Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic

Pagina: 1 ... 6 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:48

Japie.G

Colour Classic

Ik kreeg zojuist van de dealer een bericht met gegevens van de bestelling vanuit Renault, met ook daarin een VIN nummer. De door mij bestelde optiesamenstelling staat daar ook in vermeld, ondanks dat die configuratie nu niet meer bestelbaar / configureerbaar is. Ik ga er dan maar vanuit dat het toch goed gaat komen :-)

Edit: Als ik het VIN nummer aan de Renaut app toevoeg zie ik wel de auto, helaas nog niet de optielijst. Ben benieuwd!

Edit2: Met het VIN nummer is de bestelling ook hier te volgen: https://myr.renault.fr/track-order.html)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U88Tq2UEE-UDsxzaVyy1JFiOz5A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/v8QNZ6S1xo2ykFTLNojq3H92.png?f=user_large

[ Voor 40% gewijzigd door Japie.G op 17-04-2024 12:23 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capiyol
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-06 19:56
MaSw85 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 01:21:
[...]

Ja. Ik heb twee weken geleden een Esprit Alpine in zwart proef gereden in Drachten.
Ik neem aan dat dit bij ABD in Drachten was?

Ik moet maandag in Dokkum zijn (vanuit Brabant...) en wil dan ook even stoppen bij ABD in Drachten. Zojuist aan de telefoon gaven ze aan dat ze op dit moment helemaal geen Scenic hebben staan. Maandag komt er weer één in de showroom te staan, maar hij kon niet zeggen welke variant.

Iemand anders onlangs nog een Esprit Alpine zien staan ergens in Nederland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:31
Capiyol schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:56:
[...]

Ik neem aan dat dit bij ABD in Drachten was?

Ik moet maandag in Dokkum zijn (vanuit Brabant...) en wil dan ook even stoppen bij ABD in Drachten. Zojuist aan de telefoon gaven ze aan dat ze op dit moment helemaal geen Scenic hebben staan. Maandag komt er weer één in de showroom te staan, maar hij kon niet zeggen welke variant.

Iemand anders onlangs nog een Esprit Alpine zien staan ergens in Nederland?
Klopt, dat was bij ABD Drachten.

Ik moest maandag op kantoor in Amersfoort zijn en had gehoopt bij de buren (Stam Renault) nog eens de Scenic te kunnen bewonderen maar zij gaven via de chat aan dat ze niet in Amersfoort maar wel in Soest de Scenic hebben (volgens mij ook voor een proefrit). Weet echter niet welke uitvoering daar staat. Maar een chat via de website is zo gedaan en ze antwoordden direct dus dat kan je nog even proberen.

[ Voor 11% gewijzigd door MaSw85 op 17-04-2024 14:30 ]

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:16
wel even opletten en goed doorvragen. In leeuwarden zou de Iconic staan maar bleek idd de zwarte Alpine bij ABD.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capiyol
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-06 19:56
In de chat van Renault wisten ze niet waar er een Esprit Alpine te zien is. Blijkbaar wordt dat niet bijgehouden? Ik vind het apart dat ze niet weten waar hun showmodellen twv €50.000 te zien zijn, maar dat kan aan mij liggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:46
ABD heeft volgens mij enkel een zwarte Alpine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Capiyol schreef op woensdag 17 april 2024 @ 19:27:
In de chat van Renault wisten ze niet waar er een Esprit Alpine te zien is. Blijkbaar wordt dat niet bijgehouden? Ik vind het apart dat ze niet weten waar hun showmodellen twv €50.000 te zien zijn, maar dat kan aan mij liggen....
Heb je de chat op de website van Stam geraadpleegd? Anders even bellen met de vestiging Soest? Dan weten ze het vast te vertellen :)

[ Voor 5% gewijzigd door MaSw85 op 17-04-2024 20:28 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:50
Japie.G schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:01:
Ik kreeg zojuist van de dealer een bericht met gegevens van de bestelling vanuit Renault, met ook daarin een VIN nummer. De door mij bestelde optiesamenstelling staat daar ook in vermeld, ondanks dat die configuratie nu niet meer bestelbaar / configureerbaar is. Ik ga er dan maar vanuit dat het toch goed gaat komen :-)

Edit: Als ik het VIN nummer aan de Renaut app toevoeg zie ik wel de auto, helaas nog niet de optielijst. Ben benieuwd!

Edit2: Met het VIN nummer is de bestelling ook hier te volgen: https://myr.renault.fr/track-order.html)

[Afbeelding]
Besteld in Maart en levering in juni? Toch vrij vlot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

dicee schreef op woensdag 17 april 2024 @ 22:21:
[...]

Besteld in Maart en levering in juni? Toch vrij vlot
Dat is inderdaad wat er staat. Maar ik neem dat nog steeds met een flinke korrel zout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

[Afbeelding]
De levertijd is al weer een week opgeschoven. Ik denk dat die niets zegt en gewoon mee schuift met de huidige datum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Japie.G schreef op donderdag 18 april 2024 @ 11:14:
[...]

De levertijd is al weer een week opgeschoven. Ik denk dat die niets zegt en gewoon mee schuift met de huidige datum
Dat zal wel een stuk concreter worden als ie naar de productie stap gaat lijkt me. En dan hopen dat ie vlot op transport kan.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Ik kreeg trouwens vanochtend een mail van de verkoper van Terwolde in Groningen dat ook daar nu groen licht is voor een proefrit. Had daar ook geïnformeerd voordat ik bij ABD in Drachten terecht kon. Omdat ik nog zo twijfel over Scenic of Mach-E ga ik denk ik nog een keer rijden en dan de knoop doorhakken.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwellugje
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-01 14:46
11 mei komt ie in Eindhoven voor proefrit, zoals het er nu naar uitziet.
Ben benieuwd welke versie dat gaat zijn dan :)

Blijft wel vreemd dat in de Esprit Alpine de stoelen niet elektrisch verstelbaar zijn en dat terwijl ze wel zeggen dat de instellingen opgeslagen worden in het profiel. Dat zal dan wel alleen voor de lendensteun zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-06 16:12

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Koena schreef op donderdag 11 april 2024 @ 09:35:
ANWB raadt all season banden af voor EV voertuigen. Iemand hier ervaring mee ? (meer lawaai ? slechter sturen ?)
@Koena
Jazeker. In mei 2019 werd mijn Kia e-Niro afgeleverd. Met mijn plaatselijke bandenboer had ik de inruil van de fabrieksbanden (Michelin Primacy) afgesproken; ik. kreeg 75% van de nieuwprijs ervoor terug. Dus bij aflevering rechtstreeks van dealer naar bandenboek om er Michelin CrossClimate banden onder te laten zetten. Die zijn bij ca. 75k vervangen en ik rijd nu (bij ruim 100k km) op het tweede setje.

De e-Niro blijkt bij aflevering niet altijd goed uitgelijnd. Daardoor ging mijn eerste bandenset cuppen. Na uitlijnen heb ik de banden 'opgeschuurd' door tractiecontrole uit te zetten en op een groot terrein een paar keer flink op te trekken. Banden weer glad. Daarna nooit meer problemen mee gehad.
Tot nu toe (bij mijn vorige auto's) wisselde ik steeds tussen zomer- en winterbanden (wielen), maar daar heb ik geen zin meer in. Teveel gedoe. en we komen regelmatig in Duitsland.
Bovendien heb je in het voor- en naseizoen geen last meer dat je zomerbanden er nog (of al) onder zitten als het weer opeens omslaat en het toch opeens vel kouder wordt.

Ik heb er geen moment spijt van. Ze rijden prima. Niets te merken van ander weggevoel of zo. En de moderne 4-seizoenenbanden zijn tegenwoordig behoorlijk goed.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

En is het instructieboekje van dit nieuwe model al ergens online te vinden?
Daar haal je altijd erg veel zinvolle info uit...

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArievdVoort
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 04-06 09:02

[Afbeelding]
Ik heb inmiddels het VIN nummer ook ontvangen, maar het vreemde is dat ik niets kan zien van de bestelling. Het blijft bij mij een blanco vlak.

In de app en op https://myr.renault.nl/ kan ik de auto al wel zien, maar daar kan ik de track order functionaliteit niet vinden.

Hoe heb jij dit wel zichtbaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arneeuh
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-05 14:09
ArievdVoort schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:44:
[...]

Ik heb inmiddels het VIN nummer ook ontvangen, maar het vreemde is dat ik niets kan zien van de bestelling. Het blijft bij mij een blanco vlak.

In de app en op https://myr.renault.nl/ kan ik de auto al wel zien, maar daar kan ik de track order functionaliteit niet vinden.

Hoe heb jij dit wel zichtbaar gekregen?
Idem, ik krijg ook leeg vak. Via app komt er ook foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Ik heb in mijn NL myrenault account (die had ik al want heb reeds een megane etech) de auto toegevoegd. Als je vervolgens ingelogd staat in dat account in je webbrowser het linkje https://myr.renault.fr/track-order.html ingeven. Hij gaat dan met je huidige login naar die pagina en voilà, daar zie ik die gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArievdVoort
arneeuh schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:02:
[...]

Idem, ik krijg ook leeg vak. Via app komt er ook foutmelding.
In de app even uitloggen en opnieuw inloggen, dan is dat probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

ArievdVoort schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:39:
[...]

In de app even uitloggen en opnieuw inloggen, dan is dat probleem verholpen.
Ik zie in de app trouwens verder nog geen opties of andere details van de auto. Slechts een plaatje van de uitvoering en VIN nummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArievdVoort
Japie.G schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:04:
Ik heb in mijn NL myrenault account (die had ik al want heb reeds een megane etech) de auto toegevoegd. Als je vervolgens ingelogd staat in dat account in je webbrowser het linkje https://myr.renault.fr/track-order.html ingeven. Hij gaat dan met je huidige login naar die pagina en voilà, daar zie ik die gegevens.
Vreemd dat ik dat dan nog niet zie. Zou toch op zijn minst verwachten dat er staat dat de order op 18-01 bij hun is binnengekomen.

Zal volgende week nog eens kijken. Misschien ben ik wat te ongeduldig voor onze Franse vrienden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArievdVoort
Japie.G schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:46:
[...]

Ik zie in de app trouwens verder nog geen opties of andere details van de auto. Slechts een plaatje van de uitvoering en VIN nummer.
Ja, dat heb ik ook.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MaSw85
MaSw85 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 12:46:
Ik kreeg trouwens vanochtend een mail van de verkoper van Terwolde in Groningen dat ook daar nu groen licht is voor een proefrit. Had daar ook geïnformeerd voordat ik bij ABD in Drachten terecht kon. Omdat ik nog zo twijfel over Scenic of Mach-E ga ik denk ik nog een keer rijden en dan de knoop doorhakken.
Vanochtend een proefrit gemaakt bij Terwolde Groningen in een witte Iconic (die stond al anderhalve week in de showroom, een proefrit kan sinds vandaag want gisteren einde middag hebben ze groen licht hiervoor gekregen van Renault).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3HDi95doHSeC_BP-7jLssJPRgyo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zhnROqewUQz66hfrEBottgqQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PSyT0d5TMDw6Tfp_0I0_EgzxB00=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4XBNewxT1HGdMyNZBgiwH8Wg.jpg?f=fotoalbum_tile

Hij is aan de achterkant wel wat vies geworden op de Groninger landweggetjes :)

Nu ook wat meer tijd genomen om met het infotainment en Apple CarPlay aan de slag te gaan en met de verschillende rijmodi. In Sport-stand is ie merkbaar vlotter, maar dat merk je ook wel enigszins in de range. Los daarvan is ie sowieso vlot genoeg om in het verkeer mee te komen. Daarnaast, waar het mij voornamelijk om ging, even weer het rijgedrag terughalen en de kofferbak goed bekijken (vanwege de maatvoering). De vloer van de kofferbak is 96 cm breed (dat is bekend) en de lengte is ongeveer 80 cm. Hij is wel enorm hoog, maar hoe hoger in de kofferbak hoe minder lang vanwege de achterbank.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RNI5tsTZqAm3aemYfYtxbvKYMF8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E93rn6DdNnmuscUU5XO591DB.jpg?f=fotoalbum_large

Na de proefrit ook nog even weer in de Mach-E gezeten en bekeken. Ik dacht dat ik er uit was maar twijfel nog steeds of de kofferruimte voldoende handig is in de praktijk. Met de dubbele laadvloer wordt ie denk ik al een stuk beter en die is makkelijk te verwijderen (een mat en soort van piepschuimen vakverdeling aldus de verkoper) dus dat zou geen punt moeten zijn. De dubbele laadvloer komt dan tot ongeveer net onder dat schuine stuk met die haak, de verkoper zei dat de dubbele vloer ongeveer 15-20 cm hoog is.

[ Voor 16% gewijzigd door MaSw85 op 19-04-2024 13:02 ]

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

De megane heeft ook een dergelijke kofferbak verhoger. Is her inderdaad zo uit te pakken. Mooi hoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sylvester79
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:07
Renault Scenic E-Tech
EV87 220 pk long range esprit Alpine 5d

Extra's:
  • Solarbay elektrochromatisch panoramisch dak
  • pack advanced driving assist & augmented vision
Besteld en leverdatum staat nu op 8 juli -14 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwellugje
sylvester79 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 17:03:
Renault Scenic E-Tech

Extra's:
Welke kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
MaSw85 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:56:
[...]

Vanochtend een proefrit gemaakt bij Terwolde Groningen in een witte Iconic (die stond al anderhalve week in de showroom, een proefrit kan sinds vandaag want gisteren einde middag hebben ze groen licht hiervoor gekregen van Renault).
[Afbeelding][Afbeelding]

Nu ook wat meer tijd genomen om met het infotainment en Apple CarPlay aan de slag te gaan en met de verschillende rijmodi. In Sport-stand is ie merkbaar vlotter, maar dat merk je ook wel enigszins in de range. Los daarvan is ie sowieso vlot genoeg om in het verkeer mee te komen. Daarnaast, waar het mij voornamelijk om ging, even weer het rijgedrag terughalen en de kofferbak goed bekijken (vanwege de maatvoering). De vloer van de kofferbak is 96 cm breed (dat is bekend) en de lengte is ongeveer 80 cm. Hij is wel enorm hoog, maar hoe hoger in de kofferbak hoe minder lang vanwege de achterbank.

[Afbeelding]

Na de proefrit ook nog even weer in de Mach-E gezeten en bekeken. Ik dacht dat ik er uit was maar twijfel nog steeds of de kofferruimte voldoende handig is in de praktijk. Met de dubbele laadvloer wordt ie denk ik al een stuk beter en die is makkelijk te verwijderen (een mat en soort van piepschuimen vakverdeling aldus de verkoper) dus dat zou geen punt moeten zijn. De dubbele laadvloer komt dan tot ongeveer net onder dat schuine stuk met die haak, de verkoper zei dat de dubbele vloer ongeveer 15-20 cm hoog is.
oei in het wit toch ook wel erg mooi hoor...

Rood mag helaas niet van wagenpark... Twijfel bij de Alpine tussen wit en zwart :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Renault Scenic E-Tech

Extra's:
Als je wilt kun je deze ook nog even invullen :)

https://docs.google.com/s...312306&rtpof=true&sd=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-06 23:10
Even voor de duidelijkheid, de Alpine heeft geen elektrische stoelen toch?
En rijd de Scenic enigszins als de Megane? Niet perse de wegligging, maar de overige ervaring? Want dan boek ik gewoon een afspraak in om een megane te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweetyvogel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:13
Renault Scenic E-Tech

Extra's:
Mooi hoor, misschien kan je deze ook invullen :
https://docs.google.com/s...312306&rtpof=true&sd=true

Zie net dat we het dubbel doen :)

[ Voor 10% gewijzigd door tweetyvogel op 19-04-2024 21:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwellugje
Caelorum schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 17:16:
Even voor de duidelijkheid, de Alpine heeft geen elektrische stoelen toch?
En rijd de Scenic enigszins als de Megane? Niet perse de wegligging, maar de overige ervaring? Want dan boek ik gewoon een afspraak in om een megane te rijden.
Alpine heeft alleen de electrische lendensteun. Blijf het vreemd vinden dat dit er niet op zit. Wel profielen op de auto hebben maar dan alsnog handmatig je stoel moeten verzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ok, dan wordt het hoe dan ook de iconic als ik dit model kies haha. Mijn vrouw rijdt er net zo vaak in als ik, maar zit een stuk hoger en ook iets dichter bij het stuur dan ik. En ik heb geen zin dat telkens te moeten aanpassen.

[ Voor 54% gewijzigd door Caelorum op 19-04-2024 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
zwellugje schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 17:39:
[...]

Alpine heeft alleen de electrische lendensteun. Blijf het vreemd vinden dat dit er niet op zit. Wel profielen op de auto hebben maar dan alsnog handmatig je stoel moeten verzetten.
Ja vind het ook erg vreemd en jammer... Beide versies wel binnen budget, maar vind het qua bijtelling ook wel eens genoeg... Maar is steeds maar tientjes werk :)

Zelf dikke twee meter en vriendin stukje kleiner, dus Alpine steeds zelf stoelen. Maar aan de andere kant nu ook zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco1b
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 09-06 20:19
vin nummer bij mij ook bekend maar in my renault geen status info helaas.
De dealer heeft even gekeken en die geeft aan dat de als alles volgens planning loopt de auto mei van de band rolt en juni mogelijk geleverd kan worden. Ik hoop het. Maar ga zelf gewoon uit van de eerst genoemde datum eind juli.

Het verstellen van de stoel handmatig vs elektrisch vind ik een beetje een non issue. Mijn vrouw rijd ook regelmatig in de auto. Maar het opnieuw instellen bij weg rijden kost me echt maximaal 10 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sylvester79
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwellugje
remco1b schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 08:51:
vin nummer bij mij ook bekend maar in my renault geen status info helaas.
De dealer heeft even gekeken en die geeft aan dat de als alles volgens planning loopt de auto mei van de band rolt en juni mogelijk geleverd kan worden. Ik hoop het. Maar ga zelf gewoon uit van de eerst genoemde datum eind juli.

Het verstellen van de stoel handmatig vs elektrisch vind ik een beetje een non issue. Mijn vrouw rijd ook regelmatig in de auto. Maar het opnieuw instellen bij weg rijden kost me echt maximaal 10 seconden.
Daar heb je gelijk in :)
Ik vind alleen de zwarte stoelen mooier dan die van de iconic, jammer dat dat niet gewisseld kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-06 09:07
MaSw85 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:56:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]

Toch wat kleiner en een stuk minder praktisch dan verwacht, al ben ik nu wel verwend met ruim 580ltr

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Harmzz
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-04 09:28
Zoals gevraagd door @GT-stoel
Hier wat foto’s

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S_d1SjCegKuTcRu0kVX-vHBJDuE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TDJZufbTpEk2t5YQ1FyFMGTz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nzS6A7pI_nty8lSeahCkR3W6OPc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2dP9iPfdtoJUzRVoO0aPIZJY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0sJU1gsT2H68vq860NcWX7mL_Rc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pAc8wbiw3OASguxTOJYCI2Np.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4JYEeMlOW93IkOCesyZEJmLXeV4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TqpLRyqOMO1ikKfp1u4eh0Lg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1shAqWeMzyTzvvnxzHGEPX6FxlA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LvMuDSJy46cz2w2I8wfA5h57.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco1b
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 09-06 20:19
zwellugje schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 12:14:
[...]

Daar heb je gelijk in :)
Ik vind alleen de zwarte stoelen mooier dan die van de iconic, jammer dat dat niet gewisseld kan worden.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Daarom een Alpine besteld en met handje verstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesjuh
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15:31
Ben vooral rustig aan het meelezen en veel video’s kijken. Vermoedelijk wordt het voor mij long range techno met speaker en rij opties, geen glazen dak ivm budget.
Zat nog te overwegen om de alpine te doen maar moet zeggen dat de mat zwarte plastic randen rondom de wielen erg goedkoop ogen in combinatie met een zwarte lak.

Welke het ook gaat worden, denk dat zwarte lak afvalt hierdoor. Heb nog even, huidige lease loopt af in december dus ergens juni/juli bestellen.

Was nog beetje in dubio met bijv Mach E of nieuwe Ford Explorer maar onderaan de streep lijkt de Scenic toch wel op veel vlakken te winnen.

[ Voor 13% gewijzigd door Poesjuh op 20-04-2024 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraMKJ
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-10-2024
Ik volg dit topic ook al een tijdje aangezien ik op het punt sta een Esprit Alpine in het zwart te leasen (zakelijk). Ik heb nog geen proefrit kunnen maken, maar mijn lokale dealer (Munsterhuis) geeft aan dat ze verwachten dat begin mei de eerste exemplaren in de showroom staan.

Ik twijfel nog een beetje of ik de Solarbay ga aanvinken. Mijn eerdere ervaringen met panoramische daken waren niet altijd even positief (met name op warme dagen). Ik heb het vrij snel warm en ben benieuwd of er extra warmte door het solarbay dak komt als de zon er vol op staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Ik kan zeggen dat goede airco met een glazen dak, hoe goed geblindeerd ook, echt een must is. Pluspunt is als die op afstand aan te zetten is.

Zonder had ik de afgelopen zomers niet overleefd in een Tesla model 3.

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 20-04-2024 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GT-stoel
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 31-12-2024
Hartstikke bedankt voor de foto's Harm !
Poesjuh schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 18:03:
moet zeggen dat de mat zwarte plastic randen rondom de wielen erg goedkoop ogen in combinatie met een zwarte lak.
Dit zijn de eerste foto's die ik zie van een zwarte Alpine in de buitenlucht.
De wielen vind ik mooier dan die van de Iconic.
Laatst leken de wielkasten op de foto's van de zwarte Iconic in de buitenlucht nog redelijk donkergrijs en leek er niet zo'n groot contrast met de zwarte lak.

Bij het zien van deze foto's van de zwarte Alpine zijn de kunsstof wielkasten in mijn beleving toch echt GRIJS en komt het helaas niet eens in de buurt van ZWART.
Het is me overigens compleet onduidelijk waarom heel veel auto's tegenwoordig van die oversized en meestal kunststof wielkasten hebben. Veelal wel wat donkerder.
Het oogt zeer goedkoop en maakt de auto op geen enkele wijze mooier.
Ik heb daarom spijt als haren op mijn hoofd dat ik deze zwarte Scenic Alpine besteld heb |:( |:(
De horizontale kunststof opsmuk onderop de deuren kan ik nog wel mee leven,
maar als ik de bestelling niet ongedaan kan maken dan moeten die grijze rondingen/rotdingen rondom de wielen echt donkerZWART worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
GT-stoel schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 22:05:
[...]

[...]

Laatst leken de wielkasten van de zwarte Iconic in de buitenlucht nog redelijk donkergrijs en leek er niet zo'n groot contrast met de zwarte lak.

Bij het zien van deze foto's van de zwarte Alpine zijn de kunsstof wielkasten in mijn beleving toch echt GRIJS en komt het helaas niet eens in de buurt van ZWART.
Het is me overigens compleet onduidelijk waarom heel veel auto's tegenwoordig van die oversized en meestal kunststof wielkasten hebben. Veelal wel wat donkerder.
Ik heb daarom spijt als haren op mijn hoofd dat ik deze zwarte Scenic Alpine besteld heb |:( |:(
maar als ik de bestelling niet ongedaan kan maken dan moeten die grijze rondingen/rotdingen rondom de wielen echt donkerZWART worden gemaakt.
ik denk dat het erg veel te maken heeft met de foto's. Ik heb het in echt niet zo beleefd.

Het is één geheel met de onderbumper voor en achter en dan de side skirts. Zou ook vreemd zijn wanneer dit afwijkend zou zijn.

De filmpjes en foto;s net teruggezocht van de Renault dag en ja het is wat anders, want ander materiaal en mat. Maar zoals jij het nu omschrijft ervaar ik het niet. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Kees_frl op 20-04-2024 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
[...]

[...]

Laatst leken de wielkasten op de foto's van de zwarte Iconic in de buitenlucht nog redelijk donkergrijs en leek er niet zo'n groot contrast met de zwarte lak.

De horizontale kunststof inzetten op de Esprit Alpine zijn dan ook donkergrijs volgens mij. Daarom vind ik de Gris Schiste (zeker in matte uitvoering) het beste omdat dan dat donkergrijze kunststof wat meer weg valt. Bij de Techno en Iconic vind ik vooral die zilveren sierstrips minder mooi. Dat past ook niet bij elke kleur (vind ik).
Poesjuh schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 18:03:
Ben vooral rustig aan het meelezen en veel video’s kijken. Vermoedelijk wordt het voor mij long range techno met speaker en rij opties, geen glazen dak ivm budget.
Zat nog te overwegen om de alpine te doen maar moet zeggen dat de mat zwarte plastic randen rondom de wielen erg goedkoop ogen in combinatie met een zwarte lak.

Welke het ook gaat worden, denk dat zwarte lak afvalt hierdoor. Heb nog even, huidige lease loopt af in december dus ergens juni/juli bestellen.

Was nog beetje in dubio met bijv Mach E of nieuwe Ford Explorer maar onderaan de streep lijkt de Scenic toch wel op veel vlakken te winnen.
Hier nog steeds in dubio tussen de Scenic en Mach-E. Denk dat beide geen slechte keus is, maar de Mach-E is net iets ouder. De Scenic doet echt veel dingen goed. De Mach-E is meer een rijdersauto en sportiever, en de laadruimte lijkt iets praktischer. Maar met beide is er geen klagen. Dat vind ik dus nu ook lastig; beide is goed, maar wat kies je dan? 7(8)7

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwellugje
En naar mate je je beslissing uitstelt komt er weer nieuws bij :)
XPeng G6 komt er binnenkort aan.
Prijzen van de Model Y gaan naar beneden en de Modeo Y LR RWD komt naar Nederland.
Best value for money Seal Design.

Maar zolang ik niet heb kunnen testrijden in de Scénic maak ik nog geen keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
zwellugje schreef op zondag 21 april 2024 @ 11:33:
[...]
Prijzen van de Model Y gaan naar beneden en de Modeo Y LR RWD komt naar Nederland. [...]
Is dit verandert dan? Laatste wat ik heb gehoord is dat het naar Europa komt, behalve Nederland en Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwellugje
Caelorum schreef op zondag 21 april 2024 @ 12:00:
[...]

Is dit verandert dan? Laatste wat ik heb gehoord is dat het naar Europa komt, behalve Nederland en Duitsland.
Ow, laatste wat ik gelezen had is dat na Belgie ook NL aan de beurt kwam. Indien niet dan maakt het mijn keuze weer wat makkelijker :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweetyvogel
Ik weet mijn planning .....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rB9wKIjkVD3OlqdJx2eg4bq6fP8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DdjkQ3ZtPcmLNKrQQtiTBqsv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Nice! Hoe kom je aan die ‘view’ dan?

[ Voor 8% gewijzigd door Japie.G op 21-04-2024 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweetyvogel
Japie.G schreef op zondag 21 april 2024 @ 17:43:
Nice! Hoe kom je aan die ‘view’ dan?
Gewoon vragen aan je dealer, daar komt deze ook vandaan 🫣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
zwellugje schreef op zondag 21 april 2024 @ 12:20:
[...]
Ow, laatste wat ik gelezen had is dat na Belgie ook NL aan de beurt kwam. Indien niet dan maakt het mijn keuze weer wat makkelijker :)
Ik zie het. Prijzen gaan daarvan per de 25e met 2000E omhoog en dan komt er ook meteen de LR RWD. Vreemd om de prijzen te verhogen in deze tijd.
Maar de LR RWD is wel echt een goede concurrent voor de Scenic. Het is dat ik niet echt vertrouwen heb in Tesla. De auto is nu nog mooi en snel qua interface, maar mijn ervaring met de model 3 heeft me geleerd dat het over twee jaar waarschijnlijk niet zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poesjuh
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15:31
MaSw85 schreef op zondag 21 april 2024 @ 00:05:
[...]

Hier nog steeds in dubio tussen de Scenic en Mach-E. Denk dat beide geen slechte keus is, maar de Mach-E is net iets ouder. De Scenic doet echt veel dingen goed. De Mach-E is meer een rijdersauto en sportiever, en de laadruimte lijkt iets praktischer. Maar met beide is er geen klagen. Dat vind ik dus nu ook lastig; beide is goed, maar wat kies je dan? 7(8)7
Mach E met 470km wltp is qua prijs redelijk vergelijkbaar met een Scenic Techno met long range motor.
Nu moet ik zeggen dat ik de Mach E wat toffer vind, heeft wat meer het “oeh dikke auto” gevoel, maar rationeel is naar mijn mening de Scenic wel interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTrucks
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 06-08-2024
[...]

[...]

Dank Harm!

Ik heb een beetje het zelfde gevoel. Laatst zag ik een mazda cx5 waarvan de wiellijsten meegespoten zijn.
Voorbeeldje:
https://www.viabovag.nl/a...tons&utm_content=whatsapp

Ik overweeg om de wiellijsten te wrappen oid. Gelukkig heb ik nog wat leasebudget om hier aan op te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Poesjuh schreef op zondag 21 april 2024 @ 18:51:
[...]

Mach E met 470km wltp is qua prijs redelijk vergelijkbaar met een Scenic Techno met long range motor.
Nu moet ik zeggen dat ik de Mach E wat toffer vind, heeft wat meer het “oeh dikke auto” gevoel, maar rationeel is naar mijn mening de Scenic wel interessanter.
Mijn vergelijk is de Mach-E Premium Extended Range vs. de Esprit Alpine Scenic. Eens met het 'oeh dikke auto' én met het rationele.

Overigens vond ik de achterruit van de Scenic wel wat aan de kleine kant, maar dat wordt dan weer opgelost met de digitale spiegel (wel wennen, vooral qua inschatten van diepte).

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwellugje
Mach-E is, indien hetzelfde geconfigureerd als de scenic, 100 euro (netto) per maand duurder in de lease bij mij. En ik lees als ik hem configureer een levertijd vanaf 34 weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweetyvogel
tweetyvogel schreef op zondag 21 april 2024 @ 17:48:
[...]

Gewoon vragen aan je dealer, daar komt deze ook vandaan 🫣
Dealer kan deze opvragen binnen het programma "Distrinet" en dan is deze binnen jouw "klantorder" zichtbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door tweetyvogel op 22-04-2024 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
zwellugje schreef op zondag 21 april 2024 @ 19:33:
Mach-E is, indien hetzelfde geconfigureerd als de scenic, 100 euro (netto) per maand duurder in de lease bij mij. En ik lees als ik hem configureer een levertijd vanaf 34 weken :)
Bij mij is het een kleije €70 verschil. De verkoper bij Ford gaf wel aan even te contacten over configuraties. Blijkbaar staat er nogal wat in Europa op voorraad en kunnen ze zien wat waar staat.

Maar weer on topic: Rationeel is de Scenic de logische keus, en voor die €70 past er nog een afneembare trekhaak bij en blijft er nog flink wat over...

[ Voor 13% gewijzigd door MaSw85 op 21-04-2024 20:33 ]

Komoot

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15:52
:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G8FyvWQm_2SmxnlOQQB9XaIZKPw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3rNztMddiNo4u61Td1Iy7kq0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Grappig dat ze de fabriek erbij zetten: https://www.google.nl/map...3m1!1e3!5m1!1e4?entry=ttu
Dat is dus dezelfde als die van de Megane: https://www.renaultgroup..../locations/douai-plant-2/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Hier ook het screentje gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/32cB-TXZnrkfa9qT8cEP5y_XaIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TNWODovsc8enmeCULXfen4hg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

HELP, Ik had een mooi plaatje van de future scenic in mijn app maar nu is die blanco geworden. 8)7

(zo, even topic levend houden :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArievdVoort
Japie.G schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:13:
HELP, Ik had een mooi plaatje van de future scenic in mijn app maar nu is die blanco geworden. 8)7

(zo, even topic levend houden :) )
Ja, dat is bij mij ook het geval sinds een paar dagen. Heb geen idee wat de reden hiervan zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

En de levertijd ook alweer twee weken verder naar achteren geschoven haha. Nou ben benieuwd wat het daadwerkelijk gaat worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanopzij
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-11-2024
Japie.G schreef op woensdag 24 april 2024 @ 12:45:
En de levertijd ook alweer twee weken verder naar achteren geschoven haha. Nou ben benieuwd wat het daadwerkelijk gaat worden..
Als ik je eerdere reacties lees mogen we straks blij zijn als we de Scenic als kerstkadootje mogen ontvangen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arneeuh
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-05 14:09
Ook wel pas besteld op 25/03 zie ik. Bij mij nog geen nieuws (besteld 16/01, leverdatum 15/06).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie_1988
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18:14
Vandaag ook mijn VIN nummer ontvangen. Alleen invoeren in My Renault app/website levert (nog) geen resultaat op. Vast een storing :/ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15:52
Appie_1988 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 13:38:
Vandaag ook mijn VIN nummer ontvangen. Alleen invoeren in My Renault app/website levert (nog) geen resultaat op. Vast een storing :/ .
Zolang het 'fabriekje' niet op groen staat, werkt het VIN nr niet in de app ( zo was het toch bij mijn Megane )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArievdVoort
TaxiGilbert schreef op woensdag 24 april 2024 @ 16:39:
[...]

Zolang het 'fabriekje' niet op groen staat, werkt het VIN nr niet in de app ( zo was het toch bij mijn Megane )
Dat is inderdaad ook wat Renault Frankrijk via Whatsapp bij mij aangaf.
"If your vehicle is not in "manufacturing" status, this is why tracking is not yet active."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Appie_1988 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 13:38:
@Appie_1988
Dat lijkt er toch op te wijzen dat de productie van je wagen op zijn minst ingepland is? Dan zou je verwachten dat dit (die productie) niet heel lang meer gaat duren.

Ik had vanmorgen contact met Renault omdat ik zeker interesse heb in deze wagen en ik er toch zeker eerst een proefrit in wil maken. Niet alleen omdat ik lang ben en wil weten of ik er goed in pas, ook achterin, maar ook omdat ik nu zo’n 5 jaar in mijn e-Niro rijd en je daar dan onbewust toch aan gaat hechten. Je gaat daardoor vergelijken en ik weet wel dat ik me ook geen zeperd kan veroordelen (WAF)…

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwellugje
Hippe Lip schreef op woensdag 24 april 2024 @ 20:40:
[...]

@Appie_1988
Dat lijkt er toch op te wijzen dat de productie van je wagen op zijn minst ingepland is? Dan zou je verwachten dat dit (die productie) niet heel lang meer gaat duren.

Ik had vanmorgen contact met Renault omdat ik zeker interesse heb in deze wagen en ik er toch zeker eerst een proefrit in wil maken. Niet alleen omdat ik lang ben en wil weten of ik er goed in pas, ook achterin, maar ook omdat ik nu zo’n 5 jaar in mijn e-Niro rijd en je daar dan onbewust toch aan gaat hechten. Je gaat daardoor vergelijken en ik weet wel dat ik me ook geen zeperd kan veroordelen (WAF)…
Hebben ze je een datum gegeven? Tegen mij is ongeveer 11 mei gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie_1988
Hippe Lip schreef op woensdag 24 april 2024 @ 20:40:
[...]

@Appie_1988

Ik heb alleen het nummer gekregen van de dealer, niet het plaatje zoals anderen dat gehad hebben. Op die plaatjes staat bij de meeste een productie planning in mei. Geen idee of dat echt reëel is, maar we zien het vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

zwellugje schreef op woensdag 24 april 2024 @ 20:46:
[...]

Hebben ze je een datum gegeven? Tegen mij is ongeveer 11 mei gezegd.
Ah nee, vergeten erbij te zetten. De dealer wist van nix en ook Renault zelluf kon nix zeggen.

Die 11 mei duurt niet zo lang meer. Is dat de datum dat ze met serieproductie beginnen of de datum dat de eerste auto's bij de dealers zijn voor proefritten of zo?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwellugje
Hippe Lip schreef op woensdag 24 april 2024 @ 21:38:
[...]

Ah nee, vergeten erbij te zetten. De dealer wist van nix en ook Renault zelluf kon nix zeggen.

Die 11 mei duurt niet zo lang meer. Is dat de datum dat ze met serieproductie beginnen of de datum dat de eerste auto's bij de dealers zijn voor proefritten of zo?
Blijkbaar de eerste auto's bij de dealer om te proefrijden. Als het goed is gaan ze me bellen want ik heb me op een lijst laten zetten. Zodra ik benaderd ben (en geboekt heb :)) zal ik het laten weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
Vanavond de knoop doorgehakt in overleg met mijn vrouw en een Scenic besteld in de leaseportal. Ging dus nog tussen de Scenic en de Mach-E. De Scenic is nieuwer, iets minder in-your-face en uiteindelijk ondanks full options en een trekhaak nog zo'n €35 goedkoper per maand dan de Mach-E en ongeveer €55 goedkoper per maand dan de Seat Leon Sportstourer MHEV die ik tijdelijk vanuit m'n werk rijd.

Uitvoering: Esprit Alpine
Kleur: Gris Schiste Satin speciale metallic/dak Noir Etoile metallic

Met de volgende opties en/of accessoires
Optie: Pack Advanced Driving Assist & Augmented Vision
Optie: Pack Premium Sound Harman Kardon
Optie: Solarbay elektrochromatisch panoramisch dak
Accessoire: 74 9M 655 86R Vloermatten textiel Esprit Alpine
Accessoire: 84 9P 992 54R Easyflex modulaire kofferbakbescherming
Accessoire: 84 9P 353 38R Dubbele kofferbodem
Accessoire: 82 01 724 183 Slotbouten voor zwarte M12 lichtmetalen velgen
Accessoire: 77 17 274 250 Afneembare trekhaak 13-polig incl. montage

Heb 'm ook even in de Google Docs van @tweetyvogel gezet.

And now we wait... :+ Ik ga uit van levering in augustus/september.

[ Voor 10% gewijzigd door MaSw85 op 24-04-2024 22:16 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@MaSw85 Waar heb je die accessoirenummers vandaan? Is er ook een catalogus met de accessoires ergens? Ik heb alleen online een pagina gevonden, maar daar zie ik geen nummers bij staan.

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaSw85
Hippe Lip schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:28:
@MaSw85 Waar heb je die accessoirenummers vandaan? Is er ook een catalogus met de accessoires ergens? Ik heb alleen online een pagina gevonden, maar daar zie ik geen nummers bij staan.
Op deze webpagina van Renault kan je ergens onderin doorklikken naar de accessoirebrochure (pdf). Daarin staat op de onderste pagina's ook de lijst met artikelnummers.

[ Voor 9% gewijzigd door MaSw85 op 24-04-2024 22:31 ]

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweetyvogel
https://drive.google.com/...u1laBTUs/view?usp=sharing

Hier de link naar het PDFje van de accessoires van de Scenic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Staat ook op de website, zie mijn vorige post. Overigens vraagt jouw link nog om verlening van extra toestemming :)

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweetyvogel
MaSw85 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 18:11:
[...]

Staat ook op de website, zie mijn vorige post. Overigens vraagt jouw link nog om verlening van extra toestemming :)
Linkje in ieder geval aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UsernameIsInUse
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 12:08
Weet iemand of er in Limburg of Zuid-Oost Brabant al een Scenic live te zien is in een showroom of eventueel voor een proefrit?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Appie_1988
De auto in maart besteld en vanochtend een proefrit kunnen maken. Fijne wagen :) ! Zeker geen spijt van de vroege bestelling.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nw61lz2bbyO2LTGic4dFLWs2xFk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KQKMfYzSx385w7tw4TRznNXU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-06 09:07
Appie_1988 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 11:39:
De auto in maart besteld en vanochtend een proefrit kunnen maken. Fijne wagen :) ! Zeker geen spijt van de vroege bestelling.
[Afbeelding]
Hoe ervaar jij de achterbak? Verschillende foto's/video's geven toch een verschillend beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
FJP84 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 18:30:
[...]

Hoe ervaar jij de achterbak? Verschillende foto's/video's geven toch een verschillend beeld.
De vloer is ongeveer 95 cm breed en 80 cm lang. Zie ook mijn foto's in eerdere posts. De rugleuning van de achterbank zorgt ervoor dat die lengte en dus het 'oppervlak' wel steeds iets kleiner wordt naarmate je de hoogte in gaat. Er is een enorme tildrempel van een cm of 25, maar is grotendeels op te lossen met de dubbele bodem/vakken die je als accessoire kan krijgen.

Er kan wel gewoon echt veel in, al is dat dus meer in de hoogte dan bij andere auto's. Renault had er eigenlijk een 20-30 cm lengte achter moeten plakken en er een station van moeten maken :)

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArievdVoort
Appie_1988 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 11:39:
[Afbeelding]
Leuke auto;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k5boxgpOk1okA2MsVKbcw0wRu5Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JO9sU71xGpGtrobm8rDBrOLb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J5OBoqN0h1TAtggT8gMyyjtv8HY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8JOTqnurQlLzEjDcRE3MaZW9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie_1988
FJP84 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 18:30:
[...]

Komend van een VW Polo vooral heerlijk groot :D . Die tildrempel is fors, maar ik verwacht niet dat wij dat echt als een probleem gaan ervaren. En anders zetten we de dubbele bodem erin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie_1988
Verkoper zei vanochtend al dat we wel voor de middag weer terug moesten zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwellugje
MaSw85 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 19:24:
[...]

De vloer is ongeveer 95 cm breed en 80 cm lang. Zie ook mijn foto's in eerdere posts. De rugleuning van de achterbank zorgt ervoor dat die lengte en dus het 'oppervlak' wel steeds iets kleiner wordt naarmate je de hoogte in gaat. Er is een enorme tildrempel van een cm of 25, maar is grotendeels op te lossen met de dubbele bodem/vakken die je als accessoire kan krijgen.

Er kan wel gewoon echt veel in, al is dat dus meer in de hoogte dan bij andere auto's. Renault had er eigenlijk een 20-30 cm lengte achter moeten plakken en er een station van moeten maken :)
Hier zijn de afmetingen te vinden.
https://www.renault.nl/el...os/scenic/afmetingen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Ja klopt, maar daarmee is het niet heel duidelijk wat nou precies de dimensies an de kofferbak zijn.

Komoot

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Friesman
  • Laatst online: 28-06-2024
Afgelopen week een test rit gemaakt in de e-scenic in drachten. Betreft een zwarte alpine uitvoering. Ruime en praktische auto en zeer mooi om te zien. Wel vond ik de raamstijlen aan de dikke kant, en samen met de grote spiegels heb je dan weinig overzicht bij bijvoorbeeld een kruispunt. Ook viel mij op dat er best wel windgeluid was tijdens het rijden, mede door die grote spiegels. Verder een heerlijke auto om in te rijden. Ik ga denk ik voor de techno uitvoering met optie premium audio en comfort pakket.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9gDB7kNdetMPoDAnpljhAgRIpR8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hfDnBgV35lcNVbhp3oXymLdu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nau_5srNIkuOJnUEN1xG8yq_JcE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KddicvmvAmkDTsJEvouIIBbp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f3ilNBTMHiAIJ0dz1bJZw4NexRM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nrU889VdCcsgBuKJ9OQ2UsO6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VCtwzuBUqv1ldNCRtN9Mpfj7iMc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5MKzy6cU5pOaGwkfQHUhbjwb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

holy smokes, nu ziet de zwarte er weer heel dik uit _/-\o_ Het maakt echt nogal uit hoe de foto's gemaakt worden zeg!

[ Voor 3% gewijzigd door Japie.G op 27-04-2024 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Friesman schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 09:48:
Afgelopen week een test rit gemaakt in de e-scenic in drachten. Betreft een zwarte alpine uitvoering. Ruime en praktische auto en zeer mooi om te zien. Wel vond ik de raamstijlen aan de dikke kant, en samen met de grote spiegels heb je dan weinig overzicht bij bijvoorbeeld een kruispunt. Ook viel mij op dat er best wel windgeluid was tijdens het rijden, mede door die grote spiegels. Verder een heerlijke auto om in te rijden. Ik ga denk ik voor de techno uitvoering met optie premium audio en comfort pakket.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En welke kleur ga je kiezen?

Windgeluid, met name op de snelweg, viel mij ook wel op maar als je het geluid wat harder zet dan hoor je dat niet meer.

[ Voor 3% gewijzigd door MaSw85 op 27-04-2024 12:28 ]

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Friesman
  • Laatst online: 28-06-2024
Dan ga ik voor de two-tone gris schiste / noir étoilé. Ik vind dat de auto er dan nog een stuk stoerder uitziet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hoianddoei
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:29
Vandaag bericht gehad dat mijn geplande leverdatum vervroegd is van week 31 naar week 26. Dat is al vrij snel! Morgen maar even de dealer vragen of er ook al een VIN nummer bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArievdVoort
Hoianddoei schreef op maandag 29 april 2024 @ 22:34:
Vandaag bericht gehad dat mijn geplande leverdatum vervroegd is van week 31 naar week 26. Dat is al vrij snel! Morgen maar even de dealer vragen of er ook al een VIN nummer bekend is.
Dat zijn de betere berichten. Ik kreeg vrijdag te horen dat de geplande productiedatum 7 juni is.
Daarom wordt het wel heel onwaarschijnlijk dat de auto op 17 juni geleverd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:50
Ik heb nog steeds (valse) hoop dat de auto voor 1 juli geleverd kan worden... Al heb ik nog geen VIN nummer of bericht gehad van de dealer, maar dat kan ook aan de dealer liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holyjoe
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:07
Vorige week vrijdag ook de bestelling via leaseplan gedaan. Alpine Two-tone Gris Schiste / Noir Etoilé metallic met een aantal extra opties, zal het google bestand aanvullen.

Huidige opgegeven levertijd door leaseplan is week 38 :X , hopelijk wordt dit nog naar beneden bijgesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugel83
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15-08-2024
Hoianddoei schreef op maandag 29 april 2024 @ 22:34:
Mijn leverdatum, via Athlon, staat nog steeds op week 29. Volgens de autodealer was er ook nog geen 'production view' beschikbaar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricky_leek
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-12-2024
Hebben jullie tijdens de diverse proefritten ook al zicht op de efficiëntie/verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie_1988
ricky_leek schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 17:05:
Hebben jullie tijdens de diverse proefritten ook al zicht op de efficiëntie/verbruik?
Niet specifiek op het verbruik. Alleen de range was aan het begin 624 km en bij terugkomst 554. Dus 70 km minder, waar we ongeveer 45-50km gereden hebben.
Pagina: 1 ... 6 ... 47 Laatste