Ja, ik heb een van de eerste Scenics (mei 24). Doordat de technical platform update niet gelukt was, volgde de rest niet. De electrical engine 2.1.0 of 3.1.0 die daarna kwam gaf die feature. Ik ben benieuwd of het bij mij nu werkt door de OpenR link 3.3 usb update die de dealer ook gelijk geïnstalleerd heeft, of dat ik inderdaad weer moet wachten tot de volgende update over the air komt.addictive_rhymz schreef op donderdag 17 april 2025 @ 15:11:
[...]
Ik kan dat al zien vanaf dat ik hem heb afgelopen oktober. Dus bij jou loopt de software zeker achter dan.
De Iconic met witte bekleding is duurder geworden. Aangezien het alleen de Alpine stoelen en een nieuw stuur is ben ik persoonlijk dus niet ontevreden dat ik de “oude” krijg voor iets minder geld ;-)
Waar zie je dat?jeffrey-nl schreef op donderdag 17 april 2025 @ 16:15:
De Iconic met witte bekleding is duurder geworden. Aangezien het alleen de Alpine stoelen en een nieuw stuur is ben ik persoonlijk dus niet ontevreden dat ik de “oude” krijg voor iets minder geld ;-)
nvm. Renault.nl is updated
Online prijslijst ook geupdate: https://cdn.group.renault...ten/scenic-prijslijst.pdf
Okee, dit is matig:
Ik zou graag de 22kW boordlader hebben, maar kan niet wachten tot medio juli...22 kW boordlader met bidirectionele functies. Let op, medio juli 2025 beschikbaar om te bestellen
edit:
Ik heb een Esprit Alpine samengesteld, en de verschillen zijn:
- 1000 euro eraf voor de 11kW boordlader (22kW dus nog geen optie)
- Solarbay + Harman Kardon is nu "Pack Light & Sound" geworden. Beide opties bij elkaar zijn 350 euro goedkoper dan voorheen
- Pack Advanced Driving Assist is 500 euro duurder geworden dan voorheen.
- Standaard kleur is wit geworden, andere kleuropties zijn net zo duur als bij het oude model.
Als de 11kW boordlader en de witte kleur geen problemen zijn, dan ben je dus 850 euro goedkoper uit.
Nog een edit:
Na de oude en nieuwe prijslijst doorgenomen te hebben, lijkt het zo te zijn dat de elektrische inklapbare buitenspiegels geen geheugenfunctie meer hebben.
Het wordt iig niet meer in de prijslijst benoemd, terwijl dat in de oude prijslijst wel zo is.
[ Voor 72% gewijzigd door bonyuri op 17-04-2025 16:53 ]
What Do You Call An Alligator In A Vest?
Kreeg net een mailtje dat mijn Iconic (Besteld op 25 februari) binnen is.
https://www.50five.com/nl...2l-en-vehicle-to-grid-v2gTommi4444 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 15:14:
BE prijzen zijn hetzelfde gebleven.
Ik zie wel volgende nieuwe optie: Vooruitrusting vehicule to grid (V2G) + vehicule to load (V2L). Prijs is 200EUR.
Iemand enig idee wat dit juist is? Gaat dit over de adapter?
Wel heel matig dat het HK pakket nu onbereikbaar is geworden... Zeker omdat het standaard audiosysteem de handen niet echt op elkaar krijgt... Daarover gesproken, werkt bij iemand de schuif voor de treble bij het standaardsysteem inmiddels?
Ook gek dat je voor €1500 een pakket aan de Evolution kunt toevoegen met daarin navigatie en verwarmde voorstoelen en stuur en dat je die verwarming van stoelen en stuur niet op de Techno kunt krijgen.
Ook gek dat je voor €1500 een pakket aan de Evolution kunt toevoegen met daarin navigatie en verwarmde voorstoelen en stuur en dat je die verwarming van stoelen en stuur niet op de Techno kunt krijgen.
[ Voor 30% gewijzigd door Lampo op 17-04-2025 20:51 ]
Volgens de prijslijst van 16 april zijn elektrisch verwarmbare voorstoelen+stuurwiel nu standaard aanwezig op de Techno uitvoering.
Idem! Had de Esprit Alpine niet kunnen leasen, ook niet in het wit voor deze prijs.jeffrey-nl schreef op donderdag 17 april 2025 @ 16:15:
Dat had ik ook. Bij mij kwam hij uiteindelijk enkele weken later wel weer keurig door, in de tijd ervoor gaf hij idd ook aan geen update te kunnen vinden. In tweede instantie installeerde hij wel gewoon.Sv3n schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:57:
Hier ook, had ook die vasthangende update (Stap 0/0, 0%). Dealer gebeld, die vertelde me een factory reset te doen. Na de factory reset zie ik helemaal geen update meer.
Hier een overzichtje van het prijsverschil:
https://www.autoweek.nl/a...uizenden-euros-goedkoper/
De Esprit Alpine MY24 was zonder opties 46.695, hoe komt Autoweek op 49.770? Vergelijken ze de prijs van een aangeklede MY24 Esprit met een kale MY25 Esprit?Dendrowen schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 12:10:
Hier een overzichtje van het prijsverschil:
MY25 is kaal qua prijs vrijwel gelijk, maar 11kW ipv 22kW vind ik niet in verhouding tot de verandering aan de binnenkant, helemaal omdat MY24 ook OPD kan krijgen. Onder de streep is de auto dus een stuk duurder geworden, tenzij ik iets over ‘t hoofd zie.
Vandaag weer even bij de dealer geweest, nu waren zo wel op de hoogte van de update voor de Scenic. Opzich ben ik niet ontevreden, je kunt nu de Alpine uitbreiden met de opties net als de Iconic, het voordeel is dat je niet de minder fraaie velgen van de Iconic hebt maar wel de opties. Nadeel is inderdaad wel dat je bijvoorbeeld de HK audio niet meer los van het panorama dak kunt bestellen.
Opzich lijkt die 22kW thuis leuk, maar in de meeste gevallen ga je dat gezien je aansluitwaarde thuis maar ook aan de straat niet halen. Ik vind het eerder jammer dat ik voor de vehicle to grid nog tot juni(?) zou moeten wachten.
Oja niet onbelangrijk de veelbesproken slechte kwaliteit van de 'standaard' achteruitrijcamera is ook onderhanden genomen, de praktijk moet uitwijzen of dat te merken is.
Opzich lijkt die 22kW thuis leuk, maar in de meeste gevallen ga je dat gezien je aansluitwaarde thuis maar ook aan de straat niet halen. Ik vind het eerder jammer dat ik voor de vehicle to grid nog tot juni(?) zou moeten wachten.
Oja niet onbelangrijk de veelbesproken slechte kwaliteit van de 'standaard' achteruitrijcamera is ook onderhanden genomen, de praktijk moet uitwijzen of dat te merken is.
Heb je die informatie van de dealer? Kan het niet opmaken uit het persbericht namelijk.Cyberslak schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 22:18:
-
Ja van de dealer, ik heb een mooi overzicht met de verschillen tussen de uitvoeringen gekregen en daar stond o.a. de verbeterde achteruitrijcamera als verbetering bij. Ik kan later wel even de info delen.
Krijg vandaag toevallig update binnen van 3.2.0
:strip_exif()/f/image/HxnIqMdwl7mMLj6ZOdq067wx.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 21% gewijzigd door Mokum op 19-04-2025 15:34 ]
is dit de update al met OPD?Mokum schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 15:33:
Krijg vandaag toevallig update binnen van 3.2.0
[Afbeelding]
Nee, zeker niet. Ik betwijfel of dat ooit zal komen voor de Scenic van voor juni.
Dit is het enige wat er bij staat als changelog:
:strip_exif()/f/image/FXob6GoebU8bQkr9Xs1fdaRo.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 47% gewijzigd door Mokum op 19-04-2025 15:55 ]
https://www.gps-rlink.com/2025/01/22/openr-link-3-2/ De 3.2.0 update met alle wijzigingen
Nevermind, ik zie dat dit al heel oud is.. excuus
Nevermind, ik zie dat dit al heel oud is.. excuus
[ Voor 25% gewijzigd door FaBioTh op 21-04-2025 04:46 ]
Ik heb express een offerte opgeslagen vlak voor de prijswijziging.h4zn schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 21:06:
[...]
De Esprit Alpine MY24 was zonder opties 46.695, hoe komt Autoweek op 49.770? Vergelijken ze de prijs van een aangeklede MY24 Esprit met een kale MY25 Esprit?
MY25 is kaal qua prijs vrijwel gelijk, maar 11kW ipv 22kW vind ik niet in verhouding tot de verandering aan de binnenkant, helemaal omdat MY24 ook OPD kan krijgen. Onder de streep is de auto dus een stuk duurder geworden, tenzij ik iets over ‘t hoofd zie.
Dit *was* de basis prijs van een Esprit Alpine MY24
/f/image/S5KQSOZqbRYnN1L4VMEerVJk.png?f=fotoalbum_large)
46.695 klopt dus niet, maar 49.770 klopt dus ook niet
Ik heb een scenic iconic long range , geleverd februari dit jaar . (Met flippers achter het stuur)
Begrijp ik goed dat ik na een software-update ook de nieuwe aankondigingen one-pedal drive kan gebruiken?
Daarnaast zou ik graag een V2L adapter bestellen Ls deze uitkomt .. begrijp ik goed dat dit ook op mijn scenic kan of is dit enkel voor nieuw te leveren scenics?
Begrijp ik goed dat ik na een software-update ook de nieuwe aankondigingen one-pedal drive kan gebruiken?
Daarnaast zou ik graag een V2L adapter bestellen Ls deze uitkomt .. begrijp ik goed dat dit ook op mijn scenic kan of is dit enkel voor nieuw te leveren scenics?
Klinkt logisch dat je daarvoor een bi-directionele boardlader moet hebben (11 kW op de MY25 en 22kW als optie vanaf juli).
[ Voor 3% gewijzigd door Teknoman360 op 22-04-2025 14:35 . Reden: verduidelijking van mijn reply. ]
Ik zie bij de nieuwe configuratie de Augmented Vision niet meer staan bij de Iconic.
Kan niet achterhalen of het er nu standaard bij zit, of dat het niet meer leverbaar is.
Kan niet achterhalen of het er nu standaard bij zit, of dat het niet meer leverbaar is.
Is tegenwoordig standaard op de Iconicralphbaas schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:11:
Ik zie bij de nieuwe configuratie de Augmented Vision niet meer staan bij de Iconic.
:strip_exif()/f/image/qsjSus5FrICkynujyx00T7l1.png?f=user_large)
https://cdn.group.renault...ten/scenic-prijslijst.pdf
[ Voor 9% gewijzigd door bonyuri op 22-04-2025 11:11 ]
V2L gaat zo en zo niet op die generatie. OPD waarschijnlijk ook niet. Dit hangt nog een beetje in een grijze zone (niet echt duidelijkheid over).matthewkoe schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 09:42:
Ik heb een scenic iconic long range , geleverd februari dit jaar . (Met flippers achter het stuur)
Hoezo is hier geen duidelijkheid over? Hier is gewoon een duidelijk persbericht over geweest:Mokum schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 14:03:
[...]
V2L gaat zo en zo niet op die generatie. OPD waarschijnlijk ook niet. Dit hangt nog een beetje in een grijze zone (niet echt duidelijkheid over).
"Klanten met een bestaand exemplaar met stuurflippers kunnen deze functie overigens ook achteraf (laten) toevoegen bij de Renault dealer."
Het feit dat ze over nieuwe boordladers spreken, betekent inderdaad waarschijnlijk dat V2L met bestaande Scenics niet gaat gebeuren. Wel jammer, want er is mij destijds door de dealer verteld dat het met de bestaande hardware mogelijk moest zijn.
Heb je ergens een link van dat persbericht? Dan ga ik ermee naar mijn Renault dealer 😃AJO2024 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 16:35:
[...]
Hoezo is hier geen duidelijkheid over? Hier is gewoon een duidelijk persbericht over geweest:
"Klanten met een bestaand exemplaar met stuurflippers kunnen deze functie overigens ook achteraf (laten) toevoegen bij de Renault dealer."
Het feit dat ze over nieuwe boordladers spreken, betekent inderdaad waarschijnlijk dat V2L met bestaande Scenics niet gaat gebeuren. Wel jammer, want er is mij destijds door de dealer verteld dat het met de bestaande hardware mogelijk moest zijn.
https://media.renault-gro...r-en-aangenamer-dan-ooit/Mokum schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 18:05:
[...]
Heb je ergens een link van dat persbericht? Dan ga ik ermee naar mijn Renault dealer 😃
Ga er alleen niet vanuit dat het stel op sprong beschikbaar komt. Zou mij niets verbazen als dat een keer na de zomer gebeurd, nadat de MY25 uit is.
Waarom willen we eigenlijk zo graag OPD? Met de huidige methodiek rij ik op het rode stoplicht af, laat het ‘gas’ los en regenereer ik tot ik op een comfortabel wandeltempo de stopstreep nader. Met een lichte tik op het rempedaal sta ik dan precies voor de streep stil. Met OPD moet ik maar afwachten of hij niet meters voor of voorbij de streep tot stilstand wil komen.
Je kunt je pedaal gewoon blijven gebruiken, he? Je kunt hem helemaal loslaten voor vol remmen, of een beetje loslaten voor weinig remmen. Hoeveel en wanneer je je voet omhoog haalt, leer je natuurlijk net als met elke andere auto.nazdrovje schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 19:38:
Waarom willen we eigenlijk zo graag OPD? Met de huidige methodiek rij ik op het rode stoplicht af, laat het ‘gas’ los en regenereer ik tot ik op een comfortabel wandeltempo de stopstreep nader. Met een lichte tik op het rempedaal sta ik dan precies voor de streep stil. Met OPD moet ik maar afwachten of hij niet meters voor of voorbij de streep tot stilstand wil komen.
Met mijn xc40 bijna nooit meer het rempedaal nodig tenzij er iets "vreemds" vlak voor je gebeurt.nazdrovje schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 19:38:
En het timen voor de stopstreep leer je snel zat, de auto is daarin heel consistent.
Ik vind het heerlijk rijden en 1 van de grote voordelen naast de stilte en de vloeiendheid van elektrisch rijden.
Ik werd gebeld door de dealer. Mijn Iconic (MY24) besteld op 3-4-2025 kan niet worden gefabriceerd. Alleen MY25. Ik heb 2 opties. Een voorraadmodel in het zwart of een MY25 configureren en bestellen. Mijn vrouw wou absoluut geen zwarte auto dus er zit niks anders op. Voelt als een achteruitgang vanwege die 11 kW lader. Kreeg ook nieuwe info te horen, zoals dat die actieve interieurfilter nu weg is bij MY25 (ik zie hem wel nog staan in de nieuwe prijslijst). Daar staat tegenover een lagere fiscale waarde (want solarbay en augmented vision packs zijn nu standaard), one pedal driving, a-pillar camera, electrische passagierstoel en mogelijkheid op V2L en V2G in de toekomst. Een probleem is wel dat ik toen ik de MY24 bestelde, Renault nog zaken deed met Santander Leasing. Daarna met een andere maatschappij. Dus de verkoper gaat navragen hoe we deze aanpassing zonder kleerscheuren kunnen ondergaan
[ Voor 3% gewijzigd door Teknoman360 op 23-04-2025 11:21 . Reden: extra info ]
Vanochtend weer een ghost break gehad en dit keer een flinke. Zicht was goed, geen regen. Reed omlaag om onder een aquaduct door te gaan op een 100 kmh weg. Op dat moment ging de auto behoorlijk in de ankers met alarmbellen. Ik denk een vertraging van ca. 30 kmh voordat ik het pedaal weer had ingedrukt.
Het was al een tijd niet gebeurt, dus ik was er wat minder alert op. De lichtsignalen van de auto achter mij waren terecht. Bijna een breaktest. Behoorlijk geschrokken, dus nu wel weer alert.
Scenic Alpine nov. 2024. Volgens mij nog geen updates ontvangen, maar zal straks nog eens kijken.
Het was al een tijd niet gebeurt, dus ik was er wat minder alert op. De lichtsignalen van de auto achter mij waren terecht. Bijna een breaktest. Behoorlijk geschrokken, dus nu wel weer alert.
Scenic Alpine nov. 2024. Volgens mij nog geen updates ontvangen, maar zal straks nog eens kijken.
Kun je dat veiligheidssysteem ook (permanent) uitschakelen? Want ik wil mijn vriendin absoluut niet confronteren met dit soort autogedrag…MrEd79 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 11:39:
Vanochtend weer een ghost break gehad en dit keer een flinke. Zicht was goed, geen regen. Reed omlaag om onder een aquaduct door te gaan op een 100 kmh weg. Op dat moment ging de auto behoorlijk in de ankers met alarmbellen. Ik denk een vertraging van ca. 30 kmh voordat ik het pedaal weer had ingedrukt.
Het zal je vaker redden dan dat je er last van hebt.mv_ak schreef op woensdag 23 april 2025 @ 11:46:
[...]
Kun je dat veiligheidssysteem ook (permanent) uitschakelen? Want ik wil mijn vriendin absoluut niet confronteren met dit soort autogedrag…
Ook met mijn huidige Skoda heb ik soms een ghost brake. Bijna altijd bij hetzelfde viaduct op de A29.
Desondanks ben ik blij dat het er is, want het is weleens voorgekomen dat ik even niet oplette en een auto voor me ging remmen dat dit systeem op de rem trapte.
Gelukkig maar.
Heb onlangs ook een flinke gehad, je schrikt best wel.MrEd79 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 11:39:
Vindt dit wel een kwalijk iets, voor je het weet heb je iemand achterop zitten en ga dan maar is met droge ogen vertellen dat de auto dit 'zelf' deed....
Renault mag hier best wel eens met spoed en heel kritisch naar kijken....
*Het gebeurd mij ong 1 x per 2 à 3 weken?
Groetjes van G
Aquaduct is wel een gevalletje waar je m kunt krijgen ja heb ik gemerkt. De stijgende weg voor je ziet hij dan als obstakel wat snel dichterbij komt is mijn theorie. Heb het ook bij tunnels etc.MrEd79 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 11:39:
Knipperende lichten achter je zijn begrijpelijk, maar ook achterlijk. Want die persoon dient afstand te houden. En als bestuurder van de scenic moet je je poten op of bij het pedaal hebben als je de rijhulpmiddelen gebruikt. In theorie...

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Is dat dan met acc of zonder? Ik had vandaag de eerste (heb hem sinds 10/4) maar dat was met acc en ongeveer 5-10km/h terug voor ik het pedaal weer indrukte.
EDIT: Was ook met toeters en bellen. Ik vermoed dat hij zenuwachtig werd van een vrachtwagen die in een bocht naar links wat dichtbij kwam.
EDIT: Was ook met toeters en bellen. Ik vermoed dat hij zenuwachtig werd van een vrachtwagen die in een bocht naar links wat dichtbij kwam.
[ Voor 31% gewijzigd door Dendrowen op 23-04-2025 12:08 ]
Met acc. Ik kan mij niet herinneren dat ik ook een ghost break heb gehad zonder acc.Dendrowen schreef op woensdag 23 april 2025 @ 11:55:
Is dat dan met acc of zonder? Ik had vandaag de eerste (heb hem sinds 10/4) maar dat was met acc en ongeveer 5-10km/h terug voor ik het pedaal weer indrukte.
Is er nergens in Nederland een voorraad MY24 in een andere kleur dan zwart te vinden?!Teknoman360 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 10:56:
Ik werd gebeld door de dealer. Mijn Iconic (MY24) besteld op 3-4-2025 kan niet worden gefabriceerd. Alleen MY25. Ik heb 2 opties. Een voorraadmodel in het zwart of een MY25 configureren en bestellen. Mijn vrouw wou absoluut geen zwarte auto dus er zit niks anders op. Voelt als een achteruitgang vanwege die 11 kW lader. Kreeg ook nieuwe info te horen, zoals dat die actieve interieurfilter nu weg is bij MY25 (ik zie hem wel nog staan in de nieuwe prijslijst). Daar staat tegenover een lagere fiscale waarde (want solarbay en augmented vision packs zijn nu standaard), one pedal driving, a-pillar camera, electrische passagierstoel en mogelijkheid op V2L en V2G in de toekomst. Een probleem is wel dat ik toen ik de MY24 bestelde, Renault nog zaken deed met Santander Leasing. Daarna met een andere maatschappij. Dus de verkoper gaat navragen hoe we deze aanpassing zonder kleerscheuren kunnen ondergaan
Vast wel voorraad van, maar ik bestel liever via mijn dealer (Hedin Oss), vanwege gunfactor. Mijn gewenste kleur is Blanc Nacre.
Als er een nieuwe auto bij een Renault dealer in NL op voorraad staat, dan kan deze auto door je eigen dealer worden overgenomen en afgeleverd.
[ Voor 7% gewijzigd door kakaa op 23-04-2025 14:33 ]
dat en Hedin is erg groot, dus er is vast ergens bij een Hedin een auto met jouw kleurkakaa schreef op woensdag 23 april 2025 @ 14:32:
Als er een nieuwe auto bij een Renault dealer in NL op voorraad staat, dan kan deze auto door je eigen dealer worden overgenomen en afgeleverd.
Hedin heeft ook op zijn website een aantal voorraad-Iconics staan, in verschillende kleuren.FaBioTh schreef op woensdag 23 april 2025 @ 14:40:
[...]
dat en Hedin is erg groot, dus er is vast ergens bij een Hedin een auto met jouw kleur
Dank je wel voor de reacties. Eigenlijk komt het ook nog niet goed uit, dat ik nu al een Iconic zou kunnen rijden. Ik zit met mijn huidige lease auto die halverwege juli eruit gaat. En ik had mijn vrouw beloofd, nee we gaan geen 3 auto's jongleren op de oprit
Nee. Dan zittie te dicht achter je en/of rijdt hij een oudere auto.MrEd79 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 11:39:
De lichtsignalen van de auto achter mij waren terecht.
FYI, ELKE nieuwe(ere) auto, ook brandstof-auto's, kunnen wel eens last hebben van ghost-braking met de ACC aan. Als ik, met de ACC aan, daar dan achter rijd, dan remt mijn auto ook af, niks ant handje.
Schrikken? Mwoah, alleen de allereerste keer, een beetje. Vervelend? Ach ja, er zijn ergere dingen maar kan het mij voorstellen. Als heel de wereld nou met de ACC aan rijd is er helemaal niets meer aan de hand.
Van die mensen die je inhalen, voor je gaan rijden, afzakken in snelheid en mij dan aankijken als ik ze weer inhaal, terwijl mijn ACC de hele tijd aan staat, je moest ze de kost eens geven.
Ik ook af en toe bij een bepaalde viaduct/tunnel, maar soms ook zonder duidelijke reden. Ik heb het idee dat schaduwen op de weg ook een rol kunnen spelen.MrEd79 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 11:39:
Weet iemand hoe de geluidsmelding van een flitspaal kan worden onderdrukt?
Ik vermoed dat dat een google maps dingetje is, maar daar staan meldingen uitgeschakeld.
Bij mijn persoonlijke veiligheidsinstellingen vind ik het ook niet.
Ik vermoed dat dat een google maps dingetje is, maar daar staan meldingen uitgeschakeld.
Je hebt daar 3 geluidsniveau's. Alles aan, alleen meldingen en alles uit. Ik heb alles uit en krijg er geen meldingen van.madhondt schreef op donderdag 24 april 2025 @ 09:49:
Aha, dat heb ik dus ook een paar keer gehad, vooral als de zon goed schijnt en de schaduwen scherp zijn.nazdrovje schreef op woensdag 23 april 2025 @ 20:13:
Ik heb het idee dat schaduwen op de weg ook een rol kunnen spelen.
Gebeurde mij een aantal keer bij het inhalen van een vrachtwagen waarbij de schaduw op de linkerbaan was.
Ik rijd dan wel met de Alpine A290 maar in principe is er veel hetzelfde en dit herken ik wel en krijg ik het ook niet uit. Nou vind ik het niet vervelend. Zelfs leuk want je krijgt een geluidsignaal wat lijkt op dat geluidje wat je hoort als je op een treinstation staat en er een trein aangekondigd wordt, of geluidsignaal van een supermarkt, dat ze de aanbiedingen melden.madhondt schreef op donderdag 24 april 2025 @ 09:49:
Of een deurbel.Zjanzjak schreef op donderdag 24 april 2025 @ 11:41:
[...]
Aha, dat heb ik dus ook een paar keer gehad, vooral als de zon goed schijnt en de schaduwen scherp zijn.
Gebeurde mij een aantal keer bij het inhalen van een vrachtwagen waarbij de schaduw op de linkerbaan was.
[...]
Ik rijd dan wel met de Alpine A290 maar in principe is er veel hetzelfde en dit herken ik wel en krijg ik het ook niet uit. Nou vind ik het niet vervelend. Zelfs leuk want je krijgt een geluidsignaal wat lijkt op dat geluidje wat je hoort als je op een treinstation staat en er een trein aangekondigd wordt, of geluidsignaal van een supermarkt, dat ze de aanbiedingen melden.
Wat mij wel opvalt is dat ik dit geluid pas heb sinds de Open-R link update 3.2.0 update die ik onlangs heb gehad.
Ik heb deze melding weer bij het snelladen:
:strip_exif()/f/image/pL1KcxOIqxvugetiSSgDtJVd.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb deze melding ook gehad toen ik de auto net had en voor de eerste keer een snellader gebruikte, toen kwam het na het laden naar voren. Auto is toen naar de dealer geweest en die hebben het opgelost. In de tussenliggende tijd heb ik geen snelladers hoeven gebruiken omdat ik thuis een laadpaal heb.
Zondag gaan we op vakantie en ik had zoiets van, laat ik het toch maar eens proberen voor de zekerheid. Gestopt bij een fastnet, inloggen, nfc bliepen. En gelijk storing, voor de zekerheid de andere fastnet paal nog geprobeerd maar uiteraard gaf die ook een storing.
Benieuwd hoe de leasemij dit voor zondag gaat oplossen... vertouwen in het snelladen is nu wel weg aangezien ik daar 100% van de keren problemen mee heb gehad..
:strip_exif()/f/image/pL1KcxOIqxvugetiSSgDtJVd.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb deze melding ook gehad toen ik de auto net had en voor de eerste keer een snellader gebruikte, toen kwam het na het laden naar voren. Auto is toen naar de dealer geweest en die hebben het opgelost. In de tussenliggende tijd heb ik geen snelladers hoeven gebruiken omdat ik thuis een laadpaal heb.
Zondag gaan we op vakantie en ik had zoiets van, laat ik het toch maar eens proberen voor de zekerheid. Gestopt bij een fastnet, inloggen, nfc bliepen. En gelijk storing, voor de zekerheid de andere fastnet paal nog geprobeerd maar uiteraard gaf die ook een storing.
Benieuwd hoe de leasemij dit voor zondag gaat oplossen... vertouwen in het snelladen is nu wel weg aangezien ik daar 100% van de keren problemen mee heb gehad..
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Er is hiervoor een software update geweest. Vraag is alleen of je deze al hebt.Chaoss schreef op donderdag 24 april 2025 @ 18:19:
[Afbeelding]
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
Ik dacht dat ze die de vorige keer bij de dealer hadden gedaan, dat was in november. Tenminste toen was de oplossing 'herprogrammeren laadunit' dat klinkt als een updateHeroS schreef op donderdag 24 april 2025 @ 18:52:
[...]
Er is hiervoor een software update geweest. Vraag is alleen of je deze al hebt.
Vervelende is dus dat ik dit weekend met vakantie ga en daar begin ik echt niet aan zonder snellader. Zal dus wel een vervangende auto worden.
Heb je dit gelezen:
IJzebrand in "Het grote Renault Megane E-Tech electric topic"
IJzebrand in "Het grote Renault Megane E-Tech electric topic"
Ik heb dit toevallig afgelopen maandag gehad toen ik terug reed vanuit Praag naar huis. Met 14% stond ik bij een snellader en kreeg ik deze melding. Uiteindelijk naar een hele andere snellaadplek gereden, daar werkte het wel gewoon. Of het aan de laadplek (eerste stonden ook geen andere autos maar het was al laat) of aan de auto lag, geen idee.. succes! Laat maar weten wat je te horen krijgt.Chaoss schreef op donderdag 24 april 2025 @ 18:19:
[Afbeelding]
Tja was gewoon een fastnet, tzou moeten werken. Stond ook een andere auto wel te laden.Hoianddoei schreef op donderdag 24 april 2025 @ 23:25:
[...]
Ik heb dit toevallig afgelopen maandag gehad toen ik terug reed vanuit Praag naar huis. Met 14% stond ik bij een snellader en kreeg ik deze melding. Uiteindelijk naar een hele andere snellaadplek gereden, daar werkte het wel gewoon. Of het aan de laadplek (eerste stonden ook geen andere autos maar het was al laat) of aan de auto lag, geen idee.. succes! Laat maar weten wat je te horen krijgt.
Waarschijnlijk moet ik morgenmiddag langs de dealer. Heb al even contact met de leasemij gehad. Komt allemaal zo klote uit, kzit tot 12 uur bij een klant, dan 1h15 rijden. Naar de dealer en uiterlijk 15 uur moet ik weer thuis zijn om naar een privé afspraak te gaan. Gewoon irritant aangezien de auto er al eerder terug is geweest voor dezelfde storing.
[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 24-04-2025 23:41 ]
Ik snap eigenlijk niet dat je niet gewoon even een andere fastnet of dc lader probeert in zo'n situatie, vooral om het uit te sluiten. Ik weet ook zeker dat ik het na zo'n reparatie direct getest had.
volgens mij is herprogrammeren bij de dealer hetzelfde als. Stekker er uit en er in, of druk op reset knopje van een bepaald component. Er is voor dit issue, als het niet een daadwerkelijk hardware defect is, inderdaad een software update geweest. Je moet zeker confirmeren dat die geïnstalleerd is.
Toch had ik hier bij de Megane heel af en toe wel eens last van, ondanks update. Bericht verscheen altijd 1 a 2 seconden als ik de auto open deed en verdween daar na weer. In het begin zorgde ik er voor om dan snel uit te vinden of snelladen nog ging, maar omdat dat elke keer gewoon ging ben ik er mee gestopt en geloofde ik het wel. Is mij iig nooit overkomen dat de melding bleef staan en/of ik niet kon snelladen.Japie.G schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 08:01:
Er is voor dit issue, als het niet een daadwerkelijk hardware defect is, inderdaad een software update geweest. Je moet zeker confirmeren dat die geïnstalleerd is.
Net ff voor de lol proefgezeten in de e-Scenic ..
Dit in de hoop dat 'ie ooit betaalbaar uit de lease komt zoals we 3 jaar geleden een (toen nog) goede deal dachten te sluiten met een Nissan Leaf uit 2018. Die is inmiddels economisch compleet afgeschreven (nieuw kost 'ie nu wat 'ie toen 3 jaar oud met 75dkm op de teller kostte; onze tellerstand is sindsdien verdubbeld
), maar moet toch nog heel wat jaartjes mee zodat wij niet failliet gaan.
[/offtopic] de proefzit in de Scenic was vanwege de vermeende enorme beenruimte achterin, maar het valt me toch wat tegen hoe je met lange benen op de achterbank zit..! Zelf ben ik 6'6 (1.98m) lang en onze drie kinderen gaan langzaamaan ook die kant op. Alleen, voor lange(re) ritten lijkt mij de benodigde 'scherpe' hoek van je knieën niet echt top, vooral als de bestuurdersstoel in laagste positie staat (daar passen dan geen tenen meer onder). Hoe ervaren anderen dit met bovengemiddelde (been)lengte in de nieuwe Scenic? Of moet ik toch verder sparen voor een IdBuzz of EV9
Alvast bedankt voor het meedenken / ervaringen delen!

[/offtopic] de proefzit in de Scenic was vanwege de vermeende enorme beenruimte achterin, maar het valt me toch wat tegen hoe je met lange benen op de achterbank zit..! Zelf ben ik 6'6 (1.98m) lang en onze drie kinderen gaan langzaamaan ook die kant op. Alleen, voor lange(re) ritten lijkt mij de benodigde 'scherpe' hoek van je knieën niet echt top, vooral als de bestuurdersstoel in laagste positie staat (daar passen dan geen tenen meer onder). Hoe ervaren anderen dit met bovengemiddelde (been)lengte in de nieuwe Scenic? Of moet ik toch verder sparen voor een IdBuzz of EV9

5300Wp Fryslân 53¼°NB ZZO 45° SMA 5kW | Gasloos sinds 4/9/23 Hitachi Yutaki S 8kW | Leaf 40kWh 2018
Your best friend is you, I'm my best friend too, I share the same views and hardly ever argue
Offtopic, Wat toevallig, ik heb ook vanmorgen proefgereden in de Scenic en direct na mij was ook een proefrit gepland. Toevallig ook bij Zeeuw & Zeeuw in Naaldwijk?
Ik mag een nieuwe leaseauto uitzoeken en de keuze gaat tussen de Scenic en de Skoda Elroq.
De Skoda wint het op bouwkwaliteit, de Scenic op looks en infotainment. Lastige keuze!
Hihi grappig.. Ik heb alleen niet gereden (en ben Fries in hart&nieren dus nee, dit was in Drachtenzjeeraar84 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 13:33:
[...]
Offtopic, Wat toevallig, ik heb ook vanmorgen proefgereden in de Scenic en direct na mij was ook een proefrit gepland. Toevallig ook bij Zeeuw & Zeeuw in Naaldwijk?
Ik mag een nieuwe leaseauto uitzoeken en de keuze gaat tussen de Scenic en de Skoda Elroq.
De Skoda wint het op bouwkwaliteit, de Scenic op looks en infotainment. Lastige keuze!
Ben benieuwd welke het voor jou wordt. Ondanks het feit dat alles (vooral de kachelweerstand en sleutelkaart) eraan stuk ging, was de Grand Scenic II (1.6 16v) een top-auto, vooral die ruimte
5300Wp Fryslân 53¼°NB ZZO 45° SMA 5kW | Gasloos sinds 4/9/23 Hitachi Yutaki S 8kW | Leaf 40kWh 2018
Your best friend is you, I'm my best friend too, I share the same views and hardly ever argue
Ben wel nieuwsgierig wat er aan de bouwkwaliteit van de Scenic volgens jou ontbreekt dan?zjeeraar84 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 13:33:
[...]
Heb bij dat ene station 2 verschillende palen geprobeerd en bij 1 daarvan stond een Audi te laden dus aan de palen lag het niet. En op het moment dat die melding permanent in beeld staat denk ik dat de kans nihil is dat het nog gaat werken.B R M schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 07:53:
Ik snap eigenlijk niet dat je niet gewoon even een andere fastnet of dc lader probeert in zo'n situatie, vooral om het uit te sluiten. Ik weet ook zeker dat ik het na zo'n reparatie direct getest had.
Na de vorige 'reparatie' is de dealer naar een snellader gereden om te testen... Dan ga je er toch vanuit dat het werkt.
Maar goed er is vanmiddag (weer?) een update geinstalleerd. Moest daarna zelf gaan testen dus naar dichtstbijzijnde Allego station gereden, eerst een 150kw paal aangesloten, werkte niet, 2x dezelfde kabel geprobeerd daarna de andere kabel. Laden kon niet gestart worden maar ik kreeg dit keer niet de melding in de auto. Daarna bij de 300kw paal ernaast gaan staan, die starte wel. Laden gestopt andere kabel gepakt, werkte ook.
Terwijl ik bezig was kwam er een Volvo bij de 150kw paal staan en die kon daar wel opladen... Dus mijn vertrouwen in de Scenic is wat dit betreft nog niet helemaal wat het wezen moet. Ik rijd vanavond of morgen nog wel eens naar een Fastnet aan de snelweg om die ook nog eens te proberen.
Ben ook aan het rondkijken maar alle auto's met een batterij komt de vloer omhoog en zit je met opgetrokken benen. Zelf 196, zoon nu 199 en mijn vrouw is ook lang. VW id7 gereden, in de lengte genoeg ruimte maar verticaal weer opgetrokken benen. Neig naar hybride voor de ruimte achterin en dan de kodiaq.Gosse_W schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 13:39:
[...]
Hihi grappig.. Ik heb alleen niet gereden (en ben Fries in hart&nieren dus nee, dit was in Drachten)
Ben benieuwd welke het voor jou wordt. Ondanks het feit dat alles (vooral de kachelweerstand en sleutelkaart) eraan stuk ging, was de Grand Scenic II (1.6 16v) een top-auto, vooral die ruimte![]()
. Heb geen directe Skoda-ervaring (behalve dan dat de antieke Octavia 1.6 van m'n moeder al 21 jaar rondrijdt en blijft gaaaan). Kan jou dus weinig advies meegeven maar houd me aanbevolen voor [/offtopic] ervaringen qua beenruimte achterin voor lange mensen icm langere ritten.
Skoda Elroq of Enyaq zou ook een goede EV-optie kunnen zijn voor lange mensen achterin. Deze zijn wat hoger door het SUV-model. Ze hebben voor en achter dezelfde beenruimte, alleen bij de Enyaq is de kofferbak (nog) wat groter. En de uitrustingsniveau's en opties verschillen. Maar het beste is natuurlijk om het gewoon uit te proberen bij de dealer.Spekkie99 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 15:15:
[...]
Ben ook aan het rondkijken maar alle auto's met een batterij komt de vloer omhoog en zit je met opgetrokken benen. Zelf 196, zoon nu 199 en mijn vrouw is ook lang. VW id7 gereden, in de lengte genoeg ruimte maar verticaal weer opgetrokken benen. Neig naar hybride voor de ruimte achterin en dan de kodiaq.
Opel Ampera-e (2020)
Laat ik voorop stellen dat de bouwkwaliteit van de Scenic zeker niet slecht voelt!AJO2024 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 14:12:
[...]
Ben wel nieuwsgierig wat er aan de bouwkwaliteit van de Scenic volgens jou ontbreekt dan?
Maar als je het vergelijkt met de Skoda, de deuren, handgrepen voelen gewoon steviger. Slaan dicht als een kluisdeur. Bij de Scenic voelde het ook toch iets meer plastic. Ook de knopjes op het dak voor het Solarbay dak voelde een beetje 'flimsy'.
Ook een verschil is de achterwielaandrijving van de Skoda. Waardoor je bij flink doortrappen geen 'aandrijfreacties' voelt in het stuur.
Maar de kans is groot dat het alsnog de Scenic wordt, want die wint het gewoon met de looks en het infotainment.
Elroq nog niet in gezeten maar vorige model Enyaq al eens naast een Touran gezet en ook daar het verhoogde vloer effect voor de knieën en onderbenen. En de elroq is een kortere Enyaq.Wesco schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 15:22:
[...]
Skoda Elroq of Enyaq zou ook een goede EV-optie kunnen zijn voor lange mensen achterin. Deze zijn wat hoger door het SUV-model. Ze hebben voor en achter dezelfde beenruimte, alleen bij de Enyaq is de kofferbak (nog) wat groter. En de uitrustingsniveau's en opties verschillen. Maar het beste is natuurlijk om het gewoon uit te proberen bij de dealer.
Alle EVs hebben door batterij in de bodem last van een slechtere zit achterin, ondersteuning van onderbeen is vaak onvoldoende.Spekkie99 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 15:43:
[...]
Elroq nog niet in gezeten maar vorige model Enyaq al eens naast een Touran gezet en ook daar het verhoogde vloer effect voor de knieën en onderbenen. En de elroq is een kortere Enyaq.
Maar tussen de EVs zit de Enyaq en Elroq wel als beste. De Scenic scoort een voldoende, maar meer dan dat ook niet.
Ben sinds eind Februari een tevreden eigenaar van een mooi blauwe scenic e-tech Techno met grote accu en drive assist en electr bestuurder stoel.
Weet iemand of het eenvoudig is om zelf de achter stoelen te verwijderen?
Vind ze opgevouwen nogal aanwezig, als je de ruimte nodig hebt of prefereert.
Weet iemand of het eenvoudig is om zelf de achter stoelen te verwijderen?
Vind ze opgevouwen nogal aanwezig, als je de ruimte nodig hebt of prefereert.
:strip_exif()/f/image/wyNQLONfwBm98Nif0kspFFW7.jpg?f=fotoalbum_large)
Maandag dus naar de dealer voor de niet werkende updates. Dit staat er in het dossier.. iemand bekend mee?
Omdat ik weinig vertrouwen had in de Scenic, vanavond naar dichstbijzijnde Fastned gereden. 1 plekje vrij, laden starte gewoon maar na 10% was het "laadpaal storing", wilde ook niet meer starten, geen foutmelding in de auto.
Dus teruggereden en aan de andere kant van de snelweg een Fastned gepakt, ging prima, ca 20% bijgeladen, toen zelf gestopt.
Maar ik reed weg en ploink:
:strip_exif()/f/image/CNWdK78hVVY0X3SxkzLu0QuM.jpg?f=fotoalbum_large)
Daar wassie weer... nog doorgereden naar de Allego vlakbij mijn huis maar die starte niet.
Ben er nu wel klaar mee
en je maakt mij niet wijs dat dit een software ding is.
Dus teruggereden en aan de andere kant van de snelweg een Fastned gepakt, ging prima, ca 20% bijgeladen, toen zelf gestopt.
:strip_exif()/f/image/CNWdK78hVVY0X3SxkzLu0QuM.jpg?f=fotoalbum_large)
Daar wassie weer... nog doorgereden naar de Allego vlakbij mijn huis maar die starte niet.
Ben er nu wel klaar mee
[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 25-04-2025 21:50 ]
de Scenic heeft voorwielaandrijving, bij spoorvorming of gaten in de weg etc een veel veiligere auto. Dit was een van de voorwaarden voor onze aanschaf. Verder is ie ook nog een heel duurzaam gebouwd en aandacht voor de recyclebaarheid.zjeeraar84 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 13:33:
[...]
e
En, btw, mijn indruk is dat volkswagens het meeste stil staan langs de weg dus zo'n goed bouwkwaliteit is een skoda niet
[ Voor 8% gewijzigd door peterbrand op 27-04-2025 15:49 ]
Heel erg klote ja! Lijkt mij ook niks mis met de software maar iets in de omvormer wat niet helemaal lekker is.Chaoss schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 21:31:
Omdat ik weinig vertrouwen had in de Scenic, vanavond naar dichstbijzijnde Fastned gereden. 1 plekje vrij, laden starte gewoon maar na 10% was het "laadpaal storing", wilde ook niet meer starten, geen foutmelding in de auto.
[Afbeelding]
Ben er nu wel klaar meeen je maakt mij niet wijs dat dit een software ding is.
Erg zonde dat je er niet mee op vakantie kan. Wat een geweldige reisauto is het toch. Helemaal i.c.m. driver assist. Op 1450 km eigenlijk 1x een kleine ghostbrake gehad en 1x een daadwerkelijke ingreep waarmee de vrouw, die op dat moment achter het stuur zat, erg blij mee was. Kwam een idioot even naar rechts terwijl zij daar zat. Mijn ouders reden mee met hun Australe. Ik heb zelf ook twee keer een stint gereden in die auto en de Scenic is toch wel even next level. Stuk stiller en volledig electrisch rijdt veel soepeler. Snelladen ging ook prima, vaak was Google wat voorzichtig. Zelfs 150+ km/h hielp dan ook niet om het percentage naar beneden te krijgen
:strip_exif()/f/image/2pfSYbE9afyobBYTAE1rrm6R.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/chVF4CGqE7VAKFBwtq3AxIoD.png?f=fotoalbum_large)
Krijg als ik de APP opstart. Fijn om te lezen dat het technisch team volledig betrokken is. Ze zijn dus helemaal niks anders aan het doen
Wauw wat een team he.
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
HeroS schreef op zondag 27 april 2025 @ 19:07:
[Afbeelding]
Krijg als ik de APP opstart. Fijn om te lezen dat het technisch team volledig betrokken is. Ze zijn dus helemaal niks anders aan het doen
Wauw wat een team he.
Haha, mijn app werkt al maanden niet als ik aan de laadpaal hang. Blijkbaar Android probleem en ze weten niet wanneer het opgelost geraakt. De helpdesk zei me wel dat er nieuwe app aankomt, wanneer wisten ze niet...zo kan ik ook alles oplossen. Meneer, er komt iets nieuws aan maar wanneer weten we niet. Geduld....
Ben alsnog met een Scenic, heb geruild met een collega die het snelladen toch niet nodig heeft de komende week.TopOne01 schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:16:
[...]
Heel erg klote ja! Lijkt mij ook niks mis met de software maar iets in de omvormer wat niet helemaal lekker is.
Erg zonde dat je er niet mee op vakantie kan. Wat een geweldige reisauto is het toch.
:strip_exif()/f/image/B6nBfZasL9plY7nUpxHV9AAI.jpg?f=fotoalbum_large)
Welke vouwwagen heb je en wat was je verbruik als ik vragen mag?Chaoss schreef op zondag 27 april 2025 @ 22:08:
[...]
Ben alsnog met een Scenic, heb geruild met een collega die het snelladen toch niet nodig heeft de komende week.
[Afbeelding]
Wij zouden deze zomer ook gaan kamperen met de scenic en we twijfelen wat tussen de tent of toch wat meer luxe.
Thanks
Campooz Lazy Jack, verbruik 25kwh. Door Nederland meestal 90kmh gereden door België ook een stukje 100kmh.Potpourri schreef op maandag 28 april 2025 @ 09:29:
[...]
Welke vouwwagen heb je en wat was je verbruik als ik vragen mag?
Wij zouden deze zomer ook gaan kamperen met de scenic en we twijfelen wat tussen de tent of toch wat meer luxe.
Thanks
Campooz is vrij hoog omdat het een tentrailer is. Ik denk dat je met een lagere vouwwagen nog iets zuiniger kunt.
:strip_exif()/f/image/RXe4vMInaK8KtsuJzXWM5qwO.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 36% gewijzigd door Chaoss op 28-04-2025 12:18 ]
De keuze is inmiddels gemaakt... trommelgeroffel...zjeeraar84 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 13:33:
[...]
het is de Scenic geworden!
Renault Scenic Iconic MY2025 in rouge flamme met afneembare trekhaak.
Wat kost een afneembare trekhaak? Is de prijs opende website correct?
Edit: congrats trouwens 😀
[ Voor 18% gewijzigd door bonyuri op 28-04-2025 17:21 ]
Ik heb er 1 laten monteren bij trekhaakcentrum voor 1050 (ish)bonyuri schreef op maandag 28 april 2025 @ 17:19:
Wat kost een afneembare trekhaak? Is de prijs opende website correct?
Op de offerte staat 1250, hetzelfde als op de website. T.o.v de prijslijst is er overigens nog bijna 3400 euro korting vanaf gegaan.
Prive of lease?zjeeraar84 schreef op maandag 28 april 2025 @ 18:16:
Op de offerte staat 1250, hetzelfde als op de website. T.o.v de prijslijst is er overigens nog bijna 3400 euro korting vanaf gegaan.
Mag ik vragen waardoor je de keuze hebt gemaakt? Ik twijfel namelijk tussen dezelfde auto's en kan nog niet de knoop doorhakken.zjeeraar84 schreef op maandag 28 april 2025 @ 16:25:
[...]
De keuze is inmiddels gemaakt... trommelgeroffel...
het is de Scenic geworden!
Renault Scenic Iconic MY2025 in rouge flamme met afneembare trekhaak.
-
- Bereik is iets in het voordeel van de Scenic maar het scheelt niet veel.powerplay schreef op maandag 28 april 2025 @ 19:35:
[...]
Mag ik vragen waardoor je de keuze hebt gemaakt? Ik twijfel namelijk tussen dezelfde auto's en kan nog niet de knoop doorhakken.
- De meest uitgebreide versie is iets goedkoper
- Er waren al 2 Elroq’s in bestelling bij mijn werkgever en nog geen Scenic’s
- De infotainment van de Scenic is beter
- Het panoramadak van de Scenic
- De Harman/Kardon geluidsinstallatie klinkt super
De Skoda vond ik als voordeel:
- achterwielaandrijving dus geen aandrijfreacties in het stuur
- de Skoda voelde iets meer solide gebouwd (maar de Renault scoort nog steeds een ruime voldoende
Het betreft een leaseauto. Maar dat staat niet op de offerte.
[ Voor 13% gewijzigd door zjeeraar84 op 28-04-2025 22:37 ]
Yes ik had ook een belletje van de dealer. Overigens is ook het geluidssysteem iets aangepast (in MY25 9 speakers tov 12 speakers in het vorige model). Lagere fiscale waarde valt bij mij helaas wel mee, paar tientjes maar...Teknoman360 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 10:56:
Wanneer hadden jullie besteld? Hadden jullie wel al een bevestiging en verwachte leverdatum gehad?Dirickteur schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 15:48:
[...]
Yes ik had ook een belletje van de dealer. Overigens is ook het geluidssysteem iets aangepast (in MY25 9 speakers tov 12 speakers in het vorige model). Lagere fiscale waarde valt bij mij helaas wel mee, paar tientjes maar...
Ik heb zelf namelijk ook een bestelling lopen via Santander, 31 maart hebben zij hem besteld, en op 1 april heb ik een mailtje gehad met daarin een een verwachte leverdatum van 25-7....
En hij is inmiddels binnen (ging verrassend snel in vergelijking tot mijn Proceed, geen idee hoe, denk o.a. door de MY24), maar mijn huidige leasecontract loopt nog tot september dus ben benieuwd of ik hem toch eerder in ontvangst kan nemen. Nog even afwachten dus.Nemean schreef op maandag 14 april 2025 @ 23:54:
Ik mocht een nieuwe auto uit kiezen van mijn werkgever en helaas was het budget vrij beperkt (geen eigen bijdrage). Mijn eerste keuze had eigenlijk de Ford Mustang Mach-E geweest (zeer positieve proefrit gehad), maar op het moment van bestellen viel deze helaas (ineens) buiten het budget.
Daarna gekeken naar de Kia EV6 en de Peugeot e-308 SW, maar vond de EV6 qua uiterlijk toch niet helemaal je-van-het (zeker de facelift niet) en de ander was iets te laag (met twee kleine kinderen is iets hoger toch wel wenselijk). Waardoor we uiteindelijk bij de Renault Scenic zijn uitgekomen.
Vorige week dan ook de knoop doorgehakt en de Renault Scenic EV87 220 pk long range techno besteld met zowel de Pack Comfort Premium als de Pack Advanced Driving Assist & Augmented Vision.
En gekozen voor de kleur zwart (mijn eerste zwarte auto). Persoonlijk vond ik de geheel zwarte Alpine uitvoering wel mooier ogen dan de Techno met zijn chrome onderdelen.
Levertijd lijkt nu op 25-06-2025 te staan, dus ben erg benieuwd.
Ik weet dat het niet altijd nuttig is, qua snelheid en levensduur etc, maar is het überhaupt mogelijk om met dc laden de scenic >80% op te laden? Bij Fastned stopt mijn auto automatisch bij 80%. Is dat bij iedereen zo?
Je kan bij instellingen zelf het accupercentage instellen. Standaard staat dit op 80%, maar is uiteraard in te stellen tot 100%.B R M schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 22:34:
Ik weet dat het niet altijd nuttig is, qua snelheid en levensduur etc, maar is het überhaupt mogelijk om met dc laden de scenic >80% op te laden? Bij Fastned stopt mijn auto automatisch bij 80%. Is dat bij iedereen zo?
Die staat gewoon op 100%
Of is er nog een speciale instelling voor maximale percentage bij snelladen ? Want die ken ik niet.
Of is er nog een speciale instelling voor maximale percentage bij snelladen ? Want die ken ik niet.
Nee is er niet. Keer de slider van links naar rechts, en desnoods een keer bij een andere fast charge proberen.B R M schreef op woensdag 30 april 2025 @ 17:08:
Die staat gewoon op 100%
Voor de prive rijders, zijn er mensen die hebben gekozen voor verlengde garantie? De informatie die ik kreeg was outdated. Zou bij mij 2400 euro moeten zijn voor 5 jaar extra bij 140.000 km (per jaar 20.000 km)
[ Voor 44% gewijzigd door Fredericm op 02-05-2025 12:18 ]
Hier ook een prive-rijder en ik heb niet gekozen voor de verlengde garantie. Let goed op de voorwaarden: het is een verzekeringsproduct en dekt alleen zaken die je als gebruiker niet kunt aanraken en niet onder de noemer "slijtagedeel" valt.
Dit is gelukt. Vandaag in Duitsland tweemaal >80% geladen met een snellader.TopOne01 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 18:14:
[...]
Nee is er niet. Keer de slider van links naar rechts, en desnoods een keer bij een andere fast charge proberen.