ 11:30:
[...]

Het is misschien niet een echt veel voorkomend probleem, maar toch een probleem waar meer mensen last van hebben, ook hier in dit topic volgens mij. Het is ook niet zo dat het heel erg is, maar alleen een beetje irritant omdat je niks hoort en je dan denkt: "oh ja, moet een keer de richtingaanwijzer gebruiken".
Eerst maar eens kijken wat de komende update gaat doen, maar ik verwacht daar eerlijk gezegd niet veel van, net als met die USB-toestemmings pop-up.
Ik heb het ook zeker de helft van de tijd. Raar fenomeen, maar eenvoudig opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak Speer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-09 21:22
Kammika schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 09:58:
Deze had ik nog niet eerder gezien (dwz wel op reddit, maar nog eerder in mijn eigen auto, goede ontwikkeling!
[Afbeelding]
Ik mis een instelling om het uit te zetten, persoonlijk ben ik er geen fan van. Veel valse meldingen en te pas en onpas komt er een melding over het scherm op de plaats waar richting aanwijzingen staan. Wij hebben al jaren een flitmeister one in de auto en die volstaat. Google hoeft niet alles op te beheersen. Perfect dat ze het aanbieden, maar geef mij gewoon een keuze of ik dit wil of niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caspervc
Sta bij de snellader. Blijft fijn Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tTBS_hlamv-xZrwa8Fp5M_4i-70=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8mn6r8rtGcIJp4d2H8hwSPuu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Ik zat vanmiddag een video van het laden van de Zeekr 7x te bekijken aangezien die onverwachts alsnog een optie kan worden. Begon boven de 500kW en zat bij 45% nog steeds op 400kW. En bij 70% nog 300kW. Bizar. Das wel de nieuwe norm zeg maar 😁.. Moet de infrastructuur er natuurlijk wel voor zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
Juancho schreef op zondag 23 februari 2025 @ 17:50:
[...]

Ik zat vanmiddag een video van het laden van de Zeekr 7x te bekijken aangezien die onverwachts alsnog een optie kan worden. Begon boven de 500kW en zat bij 45% nog steeds op 400kW. En bij 70% nog 300kW. Bizar. Das wel de nieuwe norm zeg maar 😁.. Moet de infrastructuur er natuurlijk wel voor zijn.
Wow. Ik weet niet of dat de nieuwe norm is of dat de zeekr bizar snel is qua laden. Ergens vraag je je af hoe dat voor de accu is... Maar 't zal wel goed zijn... Hoop ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:38
Mooie waarde, alleen houdt hij die niet lang vast... maar over het algemeen doen onze Volvo's het niet slecht.

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolfio
Juancho schreef op zondag 23 februari 2025 @ 17:50:
[...]

Kijk, dat begint er op te lijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cdwave
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 16:50
Kammika schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 09:58:
Deze had ik nog niet eerder gezien (dwz wel op reddit, maar nog eerder in mijn eigen auto, goede ontwikkeling!
[Afbeelding]
Mateloos irritant die popups. Zinloze informate (polite? pechgeval? flitser? Wat heb ik daar in godsnaam aan?) Doet helemaal niks voor veiligheid en leidt alleen maar af. En als de meldingen nou ook enig verband met de realiteit hadden... "Er staat file", ja, duh, ik sta er al vijf minuten in. "Er staat een pechgeval", nou dat was 500 meter terug ja. En dan wil hij ook nog dat ik op het schermpje moet gaan zitten klikken op een knopje ter grootte van mijn nagel om wellus/nietus te spelen met andere chauffeurs die blijkbaar niks beters te doen hebben.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 20:22
Afgelopen week op wintersport in Oostenrijk geweest. Heerlijk er even tussenuit! Ook heerlijk: de heen- en terugreis met de XC40 SMER MY2024. Dak- en skidragers op het dak. Zeer comfortabel rijden met Pilot Assist aan.
De heenreis van 950 km met hotel onderweg, verliep wat trager dan gehoopt: 75 km/u gemiddeld door omwegen en baustellen. Evengoed was door de temperatuur van rond de 0 °C het verbruik behoorlijk: 257 Wh/km (283 Wh/km werkelijk). Daarmee kwam de range onder de 300 km.
De terugreis van 920 km verliep vlotter. Gemiddeld 86 km/u gereden. De temperatuur liep snel op van -5 naar +15 °C. Het verbruik was 225 Wh/km (246 Wh/km werkelijk). Eenmaal in Duitsland en voorbij de ring van München goed door kunnen rijden en hele grote stukken 125 km/u op de teller gehad.
De automatische laadsuggesties van Google vind ik nog steeds wel eens voorbarig met laden bij 30%. Dan rij ik graag nog paar stations verder. Ik mik tussen 5 en 10%. Als dat gebeurd kun je via het kruisje in de navigatie de volgende stop verwijderen. Meestal pakt Google dan een ander punt. Zo niet, dan kun je die zelf toevoegen. Dat is meer uitzoeken en prutsen om de goede locatie te pakken te krijgen.
Geen enkele keer hoeven wachten voor 't laden. Alleen bij Tesla Erlangen niet de maximale snelheid gehaald (vorig jaar hetzelfde). Grappig om te zien hoeveel Tesla-rijders een sticker met een opmerking over Musk achterop hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_FijoCgt1ZLamoiTtEv3kLRWH98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wV3Pn5RrtGUuBTSmZWCgjHsv.jpg?f=fotoalbum_large

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peutje
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 07:31
Mooi verslag, ik ga het vanaf vrijdag testen met mijn MY2024ER. Dan met dakdragers en skibox. Zover het nu lijkt liggen de temps rond 10gr dus ik hoop bij 110cruise eigenlijk ergens op de 320 uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:45
DrBOB101 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 21:10:
Afgelopen week op wintersport in Oostenrijk geweest. Heerlijk er even tussenuit! Ook heerlijk: de heen- en terugreis met de XC40 SMER MY2024. Dak- en skidragers op het dak. Zeer comfortabel rijden met Pilot Assist aan.
De heenreis van 950 km met hotel onderweg, verliep wat trager dan gehoopt: 75 km/u gemiddeld door omwegen en baustellen. Evengoed was door de temperatuur van rond de 0 °C het verbruik behoorlijk: 257 Wh/km (283 Wh/km werkelijk). Daarmee kwam de range onder de 300 km.
De terugreis van 920 km verliep vlotter. Gemiddeld 86 km/u gereden. De temperatuur liep snel op van -5 naar +15 °C. Het verbruik was 225 Wh/km (246 Wh/km werkelijk). Eenmaal in Duitsland en voorbij de ring van München goed door kunnen rijden en hele grote stukken 125 km/u op de teller gehad.
De automatische laadsuggesties van Google vind ik nog steeds wel eens voorbarig met laden bij 30%. Dan rij ik graag nog paar stations verder. Ik mik tussen 5 en 10%. Als dat gebeurd kun je via het kruisje in de navigatie de volgende stop verwijderen. Meestal pakt Google dan een ander punt. Zo niet, dan kun je die zelf toevoegen. Dat is meer uitzoeken en prutsen om de goede locatie te pakken te krijgen.
Geen enkele keer hoeven wachten voor 't laden. Alleen bij Tesla Erlangen niet de maximale snelheid gehaald (vorig jaar hetzelfde). Grappig om te zien hoeveel Tesla-rijders een sticker met een opmerking over Musk achterop hebben.
[Afbeelding]
Wees blij, ik haal met m'n MY23 zelfs geen 200km bij koud weer (10-80%). Max is dan 240km maar tot 0% rij ik nooit en laden tot 100% doe ik ook niet, tenzij tijdens de lunch mss. Vorig jaar gelijkaardige reis gedaan (België - Oostenrijk, 950km) en toch 5x moeten stoppen om te laden. Doenbaar dat zeker, maar 1 of 2 stops minder zou leuker zijn.
cdwave schreef op zondag 23 februari 2025 @ 20:23:
[...]

Mateloos irritant die popups. Zinloze informate (polite? pechgeval? flitser? Wat heb ik daar in godsnaam aan?) Doet helemaal niks voor veiligheid en leidt alleen maar af. En als de meldingen nou ook enig verband met de realiteit hadden... "Er staat file", ja, duh, ik sta er al vijf minuten in. "Er staat een pechgeval", nou dat was 500 meter terug ja. En dan wil hij ook nog dat ik op het schermpje moet gaan zitten klikken op een knopje ter grootte van mijn nagel om wellus/nietus te spelen met andere chauffeurs die blijkbaar niks beters te doen hebben.
Overdrijven is ook een kunst... Toegegeven, de file meldingen zijn meestal nutteloos en Maps duidt dat al goed aan uit zichzelf. Tenzij je bv. de eerste bent na 'n ongeval en er nog niets op de kaart staat, dan kan het wel nuttig zijn voor wie achter jou komt om het te melden. Een correcte melding van 'n voorwerp op de weg kan ook uiterst nuttig zijn en mss wel je leven redden... Toen ik nog met Waze reed was ik toch telkens blij als ik ruim op voorhand gewaarschuwd werd voor de rommel die mensen soms verliezen. Ooit eens een kruiwagen zien liggen tussen de 2 vakken op de snelweg, gelukkig dankzij de melding al vaart gematigd en extra afstand gehouden waardoor ik 'm probleemloos kon ontwijken.

En je hoeft helemaal niets te bevestigen, je kan het ook gewoon negeren en dan gaat dat venster vanzelf weer weg.

Ze zouden er uiteraard goed aan doen om de mogelijkheid aan te bieden het uit te zetten (per categorie), net zoals Waze. Dan is iedereen weer blij 🙂.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
cdwave schreef op zondag 23 februari 2025 @ 20:23:
[...]

Je bent wel heel kritisch. Ik zie de toegevoegde aarde wel. Daarentegen snap ik ook dat het irritant is als je deze pop-ups krijgt als je niet op deze info zit te wachten ..

Zou beter zijn als er een instelling was waarin je dit aan of uit zou kunnen zetten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Signalen dat er een OTA aan zit te komen....??

Valt mij op vanochtend dat de binnenverlichting is gereset. Ik druk altijd net zolang op die knop in het plafond tot die oranje wordt (binnenverlichting gaat niet meer aan als je de deur opent, wel zo prettig), van mij hoeven die lampjes niet aan (straatverlichting is helder zat en alom aanwezig).

Elke keer als er sprake is van een aankomende OTA merk ik dat die instelling weer is gereset en die verlichting weer automatisch schakelt, zit je ineens met je kop in een halve schijnwerker als je instapt. Vanochtend ook weer, terwijl vannacht om 1 uur de zaak nog op handmatig stond. Ook maps was weer flink trager dan gewend de laatste maanden.

Ik lees hier wel meer signalen die voorafgaand aan een OTA opvallen.
- wegvallen LTE
- traag worden van het systeem
- instellingen binnenverlichting worden gereset
Deze komen frequenter voor dan normaal in de periode voorafgaand aan de OTA.

Dat wordt opvallend zo langzamerhand, nog meer signalen?

p.s.: Spotify heeft gedurende de 2:30 uur rijden vanochtend ook weer niet éénmaal gehaperd, 3.3.16 en al maanden geen haperend spotify.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
ron65 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 10:35:
Signalen dat er een OTA aan zit te komen....??

Valt mij op vanochtend dat de binnenverlichting is gereset. Ik druk altijd net zolang op die knop in het plafond tot die oranje wordt (binnenverlichting gaat niet meer aan als je de deur opent, wel zo prettig), van mij hoeven die lampjes niet aan (straatverlichting is helder zat en alom aanwezig).

Elke keer als er sprake is van een aankomende OTA merk ik dat die instelling weer is gereset en die verlichting weer automatisch schakelt, zit je ineens met je kop in een halve schijnwerker als je instapt. Vanochtend ook weer, terwijl vannacht om 1 uur de zaak nog op handmatig stond. Ook maps was weer flink trager dan gewend de laatste maanden.

Ik lees hier wel meer signalen die voorafgaand aan een OTA opvallen.
- wegvallen LTE
- traag worden van het systeem
- instellingen binnenverlichting worden gereset
Deze komen frequenter voor dan normaal in de periode voorafgaand aan de OTA.

Dat wordt opvallend zo langzamerhand, nog meer signalen?

p.s.: Spotify heeft gedurende de 2:30 uur rijden vanochtend ook weer niet éénmaal gehaperd, 3.3.16 en al maanden geen haperend spotify.
Het is vooral net voor/na de aankondiging en als de OTA effectief gereleased wordt. De weken ertussen lijkt het vrij stabiel en dat kan je zien aan de posts in dit topic ook. Vandaar mijn theorie dat rond de aankondiging de dealers massaal de OTA beginnen downloaden om deze in de garage al te kunnen installeren en dat lijkt te servers te beïnvloeden. Ik had wat issues rond de aankondiging, maar nu al kleine 2 weken weer geen enkel probleem. Mijn crashende Spotify lijkt opgelost na een reset met de homeknop, sindsdien niet meer gehad dat de muziek stopt.

We zijn exact 14 dagen na de aankondiging dus ik verwacht 'm pas volgende maandag gezien er 3 weken staat en dat bij de vorige OTA ook zo was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tukker999
  • Laatst online: 01:26
Ook bij volle maan is de software van de auto instabiel.
Ron en Largamelion geloven jullie wat jullie opgeschreven werkelijk?

22,29 kWh/100km Spritmonitor werkelijk verbruik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

tukker999 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:20:
Ik weet wel dat ik het wel degelijk zo ervaar, rond een OTA zijn er wat zaken instabiel.
En dat van die binnenlicht instelling (die ik van automaat afhaal, en dan spontaan weer automatisch staat ingesteld ineens) is ook een feit, vanochtend nog weer, stap je in en dan zit je ineens in de schijnwerpers. Niet nodig, ik kan de krant lezen zonder die verlichting door de veel te grote hoeveelheden straatverlichting in de randstad 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 15:19

TAA

Liever IRC

tukker999 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:20:
Ook hier de afgelopen week regelmatig de TCAM reset moeten doen omdat er geen verbinding was. Dat is echt alleen wanneer een OTA update aanstaande is. P8 MY22 dus al behoorlijk wat ervaring. Of is dat idiote gedoe met geluid en knipperlicht om het te resetten ook een gedachtenspinsel van me en keer op keer "toeval". Nee hoor, dat bestaat nog steeds niet :P Hoop dat de update snel komt en het systeem weer wat stabieler wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Dat gaat nog verder terug hoor, hier een 1e model XC40 P8. En ja, elke keer als de OTA eraan komt...is er wat met de auto aan de hand.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14-09 20:28
Ik ben net als @DrBOB101 met de XC40 op wintersport geweest. Het was de tweede keer voor mij met deze auto en het ging weer prima.

Op de heenweg hebben we 's nachts gereden. We vertrokken vrijdag om 20:00 en om 7:30 waren we al in het Zillertal. Het is goed bevallen om 's nachts te rijden. Mijn zoon en ik stuurden of sliepen om de beurt. Ik heb het verbruik niet onthouden, maar het was koud op de heenweg.

Google Maps stuurde ons een paar keer richting een enkele lader met twee aansluitingen ergens op een industrieterrein. Maar telkens als we daar bijna waren doemde er weer een bord "Autohof" op. Daar heb je telkens veel laders van verschillende merken bij elkaar en een tankshop die 24 uur open is. En 's nachts is het rustig bij de laders.

De eerste dagen was het koud in Oostenrijk, overdag lichte en 's nachts matige vorst. Toch liep de SoC maar één of twee procentjes terug terwijl de auto de hele week stilstond.

Op de terugweg hadden we, als ik het me goed herinner, een gemiddelde snelheid van ongeveer 90 km/u en een verbruik van iets meer dan 26 kWh/100 km. Dat is zeer acceptabel voor een MY21 P8. De temperaturen waren zaterdag wel heel mild.

Net als @DrBOB101 konden we pas na München wat sneller rijden. 125 km/u is een goed compromis tussen snelheid en verbruik. Maar na een van de laadstops liep de verwachte SoC bij de volgende lader steeds verder op. Toen hebben we ook stukken 130 of 135 km/u gereden en zelfs 139 km/u. Niet sneller, want dan wordt Pilot Assist uitgeschakeld.

We hebben trouwens de ski's ter plekke gehuurd, dus we hadden niets op het dak. Wel vier volwassenen met bagage in de auto, en ik kon nog gewoon via de binnenspiegel naar achteren kijken.

TL;DR: De XC40 is een heerlijke auto om mee op wintersport te gaan.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 17:54
oezie schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 22:59:
[...]

Precies dit inderdaad. Vandaag even de Spotify app op alle profielen verwijderd. Daarna opnieuw geïnstalleerd waarna het weer werkte als voorheen. Belangrijk is dus wel dat je de app op alle profielen verwijderd, anders werkt het niet.
Gisteren een half uur zitten kloten tot ik dit pareltje van een bericht had gevonden. Spotify ook van het profiel van mijn vrouw afgegooid en daarna opnieuw geïnstalleerd. Toen werkte het weer.

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Niet alleen voor wintersport, sowieso gewoon een hele fijne reisauto voor de langere afstanden. Wij hebben afgelopen zomer met onze P8 een roadtrip door Frankrijk richting Noord Spanje gedaan en in Spanje zowel kust als binnenland aangedaan. Heerlijk rijden, door de bergen, in steden... de auto is eigenlijk perfect qua power, formaat en comfort. Niet te lomp, niet te klein. En met de single motor van tegenwoordig heb je ook genoeg power dus de dual motor is niet perse nodig. Nee, qua reisbuddy is de XC/EX40 echt wel top.

Niet dat het storend was, maar die eerste modellen zuipen natuurlijk wel stroom. In de zomer halen wij amper 350km en dat is op zo'n langere trip eigenlijk wel net te weinig. Niet perse langs de grotere wegen, maar juist daarbuiten zou wat meer range fijn zijn. Gelukkig krijg je dat ook met het 2026 model, zeker de iets meer gestroomlijnde EC40. Grote kans dat dat dan ook onze nieuwe leaseauto voor de komende 5 jaar wordt. Staat voorlopig iets, wel echt minimaal, boven een Polestar 2 (2025 model).

Maar ik heb een meevaller qua lease dus wellicht past alsnog mijn eigenlijke nummer 1: de Zeekr 7x. Die heeft wat mij betreft alles: looks, ruimte, comfort en luxe, actieradius en een bizarre laadsnelheid. Dat is wel echt next level. Wat ik wel jammer vind is dat de Geely groep niet voor alle wagens kiest voor AAOS.

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 24-02-2025 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Venomer schreef op maandag 24 februari 2025 @ 13:53:
Ik ben net als @DrBOB101 met de XC40 op wintersport geweest. Het was de tweede keer voor mij met deze auto en het ging weer prima.
TL;DR: De XC40 is een heerlijke auto om mee op wintersport te gaan.
De grote bodemvrijheid van de XC40 komt ook wel goed van pas in de sneeuw denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Juancho schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:15:
Niet alleen voor wintersport, sowieso gewoon een hele fijne reisauto voor de langere afstanden. Wij hebben afgelopen zomer met onze P8 een roadtrip door Frankrijk richting Noord Spanje gedaan en in Spanje zowel kust als binnenland aangedaan. Heerlijk rijden, door de bergen, in steden... de auto is eigenlijk perfect qua power, formaat en comfort. Niet te lomp, niet te klein. En met de single motor van tegenwoordig heb je ook genoeg power dus de dual motor is niet perse nodig. Nee, qua reisbuddy is de XC/EX40 echt wel top.

Niet dat het storend was, maar die eerste modellen zuipen natuurlijk wel stroom. In de zomer halen wij amper 350km en dat is op zo'n langere trip eigenlijk wel net te weinig. Niet perse langs de grotere wegen, maar juist daarbuiten zou wat meer range fijn zijn. Gelukkig krijg je dat ook met het 2026 model, zeker de iets meer gestroomlijnde EC40. Grote kans dat dat dan ook onze nieuwe leaseauto voor de komende 5 jaar wordt. Staat voorlopig iets, wel echt minimaal, boven een Polestar 2 (2025 model).

Maar ik heb een meevaller qua lease dus wellicht past alsnog mijn eigenlijke nummer 1: de Zeekr 7x. Die heeft wat mij betreft alles: looks, ruimte, comfort en luxe, actieradius en een bizarre laadsnelheid. Dat is wel echt next level. Wat ik wel jammer vind is dat de Geely groep niet voor alle wagens kiest voor AAOS.
Het is inderdaad een heerlijke auto om te roadtrippen, op de range na in mijn geval. Dus met een opvolger met grotere batterij is dat issue grotendeels van de baan.

Ik denk hoe langer hoe meer om bij m'n volgende lease toch weer een Volvo te pakken. Gewoon omdat dat de enige wagen is die nog in België gebouwd wordt en ik onze economie en jobs wil steunen. Ik denk dat Volvo het ook moeilijker zal krijgen dankzij Trump zijn invoertarieven want de EX30 die over een paar maand van de band rolt in Gent is/was (groten?)deels bedoeld voor de Amerikaanse markt, die extra taxen gaan ze best voelen vermoed ik.

Ik hoop wel dat de EX40 over 2 jaar wel wat meer vernieuwd is dan enkel een SoC-upgrade. De PA mag best wat beter/uitgebreider, het scherm mag wat groter en de software mag ook wat innovatiever. Dat laatste zie ik jammer genoeg nog niet zo snel veranderen bij Volvo.
Tranquility schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:20:
[...]

De grote bodemvrijheid van de XC40 komt ook wel goed van pas in de sneeuw denk ik.
Kwam in Spanje ook goed van pas op de niet-verharde wegen 8).

[ Voor 5% gewijzigd door Largamelion op 24-02-2025 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Largamelion schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:46:
[...]
Ik hoop wel dat de EX40 over 2 jaar wel wat meer vernieuwd is dan enkel een SoC-upgrade. De PA mag best wat beter/uitgebreider, het scherm mag wat groter en de software mag ook wat innovatiever. Dat laatste zie ik jammer genoeg nog niet zo snel veranderen bij Volvo.
Nou de huidige iig niet hoor. Dan zou ik echt ff wachten tot de volledig nieuwe opvolger klaar staat. Die zal echt op een EV platform komen dus daar mag je een flinke upgrade van verwachten. De vraag is alleen, wanneer komt die op de markt. Er zijn eerst andere modellen aan de beurt dus dat kan nog wel even wat jaartjes duren. 2027? 2028? Nog langer?

Voor ons het wachten niet waard want ik moet 1 oktober mijn 1e generatie XC40 inleveren. Goed, die was/is zo slecht qua verbruik/actieradius dat het 2026 model al een flinke vooruitgang is dus dat scheelt. En 2025kW laden ipv 150kW is ook leuk. En natuurlijk wel nieuwe hardware voor een snel systeem. Daarmee moeten we het wel weer 5 jaar kunnen volhouden.

De EC40 Ultra SMER of Zeekr 7x SMER full options....wat gaat het worden.... spannend! Eind maart gaan we de 7x bekijken en daarna knopen doorhakken voor 1 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Tranquility schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:20:
[...]

De doorgaande wegen waren sneeuwvrij, dus ik heb geen grote bodemvrijheid nodig gehad. Op het laatste stuk tot het hotel geldt sneeuwkettingplicht bij sneeuw, uitgezonderd voertuigen met AWD bergop. Ik verheugde mij er al op dat ik met de P8 langs de met sneeuwkettingen worstelende bestuurders zou zoeven, maar niemand had kettingen nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
In de bergen rijden met een EV met OPD en veel vermogen en koppel is trouwens heerlijk. Of je nou bergop of -af gaat, je regelt de snelheid met één voet en hij gaat er gewoon voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Venomer schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:27:
In de bergen rijden met een EV met OPD en veel vermogen en koppel is trouwens heerlijk. Of je nou bergop of -af gaat, je regelt de snelheid met één voet en hij gaat er gewoon voor.
Ook niet vergeten de automatische hill stop. met name de vrouw vond dat geweldig. En ik eigenlijk ook wel. De tijd dat je met zweethandjes vanuit stilstand een berg op moest is wel voorbij zo haha. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peutje
Ik ben benieuwd vrijdag ga ik er ook mee op wintersport, maar dan met dakkoffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:35
Juancho schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:51:
[...]
En 2025kW laden ipv 150kW is ook leuk. En natuurlijk wel nieuwe hardware voor een snel systeem. Daarmee moeten we het wel weer 5 jaar kunnen volhouden.
Ff een kanttekening die 202,5 kW haalt hij maar ff, de pudding zakt vrij snel in mekaar... is maar 9 kW (laadvermogen) verschil tussen MY23 (SM) en de nieuwe MY25 (ER), als je van 10 tot 80% laadt.. geen enorme stappen vooruit, als je vergelijkt met andere merken/modellen.

Wil je betere laadtijden zal je moeten uitwijken naar de sinds kort geschrapte shortlist kandidaat Xpeng G6 of uw nummer 1 (sinds gisteren) de Zeekr 7x. Snap niet dat dit een kandidaat kan zijn, want die speelt in een andere league qua vormgeving. Oorspronkelijk bedoelt als concurrent voor de MY en G6 maar hij concureert eerder met de Q6, X5, EQE SUV,...

Maar... als je om de 2 à 3 uur stopt om te snelladen en ondertussen een sanitaire stop doet, iets drinken en/of eten.. welk voordeel heb je dan aan een wagen die super snel kan laden? Mijn MY23 SM was altijd eerder klaar dan ons. Voor de occassionele reiziger zie ik weinig voordeel aan het supersnel laden. De professionele reizigers hebben er baat bij om op 10' terug klaar te zijn... komt bijna overeen met hoeveel tijd je verliest bij een tankbeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdwave
Largamelion schreef op zondag 23 februari 2025 @ 21:47:
[...]
Overdrijven is ook een kunst... Toegegeven, de file meldingen zijn meestal nutteloos en Maps duidt dat al goed aan uit zichzelf. Tenzij je bv. de eerste bent na 'n ongeval en er nog niets op de kaart staat, dan kan het wel nuttig zijn voor wie achter jou komt om het te melden.
Je wordt nu zo vaak door de navi "gewaarschuwd" voor allerlei kwats, dat je, mocht er nu eens bij hoge uitzondering een keer een nuttige melding bij zitten (spookrijder, of iets op de rijbaan), dat je dat vanzelf ook gaat negeren.
Een correcte melding van 'n voorwerp op de weg kan ook uiterst nuttig zijn en mss wel je leven redden...
Misschien wel, maar zeker niet als je elke rit een aantal meldingen moet negeren. Op den duur filtert je brein ze weg...
... Ooit eens een kruiwagen zien liggen tussen de 2 vakken op de snelweg.
Wat ik me zo herinner wat ik op de snelweg tegen ben gekomen: Een zinken speciekuip, een ladder, zakken cement, en een garderobekast (maar dat was op een provinciale weg). Geen waarschuwing gehad, maar ik had ook niet de indruk dat ze er langer dan een paar seconden lagen...

Gelukkig is de ladder de enige waar ik overheen ben gebutst, de rest heb ik weten te ontwijken.
Ze zouden er uiteraard goed aan doen om de mogelijkheid aan te bieden het uit te zetten (per categorie), net zoals Waze. Dan is iedereen weer blij 🙂.
Precies. En dan ook graag een opt-out voor alle andere feedback verzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
RigolleM schreef op maandag 24 februari 2025 @ 18:22:
[...]

Ff een kanttekening die 202,5 kW haalt hij maar ff, de pudding zakt vrij snel in mekaar... is maar 9 kW (laadvermogen) verschil tussen MY23 (SM) en de nieuwe MY25 (ER), als je van 10 tot 80% laadt.. geen enorme stappen vooruit, als je vergelijkt met andere merken/modellen.

Wil je betere laadtijden zal je moeten uitwijken naar de sinds kort geschrapte shortlist kandidaat Xpeng G6 of uw nummer 1 (sinds gisteren) de Zeekr 7x. Snap niet dat dit een kandidaat kan zijn, want die speelt in een andere league qua vormgeving. Oorspronkelijk bedoelt als concurrent voor de MY en G6 maar hij concureert eerder met de Q6, X5, EQE SUV,...

Maar... als je om de 2 à 3 uur stopt om te snelladen en ondertussen een sanitaire stop doet, iets drinken en/of eten.. welk voordeel heb je dan aan een wagen die super snel kan laden? Mijn MY23 SM was altijd eerder klaar dan ons. Voor de occassionele reiziger zie ik weinig voordeel aan het supersnel laden. De professionele reizigers hebben er baat bij om op 10' terug klaar te zijn... komt bijna overeen met hoeveel tijd je verliest bij een tankbeurt.
Precies mijn idee. Ik vind de laadstops ook nooit te lang. Meestal rond de 20 minuten, wat in ons geval genoeg voor zo'n 2,5 tot 3 uur rijden. Wat ik eerder zou willen is een hogere range. Vooral ook bij wat harder rijden of in de kou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
RigolleM schreef op maandag 24 februari 2025 @ 18:22:
[...]

Maar de huidige 150kW haalt de wagen ook maar even. Het natuurlijk uiteindelijk om de laadcurve. Maargoed, daarvoor heeft de wagen de 800v techniek nodig en die heeft Volvo nog niet jamer genoeg.
of uw nummer 1 (sinds gisteren) de Zeekr 7x. Snap niet dat dit een kandidaat kan zijn, want die speelt in een andere league qua vormgeving. Oorspronkelijk bedoelt als concurrent voor de MY en G6 maar hij concureert eerder met de Q6, X5, EQE SUV,...
Ten eerste stond sinds de bekendmaking van de 7x deze al op 1. Maar eerder bleek deze in de lease helaas te duur. Nirt eens perse qua cataloguswaarde maar wel door de combinatie van Chinees merk, hogere risicoklasse, afschrijving en restwaarde die anders is door wat aanpassingen kan het zijn dat de long range versie alsnog past. De concurrenten die jij noemt kan je wellicht vergelijken qua niveau van luxe en comfort maar by far niet qua prijzen. Die liggen echt vele malen hoger dan de Zeekr 7x. De Long range heb je voor €56.990 en dan zit de auto ramvol omdat je er tijdelijk 2 pakketten gratis bij krijgt. Probeer dat maar eens te configureren met de Audi, BMW of Mercedes. Je zal je kapot schrikken wat het verschil in prijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:35
Juancho schreef op maandag 24 februari 2025 @ 20:25:
De concurrenten die jij noemt kan je wellicht vergelijken qua niveau van luxe en comfort maar by far niet qua prijzen. Die liggen echt vele malen hoger dan de Zeekr 7x. De Long range heb je voor €56.990 en dan zit de auto ramvol omdat je er tijdelijk 2 pakketten gratis bij krijgt. Probeer dat maar eens te configureren met de Audi, BMW of Mercedes. Je zal je kapot schrikken wat het verschil in prijs is.
Ik schrik nergens meer van, ik ben zeer bewust van de prijzen van de 3 grote merken.. niet alleen van de aanschafprijs, maar ook de nazorg, want we rijden zelf ook met één.

Maar je vind de XC40 ruim genoeg, zelfs de PS2 is ruim genoeg, maar nu zit je prijzen op te vragen van een wagen die wel héél ruim is, dit vertaalt zich dan ook in een ander rijgedrag.

Nu ik hoef mij geen illusies te maken de Zeekr 7x is zelfs in België niet verkrijgbaar. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
RigolleM schreef op maandag 24 februari 2025 @ 20:34:
[...]

Ik schrik nergens meer van, ik ben zeer bewust van de prijzen van de 3 grote merken.. niet alleen van de aanschafprijs, maar ook de nazorg, want we rijden zelf ook met één.

Maar je vind de XC40 ruim genoeg, zelfs de PS2 is ruim genoeg, maar nu zit je prijzen op te vragen van een wagen die wel héél ruim is, dit vertaalt zich dan ook in een ander rijgedrag.

Nu ik hoef mij geen illusies te maken de Zeekr 7x is zelfs in België niet verkrijgbaar. _/-\o_
Als je praat over afmetingen ipv geld dan klopt het. Ook daarom wil en ga ik d e7x eerst zelf bekijken. Als die flink groter en dus loper is als de EC40 dan is het idd een reden om het niet te doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:25
ron65 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:23:
[...]

Ik weet wel dat ik het wel degelijk zo ervaar, rond een OTA zijn er wat zaken instabiel.
En dat van die binnenlicht instelling (die ik van automaat afhaal, en dan spontaan weer automatisch staat ingesteld ineens) is ook een feit, vanochtend nog weer, stap je in en dan zit je ineens in de schijnwerpers. Niet nodig, ik kan de krant lezen zonder die verlichting door de veel te grote hoeveelheden straatverlichting in de randstad 8)7
Nou mag je ook niet meer zeuren over het missende verlichtingspakket, je zet het toch uit _O-

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Ophidian schreef op maandag 24 februari 2025 @ 21:02:
[...]

Nou mag je ook niet meer zeuren over het missende verlichtingspakket, je zet het toch uit _O-
Kijk, ik wist dat dit zou komen toen ik dit postte _O- Je bent te vriendelijk voor deze wereld, dat je me hier netjes op wijst oOo

Maar inderdaad, thuis zet ik het uit.
Maar ik ben ook wel eens elders waar je wel in het donker in moet stappen savonds en geen afdoende straatverlichting aanwezig is, los daarvan, het ís belachelijk voor een auto van 50k dat er niet een verlichting op de achterbank is. Maar daarover waren we het al eens _/-\o_ .

Overigens nog wat: de preconditioning was niet opgestart vanochtend en vanmiddag merkte ik dat de timer voor laadplanning spontaan verdwenen is.
Er is dus kennelijk echt wel iets gereset vannacht, geheel spontaan. De laadplanner was ingesteld en heeft gewerkt, en is vervolgens vertrokken met de noorderzon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Er gebeuren veel vaker resets. De helft van de tijd valt dat niet eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Juancho schreef op maandag 24 februari 2025 @ 22:20:
Er gebeuren veel vaker resets. De helft van de tijd valt dat niet eens op.
Ben benieuwd wanneer hier de eerste OTA wordt gemeld.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Vraagje voor de XC40 vs EC40 rijders, en die beide wagens dus kennen. Is het veilig om te stellen dat de EC40 netto ongeveer 100km verder komt? Dus in de herfst/winter dat je toch wel minimaal 350km en liefst 400km kan halen en in het voorjaar/zomer dik over de 400km grens heen gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Wat laadsnelheid betreft, vergeet niet dat veel laders helemaal geen 200 kW of meer kunnen leveren. Ze komen er wel steeds meer, maar veel zijn 150 of 175 kW.

Ik kan me nog herinneren dat er een Porsche Taycan (laden met max 270 kW) in de rij stond voor een 300 kW lader, terwijl er tegenover een 150 kW lader vrij was. Die hebben wij toen maar gebruikt en we waren eerder klaar dan de Taycan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Venomer schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:33:
Wat laadsnelheid betreft, vergeet niet dat veel laders helemaal geen 200 kW of meer kunnen leveren. Ze komen er wel steeds meer, maar veel zijn 150 of 175 kW.

Ik kan me nog herinneren dat er een Porsche Taycan (laden met max 270 kW) in de rij stond voor een 300 kW lader, terwijl er tegenover een 150 kW lader vrij was. Die hebben wij toen maar gebruikt en we waren eerder klaar dan de Taycan.
mwah ik kom best vaak 300/400kW laders tegen hoor. Bijv. van Fastned. Maar ook tijdens onze afgelopen roadtrip naar noord Spanje heb ik er, vooral in Frankrijk, heel veel gezien. En natuurlijk moet je dan niet in de rij gaan staan, pure tijdsverspilling. Uiteindelijk gaat het ook om de laadcurve. Onze Volvo's van nu halen dan wel 150kW maar dat is maar heel kort. Die Zeekr 7x houdt veel en veel langer enorm hoge snelheden vast, dus hang die aan een 150kW lader en als het goed is zou je zo'n beetje tot 80% die 150kW wel moeten halen. Dat is echt wel een heel groot verschil. Laat staan als je die aan een 300kW paal hangt.

Maargoed, ik denk dat Volvo zelf pas overgaat op de 800v techniek bij de echt nieuwe en pure EV modellen van de EX/EC modellen. Dus de volgende generatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kammika
Juancho schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:42:
[...]

mwah ik kom best vaak 300/400kW laders tegen hoor. Bijv. van Fastned. Maar ook tijdens onze afgelopen roadtrip naar noord Spanje heb ik er, vooral in Frankrijk, heel veel gezien. En natuurlijk moet je dan niet in de rij gaan staan, pure tijdsverspilling. Uiteindelijk gaat het ook om de laadcurve. Onze Volvo's van nu halen dan wel 150kW maar dat is maar heel kort. Die Zeekr 7x houdt veel en veel langer enorm hoge snelheden vast, dus hang die aan een 150kW lader en als het goed is zou je zo'n beetje tot 80% die 150kW wel moeten halen. Dat is echt wel een heel groot verschil. Laat staan als je die aan een 300kW paal hangt.

Maargoed, ik denk dat Volvo zelf pas overgaat op de 800v techniek bij de echt nieuwe en pure EV modellen van de EX/EC modellen. Dus de volgende generatie.
Sneller is altijd beter.

Maar de vraag is wel hoe groot het tijdsverschil echt in de praktijk is. Ik heb een my22 volvo met maar 130kw (haalt overigens na allerlei ota upgrades nu tot 139kw).

Als je laden zou timen tov een auto die nu een hogere laadsnelheid heeft, zou je in theorie behoorlijk wat tijd kunnen winnen tijdens het laden.

Echter heb ik mezelf erop betrapt op vakantieritten dat die laadsnelheid niet de bottleneck is. Als je dan toch stopt met je gezin, zat meestal de auto al weer boven de 80% voordat wij klaar waren met pauze houden.

Ik hecht dan meer aan grotere actieradius, Per stop die je dan kan besparen scheelt het je een half uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Kammika schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:51:
[...]

Sneller is altijd beter.

Maar de vraag is wel hoe groot het tijdsverschil echt in de praktijk is. Ik heb een my22 volvo met maar 130kw (haalt overigens na allerlei ota upgrades nu tot 139kw).

Als je laden zou timen tov een auto die nu een hogere laadsnelheid heeft, zou je in theorie behoorlijk wat tijd kunnen winnen tijdens het laden.

Echter heb ik mezelf erop betrapt op vakantieritten dat die laadsnelheid niet de bottleneck is. Als je dan toch stopt met je gezin, zat meestal de auto al weer boven de 80% voordat wij klaar waren met pauze houden.

Ik hecht dan meer aan grotere actieradius, Per stop die je dan kan besparen scheelt het je een half uur...
Ow helemaal mee eens hoor. Liever meer actieradius dan sneller laden. Maar de techniek staat natuurlijk niet stil en je ziet al meer en meer dat het beide wordt: meer range/zuiniger icm 800v techniek snelladen. Dat is wel een beetje de toekomst. En daar twijfel ik wel een beetje over. Al moet ik ook zeggen, de volgende lease is ook "maar" voor 5 jaar dus daarna kan je altijd nog die stap maken. Waarbij ik dus hoop dat een Volvo dat ook geïmplementeerd heeft.

Zoals eerder vermeld, wij rijden nu de vreselijk onzuinige eerste versie van de P8 met een belabberde actieradius. En zelfs daarmee hebben we relatief prima een roadtrip naar noord Spanje kunnen maken. Tis vooral vervelend tijdens de ritjes van het oosten van het land naar het zuiden die we behoorlijk vaak maken (privé) en zowel in zomer- als zeker wintertijd niet halen op 1 lading. Dat is gewoon heel irritant en moet straks echt makkelijk lukken met de EC40 Ultra of welke leaseauto het anders ook gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
Juancho schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:32:
Vraagje voor de XC40 vs EC40 rijders, en die beide wagens dus kennen. Is het veilig om te stellen dat de EC40 netto ongeveer 100km verder komt? Dus in de herfst/winter dat je toch wel minimaal 350km en liefst 400km kan halen en in het voorjaar/zomer dik over de 400km grens heen gaat?
Als ik hier kijk denk ik dat je blij moet zijn dat je gemiddeld zo'n 20 km verder komt met een EC40.

Hier ook nog interessante info over de realtime actie radius.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
Juancho schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:32:
Ik denk dat het verschil tussen de EX en EC40 minimaal is. 10-20km hooguit.
Met onze my24 XC40 SMER kom ik als rustige rijder op ongeveer 320 (vrieskou), 350 (kwakkelwinter), 400 (lente, herfst) en 450 (optimaal).

Overigens maken snelheid en wind uit. Gisteravond retourtje Utrecht - Schiedam (75km)gedaan. Een experiment
Heen: wind tegen, 135 op de teller. 24,7 kWh gebruikt
Terug: wind mee, 105 op de teller. 16,2 kWh gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ah thanks! Hoewel het alsnog een stuk beter is dan onze P8 nu (daar baseer ik die 100km extra op, excuses als dat niet duidelijk was), valt het verschil toch iets tegen tussen de 2026 EC en EX40. Had dat wat groter verwacht.

Als ik even onze 2 langere standaard ritten noteer die we vaak maken en die we als heel belangrijk meenemen in de keuze:

1. 319km retour (sportclub)
2. 225km retour (schoonfamilie/vrienden)

Die laatste haalden we eigenlijk altijd wel tot afgelopen winter. Of het met degradatie na bijna 5 jaar van de accu te maken heeft weet ik niet, maar we moesten deze winter voor het eerst bijladen om het niet te spannend te maken. Die langere rit van 319km retour is wel degene waar we het echt wel vervelend beginnen te vinden dat we vaak s'avonds laat in het donker ergens moeten bijladen terwijl je zsm naar huis wil.

met het 2026 model EC40 zou dat wel moeten kunnen met nog iets speling, en dan praten we volgens mij al over de minst ongunstige omstandigheden (koud/regen/wind etc).

Als ik de nieuwe EC40 naast onze huidige P8 leg is het verschil volgens EV DB zo:

Stad - Winter 420 km* 345 km
Stad - Zomer 615 km* 490 km
Snelweg - Winter 295 km* 235 km
Snelweg - Zomer 380 km* 295 km
Gecombineerd - Winter 355 km* 285 km
Gecombineerd - Zomer 475 km* 375 km

Verder wel interessant om alle 4 de opties op de shortlist te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wwn7e8wM_gSXIrSV9azunuvrdQI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PEXpR5GOBeO4Klpz5s2YVSrJ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Juancho op 25-02-2025 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
caspervc schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:47:
[...]

Ik denk dat het verschil tussen de EX en EC40 minimaal is. 10-20km hooguit.
Met onze my24 XC40 SMER kom ik als rustige rijder op ongeveer 320 (vrieskou), 350 (kwakkelwinter), 400 (lente, herfst) en 450 (optimaal).

Overigens maken snelheid en wind uit. Gisteravond retourtje Utrecht - Schiedam (75km)gedaan. Een experiment
Heen: wind tegen, 135 op de teller. 24,7 kWh gebruikt
Terug: wind mee, 105 op de teller. 16,2 kWh gebruikt...
Dat is precies wat ik ook met enige regelmaat zie bij mij. Tegenwind en hard rijden is funest voor je verbruik, zeker voor onze bakstenen :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

rolfio schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:47:
[...]

Dat is precies wat ik ook met enige regelmaat zie bij mij. Tegenwind en hard rijden is funest voor je verbruik, zeker voor onze bakstenen :O
yup.
Gisteren Amsterdam Groningen
heen 19,4 kWh/100 km +11 graden, wind mee
terug 24,3 kWm/100 km +12 graden, wind tegen
beide ACC op 100 kmh
zelfde route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 17:54
caspervc schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:47:
[...]

Deze cijfers herken ik voor onze MY24 SMER!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MicroStar_NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 16:13

MicroStar_NL

Knowledge is power

rolfio schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:47:
[...]

The "A" in Volvo stands for aerodynamics :D

Volvo EX40 Ultra SMER MY25 Vapour Grey 19" Microtech | 3.6.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:49
Ik kom even hier polsen want ik zit erover na te denken om mijn Polestar 2 op te volgen met een mooie EX40 Black Edition. Er lijkt bij de EX40 wat meer discrepantie te zitten tussen de WLTP en de real world range als ik het zo lees, dat zal neem ik aan komen door de Scania stroomlijning. Ik rij nu een launch AWD P2 die volgens EV Database een real world range heeft van 390 kilometer (waar ik me wel in kan vinden), maar ik verbaas me er een beetje over dat een up-to-date SM ER EX40 een real world range heeft van 400 kilometer. Ik ben niet zo thuis in de model updates van de EX40, maar is de versie die per februari 2024 werd verkocht qua hardware (los van de cockpit refresh) nog dezelfde die later dit jaar wordt uitgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMathos
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09:18
Kan je iets doen tegen aangedampte buitenspiegels, behalve op een ouderwetse manier met een doekje staan wrijven?

Als je preconditioneert, dan worden de spiegels wel mee verwarmd (denk ik). Maar wat dus als je onverwacht moet vertrekken? Bij mijn vorige wagen, ging dat gewoon automatisch. Na enkele minuten verdween de damp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
MrMathos schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 10:39:
Kan je iets doen tegen aangedampte buitenspiegels, behalve op een ouderwetse manier met een doekje staan wrijven?

Als je preconditioneert, dan worden de spiegels wel mee verwarmd (denk ik). Maar wat dus als je onverwacht moet vertrekken? Bij mijn vorige wagen, ging dat gewoon automatisch. Na enkele minuten verdween de damp.
Die worden mee verwarmd met de achterruitverwarming, niet met de voorruitverwarming. Gaat normaal vrij snel op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMathos
Largamelion schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 10:40:
[...]
Die worden mee verwarmd met de achterruitverwarming, niet met de voorruitverwarming. Gaat normaal vrij snel op die manier.
Ah, wist ik niet! Ik had misschien ook eerst de handleiding kunnen bekijken. :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
MrMathos schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 10:45:
[...]

Ah, wist ik niet! Ik had misschien ook eerst de handleiding kunnen bekijken. :$
Ze hebben het mij hier ook moeten zeggen want ik wist dat in het begin ook niet. Over de logica kan je discussiëren, bij mijn voorgaande auto's was dat altijd gekoppeld aan de voorruitverwarming.

Ik meen me ook te herinneren dat de achterruitverwarming niet altijd mee inschakelt bij de preconditioning (enkel onder bepaalde temperatuur), maar kan me vergissen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peutje
Largamelion schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 11:05:
[...]
Ze hebben het mij hier ook moeten zeggen want ik wist dat in het begin ook niet. Over de logica kan je discussiëren, bij mijn voorgaande auto's was dat altijd gekoppeld aan de voorruitverwarming
Das pas echt onlogisch, afhankelijk van aantal mensen in de auto, vocht en buitentemp zal de vooruit tijdens rijden nooit aanslaan. Zou je de buitenspiegels dan van nattigheid willen ontdoen zou je zonder zicht naar achteren met voorruit verwarming aan de spiegels schoon krijgen. Omdat de achterruit verwarming vaker tijdens rijden gebruikt moet worden is het dan toch logischer om de spiegels daar aan te koppelen? (Bij alle autos tot nu toe bij mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Plus dat voorruit verwarming vaak een optie is, terwijl verwarmde spiegels een stuk meer standaard zijn? Ik ken het ook niet anders dan dat de spiegels met de achterruit mee schakelen en de voorruitverwarming een losse functie is.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMathos
Bij mijn vorige wagen (BMW) ging dat gewoon vanzelf. Daarom dat ik er ook niet aan dacht om de achterruitverwarming in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
peutje schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:51:
[...]

Das pas echt onlogisch, afhankelijk van aantal mensen in de auto, vocht en buitentemp zal de vooruit tijdens rijden nooit aanslaan. Zou je de buitenspiegels dan van nattigheid willen ontdoen zou je zonder zicht naar achteren met voorruit verwarming aan de spiegels schoon krijgen. Omdat de achterruit verwarming vaker tijdens rijden gebruikt moet worden is het dan toch logischer om de spiegels daar aan te koppelen? (Bij alle autos tot nu toe bij mij).
Bij m'n vorige auto's (vooral Renault) zat er geen voorruitverwarming in, dat was gewoon de blazer en als je die op de voorruit-stand zette, dan kregen de spiegels ook verluchting en waren die binnen de kortste keren vrij van aanslag. Ik vind het op zich ook niet onlogisch wat Volvo doet, maar het is voor mij vooral aanpassen omdat ik het anders gewoon was.

Edit: Hmm, ik zie dat het bij Renault tegenwoordig ook aan de achterruitverwarming gekoppeld is, afhankelijk van de uitvoering. Misschien vergis ik mij dus gewoon of is het intussen veranderd :X.

[ Voor 9% gewijzigd door Largamelion op 26-02-2025 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
MrMathos schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 15:04:
Bij mijn vorige wagen (BMW) ging dat gewoon vanzelf. Daarom dat ik er ook niet aan dacht om de achterruitverwarming in te schakelen.
Bij de XC/EX/C40 kun je in het klimaat-menu instellen dat de achterruitverwarming automatisch aan gaat, indoen nodig. Dan gaan de spiegels ook mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Largamelion schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 11:05:
[...]
Ze hebben het mij hier ook moeten zeggen want ik wist dat in het begin ook niet. Over de logica kan je discussiëren, bij mijn voorgaande auto's was dat altijd gekoppeld aan de voorruitverwarming.
Vraag me dan af wat voor wagens dat waren, ik heb voorgaand Chrysler avenger, Opel Ascona, VW Golf, Peugeot 405, 406, 407, Skoda Octavia, Opel Astra gereden en op de asconas, de Chrysler en de golf na hadden die allemaal verwarmde buitenspiegels en zonder uitzondering via de achterruit verwarming.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat dit via de voorruit ontwaseming meeliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVBinh
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 10-09 18:58
Weet iemand wat de sfeerverlichting inhoudt in de volvo ex40? Interieurverlichting middenniveau? En wat is het verschil met Geavanceerde interieurverlichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVBinh
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 10-09 18:58
Opent de volvo ex40 wanneer de telefoon dichtbij is? of is dat geen optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak Speer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-09 21:22
De laatste weken lijkt uitgesteld laden niet meer te werken. Ondanks dat de timer is ingesteld reset de auto zichzelf naar laden zonder timer. Meer mensen hier last van? Iemand een idee hoe dit op te lossen? Toch zonde van het geld om niet te laden in het daltarief. Ligt het aan mij of toont de software de laatste weken steeds vaker mankementen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
XVBinh schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 18:33:
Opent de volvo ex40 wanneer de telefoon dichtbij is? of is dat geen optie
Dat is geen optie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
Sjaak Speer schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 21:18:
De laatste weken lijkt uitgesteld laden niet meer te werken. Ondanks dat de timer is ingesteld reset de auto zichzelf naar laden zonder timer. Meer mensen hier last van? Iemand een idee hoe dit op te lossen? Toch zonde van het geld om niet te laden in het daltarief. Ligt het aan mij of toont de software de laatste weken steeds vaker mankementen?
Ik laad bijna dagelijks met laadplanning. Enige probleem dat ik nu een paar weken heb is dat ik in de app 2x het menu van de laadplanning moet openen vooraleer de laadplanning onderaan getoond wordt. Ik wijzig dit wel bijna nooit vanuit de auto, altijd vanuit de app en dat wordt gewoon gerespecteerd. Met het huidige slecht weer en de povere zonnepanelen opbrengst laad ik meestal 's nachts tussen 23u-6u en dat begint en stopt gewoon op de ingestelde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
XVBinh schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 18:07:
Weet iemand wat de sfeerverlichting inhoudt in de volvo ex40? Interieurverlichting middenniveau? En wat is het verschil met Geavanceerde interieurverlichting
Staat in de prijslijst, bij de bekleding. Verlichtingspack 1 en 2.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Ik heb geen LTE meer sinds de internet problemen laatst, alleen nog 3G.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

inderdaad ook last van, hij was zijn timers ineens kwijt.
Wel had het uitgesteld laden gewoon gewerkt, daarna is de wagen zijn timer pas kwijtgeraakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeHeKaCh

MeHeKaCh

XC40 SMER MY24 Plus

Ophidian schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 21:44:
Ik heb geen LTE meer sinds de internet problemen laatst, alleen nog 3G.
Dat probleem heb ik inderdaad ook na de verbindingsproblemen van een paar weken terug.
Ik merk alleen in het gebruik niets van de mindere verbinding.

• Juancho

• Kammika
Nee er gaan meer modellen volgen volgens de tekst:
1] De volgende voertuigen van Volvo ondersteunen de Digitale Sleutel: Volvo EX90. Binnenkort zullen er meer modellen volgen.

• Largamelion
Dit heb ik nu al enkele weken op Android als ik in de Volvo app het opladen-menu open na een verse start van de app:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pws-KJcNh_cysdffhev3OV-D5dA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2WjbD5u7qZCnihileSIVVqes.png?f=fotoalbum_large

Als ik dan linksboven op het pijltje klik om terug te gaan en het menu opnieuw open dan krijg ik wel de oplaadplanning te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sxiu6cVhSWLXAe77PF8M_70b894=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sAkw52i2RVHN09v53r7rhfw5.png?f=fotoalbum_large

Ben ik de enige? Best irritant en blijft maar aanslepen. Cache legen helpt niet dus als niemand anders dat heeft ga ik de app maar eens herinstalleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
Zojuist de app geupdate naar version 5.52.0 (iOS).
Nu kun je o.a. het thema zoals de dark/light mode in de app instellen los van de iPhone.
Ook staat er nu in dat je "mogelijk" moet betalen wanneer je de autosoftware update in de werkplaats laat doen..

[ Voor 34% gewijzigd door Tranquility op 27-02-2025 08:37 ]

• GJV63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 18:03
Largamelion schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 07:12:
Dit heb ik nu al enkele weken op Android als ik in de Volvo app het opladen-menu open na een verse start van de app:

[Afbeelding]

Als ik dan linksboven op het pijltje klik om terug te gaan en het menu opnieuw open dan krijg ik wel de oplaadplanning te zien:

[Afbeelding]

Ben ik de enige? Best irritant en blijft maar aanslepen. Cache legen helpt niet dus als niemand anders dat heeft ga ik de app maar eens herinstalleren.
Bij mij precies hetzelfde in de Android app

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cdwave
... Ligt het aan mij of toont de software de laatste weken steeds vaker mankementen?
Jij komt hier niet vaak, denk ik? :+

[ Voor 5% gewijzigd door cdwave op 27-02-2025 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:13
Kammika schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 06:48:
[...]

Nee er gaan meer modellen volgen volgens de tekst:

[...]
Dat is vast voor nieuwe modellen of bij een modeljaar update, niet voor al uitgeleverde auto's.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Nu online
guido66 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 12:36:
[...]

Dat is vast voor nieuwe modellen of bij een modeljaar update, niet voor al uitgeleverde auto's.
Heeft de Polestar 2 niet al heel lang iets gelijkaardigs? Feit dat onze XC40's dat nog steeds niet hebben zal wel aan de hardware liggen die ze er in hebben gestoken... Vrees inderdaad dat het niet voor bestaande auto's gaat zijn.

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

• Juancho
Ik verwacht ook dat het alleen voor de nieuwe modellen zo gaat zijn zoals de EC30. De oudere modellen XC40 verwacht ik niet. Of het 2026 model EC40 dit wel krijgt (onze nieuwe auto zeer waarschijnlijk) vraag ik me ook af maar ga uit van wel. Die heeft ook nieuwe hardware.

[ Voor 37% gewijzigd door Juancho op 27-02-2025 14:24 ]

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
Zijn er meer waarvan de Volvo Cars app (android) op 3.3.16 blijft staan? In de Playstore staat versie 5.51.1, maar ik kan deze niet updaten.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Vulcan750 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 15:52:
Zijn er meer waarvan de Volvo Cars app (android) op 3.3.16 blijft staan? In de Playstore staat versie 5.51.1, maar ik kan deze niet updaten.
is 3.3.16 niet gewoon het versienummer van de auto software zelf? dat is ook 3.3.16.

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:13
nujtrug schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 14:21:
[...]

Heeft de Polestar 2 niet al heel lang iets gelijkaardigs? Feit dat onze XC40's dat nog steeds niet hebben zal wel aan de hardware liggen die ze er in hebben gestoken... Vrees inderdaad dat het niet voor bestaande auto's gaat zijn.
Ik vermoed dat het systeem van de P2 zonder problemen ook op de XC40 zou werken, als Volvo dezelfde hardware ingebouwd heeft.

Het nieuwe systeem is volledig anders en daar zit de hardware echt niet in bestaande autos, ook niet bij Polestar.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• Juancho
guido66 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:52:
[...]

Ik vermoed dat het systeem van de P2 zonder problemen ook op de XC40 zou werken, als Volvo dezelfde hardware ingebouwd heeft.

Het nieuwe systeem is volledig anders en daar zit de hardware echt niet in bestaande autos, ook niet bij Polestar.
Ben wel benieuwd, Polestar komt ook binnenkort met de 2026 model update. Benieuwd of daar wat meer zaken inzitten dan die van Volvo of dat het ook bij een ander kleurtje blijft, wat interieur dingetjes etc.

• MeHeKaCh

MeHeKaCh

XC40 SMER MY24 Plus

MeHeKaCh schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 22:27:
[...]

Dat probleem heb ik inderdaad ook na de verbindingsproblemen van een paar weken terug.
Ik merk alleen in het gebruik niets van de mindere verbinding.
En net als je dit hebt gepost, staat er natuurlijk vandaag gewoon weer LTE :*)

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 16:15
Volvo app 5.51.1 vraagt wel of ik google informatie uit me wachtwoord manager wilt delen... Wat is dat nou weer. Kan het niet annuleren en moet ermee akkoord gaan 🤷

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StevendGraaf
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Nou daar meldt hij zich dan eindelijk in de auto: update naar 3.4.4. Benieuwd wat ik morgen aantref…

• Tranquility
StevendGraaf schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 18:46:
Nou daar meldt hij zich dan eindelijk in de auto: update naar 3.4.4. Benieuwd wat ik morgen aantref…
Ha, daar is ‘ie dan: de eerste die de OTA krijgt. :)
Kreeg je geen melding in de app?

• Tranquility
Vulcan750 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 15:52:
3.3.16 is inderdaad de autosoftware.
De versie van de app kun je vinden als je in de app op het poppetje rechtsonder tapt en dan naar “App-instellingen” gaat. Daar vind je onderaan de App-versie. Dit is bij iOS, ik weet niet of dit bij Android ook zo gaat.

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

StevendGraaf schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 18:46:
Top...

En nu maar hopen dat dit de derde keer wordt dat een OTA bij mij doorkomt en werkt.... kans daarop is tot zoverre 12.5 % gezien het verleden.

• Microstar
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08:49
ron65 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:18:
[...]

Top...

En nu maar hopen dat dit de derde keer wordt dat een OTA bij mij doorkomt en werkt.... kans daarop is tot zoverre 12.5 % gezien het verleden.
Het is wel bijzonder dat iedere update met hoop gepaard gaat😂

Ten eerste hoop je dat je update krijgt en daarna hoop je dat er geen oude bugs uit hun winterslaap worden gewekt.

2022 XC40 MY23 P6 Plus

Pagina: 1 ... 303 ... 335 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"