Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic

Pagina: 1 2 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:15
(jarig!)
maho99 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:32:
Gisteren de knoop doorgehakt en onderstaande keuze doorgegeven aan de tussenpartij die de offertes bij een aantal leasemaatschappijen gaat opvragen:

- Scenic E-Tech 220 pk long range esprit Alpine
- Noir Etoilé metallic
- Panoramisch dak
- Pack advanced driving assist & augmented vision
- Pack premium sound Harman Kardon
- Dakdragers
- Dubbele kofferbodem
- Slotbouten Thatcham standaard
- Noodlaadkabel

Contract huidige auto loopt pas in oktober af dus dat wordt nog 9 lange maanden wachten..

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Mooi hoor!
Ik had alleen die noodkabel niet bij Renault gekocht, je hebt hele goede grannychargers voor rond de 200 euro, maar goed, wat is die 300 euro meer op de aanschafprijs van 54k of zoiets. ;)

Oktober is goed, tegen die tijd zullen de eerste leveringen wel ongeveer zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maho99
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12:43
Dankje. Heb wel overwogen om zelf een granny te kopen maar het maakte op het totaal in het leasebedrag weinig verschil inderdaad.

We gaan het zien tegen die tijd 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 12:38
Gisteren de knoop doorgehakt en onderstaande keuze doorgegeven aan de tussenpartij die de offertes bij een aantal leasemaatschappijen gaat opvragen:

- Noir Etoilé metallic
- Panoramisch dak
- Dakdragers
- Dubbele kofferbodem
- Noodlaadkabel

Contract huidige auto loopt pas in oktober af dus dat wordt nog 9 lange maanden wachten..

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Wauw!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Echnon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-05 21:57

- Noir Etoilé metallic
- Panoramisch dak
- Dakdragers
- Dubbele kofferbodem
- Noodlaadkabel

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Thanks, ik had me niet gerealiseerd dat er al een dubbele kofferbodem was en dat die ergens diep in de accessoirelijst verborgen stond voor 232 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maho99
Klopt, vlakke bodem is wel praktisch heb ik gemerkt met mijn huidige Outlander.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Echnon
maho99 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 14:23:
Klopt, vlakke bodem is wel praktisch heb ik gemerkt met mijn huidige Outlander.
Vlak met je stoelen?

Zelfs met de dubbele bodem is ie nog steeds iets van 10 cm diep tov de achterklep dorpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maho99
Ok, ik bedoel met name handig om een vlakke bodem te hebben als de rugleuning van de achterbank naar voren geklapt is. Dorpel blijft dus wel wat hoger begrijp ik, goed om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:10
ergens al de binnenmaten te vinden? Ik zag ze bij autoweek nog niet staan. Wil even vergelijken.

Ben 2.04 dus wel even belangrijk voor bestellen :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Kees_frl schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 20:05:
ergens al de binnenmaten te vinden? Ik zag ze bij autoweek nog niet staan. Wil even vergelijken.

Dit zijn ze volgens Athlon:
De hoofdruimte voorin in mm: 918
de hoofdruimte achterin in mm: 884
de heupruimte voorin in mm: 1.429
de heupruimte achterin in mm: 1.437
de schouderruimte voorin in mm: 1.396
de schouderruimte achterin in mm: 1.312

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
pdidi schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 20:45:
[...]

Dit zijn ze volgens Athlon:
De hoofdruimte voorin in mm: 918
de hoofdruimte achterin in mm: 884
de heupruimte voorin in mm: 1.429
de heupruimte achterin in mm: 1.437
de schouderruimte voorin in mm: 1.396
de schouderruimte achterin in mm: 1.312
Dankjewel, ik denk dat dit dan de minimale afmetingen zijn? Wanneer ik bij autoweek bij de Megane kijk vind ik onderstaande terug en zou je meer hoofdruimte hebben in de Megane :)

Autoweek Megane

afstand rugleuning/pedalen 850-1.100 mm
hoofdruimte voor 890-990 mm
lengte rugleuning voor 630 mm
lengte zitting voor 510 mm
instaphoogte voor 600 mm
interieurbreedte voor 1.510 mm
afstand rugleuning voor/achter 580-850 mm
hoofdruimte achter 910 mm
lengte rugleuning achter 680 mm
lengte zitting achter 470 mm
hoogte zitting achter 330 mm
interieurbreedte achter 1.380 mm

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Kees_frl schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 21:39:
[...]

Dankjewel, ik denk dat dit dan de minimale afmetingen zijn? Wanneer ik bij autoweek bij de Megane kijk vind ik onderstaande terug en zou je meer hoofdruimte hebben in de Megane :)

Autoweek Megane

afstand rugleuning/pedalen 850-1.100 mm
hoofdruimte voor 890-990 mm
lengte rugleuning voor 630 mm
lengte zitting voor 510 mm
instaphoogte voor 600 mm
interieurbreedte voor 1.510 mm
afstand rugleuning voor/achter 580-850 mm
hoofdruimte achter 910 mm
lengte rugleuning achter 680 mm
lengte zitting achter 470 mm
hoogte zitting achter 330 mm
interieurbreedte achter 1.380 mm
toon volledige bericht
De Athlon maten lijken toch overeen te komen met de (Engelse) Renault gegevens: https://www.renault.co.uk...es/scenic/dimensions.html

De maten van de Megane in Autoweek lijken ook iets te optimistisch vergeleken met de (Engelse) Renault gegevens: https://www.renault.co.uk...-electric/modularity.html

[ Voor 10% gewijzigd door pdidi op 07-02-2024 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
pdidi schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 22:15:
[...]

De Athlon maten lijken toch overeen te komen met de (Engelse) Renault gegevens: https://www.renault.co.uk...es/scenic/dimensions.html

De maten van de Megane in Autoweek lijken ook iets te optimistisch vergeleken met de (Engelse) Renault gegevens: https://www.renault.co.uk...-electric/modularity.html
een stoel heeft een lage stand en de meest hoge stand.

Ik denk dat autoweek de range van de stoel opgeeft en Renault zelf de minimale cm's aangezien die overeenkomen met jouw linkjes. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Kees_frl op 07-02-2024 22:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001

jefjef

learning by doing

Zo ook ik heb gisteren aan Wagenparkbeheer mijn bestelling doorgegeven. Rij nu een ev6 welke in juni de 160K gaat aantikken dus hopelijk is deze dan ook binnen. Mijn keuze is geworden
Gekozen auto:
Renault Scénic E-Tech (5-deurs) 87kWh ev long range iconic 160kW aut
Consumentenprijs: € 50.600
Indicatieve fiscale waarde: € 52.100
Brandstof: Elektrisch 100%
bekleding: Standaard
Kleur: Rouge Flamme metallic
CO2-uitstoot: 0
Brandstoflabel: A
Bijtellingspercentage: 16% (over € 30.000,-), 22% (over € 22.100,-)

Met de volgende opties en/of accessoires
Optie: Rouge Flamme metallic € 0,00
Optie: 19" lichtmetalen wielen 'Streamline' € 0,00
Optie: Solarbay elektrochromatisch panoramisch dak € 1.500,00
Accessoire: Mattenset, lampenset, gevarendriehoek € 0,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:32
Ben in het proces van uitzoeken van een auto, momenteel valt een techno 60kW net binnen budget en de long range techno er net buiten. Heeft iemand iets gehoord over een eventuele long range evolution? Anders is het voor mij misschien net waard om even te wachten daarop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luke.warm
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-03 21:10
Kees_frl schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 20:05:

Ja, de prijslijst heeft dit overzichtje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I7-_eka5YYblS1vPrrdHpmKru9U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4CJBp63y7kbv3JvnipdXNfBe.png?f=fotoalbum_large

@Japie.G herkenbaar van de weinige beenruimte, wij ervaren hetzelfde, al is dat in andere EVs waar ik in heb gezeten niet beter vaak zelfs slechter naar mijn gevoel.
Het plaatje hieronder komt ook van de Renault website, maar dan uit de prijslijst van de megane.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PbBda-przN-zuS71ksiEGJN_lsc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ns9cvAqTOkvjkLX31ooMtAfj.png?f=fotoalbum_large

VW geen idee, die vind ik niet mooi, dus daar heb ik niet naar gekeken. Ik denk dat wanneer je op de VW-website kijkt naar de specificaties in de brochure of prijslijst je ook zo’n plaatje zal vinden.

[ Voor 38% gewijzigd door Luke.warm op 09-02-2024 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:23

Japie.G

Colour Classic

Luke.warm schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:29:
[...]

Ja, de prijslijst heeft dit overzichtje.

[Afbeelding]
Is dit plaatje ook van een megane etech te vinden (en van bv een id4?) ben wel benieuwd naar onderlinge verschillen. Heb last van te weinig beenruimte achter in mijn megane etech.

[ Voor 6% gewijzigd door Japie.G op 09-02-2024 13:41 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cigarguy
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08:16
saikol schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 12:06:
Ben in het proces van uitzoeken van een auto, momenteel valt een techno 60kW net binnen budget en de long range techno er net buiten. Heeft iemand iets gehoord over een eventuele long range evolution? Anders is het voor mij misschien net waard om even te wachten daarop.
Ik zou er voor de korte termijn geen rekening mee houden. Mogelijk dat (voor de zakelijke markt) op enig moment een long range Evolution / business achtige versie komt, maar meestal is dit maanden (denk aan ca 6 - 12 maanden) nadat de leveringen op gang zijn gekomen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
(jarig!)
Luke.warm schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:29:

@Japie.G herkenbaar van de weinige beenruimte, wij ervaren hetzelfde, al is dat in andere EVs waar ik in heb gezeten niet beter vaak zelfs slechter naar mijn gevoel.
Japie.G schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:41:

Is dit plaatje ook van een megane etech te vinden (en van bv een id4?) ben wel benieuwd naar onderlinge verschillen. Heb last van te weinig beenruimte achter in mijn megane etech.
Het ziet er best ruim uit voor de achterpassagiers;
YouTube: Renault Scénic E-Tech | MOOI WEER SPELEN

Mooie kleur dat, soort van, matte grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Zjanzjak schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 18:05:
[...]

[...]

Het ziet er best ruim uit voor de achterpassagiers;
YouTube: Renault Scénic E-Tech | MOOI WEER SPELEN

Mooie kleur dat, soort van, matte grijs.
Indien het geen leasebak is maar privé koop dan zou ik wel opletten met matte lakken. Klinkt leuk en is vaak zeker mooi, maar extreem duur en ingewikkeld om te repareren, echt een factor 3-4 soms. En het is nóg lastiger om gelijke kleuren na reparatie eraan over te houden.

Dus ik zou zeker privé eerder een standaardkleur kiezen en dan wrappen desnoods, 9/10x goedkoper behalve misschien de eerste aanschaf ervan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
(jarig!)
MooDyBLueS schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 18:10:
[...]

Indien het geen leasebak is maar privé koop dan zou ik wel opletten met matte lakken. Klinkt leuk en is vaak zeker mooi, maar extreem duur en ingewikkeld om te repareren, echt een factor 3-4 soms. En het is nóg lastiger om gelijke kleuren na reparatie eraan over te houden.

Dus ik zou zeker privé eerder een standaardkleur kiezen en dan wrappen desnoods, 9/10x goedkoper behalve misschien de eerste aanschaf ervan.
Off topic; Het is dat de Fisker Ocean Sport nog zeker meer dan een jaar zou duren qua levering, de reden dat ik voor de Megane E Tech ben gegaan want dat vond ik de mooiste wagen na de Fisker Ocean.
Was de Fisker Ocean wel een optie dan was het de versie met de matte blauwe kleur geworden.

En let wel, ik koop privé (de Megane is gekocht met zuurverdiende spaarcentjes en een beetje hulp van de bank) maar zou dus zeker wel gewoon voor de matte kleur zijn gegaan. Niet zozeer omdat het mat is maar ik vond dat gewoon het mooiste waar je uit kon/kan kiezen bij de Fisker Ocean.

Enigzins on topic want Scenic levert deze, mat uitziende, kleur; je moet je er wel van bewust zijn dat een wagen met matte kleur een andere reiniging dient te hebben en je ook niet zo maar even ongestoord kan gaan poetsen. Maar niet voor een kleur gaan omdat je mogelijk bij een aanrijding danwel schade wel eens significant meer moet betalen komt in mijn woordenboek niet voor. ;)

Edoch, dank voor je goedbedoelde tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arneeuh
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-05 14:09
Is de standaard 'schiste grijs' mat? Niet heel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:39
Een van de eerste testvideo's, van ANWB. Ziet er goed uit! De koffer overtuigt niet helemaal maar lijkt een fijne auto. Verbruik van 19 kwh/100 km in winterse omstandigheden is niet de beste, maar ik vraag me af of er zoveel extra marge naar beneden is. Hoeveel wordt dit in de zomer? 15-16 kwh?

[ Voor 107% gewijzigd door algalid op 09-02-2024 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Echnon
arneeuh schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 20:16:
Is de standaard 'schiste grijs' mat? Niet heel duidelijk.
Nee dit is Gris schiste Satin a 1600 euro en alleen icm de Espirit Alpine verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
algalid schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 20:27:
Een van de eerste testvideo's, van ANWB. Ziet er goed uit! De koffer overtuigt niet helemaal maar lijkt een fijne auto. Verbruik van 19 kwh/100 km in winterse omstandigheden is niet de beste, maar ik vraag me af of er zoveel extra marge naar beneden is. Hoeveel wordt dit in de zomer? 15-16 kwh?
Ja deze accessoire is bijna gewoon verplicht, ik snap niet dat die er niet standaard bij zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9w6CkcHR3abL4mbKxOB2uZNK79c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qwoQ27Jm1wsVea6uUZeRKak9.jpg?f=fotoalbum_large

overigens is die dan nog steeds niet vlak, zie hier hoe de dubbele bodem er in de praktijk uit ziet:

https://youtu.be/96bZn4PT0Bc&t=461

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001

jefjef

learning by doing

Staat deze al ergens in een showroom om te bewonderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Ik zou die "winterse" omstandigheden even met een korrel zout nemen. Ik kijk veel ANWB video's en ze komen vrij snel na het opnemen online. Als dat hier ook het geval is (ze hebben immers niet benoemd wanneer of welke temperaturen) dan hebben we het hier over 5-10C tijdens de test.

Wat daarmee de conclusie is: die 19 kWh/100 km is in dat geval niet worst-case. Kwestie van afwachten.

Wat is er qua kofferbak wat jou niet overtuigd? Ik vind hem prima, alleen het ontbreken van een dubbele/vlakke laadbodem is minder handig vind ik zelf, bedoel je dat?

Overigens: of je 15-16 kWh/100 km in de zomer haalt? Ligt eraan. Onze Kia e-Soul haalt nu 17-18 kWh/100 km namelijk en in de zomer zo'n 16 kWh/100 km, om 15 te halen moet je echt A/C uithouden, rustig rijden, etc. In de echte vrieskou schiet het echter omhoog naar 20-21 kWh/100 km en op de snelweg op vakantie 22-23 kWh/100 km (vol bepakt, alleen maar 100 cruise snelheid, etc.

Daarom is het ook zo belangrijk exact te weten tijdens welke omstandigheden de ANWB die 19 kWh/100 km heeft gehaald.

[ Voor 20% gewijzigd door MooDyBLueS op 10-02-2024 10:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zjanzjak
(jarig!)
De 16 kWh zal wel haalbaar zijn denk ik zo (onder bepaalde omstandigheden want alles hangt af van hoe je rijdt), maar.... je rijdt toch niet alleen in de zomer?
Voor mij is het fijner om te weten wat ik gemiddeld rijd;
Zjanzjak schreef op maandag 15 januari 2024 @ 12:59:
Even wat cijfers na de auto 1 jaar te hebben;

- Geladen 3.786,18 kW
- Kosten 1.327,79 euro

Dus gemiddeld 35 cent.

Gereden 22.351 km dus daarmee komt het verbruik op 16,9 kWh per 100km.
Dan zit ik dus op 355 km gemiddeld, denk dat ik voor volgend jaar op meer kilometers uitkom.
Heb namelijk in de eerste, toch wel koudere maanden, een bak meer gereden dan daarna.
In Februari 2023 bijvoorbeeld iets meer dan 400 kWh geladen, dat was in juni 270.

Al met al was ik dus net geen 6 cent de kilometer kwijt (puur voor het laden).
Ter info, ik ben een zeer rustige rijder, de keren dat ik boven de 100 kom zijn miniem (alleen op de Franse tolwegen, 1 keer in het jaar), de ECO modus is bijna 'vastgeroest' in mijn settings, de keren dat ik een stoplichtsprintje heb gedaan in het afgelopen jaar is te tellen op de vingers van 1 hand, etc..

Als je dit afzet tegen een grotere wagen die de Scenic is en met dezelfde rijstijl dan zit je denk ik zo al tegen de 18 kWh per 100 km aan. Als het niet meer is. Gemiddeld.
jefjef schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 09:53:
Staat deze al ergens in een showroom om te bewonderen?
Nope.
Aangezien ik parallellen zie met de Megane (zie onder) verwacht ik ergens in april.
AnthonyR schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 21:11:
De roadtour start op 16 april in Dordrecht. Auto staat er tot en met maandag 18 april. Koffie staat klaar. Blij om als eerste in NL de Megane te mogen tonen aan de klanten.
AnthonyR schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 19:57:
Betreft puur een roadshow exemplaar, niet om mee te rijden. Die andere blijft beschikbaar voor de training. Trainingen lopen tot eind april sowieso. Ik zal maandag wat foto’s schieten.
Hopelijk.

Wellicht zullen ze er wel eerder zijn ivm trainingen voor het Renault dealer personeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@Zjanzjak Helemaal met je eens. Je moet niet alleen naar zomer kijken. Juist ook naar winter, het worst-case scenario pakken.

Afhankelijk van je situatie, maakt het misschien nauwelijks uit of je een auto hebt die gemiddeld 17 of gemiddeld 22 kWh/100 km haalt. Als je zoals ik een eigen parkeerplaats hebt, eigen laadpaal en 20 zonnepanelen, dan laad je 'gratis' (zonnepanelen en laadpaal kosten ook geld, maar gaan langer dan 1 auto mee).

Met onze Kia e-Soul heb ik welgeteld 8x bij een snellader moeten of soms uit gemak willen laden sinds we hem begin 2021 gekocht hebben, kleine 3 jaar tijd dus. Publiek laden hebben we 21x gedaan, meestal als we ver weg waren en we een paar uurtjes wegbleven zodat we zeker weten zonder snelladen weer thuiskwamen.

Maar zelfs als ik ons (volgens mij wel best goede) energiecontract reken, dat is € 0,265 per kWh, dan laad ik met de 18,5 kWh/100 km die we gemiddeld halen (zomer+winter) 4625 kWh. Dat is 100% tegen die prijs €1225. Pak ik een onzuinige 22 kWh/100 km dan is het 5500 kWh en dus €1458, slechts €233 verschil over een heel jaar, oftewel nog geen 2 tientjes per maand.

Het belangrijkste om naar te kijken is: past het bereik bij je doel? Ik moet in de nabije toekomst minstens 1x per week, soms 2x, een afstand van 360 km heen en terug bij elkaar afleggen. Dat gaat onze Kia in de winter niet halen, net niet, maar toch. En om dan elke keer te moeten snelladen zie ik niet zitten. Ik kies voor gemak en wil heen en terug op dezelfde acculading kunnen halen om hem dan thuis weer vol te kunnen laden. Daarom zou de long range Scenic wel bij mij passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GT-stoel
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 31-12-2024
@Zjanzjak
Bedankt voor de link richting de test van de Scenic door de ANWB.

Ik ben/was van plan om een offerte op te vragen voor de Scenic Alpine versie.
Bij het zien en lezen van deze rij-impressie ga ik toch twijfelen.

Het verbruik is helaas toch minder dan verwacht.
Ik dacht dat 440km range worst case scenario was bij temperaturen onder 0 graden.
Deze test is echter uitgevoerd met buitentemperaturen tussen de 0 en 10 graden volgens de uitgeschreven versie van deze rij-impressie.
https://www.anwb.nl/auto/...2Fmodel%3Dsc%25C3%25A9nic
Als ik in het forum van de Megane e-tech lees dat de range bij vrieskou soms zo'n 260 km is, dan gok ik er op dat de Scenic in deze situatie slechts zo'n 340 km haalt.

Daarnaast worden in de test nog wat andere minpunten vermeld:
- De spijkerharde demping van de achteras.

- De zware besturing rond de middenstand; ongeacht de gekozen mate van ondersteuning moet je de Renault Scenic letterlijk door de bocht trékken.

De Megane e-tech is daarentegen juist een auto die heel makkelijk wendbaar is.

- De Scenic onthoudt niet hoe je jouw rijhulp het liefste hebt: je zult iedere rit opnieuw je voorkeuren moeten aangeven.

Ik heb dit deze tester ook horen vermelden bij zijn test van de Megane e-tech terwijl dit door anderen weer tegengesproken wordt.
Daarom een vraag aan de Megane e-tech rijders.
Klopt het nu wel of niet dat de voorkeurs instellingen van o.a. de Adaptive Cruise Control en de gewenste Regeneratie bij iedere rit opnieuw ingesteld moeten worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arneeuh
GT-stoel schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 13:56:
@Zjanzjak

Ik dacht dat 440km range worst case scenario was bij temperaturen onder 0 graden.
Deze test is echter uitgevoerd met buitentemperaturen tussen de 0 en 10 graden volgens de uitgeschreven versie van deze rij-impressie.
https://www.anwb.nl/auto/...2Fmodel%3Dsc%25C3%25A9nic
Als ik in het forum van de Megane e-tech lees dat de range bij vrieskou soms zo'n 260 km is, dan gok ik er op dat de Scenic in deze situatie slechts zo'n 340 km haalt.

Daarnaast worden in de test nog wat andere minpunten vermeld:
- De spijkerharde demping van de achteras.

- De zware besturing rond de middenstand; ongeacht de gekozen mate van ondersteuning moet je de Renault Scenic letterlijk door de bocht trékken.

De Megane e-tech is daarentegen juist een auto die heel makkelijk wendbaar is.

- De Scenic onthoudt niet hoe je jouw rijhulp het liefste hebt: je zult iedere rit opnieuw je voorkeuren moeten aangeven.

Ik heb dit deze tester ook horen vermelden bij zijn test van de Megane e-tech terwijl dit door anderen weer tegengesproken wordt.
Daarom een vraag aan de Megane e-tech rijders.
Klopt het nu wel of niet dat de voorkeurs instellingen van o.a. de Adaptive Cruise Control en de gewenste Regeneratie bij iedere rit opnieuw ingesteld moeten worden?
toon volledige bericht
Gisteren is er ook een youtube review van hoog aangeschreven Duitse tester verschenen, en hij had het net over goed rijcomfort/demping bij bvb verkeersbulten.

YouTube: Renault Scenic E-Tech: vom Kompaktvan zum Elektro-SUV! Bloch erklärt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke.warm

[…]

Het is moeilijk om 1-op-1 paralellen te trekken tussen wat je leest en wat voor jouw doel en gebruik het verbruik zal zijn.

Als voorbeeld de dagen dat ik dicht bij huis blijf en veel korte ritten rij is het bereik tussen de 270 en 280 km. Wanneer ik grotere afstanden rijd op een dag blijft het verbruik rond de 300-310.

Het heeft met name te maken met het verwarmen van de binnenruimte wat veel energie kost.

Dus wanneer jij het grote bereik nodig hebt omdat je ver van je huis werkt is het vergelijken met 260 km van de Megane niet reëel.

Ook de test auto van de ANWB geeft een vertekend beeld. De recencent zegt zoiets van ik heb de auto gekregen, volgeladen en kijk op het dashboard en zie een verbruik van 19.1.
Maar hij geeft niet aan dat het bereik/verbruik is bepaald dat hij afleest. Namelijk aan de hand van de laatste 70km. We weten niet hoe stevig er toen mee gereden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GT-stoel
@Luke.warm
bedankt voor je bericht.

Ik rij voornamelijk korte ritten en als ik tevens de youtube review link van @arneeuh bekijk
dan meld deze berijder/tester tijdens de rit een verbruik van 22kWh
YouTube: Renault Scenic E-Tech: vom Kompaktvan zum Elektro-SUV! Bloch erklärt... (13:50m)

De reden dat ik ondanks de korte ritten die ik rij toch een grote range wil hebben
is dat ik zowel thuis als bij mijn werk geen laadpaal tot mijn beschikking heb.
Er is wel een openbare laadpaal in de buurt maar de beschikking daartoe is heel verschillend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Echnon

Echte sub-zero temperaturen zijn voor elke EV vervelend, maar dat heb je realistisch in Nederland nu nog maar een week of 4 per jaar. Ik denk dat je ook naar platformbroertje Nissan Ariya moet kijken. De Ariya heeft 87 Kwh bruto, 80 Kwh netto, dus de long range Scenic zou 7 kWh meer moeten hebben. Daarnaast is de Ariya maar liefst 400 kilo zwaarder. Logisch gezien verwacht je dus dat de Scenic het net iets beter gaat doen dan de Ariya. En als het over winterse omstandigheden gaat dan helpt het altijd om naar de sheet van onze vriend Bjorn Nyland te kijken, die wel allemaal op een redelijke uniforme langeafstandstest zijn gebaseerd.

https://docs.google.com/s...H37kwgjE/edit?pli=1#gid=0

Als je daar naar de Megane, Ariya 87kWh en als referentie de Tesla M3 Highland LR kijkt, waarbij de ariya en highland wel echt rond het vriespunt zaten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DxQftoidTPErvqAd9UuOkjc37tc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cKaDN70EMURJ8h9YAfYiJbCC.jpg?f=fotoalbum_large

En als persoonlijke anekdote: Met m'n Kona zat ik in de afgelopen vriesperiode al snel ook op 19 kWh/100km, met uitschieters naar 22 op de allerkoudste dagen. Gisteren zat ik al weer op 14,9 kWh/100km.

[ Voor 6% gewijzigd door Echnon op 11-02-2024 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maho99
Waarschijnlijk niet maar zou het mogelijk zijn om ook de zitting van de achterbank op te klappen zodat de rugleuning volledig vlak naar voren geklapt kan worden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pthZJiohHxXY9JJdjOTCYn_bwv8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sJhrx6GMbAglV4iMqDO8Kaa8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door maho99 op 11-02-2024 15:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zjanzjak
(jarig!)
MooDyBLueS schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 11:23:
Het belangrijkste om naar te kijken is: past het bereik bij je doel?
Dit inderdaad. Hoe vaak ik de 'discussie' heb gehad met collega's over hoe ver de Megane kon....
Een elektrische wagen kopen met grote range voor die ene keer (heel soms 2) dat ik naar Frankrijk (ja, ik ga in de regel 99% van de vakantie's naar Frankrijk) met de vakantie vind ik onzin.
Tenzij je de centen hebt natuurlijk.
Ik ga 1 a 2 keer per week naar kantoor (is op 41km afstand van huis), en op basis daarvan heb ik mij die vraag gesteld, is in dat kader het bereik toereikend.
@Zjanzjak

Let wel wat er gezegd werd in de test, het is nog een pre-productie model.
Dus er zullen misschien nog zaken aangepast worden.
Klopt als een bus. De 1 vindt dat vervelend, de ander past zich aan.
Kost me een paar seconden per rit dus, en inmiddels totaal aan gewend dus totaal irrelevant voor mij.
maho99 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 15:24:
Waarschijnlijk niet maar zou het mogelijk zijn om ook de zitting van de achterbank op te klappen zodat de rugleuning volledig vlak naar voren geklapt kan worden?
Ik durf wel te zeggen dat dat niet zal gaan. Bij de Megane precies hetzelfde namelijk en dit is de grote broer.

Nog even terugkomend op dit;
Een offerte vragen kost geen knaken, dus zou ik altijd doen.
Ben alleen reuze benieuwd wat je andere keus dan zou zijn als de Scenic het niet gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Ook een offerte gevraagd ter info. Ik kreeg een inruilvoorstel van 31k voor mijn megane etech techno 60kwh met alle opties… (21k km juni 22) pffff huilen😅

[ Voor 12% gewijzigd door Japie.G op 11-02-2024 18:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Echnon
Zjanzjak schreef op zondag 11 februari 2024 @ 16:22:
[...]

Dit inderdaad. Hoe vaak ik de 'discussie' heb gehad met collega's over hoe ver de Megane kon....
Een elektrische wagen kopen met grote range voor die ene keer (heel soms 2) dat ik naar Frankrijk (ja, ik ga in de regel 99% van de vakantie's naar Frankrijk) met de vakantie vind ik onzin.
Ik ga 1 a 2 keer per week naar kantoor (is op 41km afstand van huis), en op basis daarvan heb ik mij die vraag gesteld, is in dat kader het bereik toereikend.
Het is best een perfecte oplossing voor mensen die alleen op woensdag thuis werken en die dag overdag met zonnepanelen op willen laden, en je zou dan net 2 dagen zonder laden kunnen halen. Dus ik zie zeker wel waarom er mensen zijn die ook voor dagelijks woonwerk verkeer een hoger bereik wel interessant vinden.

Naarmate er meer EV's komen met hun eigen sterktes en zwaktes, kun je steeds beter een EV kiezen die precies voor jou geschikt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
(jarig!)
Duiken al wat meer filmpjes op van de Scenic, Björn zijn eerste indruk is iig goed;

YouTube: Renault Scenic first impressions

Zegt natuurlijk totaal niets maar grappig om sommige praktische zaken uitgelicht te zien.
En dat matte grijze siert de wagen echt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShadowFrys
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 22-05 18:23
Mijn lokale Renault dealer Terwolde heeft inmiddels 3 Scenic E-Tech beschikbaar voor een proefrit:

https://www.terwolde.nl/r...D=&vehicleState%5Bnew%5D=

Binnenkort maar even inplannen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArievdVoort
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 26-05 16:07
ShadowFrys schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:51:
Mijn lokale Renault dealer Terwolde heeft inmiddels 3 Scenic E-Tech beschikbaar voor een proefrit:

Bedankt voor de melding. Ik werk daar vlakbij, dus ga de site in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikol

Lijkt alsof ze de van tevoren gestelde tijdlijn toch gaan halen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maho99

Dat is snel, mijn dealer (Zeeuw & Zeeuw in Leiderdorp) gaf aan dat ze ‘m op z’n vroegst april / mei binnen zouden krijgen. Zal even bij ze checken of dat toch eerder gaat worden. Ben benieuwd naar jouw rijervaring 🙂.

Zie trouwens op de site van Terwolde ‘In bestelling’ staan, hebben ze hem volgens jou echt al in huis?

[ Voor 8% gewijzigd door maho99 op 13-02-2024 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
(jarig!)

maho99 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 14:45:

Dat is snel, mijn dealer (Zeeuw & Zeeuw in Leiderdorp) gaf aan dat ze ‘m op z’n vroegst april / mei binnen zouden krijgen. Zal even bij ze checken of dat toch eerder gaat worden. Ben benieuwd naar jouw rijervaring 🙂.

Zie trouwens op de site van Terwolde ‘In bestelling’ staan, hebben ze hem volgens jou echt al in huis?
Dit dus.
Lijkt mij echt sterk.

De Megane stond destijds ook op meerdere pagina's bij diverse dealers maar het liet toch echt nog even op zich wachten eer ze echt te zien waren. Staat ook nog geen enkele op kenteken zie ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowFrys
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 22-05 18:23
Helaas, bleek inderdaad mooier te zijn dan dat het is.
Die chatbot van de Renault dealer dacht dat ze daar al stonden.

Werd gebeld door mijn lokale dealer en die verwacht ze in maart......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Japie.G schreef op zondag 11 februari 2024 @ 18:49:
Ook een offerte gevraagd ter info. Ik kreeg een inruilvoorstel van 31k voor mijn megane etech techno 60kwh met alle opties… (21k km juni 22) pffff huilen😅
Dit was bij terwolde en die vertelde mij ook dat de demo’s op zijn vroegst eind maart verwacht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maho99
ShadowFrys schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:55:
Helaas, bleek inderdaad mooier te zijn dan dat het is.
Die chatbot van de Renault dealer dacht dat ze daar al stonden.

Werd gebeld door mijn lokale dealer en die verwacht ze in maart......
Wishful thinking, maar we zijn dan ook allemaal heel benieuwd naar de looks & feel 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArievdVoort
Engeland loopt blijkbaar voor op Nederland.
Alhoewel dit wel een VIP gebeuren is.
https://www.thejcbgroup.c...d-events/scenic-roadshow/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Echnon
Wat me nog niet echt duidelijk is, wat is het verschil tussen de Espirit Alpine en de Iconic als je bij de Espirit alle opties aanvinkt. Het verschil in prijs is dan nog maar 500 euro. Wat ik kan vinden, heeft de Iconic dan alleen als extra massage functie in de bestuurdersstoel, en misschien ook dat de bekleding van de stoelen van de Iconic wat luxer is. Mis ik verder nog iets?

Massage functie is leuk, maar de Espirit Alpine heeft toch wel een hele andere Présence, om in de Franse terminologie te blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Echnon schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 12:44:
Wat me nog niet echt duidelijk is, wat is het verschil tussen de Espirit Alpine en de Iconic als je bij de Espirit alle opties aanvinkt. Het verschil in prijs is dan nog maar 500 euro. Wat ik kan vinden, heeft de Iconic dan alleen als extra massage functie in de bestuurdersstoel, en misschien ook dat de bekleding van de stoelen van de Iconic wat luxer is. Mis ik verder nog iets?

Massage functie is leuk, maar de Espirit Alpine heeft toch wel een hele andere Présence, om in de Franse terminologie te blijven.
Voor die 500 euro heb je ( en dat is persoonlijke smaak natuurlijk ) mooiere velgen en mooiere stoelen...Alleen die blauwe tapijten vindt ik lelijk ( en dat is terug persoonlijke smaak )...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maho99
Er blijkt bij Renault van jan t/m maart een 'early-bird' actie voor de Scenic E-Tech te lopen:

"De versies ‘techno’ en ‘esprit Alpine' ontvangen het ‘Pack Advanced Driving Assist’ t.w.v. €800 (incl. btw). De versie ‘iconic’ ontvangt het ‘Pack Augmented Vision’ t.w.v. €1.000 (incl. btw)."

Ik heb 2 weken geleden de Alpine besteld (lease) met Pack Advanced Driving Assist + Augmented vision, vraag mij dus nu af of ik niet teveel leasebedrag heb ingezet dan nodig is. Volgens de voorwaarden geldt de actie ook voor zakelijke / lease klanten. Zal is informeren bij onze tussenpartij of deze aktie wel verrekend is..

https://actie.renault.nl/...c+E-Tech+electric#sidebar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
maho99 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:36:
Er blijkt bij Renault van jan t/m maart een 'early-bird' actie voor de Scenic E-Tech te lopen:

"De versies ‘techno’ en ‘esprit Alpine' ontvangen het ‘Pack Advanced Driving Assist’ t.w.v. €800 (incl. btw). De versie ‘iconic’ ontvangt het ‘Pack Augmented Vision’ t.w.v. €1.000 (incl. btw)."

Ik heb 2 weken geleden de Alpine besteld (lease) met Pack Advanced Driving Assist + Augmented vision, vraag mij dus nu af of ik niet teveel leasebedrag heb ingezet dan nodig is. Volgens de voorwaarden geldt de actie ook voor zakelijke / lease klanten. Zal is informeren bij onze tussenpartij of deze aktie wel verrekend is..

De configurator past de actie in ieder geval (nog) niet toe. Zowel op de Renault website niet als bij de Athlon configurator niet helaas.

[ Voor 4% gewijzigd door Kees_frl op 14-02-2024 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GT-stoel

Het "Pack Advanced Driving Assist" dat je hebt besteld bevat o.a. "Contextuele" cruise control.
Adaptive is mij bekend maar heb jij wellicht een idee wat er hier precies met Contextueel wordt bedoeld?
Met Google heb ik vooralsnog niks hierover kunnen vinden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
GT-stoel schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:01:
[...]

Het "Pack Advanced Driving Assist" dat je hebt besteld bevat o.a. "Contextuele" cruise control.
Adaptive is mij bekend maar heb jij wellicht een idee wat er hier precies met Contextueel wordt bedoeld?
Wat ik dacht, dat ie ook de snelheidsbord herkenning kan gebruiken om de snelheid aan te passen en remmen in bochten dmv de navigatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArievdVoort
GT-stoel schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:01:
[...]

Een tijdje geleden stelde ik deze vraag ook bij de Renault dealer. Ze moesten het uitzoeken en zouden er dan op terugkomen. Dit is het antwoord:

Dit heeft te maken wanneer je op de adaptieve cruise control rijdt, dat er rekening gehouden wordt met de snelheid in bijvoorbeeld een bocht. Dit zorgt voor een betere rijbeleving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArievdVoort

Ik kon geen gebruik maken van de actie omdat de leasemaatschappij (Alphabet) een korting had bedongen bij Renault. Mocht ik de early bird korting willen hebben, dan zou de korting die de leasemaatschappij had bedongen vervallen. Daardoor maakte het voor mij per saldo niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertHKS
  • Registratie: November 2007
  • Niet online

Ik ben benieuwd of dat dan betekend dat de fiscale waarde gelijk blijft? Of gaat die wel 1000 omhoog? Dat zou namelijk extra bijtelling betekenen. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basmeijer
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:31
BertHKS schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 18:14:
[...]

Ik ben benieuwd of dat dan betekend dat de fiscale waarde gelijk blijft? Of gaat die wel 1000 omhoog? Dat zou namelijk extra bijtelling betekenen. :?
Dit had ik al nagevraagd. De fiscale waarde gaat wel omhoog. Dit omdat dit pack de fiscale waarde verhoogd van de auto. Dat je die als korting niet hoeft te betalen maakt dan niet uit. Oftewel je baas hoeft hem niet te betalen, maar jij met je bijtelling weer wel.
Dit is ook voor de SEPP subsidie van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maho99
ArievdVoort schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 16:32:
[...]

Ik kon geen gebruik maken van de actie omdat de leasemaatschappij (Alphabet) een korting had bedongen bij Renault. Mocht ik de early bird korting willen hebben, dan zou de korting die de leasemaatschappij had bedongen vervallen. Daardoor maakte het voor mij per saldo niet uit.
Dit blijkt inderdaad op mij ook van toepassing te zijn. Zal voor de meeste leaserijders wel gelden, weten we dat ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke.warm
ArievdVoort schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 16:32:
[...]

in de actievoorwaarden staat dan ook dat het uitgesloten is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ygbkUKxgZK_ZB3avHghbO6lQAwM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q9uo3ke3ZToeCfMnNk8FzdUE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Luke.warm op 14-02-2024 21:29 . Reden: Verkeerde bericht gequote ]

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 27-05 15:21
Zjanzjak schreef op zondag 11 februari 2024 @ 16:22:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe jij dit dan oplost voor die twee vakanties?

Enerzijds neig ik ook naar een elektrische auto die gewoon voldoet aan de wekelijkse km's en niet aan de 2x per jaar lange reis (wintersport en zomervakantie). Dan kan je een stuk zuiniger dimensioneren natuurlijk.

Anderzijds heb ik nog nooit een auto gehad (nu sinds 3 maanden een Swift uit 2010 overgenomen van een vriend voor werkverkeer) en als ik dan 30-40k uitgeef aan een auto wil ik ook dat ik deze 'gewoon' kan gebruiken voor de wintersport en niet dan alsnog een auto moet huren. Ook omdat ik uit duurzaamheidsoverwegingen een elektrische wil en dan niet voor de vakantie een benzinebak wil huren.

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-05 12:03
DennisCle schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 08:22:
[...]

Enerzijds neig ik ook naar een elektrische auto die gewoon voldoet aan de wekelijkse km's en niet aan de 2x per jaar lange reis (wintersport en zomervakantie). Dan kan je een stuk zuiniger dimensioneren natuurlijk.

Anderzijds heb ik nog nooit een auto gehad (nu sinds 3 maanden een Swift uit 2010 overgenomen van een vriend voor werkverkeer) en als ik dan 30-40k uitgeef aan een auto wil ik ook dat ik deze 'gewoon' kan gebruiken voor de wintersport en niet dan alsnog een auto moet huren. Ook omdat ik uit duurzaamheidsoverwegingen een elektrische wil en dan niet voor de vakantie een benzinebak wil huren.
Ik zou zeker de topics hier eens lezen omtrent lange reizen met een EV. Kan blijkbaar prima. Wij hebben tot 2027 nog een Ford Focus voor de deur en gebruiken die Naast de Megane E-tech vooral voor de lange ritten zonder te willen plannen. Maar we gaan ook zeker eens met de megane weg. Ik heb gewoon geen zin om te plannen, en laat dat nou precies zijn wat die megane perfect doet. Kijk vaak wel uit interesse op ABRP, maar wil me er geen zorgen over maken.

• DennisCle
twowheeler schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 08:31:
[...]

Ik zou zeker de topics hier eens lezen omtrent lange reizen met een EV. Kan blijkbaar prima. Wij hebben tot 2027 nog een Ford Focus voor de deur en gebruiken die Naast de Megane E-tech vooral voor de lange ritten zonder te willen plannen. Maar we gaan ook zeker eens met de megane weg. Ik heb gewoon geen zin om te plannen, en laat dat nou precies zijn wat die megane perfect doet. Kijk vaak wel uit interesse op ABRP, maar wil me er geen zorgen over maken.
Ja dit is misschien niet het beste topic om dit te vragen, maar ik zag het hier toevallig. Het andere topic bekijk ik ook en dat verrast me in positieve zin. Op basis van die ervaringen zoek ik (rustig aan) dus wel naar een auto met minstens 300km bereik (op basis van ev-databse) in de winter. Daarom hou ik dit topic in de gaten (nieuwe auto zou pas volgend jaar zijn dus heb nog even). Lijkt me een fantastische auto voor een gezin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-05 12:03
DennisCle schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 08:48:
[...]

Ja dit is misschien niet het beste topic om dit te vragen, maar ik zag het hier toevallig. Het andere topic bekijk ik ook en dat verrast me in positieve zin. Op basis van die ervaringen zoek ik (rustig aan) dus wel naar een auto met minstens 300km bereik (op basis van ev-databse) in de winter. Daarom hou ik dit topic in de gaten (nieuwe auto zou pas volgend jaar zijn dus heb nog even). Lijkt me een fantastische auto voor een gezin.
Ik vond het leuk om in ABRP van wat auto's een typische vakantiereis in te plannen. Dit geeft ook wat meer een idee hoe het werkt. Ik moet zeggen dat een auto als de Renaults en Volvo (en polestar) wel erg prettig werken vanwege android automotive. Deze halen veel van de laadstress weg.

Maar inderdaad, als ik aan de beurt ben mijn auto in te ruilen voor een EV hoop ik wel dat ze iets minder "gevoelig" zijn waardoor dingen als temperatuur verhoudingsgewijs minder invloed hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
(jarig!)
DennisCle schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 08:22:

Het grappige is, dat er weinig op te lossen viel/valt, met dochter en vrouw moet ik toch regelmatig stoppen, ze hebben klaarblijkelijk een blaas ter grootte van een pinda. Dus moest toch al regelmatig stoppen. ;)
ABRP is een leuke tool maar (voor mij) niet echt nodig, buiten dat, Google Maps in de Megane voorziet daar al in, en ik neem aan dat dat precies hetzelfde zal zijn in de Scenic.

Zoals je veel zal lezen in het topic Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa is het erg persoonlijk, de 1 wil 3000 km in 1 keer rijden zonder te stoppen, de ander houdt het bij een stop om de 2 uur. Als je heel veel kilometers tegelijk wil maken dan kan je dus een 'probleem' hebben.
Ik denk dat het met de Scenic wel gaat meevallen allemaal.

• frankvdk1
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 06-05 08:35
Ook voor mij staat de Scenic E-tech hoog op mijn lijstje als volgende leaseauto.

Op een hoop fronten ben ik zeer te spreken over de Scenic. Ik ben er al wel over uit, als het de Scenic wordt, wordt het de Alpine uitvoering. Wat me nu wel een beetje is tegen gaan staan na het kijken van de video van ANWB is dat bij de Alpine uitvoering de bekleding onder de vloermatten blauw is. Na wat research op Youtube zie ik dit inderdaad in meerder video’s voorbij komen. Voor de overige versies is dit gewoon zwart. Weet iemand toevallig of het ook mogelijk is deze bij de Alpine uitvoering in het zwart te krijgen? Het lijkt me namelijk een hele drukke combinatie welke een beetje tegen elkaar afsteekt. Een paar blauwe details vind ik wel passend, zoals bv de stiksels. Maar de bodembekleding blauw... Toch jammer. (sorry voor de slechte kwaliteit van de afbeelding, is een knipsel uit een video, zie onderstaande link).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F1jnt5tRJbT-FBIiKQo6aHdCeCc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GoGZjKxrq2mWfhrnDOW6qxXI.jpg?f=fotoalbum_large

bron: YouTube: Renault Scenic first impressions

• TaxiGilbert
frankvdk1 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:00:
Ook voor mij staat de Scenic E-tech hoog op mijn lijstje als volgende leaseauto.

Op een hoop fronten ben ik zeer te spreken over de Scenic. Ik ben er al wel over uit, als het de Scenic wordt, wordt het de Alpine uitvoering. Wat me nu wel een beetje is tegen gaan staan na het kijken van de video van ANWB is dat bij de Alpine uitvoering de bekleding onder de vloermatten blauw is. Na wat research op Youtube zie ik dit inderdaad in meerder video’s voorbij komen. Voor de overige versies is dit gewoon zwart. Weet iemand toevallig of het ook mogelijk is deze bij de Alpine uitvoering in het zwart te krijgen? Het lijkt me namelijk een hele drukke combinatie welke een beetje tegen elkaar afsteekt. Een paar blauwe details vind ik wel passend, zoals bv de stiksels. Maar de bodembekleding blauw... Toch jammer. (sorry voor de slechte kwaliteit van de afbeelding, is een knipsel uit een video, zie onderstaande link).

[Afbeelding]

bron: YouTube: Renault Scenic first impressions
Die heeft idd blauwe vloerbekleding...de enige reden waarom ik de Esprit Alpine niet zou pakken. Jammer, want heeft de mooiste wielen en stoelen.

• frankvdk1
TaxiGilbert schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:14:
[...]

Die heeft idd blauwe vloerbekleding...de enige reden waarom ik de Esprit Alpine niet zou pakken. Jammer, want heeft de mooiste wielen en stoelen.
Ik deel je mening, hierdoor twijfel ik ook enorm over de Esprit Alpine, terwijl hij van buiten in mijn optiek de mooiste is van alle uitvoeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maho99
In deze video lijkt de vloerbekleding grotendeels zwart:

YouTube: 2024 Renault Scenic E-Tech Esprit Alpine - Exterior & Interior | AUT...

Ik denk dat je pas een goed beeld hebt als je in de auto zit en het totale plaatje ziet, zal vast wel fraai zijn. Het is een sportieve uitvoering dus wat kleur hoort daar op zich wel bij. Grappig detail ook dat kleine labeltje in de naad van de stoelen met de kleuren van de Franse vlag, ze zijn trots op hun nationale product :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rwiHX7Wp_tLyCIbuZ5FUnes_DiQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HuuEgDpnJPqbb0PE8jl7Ul5i.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankvdk1
maho99 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 10:02:

Ik denk dat je pas een goed beeld hebt als je in de auto zit en het totale plaatje ziet, zal vast wel fraai zijn. Het is een sportieve uitvoering dus wat kleur hoort daar op zich wel bij.
Ben ik met je eens! Het mag zeker wat hebben, maar hoop niet dat het te druk wordt. Ik zie in dat filmpje ook nog de blauwe bodembedekking, maar al wel een stuk minder storend. Toch maar wachten totdat de testexemplaren in Nederland zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TaxiGilbert

YouTube: 2024 Renault Scenic E-Tech Esprit Alpine - Exterior & Interior | AUT...

Ik denk dat je pas een goed beeld hebt als je in de auto zit en het totale plaatje ziet, zal vast wel fraai zijn. Het is een sportieve uitvoering dus wat kleur hoort daar op zich wel bij. Grappig detail ook dat kleine labeltje in de naad van de stoelen met de kleuren van de Franse vlag, ze zijn trots op hun nationale product :-)

[Afbeelding]
Het leukste detail vindt ik nog altijd de 'Franse Haan' in de voorruit...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KrdxirtGXDLhKjAJ1XwJZEzQKUs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eqSMwwUcvJsyun1qGY7Q5aRx.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GT-stoel
Blauw, blauw en nog eens blauw 8)
Toch zie ik veel liever dit dan de andere versies.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q7oGWvJQCi2oiP_iw0WiGRkMECg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8GRZTLPxyqOoqzEuj955zwrf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco1b
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-05 14:03
Ik heb de esprit besteld vind het blauw wel geslaagd. hoop wel dat je de led strip kleur kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maho99

[Afbeelding]
Ben eigenlijk ook al wat blauwe accenten gewend in m’n huidige auto 😉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4lsmwzOHzl2s5AV-Y2LksO3Hs-g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iXb8FBCzWfxqsewkNxt0kizs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GT-stoel
Worden de Alpine vloermatten overigens standaard bij de Esprit Apline geleverd
of moeten deze extra als aparte accessoire worden besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco.n
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22-03 20:19
Ik ben momenteel bezig met het bestellen van een nieuwe EV lease auto en ik overweeg de Scenic E-Tech Long range Techno te bestellen met wat extra opties. Nu viel mij het op dat bij Alphabet (maar ook andere lease maatschappijen) in de configurator het volgende staat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UVOpe9PZxbpqxw5pKbSG-lAVoyE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OHJIHkg0PTqY8xKcENIFqDuh.png?f=fotoalbum_large

In de brochure van Renault zelf mis ik echter de verwarmde voorstoelen in de lijst:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/38biwk4TIEw8msVItbjg9P2XIuc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/i3nPHKgoZ6iHDPCI5zg9kkRI.png?f=user_large

Als het zo is dat de verwarmde voorstoelen inclusief zijn in het pack advanced driving assist dan vervalt voor mij de noodzaak om nog aanvullend het pack comfort premium van 900 euro aan te vinken, die ik alleen zou nemen voor de stoelverwarming.
Heeft iemand enig idee of de lease maatschappijen verkeerd zitten en foutief de stoelverwarming noemen?
Ik heb navraag gedaan bij Alphabet maar die kunnen tot nu toe nog geen antwoord geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
(jarig!)
frankvdk1 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 11:00:
Toch maar wachten totdat de testexemplaren in Nederland zijn!
Volgende week schijnen er al mensen in de UK te zijn die mogelijk kunnen testrijden met de Scenic E Tech, zo las ik in de Engelse Megane E Tech facebook group (in een bericht van ene Jillian Knight 3 dagen geleden).
Vreemd dat het daar al eerder kan dan bijvoorbeeld hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Echnon
Nog een full review inc rijimpressie, van car crash review (Duits)

https://youtu.be/aYyJ8LRRkuM

Samenvatting van de conclusie:
  • Zit lekker hoog
  • Veel binnenruimte, zowel op de achterbank als kofferbak
  • De mooiste Renault op het moment
  • Infotainment, laadplanning en rijassistentie is top
  • Stuurervaring is een beetje synthetisch
  • Goede wegligging, vering is een beetje stug
  • Voelt premium aan, zeker voor de prijs
  • Espirit Alpine met glazen dak is aangeraden configuratie
  • Zeer goed aanbod voor de prijs, maar zal het uiteindelijk toch nog moeilijk hebben tegen de Model Y.
  • Laadsnelheid niet super, 37 minuten van 15-80 voor de 87 kWh batterij.
  • Bereik in de winter op de (Duitse) snelweg tussen 350-450 km
  • Bereik in de winter in de stad is daadwerkelijk 600 km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcommff
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-05 09:29
jefjef schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 07:21:
Zo ook ik heb gisteren aan Wagenparkbeheer mijn bestelling doorgegeven. Rij nu een ev6 welke in juni de 160K gaat aantikken dus hopelijk is deze dan ook binnen. Mijn keuze is geworden
Gekozen auto:
Renault Scénic E-Tech (5-deurs) 87kWh ev long range iconic 160kW aut
Consumentenprijs: € 50.600
Indicatieve fiscale waarde: € 52.100
Brandstof: Elektrisch 100%
bekleding: Standaard
Kleur: Rouge Flamme metallic
CO2-uitstoot: 0
Brandstoflabel: A
Bijtellingspercentage: 16% (over € 30.000,-), 22% (over € 22.100,-)

Met de volgende opties en/of accessoires
Optie: Rouge Flamme metallic € 0,00
Optie: 19" lichtmetalen wielen 'Streamline' € 0,00
Optie: Solarbay elektrochromatisch panoramisch dak € 1.500,00
Accessoire: Mattenset, lampenset, gevarendriehoek € 0,00
toon volledige bericht
Wat is de motivatie om niet de 20" wielen te nemen maar de 19"?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Echnon
marcommff schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:00:
[...]

Wat is de motivatie om niet de 20" wielen te nemen maar de 19"?
Voor mij was het: Lagere operationele lease (= goedkopere banden voor particulier), en je verwacht comfortabeler en meer rijbereik. Alleen dat weet je nu nog niet zeker totdat er praktijktests zijn. Maar aangezien de optie voor een downgrade wordt aangeboden op specifiek een ouwe @#$# model als de Iconic, denk ik haast van wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kees_frl
Voor op 14 maart uitnodiging binnengekomen bij ons wagenpark om kennis te maken met de Scenic.

Op 14 maart 2024 organiseert Renault Nederland exclusief voor de zakelijke klanten een introductie event XXX

Tijdens dit introductie event nemen onze Product-Experts je mee langs alle highlights van de Scenic E-Tech. Daarnaast is er ook gelegenheid om als één van de eerste met de auto te rijden.

Ben benieuwd, manager wagenpark kan niet dus gevraagd of ik in zijn plek mocht en dat kon. Twijfel vooral over formaat. Ben zelf 204 lang, dus binnenruimte maar ook overal formaat.

In de aankondiging wordt vol trots verteld dat ie compacter is dan een reguliere C segmenter, vind dat niet meteen een verkoopargument ofzo :)

[ Voor 28% gewijzigd door Kees_frl op 19-02-2024 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GT-stoel
De huidige EV rijders zullen vast denken, onder welke steen heb jij gelegen ? :?
Ik heb me de laatste tijd meer gefocust op specificaties van de EV en de kosten van deze EV zelf.
Aangezien ik nu nog benzine tank en laadpaal tarieven niet direct zichtbaar op de laadpaal worden vermeld
is de enorme prijsstijging van de laadpaal tarieven dit jaar mij blijkbaar volledig ontgaan. |:(

Het tarief van de openbare laadpaal in mijn straat is blijkbaar van van €0,38/kWh gestegen naar €0,58/kWh.
Een prijsstijging van 52,6 % 8)7
Zo'n prijsstijging heb ik volgens mij zelfs bij benzine nog niet eerder gezien.
Met een beetje mazzel komt er volgend jaar ook nog een schepje wegenbelasting bovenop.
Ik begrijp nu waarom veel werkgevers thuiswerken stimuleren. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maho99
Kees_frl schreef op maandag 19 februari 2024 @ 19:11:
Voor op 14 maart uitnodiging binnengekomen bij ons wagenpark om kennis te maken met de Scenic.

Op 14 maart 2024 organiseert Renault Nederland exclusief voor de zakelijke klanten een introductie event XXX

Tijdens dit introductie event nemen onze Product-Experts je mee langs alle highlights van de Scenic E-Tech. Daarnaast is er ook gelegenheid om als één van de eerste met de auto te rijden.

Ben benieuwd, manager wagenpark kan niet dus gevraagd of ik in zijn plek mocht en dat kon. Twijfel vooral over formaat. Ben zelf 204 lang, dus binnenruimte maar ook overal formaat.

In de aankondiging wordt vol trots verteld dat ie compacter is dan een reguliere C segmenter, vind dat niet meteen een verkoopargument ofzo :)
Mooi man, ben benieuwd naar je indruk en ervaringen. Deze hier delen zal gewaardeerd worden 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
(jarig!)
GT-stoel schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:29:
De huidige EV rijders zullen vast denken, onder welke steen heb jij gelegen ? :?
Ik heb me de laatste tijd meer gefocust op specificaties van de EV en de kosten van deze EV zelf.
Aangezien ik nu nog benzine tank en laadpaal tarieven niet direct zichtbaar op de laadpaal worden vermeld
is de enorme prijsstijging van de laadpaal tarieven dit jaar mij blijkbaar volledig ontgaan. |:(

Het tarief van de openbare laadpaal in mijn straat is blijkbaar van van €0,38/kWh gestegen naar €0,58/kWh.
Een prijsstijging van 52,6 % 8)7
Zo'n prijsstijging heb ik volgens mij zelfs bij benzine nog niet eerder gezien.
Met een beetje mazzel komt er volgend jaar ook nog een schepje wegenbelasting bovenop.
Ik begrijp nu waarom veel werkgevers thuiswerken stimuleren. :-(
Dat geldt maar voor een beperkt gebied in Nederland, helaas schijn jij net in zo'n gebied te wonen. :)

Publiek laden voor 30 tot 41 cent is ook nog gewoon mogelijk in grote delen van het land.

Maar goed, je zit ook in het verkeerde topic, lees je eens wat in in dit topic;
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Wie weet kom je op een goedkoper tarief uit.
En kunnen we het hier weer over de Scenic hebben. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArievdVoort
Iedereen gefeliciteerd met jullie goede smaak! De Renault Scenic etech is zojuist verkozen tot auto van het jaar 2024!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rWx8Ncb7pmXaE9k-f01PQ4okZSE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cd6G640UpnS8pHAOch0XS1WF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 61% gewijzigd door ArievdVoort op 26-02-2024 09:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zjanzjak
(jarig!)
De CEO heeft het er nu live over;

YouTube: 2024 Geneva International Motor Show - Reveal of the Renault 5 E-Tec...

Tijdens de officiele release van de R5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
Hopelijk meer dan goeie smaak natuurlijk, ik denk toch wel prijs - prestatie verhouding. De Peugeot is objectief mooier maar maakt te veel compromissen en is te duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saikol
ArievdVoort schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:24:
Iedereen gefeliciteerd met jullie goede smaak! De Renault Scenic etech is zojuist verkozen tot auto van het jaar 2024!
[Afbeelding]
Tijd voor een kortingsactie om het te vieren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArievdVoort
Echnon schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:11:
Hopelijk meer dan goeie smaak natuurlijk, ik denk toch wel prijs - prestatie verhouding. De Peugeot is objectief mooier maar maakt te veel compromissen en is te duur.
Ik rij nu tijdelijk in een Peugeot 2008 en ben zeker niet enthousiast over het interieur.

Maar, smaken verschillen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisCle
Echnon schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:11:
Ik denk niet dat je nooit echt stellig kan zeggen dat de ene auto objectief mooier is dan de andere. Persoonlijk vind ik de Scenic in alle opzichten mooier dan de 2008, terwijl ik de 208 echt een pareltje vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
DennisCle schreef op maandag 26 februari 2024 @ 13:20:
[...]

Ik denk niet dat je nooit echt stellig kan zeggen dat de ene auto objectief mooier is dan de andere. Persoonlijk vind ik de Scenic in alle opzichten mooier dan de 2008, terwijl ik de 208 echt een pareltje vind.
Even voordat dit uit de hand loopt, de nieuwe Peugeot 3008 modeljaar 2024 was dus genomineerd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tYeRIh___gs0AvlFeEsxAFQVJWg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/glheGLfXihc1KCGQw7QSMszg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Echnon op 26-02-2024 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Echnon schreef op maandag 26 februari 2024 @ 13:40:
[...]

Even voordat dit uit de hand loopt, de nieuwe Peugeot 3008 modeljaar 2024 was dus genomineerd

[Afbeelding]
Yes, maar qua smaak kun je gewoon niet objectief gebruiken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Echnon
Kees_frl schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:09:
[...]

Yes, maar qua smaak kun je gewoon niet objectief gebruiken. :)
Hmm ja sorry ik geloof dat ik mijn mentale short hand iets te onvertaald heb opgeschreven. Wat ik bedoel is: de meeste reviewers die de auto's vergelijken vinden de 3008 mooier, en de Scenic praktischer en beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arneeuh
De 3008 is vooral te duur voor wat het biedt imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-05 22:00
Update:
Instructie video van de Megane e-tech gezien. Stoelinstellingen zijn op te slaan in het profiel, dat zit wel goed dus (letterlijk :) )

Heeft de Scenic de mogelijkheid voor geheugenfunctie van de stoelpositie?

Ik heb dat nu en is toch wel erg handig, en zag dat de e3008 (ook alvast op de shortlist) hierboven dat ook als optie heeft. Alleen de Scenic staat hoger op de shortlist vanwege het Google multimedia systeem, accuvoorverwarming, en meer ruimte achter en in achterbak.

[ Voor 17% gewijzigd door FJP84 op 01-03-2024 22:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GT-stoel
video (zonder commentaar) van de Scenic e-tech Iconic & Esprit Alpine

YouTube: 🔴2024 RENAULT SCÉNIC e-tech Electric [Iconic & Esprit Alpine]➡️ Driv...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dansko84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-05 06:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maho99
Ben benieuwd waar ze in de showroom staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArievdVoort
maho99 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 17:02:
[...]

In ieder geval niet bij Terwolde. Planning is dat de eerste exemplaren in april in Zwolle en Groningen staan, heb ik afgelopen vrijdag vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
(jarig!)
maho99 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 17:02:
ArievdVoort schreef op zondag 3 maart 2024 @ 19:38:
In ieder geval niet bij Terwolde. Planning is dat de eerste exemplaren in april in Zwolle en Groningen staan, heb ik afgelopen vrijdag vernomen.
Durf bijna met zekerheid te zeggen dat deze zijn bedoeld voor training voor het personeel.
Zo verging het met de Megane precies hetzelfde.

Daarna (ergens in april dus waarschijnlijk) zullen ze vast een 'roadtour' doen door het land, net als met de Megane, paar dagen bij die dealer, paar dagen bij de volgende dealer, etc..
Demo modellen mogen trouwens niet gelijk verkocht worden.
Daar gaat nog zeker een maand of 6 (of langer) overheen.
Maar goed, in die tussentijd zullen de eerste exemplaren vast al in bezit, denk ergens in de zomer.

De kleuren die nu op kenteken staan zijn iig 3 zwarte, 2 witte, 2 grijze en 1 in het rood.
De goedkoopste zijn 52.200 euro, het duurste model is 54.300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
14 maart is er een event waar ik ook naar toe ga - kun je ook rijden. Dus gok dat ze daar misschien ook staan. :)

Pagina: 1 2 ... 46 Laatste