Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-04 20:42
Mga1600 schreef op maandag 3 april 2023 @ 20:06:
[...]

Dat zit daar goed ja….maar bij de (x)c40 zitten op die plek de usb aansluitingen, Nou ja, we zien wel waar dat ding wel moet komen… .ik heb vandaag i.i.g. een FM Two besteld.
Ben erg benieuwd waar je deze gaat plaatsen! Bij niet al te opzichtig wil ik hem ook wel 😉

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TjFwLtI2CNHi89VxkayTMD2Qgyw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kXGkxdiYQoLByyScFYat0PE0.jpg?f=user_large

Fjord Blue of Sage Green? :+

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 01-04-2024
sanger1981 schreef op maandag 3 april 2023 @ 16:23:
[...]

Ja klopt. En een oudere Megane Estate hybride of de Renault Austral kan ook nog een optie zijn...
Dus een hatchback, SUV, MPV, stationwagon en een Crossover. 👍😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:01
DPPSchoenmaker schreef op maandag 3 april 2023 @ 20:49:
[...]

Ben erg benieuwd waar je deze gaat plaatsen! Bij niet al te opzichtig wil ik hem ook wel 😉
Ik wil ook geen ontsierende dingen. Mijn dealer had een FM-geval achter de pook op het glanzende zwarte gedeelte geplakt. Vond ik eigenlijk geen gezicht. Ik denk dat ik ‘m wel kwijt kan links van de 12volt aansluiting onder het scherm - zie foto.
Alleen is de vraag of je vanwege de overstekende rand dan nog vrij zicht hebt. Zo niet moet ik even een klein steuntje (soort schuin ‘doosje’) 3D-printen waarmee het ding iets meer naar me toe komt en tegelijkertijd ook nog iets naar boven gedraaid wordt zodat ik er zonder obstructie tegenaan kan kijken. Qua maatvoering moet het wel passen zo te zien.
Kan pas wat maken als ik het apparaatje in huis heb….

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RzqraYgvcpr-P1Qr_-12uZWkhhE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JNlBjUukBgv63bbJpJD8GXgl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Mga1600 op 03-04-2023 21:41 ]

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Dat is een heel ‘spannende’ foto!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 28-05 10:34
DreZutphen schreef op maandag 3 april 2023 @ 21:30:
[...]

Dus een hatchback, SUV, MPV, stationwagon en een Crossover. 👍😁
De keuze is reuze :P

Overigens is de Enyaq Coupe al min of meer afgevallen. Duurder in bijtelling en eigen bijdrage, en vind de Volvo toch echt mooier. Dus waarom nog in het lijstje houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
Mga1600 schreef op maandag 3 april 2023 @ 21:33:
[...]

Ik wil ook geen ontsierende dingen. Mijn dealer had een FM-geval achter de pook op het glanzende zwarte gedeelte geplakt. Vond ik eigenlijk geen gezicht. Ik denk dat ik ‘m wel kwijt kan links van de 12volt aansluiting onder het scherm - zie foto.
Alleen is de vraag of je vanwege de overstekende rand dan nog vrij zicht hebt. Zo niet moet ik even een klein steuntje (soort schuin ‘doosje’) 3D-printen waarmee het ding iets meer naar me toe komt en tegelijkertijd ook nog iets naar boven gedraaid wordt zodat ik er zonder obstructie tegenaan kan kijken. Qua maatvoering moet het wel passen zo te zien.
Kan pas wat maken als ik het apparaatje in huis heb….

[Afbeelding]
Fijn hobbyen! Denk dat naast de 12v aansluiting inderdaad een mooie plek is... Ben erg benieuwd! _/-\o_

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
sanger1981 schreef op maandag 3 april 2023 @ 21:59:
[...]

Overigens is de Enyaq Coupe al min of meer afgevallen. Duurder in bijtelling en eigen bijdrage, en vind de Volvo toch echt mooier. Dus waarom nog in het lijstje houden....
Dus nu gaat het nog tussen Renault en Volvo?
Heb zelf ook (naast de Volvo) naar de Skoda Enyaq, Audi Q4 en Renault Megane E-Tech gekeken, maar de Renault viel bij mij af vanwege de stoelen (zitting niet lang genoeg), het max laden van 130kW (is bij de Volvo (SMER) 200 kW) en toch ook de range (Volvo meer dan 100km meer bereik!)... Vond de Volvo lekkerder rijden dan de Skoda en er mooier uitzien... Audi Q4 was fijn en comfortabel rijden, maar veel te duur (zou op 72.000 euro komen)...Zo heeft iedereen gelukkig z'n eigen smaak...
Succes met het uitzoeken!

[ Voor 11% gewijzigd door DPPSchoenmaker op 03-04-2023 22:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 07:10
DPPSchoenmaker schreef op maandag 3 april 2023 @ 22:34:
[...]

Heb zelf ook (naast de Volvo) naar de Skoda Enyaq, Audi Q4 en Renault Megane E-Tech gekeken, maar de Renault viel bij mij af vanwege de stoelen (zitting niet lang genoeg), het max laden van 130kW (is bij de Volvo (SMER) 200 kW) en toch ook de range (Volvo meer dan 100km meer bereik!)... Vond de Volvo lekkerder rijden dan de Skoda en er mooier uitzien... Audi Q4 was fijn en comfortabel rijden, maar veel te duur (zou op 72.000 euro komen)...Zo heeft iedereen gelukkig z'n eigen smaak...
Renault e-tech. Geen app voor preconditionering. Dat wordt ruiten krabben in de winter …

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartelomeus
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-02 13:52
Kammika schreef op maandag 3 april 2023 @ 23:25:
[...]

Renault e-tech. Geen app voor preconditionering. Dat wordt ruiten krabben in de winter …
Idd ongeveer de belangrijkste functionaliteit in de winter ;)

C40 P6 (ultimate my23) 19 inch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 01-06 21:28
Bartelomeus schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 08:45:
[...]

Idd ongeveer de belangrijkste functionaliteit in de winter ;)
En begin april. Ik zag de buurman weer krabben vanochtend.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thv
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-06 12:02

thv

Fjord Blue! Mooie foto
:)

XC40 Recharge Twin Motor Ultimate MY24, Fjord Blue, Wool Blend, Pixel led, trekhaak, 19", geleverd 05-09-20'23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanger1981
DPPSchoenmaker schreef op maandag 3 april 2023 @ 22:34:
[...]

Vwb electrische auto's zeker ja. En de neiging is nu steeds meer richting EV.
Ik vond de Megane juist heel erg sportief zitten, waar de Volvo iets "statiger' aanvoelde. Heb nog geen proefritten gehad dus dat ga ik nog doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
Venomer schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 09:08:
[...]

En begin april. Ik zag de buurman weer krabben vanochtend.
haha precies dat. Ik reed alle krabbende buurmannen ook weer voorbij vanochtend ;-)

ik denk misschien nog wel de mooiste feature van mijn auto..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 10:32:
[...]

haha precies dat. Ik reed alle krabbende buurmannen ook weer voorbij vanochtend ;-)

ik denk misschien nog wel de mooiste feature van mijn auto..
_/-\o_
"Mogge buur, wat nou dan? krabben? dat is vervelend zeg... " (instappen en meteen wegrijden) _O-

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:21
Welke velgen hebben jullie gekozen? Neig zelf heel erg naar de 20", maar wellicht net wat te groot? Vind het ook lastig dat je de standaard velgen nergens in het echt kunt zien...

XC40 Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 30000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartelomeus
rolfio schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 11:21:
Welke velgen hebben jullie gekozen? Neig zelf heel erg naar de 20", maar wellicht net wat te groot? Vind het ook lastig dat je de standaard velgen nergens in het echt kunt zien...
De 19 inch (standaard) zie je meer dan de 20 inch. Ik vind de 20 inch mooier maar net iets "to much" om bij klanten aan te komen. En van het plaatje vind ik de huidige 19 inch mooier dan de nieuwe 19 inch.

[ Voor 8% gewijzigd door Bartelomeus op 04-04-2023 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DreZutphen
sanger1981 schreef op maandag 3 april 2023 @ 21:59:
[...]

Ja klopt en het is wel heel veel geld voor (met alle respect) een Skoda.
Vergelijkbaar is een EQA, Q4, iX1 en de XC40. Dan krijg je bij een XC40 het meeste voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
DreZutphen schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 12:14:
[...]

Ja klopt en het is wel heel veel geld voor (met alle respect) een Skoda.
Vergelijkbaar is een EQA, Q4, iX1 en de XC40. Dan krijg je bij een XC40 het meeste voor je geld.
Ik heb de Q4 niet in mijn lijstje staan, maar die vind ik wel ook echt mooi. (i)X1 en EQA (en EQB) staan er ook in maar niet echt serieus naar gekeken. De BMW alleen als standaarduitvoering, de MB trekt me niet zo aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
ron65 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 11:12:
[...]

_/-\o_
"Mogge buur, wat nou dan? krabben? dat is vervelend zeg... " (instappen en meteen wegrijden) _O-
Was dat die buurman die jou je parkeerplek niet gunt? Zou er een verband kunnen zijn 8)7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 12:57:
[...]

Was dat die buurman die jou je parkeerplek niet gunt? Zou er een verband kunnen zijn 8)7 ?
Die etter heeft nu een oldtimer erbij die al wekenlang onder een dekzeil voor mijn deur staat nu. Zit nu de hele dag tegen een grijs dekzeil aan te kijken voor mijn raam :(

Nee die was het helaas niet, dit was een directe buur die smakelijk kan lachen om dit soort grapjes, heel goed contact mee ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
sanger1981 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 12:55:
[...]

Ik heb de Q4 niet in mijn lijstje staan, maar die vind ik wel ook echt mooi. (i)X1 en EQA (en EQB) staan er ook in maar niet echt serieus naar gekeken. De BMW alleen als standaarduitvoering, de MB trekt me niet zo aan.
Ik vind de Q4 ook mooi maar met wat opties erop word die veel te duur. Helemaal omdat het interieur de Audi standaard niet haalt.
Over de Eqa deel ik je mening. De iX1 is mooi met een
m-pakket€€€€.

Maar de Megane Etech vind ik een schitterende auto maar is maar iets groter dan de nieuwe Clio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Sindskort hier ook een Megane EV in de wijk, mooie bak hoor! En groter dan ik had gedacht. Van binnen ziet het er ook prima uit, zou voor mij zeker een grote kanshebber zijn als ik nu moest kiezen. Als er geen voorverwarmen inzit zou het wel schandalig zijn overigens. Dat zat al in mijn 1e V40 van vele jaren terug. Bizar dat merken dat er in deze tijd uitlaten of niet kunnen/willen ontwikkelen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 15:33:
Sindskort hier ook een Megane EV in de wijk, mooie bak hoor! En groter dan ik had gedacht. Van binnen ziet het er ook prima uit, zou voor mij zeker een grote kanshebber zijn als ik nu moest kiezen. Als er geen voorverwarmen inzit zou het wel schandalig zijn overigens. Dat zat al in mijn 1e V40 van vele jaren terug. Bizar dat merken dat er in deze tijd uitlaten of niet kunnen/willen ontwikkelen.
staat er hier ook een verderop, ziet er niet onverdienstelijk uit, maar is en blijft een Renault.

Renault en elektriciteit gaan niet goed samen, en dat werd nog eens bevestigd toen mijn dochter een voorloopwagen kreeg, een Clio, en daar de eerste 4 dagen 8x de ANWB bij moest halen omdat de accu leeg was als ze wegwilde. Ook na vervanging van die accu en nameten van de dynamo was het euvel niet verholpen. Toen hebben ze een andere wagen laten komen en die gaat wel goed. Achteraf bleek het slot van de achterklep de boosdoener die de accu leegtrok.

Ik zou, maar dat is heel persoonlijk natuurlijk, NOOIT een Renault willen. Ook in het verleden heb ik drama's met die dingen meegemaakt tot een defecte automaat schakelklok aan toe waardoor iemand ipv achteruit volgas vooruit door een gagage achterwand ging, omdat de wagen zelf volgas ging en in DRIVE kwam terwijl de handle in R stond (!)
Bleek een electronisch probleempje....

[ Voor 3% gewijzigd door ron65 op 04-04-2023 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Ach, je wil niet weten wat voor ellende wij in die nu alweer bijna 3 jaar hebben gehad met de Volvos hahaha. Had je ook niet gedacht, want Volvo is zo oerdegelijke. Nou, ik kan je zeggen, ik ben met de P8 vaker naar de dealer geweest dan al mijn V40s bij elkaar. Wat ik laatst nog poste, mijn P8 schoot best fors naar voren doen ik de auto in D zetten maar GEEN gas gaf. Zal ook wel een electronisch probleempje zijn geweest of software dingetje... _O-

Net als Volvo zal ook Renault zich vast moeten bewijzen (met vallen en opstaan) op gebied van EVs.

[ Voor 37% gewijzigd door Juancho op 04-04-2023 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 16:36:
Ach, je wil niet weten wat voor ellende wij in die nu alweer bijna 3 jaar hebben gehad met de Volvos hahaha. Had je ook niet gedacht, want Volvo is zo oerdegelijke. Nou, ik kan je zeggen, ik ben met de P8 vaker naar de dealer geweest dan al mijn V40s bij elkaar. Wat ik laatst nog poste, mijn P8 schoot best fors naar voren doen ik de auto in D zetten maar GEEN gas gaf. Zal ook wel een electronisch probleempje zijn geweest of software dingetje... _O-

Net als Volvo zal ook Renault zich vast moeten bewijzen (met vallen en opstaan) op gebied van EVs.
heb jij een punt mee.

Maar goed, ik moet niks van die dingen hebben :)
zoals gezegd, dat is heel persoonlijk. net als met iPhones... heb ik ook niets mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Volgens mij heb jij hem nog maar net 2 jaar ;-)

Maar als tegengeluid, in de 2,5 jaar dat ik hem heb, valt het met de ellende reuze mee. Fijnste auto die ik ooit gehad heb.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Wat anders, lees net dit:
https://www.autoweek.nl/a...G9d3nc#Echobox=1680606933

Staat Volvo toch weer ergens in voorop qua veiligheid, lopen ze achter met de software, hierin zetten ze wel leuke stappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:39
DreZutphen schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:05:
[...]

Ik vind de Q4 ook mooi maar met wat opties erop word die veel te duur. Helemaal omdat het interieur de Audi standaard niet haalt.
Over de Eqa deel ik je mening. De iX1 is mooi met een
m-pakket€€€€.

Maar de Megane Etech vind ik een schitterende auto maar is maar iets groter dan de nieuwe Clio.
Persoonlijk vind ik dat de q4 niet kan tippen aan de Enyaq. Blijft smaak maar ik vind interieur Q4 drama. Zeker voor een merk dat pretendeert A merk te zijn. Heeft Skoda het naar mijn mening beter voor elkaar.
Die megane vind ik prachtig maar ook echt te klein qua kofferbak ruimte.
XC40 vind ik er altijd van buiten klein uitzien maar binnenruimte is behoorlijk en kofferbak redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
ron65 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 15:59:
[...]

staat er hier ook een verderop, ziet er niet onverdienstelijk uit, maar is en blijft een Renault.

Renault en elektriciteit gaan niet goed samen, en dat werd nog eens bevestigd toen mijn dochter een voorloopwagen kreeg, een Clio, en daar de eerste 4 dagen 8x de ANWB bij moest halen omdat de accu leeg was als ze wegwilde. Ook na vervanging van die accu en nameten van de dynamo was het euvel niet verholpen. Toen hebben ze een andere wagen laten komen en die gaat wel goed. Achteraf bleek het slot van de achterklep de boosdoener die de accu leegtrok.

Ik zou, maar dat is heel persoonlijk natuurlijk, NOOIT een Renault willen. Ook in het verleden heb ik drama's met die dingen meegemaakt tot een defecte automaat schakelklok aan toe waardoor iemand ipv achteruit volgas vooruit door een gagage achterwand ging, omdat de wagen zelf volgas ging en in DRIVE kwam terwijl de handle in R stond (!)
Bleek een electronisch probleempje....
Ik heb 2x een talisman gehad en vroeger een megane. Nooit, maar dan ook nooit problemen mee gehad.
Het kan verkeren....😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Over de Skoda: bekijk deze video over hun ACC etc. maar eens….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:32
Ik heb ook 7 jaar met Renault gereden, nooit of te nimmer problemen mee gehad, zeer degelijke wagens naar mijn ervaring.

Collega van mij heeft een E-Tech, mooie wagen maar ik vind 'm te klein voor een gezinswagen. Blij dus dat ik de XC40 kon nemen. Eigenlijk had ik gezworen nooit met een SUV te rijden maar estate/breaks vind je gewoon niet elektrisch. Tijd dat ze daar eens wat verandering in brengen. Benieuwd wanneer Volvo met een V60/90 full electric komt, had ik veel liever gehad.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
goetfoud schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 17:35:
[...]

Persoonlijk vind ik dat de q4 niet kan tippen aan de Enyaq. Blijft smaak maar ik vind interieur Q4 drama. Zeker voor een merk dat pretendeert A merk te zijn. Heeft Skoda het naar mijn mening beter voor elkaar.
Die megane vind ik prachtig maar ook echt te klein qua kofferbak ruimte.
XC40 vind ik er altijd van buiten klein uitzien maar binnenruimte is behoorlijk en kofferbak redelijk.
Zeker weten. Het interieur van de Enyac is mooier dan van de Q4 en ID4. Vind ik tenminste.

De e Megane is echt een kleine auto. Hij zit ook tussen een clio en een normale megane in. Iemand op de achterbank zit in de squat houding.

Maar we kunnen een compacte premium SUV als de xc40 niet vergelijken met een kleine hatchback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
ron65 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 17:13:

Staat Volvo toch weer ergens in voorop qua veiligheid, lopen ze achter met de software, hierin zetten ze wel leuke stappen :)
Waar lopen ze achter met de software dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-06 14:37

Maar wees eerlijk, jij hebt ook gewoon de meeste malheur met jouw XC40 van heel GoT!
Kortom, jij hebt de pech een maandagmorgen auto te hebben. Niet helemaal representatief voor Volvo. 😉

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:52
ron65 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 17:13:

Sowieso zit er een beveiliging in de sleutel. Als hij tijdje stil ligt zendt hij geen signaal uit.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Weer ene Polestar only app? Gaan we nog eens een Volvo only app krijgen? Als we dan toch geen open AAOS gaan krijgen... Laat ze bij Volvo eens wat apps bouwen icm externe partijen. Hup hup!
Hi community!
We’ve now rolled out the Plugsurfing – Polestar edition app in most of our European markets. Through this app, we’ll continue to provide you with Polestar specific offers like the IONITY offer and other potential offers in the future. To continue to take part in these offers, you need to download the app, create a new account, activate your current Plugsurfing charging card and add a payment method. The Polestar Ionity offer will be discontinued in the original Plugsurfing app.
Download the Plugsurfing – Polestar edition app here:
App store:
Google Play:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kammika
Juancho schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 21:03:
Weer ene Polestar only app? Gaan we nog eens een Volvo only app krijgen? Als we dan toch geen open AAOS gaan krijgen... Laat ze bij Volvo eens wat apps bouwen icm externe partijen. Hup hup!

[...]
Volvo heeft dit al gebouwd, alleen heeft Volvo ervoor gekozen het in de Volvo app te integreren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23:31
Krijgen jullie ook deze mail en is die voor Volvo rijder bedoeld:
Dear Plugsurfer and Polestar driver,

To continue the evolution of charging and provide all drivers with perks, Polestar integrates Plugsurfing’s network into the new Plugsurfing - Polestar edition app, now available in your app store.

With the app, you can easily find available charging stations, make payments, and view your charging history and receipts all in one place.

As a Polestar driver, you can access special rates through the app.

Getting set up is easy. All you need to do is connect your Plugsurfing charging card to the new Plugsurfing - Polestar edition app:

Download the Plugsurfing - Polestar edition app: App Store, Google Play.
Sign up in the app to create a new user account.
Note: please use the same email you signed up with to the Plugsurfing account to access any remaining voucher credits. If you can’t access that email, please get in touch with the support team.
Fill in your details.
Add your VIN
Add a payment method
Add and activate your existing charging card
Note that there might be a delay after activating your RFID key in applying the discounted price.

If you have already signed up in the Plugsurfing - Polestar edition app, no actions are necessary.

If you have any questions, reach out to our team at polestar-service@plugsurfing.com

Drive safe,
Your Plugsurfing Team

P8, 19 inch Continental, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Kammika schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 21:16:
[...]

Volvo heeft dit al gebouwd, alleen heeft Volvo ervoor gekozen het in de Volvo app te integreren...
Ja en alleen als je die pas toevoegt komt het Maps schermpje blijkbaar, of wat die functie ook was. Ik heb dat dus niet want ik gebruik een leasepas voor 9 van de 10x en die ene keer mijn privé Shell Recharge pas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

DreZutphen schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 18:20:
[...]

Waar lopen ze achter met de software dan?
youtube app, PA lnop op het stuur, wat meer grafische vormgeving voor het laadproces (is nu ook prima, maar kan wat gelikter met mogelijk iets meer info, bij de accutemperatuur tonen), laat in het bestuurdersdisplay zien wanneer de remlichten aangaan, geef een knop waarmee je preconditioning van de accu kunt starten...

Ik moest gisteren even 5 minuten snelladen, had de snellader ingeprogrammeerd en dat was op een uur rijden afstand, nergens een signaal dat de accu wordt voorbereid en toen ik er aankwam en ging laden, (accu was 27%) bleek dat ook niet te zijn gebeurd, max 60 kw aan een 350 kw lader.
Ik gebruik weinig tot geen snelladers meer, maar als het dan moet wil ik ook echt SNEL laden.

Dat soort dingetjes kan beter, daarom zeg ik dat ze tov de concurrentie met de software wat achterlopen

Waar is bijvoorbeeld de ritregistratie? werkt nog steeds niet, en wanneer kun je die dan ook in de app terugzien bijvoorbeeld.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben superblij met deze wagen, maar dit soort dingetjes kan het net zoveel meer af-maken dat ik niet begrijp waarom het niet gewoon eens geregeld wordt.

Net als de OTA die bij mij nog nooit goed gewerkt heeft, en ook nu 2,7 steeds niet laat zien. en in december liep de update naar 2.5 ook al vast, naar 2.5.2 werkte ook niet, en 2.6 is er door een terugroepactie opgezet.
Ik heb vrijdag tijd en dan ga ik even bij de dealer langs, dan kunnen zij eens kijken wat daar misgaat.

Perfecte wagen en nog nooit eerder zo'n heerlijke rijervaring gehad met een auto, maar die software soms....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Ophidian schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 20:34:
[...]

Sowieso zit er een beveiliging in de sleutel. Als hij tijdje stil ligt zendt hij geen signaal uit.
yep. maar als je gaat winkelen bijvoorbeeld zit ie wel in je zak en beweegt... geringe kans dat ze dan toeslaan, maar toch.
Ik heb een RFID mapje waar ik hem dan instop, werkt heel goed. Thuis gaat ie in een RFID kistje. Maar alleen maar goed als ze dit nog verbeteren. Kan ik alleen maar toejuichen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-02 21:11
De vraag had ik al eerder gesteld (29 maart) maar ik heb er nog geen reactie op ontvangen. Vandaar dat ik mijn vraag maar even bij jullie opnieuw onder de aandacht breng. :)

Wie kan me vertellen wat Volvo verstaat onder het abonnement Service, Wear and Tear? Wie heeft de folder gevonden/in bezit met de voorwaarden/condities en wil die hier delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
HenryP schreef op woensdag 5 april 2023 @ 03:10:
De vraag had ik al eerder gesteld (29 maart) maar ik heb er nog geen reactie op ontvangen. Vandaar dat ik mijn vraag maar even bij jullie opnieuw onder de aandacht breng. :)

Wie kan me vertellen wat Volvo verstaat onder het abonnement Service, Wear and Tear? Wie heeft de folder gevonden/in bezit met de voorwaarden/condities en wil die hier delen?
Op de Volvo site vind je denk ik je antwoord bij ‘shop’
Je hebt de mogelijkheid om een vaste prijs all-in abonnement te nemen voor langere tijd of een korte termijn abonnement. Op de gekochte (X)C40 zit nu sowieso 3 jaar onderhoud van slijtdelen en garantie en bovendien kun je zoals ik gedaan heb, nog verlengde garantie kopen (2 jaar extra).Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x_rH6GpG2T4xc9zIDvwHyBwLiZs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mIJDyrn3wfoagCcSVUoaKsu2.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Mga1600 op 05-04-2023 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
ron65 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 23:51:
[...]

youtube app, PA lnop op het stuur, wat meer grafische vormgeving voor het laadproces (is nu ook prima, maar kan wat gelikter met mogelijk iets meer info, bij de accutemperatuur tonen), laat in het bestuurdersdisplay zien wanneer de remlichten aangaan, geef een knop waarmee je preconditioning van de accu kunt starten...

Ik moest gisteren even 5 minuten snelladen, had de snellader ingeprogrammeerd en dat was op een uur rijden afstand, nergens een signaal dat de accu wordt voorbereid en toen ik er aankwam en ging laden, (accu was 27%) bleek dat ook niet te zijn gebeurd, max 60 kw aan een 350 kw lader.
Ik gebruik weinig tot geen snelladers meer, maar als het dan moet wil ik ook echt SNEL laden.

Dat soort dingetjes kan beter, daarom zeg ik dat ze tov de concurrentie met de software wat achterlopen

Waar is bijvoorbeeld de ritregistratie? werkt nog steeds niet, en wanneer kun je die dan ook in de app terugzien bijvoorbeeld.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben superblij met deze wagen, maar dit soort dingetjes kan het net zoveel meer af-maken dat ik niet begrijp waarom het niet gewoon eens geregeld wordt.

Net als de OTA die bij mij nog nooit goed gewerkt heeft, en ook nu 2,7 steeds niet laat zien. en in december liep de update naar 2.5 ook al vast, naar 2.5.2 werkte ook niet, en 2.6 is er door een terugroepactie opgezet.
Ik heb vrijdag tijd en dan ga ik even bij de dealer langs, dan kunnen zij eens kijken wat daar misgaat.

Perfecte wagen en nog nooit eerder zo'n heerlijke rijervaring gehad met een auto, maar die software soms....
Ja dat er wat zaken aan mankeren of beter kunnen is iets anders dan achterlopen op de concurent. Want mbt software zie ik Volvo/ Polestar muv van Tesla niet achterlopen.

Ik denk dat het ook komt omdat op een fora als deze mensen vaak zeuren of komen omdat ze problemen met hun auto hebben.
Dit gebeurt in alle over alle auto's op tweakers.

Ik haak ook al af als mensen de Megane Etech boven een XC40 gaan positioneren.
Een compacte premium SUV vs een kleine compacte hatchback.

Maar Ron idd een heerlijke wagen om mee te rijden. Ik heb laatst in een iX1 gereden en de XC40 doet er niets voor onder. 👍😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Waterblok schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 22:44:
Krijgen jullie ook deze mail en is die voor Volvo rijder bedoeld:
Dear Plugsurfer and Polestar driver,

To continue the evolution of charging and provide all drivers with perks, Polestar integrates Plugsurfing’s network into the new Plugsurfing - Polestar edition app, now available in your app store.

With the app, you can easily find available charging stations, make payments, and view your charging history and receipts all in one place.

As a Polestar driver, you can access special rates through the app.

Getting set up is easy. All you need to do is connect your Plugsurfing charging card to the new Plugsurfing - Polestar edition app:

Download the Plugsurfing - Polestar edition app: App Store, Google Play.
Sign up in the app to create a new user account.
Note: please use the same email you signed up with to the Plugsurfing account to access any remaining voucher credits. If you can’t access that email, please get in touch with the support team.
Fill in your details.
Add your VIN
Add a payment method
Add and activate your existing charging card
Note that there might be a delay after activating your RFID key in applying the discounted price.

If you have already signed up in the Plugsurfing - Polestar edition app, no actions are necessary.

If you have any questions, reach out to our team at polestar-service@plugsurfing.com

Drive safe,
Your Plugsurfing Team
Dit lijkt mij niet voor Volvo-rijders bedoeld. Plugsurfing zit al een tijd ingebouwd in de Volvo Cars-app. Daar loopt Volvo flink voor op Polestar, voor de verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

DreZutphen schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:12:
[...]

Ja dat er wat zaken aan mankeren of beter kunnen is iets anders dan achterlopen op de concurent. Want mbt software zie ik Volvo/ Polestar muv van Tesla niet achterlopen.

Ik denk dat het ook komt omdat op een fora als deze mensen vaak zeuren of komen omdat ze problemen met hun auto hebben.

Maar Ron idd een heerlijke wagen om mee te rijden. Ik heb laatst in een iX1 gereden en de XC40 doet er niets voor onder. 👍😉
Het is inderdaad net hoe je het noemt, ik zei achter in software, maar jouw visie kan ik me ook heel goed in vinden.
En het feit dat hier vaak de negatieve zaken als eerste worden benoemd en de positieve zaken amper belicht, dat is inherrent aan het verwachtingspatroon.
Je mag verwachten dat iets 100% werkt, als het dat ook doet ga je er niet snel iets over roepen, maar voldoet het niet dan benoem je het al snel.

Die iX1 heeft mijn broer in bestelling staan, die twijfelde ook tussen de XC40 en die, heeft in mijn XC40 proefgereden en daarna de iX1, en zei dat die laatste deed wat ie ervan verwacht.
Het zat hem daarbij vooral in de mogelijkheid van soorten rijstijlen kunnen kiezen (sportstand, eco stand, normale rijstijl dat soort dingen) en het feit dat de cockpit rond de bestuurdersstoel met de zwevende middensteun waarin knoppen zitten gewoon wat luxer overkomt. De XC40 is in dat opzicht wat conservatiever en toch ook weer eigentijds maar op een eigen manier.
Ik kan wat meer knopjes (die ook echt werken, ... iets met PA op het stuur Volvo?) ook best wel waarderen, en zoals ik al eerder meldde vind ik het nog steeds jammer dat lightpack-2 me door de neus is geboord op slinkse manier (was standaard bij het model dat ik bestelde, hebben ze tijdens de levertijd het model gewijzigd naar MY23 waarbij dat pack wegviel als standaard). Ik had liever toch iets meer sierverlichting in de auto gehad dan nu, en zeker die leeslampjes achterin die ontbreken is een miskleun.

In de iX1 zie je overal accentverlichting, die mis ik in de XC40 ook (tenzij dat verlichtingspakket-2 erin zit) en dat vind ik toch wel erg mooi staan.
Ik ga aan mijn wagen niet sleutelen, want leasewagen, maar anders was ik iets gaan verzinnen om dat gebrek aan verlichting er alsnog in te bouwen. Genoeg te krijgen via Internet.

Zoals gezegd, ik vind de XC40 een hele fijne wagen, heb buiten de slecht werkende (niet werkende) OTA functie en die missende verlichting geen enkel puntje waar ik me aan stoor. Hele lichte trilling bij 105 kmh maar niet hinderlijk kan die pret niet drukken. Ik verzin soms zelfs gewoon redenen om maar te kunnen rijden :-) Nooit eerder last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 13:55
Ik vind de audio kwaliteit van Apple Music via Carplay echt beduidend slechter dan via Bluetooth Mediaspeler. Hebben meerdere mensen die ervaring? Ik heb de Harman Kardon variant in mijn XC40 zitten. Ik heb nog niet Spotify via Carplay geprobeerd (geen abonnement). Als ik bijvoorbeeld Soundcloud via de app in de auto zelf gebruik, is die kwaliteit ook veel beter. Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jm188
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 13:44
DreZutphen schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:12:
[...]

als je de implementatie van AAOS ziet in de renault dan mag volvo toch wat meer moeite doen imo
de rest van de auto terzijde natuurlijk.

YouTube: New Renault Megane E-TECH Multimedia System & Digital Cockpit 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

jm188 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:58:
[...]

als je de implementatie van AAOS ziet in de renault dan mag volvo toch wat meer moeite doen imo

Ik krijg steeds meer het gevoel dat arrogant Renault de ontwikkeling van AAOS via Google heel erg naar zich toe heeft getrokken waardoor Volvo bij google wat buiten beeld geraakt is. Renault blert en roept wel, volvo heeft wat meer fatsoen maar wordt daardoor ondergesneeuwd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jm188
ron65 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:05:
[...]

Ik krijg steeds meer het gevoel dat arrogant Renault de ontwikkeling van AAOS via Google heel erg naar zich toe heeft getrokken waardoor Volvo bij google wat buiten beeld geraakt is. Renault blert en roept wel, volvo heeft wat meer fatsoen maar wordt daardoor ondergesneeuwd ;)
moet je dat niet eerder zien zoals de verschillende android versies bij de verschillende smartphone fabrikanten?
een Samsung heeft een heel andere gebruik ervaring en mogelijkheden dan een oneplus of motorola,
dat ligt toch 100% aan het devteam van die fabrikant hoe ze hun skin implementeren en hoe ver ze gaan in de extra features.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DreZutphen
ron65 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:25:
[...]

Het is inderdaad net hoe je het noemt, ik zei achter in software, maar jouw visie kan ik me ook heel goed in vinden.
En het feit dat hier vaak de negatieve zaken als eerste worden benoemd en de positieve zaken amper belicht, dat is inherrent aan het verwachtingspatroon.
Je mag verwachten dat iets 100% werkt, als het dat ook doet ga je er niet snel iets over roepen, maar voldoet het niet dan benoem je het al snel.

Die iX1 heeft mijn broer in bestelling staan, die twijfelde ook tussen de XC40 en die, heeft in mijn XC40 proefgereden en daarna de iX1, en zei dat die laatste deed wat ie ervan verwacht.
Het zat hem daarbij vooral in de mogelijkheid van soorten rijstijlen kunnen kiezen (sportstand, eco stand, normale rijstijl dat soort dingen) en het feit dat de cockpit rond de bestuurdersstoel met de zwevende middensteun waarin knoppen zitten gewoon wat luxer overkomt. De XC40 is in dat opzicht wat conservatiever en toch ook weer eigentijds maar op een eigen manier.
Ik kan wat meer knopjes (die ook echt werken, ... iets met PA op het stuur Volvo?) ook best wel waarderen, en zoals ik al eerder meldde vind ik het nog steeds jammer dat lightpack-2 me door de neus is geboord op slinkse manier (was standaard bij het model dat ik bestelde, hebben ze tijdens de levertijd het model gewijzigd naar MY23 waarbij dat pack wegviel als standaard). Ik had liever toch iets meer sierverlichting in de auto gehad dan nu, en zeker die leeslampjes achterin die ontbreken is een miskleun.

In de iX1 zie je overal accentverlichting, die mis ik in de XC40 ook (tenzij dat verlichtingspakket-2 erin zit) en dat vind ik toch wel erg mooi staan.
Ik ga aan mijn wagen niet sleutelen, want leasewagen, maar anders was ik iets gaan verzinnen om dat gebrek aan verlichting er alsnog in te bouwen. Genoeg te krijgen via Internet.

Zoals gezegd, ik vind de XC40 een hele fijne wagen, heb buiten de slecht werkende (niet werkende) OTA functie en die missende verlichting geen enkel puntje waar ik me aan stoor. Hele lichte trilling bij 105 kmh maar niet hinderlijk kan die pret niet drukken. Ik verzin soms zelfs gewoon redenen om maar te kunnen rijden :-) Nooit eerder last van gehad.
Ja 100%. Ik had een verwachtingspatroon van een wat conservatieve ingetogen auto tov BMW en MB.
Ik ben daarin niet teleurgesteld. De ambilight zoals bijv in de nieuwe MB types vind ik als kermisatracties.
Daarentegen met de verlichting heb ik hetzelfde als jou gehad en erg jammer.

De PA bediening mag er van mij iig wel op want dat is erg lastig zo maar ze zullen het ongetwijfeld met een reden gedaan hebben die wij niet weten.

Zaken als Youtube vind ik overbodig. Pure een gadget zoals de schetenmachine van Tesla. Nee doe mij dan maar wat meer functionaliteit in de drivers display.😉

De iX1 vind ik ook een erg mooie en fijnsturende auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Venomer
ron65 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:25:
[...]
(knip)
Het zat hem daarbij vooral in de mogelijkheid van soorten rijstijlen kunnen kiezen (sportstand, eco stand, normale rijstijl dat soort dingen)
(knip)
In een ICE kan ik me een beetje voorstellen dat je een sportstand of eco stand kunt kiezen. Iets met de timing van de ontsteking, lucht-brandstof verhouding, cilinders uitschakelen of zo. Maar een elektromotor kun je alleen meer of minder stroom geven. Wat is dan het verschil tussen sportstand en eco stand bij een EV? Afknijpen van het beschikbare vermogen? Dat kan ik ook met mijn rechtervoet. (Misschien uitschakelen van een motor als je een twin-motor hebt?)

Zouden deze standen op de iX1 niet gewoon marketing-spul zijn waar je weer geld voor kunt vragen als fabrikant?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DreZutphen
jm188 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:58:
[...]

Eens maar als kanttekening wil ik plaatsen dat Volvo altijd terughoudend is geweest. Renault het tegenovergestelde.

Het enige dat ik jammer vind is dat de driverdisplay te simpel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jm188
Venomer schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:34:
[...]

In een ICE kan ik me een beetje voorstellen dat je een sportstand of eco stand kunt kiezen. Iets met de timing van de ontsteking, lucht-brandstof verhouding, cilinders uitschakelen of zo. Maar een elektromotor kun je alleen meer of minder stroom geven. Wat is dan het verschil tussen sportstand en eco stand bij een EV? Afknijpen van het beschikbare vermogen? Dat kan ik ook met mijn rechtervoet. (Misschien uitschakelen van een motor als je een twin-motor hebt?)

Zouden deze standen op de iX1 niet gewoon marketing-spul zijn waar je weer geld voor kunt vragen als fabrikant?
vooral powercurve ja ( en stuurgevoel, evt ophanging, eco stand zal airco ook beperken)
geeft toch een heel ander rijgevoel en zal je toch meer verbruik ook uitlokken als hij direct hard gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

[...]

Ik denk dat je de spijker op de kop slaat. Mijn broer komt wel uit een ervaring van meer dan 10 jaar hybride (de Outlander 2x en daarvoor een Sportage), en daar maakte hij veel gebruik van die standen.
Bij de Outlander stel je met de flippers achter je stuur de kracht van het regeneratief remmen in, maar heb je heen OPD functie. Dan laat je gas los en moet je met die flippers het afremmen 'op de motor' regelen. Hij zit behoorlijk vast in dat denkpatroon nog, en vanuit die kant bekeken mist hij dus die standen en de optie om regenereren te regelen.

Zelf heb ik met OPD die hele regeling niet nodig, ik los het pedaal tot ik 1 streepje regenereer, dan heb ik een wat langere rustigere remweg, los ik het tot ik 2 streepjes regenereer dan gaat het korter en rem je wat harder, laat je het los dan gaat de remweg helemaal kort en stevig.
Ik heb hem wel geprobeerd dat duidelijk te maken, maar toch had hij iets van "niets voor mij" en wil standjes en knopjes.
Dan is het helemaal prima dat hij de iX1 kiest, anders zou hij zich er wellicht 5 jaar lang aan gaan zitten ergeren. Het is zijn eerste BEV, maar wel met ervaring in Elektrisch rijden in een PHEV.
Ikzelf had nog nooit elektrisch gereden en stap in eenmaal in een BEV, ik denk dat daarin het evrschil zit wat die ervaringen en behoeften betreft. Ik stond er 100% voor oppen om totaal anders te gaan rijden, voor hem is het een stapje verder in een al langer geleden ingeslagen rijervaring.

Ook zo'n verschil in opvatting: ik ben niet blij als iemand met een PHEV de laadpaal om 22 uur pakt, die staat er dan de hele nacht en is om 0.00 al vol. Ik zou liever die uren na 0.00 dan benutten om mijn EV te laden, die is dan om 7.00 wel een keer vol.
Hij ziet het anders, een PHEV heeft maar 2 uur nodig, dus kunnen er meer van per etmaal laden, die BEV is dan vervelend want die bezet de paal veel langer.

Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk :-)

[ Voor 9% gewijzigd door ron65 op 05-04-2023 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Laatst online: 08:34
Nielsvr schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:29:
Ik vind de audio kwaliteit van Apple Music via Carplay echt beduidend slechter dan via Bluetooth Mediaspeler. Hebben meerdere mensen die ervaring? Ik heb de Harman Kardon variant in mijn XC40 zitten. Ik heb nog niet Spotify via Carplay geprobeerd (geen abonnement). Als ik bijvoorbeeld Soundcloud via de app in de auto zelf gebruik, is die kwaliteit ook veel beter. Doe ik iets verkeerd?
Ik heb hier het tegenovergestelde gevoel.
Als ik Apple Music van iPhone aan het stream ben via bluetooth en ik steek dan m'n iPhone in USB (en Carplay start) klinkt het bij mij net beter / voller. Heb ook de HK maar ben wel geen audiofiel... Denk dat het voor iedereen anders is.

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.3.16) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.5.0)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Venomer
Onze andere auto (Volvo V50 2.0 uit 2009) staat vandaag bij de dealer voor APK en onderhoud. De kinderen rijden er anders in, maar papa mocht hem even wegbrengen. Dat was wel even wennen, na 2 jaar EV rijden. Om te beginnen: ruiten krabben. En dan schakelen. Ik kreeg hem niet in z'n achteruit en dacht toen "o ja, de koppeling intrappen, niet de rem!" 8)7

Het voordeel van de ICE is dat ik aan het toerental kan horen hoe hard ik rijd. Bij de EV moet ik echt op de snelheidsmeter letten. Verder rijdt de V50 nog steeds heerlijk na bijna 250.000 km. En nooit problemen met het infotainment. Hij heeft nog analoge klokken en een radio-CD-speler. En echte knoppen voor alle functies.

De garage heeft inmiddels gebeld. Een sidemarker en het derde remlicht moeten vervangen worden, verder is hij nog tip-top. Hij kan weer een jaartje mee!

Nadat papa de V50 weer opgehaald heeft (en de rekening betaald :? ) stap ik toch heel graag weer in de XC40, al was het maar vanwege de hoge instap. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
[...]

heb het ook al een paar keer op auto's gehad. Meeste moderne auto's is veel computer gestuurd. VB sensoren in pedalen die voelen hoe ver je intrapt en vaak ook slimme automaat die doorschakelt op de juiste momenten

En is allemaal (behalve gedrag van de automaat: in sportstand wordt die vaak op hoger toerental gehouden, zodat je meer vermogen tot je beschikking hebt. In eco stand juist andersom) marketing en beleving. in Sportstand houdt je auto je voor de gek, omdat die gewoon iets meer gas geeft als je gas intrapt, iets meer remt als je remt intrapt en in mijn renault zelfs wat sportiever geluid over de speakers liet komen. Is allemaal om je een sportiever gevoel te geven, wat je natuulijk ook prima zelf met gas en rempedaal kan regelen en je auto verandert echt niet door zo'n knopje in de auto.

Zou (muv het schakelen) dus ook prima in een EV kunnen. Wel blij dat ze het niet gedaan hebben, is toch gewoon toeters en bellen wat je feitelijk niks oplevert. Heb liever dat ze andere zaken doorontwikkelen..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mga1600
DPPSchoenmaker schreef op maandag 3 april 2023 @ 22:18:
[...]

Fijn hobbyen! Denk dat naast de 12v aansluiting inderdaad een mooie plek is... Ben erg benieuwd! _/-\o_
Er zitten twee houdertjes bij het apparaatje, maar helaas geen houdertje om ‘m tegen een verticaal vlak te kunnen plaatsen.Hij zit hier nu toch inderdaad ( foto) en ik hoefde niet eens zelf wat te tekenen want op Thingiverse stond al een kant-en-klaar houdertje uitgetekend wat ik zo kon printen en met 2-zijdig plakband kon vastplakken. Het ding zit daar goed: onopvallend voor anderen maar voor de bestuurder goed zichtbaar!

Dit is het houdertje
https://emea01.safelinks....WuXJEuFEKRA%3D&reserved=0

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XESVRRlySun0YQ2w7c3fSoPL1Po=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VbSHJJGQlLTL1nreuZYbdJU4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Mga1600 op 05-04-2023 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickKoets
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-06 08:57
Het "bolle" achterkantje van de FM2 kan je er ook afklikken, dan is hij evt ook vlak. Maar zoals jou oplossing nu is met een beugeltje is zeker mooi. Ik ga hem ook maar alvast printen en klaarleggen voor als de auto er is. Gister te horen gekregen dat het als het goed is eerste week Mei gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
Mga1600 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 08:41:
[...]

Op de Volvo site vind je denk ik je antwoord bij ‘shop’
Je hebt de mogelijkheid om een vaste prijs all-in abonnement te nemen voor langere tijd of een korte termijn abonnement. Op de gekochte (X)C40 zit nu sowieso 3 jaar onderhoud van slijtdelen en garantie en bovendien kun je zoals ik gedaan heb, nog verlengde garantie kopen (2 jaar extra).[Afbeelding]
Dank voor je reactie, maar ik vind de tekst niet concreet genoeg. Zo zijn bijvoorbeeld banden slijtonderdelen, maar die zullen er niet onder vallen. Ik ben dus op zoek naar een lijstje van zaken (in termen van gebruikers/klanten) die er niet onder vallen. Zo wordt er ook niet gesproken over arbeidsloon. Dus als die info er wel is, maar ik lees er overheen of zoek niet goed, graag je hulp.

Trouwens, de vraag had ik ook bij Volvo neergelegd en van hun heb ik nog geen reactie ontvangen. Na mijn vakantie ga ik er ook bij hun achteraan (tenzij jullie me de antwoorden kunnen geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwoerkom010
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13-11-2023
Hebben meer mensen problemen met hun radiobereik bij het inschakelen van de achterruitverwarming? Sinds de laatste update valt mij dit op.

XC40 Reacharge P6 2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMarkb
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-06 08:10
HenryP schreef op woensdag 5 april 2023 @ 17:12:
[...]

Dank voor je reactie, maar ik vind de tekst niet concreet genoeg. Zo zijn bijvoorbeeld banden slijtonderdelen, maar die zullen er niet onder vallen. Ik ben dus op zoek naar een lijstje van zaken (in termen van gebruikers/klanten) die er niet onder vallen. Zo wordt er ook niet gesproken over arbeidsloon. Dus als die info er wel is, maar ik lees er overheen of zoek niet goed, graag je hulp.

Trouwens, de vraag had ik ook bij Volvo neergelegd en van hun heb ik nog geen reactie ontvangen. Na mijn vakantie ga ik er ook bij hun achteraan (tenzij jullie me de antwoorden kunnen geven).
Staat in de prijslijsten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zo4OQQZykaMXlLQAhp2eSo4hI5Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EZN6y3RuplIV523VmoAhL9KG.png?f=fotoalbum_large

Volvo C40 P8 Intro Edition (MY22)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
Kammika schreef op woensdag 5 april 2023 @ 14:18:
[...]

heb het ook al een paar keer op auto's gehad. Meeste moderne auto's is veel computer gestuurd. VB sensoren in pedalen die voelen hoe ver je intrapt en vaak ook slimme automaat die doorschakelt op de juiste momenten

En is allemaal (behalve gedrag van de automaat: in sportstand wordt die vaak op hoger toerental gehouden, zodat je meer vermogen tot je beschikking hebt. In eco stand juist andersom) marketing en beleving. in Sportstand houdt je auto je voor de gek, omdat die gewoon iets meer gas geeft als je gas intrapt, iets meer remt als je remt intrapt en in mijn renault zelfs wat sportiever geluid over de speakers liet komen. Is allemaal om je een sportiever gevoel te geven, wat je natuulijk ook prima zelf met gas en rempedaal kan regelen en je auto verandert echt niet door zo'n knopje in de auto.

Zou (muv het schakelen) dus ook prima in een EV kunnen. Wel blij dat ze het niet gedaan hebben, is toch gewoon toeters en bellen wat je feitelijk niks oplevert. Heb liever dat ze andere zaken doorontwikkelen..
Nou is niet helemaal waar wat je zegt.
Bij sommige auto's idd wel maar bij de betere auto's veranderd er genoeg. Gas response, schakeltijden en momenten, ophanging en stuurinrichting.

Maar de meeste is idd voor de show!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
RickKoets schreef op woensdag 5 april 2023 @ 16:13:
Het "bolle" achterkantje van de FM2 kan je er ook afklikken, dan is hij evt ook vlak. Maar zoals jou oplossing nu is met een beugeltje is zeker mooi. Ik ga hem ook maar alvast printen en klaarleggen voor als de auto er is. Gister te horen gekregen dat het als het goed is eerste week Mei gaat worden.
Ja, dat achterkantje kun je er afschuiven, dat heb ik gezien, en dan kun je ‘m natuurlijk direct vastplakken. Naar mijn smaak komt hij dan wat te ver naar achteren te zitten en zie ‘m minder goed al bestuurder. Bovendien is het met een houdertje wat gemakkelijker om ‘m er even af te schuiven en aan de stekker te leggen ( wat maandelijks moet heb ik begrepen)
Vandaag rondgereden met dat ding en allerlei meldingen mogen ontvangen. “Aanloggen” werkt prima en afspelen via Bluetooth is luid en duidelijk. So far so good…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Dit gaat over de garantie en het onderhoud van koop-auto’s en HenryP had het eerder over een abonnement. Voor abonnement auto’s geldt volgens mij dat het all-in is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
ron65 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:20:
[...]
Ook zo'n verschil in opvatting: ik ben niet blij als iemand met een PHEV de laadpaal om 22 uur pakt, die staat er dan de hele nacht en is om 0.00 al vol. Ik zou liever die uren na 0.00 dan benutten om mijn EV te laden, die is dan om 7.00 wel een keer vol.
Hij ziet het anders, een PHEV heeft maar 2 uur nodig, dus kunnen er meer van per etmaal laden, die BEV is dan vervelend want die bezet de paal veel langer.

Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk :-)
Een Outlander heeft aan een laadpaal minimaal 3 uur nodig om van leeg naar vol te gaan. En de PHEV rijder heeft voor overdag en de avond zeker gelijk, maar dan moet hij z'n PHEV wel verplaatsen als ie weer vol is.
Toen ik mijn Outlander nog had en publiek moest laden, zette ik altijd een soort van parkeerkaart met de tijd erop wanneer ik de auto ongeveer weer kwam ophalen. Een andere laadgegadigde weet dat om rond die tijd paraat te staan om mijn laadplek in te nemen. Ik gebruik deze kaart nu nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Vulcan750 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 19:43:
[...]

Een Outlander heeft aan een laadpaal minimaal 3 uur nodig om van leeg naar vol te gaan. En de PHEV rijder heeft voor overdag en de avond zeker gelijk, maar dan moet hij z'n PHEV wel verplaatsen als ie weer vol is.
Toen ik mijn Outlander nog had en publiek moest laden, zette ik altijd een soort van parkeerkaart met de tijd erop wanneer ik de auto ongeveer weer kwam ophalen. Een andere laadgegadigde weet dat om rond die tijd paraat te staan om mijn laadplek in te nemen. Ik gebruik deze kaart nu nog steeds.
Die kaart heb ik ook, 1 van ANWB, en 1 van mijn werkgever met bedrijfsnaam erop zelfs :)

Ja, ik leg die er ook altijd in.
Ik vind het gewoon netjes om te doen, socialer dan de prius die na 2 uur al vol is en vervolgens nog 2 volle dagen laadpaalkleeft (die hebben we hier dus ook regelmatig helaas)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Laatst online: 02-06 20:10
ron65 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 19:51:
[...]

Die kaart heb ik ook, 1 van ANWB, en 1 van mijn werkgever met bedrijfsnaam erop zelfs :)

Ik vind het gewoon netjes om te doen, socialer dan de prius die na 2 uur al vol is en vervolgens nog 2 volle dagen laadpaalkleeft (die hebben we hier dus ook regelmatig helaas)
De mensen die zo’n kaart gebruiken hebben hem eigenlijk niet nodig en de mensen die hem eigenlijk nodig hebben zullen hem nooit gebruiken en laten hun bak gewoon staan. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

JTHZZ schreef op woensdag 5 april 2023 @ 20:15:
[...]

De mensen die zo’n kaart gebruiken hebben hem eigenlijk niet nodig en de mensen die hem eigenlijk nodig hebben zullen hem nooit gebruiken en laten hun bak gewoon staan. Helaas.
Tsja..... ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15-04 21:05
ron65 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 19:51:
[...]

De huidige PHEV Volvo’s zijn pas na 5 uur laden vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

tdkvolvo schreef op woensdag 5 april 2023 @ 20:25:
[...]

Ja, oke, maar ik heb het over de generatie van de laatste 5 a 10 jaar. Dat er anno 2023 betere hybrides komen, dat kan.
Daar geldt dit dan niet voor, maar doorgaans is een prius of dat soort hybrides binnen 2 a 3 uur gevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
[...]

Zie nu dat de laad snelheid verhoogd is. 6,4. Was 3,7.
Dan is het zo’n 3 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23:31
Voorspellen wanneer de paal vrij is vind ik lastig.
Als ik begin met laden komt er een voorspelling die veel te krap is en die schuift tijdens het laden op in de tijd.
Toen ik de auto thuis aan de laadpaal de auto aansloot om 20:00 gaf hij aan 21:30 klaar te zijn.
Inmiddels is dat 21:43 geworden in de Volvo app.
Openbaar zakt het als er een tweede EV aan mijn paal komt laden.

Edit: En nu om 23:45 is het gereed 01:13 aan zulke voorspellingen heb je niks....

[ Voor 10% gewijzigd door Waterblok op 05-04-2023 23:45 ]

P8, 19 inch Continental, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Waterblok schreef op woensdag 5 april 2023 @ 21:15:
Voorspellen wanneer de paal vrij is vind ik lastig.
Als ik begin met laden komt er een voorspelling die veel te krap is en die schuift tijdens het laden op in de tijd.
Toen ik de auto thuis aan de laadpaal de auto aansloot om 20:00 gaf hij aan 21:30 klaar te zijn.
Inmiddels is dat 21:43 geworden in de Volvo app.
Openbaar zakt het als er een tweede EV aan mijn paal komt laden.
Vuistregel: 10-15% per uur gemiddeld behalve van 90 naar 100%, dat duurt bijna anderhalf tot 2 uur.

Dus als je van 60 naar 90 wilt laden, reken je twee uur
Wil je van 70 naar 100, dan reken je 3 uur

Ik ga wel eens om 8 uur naar de laadpaal, dan is die vrij, en als ik dan rond 30% zit weet ik dat ik 4 uur plus 2 uur bezig ben, 30-90 is vier uur, de laatste 10 twee uur. Dan is de wagen dus om 14 uur vol (100%).

En dan nog, komt het zelden helemaal uit.
Net wat je zegt, als er een ander komt staan gaat het trager
Gisteren bijvoorbeeld had ik dan weer eens een laadpaal alleen, begon om 18:25 met 44% en eindigde om 19:40 met 64%, dat is 17% per uur. Dan zou ik veel sneller klaar zijn. Maar die laatste procentjes naar de 100 zijn echt traag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMarkb
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-06 08:10
Mga1600 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 19:30:
[...]

Dit gaat over de garantie en het onderhoud van koop-auto’s en HenryP had het eerder over een abonnement. Voor abonnement auto’s geldt volgens mij dat het all-in is
Ah oké, ik dacht dat de vraag was wat Service, Tear en Wear inhoudt :)

Volvo C40 P8 Intro Edition (MY22)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
JTHZZ schreef op woensdag 5 april 2023 @ 20:15:
[...]

Klopt gedeeltelijk. Ik leg niet voor mezelf zo'n parkeerkaart op het dashboard, maar voor diegene die na mij wil laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
[...]
Een Outlander phev is met een 10A granny ook pas na 5 uur vol. Aan een AC laadpaal kan een Outlander max. op 16A laden en dan duurt het laden 3 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Vulcan750 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 23:05:
[...]

Een Outlander phev is met een 10A granny ook pas na 5 uur vol. Aan een AC laadpaal kan een Outlander max. op 16A laden en dan duurt het laden 3 uur.
Wat grannys betreft.. (ja ik heb er nu zelf ook één, maar dat is echt alleen voor noodgevallen en dan nog zal ik het amperage tot onder 10A beperken)
Lees deze eens
Waarom gesmolten meetstekker?

Hier is het probleem niet ontstaan door slecht materiaal, zowel de WCD als de meetplug konden 16A aan. Maar de granny die hierin zat heeft uren achter elkaar die 16A aangetikt, en op een overgang tussen stekkerpennen en een klem in een WCD is altijd een miniscule overgangsweerstand aanwezig.
Ook de zekering heeft niets gedaan omdat de grenswaarde van groter dan 16A niet werd bereikt.

De eerste uren niets aan de hand, de overgangsweerstand hindert de 16A stroom niet maar er vind wel warmteproductie plaats (een gloeilamp werkt ook op dit principe: een weerstand waar een stroom door loopt levert warmte op)
Die is in eerste instantie nog binnen de perken, maar doordat de bron blijft bestaan (de auto blijft langdurig aangesloten) loopt de temperatuur langzaam maar gestaag op en bereikt waarden die voor het materiaal problematisch worden. Daardoor neemt de overgansgweerstand wat toe, en daarmee de warmteontwikkeling ook. Dit proces gaat na enkele uren zichzelf dus versterken, tot het resultaat wat je in dat topic ziet.

Het is precies waarvoor men waarschuwt, en als er eenmaal wat materiaal degradatie is door eerdere laadbeurten, kan de volgende keer het proces versneld optreden.
Hou altijd die stekker in de gaten, het is zeer beslist het zwakke punt en de kans op brandrisico is hier hoger dan normaal, door het langdurige karakter van het gebruik.

We hebben dit al eens eerder besproken, ik weet dat velen het maar onbelangrijk vinden en het wel mee vinden vallen, en er zijn zat voorbeelden waarbij het inderdaad al jaren goed gaat, maar de kans op brand is hoger dan je denkt.
Wees je daar altijd van bewust als je een granny inzet, de granny zelf is niet de oorzaak, het is de WCD waar de granny ingaat die gewoon niet is ontworpen voor langdurig gebruik met hogere stroomsterkten.

Gewoon even ter info. Ik wens iedereen een veilig gebruik van zijn spullen toe namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
Mga1600 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 19:30:
[...]

Ik had het over koop-auto’s (die van mij is privé aangeschaft). Ik wil liever nu de duidelijkheid hebben, dan die pas toegelicht krijgen als ik de auto na de onderhoudsbeurt kom ophalen.

Kennelijk zitten er op een P8 nauwelijks onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn. Uit de folder haal ik: ruitenwissers, remschijven en remblokken en banden. Alleen die laatste vallen buiten het contract.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
HenryP schreef op woensdag 5 april 2023 @ 17:12:
[...]

Denk inderdaad dat je bij de dealer moet zijn.
Ik zou in ieder geval voor de aankoop van mijn nieuwe auto dit soort zaken willen weten voordat ik een krabbel zou zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
HenryP schreef op donderdag 6 april 2023 @ 02:56:
[...]

Ik had het over koop-auto’s (die van mij is privé aangeschaft). Ik wil liever nu de duidelijkheid hebben, dan die pas toegelicht krijgen als ik de auto na de onderhoudsbeurt kom ophalen.

Kennelijk zitten er op een P8 nauwelijks onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn. Uit de folder haal ik: ruitenwissers, remschijven en remblokken en banden. Alleen die laatste vallen buiten het contract.
Ja, de eventuele rest aan problemen zou onder garantie moeten vallen in die 3 jaar. En de ‘arbeidsuren’ zijn ook inclusief. (bij de beurt). Qua kosten zit je de eerste 3 jaar dus goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Venomer
ron65 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 21:38:
[...]

Vuistregel: 10-15% per uur gemiddeld behalve van 90 naar 100%, dat duurt bijna anderhalf tot 2 uur.

Dus als je van 60 naar 90 wilt laden, reken je twee uur
Wil je van 70 naar 100, dan reken je 3 uur

Ik ga wel eens om 8 uur naar de laadpaal, dan is die vrij, en als ik dan rond 30% zit weet ik dat ik 4 uur plus 2 uur bezig ben, 30-90 is vier uur, de laatste 10 twee uur. Dan is de wagen dus om 14 uur vol (100%).

En dan nog, komt het zelden helemaal uit.
Net wat je zegt, als er een ander komt staan gaat het trager
Gisteren bijvoorbeeld had ik dan weer eens een laadpaal alleen, begon om 18:25 met 44% en eindigde om 19:40 met 64%, dat is 17% per uur. Dan zou ik veel sneller klaar zijn. Maar die laatste procentjes naar de 100 zijn echt traag!
Ik heb op mijn iPhone een app waarmee je dit makkelijk uitrekent. Hij kan ook een alarm geven als de verwachte laadtijd voorbij is.
https://apps.apple.com/nl...oplaad-timer/id1502312657

Deze app houdt geen rekening met trager laden van 90% naar 100%, maar tot 90% werkt de app prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Venomer op 06-04-2023 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

[...]

Duidelijkheid is zeker anders, daarin blinken de Volvo handleidingen en documentjes niet uit.
Het zal er allemaal wel instaan ergens, maar het is een puzzel en het is vaak erg beknopt.

Als ik bijvoorbeeld een knopje zie en dit terug wil zoeken zou je een overzicht van het dashboard moeten kunnen vinden met per knopje een 1 regelige uitleg en verwijzing naar een pagina waar meer uitleg staat.
Dat is er dus niet, je moet echt de hele handleiding doorspitten in de hoop dat je de functie waar dat knopje bijhoort tegenkomt.
Heel eenvoudig voorbeeld, op de knoppenlijn waar ook de ontwaseming inzit zit uiterst rechts een temperatuur sensor, hoe vaak daar geen vragen over zijn, maar rechts ervan zit nog een vakje met een wit lijntje erin.. Die kom ik nergens tegen in de documentaties. Het heeft in de online handleiding gestaan, maar die is de laatste maanden sterk gewijzigd en zoeken erin is vrijwel onmogelijk geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Francisp1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:37
ron65 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 09:59:
[...]

Heel eenvoudig voorbeeld, op de knoppenlijn waar ook de ontwaseming inzit zit uiterst rechts een temperatuur sensor, hoe vaak daar geen vragen over zijn, maar rechts ervan zit nog een vakje met een wit lijntje erin.. Die kom ik nergens tegen in de documentaties. Het heeft in de online handleiding gestaan, maar die is de laatste maanden sterk gewijzigd en zoeken erin is vrijwel onmogelijk geworden.
Dat is een blind plaatje waar, in de vroegere sensus xc40’s de drive mode selector zat. Had wel een leuk plekje geweest voor een custom in te stellen sneltoets. Maar dat is niet echt de Volvo way 😅.

[ Voor 26% gewijzigd door Francisp1 op 06-04-2023 10:08 ]

Volvo C40 Recharge Twin Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
ron65 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 01:25:
[...]

Wat grannys betreft.. (ja ik heb er nu zelf ook één, maar dat is echt alleen voor noodgevallen en dan nog zal ik het amperage tot onder 10A beperken)

***Knip heel verhaal ***

Wees je daar altijd van bewust als je een granny inzet, de granny zelf is niet de oorzaak, het is de WCD waar de granny ingaat die gewoon niet is ontworpen voor langdurig gebruik met hogere stroomsterkten.

Gewoon even ter info. Ik wens iedereen een veilig gebruik van zijn spullen toe namelijk ;)
Ik heb 5 jaar lang mijn Outlander via een granny @10A opgeladen. Af en toe wel gecheckt qua warmte, een beetje lauw kon het stopcontact wel worden. Echter nooit gevaarlijk warm! Toch geef ik Ron wel gelijk dat je op moet passen. Mijn Outlander laadde in hooguit 5 uur op, maar onze XC40 kan misschien wel een etmaal aan de granny staan. Dat kon nog wel eens een risico zijn.
Mijn advies zou zijn om een granny alleen te gebruiken als het niet anders kan en de duur van opladen te beperken tot ongeveer max 6 uur. Dan is er genoeg geladen om een 50 à 60km te kunnen rijden naar een echt laadpunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lempke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06 16:53
Bij mijn XC40 van 01-2023 zijn gisteren de bovenste lagers in de veerpoten vervangen.
Deze lagers waren of van een slechte serie of verkeerd gemonteerd denk ik maar men gaf aan dat het een beperkte serie auto's was die dit probleem kon ondervinden.
Overigens dacht ik het 'bijgeluid' alleen van rechtsvoor te hebben gehoord maar na het vervangen en proefrijden gaf de chef werkplaats aan dat links ook bijgeluiden produceerde en hebben ze die ook vervangen.
Hij zoeft nu weer als nieuw (ach dat is 'ie eigenlijk nog steeds) zonder bijgeluiden.
De leenauto was een hele mooie S60, erg fijne auto ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Vulcan750 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:27:
[...]

Ik heb 5 jaar lang mijn Outlander via een granny @10A opgeladen. Af en toe wel gecheckt qua warmte, een beetje lauw kon het stopcontact wel worden. Echter nooit gevaarlijk warm! Toch geef ik Ron wel gelijk dat je op moet passen. Mijn Outlander laadde in hooguit 5 uur op, maar onze XC40 kan misschien wel een etmaal aan de granny staan. Dat kon nog wel eens een risico zijn.
Mijn advies zou zijn om een granny alleen te gebruiken als het niet anders kan en de duur van opladen te beperken tot ongeveer max 6 uur. Dan is er genoeg geladen om een 50 à 60km te kunnen rijden naar een echt laadpunt.
Zoals ik zei, het gaat heel lang gewoon goed, maar er is een risico.
Als je je ervan bewust bent helemaal prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Francisp1 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:05:
[...]

Dat is een blind plaatje waar, in de vroegere sensus xc40’s de drive mode selector zat. Had wel een leuk plekje geweest voor een custom in te stellen sneltoets. Maar dat is niet echt de Volvo way 😅.
De EV versie is gewoon in de basis de brandstof wagen he. Pas straks komen echt de specifieke EV Volvo's van de band, de nieuwe generatie. Die zullen dus ook al die zaken niet hebben die de brandstof versie wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veromor
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-06-2024
[...]

Tot nu toe geen rekening gezien als particulier en volgende week ga ik voor de 4e keer voor problemen en krijg ik zonder gezeur een vervang auto en wordt zelfs de auto nog even gewassen na afloop ;)

Banden reguliere slijtage is mij verteld door de dealer als ze zo ineens op zijn kan dat ook nog vergoed worden bij bijzondere omstandigheden. Spreek het af met je dealer en laat het op de offerte zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
goetfoud schreef op donderdag 6 april 2023 @ 06:32:
[...]

Denk inderdaad dat je bij de dealer moet zijn.
Ik zou in ieder geval voor de aankoop van mijn nieuwe auto dit soort zaken willen weten voordat ik een krabbel zou zetten.
Daar heb je helemaal gelijk in, maar gedane zaken…
Vandaar mijn achteraf-onderzoek.
Tot op heden nog geen reactie ontvangen van de dealer, dus daar volgende week maar eens tijd in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
Vulcan750 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:27:
[...]

Een granny wordt (en/of werd) gebruikt voor als je “elders” om stroom verlegen zit (bijvoorbeeld bij oma). Feit is dat er een hoop hobbyisten onder ons rondlopen en niet iedereen heeft voldoende kennis van elektriciteit. Het probleem is dan vaak niet de granny, maar de achterliggende elektra-infrastructuur. Een slechte verbinding in een verdeeldoos kan zomaar een probleem gaan worden als je daar gedurende langere tijd een flinke stroom doorheen trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

HenryP schreef op donderdag 6 april 2023 @ 19:35:
[...]

Een granny wordt (en/of werd) gebruikt voor als je “elders” om stroom verlegen zit (bijvoorbeeld bij oma). Feit is dat er een hoop hobbyisten onder ons rondlopen en niet iedereen heeft voldoende kennis van elektriciteit. Het probleem is dan vaak niet de granny, maar de achterliggende elektra-infrastructuur. Een slechte verbinding in een verdeeldoos kan zomaar een probleem gaan worden als je daar gedurende langere tijd een flinke stroom doorheen trekt.
Precies dat dus.

Ik ben ooit opgeleid in de sterkstroom installaties, daarna ook nog in klimaat installaties, brandveiligheid, beveiligingsinstallaties, meet en regelsystemen, thermografie, databussystemen, en de laatste tijd komt daar op alle vlakken duurzaamheid, circulaire economie en meer van dat soort zaken bij.
Permanente educatie heet dat, en na dik 40 jaar in de business en 40 jaar bijleren, krijg je daar aardig wat kennis mee en van al die installaties en technieken.

Vandaar dat ik zo huiverig ben voor Granny gebruik, Ik weet zo goed waar het wringt en wat er mis kan gaan dat ik het gebruik, ondanks dat fabrikanten zeggen dat het veilig is, zou afraden.
Ik zie dat mijn werkgever in de leaseregeling het gebruik ervan zelfs verbied juist ook vanwege die achterliggende installaties waarop ze geen invloed hebben, maar ze worden wel aangekeken als het net dan misgaat "want ja, die granny zat erin".
Ik begrijp dat prima. De Granny is niet het euvel, maar de installatie waar je hem op aansluit. Er is geen enkele WCD verkrijgbaar die 16A gedurende meer dan pakkembeet 8 uur onafgebroken aankan zonder risico op heet worden. Ze zijn er simpelweg niet op gebouwd. Je thuislaadstation is dat wel, en de laadpaal op straat ook.

Ja ik heb er nu eentje, zelf aangeschaft, maar het liefst blijft die altijd ongebruikt in de kofferbak liggen :)
Het is een laatste redmiddel, en niet meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
Ik volg dit topic al een hele tijd.
Volgens mij is dat granny onderwerp al meerdere keren uitvoerig besproken met elke keer dezelfde argumenten. Gebeurt bij meerdere onderwerpen. Veel herhalingen 😇

Prima hoor. Gewoon een constatering. Niet meer, niet minder. 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
tdkvolvo schreef op donderdag 6 april 2023 @ 22:25:
Ik volg dit topic al een hele tijd.
Volgens mij is dat granny onderwerp al meerdere keren uitvoerig besproken met elke keer dezelfde argumenten. Gebeurt bij meerdere onderwerpen. Veel herhalingen 😇

Prima hoor. Gewoon een constatering. Niet meer, niet minder. 😀
Net zoals dat het ook al meerdere keren gebeurd dat iemand daar dan weer op deze manier op reageert. Da’s dus ook een herhaling. Prima hoor ook gewoon een constatering…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
ron65 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 21:52:
Ik begrijp dat prima. De Granny is niet het euvel, maar de installatie waar je hem op aansluit. Er is geen enkele WCD verkrijgbaar die 16A gedurende meer dan pakkembeet 8 uur onafgebroken aankan zonder risico op heet worden.
Waarom zou je dan ook in godsnaam een granny op 16A zetten? :? Gewoon op de allerlaagste stand (kan je gewoon instellen in de auto) en dan kan je prima je auto een dagje laten bij druppelen. Precies waar dat ding dus voor bedoelt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op donderdag 6 april 2023 @ 23:30:
[...]

Waarom zou je dan ook in godsnaam een granny op 16A zetten? :? Gewoon op de allerlaagste stand (kan je gewoon instellen in de auto) en dan kan je prima je auto een dagje laten bij druppelen. Precies waar dat ding dus voor bedoelt is.
Tuurlijk, ik zal hem nooit maximaal zetten, maar er zullen er zijn die dat liefst wel doen.
Maar wat mij betreft blijft het net als de gevarendriehoek en de bandenhulpset, ongebruikt in de auto maar is er als het echt nodig is ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartelomeus
Ik had twee grannies, allebei versleten en aan ouderdom overleden. Neem geen nieuwe meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op donderdag 6 april 2023 @ 23:30:
[...]

De originele granny gaat niet hoger dan 13A. In de schukostekker zit volgens ‘geleerden’ een temperatuur voeler die de temperatuur van de WKD in de gaten houdt. Te warm: laden wordt gestopt. Daarom, zo werd mij uitgelegd, moet je nooit een verlengsnoer gebruiken.
Bovendien goed opletten dat je uitsluitend een goed geaard stopcontact gebruikt met aardlekschakelaar. Er is een video op YouTube waar ze een niet geaard stopcontact gebruiken en ze een flinke schok krijgen bij het aanraken van de auto (was geen Volvo, maar toch….)

[ Voor 17% gewijzigd door Mga1600 op 07-04-2023 08:47 ]

Pagina: 1 ... 161 ... 318 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"