Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic

Pagina: 1 ... 3 ... 45 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-04 12:43
Zouden het deze kunnen zijn?

https://www.abdrenault.nl...oegevoegd&prijslayout=s-f

Zelf ben ik sceptisch dat deze echt nu al zo af te halen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:53
Echnon schreef op zondag 3 maart 2024 @ 20:32:

Zelf ben ik sceptisch dat deze echt nu al zo af te halen zijn.
Dat heet marketing. ;)

Dus wat je al dacht, zijn echt niet af te halen zoals ze beweren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArievdVoort
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 15-04 08:10
Kees_frl schreef op zondag 3 maart 2024 @ 20:31:
14 maart is er een event waar ik ook naar toe ga - kun je ook rijden. Dus gok dat ze daar misschien ook staan. :)
Waar is dat event?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:32
Vlakbij Amsterdam, onze manager wagenpark is door Renault uitgenodigd maar kon niet maar wist dat ik interesse zou hebben dus heeft mij aangemeld.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArievdVoort
Kees_frl schreef op zondag 3 maart 2024 @ 22:24:
[...]

Vlakbij Amsterdam, onze manager wagenpark is door Renault uitgenodigd maar kon niet maar wist dat ik interesse zou hebben dus heeft mij aangemeld.
Aha. Lucky you! Niet iets waar ook anderen naar toe gaan dus.
Dan moet je maar mooie foto's voor ons maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 03-05 21:57
Woensdag de Scenic eindelijk es kunnen bekijken en rijden ( de bestelbon is wel al getekend, maar toch es bekijken wat we dan gekocht hebben :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:16
@TaxiGilbert waar heb je ‘m kunnen bekijken en rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrettvr
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:50
Ik denk dat hij aanstaande woensdag bedoelt?

Groetjes van G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Safaci schreef op maandag 4 maart 2024 @ 10:42:
@TaxiGilbert waar heb je ‘m kunnen bekijken en rijden?
Ik bedoel idd morgen :)
Bij Valckeniers in Gent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

TaxiGilbert schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 08:09:
[...]

Ik bedoel idd morgen :)
Bij Valckeniers in Gent...
zo veel mogelijk fotooooooos >:) (en kijk ook even naar welke Android versie er op draait etc, zeer benieuwd)

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arneeuh
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14-03 18:47
Bij Belgische dealers zou de wagen al enkele weken in toonzaal staan hoorde ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Japie.G schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 08:17:
[...]

zo veel mogelijk fotooooooos >:) (en kijk ook even naar welke Android versie er op draait etc, zeer benieuwd)
Foto's? Internet staat er vol van :) Ik zal vooral kijken naar de kofferruimte en het 'nieuwe' infotainment. De rest zal wel 'Megane' aanvoelen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Ik ben vooral benieuwd naar de zitpositie met 204 lengte... Met andere woorden, kijken of ik er in pas :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Kees_frl schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:21:
Ik ben vooral benieuwd naar de zitpositie met 204 lengte... Met andere woorden, kijken of ik er in pas :)
Kan je beter ook je verhouding doorgeven. Zelf heb ik bijv met 192 een lang bovenlichaam en dus meer problemen dan de doorsnee 200cm persoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
Caelorum schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 12:56:
[...]

Kan je beter ook je verhouding doorgeven. Zelf heb ik bijv met 192 een lang bovenlichaam en dus meer problemen dan de doorsnee 200cm persoon.
Idem hier :) - 14 maart zal ik het weten.

Auto al geconfigureerd. alleen nog even het event en dan bestellen of iets anders zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koena
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 28-06-2024
Ik las ergens dat de Megane e-tech theoretisch snellaadt aan 130kwh, maar dat enkel zo is als hij echt leeg is (minder dan 20%), en dat bij 50% vol, de snelheid nog maar 50kwh is. Klopt dat ? Enig idee of dat bij de Scenic ook zo is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Koena schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:58:
Ik las ergens dat de Megane e-tech theoretisch snellaadt aan 130kwh, maar dat enkel zo is als hij echt leeg is (minder dan 20%), en dat bij 50% vol, de snelheid nog maar 50kwh is. Klopt dat ? Enig idee of dat bij de Scenic ook zo is ?
Op https://ev-database.org/ kan je de laadcurve zien voor de 60kwh in de Megane...
Voor de Scenic zal die in de dezelfde lijn liggen met de 60 kwh, voor de 87kwh is er geen laadcurve op de website ( dus even Googelen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Koena schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:58:
Ik las ergens dat de Megane e-tech theoretisch snellaadt aan 130kwh, maar dat enkel zo is als hij echt leeg is (minder dan 20%), en dat bij 50% vol, de snelheid nog maar 50kwh is. Klopt dat ?
Tis iig snel gedaan met de 130 kWh; https://support.fastned.n...cles/360035723373-Renault

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9NS7AgphmiY38A4rugNhbGJ6eE0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/glGk5UNp0rrOgOvN7pEE03B7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SPtrIQurnS5vN-UlSAZnvESSn04=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d1omjLLkmGFSThz4JLq6HFmI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/brE-D6RLdiL4nOMFLTmBDNgd-JA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e9HcOqkrTrlLND6os7W9fF92.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sPSHAg69ixospX7lljZdkr9REog=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JECsGEmYGEd6SvGqNmKNO6m2.jpg?f=fotoalbum_large

Wat is dit toch een mooie wagen! Eindelijk de binnenkant kunnen zien en een vergelijking kunnen maken met de huidige Megane ETech. Zitpositie is dezelfde met iets meer hoofdruimte, de instap is ietsje hoger, display en infotainment duidelijk en leuk, beenruimte achter opmerkelijk groter, koffer ietsje 'langer' (12cm), geen onnozel knopje meer voor de koffer die electrisch bediend wordt en @Japie.G Android 12 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

Geweldig. Dank voor deze info! Hogere instap is ook wel welkom. Enig idee hoe die instap vergelijkt met een captur etech hybrid?

[ Voor 63% gewijzigd door Japie.G op 06-03-2024 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BViRuS
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-04 23:08
Enig idee waar deze auto te bekijken is in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
koffer ietsje 'langer' (12cm)
Dus 88 cm kofferbak lengte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Japie.G schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 10:20:
Geweldig. Dank voor deze info! Hogere instap is ook wel welkom. Enig idee hoe die instap vergelijkt met een captur etech hybrid?
Geen idee, kan enkel vergelijken met mijn huidige Megane...
Maar ik denk dat Captur nog hogere instap heeft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Echnon schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 10:29:
[...]

Dus 88 cm kofferbak lengte?
Hangt ervan af hoe je meet...als je ter hoogte van drempel meet: Scenic 77cm / Megane 65 cm.
Op deze 2 filmpjes worden de beide kofferbakken mooi opgemeten:

YouTube: Renault Megane E-Tech Electric vs. Polestar 2 vs. Ford Mustang Mach-...
YouTube: Ny Renault Scenic | Barnevognstest - er der plads i bagagerummet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GT-stoel
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 31-12-2024
@TaxiGilbert Bedankt voor de foto's!
Toch nog even een check, dubbelcheck ;)
Klopt het, gezien de foto, dat de gehele vloerbedekking toch zwart is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
GT-stoel schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 10:53:
@TaxiGilbert Bedankt voor de foto's!
Toch nog even een check, dubbelcheck ;)
Klopt het, gezien de foto, dat de gehele vloerbedekking toch zwart is?
Nee hoor, de vloerbedekking is effectief blauw, daarom dat ik de Alpine niet genomen heb. Alhoewel de zwarte vloermatten het grotendeels bedekken...Jammer dat ze geen optie hebben voor zwarte vloerbedekking. Koffer daarentegen is dan wel weer zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koena
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 28-06-2024
ivm post hogere instap : hoofdruimte : dit is dan waarschijnlijk voor een Scenic met niet in hoogte regelbare passagierszetel ? Anders toch afhankelijk van hoe hoog zetel is ingeteld ?
Blijkbaar moet je al zwaarder model hebben om een passagierszetel te hebben die in hoogte verstelbaar is. Iemand idee hoe hoog de zetel staat als hij niet verstelbaar is (eerder lage of hoge stand ?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-05 14:06
@TaxiGilbert dank inderdaad voor de foto's.

Misschien vertekent de foto van de achterbak iets maar deze lijkt inderdaad dieper dan ik gedacht. Ik heb nu de Enyaq en met een achterbakdiepte van 95cm (585 liter) redelijk verwend op dat vlak.

Maar toch de Scenic staat hoog op de shortlist als vervanger qua 'bang for the buck' en met name een snel werkend Google gebaseerd infotainmentsysteem.

Ik blijf dit topic met veel interesse volgen en benieuwd naar de eerste ervaringen over een paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roper
  • Laatst online: 02-05 13:49
Ik zie zoveel plussen aan deze auto, het enige waar ik me zorgen over maak is de laadcurve. Dat is natuurlijk alleen een probleem voor mensen die regelmatig een hele dag onderweg zijn naar een verre bestemming, maar ik val net wel in die categorie. Kan het niet helpen toch een beetje teleurgesteld te zijn, juist omdat het verder zo'n interessante auto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Roper schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 13:43:
Ik zie zoveel plussen aan deze auto, het enige waar ik me zorgen over maak is de laadcurve. Dat is natuurlijk alleen een probleem voor mensen die regelmatig een hele dag onderweg zijn naar een verre bestemming, maar ik val net wel in die categorie. Kan het niet helpen toch een beetje teleurgesteld te zijn, juist omdat het verder zo'n interessante auto is.
https://evkx.net/models/r...high_range/chargingcurve/

Zou de laadcurve van de 87kwh versie moeten zijn, maar die gaat maar tot 130kw ( op papier zou hij 150 moeten halen, dus onder voorbehoud deze info )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Safaci
  • Laatst online: 09:16
Ik wilde net dezelfde link delen. Volgens mij best acceptable.. hopelijk binnenkort meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Dit ziet er beter uit ( even vertaal Google gebruikt 8) )

https://www.fiches-auto.f...ch-ev87-220-ch-92-kwh.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roper
oeh, ja. Dat oogt al een stuk beter dan die van de Megane!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco1b
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 03-05 19:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke.warm
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-03 21:10
Staat er niet een disclaimer bij:
“Graphique et données (DC/courant continu) publiés à titre indicatif. Ces derniers sont générés par algorithme et offrent une vision fiable de l'évolution de la puissance de charge au cours du temps”

Volgens mij is dat vrij vertaald:
De grafiek is puur indicatief. op basis van een algoritme zal deze met de loop van de tijd een betrouwbaardere weergave geven.

al heb ik ook een disclaimer bij mijn Franse vertaling want mijn Frans is zoals de auto’s daar vroeger vandaan kwamen… roestig…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco1b
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 03-05 19:42
Daarom deelde ik even het filmpje. Dat is een waarde die zelf waargenomen is door de reviewer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 21:41

jefjef

learning by doing

Vanuit FB (UK) een kort verslag n.a.v. een test rit: We currently have a six month old brand new Launch Edition Megane, and we had a very good test drive of the new Scenic today. Some really nice improvements - notably for the UK, for the Iconic version we drove, fully electronic seats that moved based on the profile setting. Really quite different instrument panel as well. The large portrait screen almost seemed too big, with the wireless charging plate being much lower. The electronic tailgate was very good, with closure by holding down the button in the car. Well put together and drove very much like our Megane. We noticed the ambient lighting once again doesn't extend across the dash, unlike in Europe, but the lighting does run in the rear doors. The wood effect is rather nice across the doors and dash (with the usual fabric topping for the UK). Usefully some nice features to help with range estimation on the instrument panel. Also the button that previously turned off the lane departure system, now acts as a button that recalls all your safety functions in a tap of the button. The regeneration level is also remembered after powering the car off. The centre rear seat folds down in an ingenious way, with ride and comfort back and front very good. Android 12 is used compared to our Android 10 in the Megane. We asked if the dealer had any orders placed, but none had (despite order books being taken for some while). We suspect people want to view and drive the car before any decision. We really liked the new Scenic. Outwardly it didn't appear that much bigger than the Megane, but is heavier. Inside it felt really roomy and the solarbay panoramic roof was incredible (and incredibly expensive if it broke!). You can even use Hey Google to ask it to adjust the closure/opening of the opaque feature of it! We didn't initially like the look of the Oracle alloy wheel design, but could probably get used to them (we prefer the Esprit Alpine alloys) and were then shown how the segments of the alloy can be removed to give it a slightly different style. We look forward to the car arriving in the showrooms (around April), to spend more time looking at the detail. The cars in the UK should start to be delivered around September. The drive was great and we felt very at home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Voor degenen die geen filmpje willen kijken: circa 60kWh in 36 min.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Jeroenneman schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:07:
[...]

Voor degenen die geen filmpje willen kijken: circa 60kWh in 36 min.
En tot 60% boven de 100kW laadsnelheid en tot 70% 75kW, daarna zal die snel invoor mij meer dan voldoende overigens. Dat zijn laadsnelheden die ik in mijn 2019 Tesla model 3 SR+ al een jaar of zo niet meer zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:56
Caelorum schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:31:
[...]

En tot 60% boven de 100kW laadsnelheid en tot 70% 75kW, daarna zal die snel invoor mij meer dan voldoende overigens. Dat zijn laadsnelheden die ik in mijn 2019 Tesla model 3 SR+ al een jaar of zo niet meer zie.
Dit verbaast me wel. Ik kijk ook naar deze auto als nieuwe leasewagen maar direct vergelijken met mijn tesla LR uit 2019 doet me wel een beetje pijn (qua laadcurve). Ik heb op wintersport nog 221 KWh aangetikt na batterij voorverwarmen en ongeveer 10% SoC. Uiteraard duurt dit maar een paar minuten maar die eerste minuten gaan wel zo snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
Er wordt ook een gemiddeld gebruik in het filmpje genoemd van ruim 23 kWh/100km, wat natuurlijk niet zo best is voor een auto van deze grootte en gewicht. Wel hadden ze de kanttekening dat het een vrij bergachtig parcours was en dat ze pas echt wat konden zeggen hierover bij hun gestandaardiseerde verbruikstest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arneeuh
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14-03 18:47
jefjef schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:00:
Also the button that previously turned off the lane departure system, now acts as a button that recalls all your safety functions in a tap of the button. The regeneration level is also remembered after powering the car off. The centre rear seat folds down in an ingenious way, with ride and comfort back and front very good.
Zeer groot pluspunt imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maho99
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12:15
Ben trouwens ook wel benieuwd naar de ervaringen mbt de premium sound Harman Kardon upgrade. Die ben ik in de reviews nog niet tegengekomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GT-stoel
zie hierbij een paar van de auto's bij deze kentekens.
o.a. de Z-176-BB
t.b.v. training voor het personeel van Renault Group Nederland
https://nl.linkedin.com/p...-7172168207233970176-_N5C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:59
Ik was enthousiast na het zien van de afbeeldingen en talrijke video's die op YouTube verschenen zijn, aantrekkelijke design en listprijs, maar ik schrik toch enigszins van de lease-prijzen (TCO, België) die ik zojuist gekregen heb; een Scenic Long Range Tecno zonder opties is beduidend duurder dan een Mercedes EQB 250+ of Skoda Enyaq 85, terwijl dat auto's zij die (nogmaals, in BE) een listprijs hebben van 15.000euro meer! Ligt dat aan de fleet-manager waarmee ik samenwerk, of zijn er nog tweakers die dat ervaren?

[ Voor 9% gewijzigd door road rebel op 12-03-2024 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orionis1000
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:29
Dit is voor mij anders (leaseplan BE).
Mn eerste keuze was de Skoda Enyaq 85, maar ben nu gegaan voor Techno Long Range met nog extra opties. Ik geloof voor lagere leaseprijs dan Skoda Enyaq 85, maar moet ik vanavond eens nakijken (als ik de offerte nog heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Bij Arval Nederland is het in ieder geval vergelijkbaar of is de EQB iets duurder, maar dat ligt ook een beetje aan de opties. De EQB heeft er echt 5 keer zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GT-stoel
Vergelijk eens wat jouw configuratie bij Athlon kost.
https://www.athlon.com/nl...ng-range-techno-5d/step-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoianddoei
  • Laatst online: 08:05
Ik ben benieuwd wanneer de eerste modellen in de showroom staan om echt een kijkje te nemen of een proefrit te boeken. Ik was in ieder geval al overtuigd en heb deze een aantal weken geleden als zakelijke lease al besteld. Verwachte levering staat nu op week 31 (eind juli/begin augustus). Ben benieuwd of de daadwerkelijke levering daadwerkelijk rond die periode zal plaatsvinden. Ik zelf denk dat dat nog wel wat opgeschoven gaat worden.

Ben ook benieuwd of er binnenkort wat meer praktijktesten komen en dat we een realistischer beeld kunnen krijgen over de actieradius.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dicee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:53
Vandaag akkoord gegeven en gekregen op de zakelijke lease van de scenic alpine esprit versie… ben benieuwd naar de geschatte leverdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
dicee schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:51:
Vandaag akkoord gegeven en gekregen op de zakelijke lease van de scenic alpine esprit versie… ben benieuwd naar de geschatte leverdatum.
welke kleur en nog opties? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:53
Kees_frl schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:32:
[...]

welke kleur en nog opties? :)
Zwart met pack advanced driving assist & augmented vision

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
dicee schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:07:
[...]

Zwart met pack advanced driving assist & augmented vision
mooi, ik denk aan de optie het panorama dak :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tsjellie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-03 12:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Die wagens die daar dan zijn, zullen dan daarna een tour door het land gaan maken bij diverse dealers.
Het ene weekend hier, het andere weekend daar, enzovoorts.

Let wel, geen proefritten, alleen maar kijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GT-stoel
https://www.aliteq.com/te...car-for-the-whole-family/

https://www.aliteq.com/th...o-these-two-new-features/
The upcoming model has a smoother ride.
“One pedal” Already announced for the Renault 5 E-Tech,
it will be launched (approx 2025) for the Mégane and Scénic.
The only problem is that the already released Mégane E-Tech and the first Scénic can NOT benefit from this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Jammer dat het er nu nog niet op zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArievdVoort
GT-stoel schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:10:

The only problem is that the already released Mégane E-Tech and the first Scénic can NOT benefit from this.
Zag in één van de vele filmpjes op internet dat de auto kan afremmen tot 10km/h. Geen probleem dat ik voor dat laatste nog even het rempedaal moet intrappen. Voor mij is het sowieso een enorme vooruitgang want ik kom nog van een schakelbak. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Echnon

Vraag aan de Mégane eigenaren... Kun je wel helemaal stoppen met de linker paddle door die ingedrukt te houden, zoals dat in een oudere Hyundai Kona / Kia Niro EV werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84

Dan dat zit er op voor als ik mijn huidige auto uit de lease gaat :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zjanzjak
Echnon schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 15:16:

Vraag aan de Mégane eigenaren... Kun je wel helemaal stoppen met de linker paddle door die ingedrukt te houden, zoals dat in een oudere Hyundai Kona / Kia Niro EV werkt?
Nee.
Ingedrukt houden heeft geen nut trouwens, er zijn 4 standen, 4 geeft de meeste regeneratie en remt dus het hardste af, 1 het minste, er is geen 0 stand.
Ik gebruik de paddles het meeste in de stad, zit standaard in de minste stand, dus 1, zie ik een verkeerslicht op rood gaan dan ga ik van 1 naar 2 naar 3 en als ik dicht bij het verkeerslicht kom dan 4, de laatste 10 meter moet ik, heel licht, de rem gebruiken anders roltie door. Het is dus niet zo dat als ik in standje 4 zit en ik hou die paddle ingedrukt dattie dan nog meer afremt, er gebeurt gewoon niets.

Dit is mijn eerste EV dus ik weet niet hoe one pedal drive 'voelt', ik kan mij er uiteraard wel iets bij voorstellen.
Maar ik vind het dus niet hinderlijk dat ik het niet heb en ben meer dan tevreden met de huidige situatie.
Wat je niet hebt kan je ook niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roper
Echnon schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 15:16:
[...]

Dit is echt een zwaar onderschatte feature! Als je daar eenmaal aan gewend bent is het heel lastig zonder. Je kan de linker paddle inhouden om direct in de zwaarste re-gen modus te komen en vasthouden helemaal tot stilstand. Op dat moment wordt ook de auto hold geactiveerd, dus als je dan loslaat blijft de auto staan.

Ik heb zelf autohold normaal uit, maar als ik ergens sta en ik wil mijn voet van de rem halen dan trek ik even aan de paddle en dan blijft hij staan. Ik was heel blij te zien dat Renault de padles voor re-gen ook hebben overgenomen, deze laatste functie erbij zou het helemaal af maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Van een model 3 afkomend zou beide een beetje behelpen zijn. Daar stel je gewoon 1x de regen in en daarna regel je alles met de voet met 1 pedaal. Langzaam regen is gewoon langzaam je voet op laten komen. Zware regen is snel je voet op laten komen. Stilstand is gewoon geen gas geven enz.

Het gaat me overigens niet tegenhouden om de scenic te bekijken en eventueel af te nemen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kees_frl
Vandaag met een stuk of 9 Scenics de weg op geweest, anderhalf uur mogen rijden in verschillende versies/uitvoeringen.

Ik pas er met 2.04 prima in, erg blij mee.

One pedal ook gevraagd en huidige geprobeerd. Ik heb momenteel geen elektrische auto dus de ervaring van one pedal driving gehad.. Maar vind het nu juist wel fijn op zwaarste re-gen stand dat hij nog heel langzaam door reed, kun je mooi weer door. :)

Vond de stoelen erg fijn. Auto stuurde heel direct.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yEqM6B05xtaqW72rgsT8OkkB6CM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hQtuJcVFTdHqv6qipHfpiVmq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7AvIciQnDwkLgTHNcJYyZEDBP8I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nY4y6iHPJJHkIxikv5G0jsXk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Van de UK FB pagina
Had a drive with the Renault rep as a passenger. Ok but bland.
Tried to sell us one on the tech but only answered the crunch question when pressed.
Eventually he had to admit that the actual range on a 70 mph motorway journey would be around 235 miles!
And
As they recommend charging the batteries only to 80% it’s even less in reality.
Well it’s a big no from us.
I suppose if you lived in town ( we don’t) it’ll do for you.
Think I’ll be sticking to my 1.5 dci captur!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GT-stoel
jefjef schreef op zondag 17 maart 2024 @ 12:40:
the actual range on a 70 mph motorway journey would be around 235 miles!
https://ev-database.org/n...ech-EV87-220pk-Long-Range
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/78rLG64XowNc1bnKFD_uzXFSqGY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kmaMrl5PH2IUkokPd8y0QgQL.png?f=user_large
meer info:
https://ev-database.org/n...ieradius-elektrische-auto

Als je kijkt naar de Peugeot e-3008 met 98kWh dan komt deze slechts 15km verder
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ua-MgBFQQTeVhB5N34zjmDycgoA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LMZ5uFx25zTSsAh7Q6ovVT2f.png?

[ Voor 12% gewijzigd door GT-stoel op 17-03-2024 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:39
weet imand iets over een AWD uitvoering?

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
jefjef schreef op zondag 17 maart 2024 @ 12:40:
Van de UK FB pagina
Eventually he had to admit that the actual range on a 70 mph motorway journey would be around 235 miles!

Think I’ll be sticking to my 1.5 dci captur!!
Dit is niet echt in tegenspraak met elkaar dus. Wel een beetje zo'n zever FB post, ik bedoel hoeveel FB posts dat WLTP geen realistische maatstaf is van verstokte benzinerijders die dat als argument/reclame/propaganda gebruiken om niet te switchen zijn er nog nodig?

[ Voor 12% gewijzigd door Echnon op 17-03-2024 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrightSun
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-03 18:11
Achter alle waarden in jouw screenshot staat een *. Verderop op de pagina lees ik;
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.
Valt dus weinig uit af te leiden. Ik vermoed dat men de WLTP pakt en daar dan een percentage vanaf haalt zonder in de praktijk gemeten te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GT-stoel
BrightSun schreef op zondag 17 maart 2024 @ 15:19:

Valt dus weinig uit af te leiden. Ik vermoed dat men de WLTP pakt en daar dan een percentage vanaf haalt zonder in de praktijk gemeten te hebben.
Omdat @Jefjef verbaasd en teleurgesteld is over de werkelijke actieradius (+/- 380km bij 110km/u)
heb ik de gegevens van de ev-database getoond.
Het is nog steeds een indicatie/schatting van de werkelijke actieradius (zie de 2e link in mijn vorige post)
maar het zal een stuk realistischer zijn dan de WLTP.

Hierbij de auto's (tot €55.000,-) welke volgens deze EV-database de grootste elektrische actieradius hebben.

https://ev-database.org/n...tPage=0|paging:number=all

Dan doet de Scenic e-tech het relatief gezien toch niet slecht. Als je op dit moment een elektrische actieradius boven de 500km wil hebben dan kom je, een paar auto's uitgezonderd, al snel boven de €60.000,- uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

GT-stoel schreef op zondag 17 maart 2024 @ 18:37:
[...]

Omdat @Jefjef verbaasd en teleurgesteld is over de werkelijke actieradius (+/- 380km bij 110km/u)
heb ik de gegevens van de ev-database getoond.
Het is nog steeds een indicatie/schatting van de werkelijke actieradius (zie de 2e link in mijn vorige post)
maar het zal een stuk realistischer zijn dan de WLTP.

Hierbij de auto's (tot €55.000,-) welke volgens deze EV-database de grootste elektrische actieradius hebben.

https://ev-database.org/n...tPage=0|paging:number=all

Dan doet de Scenic e-tech het relatief gezien toch niet slecht. Als je op dit moment een elektrische actieradius boven de 500km wil hebben dan kom je, een paar auto's uitgezonderd, al snel boven de €60.000,- uit
Mm ik laat nergens blijken dat ik verbaasd en teleurgesteld ben. Vond het gewoon quote om te laten lezen. Niets meer en niets minder. Mijn keuze staat al vast het gaat een techno 87kwh worden met verder alle opties aan gevinkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArievdVoort
De range is een mooi discussiepunt. Ik heb zelf voor de long range versie gekozen omdat ik op vakantie niet om de 200km bij een laadpaal moet staan. Maar hoe belangrijk is het echt?
Ik ga twee keer per jaar op vakantie naar het buitenland, waarbij het voor mij dus echt van toegevoegde waarde is, de rest van het jaar is het leuk maar niet noodzakelijk.

Ps. Komende woensdag kan ik de Scenic etech in het echt bewonderen. Hopelijk kunnen ze me dan ook iets meer vertellen over de levertijd. Die van mij staat nog steeds op 17-06.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maho99
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12:15
ArievdVoort schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:24:
De range is een mooi discussiepunt. Ik heb zelf voor de long range versie gekozen omdat ik op vakantie niet om de 200km bij een laadpaal moet staan. Maar hoe belangrijk is het echt?
Ik ga twee keer per jaar op vakantie naar het buitenland, waarbij het voor mij dus echt van toegevoegde waarde is, de rest van het jaar is het leuk maar niet noodzakelijk.

Ps. Komende woensdag kan ik de Scenic etech in het echt bewonderen. Hopelijk kunnen ze me dan ook iets meer vertellen over de levertijd. Die van mij staat nog steeds op 17-06.
Eens, voor mij geldt hetzelfde. Moet nog wat langer wachten, bestelling van de longe range is geplaatst maar ik moet nog tot oktober wachten ivm looptijd huidige leasecontract. De range van deze auto heeft mij overgehaald om niet weer voor een plug-in hybride te gaan.

Waar ga je de Scenic bewonderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArievdVoort
maho99 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 13:05:
[...]

Eens, voor mij geldt hetzelfde. Moet nog wat langer wachten, bestelling van de longe range is geplaatst maar ik moet nog tot oktober wachten ivm looptijd huidige leasecontract. De range van deze auto heeft mij overgehaald om niet weer voor een plug-in hybride te gaan.

Waar ga je de Scenic bewonderen?
Ik ga naar Fluitenberg, vlakbij Hoogeveen. Heb een uitnodiging van de dealer gekregen. Grote kans dat de auto deze maand dus nog in de showroom staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

ArievdVoort schreef op maandag 18 maart 2024 @ 13:22:
[...]

Ik ga naar Fluitenberg, vlakbij Hoogeveen. Heb een uitnodiging van de dealer gekregen. Grote kans dat de auto deze maand dus nog in de showroom staat.
Tot woensdag dan :-) Ik ga daar ook even kijken op uitnodiging dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArievdVoort
Japie.G schreef op maandag 18 maart 2024 @ 13:38:
[...]

Tot woensdag dan :-) Ik ga daar ook even kijken op uitnodiging dealer
Tot woensdag! Zijn er nog meer mensen die woensdag gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Zag dat ABD ook heeft staan, zo te lezen niet op uitnodiging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurill
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 15:33
Vandaag een offerte binnen gebracht voor een zakelijke lease van een vrij uitgebreide Iconic (Arval BE).

Echter als ik de reacties zo lees over de prijsverschillen bij de verschillende leasemaatschappijen lijkt de kans misschien niet groot dat ze accepteren. Ik ben kwa prijs uitgegaan van een paar collega´s met een basis IX1.

Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GT-stoel
Ik heb vele tests van de Renault Scenic e-tech op internet gezien en gelezen maar onderstaand commentaar van Autoweek over lawaai van de elektromotor heb ik niet eerder waargenomen.

2 tests, 2 ervaringen

1) "Die elektromotor maakt redelijk wat lawaai"
(onderstaande video begint direct bij het commentaar over lawaai van de elektromotor)
YouTube: Renault Scenic E-Tech Electric - AutoWeek Review

2) "Mijn meest positieve punt aan deze auto: de ultieme rust! Ik heb werkelijk nog nooit zo’n stille auto gereden."
https://www.dutchcowboys....car-of-the-year-in-spanje

Nu heb ik zelf al redelijke tijd geleden 2 vrij korte proefritten met zo'n 90% stadsverkeer in een Megane e-tech gemaakt en heb hierbij geen rare geluiden van de elektromotor waargenomen.

Hierbij aldus 2 vragen van mij:
@Kees_frl
Jij bent tot nu toe 1 van de weinige die al met de Scenic e-tech hebt gereden.
Wat is jouw beleving over het geluid?

@Megane e-tech rijders
Ervaren jullie ook "lawaai" van de elektromotor als je met de Megane e-tech even een sprintje wil trekken en wat meer vermogen van de elektromotor vraagt en/of bij het recupereren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-05 09:51
GT-stoel schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 01:42:
Ik heb vele tests van de Renault Scenic e-tech op internet gezien en gelezen maar onderstaand commentaar van Autoweek over lawaai van de elektromotor heb ik niet eerder waargenomen.

2 tests, 2 ervaringen

(onderstaande video begint direct bij het commentaar over lawaai van de elektromotor)

2) "Mijn meest positieve punt aan deze auto: de ultieme rust! Ik heb werkelijk nog nooit zo’n stille auto gereden."

Nu heb ik zelf al redelijke tijd geleden 2 vrij korte proefritten met zo'n 90% stadsverkeer in een Megane e-tech gemaakt en heb hierbij geen rare geluiden van de elektromotor waargenomen.

@Kees_frl

@Megane e-tech rijders
Ervaren jullie ook "lawaai" van de elektromotor als je met de Megane e-tech even een sprintje wil trekken en wat meer vermogen van de elektromotor vraagt en/of bij het recupereren?
Ik vond dat inderdaad ook raar. Ook andere video's (Autoinstavlog en Electrifying o.a.) zeggen dat ie vooral heel stil is.

De Scenic staat hier ook op de lijst voor een leaseauto. Ik ga komend weekend naar Drachten om de Scenic te bewonderen na een tip hier.

Twijfel nog tussen de Techno en Esprit Alpine. Vooral omdat laatstgenoemde alleen maar in (imo saai) wit, grijs en zwart te krijgen is. Ben benieuwd of dat satin grijs een beetje te pruimen is. Vind zelf die rode kleur erg vet. Beide dan wel met two tone lak/zwart dak en waarschijnlijk full options. Maar de velgen van de Techno vind ik weer minder mooi (op video's en foto's) dus daarom dit weekend maar even goed vergelijken :)

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl

2 tests, 2 ervaringen

@Kees_frl

@Megane e-tech rijders
Nu heb ik niet zo lang gereden als mogelijk die journalisten, denk anderhalf uur in totaal.

In de lage snelheid hoor je iets, geen idee of dat een gegenereerd geluidje was of de motoren. Verder helemaal niets opgevallen qua geluid. En daar heb ik echt opgelet.

Was bijvoorbeeld 1 auto (witte Ionic) die bij de zijspiegel meer last had van windgeluid dan de rest en dus ook gemeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-05 22:19
Begreep van Bochane in Apeldoorn dat die deze maand wordt verwacht in de showroom daar. Rij er regelmatig langs dus houdt het eventjes in de gaten. Ben wel erg benieuwd, ook een kanshebber voor de volgende leaseauto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Echnon
Nu heb ik niet zo lang gereden als mogelijk die journalisten, denk anderhalf uur in totaal.

In de lage snelheid hoor je iets, geen idee of dat een gegenereerd geluidje was of de motoren. Verder helemaal niets opgevallen qua geluid. En daar heb ik echt opgelet.

Was bijvoorbeeld 1 auto (witte Ionic) die bij de zijspiegel meer last had van windgeluid dan de rest en dus ook gemeld. :)
Waar ik absoluut 0 reviewers over heb horen praten is dat Harmon Kardon geluidssysteem, lijkt wel of er een NDA op zit ofzo. Heb je dit wel kunnen beluisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Echnon schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 13:57:
[...]

Waar ik absoluut 0 reviewers over heb horen praten is dat Harmon Kardon geluidssysteem, lijkt wel of er een NDA op zit ofzo. Heb je dit wel kunnen beluisteren?
Het zat op iedere auto - maar ik heb mezelf zo ingedeeld dat ik uiteindelijk alleen in de auto zat en dus continu kon rijden en niet hoefde te wisselen met andere rijders maar alleen op auto.

Ik ben er daardoor niet bewust mee bezig geweest - meer op zit positie, rijdgeluiden, aandrijflijn, dashboard dat soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
@Megane e-tech rijders
Nope, helemaal niets.
In het Megane E Tech topic hier op tweakers volgens mij ook nog nooit iemand over gehoord trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
MaSw85 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 07:43:
[...]

Ik vond dat inderdaad ook raar. Ook andere video's (Autoinstavlog en Electrifying o.a.) zeggen dat ie vooral heel stil is.

De Scenic staat hier ook op de lijst voor een leaseauto. Ik ga komend weekend naar Drachten om de Scenic te bewonderen na een tip hier.

Twijfel nog tussen de Techno en Esprit Alpine. Vooral omdat laatstgenoemde alleen maar in (imo saai) wit, grijs en zwart te krijgen is. Ben benieuwd of dat satin grijs een beetje te pruimen is. Vind zelf die rode kleur erg vet. Beide dan wel met two tone lak/zwart dak en waarschijnlijk full options. Maar de velgen van de Techno vind ik weer minder mooi (op video's en foto's) dus daarom dit weekend maar even goed vergelijken :)
Ik ben benieuwd naar je ervaringen en vergelijk. Ver van de bedshow nog hier, maar de overwegingen zijn gelijk met die van jou. Maar waarschijnlijk ga ik eerst nog wat Scenics in het echt zien voordat ik over zelf moet. Ik hen nog geen videos met de Techno gezien, alleen de Ionic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
FJP84 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 19:43:
[...]

Ik ben benieuwd naar je ervaringen en vergelijk. Ver van de bedshow nog hier, maar de overwegingen zijn gelijk met die van jou. Maar waarschijnlijk ga ik eerst nog wat Scenics in het echt zien voordat ik over zelf moet. Ik hen nog geen videos met de Techno gezien, alleen de Ionic.
Ik heb eerder enkel walkaround filmpjes gezien met een witte Iconic (wat een lelijke velgen zeg :+) en daarna enkel review filmpjes met de Esprit Alpine in satin grijs.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JasperNoor
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20-12-2024
Vandaag even bij Nieuwendijk Amsterdam ZO geweest met de vraag wanneer zij de Scenic in de showroom verwachten. Over een paar weken maar zaterdag de 23e staat er 1 voor een dag in de showroom. Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
JasperNoor schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 21:32:
Vandaag even bij Nieuwendijk Amsterdam ZO geweest met de vraag wanneer zij de Scenic in de showroom verwachten. Over een paar weken maar zaterdag de 23e staat er 1 voor een dag in de showroom. Ben benieuwd!
Ik hoop ook dat ze over en paar weken in een showroom staan en je dan ook kan proefrijden. Moet namelijk binnen 4 weken bestellen in de leaseportal na ontvangen van de link (die ik nog niet heb). Fingers crossed... :)

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Echnon
Bestelling is geplaatst voor een iconic, de LM geeft momenteel als levertijd midden juli.

Het augmented vision pack was inderdaad gratis, maar is alleen leuk voor mijn werkgever, de fiscale waarde is er wel door vermeerderd. Maar het zou zomaar ruimte in je leasebudget kunnen geven als je er net tegenaan zit, de actie loopt vooralsnog tot 31 maart.

Ook heb ik de accessoire lijst van Renault goed doorgenomen, wat ik iedereen aanraad, en de dubbele laadbodem er voor de zekerheid nog bij besteld. Een verkoper bij de lokale dealer zei dat bv de dubbele laadbodem bij de iconic inclusief zal zijn, maar die gok ga ik maar niet wagen. Hetzelfde eigenlijk voor de matten, die zaten er in alle videoreviews voor de achterbank dus ook niet in, dus die heb ik ook bijbesteld.

[ Voor 3% gewijzigd door Echnon op 20-03-2024 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Echnon schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 10:46:
Bestelling is geplaatst voor een iconic, de LM geeft momenteel als levertijd midden juli.

Het augmented vision pack was inderdaad gratis, maar is alleen leuk voor mijn werkgever, de fiscale waarde is er wel door vermeerderd. Maar het zou zomaar ruimte in je leasebudget kunnen geven als je er net tegenaan zit, de actie loopt vooralsnog tot 31 maart.

Ook heb ik de accessoire lijst van Renault goed doorgenomen, wat ik iedereen aanraad, en de dubbele laadbodem er voor de zekerheid nog bij besteld. Een verkoper bij de lokale dealer zei dat bv de dubbele laadbodem bij de iconic inclusief zal zijn, maar die gok ga ik maar niet wagen. Hetzelfde eigenlijk voor de matten, die zaten er in alle videoreviews voor de achterbank dus ook niet in, dus die heb ik ook bijbesteld.
augmented vision pack gratis zie ik in de athlon configurator helaas niet terug :)

Zou toch ook wat zijn wanneer de vloermatten er niet bijzitten (achterbank) - ook niet op gelet bij proefrijden. Zal weekend bij de dealer nog even bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
Kees_frl schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 11:20:
[...]

augmented vision pack gratis zie ik in de athlon configurator helaas niet terug :)
Ja daar ben ik wel zelf achteraan moeten gaan, het is uiteindelijk in de praktijk opgevoerd als een accessoire "korting" van -1000 euro, naast dat het pack zelf natuurlijk is aangevinkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Echnon op 20-03-2024 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Echnon schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 11:31:
[...]

Ja daar ben ik wel zelf achteraan moeten gaan, het is uiteindelijk in de praktijk opgevoerd als een accessoire "korting" van -1000 euro, naast dat het pack zelf natuurlijk is aangevinkt.
Maar dan wel vreemd dat de fiscale waarde omhoog is gegaan, in het verleden ook wel gehad maar ging de prijs niet omhoog. :)

Welke LM besteld? Zal ook eens vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Fiscale waarde is een RDW aangelegenheid. Het komt ook wel eens voor dat twee exact gelijke auto's met opvolgend kenteken verschillende waarden hebben.
Ik heb wel begrepen dat het doorgaans rechtstreeks van de fabrikant of importeur wordt overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoianddoei
  • Laatst online: 08:05
@ArievdVoort en @Japie.G Hoe was het bezoekje aan de dealer vandaag? Nog foto's of bijzonderheden om met ons te delen :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArievdVoort
Hoianddoei schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 19:05:
@ArievdVoort en @Japie.G Hoe was het bezoekje aan de dealer vandaag? Nog foto's of bijzonderheden om met ons te delen :D
Geen nieuwe dingen gehoord. Misschien komt dat ook omdat iedereen hier al zoveel weet :*)

Heb nog een paar foto's gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZIgu0JMk14I-xFcFjPc54KtZtXw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9PB4X1M0BQ1ahN5lg0Tsi58f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7NvKhgAve9PJYmpkon-zw9Juvro=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pCB6qOrm3MqRuWav44XGpywX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ol4QIS6-1Dtzuz6f_MQ-VZFmsFs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fi43imx0MtoX5ndVlPmJgbTQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BzXb4nkZvcgm6_3dckAk9RJFZ08=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OjLaAul3y32is2Cn6C5jgTSV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Japie.G
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

Was leuk, geen nieuws inderdaad! Hij was qua maatvoering boven verwachting voor mij. Helaas vandaag ook een zeeeeeeer tegenvallende inruilwaarde voor mijn megane etech gekregen dus voor mij gaat het hem waarschijnlijk niet worden. Helaas, want zeer onder de indruk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iRoacznwMME7-gSnV4otTvY-USo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xUNLlKB0LjFBLXDhe660rSIi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iLzFndjKg9NEblKnIP8RNtyyHjo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9fkCnRox1CTwuZvfgDM0bei5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door Japie.G op 20-03-2024 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Japie.G schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 22:10:
Was leuk, geen nieuws inderdaad! Hij was qua maatvoering boven verwachting voor mij. Helaas vandaag ook een zeeeeeeer tegenvallende inruilwaarde voor mijn megane etech gekregen dus voor mij gaat het hem waarschijnlijk niet worden. Helaas, want zeer onder de indruk!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat is dat toch met die inruilwaardes? Ik heb net een heel mooie gekregen waardoor ik niet moest twijfelen om de Scenic aan te schaffen. Megane E Tech van feb23.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH84
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19-04 20:18
Ik ben dit topic al een tijdje aan het volgen. Ik ben ook zeer geïnteresseerd in een Scenic. Echter we hebben 3 kinderen die allen op de achterbank moeten kunnen zitten. 2 in een kinderstoel. Dus ruimte op de achterbank is belangrijk. Op dit moment rij ik een Kia eNiro. Als vervanging staat een Kona hoog op het lijstje. Daarin heeft de middelste persoon 25 cm ruimte tussen de stoelen. Heeft iemand die de Scenic gezien heeft een idee of de ruimte gelijkwaardig of liever meer is dan 25 cm?
Pagina: 1 ... 3 ... 45 Laatste