Dat stemt al weer meer gerust.
Zoals ik de Duitse prijslijst lees, zijn het daar nog wel aparte pakketten:
:strip_exif()/f/image/jQzcrugbuFk7k9FazbGqUmAC.png?f=user_large)
Nog ene bevestiging dat het navigatie pakket daar de Google integratie geeft:
:strip_exif()/f/image/78UiBqOhYTCeZIFPTCZypqEH.png?f=user_large)
Terwijl 'Connected services' blijkbaar ook op Evolution standaard is:
:strip_exif()/f/image/L7Nrh7kEJrQPAjT5NxeMCG2x.png?f=user_large)
Ook in het overzicht van de uitrusting van de Evolution staan hier de connected services
En tenslotte is er nog een hele pagina aan de Connected Services gewijd:
:strip_exif()/f/image/baP71C5J5tfUAgwfPtHMklo6.png?f=user_large)
Dan zou iedere Scenic dus die connected services hebben.
In de Nederlandse prijslijs staat wel expliciet dat Pack navigation nodig is om de accu te preconditioneren:
:strip_exif()/f/image/o9Cv70vN0kZuKo9lq2dOG4ip.png?f=user_large)
Dit staat dan weer niet in de Duitse prijslijst genoemd
Afgezien van dat laatste punt is Duitse prijslijst zo veel duidelijker (en 19 ipv 11 pagina's) dan de Nederlandse! Maar ja, geen garantie dat alles wat daar staat ook voor Nederlandse modellen geldt, toch?
Ik ben nog even bij de dealer langsgegaan.
Als ik de stoel in de Scenic met 20" display helemaal naar achteren zet en het stuur ook, kan m'n knie net onder het plateau door. Maar kom nauwelijks bij het scherm en de knoppen.
Hij had geen auto met 9" display, maar een Renault 5 komt vermoedelijk meest in de buurt. Daar was genoeg vrije ruimte onder het display.
Het gaat me niet om het geld, maar om zitcomfort; ik zou een meerprijs voor een kleiner scherm over hebben.
Volgens de dealer bestaat er overigens helemaal gaan 'Pack Connected Servies' die in de Nederlandse prijslijst staat. Verder ging hij er van uit dat connected services wel op de Evolution zouden zitten, maar kon dat niet garanderen.
V2L leek me ook een handige optie. Die is gewoon aan te vinken, maar volgens hem is het maar afwachten of het echt wordt vrijgegeven want misschien mag het niet van de belastingdienst (laden op het werk en dan thuis voor huis stroom gebruiken = loon in natura).
Wel een raar gevoel om iets te bestellen van >40 KEuro en af te moeten wachten of iets het nu wel en niet gaat doen.