Net afgehaald (fotos moet ik nog gaan maken, komt wel ergens komende week want werk gaat nu ook weer verder).Kammika schreef op woensdag 2 november 2022 @ 08:52:
[...]
Vanaf mrt zijn ze verplicht te leveren en dat staat los van het of het wel of niet in de offerte/prijslijst stond. Het is een wettelijke verplichting..... je kunt er vrij veilig vanuit gaan dat het erop zit... Veel plezier straks!
Inderdaad inclusief DAB+, MY23, en dus bijvoorbeeld géén leeslampjes achter vanwege de standaard bekleding. Toen ik hem bestelde was dat nog wel inbegrepen maar dat was MY22, en die werd kort daarna vervangen door MY23.
Stukje gereden en man, wat een fantastische wagen. Even wennen aan OPD, met name bij achteruit inparkeren want dan staat de wagen net te snel stil omdat je zoals gewend bent het gas loslaat. Met de oude wagen ging hij dan met ingetrapte koppeling net voorbij het vakje en nu stond ik er meteen dwars voor stil
OPD remt wel heel krachtig, zal nog even wennen zijn maar ik ben er wel fan van!
Bij afhalen deed de LTE het niet, de wagen is direct naar binnen gereden en de LTE is gereset, duurde echt slechts 3 minuten voor hij weer de werkplaats uitkwam met werkende verbinding. Alles gekoppeld en ook de app doet het in eenmaal top.
Wel waarschuwde men dat de Volvo afdeling die de online connecties verzorgt al enkele weken met vreemde storingen kampt, men vermoed kwade opzet van buitenaf omdat diverse servers na vreemde datastromen van buiten ineens plat gingen enkele weken terug. Daar wordt hard aan gewerkt.
Ook aan de playstore wordt gewerkt, maar zoals we hier al wel geconstateerd hebben, gaf deze man aan dat dit absoluut niet vlot gaat bij Volvo, maar geduld is een schone zaak.
Mijn eerste indruk na 20 km rijden, heel goed, wat een beest van een wagen. Trekt echt lekker op en rijdt heel prettig. Wel ondanks de winterbanden bij 100+ het gevoel alsof er ruw asfalt op de weg ligt, niet echt aanwezig maar een hele lichte trilling is als je er echt op let merkbaar. Als je er niet op let valt het niet eens op.
Dikke 10 voor deze wagen, en vanavond maar eens lekker uitproberen na werktijd :-)
XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp