Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic

Pagina: 1 2 ... 45 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MartijnEV
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10-05 17:13
Mede-auteur:
  • Hoianddoei
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:59

Hoianddoei

Welkom in het grote Renault Scenic e-Tech topic!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f_jKNVFnjTVVFlz8zsr7Zw1IQEA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ws4txt7X07qkwB3xdQ8PP15e.png?f=fotoalbum_large

In juli 2023 heeft Renault de opvolger aangekondigd voor de Scenic, de bekende en populaire auto van Renault die sinds 2022 niet langer meer wordt geproduceerd als MPV. Met de nieuwe Scenic zegt Renault zelf dat "alles anders is, behalve de naam". Het interieur is anders, exterieur is anders en er wordt afscheid genomen van de MPV. Een volledig nieuwe crossover, volledig elektrisch.

Car of the Year 2024

De Renault Scenic is in februari 2024 uitgeroepen tot Car of the Year 2024. Met concurrentie van o.a. de BMW 5 en de nieuwe Peugeot 3008 is dit wat ons betreft de verdiende winnaar! Bron

Uitvoeringen

Er zijn vier verschillende uitvoeringen van de Renault Scenic

EvolutionTechnoEsprit AlpineIconic
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MdObQFGywUT81GOIgjyWMtH3EsQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/F6Pt11PjL57UU5ms0zyuqdfZ.png?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TS3jEo_iX-B7HJuecARz2Wp4DC8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qXurOP8V0x1NJ3hRWC336NGL.png?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GYvZa49DGb9T8WgBGzq2nItT9C4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pdhLUeBOXxW6ywe3wn5ZXm6r.png?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ojw24cyonN-IYiMHGv0LxrIPZkc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GsVplAxm58GulfPpJJzu39oG.png?f=user_large
  • 19” lichtmetalen wielen ‘Streamline’
  • OpenR link 9″ multimediasysteem met Arkamys Auditorium audio
  • Warmtepomp
  • Achteruitrijcamera
  • OpenR link 12″ multimedia systeem met navigatie: met Google built-in, Arkamys Auditorium audio
  • Elektrisch bedienbare achterklep
  • Renault Multisense
  • Privacy glass
  • Lichtmetalen velgen 20″ ‘Speedway’
  • Esprit Alpine interieur
  • Elektrisch verwarmbare voorstoelen
  • Elektrisch verwarmbaar stuurwiel
  • Lichtmetalen velgen 20″ ‘Oracle’
  • Bekleding stof / TEP ‘iconic’
  • openR link 12″ multimediasysteem met navigatie: met Google built-in, Harman Kardon® premium audio
  • Contextuele cruise control

De 170pk comfort range heeft een WLTP actieradius van 430km en de 220pk long range heeft een actieradius van 625km.

Alle opties en prijzen zijn hier te vinden op de Renault site.

Huidige bestellingen

In Google Docs is een bestellijst gemaakt waarin de bestellingen zijn toegevoegd van gebruikers op dit forum en waar wij bij houden of de bestellingen optijd geleverd worden.

https://docs.google.com/s...312306&rtpof=true&sd=true

Heb jij deze auto in bestelling staan? Voeg je bestelling toe aan dit document!

Video's

Handige linkjes

[ Voor 138% gewijzigd door Hoianddoei op 07-06-2024 14:17 ]

MY25 | Volvo EX40 Plus | Single Motor | Silver Dawn | Connect Microtech/Nubuck/Fjord Blue | Donkergetinte achterruiten | Trekhaak | geproduceerd: 4 juni 2024,| afgeleverd: 1 juli 2024 | software 3.3.16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnEV
Op de IAA in München werd afgelopen zomer de nieuwe Renault Scenic e-Tech aangekondigd.

Het lijkt een ideale elektrische gezinsauto te zijn, als naar de specificaties en de verwachte prijsstelling gekeken wordt.

Hij ziet er ook fantastisch goed uit.

In februari 2024 wordt hij al in de showroom verwacht, maar de prijzen zijn nog steeds niet bekend gemaakt en de orderboeken zijn nog niet open.
Wie weet er al iets meer?

MY25 | Volvo EX40 Plus | Single Motor | Silver Dawn | Connect Microtech/Nubuck/Fjord Blue | Donkergetinte achterruiten | Trekhaak | geproduceerd: 4 juni 2024,| afgeleverd: 1 juli 2024 | software 3.3.16

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanopzij
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik was gister bij de dealer en die wisten nog niets. Ze verwachten wel dat de prijzen komende week bekend worden omdat de auto in december bestelbaar zou moeten worden.

De Scenic staat bij mij bovenaan de lijst, maar we zullen dus nog even met elkaar moeten wachten wat het gaat worden.

Wellicht leuk sinterklaas kadootje van Renault?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnEV
Finalist voor Auto van het Jaar 2024 !

https://media.renault.com...-for-car-of-the-year-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanopzij
Ook de eerste test komt online met wat extra beeldmateriaal.

https://www.autovisie.nl/...-scenic-range-bestseller/

Ik verwacht dat er snel ook vanuit Renault meer informatie zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:47

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Kwam toevallig een Scenic preview voorbij in mijn tijdlijn, zal wel komen omdat ik een paar reviews van de Kona EV heb opgezocht :P

Maar goed in dat filmpje van, ik geloof, autovisie gaven ze aan dat de verwachte prijs vanaf 40k wordt en 45k voor de longrange versie. Dat lijkt me aan de lage kant?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-05 16:12
vanopzij schreef op maandag 27 november 2023 @ 20:26:
Ook de eerste test komt online met wat extra beeldmateriaal.

https://www.autovisie.nl/...-scenic-range-bestseller/

Ik verwacht dat er snel ook vanuit Renault meer informatie zal komen.
Volgens het YT filmpje van autovisie is de verwachte prijsstelling:

- 40k voor de basis 60kW versie
- 45k voor de basis 87kW versie

Als ik dan vanuit andere video's goed heb begrepen dat het elektrisch dimbare panoramadak standaard is en hier dus bij in zit en het infotainmentsysteem altijd de 'uitgebreide' versie is met het grote scherm van de megane.

Lijkt me dus een heel interessante optie en staat hoog op mijn lijstje voor opties.

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:59
Erg benieuwd naar de volgende reviews (en de prijzen :P ), het zal voor ons in 2024 gaan tussen deze Renault of de Volvo EX30.

[ Voor 20% gewijzigd door danslo op 30-11-2023 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekwoje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-03 19:48
Dag allemaal,

Zijn er hier "particulieren" uit België die overwegen om voor een volledige elektrische te gaan?
Heb zelf 25 jaar met Scenic gereden (om 3 jaar inruilen met opleg natuurlijk), nu de laatste 3 jaar met BMW X1, maar ga terug naar Renault.

Maar als particulier naar volledig elektrisch gaan? 💰

Ben ook aan het twijfelen om eventueel naar de Austral te gaan? Maar blijft verbrandingsmotor...

Groeten!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vanopzij
Vandaag was ik bij de lokale dealer. Deze vertelde me dat ze zojuist gehoord hadden dat 14 december de introductie is en dat dan ook de versies en prijzen bekend worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clipson
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11-12-2023
- 40k voor de basis 60kW versie
- 45k voor de basis 87kW versie

Zoals ze zeggen op YT............

Als ik gok waag dan zal het eerder
- 50k voor de basis 60kW versie
- 55k voor de basis 87kW versie

worden en met wat aankleding (lees broodnodige opties) en top prijsjes van 70k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retgv
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 04-01-2024
Een aangeklede Ariya met 87kw komt op ca 55k. Aangezien deze op zelfde platform staat verwacht ik dat een vergelijkbare aangeklede Scenic in dezelfde range zal liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retgv
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 04-01-2024
vanopzij schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:05:
Vandaag was ik bij de lokale dealer. Deze vertelde me dat ze zojuist gehoord hadden dat 14 december de introductie is en dat dan ook de versies en prijzen bekend worden gemaakt.
Vrijdag maar ns checken bij de dealer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saikol
Prijzen staan online:

60kWh:
Evolution 42470,-
Techno 44970,-

87kWh:
Techno 47970,-
Esprit alpine 49770,-
Iconic 51670,-

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05:34
saikol schreef op donderdag 14 december 2023 @ 09:42:
Prijzen staan online:

60kWh:
Evolution 42470,-
Techno 44970,-

87kWh:
Techno 47970,-
Esprit alpine 49770,-
Iconic 51670,-
Dankjewel! Zal de uitvoeringen eens vergelijken en benieuwd wanneer bij de dealer.
Ben 204 lang dus wil altijd eventjes zitten voor bestellen :9

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saikol
Kees_frl schreef op donderdag 14 december 2023 @ 09:59:
[...]

Dankjewel! Zal de uitvoeringen eens vergelijken en benieuwd wanneer bij de dealer.
Ben 204 lang dus wil altijd eventjes zitten voor bestellen :9
Same here, ben 'maar' 1.86 maar gewoon even zitten/rijden voor het gevoel is wel fijn. Ben benieuwd wanneer ze bij de dealers zullen staan. Bij de megane duurde dat een aantal maanden. Ben in februari aan de beurt voor een nieuwe leaseauto dus heb nog de tijd. Ben wel benieuwd wat hij in de lease zal doen qua prijs.

• Kees_frl
saikol schreef op donderdag 14 december 2023 @ 10:05:
[...]

Same here, ben 'maar' 1.86 maar gewoon even zitten/rijden voor het gevoel is wel fijn. Ben benieuwd wanneer ze bij de dealers zullen staan. Bij de megane duurde dat een aantal maanden. Ben in februari aan de beurt voor een nieuwe leaseauto dus heb nog de tijd. Ben wel benieuwd wat hij in de lease zal doen qua prijs.
ik ben nu aan de beurt dus hopelijk snel :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23:25
Vanaf wanneer zou hij uitgeleverd kunnen worden is jullie verwachting?

• vanopzij
Prijzen zijn dus bekend:

https://www.autoweek.nl/a...ik-voor-net-geen-e48-000/

Long range vanaf 47k. Dit zijn geen verkeerde prijzen in mijn ogen.
Ik ga eens even puzzelen en snel een bestelling de deur uit doen, nu nog bepalen welke versie het gaat worden.

• Sincere1983
Jammer dat op de iconic niet de velgen van de Alpine te krijgen zijn.

Maar, dit is wel gelijk een grote kanshebber hoor naast de Nissan Ariya voor mij. Als esprit alpine, met wat opties en in two-tone lak zeker!

• vanopzij
Sincere1983 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 10:28:
Jammer dat op de iconic niet de velgen van de Alpine te krijgen zijn.

Maar, dit is wel gelijk een grote kanshebber hoor naast de Nissan Ariya voor mij. Als esprit alpine, met wat opties en in two-tone lak zeker!
Ja ik had gehoopt een Esprit Alpine obv de Iconic net als de Austral. Helaas is die er niet, dus grote kans dat het dan voor mij juist de Iconic gaat worden.

• Sincere1983
Ik ben vooral benieuwd hoe snel hij op de oprit kan staan. Daar zal het voor mij van afhangen verwacht ik.

edit:
Had de dealer al even aan de lijn; Mits vlot besteld zal je hem naar verwachting eind Q1 moeten kunnen ontvangen (aldus Hedin Den Bosch).

[ Voor 41% gewijzigd door Sincere1983 op 14-12-2023 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-05 18:43

HeroS

SmartHome Nerd

Sincere1983 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 10:47:
Ik ben vooral benieuwd hoe snel hij op de oprit kan staan. Daar zal het voor mij van afhangen verwacht ik.

edit:
Had de dealer al even aan de lijn; Mits vlot besteld zal je hem naar verwachting eind Q1 moeten kunnen ontvangen (aldus Hedin Den Bosch).
Mijn dealer zegt > in de zomer in de showroom en dan 2 maanden levertijd.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Het was te verwachten maar de 87kwh versie zit wel een stuk boven de magische 45k grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikol
Chaoss schreef op maandag 18 december 2023 @ 19:18:
Het was te verwachten maar de 87kwh versie zit wel een stuk boven de magische 45k grens.
Inderdaad jammer, als ze de 'basis' 87kWh versie voor 45k neer hadden kunnen zetten had het denk ik veel meer concurrentie geweest voor de model Y. heel zwart wit gezegd had het dan leren stoelen en pano dak vs. extra range met meer 'klassieke automerken' look geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThsAdrns
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:52

ThsAdrns

Be the change!

Dekwoje schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:25:
Dag allemaal,

Zijn er hier "particulieren" uit België die overwegen om voor een volledige elektrische te gaan?
Heb zelf 25 jaar met Scenic gereden (om 3 jaar inruilen met opleg natuurlijk), nu de laatste 3 jaar met BMW X1, maar ga terug naar Renault.

Maar als particulier naar volledig elektrisch gaan? 💰

Ben ook aan het twijfelen om eventueel naar de Austral te gaan? Maar blijft verbrandingsmotor...

Groeten!
OT: Kijk eens hier: Mich46 in "Het grote Kia e-Niro topic"

Elektrische rijder sinds 2015 | 9,3 kWp PV + zonneboiler + Daikin-Intergas hybride | Na Nissan Leaf (24 en 40 kWh) nu Citroën ë-C4 Feel Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
Al mensen die een officiele offerte hebben incl. levertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanopzij
Sincere1983 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 10:04:
Ik heb een offerte bij onze leasemaatschappij ingediend. Het valt me op dat op beide portalen ik de auto zelf nog niet kan berekenen. De dealer vermelde dat in week 14 de auto in de showroom staat en dat dan kort daarna de productie opgehoogd gaat worden.

Alles is nog verwachtingen en niets is officieel bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
.

[ Voor 107% gewijzigd door Sincere1983 op 03-01-2024 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
vanopzij schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:17:
[...]

Ik heb een offerte bij onze leasemaatschappij ingediend. Het valt me op dat op beide portalen ik de auto zelf nog niet kan berekenen. De dealer vermelde dat in week 14 de auto in de showroom staat en dat dan kort daarna de productie opgehoogd gaat worden.

Alles is nog verwachtingen en niets is officieel bevestigd.
Ik zit in een enorme dubio, mede ook een beetje vanwege de thuissituatie.

Op dit moment heb ik een offerte ingediend voor een EQB, maar ik kijk ook nog steeds naar de Ariya en Scenic.
Maar ik hink op 2 gedachten of ik de hogere maandkosten en het uit voorraad kunnen leveren van de EQB het waard vind.
De vergelijking Ariya - Scenic is meer dan de keuze waar het voordeel van de Ariya met name is dat die uit voorraad geleverd kan worden en de Scenic waarschijnlijk toch een maand of 4 gaat duren.

Maar de Scenic vind ik vooral in de Alpine trim erg mooi. Dan nog wat uitbreiden met het panorama dak en de driving assist etc en je hebt een pracht auto met pracht bereik (en een bewezen goed besturingssysteem).

Moeilijke keuzes....

Uit nieuwsgierigheid. Wat is het voor jou geworden?

ps: Athlon heeft hem ook nog niet in de configurator zitten, heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanopzij
Sincere1983 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:33:
[...]

Ik zit in een enorme dubio, mede ook een beetje vanwege de thuissituatie.

Op dit moment heb ik een offerte ingediend voor een EQB, maar ik kijk ook nog steeds naar de Ariya en Scenic.
Maar ik hink op 2 gedachten of ik de hogere maandkosten en het uit voorraad kunnen leveren van de EQB het waard vind.
De vergelijking Ariya - Scenic is meer dan de keuze waar het voordeel van de Ariya met name is dat die uit voorraad geleverd kan worden en de Scenic waarschijnlijk toch een maand of 4 gaat duren.

Maar de Scenic vind ik vooral in de Alpine trim erg mooi. Dan nog wat uitbreiden met het panorama dak en de driving assist etc en je hebt een pracht auto met pracht bereik (en een bewezen goed besturingssysteem).

Moeilijke keuzes....

Uit nieuwsgierigheid. Wat is het voor jou geworden?

ps: Athlon heeft hem ook nog niet in de configurator zitten, heel vervelend.
Wij hebben een overeenkomst met zowel Athlon als Alphabet, dus de offerte van de dealer is naar beide maatschappijen gegaan. Inderdaad heel vervelend dat we geen idee hebben wat de auto uiteindelijk gaat kosten.
Ik heb een 'kale' iconic aangevraagd in rood, al kun je van kaal natuurlijk niet spreken.

Als ik op dit moment een Megane Iconic met alle opties configureer kom ik uit op 804 euro per maand, dus mijn hoop is dat de Scenic uit komt op max 850.

Keuzes maken is inderdaad enorm lastig, ik heb ook naar jou opties gekeken, maar met name het interieur van de nieuwe Renaults vind ik echt geweldig, en de hoge range en lagere fiscale waarde hebben mij over de edge geduwd. Dan maar iets langer wachten.
Voor jou kunnen de keuzes natuurlijk anders uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
vanopzij schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:37:
[...]

Wij hebben een overeenkomst met zowel Athlon als Alphabet, dus de offerte van de dealer is naar beide maatschappijen gegaan. Inderdaad heel vervelend dat we geen idee hebben wat de auto uiteindelijk gaat kosten.
Ik heb een 'kale' iconic aangevraagd in rood, al kun je van kaal natuurlijk niet spreken.

Als ik op dit moment een Megane Iconic met alle opties configureer kom ik uit op 804 euro per maand, dus mijn hoop is dat de Scenic uit komt op max 850.

Keuzes maken is inderdaad enorm lastig, ik heb ook naar jou opties gekeken, maar met name het interieur van de nieuwe Renaults vind ik echt geweldig, en de hoge range en lagere fiscale waarde hebben mij over de edge geduwd. Dan maar iets langer wachten.
Voor jou kunnen de keuzes natuurlijk anders uitvallen.
Dat is inderdaad ook de beredenering die bij mij speelt. de netto bijtelling tussen de EQB en de sceinc scheelt me toch al 75 euro in de maand en met een kleine van 18 maanden zijn de kosten al hoog zat ;). Maarja, het snobistische autohart klopt dan ook wel eens en na een Audi en BMW (in de lease) zou een Mercedes een leuke 3e auto zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanopzij
Sincere1983 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:44:
[...]

Dat is inderdaad ook de beredenering die bij mij speelt. de netto bijtelling tussen de EQB en de sceinc scheelt me toch al 75 euro in de maand en met een kleine van 18 maanden zijn de kosten al hoog zat ;). Maarja, het snobistische autohart klopt dan ook wel eens en na een Audi en BMW (in de lease) zou een Mercedes een leuke 3e auto zijn.
Ik kan je helemaal volgen, wij hebben ook een kleine man van 18mnd, die heeft echter ook 2 grote zussen. Dus bij mij speelde de bijtelling die ik bespaar toch even een grotere rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanopzij
Sincere1983 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:44:
[...]

Ik zie nu net dat op directlease er leaseprijzen gekoppeld zijn aan de Scenic. Ik weet dat onze leaseprijzen hier wel wat van afwijken, maar dit geeft toch een beeld van de daadwerkelijke prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
vanopzij schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:43:
[...]

Ik zie nu net dat op directlease er leaseprijzen gekoppeld zijn aan de Scenic. Ik weet dat onze leaseprijzen hier wel wat van afwijken, maar dit geeft toch een beeld van de daadwerkelijke prijzen.
Goed gezien! Maar, dan schrik ik wel gelijk van het leasetarief vergeleken met een EQB van 8000 euro duurder !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikol
Sincere1983 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 13:04:
[...]

Goed gezien! Maar, dan schrik ik wel gelijk van het leasetarief vergeleken met een EQB van 8000 euro duurder !
Halleluja, dat zijn indd flinke prijzen. Al gauw zo'n 80 euro per maand meer tov de ariya met vergelijkbare catalogusprijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanopzij
saikol schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:09:
[...]

Halleluja, dat zijn indd flinke prijzen. Al gauw zo'n 80 euro per maand meer tov de ariya met vergelijkbare catalogusprijs..
Helemaal met jullie eens.
Onze leaseafdeling geeft aan dat er nog informatie van de importeur moet komen om een goede prijs te geven, dus wellicht zit er bij directlease een stuk onzekerheid in de prijs op dit moment.
Ook de Megane is bijvoorbeeld ca 70 euro duurder bij directlease dan bij onze leasemaatschappijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikol
vanopzij schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:13:
[...]

Onze leaseafdeling geeft aan dat er nog informatie van de importeur moet komen om een goede prijs te geven, dus wellicht zit er bij directlease een stuk onzekerheid in de prijs op dit moment.
Ook de Megane is bijvoorbeeld ca 70 euro duurder bij directlease dan bij onze leasemaatschappijen.
'Gelukkig' , vanuit mijn werkgever is het leasebudget vrij krap om een EV gezinsauto te rijden en zodoende had ik mijn zinnen op deze auto gezet, maar met de directlease prijzen past dat nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
Hier grotendeels hetzelfde.
Ik zou de scenic alleen serieus overwegen als het minimaal de Alpine uitvoering zal zijn. Dit ivm. de looks en de opties. Als die niet past vervalt hij dus voor mij automatisch al.

Voordeel daarvan is wel dat mijn keuzes vanzelf makkelijker worden omdat opties vanzelf afvallen :D
Als de EQB niet past en de Scenic ook niet dan blijft de Ariya over naast de iX1 die ik al eens 5 maanden had (gewijzigd van werkgever, maar stond daardoor ook weer niet direct op het lijstje).

[ Voor 5% gewijzigd door Sincere1983 op 03-01-2024 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Laatst online: 11-05 22:27
Sincere1983 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 10:47:

edit:
Beetje zelfde verhaal als bij de Megane E Tech wat uiteindelijk begin juli 2022 werd;
Tinus_oost schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 17:38:
Yesssss !!!

De mijne is binnen bij de dealer 🥳🥳🥳

Kreeg net een telefoontje van de dealer ABD Drachten dat ze de auto daar aan het lossen waren...

Rode Techno EV60 met Warmtepomp en Harman Kardon audio. Besteld begin Februari.

Samen met 1 andere demo auto geleverd.
de rest van de demo en showroom modellen worden pas later geleverd. Hij wist nog niet wanneer.

Ik kan hem volgende week Woensdag ophalen of misschien zelfs iets eerder als. de planning van de werkplaats dit toelaat..

Zin in 😎😊🤗🥳
En dat werd dan uiteindelijk 2 juli;
Tinus_oost schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:55:
Helaas zojuist bericht gekregen dat mijn geplande levering van morgen ook uitgesteld moet worden.... 🙈

Renault blokkeert de kentekens tot na de introductie op 1 Juli ( commerciële blokkade). en dat heeft dus niet met wel of geen demomodel te maken.

Nu afwachten wanneer ze exact worden vrijgegeven.... de dag erna kan ik hem ophalen, want hij staat inmiddels klaar voor aflevering....

Jammer maar is niet anders....
Dit klinkt dan een stuk aannemelijker;
HeroS schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:05:

Mijn dealer zegt > in de zomer in de showroom en dan 2 maanden levertijd.
Zelf moest ik iets van 5 maanden wachten (Megane E Tech) nadat ik 'em besteld had eind zomer 2022.
Aangezien de Scenic in dezelfde fabriek gemaakt wordt zie ik em niet eind Q1 2024 al op de weg rijden.

Ik zou graag wel de velgen van die Alpine op m'n Megane willen hebben. :*)

Oh en de grijstinten in de configurator zien er int echt misschien toch wat anders uit;
JanAd schreef op donderdag 21 december 2023 @ 06:20:
Mooie auto die Scenic, wel opmerkelijk dat je moet bijbetalen voor 22kW AC-laden.
Mij lijkt die render van het Schiste grijs niet te kloppen, het is zo goed als identiek aan het Schalie grijs. Lijkt me een foutje in de site oid.
Edit: bij de Megane is de render ook aangepast precies. Dat lijkt toch niet echt op de kleur van mijn schiste grijs-ster zwarte auto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-05 10:50

JanAd

Wind’s howling

Ik vrees dat er een foutje zit in mijn tekst daar. Ik heb de Rafale grijze versie van de Megane.
Schiste is toch dat iets 'klassiekere' metallic grijs dacht ik.
Ik denk dat je best even kijkt in het Megane topic en wat foto's zoekt met de juiste kleuren combo. Dat zou toch goed moeten overeenkomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4PuuXWT-nl0XX7ket0U4DgGC9Vs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KdGIl7ujj57Quq36IJVrkjrD.jpg?f=fotoalbum_large

Rafele grijs kan erg verschillend tonen naargelang de lichtinval. Van bijna wit tot duidelijk grijs... Mijn zoontje zei in het begin 'papa witte auto' :P

Deze van @TweakieRR is Schiste grijs:

Afbeelding

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
Bedankt voor de adviezen en tips. Ik vind beide kleuren erg mooi in ieder geval!

Straks nog even een rondje dealers doen. Stond op het punt akkoord te geven voor de EQB maar mijn hoofd zegt dat die 80 - 100 euro meer tov de scenic niet helemaal te rechtvaardigen is (behalve dat er dan een ster op staat incl afwerking)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerix
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-04 12:32
Sincere1983 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 14:59:
Bedankt voor de adviezen en tips. Ik vind beide kleuren erg mooi in ieder geval!

Straks nog even een rondje dealers doen. Stond op het punt akkoord te geven voor de EQB maar mijn hoofd zegt dat die 80 - 100 euro meer tov de scenic niet helemaal te rechtvaardigen is (behalve dat er dan een ster op staat incl afwerking)
Ik was al halverwege het aanvraagproces voor de EQB, echter heb ik dat maar geannulleerd na een proefrit met de auto. Ten opzichte van bijvoorbeeld de IX1 en Model Y vond ik de EQB wel tegenvallen qua rij ervaring (alle auto's op dezelfde dag getest). De scenic e tech heeft mijn interesse opgewekt, dus toch maar besloten om nog even te wachten (rij nu in een Lynk en Co 01 -> maandelijks opzegbaar).

Ik mik op een maandbedrag tussen 650 en 700 euro voor een elektrische auto (20.000 km). Nu maar kijken of dat gaat passen. Voor de langere termijn contracten gaat de motorrijtuigenbelasting op elektrische auto's ook een rol spelen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arneeuh
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-05 14:09
Ik ging voor een iX1 gaan maar nu ik deze gezien heb nijg ik hiernaar. Renault heeft imo een fantastisch infotainment systeem in hun EV's. Offerte gevraagd maar kreeg telefoon van hoofdkantoor Renault Belgie dat ze nog geen dealerprijzen en fleetkortingen bepaald hebben dus dat ik nog moet afwachten.

Iemand met meer geluk die wel een offerte kunnen bekomen heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sincere1983
Net nogmaals bij Hedin geweest. Daar vertelde ze me hetzelfde. Zelfs dat ze nog geen offertes kunnen maken tot in ieder geval eind januari en dat hij op zijn vroegst pas April bij de dealer staat. Daar moet je dan minimaal nog 2 maanden bij optellen voor de 1e leveringen.
Daarmee vervalt hij toch voor me, ondanks dat ik de infotainment inderdaad er super vind uit zien.
Na ook even de EV6 en Ariya nogmaals gekeken te hebben ga ik toch terug naar de auto die ik al 5 maanden heb gehad (maar door wisseling werkgever moest inleveren), de iX1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-05 20:45
Ik heb qua lease nog wel even te gaan met een andere EV dus van bestellen is nog geen sprake , maar ik vind het altijd leuk om wat shortlisten in mijn hoofd te maken voor als mijn huidige lease contract afloopt.

Erg mooie bolide de Scenic. Achterbak wat kleiner dan ik nu heb, maar nog steeds een praktische gezinswagen. Vooral ook het infotainment spreekt me aan. Dat valt nu toch wel wat tegen.

Ik heb alleen niet echt kunnen zien of er ook een HUD leverbaar is. Ik zag wel iets van augmented vision staan, maar wat de precies is weet ik niet.

Verder vroeg ik mij of er een (afneembare of inklapbare) trekhaak leverbaar is ivm het gebruik van een fietsendrager. Iemand een idee wat er mogelijk is?

Ik blijf dit topic volgen en benieuwd naar alle ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ben ook wel benieuwd naar de lease prijzen denk dat de 100% wegenbelasting vanaf 2026 er aardig in gaat hakken. Ik zie om die reden in mijn omgeving alweer leaserijders op benzine overstappen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luke.warm
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-03 21:10
FJP84 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 19:01:

Verder vroeg ik mij of er een (afneembare of inklapbare) trekhaak leverbaar is ivm het gebruik van een fietsendrager. Iemand een idee wat er mogelijk is?
Die staat gewoon bij de accessoires… ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a5TBzH9aSMGs3ghhgtKEcADiFko=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3nokygz2AZJM0LUKAqs3UrHV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Echnon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-05 11:40
vanopzij schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:13:
[...]

Bij nieuwe modellen op de Directlease site zitten ze in dit soort gevallen initieel liever veel te hoog dan te laag, recent waren de nieuwe Geely SEA auto's daar een voorbeeld van, die intussen wat genormaliseerd zijn. Het is in ieder geval veel te hoog vergeleken met de Megane e-tech, die zelf dan weer relatief net iets goedkoper in de operational lease is dan een M3, bij Directlease. Ik zou eerder een bedrag van 870 voor de operational lease van de Scenic e-tech Iconic uitvoering verwachten bij Directlease, niet de 940 (alles standaard, fiscale waarde 50600, 30k km, 60m) zoals die nu op de site staat. Directlease (= dochterbedrijf van Van Mossel -> gefuseerd met voormalig VKV ) is stiekum de grootste Renault dealer van Midden Nederland dus voor hun is een Renault absoluut niet exotisch.

Daarnaast kun je bij de Iconic in de Renault configurator kiezen om de 20" banden te laten schieten en 19" banden nemen. In ieder geval bij de Kona premium kun je ook een downgrade doen van 19" naar 17" en dat scheelt je bij Directlease gelijk 20 a 30 euro operational lease, afhankelijk of je winterbanden kiest of niet. Die optie staat nu nog niet bij de Scenic Iconic op de Directlease site. En ook de kleuren eigenlijk niet, zoals ze bij andere auto's staan. Dit is gewoon nog een hele vroege versie.

Bij mij staat ie in ieder geval in de bovenste regionen van de shortlist voor een nieuwe lease auto dit jaar. Maar mochten deze operationele lease prijzen definitief zijn valt ie inderdaad snel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanopzij
Echnon schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 22:17:
[...]

Bij nieuwe modellen op de Directlease site zitten ze in dit soort gevallen initieel liever veel te hoog dan te laag, recent waren de nieuwe Geely SEA auto's daar een voorbeeld van, die intussen wat genormaliseerd zijn. Het is in ieder geval veel te hoog vergeleken met de Megane e-tech, die zelf dan weer relatief net iets goedkoper in de operational lease is dan een M3, bij Directlease. Ik zou eerder een bedrag van 870 voor de operational lease van de Scenic e-tech Iconic uitvoering verwachten bij Directlease, niet de 940 (alles standaard, fiscale waarde 50600, 30k km, 60m) zoals die nu op de site staat. Directlease (= dochterbedrijf van Van Mossel -> gefuseerd met voormalig VKV ) is stiekum de grootste Renault dealer van Midden Nederland dus voor hun is een Renault absoluut niet exotisch.

Daarnaast kun je bij de Iconic in de Renault configurator kiezen om de 20" banden te laten schieten en 19" banden nemen. In ieder geval bij de Kona premium kun je ook een downgrade doen van 19" naar 17" en dat scheelt je bij Directlease gelijk 20 a 30 euro operational lease, afhankelijk of je winterbanden kiest of niet. Die optie staat nu nog niet bij de Scenic Iconic op de Directlease site. En ook de kleuren eigenlijk niet, zoals ze bij andere auto's staan. Dit is gewoon nog een hele vroege versie.

Bij mij staat ie in ieder geval in de bovenste regionen van de shortlist voor een nieuwe lease auto dit jaar. Maar mochten deze operationele lease prijzen definitief zijn valt ie inderdaad snel af.
Bij Alphabet zijn de eerste prijzen reeds opgenomen. Hieronder de prijzen zoals ze in onze portal staan. Nu is Alphabet wel duurder tov Athlon in het geval van de Megane, dus wellicht kan er bij Athlon nog iets af. Ik blijf hoop houden dat de Iconic in mijn budget valt.
Ik heb inderdaad een offerte met de 19" ingediend. Ik hoop zo ook iets meer comfort te krijgen tov de 20

Renault Scenic E-Tech 160kW/87kWh Long Range Esprit Alpine
MPV Leasetarief: 870.37
Elektrisch Consumentenprijs: 48,700.00

Renault Scenic E-Tech 160kW/87kWh Long Range Techno
MPV Leasetarief: 829.44
Elektrisch Consumentenprijs: 46,900.00

Renault Scenic E-Tech 125kW/60kWh Comfort Range Techno
MPV Leasetarief: 797.01
Elektrisch Consumentenprijs: 43,900.00

Renault Scenic E-Tech 125kW/60kWh Comfort Range Evolution
MPV Leasetarief: 764.61
Elektrisch Consumentenprijs: 41,400.00"

Prijzen zijn obv 48mnd en 37000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 19:38
Mijn bestelbon ligt klaar :)
Na mijn GS 1.5D naar een Megane E Tech gegaan en ondertussen 10 maand zeer tevreden over het electrisch rijden. Tot ik deze Scenic zag en een mooie overname kreeg voor de Megane :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
arneeuh schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 16:35:
Ik ging voor een iX1 gaan maar nu ik deze gezien heb nijg ik hiernaar. Renault heeft imo een fantastisch infotainment systeem in hun EV's. Offerte gevraagd maar kreeg telefoon van hoofdkantoor Renault Belgie dat ze nog geen dealerprijzen en fleetkortingen bepaald hebben dus dat ik nog moet afwachten.

Ik heb een offerte gekregen...9/01...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanopzij
arneeuh schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 16:35:

Ik ook, ik heb deze reeds in december al gekregen. De vrijdag voor kerst kon ik al een offerte krijgen van mijn dealer. Deze ligt sinds die tijd bij de leasemaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Hopelijk snel in de Athlon systemen samen te stellen.

Zal binnenkort eens in de Megane zitten - ik ben zelf 2.04 en beetje passen altijd wel belangrijk natuurlijk :-)

Maar echt wachten tot de auto bij de dealers zit 'mag' ik niet. Moet echt binnenkort bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arneeuh
TaxiGilbert schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:18:
[...]

Ik heb een offerte gekregen...9/01...
Ik heb intussen ook een offerte gekregen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sincere1983
Voor de liefhebbers, hij staat inmiddels ook op Athlon:

Renault Scenic E-Tech EV60 170 pk comfort range evolution 5D
evolution EV60 170 pk comfort range 5D
vanaf/maand
677,-
Consumentenprijs
€ 41.400,-

Renault Scenic E-Tech EV60 170 pk comfort range techno 5D
techno EV60 170 pk comfort range 5D
vanaf/maand
709,-
Consumentenprijs
€ 43.900,-

625 km range
Renault Scenic E-Tech EV87 220 pk long range techno 5D
techno EV87 220 pk long range 5D
vanaf/maand
763,-
Consumentenprijs
€ 46.900,-

Renault Scenic E-Tech EV87 220 pk long range esprit Alpine 5D
vanaf/maand
814,-
Consumentenprijs
€ 48.700,-

Renault Scenic E-Tech EV87 220 pk long range iconic 5D
iconic EV87 220 pk long range 5D
vanaf/maand
840,-
Consumentenprijs
€ 50.600,-

obv 48 maanden en 30000km.

Voor mij geen optie meer ivm. de langere levertijd en ik inmiddels de iX1 heb doorgezet voor akkoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanopzij
Sincere1983 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:42:
Voor de liefhebbers, hij staat inmiddels ook op Athlon:

Renault Scenic E-Tech EV60 170 pk comfort range evolution 5D
evolution EV60 170 pk comfort range 5D
vanaf/maand
677,-
Consumentenprijs
€ 41.400,-

Renault Scenic E-Tech EV60 170 pk comfort range techno 5D
techno EV60 170 pk comfort range 5D
vanaf/maand
709,-
Consumentenprijs
€ 43.900,-

625 km range
Renault Scenic E-Tech EV87 220 pk long range techno 5D
techno EV87 220 pk long range 5D
vanaf/maand
763,-
Consumentenprijs
€ 46.900,-

Renault Scenic E-Tech EV87 220 pk long range esprit Alpine 5D
vanaf/maand
814,-
Consumentenprijs
€ 48.700,-

vanaf/maand
840,-
Consumentenprijs
€ 50.600,-

obv 48 maanden en 30000km.

Voor mij geen optie meer ivm. de langere levertijd en ik inmiddels de iX1 heb doorgezet voor akkoord.
En voor de rekenaars onder ons. Bij ons op basis van 37000 komt er overal 20 euro per maand bij.
Heel veel plezier met samenstellen allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Wat vreemd, bij onze inlog Athlon staat deze er nog niet bij. Zal wagenpark eens vragen waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Wat zouden jullie doen?
Een Long Range zonder opties?
Of een Short Range full option?
Ik probeer het prijsverschil ( in BE 4300 euro short-long ) in een context te plaatsen, is een langere range en 50pk meer, dit geld waard. Of gebruik ik die 4300 euro voor een Harman Kardon, Solarbay en verwarmde zetels :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanopzij
TaxiGilbert schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:44:
Wat zouden jullie doen?
Een Long Range zonder opties?
Of een Short Range full option?
Ik probeer het prijsverschil ( in BE 4300 euro short-long ) in een context te plaatsen, is een langere range en 50pk meer, dit geld waard. Of gebruik ik die 4300 euro voor een Harman Kardon, Solarbay en verwarmde zetels :)
Ik vind met name de vrijheid van de extra range de meerprijs het al waard. Zelf kan ik prima zonder een Harman Kardon systeem en een Solarbay. De verwarmde zetels zorgen ervoor dat je minder stroom verbruikt omdat je jezelf verwarmd ipv de hele auto. Je kunt dus je tempratuur lager zetten en zo energie bespraren.

Uiteindelijk is het de keus aan jou. Ik vind de Techno in Long Range + stoelverwarming al zeer compleet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arneeuh
Zopas de Scenic Techno 60 kW met Kardon en drive assistance pack besteld. Nadien was het leasebudget op. Volgens dealer (Belgie) zou de huidige levertermijn 7 maanden bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArievdVoort
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 06-05 16:05
Ik lees op de site van Renault dat de levering zal starten in het voorjaar.
Heb zelf gisteren akkoord gekregen van de leasemaatschappij.

https://media.renault-gro...c-e-tech-electric-bekend/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertHKS
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
...
vanaf/maand
840,-
Consumentenprijs
€ 50.600,-

Wat bij Athlon onduidelijk is wat de standaard kleur is die je krijgt voor die € 50.600,-
Overigens zijn überhaupt de kleuren erg onduidelijk...

(Weet overigens iemand of er ergens in NL een dealer is die al een demo model heeft staan?)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P3s3b3qWAE7VPyyru7PbK_bPNFs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v2em9PJ1dWFcSGYVVjoRkyYY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-05 11:40
BertHKS schreef op zondag 14 januari 2024 @ 12:22:
...
vanaf/maand
840,-
Consumentenprijs
€ 50.600,-

Wat bij Athlon onduidelijk is wat de standaard kleur is die je krijgt voor die € 50.600,-
Even de configurator op de Renault site checken,

https://www.renault.nl/el.../scenic/samenstellen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-05 20:45
BertHKS schreef op zondag 14 januari 2024 @ 12:22:
...
vanaf/maand
840,-
Consumentenprijs
€ 50.600,-

(Weet overigens iemand of er ergens in NL een dealer is die al een demo model heeft staan?)
[Afbeelding]
48mnd of 60mnd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
ArievdVoort schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 17:07:
Ik lees op de site van Renault dat de levering zal starten in het voorjaar.
Heb zelf gisteren akkoord gekregen van de leasemaatschappij.

https://media.renault-gro...c-e-tech-electric-bekend/
Aangezien ik flinke parallellen met de Megane E Tech zie zou ik hier (nog) niet te veel van uit gaan.

Eerst komen er naar alle waarschijnlijkheid een tiental demo's, dit is voor de dealers, zodat sommige personeelsleden kennis kunnen maken met de wagen. Voor de Megane was dit eind maart 2022.

Toen waren er dus 9 modellen, die een beetje door het land heen gingen en bij verschillende dealers bezichtigd konden worden, proefrit mocht alleen nog niet. Eerste proefritten (met 1 van die 9 demo-modellen) waren er pas begin juni, de eerste leveringen waren vanaf begin juli 2022.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArievdVoort
Als het maar voor de zomervakantie is, dan ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Registratie: April 2023
  • Niet online
Wat betreft de velgen van de Scenic, die zien op plaatjes er altijd keurig uit als de velgen voor en achter precies opdezelfde manier zijn uitgelijnd. Scheelt de voorwiel met de achterwiel een kwartslag, dan is het al een stuk minder fraai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanoman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08-2024
Sincere1983 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 10:04:
Wel een offerte, maar geen levertijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArievdVoort
hanoman schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 22:02:
[...]

Wel een offerte, maar geen levertijd
Heb een levertijd doorgekregen. Staat op 17-06-2024!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arneeuh
ArievdVoort schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 19:04:
[...]

Niet in de loop van de Megane E-tech geweest, maar kan je ergens tracken wanneer de wagen in productie gaat,... bij Renault?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArievdVoort
arneeuh schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 22:07:
[...]

Niet in de loop van de Megane E-tech geweest, maar kan je ergens tracken wanneer de wagen in productie gaat,... bij Renault?
Niet dat ik weet. Is misschien maar beter ook, want dan zou ik iedere dag kijken. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Oh zou mooi zijn, precies voor de zomer inderdaad.
Nu maar hopen dat dit inderdaad ook zo is, Renault kennende wordt deze datum soms nog wel eens een paar keer vooruit geschoven. ;)
arneeuh schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 22:07:

Destijds kon dit bij de Megane, moest je het VIN nummer weten, maar dacht dat ze daar later weer wat aan gemorreld hadden zodat het weer niet zichtbaar was.

JSchoorl schreef er destijds dit over in het Megane E Tech topic;
jschoorl2 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 07:18:
Kwam dit tegen op een Duitse site (wel via PC);

1. Bei MyRenault registrieren
2. Auto mit der VIN hinzufügen (wenn eine Fehlermeldung kommt, dies über die französische Seite erledigen (gleiche Anmeldedaten))
3. Auf der Startseite von MyRenault: Rechtsklick-> Untersuchen
4. In der geöffneten Konsole: Reiter „Netzwerk“ auswählen (evtl. über das „+“) und als Filter dann „Fetch/XHR“
5. Bei geöffneter Konsole die Seite neu laden
6. In der sich nun füllenden Liste in der Konsole den Eintrag „details?locale…“ auswählen
7. Dort gibt es unter dem Reiter „Vorschau“ und dem Eintrag „Order Tracking“ dann alle bekannten Variablen zum Auto zu sehen

Het lukt mij niet om een my.renault.nl account aan te maken (order nr pakt hij niet). Heb well een myr.renault.fr acccount kunnen aanmaken, maar krijg daar een serverfout melding als ik het chassis nr toevoeg. Overigens lijkt het erop dat in NL ook bezig is met myr.renault.nl. (is myr… dus niet my…). Hierop kon ik vorige week met het Franse account wel inloggen maar die site geeft nu een foutmelding als je er naar toe gaat.
jschoorl2 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 07:21:
Gisteren de VIN kunnen toevoegen in de my.renault app. Heb hier ook al de mogelijkheid om verbinding te maken met de auto.

Op myr.renault.fr kan ik nu een aantal zaken terug zien als enginetype, battery, gearbox etc... Wat ik nog niet daarin terug zie is de status van de bestelling (https://myr.renault.fr/track-order.html). Dit is nog leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanoman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08-2024
[...]

Zou voor mij geen probleem zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.r.i.k
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-05 15:41
Er zit best een groot verschil tussen de range opgave op de site van Autoweek (625KM) en EV Database (485) voor de RENAULT SCÉNIC E-TECH EV87 220PK. Bij andere auto's trouwens ook.

Weet iemand waar dat verschil vandaan komt? Volgens mij allebei obv WLTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
e.r.i.k schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 16:31:
Er zit best een groot verschil tussen de range opgave op de site van Autoweek (625KM) en EV Database (485) voor de RENAULT SCÉNIC E-TECH EV87 220PK. Bij andere auto's trouwens ook.

Weet iemand waar dat verschil vandaan komt? Volgens mij allebei obv WLTP.
EV Database laat gewoon een rekensom los op de WLTP range die door de fabrikant is opgegeven om tot een verwachte range bij koud en mild weer te komen. Hier pakken ze vervolgens een gemiddelde van om de range te bepalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TaxiGilbert
[...]

Hier 28/06/2024 :) Maar na de vertraging met de Megane, neem ik dat met een korreltje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arneeuh
20/06 hier, de Techno versie met kleinere batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArievdVoort
Zjanzjak schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:07:
[...]

Oh zou mooi zijn, precies voor de zomer inderdaad.
Nu maar hopen dat dit inderdaad ook zo is, Renault kennende wordt deze datum soms nog wel eens een paar keer vooruit geschoven. ;)

[...]

Destijds kon dit bij de Megane, moest je het VIN nummer weten, maar dacht dat ze daar later weer wat aan gemorreld hadden zodat het weer niet zichtbaar was.

JSchoorl schreef er destijds dit over in het Megane E Tech topic;

[...]

[...]
Bij mij is de tracking op dit moment nog leeg, maar bovenaan de pagina staat een melding welke ik niet geheel duidelijk vind. Letterlijk vertaald staat er:

In de huidige context van tekorten aan elektronische componenten en transport, ondervinden we verstoringen in de productie en levering van voertuigen: uw Renault-vestiging is volledig gemobiliseerd tijdens deze uitzonderlijke periode.

Maar wat zeggen ze daar eigenlijk? Het tweede deel lijkt namelijk het eerste deel te ontkrachten 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
ArievdVoort schreef op maandag 22 januari 2024 @ 16:56:

Bij mij is de tracking op dit moment nog leeg, maar bovenaan de pagina staat een melding welke ik niet geheel duidelijk vind. Letterlijk vertaald staat er:

In de huidige context van tekorten aan elektronische componenten en transport, ondervinden we verstoringen in de productie en levering van voertuigen: uw Renault-vestiging is volledig gemobiliseerd tijdens deze uitzonderlijke periode.

Maar wat zeggen ze daar eigenlijk? Het tweede deel lijkt namelijk het eerste deel te ontkrachten 8)7
Mijn 'vrije' vertaling zou zijn: tekort aan onderdelen.
Maar Renault vertaalt wel vaker Frans naar zowat onbegrijpelijk Nederlands.
Hoe dan ook, ik geloof eerlijk gezegd niet zo in een tekort, denk gewoon dat de boel nog niet zo ver is.

Don't want to be a partypooper maar ben sceptisch of afgesproken levertijden wel gehaald gaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
ArievdVoort schreef op maandag 22 januari 2024 @ 16:56:
[...]

ik denk dat het nog een oud standaard bericht is afkomstig uit de corona tijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orionis1000
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:49
Hier ondertussen ook proces via leaseplan (BE) gestart.
Volgens lokale dealer zouden er pas demo modelen zijn vanaf juni / juli, wat ook optimale levertijd zou zijn,
maar bestelling is nog niet effectief geplaatst dus zal nog wel schuiven.

Zelf was ik geïnteresseerd in iconic, maar deze kwam voor mij te hoog uit.
Nu de Techno geconfigureerd met opties winter pack, augmented vision & advanced driving assist en zelfs panoramisch dak en zit nu ruim onder mn max

Toch maar al een test rit aangevraagd voor megane om toch beetje idee te krijgen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TaxiGilbert
orionis1000 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 08:42:
Hier ondertussen ook proces via leaseplan (BE) gestart.
Volgens lokale dealer zouden er pas demo modelen zijn vanaf juni / juli, wat ook optimale levertijd zou zijn,
maar bestelling is nog niet effectief geplaatst dus zal nog wel schuiven.

Zelf was ik geïnteresseerd in iconic, maar deze kwam voor mij te hoog uit.
Nu de Techno geconfigureerd met opties winter pack, augmented vision & advanced driving assist en zelfs panoramisch dak en zit nu ruim onder mn max

Toch maar al een test rit aangevraagd voor megane om toch beetje idee te krijgen...
De productie start in maart, mijn dealer zou eind maart/ begin april een demo moeten hebben. Mijn bestelbon zegt 28/06/2024, maar bij Renault weet je nooit :) Bij andere merken ook niet by the way :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanopzij
TaxiGilbert schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:18:
[...]

De productie start in maart, mijn dealer zou eind maart/ begin april een demo moeten hebben. Mijn bestelbon zegt 28/06/2024, maar bij Renault weet je nooit :) Bij andere merken ook niet by the way :)
Hier is de auto inmiddels ook besteld. Ik heb nog geen leverdatum te horen gekregen, maar als ik de rest zo hoor zal die ook wel worden afgegeven op eind juni.
Het gaat in mijn geval om een Iconic Long Range met 19" streamline in Rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
vanopzij schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:50:
[...]

Hier is de auto inmiddels ook besteld. Ik heb nog geen leverdatum te horen gekregen, maar als ik de rest zo hoor zal die ook wel worden afgegeven op eind juni.
Het gaat in mijn geval om een Iconic Long Range met 19" streamline in Rood.
Nice!
Hier een Techno Long Range met Driver Assist, Pack Winter, 22kW ook in rood :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
TaxiGilbert schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:18:
Idd, je weet het nooit, en je had al enige ervaring met Renault. :P

Remember je Megane;
TaxiGilbert schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 21:35:

Besteld 9/07/2022, was productie 19/10/2022 verschoven naar productie 13/01/2023. Voorlopige uitlevering week 8/2023 :)B
;)

Uiteraard hoop ik het voor je (en de anderen hier), maar ik wil het nog wel eens zien allemaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Zjanzjak schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:26:
[...]

Idd, je weet het nooit, en je had al enige ervaring met Renault. :P

Remember je Megane;

[...]

;)

Uiteraard hoop ik het voor je (en de anderen hier), maar ik wil het nog wel eens zien allemaal.
Haha idd...Heb wel wat ervaring met leveringen Renault 8)
2011 Megane GT Line zonder sportstuur, door de tsunami in Japan geen sportsturen leverbaar...
2017 Grand Scenic Bose, vertraging door geen deurpanelen, fabriekje die de deurpanelen maakte afgebrand...zodoende massa Scenics die moesten wachten op deurpanelen...
2021 Clio, geen problemen
2023 Megane ETech, 3 maand later...
2024 Scenic ETech, big questionmark ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maho99
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:16
Ik sta ook op het punt om de Scenic vanuit de brochure te bestellen. Rij nu een Outlander Phev en wilde eigenlijk weer voor een Plug-in hybride gaan. De actieradius van de long range heeft mij over de streep getrokken om toch voor full electric te gaan. Zit aan de esprit Alpine te denken, fraaie uitvoering. Die heb ik hier in dit forum volgens mij nog niet voorbij zien komen. Ben nog aan het stoeien met de keuze van de opties, denk nu aan: Noir étoile, pack premium sound harman kardon, pack advanced driving assist en de noodlaadkabel. Panoramisch dak zou ook mooi zijn, strijd tussen ratio en emotie wat betreft de kosten :-)

Contract van de Outlander loopt pas in oktober af dus ze zijn er vroeg bij met het opstarten van het bestelproces.. neem aan dat de leasemaatschappij de bestelling gaat plaatsen met gewenste levermoment in oktober.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanopzij
maho99 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 21:44:
Ik sta ook op het punt om de Scenic vanuit de brochure te bestellen. Rij nu een Outlander Phev en wilde eigenlijk weer voor een Plug-in hybride gaan. De actieradius van de long range heeft mij over de streep getrokken om toch voor full electric te gaan. Zit aan de esprit Alpine te denken, fraaie uitvoering. Die heb ik hier in dit forum volgens mij nog niet voorbij zien komen. Ben nog aan het stoeien met de keuze van de opties, denk nu aan: Noir étoile, pack premium sound harman kardon, pack advanced driving assist en de noodlaadkabel. Panoramisch dak zou ook mooi zijn, strijd tussen ratio en emotie wat betreft de kosten :-)

Contract van de Outlander loopt pas in oktober af dus ze zijn er vroeg bij met het opstarten van het bestelproces.. neem aan dat de leasemaatschappij de bestelling gaat plaatsen met gewenste levermoment in oktober.
Zo'n noodlaadkabel zou ik achterwege laten, die is natuurlijk super handig, maar kun je vast veel goedkoper bestellen via een goeie webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05:40
Ik zag deze nog niet langskomen. Wel bijzonder dat de 'officiele' range eigenlijk in vrijwel geen van de omstandigheden wordt gehaald.

https://www.renault.nl/el...tos/scenic/simulator.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
helloitsme schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 13:48:
Ik zag deze nog niet langskomen. Wel bijzonder dat de 'officiele' range eigenlijk in vrijwel geen van de omstandigheden wordt gehaald.

In sommige gevallen verlaagd ECO-modus het bereik :+

Batterij: 60kWh
Snelheid: 90 km/h
Weersomstandigheden: 20c
eco-modus: off -> 345km
eco-modus: on -> 320km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
helloitsme schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 13:48:

Lijken me fouten in te zitten? want vind het vrij dramatisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Kees_frl schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:52:
[...]

Lijken me fouten in te zitten? want vind het vrij dramatisch :)
Zijn gewoon online tooltjes, kan je echt niks mee. Is meer voor de compleet onwetenden op EV gebied om een indicatie te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
maho99 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 21:44:

Wat bedoel je exact met 'noodlaadkabel'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05:40
MooDyBLueS schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:42:
[...]

Zijn gewoon online tooltjes, kan je echt niks mee. Is meer voor de compleet onwetenden op EV gebied om een indicatie te geven.
Wel verrassend dat dit tooltje van Renault zelf een niet zo florissant beeld geeft van de range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
TaxiGilbert schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 16:14:
[...]

Wat bedoel je exact met 'noodlaadkabel'?
Volgens mij een term uit de Athlon configurator? Granny lader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Kees_frl schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 16:36:
[...]

Volgens mij een term uit de Athlon configurator? Granny lader :)
Aha, dan is degene bij Renault idd duur, ik heb deze, werkt perfect.
https://www.lidl.be/p/nl-...HQLpVZBqbTeBoCalkQAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maho99
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iITeqnK0RKMYWMn5RZ6dgk56qEA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rOl6d6r8BBTxReNeVN22eK0E.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Prijzen in Nederland zijn wel goedkoper dan Belgie... :)
In NL is de 22kw standaard, in BE niet.
Esprit Alpine met Karman, Driver Assist in NL 51420 in BE 52600.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maho99
Gisteren de knoop doorgehakt en onderstaande keuze doorgegeven aan de tussenpartij die de offertes bij een aantal leasemaatschappijen gaat opvragen:

- Scenic E-Tech 220 pk long range esprit Alpine
- Noir Etoilé metallic
- Panoramisch dak
- Pack advanced driving assist & augmented vision
- Pack premium sound Harman Kardon
- Dakdragers
- Dubbele kofferbodem
- Slotbouten Thatcham standaard
- Noodlaadkabel

Contract huidige auto loopt pas in oktober af dus dat wordt nog 9 lange maanden wachten..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6v6rde9JVtiXKNfUwzxWCj1pIAM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SF3RvFbUAnn24TmrFVh83tpl.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 2 ... 45 Laatste