Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic

Pagina: 1 ... 4 ... 49 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dansko84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-07 11:26
Japie.G schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 22:10:
Was leuk, geen nieuws inderdaad! Hij was qua maatvoering boven verwachting voor mij. Helaas vandaag ook een zeeeeeeer tegenvallende inruilwaarde voor mijn megane etech gekregen dus voor mij gaat het hem waarschijnlijk niet worden. Helaas, want zeer onder de indruk!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zie Android 12, als ik https://source.android.com/docs/automotive/start/releases bekijk dan bestaat Android 14 voor Automotive inmiddels... Loopt Renault dan niet enorm achter met het besturingssysteem?

Overigens, Stam dealers geeft aanstaande dinsdag de mogelijkheid om de Scenic te bezichtigen (na aanmelding). Ik had begrepen dat van de huidige auto's op kenteken er een aantal voor de Stam dealers zou zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Dansko84 op 21-03-2024 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArievdVoort
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 20-06 10:47
SH84 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 09:39:
Ik ben dit topic al een tijdje aan het volgen. Ik ben ook zeer geïnteresseerd in een Scenic. Echter we hebben 3 kinderen die allen op de achterbank moeten kunnen zitten. 2 in een kinderstoel. Dus ruimte op de achterbank is belangrijk. Op dit moment rij ik een Kia eNiro. Als vervanging staat een Kona hoog op het lijstje. Daarin heeft de middelste persoon 25 cm ruimte tussen de stoelen. Heeft iemand die de Scenic gezien heeft een idee of de ruimte gelijkwaardig of liever meer is dan 25 cm?
Ik betwijfel of die derde persoon dan heel comfortabel kan zitten.
Met een paar weken staat de auto in de showroom, dus dan is het vast beter te beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArievdVoort
Dansko84 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 10:12:
[...]

Ik zie Android 12, als ik https://source.android.com/docs/automotive/start/releases bekijk dan bestaat Android 14 voor Automotive inmiddels... Loopt Renault dan niet enorm achter met het besturingssysteem?

Overigens, Stam dealers geeft aanstaande dinsdag de mogelijkheid om de Scenic te bezichtigen (na aanmelding). Ik had begrepen dat van de huidige auto's op kenteken er een aantal voor de Stam dealers zou zijn.
Ik denk dat het wel meevalt. Ik zie bij Android 12 als last updated datum 2024-02-01 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:43

Japie.G

Colour Classic

Wat betekend 'batterij code (meebestellen)' in de configurator van renault eigenlijk? Iemand een idee?

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:31
ArievdVoort schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 11:04:
[...]
Ik denk dat het wel meevalt. Ik zie bij Android 12 als last updated datum 2024-02-01 staan.
Security updates zullen ze vast wel meenemen, maar zomaar even de major versie updaten is wel een dingetje denk ik. Het zijn ten eerste geen softwarebedrijven, en ze hebben daarnaast allerlei componenten van andere leveranciers die ze moeten integreren. Het zou me niets verbazen als ze nooit een major versie zullen updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:46
Caelorum schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 11:44:
[...]

Security updates zullen ze vast wel meenemen, maar zomaar even de major versie updaten is wel een dingetje denk ik. Het zijn ten eerste geen softwarebedrijven, en ze hebben daarnaast allerlei componenten van andere leveranciers die ze moeten integreren. Het zou me niets verbazen als ze nooit een major versie zullen updaten.
en de vraag is dan zoals altijd weer wat ga je missen / last van hebben. (ik heb eerlijk geen idee) :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

[...]

[...]Het zou me niets verbazen als ze nooit een major versie zullen updaten.
de megane gaat van 10 naar 12 deze zomer :-) Ook wel verklaarbaar, lijkt me nog erger om als automerk zijnde meerdere versies te moeten onderhouden. Dan beter allemaal naar dezelfde versie.

[ Voor 56% gewijzigd door Japie.G op 21-03-2024 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dansko84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-07 11:26
[...]

Exact, Android Automotive 12 is van 2021. Je zou zeggen dat je bij een nieuwe auto ook voor één van de nieuwste besturingssystemen zou kiezen (13, of 14). 14 is mogelijk nét iets te nieuw (5 maanden oud).
Kees_frl schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 11:53:
[...]

en de vraag is dan zoals altijd weer wat ga je missen / last van hebben. (ik heb eerlijk geen idee) :)
Het gaat niet zozeer om het missen van zaken m.b.t. een nieuw OS. Waarom zou je je Android telefoon willen updaten van Android 12 naar 14? Dat heeft vaak te maken met enerzijds supportability van Google en vaak in mindere mate nieuwe features (waaronder óók additionele security updates/features). Android 11 is inmiddels end of support (dus geen security updates meer, 12 is de volgende die end of support zal worden).

[ Voor 12% gewijzigd door Dansko84 op 21-03-2024 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 16:37
Dansko84 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 10:12:
[...]

EX30 wordt ook uitgeleverd met 12, ik denk dat je je verwachtingen bij moet stellen, auto software gaat nooit zo snel (muv Tesla, maar die heeft wel een aantal rechtzaken aan de broek hangen door falende FSD)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Dansko84 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 12:09:
[...]
Android 11 is inmiddels end of support (dus geen security updates meer, 12 is de volgende die end of support zal worden).
Met de kanttekening dat de support for Android en Android Automotive heel anders is. Google is niet heel erg open over de support termijn van Android Automotive, maar Volkswagen levert bijv. 15 jaar support op hun auto's met Android Automotive.
Je kan er dus vanuit gaan dat AA12 nog makkelijk tot 2035 aan support krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-07 23:19
Japie.G schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 11:40:
Wat betekend 'batterij code (meebestellen)' in de configurator van renault eigenlijk? Iemand een idee?
Iets intern bij Renault, vroeger kon je batterij huren, heeft daarmee te maken...waarom het nog vermeld staat is me een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Heeft de scenic eigenlijk ook puddle lights zoals de megane? Vergeten te kijken..

Edit, ja, vanaf techno

[ Voor 13% gewijzigd door Japie.G op 22-03-2024 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArievdVoort
Foto's van de introductie bij ABD in Drachten.

https://www.waldnet.nl/wn...c_in_De_Sluisfabriek.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Die zwarte Scenic in Drachten zat echt onder de krassen :X Donkere setting en aantal lampen er op.... leek wel of ze de auto met zo'n wasbezem hadden schoongemaakt die nog vol zand zat :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koena
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 28-06-2024
net in de auto gezeten. Is mooi, maar het is toch met de knieen naar omhoog zitten (weinig diepte). Je kan er als grote (>1.9m ) ruim in zitten, maar zetel staat toch vrij laag, behalve in hoogste stand, maar dan zie je op de rand van het dak.
De Tecno versie zou pas in juli in de garages komen... en levertermijn 6 maanden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-07 15:18
Nice! Ik ga straks nog even naar Drachten. Zal ook wat foto's maken.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Koena schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 12:42:
net in de auto gezeten. Is mooi, maar het is toch met de knieen naar omhoog zitten (weinig diepte). Je kan er als grote (>1.9m ) ruim in zitten, maar zetel staat toch vrij laag, behalve in hoogste stand, maar dan zie je op de rand van het dak.
De Tecno versie zou pas in juli in de garages komen... en levertermijn 6 maanden.
Die zes maanden is voor de techno versie?

Ja dat omhoog zitten herken ik wel. Ik ben echter 2.04 en moet de eerste auto nog tegenkomen waar ik wel volledig steun heb.

Ja de duurdere Mercedessen heb ik gezien hebben extra deel aan de stoel. Maar dat is ook weer een ander prijskaartje.

Welke auto / merk rij je nu die het wat beter heeft? Kan ik daar nog even naar kijken voor ik de keuze van de Scenic maak.

Ik had trouwens het idee dat de elektrische stoel mij iets meer hoofdruimte gaf... Meestal is dat het geval bij de handmatig verstelbare stoelen. Bijzonder, nog even zien uit te zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArievdVoort
Koena schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 12:42:
Ik heb in januari de Techno versie besteld. De leverdatum staat op 17-6 en afgelopen week heb ik te horen gekregen dat dit hoogstwaarschijnlijk gehaald gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GT-stoel
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 31-12-2024
ArievdVoort schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 14:54:
[...]
Ik heb in januari de Techno versie besteld. De leverdatum staat op 17-6 en afgelopen week heb ik te horen gekregen dat dit hoogstwaarschijnlijk gehaald gaat worden.
Dan zit je net op het overslagpunt richting de nieuwe kenteken combinatie.
Volgens onderstaande kentekenvoorspeller gebeurt dit rond 19-6-2024
https://www.kenteken.tv/kentekenvoorspeller.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArievdVoort
GT-stoel schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 15:09:
[...]

Dan zit je net op het overslagpunt richting de nieuwe kenteken combinatie.
Volgens onderstaande kentekenvoorspeller gebeurt dit rond 19-6-2024
https://www.kenteken.tv/kentekenvoorspeller.php
In dat geval is de kans groot dat ik de auto net een paar dagen later krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperNoor
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20-12-2024
Vandaag in Amsterdam gaan kijken. Mooie auto, ruim, maar vond het harde kunststof her en der tegenvallen. Bijvoorbeeld bovenste strook bij het raam. Hier had ik hogere verwachtingen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MaSw85
Vanmiddag wezen kijken in Drachten. Mooie auto, enige waar ik wat moeite mee heb is die enorme tildrempel bij de kofferbak en dat het daar achter zo'n 25 cm dieper is. Daarnaast vind ik het (zoals al eerder gezegd) jammer dat de Esprit Alpine niet ook in blauw of rood te krijgen is. Maar grey schichte satin is best een fijne kleur, zeker als de zon er een beetje op schijnt. Verder is de eerste indruk van de auto goed. Gegevens achtergelaten, volgende week gaat de zwarte dagelijks rouleren bij de vestigingen van ABD voor proefritten. Maar even kijken of het goed uit komt.

Levering 'eind april' volgens de verkoper indien het niet al te veel opties heeft (blijkbaar is er al wat geproduceerd), anders moet je aan juni/juli denken (voor de Esprit Alpine).

Zoals aangegeven ook wat foto's gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P72iZRrUCkPigdgNevCQiHVgwZ8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D4ecfM2dExw04bqzNNODu48i.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Toj1EBIa0RFJWfyV7hG4C0UrZAk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7BjxeZC6DghXHzmj32mNPwXZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AgQCzK_s-TPb31qfbQ0mG_tO6hc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Sq38l1kn5eLkwVSckNGtzhN.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dh4px4h6gSBpkT7sk2auQMmEy6I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/krKHLToaJHtqSeLJeTZ2Kx27.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O9_zLmp857TrJVmCON6V4xPV0CU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M77kk08ASIe148jP9fDBC3N4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l7tdR5zrPBPKNsdcNYkd_VfScAM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kuUE7eoS1eoi7CHDkjInfvWp.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4lA-YGIbimHjpSun36TcXmHEJRE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GmChat0DWOkIe4H3ZL9IREYe.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c-YqPggmcEAtfYEvBILwhl1Fvdw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O0tjyCKpL3vum6Wnv0qeL8P3.jpg?f=fotoalbum_tile

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Blijft een mooie wagen.

Ik als prive rijder overweeg mijn megane om te ruilen voor scenic techno comfort range in zwart. Icm subsidie is de prijs wel erg aantrekkelijk voor die versie. De andere versies zijn ver buiten mijn budget.

[ Voor 11% gewijzigd door Japie.G op 24-03-2024 11:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GT-stoel
Het is inderdaad een mooie wagen. Zeker in het zwart.
@MaSw85 bedankt voor de mooie foto's.

Wat me wel opvalt is dat de kleuren op de werkelijke zwarte auto er wel anders uit zien dan in de Renault configurator.
En dan bedoel ik niet de lak maar de wielkasten en de raamomleining.
In de configurator worden deze ook als zwart (of bijna zwart) weergegeven maar in werkelijkheid is dit blijkbaar/helaas meer halfgrijs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HnOrv9YDKi73eYoVen8itMzf_OE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5WF4l1945qvRfQ4hMi2WOesr.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaSw85
GT-stoel schreef op zondag 24 maart 2024 @ 13:49:
Het is inderdaad een mooie wagen. Zeker in het zwart.
@MaSw85 bedankt voor de mooie foto's.

Wat me wel opvalt is dat de kleuren op de werkelijke zwarte auto er wel anders uit zien dan in de Renault configurator.
En dan bedoel ik niet de lak maar de wielkasten en de raamomleining.
In de configurator worden deze ook als zwart (of bijna zwart) weergegeven maar in werkelijkheid is dit blijkbaar/helaas meer halfgrijs.

[Afbeelding]
Dat is inderdaad wat misleidend. Vind zelf de wielkasten en dat stuk onderin de deuren beter passen bij de grijze kleur dan bij het zwart. Maar in het zwart is de auto ook best mooi. En scheelt €1600 met de satijngrijze kleur. Is toch weer €21 per maand in de lease...

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:29
Japie.G schreef op zondag 24 maart 2024 @ 11:02:
Blijft een mooie wagen.

Ik als prive rijder overweeg mijn megane om te ruilen voor scenic techno comfort range in zwart. Icm subsidie is de prijs wel erg aantrekkelijk voor die versie.
Had je op de Megane geen subsidie gekregen dan?
Dit i.v.m. dit soort zinnen op de rijksoverheid-pagina;

- In de looptijd van SEPP kunt u één keer subsidie krijgen als u voldoet aan de voorwaarden.
- De gekochte gebruikte elektrische personenauto staat minimaal 3 jaar op uw naam.

Maar buiten dat, kleur zwart is toch bijbetalen? Dan ga je toch over de 45k heen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Zjanzjak schreef op zondag 24 maart 2024 @ 17:04:
[...]

Had je op de Megane geen subsidie gekregen dan?
Dit i.v.m. dit soort zinnen op de rijksoverheid-pagina;

- In de looptijd van SEPP kunt u één keer subsidie krijgen als u voldoet aan de voorwaarden.
- De gekochte gebruikte elektrische personenauto staat minimaal 3 jaar op uw naam.

Maar buiten dat, kleur zwart is toch bijbetalen? Dan ga je toch over de 45k heen?
De waarde op kenteken is leidend, en reeds verkregen subsidie moet (deels) worden terugbetaald. Maar das een discussie voor een ander topic 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garrettvr
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-07 11:59
Afgelopen week heb ik ook even mogen kijken bij de Renault Scenic en naast dat het een ontzettend geslaagde auto is zijn er toch 2 zaken die mij het meeste bij zijn gebleven;
  • De Alpine uitvoering heeft geen elektrisch verstelbare stoelen. Dit mag je toch wel verwachten voor een auto van ong. 50k.
  • Til drempel kofferbak is aanzienlijk hoog, maar dat is al eerder genoemd
Moet wel zeggen dat het grijze matte kleurtje in combinatie met zwart dak een ontzettend geslaagde kleur is maar wat ik dan niet zo goed begrijp zijn de kunststoffen wiel-omlijstingen......

Verder van binnen ontzettend ruime auto en deze staat voorlopig bovenaan op mijn lijstje als nieuwe lease auto :D

[ Voor 3% gewijzigd door Garrettvr op 25-03-2024 08:21 ]

Groetjes van G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koena
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 28-06-2024
Ons was inderdaad gezegd dat de techno versie levertermijn heeft van 6 maanden (bij nu bestellen).
Wat betreft zitten/knieen opgetrokken: wij hadden de indruk dat de Hyundai Kona electric beter zat (wij zijn ong. 1.9m lang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Koena schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:40:
Ons was inderdaad gezegd dat de techno versie levertermijn heeft van 6 maanden (bij nu bestellen).
Wat betreft zitten/knieen opgetrokken: wij hadden de indruk dat de Hyundai Kona electric beter zat (wij zijn ong. 1.9m lang).
Belgie? Of Nederland? Geen idee of daar verschil in zit nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Japie.G schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:13:
[...]

Belgie? Of Nederland? Geen idee of daar verschil in zit nog.
Hier Techno, bestelbon 14/01/24 - levertijd vermeldt 28/06/24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3power
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-07 08:03
Als je de voor de techno gaat in rouge flamme heb je nog ruimte voor 1 optie om binnen de EV subidiegrens te blijven: Harman Kardon of electrisch verstelbare en verwarmbare stoelen. Voor welke optie zouden jullie kiezen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArievdVoort
m3power schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:53:
Als je de voor de techno gaat in rouge flamme heb je nog ruimte voor 1 optie om binnen de EV subidiegrens te blijven: Harman Kardon of electrisch verstelbare en verwarmbare stoelen. Voor welke optie zouden jullie kiezen?
Ik weet niet hoe het nu is, maar in het begin zat er een fout op de website bij het samenstellen.
Ik heb voor optie "Pack advanced driving assist" gekozen.
Op de site stond het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TDR2bYBTeNrYuZXcaifHJ7YrR5M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AFqaJM0HpV8C27rTmSdnM2Zv.png?f=user_large

Maar in de prijslijst staat het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2J-5Mq1pPTHRL6YvBqn9j5rFA0Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/r7OTc4dWx175BV5Nx5Z07DlC.png?f=user_large

Navraag bij de dealer leerde mij dat de prijslijst correct is.
Dus het pakket is inclusief:
- electrisch verwarmbaar stuurwiel
- electrisch inklapbare buitenspiegels met geheugenfunctie

Heeft verder niets met de stoelen te maken, maar leek mij toch nog even goed om te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3power
Is dit het pakket dat 'gratis' bij de techno wordt aangeboden? Zoja verhoogt dit niet de fiscale waarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArievdVoort
m3power schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:08:
Is dit het pakket dat 'gratis' bij de techno wordt aangeboden? Zoja verhoogt dit niet de fiscale waarde?
Ja, dat is inderdaad de aanbieding.
Ik kon er helaas geen gebruik van maken omdat de leasemaatschappij al een korting had bedongen.
Voor mij maakt het weinig tot geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
MaSw85 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 19:52:
Gegevens achtergelaten, volgende week gaat de zwarte dagelijks rouleren bij de vestigingen van ABD voor proefritten. Maar even kijken of het goed uit komt.
En dat komt het. Vrijdagochtend een proefrit gepland in Drachten. Daar staat ie donderdag en vrijdag. Dus voor de liefhebber uit de buurt: Als je nu belt, kun je vast nog een proefrit plannen op een van deze dagen. Ze zullen nu de lijst wel verder af gaan bellen ook :)

[ Voor 6% gewijzigd door MaSw85 op 25-03-2024 16:05 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoianddoei
  • Laatst online: 23:55
Ik las toevallig deze review vandaag: https://autofans.be/rijte...enic-e-tech-electric-2024.
Waar ik vooral benieuwd naar was, is de actieradius in de praktijk. Daar hebben ze toch een interessant stukje over geschreven:
Een elektrische auto is echter maar zo goed als zijn actieradius. Zo werd het gemiddelde verbruik van onze 220 pk sterke Esprit Alpine-versie met grote accu vastgesteld op 17,2 kWh, goed voor een theoretische actieradius van 611 kilometer… En jawel: Over een afstand van ongeveer honderd kilometer eindigde onze boordcomputer op een gemiddelde actieradius die identiek was aan het homologatiecijfer! We kunnen er dus zeker van zijn dat het bereiken van de 500/550 kilometergrens kinderspel wordt
Jammergenoeg vertellen ze niet heel veel meer over rijcondities, maar is dit de eerste review die ik heb gelezen/gezien waar ze de 500km zouden kunnen halen met 1 volle accu. Ben benieuwd of we binnenkort meer praktijktest te zien krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
m3power schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:53:
Als ik moest kiezen tussen welke optie dan ook en elektrisch verstelbare stoelen dan in ieder geval NOOIT elektrisch verstelbare stoelen.
Ik stel mijn stoel 1 keer in en daarna niet meer, die paar keer dat vrouwlief de auto gebruikt is het verstellen van de stoel een handeling van nog geen 30 seconden voor haar, en zo ook weer voor mij.
Een handeling die ons ook totaal maar dan ook totaal niet boeit.
Ik vind het dus erg onnodig, tenzij je 10 x per dag van bestuurder verwisselt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Ik vind het sowieso idioot dat je voor elektrische stoelverwarming op de techno ook dus per se die elektrische stoelverstelling erbij moet nemen. Handige jongens daar bij Renault🤪 Maargoed, mijn keus gaat wel naar dat pakket aangezien stoelverwarming in een ev wel fijn is.

[ Voor 20% gewijzigd door Japie.G op 26-03-2024 06:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Japie.G schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 06:32:
aangezien stoelverwarming in een ev wel fijn is.
Eigenlijk meer een must have.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arneeuh
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-05 14:09
Zjanzjak schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 12:45:
[...]

Eigenlijk meer een must have.
Bwa, ik heb dat al 5 jaar nu en nog nooit gebruikt. Ik verkies gewone luchtverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Oh hij gaat automatisch aan in de Model 3 en dat is toch wel heerlijk. Kan de luchtverwarming ook zachter en dat is dan weer efficienter in een 2019 model zonder warmtepomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
arneeuh schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 12:49:
[...]

Bwa, ik heb dat al 5 jaar nu en nog nooit gebruikt. Ik verkies gewone luchtverwarming.
Ik had stuur- en stoelverwarming op de Focus die ik tot 1 januari reed. Daarna en nu nog een Seat Leon ST als voorloopauto vanwege baanwissel en daar zit het niet op. Heb het wel degelijk gemist. Zo'n stuur of stoel is een stuk sneller warm dan de gewone verwarming en dat is met de frissere temperaturen (en voor een koukleum zoals mijn vrouw) wel erg fijn hoor! Bij een EV zou ik dat eigenlijk wel als standaard verwachten :)

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Japie.G schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 22:10:
Was leuk, geen nieuws inderdaad! Hij was qua maatvoering boven verwachting voor mij. Helaas vandaag ook een zeeeeeeer tegenvallende inruilwaarde voor mijn megane etech gekregen dus voor mij gaat het hem waarschijnlijk niet worden. Helaas, want zeer onder de indruk!
toch er uit gekomen met de dealer!. Nu wachten op levering van zwarte techno comforttrange 170pk scenic :-) Verwachte levertijd 3 maanden, for what it's worth... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArievdVoort
Japie.G schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 05:40:
[...]

toch er uit gekomen met de dealer!. Nu wachten op levering van zwarte techno comforttrange 170pk scenic :-) Verwachte levertijd 3 maanden, for what it's worth... _/-\o_
Nice! Mocht die levertijd van 3 maanden kloppen, dan is dat wel heel netjes.
Succes met aftellen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

ArievdVoort schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 07:45:
[...]

Ik ga er maar niet van uit. Mijn grote voordeel is dat ik nu in een megane e-tech rijd, wat minstens zo'n fijne wagen is (gewoon dezelfde, op de ruimte na). Het zal me dus wat dat betreft een beetje aan mn r**t roesten. Desalniettemin.. hoe eerder hoe beter haha

[ Voor 4% gewijzigd door Japie.G op 27-03-2024 07:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArievdVoort
Japie.G schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 07:50:
[...]

Ik ga er maar niet van uit. Mijn grote voordeel is dat ik nu in een megane e-tech rijd, wat minstens zo'n fijne wagen is (gewoon dezelfde, op de ruimte na). Het zal me dus wat dat betreft een beetje aan mn r**t roesten. Desalniettemin.. hoe eerder hoe beter haha
Ja, dat snap ik. Die van mij staat op 17-06 en ik hoop dat ze het in ieder geval gaan redden voor de zomervakantie. Die ruimte heb ik namelijk echt nodig en mijn tijdelijke auto heeft die ruimte niet.

Ik heb bij de dealer nogmaals nagevraagd of ze mij het VIN nummer willen overhandigen op het moment dat deze bekend is. Op de site van Renault wordt namelijk aangegeven dat je je auto vanaf dan kan volgen. https://www.renault.nl/renault-connect/ccs2-how-to.html
Helaas hebben ze het VIN nummer op dit moment nog niet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanopzij
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-11-2024
ArievdVoort schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 08:52:
[...]

Ja, dat snap ik. Die van mij staat op 17-06 en ik hoop dat ze het in ieder geval gaan redden voor de zomervakantie. Die ruimte heb ik namelijk echt nodig en mijn tijdelijke auto heeft die ruimte niet.

Ik heb bij de dealer nogmaals nagevraagd of ze mij het VIN nummer willen overhandigen op het moment dat deze bekend is. Op de site van Renault wordt namelijk aangegeven dat je je auto vanaf dan kan volgen. https://www.renault.nl/renault-connect/ccs2-how-to.html
Helaas hebben ze het VIN nummer op dit moment nog niet ontvangen.
Hier dezelfde leverdatum gekregen, met bestelling in januari.
Ik vermoed dat er dus vanuit Renault een uitlevering in 24-25 op z'n vroegst is aangegeven. Met dat in het achterhoofd zou ik het ook wel erg vroeg vinden als er nu al een chassisnummer beschikbaar is, maar laat vooral weten als je die al hebt gekregen! Ik verwacht dat na het bekend zijn van het chassisnummer de levering nooit heel erg lang meer kan duren. Een trip met trein/vrachtauto vanuit noord Frankrijk kan toch nooit lang duren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
vanopzij schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:57:
[...]

Hier dezelfde leverdatum gekregen, met bestelling in januari.
Ik vermoed dat er dus vanuit Renault een uitlevering in 24-25 op z'n vroegst is aangegeven. Met dat in het achterhoofd zou ik het ook wel erg vroeg vinden als er nu al een chassisnummer beschikbaar is, maar laat vooral weten als je die al hebt gekregen! Ik verwacht dat na het bekend zijn van het chassisnummer de levering nooit heel erg lang meer kan duren. Een trip met trein/vrachtauto vanuit noord Frankrijk kan toch nooit lang duren....
De trip niet nee, maar de tijd tussen einde fabriekslijn en laden op de camion kan wel heel lang duren, er is op dit moment een groot tekort aan vrachtwagenchauffeurs....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanopzij
TaxiGilbert schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 15:03:
[...]

De trip niet nee, maar de tijd tussen einde fabriekslijn en laden op de camion kan wel heel lang duren, er is op dit moment een groot tekort aan vrachtwagenchauffeurs....
Misschien kunnen we hier op het forum iets regelen met een vrachtwagen chauffer... 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kees_frl
roadtrip, rondleiding fabriek en dan zelf ophalen terugrijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
TaxiGilbert schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 15:03:

Dit was ook het geval met de Megane, wagens die al gereed waren maar niet weg kwamen bij de fabriek.
Plus ook nog een akkefietje dat er een paar weken in Oosterhout (Gefco) bleven staan en niet weg mochten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marco.n
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 11-07 10:15
ArievdVoort schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 07:45:
[...]

Vandaag ook bij de dealer geweest waar de Alpine editie als showmodel ter bezichtiging buiten stond.
De dealer gaf aan dat als er nu besteld wordt de levering voor een comfort range techno rond eind augustus is en de long range techno eind september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArievdVoort
marco.n schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:35:
[...]

Vandaag ook bij de dealer geweest waar de Alpine editie als showmodel ter bezichtiging buiten stond.
De dealer gaf aan dat als er nu besteld wordt de levering voor een comfort range techno rond eind augustus is en de long range techno eind september.
Toch raar, die wisselende geluiden. Maar deze tijden komen wel meer overeen met de tijd die ik er ook op moet wachten, namelijk 5 maanden. Ik vind alles goed, zolang het maar voor de zomervakantie is.
De ruimte die de auto bied hebben we namelijk echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GT-stoel
marco.n schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:35:
@marco.n
Bij welke Renault dealer ben jij langs geweest? Ook in omgeving Friesland?
Als er een Renault dealer in omgeving Rotterdam is die een Scenic e-tech Alpine heeft staan dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH84
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 23:33
Vandaag ga ik kijken bij Stam in Soest, benieuwd welke uitvoering ze daar hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
ArievdVoort schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 21:32:
[...]

Toch raar, die wisselende geluiden. Maar deze tijden komen wel meer overeen met de tijd die ik er ook op moet wachten, namelijk 5 maanden. Ik vind alles goed, zolang het maar voor de zomervakantie is.
De ruimte die de auto bied hebben we namelijk echt nodig.
Misschien een lijstje bijhouden van mensen die al besteld hebben, welke uitvoering dan, en bij dealer of LM.

Ik weet niet of er genoeg mensen zijn voor een apart levertijden topic... Ik denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Sommigen houden in google een soort lijstje bij - geen idee hoe dat werkt maar mogelijk is dat iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanopzij
SH84 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 06:21:
Vandaag ga ik kijken bij Stam in Soest, benieuwd welke uitvoering ze daar hebben staan.
Ik ben morgen weer in de buurt van Stam Amersfoort dus wil daar ook even binnen wippen, al heb ik besteld bij Bochane in Zeist. Van Bochane kreeg ik te horen dat ze nog niet exact wisten wanneer er een in de showroom zou staan, mogelijk pas halverwege april kreeg ik als indicatie te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Echnon schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 11:15:
[...]

Misschien een lijstje bijhouden van mensen die al besteld hebben, welke uitvoering dan, en bij dealer of LM.

Ik weet niet of er genoeg mensen zijn voor een apart levertijden topic... Ik denk het niet.
* Japie.G
Uitvoering: Techno 170pk comfort range
Kleur: Noir
Dealer: Terwolde
Verwachtte levering 3 maanden (geloof er geen snars van 8)7 (maar hoop het wel natuurlijk))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweetyvogel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:48
Afgelopen weekend bij Nieuwendijk ZO Amsterdam geweest en ook een Scenic E-Tech Esprit Alpine besteld in de kleur Noir.
Als extra aanpassing stoelen niet in stof maar leder.

Levertijd nog niet duidelijk maar planning staat op Q3, we gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoianddoei
@MartijnEV zou je deze tabel kunnen toevoegen aan de topicstart? Dan kunnen we wellicht een beetje bijhouden wie wanneer heeft besteld en straks met de levertijden kijken of dit een beetje klopt met wat er verteld wordt:

Tweakers-naamGereserveerd/Besteld op:Verwachte leverdatum:Uitvoering:Kleur:Extra opties:
@Hoianddoei27-01-2024Verwachting week 31 / 2024EV87 220 pk long range esprit AlpineNoir Etoilé metallicSolarbay panorama dak en pack advanced driving assist & augmented vision

Mocht je er niet aan toekomen, zou je mij kunnen toevoegen aan dit topic, zodat ik wellicht het lijstje kan bijhouden?

Thanks! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Hoianddoei op 28-03-2024 14:07 . Reden: extra opties toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3power
tweetyvogel schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 12:45:
Afgelopen weekend bij Nieuwendijk ZO Amsterdam geweest en ook een Scenic E-Tech Esprit Alpine besteld in de kleur Noir.
Als extra aanpassing stoelen niet in stof maar leder.

Levertijd nog niet duidelijk maar planning staat op Q3, we gaan het zien.
Kan dat? DIe mogelijkheid zie ik helemaal niet in de prijslijst of via de configurator op renault.nl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweetyvogel
Alles is “bijna” mogelijk, alleen kost het uiteraard extra 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Hoianddoei schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 13:00:
@MartijnEV zou je deze tabel kunnen toevoegen aan de topicstart? Dan kunnen we wellicht een beetje bijhouden wie wanneer heeft besteld en straks met de levertijden kijken of dit een beetje klopt met wat er verteld wordt:

Tweakers-naamGereserveerd/Besteld op:Verwachte leverdatum:Uitvoering:Kleur:
@Hoianddoei27-01-2024Verwachting week 31 / 2024EV87 220 pk long range esprit AlpineNoir Etoilé metallic

Mocht je er niet aan toekomen, zou je mij kunnen toevoegen aan dit topic, zodat ik wellicht het lijstje kan bijhouden?

Thanks! :)
Heb je nog opties erbij besteld? :) misschien ook nog wel een goede voor de tabel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoianddoei
Kees_frl schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 13:24:
[...]

Heb je nog opties erbij besteld? :) misschien ook nog wel een goede voor de tabel
Goeie, tabelletje bijgewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanopzij
Tweakers-naamGereserveerd/Besteld op:Verwachte leverdatum:Uitvoering:Kleur:Extra opties:
@Hoianddoei27-01-2024Verwachting week 31 / 2024EV87 220 pk long range esprit AlpineNoir Etoilé metallicSolarbay panorama dak en pack advanced driving assist & augmented vision
@vanopzij24-01-2024Verwachting week 25 / 2024EV87 220 pk long range iconicRouge Flame19"velgen & early bird pack augmented vision & trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

@vanopzij24-01-2024Verwachting week 25 / 2024EV87 220 pk long range iconicRouge Flame19"velgen & early bird pack augmented vision & trekhaak
@Japie.G25-03-2024Verwachting week 26 / 2024EV60 170 pk comfort range iconicNoir ÉtoiléEarly bird pack advanced driving & augmented vision & Pack comfort premium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Hoianddoei schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:07:
[...]

Goeie, tabelletje bijgewerkt!
Hoe vul je die tabel aan? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH84
vanopzij schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 12:13:
[...]

Ik ben morgen weer in de buurt van Stam Amersfoort dus wil daar ook even binnen wippen, al heb ik besteld bij Bochane in Zeist. Van Bochane kreeg ik te horen dat ze nog niet exact wisten wanneer er een in de showroom zou staan, mogelijk pas halverwege april kreeg ik als indicatie te horen.
Ik heb begrepen dat hij niet bij Amersfoort staat alleen in Soest.

Ik was zeer aangenaam verrast met de ruimte op de achterbank. Nu een keuze maken tussen de Kona en de Scenic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Japie.G schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:16:
@Japie.G25-03-2024Verwachting week 26 / 2024EV60 170 pk comfort range iconicNoir ÉtoiléEarly bird pack advanced driving & augmented vision & Pack comfort premium
De Ionic is er toch alleen met long range ? :)

------------------------------------

Andere vraag, die gratis pakketten zie ik nu bij staan alleen particuliere klanten? Dacht dat een aantal hier het ook hebben via LM?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PcMhi68iJbiYRTqKZAUDlGjb1Fs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/omEY42KQj078rvzo2a9JgIyD.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Kees_frl op 28-03-2024 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanopzij
Kees_frl schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 17:02:
[...]

De Ionic is er toch alleen met long range ? :)

------------------------------------

Andere vraag, die gratis pakketten zie ik nu bij staan alleen particuliere klanten? Dacht dat een aantal hier het ook hebben via LM?

[Afbeelding]
Ik heb een leaseauto, dus ook leaserijders kunnen er gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
vanopzij schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 17:31:
[...]

Ik heb een leaseauto, dus ook leaserijders kunnen er gebruik van maken.
Ja bijzonder, volgens de voorwaarden dus niet. Zal nog eens met Athlon in gesprek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanopzij
Kees_frl schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 17:37:
[...]

Ja bijzonder, volgens de voorwaarden dus niet. Zal nog eens met Athlon in gesprek. :)
Voor je hulp, ik heb dus ook een auto via Athlon in bestelling. Weet alleen niet of het allemaal netjes via de LM is gegaan of dat mijn dealer het als extraatje voor me heeft gedaan. Toen ik de offerte liet opstellen was er namelijk nog geen early bird actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
vanopzij schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 17:39:
[...]

Voor je hulp, ik heb dus ook een auto via Athlon in bestelling. Weet alleen niet of het allemaal netjes via de LM is gegaan of dat mijn dealer het als extraatje voor me heeft gedaan. Toen ik de offerte liet opstellen was er namelijk nog geen early bird actie.
Dankjewel :)

wij moeten alles bestellen en aanklikken via zo'n portal. Zal die ondersteuning eens bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH84
Ik begreep dat het mogelijk was voor leaserijders. Echter moest de bestelling vanuit de leasemaatschappij uiterlijk de 28e binnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
@Echnon20-03-2024Verwachting week 27 / 2024EV87 220 pk long range iconicRouge Flammeearly bird Pack augmented vision, Solarbay dak, trekhaak, dubbele bodem, mattenset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArievdVoort
Die vraag heb ik dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco1b
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17:10
@remco1b06-02-2024Verwachting week 31 / 2024EV87 220 pk long range esprit AlpineNoir Etoilé metallicTrekhaak Dubbele bodem
@Echnon20-03-2024Verwachting week 27 / 2024EV87 220 pk long range iconicRouge Flammeearly bird Pack augmented vision, Solarbay dak, trekhaak, dubbele bodem, mattenset

[ Voor 9% gewijzigd door remco1b op 28-03-2024 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco1b
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17:10
SH84 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 18:20:
Ik begreep dat het mogelijk was voor leaserijders. Echter moest de bestelling vanuit de leasemaatschappij uiterlijk de 28e binnen zijn.
Ik zal het ook een bij mijn leasemaatschappij en dealer navragen.
Vraag me dan wel af of je bijtelling betaalt over deze aanbieding.
In dat geval zou ik de optie niet aanklikken namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco.n
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 11-07 10:15
GT-stoel schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 00:27:
[...]

@marco.n
Bij welke Renault dealer ben jij langs geweest? Ook in omgeving Friesland?
Als er een Renault dealer in omgeving Rotterdam is die een Scenic e-tech Alpine heeft staan dan hoor ik het graag.
Stam in Soest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
Gewoon quoten en de quote wegediten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
remco1b schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 20:03:
[...]

Ik zal het ook een bij mijn leasemaatschappij en dealer navragen.
Vraag me dan wel af of je bijtelling betaalt over deze aanbieding.
In dat geval zou ik de optie niet aanklikken namelijk.
Ja je betaalt bijtelling want de fiscale waarde gaat wel omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArievdVoort
[/message]:[/b]
@remco1b06-02-2024Verwachting week 31 / 2024EV87 220 pk long range esprit AlpineNoir Etoilé metallicTrekhaak Dubbele bodem
@ArievdVoort18-01-2024Verwachting week 25 / 2024EV87 220 pk long range TechnoNoir Étoilépack advanced driving, dakdragers en dakkoffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweetyvogel
@ArievdVoort18-01-2024Verwachting week 25 / 2024EV87 220 pk long range TechnoNoir Étoilépack advanced driving, dakdragers en dakkoffer
@tweetyvogel23-3-2024Verwachting week 27 / 2024EV87 220 pk Esprit AlpineNoir ÉtoiléMatten, Leder bekleding,Pack advanced driving assist & augmented vision en All weather banden

[ Voor 3% gewijzigd door tweetyvogel op 28-03-2024 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
[quote]tweetyvogel schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 22:36:
@tweetyvogel23-3-2024Verwachting week 27 / 2024EV87 220 pk Esprit AlpineNoir ÉtoiléMatten, Leder bekleding,Pack advanced driving assist & augmented vision en All weather banden
@TaxiGilbert14-01-2024Verwachting week 26 / 2024EV87 220 pk TechnoRouge Flammepack winter Comfort, pack advanced driving assist, pack 22kw charger, trekhaak en 4-seizoensbanden

[ Voor 5% gewijzigd door TaxiGilbert op 29-03-2024 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arneeuh
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-05 14:09
TaxiGilbert schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 08:09:
[quote]tweetyvogel schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 22:36:
@TaxiGilbert14-01-2024Verwachting week 26 / 2024EV87 220 pk TechnoRouge Flammepack winter Comfort, pack advanced driving assist, pack 22kw charger, trekhaak en 4-seizoensbanden
@arneeuh19-01-2024Verwachting week 24 / 2024EV60 170 pk TechnoSchiste Grey metallicPack Harman Kardon, Pack augmented vision & advanced driving assist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Echnon
@arneeuh19-01-2024Verwachting week 24 / 2024EV60 170 pk TechnoSchiste Grey metallicPack Harman Kardon, Pack augmented vision & advanced driving assist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie_1988
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19:11
@Appie_198827-03-2024Verwachting week 27 / 2024EV87 220 pk TechnoRouge FlammePack advanced driving assist, all weather banden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-07 23:50
Krijg op de telefoon de tabel niet goed voor elkaar… maar heb 25-3 een EV87 220 pk Esprit Apline Noir met Pack advanced driving assist & augmented vision en All weather ban besteld. Geschatte leverdatum is juli / augustus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
Als ik configureer dan kom ik qua leasebedrag en bijtelling wel dicht bijelkaar bij de Alpine of Ionic bij aanvinken van de pakketten bij de Alpine...

Als extra heb je dan dacht ik geluidspakket en de elektrische stoelen als plus .

Vind de velgen en zwart van de Apline weer mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
Kees_frl schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 18:32:
Als ik configureer dan kom ik qua leasebedrag en bijtelling wel dicht bijelkaar bij de Alpine of Ionic bij aanvinken van de pakketten bij de Alpine...

Als extra heb je dan dacht ik geluidspakket en de elektrische stoelen als plus .

Enkelvoud he, 1 electrische stoel (maar wel met massagefunctie)

@Appie_198827-03-2024Verwachting week 27 / 2024EV87 220 pk TechnoRouge FlammePack advanced driving assist, all weather banden
@dicee25-3-2024Verwachting week 31 / 2024EV87 220 pk Esprit AlpineNoir ÉtoiléPack advanced driving assist & augmented vision en All weather banden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoianddoei
Kees_frl schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 18:32:

Ja, de keus was voor mij inderdaad ook tussen die twee. Uiteindelijk gegaan voor de alpine wegens de bekleding en dat zwart een standaardkleur is ipv rood.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
Echnon schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 10:39:
Jij hebt bij opties dubbele bodem opgeschreven. Bedoel je daarmee een compensatie voor die ± 25 cm tildrempel?

Overigens vanochtend proef kunnen rijden in de Scenic Esprit Alpine in zwart. In vergelijking met de eerdere Focus SW (tot eind 2023) en Leon ST (huidig) stuurt de Scenic wat zwaarder, maar niet zozeer dat het vervelend is. Was de eerste keer elektrisch rijden, wat erg fijn is. Echt heerlijk die power als je het pedaal ver in trapt. We reden in de zwarte auto die ik vorige week zaterdag had bekeken in Drachten bij het intro event, dus met Harman Kardon pakket, het panoramadak én het advanced driving assist & augmented vision pack.

- HK audio klinkt erg strak/goed;
- Panoramadak is ook erg fijn (had er nog geen ervaring mee). Dat geleidelijk in- en uitschakelen leek er op alsof je hem volledig doorzichtig, volledig mat of 50-50 mat en doorzichtig (zowel voor als achter op een van beide standen in te stellen) in kan stellen, en niet bijv 72-25. Maar de mogelijkheden die er zijn zijn voldoende;
- De digitale binnenspiegel is wel even wennen, maar kan je uit zetten;
- Infotainment werkt vlot, niet al te veel mee gespeeld. Pluspunt is wel dat er nog een aantal fysieke knoppen onder zitten en een aantal opties standaard onderin beeld blijven staan (zowel stuur- en stoelverwarming etc.).

Al met al behoorlijk onder de indruk van de auto. Enige 'nadelen' zijn gelijk aan vorige week zaterdag bij het kijken. Die tildrempel in de kofferbak, en gebrek aan lakkleuren.

Mijn vrouw was nu ook mee, die was ook wel enthousiast. Ook over de evy. satin grijze kleur was ze het wel eens. Daarna bij de buren nog even bij de Mach E gekeken, daar morgen of volgende week even een proefrit in maken. Andere auto's op de lijst zijn de iX1/2 en de Enyaq/Enyaq Coupé. Maar de Scenic heeft zeker indruk gemaakt, en is van alle auto's de goedkoopste in de lease dus zeker bang for buck!
Er is geen accessoire voor een laadvloer zodat je een gelijkvloerse kofferbak krijgt denk ik?

[ Voor 30% gewijzigd door MaSw85 op 29-03-2024 22:30 ]

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

MaSw85 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 22:13:
[...]

Jij hebt bij opties dubbele bodem opgeschreven. Bedoel je daarmee een compensatie voor die ± 25 cm tildrempel?
https://cdn.group.renault....asset.pdf/3a53468381.pdf
Pagina 8

[ Voor 14% gewijzigd door Japie.G op 29-03-2024 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Thnx, die maar meebestellen dan als het de Scenic wordt.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Echnon
MaSw85 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 22:34:
[...]

Thnx, die maar meebestellen dan als het de Scenic wordt.
Echnon schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 21:11:
[...]
zie hier hoe de dubbele bodem er in de praktijk uit ziet:

https://youtu.be/96bZn4PT0Bc&t=461

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tweetyvogel
Heb een tabel gemaakt m.b.t. de leveringen van/voor de Scenic.
Deze geplaatst op een google drive zodat deze toegankelijk is voor iedereen vanuit de onderstaande link.

https://docs.google.com/s...312306&rtpof=true&sd=true

Makkelijk voor wijzigingen en aanpassingen.

Heb reeds de bestaande invoer opgenomen

Hoor de reacties wel

[ Voor 5% gewijzigd door tweetyvogel op 30-03-2024 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoianddoei
tweetyvogel schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 12:03:
Heb een tabel gemaakt m.b.t. de leveringen van/voor de Scenic.
Deze geplaatst op een google drive zodat deze toegankelijk is voor iedereen vanuit de onderstaande link.

https://docs.google.com/s...312306&rtpof=true&sd=true

Makkelijk voor wijzigingen en aanpassingen.

Heb reeds de bestaande invoer opgenomen

Hoor de reacties wel
Mooi tabelletje! Zou top zijn als we deze in de topicstart kunnen plaatsen, zodat ie niet verdwaald in alle overige reacties. Wellicht dat een mod dit toe kan voegen, aangezien we nog niets gehoord hebben van de TS.
Pagina: 1 ... 4 ... 49 Laatste