Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic

Pagina: 1 ... 45 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cenics
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 23:18
h4zn schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 20:22:
De dubbele laadbodem was geen optie in mijn geval, heeft iemand een tip om die buiten Renault om te verkrijgen?
Niet buitenom Renault, maar in de webshop van Renault is deze gewoon te verkrijgen.
https://shop-renault.com/acc/dealer/6748/nl-nl
Ik kan er helaas niet direct naar linken, maar je moet even zelf filteren op het juiste model en dan verder naar beneden scrollen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gMytJVz-gHyjyPalYqA7HMGfaMo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/0x3fGwLLRYSqPvmRI6zBznHr.png?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TopOne01
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 18:20
Mijn Scenic heeft vandaag zijn eerste onderhoudsbeurt gehad. Bijna een jaar, 28.000km. A + B beurt met aircoreiniging, kosten ongeveer €300,-. Note to self: vaker in de winter de airco handmatig aanzetten, had nu een vieze lucht als de airco aansloeg. Update voor OPD is nog niet beschikbaar, nog onbekend wanneer die komt. Gevraagd naar de SoH. Heb zelf op het computerscherm mee kunnen kijken en die gaf 99%! aan d:)b.
Erg netjes geholpen in Amersfoort, desondanks dat hij nog een keertje terug moet vanwege het tikkende geluid bij gas geven en los laten. Iets met de aandrijving en helaas waren nog niet alle onderdelen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:08

Japie.G

Colour Classic

A+B beurt na een jaar?? Fijn te horen dat je een goede dealer te pakken hebt. Ben voor de 4e keer voor ‘herprogrammeren’ terug geweest ivm niet binnenkomende updates. Mocht jiet meekijken in de garage. Herprogrammeren doet niets. Begin er nu wel een beetje zat van te worden. Geef t bij de aanstaande onderhoudsbeurt nog een kans. Anders wordt t afscheid nemen van deze dealer want ik begin te twijfelen aan de kundigheid.

[ Voor 89% gewijzigd door Japie.G op 09-05-2025 17:59 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
Japie.G schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 17:57:
A+B beurt na een jaar?? Fijn te horen dat je een goede dealer te pakken hebt. Ben voor de 4e keer voor ‘herprogrammeren’ terug geweest ivm niet binnenkomende updates. Mocht jiet meekijken in de garage. Herprogrammeren doet niets. Begin er nu wel een beetje zat van te worden. Geef t bij de aanstaande onderhoudsbeurt nog een kans. Anders wordt t afscheid nemen van deze dealer want ik begin te twijfelen aan de kundigheid.
Ja A+B vanwege km stand. Geen clue überhaupt wat het verschil is. Iets meer "checks" waarschijnlijk :?. Ach prijsverschil is niet mega groot. Klote dat je nog steeds niet verder bent v.w.b. het update verhaal. Misschien separaat contact opnemen met Renault NL, misschien dat zij wat kunnen betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dendrowen
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
Ik heb net het eerste "vreemde" dingetje gehad. Ik ben naar huis gereden en om dat te halen even kort snelgeladen. Eenmaal thuis de auto aan de gewone lader, maar de kabel ging er niet helemaal in. Dit had ik in eerste instantie niet door, want ik hoorde het slotje er wel op gaan, en heb de laadsessie gewoon gestart. Even later bleek de auto natuurlijk niet te laden.

Daarna was het best een gedoe om dat slot weg te krijgen zodat ik de kabel er goed in kon stoppen. De knop bij de lader deed niets en het vergrendelen of ontgrendelen van de auto ook niet. Uiteindelijk in een wilde poging de kabel uit de laadpaal getrokken en de laadpas nogmaals langs de laadpaal gehaald. Daarna reageerde de auto wel op de ontgrendelingsknop bij de stekker. Vervolgens de laadsessie gewoon weer kunnen starten.

Iemand een vergelijkbare ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B R M
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 23:02
Dendrowen schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 12:09:
Over de kofferbak gesproken. Ik heb nu een afneembare trekhaak en daarmee komen weer behoorlijk wat accessoires. Disselslot, spanbanden, trekhaak, sleuteltjes, etc...

Het past allemaal in dat vak samen met de 2 laadkabels maar het is nu wel een zootje. Heeft iemand ervaring met een op maar gemaakt bakje met verdeelvakjes? Ik ben van plan om iets van 3mm triplex te maken en te bekleden met vilt. Alle tips/ervaringen/ideëen zijn welkom!
Disselbak op m’n aanhanger. Alleen de trekhaak heb ik in de kofferbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredericm
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:35
Mijn scenic biedt technical update 1.1.0 aan. Zijn er mensen die problemen hebben gehad na installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredericm
TopOne01 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 15:50:
Mijn Scenic heeft vandaag zijn eerste onderhoudsbeurt gehad. Bijna een jaar, 28.000km. A + B beurt met aircoreiniging, kosten ongeveer €300,-. Note to self: vaker in de winter de airco handmatig aanzetten, had nu een vieze lucht als de airco aansloeg. Update voor OPD is nog niet beschikbaar, nog onbekend wanneer die komt. Gevraagd naar de SoH. Heb zelf op het computerscherm mee kunnen kijken en die gaf 99%! aan d:)b.
Erg netjes geholpen in Amersfoort, desondanks dat hij nog een keertje terug moet vanwege het tikkende geluid bij gas geven en los laten. Iets met de aandrijving en helaas waren nog niet alle onderdelen binnen.
Op de Renault app kost a+B euro 238, waarom moet jij dan 300 betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
Fredericm schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 18:51:
[...]

Vink airco reinigen aan en dan kom je op 280 ofzo? Ze hadden gezegd ongeveer 300,-. Heb de factuur nog niet gehad. Zal het exacte bedrag later vermelden. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Fredericm schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 18:51:
[...]

De prijzen in de app en de Renault website zijn richtprijzen maar dealers mogen gewoon zelf de uiteindelijke prijs bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djrednas
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:17
Sinds gisteren hangt de auto vast op "android wordt gestart". Het vasthouden van de uit knop lost dit helaas niet op.
Iemand dit al meegemaakt, en zelf opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

djrednas schreef op zondag 11 mei 2025 @ 08:18:
Sinds gisteren hangt de auto vast op "android wordt gestart". Het vasthouden van de uit knop lost dit helaas niet op.
Iemand dit al meegemaakt, en zelf opgelost?
In de megane een keer, oogelost door full reset via bootloader. (Plus en Min volumeknop op pookje vasthouden en dan ook de aanuitknop reset doen, dan kom in android bootloader waar je full reset kunt kiezen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djrednas
Japie.G schreef op zondag 11 mei 2025 @ 09:45:
[...]

In de megane een keer, oogelost door full reset via bootloader. (Plus en Min volumeknop op pookje vasthouden en dan ook de aanuitknop reset doen, dan kom in android bootloader waar je full reset kunt kiezen)
He bah! Dat wil ik nu net voorkomen, dan begin je weer vanaf 0 😂 maar ja, gok dat de garage hetzelfde doet

Edit: net de reset gedaan, en wat wil nu... Ineens krijg ik wel updates binnen. Direct een voertuig update beschikbaar. De eerste sinds het ontvangen van de auto in november...

[ Voor 17% gewijzigd door djrednas op 11-05-2025 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister8
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Afgelopen zaterdag een proefrit gedaan in de Iconic versie (enige wat beschikbaar was voor de proefrit) en wij waren heel enthousiast. Nu gaat de Iconic versie het sowieso niet worden omdat deze te duur is, maar we hebben een offerte aangevraagd voor de Techno 60 en de Esprit Alpine.

De verschillen kan ik wel vinden en ik weet uit ervaring dat het kleinere accupakket voldoende is voor ons. Het enige wat mij niet duidelijk wordt is of er verschil in stoelen zit tussen deze versie? Behalve het elektronisch verstelbare natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:06
Goedemorgen,

ik ben voornemens om een Scenic etech te gaan leasen
dit zal dan naar alle waarschijnlijkheid de longrange worden

ik twijfel alleen of ik nu het extra advances driving sssist & Augmented vision pack moet bestellen.
ik lees dat de lane depature niet echt optimaal is van de scenic dus daarvoor zou ik hem dan al niet nemen kan nog steeds goed zelf sturen :P

enige wat ik wel graag wil is de acc maar deze zit standaard op de techno uitvoering dacht ik

wie kan mij overtuigen om wel/niet dit pakket erbij te nemen is het deze 1500,- echt waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:16
ACC zit in ieder geval standaard op elke scenic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:53
H143 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:44:
Goedemorgen,

ik twijfel alleen of ik nu het extra advances driving sssist & Augmented vision pack moet bestellen.
ik lees dat de lane depature niet echt optimaal is van de scenic dus daarvoor zou ik hem dan al niet nemen kan nog steeds goed zelf sturen :P

enige wat ik wel graag wil is de acc maar deze zit standaard op de techno uitvoering dacht ik

wie kan mij overtuigen om wel/niet dit pakket erbij te nemen is het deze 1500,- echt waard?
Hoi H143,

ik zou het pakket wel nemen, vooral lease dan is het per maand niet veel geld.
Lane departure is misschien soms iets TE, maar werkt toch goed. Vooral de driving assist werkt goed, ik kom van de Volvo XC40 P8 (ook vol elec.) en die was vaak wispelturiger dan de Renault. Vindt deze zeker fijner.
Ook de 360 camera is fijn bij het inpakeren in smalle parkeerplekken. Plus de achteruitrijcamera is van beter kwaliteit.
Blind spot, extra "meekijkers" links en rechts, nooit verkeerd.

Maar goed, het blijft een persoonlijke questie of je het geld waard vindt ja of nee

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaBioTh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Goedemorgen,

Voorheen was in ieder geval het argument rondom de betere camera. Maar geloof met de nieuwe update dat dit argument weg is, al heb ik nog geen voorbeelden gezien. Verder tja.. het is aan jou of je de veiligheidszaken wilt hebben ja of nee, bijv. ook de achteruitkijkspiegel met scherm en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphbaas
  • Laatst online: 22-05 21:20
Goedemorgen,

Dat zijn juist de kersen op de taart waar je voor €1500 de komende 5 jaar veel plezier en gemak van zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-05 21:46

HeroS

SmartHome Nerd

Goedemorgen,

Ik heb er niet voor gekozen, lees zoveel negatieve verhalen over die systeem. Was mij het niet waard.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
Wij zijn beide enorm fan van de driving assist. Tuurlijk heb je altijd wel eens dat het systeem een inschattingsfout maakt, maar zouden het systeem niet willen missen. Keuze wel of niet aanschaffen ligt uiteraard bij jezelf. Zou vooral kijken hoe jij zelf er mee omgaat. Als je van jezelf weet dat je het systeem nooit meer gebruikt als het een keer iets geks doet, niet aanschaffen. Als je daar wel mee om kan gaan, vooral meebestellen! Lange ritten zijn echt zoveel makkelijker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mokum
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 18:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zJvmggTO6_-X_mXqJo5JIq__OgI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OeYXnOWtVZZMMGWKSTwkH9Zw.jpg?f=fotoalbum_large

Niet slecht, vandaag 148KW aan de lader....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-05 09:01
Mijn Scenic Etech vanmorgen naar de garage gebracht voor de terugroepactie.
Eind vd dag een capture alpine meegekregen.
Monteur heeft Wzh goed uitgevoerd maar krijgt fout hulpsystemen welke hij er niet uitkrijgt.
Morgen weer verder🤷

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marty210578
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 22-05 08:47
Veel belovende update van de iPhone app.
Tevens vandaag ook de open r link 3.2.0update ontvangen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PvWPpzJk58MwIOO6DT0yqGkYF_4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tjdtVLW44mQZWmn2JTWtzuWA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:35
Om je uit de eventuele droom te helpen, hier mijn antwoord op iemands vraag uit het Megane topic die luidde: Weet iemand welke Renaults compatible zijn met bovenstaande functionaliteit?.
Zjanzjak schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 07:46:
Geen een.
Als er weer eens een update is van de app, komt dit bericht er soms ook wel eens bij, dat je via je mobiele telefoon dit kan doen. En dit nu al dik 2 jaar. Tot op heden 0 resultaat. We gaan het zien bij de Renault 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty210578
Zjanzjak schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 08:10:
Om je uit de eventuele droom te helpen, hier mijn antwoord op iemands vraag uit het Megane topic die luidde: Weet iemand welke Renaults compatible zijn met bovenstaande functionaliteit?.

[...]
ja ik zag/zie inderdaad nergens ook maar een hint in de app en of auto om de keyless te configureren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morkie69
HeroS schreef op maandag 12 mei 2025 @ 18:43:
[...]

Ik heb er niet voor gekozen, lees zoveel negatieve verhalen over die systeem. Was mij het niet waard.
Wil niemand overhalen om iets te nemen, maar hou er rekening mee dat in de forums vaak alleen de negatieve zaken belicht worden, dus lees je meer de mindere punten als de plus punten.
Daarnaast zijn geen van die systemen feilloos, ik rij al jaren met verschillende merken die de systemen hebben, ze hebben allemaal hun nukken. Maar over het algemeen voegen ze echt waarde toe.
En, zoals elk merk zal zeggen, het is een hulpsysteem, geen vervanging !! Probeer het vooral op die manier te zien en gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lucantiek
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 17:16
Gisteren de open r link 3.2.0 ontvangen en met succes geinstalleerd.
De app blijft toch een probleem. Sinds vorige week is er hier een Master e-tech bijgekomen. Deze staat nu bij in de app, als er een wagen aan het laden is, kan je het dashbord van de andere wagen wel bekijken maar niet deze van de wagen die aan het laden is. Blijft constant een foutmelding bij het ladende voertuig. Hopelijk raakt dit ooit opgelost. In de kelec app geen probleem.

[ Voor 75% gewijzigd door Lucantiek op 13-05-2025 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:35

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Mijn Scenic staat inmiddels 2 weken bij de dealer i.v.m de problemen met het snelladen. Er is een nieuwe module besteld, geen idee welke, die 'waarschijnlijk' morgen vervangen gaat worden. Daarna moesten ze nog testen waarbij ze niet konden aangeven hoelang dat nog duurt.

Denk dat ik deze week nog wel moet doorkarren in de Kodiaq, 1 voordeel geen last van ghost breaking :+

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22-05 14:38
Lucantiek schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:00:
Gisteren de open r link 3.2.0 ontvangen en met succes geinstalleerd.
De app blijft toch een probleem. Sinds vorige week is er hier een Master e-tech bijgekomen. Deze staat nu bij in de app, als er een wagen aan het laden is, kan je het dashbord van de andere wagen wel bekijken maar niet deze van de wagen die aan het laden is. Blijft constant een foutmelding bij het ladende voertuig. Hopelijk raakt dit ooit opgelost. In de kelec app geen probleem.
Vorige week nog de Renault Helpdesk aan de telefoon gehad en er komt voorlopig GEEN oplossing voor de app met Android toestellen. Ze hebben mij gevraagd om niet meer te bellen en gewoon af te wachten... :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B R M
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6t2X4xvs_mq_5W53TxxnGzijZuo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dOqAGTcuX369zutiR3vQvz31.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Na de Open R Link 3.2.0 update eergisteren, kreeg ik bij trajectcontrole 'ploing' en een symbool naast verkeersbord. Maar vandaag op net dezelfde route niet meer? Heb nochtans niets aan de instellingen veranderd?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/39ZnZluS7XHvWypNWERG8jyxUKo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DguUmqX2vrMy5c9ANbQ6nOR5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
TaxiGilbert schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 14:25:
Na de Open R Link 3.2.0 update eergisteren, kreeg ik bij trajectcontrole 'ploing' en een symbool naast verkeersbord. Maar vandaag op net dezelfde route niet meer? Heb nochtans niets aan de instellingen veranderd?
Alle nieuwe modellen hebben dit geluid nu en zoals het er nu naar uit ziet iedereen met 3.2.0 nu ook.
Vooralsnog nergens in te stellen dat je dat geluid niet meer te horen krijg.
Dattie het de ene keer wel en de andere keer niet doet op dezelfde route lijkt mij dan weer meer een Google Maps dingetje dan dat dat met de auto en/of met de eventuele update te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dendrowen
  • Nu online
Ik heb nog geen update en er is er ook geen beschikbaar. Is dit normaal? Ik heb een Iconic geleverd in oktober 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEd79
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-05 13:54
TaxiGilbert schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 14:25:
Ik heb ook (eindelijk) de 3.2.0 update. En had vandaag hetzelfde dat op een bekend flitspunt (vaste flitspaal) dit keer geen geluid.

Daarnaast merk ik ook dat de automation op de iPhone voor hotspot ook niet meer goed werkt. Ik krijg zelden nog een netwerkverbinding met mijn hotspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djrednas
Dendrowen schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 16:25:
Ik heb nog geen update en er is er ook geen beschikbaar. Is dit normaal? Ik heb een Iconic geleverd in oktober 2024.
Dat is dus precies wat ik ook had. Pas na een geforceerde factory reset kreeg ik updates binnen. Kan je altijd nog proberen ;) Wel alles opnieuw instellen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dendrowen
  • Nu online
djrednas schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 17:27:
[...]

Dat is dus precies wat ik ook had. Pas na een geforceerde factory reset kreeg ik updates binnen. Kan je altijd nog proberen ;) Wel alles opnieuw instellen :(
Jottem!

Ach, gewoon doen alsof je een nieuwe auto hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Dendrowen schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 17:28:
[...]

Jottem!

Ach, gewoon doen alsof je een nieuwe auto hebt.
Updates worden niet allemaal in 1 keer 'gepushed' naar de auto's. Gaat in batches. Gewoon geduld hebben en opeens is het jouw beurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dendrowen
  • Nu online
TaxiGilbert schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 17:42:
[...]

Updates worden niet allemaal in 1 keer 'gepushed' naar de auto's. Gaat in batches. Gewoon geduld hebben en opeens is het jouw beurt ;)
Maar ik wil het! 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Vandaag na dik 2 weken de auto weer opgehaald, het snelladen zou nu moeten werken... :+ denk dat ik het vanaf nu maar 1x in de maand ga testen ook al heb ik het op dat moment niet nodig.

Had vandaag zelfs 2 updates Rlink 3.2.0 en een of andere Technical platform. Helaas nog steeds geen OPD..

Weet iemand trouwens hoe je een user profiel verwijderd? Heb door het menu geworsteld maar kan het nergens vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door Chaoss op 14-05-2025 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
Chaoss schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 20:36:
Vandaag na dik 2 weken de auto weer opgehaald, het snelladen zou nu moeten werken... :+ denk dat ik het vanaf nu maar 1x in de maand ga testen ook al heb ik het op dat moment niet nodig.

Had vandaag zelfs 2 updates Rlink 3.2.0 en een of andere Technical platform. Helaas nog steeds geen OPD..
Ook toevallig het systeem op fabrieksinstellingen gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

TopOne01 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 20:44:
[...]

Ook toevallig het systeem op fabrieksinstellingen gehad?
Niet dat ik weet, onze user profielen stonden er nog in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marty210578
MrEd79 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 16:30:
[...]

Ik heb ook (eindelijk) de 3.2.0 update. En had vandaag hetzelfde dat op een bekend flitspunt (vaste flitspaal) dit keer geen geluid.

Daarnaast merk ik ook dat de automation op de iPhone voor hotspot ook niet meer goed werkt. Ik krijg zelden nog een netwerkverbinding met mijn hotspot.
had/heb ik ook : zowel mijn iphone als boordcomputer herstart, daana heb ik het niet meer ervaren

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TaxiGilbert
1 jaar / 30000km / 99% SOH
Wie zegt nog dat electrisch niet kan tot 300000 km :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yWuLHa4EvOA0oiRR7G4D5K8jPAI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/joNhuqMnVwTxjt4q9gf5Noo4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
TaxiGilbert schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:05:

[Afbeelding]
Ja had hetzelfde! Inderdaad netjes. Schijnt ook dat de SoH juist in het eerste jaar het meeste afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A2b
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 18:02

A2b

TaxiGilbert schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:05:

[Afbeelding]
Netjes! Hoe en door wie is deze test uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
A2b schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 17:45:
[...]

Netjes! Hoe en door wie is deze test uitgevoerd?
Software van de Renault dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TaxiGilbert
TopOne01 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 17:47:
[...]

Software van de Renault dealer.
Dit komt van de dealer, maar niet via connectie met laptop in werkplaats. Deze gegevens zijn voor iedere auto beschikbaar via OTA (Over The Air), dus in principe kun je dit ten allen tijde opvragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberslak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:32
Wat is jullie ervaring met levertijden van het 2025 model?
Gisteren heb ik bericht gekregen van de leasemaatschappij dat de bestelling is geplaatst. Verwachte levertijd laaste week 2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddaan9
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:25
Ik heb vandaag een technic long rane incl. advanced driving aangevraagd, van de dealer gehoord dat de max levertijd 4 maanden is, waarvan ik redelijk uit kon gaan van 2 maanden. Dat vind ik nog al een verschil, ik ga het ook navragen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefmeister8
  • Niet online
Cyberslak schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 20:43:
Gisteren heb ik bericht gekregen van de leasemaatschappij dat de bestelling is geplaatst. Verwachte levertijd laaste week 2025.
Nog niet besteld, maar ik kreeg te horen 3 maanden levertijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaddyPils
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 13:24
Woensdag besteld kreeg te horen augustus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mjvdkolk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:34
Gisteren vanuit een Renault Scenic E-Tech zomaar een lading neefjes Symbioz en Captur in dezelfde kleur tegengekomen.
Renault is niet de enige in de wereld die rode auto's levert, maar de tint is wel heel herkenbaar!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0KSKmunmgAb_RHI1lvCkkTxtHC0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wkXpeGHUJAov5bwLMnmPDxyX.jpg?f=fotoalbum_large

LG HU091MR+HN091MR.NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:37

bonyuri

Investigator!

:o laatste week 2025?!?!

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphbaas
  • Laatst online: 22-05 21:20
Als dat zo is ga ik mijn bestelling proberen te annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommi4444
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:53
Begin mei besteld, en toen sprak mijn dealer van ongeveer 10 à 12 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaddyPils
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 13:24
De levertijd zal toch vast geen zeven maanden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddaan9
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:25
Vandaag bevestiging gekregen als ik deze week bestel de levering 10 a 12 weken gaat duren dus ik ga mee met Tommi en ik denk dat 7 maanden erg overdreven is en een vautje is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberslak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:32
Wellicht had de uitvoering nog invloed. Ik heb de longrange Alpine met alle opties besteld. De leasemaatschappij heb ik inmiddels bericht dat er vermoedelijk een verkeerde datum is gecommuniceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:10
Weet iemand of een standaard V2L adapter ook werkt op de Renault? Of moet ik die van 200 piek bij de dealer kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanG85
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 11:05
Hallo! Ik ben bezig met het uitzoeken van een nieuwe leaseauto, bij ons op de lijst staat de Scenic EV60 Techno versie. Wanneer ik naar de prijslijst van Renault lijkt het dat preconditioneren enkel kan met het optiepack 'pack comfort & navigation'. Echter staat er dat deze niet leverbaar is voor de Techno versie. Ik neem aan dat preconditioneren/voorverwarmen voor snelladen standaard zit op de Techno-versie? Klopt dat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6XIBL0m909URWBHK7sRugUTfmf0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FWfqXj7iOD0oVThda5b7rK3C.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:37

bonyuri

Investigator!

Het is inderdaad wat verwarrend, maar de opties van "pack comfort & navigation" zijn standaard aanwezig op alle andere versies dan de Evolution

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:18
Ik overweeg sterk om een Scenic te nemen.
Mijn voorkeur ging uit naar de Techno uitvoering, maar vandaag tijdens proefrijden vond ik het plateau bij mijn rechterknie erg irritant. Nu kwam ik in dit topic tegen dat de evolution een kleiner scherm heeft waardoor dit plateau hoger zit. Dat klinkt ideaal!
Om weer een beetje bij te komen wil ik dan pack navigation & comfort en parkeersensoren optie nemen.

Vraag: Belangrijk verschil tussen Evolution en Techno is blijkbaar: “Pack remote Services: 5 jaar kostenloze connectiviteit via de gratis My Renault app”.
Wat mis ik als ik dit niet heb? Klopt het dat ik de auto dan niet meer benaderen om te zien hoe ver die is opgeladen? (dat zou ik het meeste missen; deze week was het laden van mijn huidige EV door een storing van de laadpunt gestopt)

Wat ik in de techno versie nog zou kunnen proberen is verder naar achteren gaan zitten in de hoop dat m'n knie dan onder het plateau blijft (die tip kwam ik in topic tegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
WackoH schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 21:54:
Wat mis ik als ik dit niet heb?
Ingebouwde Google Maps bijvoorbeeld, maar ja, Android Auto/Apple Carplay to the rescue!
WackoH schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 21:54:
Klopt het dat ik de auto dan niet meer benaderen om te zien hoe ver die is opgeladen?
Dat klopt o.a., maar misschien wel te benaderen via de Kelec-app?

Er zal waarschijnlijk wel een betaalbare verlenging komen na die 5 jaar, doen ze bij Fiat bijvoorbeeld ook, betaal je maandelijks/jaarlijks een klein bedrag om nog steeds toegang te hebben tot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoH
Op zich zit ik helemaal niet te wachten op Google Maps (de Google integratie was in eerste instantie een reden om de auto af te laten vallen...).
Maar ik wil vanwege verwarmde stoelen en stuur 'pack comfort & navigation' nemen. Daar zit het Google-gebeuren dan bij in:
• openR Link multimedia en navigatiesysteem met 9’’ scherm met Google integratie en stembediening
• audiosysteem auditorium met 6 speakers
• Google Maps, Google Assistant, Google Play
• draadloze lader voor smartphone
• Preconditioneren voor snelladen mogelijk
• elektrisch verwarmbare voorstoelen, stuurwiel
• bestuurdersstoel met elektrisch verstelbare lendensteun

Maar dus ook 'OpenR Link'. Dat heeft toch met de connected services te maken?
Op de website van Renault staat nl.:
"openR link biedt nieuwe rijbelevingen. Verbind je smartphone, luister naar je favoriete muziek, krijg toegang tot hulp bij connected services."

De bottleneck zal wel bij de auto liggen (die moet met een server communiceren), niet bij een bepaalde app. Ik zal de dealer ook vragen wat er connected mogelijk is. Wellicht kan het wel tegen een maandelijks of jaarlijks bedrag, of extra abonnement voor eSim?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
WackoH schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 10:00:
Op zich zit ik helemaal niet te wachten op Google Maps (de Google integratie was in eerste instantie een reden om de auto af te laten vallen...).
Oh? :?
Ik vind het echt een zegen, tis bijna een soort ABRP (a better routeplanner). en Google an sich vind ik prettig.
Dus voor mij, en velen met mij, een echte bonus, maar goed, ik ben ik, en jij bent jij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morkie69
Maar ik wil vanwege verwarmde stoelen en stuur 'pack comfort & navigation' nemen. Daar zit het Google-gebeuren dan bij in:
• openR Link multimedia en navigatiesysteem met 9’’ scherm met Google integratie en stembediening
• audiosysteem auditorium met 6 speakers
• Google Maps, Google Assistant, Google Play
• draadloze lader voor smartphone
• Preconditioneren voor snelladen mogelijk
• elektrisch verwarmbare voorstoelen, stuurwiel
• bestuurdersstoel met elektrisch verstelbare lendensteun

Maar dus ook 'OpenR Link'. Dat heeft toch met de connected services te maken?
Op de website van Renault staat nl.:
"openR link biedt nieuwe rijbelevingen. Verbind je smartphone, luister naar je favoriete muziek, krijg toegang tot hulp bij connected services."

De bottleneck zal wel bij de auto liggen (die moet met een server communiceren), niet bij een bepaalde app. Ik zal de dealer ook vragen wat er connected mogelijk is. Wellicht kan het wel tegen een maandelijks of jaarlijks bedrag, of extra abonnement voor eSim?

Heeft iemand hier ervaring mee?
Grappig eigenlijk.
Ik heb juist deze wagen gekozen, omdat hij ook Google integratie heeft. Had mijn vorige Volvo ook.
Ik gebruik niet de app store etc, maar de navigatie met Google, is toch wel behoorljk goed te noemen. Natuurlijk zijn er andere die weer betere punten op sommige zaken hebben, maar overal, niet verkeerd.
Vooral de "voice-controls" zijn perfect, bij Google heb ik nooit problemen, herkent bijna alles. Ook fijn dat je zaken in de auto zo aan/uit kan zetten etc.
Maar zoals mijn voorganger ook al zei, ieder zijn eigen ding. Maar hoor toch graag waarom je het vooral niet wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borkhuis
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:14
Een van de zaken die je hebt als je gebruik maakt van de ingebouwde Google Maps is dat je ook de snelladers toe kunt voegen, waarbij de auto zorgt voor het voorverwarmen van de accu waardoor het laden sneller gaat. Volgens mij is er geen andere manier om dit voor elkaar te krijgen.
Dit lukt niet als je de Android Auto (of Carplay) gebruikt, die kan niet direct met de auto communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoH
Ik geloof direct dat dat Google gebeuren helemaal top werkt. Maar ik wil, als het even kan, niet nog meer data-melkkoe van een te groot en machtig Amerikaans bedrijf zijn.

Mijn vraag platgeslagen:
  • Kan ik bij een Scenic met Evolution met "pack navigation & comfort" de laadstatus van de rij-accu via een app zien?
Dit pack heeft namelijk enerzijds OpenR link, maar anderzijds geen "Pack remote Services: 5 jaar kostenloze connectiviteit via de gratis My Renault app" die in de prijslijst bij de techno uitvoering staat.

Reden:
- Soms gaat een laadsessie (zowel AC als DC) fout. Het is superirritant wanneer blijkt dat de auto niet is geladen, terwijl je daar wel op rekent (gebeurde afgelopen maandag nog).
- Met de huidige hoge kleeftarieven (bv. 3 Euro per uur (!) bij Allego) wil ik de auto weghalen als die vol is. Of bij visitie vertrekken als de auto vol is. Bij (dubbele) laadpunten hangt de laadsnelheid regelmatig af van of er 1 of 2 auto's staan te laten. Op tijd werkt dan niet.

PS: De dealer weet het ook niet (denkt van wel omdat het in de Megane wel zo is...) want ze hebben deze uitvoering sinds de update van de prijslijst in april ook nog niet gezien. Navragen bij de importeur schijnt wel twee weken te kunnen duren. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoH
Nog wat zelfstudie gedaan...

- In Frankrijk is de Evolution uitvoering niet leverbaar.
- Wel in Duitsland. Daar is een optie "Navigations-Paket" (800 Euro). Bij "OpenR link Infotainmentsystem mit 9-Zoll-Touchscreen und Google Integration" staat een voetnoot '3':

"3 Im Preis inbegriffen sind die Bereitstellung von Connected Services für einen Zeitraum von 5 Jahren gemäß AGB für die Vernetzten Services: Navigations-Paket (Google Maps und Google Assistant),
Paket Vernetztes Fahren (intelligenter adaptiver Tempopilot), alle für das Modell verfügbaren Remote Control Services sowie automatische Updates und das Infotainment-Paket (Datenvolumen für
die heruntergeladenen Anwendungen) für den besagten Zeitraum. [...]."

Dus op basis hiervan lijkt het wel te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
WackoH schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:01:
Maar ik wil, als het even kan, niet nog meer data-melkkoe van een te groot en machtig Amerikaans bedrijf zijn.
Want? Het gemak wat je er dus van hebt weegt dus niet op tegen het feit dat ze van jou data 10 miljoen miljard rijker worden? Meine Güte.

Mijn vraag platgeslagen:
  • Kan ik bij een Scenic met Evolution met "pack navigation & comfort" de laadstatus van de rij-accu via een app zien?
Ja, blijkbaar wel;
Henkvdbroek schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:41:
Ik heb inmiddels ook een Scenic mogen bestellen. "Helaas" mogen wij alleen de EV60 in Evolution uitvoering. Wel krijgen we standaard het navigation pakket. Volgens de foto in de configuratie tool zit daar het grote scherm bij, maar de tekst heeft het over het kleine scherm. De dealer verwijst alleen naar de tekst, maar dat lijkt me 800 euro wat veel voor alleen een draadloze oplader en geïntegreerde google? Iemand hier ervaringen mee?
Henkvdbroek schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 16:04:
Ik heb mijn scenic net opgehaald maar kan in de app alleen de actuele status lading zien. Ik kan verder geen programma’s instellen, op afstand toeteren, etc. Kan dit liggen aan server problemen?
Henkvdbroek schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 17:23:
Dank je wel. Ik nam aan dat het zou werken aangezien ik wel de locatie kan zien en het accu percentage. Even afwachten dus.
Henkvdbroek schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 10:02:

Bijna 72 uur na ophalen en nog steeds geen verbinding;

[Afbeelding]

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
We hebben deze gebruiker na deze laatste post niet meer gezien in dit topic maar ik ga er vanuit dat de boel nu wel werkt (de app wil de eerste dagen nog wel eens lastig te verbinden zijn met de wagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoH
Zjanzjak schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 15:59:
[...]
Want? Het gemak wat je er dus van hebt weegt dus niet op tegen het feit dat ze van jou data 10 miljoen miljard rijker worden? Meine Güte.
Wat is dit nu weer voor een rare reactie... Is afzeiken in dit topic normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffrey-nl
  • Laatst online: 22:18
Ik vind het een rare gok om eerlijk te zijn. Je navigatie kan bijvoorbeeld ook in het scherm voor je gezet worden waarbij je het grote scherm vrij houdt voor bijvoorbeeld Spotify. Ik zou niet zonder willen persoonlijk. En als de auto niet goed voorverwarmt omdat je niet de ingebouwde navigatie gebruikt, heb je echt een probleem met snel laden. De auto moet weten waar je heen gaat, niet je telefoon.

Ondertussen kun je je afvragen welke apps je verder dan gebruikt. En wat die met je data doen. ABRP, alle websites, Spotify, Apple Maps? Laadpas apps? Of gebruik je een papieren kaart.

[ Voor 26% gewijzigd door jeffrey-nl op 21-05-2025 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Laatst online: 21:16
Ik geloof direct dat dat Google gebeuren helemaal top werkt. Maar ik wil, als het even kan, niet nog meer data-melkkoe van een te groot en machtig Amerikaans bedrijf zijn.

Mijn vraag platgeslagen:
Dit pack heeft namelijk enerzijds OpenR link, maar anderzijds geen "Pack remote Services: 5 jaar kostenloze connectiviteit via de gratis My Renault app" die in de prijslijst bij de techno uitvoering staat.

Reden:
- Soms gaat een laadsessie (zowel AC als DC) fout. Het is superirritant wanneer blijkt dat de auto niet is geladen, terwijl je daar wel op rekent (gebeurde afgelopen maandag nog).
- Met de huidige hoge kleeftarieven (bv. 3 Euro per uur (!) bij Allego) wil ik de auto weghalen als die vol is. Of bij visitie vertrekken als de auto vol is. Bij (dubbele) laadpunten hangt de laadsnelheid regelmatig af van of er 1 of 2 auto's staan te laten. Op tijd werkt dan niet.

PS: De dealer weet het ook niet (denkt van wel omdat het in de Megane wel zo is...) want ze hebben deze uitvoering sinds de update van de prijslijst in april ook nog niet gezien. Navragen bij de importeur schijnt wel twee weken te kunnen duren. :F
Ik rij een evolution. Dit waren voorheen twee losse staande pakketten die nu samengevoegd lijkt te zijn. Ik kan inderdaad gewoon via de app verbinden met de auto dus het lijkt me sterk als dat nu niet meer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredericm
Vraag is iemand al eens een keer bij 0% accu of daaronder geweest? Hoe reageert de scenic dan?
Ik lees dit in het AD

Zo ver kun je nog rijden wanneer de accu van een elektrische auto compleet leeg is - en dit gebeurt er
Wat gebeurt er eigenlijk wanneer je doorrijdt als de accu van een elektrische auto 0 procent aangeeft? Een test met zes elektrische auto’s levert verrassende resultaten op.

‘Range anxiety’ oftewel ‘actieradiusangst’ is nog steeds een van de grootste zorgen van potentiële kopers van elektrische auto’s. In principe zou het voor moderne elektrische auto’s geen probleem meer moeten zijn om op tijd een laadstation te bereiken. Enerzijds omdat de laadinfrastructuur tegenwoordig over het algemeen goed ontwikkeld is, anderzijds omdat de actieradius van elektrische auto’s toeneemt en de software doorgaans tijdig waarschuwt en automatisch de weg wijst naar het dichtstbijzijnde laadstation.

Maar wat als je om een ​​of andere reden geen laadpunt kunt vinden? Technologietijdschrift c’t onderzocht in samenwerking met experts van de Adac wat er gebeurt als elektrische auto’s volledig leegrijden. Aan de vergelijking namen zes elektrische modellen deel. Wanneer wordt er een waarschuwing gegeven? Wanneer worden de prestaties ingeperkt? En: kun je doorrijden als het display 0 procent aangeeft?

De proefopstelling: zes elektrische auto’s vergeleken
Met een batterijniveau van 20 procent reden de testers met een snelheid van 100 km/u. Op dit batterijniveau lieten de testauto’s nog de volgende resterende actieradiussen zien:

Tesla Model Y: 95 km
BYD-Seal: 85 km
VW ID.3: 84 km
Nio EL6: 75 km
Kia EV6: 70 km
Volvo EX40: 60 km

Bij 20 procent: nog voldoende reserves beschikbaar
Een accuniveau van 20 procent leidde bij geen van de voertuigen tot merkbare beperkingen: noch de airconditioning, noch de acceleratie werden beperkt. In geen van de testauto’s verschenen ernstige waarschuwingsberichten. Bij twee modellen lichtte bij dit batterijniveau alleen het batterijsymbool oranje op.

Vanaf 10 procent wordt het anders
Vervolgens verschenen er duidelijke waarschuwingsberichten in de testauto’s zodra het batterijniveau 10 procent bereikte, waarbij het batterijsymbool in de meeste gevallen rood kleurde. Bij een aantal voertuigen werd het vermogen ook verminderd. Toch was er volgens de testers bij een snelheid van 100 km/u bij geen enkele auto sprake van een merkbare vermogensafname. Het goede nieuws: zelfs met minder dan 10 procent acculading is 100 km/u geen probleem en op provinciale wegen ben je daarmee dus geen gevaar voor het overige verkeer.

Wat gebeurt er bij 5 procent en minder?
Vanaf 5 procent is bij de eerste testauto’s een vermogensafname merkbaar. Maar wat als het batterijniveau 0 procent is? In de Kia verschijnt bijvoorbeeld een schildpadsymbool op het display, samen met de melding ‘Motorvermogen beperkt’. Desondanks kunnen alle voertuigen nog ongeveer 10 kilometer met een snelheid van 100 km/u doorrijden.

Sommige auto’s tonen tijdens hun zwanenzang een schildpadje, andere tonen een P, als waarschuwing dat de auto geparkeerd moet worden, al dan niet in combinatie met het tonen van het getal 30, wat vanaf dan de maximumsnelheid is. Vervolgens beperkten de auto’s geleidelijk het vermogen, waardoor de snelheid steeds verder afneemt en de bestuurder gedwongen is een veilige parkeerplek te zoeken.

Wielen blokkeren als accu leeg is
En dan beginnen de problemen, want zodra een elektrische auto is uitgevallen, kan deze alleen maar worden afgesleept - of ter plekke worden opgeladen door een mobiele laadinstallatie. Even van de weg afduwen, of naar een laadstation in de buurt is onmogelijk, laat staan dat de auto kan worden versleept. De wielen blokkeren compleet en dus is het zaak direct de veiligst mogelijke parkeerplek te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoH
Dat stemt al weer meer gerust.

Zoals ik de Duitse prijslijst lees, zijn het daar nog wel aparte pakketten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/affAFUn8gcbCXZl_HBOqQHBN7WI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/jQzcrugbuFk7k9FazbGqUmAC.png?f=user_large
Nog ene bevestiging dat het navigatie pakket daar de Google integratie geeft:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dc4mpK9QkmOZc2xPaOy2TTYR690=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/78UiBqOhYTCeZIFPTCZypqEH.png?f=user_large
Terwijl 'Connected services' blijkbaar ook op Evolution standaard is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xXEV0kWDocZTkuVM_FrZCZ8Y-lg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/L7Nrh7kEJrQPAjT5NxeMCG2x.png?f=user_large
Ook in het overzicht van de uitrusting van de Evolution staan hier de connected services
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kS5UbKs0blAq4cs_d1Ra-Gm2kmE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/p2XVXwKZOrFnD4GitkOCiRgp.png?f=user_large

En tenslotte is er nog een hele pagina aan de Connected Services gewijd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gBV3SlllKKSrhTUGIaDfFYMny3U=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/baP71C5J5tfUAgwfPtHMklo6.png?f=user_large
Dan zou iedere Scenic dus die connected services hebben.

In de Nederlandse prijslijs staat wel expliciet dat Pack navigation nodig is om de accu te preconditioneren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RdYTDASiRD5L37nf-W2G3T9PPl8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/o9Cv70vN0kZuKo9lq2dOG4ip.png?f=user_large
Dit staat dan weer niet in de Duitse prijslijst genoemd

Afgezien van dat laatste punt is Duitse prijslijst zo veel duidelijker (en 19 ipv 11 pagina's) dan de Nederlandse! Maar ja, geen garantie dat alles wat daar staat ook voor Nederlandse modellen geldt, toch?

Ik ben nog even bij de dealer langsgegaan.
Als ik de stoel in de Scenic met 20" display helemaal naar achteren zet en het stuur ook, kan m'n knie net onder het plateau door. Maar kom nauwelijks bij het scherm en de knoppen.
Hij had geen auto met 9" display, maar een Renault 5 komt vermoedelijk meest in de buurt. Daar was genoeg vrije ruimte onder het display.
Het gaat me niet om het geld, maar om zitcomfort; ik zou een meerprijs voor een kleiner scherm over hebben.

Volgens de dealer bestaat er overigens helemaal gaan 'Pack Connected Servies' die in de Nederlandse prijslijst staat. Verder ging hij er van uit dat connected services wel op de Evolution zouden zitten, maar kon dat niet garanderen.
V2L leek me ook een handige optie. Die is gewoon aan te vinken, maar volgens hem is het maar afwachten of het echt wordt vrijgegeven want misschien mag het niet van de belastingdienst (laden op het werk en dan thuis voor huis stroom gebruiken = loon in natura).

Wel een raar gevoel om iets te bestellen van >40 KEuro en af te moeten wachten of iets het nu wel en niet gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoH
jeffrey-nl schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 18:48:
Ik vind het een rare gok om eerlijk te zijn. Je navigatie kan bijvoorbeeld ook in het scherm voor je gezet worden waarbij je het grote scherm vrij houdt voor bijvoorbeeld Spotify. Ik zou niet zonder willen persoonlijk.
Ik wil niet gokken, daarom vraag ik het hier en bij de dealer.
Ik heb u een eGolf met een 'digital cockpit' (geen klassieke tellers maar een scherm) en een 9.2" display voor infotainment. Dat betekent dat ik de navigatie in detail voor me kan zien, en een overzicht rechts. Ook heeft 'ie Apple carplay en Android auto voor apps. Ik zou niet weten wat ik met een 20" scherm voor bv. Spotify moet. Ik ben tenslotte aan het autorijden, niet aan het browsen.
En als de auto niet goed voorverwarmt omdat je niet de ingebouwde navigatie gebruikt, heb je echt een probleem met snel laden. De auto moet weten waar je heen gaat, niet je telefoon.
Dat komt goed met Pack navigation.
Ondertussen kun je je afvragen welke apps je verder dan gebruikt. En wat die met je data doen. ABRP, alle websites, Spotify, Apple Maps? Laadpas apps? Of gebruik je een papieren kaart.
Het leven is niet zwart-wit.
Het feit dat ik niet meer data wil delen dan mij nodig lijkt (waarom word ik hier zo op aangevallen; doe ik bij jullie toch ook niet) betekent niet dat ik niets deel. Ik heb ook Gmail (al 20 jaar) en zoek met Google. Natuurlijk snap ik dat die gratis service ergens van betaald moet worden, maar Google verdient ruim voldoende, dus kan wel wat minder.
Als het even kan gebruik ik DuckDuckGo en zet een antitracking tool aan. Daarnaast betaal ik met een pinpas en niet met m'n telefoon, en geef apps niet meer toestemming dan strikt genomen noodzakelijk is.

Dit zijn mijn keuzes als individu. Het raakt jullie niet en ik heb niet om jullie mening gevraagd, dus waar bemoei je je mee. Natuurlijk mogen jullie je eigen mening hebben maar ik zit er niet op te wachten om hier de les te worden gelezen.

;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeffrey-nl
  • Laatst online: 22:18
Ik was je kwijt na “pack navigation”. Ik snap echt niks van je Big Tech niet sponsoren opmerking als je dit pakket koopt met Google Maps. Wat schiet je daar mee op dan? Je gaat dan navigeren met Google, krijgt de play store en Google assistant of mis ik iets. Je geeft letterlijk 800 euro aan Renault en Google. Voor een perfect en heerlijk werkend systeem overigens ;-)

Over snel laden gesproken. Ik heb vandaag voor het eerst bij Ionity gestaan. Kwam aan met 25% batterij en in 13 minuten zat ik op 50%. 141kW is het hoogste wat ik zag en de curve was mooi en bleef lang hoog. Ik heb gewoon Ionity als tussenstop gezet en een eindbestemming en de rit naar Ionity was ongeveer 45 minuten. Het verbruik van de auto was wel hoger dan normaal, vermoedelijk door het verwarmen van de batterij want het was koud buiten met 8-9 graden.

Mooi ook dat je bij Mobilize voor 5 euro per maand een laadpas abo hebt en dan voor 39 cent per kWh bij Ionity kan laden. Dat zijn straatpaal prijzen en helemaal top voor mijn aankomende vakantie van 1500km retour.

[ Voor 73% gewijzigd door jeffrey-nl op 21-05-2025 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Nu online
[b]WackoH in "Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic"WackoH schreef

[...]

Het leven is niet zwart-wit.
Het feit dat ik niet meer data wil delen dan mij nodig lijkt (waarom word ik hier zo op aangevallen; doe ik bij jullie toch ook niet) betekent niet dat ik niets deel. Ik heb ook Gmail (al 20 jaar) en zoek met Google. Natuurlijk snap ik dat die gratis service ergens van betaald moet worden, maar Google verdient ruim voldoende, dus kan wel wat minder.
Als het even kan gebruik ik DuckDuckGo en zet een antitracking tool aan. Daarnaast betaal ik met een pinpas en niet met m'n telefoon, en geef apps niet meer toestemming dan strikt genomen noodzakelijk is.

Dit zijn mijn keuzes als individu. Het raakt jullie niet en ik heb niet om jullie mening gevraagd, dus waar bemoei je je mee. Natuurlijk mogen jullie je eigen mening hebben maar ik zit er niet op te wachten om hier de les te worden gelezen.

;w
Ik denk dat er geen byte minder data verzonden wordt naar Renault en Google alleen omdat je het kleinere scherm hebt gekozen. Verder begrijp ik je standpunt volledig en ik heb me ook afgevraagd of ik wel voor Renault met Google services zo geïntegreerd moest kiezen, maar heb het uiteindelijk toch gedaan. Bij andere merken is het niet veel beter ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B R M
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XmjsKLVr6lI-DMxqAhKo8euOyAA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OjFktWqtCog6gxQyb3IiRssM.jpg?f=fotoalbum_large
Enige wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken na die update is dat de navigatierichting nu ook getoond wordt in dit scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
WackoH schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 18:06:
Wat is dit nu weer voor een rare reactie... Is afzeiken in dit topic normaal?
Dat jij dit zo interpreteert zegt meer over jou dan over mij. :)
Maar goed, je vraag is inmiddels wel beantwoord als ik de reacties hierboven zo lees, plus mijn antwoord.
Kom je vast een eind mee, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Mijn update probleem is nog altijd niet opgelost, ondanks meerdere werkplaatsbezoeken, herprogrammeringen en weet ik wat. Zero updates gehad.. En daarbij is nu het infotainment scherm uitgevallen en niet meer tot leven te krijgen middels de bekende reset methodes. Weet iemand zo welke zekering ik moet trekken voor een echt harde reset? Kan ik dat nog proberen.

Begin er wel een beetje zat van te worden -O-

Verder echt een top auto, maar de manier waarop (luxe)problemen gehandled worden staat me inmiddels wel tegen.

[ Voor 11% gewijzigd door Japie.G op 22-05-2025 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyJet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 17:16
Ik heb m'n account niet gekoppeld. Het werkt alsnog feilloos!

The sky is the limit

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Appie_1988
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:52
De one pedal update komt eraan volgens de Renault nieuwsbrief:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wy9lCMCXTTqVcxftGksAvCZ9OCg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8qm6kbsYUOwxRCH45NIYLzmc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

B R M schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 06:52:
[Afbeelding]
Enige wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken na die update is dat de navigatierichting nu ook getoond wordt in dit scherm.
Mijn navi info ziet er heel anders uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yqk6fqCLQ13PaM1tJEsKaV-Uio0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0c3N1FAuHsSG1Ma6pmisRRci.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-05 21:26
Appie_1988 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 17:50:
De one pedal update komt eraan volgens de Renault nieuwsbrief:
[Afbeelding]
Fijn! Ik heb 3 juni een afspraak bij de dealer voor het eerste periodieke onderhoud en had al gevraagd of ze de OPD update ook direct willen doen. Ben benieuwd of het dan kan.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmeijer
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:54
Vandaag de auto voor onderhoud gehad. Update was nog niks over bekend bij de dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie_1988
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:52
Mijn auto heeft vorige week voor het eerst onderhoud gehad. Heeft toen de openR link 3.3 usb update gehad. Geen idee overigens wat er met die update verandert is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dendrowen
  • Nu online
Hebben anderen ook het probleem (en misschien zelfs een oplossing) dat de muziek via spotify/yt niet verder speelt als de auto aan gaat? Ik moet altijd de muziek zelf weer starten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Petsce
  • Laatst online: 22:36
Wat zitpositie betreft:

Ik had met mn rechterknie hetzelfde probleem om tegen het plateautje aan te leunen/stoten. Ik vond dit na verloop van tijd niet fijn. Uiteindelijk kwam ik erachter dat, naast het naar achteren plaatsen van de stoel, om ook de hoogte van de stoel aan te passen een effect heeft. Door de hoogte te veranderen schijnt de stoel ook ietsjes meer naar achteren, indien omlaag, of juist naar voren indien omhoog te gaan. Ik heb na bijna een jaar, niet te geloven, uiteindelijk de juiste positie gevonden om, en niet mijn rechterknie te stoten, die ik graag naar rechts laat hangen en tegelijkertijd komt mijn linkerarm zo op de juiste hoogte om die te laten rusten op de armsteun van de portier. Gelukkig is de juiste zithouding daardoor echt opgelost. Ik zou zeggen probeer het uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinL6
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:28
Dendrowen schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 22:19:
Hebben anderen ook het probleem (en misschien zelfs een oplossing) dat de muziek via spotify/yt niet verder speelt als de auto aan gaat? Ik moet altijd de muziek zelf weer starten.
Ja! Heel vervelend. Radio & CarPlay hervatten gewoon, maar Spotify niet. Mocht iemand het antwoord hebben, hoor ik het ook graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_PKY
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12:50
robinL6 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 10:16:
[...]

Ja! Heel vervelend. Radio & CarPlay hervatten gewoon, maar Spotify niet. Mocht iemand het antwoord hebben, hoor ik het ook graag :)
Gebruik je data via je Orange account of gebruik je hotspot van je telefoon? Bij dat laatste ervaar ik het zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dendrowen
  • Nu online
Will_PKY schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 12:40:
[...]

Gebruik je data via je Orange account of gebruik je hotspot van je telefoon? Bij dat laatste ervaar ik het zelfde probleem.
Ik heb het probleem via de auto zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_PKY
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12:50
Dendrowen schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 12:41:
[...]

Ik heb het probleem via de auto zelf
Ja maar de verbinding van je auto met Spotify gaat toch op 1 van deze 2 manieren?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dendrowen
  • Nu online
Will_PKY schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 12:46:
[...]

Ja maar de verbinding van je auto met Spotify gaat toch op 1 van deze 2 manieren?!?!
Ja, via het netwerk van de auto zelf. Dus dat zal die Orange wel zijn want ik verbind hem niet met de hotspot van mijn telefoon. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredericm
Zijn er meer mensen die er last van hebben dat de maximale snelheid en rotondes niet getoond worden? Sinds ongeveer 1 week. Dealer gebeld, zou volgens hem met google update te maken kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

robinL6 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 10:16:
[...]

Ik gebruik Google Music, maar daarbij hetzelfde, als ik instap moet ik zelf op 'play'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18:47
Weet iemand of de 12" schermen van de Megane E-tech en de Scenic E-tech exact dezelfde vorm en afmetingen hebben?

Ik heb een Brotect Screen Protector HD-Clear gekocht voor m'n Scenic, maar die stond wel gelabeld als Megane. Het lijkt toch niet 100% passend te zijn en heel erg zichtbaar :-(

Ik had voor deze Brotect gekozen omdat ik er ook zo een had in m'n Volvo en dat hielp heel goed tegen vingerafdrukken.

Zijn er hier ervaringen met andere screenprotectors voor het Scenic 12" scherm die goed helpen tegen vingerafdrukken en goed passen en weinig zichtbaar zijn? De hardheid/krasbestendigheid vind ik niet zo belangrijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fasthook
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:37
Fredericm schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 20:55:
Vraag is iemand al eens een keer bij 0% accu of daaronder geweest? Hoe reageert de scenic dan?
Ik had in December een keer 0%, moest nog een km of 10 naar mijn werk maar kan mij niks bijzonders herinneren. Rij standaard Eco, zag geen schilpad in scherm, wel werd het % rood in plaats van geel.

Kon m helaas niet volladen daarna, moest na bijna 4 uur weer weg. Wilde eigenlijk graag weten hoeveel erin zou gaan.

Edit - hij bleef op nul staan, geen negatieve getallen gezien :)

[ Voor 6% gewijzigd door Fasthook op 23-05-2025 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinL6
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:28
Will_PKY schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 12:40:
[...]

Ik gebruik standaard de hotspot van mijn telefoon.
Pagina: 1 ... 45 46 Laatste