Mijn eerste C40 kreeg die traagheid op een gegeven moment ook, toen werd het wel irritant. Duurde even na het wegrijden voordat je bijv. iets naar Google Maps kon roepen (en regelmatig een "oops, something went wrong" antwoord vanuit de assistent). Later een nieuwere C40 gekregen die had het totaal niet meer, nog steeds vlot. Dus of er nu verschil zit in het modeljaar of dat het iets is als eerdere Windows versies hadden (die na verloop van tijd steeds trager konden worden en dan een complete herinstallatie doen om dat op te lossen): geen idee, maar verschil zeker wel gemerkt.cdwave schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 10:36:
Dat gedoe met de software in de C40, is dat "typisch Volvo", "uniek voor de (X)C40" of "net als op alle elektrische auto's met Google spul"?
Met "gedoe" bedoel ik dan:En dan nog wat ik noem "bedieningsperikelen", eigenlijk ook software problemen:
- Traag opstarten
- Geen standaard mediaspeler (onze Eend uit 1974 kon al cassettebandjes afspelen)
- Crashes (zodat je moet resetten)
- Radio gaat meestal niet aan of start niet op laatstgekozen zender
- Belachelijke USB toegang vraag (bij elke start, en mag niet onder het rijden "ja" zeggen) voor audiowagon
Voor mij is dat gedoe van de entertainment in combinatie met de bedieningsperikelen reden genoeg om voor een volgende leaseauto uit te kijken naar een ander merk.
- wisselen tussen limiter en cruise-control kan alleen via menu, instellingen, rijden, ... en niet gewoon met een knopje zoals op alle auto's die ik ooit gehad heb met die functies
- CC en limiter houden zich niet aan de instelling (meestal +1 km/h)
- Lane assist "slingert" en corrigeert heel onrustig
- Adaptive cruise control rijdt nogal "lomp", zelfs op maximale afstand
- Adaptive cruise control maakt rare fouten (plotseling optrekken terwijl er een voertuig aanwezig is)
Weet ook niet of de dealer iets van een grondige software reset kan doen en of dat zou helpen?