Ja de TS heeft blijkbaar ook een volvo besteld dus ik snap dat ie hier niet meer kijkt. misschien een modje schoppen.Hoianddoei schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 12:48:
[...]
Mooi tabelletje! Zou top zijn als we deze in de topicstart kunnen plaatsen, zodat ie niet verdwaald in alle overige reacties. Wellicht dat een mod dit toe kan voegen, aangezien we nog niets gehoord hebben van de TS.
Ik ga morgen in Breda naar de Scenic kijken. Mag in augustus een leaseauto bestellen, en de Scenic staat bovenaan de lijst. Zoals eerder genoemd in dit topic vind ik het ook jammer dat de Esprit Alpine niet voorzien kan worden van de elektrische stoelen...iemand al geïnformeerd of de Speedway velgen van de Esprit Alpine ook los besteld kunnen worden om deze vervolgens op de Techno of Iconic te monteren? De standaard velgen op deze versies vind ik namelijk niet mooi...
Net wezen kijken. In Breda stond de Iconic versie, dus kon daar de elektrische bestuurdersstoel proberen. Ik vond deze geen meerwaarde bieden persoonlijk. Alleen de afstand, rugleuning en zithoogte kon ingesteld worden. Weet ik ook weer wat 6-voudig verstelbaar betekent. Voor mij, 1,94m met lange benen, is het een nadeel dat de zithoogte ingesteld wordt door de achterkant van de zitting te laten zakken waardoor ik moet kiezen tussen een voor prettige zithoogte t.o.v. het stuur en een goede ondersteuning van mijn bovenbenen…Capiyol schreef op zondag 31 maart 2024 @ 19:36:
Ik ga morgen in Breda naar de Scenic kijken. Mag in augustus een leaseauto bestellen, en de Scenic staat bovenaan de lijst. Zoals eerder genoemd in dit topic vind ik het ook jammer dat de Esprit Alpine niet voorzien kan worden van de elektrische stoelen...iemand al geïnformeerd of de Speedway velgen van de Esprit Alpine ook los besteld kunnen worden om deze vervolgens op de Techno of Iconic te monteren? De standaard velgen op deze versies vind ik namelijk niet mooi...
De auto is nog steeds een enorm goeie deal wat mij betreft -ruim, enorme actieradius en Android Automotive voor een hele scherpe prijs- en zonder noodzaak voor de elektrische stoelen is het duidelijk dat de Esprit Alpine uitvoering voor mij de meest interessante is.
Helemaal mee eens.Capiyol schreef op maandag 1 april 2024 @ 15:49:
[...]
De auto is nog steeds een enorm goeie deal wat mij betreft -ruim, enorme actieradius en Android Automotive voor een hele scherpe prijs- en zonder noodzaak voor de elektrische stoelen is het duidelijk dat de Esprit Alpine uitvoering voor mij de meest interessante is.
Worden de buitenspiegels dan ook in de juiste positie ingesteld.Capiyol schreef op maandag 1 april 2024 @ 15:49:
[...]
Net wezen kijken. In Breda stond de Iconic versie, dus kon daar de elektrische bestuurdersstoel proberen. Ik vond deze geen meerwaarde bieden persoonlijk. Alleen de afstand, rugleuning en zithoogte kon ingesteld worden.
Ik heb het niet gevraagd en heb het daar ook niet kunnen testen. Er waren meerdere geïnteresseerden, dus de auto stond de hele tijd aan en open.FJP84 schreef op maandag 1 april 2024 @ 17:07:
[...]
Worden de buitenspiegels dan ook in de juiste positie ingesteld.
@Capiyol: zelfde probleem met de lengte/zithoogte. Wat vind je dan van andere auto's ? Wij hebben bv. de indruk dat de Hyundai Kona wat zitcomfort +instappen/uitstappen voor lange mensen beter scoort. Maar het is moeilijk vergelijken omdat je de auto's niet naast elkaar kan zetten...
Ik ben nu aan het nadenken of ik voor de Kona zou willen gaan of de Scenic. Zithoogte is in mijn optiek bij de Kona iets hoger. Benen liggen in de Scenic iets platter achter het stuur. Op de achterbank is het vergelijkbaar. Achterbank is een beetje breder en beenruimte is ook iets ruimtelijker. Kona is daarentegen in de Smart Limited uitvoering wel iets goedkoper dan een Comfort uitvoering van de Scenic met een advanced en premium pakket.Koena schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 08:18:
@Capiyol: zelfde probleem met de lengte/zithoogte. Wat vind je dan van andere auto's ? Wij hebben bv. de indruk dat de Hyundai Kona wat zitcomfort +instappen/uitstappen voor lange mensen beter scoort. Maar het is moeilijk vergelijken omdat je de auto's niet naast elkaar kan zetten...
Die verrekte Model Y is voor mij in de lease evenduur als een Kona Smart Limited
En waar is 'bij mij'?AnthonyR schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 11:44:
Vanaf donderdag bij mij in de showroom voor 3 dagen.
Is het biepprobleem reeds opgelost bij de Kona? Omdat die voortdurend zou biepen bij elke waarschuwing tijdens rijden en je dit elke rit opnieuw moet afzetten.SH84 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 11:53:
[...]
Ik ben nu aan het nadenken of ik voor de Kona zou willen gaan of de Scenic. Zithoogte is in mijn optiek bij de Kona iets hoger. Benen liggen in de Scenic iets platter achter het stuur. Op de achterbank is het vergelijkbaar. Achterbank is een beetje breder en beenruimte is ook iets ruimtelijker. Kona is daarentegen in de Smart Limited uitvoering wel iets goedkoper dan een Comfort uitvoering van de Scenic met een advanced en premium pakket.
Die verrekte Model Y is voor mij in de lease evenduur als een Kona Smart Limited
Dealbreaker zoiets...
Ik heb niet vergeleken met de Kona omdat ik het design van de Kona niet kan waarderen. Ik kom er niet bij in de buurt 😂Koena schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 08:18:
Op mijn shortlist staan nog de Volvo EX30, de BYD Seal U en de Polestar 2, maar daar moet ik allemaal nog een keer in proef zitten om de stoelen te beoordelen.
[ Voor 13% gewijzigd door Capiyol op 02-04-2024 12:30 ]
Laat ik het zo zeggen tijdens de proefrit hoorde ik genoeg piepjes. Niet gekeken wat ik uit kan zetten. Voor mij niet perse een dealbreaker. Bij de Scenic kun je het wel fijn onder 1 knop wegstoppen wat je wel en niet wil.arneeuh schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 11:58:
[...]
Is het biepprobleem reeds opgelost bij de Kona? Omdat die voortdurend zou biepen bij elke waarschuwing tijdens rijden en je dit elke rit opnieuw moet afzetten.
Dealbreaker zoiets...
Voor de geïnteresseerde rond omgeving Rotterdam staat ie binnenkort ook bij een aantal Van Mossel dealers als preview (dus geen testrit, enkel bekijken):
- 25/26/27 april bij Van Mossel Rotterdam Zuid
- 28/29 april bij Van Mossel Spijkenisse
- 6/7/8 mei bij Van Mossel Vlaardingen
Heb zelf gebeld, helaas vallen ze precies in mijn vakantie dus moet ik nog wat langer wachten. Volgens de dealer staat ie halverwege mei/begin juni echt in de showroom.
- 25/26/27 april bij Van Mossel Rotterdam Zuid
Heb zelf gebeld, helaas vallen ze precies in mijn vakantie dus moet ik nog wat langer wachten. Volgens de dealer staat ie halverwege mei/begin juni echt in de showroom.
@AnthonyR Weet jij toevallig of de elektrische stoelen iets meer ruimte bieden dan de stoelen van de Alpine?
Vroeger was het vaak andersom, de handmatige stoelen meer ruimte. Ik heb echter in Vinkeveen in een aantal mogen rijden en het idee dat ik met mijn 204 wat meer ruimte had in de Ionic dan de Alpine.
Vanmorgen weer een halfuurtje gereden bij ABD te Leeuwarden, maar bleek ook de Alpine te zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door Kees_frl op 02-04-2024 16:27 ]
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Ik zou het niet weten (heb ook geen interesse om een Scenic te kopen).Kees_frl schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 14:08:
Weet jij toevallig of de elektrische stoelen iets meer ruimte bieden dan de stoelen van de Alpine?
Wat ik wel weet is waar Anthony werkt, vandaar mijn antwoord op de vraag van MaSw85.
haha thnx, verkeerd gekeken en Anthony even getagd in het bericht.Zjanzjak schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 15:05:
[...]
Ik zou het niet weten (heb ook geen interesse om een Scenic te kopen).
Wat ik wel weet is waar Anthony werkt, vandaar mijn antwoord op de vraag van MaSw85.
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Deze week staat er bij diverse vestigingen van Renault Nieuwendijk een, wel voor een proefrit.Ik weet alleen niet of er nog plek is.Hoianddoei schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 13:34:
Voor de geïnteresseerde rond omgeving Rotterdam staat ie binnenkort ook bij een aantal Van Mossel dealers als preview (dus geen testrit, enkel bekijken):
- 25/26/26 april bij Van Mossel Rotterdam Zuid
Ik ben net terug van een proefrit, en ik moet zeggen dat hij heel plezierig reed. Dit was mijn eerste keer in een elektrische auto, en dat beviel uitstekend.
Bedoel je ook 27 april in Rotterdam?Hoianddoei schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 13:34:
- 25/26/26 april bij Van Mossel Rotterdam Zuid
Ja, maar Spijkenisse had het ook over 27 april. Overigens is dat Koningsdag, dus weet niet zeker of dat dan klopt. Die overige dagen zijn wel correct.
Vandaag de Esprit Alpine Gris schiste satin besteld bij Stam Soestdijk met de opties Harman Kardon, panoramisch dak en het advanced driving assist pack. Levering staat nu voor augustus.
Je zult je aan geen van tweeen een buil vallen. Ik rijdt nu een 2019 kona, dus ik heb de nieuwe Kona ook serieus overwogen en proef gereden. Ik vind m alleen veels te duur. De nieuwe premium is gewoon 5k duurder dan de 2019 versie, terwijl de verbeteringen en vernieuwingen maar een kleine evolutie zijn. Uiteindelijk ligt er nog die benzine auto van 23k aan ten grondslag. Terwijl Renault een grotere auto met een veel grotere batterij en een infotainment systeem dat bijna net zo goed is als tesla maar bruikbaarder voor een forens, voor hetzelfde geld aan kan bieden.SH84 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 11:53:
[...]
Ik ben nu aan het nadenken of ik voor de Kona zou willen gaan of de Scenic. Zithoogte is in mijn optiek bij de Kona iets hoger. Benen liggen in de Scenic iets platter achter het stuur. Op de achterbank is het vergelijkbaar. Achterbank is een beetje breder en beenruimte is ook iets ruimtelijker. Kona is daarentegen in de Smart Limited uitvoering wel iets goedkoper dan een Comfort uitvoering van de Scenic met een advanced en premium pakket.
[ Voor 3% gewijzigd door Echnon op 02-04-2024 21:46 ]
In mijn Megane Iconic had ik met de elektrische stoelen dat ik lager kon dan de handmatige stoelen van de Techno van mijn collega. Bij de Scenic helaas niet bewust vergeleken. Beide uitvoeringen naast elkaar vergelijken zal pas in mei kunnen.Kees_frl schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 14:08:
[...]
@AnthonyR Weet jij toevallig of de elektrische stoelen iets meer ruimte bieden dan de stoelen van de Alpine?
Vroeger was het vaak andersom, de handmatige stoelen meer ruimte.
Ik kan niet wachten in ieder geval!
[ Voor 6% gewijzigd door AnthonyR op 02-04-2024 21:52 ]
dankjewel!AnthonyR schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 21:49:
[...]
In mijn Megane Iconic had ik met de elektrische stoelen dat ik lager kon dan de handmatige stoelen van de Techno van mijn collega. Bij de Scenic helaas niet bewust vergeleken. Beide uitvoeringen naast elkaar vergelijken zal pas in mei kunnen.
Ik kan niet wachten in ieder geval!
Iemand een idee waar de subwoofer in de bagageruimte bij het geluidspakket zit? wilde de dubbele bodem wel bestellen maar geen idee of dat elkaar ergens in de weg zit.
@AnthonyRAnthonyR schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 11:44:
Weet je wellicht al welke versie en kleur Scenic e-tech er vanaf donderdag bij jou in Gorinchem in de showroom komt te staan?
Kona is inderdaad 5000€ duurder, maar dat beseffen ze ook. Momenteel 1000den stockwagens te koop met 8000€ korting.
Zwarte Iconic met grijs dakGT-stoel schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 23:07:
[...]
@AnthonyR
Weet je wellicht al welke versie en kleur Scenic e-tech er vanaf donderdag bij jou in Gorinchem in de showroom komt te staan?
Eens dat de Scenic meer ruimte biedt. De prijsverlaging die is doorgevoerd maak het nog wel een lastige keuze. https://www.autoweek.nl/a...per-en-nu-ook-als-n-line/Echnon schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 21:39:
[...]
Je zult je aan geen van tweeen een buil vallen. Ik rijdt nu een 2019 kona, dus ik heb de nieuwe Kona ook serieus overwogen en proef gereden. Ik vind m alleen veels te duur. De nieuwe premium is gewoon 5k duurder dan de 2019 versie, terwijl de verbeteringen en vernieuwingen maar een kleine evolutie zijn. Uiteindelijk ligt er nog die benzine auto van 23k aan ten grondslag. Terwijl Renault een grotere auto met een veel grotere batterij en een infotainment systeem dat bijna net zo goed is als tesla maar bruikbaarder voor een forens, voor hetzelfde geld aan kan bieden.
3 april... Ik ben blij dat Hyundai mn bericht goed in de oren heeft geknooptSH84 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 09:32:
[...]
Eens dat de Scenic meer ruimte biedt. De prijsverlaging die is doorgevoerd maak het nog wel een lastige keuze. https://www.autoweek.nl/a...per-en-nu-ook-als-n-line/

Ja dan is het wel een hele complete auto voor dat geld.
YouTube: Renault Scenic E-Tech review – a brilliant all-rounder at a reasonab...
In dit nieuwe filmpje zegt de presentator dat de one pedal driving als OTA update naar de wagen komt in een later stadium. Zou mooi zijn als dat klopt!
edit:
Is er al iemand met een nieuwe startpost bezig? Lijkt me dit topic wel waard, of een samenvoeging met het megane topic, aangezien het technisch vrijwel dezelfde auto's betreft?
In dit nieuwe filmpje zegt de presentator dat de one pedal driving als OTA update naar de wagen komt in een later stadium. Zou mooi zijn als dat klopt!
edit:
Is er al iemand met een nieuwe startpost bezig? Lijkt me dit topic wel waard, of een samenvoeging met het megane topic, aangezien het technisch vrijwel dezelfde auto's betreft?
[ Voor 22% gewijzigd door Japie.G op 04-04-2024 14:06 ]
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Dat zou inderdaad wel mooi zijn, leuke review ook trouwens. Ben benieuwd waar hij die informatie vandaan heeft, want op internet is hier niets voor te vinden.Japie.G schreef op donderdag 4 april 2024 @ 14:04:
YouTube: Renault Scenic E-Tech review – a brilliant all-rounder at a reasonab...
edit:
@Orion84 is het mogelijk om iemand extra toe te voegen aan de topicstart, zodat we wat meer informatie kwijt kunnen over de auto, leveringen, etc. zoals in elk ander auto topic? Ik zou heel graag de startpost wat uit willen breiden!
@Hoianddoei dat kan zeker, bij voorkeur wel in overleg met de huidige topicstarter, zodat die zich niet gepasseerd voelt. Je kan het beste even een DM sturen aan de topicstarter en de modjes van MOB (daar mag je mij ook toevoegen, maar dat hoeft niet per se) om dat even af te stemmen
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
GT-stoel schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:10:
https://www.aliteq.com/te...car-for-the-whole-family/
https://www.aliteq.com/th...o-these-two-new-features/
The upcoming model has a smoother ride.
“One pedal” Already announced for the Renault 5 E-Tech,
it will be launched (approx 2025) for the Mégane and Scénic.
The only problem is that the already released Mégane E-Tech and the first Scénic can NOT benefit from this.
Oei tegenspraak met eerder bericht, ik ben wel benieuwd wat het uiteindelijk gaat zijnJapie.G schreef op donderdag 4 april 2024 @ 14:04:
[ Voor 7% gewijzigd door Echnon op 04-04-2024 18:12 ]
Ik heb net dit topic even doorgelezen. Handig die info bij elkaar te hebben!
Vervolgens even contact gezocht met Stam en Bochane. Beide geven aan dat de Scenic daar pas begin mei als demo verwacht wordt. Nog ff wachten dus...
Stam zei dat er in Soest wel eentje staat, maar daar mag nog niet mee gereden worden.
Vervolgens even contact gezocht met Stam en Bochane. Beide geven aan dat de Scenic daar pas begin mei als demo verwacht wordt. Nog ff wachten dus...
Stam zei dat er in Soest wel eentje staat, maar daar mag nog niet mee gereden worden.
@AnthonyR
Zou je wellicht een paar foto's van deze nieuwe zwart/grijze Scenic e-Tech iconic met ons willen delen?
De nieuwe Kona ligt geen benzineauto aan ten grondslag maar is als ev ontworpen waar later ice's zijn ingepast.Echnon schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 21:39:
[...]
Je zult je aan geen van tweeen een buil vallen. Ik rijdt nu een 2019 kona, dus ik heb de nieuwe Kona ook serieus overwogen en proef gereden. Ik vind m alleen veels te duur. De nieuwe premium is gewoon 5k duurder dan de 2019 versie, terwijl de verbeteringen en vernieuwingen maar een kleine evolutie zijn. Uiteindelijk ligt er nog die benzine auto van 23k aan ten grondslag. Terwijl Renault een grotere auto met een veel grotere batterij en een infotainment systeem dat bijna net zo goed is als tesla maar bruikbaarder voor een forens, voor hetzelfde geld aan kan bieden.
Da's wel redelijke marketingpraat. Ligt gewoon dezelfde carosserie en drivetrain aan ten grondslag als de 2019 Kona, o.a. te zien aan de plaatsing van de verlichting en de laadklep. Als ze iets hadden kunnen en moeten veranderen was het dat wel, maar dat hebben ze dus niet gedaan.Jan Workum schreef op donderdag 4 april 2024 @ 22:43:
[...]
De nieuwe Kona ligt geen benzineauto aan ten grondslag maar is als ev ontworpen waar later ice's zijn ingepast.
waar is dat precies dan?, woon om de hoek ben wel benieuwd hoe die auto is..AnthonyR schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 11:44:
Ferio schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:35:
[...]
waar is dat precies dan?, woon om de hoek ben wel benieuwd hoe die auto is..
AnthonyR schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 21:16:
[...]
Tegenwoordig in Gorinchem. Edisonweg 7. Per 1-2 verantwoordelijk daar. 👍🏻
Volgens de verkoper in Eindhoven zitten er berijdersprofielen op de Scénic.
Ik kan dat echter nergens terug vinden. Ik heb 3 actieve gebruikers en dan zijn profielen toch wel handig.
Eind mei komen ze in de garage voor proefritten. Hopelijk nog op tijd voordat mijn leasecontract afloopt in December en of ze dan nog geleverd worden en niet over de jaarwisseling getild.
Ik kan dat echter nergens terug vinden. Ik heb 3 actieve gebruikers en dan zijn profielen toch wel handig.
Eind mei komen ze in de garage voor proefritten. Hopelijk nog op tijd voordat mijn leasecontract afloopt in December en of ze dan nog geleverd worden en niet over de jaarwisseling getild.
Zijn er trouwens ook Esprit Alpine versies 'op tour' voor zover iemand weet? Zou die ook wel in het echt willen zien...
Tesla model y of renault scenic e-tech
Wat zal ik doen?
Vind self driving erg belangrijk als luie rijder
Wat zal ik doen?
Denk dat je deze vraag zelf het beste kan beantwoorden.Conifeer schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:39:
Wat zal ik doen?
Self driving heel fijn, Tesla zit altijd wel goed qua techniek, goed laadnetwerk, etc. etc., maar al kreeg ik 'em gratis plus een miljoen, ik wil nog niet dood gevonden worden in een Tesla...
Da's gokken op de toekomst van FSD. Standaard autopilot zoals dat nu in Nederland op de markt is, is niet echt superieur. Het stopt met werken in oud-Hollands regenweer, het ghost breakt regelmatig. De luiheid van je voet en sturen moet je goedmaken door telkens autopilot te heractiveren na een inhaalactie. Scenic zal niet het beste systeem zijn als het op zelfsturend aankomt, maar lijkt wel ergonomisch goed in elkaar te zitten. Net even handiger cruise control activatie, goede snelheidslimiet herkenning, en ook leuk, capacitief stuurwiel.Conifeer schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:39:
Wat zal ik doen?
[ Voor 10% gewijzigd door Echnon op 05-04-2024 23:32 ]
Je vergeet nog fatsoenlijke richtingaanwijzers die niet meedraaien met het stuur.
Ja. Ik heb twee weken geleden een Esprit Alpine in zwart proef gereden in Drachten.Capiyol schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:24:
Zijn er trouwens ook Esprit Alpine versies 'op tour' voor zover iemand weet? Zou die ook wel in het echt willen zien...
Model Y heeft nog de gewone richtingaanwijzers. De nieuwe Model 3 idd niet meerCaelorum schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 23:59:
Je vergeet nog fatsoenlijke richtingaanwijzers die niet meedraaien met het stuur.
Dat is inderdaad het geval voor de standaard meegeleverde autopilot. De enhanced autopilot (3800 euro optie) heeft dat niet en voert de inhaalactie zelfstandig uitEchnon schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 23:27:
[...]
De luiheid van je voet en sturen moet je goedmaken door telkens autopilot te heractiveren na een inhaalactie.
Ah ok.pdidi schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 09:27:
[...]
Model Y heeft nog de gewone richtingaanwijzers. De nieuwe Model 3 idd niet meer
Ook ik in grote twijfel, maar dan niet vanwege de self driving (ben van de oude stempel). In beide auto's gezeten en in de MY gereden. De MY is qua bagageruimte echt wel groter. En voor dezelfde prijs als een Techno elektrisch verstelbare voorstoelen en verwarmbare stuur, voor- en achterstoelenConifeer schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:39:
Wat zal ik doen?
In de tabel met reeds gemelde bestellingen van de Renault Scenic e-Tech is op dit moment de kleur zwart het meest populair. Ook ik heb een zwarte Renault Scenic e-Tech Alpine bij de LM in bestelling staan.
Na het zien van de foto's van @MaSw85 van een zwarte Alpine versie, op 23 maart gemaakt in Drachten, was ik enigzins geschrokken vanwege het grote kleurverschil tussen de lak en de wielkasten.
Vandaag heb ik de Scenic e-Tech voor het eerst in levende lijve mogen aanschouwen. Weliswaar de Iconic versie, maar dat maakt voor de wielkasten geen verschil.
De totale omvang van de Scenic is groter dan ik dacht. De voorkant is prachtig. De kunststof wielkasten vind ik helaas toch echt een domper. Ik moet hierbij wel aantekenen dat op foto's de grijze kleur nog lichter wordt getoond. Met name bij de rubbers rond de ramen.
In de Configurator van Renault ziet de Alpine versie er in mijn beleving in de volledig zwarte kleur er sportief en strak uit.
In werkelijkheid zou ik hem nu met deze kunsstof grijze wielkasten eerder als een ANWB familieauto willen karaktiseren.
Betreffende de weergave in de Configurator denk ik aan een quote van Wim Sonneveld:
"Wat ik nooit vergeten zal al word ik honderd, ....."
Na het zien van de foto's van @MaSw85 van een zwarte Alpine versie, op 23 maart gemaakt in Drachten, was ik enigzins geschrokken vanwege het grote kleurverschil tussen de lak en de wielkasten.
Vandaag heb ik de Scenic e-Tech voor het eerst in levende lijve mogen aanschouwen. Weliswaar de Iconic versie, maar dat maakt voor de wielkasten geen verschil.
De totale omvang van de Scenic is groter dan ik dacht. De voorkant is prachtig. De kunststof wielkasten vind ik helaas toch echt een domper. Ik moet hierbij wel aantekenen dat op foto's de grijze kleur nog lichter wordt getoond. Met name bij de rubbers rond de ramen.
In de Configurator van Renault ziet de Alpine versie er in mijn beleving in de volledig zwarte kleur er sportief en strak uit.
In werkelijkheid zou ik hem nu met deze kunsstof grijze wielkasten eerder als een ANWB familieauto willen karaktiseren.
Betreffende de weergave in de Configurator denk ik aan een quote van Wim Sonneveld:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Na de proefrit van de afgelopen week toch ook een bestelling geplaatst.
Ik was al een tijdje aan het kijken, en deze valt netjes binnen mijn leasebudget en mijn kilometer-eis (min. 600 km). Aangezien er niet veel auto's hieraan voldeden was het deze of anders een "normale" auto.
Maar de proefrit heeft mij wel overtuigd, Hij rijdt heel soepel (al moest ik eerst wel weer wennen aan het rijden in een automaat). Ook stond hij in eerste instantie op maximaal terugwinnen, maar die overgang was wat te veel voor mij, die heb ik teruggezet naar een meer standaard gedrag. Mogelijk dat ik deze wel ga gebruiken als ik er wat meer aan gewend ben.
Het sturen ging soepel en ook op wat hobbelige wegen reed het comfortabel.
Ik heb verder niet echt met het display gespeeld, maar dat zag er in wel netjes uit. De waarschuwingen bij te hard rijden waren niet heel erg vervelend, maar mogelijk dat ik die wel uit wil gaan zetten.
De uitvoering was wel de luxere versie, nu even afwachten wat er precies in mijn versie zit.
Ik was al een tijdje aan het kijken, en deze valt netjes binnen mijn leasebudget en mijn kilometer-eis (min. 600 km). Aangezien er niet veel auto's hieraan voldeden was het deze of anders een "normale" auto.
Maar de proefrit heeft mij wel overtuigd, Hij rijdt heel soepel (al moest ik eerst wel weer wennen aan het rijden in een automaat). Ook stond hij in eerste instantie op maximaal terugwinnen, maar die overgang was wat te veel voor mij, die heb ik teruggezet naar een meer standaard gedrag. Mogelijk dat ik deze wel ga gebruiken als ik er wat meer aan gewend ben.
Ik heb verder niet echt met het display gespeeld, maar dat zag er in wel netjes uit. De waarschuwingen bij te hard rijden waren niet heel erg vervelend, maar mogelijk dat ik die wel uit wil gaan zetten.
De uitvoering was wel de luxere versie, nu even afwachten wat er precies in mijn versie zit.
:strip_exif()/f/image/y2Pdv5aaU9Hk9NVLcRdbDXgO.jpg?f=fotoalbum_large)
Welke uitvoering heb je besteld? Misschien ook leuk het bestandje met andere bestellingen in te vullen?borkhuis schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 19:42:
Na de proefrit van de afgelopen week toch ook een bestelling geplaatst.
[Afbeelding]
Dit vind ik inderdaad ook apart. De configuratie geeft iets heel anders weer dan de werkelijke uitvoering. In deze uitvoering wordt het ontwerp ineens erg druk. De Esprit Alpine versie heeft dan weer wel andere velgen en een zwart dak, wat het wellicht toch iets rustiger maakt.GT-stoel schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 17:29:
In de tabel met reeds gemelde bestellingen van de Renault Scenic e-Tech is op dit moment de kleur zwart het meest populair. Ook ik heb een zwarte Renault Scenic e-Tech Alpine bij de LM in bestelling staan.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nu snap ik in ieder geval waarom je deze kleur nergens in reviews voorbij ziet komen

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wel apart dat de rode in het echt dan wel echt zwarte wielkasten lijkt te hebben. Vermoedelijk gewoon hoe wij contrast zien.
[Afbeelding]
Wel apart dat de rode in het echt dan wel echt zwarte wielkasten lijkt te hebben. Vermoedelijk gewoon hoe wij contrast zien.
Je moet die TL balken uit je dealership zsm verwijderenAnthonyR schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 21:51:
Nog wat van bovenstaande zwarte in het buitenlicht.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Daar is hij al aan toegevoegdKees_frl schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 20:32:
[...]
Welke uitvoering heb je besteld? Misschien ook leuk het bestandje met andere bestellingen in te vullen?
Dat scheelt een slok op een borrel. Stukken beter.AnthonyR schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 21:51:
Nog wat van bovenstaande zwarte in het buitenlicht.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Iemand ervaring met het standaard audiosysteem van Renault bv de megane etech? Ik heb het Harman kardon systeem getest in de nieuwe scenic en ik was er niet kapot van. Vooral veel trillingen in bv de deuren waar mijn been tegenaan leunt. Wellicht helpt ook niet mee dat alles lichtgewicht moet zijn in een EV
HK is in de megane door de aanwezigheid van subwoofer wel stuk beter. Ik heb zelf de megane zonder HK, maar reed laatst in eentje met.. verschil aanzienlijk. Al blijft dat ook wel grotendeels persoonlijk. Het standaard systeem zou ik ook niet direct slecht noemen. Tip, speel even wat met de equalizer presets tijdens proefritten, scheelt de wereld!
Zojuist contact gehad met Renault en ze verwachten bij Hedin Automotive (eindhoven) komende week de modellen in de showroom zodat er ook een proefrit gepland kan gaan worden. Ik zag wel dat er wat prijswijzigingenzijn geweest, kleuren zijn duurder, pakketten goedkoper.
Iemand heeft het bestand redelijk verpest en nu ik moest een backup terug plaatsen van 1 april, kan iedereen die daarna aanpassingen en/of aanvullingen heeft gemaakt dit eventueel weer invullen voor alle volledigheid.tweetyvogel schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 12:03:
Heb een tabel gemaakt m.b.t. de leveringen van/voor de Scenic.
Deze geplaatst op een google drive zodat deze toegankelijk is voor iedereen vanuit de onderstaande link.
https://docs.google.com/s...312306&rtpof=true&sd=true
Makkelijk voor wijzigingen en aanpassingen.
Heb reeds de bestaande invoer opgenomen
Hoor de reacties wel
Alvast bedankt
Pfff ik zie het. Die matte grijze kleur naar 2100???zwellugje schreef op zondag 7 april 2024 @ 13:52:
Zojuist contact gehad met Renault en ze verwachten bij Hedin Automotive (eindhoven) komende week de modellen in de showroom zodat er ook een proefrit gepland kan gaan worden. Ik zag wel dat er wat prijswijzigingenzijn geweest, kleuren zijn duurder, pakketten goedkoper.
Ik geloof het wel haha.
Hoeveel duurder zijn de reguliere kleuren geworden? Weet de oude bedragen niet meer.
waar is de augmented vision voor de techno comfort range... die heb ik er wel op besteld maar is niet meer te selecteren. Wat zijn ze aan het doen daar..
Advanced driving was 800 (maar gratis tot 31 maart) is nu 250. Advanced driving & augmented vision nu 1000 maar pas te selecteren vanaf de alpine. Flink goedkoper geworden dus. De basic alpine is nu in totaal ineens een stuk aantrekkelijker geworden.
Advanced driving was 800 (maar gratis tot 31 maart) is nu 250. Advanced driving & augmented vision nu 1000 maar pas te selecteren vanaf de alpine. Flink goedkoper geworden dus. De basic alpine is nu in totaal ineens een stuk aantrekkelijker geworden.
[ Voor 46% gewijzigd door Japie.G op 07-04-2024 16:44 ]
Heb het Excel bestand verder aangepast naar standaard invoertabellen, de nog aanwezige regels heb ik reeds ingevuld/aangepast
De rest is weer voor jullie en mocht iemand nu een foutje maken en het bestand naar de Filistijnen helpen geef dan even een berichtje dan kan ik weer de backup terug plaatsen.
De rest is weer voor jullie en mocht iemand nu een foutje maken en het bestand naar de Filistijnen helpen geef dan even een berichtje dan kan ik weer de backup terug plaatsen.
Basis prijzen zijn omhoog gegaan en diverse optie pakketten zijn goedkoper geworden.Japie.G schreef op zondag 7 april 2024 @ 16:10:
waar is de augmented vision voor de techno comfort range... die heb ik er wel op besteld maar is niet meer te selecteren. Wat zijn ze aan het doen daar..
Benieuwd of ik nog ergens kan terugvinden wat de basis prijzen waren voor de Alpine en Iconic. Mogelijk heb ik de prijslijst nog ergens in een download.tweetyvogel schreef op zondag 7 april 2024 @ 16:31:
Heb het Excel bestand verder aangepast naar standaard invoertabellen, de nog aanwezige regels heb ik reeds ingevuld/aangepast
Wat maakt t allemaal uit, de prijzen bij de dealer waren weer anders dan de prijslijst van renault🤪. Zolang ze me maar wel de bestelde opties nog kunnen leveren. Morgen maar even sparren met de dealer wat dit voor consequenties heeft.Kees_frl schreef op zondag 7 april 2024 @ 17:09:
[...]
Benieuwd of ik nog ergens kan terugvinden wat de basis prijzen waren voor de Alpine en Iconic. Mogelijk heb ik de prijslijst nog ergens in een download.
Nouja mij maakt het wel uitJapie.G schreef op zondag 7 april 2024 @ 17:48:
[...]
Wat maakt t allemaal uit, de prijzen bij de dealer waren weer anders dan de prijslijst van renault🤪. Zolang ze me maar wel de bestelde opties nog kunnen leveren. Morgen maar even sparren met de dealer wat dit voor consequenties heeft.
Ik ben nog bezig met het bestelproces en zie dat de prijzen bij Athlon in mijn systeem waarschijnlijk niet kloppen.
Ik wil graag weten hoe en wat voor ik iets bestel
Zo te zien is de Alpine 1070,- duurder geworden

[ Voor 8% gewijzigd door Kees_frl op 07-04-2024 20:58 ]
Anders heb ik hem nog wel.Kees_frl schreef op zondag 7 april 2024 @ 17:09:
[...]
Benieuwd of ik nog ergens kan terugvinden wat de basis prijzen waren voor de Alpine en Iconic. Mogelijk heb ik de prijslijst nog ergens in een download.
Goedenavond,m3power schreef op zondag 7 april 2024 @ 09:31:
Iemand ervaring met het standaard audiosysteem van Renault bv de megane etech? Ik heb het Harman kardon systeem getest in de nieuwe scenic en ik was er niet kapot van. Vooral veel trillingen in bv de deuren waar mijn been tegenaan leunt. Wellicht helpt ook niet mee dat alles lichtgewicht moet zijn in een EV
ik ben dit weekend in Gorinchem de Iconic mogen aanschouwen, Een zee aan ruimte in de wagen, de nav in de tellerbak blijft geweldig. De leefruimte vind ik zeer mooi, de afwerking van de deuren is zeker ok, maar niet maatstafverleggend.
Ook het geluidssysteem van Harman Kardon geprobeerd. Geen trillingen maar ben geen 180bpm fan.
Verder wel met de eens qua geluid. Spreiding is prima, maar hoog en slaglaag. Voor de jongeren onder ons, dat is zo'n groot apparaat waar de drummer zich op uitleeft.
Omdat het een EV is, is opeens de geluidsinstallatie belangrijker geworden.
Ik ben me zo goed mogelijk aan het orienteren, maar heb nog niets gehoord (model 3, model Y, BYD Seal, Polestar 2 plus, dat beter klinkt dan mijn huidige........................., Kia Soul.
Ik ga zeker proefrijden zodra mogelijk.
Jan 2024: KlikKees_frl schreef op zondag 7 april 2024 @ 20:08:
[...]
Nouja mij maakt het wel uit![]()
Ik ben nog bezig met het bestelproces en zie dat de prijzen bij Athlon in mijn systeem waarschijnlijk niet kloppen.
Ik wil graag weten hoe en wat voor ik iets bestel![]()
Zo te zien is de Alpine 1070,- duurder gewordenen de lendesteun bij de bijrijderkant verwijderd.
Apr 2024: Klik
Zou dit ook consequenties hebben voor de al bestelde auto's voor prijs/uitvoeringen? Wel bizar hoe snel na introductie de prijzen al gewijzigd zijn.
Zijn er GoT users die al eerder de keuze tussen de Techno (long range) en Esprit Alpine versie hebben gemaakt? Ik vind het erg lastig om duidelijk de voor- en nadelen van beide uitvoeringen ten opzichte van elkaar te duiden, uitgaande van full options op beide (dus zowel het uitgebreide driving pack, audio upgrade en het panoramadak). Wat blijft er dan nog over qua verschil en waarop is je keuze gebaseerd?
Wil zelf namelijk de logische keuze maken tussen beide uitvoeringen indien ik besluit de Scenic te kiezen. Of is een Iconic nog te overwegen? Persoonlijk vind ik de velgen van de EA versie het mooist. Het jammere aan de EA is dat je geen rode of blauwe lak kunt kiezen.
Wil zelf namelijk de logische keuze maken tussen beide uitvoeringen indien ik besluit de Scenic te kiezen. Of is een Iconic nog te overwegen? Persoonlijk vind ik de velgen van de EA versie het mooist. Het jammere aan de EA is dat je geen rode of blauwe lak kunt kiezen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 22% gewijzigd door MaSw85 op 09-04-2024 14:46 ]
Als ik de opties aanvinkte die ik wilde, zat er zo weinig prijsverschil tussen de Techno, Alpine en Iconic dat de keuze voor de Iconic logisch werd.MaSw85 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 14:39:
Zijn er GoT users die al eerder de keuze tussen de Techno (long range) en Esprit Alpine versie hebben gemaakt? Ik vind het erg lastig om duidelijk de voor- en nadelen van beide uitvoeringen ten opzichte van elkaar te duiden, uitgaande van full options op beide (dus zowel het uitgebreide driving pack, audio upgrade en het panoramadak). Wat blijft er dan nog over qua verschil en waarop is je keuze gebaseerd?
Bij de Techno heb je wat minder luxe afwerking en minder goed uitziende stoelen. Alpine heeft de sportstoelen en Alpine afwerking. Iconic heb je de Iconic stoelen en afwerking, die voor de bestuurder electrisch en met massagefunctie zijn. De techno is geloof ik ook nog te upgraden naar electrische stoel, maar Alpine niet.
In Frankrijk is het wat logischer, daar zijn Techno, Alpine en Iconic geformuleerd als optiepakketten, wat het eigenlijk ook zijn. Het verklaart in ieder geval wel waarom een uitgemaxte Techno bij de prijs van een Iconic komt.
Behalve dat bij de techno augmented vision geen optie meer is. Vaag gedoe..
Als ik nu alle drie maximaal aankleed dan zijn de Esprit Alpine en de Iconic vergelijkbaar (scheelt €50) maar is de Techno 3k goedkoper.Echnon schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 17:18:
[...]
Als ik de opties aanvinkte die ik wilde, zat er zo weinig prijsverschil tussen de Techno, Alpine en Iconic dat de keuze voor de Iconic logisch werd.
Bij de Techno heb je wat minder luxe afwerking en minder goed uitziende stoelen. Alpine heeft de sportstoelen en Alpine afwerking. Iconic heb je de Iconic stoelen en afwerking, die voor de bestuurder electrisch en met massagefunctie zijn. De techno is geloof ik ook nog te upgraden naar electrische stoel, maar Alpine niet.
In Frankrijk is het wat logischer, daar zijn Techno, Alpine en Iconic geformuleerd als optiepakketten, wat het eigenlijk ook zijn. Het verklaart in ieder geval wel waarom een uitgemaxte Techno bij de prijs van een Iconic komt.
Ja bijzonder, alhoewel ik daar wel mee zou kunnen leven om dat niet te hebben. Ik had ook park assist op m'n Focus station en heb dat 1 of 2x gebruikt maar zelf doen gaat sneller en door de sensoren en achteruitrijcamera praktisch net zo goedJapie.G schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 17:51:
Behalve dat bij de techno augmented vision geen optie meer is. Vaag gedoe..
[ Voor 6% gewijzigd door MaSw85 op 09-04-2024 19:28 ]
Het verschil tussen Esprit Alpine en Iconic is volgens mij echt gewoon interieur (als je alle opties aanvinkt natuurlijk). De één met sportieve stoelen, velgen en veel blauw in het interieur en de ander met een wat strakker interieur. Voor dat prijsverschil zou het dus gewoon een keuze zijn van smaak. Tenzij je heel erg gehecht bent aan een massagefunctie in je stoel natuurlijkMaSw85 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 19:26:
[...]
Als ik nu alle drie maximaal aankleed dan zijn de Esprit Alpine en de Iconic vergelijkbaar (scheelt €50) maar is de Techno 3k goedkoper.
[...]
Ja bijzonder, alhoewel ik daar wel mee zou kunnen leven om dat niet te hebben. Ik had ook park assist op m'n Focus station en heb dat 1 of 2x gebruikt maar zelf doen gaat sneller en door de sensoren en achteruitrijcamera praktisch net zo goed
De Iconic hoeft voor mij dan ook niet per se. Dan heb ik liever de Esprit Alpine. Het is meer het vergelijk van die laatste met de Techno. Daar zit 3k fiscaal en het genoemde verschil in maandelijkse kosten in. En vroeg me dus af of hier anderen waren die die keuze al gemaakt hebben en waarom. Qua opties en dergelijke is het vrijwel gelijk, het is vooral uiterlijk/interieur en de stoelen denk ik...Hoianddoei schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 19:39:
[...]
Het verschil tussen Esprit Alpine en Iconic is volgens mij echt gewoon interieur (als je alle opties aanvinkt natuurlijk). De één met sportieve stoelen, velgen en veel blauw in het interieur en de ander met een wat strakker interieur. Voor dat prijsverschil zou het dus gewoon een keuze zijn van smaak. Tenzij je heel erg gehecht bent aan een massagefunctie in je stoel natuurlijk
Als ik voor de Scenic kies. Is dat is voor mij de reden om de Techno te kiezen met opties. Aankleding is voor mij prima. Maandelijkse kosten wegen zwaarder voor mij. Maar is een persoonlijke keuze natuurlijk.MaSw85 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 20:49:
[...]
De Iconic hoeft voor mij dan ook niet per se. Dan heb ik liever de Esprit Alpine. Het is meer het vergelijk van die laatste met de Techno. Daar zit 3k fiscaal en het genoemde verschil in maandelijkse kosten in. En vroeg me dus af of hier anderen waren die die keuze al gemaakt hebben en waarom. Qua opties en dergelijke is het vrijwel gelijk, het is vooral uiterlijk/interieur en de stoelen denk ik...
ANWB raadt all season banden af voor EV voertuigen. Iemand hier ervaring mee ? (meer lawaai ? slechter sturen ?)
EV's zijn over het algemeen stukken zwaarder (OOK PHEV e.a.).
Dan wil je niét te ver doorschuiven in een noodsituatie ....niet?
Dus beste grip nodig en dan voorál in de winter of tijdens regen.
Ik zeg zomer met zomerbanden en winter met winterbanden.
Ze heten niet voor niets zo.
één glijpartij met ~2.000kg, en je schade is veuuul meer
(denk ook aan noclaim gedurende terug-opbouw periode!)
dan de extra investering in een 2e setje velgen. (want of winter of zomerbanden slijten maakt weinig uit)
M2C
Dan wil je niét te ver doorschuiven in een noodsituatie ....niet?
Dus beste grip nodig en dan voorál in de winter of tijdens regen.
Ik zeg zomer met zomerbanden en winter met winterbanden.
Ze heten niet voor niets zo.
één glijpartij met ~2.000kg, en je schade is veuuul meer
(denk ook aan noclaim gedurende terug-opbouw periode!)
dan de extra investering in een 2e setje velgen. (want of winter of zomerbanden slijten maakt weinig uit)
M2C
[ Voor 11% gewijzigd door Hansieo op 11-04-2024 13:33 ]
10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Zolang je maar op tijd wisselt tussen de twee. Het probleem met zomerbanden is vooral ook dat als het nat is, dat deze vaak niet al te best presteren. De all-season hetzelfde overigens in mindere mate. Je moet dus vooral ook kijken of je (all-season) banden goede waterafvoerende eigenschappen heeft, want onze zomers zijn vooralsnog best wel nat.
Winterbanden zijn binnen Nederland maar een paar dagen per jaar nodig, en de vraag is of je op tijd bent met wisselen. Best een kans dat een goede all-season je hier meer gaat helpen dan net iets te lang op een zomerband doorrijden of net iets te vroeg op een winterband zitten.
Maar ga je in de zomer naar het zuiden of in de winter op wintersport dan ligt het natuurlijk allemaal weer anders
Winterbanden zijn binnen Nederland maar een paar dagen per jaar nodig, en de vraag is of je op tijd bent met wisselen. Best een kans dat een goede all-season je hier meer gaat helpen dan net iets te lang op een zomerband doorrijden of net iets te vroeg op een winterband zitten.
Maar ga je in de zomer naar het zuiden of in de winter op wintersport dan ligt het natuurlijk allemaal weer anders
Net bericht terug van Athlon dat ze bezig gaan zijn de configurator aan te passen met de nieuwe pakketten en prijzen.
(krijg momenteel allemaal foutcodes dus vast al bezig)
[ Voor 22% gewijzigd door Kees_frl op 11-04-2024 13:45 ]
Helemaal waar.Caelorum schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:31:
Zolang je maar op tijd wisselt tussen de twee. Het probleem met zomerbanden is vooral ook dat als het nat is, dat deze vaak niet al te best presteren. De all-season hetzelfde overigens in mindere mate. Je moet dus vooral ook kijken of je (all-season) banden goede waterafvoerende eigenschappen heeft, want onze zomers zijn vooralsnog best wel nat.
Meestal kijk ik tegen het einde van een periode, wat de maand vooruit voorspelling is,
en neem dan mijn beslissing.
Is nooit "waterdicht
binnen marges rijden. Betr zal niet lukken, maar dan hoef je je zelf niet voor de kop te slaan als je "lekker" met zomerbanden de ijzel e/o sneeuw wegen in NL opgaat.

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Toch maar een proefrit geboekt bij de Renault dealer in Friesland, ABD, https://www.abdrenault.nl/scenic#par-17651
Mocht je ook in de buurt wonen, of een stukje willen rijden voor een proefrit, dat kan de hele maand april bij deze Renault dealer.
Mocht je ook in de buurt wonen, of een stukje willen rijden voor een proefrit, dat kan de hele maand april bij deze Renault dealer.
Heeft iemand al eens met 3 personen achter in de auto 'proefgezeten'. Ben op zoek naar een elektrische auto voor een gezien met 3 opgroeiende kinderen. Dus moet een bredere achterbank hebben. EV9 is me wat te groot (en te duur) ;-)
Nog niet echt gepast wel gemeten met 2 kinderstoelen hoeveel ruimte ertussen zit. Was geloof ik iets van 24 a 25 cm. Met onze stoelen. Dat is een draaibare stoel voor onze zoon van 6 maanden. En een stoel voor onze zoon van 4 jaar. Stoelverhoger paste er niet nog tussen dacht ik. Onze oudste (bijnaricky_leek schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:35:
Heeft iemand al eens met 3 personen achter in de auto 'proefgezeten'. Ben op zoek naar een elektrische auto voor een gezien met 3 opgroeiende kinderen. Dus moet een bredere achterbank hebben. EV9 is me wat te groot (en te duur) ;-)
Wij gaan echter voor de Kona. Die heeft een iets kleinere achterbank (2cm tussen de stoelen minder) maar prijsverschil is voor mij enorm dat die extra ruimte dat niet waard is.
Maar de Scenic zal uitstekend passen. Het is geen EV9 of een XC90 maar voldoet prima.
Ik heb drie tieners, dus hetzelfde probleemricky_leek schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:35:
Ik heb nu een Astra en heb de Scenic besteld. Hij zou volgens mij iets breder moeten zijn, maar voor mij was het belangrijkste de middelste plek. Een van de kinderen heeft die getest, en die was goed.
Ik denk dat je jezelf de vraag moet stellen:Koena schreef op donderdag 11 april 2024 @ 09:35:
ANWB raadt all season banden af voor EV voertuigen. Iemand hier ervaring mee ? (meer lawaai ? slechter sturen ?)
Rijd ik altijd op de limiet?
Als je op zomerbanden eind oktober (of vanmiddag) wordt geconfronteerd met een winterse bui dan zou je toch wensen dat er all seasons op zitten.
Ik rijd EV met all seasons en ze kunnen idd meer lawaai maken, dat hangt van de gekozen band af. Mijn huidige banden sturen prima, verhogen het verbruik niet/nauwelijks en zijn niet rumoeriger dan de af fabriek banden, en veel meer grip en stuur precisie.
Ervanuit gaande dat je veel in NL rijdt dan heb je mijns inziens het meest aan een band die goed koud water kan afvoeren. Ik wisselde vroeger trouw tussen zomer en winterbanden maar reed de winterbanden meestal eerder kapot want te hoge temperatuur.
Als je kiest voor electrisch verstelbare en verwarmbare voorstoelen in de de Scenic, zit hier ook een geheugenfunctie op en zoja hoe werkt dit? Mijn vrouw en ik rijden beide in de auto. In onze huidige auto kan je geheugenfunctie 1 en 2 op de stoel zelf selecteren en dat voorkomt een hoop gezoek iedere keer naar de ideale instelling.
2e vraag: hoe werkt dit met wireless Android Auto als we beide in de auto stappen met onze Google Pixel :-)
2e vraag: hoe werkt dit met wireless Android Auto als we beide in de auto stappen met onze Google Pixel :-)
[ Voor 14% gewijzigd door m3power op 15-04-2024 09:19 ]
Op basis van de Megane, ik ga ervan uit dat de scenic gelijk is. Stoelpositie is opgeslagen in het profiel welke je kunt kiezen bij het starten van de auto,. Telefoons verbinden allebei, en via apparaatbeheer app kun je aangeven welke van de telefoons je de CarPlay (of android auto) wilt laten tonen op het grote scherm. kun je dus ook tijdens het rijden wisselen.m3power schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:16:
Als je kiest voor electrisch verstelbare en verwarmbare voorstoelen in de de Scenic, zit hier ook een geheugenfunctie op en zoja hoe werkt dit? Mijn vrouw en ik rijden beide in de auto. In onze huidige auto kan je geheugenfunctie 1 en 2 op de stoel zelf selecteren en dat voorkomt een hoop gezoek iedere keer naar de ideale instelling.
Ik heb met ons gezin en stoeltjes gepast in de Austral. Hierin passen onze stoel combinatie prima, maar wellicht zitten ze bij jou nog in grotere stoeltjes.SH84 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:41:
[...]
Nog niet echt gepast wel gemeten met 2 kinderstoelen hoeveel ruimte ertussen zit. Was geloof ik iets van 24 a 25 cm. Met onze stoelen. Dat is een draaibare stoel voor onze zoon van 6 maanden. En een stoel voor onze zoon van 4 jaar. Stoelverhoger paste er niet nog tussen dacht ik. Onze oudste (bijnahoeft dat ook niet meer dat scheelt.
Wij gaan echter voor de Kona. Die heeft een iets kleinere achterbank (2cm tussen de stoelen minder) maar prijsverschil is voor mij enorm dat die extra ruimte dat niet waard is.
Maar de Scenic zal uitstekend passen. Het is geen EV9 of een XC90 maar voldoet prima.
Mijn jongste (2) zit in een stoeltje type 2/3, de middelste (5) zit om een stoelverhoger (zonder leuning) en de oudste (8 ) zit er tussenin.
Tijdens het passen zat ze op een stoel van het merk Bubblebum aangezien die lekker smal zijn. Inmiddels is ze groter dan 1.35 en hoeft ze in NL niet meer op een zitverhoger. Dit geeft ons inmiddels meer flexibiliteit in de huidige auto, maar straks ook in de Scenic. Echt passen in de Scenic heb ik helaas nog niet kunnen doen.
Voor iedereen die nieuwsgierig is naar de status van de RVO subsidie 2024 heb ik een bestand gemaakt wat ik elke week aanpas met de laatste status .
Gaat er wellicht nog iemand bij ABD een proefrit maken in de zwarte Scenic e-tech Alpine versie?ShadowFrys schreef op donderdag 11 april 2024 @ 16:42:
Toch maar een proefrit geboekt bij de Renault dealer in Friesland, ABD, https://www.abdrenault.nl/scenic#par-17651
Zo ja, zou je mij/ons dan gaarne een groot plezier willen doen en a.u.b. buiten (i.p.v. in de showroom)
een paar foto's van deze zwarte Alpine willen maken en hier willen plaatsen?
Alvast hartelijk bedankt !
Wij gaan zaterdag naar Dokkum voor een proefrit in de Scenic E-Tech, ik zal wel wat fotos maken en ze hier posten.GT-stoel schreef op woensdag 17 april 2024 @ 02:53:
[...]
Gaat er wellicht nog iemand bij ABD een proefrit maken in de zwarte Scenic e-tech Alpine versie?
Zo ja, zou je mij/ons dan gaarne een groot plezier willen doen en a.u.b. buiten (i.p.v. in de showroom)
een paar foto's van deze zwarte Alpine willen maken en hier willen plaatsen?
Alvast hartelijk bedankt !