filthymushroom schreef op woensdag 24 december 2025 @ 14:54:
[...]
Dit is wel normaal gedrag volgens mij, ik vond het ook zeer irritant. Een tip die ik al eens voor ij heb zien komen is een andere navigatie standaard maken in AA, dan zie je duidelijk het verschil. Bijvoorbeeld Waze of FlitsMeister.
Zelf heb ik AA helemaal dood gemaakt, gezien de auto ook Android is kan ik daarmee af. Enkel mijn telefoonfunctie gaat dus via Bluetooth en ik heb dan dus gewoon de telefoon applicatie van de auto op die plek in plaats van Android auto.
Het enige nadeel daarvan is dat de meldingen van je telefoon niet allemaal zichtbaar zijn tijdens het rijden, maar zelf heb ik hier geen behoefte aan tijdens het rijden.
Ik wilde het gisteren ook maar eens proberen zonder Android Auto, maar als ik 'm in het menu uitschakel lijkt hij hem toch steeds weer aan te zetten ...
Ook kon ik Spotify nog niet gebruiken. Ik kon de app wel installeren maar bij het inloggen zegt hij geen internetverbinding te hebben. Werkt dat alleen via WiFi (hotspot)? In de My Renault app lees ik iets over een Orange account? Is dat nodig? Alles lijkt verder gewoon te werken.
tweebel schreef op woensdag 24 december 2025 @ 22:44:
[...]
Je kan ook 2 laadkabels als elkaars verlengkabel gebruiken. Wellicht kan je makkelijk ergens een goedkope korte kabel op de kop tikken om mee te verlengen (zo lang de specs maar gelijk zijn).
(wel moeilijk maken om ze los te halen, anders kan een lolbroek je laadsessie stoppen)
Laten we dit maar niet doen!

Ik heb het op beide manieren geprobeerd. De kabel is gewoon te kort voor de ene parkeerplek omdat de paal veel meer aan de kant van de andere parkeerplek staat (1,5m vanaf de scheiding, gok ik). Daarbij stond de andere auto ook nog erg ver naar voren richting de scheiding van de parkeerplekken dus ik kon niet heel veel anders meer doen. Ik denk dat mijn kabel maar 2 of misschien 2,5m is. Ik ga een extra kabel van 5 of 6m bestellen denk ik.
Plaatje toegevoegd:
:strip_exif()/f/image/XjrsDW1Up8ZclS32f2bFTG8m.png?f=user_large)
Dat red ik echt niet met mijn kabel. Misschien lukt dat net als de parkeervakken naast elkaar liggen maar zeker niet als het file-parkeer-vakken zijn.
Ik zal het ook eens proberen maar ben verder niet van plan om het op die manier te gebruiken

.
Vanochtend (dus buiten rond 1 à 2 °C) om uit te proberen zo'n 160km grotendeels met 135km/u op de cruise gereden. Daarbij van 88% naar 33% verbruikt. Exacte kW's weet ik zo niet uit m'n hoofd, dan moet ik straks even in de auto kijken. Of kan ik zo eenvoudig stellen dat dat dus 55% van 87kW is? Dus een kleine 48kW? Ik wilde dit nu het nog zo koud is toch alvast uittesten met het oog op de wintersport eind februari, om een beetje gevoel te krijgen bij een compromis tussen langzamer rijden en/of vaker laden (i.c.m. jonge kids die toch regelmatig om een sanitaire stop vragen). Het is toch even wennen, komende uit een brandstofauto. Je zit toch wat meer naar de accupercentages en actieradius te kijken

. Het eerste uur vanochtend zag ik het metertje snel teruglopen (eerste ervaring met range anxiety

). Maar uiteindelijk het valt me zeker niet tegen. Eerste conclusie is wel dat ik straks niet de hele rit naar Oostenrijk 135km/u moet gaan rijden

(open deur!). Binnenkort dezelfde test nog maar eens met een iets lagere snelheid doen.
Heerlijke auto verder, en de rijsystemen verrassen met echt positief! Ik laat voorlopig (zeker op de snelweg) alles aan staan.
Twee kleine dingetjes opgemerkt: Ik hoor een heel licht fluittoontje, eigenlijk bij bijna alle snelheden. Ik heb het idee dat het de motor is en geen windgeruis. Herkenbaar? En er rammelt iets in het rechter voorportier. Je hoort het bij het dichtslaan van de deur maar ook tijdens het rijden bij hobbels in de weg. Volgens mij heeft het iets met de deurhendel te maken want als je die een beetje laat klapperen dan hoor je het ook duidelijk. Dus daar binnenkort maar eens naar laten kijken. Oh ja, en ik had vanochtend ook even geen geluid in Android Auto maar dat kan ook aan m'n telefoon gelegen hebben. AA een keer gedwongen stoppen op m'n telefoon (Pixel 7a) heeft het verholpen.
Schiet me nog iets te binnen: Ik heb al 2 of 3 keer gemerkt dat de auto is ontgrendeld omdat ik in de buurt ben maar de deurgrepen niet open gingen (en interieurverlichting ook niet aan). Ik moest, geloof ik, even alles weer sluiten en opnieuw openen met de afstandsbediening. Ik heb de indruk dat het iets te maken heeft met het op afstand openen van de kofferbak. Ik zal het de volgende keer iets nadrukkelijker proberen te volgen. Het was nu nog zo'n "Huh?!"-momentje.
Verder ben ik voor nu echt heel blij met m'n keuze voor de Scenic

.
[
Voor 4% gewijzigd door
Wouter! op 29-12-2025 12:01
]