Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op woensdag 2 november 2022 @ 08:52:
[...]

Vanaf mrt zijn ze verplicht te leveren en dat staat los van het of het wel of niet in de offerte/prijslijst stond. Het is een wettelijke verplichting..... je kunt er vrij veilig vanuit gaan dat het erop zit... Veel plezier straks!
Net afgehaald (fotos moet ik nog gaan maken, komt wel ergens komende week want werk gaat nu ook weer verder).
Inderdaad inclusief DAB+, MY23, en dus bijvoorbeeld géén leeslampjes achter vanwege de standaard bekleding. Toen ik hem bestelde was dat nog wel inbegrepen maar dat was MY22, en die werd kort daarna vervangen door MY23.

Stukje gereden en man, wat een fantastische wagen. Even wennen aan OPD, met name bij achteruit inparkeren want dan staat de wagen net te snel stil omdat je zoals gewend bent het gas loslaat. Met de oude wagen ging hij dan met ingetrapte koppeling net voorbij het vakje en nu stond ik er meteen dwars voor stil :D

OPD remt wel heel krachtig, zal nog even wennen zijn maar ik ben er wel fan van!

Bij afhalen deed de LTE het niet, de wagen is direct naar binnen gereden en de LTE is gereset, duurde echt slechts 3 minuten voor hij weer de werkplaats uitkwam met werkende verbinding. Alles gekoppeld en ook de app doet het in eenmaal top.
Wel waarschuwde men dat de Volvo afdeling die de online connecties verzorgt al enkele weken met vreemde storingen kampt, men vermoed kwade opzet van buitenaf omdat diverse servers na vreemde datastromen van buiten ineens plat gingen enkele weken terug. Daar wordt hard aan gewerkt.
Ook aan de playstore wordt gewerkt, maar zoals we hier al wel geconstateerd hebben, gaf deze man aan dat dit absoluut niet vlot gaat bij Volvo, maar geduld is een schone zaak.

Mijn eerste indruk na 20 km rijden, heel goed, wat een beest van een wagen. Trekt echt lekker op en rijdt heel prettig. Wel ondanks de winterbanden bij 100+ het gevoel alsof er ruw asfalt op de weg ligt, niet echt aanwezig maar een hele lichte trilling is als je er echt op let merkbaar. Als je er niet op let valt het niet eens op.

Dikke 10 voor deze wagen, en vanavond maar eens lekker uitproberen na werktijd :-)

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 15:41
Zuilen schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:05:
[...]

Kon je met één laadpas in de verschillende landen terecht, of gebruik je meerdere laadpassen?
Zelf heb ik een zakelijke laadpas van newmotion en ben volgend jaar ook van plan met de P8 naar Italie op vakantie te gaan, vandaar mijn belangstelling. Tot nu toe niet verder dan Duitsland en België geweest, waarbij de laadpas overigens prima functioneerde.
Kon gewoon de Leaseplan tag overal gebruiken. NL, Duitsland, Oostenrijk, en Italie. Nergens geweigerd. 4 verschillende aanbieders gehad, maar zoals gezegd overwegend Ionity genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 18:18
ron65 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:56:
[...]

Net afgehaald (fotos moet ik nog gaan maken, komt wel ergens komende week want werk gaat nu ook weer verder).
Inderdaad inclusief DAB+, MY23, en dus bijvoorbeeld géén leeslampjes achter vanwege de standaard bekleding. Toen ik hem bestelde was dat nog wel inbegrepen maar dat was MY22, en die werd kort daarna vervangen door MY23.

Stukje gereden en man, wat een fantastische wagen. Even wennen aan OPD, met name bij achteruit inparkeren want dan staat de wagen net te snel stil omdat je zoals gewend bent het gas loslaat. Met de oude wagen ging hij dan met ingetrapte koppeling net voorbij het vakje en nu stond ik er meteen dwars voor stil :D

OPD remt wel heel krachtig, zal nog even wennen zijn maar ik ben er wel fan van!

Bij afhalen deed de LTE het niet, de wagen is direct naar binnen gereden en de LTE is gereset, duurde echt slechts 3 minuten voor hij weer de werkplaats uitkwam met werkende verbinding. Alles gekoppeld en ook de app doet het in eenmaal top.
Wel waarschuwde men dat de Volvo afdeling die de online connecties verzorgt al enkele weken met vreemde storingen kampt, men vermoed kwade opzet van buitenaf omdat diverse servers na vreemde datastromen van buiten ineens plat gingen enkele weken terug. Daar wordt hard aan gewerkt.
Ook aan de playstore wordt gewerkt, maar zoals we hier al wel geconstateerd hebben, gaf deze man aan dat dit absoluut niet vlot gaat bij Volvo, maar geduld is een schone zaak.

Mijn eerste indruk na 20 km rijden, heel goed, wat een beest van een wagen. Trekt echt lekker op en rijdt heel prettig. Wel ondanks de winterbanden bij 100+ het gevoel alsof er ruw asfalt op de weg ligt, niet echt aanwezig maar een hele lichte trilling is als je er echt op let merkbaar. Als je er niet op let valt het niet eens op.

Dikke 10 voor deze wagen, en vanavond maar eens lekker uitproberen na werktijd :-)
Veel plezier en veel mooie en veilige kilometers gewenst. Check even de bandenspanning! Veel garage bedrijven hebben de neiging de banden snoeihard op te pompen, harder dan aanbevolen. De aanbevolen spanning (2.8) geeft wat mij betreft het fijnste weggedrag. Harder geeft trillingen meer door, zachter gaat ten koste van het strakke sturen.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Mga1600 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:35:
[...]

Veel plezier en veel mooie en veilige kilometers gewenst. Check even de bandenspanning! Veel garage bedrijven hebben de neiging de banden snoeihard op te pompen, harder dan aanbevolen. De aanbevolen spanning (2.8) geeft wat mij betreft het fijnste weggedrag. Harder geeft trillingen meer door, zachter gaat ten koste van het strakke sturen.
Dank voor de tip! ga ik zeker doen!

En de beloofde foto, frunk kapje staat iets open, dat was omdat ik die alvast ontgrendeld had (voor geval iemand scherp is en dit opmerkt :-) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n-RnzxxD7nMsqg_LC3kPcG9smdo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J0YE08uQUVZ3CukWscEWwaO6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door ron65 op 02-11-2022 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Had gister de winter sloffen eronder laten zetten. Of het een gevoel was of niet, maar het sturen leek een stuk lichter. Wellicht dat ze de winterbanden OF te hard opgepompt hebben OF mijn zomersloffen waren wat zachter dan 2.8. Het verbruik ligt overigens wel gelijk iets hoger met wintersloffen om.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
Mga1600 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:35:
[...]

ik heb op 3.0 gezet. Merk idd iets meer trilling, maar rijdt ook zuiniger..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
Juancho schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:03:
Had gister de winter sloffen eronder laten zetten. Of het een gevoel was of niet, maar het sturen leek een stuk lichter. Wellicht dat ze de winterbanden OF te hard opgepompt hebben OF mijn zomersloffen waren wat zachter dan 2.8. Het verbruik ligt overigens wel gelijk iets hoger met wintersloffen om.
dat verbruik hoger ligt hoeft helemaal niet aan je wintersloffen te liggen. Ik had ook hoger verbruik en dat zonder wintersloffen (lagere temp, nat wagdek, zeg het maar...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AGdesigns
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-11-2024

AGdesigns

7680wp

ron65 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:51:
[...]

Dank voor de tip! ga ik zeker doen!

En de beloofde foto, frunk kapje staat iets open, dat was omdat ik die alvast ontgrendeld had (voor geval iemand scherp is en dit opmerkt :-) )

[Afbeelding]
Schitterende wagen en uitvoering (niet erg onpartijdig haha) !
Maar een vraagje... wat bedoel je met geen leeslampje achterin ? Totaal GEEN licht voor de achterpassagiers :X ?
Onze kinderen hebben deze on onze V70 zeker in de winter vaak aan staan als het vroeg donker is. De wagen waar we in gereden hebben destijds (ook een plus) had dit gewoon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NicoB
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-06-2023
Ben ik de enige waarbij afgelopen maandag alle timers (climate en charging) een uur waren verschoven door de wintertijd?

Volvo XC40 Recharge Single motor Plus/19" 5-Spaaks Black / Diamond Cut lichtmetalen velgen met Recharge (All-Season) banden in bandenmaat 235/50 R19 voor en 255/45 R19 achter/Januari 2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:31
NicoB schreef op woensdag 2 november 2022 @ 18:45:
Ben ik de enige waarbij afgelopen maandag alle timers (climate en charging) een uur waren verschoven door de wintertijd?
Goed dat je het zegt. Aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
  • Laatst online: 27-05-2024
Morkie69 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:23:
[...]

Heb dit issue ook 2 keer gehad, maar dan is niet alleen TCAM reset via ontwasemingsknop genoeg. Schijnbaar moeten ze de module helemaal spanningsloos maken. ;)
Wat vinden jullie hiervan beste Volvo rijders?

Is het acceptabel dat je auto het wel eens compleet niet kan doen? Ik vind het een onwijs nare gedachte dat ik bij een noodgeval wel eens een auto kan hebben die het niet doet, of die de oprit met de andere auto’s blokkeert.

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 11:34
Zie dat de XC40 nog wel op het SEPP lijstje staat bij het RVO:
https://www.rvo.nl/subsidies-financiering/sepp/autolijst
Zou er dan toch nog subsidie te krijgen zijn?

In de markt voor Private Lease van de XC40 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 16:32
NicoB schreef op woensdag 2 november 2022 @ 18:45:
Nope, hier hetzelfde. Zowel het uitgesteld laden als het voorverwarmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
WildOne schreef op woensdag 2 november 2022 @ 21:36:
[...]

Nope, hier hetzelfde. Zowel het uitgesteld laden als het voorverwarmen
Wat gek. Bij mij waren ze juist 23 uur verschoven….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

AGdesigns schreef op woensdag 2 november 2022 @ 17:20:
[...]

Schitterende wagen en uitvoering (niet erg onpartijdig haha) !
Maar een vraagje... wat bedoel je met geen leeslampje achterin ? Totaal GEEN licht voor de achterpassagiers :X ?
Onze kinderen hebben deze on onze V70 zeker in de winter vaak aan staan als het vroeg donker is. De wagen waar we in gereden hebben destijds (ook een plus) had dit gewoon.
Inderdaad, achterin géén verlichitng. Wel in de kofferbak en voorin.
In de MY23 editie is dat wegbezuinigd bij de city carcoal bekleding die de standaard is. De leeslampjes achterin zijn onderdeel van verlichtingspack 2, die bij MY22 nog bij de standaard uitrusting zit, maar bij de MY 23 alleen bij alle stoelbekledingen behalve de city carcoal.
Iik de inlay is een zwarte strip met stadsplattegrond relief van Gothenburg, zonder verlichting. Ook de deurvakken zijn niet verlicht.
Ik bestelde destijds toen de MY23 specs nog niet bekend waren dus ik was ervanuit gegaan dat de verlichting er allemaal in zou zitten.
Ik vind het dan ook wel ietwat tegenvallen dat dit eruit gehaald is, maar aangezien mijn beide kinderen al meerderjarig zijn en vaak niet meer meegaan ga ik er niet wakker van liggen.
Maar pak de prijslijst MY 22 en MY23 erbij en kijk waar "verlichtingspack 2" in beide voorkomt, zit verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
ron65 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 21:52:
[...]

Inderdaad, achterin géén verlichitng. Wel in de kofferbak en voorin.
In de MY23 editie is dat wegbezuinigd bij de city carcoal bekleding die de standaard is. De leeslampjes achterin zijn onderdeel van verlichtingspack 2, die bij MY22 nog bij de standaard uitrusting zit, maar bij de MY 23 alleen bij alle stoelbekledingen behalve de city carcoal.
Iik de inlay is een zwarte strip met stadsplattegrond relief van Gothenburg, zonder verlichting. Ook de deurvakken zijn niet verlicht.
Ik bestelde destijds toen de MY23 specs nog niet bekend waren dus ik was ervanuit gegaan dat de verlichting er allemaal in zou zitten.
Ik vind het dan ook wel ietwat tegenvallen dat dit eruit gehaald is, maar aangezien mijn beide kinderen al meerderjarig zijn en vaak niet meer meegaan ga ik er niet wakker van liggen.
Maar pak de prijslijst MY 22 en MY23 erbij en kijk waar "verlichtingspack 2" in beide voorkomt, zit verschil in.
Eigenlijk belachelijk dat er zelfs geen centraal lampje is achterin, voor mij geen dealbreker maar toch dat op ën auto van >45k...
Dat de Gothenborg strip op het dashboard en de portieren niet verlicht zijn vind ik totaal niet erg.
Ik ben wel benieuwd hoe dit op het dashboard en portier eruit ziet. Zou je hier eens foto's van willen maken?
Op YouTube e.d. staan altijd de meest uitgebreide versies, nooit de iets eenvoudiger versies.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Vulcan750 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 22:08:
[...]

Eigenlijk belachelijk dat er zelfs geen centraal lampje is achterin, voor mij geen dealbreker maar toch.
Dat de Gothenborg strip op het dashboard en de portieren niet verlicht zijn vind ik totaal niet erg.
Ik ben wel benieuwd hoe dit op het dashboard en portier eruit ziet. Zou je hier eens foto's van willen maken? Op YouTube e.d. staan altijd de meest uitgebreide versies, nooit de iets eenvoudiger versies.
Ga ik doen, het is er nu wat donker voor, maar morgen zal ik hier even wat fotos van maken.

Je hebt wel een punt, ik ergerde me er ook aan dat alle reviews altijd met de meest uitgebreide versies zijn gemaakt en nooit met de minder uitgeruste modellen.
Leeslampje achterin is geen dealbreaker, maar wel heel erg jammer. Vooral omdat het er wel in zou zitten toen ik de bestelling plaatste.
Maar we weten allemaal welke verhalen er hier stonden eerder dit jaar, dat bestellingen werden geannuleerd en omgezet naar MY23, inclusief prijsverschillen.

Wat ik gewoon belangrijk vind is dat DAB+ er inzit, en de BLIS/ warmtepomp / PA opties die de Core uitvoering mist. Als die er uit waren gehaald had ik wel op de achterste benen gestaan van verontwaardiging ;-)
.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pluisie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-09 11:54
[...]

Eigenlijk belachelijk dat er zelfs geen centraal lampje is achterin, voor mij geen dealbreker maar toch dat op ën auto van >45k...
Ik ben wel benieuwd hoe dit op het dashboard en portier eruit ziet. Zou je hier eens foto's van willen maken?
Op YouTube e.d. staan altijd de meest uitgebreide versies, nooit de iets eenvoudiger versies.
Toevallig van de week een filmpje gevonden waarin eindelijk de basic (core) versie zonder opties uitgebreid te zien is.
Aangezien ik hier zelf ook erg nieuwsgierig naar was.

YouTube: Volvo XC40 Recharge Pure Electric (Single motor) Core - NUOVA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veromor
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-06-2024
Eerste lange rit. Met 99% weg en met 16% terug op bestemming. 285km afgelegd. Terug 20,4kw/100km. Hele fijne auto om snelweg ritjes te rijden zonder haast. Jammer was wel dat maps op de middendisplay opgegeven moment helemaal vast was gelopen. Stemcommando kon ik daar zo niet voor raden. Stoppen via apps had ik de wagen langs de kant moeten zetten.

Side note waarom gaan alle Belgen in hun vakantie naar de Efteling... en kan je bij openbare palen nergens terecht met een pinpas? Credit card gad ik thuis laten liggen dus daar bij laden ging niet gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 08:41

Rianata

Have you played Atari today?

Veromor schreef op woensdag 2 november 2022 @ 22:38:
Eerste lange rit. Met 99 weg met 16 terug op bestemming. 285km afgelegd. Hele fijne auto om snelweg ritjes te rijden zonder haast. Jammer was wel dat maps op de middendisplay opgegeven moment helemaal vast was gelopen. Stemcommando kon ik daar zo niet voor raden. Stoppen via apps had ik de wagen langs de kant moeten zetten.
Tijdens het rijden kun je entertainment systeem reset doen door de centrale knop onder het scherm ingedrukt te houden. Daarmee los je een hangende app mogelijk ook op.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Pluisie schreef op woensdag 2 november 2022 @ 22:37:
[...]

Toevallig van de week een filmpje gevonden waarin eindelijk de basic (core) versie zonder opties uitgebreid te zien is.

Wat betreft de sierinleg, goed beeld ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartelomeus
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-02 13:52
Pluisie schreef op woensdag 2 november 2022 @ 22:37:
[...]

En hier nog eentje, maar dan de C40

YouTube: Volvo C40 Model 2023 | Onyx Black Metallic

C40 P6 (ultimate my23) 19 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veromor
Pingu007 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:20:
Zie dat de XC40 nog wel op het SEPP lijstje staat bij het RVO:
https://www.rvo.nl/subsidies-financiering/sepp/autolijst
Zou er dan toch nog subsidie te krijgen zijn?

In de markt voor Private Lease van de XC40 ;-)
Ik vermoed van niet. Drempel is nog steeds 45k in 2023 en de xc is vanaf nu al 46,5. Weet niet of de januari verhoging daar al bij zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:25

Lancer

What the......

[b]Veromor in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"
Side note waarom gaan alle Belgen in hun vakantie naar de Efteling... en kan je bij openbare palen nergens terecht met een pinpas? Credit card gad ik thuis laten liggen dus daar bij laden ging niet gebeuren.
In NL kun je voor zover ik weet nergens laden met je pinpas of creditcard. Daar heb je of een laadpas voor nodig of een app. Daar is vast ergens al een draadje over

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
Veromor schreef op woensdag 2 november 2022 @ 23:31:
[...]

Ik vermoed van niet. Drempel is nog steeds 45k in 2023 en de xc is vanaf nu al 46,5. Weet niet of de januari verhoging daar al bij zit.
Raar dat de drempel niet mee omhoog gaat met de prijzen/inflatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:38
Pingu007 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 09:00:
[...]

Raar dat de drempel niet mee omhoog gaat met de prijzen/inflatie..
Dat is helaas met meer dingen zo. Bij ons op het werk stijgt de TCO (Total Cost of Ownership) ook niet mee met de inflatie, die dateert nog uit 2016. Nu het laatste jaar heel merkbaar, deze zomer bij het aanpassen van de leaseprijzen verdween zowat 3/4 van de elektrische wagens uit onze catalogus. De Volvo XC40 was veruit de enige die niet wijzigde qua leaseprijs, bijzonder...

Had normaal in januari een VW ID4 gehad maar door die aanpassing op 1 juli is het dus wachten tot mei op m'n XC40, als die geen vertraging oploopt...

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvroegop
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
Ik heb sinds een paar weken ruzie met Spotify. Een nummer los afspelen gaat niet. Hij vindt hem wel als ik zoek, maar als ik dan wil afspelen zie ik het 'standaard' scherm zonder album art en zonder dat hij hem afspeelt. Als ik een album zoek of een playlist zoek waar dat nummer op staat, en dan zelfde nummer aanklik in de lijst, speelt hij hem WEL af.

Dus: ik roep "Hey Google, speel Bohemian Rhapsody van Queen" dan doet hij niets. Als ik ik roep "Hey Google, speel A night at the opera van Queen" dan krijg ik het album en kan ik BR aanklikken in de lijst. Die dan keurig speelt.

Reset gedaan. Spotify ontkoppelt, opnieuw aangemaakt, cache geleegd en wat nog meer: niets schijnt te helpen.

Herkent iemand dit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rude-Dog
dvroegop schreef op donderdag 3 november 2022 @ 13:27:
Ik heb sinds een paar weken ruzie met Spotify. Een nummer los afspelen gaat niet. Hij vindt hem wel als ik zoek, maar als ik dan wil afspelen zie ik het 'standaard' scherm zonder album art en zonder dat hij hem afspeelt. Als ik een album zoek of een playlist zoek waar dat nummer op staat, en dan zelfde nummer aanklik in de lijst, speelt hij hem WEL af.

Dus: ik roep "Hey Google, speel Bohemian Rhapsody van Queen" dan doet hij niets. Als ik ik roep "Hey Google, speel A night at the opera van Queen" dan krijg ik het album en kan ik BR aanklikken in de lijst. Die dan keurig speelt.

Reset gedaan. Spotify ontkoppelt, opnieuw aangemaakt, cache geleegd en wat nog meer: niets schijnt te helpen.

Herkent iemand dit?
Precies hetzelfde hier. Ik speel meestal playlist "liked songs" en laat dat lopen, maar afgelopen week wilde ik een paar keer een specifiek nummer opzoeken gedurende de vakantietrip. Kreeg precies dit gedrag idd. "nummers" werkte niet, top resultaten bovenaan werkte niet, alleen het album openen en dan het nummer aantikken werkte volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
Heeft iemand inzicht in de gemiddelde "brandstof" kosten per km met alleen publiek laden voor de XC40?
Thx

[ Voor 5% gewijzigd door Pingu007 op 03-11-2022 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvroegop
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
Pingu007 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:42:
Heeft iemand inzicht in de gemiddelde "brandstof" kosten per km met alleen publiek laden voor de XC40?
Thx
Prijzen voor publiek laden varieren enorm van aanbieder tot aanbieder, en van laadpas tot laadpas. Je kunt afhankelijk van je laadpas op hetzelfde punt enorme verschillen in prijzen hebben.

Snelladen (of: DC laden) is een factor 3 a 4 duurder dan normaal laden (of: AC laden).

Daarnaast: het verbruik van je auto kan varieren van ong. 18kWh - 28 kWh (of veel hoger als je een aanhanger meeneemt of erger nog: een caravan).

Met andere woorden: ja, gemiddeld is het uit te rekenen maar hou dan rekening met een marge van + of - 75%

Maar ik wil niet de flauwste zijn:
Verbruik: 25 Kw / 100km
Prijs met AC: 0,35 euro per kwH

Kosten per kilometer aan stroom alleen: 8,75 ct...

[ Voor 14% gewijzigd door dvroegop op 03-11-2022 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
dvroegop schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:46:
[...]

Prijzen voor publiek laden varieren enorm van aanbieder tot aanbieder, en van laadpas tot laadpas. Je kunt afhankelijk van je laadpas op hetzelfde punt enorme verschillen in prijzen hebben.

Snelladen (of: DC laden) is een factor 3 a 4 duurder dan normaal laden (of: AC laden).

Daarnaast: het verbruik van je auto kan varieren van ong. 18kWh - 28 kWh (of veel hoger als je een aanhanger meeneemt of erger nog: een caravan).

Met andere woorden: ja, gemiddeld is het uit te rekenen maar hou dan rekening met een marge van + of - 75%

Maar ik wil niet de flauwste zijn:
Verbruik: 25 Kw / 100km
Prijs met AC: 0,35 euro per kwH

Kosten per kilometer aan stroom alleen: 8,75 ct...
1000km per maand
50% korte stukjes/50% snelweg
Geen aanhanger/caravan en/of zware belading
Gemiddelde rijstijl ;-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

[...]

paar snelle fotos,kom er niet echt aan toe vandaag maar had wat beloofd ;-)
Je kunt er heel ver op inzoomen overigens, maar ze zijn in haast genomen en ik ben daarbij ook door mijn bovenrug gegaan gisteren dus ik kan me niet lekker draaien om de juiste fotos te maken.. beetje pijnlijk. Gebeurt me wel vaker, duurt een paar dagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kA94AywkOxYx3_T5Fnjd9UBNtzI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8WNrWaaC2zgUBDVz7LTaQ5gJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nt3a5HOVe8SqZbWSyBTQQKNPSnE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cLQDrjcmtUyvFHGJ2T4Pwq8P.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4koq2c-rNPsxzMByOWu6JnZEu5w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DbJC9i6pzM3ox0w6fRUJdL1q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uLJYdoeJwlfMA9c8xJAQ-JwB0Cs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tigdxU4tBlGIg1fdwoDbD8xx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DLa_HAOLH-qL40jnGSvpay5pxzs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dw6OzTsCrKBS7pI0nrFQTJs5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lruRyxeevdxLNNn6o5DwNofml-8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H3djlgXlHw4LsmHtM2ZkdNMZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ifesdmcuykQkz4kZgvdJPNTcqI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LYc5cHQcJyiHav9eDDx8K3hP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door ron65 op 03-11-2022 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rude-Dog
Ik vind het nog steeds belachelijk dat de enige 12 volt aansluiting die ik heb, voorin bij de bestuurder zit.
Achter heb je alleen 2 x USB-C, en in de koffer heb je niks. P6 MY23 Ultimate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Nu online
@ron65 bedankt, ziet er mooi uit! Ik vind dit persoonlijk mooier dan het glimmende blokjespatroon wat je meestal ziet. Ook fijn dat de Gothenborg strips niet verlicht zijn, veel rustiger zo. 😊👍
(en geen zoemende lampjes ook 😉 )

[ Voor 8% gewijzigd door Vulcan750 op 03-11-2022 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:57
dvroegop schreef op donderdag 3 november 2022 @ 13:27:

Herkent iemand dit?
Jup heb dit ook.. super irritant

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Rude-Dog schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:35:
Ik vind het nog steeds belachelijk dat de enige 12 volt aansluiting die ik heb, voorin bij de bestuurder zit.
Oh is dat zo bij alle XC40's? Daar heb ik niet op gelet bij de dealer omdat ik er zo van uitga dat dat standaard is tegenwoordig. In de zomer pak ik dikwijls de koelbox mee in de koffer, aangesloten op de 12v.

Onbegrijpelijk eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
Lancer schreef op donderdag 3 november 2022 @ 08:56:
[...]

In NL kun je voor zover ik weet nergens laden met je pinpas of creditcard. Daar heb je of een laadpas voor nodig of een app. Daar is vast ergens al een draadje over
Dat klopt niet. Veel snellaadstations kun je ook met qr code activeren en dan met diverse betaalmethoden (waaronder creditcard) betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veromor
Kammika schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:19:
[...]

Dat klopt niet. Veel snellaadstations kun je ook met qr code activeren en dan met diverse betaalmethoden (waaronder creditcard) betalen
Kon idd met een QR code naar de Charge Point App alleen kwam ik er ter plekke achter dat die app dan weer niet met Google pay pin pas/betaalkaart optie kon alleen met een credit card. En die lag thuis. Nu een Shell laadpas besteld. Omdat die eenvoudig te bestellen was vanuit de prima app. Credit card is ook gekoppeld aan Google pay mocht het nodig zijn. Dat laadpas topic was wel ok. Volvo had nog die actie van plugsurf alleen haakte ik af op hun onduidelijke website en zal amper snelladen.

Jedlix appje trouwens werkt ook prima met de Easee lader trouwens van de Volvo actie. Toch weer een cent per kwh!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Veromor
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q-JgI08gNx-ttbpjSCdMorxbboE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XTFyhODXidyw73NMVWNmkTX0.jpg?f=fotoalbum_large had hier nog geen foto gepost dus bij deze nog. Als iemand nog detail foto's wilt om een knoop door te hakken laat maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Vulcan750 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:37:
@ron65 bedankt, ziet er mooi uit! Ik vind dit persoonlijk mooier dan het glimmende blokjespatroon wat je meestal ziet. Ook fijn dat de Gothenborg strips niet verlicht zijn, veel rustiger zo. 😊👍
(en geen zoemende lampjes ook 😉 )
YW, en ik heb er ook de bekleding bijgezet, dat Gothenburg layout stripje is gekoppeld aan de city cargoal bekleding die standaard in de wagen zit.

De city cargoal heeft welkomstverlichting en leeslampje voor, en kofferbakverlichting links/rechts met extra licht in de achterkleprand.
Wanneer je 1 van de andere bekledingen kiest (en uiteraard daarvoor bijbetaalt), heb je bovenop bovenstaande die verlichte sierstrip erin, maar heb je ook sfeerverlichting overal, portiervak verlichting en leeslampjes achter.

Ik vind het jammer dat dit niet bekend was toen ik bestelde, toen zou die verlichting overal gewoon standaard zitten. Als ik toen geweten had dat ze dat 3 maanden daarna zouden aanpassen had ik niet voor de onyx black gegaan, maar standaard lak aangehouden en andere bekleding gekozen.

Nu dacht ik dat ik al die verlichting zou hebben, en koos de metalic onyx black omdat we hier nogal veen last ven vogels hebben die bij voorkeur op autos scheiten.
Vanochtend, de auto nog geen 24 uur in bezit, zaten er al vier van die ellendige strontplekken op dak en motorkap. Maakt niet uit waar je parkeert.
Metallic is net wat beter beschermd tegen die troep, dus ik dacht en verlichting en mooie lak te hebben. Helaas besloot Volvo dus anders kort na bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Lullige is dat er wel 12V aansluiting wordt genoemd in de kofferbak in de laatste prijslijsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
ron65 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 21:26:
[...]

Lullige is dat er wel 12V aansluiting wordt genoemd in de kofferbak in de laatste prijslijsten.
Ja, in prijslijsten van niet EV en prijzen van andere landen stond hij ook gewoon. Ik ga toch nog eens informeren, mis hem wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Largamelion schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:15:
[...]
Oh is dat zo bij alle XC40's? Daar heb ik niet op gelet bij de dealer omdat ik er zo van uitga dat dat standaard is tegenwoordig. In de zomer pak ik dikwijls de koelbox mee in de koffer, aangesloten op de 12v.

Als je zelf bij de dealer bestelt heb je voordeel dat je dit soort opties kunt bespreken. Zit het er niet standaard meer in, kun je overwegen tegen bijbetaling het er weer in te laten zetten. Precies wat ze willen, verdienen ze aan.
Wanneer je echter via een leasemaatschappij bestelt, ben je vaak afhankelijk van een aantal keuzeopties in een portal, en dan zijn juist dit soort extratjes niet los bij te voegen.
Denk aan de 12V kofferbak, rubber vloermatten, Verlichtingspack2 (sinds MY23 niet meer standaard bij city cargoal bekleding) en zo nog wel wat meer zaken.

Naja, ondanks de missende 12v en de best wel moois sfeerverlichting en leeslampjes achter die missen, heb ik gewoon een prachtige wagen opgehaald gisteren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 20:17
Largamelion schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:15:
[...]

De 12V aansluiting in de kofferbak was eerst wel standaard. Bij mij zit die er wel in.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Venomer schreef op donderdag 3 november 2022 @ 21:54:
[...]

De 12V aansluiting in de kofferbak was eerst wel standaard. Bij mij zit die er wel in.
Ja dat is echt met het chiptekort gekomen. Ineens hebben ze die even van de lijst gehad, net als DAB+...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Rude-Dog schreef op donderdag 3 november 2022 @ 21:56:
[...]

Ja dat is echt met het chiptekort gekomen. Ineens hebben ze die even van de lijst gehad, net als DAB+...
DAB+ wordt gewoon weer geleverd, maar er is inderdaad een serie waar het niet inzat begin dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
ron65 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 22:28:
[...]

DAB+ wordt gewoon weer geleverd, maar er is inderdaad een serie waar het niet inzat begin dit jaar.
Volgens mij zit in de auto's die je nu bestelt ook weer gewoon 12v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Nu online
ron65 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 21:24:
[...]

Nu dacht ik dat ik al die verlichting zou hebben, en koos de metalic onyx black omdat we hier nogal veen last ven vogels hebben die bij voorkeur op autos scheiten.
Vanochtend, de auto nog geen 24 uur in bezit, zaten er al vier van die ellendige strontplekken op dak en motorkap. Maakt niet uit waar je parkeert.
Metallic is net wat beter beschermd tegen die troep, dus ik dacht en verlichting en mooie lak te hebben. Helaas besloot Volvo dus anders kort na bestelling.
Volgens mij is dat achterhaald, standaard lak wordt bij Volvo tegenwoordig ook afgewerkt met een blanke laklaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Rude-Dog schreef op donderdag 3 november 2022 @ 22:40:
[...]

Dat geloof ik niet, maar her is wel voorbereid. Zekeringplaats 4 onder de motorkap….. dan zal de kabel naar achteren er ook wel liggen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4qjaKxaG7iELSUcRCmV9SWlQ2Q0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5fobH9r21VtKnonItGvog21y.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Rude-Dog schreef op donderdag 3 november 2022 @ 22:40:
[...]

Misschien bestelde wagens wel, maar mijne is gisteren geleverd zonder 12v punt in de kofferbak, wel mét DAB+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Vulcan750 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 22:56:
[...]

Volgens mij is dat achterhaald, standaard lak wordt bij Volvo tegenwoordig ook afgewerkt met een blanke laklaag.
Yep, maar toen ik me dat realiseerde en bedacht dat ik dan beter een andere stoelbekleding had kunnen kiezen voor dat budget, was wijzigen al niet meer mogelijk. Mooi voor de volgende keer, over 5 jaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKIKK
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18-09 21:38

SKIKK

Bedrijfsaccount SKIKK
Venomer schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 18:17:
[...]

Is dat zo’n paal die “geknepen” wordt tijdens de avondspits?
Een paal met loadbalancer misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKIKK
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18-09 21:38

SKIKK

Bedrijfsaccount SKIKK
Kammika schreef op woensdag 2 november 2022 @ 08:52:
[...]

hoe heb je die binnengekregen: Dealer of OTA?
Ook benieuwd naar, hier nog steeds niets, maar https://www.facebook.com/...9/posts/5516499961719196/ sinds 24-10 staat die al online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
[...]

Heb even de offerte erbij gehaald en er staat niets in over de 12V aansluiting(en) en op de website van Volvo vind ik er ook niets over terug. DAB+ is wel aanwezig alsook interieurverlichting Plus, maar bij dat laatste spreekt men enkel over sfeerverlichting, make-up verlichting vooraan en verlichting in de koffer, dus niets voor de 2e rij.

Zie nu ook dat er vanaf de Core versie 3 jaar Digital Services is inbegrepen (Google Assistant, Google Maps), ik vermoed dan dat dat SIM-kaart + abo is? Wel raar dat men over 3 jaar spreekt want op de site lees ik dit:

Data-abonnement voor Google Services (indien van toepassing op de gekozen motorisatie): De prijs van de wagen is inclusief toegang tot de volgende digitale diensten en dit voor een periode van 4 jaar (1 jaar voor wagens van modeljaar 2023 in uitrustingsniveau Essential) vanaf activatie van het data-abonnement: Google Assistant, Google Maps, Google Play Store, de functies op afstand in de Volvo Cars app en het dataverbruik voor de hiervoor vermelde diensten. Na deze periode zal tegen betaling een verlenging of hernieuwing van het abonnement worden aangeboden aan de eigenaar en/of geregistreerde bestuurder van het voertuig.

[ Voor 42% gewijzigd door Largamelion op 04-11-2022 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
P8 (dec 2020) hier. Ik heb wel een plug-in de kofferbak. Overigens is die usb-c achterin prima te doen. Kwestie van een paar kabeltjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 15:24
Veromor schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:56:
[Afbeelding] had hier nog geen foto gepost dus bij deze nog. Als iemand nog detail foto's wilt om een knoop door te hakken laat maar weten.
Mooi wel zo in het wit, nog niet eerder gezien.
Laat hem er net ff wat moderner uitzien. Zag laatst ook een c40 staan in andere kleur, keek ik zo voorbij saai. Maar dan is dit een stuk beter

Tav vraag voor software update, idd via ota binnen gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
[...]

Toen ik mijn C40 bestelde was er een optielijst (heb hem nog wel ergens) waarin stond dat mijn C40 ook een verwarmde achterbank zou hebben. Ook dit is niet geleverd uiteindelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
ergodyne1 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:26:
[...]

Toen ik mijn C40 bestelde was er een optielijst (heb hem nog wel ergens) waarin stond dat mijn C40 ook een verwarmde achterbank zou hebben. Ook dit is niet geleverd uiteindelijk.
Die was inderdaad in my21 te bestellen, mijn XC40 heeft die ook. Maar ook een elektrische voorruit verwarming bijvoorbeeld was toen een optie (niet dat ik die ooit gebruikt heb). Daarentegen was de warmtepomp niet standaard en moest apart betaald moest worden evenals een alarm bijvoorbeeld.

Net als de meeste andere merken is volvo bezig geweest het aantal varianten te beperken door meer standaard pakketten samen te stellen die de grootste vraag afdekken. Daarmee komt het K.O.O.P. (Klanten Order Ontkoppel Punt) verder weg te liggen waardoor de waaier aan uitvoeringen veel smaller blijft en tot een paar zaken beperkt wordt. Daarmee is de foutkans en administratieve last kleiner. De droom van iedere fabrikant……

[Of zo als mijn dealer ooit vertelde (die op een andere locatie ook dealer was van Alfa Romeo en van Saab): als ik een Volvo in bestelling geef, klopt de levering vrijwel zonder uitzondering met de bestelling. Als ik een Alfa Romeo doorgeef is het altijd maar weer afwachten wat er geleverd gaat worden, en als ik een SAAB bestel weet ik niet eens zeker of er überhaupt geleverd gaat worden. …..]

[ Voor 31% gewijzigd door Mga1600 op 04-11-2022 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Ik vind dat allemaal toch een beetje vaag hoor. Je hebt een standaard overzicht in je offerte, vrij summier...en dan moet je maar zien wat er al dan niet uit het detail is gesloopt. Ik was onaangenaam verrast dat ik geen 12v in de koffer heb. Vind dat echt kansloos bij een auto in dit segment. Komt ook omdat de MY22 order er uit was gegooid en op MY23 was gezet door Volvo waardoor het overzicht sowieso een beetje verdween. Zelfs dingen van de optielijst wist de dealer niet zeker of het ging komen of niet.
Ik begrijp supply chain problemen maar voelt toch een beetje of ze arbitrair dingen achterwege hebben gelaten om auto's maar de deur uit te krijgen. Ik ben benieuwd of ik de 12v kabel/voorbereiding wel heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Nu online
ron65 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 23:47:
[...]

Yep, maar toen ik me dat realiseerde en bedacht dat ik dan beter een andere stoelbekleding had kunnen kiezen voor dat budget, was wijzigen al niet meer mogelijk. Mooi voor de volgende keer, over 5 jaar :P
Ik kan je onderstaande autoshampoo en wax bijxonder aanbevelen. Super goed spul en makkelijk aan te brengen. Er hecht niks meer aan je autolak. Vogelpoep moet je natuurlijk nog steeds geen weken laten zitten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xwLN4AOGd7unRPwHl_x9iLbdXqA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ayWRMuIg1Asjy0nKT9Hzs1eP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
[...]

Wel voor betaald uiteindelijk? Zou tamelijk bizar zijn.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
Rude-Dog schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 10:23:
Ik vind dat allemaal toch een beetje vaag hoor. Je hebt een standaard overzicht in je offerte, vrij summier...en dan moet je maar zien wat er al dan niet uit het detail is gesloopt. Ik was onaangenaam verrast dat ik geen 12v in de koffer heb. Vind dat echt kansloos bij een auto in dit segment. Komt ook omdat de MY22 order er uit was gegooid en op MY23 was gezet door Volvo waardoor het overzicht sowieso een beetje verdween. Zelfs dingen van de optielijst wist de dealer niet zeker of het ging komen of niet.
Ik begrijp supply chain problemen maar voelt toch een beetje of ze arbitrair dingen achterwege hebben gelaten om auto's maar de deur uit te krijgen. Ik ben benieuwd of ik de 12v kabel/voorbereiding wel heb.
Of je er blij van wordt is wat anders, maar als Volvo jouw actief gemeld heeft dat ze nu MY23 ipv MY22 leveren zou ik je aanraden de bijbehorende prijslijst (en dus wat erop zit goed te bestuderen).

Als daar zaken op missen die je wel graag wilt hebben moet je er nu op reageren. Overigens zijn er dan niet heel veel opties: Want:
1. Wat daarop staat vind je prima, dus je laat doorgaan en mag verwachten dat je krijgt wat op die prijslijst stond
2. Wat daarop staat (vb missende 12V aansluiting) vind je niet prima, dan moet je dat nu aankaarten bij Volvo. En dan zijn er weer 2 opties: Of je wordt het eens met je dealer hoe je daar mee omgaat. Of je wordt het niet eens, en dan is eigenlijk het enige wat je kunt dan nu annuleren (omdat volvo niet meer kan leveren wat jij besteld hebt maak je het ongedaan...) Bij oplevering kun je er niks meer mee, omdat Volvo jou op tijd gemeld heeft dat jij een ander model krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
[...]

Als ik naar de folder van de C40
Intro edition kijk zie ik geen achterbank verwarming staan……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
Juancho schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 11:24:
[...]

Wel voor betaald uiteindelijk? Zou tamelijk bizar zijn.
Tja, het is een discutabel verhaal. Ik heb niet een complete optielijst waar een handtekening onderstaat. Destijds kon ik kiezen uit het eerste model C40 met kleine of grote wielen, een trekhaak en in het blauw of groen... meer niet. De optielijst stond online op de net verschenen C40 configuratiesite. Hierin stond, verwarmde achterbank. Die zit er niet in. Ik heb er geen werk van gemaakt, je wint zoiets nooit. De dealer heeft de auto afgeleverd, daarna ben je werkelijk niks meer waard voor zo'n verkopende partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
Mga1600 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 13:07:
[...]

Als ik naar de folder van de C40
Intro edition kijk zie ik geen achterbank verwarming staan……
Ik heb foto's van de optielijst ergens, daar staat het zeker op. Maar ik ga er niet naar zoeken als je het niet erg vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Kammika schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 12:23:
[...]

Of je er blij van wordt is wat anders, maar als Volvo jouw actief gemeld heeft dat ze nu MY23 ipv MY22 leveren zou ik je aanraden de bijbehorende prijslijst (en dus wat erop zit goed te bestuderen).

Als daar zaken op missen die je wel graag wilt hebben moet je er nu op reageren. Overigens zijn er dan niet heel veel opties: Want:
1. Wat daarop staat vind je prima, dus je laat doorgaan en mag verwachten dat je krijgt wat op die prijslijst stond
2. Wat daarop staat (vb missende 12V aansluiting) vind je niet prima, dan moet je dat nu aankaarten bij Volvo. En dan zijn er weer 2 opties: Of je wordt het eens met je dealer hoe je daar mee omgaat. Of je wordt het niet eens, en dan is eigenlijk het enige wat je kunt dan nu annuleren (omdat volvo niet meer kan leveren wat jij besteld hebt maak je het ongedaan...) Bij oplevering kun je er niks meer mee, omdat Volvo jou op tijd gemeld heeft dat jij een ander model krijgt...
Heb je volledig gelijk in. Ik bedoelde meer te zeggen dat de zaken door elkaar gingen lopen omdat er ook nog een leasemaatschappij tussen zat - en Volvo heeft destijds niet eens aan mij doorgegeven dat mijn MY22 order was gecancelled - Ik belde of de levering inderdaad over 2 weken zou zijn zoals afgesproken, en toen moest ik er zelf achter komen dat ze MY22 dus naar MY23 hadden omgezet. Dan is dat voor hun een 1:1 Ultimate spec die ze gewoon opnieuw inschieten, maar daar zit dus detail achter. Ik heb uiteraard naar dat detail gevraagd, maar je moet dan dus idd heel, heel nauwkeurig alles nalopen anders mis je zo iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 12:45
ergodyne1 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 13:09:
[...]

Tja, het is een discutabel verhaal. Ik heb niet een complete optielijst waar een handtekening onderstaat. Destijds kon ik kiezen uit het eerste model C40 met kleine of grote wielen, een trekhaak en in het blauw of groen... meer niet. De optielijst stond online op de net verschenen C40 configuratiesite. Hierin stond, verwarmde achterbank. Die zit er niet in. Ik heb er geen werk van gemaakt, je wint zoiets nooit. De dealer heeft de auto afgeleverd, daarna ben je werkelijk niks meer waard voor zo'n verkopende partij.
Het wordt vooral verwarrend als je dan gaat kijken naar de Nederlandstalige handleiding (online) voor bijvoorbeeld MY23. Daar staan dingen in zoals inderdaad verwarmde achterbank maar ook HomeLink voor je garagepoort (er staat wel een info-icoon bij om te vertellen dat dit opties zijn).

Ik was er eerlijk gezegd een beetje vanuit gegaan dat dit allemaal op de mijne ging zitten. In vele buitenlandse YouTube reviews zie je namelijk ook knoppen voor achterbank verwarming. Maar vorige maand even navraag gedaan en blijkt dat deze dingen vandaag de dag niet beschikbaar zijn voor BE/NL markt.

Spijtig, maar ik ga er nu ook geen probleem van maken bij de dealer.

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
nujtrug schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 13:33:
[...]

Het wordt vooral verwarrend als je dan gaat kijken naar de Nederlandstalige handleiding (online) voor bijvoorbeeld MY23. Daar staan dingen in zoals inderdaad verwarmde achterbank maar ook HomeLink voor je garagepoort (er staat wel een info-icoon bij om te vertellen dat dit opties zijn).

Ik was er eerlijk gezegd een beetje vanuit gegaan dat dit allemaal op de mijne ging zitten. In vele buitenlandse YouTube reviews zie je namelijk ook knoppen voor achterbank verwarming. Maar vorige maand even navraag gedaan en blijkt dat deze dingen vandaag de dag niet beschikbaar zijn voor BE/NL markt.

Het is wel teleurstellend. Maar dat komt ook omdat er overal informatiebronnen beschikbaar zijn. Ook weer lastig voor de dealer wanneer iemand een auto kiest gebaseerd op een US optielijst bijvoorbeeld...

Ik zal hier wel bij het bestellen van een volgende auto beter opletten (geen Volvo iig >:) ) Optielijst, printen, handtekening van beide partijen eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Vulcan750 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 10:59:
[...]

Ik kan je onderstaande autoshampoo en wax bijxonder aanbevelen. Super goed spul en makkelijk aan te brengen. Er hecht niks meer aan je autolak. Vogelpoep moet je natuurlijk nog steeds geen weken laten zitten.
[Afbeelding]
Staat genoteerd op het wensenlijstje. Dank voor deze tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 12:23:
[...]

Probleem is dat in de prijslijst / optielijst voor de MY23 nog steeds een 12v aansluiting in de kofferbak wordt genoemd als standaard aanwezig

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d5AwkFuT5EZFuMciRl1Ll5IFZAk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kycwOZyGyaHVU7FzZqHoP024.jpg?f=fotoalbum_large

Je zou er dus op kunnen staan dat ze die alsnog aanbrengen.
Als je een koelbox gebruikt is de usb-c poort bij de achterbank natuurlijk ongeschikt, en dan zou ik er toch eens achteraan gaan. Tweede reden om er een te willen: als je je achterbanden moet oppompen met de meegeleverde compressor is een 12v puntje daar toch wel erg makkelijk.. om maar wat te benoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
ah ja al die info van Volvo zelf slaat bij de XC40/C40 nergens op. 2 jaar geleden bij de lancering was het al drama, daar werden stukken van de brandstof XC40 met EV XC40 door elkaar gehaald. En nu dit allemaal weer. Tis wat dat betreft echt dramatisch bij Volvo. Je zou denken, zo moeilijk is dat stukje documentatie niet. Als je het maar bij houdt en voor brandstof/EV uit elkaar trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
ron65 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:23:
[...]

Probleem is dat in de prijslijst / optielijst voor de MY23 nog steeds een 12v aansluiting in de kofferbak wordt genoemd als standaard aanwezig

[Afbeelding]

Je zou er dus op kunnen staan dat ze die alsnog aanbrengen.
Als je een koelbox gebruikt is de usb-c poort bij de achterbank natuurlijk ongeschikt, en dan zou ik er toch eens achteraan gaan. Tweede reden om er een te willen: als je je achterbanden moet oppompen met de meegeleverde compressor is een 12v puntje daar toch wel erg makkelijk.. om maar wat te benoemen.
Maar dan snap ik je klaagzang ook niet meer. Kennelijk vind je het prima dat ze de een voor ander hebben omgeruild. ga dan niet zitten klagen op een forum. Je kunt niet verwachten dat je bij de afwijkingen tov prijslijst alles wat je extra hebt gewoon te mogen gebruiken en wel gaan klagen dat er dan wat anders niet op zit. Lullig voor Volvo en de dealer die geleverd heeft…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
nujtrug schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 13:33:
[...]

Hoezo spijtig je kunt toch niet naar een review van een buitenlands model op YouTube kijken en dan zomaar verwachten dat dat hier geleverd wordt? Er is een reden dat Volvo naar die prijslijst verwijst voor de uitrusting die je kan verwachten

Ook hier: beetje lullig voor je dealer om daar dan op een forum over te gaan zitten klagen als je zelf niet goed gekeken hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
Rude-Dog schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 13:14:
[...]

Heb je volledig gelijk in. Ik bedoelde meer te zeggen dat de zaken door elkaar gingen lopen omdat er ook nog een leasemaatschappij tussen zat - en Volvo heeft destijds niet eens aan mij doorgegeven dat mijn MY22 order was gecancelled - Ik belde of de levering inderdaad over 2 weken zou zijn zoals afgesproken, en toen moest ik er zelf achter komen dat ze MY22 dus naar MY23 hadden omgezet. Dan is dat voor hun een 1:1 Ultimate spec die ze gewoon opnieuw inschieten, maar daar zit dus detail achter. Ik heb uiteraard naar dat detail gevraagd, maar je moet dan dus idd heel, heel nauwkeurig alles nalopen anders mis je zo iets.
Tsja leasemaatschappijen… kan er helaas over meepraten. Hebben mijn bestelling ook wel eens zonder overleg aangepast. Gelukkig een werkgever die er een punt van maakte waardoor weer opgelost, maar daar wordt je niet vrolijk van idd…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RickKoets
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:22
Er zit ook verschil in de Volvo XC40 (Recharge) prijslijst en die van de XC40 Pure electric. Op de prijslijst van de XC40 (Recharge) staat de 12v achterin wel op. Bij de Pure electric niet. Goed in de gaten houden dus dat er wel van de juiste prijslijst uitgegaan wordt.

Volvo prijslijsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
ergodyne1 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:09:
[...]

Het is wel teleurstellend. Maar dat komt ook omdat er overal informatiebronnen beschikbaar zijn. Ook weer lastig voor de dealer wanneer iemand een auto kiest gebaseerd op een US optielijst bijvoorbeeld...

Ik zal hier wel bij het bestellen van een volgende auto beter opletten (geen Volvo iig >:) ) Optielijst, printen, handtekening van beide partijen eronder.
Ik snap echt niet waarom dit zo moeilijk is. ik had ook offerte die verwees naar online prijslijst. En ja die heb ik toen even uitgeprint en toen bij de offerte bewaard. Hoe moeilijk kan het zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
ergodyne1 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:09:
[...]

Ik heb een familielid die als product manager bij BMW NL werkt en de verhalen die ik daarvan hoor wijken niet
positief af: nog steeds worden er auto’s afgeleverd waarbij 4 - 5 bestelde opties ontbreken wegens ‘chips’, theoretisch ooit te retrofitten - maar wanneer? En ook wijzigingen in de scope die vanuit München geïnitieerd zijn maar die ze even ‘vergeten’ zijn te communiceren naar ‘de landen’ en die de rijders dus ook uit de hoge hoed verrassen.
Van dat 12V-stopcontactje ga ik navragen tegen die tijd dat mijn auto binnen is. Het bekledingspaneel in de bagageruimte moet er toch even vanaf om de schakelaar van de trekhaak te monteren (wordt overgezet van de huidige auto). Dan weten we of het een bezuiniging was of technische noodzaak omdat er wat anders op die fysieke plaats terecht is gekomen in de P6/P8.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rude-Dog
Kammika schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 15:42:
[...]

Maar dan snap ik je klaagzang ook niet meer. Kennelijk vind je het prima dat ze de een voor ander hebben omgeruild. ga dan niet zitten klagen op een forum. Je kunt niet verwachten dat je bij de afwijkingen tov prijslijst alles wat je extra hebt gewoon te mogen gebruiken en wel gaan klagen dat er dan wat anders niet op zit. Lullig voor Volvo en de dealer die geleverd heeft…
Welke klaagzang? Ik ben degene die klaagt, niet Ron :)
Wat je zegt is niet helemaal waar he. USB-C kwam niet in de plaats van 12V. USB-C bij de achterstoelen is wat anders dan 12V in de achterbak. Het is niet of/of, het hoort er allebei in te zitten.
En inderdaad van USB-C een koelbox aansturen wil je niet.

Maar goed, genoeg hier over gezeverd - bottom line is dat je heel, heel goed op de optielijst moet letten die geldt op het moment van aankoop, en die moet vergelijken met wat je uiteindelijk krijgt, want dat fluctueert gewoon enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartelomeus
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-02 13:52
In mijn offerte (1 april 2022) staat helemaal niks over USB, 12-volt of andere elektronische aansluitingen. Dan weet je één ding zeker.........dat je moet afwachten wat je krijgt. Aan een prijslijst van destijds heb je niets, want op de laatste pagina is een disclaimer opgenomen, citaat: "Wijzigingen in......worden gewijzigd".

C40 P6 (ultimate my23) 19 inch

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rude-Dog
Bartelomeus schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 16:54:
In mijn offerte (1 april 2022) staat helemaal niks over USB, 12-volt of andere elektronische aansluitingen. Dan weet je één ding zeker.........dat je moet afwachten wat je krijgt. Aan een prijslijst van destijds heb je niets, want op de laatste pagina is een disclaimer opgenomen, citaat: "Wijzigingen in......worden gewijzigd".
Daarom is de tip van @ergodyne1 ook het beste voor iedereen die nu nog gaat bestellen - print de optielijst volledig mee uit en laat die ook aftekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
Rude-Dog schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 16:56:
[...]

Daarom is de tip van @ergodyne1 ook het beste voor iedereen die nu nog gaat bestellen - print de optielijst volledig mee uit en laat die ook aftekenen.
los van dat het een goede tip is: al is die niet ondertekend: Je kunt ondanks de disclaimer die in het document staat wel degelijk een beroep doen wat op de prijslijst stond die op moment van dat je de offerte tekende

Zo'n disclaimer is nl helemaal niet rechtsgeldig als je als consument door wijzigingen erop achteruit gaat, dan ben je gewoon weer contractsvrij en mag je feitelijk de hele auto weigeren als die je niet bevalt. Sterker nog: Als er schade ontstaat doordat de dealer niet kon leveren wat je wel afgesproken had zou je die nog kunnen claimen ook (moet je die natuurlijk wel hard kunnen maken).

De meeste dealers houden in zo'n verhaal een lulverhaal en de meeste consumenten vinden het niet de moeite waard om er een punt van te maken.

Maar ik heb een keer in mijn prive kring iemand er wel werk van gemaakt heeft, gewoon ingebreke stelling bij de dealer gedaan heeft (was geen Volvo trouwens...) en ineens kreeg die wel de service die die daarvoor niet kreeg. Reden was omdat het wettelijk zo klaar als een klontje is dat als een dealer een auto levert die niet voldoet aan hetgeen overeengekomen, en daar vallen de specs van de prijs lijst ook onder, een rechter hier niet zo lang over na hoeft te denken... Zolang je natuurlijk als consument maar wel redelijk blijft in wat je eist.

Als er dus een 12V aansluiting in je prijslijst stond en je hebt 'm echt niet gekregen, en ook niet iets anders ervoor in de plaats wat je ook weer een vergelijkkbaar voordeel oplevert, dan kun je dus wel degelijk een punt maken. Je moet er alleen wel eff tijd en energie insteken (zie ook bijv dit soort linkjes)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
Rude-Dog schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 16:51:
[...]

Welke klaagzang? Ik ben degene die klaagt, niet Ron :)
Wat je zegt is niet helemaal waar he. USB-C kwam niet in de plaats van 12V. USB-C bij de achterstoelen is wat anders dan 12V in de achterbak. Het is niet of/of, het hoort er allebei in te zitten.
En inderdaad van USB-C een koelbox aansturen wil je niet.

Maar goed, genoeg hier over gezeverd - bottom line is dat je heel, heel goed op de optielijst moet letten die geldt op het moment van aankoop, en die moet vergelijken met wat je uiteindelijk krijgt, want dat fluctueert gewoon enorm.
A sorry niet goed gezien idd. Was geïrriteerd over te veel reacties hier van mensen die zelf niet goed weten wat ze gekocht hebben en dan hier klagen dat er verkeerde geleverd zou zijn, maar zit ik nu tegen de verkeerde te klagen 8)7 tijd voor weekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:26
ergodyne1 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 13:11:
[...]

Ik heb foto's van de optielijst ergens, daar staat het zeker op. Maar ik ga er niet naar zoeken als je het niet erg vindt.
Wat het extra lastig maakt is dat de C40 eerst in twee versies in de markt is gezet, de Pro en de Plus. Mijn dealer heeft destijds een concept productinformatie gedeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hpRH4O6ZOcIM6bTKpNlYkGoWCmQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cLy7H4WAvAnPgKY2vxQXGZUT.jpg?f=fotoalbum_large

Later is besloten om maar e’e’n model bij de introductie te lanceren: de C40 Recharge Twin Pure Intro Edition. Ik heb destijds ook een offerte voor een C40 Pro gekregen, later stond op het bestelformulier een Intro Edition…
En daar rij ik tot volle tevredenheid in…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kammika schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 17:56:
[...]

Zo'n disclaimer is nl helemaal niet rechtsgeldig als je als consument door wijzigingen erop achteruit gaat, dan ben je gewoon weer contractsvrij en mag je feitelijk de hele auto weigeren als die je niet bevalt. Sterker nog: Als er schade ontstaat doordat de dealer niet kon leveren wat je wel afgesproken had zou je die nog kunnen claimen ook (moet je die natuurlijk wel hard kunnen maken).

[...]
Wat een gedoe over missende 12 V aansluitingen e.d.

Wat ik mis in de discussie is het verschil tussen leasing (gebruiker is geen eigenaar) en privé aankoop.
Bij leasing is de leasemaatschappij degene die ==eventueel...== bezwaar kan maken en niet de gebruiker.
De gebruiker is geen partij in de koopovereenkomst.

Bij privé aankoop gelden de BOVAG voorwaarden. Die voorwaarden geven de koper bijvoorbeeld in het geval van vertraagde levering (leidend tot wisseling van modeljaar) géén recht op schadevergoeding, omdat de dealer zich terecht op overmacht kan beroepen. Volvo levert hem immers niet meer het gewenste modeljaar.
De BOVAG voorwaarden geven in zo'n geval overigens ook aan, dat bij verzuim (vertraagde levering) de overeengekomen aankoopprijs niet mag worden verhoogd.

De disclaimer "Wijzigingen in specificaties, standaarduitvoering en prijzen voorbehouden" bij elke prijslijst is niet alleen voor Volvo, maar voor elke autofabrikant het vangnet om in de loop van de geldigheidsduur van de prijslijst indien nodig nog wijzigingen in specificaties aan te brengen.

Klagen bij de dealer kan hooguit leiden tot coulance-acties door bijvoorbeeld toch dat 12V contactpuntje aan te brengen. De gang naar de rechter zou ik echter ontraden. Ook uit kosten/baten overwegingen.

De linkjes naar de ANWB site verwijzen niet alleen naar situaties bij nieuwe aankoop, maar ook (en vooral) naar narigheid die je kan overkomen bij tweedehands aankoop.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
Claude schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 19:51:
[...]
Bij privé aankoop gelden de BOVAG voorwaarden. Die voorwaarden geven de koper bijvoorbeeld in het geval van vertraagde levering (leidend tot wisseling van modeljaar) géén recht op schadevergoeding, omdat de dealer zich terecht op overmacht kan beroepen. Volvo levert hem immers niet meer het gewenste modeljaar.

Klagen bij de dealer kan hooguit leiden tot coulance-acties door bijvoorbeeld toch dat 12V contactpuntje aan te brengen.
Die 1e herken ik niet. Als door een modeljaarwisseling de consument benadeeld wordt heeft die wel degelijk recht op coulance of een andere oplossing en mag je verwachten dat een dealer zich daarvoor inspant.

Die 2e is toch ook precies wat je mag verwachten?

Ik zou ook niet snel naar rechter gaan, maar heb wel geleerd dat een goede in gebreke stellingsbrief wonderen doet als je in je recht staat en ook gewoon echt iets redelijks verlangt.
En ook goede les voor partijen die zich er te makkelijk van af maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamer
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-07 14:57
Mga1600 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 10:11:
[...]

Die was inderdaad in my21 te bestellen, mijn XC40 heeft die ook. Maar ook een elektrische voorruit verwarming bijvoorbeeld was toen een optie (niet dat ik die ooit gebruikt heb). Daarentegen was de warmtepomp niet standaard en moest apart betaald moest worden evenals een alarm bijvoorbeeld.

Net als de meeste andere merken is volvo bezig geweest het aantal varianten te beperken door meer standaard pakketten samen te stellen die de grootste vraag afdekken. Daarmee komt het K.O.O.P. (Klanten Order Ontkoppel Punt) verder weg te liggen waardoor de waaier aan uitvoeringen veel smaller blijft en tot een paar zaken beperkt wordt. Daarmee is de foutkans en administratieve last kleiner. De droom van iedere fabrikant……

[Of zo als mijn dealer ooit vertelde (die op een andere locatie ook dealer was van Alfa Romeo en van Saab): als ik een Volvo in bestelling geef, klopt de levering vrijwel zonder uitzondering met de bestelling. Als ik een Alfa Romeo doorgeef is het altijd maar weer afwachten wat er geleverd gaat worden, en als ik een SAAB bestel weet ik niet eens zeker of er überhaupt geleverd gaat worden. …..]
Zit er geen elektrische voorruitverwarming op de MY23?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 12:45
Kammika schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 15:53:
[...]

Hoezo spijtig je kunt toch niet naar een review van een buitenlands model op YouTube kijken en dan zomaar verwachten dat dat hier geleverd wordt? Er is een reden dat Volvo naar die prijslijst verwijst voor de uitrusting die je kan verwachten

Ook hier: beetje lullig voor je dealer om daar dan op een forum over te gaan zitten klagen als je zelf niet goed gekeken hebt
Ik had het misschien anders moeten verwoorden, zo erg vind ik dit allemaal niet. Ben tevreden met de opties die ik heb :*)

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Hamer schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 20:58:
[...]

Zit er geen elektrische voorruitverwarming op de MY23?!
Nee, maar met de preconditioning is het ook niet nodig. Ik heb ‘m nog nooit hoeven gebruiken in tegenstelling tot in mijn vorige Volvo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 15:42:
[...]

Je moet het echt niet als klaagzang zien, ik constateer feiten. Feit is dat bij bestelling bepaalde opties er op zouden zitten en bij aflevering door een modelwissel niet meer.
Ik vind dat raar, maar het is geen dealbreak voor mij. Ik mag het wel jammer vinden!

Nu zie ik iemand die een 12V in de bagageruimte graag wil gebruiken voor een kolebox, en dan kan ik hem alleen maar gelijk geven dat het vervelend is dat het er niet opzit. Vooral omdat juist dat wél aanwezig had moeten zijn bij my23.
Voor mij is het alleen jammer omdat in geval je ooit de compressor op een achterwiel nodig zou hebben, het snoer wellicht niet lang zat is om voorin bij de 12v te komen, die dan dus achterin handiger had geweest.
In voorkomende gevallen red ik me wel met zoiets, maar het is minder handig.

Sorry als ik klagend overkwam, dat wilde ik juist niet! ik ben erg blij met de wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 18:00:
[...]

A sorry niet goed gezien idd. Was geïrriteerd over te veel reacties hier van mensen die zelf niet goed weten wat ze gekocht hebben en dan hier klagen dat er verkeerde geleverd zou zijn, maar zit ik nu tegen de verkeerde te klagen 8)7 tijd voor weekend
HAhaha... ach... voor mij ook tijd voor weekeinde hoor...
Brede rug kan veel hebben, een lange rug glijdt het makkelijk af. Ik denk dat ik soms een van beide heb en soms niet... vandaag heb ik beide 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 15:06:
ah ja al die info van Volvo zelf slaat bij de XC40/C40 nergens op. 2 jaar geleden bij de lancering was het al drama, daar werden stukken van de brandstof XC40 met EV XC40 door elkaar gehaald. En nu dit allemaal weer. Tis wat dat betreft echt dramatisch bij Volvo. Je zou denken, zo moeilijk is dat stukje documentatie niet. Als je het maar bij houdt en voor brandstof/EV uit elkaar trekt.
Weet je? ik heb nu 2 dagen de wagen in gebruik, al een keertje opgeladen (om te zien of alles werkt, niet omdat het nodig was) en genoten van de nu 136 km die ik ermee gereden heb. Niet veel nog, maar ik moest ook gewoon werken.
Ik ben super tevreden!, wel jammer dat er achterin weinig licht voor passagiers zit (eigenlijk niet), maar daar maak ik zo weinig gebruik van (mensen achterin) dat het geen probleem zal geven.

Verbruik? ah... over de eerdte twee dagen 24,5 kWh/100km vooral omdat ik aan het spelen ben geweest met klimaat, preconditioning, instellen van parameters en lekker door de instelling gaan om alles te zien wat er kan en niet kan...
en natuurlijk even proberen wat nou 0-100 in 7,8 seconden voor gevoel en ervaring geeft, ook even mijn vrouw zulks laten ervaren als passagier _/-\o_

vandaag een werkritje totaal 47.5 km, verbruik 18.7kWh/100km terwijl ik de klimaat op 21 graden had, stoel en stuurverwarming een deel aan had, en vooraf preconditioneerde om dat ook eens te ervaren (niet echt nodig maar ach... je wilt testen) 19 inch wielen, wintersloffen

Valt me echt niet tegen! Nog niet eens de range optimizer aangehad. wel veel traag verkeer op N wegen, geen snelweg nog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vxp_IMkTIkmf6MbvyY298fGNyYI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MFapgyDkzXnzZ4KDUBAjf7Zn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamer
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-07 14:57
Mga1600 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 22:32:
[...]

Nee, maar met de preconditioning is het ook niet nodig. Ik heb ‘m nog nooit hoeven gebruiken in tegenstelling tot in mijn vorige Volvo
Bijzonder. Dit zegt de website; MY23:

Welliswaar C40 maar dat moet niet uitmaken toch?

Elektrische voorruitverwarming activeren en deactiveren vanaf middendisplay

Open het klimaatveld op het middendisplay door op de temperatuurknop onderaan in het midden van het middendisplay te drukken.
P6-XC40BEV-2037-Climate- Button windshield heat
Druk op de knop voor elektrische voorruitverwarming.
De elektrische voorruitverwarming wordt geactiveerd/gedeactiveerd en de knop gaat branden/dooft.

https://www.volvocars.com...-activeren-en-deactiveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
@ron65 dat je geen verlichting achterin hebt vind ik eigenlijk lachwekkend en zou ik als klant absoluut niet accepteren. Gewoon idioot bij een auto van dit budget, of beter gezegd, bij elke auto in deze tijd. Gewoon bizar dat Volvo dat durft uit te leveren. Dat moet er toch standaard op zitten? En met dat hele chip tekort gebeuren heeft het toch ook niks te maken? Maargoed, ik zou persoonlijk sowieso een stuk meer waarde hechten aan zaken die niet geleverd worden maar die wel afgesproken zijn bij het maken van de deal. Nu als leaserijders maar nog 10x meer als ik privé heel veel geld voor die wagen zou neerleggen.

Wbt je lage verbruik, check ff je gemiddelde snelheid. Dat verklaart een hoop ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Juancho op 04-11-2022 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 23:25:
@ron65

Wbt je lage verbruik, check ff je gemiddelde snelheid. Dat verklaart een hoop ;)
Dat weet ik, het schoot echt niet op vandaag. ook een deel door een brug die 16 minuten openstond anders was de gemiddelde snelheid hoger geweest. maandag ga ik echt zien wat hij doet, dan 210 km heen en ook nog eens terug, grootdeels snelwegen en een deel 80 kmh wegen.

Beruchte brug trouwens, Leimuiden N207. Die wil wel eens storing hebben, sta je zomaar 3 uur te wachten en ze krijgen het niet echt opgelost.

[ Voor 14% gewijzigd door ron65 op 05-11-2022 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Hamer schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 23:15:
[...]

Bijzonder. Dit zegt de website; MY23:

Welliswaar C40 maar dat moet niet uitmaken toch?

Elektrische voorruitverwarming activeren en deactiveren vanaf middendisplay

Open het klimaatveld op het middendisplay door op de temperatuurknop onderaan in het midden van het middendisplay te drukken.
P6-XC40BEV-2037-Climate- Button windshield heat
Druk op de knop voor elektrische voorruitverwarming.
De elektrische voorruitverwarming wordt geactiveerd/gedeactiveerd en de knop gaat branden/dooft.

https://www.volvocars.com...-activeren-en-deactiveren
Zit niet in de NL optielijst, evenmin als achterbankverwarming en Homelink. In andere landen zal,de scope anders zijn. Zo hebben de US auto’s bijvoorbeeld een reservewiel ( thuiskomer) en wij een compressortje.
De manuals zijn alles omvattend en worden binnen een land ook gebruikt voor zowel een kale versie zonder 360 camera of zonder ACC en een exemplaar met alle toeters en bellen. Dat is gebuikelijk toch?

[ Voor 16% gewijzigd door Mga1600 op 05-11-2022 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Kammika schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 17:56:
[...]

los van dat het een goede tip is: al is die niet ondertekend: Je kunt ondanks de disclaimer die in het document staat wel degelijk een beroep doen wat op de prijslijst stond die op moment van dat je de offerte tekende

De meeste dealers houden in zo'n verhaal een lulverhaal en de meeste consumenten vinden het niet de moeite waard om er een punt van te maken.

Maar ik heb een keer in mijn prive kring iemand er wel werk van gemaakt heeft, gewoon ingebreke stelling bij de dealer gedaan heeft (was geen Volvo trouwens...) en ineens kreeg die wel de service die die daarvoor niet kreeg. Reden was omdat het wettelijk zo klaar als een klontje is dat als een dealer een auto levert die niet voldoet aan hetgeen overeengekomen, en daar vallen de specs van de prijs lijst ook onder, een rechter hier niet zo lang over na hoeft te denken... Zolang je natuurlijk als consument maar wel redelijk blijft in wat je eist.

Als er dus een 12V aansluiting in je prijslijst stond en je hebt 'm echt niet gekregen, en ook niet iets anders ervoor in de plaats wat je ook weer een vergelijkkbaar voordeel oplevert, dan kun je dus wel degelijk een punt maken. Je moet er alleen wel eff tijd en energie insteken (zie ook bijv dit soort linkjes)
Met de EV’s van Volvo doe je als privé persoon tegenwoordig rechtstreeks zaken met Volvo Care, de dealer is aflever adres maar geen contractpartner. Verhaal halen wordt dan wel wat lastiger denk ik.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veromor
Mga1600 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 10:38:
[...]

Met de EV’s van Volvo doe je als privé persoon tegenwoordig rechtstreeks zaken met Volvo Care, de dealer is aflever adres maar geen contractpartner. Verhaal halen wordt dan wel wat lastiger denk ik.,
Ik heb niks online gekocht. Kan gewoon nog via de dealer. Hoe de dealer dat regelt met volvo geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Juancho schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 15:06:
Ach. Ik werk zelf bij een groot bedrijf en eerlijk gezegd: sommige van de grootste prutsers zitten bij qa. Mensen die niet zelf kunnen nadenken en alleen excelsheets volgen, of andere opgeschreven regeltjes zitten bij qa, hr, finance. Ook soms op vrij hoog niveau. En eerlijk, heel vaak wordenndeze mensen ook zo behandeld dat ze dat gedrag vertonen. Matig betaald, niet gehoord als ze goedenideeen hebben.

Op een enkele uitzondering na doen ze braaf wat gezegd wordt en zullen zelden zelf nadenken of hetgeen ze doen de klant en daarmee het bedrijf ook echt verder helpt.

Ouderwets denken viert hoogtij. Juist ook bij grote bedrijven. Zo veel leiders die niet meer dan excelmanagers in vermomming zijn. Ik ziende symptomen daarvan ook bij Volvo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:58
SKIKK schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 00:17:
[...]

Ook benieuwd naar, hier nog steeds niets, maar https://www.facebook.com/...9/posts/5516499961719196/ sinds 24-10 staat die al online?
Hier ook nog steeds geen 2.4 (reset geprobeerd zonder succes).

Nog steeds op 2.2, op vakantie keer melding gehad voor 2.3 aantal weken terug, maar ivm toen in Oostenrijk weg geklikt. Sindsdien ook nooit meer terug gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

tm030614 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 11:57:
[...]

Hier ook nog steeds geen 2.4 (reset geprobeerd zonder succes).

Nog steeds op 2.2, op vakantie keer melding gehad voor 2.3 aantal weken terug, maar ivm toen in Oostenrijk weg geklikt. Sindsdien ook nooit meer terug gekomen.
Blonde vraag wellicht: kun je niet naar de dealer gaan voor de update omdat die niet lijkt los te komen via OTA updates? Of rekent die daar fors geld voor (wat raar zou wezen omdat ze OTA zouden moeten komen en dan gratis zijn)

Pagina: 1 ... 116 ... 336 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"