Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic

Pagina: 1 ... 54 55 Laatste
Acties:

• flipflap123
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-11 21:12
Morkie69 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 13:55:
[...]

Moet eerlijk zeggen dat ik nooit "Hey Google" gebruikte, altijd alleen de bestemming benoemd, werd altijd als navigatie opgepikt. Dus nooit problemen daar in gehad ;)
Je zal dan de knop op het stuur gebruiken, want alleen de bestemming noemen doet natuurlijk niks. Hey Google roepen doet hetzelfde als op de knop drukken: het activeren van de assistent om wat er na komt als opdracht te interpreteren.
"Hey Google navigeer naar werk" werkte prima voor mij afgelopen week.

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:31
flipflap123 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 13:25:
[...]

Je zal dan de knop op het stuur gebruiken, want alleen de bestemming noemen doet natuurlijk niks. Hey Google roepen doet hetzelfde als op de knop drukken: het activeren van de assistent om wat er na komt als opdracht te interpreteren.
JA ik gebruik altijd de knop, omdat ik soms merkte (ook in mijn vorige auto [Volvo P8]) dat Google opkwam, terwijl we geen "Hey Google" zeiden, dus schakel ik die uit en gebruik alleen de knop.

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

• optimist1965
  • Registratie: September 2016
  • Niet online
flipflap123 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 13:25:
[...]
Bij mij ook, want het is een opgeslagen locatie, en die werkten gewoon nog. Het ging met name om het opgeven van adressen waarbij de spraakherkenning de mist in ging. Zoals gezegd, niet meer 'navigeer naar' roepen, maar alleen het adres. Beetje vreemd, maar het werkt.

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:08

Japie.G

Colour Classic

Japie.G schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 19:51:
Zie in de appstore een update voor google assistent, hopelijk lost dat t op..
Nee dus :-(

Zodra je 'navigeer naar' of iets in die trant en dan adres of PoI noemt doet hij het niet. Als je inderdaad niets zegt, maar alleen het adres of PoI naam werkt het wel. Miet opgeslagen adressen of locaties werkt 'navigeer naar' weer wel. Wat een raar gedoetje.

Op de Renault 4 van mijn moeder geen last van dit issue..

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:03
zjeeraar84 schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 15:49:
[...]

Mooie auto, gefeliciteerd!
Nee, je hebt geen actief internetabonnement nodig om de app te gebruiken.
En nee, er is geen voice command voor de solarbay.
In het engels is er wel een voice command voor het bedienen van de solarbay. Of dat ook werkt wanneer je auto op Nederlands ingesteld staat betwijfel ik.
rbe76 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 14:43:
We zijn aan het kijken om de scenic te kopen maar vonden de voorstoelen zo laag (in de voor ons juiste zitpositie) dat je, als je op de achterbank zit, je voeten er niet onder kon doen. Is dat normaal in de scenic of ligt dat bv aan het soort stoel dat je kiest?
Tegen de tijd dat je deze ruimte nodig bent in een scenic dan ben je wel erg lang, ik ben 1,98 en ik kan ruimschoots achter mijzelf zitten, en ben ik de teenruimte onder de stoelen niet bepaald nodig.

[ Voor 40% gewijzigd door Appie Heijn op 02-11-2025 11:08 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• jorhel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-11 09:58
Weet iemand tot welke lengte de middelste zitplaats op de achterbank geschikt is? Ik heb naar deze auto gekeken en het viel me op dat de middelste hoofdsteun niet omhoog te verstellen is.

• aard01
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:42
Ik heb Android Auto en mijn vrouw heeft Apple Carplay. Wanneer ik rijd werken alle spraakcommando's met 'Hey Google' zowel in de auto als op de telefoon. Wanneer zij rijdt werkt geen enkel spraakcommando, ook niet 'Hey siri'. Spraakcommando's werken wel wanneer het knopje op het stuur wordt ingedrukt.
Blijkbaar is er een verschil tussen Apple en Android, ook met de Android Auto van de auto zelf...

• Annan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:02
Hey Google werkt hier gewoon ook in combo met apple carplay

• optimist1965
  • Niet online
En... na de recente update van Google Maps werkt de normale prompt weer! Ik kan nu weer gewoon 'Hey Google, navigeer naar Brink in Maastricht' zeggen en dat werkt alles normaal.

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:47
Annan schreef op maandag 3 november 2025 @ 10:53:
Hey Google werkt hier gewoon ook in combo met apple carplay
Idem hier. Heb alleen wel issues met Siri, beide tegelijk gaat vrijwel nooit heel lekker. Gebruik het niet veel, maar een bericht via SMS of WhatsApp versturen via spraak is wel fijn als dat gewoon feilloos werkt.

Komoot

• Pat S
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 14-11 19:48
Iedereen, hier in Belgie is de retrofit voor one pedal begonnen met de uitrol vanaf 1 november, mijn wagen is van Juli 2024 en wordt nu vrijdag 7 november geüpdatet. Wagen moet wel naar de dealer omdat het een behoorlijk pakket is. Ik kan niet zeggen vanaf welke datum ze teruggaan om de update te geven.
Net de dealer gesproken, over de air zou op 26/11 komen vooral voor de eind 2024 en begin 2025 Scenic E-tech, modellen de iets ouder zijn hebben ze liever bij de dealer. Ik weet niet of het voor de hele uitrol dit schema gaat zijn of blijven.

[ Voor 28% gewijzigd door Pat S op 03-11-2025 17:30 ]

• Dendrowen
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-11 13:21
Pat S schreef op maandag 3 november 2025 @ 16:41:
Iedereen, hier in Belgie is de retrofit voor one pedal begonnen met de uitrol vanaf 1 november, mijn wagen is van Juli 2024 en wordt nu vrijdag 7 november geüpdatet. Wagen moet wel naar de dealer omdat het een behoorlijk pakket is. Ik kan niet zeggen vanaf welke datum ze teruggaan om de update te geven.
Whoo!!

• rdebruijn
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:08
Idem hier. Heb alleen wel issues met Siri, beide tegelijk gaat vrijwel nooit heel lekker. Gebruik het niet veel, maar een bericht via SMS of WhatsApp versturen via spraak is wel fijn als dat gewoon feilloos werkt.
Carplay werkt wel als je de microfoonknop lang ingedrukt houdt. Dan kan er een Siri spraakcommando ingegeven worden (zonder Hey Siri overigens).

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:08

Japie.G

Colour Classic

Ik lees nu op de franse sites dat behalve de opd er ook fixes worden geïnstalleerd voor ghost brakes. Zelf weinig tot geen last van, maar ben benieuwd.

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

• morgoth924
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20:49
Vandaag de update "electric engine 3.1.1" binnen gehad, geen merkbare veranderingen tot zo ver. Was de eerste update sinds we de auto hebben (maart '25).

If it doesn't fit, you'll need a bigger hammer

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:21
Begrijp ik nou goed dat de nieuwe Scenic's wellicht wel direct one pedal drive krijgen? Ben benieuwd :)

• aard01
Wouter! schreef op maandag 3 november 2025 @ 20:00:
Begrijp ik nou goed dat de nieuwe Scenic's wellicht wel direct one pedal drive krijgen? Ben benieuwd :)
Ik heb hem al vanaf september. Met one pedal drive.

• Wouter!
aard01 schreef op maandag 3 november 2025 @ 20:07:
[...]

Ik heb hem al vanaf september. Met one pedal drive.
Oh echt? Ook tot volledige stilstand, dus? (en niet omdat de ACC dat doet omdat er iemand voor je rijdt ;))

Ik had dat even gemist in dit draadje, ik meende te lezen dat iedereen dat nog graag zou willen maar dat het er nog niet was.

• aard01
Wouter! schreef op maandag 3 november 2025 @ 20:10:
[...]

Oh echt? Ook tot volledige stilstand, dus? (en niet omdat de ACC dat doet omdat er iemand voor je rijdt ;))

Ik had dat even gemist in dit draadje, ik meende te lezen dat iedereen dat nog graag zou willen maar dat het er nog niet was.
Yep 8)

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:21
Mijn Scenic ook vanaf het begin (augustus 2025).

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik moet zeggen dat one pedal (voor mij) niet echt goed uitgevoerd is. Het werkt prima in stadsverkeer als je zonder cruise control rijdt. Met het pedaal los remt hij echter altijd behoorlijk hard. Dat is op zich de bedoeling maar in situaties waar je het gaspedaal niet op de perfecte positie hebt, bijv bij uitzetten cruise control of wanneer je aan het remmen bent met het rempedaal, dan is de overgang vaak niet erg soepel. Ook is de remkracht beperkt waardoor je in sommige situaties (als je voorganger ineens op de rem trapt bijv) toch met het rempedaal moet remmen. Als je vervolgens de rem rustig los laat (en hij dus bijna niet meer remt) dan knalt one pedal ineens weer de rem erop want je geeft geen gas. In veel situaties zal je hier geen last van hebben maar midden in de spits op de snelweg rijdt het erg onrustig. Het gedrag van one pedal hadden ze adaptief moeten maken zodat de abrupte overgangen niet voorkomen.

Ik ben weer van one pedal afgestapt, dat rijdt rustiger en mijn passagiers zijn er erg dankbaar voor.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• aard01
Ik denk dat het een kwestie van wennen is. In de stad gebruik ik niks anders meer. Op de snelweg kun je hem inderdaad beter even uit zetten.

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:33
Japie.G schreef op maandag 3 november 2025 @ 19:30:
Ik lees nu op de franse sites dat behalve de opd er ook fixes worden geïnstalleerd voor ghost brakes. Zelf weinig tot geen last van, maar ben benieuwd.
Ben erg benieuwd of ze werkelijk een fix voor ghost braking hebben. Ik kan er mee leven nu, maar zou toch wel fijn zijn als het wordt opgelost.

• AJO2024
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 22:19
Wouter! schreef op maandag 3 november 2025 @ 20:10:
[...]

De MY25 heeft OPD. Kijk het persbericht van april maar even terug. En MY24 zou de update nog moeten krijgen.

• AJO2024
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 22:19
addictive_rhymz schreef op maandag 3 november 2025 @ 21:59:
[...]

Ben erg benieuwd of ze werkelijk een fix voor ghost braking hebben. Ik kan er mee leven nu, maar zou toch wel fijn zijn als het wordt opgelost.
Dat is niet mogelijk. Ga maar eens na over een paar duizend kilometer, hoeveel miljoenen beelden er wel niet geanalyseerd worden, terwijl je rijdt. Het is een utopie dat dit nooit zal gebeuren. Je kunt hooguit verwachten dat het systeem minder gevoelig wordt voor bepaalde verkeerssituaties.

• remco1b
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17:57
Zijn er ook mensen die gebruik maken van ABRP in het systeem zelf? Ik gebruik het sinds enige tijd maar naar mate mijn accu verder leeg raakt. Wordt het verschil tussen het laadpercentage in ABRP en op het Dashboard groter. Hierom vandaag tot 1% leeg gereden. (dashboard waarde) blijkt dat ik nog 4% in ABRP heb. Hebben jullie dit ook? Zou de data die ABRP ophaalt incl onderbuffer zijn?

• addictive_rhymz
ABRP leest toch via de API en niet direct de auto? Kan zijn dat die gewoon achterloopt in zijn data.

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:05
remco1b schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 18:32:
Zijn er ook mensen die gebruik maken van ABRP in het systeem zelf?
Nee, want totaal maar dan ook totaal niet nodig.

• remco1b
addictive_rhymz schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 18:36:
ABRP leest toch via de API en niet direct de auto? Kan zijn dat die gewoon achterloopt in zijn data.
In android automotive moest ik toestemming geven om data uit te lezen van de auto zelf dat deed mij vermoeden dat gewoon de data uit het bms gelezen wordt.

Daarnaast vind ik voorspelling van ABRP mbt aankomst percentage een stuk beter .... en beter in te stellen.

Maps geeft vaak bij vertrek een aankomst percentage van 8% en dan bij laadstation aangekomen heb ik meestal wel 18%. Voor lange afstanden vind ik dat matig en rij ik liever een station verder scheelt veel laadtijd als je in de lagere percentages blijft.

• Tommi4444
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:37
Ondertussen ongeveer 4.000 km gereden met de Scenic en nog steeds tevreden.

Juist enkele dingen die wat minder zijn:
- Laadsnelheid is maar zo zo. Valt snel terug tot 60kW en dat is toch wel traag, zeker in combinatie met de grote batterij.
- Verbruik is ok, maar ik merk dat het toch al wat omhoog gaat door het koudere weer en de winterbanden. Vraag me af wat dit zal betekenen in de volle winter en op wintersport.
- Ik kan nog steeds niet de laadsessie volgen in de app.
- Ik merk wel redelijk wat windgeruis ter hoogte van de zijramen. Meer mensen hier last van en zo ja zijn er oplossingen? Al moet ik toegeven dat mijn Austral hier ook last van had.

• zjeeraar84
Tommi4444 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 22:35:

- Laadsnelheid is maar zo zo. Valt snel terug tot 60kW en dat is toch wel traag, zeker in combinatie met de grote batterij.
- Verbruik is ok, maar ik merk dat het toch al wat omhoog gaat door het koudere weer en de winterbanden. Vraag me af wat dit zal betekenen in de volle winter en op wintersport.
- Ik merk wel redelijk wat windgeruis ter hoogte van de zijramen. Meer mensen hier last van en zo ja zijn er oplossingen? Al moet ik toegeven dat mijn Austral hier ook last van had.
Ik heb 61kWh in 45 minuten geladen, dus dat is niet mijn ervaring.
Qua app viel mij op bij het in gebruik nemen dat door uit te loggen en app te verwijderen op de telefoon, daarna in te loggen in de auto, en daarna weer de app installeren en inloggen alles het ineens wel deed.
Qua windgeruis hoor ik idd ook wel wat, maar niet echt storend.

• FaBioTh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ejYrm9FKazSYvgfS-OeuhEna1yE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Iiu1D313kMyCmE4mLZMAtAsZ.jpg?f=fotoalbum_large

Toegegeven het zijn geen Tesla waardes, maar ik vind dit best prima. Het verbruik gaat nu wel rap achteruit, heb nog geen winterervaring met de auto maar ben benieuwd. Windgeruis heb ik soms als de wind wat gek staat, heb het idee dat het wat aan de spiegels ligt dan, maar storend wil ik het niet noemen. De auto is een stuk stiller dan m'n vorige auto, een Tesla model 3.

• thenabster
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-11 13:25
Vraagje, Ik heb sinds vrijdag mijn scenic mogen ontvangen met one pedal drive. Echter staat deze bij het starten van de auto elke keer uit en staat hij op de zwaarste regeneratie stand. Je moet hem dus zelf elke keer weer op one pedal zetten. Is er ergens een instelling dat hij dit wel vasthoudt?

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-11 08:22
remco1b schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 19:14:
[...]

In android automotive moest ik toestemming geven om data uit te lezen van de auto zelf dat deed mij vermoeden dat gewoon de data uit het bms gelezen wordt.

Daarnaast vind ik voorspelling van ABRP mbt aankomst percentage een stuk beter .... en beter in te stellen.

Maps geeft vaak bij vertrek een aankomst percentage van 8% en dan bij laadstation aangekomen heb ik meestal wel 18%. Voor lange afstanden vind ik dat matig en rij ik liever een station verder scheelt veel laadtijd als je in de lagere percentages blijft.
Als je dat weet kan je toch zelf een station verder selecteren?
Behalve met lange (vakantie) afstanden zal het ook niet een dagelijks iets zijn dat je volledig leegrijd dat je onderweg moet laden en je er last van hebt?
En als je al leeg rijd op een dag, hoef je vooral minder lang te laden om je eindbestemming te halen? Het is niet dat je bij een snellaadpunt weer terug naar 100% hoeft te laden, of in ieder geval, ik laad op om een eindbestemming te halen, en daar aan een langzame paal te kunnen hangen.
Ik zie 0 toegevoegde waarde om de laatste 1% beter voorspelt te krijgen.

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:40
Ik heb de laatste paar dagen last van een hele irritante bug: ik krijg de input niet meer van Radio af. De radio staat aan, en als ik via CarPlay Spotify open blijft het geluid van de radio ook lopen, dus twee bronnen door elkaar. Ondanks dat de bron op CarPlay staat. Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik krijg het niet voor elkaar.

• FaBioTh
  • Niet online
remco1b schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 19:14:
[...]

Ik ben het met je eens dat het nogal conservatief is maar je kunt hiermee wel gewoon blind vertrouwen op Google Maps en ik denk dat dit de reden is waarom ze zo conservatief inschatten. Overigens kun je gewoon doorrijden (richting je eindbestemming) en hij zoekt zelf het volgende punt op waar je kunt laden.

• aard01
thenabster schreef op woensdag 5 november 2025 @ 11:27:
Vraagje, Ik heb sinds vrijdag mijn scenic mogen ontvangen met one pedal drive. Echter staat deze bij het starten van de auto elke keer uit en staat hij op de zwaarste regeneratie stand. Je moet hem dus zelf elke keer weer op one pedal zetten. Is er ergens een instelling dat hij dit wel vasthoudt?
Hier is geen instelling voor. Je zult er vermoedelijk achter komen dat one pedal drive op de snelweg minder handig is.

• MaSw85
PrinsPils schreef op woensdag 5 november 2025 @ 12:59:
Ik heb de laatste paar dagen last van een hele irritante bug: ik krijg de input niet meer van Radio af. De radio staat aan, en als ik via CarPlay Spotify open blijft het geluid van de radio ook lopen, dus twee bronnen door elkaar. Ondanks dat de bron op CarPlay staat. Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik krijg het niet voor elkaar.
Soft reset gedaan van het infotainment systeem? Dit doe je door de aan/uit knop ingedrukt te houden.

Komoot

• MaSw85

In de winter vorig jaar kon ik 400 km op een 100% lading rijden (grote batterij). Windgeruis is zeker aanwezig, ik heb het idee dat dat komt door de (mijns inziens (veel) te grote) zijspiegels. Je ziet het ook wel bij regen of de voorruit schoonsproeien. Dan loopt het water net erboven langs de spiegels. Op zo'n moment soms ook slechter zicht in de spiegel door al dat water...

[ Voor 8% gewijzigd door MaSw85 op 05-11-2025 14:25 ]

Komoot

• addictive_rhymz
bleufred1 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 11:34:
[...]

Als je dat weet kan je toch zelf een station verder selecteren?
Behalve met lange (vakantie) afstanden zal het ook niet een dagelijks iets zijn dat je volledig leegrijd dat je onderweg moet laden en je er last van hebt?
En als je al leeg rijd op een dag, hoef je vooral minder lang te laden om je eindbestemming te halen? Het is niet dat je bij een snellaadpunt weer terug naar 100% hoeft te laden, of in ieder geval, ik laad op om een eindbestemming te halen, en daar aan een langzame paal te kunnen hangen.
Ik zie 0 toegevoegde waarde om de laatste 1% beter voorspelt te krijgen.
De toegevoegde waarde zie ik wel. Ik rij zelf op vakantie het liefst zo ver mogelijk leeg tot het volgende tussenstation. Dan heb je langer een hogere laadsnelheid en soms is het ook fijn bijvoorbeeld iets verder te kunnen om een laadpunt met betere voorzieningen o.i.d. te halen.

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 14:31
PrinsPils schreef op woensdag 5 november 2025 @ 12:59:
Ik heb dit ook gehad maar dan met Android auto. Even infotainment resetten heeft het opgelost bij mij (aan/uit knop rechts van het scherm even ingedrukt houden totdat het scherm helemaal uit gaat)

Last.fm
Films!

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:40
MaSw85 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 14:22:
[...]

Soft reset gedaan van het infotainment systeem? Dit doe je door de aan/uit knop ingedrukt te houden.
Sv3n schreef op woensdag 5 november 2025 @ 14:44:
[...]

Ik heb dit ook gehad maar dan met Android auto. Even infotainment resetten heeft het opgelost bij mij (aan/uit knop rechts van het scherm even ingedrukt houden totdat het scherm helemaal uit gaat)
Dank beiden! Dit heeft het inderdaad opgelost!

• remco1b
De laatste procent ben ik met je eens maar 10% afwijking vind ik best veel.... en ik kom gewoon liever met 5% aan dan met 15% daarmeee gaat de gemiddelde laadsnelheid namelijk flink omhoog. Daanraast reis ik best redelijk wat lange afstanden en vind ik ABRP hierom dus wel beter. Ik begrijp met jou motivatie dat de meerwaarde minder is. Maar dat is na mijn mening erg afhankelijk van je auto gebruik.

@FaBioTh door rijden kan idd prima met maps. Maar dan stuur hij me soms naar dezelfde lader terug of er af. Het zou mooi zijn als je in maps net als in ABRP het aankomst percentage kan instellen.

[ Voor 45% gewijzigd door remco1b op 05-11-2025 18:31 ]

• pieter vs
  • Laatst online: 20-11 05:00
Goedemorgen allen,

Ik heb momenteel de Scenic E tech 87 kwh (Techno) uit 2024 (Augustus) en ongeveer 32.000km gereden. Sinds een aantal dagen heb ik een getik bij het wiel linksvoor. Hebben mensen hier in het verleden ook last van gehad?

Ik zat verder nog wat reacties te lezen over mensen die op vakantie willen met de Scenic. Het winterverbruik vs het zomerverbruik is groot. 20 graden, zomerbanden, windstil vs 5 graden, winterbanden, winderig scheelt zomaar 100-150km op een accu. Waarbij je in de zomer vaak makkelijk rond de 500km kan halen, moet je in de winter denken aan 400-300km. Ook moet je in de winter goed opletten dat je tijdig je accu voorverwarmt door deze in je navigatie in te voeren. Dan heb je ongeveer dezelfde laadsnelheden als in de zomer. In een van mijn vorige reacties heb ik mijn wintersport verbruik aangegeven met laadsnelheden, temperatuur en snelheid. Wellicht nog interessant voor mensen.

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:46

HeroS

SmartHome Nerd

pieter vs schreef op donderdag 6 november 2025 @ 08:09:
Goedemorgen allen,

Ik heb momenteel de Scenic E tech 87 kwh (Techno) uit 2024 (Augustus) en ongeveer 32.000km gereden. Sinds een aantal dagen heb ik een getik bij het wiel linksvoor. Hebben mensen hier in het verleden ook last van gehad?

Ik zat verder nog wat reacties te lezen over mensen die op vakantie willen met de Scenic. Het winterverbruik vs het zomerverbruik is groot. 20 graden, zomerbanden, windstil vs 5 graden, winterbanden, winderig scheelt zomaar 100-150km op een accu. Waarbij je in de zomer vaak makkelijk rond de 500km kan halen, moet je in de winter denken aan 400-300km. Ook moet je in de winter goed opletten dat je tijdig je accu voorverwarmt door deze in je navigatie in te voeren. Dan heb je ongeveer dezelfde laadsnelheden als in de zomer. In een van mijn vorige reacties heb ik mijn wintersport verbruik aangegeven met laadsnelheden, temperatuur en snelheid. Wellicht nog interessant voor mensen.
Had ik ook even naar de dealer. Er is wat mis met het remblokje, deze loopt aan, is vanaf de fabriek af niet goed gemonteerd.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

• B R M
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 22:09
Weet iemand inmiddels het onderhoudsschema voor de Scenic wat betreft kilometers? Mijne is niet in onderhoud bij Renault. Mijn dealer gaf na de 30k beurt aan dat het volgende onderhoud pas 60k later zou zijn, bij 90.000 dus. Klopt dat?

• FaBioTh
  • Niet online
B R M schreef op donderdag 6 november 2025 @ 09:47:
Weet iemand inmiddels het onderhoudsschema voor de Scenic wat betreft kilometers? Mijne is niet in onderhoud bij Renault. Mijn dealer gaf na de 30k beurt aan dat het volgende onderhoud pas 60k later zou zijn, bij 90.000 dus. Klopt dat?
Mijn boerenverstand zegt dat dit te lang duurt. Je wilt toch in ieder geval nieuwe interieurfilters, check op remmen, remvloeistof etc hebben. 60k zou bijna 2/3 jaar zijn dat je niks met je auto doet.

• Wouter!
remco1b schreef op woensdag 5 november 2025 @ 18:21:
De laatste procent ben ik met je eens maar 10% afwijking vind ik best veel.... en ik kom gewoon liever met 5% aan dan met 15% daarmeee gaat de gemiddelde laadsnelheid namelijk flink omhoog. Daanraast reis ik best redelijk wat lange afstanden en vind ik ABRP hierom dus wel beter. Ik begrijp met jou motivatie dat de meerwaarde minder is. Maar dat is na mijn mening erg afhankelijk van je auto gebruik.

@FaBioTh door rijden kan idd prima met maps. Maar dan stuur hij me soms naar dezelfde lader terug of er af. Het zou mooi zijn als je in maps net als in ABRP het aankomst percentage kan instellen.
pieter vs schreef op donderdag 6 november 2025 @ 08:09:
Goedemorgen allen,

Naar aanleiding van bovenstaande twee reacties zit ik me ineens af te vragen of het voorverwarmen van de accu eigenlijk wel werkt als je ABRP gebruikt ...?

• djrednas
  • Registratie: Juli 2013
Wouter! schreef op donderdag 6 november 2025 @ 10:51:
[...]

[...]

Naar aanleiding van bovenstaande twee reacties zit ik me ineens af te vragen of het voorverwarmen van de accu eigenlijk wel werkt als je ABRP gebruikt ...?
Voorverwarmen van de accu wordt alleen gestart als je in google maps van AAOS de navigatie naar een snellader start. Dus ook niet als je hem instelt op bijv. je favoriete broodjes zaak :9~ die er naast zit, maar echt de snellader zelf.

Renault Scenic E-Tech 78kWh MY24, Alfen Eve Single S-Line, 19x DAS 420Wp + Enphase, 5x Jinko 320Wp + GoodWe, Sigenstore 36kWh + 17kW + Gateway

• optimist1965
  • Niet online
B R M schreef op donderdag 6 november 2025 @ 09:47:
Ik zou het onderhoudsschema opvragen bij Renault. Het negeren van de door de fabrikant aanbevolen onderhoudscycli kan van invloed zijn op je recht op garantie onder bepaalde omstandigheden. Better safe than sorry!

• B R M
Ik kreeg zojuist toevallig een telefoontje van Renault over het maken van een afspraak voor het vervangen van mijn krakende bestuurdersportier, onder garantie. Week of 6 geleden is mijn auto o.a. daarvoor langs Renault geweest.
Ook maar even gevraagd wat de interval is. Dit is inderdaad gewoon elke 30.000 km.

• addictive_rhymz
FaBioTh schreef op donderdag 6 november 2025 @ 10:44:
[...]

Mijn boerenverstand zegt dat dit te lang duurt. Je wilt toch in ieder geval nieuwe interieurfilters, check op remmen, remvloeistof etc hebben. 60k zou bijna 2/3 jaar zijn dat je niks met je auto doet.
In die tijd een keer nieuwe banden lijkt me ook niet onbelangrijk.

• B R M
https://www.vinted.nl/ite...-scenic-e-tech-2024-rouge

Voor de liefhebber. Goedkope Scenic e-tech model auto’s :)

• pieter vs
  • Laatst online: 20-11 05:00
HeroS schreef op donderdag 6 november 2025 @ 08:23:
[...]

Had ik ook even naar de dealer. Er is wat mis met het remblokje, deze loopt aan, is vanaf de fabriek af niet goed gemonteerd.
Ah! Dankjewel. Ik was vanochtend gegaan, maar toen had ik je reactie nog niet gelezen. Ze hebben toen alleen de wielen op moment gedraaid. Ik moet sowieso naar winterbanden volgende week. Hierna nog maar eens het probleem afwachten. Het probleem is namelijk dat ik het nu 2x heb gehad de afgelopen week en als ik de volgende dag er dan mee naar de dealer wil, dat het weer weg is.

• TuLPMaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:00
Voor de geïnteresseerden: heb deze week een firmware update laten installeren bij de dealer en heb nu ook OPD. Mijn scenic is van september 2024.

Bladiebla!

• borkhuis
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:36
TuLPMaN schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 17:05:
Voor de geïnteresseerden: heb deze week een firmware update laten installeren bij de dealer en heb nu ook OPD. Mijn scenic is van september 2024.
Was het alleen een FW update, of moest er ook nog hardware vervangen worden?

• Pat S
borkhuis schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 17:42:
[...]

Was het alleen een FW update, of moest er ook nog hardware vervangen worden?
Nope, gewoon 2 updates, abs systeem en de one pedel functie. Vandaag binnen geweest bij de dealer maar om de een of andere reden lag de server uit bij Renault... dus binnenkort poging 2.

• MrEd79
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-11 13:00
Pat S schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 20:34:
[...]

Nope, gewoon 2 updates, abs systeem en de one pedel functie. Vandaag binnen geweest bij de dealer maar om de een of andere reden lag de server uit bij Renault... dus binnenkort poging 2.
Interessant! Mijn dealer gaf 2 weken geleden aan dat het niet beschikbaar was voor mijn versie. Deze is van oktober 2024. Toch nog maar even vragen.

• aard01
MrEd79 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 22:45:
[...]

Interessant! Mijn dealer gaf 2 weken geleden aan dat het niet beschikbaar was voor mijn versie. Deze is van oktober 2024. Toch nog maar even vragen.
OPD is beschikbaar voor alle uitvoeringen met schakelflippers.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:28

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Scenic's met schakelflippers bestaan niet..

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Pat S
MrEd79 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 22:45:
[...]

Is pas losgekomen op 1/11 dealers hadden het ook niet meer verwacht.

• MrEd79
Pat S schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 12:54:
[...]

Is pas losgekomen op 1/11 dealers hadden het ook niet meer verwacht.
Top, bedankt. Binnenkort maar even een afspraak maken. Deur aan bestuurderszijde kraakt ineens ook en ik hoor af en toe tikjes. Dat zal het remblok probleem wel zijn.

• aard01
Chaoss schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 10:59:
Scenic's met schakelflippers bestaan niet..
Correct _/-\o_
Maar hoe noem je die dingen dan wel? Regeneratieniveaustandflippers 8)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Neem aan dat die update ook OTA gaat komen?

• swimmingfish
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 21:53
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag over het gebruik van Waze op Android Auto.
De meldingen van Waze komen binnen op het audiosysteem van de auto. Ik loop echter tegen het volgende probleem aan: wanneer ik in een telefoongesprek zit, hoor ik de meldingen niet meer van Waze omdat het gesprek het geluid heeft overgenomen.
Ik heb de volgende instellingen al getest binnen de Waze applicatie:
• Instellingen > Stem en Geluid > Speel geluid af op telefoonspeaker (Aan)
• Instellingen > Stem en Geluid > Geluid uit tijdens gesprekken (Uit)
Als ik de optie 'Speel geluid af op telefoonspeaker' activeer, lijkt het geluid alsnog via de auto te komen. De tweede optie lijkt niets te veranderen.
Heeft iemand suggesties voor dit probleem?
Alvast bedankt!

• Dendrowen
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-11 13:21
Heb je hier een uitnodiging van gehad? Ik belde mijn dealer op, en die zij dat er voor mijn auto nog geen update klaar staat, maar dat hij wel komt.

• FaBioTh
  • Niet online
Ik volg dit topic al een tijdje en probeer een beetje beeld te krijgen hoe de OTA updates nou precies werken maar ik krijg nog niet echt helemaal een volledig beeld wat nou precies de strategie is van Renault. Het voelt echt heel random:

- Sommige mensen moeten naar de dealer voor een software update
- Mijn auto werd geleverd met al een aantal updates pre-installed echter werden er ook direct 2 updates "gepushed" na levering door Renault zodat de contracten enabled waren. Volgens Renault had de dealer dit moeten doen
- OTA updates worden selectief uitgerold, ik snap dat, dan doen meer fabrikanten, maar de tijdslijnen liggen enorm uit elkaar. Sommige mensen krijgen bepaalde updates nooit?

Heeft iemand een beter overzicht? Ik probeer er kaas van te maken maar snap het niet helemaal.

• Mokum
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16:13
FaBioTh schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 08:59:
Ik volg dit topic al een tijdje en probeer een beetje beeld te krijgen hoe de OTA updates nou precies werken maar ik krijg nog niet echt helemaal een volledig beeld wat nou precies de strategie is van Renault. Het voelt echt heel random:

- Sommige mensen moeten naar de dealer voor een software update
- Mijn auto werd geleverd met al een aantal updates pre-installed echter werden er ook direct 2 updates "gepushed" na levering door Renault zodat de contracten enabled waren. Volgens Renault had de dealer dit moeten doen
- OTA updates worden selectief uitgerold, ik snap dat, dan doen meer fabrikanten, maar de tijdslijnen liggen enorm uit elkaar. Sommige mensen krijgen bepaalde updates nooit?

Heeft iemand een beter overzicht? Ik probeer er kaas van te maken maar snap het niet helemaal.
https://www.gps-rlink.com...nr-link-software-updates/
Ik zou er niet aan beginnen om er een logica in te vinden. Die is er namelijk niet.

Ergens in een hoofdakntoor in Frankrijk zou er waarschijnlijk iemand zijn die het heel duidelijk kan maken. Bij dealers zelf informatie opvragen heeft vaak weinig zin.

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:05
Spijker op de kop, random, het juiste woord.
Ik loop al een poosje mee als voormalig bezitter van de Megane E Tech en nu de Alpine A290 (het snellere broertje van de 5 E Tech) en ik kan je voor 300 miljoen procent zeker melden dat het dus random is.
Ik probeer er kaas van te maken maar snap het niet helemaal.
Verbaas je niet, verwonder je slechts. ;)

• rdebruijn
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:08
Dendrowen schreef op maandag 10 november 2025 @ 17:25:
[...]

Heb je hier een uitnodiging van gehad? Ik belde mijn dealer op, en die zij dat er voor mijn auto nog geen update klaar staat, maar dat hij wel komt.
Mijn Scenic is van augustus 2024 en die is vandaag bij de garage geweest voor onderhoud. Een update voor OPD wisten ze niets van en zou er voorlopig ook nog niet aankomen… (de vergelijking werd al gemaakt met de ooit beloofde OPD voor de Megane e-tech)

• TuLPMaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:00
Zegt meer wat over jouw garage vrees ik…

Bladiebla!

• Cyberslak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:22
Iemand hier (goede) ervaring met geluidsarme winterbanden voor de Scenic met 20inch velgen?

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:49
Cyberslak schreef op donderdag 13 november 2025 @ 11:25:
Iemand hier (goede) ervaring met geluidsarme winterbanden voor de Scenic met 20inch velgen?
Even om teleurstelling te voorkomen, winterbanden zullen altijd meer geluid maken dan zomerbanden.
Dat is inherent aan het bandenprofiel van een winterband.
De kleine insnijdingen, die zorgen voor grip in sneeuw, zorgen voor meer beweging in de blokken van het loopvlak en dat geeft nou eenmaal meer afrolgeluid.

Kies een A-merk, en vergelijk wat ze opgeven qua geluid.

• zjeeraar84
Cyberslak schreef op donderdag 13 november 2025 @ 11:25:
Ik heb sinds een week Goodyear Ultragrip Performance 3 banden er onder en merk qua geluid vrijwel geen verschil met de Michelins die er eerder onder zaten.

• B R M
Ik heb Michelin Pilot Alpin 5 suv eronder. Deze hoor ik wat meer zoemen tot ongeveer 50kmu. Op de snelweg hoor ik geen verschil.

• morgoth924
Sinds vandaag kan onze scenic iets nieuws: de snelheidsbegrenzer is ook in te stellen door een druk op het "verkeersbord"-knopje op het stuurwiel, net zoals dat met de acc al kon. Dikke blij want wij rijden veel met de begrenzer ingeschakeld. Automatisch werkt het (nog?) niet bij ons, ook niet bij acc, dat zou nòg makkelijker zijn! Wel blijven opletten, natuurlijk, af en toe heeft ie het mis wat de toegestane snelheid betreft. Zelden, maar tenslotte ben je nog zelf chauffeur.

[ Voor 33% gewijzigd door morgoth924 op 16-11-2025 17:34 ]

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-11 22:16
morgoth924 schreef op zondag 16 november 2025 @ 17:30:
Sinds vandaag kan onze scenic iets nieuws: de snelheidsbegrenzer is ook in te stellen door een druk op het "verkeersbord"-knopje op het stuurwiel, net zoals dat met de acc al kon. Dikke blij want wij rijden veel met de begrenzer ingeschakeld. Automatisch werkt het (nog?) niet bij ons, ook niet bij acc, dat zou nòg makkelijker zijn! Wel blijven opletten, natuurlijk, af en toe heeft ie het mis wat de toegestane snelheid betreft. Zelden, maar tenslotte ben je nog zelf chauffeur.
Ik heb toch al heel vaak fouten gezien met de maximumsnelheid op de ingebouwde Google Maps. Dan werd er vrolijk 30 of 50 aangegeven, terwijl ik toch echt op de snelweg reed. Op mijn vaste routes is dat minder, maar daar weet ik zelf de geldende maximumsnelheid wel.

• morgoth924
Haalt de auto de info altijd uit maps? Ik dacht dat de ingebouwde camera de borden detecteert. Zo heb ik tijdens het inhalen van een vrachtwagen wel eens "90" gezien op de snelweg, de auto had het plaatje achterop de vrachtwagen gezien ... Idem voor een ventweg. In mijn beleving gebeurt het weinig.

• zjeeraar84
Bij de A20 Rotterdam -> Hoek van Holland is tussen Spaanse Polder en Schiedam een redelijk scherpe bocht met een parallelweg daarnaast waar je 50 mag. De Scenic, maar ook de voorganger VW ID.3 zag het bordje op de parallelweg. Dan schrik je je wel het apelazarus als hij ineens uit het niets vol in de ankers gaat. Voor mij de reden om dit uit te zetten.

• Wouter!
Ik heb een Toyota Corolla gehad zonder navi maar wel met verkeersbordherkenning. In het boekje stond dat als je navi hebt, hij meer verschillende borden herkent en ook op de navi-data terugvalt als verkeersborden niet (goed) worden herkend.

Wellicht werkt het bij meerdere merken zo.

• FaBioTh
  • Niet online
Wouter! schreef op maandag 17 november 2025 @ 09:17:
Ik heb een Toyota Corolla gehad zonder navi maar wel met verkeersbordherkenning. In het boekje stond dat als je navi hebt, hij meer verschillende borden herkent en ook op de navi-data terugvalt als verkeersborden niet (goed) worden herkend.

Wellicht werkt het bij meerdere merken zo.
Is volgens mij bij de Scenic ook zo inderdaad, de basis komt uit Google Maps daarnaast doet hij herkenning (bijv. met wegwerkzaamheden). Ik heb uitstaan dat hij direct op die borden moet reageren maar ik klik gewoon 1 keer op het acc knopje [O] en dan pakt ie het gelezen bord als maximum snelheid. Dat werkt best fijn om eerlijk te zijn.

• Wouter!
Ik zit nog even naar de configurator op de Renault-website te kijken (i.c.m. Esprit Alpine). Pack light & sound en Pack advanced driving assist & augmented vision zijn daar nog steeds 750 Euro per pack, maar bij Pack sound & light zie ik helemaal nergens meer het Solarbay-dak vermeld staan. Dat was eerder wel zo. Of ik kijk er compleet overheen. Ook in de samenvatting niet als je 'm hebt geselecteerd. Daar staan alleen de 9 speakers en het Harman-systeem vermeld.
In de PDF prijslijst staat hij nog wel bij Pack light & sound.

Ze houden die pakketten best lang in de bonus, trouwens.

[ Voor 12% gewijzigd door Wouter! op 17-11-2025 11:51 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

TuLPMaN schreef op woensdag 12 november 2025 @ 11:41:
Zegt meer wat over jouw garage vrees ik…
Nee dan zegt het veel over de slechte communicatie vanuit Renault... ;)

Maar goed die dealers zijn me er ook een stel, bij mijn grote beurt aangegeven dat de sierstrip op de c-stijl bestuurderskant los zit. Natuurlijk niets mee gedaan... dus ik bellen 'ja kunt u nog een keer langsrijden dan beoordelen we het even'. Alsof ik daar tijd voor heb, hopelijk blijft het ding zitten tot de volgende beurt... en anders waait hij er maar af ;w

• Stefmeister8
  • Niet online
morgoth924 schreef op zondag 16 november 2025 @ 17:30:
Weet ik eindelijk waar die knop voor is. :D

Bij mij is de snelheid trouwens best vaak fout. Zeer regelmatig dat ik op de snelweg rij en de auto 30 of 50 aangeeft. De verkeersbordenherkenning van mijn Ioniq was stukken beter.

• FaBioTh
  • Niet online
Wouter! schreef op maandag 17 november 2025 @ 11:49:
Ik zit nog even naar de configurator op de Renault-website te kijken (i.c.m. Esprit Alpine). Pack light & sound en Pack advanced driving assist & augmented vision zijn daar nog steeds 750 Euro per pack, maar bij Pack sound & light zie ik helemaal nergens meer het Solarbay-dak vermeld staan. Dat was eerder wel zo. Of ik kijk er compleet overheen. Ook in de samenvatting niet als je 'm hebt geselecteerd. Daar staan alleen de 9 speakers en het Harman-systeem vermeld.
In de PDF prijslijst staat hij nog wel bij Pack light & sound.

Ze houden die pakketten best lang in de bonus, trouwens.
Even uit mn geheugen halen maar volgens mij is bij de alpine de solarbay een default extratje, geen optie meer bij 2025 serie

• Wouter!
FaBioTh schreef op maandag 17 november 2025 @ 13:16:
[...]

Even uit mn geheugen halen maar volgens mij is bij de alpine de solarbay een default extratje, geen optie meer bij 2025 serie
Mijn Esprit Alpine is begin oktober besteld (ben in afwachting van levering, waarschijnlijk rond Kerst) en daar was hij onderdeel van Pack sound & light.

Zo staat het dus ook nog wel in de prijslijst, maar niet (meer?) in de configurator.

• Stefmeister8
  • Niet online
FaBioTh schreef op maandag 17 november 2025 @ 13:16:
[...]

Nee dat is bij de Iconic. Ik heb een 2025 Alpine en bij mij zat het Solarbay dak in het pakket Light & Sound.

• pollekeb
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-11 18:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7wkMAxMVqjVKx79MEDVjS9WYpPU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F4UKdxDloWLve4XDY5EqyB3y.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l54zcihzd1urnp9-nK1NRtAEa1s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zjkhNC8ZPa6o5xT4nT2co19K.jpg?f=fotoalbum_large

Auto 3 dagen voor onderhoud en storingen en natuurlijk de OPD update in de garage geweest.
OPD werkt Super flipper bij Max nog èèn maal indrukken en hij staat in One Padel Drive.
Helaas hebben de achterste parkeersensoren maar 1 keer gewerkt, hoop dat er nu een echte oplossing komt.

• asritmeester82
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19-11 16:01
Mijn auto gaat volgende week een paar dagen logeren bij de dealer. Ben echt helemaal klaar met de onophoudelijke storing van de achteruitrijsensoren die permanent uitschakelen na het gebruik van de trekhaak + de onophoudelijk meldingen van 'Rijhulpsystemen niet beschikbaar'. Gelukkig rijdt de auto fijn, maar softwarematig, pffff......

• pollekeb
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-11 18:18
asritmeester82 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 13:13:
Mijn auto gaat volgende week een paar dagen logeren bij de dealer. Ben echt helemaal klaar met de onophoudelijke storing van de achteruitrijsensoren die permanent uitschakelen na het gebruik van de trekhaak + de onophoudelijk meldingen van 'Rijhulpsystemen niet beschikbaar'. Gelukkig rijdt de auto fijn, maar softwarematig, pffff......
Elke auto heeft zo zijn problemen maar die sensoren blijven een hardnekkige,had er nog geen aanhanger achter gehad maar werken al niet meer.
Heb ivm met problemen met de stoel voor mij (zitvlak niet verstelbaar)besloten om deze auto om te ruilen.
Ga als het gaat lukken over op de nieuwe EV5, nog niet in kunnen rijden maar we gaan het zien.

• Jelloz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:45
Zijn er meer mensen waarbij de My Renault app inloggen lang niet werkt? Wat is de oplossing geweest? Reeds gemeld bij dealer maar nog geen reactie terug.

Auto aangemeld via website en alles maar se ios app weigert in te loggen met exact zelfde account.

Beetje jammer dat hij lang niet zo slim aanvoelt als je niet op afstand verwarming aan kan zetten/laadpercentage ziet.

[ Voor 12% gewijzigd door Jelloz op 18-11-2025 21:32 ]

• zjeeraar84
Jelloz schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 21:31:
Zijn er meer mensen waarbij de My Renault app inloggen lang niet werkt? Wat is de oplossing geweest? Reeds gemeld bij dealer maar nog geen reactie terug.

Auto aangemeld via website en alles maar se ios app weigert in te loggen met exact zelfde account.

Beetje jammer dat hij lang niet zo slim aanvoelt als je niet op afstand verwarming aan kan zetten/laadpercentage ziet.
Uitloggen op je telefoon
Inloggen in de auto
Inloggen op de telefoon

Die volgorde heeft het voor mij opgelost

• Jelloz
zjeeraar84 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 21:37:
[...]

Uitloggen op je telefoon
Inloggen in de auto
Inloggen op de telefoon

Die volgorde heeft het voor mij opgelost
Password reset en achteraf beter opletten met app vs website in password manager heeft ook gewerkt.

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:31
Jelloz schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 21:31:

En anders de KELEC app ernaast zetten. Dan heb je altijd 1 van de 2 die werkt
Wordt voelt hij altijd slim genoeg 8)

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

• Jelloz
Morkie69 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 08:57:
[...]

En anders de KELEC app ernaast zetten. Dan heb je altijd 1 van de 2 die werkt
Wordt voelt hij altijd slim genoeg 8)
De Kelec app werkt pas na koppelen account, auto & Renault app, maar beide is nu gelukt dus hoef niet meer op en neer naar de laadpaal om percentage te checken.

• MrEd79
De tijd van wintersport komt er weer aan en dus ook de noodzaak voor sneeuwkettingen. Ik heb volgens mij nog niet gelezen dat mensen ook een bepaald type sneeuwketting gekocht èn gebruikt hebben.

Zijn hier mensen die echt rijervaring hebben met bepaalde sneeuwkettingen op de Scenic? Ik lees over beperkte ruimte in de wielkast en het feit dat een electrische auto relatief zwaar is.

• Wouter!
MrEd79 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 11:37:
De tijd van wintersport komt er weer aan en dus ook de noodzaak voor sneeuwkettingen. Ik heb volgens mij nog niet gelezen dat mensen ook een bepaald type sneeuwketting gekocht èn gebruikt hebben.

Zijn hier mensen die echt rijervaring hebben met bepaalde sneeuwkettingen op de Scenic? Ik lees over beperkte ruimte in de wielkast en het feit dat een electrische auto relatief zwaar is.
Ik zag in dit topic iemand die deze heeft: https://www.amazon.nl/dp/B09H6QYZZB
Als het goed is ook geschikt voor de 20" van de Esprit Alpine. Dus die staan op mijn radar maar ik wacht nog even totdat ik de auto heb.

Ik las ook ergens dat iemand ze kort voor de reis had besteld en na de reis weer ongebruikt retour heeft gestuurd, da's ook nog een idee ;).

• addictive_rhymz
Wouter! schreef op donderdag 20 november 2025 @ 12:18:
[...]

Als het goed is ook geschikt voor de 20" van de Esprit Alpine. Dus die staan op mijn radar maar ik wacht nog even totdat ik de auto heb.

Ik las ook ergens dat iemand ze kort voor de reis had besteld en na de reis weer ongebruikt retour heeft gestuurd, da's ook nog een idee ;).
Op marktplaats staan er ook veel. Bij iedere nieuwe leaseauto verkoop ik de oude en haal ik daar ook weer nieuwe mochten ze niet meer passen.

• Potpourri
  • Laatst online: 20:28
pollekeb schreef op maandag 17 november 2025 @ 18:42:
[Afbeelding][Afbeelding]

Auto 3 dagen voor onderhoud en storingen en natuurlijk de OPD update in de garage geweest.
OPD werkt Super flipper bij Max nog èèn maal indrukken en hij staat in One Padel Drive.
Helaas hebben de achterste parkeersensoren maar 1 keer gewerkt, hoop dat er nu een echte oplossing komt.
@pollekeb begrijp ik het goed dat jij de One pedal drive update op je scenic van 2024 hebt gekregen?

• MrEd79
Wouter! schreef op donderdag 20 november 2025 @ 12:18:
[...]

Ja, dat was ik :D
Geeft niet, ik zoek vooral mensen die echt gereden hebben met bepaalde kettingen.
Pagina: 1 ... 54 55 Laatste