hoe kun je de mobilize laadpas beheren als je app het niet meer doet, zit al poos zonder maar besefte me dat ik met de app de laadpas beheerde,
hoe zet je die aan en uit ?
hoe zet je die aan en uit ?
[ Voor 49% gewijzigd door Wouter! op 31-01-2026 19:36 ]
Wel jammer dat het niet standaard AAN staat, dat bij elke trip het weer moet activeren. Ook pas alleen als je vooruit rijdt (niet bij starten of achteruit rijden) rare jongens die Fransen.Morkie69 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 18:03:
Vandaag OPD laten activeren. Weer lekker rijden zoals bij mijn vorige auto.
Kijken of we na 1 jaar weer kunnen wennen aan het niet meer hoeven remmen
Renault Scenic Alpine E-tech 2024
Iets verlies, heel soms.Wouter! schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 22:56:
Herkent iemand dit?
Maar dit is inderdaad iets te veel van het goede, als ik het mij goed kan heugen was 3% het meeste wat ik, ooit, ineens 'kwijt' was. De keren dat dat gebeurde vond meestal plaats in de wat koudere maanden.Wouter! schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 22:56:
Is 10% verlies in een nachtje niet een beetje veel?
Kan. En wellicht de lage temperaturen nu buiten.Wouter! schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 22:56:
Of is het misschien een soort na-ijl-effect van de rit van gisteren?
Ik zie dat altijd al in de app staan. Werkt altijd.Pat S schreef op zondag 1 februari 2026 @ 23:44:
Even een vraag voor jullie, ik zie sinds 1/02/2026 ineens in android mijn voertuig laden, wat eindelijk dus werkt...of heb ik een toevalstreffer hier nu vandaag, gisteren was het er nog niet bij mij in ieder geval...en 2de vraag heeft iemand van jullie al de V2G of V2L functie gekregen in een Scenic van 2024 met 22kw lader?
[Afbeelding]
Er was blijkbaar een probleem met de combinatie Android en nederlands als ingestelde taal. Dit werd vorige week eindelijk, na meer da een jaar, opgelost.Pat S schreef op zondag 1 februari 2026 @ 23:44:
Even een vraag voor jullie, ik zie sinds 1/02/2026 ineens in android mijn voertuig laden, wat eindelijk dus werkt...of heb ik een toevalstreffer hier nu vandaag, gisteren was het er nog niet bij mij in ieder geval...en 2de vraag heeft iemand van jullie al de V2G of V2L functie gekregen in een Scenic van 2024 met 22kw lader?
[Afbeelding]
V2G is een lastig iets qua regelgevinbg. Als je bijvoorbeeld een Sigenergy batterij hebt met een DC laadmodule dan kan je prima vanuit de auto naar het net leveren. Dit gaat dan door de omvormer van de thuisbatterij, en is dus feitelijk V2G, maar via de thuisbatterij.Wouter! schreef op maandag 2 februari 2026 @ 09:48:
V2G kan/mag in Nederland nog helemaal niet, toch?
V2L is geinig en er zal vast een keer een situatie zijn waarin het ineens handig blijkt te zijn, maar ik zie nu nog niet direct waar ik dat heel structureel voor zou willen gebruiken. Ik vond het zeker niet waard om die stekker à 200 Euro mee te bestellen (zeker niet omdat er vast een véél goedkoper alternatief is).
Renault Scenic E-Tech 87kWh MY24, Alfen Eve Single S-Line, 19x DAS 420Wp + Enphase, 5x Jinko 320Wp + GoodWe, Sigenstore 36kWh + 17kW + Gateway
Dus dat je opnieuw de snelheid moet instellen als je weer gaat rijden bedoel je dan?mikeyfire643 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 10:10:
In mijn nieuwe scenic blijft de adaptive snelheidsbegrenzer niet aan staan, elke keer als ik in de auto kom is deze functie uit? (De functie waarbij er een vierkantje met een A staat bij de verkeersborden)
Hebben jullie de zelfde ervaring? Of is dit een mooie bug?
Nee de functie gaat uit en dan moet elke keer onder instellingen dat weer aanzetten.Zjanzjak schreef op maandag 2 februari 2026 @ 11:28:
[...]
Dus dat je opnieuw de snelheid moet instellen als je weer gaat rijden bedoel je dan?
Als dat zo is, dan is het geen bug maar is dat gewoon zo.
Kan ook door de bord-knop ingedrukt te houden.mikeyfire643 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 11:36:
[...]
Nee de functie gaat uit en dan moet elke keer onder instellingen dat weer aanzetten.
Dankje!Dendrowen schreef op maandag 2 februari 2026 @ 12:02:
[...]
Kan ook door de bord-knop ingedrukt te houden.
Het verbaast mij meer dat mensen dit gebruiken. De hoeveelheid borden die verkeerd gelezen worden is bij mij nog atlijd enorm... Ben wat dat betreft blij dat het uit staat/kan
Renault Scenic E-Tech 87kWh MY24, Alfen Eve Single S-Line, 19x DAS 420Wp + Enphase, 5x Jinko 320Wp + GoodWe, Sigenstore 36kWh + 17kW + Gateway
Op de snelweg is het inderdaad een drama. Het lijkt wel alsof hij de matrixborden ook opslaat voor later ofzo.djrednas schreef op maandag 2 februari 2026 @ 12:49:
[...]
Het verbaast mij meer dat mensen dit gebruiken. De hoeveelheid borden die verkeerd gelezen worden is bij mij nog atlijd enorm... Ben wat dat betreft blij dat het uit staat/kan
Ik kom van Ford, daar was het in Nederland ook slechter dan in Duitsland. Na een update was het opeens een stuk beter en begreep het systeem bijvoorbeeld 130 km/h na 19:00.Dendrowen schreef op maandag 2 februari 2026 @ 12:51:
[...]
Op de snelweg is het inderdaad een drama. Het lijkt wel alsof hij de matrixborden ook opslaat voor later ofzo.
In Frankrijk werkte het wel heel goed.
Ik dacht precies hetzelfde. Ik zet dat echt altijd z.s.m. uitdjrednas schreef op maandag 2 februari 2026 @ 12:49:
[...]
Ik zit al vanaf dag 1 in het Renault Megane E Tech topic hier op Tweakers en later vanaf dag 1 in dit topic mee te lezen en het is zeer zelden dat iemand tevreden was/is over deze functie, bijna niemand gebruikt het dus ik dacht 'hij zal vast niet dat bedoelen'.... verkeerd gedacht dus.mikeyfire643 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 11:36:
Nee de functie gaat uit en dan moet elke keer onder instellingen dat weer aanzetten.
Laat ik nou net naar Frankrijk een trip hebben.Zjanzjak schreef op maandag 2 februari 2026 @ 14:30:
[...]
Ik zit al vanaf dag 1 in het Renault Megane E Tech topic hier op Tweakers en later vanaf dag 1 in dit topic mee te lezen en het is zeer zelden dat iemand tevreden was/is over deze functie, bijna niemand gebruikt het dus ik dacht 'hij zal vast niet dat bedoelen'.... verkeerd gedacht dus.![]()
Succes met testen.
Succes! Vooral als je op de tolwegen/snelwegen langs afritten komt van tankstations/parkeerplekken.mikeyfire643 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 14:31:
Laat ik nou net naar Frankrijk een trip hebben.
:strip_exif()/f/image/oXodYb3HPsVJwrMsSbrPT8mn.jpg?f=fotoalbum_large)
het verbaast me eigenlijk dat het niet goed werkt bij jullie, ik heb echt amper last van verkeerde herkenning. Zal uiteraard liggen in het gebied wat je rijdt maar de combi van data van nav + borden lezen werkt hier echt prima.djrednas schreef op maandag 2 februari 2026 @ 12:49:
[...]
Het onderbord zou wel goed herkend moeten worden, want anders krijg je dat je van 120 opeens naar 30 gaatZjanzjak schreef op maandag 2 februari 2026 @ 14:49:
[...]
Succes! Vooral als je op de tolwegen/snelwegen langs afritten komt van tankstations/parkeerplekken.![]()
[Afbeelding]
Bij sommige heb je zelfs een paar borden achter elkaar, eerst 90, dan 70 en dan 30.
Wat ik merk is dat hij bij grote een snelheidsdaling niet altijd de nieuwe snelheid overneemt. Zal wel een veiligheids dingetje zijn.mikeyfire643 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 16:16:
[...]
Het onderbord zou wel goed herkend moeten worden, want anders krijg je dat je van 120 opeens naar 30 gaat. We gaan het zien!
mikeyfire643 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 16:16:
Het onderbord zou wel goed herkend moeten worden, want anders krijg je dat je van 120 opeens naar 30 gaat. We gaan het zien!
Het kwam bij menig Megane E Tech rijder dus wel voor, werd ook flink over gemekkerd (ik volg 3 fora aangaande de Megane E Tech en een stuk of 5 (inter)nationale facebook groepen van de Megane E Tech).Dendrowen schreef op maandag 2 februari 2026 @ 16:36:
Wat ik merk is dat hij bij grote een snelheidsdaling niet altijd de nieuwe snelheid overneemt. Zal wel een veiligheids dingetje zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door aard01 op 03-02-2026 12:52 ]
If it doesn't fit, you'll need a bigger hammer
Daar hoef je dan toch geen programma voor aan te maken als het naar behoefte is. Die programma's zijn er naar mijn inzien dat je er verder geen omkijken naar hebt. Niet dat je nog even de kabel moet insteken.morgoth924 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:14:
Geen idee of de auto in slaap valt. Wij doen het andersom: in de auto heb ik geprogrammeerd dat ie 's nachts moet laden (gedurende drie uur), de laadkabel wordt dan naar behoefte 's avonds ingestoken. Dit werkt bij ons altijd.
Electrical Engine update heb je waarschijnlijk nog niet gehad? Even bij de dealer laten installeren.aard01 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 12:51:
Weet iemand of de Scenic in slaap valt? Ik sluit mijn laadpaal aan en vertel tegen de laadpaal dat hij pas na 10 uur 's-avonds moet beginnen met laden.
Veelal gaat dit goed, maar soms weigert hij te laden. Ik heb het idee dat de tijdsduur tussen het aansluiten van de laadpaal (stilstaan van de auto op de oprit) en het daadwerkelijk starten met laden te lang is.
Wanneer ik de kabel loshaal en hem er opnieuw insteek start het laden. Dit is uiteraard niet de bedoeling
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
120km/h boven de maximum snelheid!?Chaoss schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 21:38:
Die snelheids limiet herkenning gebruik ik ook nooit. Komt misschien ook omdat ik bijna altijd zon 10kmh boven max snelheid rijd. Als het rustig op de snelweg is ook vaak 120kmh.
En ik irriteer me al flink aan de dagelijkse ghost braking van de bots detectie. Als de auto dan ook nog eens bij elk (mogelijk onjuiste gedecteerd) verkeersbord in de remmen gaat...
Ik heb ooit 1x de laad programmering van de Scenic zelf gebruikt. Maar dat werkte ook niet... Aangeven dat je bv om 7:15 vertrek en dan zou de auto op tijd moeten beginnen met laden.... niet dus! Ik stap 's ochtends in de auto en zie dat deze maar geladen heeft tot 40% oid. Moest ik alsnog onderweg aan de snellader. Ik wil best mijn steentje bijdragen door pas 's avonds laat of 's nachts te beginnen met laden maar dan moet het systeem wel 100% goed werken.aard01 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 12:51:
Weet iemand of de Scenic in slaap valt? Ik sluit mijn laadpaal aan en vertel tegen de laadpaal dat hij pas na 10 uur 's-avonds moet beginnen met laden.
Een echte laadpaal is me iets te duur, vooral omdat ik officieel geen kabel over mijn stoep mag leggen. Voor nu gebruik ik de 16a lader op een eigen groep met een zigbee schakelaar (rating 20a) die ik aanstuur via home assistant. Werkt perfect en ik heb ook een automatisering die kijkt naar mijn dynamische prijzen, zonne energie en agenda. Edit: en wekker op mijn telefoon.Chaoss schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 21:45:
[...]
Ik heb ooit 1x de laad programmering van de Scenic zelf gebruikt. Maar dat werkte ook niet... Aangeven dat je bv om 7:15 vertrek en dan zou de auto op tijd moeten beginnen met laden.... niet dus! Ik stap ' 's ochtends in de auto en zie dat deze maar geladen heeft tot 40% oid. Moest ik alsnog onderweg aan de snellader. Ik wil best mijn steentje bijdragen door pas 's avonds laat of 's nachts te beginnen met laden maar dan moet het systeem wel 100% goed werken.
je moet niet alleen vertrek uur ingeven, maar ook laad uren. bijvoorbeeld van 01:00 - 05:00.Chaoss schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 21:45:
[...]
Ik heb ooit 1x de laad programmering van de Scenic zelf gebruikt. Maar dat werkte ook niet... Aangeven dat je bv om 7:15 vertrek en dan zou de auto op tijd moeten beginnen met laden.... niet dus!
Dat begreep ik.morgoth924 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:28:
Dat programma is er om de auto pas 's nachts te laten starten met laden. 's Avonds draait hier nog wel eens een wasmachine of vaatwasser, dat tegelijkertijd met laden van de auto zou onze stroom veel duurder maken (capaciteitstarief België).
Dat snap ik, ik had hem ingesteld van 22:00 tot 8:00 met een vertrek tijd om 7:20. Ik neem aan dat de auto dan zelf bepaald wanneer hij begint met laden en daarbij kijkt naar huidige soc en ingestelde max percentage? Of start hij dan altijd om 22:00?sugarcube schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 22:16:
[...]
je moet niet alleen vertrek uur ingeven, maar ook laad uren. bijvoorbeeld van 01:00 - 05:00.
Nee het werkt een beetje ongelukkig. In jouw voorbeeld zou hij altijd om 22:00 beginnen met laden en dan tot het max ingestelde percentage doorgaan. Die vertrektijd van 7:20 is eigenlijk alleen van belang voor het klimaatprogramma. Maar er moet wel een programma actief zijn anders werken die oplaadtijden ook niet.Chaoss schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 00:10:
[...]
Dat snap ik, ik had hem ingesteld van 22:00 tot 8:00 met een vertrek tijd om 7:20. Ik neem aan dat de auto dan zelf bepaald wanneer hij begint met laden en daarbij kijkt naar huidige soc en ingestelde max percentage? Of start hij dan altijd om 22:00?
Als ik maar 20% bij hoef te laden heb ik liever dat de auto zo laat mogelijk gaat laden. Of werkt het zo niet?
Maar goed die keer had het iig niet gewerkt. En dan ben je niet snel geneigd het nogmaals te proberen. Maar ik zou het een keer in het weekend kunnen proberen wanneer ik toch niet (ver) met de auto hoef.
Als de wagen nog meer dan 20% over heeft bij thuiskomst, en we geen lange ritten in het vooruitzicht hebben, steken we hem bv. niet in. Als er bijgeladen moet worden, steken we hem in bij thuiskomst. Door het programma in de auto wordt er pas 's nachts geladen ipv ogenblikkelijk. Er wordt dus zeker niet elke nacht geladen. Zie het als uitgestelde start ...Zjanzjak schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 22:27:
[...]
Dat begreep ik.
Wat ik niet begrijp is dat je de laadkabel naar behoefte insteekt bij een programma.
Het hele idee achter programmeren is dat je de kabel ten alle tijde ingestoken kan houden, het laadprogramma regelt de rest.
[ Voor 3% gewijzigd door morgoth924 op 04-02-2026 08:37 ]
Grote laadlocatie? Mogelijk loadbalancing. Als hij wel gewoon gaat laden daarna is hij niet in een failed state.Wouter! schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 14:33:
Verder heeft mijn vriendin op één van haar werklocaties een laadpaal die steeds 5 minuutjes lijkt te laden, en daarna ineens niet meer ... en vervolgens na een kwartier, of na een uur of zo (lijkt willekeurig) toch ineens weer spontaan begint te laden tot de ingestelde max. Heeft iemand dat al eens meegemaakt?
Nog nooit. Ook nog nooit ergens wat over gelezen eerlijk gezegd. Maar wat al genoemd werd, misschien load balancing? Waar was dit precies?Wouter! schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 14:33:
Heeft iemand dat al eens meegemaakt?
[ Voor 71% gewijzigd door Zjanzjak op 04-02-2026 17:56 ]
Ehm, dat is nieuw voor mij, kan niet vanuit Google Maps direct naar de auto sturen, wel naar mijn telefoon en vanuit daar, net als jij, naar de auto. Bij mij heeft dat iig nog nooit gewerkt in de dik 3 jaar dat ik met dit systeem rijd. Vind het trouwens verre van amateuristisch maar goed, ieder zijn mening.RogerSch schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 21:42:
Hebben meer mensen last ervan dat de Google maps koppeling met Renault is vervallen. Ik kan in ieder geval in Google Maps niet meer aangeven om de bestemming naar de Renault te sturen.. Terwijl Renault wel nog als elektrische auto in Google maps op de telefoon staat. Pfff wat een amateuristisch gedoe als je dat met Tesla vergelijkt......
Misschien eigenlijk iets meer voor het [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 topic, maar heb je ook een adres van die specifieke locatie in Almelo?Wouter! schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 22:47:
Het voorval met het laden heeft zich nu 3x voorgedaan bij dezelfde laadpaal in Almelo. Verder vooralsnog niet.
Ik zal haar eens vragen of er niet iets over load balancing op de paal staat. Bij de paal hier in de straat (Allego) staat ook iets over laden met een Renault Zoë (specifiek benoemd) tijdens bepaalde piekuren.
Werkt hier nog prima, je moet wel wat settings aanpassen in Google om dit werkend te krijgen (ik had het eerst ook niet). Volgens mij was dat apparaat locatie delen op altijd zetten in instellingen. En onder voertuigen (maar dat was al sinds ik ingelogd ben in Google in de Renault) moet je daar je eigen auto zien staan. Deze combi zorgt er voor mij voor dat ik dit kan doen.RogerSch schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 21:42:
Hebben meer mensen last ervan dat de Google maps koppeling met Renault is vervallen. Ik kan in ieder geval in Google Maps niet meer aangeven om de bestemming naar de Renault te sturen.. Terwijl Renault wel nog als elektrische auto in Google maps op de telefoon staat. Pfff wat een amateuristisch gedoe als je dat met Tesla vergelijkt......
Nou, ja en nee, want vooralsnog is het niet duidelijk of het aan auto of laadpaal ligt. Maar ik snap wat je bedoelt.Zjanzjak schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 08:07:
[...]
Misschien eigenlijk iets meer voor het [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 topic, maar heb je ook een adres van die specifieke locatie in Almelo?
Huh? Is dit een screenshot vanaf je laptop/pc? Ik krijg dat alleen maar op mijn telefoon voor elkaar.FaBioTh schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 09:03:
Werkt hier nog prima, je moet wel wat settings aanpassen in Google om dit werkend te krijgen (ik had het eerst ook niet). Volgens mij was dat apparaat locatie delen op altijd zetten in instellingen. En onder voertuigen (maar dat was al sinds ik ingelogd ben in Google in de Renault) moet je daar je eigen auto zien staan. Deze combi zorgt er voor mij voor dat ik dit kan doen.
Telefoon inderdaad, maps op desktop (web app) weet gek genoeg niks van mijn auto, kan het niet eens instellen.Zjanzjak schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 13:29:
[...]
Huh? Is dit een screenshot vanaf je laptop/pc? Ik krijg dat alleen maar op mijn telefoon voor elkaar.
Met geen mogelijkheid vanaf mijn laptop namelijk.
[ Voor 14% gewijzigd door FaBioTh op 05-02-2026 15:21 ]
Ja dat wist ik.FaBioTh schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 15:19:
P.s. kan overigens wel vanaf laptop naar mn mobiel sturen en dan naar de auto, omslachtig maar goed dat is een werkende route.
Volgens mij werd er door @RogerSch juist bedoeld om vanaf een laptop/pc direct naar de auto te sturen, en daar reageerde ik op dat dat niet kon. Is ook nooit het geval geweest. Zelf gebruik ik de telefoon --> naar auto regelmatig, fijne functie.FaBioTh schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 15:19:
Telefoon inderdaad, maps op desktop (web app) weet gek genoeg niks van mijn auto, kan het niet eens instellen.
Nice, die ga ik onthouden voor noodsituatiesScale schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 16:42:
Kreeg een tip van een Oostenrijker om achterste voren te rijden en verrek zonder problemen naar het appartement kunnen rijden.
[ Voor 45% gewijzigd door Wouter! op 05-02-2026 16:15 ]
Dat was inderdaad het "probleem"Zjanzjak schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 15:32:
[...]
Ja dat wist ik.
Maar:
[...]
Volgens mij werd er door @RogerSch juist bedoeld om vanaf een laptop/pc direct naar de auto te sturen, en daar reageerde ik op dat dat niet kon. Is ook nooit het geval geweest. Zelf gebruik ik de telefoon --> naar auto regelmatig, fijne functie.
Ik heb ook deze ervaring met de app. Blijft toch moeilijk voor die Fransen om degelijke software te maken. Mij is wel opgevallen na controle in de auto dat als ik via de app het laadprogramma heb aangepast dat die wel juist naar de auto is verzonden. Het lijkt puur een app dingetje bij mij dat die instelklokjes iedere keer naar de huidige tijd resetten.MRegel schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 17:54:
Sinds deze week werkt het geplande laden helaas niet meer (wat voorheen altijd perfect ging). Ik stel de tijd via de app in op 23:55-07:00 en als ik deze opsla dan staat die ook goed ingesteld. Als ik later weer terug ga dan staat de gepland tijd als start op de op dat moment huidige tijd. Ook na aanpassen blijft dit terugkomen en lukt het geplande laden nu niet. Iemand ook die ervaringen?
Jean nogwat keert hier ook steeds terug, na een profielwisseling. Ook al stellen we in beide profielen een ander geluid in, na een wisseling is Jean weer te horen.MRegel schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 17:54:
- het geluid bij zacht rijden gaat iedere keer terug naar de luidste optie (Jean nogwat). Deze moet ik dus iedere keer handmatig terugzetten naar de zachtere
Ja maar....RogerSch schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 17:01:
Dat was inderdaad het "probleem"
Het kan dus niet vervallen zijn, want het is er nooit geweest, dus hoe kan dat dan een probleem zijn?RogerSch schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 21:42:
Hebben meer mensen last ervan dat de Google maps koppeling met Renault is vervallen.
Want dit kon nooit.RogerSch schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 21:42:
Ik kan in ieder geval in Google Maps niet meer aangeven om de bestemming naar de Renault te sturen..
Ga ik van de week even proberen!RogerSch schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 17:01:
@MRegel @addictive_rhymz Wat wel eens wil helpen is om alle programma's te wissen, in de auto (dus niet op je telefoon) een kort programmaatje instellen, 5 minuten ofzo, deze starten, programma laten doorlopen en laten eindigen. Geeft namelijk soms een soort van reset en kan je erna weer programma's instellen.
[ Voor 9% gewijzigd door MRegel op 07-02-2026 09:05 ]
Succes. Las van de week trouwens ergens in een facebook groep dat bij 1 iemand het ook verholpen was door op het knopje te drukken naast het ontgrendelknopje bij de laadpoort terwijl hij ingeplugd was thuis.MRegel schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 09:02:
Ga ik van de week even proberen!
Vannacht is het laden wel goed gegaan. Het programma stond goed in de auto en heb bewust de app niet geopend, dan gaat het wel goed dus.
Ik mis niet zozeer helderheid maar wel detail in het midden en hoog! Dat is m.i. de beperking van de audio installatie.Wouter! schreef op zondag 8 februari 2026 @ 19:42:
Ik zat vrijdag het geluid een beetje te tweaken. Ik heb het Harman Kardon-systeem met subwoofer. Wat zijn jullie instellingen? Ik ben er namelijk nog niet helemaal achter wat ik nou het beste vind klinken.
Ik heb hem nu geloof ik op "Club", Subwoofer +1, Laag +2, Mid +7 en Hoog +6, of zoiets. In elk geval laag flink naar beneden en mid en hoog flink omhoog. Ik mis anders wat helderheid in het geluid, heb ik het idee.
Ik bedoel, denk ik, ongeveer hetzelfdeRogerSch schreef op maandag 9 februari 2026 @ 11:55:
[...]
Ik mis niet zozeer helderheid maar wel detail in het midden en hoog! Dat is m.i. de beperking van de audio installatie.
Zeker als ik het vergelijk met het Alpine audio systeem dat ik in de BMW had
[ Voor 7% gewijzigd door mikeyfire643 op 09-02-2026 17:48 ]
Helaas, de afspraak van gister is afgezegd want het onderdeel was na 2 weken nog niet binnen, het is simpelweg niet leverbaar. De afspraak is weer met twee weken uitgesteld. Behoorlijk kloteB R M schreef op zondag 25 januari 2026 @ 09:28:
Richtingaanwijzer/Dagrijverlichting unit bestuurders zijde is er hier gister mee gestopt. Paar maanden geleden was dat een artikel wat volgens mij niet makkelijk leverbaar was bij Renault. Iemand die dit nog recent heeft laten repareren ?
Er hoort gewoon uit beide wissers vloeistof te komen.mikeyfire643 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 17:37:
Mijn nieuwe scenic gaat van de week voor aantal punten naar de garage.
Ik zie nu ook dat er maar bij 1 wisser aan de voorzijde ruitensproeier vloeistof komt. Halverweg de arm. Moet dit niet bij beide zijn? En slangetje loopt door naar het einde maar daar lijkt niks uit te komen. Kan een van jullie is een slomo filmpje maken hoe dat er bij jullie uitziet?
https://youtu.be/HPBre81bYI4?si=XX4XArD3uUy5zETa
Zal het ook eens melden dan, want bij mij ook maar uit 1 die vloeistof geeftB R M schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:44:
[...]
Er hoort gewoon uit beide wissers vloeistof te komen.
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
[ Voor 16% gewijzigd door B R M op 10-02-2026 09:54 ]
Kun je het filmenB R M schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:54:
Ben net voor de dubbelcheck toch nog even naar buiten gelopen. Bij mij komt inderdaad uit beide wissers gewoon vloeistof. Uit dezelfde locatie op elke wisser (onderaan)
Ik heb dus precies hetzelfde.Alleen de linker wisser komt er vloeistof uit en bij de rechter niks.mikeyfire643 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 17:37:
Mijn nieuwe scenic gaat van de week voor aantal punten naar de garage.
Ik zie nu ook dat er maar bij 1 wisser aan de voorzijde ruitensproeier vloeistof komt. Halverweg de arm. Moet dit niet bij beide zijn? En slangetje loopt door naar het einde maar daar lijkt niks uit te komen. Kan een van jullie is een slomo filmpje maken hoe dat er bij jullie uitziet?
https://youtu.be/HPBre81bYI4?si=XX4XArD3uUy5zETa
[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 10-02-2026 20:23 ]
Snap ik vanwege de 'problemen' die je noemt maar ik vind wel dat je een beetje een maandagochtend model hebt. Zou je dit ook concluderen als je aantal van die maandagochtend-product problemen niet had gehad?Chaoss schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 20:21:
maar achteraf heb ik misschien toch spijt dat ik niet voor de Ford Explorer ben gegaan.
Kan je aangegeven van wanneer je auto is?Chaoss schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 20:21:
Vandaag de 50K aan getikt en dit zijn mijn perikelen en (min-punten) tot nu toe:
[..] maar achteraf heb ik misschien toch spijt dat ik niet voor de Ford Explorer ben gegaan.
Doe maar een onsje meer...
Heb hem sinds november 2024Intheweb schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 21:15:
[...]
Kan je aangegeven van wanneer je auto is?
Raam verwarming helpt maar beperkt, raamverwarming + ontwasseming helpt beter maar dat is oncomfortabel qua geluid. Als de lane assist dan weer werkt en ik zet ontwaseming weer uit dan is de kans groot dat na verloop van tijd de lane assist weer hapert. Dat is imho gewoon een ontwerpfout.Zjanzjak schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 21:14:
[...]
Snap ik vanwege de 'problemen' die je noemt maar ik vind wel dat je een beetje een maandagochtend model hebt. Zou je dit ook concluderen als je aantal van die maandagochtend-product problemen niet had gehad?
Aangaande 'Voorraam bij camera beslaat gigantisch snel waardoor Lane assist er mee stopt.', las ergens dat iemand zijn voorruit flink verwarmde en dat dat hielp. Weet niet of je dat al geprobeerd had?
weekend begint in frankrijk al bij dinsdag toch?Chaoss schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 21:21:
[...]
Raam verwarming helpt maar beperkt, raamverwarming + ontwasseming helpt beter maar dat is oncomfortabel qua geluid. Als de lane assist dan weer werkt en ik zet ontwaseming weer uit dan is de kans groot dat na verloop van tijd de lane assist weer hapert. Dat is imho gewoon een ontwerpfout.
Maandag ochtend model... misschien maar als ik hier dan lees over laadkabels die niet ontgrendelen, raamsproeiers die half werken, motorkap die niet open gaat. Zijn alle Scenics op maandag ochtend gemaakt?
Mwoah, dus iedereen in dit topic heeft dat? Zo ook in de diverse facebook-groepen aangaande de Scenic?Chaoss schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 21:21:
Maandag ochtend model... misschien maar als ik hier dan lees over laadkabels die niet ontgrendelen, raamsproeiers die half werken, motorkap die niet open gaat.
Jawel maar helpt niet voldoende.Wouter! schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 23:16:
Heeft het vorige modeljaar geen verwarmingselementje bij de camera aan de voorkant?
[ Voor 24% gewijzigd door Wouter! op 10-02-2026 23:47 ]
Ach, ik rijd een Skoda Enyaq, ook hiervan zijn er heel veel met dit soort problemen.Chaoss schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 21:21:
[...]
Raam verwarming helpt maar beperkt, raamverwarming + ontwasseming helpt beter maar dat is oncomfortabel qua geluid. Als de lane assist dan weer werkt en ik zet ontwaseming weer uit dan is de kans groot dat na verloop van tijd de lane assist weer hapert. Dat is imho gewoon een ontwerpfout.
Maandag ochtend model... misschien maar als ik hier dan lees over laadkabels die niet ontgrendelen, raamsproeiers die half werken, motorkap die niet open gaat. Zijn alle Scenics op maandag ochtend gemaakt?
Is wel mooi om te lezen, ik zit net niet op 50k (45k nu), auto uit Okt 2024.Chaoss schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 20:21:
Vandaag de 50K aan getikt en dit zijn mijn perikelen en (min-punten) tot nu toe:
-Storing met snelladen (opgelost relais vervangen, laad computer vervangen)
-Sier strip bij c-stijl laat los (opgelost vervangen)
-Stiknaad in passagier stoel laat los.
-Rammel links achter vrij hinderlijk
-Rammel dashboard rechtsvoor, niet zo vaak en niet zo hinderlijk.
-Dagelijkse ghostbraking
-Voorraam bij camera beslaat gigantisch snel waardoor Lane assist er mee stopt.
-Scherm in het midden loopt af en toe vast waardoor maps en radarzicht niet meer werken.
Voordelen zijn de ruimte achterin en google automotive maar achteraf heb ik misschien toch spijt dat ik niet voor de Ford Explorer ben gegaan.
Ik ervaar daar exact hetzelfde, elke dag op bijna hetzelfde punt. Vreemd euvel.bleufred1 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 15:44:
[...]
Mijn grotere ergenis van de laatste weken is dat er een stoorzender op de route zit, A2 tussen afrit Nieuwegein en Vianen welke mijn draadloze AA er uit gooit.
Ik had bij mijn Scenic een rammel rechtsachterin. Bleek een loshangende remleiding te zijn (uit het clipje geschoten). Na vastzetten geen enkel geluid meer. De dealer had wel 3 afspraken nodig om dit te vinden.
Oh ik zal er eens onder kijken! Of anders melden bij de volgende beurt.goldcard schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 09:59:
[...]
Ik had bij mijn Scenic een rammel rechtsachterin. Bleek een loshangende remleiding te zijn (uit het clipje geschoten). Na vastzetten geen enkel geluid meer. De dealer had wel 3 afspraken nodig om dit te vinden.
Onderstaande punten heb ik ook, de rest niet.Chaoss schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 20:21:
Bij mij is deze bug inmiddels weer opgelostMRegel schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 17:54:
Sinds deze week werkt het geplande laden helaas niet meer (wat voorheen altijd perfect ging). Ik stel de tijd via de app in op 23:55-07:00 en als ik deze opsla dan staat die ook goed ingesteld. Als ik later weer terug ga dan staat de gepland tijd als start op de op dat moment huidige tijd. Ook na aanpassen blijft dit terugkomen en lukt het geplande laden nu niet. Iemand ook die ervaringen?
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq