Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

ron582 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:31:
Goedenavond, (leeftijd 51 😉)

Ik plaats hier voor de eerste keer! Natuurlijk op de achtergrond veel meegelezen… in eerste instantie zakte de moed me in m’n schoenen, veel klachten en negatieve verhalen over de Volvo. Ik heb vaak gedacht waar ben ik aan begonnen.

De Volvo XC40 P6 heb ik eind maart begin april via de dealer besteld. De auto is afgelopen vrijdag geleverd. Ik heb er nu ongeveer 900 kilometer mee gereden, wat een genot, geheel geen klachten, alles werk naar behoren. Het enige minpuntje is dat m’n kentekenplaten scheef gemonteerd zijn, maar dat wordt binnenkort opgelost 😉

De Volvo app is wel zeer summier en zeker niet van deze tijd, deze mag wel wat uitgebreider. De aangeboden apps is de store zijn voor mij tot nu toe voldoende. In eerste instantie werkte flitsmeister niet, dit lag niet aan de Volvo maar aan IOS16, via het forum heb ik in de FM app “Via HFP 2.0” geactiveerd en FM werkt nu ook goed.

Ik ben zeer tevreden over de Volvo, het verbruik valt me tot nu toe mee. Vandaag een ritje van 100 kilometer met een gemiddeld verbruik van 16,7 KW/h. De temperatuur is natuurlijk voor de tijd van het jaar ook extreem goed.

Morgen een ritje met de fietsendrager en 2 elektrische fietsen erop naar de Veluwe..

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

De Chrome letters op de achterklep heb ik afgelopen zaterdag voor zwart
(glanzende) letters vervangen, binnen 15 minuten was ik klaar.

Vergeef me als ik het niet goed heb gedaan 🙏

Hierbij enkele foto’s van m’n Volvo 😍
Gefeliciteerd joh, fraaie bak. En ook jij veel goede kilometers toegewenst.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Ophidian schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 22:05:
@ron582 Mooie bak! Zit die L wel recht of is het de foto?
Linksdragend _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamer
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-07 14:57

Ik plaats hier voor de eerste keer! Natuurlijk op de achtergrond veel meegelezen… in eerste instantie zakte de moed me in m’n schoenen, veel klachten en negatieve verhalen over de Volvo. Ik heb vaak gedacht waar ben ik aan begonnen.

De Volvo XC40 P6 heb ik eind maart begin april via de dealer besteld. De auto is afgelopen vrijdag geleverd. Ik heb er nu ongeveer 900 kilometer mee gereden, wat een genot, geheel geen klachten, alles werk naar behoren. Het enige minpuntje is dat m’n kentekenplaten scheef gemonteerd zijn, maar dat wordt binnenkort opgelost 😉

De Volvo app is wel zeer summier en zeker niet van deze tijd, deze mag wel wat uitgebreider. De aangeboden apps is de store zijn voor mij tot nu toe voldoende. In eerste instantie werkte flitsmeister niet, dit lag niet aan de Volvo maar aan IOS16, via het forum heb ik in de FM app “Via HFP 2.0” geactiveerd en FM werkt nu ook goed.

Ik ben zeer tevreden over de Volvo, het verbruik valt me tot nu toe mee. Vandaag een ritje van 100 kilometer met een gemiddeld verbruik van 16,7 KW/h. De temperatuur is natuurlijk voor de tijd van het jaar ook extreem goed.

Morgen een ritje met de fietsendrager en 2 elektrische fietsen erop naar de Veluwe..

[Afbeelding]

De Chrome letters op de achterklep heb ik afgelopen zaterdag voor zwart
(glanzende) letters vervangen, binnen 15 minuten was ik klaar.

Vergeef me als ik het niet goed heb gedaan 🙏

Hierbij enkele foto’s van m’n Volvo 😍
Gaaf Ron! Thunder grey, mooie kleur!!

Heb jij zelf letters vervangen of? Leg ‘t mij eens uit?! 8)
Ik wil ook de letters laten “dechromen” maar dit kost al snel 250 euro. Hoe heb jij ‘t gefixt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 12:09

*knip*
Welkom, en mooie kleur :)

Je verbruik voor vandaag valt niet tegen. Dat gaat van links naar rechte (of hoog / laag moet ik zeggen). Vandaag ook zoiets opzitten met 19 a 21 gr maar gemiddelde was zeker 21. Snap nog niet waardoor sommige zo laag zitten. Ok veel verschillende factoren maar als 42’er ( ;) ) doe ik die stoplicht sprintjes niet meer zo vaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veromor
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-06-2024
Juancho schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 22:51:
40 jaar hier! 😬😁🙈 Valt me op dat het veel ouderen zijn met de xc40 terwijl ik het juist een stoere en compacte SUV vindt ook voor het jongere publiek.
Centjes en Volvo is stoffig en degelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AGdesigns
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-11-2024

AGdesigns

7680wp

@ron582 Dan heb je de volvo min of meer gelijk als ons besteld. Snelle levering zeg (gemiddelde is 9,5 maanden), wij moeten nog een dikke maand wachtten :|
Dus jij had ook nog de gratis laadpaal actie via Volvo, onze komen ze donderdag eindelijk plaatsen.
Mooie bak. De parkeergarage lijkt wel op die in Venlo, toevallig ook daar besteld ?
Verbruik valt me reuze mee!

Overzicht levertijden: https://docs.google.com/s...Eha7ogdc/edit?usp=sharing

Groetjes Andy (35 - zo te zien van de jongere regarde hier ;) )

[ Voor 84% gewijzigd door AGdesigns op 29-10-2022 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 20:17
40 jaar hier! 😬😁🙈 Valt me op dat het veel ouderen zijn met de xc40 terwijl ik het juist een stoere en compacte SUV vindt ook voor het jongere publiek.
Het jongere publiek heeft misschien niet zomaar ergens 50 tot 60k liggen voor een nieuwe Volvo.

Ik ben 51 trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door Venomer op 29-10-2022 09:25 ]

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RFolst
  • Laatst online: 02-09 16:28
Een van de doorslaggevende argumenten voor mij toentertijd om voor de XC40 te gaan. Nog iets 'opgestoerd' door de bodykit en spatlappen erbij te nemen....

Ow en met 46 jaar doe ik nog zeer regelmatig stoplicht sprintjes..... (boys will be boys...)

Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:26
:) Eerlijk gezegd associeer ik een XC40 meer met een fietsenrek achterop met een elektrische, en een gewone fiets, en twee mensen voorin met identieke ANWB Human Nature jacks…. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 20-09 12:45
29 jaar hier! :*) Voor een XC40 Recharge gegaan omdat ik op het moment van kiezen geen Polestar 2 kon nemen via werkgever en Volvo haar levertijden nog redelijk waren (op papier). Nu ja, met een full option P6 ga ik ook niet klagen. Maar ik heb hem nog niet dus misschien toch een beetje klagen tot eind december…

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:09
jorisjansen3 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 10:02:
[...]

:) Eerlijk gezegd associeer ik een XC40 meer met een fietsenrek achterop met een elektrische, en een gewone fiets, en twee mensen voorin met identieke ANWB Human Nature jacks…. :)
Nou, je kan je ook vergissen. Bij mij komt geen fietsenrek achterop, maar wel een boottrailer met console-speedboot. :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07-2024
42 hier P8 sinds 12-2020

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 00:01
nujtrug schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 10:29:
[...]

29 jaar hier! :*) Voor een XC40 Recharge gegaan omdat ik op het moment van kiezen geen Polestar 2 kon nemen via werkgever en Volvo haar levertijden nog redelijk waren (op papier). Nu ja, met een full option P6 ga ik ook niet klagen. Maar ik heb hem nog niet dus misschien toch een beetje klagen tot eind december…
Wat een jonge broekies hier allemaal…..ik denk dat ik de kroon span want ik ben inmiddels ….huhhh….73 oud (en overeenkomstig wijs….).

We kozen voor de XC40P8 omdat onze vorige auto (een XC90T8) vooral voor mijn vrouw een maatje te .groot was. Het was een superfijne auto, maar inderdaad op parkeerplaatsen soms wat lastiger te handelen (en wat moeten 2 mensen met een 7-zitter?).
De XC40 is twee maatjes kleiner maar echt groot genoeg voor onze huidige wensen.

Persoonlijk heb ik de XC40 nooit mooi gevonden (de zijkant met de oplopende zijruiten in de achterdeuren vind ik ‘rommelig’ en onnodig onrustig staan), maar de tijd dat ik me daar echt druk over maakte ligt echt wel achter me….het ding rijdt helemaal prima en is heerlijk soepel en krachtig. Wel stelde ik vast dat deze auto een stuk minder goed geïsoleerd is dan de XC90T8, daarin waren de elektrische kilometers echt super stil - in de XC40 hoor je altijd wel wat aan wind en bandengeluiden. En over het al 2 jaar ontbreken van allerlei beloofde apps etc. hoeven we het niet meer te hebben denk ik?

Voor ons huidige gebruik is het ding helemaal prima. Waar ik vroeger vaak 70.000 km per jaar reed is dat nu nog maar 15.000. Daarbij laden we grotendeels thuis, we hebben flink wat zonnepanelen die het totale verbruik van huis en auto zo’n beetje afdekken en wanneer we af en toe onderweg moeten laden kon dat tot nu toe meestal met plugsurfing korting bij ionity. Goedkopere kilometers kunnen haast niet.

Straks in januari is mijn auto 2 jaar oud en verloopt de garantie. Dat is voor een privé rijder wel een dingetje. Nieuwere exemplaren krijgen 3 jaar garantie en onderhoud mee wat me aanspreekt. Ik kreeg in dat kader een paar maanden geleden een financieel erg aantrekkelijk aanbod van de dealer voor vervanging van de huidige auto door een nieuw exemplaar (waarbij ook nog eens 3 jaar gratis all-risk verzekering is ingegrepen). Alles meegenomen betekent dat onder de streep een zeer minimale bijbetaling na twee jaar gebruik.

Deze keer viel de keus op een C40 Ultimate Twin. Als het goed gaat wordt deze nog eind van dit jaar gebouwd en in januari aan mij afgeleverd zodat de garantie mooi aansluit.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:29
Die gemiddelde leeftijd verbaast me niks: Een gezinsauto met 408pk is toch de perfecte midlifecrisis crisis auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

AGdesigns schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 08:36:
@ron582 Dan heb je de volvo min of meer gelijk als ons besteld. Snelle levering zeg (gemiddelde is 9,5 maanden), wij moeten nog een dikke maand wachtten :|
Dus jij had ook nog de gratis laadpaal actie via Volvo, onze komen ze donderdag eindelijk plaatsen.
Mooie bak. De parkeergarage lijkt wel op die in Venlo, toevallig ook daar besteld ?

Nee geen gratis laadpaal, ik krijg de wagen voor 60 maanden in zakelijke lease met bijtelling wegens prive gebruik.
Ik rij vrij veel voor de baas, en dat werd onbetaalbaar met een prive wagen ondanks km vergoeding. Prive haal ik netaan 7000 km per jaar gewoon omdat door druk werk veel prive dingetjes niet doorgaan wegens tijdgebrek.
Zonder werk zou ik prive rond 15000 uitkomen (zoals voorheen) per jaar.

Het was voor mij de meest voordelige optie om dus een leasewagen van de zaak te doen, met bijtelling. Voor dat geld (komt rond 380 netto per maand uit) rij ik zelf een veel kleinere wagen, wil ik soortgelijk prive aanschaffen en rijden ben ik veel duurder uit.
Dus ik geniet van een prachtige wagen die ik ook prive kan gebruiken en die minder kost dan wanneer ik hem particulier zou rijden. Het is dat de werkgever nu EV verplicht, anders was ik voor hybride gegaan.

Die parkeergarage opmerking kan ik niet helemaal plaatsen... ik woon bij Amsterdam in de buurt overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veromor
Andere Ron ron ;)

Nu een Peugeot 308. 36 jaar oud. Wilde iets meer ruimte maar vooral hybride gaan rijden in een 3008. Toen ging de beerput open. Van hmm kan ook een EV met subsidie naar een volledige C40.. is wel fijn als je vrouw naast je zit bij de dealer en zegt.. ja dan kunnen we net zo goed de twin nemen dat is veel leuker :*)

Maandag ochtend ophalen... is een lang weekend zo! Donderdag de eerste grote rit gepland.

[ Voor 14% gewijzigd door Veromor op 29-10-2022 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Veromor schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 12:37:
Andere Ron ron ;)

Nu een Peugeot 308. 36 jaar oud. Wilde iets meer ruimte maar vooral hybride gaan rijden in een 3008. Toen ging de beerput open. Van hmm kan ook een EV met subsidie naar een volledige C40.. is wel fijn als je vrouw naast je zit bij de dealer en zegt.. ja dan kunnen we net zo goed de twin nemen dat is veel leuker :*)

Maandag ochtend ophalen... is een lang weekend zo! Donderdag de eerste grote rit gepland.
AI.... je hebt gelijk 8)7 8)7 8)7 Excusez moi :-D (had mijn bril niet op kennelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Kammika schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:50:
Die gemiddelde leeftijd verbaast me niks: Een gezinsauto met 408pk is toch de perfecte midlifecrisis crisis auto?
En de perfecte leaseauto met levering in december 2020. Qua bijtelling wordt het niet beter voorlopig.

Maar ook een prima auto voor mijn midlifecrisis met die 408pk, zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Veromor schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 12:37:
Andere Ron ron ;)

Ik had ook een 308sw (ook vanwege de bijtelling) en de xc40 heeft voor passagiers iets meer ruimte maar voor bagage zeker niet. Wat een kofferbak had die station!

De xc40 heeft wel fijne extra ruimte in de drunk en onder de plank in de kofferbak. Daarmee redden we het net als we op vakantie gaan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veromor
Spanky79 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 15:04:
[...]

Ik had ook een 308sw (ook vanwege de bijtelling) en de xc40 heeft voor passagiers iets meer ruimte maar voor bagage zeker niet. Wat een kofferbak had die station!

De xc40 heeft wel fijne extra ruimte in de drunk en onder de plank in de kofferbak. Daarmee redden we het net als we op vakantie gaan…
Daar maken wij ons nog de meeste zorgen over. Wij hebben geen station dus als niet heel veel ruimte gewend. Toch is de 308 erg ruim van binnen. Beenruimte hoogte etc. En niet veel kleiner dan de C40. Kofferbakruimte in liters is minder dan de 308. Als de kinderwagen maar past dan is t prima. Vakantie doe we voorlopig toch niet met de auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartelomeus
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-02 13:52
Bijna 40, dus een C40….De polestar was voor mij te krap (ben 2 meter). Zelf voorkeur voor de XC40, maar de meiden wilden liever een iets sportiever model, dus….C40. Natuurlijk ook gekeken naar de concurrenten maar die vonden we muv de Q4 (veel te lange levertijd) bij lange na niet zo fijn als de Volvo…. Nog 5 weken en dan is ie er!

C40 P6 (ultimate my23) 19 inch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Adriaen87
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-03-2024
Mag ik met 88 de gemiddelde leeftijd wat opschroeven? Daarom ook P8: twee motoren en ruim 400 PK om veilig over te steken. De P8 bevalt uitstekend: ruim 23.000 KM zonder problemen. Gemis: de rittenregistratie, die bij Sensus op de hybride V60 uitstekend werkte. Waarom Volvo? welnu: van V40, via XC70 (2x) en V60TE naar XC40 P8: merkentrouw dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron582
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-03-2023
Hamer schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 23:37:
[...]

Ik wil ook de letters laten “dechromen” maar dit kost al snel 250 euro. Hoe heb jij ‘t gefixt?
@Hamer,

Ik heb de letters zelf vervangen, het heeft me €40 gekost. 😉 Letters “dechromen” heeft geen zijn, het zijn kunststof letters met een klein laagje chroom.

Volgens mij mag je hier niet naar een site doorverwijzen. Maar zoek even naar “zwarte Volvo letter” op een site waar veel particuliere aanbieders gebruikt en nieuwe spullen aan kunnen bieden. Als je de letters hebt ben je samen met het verwijderen van de oude letters en plakken van de nieuwe letters binnen 15 min tot maximaal een 1/2 uurtje klaar.

Gr. Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron582
AGdesigns schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 08:36:

Hahaha, nee, dit is de parkeergarage in Valkenburg!

Ik heb de Volvo bij de Dealer in Geleen besteld.

En idd, een snelle levering, dit had ik zelf ook niet verwacht. Het ging ineens enorm snel met de levering.

Ik heb helaas nog geen laadpaal, deze komt als het goed is midden november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoB
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-06-2023
madhondt schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:59:
[...]

We hebben ooit eens een poging gedaan te tellen met hoeveel tevreden rijders we hier zijn, maar dat is ergens mis gelopen, maar weet niet zo goed meer waar. Vraag anders eens aan de moderator ...
(Wij van WC-Eend.....)
Daarna heb ik een nieuwe poging gedaan dmv likes op dit bericht:
NicoB schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:30:
Like dit bericht (duimpje hier rechtsboven) als je ook graag had willen antwoorden met een nummertje.
(Context is wel belangrijk bij de bovenstaande zin. ;) )

Mocht je de reden van de modbreak gemist hebben. Dit is een poging om, door middels van de likes op dit bericht, op een bondige manier te achterhalen hoeveel deelnemers van dit forum, ondanks de incidentele issues, wel tevreden zijn over hun (X)C40 Recharge.

Volvo XC40 Recharge Single motor Plus/19" 5-Spaaks Black / Diamond Cut lichtmetalen velgen met Recharge (All-Season) banden in bandenmaat 235/50 R19 voor en 255/45 R19 achter/Januari 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:31
Venomer schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 09:24:
[...]

Het jongere publiek heeft misschien niet zomaar ergens 50 tot 60k liggen voor een nieuwe Volvo.

Ik ben 51 trouwens.
Klopt, ik ook niet. Maar net als mij zijn er natuurlijk wel heel veel leasers onder ons. Dus ook het wat jongere publiek onder ons.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01:05
eniesten schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:53:
Vraagje betreffend de Volvo app (iPhone).

Inmiddels de auto bijna 11 maanden in bezit maar tot heden heb ik alleen app notificaties gehad bij een software updates van de auto, ik ontvang nog altijd geen notificatie bij een volle accu.

Hoe is jullie ervaring?
Ik heb ook nog nooit een bericht in de app gezien (iOs), bij mijn vorige XC40 wel, zoals deuren niet dicht, alarm, etc.

Zou fijn zijn als je een bericht krijgt als de accu geladen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
rinkel schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 23:58:
[...]

Ik heb ook nog nooit een bericht in de app gezien (iOs), bij mijn vorige XC40 wel, zoals deuren niet dicht, alarm, etc.

Zou fijn zijn als je een bericht krijgt als de accu geladen is.
Al dat soort dingen staat op de routekaart (zie onder support op de Volvo site) maar de uitvoering ervan is - om niet duidelijk gemaakte redenen - hopeloos vertraagd geraakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20-09 09:52
67..... een 240 station automaat, 740 handgeschakeld, XC70 benzine aut. (2001-2021) P8 juni 21

[ Voor 4% gewijzigd door Waterblok op 30-10-2022 09:08 ]

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GT916
  • Laatst online: 06-04-2023
Ik (Guus, 34 jaar), rijdt sinds januari 21 een P8 en ik vraag me af of jullie hetzelfde hebben/merken als ik. Wanneer ik met OPD afrem en door een klein deuk/gat in de weg rijdt dan voel ik het remmen even ‘doorslaan’. Dit merk ik ook wanneer ik op lagere snelheid bijvoorbeeld bij achteruit inparkeren, snel wissel van R naar D. Ik heb een sportieve rijstijl (21/22kw verbruik is laag voor mijn doen) dus wellicht ligt het daar aan maar doordat ik al twee keer de melding ‘Aandrijving service vereist’ heb gekregen icm de aflopende garantie is het wel iets waar ik me zorgen over maken. Overigens kon de dealer geen hardwarematige fouten vinden na de meldingen en was het softwarematig op te lossen.

Benieuwd naar jullie ervaringen!

Verder heel erg tevreden over de auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron582
Goedemorgen,

Even een blonde vraag 😉

Ik heb ergens op gedrukt en nu heb ik irritatie volumebalk op m’n scherm.
Heeft iemand een tip hoe ik deze volumebalk weer kan verwijderen.

Alvast dank 🙏 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JhubUNLXwxust-RqJGvdCQaVklw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/97Myt2uMohJbdriQHOGalOES.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-09 12:42
ron582 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 09:28:

Ik heb ergens op gedrukt en nu heb ik irritatie volumebalk op m’n scherm.
Heeft iemand een tip hoe ik deze volumebalk weer kan verwijderen.
Ik vermoed dat dat wel zal verdwijnen met een reset van het entertainment systeem (blijven drukken op de homeknop, voorbij schermreinigingsmode, tot reset)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 16:32
Is er inmiddels iemand, die zijn auto eind 2021 geleverd heeft gekregen zonder DAB, die dit achteraf heeft laten inbouwen?

Ik rijd inmiddels bijna een jaar met de auto en vind de app alternatieven voor digitale radio echt geen waardig alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Ik blijf collission avoidance fouten houden (en dan werkt acc, pa, lane assist, etc…. Ook niet meer) sinds mijn voorruit vervangen is. Daarvoor nog nooit deze fouten gehad.

Deze week 4 van de 7 dagen gehad. Patroon is wel dat het probleem zich alleen in de ochtend als het nog donker is met condens op de ruit.

Omdat de glasschadespecialist het nog niet heel serieus neemt, inmiddels ook leasemij ingeschakeld. Betoog van de “specialist” is dat deze fouten normaal zijn bij dit weer (ivm hoge luchtvochtigheid)

Zou wel supertoevallig zijn: heb de auto nu een jaar en nog nooit deze problemen gehad. En vanaf moment dat de ruit vervangen de 1e week 4 van de 7 dagen deze fouten.

Maar om alles uit te sluiten: als het autoruitschade bedrijf gelijk heeft zou dit probleem dan niet alleen bij mij voorkomen, maar zou iedereen in dit forum er deze week last van gehad moeten hebben. Vandaar de vraag: willen jullie laten weten of jullie deze week problemen met de rijhulpsystemen hebben gehad?

Meest voorkomende fouten zijn dan “voorruitsensor is geblokkeerd”, “voorruitsensor is afgedekt” en “collission avoidance systeem niet beschikbaar”

(Vrijdag weer afspraak bij het bedrijf staan. Hoop dus dan wat antwoorden van jullie binnen te hebben)

[ Voor 4% gewijzigd door Kammika op 30-10-2022 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20-09 09:52
In het begin juni 21 wel eens een melding gehad die met poetsen ruit midden boven verdween.
Daarna nooit meer

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjansen3
WildOne schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 14:11:
Is er inmiddels iemand, die zijn auto eind 2021 geleverd heeft gekregen zonder DAB, die dit achteraf heeft laten inbouwen?
Ik ben ook wel benieuwd. Ik heb een lease-C40 van eind 2021, en mijn dealer wil t niet (gratis) inbouwen. Hij schrijft:
DAB+ is nooit leverbaar/standaard geweest op de Volvo C40. Waarschijnlijk wisten ze al bij start productie dat er een tekort aan chips was.
We kunnen dit dus niet reclameren bij Volvo want het is niet standaard geweest.
Ik kan het even uitzoeken, maar als je het wilt laten installeren moet je rekenen op ca. € 1.000,-

En 1000 euro is voor mij te veel..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoyTerWelle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-03 21:38
Kammika schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 14:30:
Betoog van de “specialist” is dat deze fouten normaal zijn bij dit weer (ivm hoge luchtvochtigheid).

Meest voorkomende fouten zijn dan “voorruitsensor is geblokkeerd”, “voorruitsensor is afgedekt” en “collission avoidance systeem niet beschikbaar”
Afgelopen week niet gereden. Herken de uitleg van de specialist in zoverre dat inderdaad bij deze weersomstandigheden er in de eerste paar km bij mij nog wel eens een melding “voorruitsensor is afgedekt” voorkomt. Kwestie van even de voorruitverwarming paar minuutjes aan en daarna werkt het weer. Het lijkt erop dat het glas tpv de sensor wat beslaat, al heb ik nooit de moeite genomen om op dat moment uit te stappen om dit te controleren :-). Ik heb het niet zo frequent als jij beschrijft.
(P8 Recharge Twin van november 2020 in de lease. Ook voor en 41 jarige een prima race+ eh... reiswagen).

[ Voor 11% gewijzigd door RoyTerWelle op 30-10-2022 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mich78
  • Laatst online: 08-12-2024
Hamer schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 23:37:
[...]

Voor rond de 10 euro weet je alles op Ali express. Die letters zitten er bij mij al bijna een jaar perfect op. € 10,85 22% Off | Auto Logo Badge Sticker Merk Teken Naambord Sticker Voor Volvo XC90 XC60 XC40 S90 S60 S80 S70 V60 V90 Awd volvo Achter Sticker
https://a.aliexpress.com/_EuzpNVF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartelomeus
jorisjansen3 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 16:53:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd. Ik heb een lease-C40 van eind 2021, en mijn dealer wil t niet (gratis) inbouwen. Hij schrijft:
DAB+ is nooit leverbaar/standaard geweest op de Volvo C40. Waarschijnlijk wisten ze al bij start productie dat er een tekort aan chips was.
Ik kan het even uitzoeken, maar als je het wilt laten installeren moet je rekenen op ca. € 1.000,-

Naar mijn weten is DAB+ verplicht voor auto’s vanaf december 2020. Is genoeg jurisprudentie over te vinden, bijv. via Autoweek. Daarnaast zou je nog even in de oude prijslijst van destijds kunnen opzoeken of DAB+ in de ‘standaard’ accessoireslijst is opgenomen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
RoyTerWelle schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 18:25:
[...]

Afgelopen week niet gereden. Herken de uitleg van de specialist in zoverre dat inderdaad bij deze weersomstandigheden er in de eerste paar km bij mij nog wel eens een melding “voorruitsensor is afgedekt” voorkomt. Kwestie van even de voorruitverwarming paar minuutjes aan en daarna werkt het weer. Het lijkt erop dat het glas tpv de sensor wat beslaat, al heb ik nooit de moeite genomen om op dat moment uit te stappen om dit te controleren :-). Ik heb het niet zo frequent als jij beschrijft.
(P8 Recharge Twin van november 2020 in de lease. Ook voor en 41 jarige een prima race+ eh... reiswagen).
Nou als die het niet doet helpt de ontwaseming ook niet. Afgelopen donderdag de hele rit van 150km deze fout gehad….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kammika
Bartelomeus schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 18:28:
[...]

Naar mijn weten is DAB+ verplicht voor auto’s vanaf december 2020. Is genoeg jurisprudentie over te vinden, bijv. via Autoweek. Daarnaast zou je nog even in de oude prijslijst van destijds kunnen opzoeken of DAB+ in de ‘standaard’ accessoireslijst is opgenomen….
Kun je een linkje naar die jurisprudentie posten? Ik heb het nl laten uitzoeken. Er is een Maas in de wet doordat Volvo (en polestar) gebruik hebben gemaakt van het feit dat de nl overheid te laat de Europese richtlijn omgezet hebben naar nl wetgeving en pas vanaf die datum waren ze verplicht te leveren (en zijn dat ook weer gaan doen)

Tegen Volvo heb je dus geen case. Naar de overheid in theorie wel, omdat ze te laat de wet hebben aangenomen, maar dan moet je hard kunnen maken hoeveel schade je hebt financieel hebt geleden door het ontbreken van die dab radio en je daardoor gebruik moest maken van het aangeboden alternatief (internetradio apps). Kansloos dus…

Volvo voldoet dus aan de wet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 12:09
Ik blijf collission avoidance fouten houden (en dan werkt acc, pa, lane assist, etc…. Ook niet meer) sinds mijn voorruit vervangen is. Daarvoor nog nooit deze fouten gehad.

Deze week 4 van de 7 dagen gehad. Patroon is wel dat het probleem zich alleen in de ochtend als het nog donker is met condens op de ruit.

Omdat de glasschadespecialist het nog niet heel serieus neemt, inmiddels ook leasemij ingeschakeld. Betoog van de “specialist” is dat deze fouten normaal zijn bij dit weer (ivm hoge luchtvochtigheid)

Zou wel supertoevallig zijn: heb de auto nu een jaar en nog nooit deze problemen gehad. En vanaf moment dat de ruit vervangen de 1e week 4 van de 7 dagen deze fouten.

Maar om alles uit te sluiten: als het autoruitschade bedrijf gelijk heeft zou dit probleem dan niet alleen bij mij voorkomen, maar zou iedereen in dit forum er deze week last van gehad moeten hebben. Vandaar de vraag: willen jullie laten weten of jullie deze week problemen met de rijhulpsystemen hebben gehad?

(Vrijdag weer afspraak bij het bedrijf staan. Hoop dus dan wat antwoorden van jullie binnen te hebben)
Ik heb het 2 a 3 weken terug iets van 2x gehad maar daarna niet meer. Wel heel toevallig dat het samenvalt met het vervangen van de ruit als je het mij vraagt, maar het zou natuurlijk kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 02-09 07:34
Kammika schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 18:43:
[...]

Kun je een linkje naar die jurisprudentie posten? Ik heb het nl laten uitzoeken. Er is een Maas in de wet doordat Volvo (en polestar) gebruik hebben gemaakt van het feit dat de nl overheid te laat de Europese richtlijn omgezet hebben naar nl wetgeving en pas vanaf die datum waren ze verplicht te leveren (en zijn dat ook weer gaan doen)

Tegen Volvo heb je dus geen case. Naar de overheid in theorie wel, omdat ze te laat de wet hebben aangenomen, maar dan moet je hard kunnen maken hoeveel schade je hebt financieel hebt geleden door het ontbreken van die dab radio en je daardoor gebruik moest maken van het aangeboden alternatief (internetradio apps). Kansloos dus…

Volvo voldoet dus aan de wet
Dat de overheid in NL te laat was met die EU richtlijn klopt. Dat Volvo daar gebruik van gemaakt heeft klopt ook (in andere landen werd wel geleverd).

Of je tegen Volvo een case hebt is afhankelijk van wanneer je besteld hebt. Tot mei 2021 stond het nl als standaard optie in de prijslijst. Daarna is het er uit gehaald. Als je voordien besteld hebt en er is geleverd zonder DAB+ heb je er wel degelijk (kostenloos) recht op.
De vraag is alleen wanneer. Eerst zou het Q2 2022 worden. Toen Q3 en nu is het Q4. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
tdkvolvo schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 19:24:
[...]

Dat de overheid in NL te laat was met die EU richtlijn klopt. Dat Volvo daar gebruik van gemaakt heeft klopt ook (in andere landen werd wel geleverd).

Of je tegen Volvo een case hebt is afhankelijk van wanneer je besteld hebt. Tot mei 2021 stond het nl als standaard optie in de prijslijst. Daarna is het er uit gehaald. Als je voordien besteld hebt en er is geleverd zonder DAB+ heb je er wel degelijk (kostenloos) recht op.
De vraag is alleen wanneer. Eerst zou het Q2 2022 worden. Toen Q3 en nu is het Q4. We zullen zien.
Dat zou kunnen. Bij mij stond er dab+ voorbereiding. Als er wat anders op je offerte/prijslijst stond zou je een case kunnen hebben, maar dan moet je ook wel weer juridisch op tijd en op de juiste manier Volvo in gebreke voor nakomen van de overeenkomst stellen… kan ook lastig verhaal worden, maar wel de
Moeite waard. Anyway hierboven wordt gesproken over jurisprudentie, dat zou betekenen dat iemand al een keer dit succesvol aangevochten heeft. Die zou ik graag zien…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Put007
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18-09 18:22
Hier een 46 jarige bezitter van een Xc40 P6 uit 2021. Ben erg tevreden met de geëlektrificeerde baksteen. :-)
Rijd een tijdje volvo. Begonnen met een 480, daarna 3x V70 een XC90 en nu deze XC40.
Vandaag terug van een vakantieweek Zuid Frankrijk. De eerste keer met de P6 omdat we in principe voor deze ritten de good old xc90 hebben gehouden.
Moet zeggen dat het ons niet tegenviel. Duurt natuurlijk wel veel langer, maar doordat je nu verplicht om de 2 uur een stop moet maken en niet pas stopt nadat de LPG en benzinetank leeg zijn, kom je een stuk minder brak aan. Het verbruik viel met trekhaakkoffer ook niet tegen. Lag voor alle ritjes rond de 21,3 kw/100 km.
Auto vol met vrouw, 2 kinderen en 2 labradors en bagage. snelheid tussen de 110 en 130. Temperatuur werkte natuurlijk enorm mee.
Had nog niet veel ervaring met snelladen, maar wat mij opvalt is dat als je snellaadt er erg veel vocht uit de airco komt. Hebben andere xc40 ook deze ervaring?
Daarnaast hoop ik dat er gauw een update komt tegen de freeze van google maps, want dat is best irritant. Rangevoorspelling van Google is behoorlijk accuraat.
Al met al tevreden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P1IsXA8kzlKmZkz1deP7xWusgXM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/AVjD1pOucQgvfwouxVR0DHtG.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q_mBh_HIWxKcnoCgya5QohF4Keg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TMdt64XZ6uI8gNGWE72A86aJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartelomeus
jorisjansen3 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 16:53:
[...]

Kammika schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 18:36:
[...]

Nou als die het niet doet helpt de ontwaseming ook niet. Afgelopen donderdag de hele rit van 150km deze fout gehad….
Ben geen jurist maar ik meen het wetsartikel voorbij hebben zien komen op het Volvo Forum en in een artikel van Autoweek. Maar volgens mij heb je al veel onderzoek gedaan, dus kan je niet verder helpen…. (vergeet mijn eerdere reactie dus maar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 02-09 07:34
Bartelomeus schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 20:37:
[...]

[...]
Zie opmerkingen hierboven.

Dit is screenshot prijslijst mei 2021 (XC60).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fqYU1N0MKxX0N8JbhWhTwYmfb3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GpzputXXjxjLw3A6w7cixOcf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer

Ik heb vorige winter wel eens de melding “Automatisch groot licht niet beschikbaar” gehad. Maar dit seizoen nog niet. Met nachttemperaturen van 14 graden beslaan de ruiten minder snel. De meldingen die jij noemt heb ik nog nooit gezien. Als ik jouw verhaal zo lees, is het aan de ruitenspecialist om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer54
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-12-2024
WildOne schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 14:11:

Ik rijd inmiddels bijna een jaar met de auto en vind de app alternatieven voor digitale radio echt geen waardig alternatief.
Wij hebben ook onze V90 eind 2021 geleverd gehad zonder DAB. DAB staat wel op de offerte. Internet radio is geen optie. Ik ben hier nog steeds mee bezig. De dealer geeft telkens aan dit bij Volvo Nederland te leggen.

Wordt dus vervolg.

Groet Peer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Dit is een andere situatie. Bij mijn weten, iig die van mij, heeft Volvo de (x)c40 pure electric niet uitgeleverd door dab+ te beloven. Op de prijslijst stond enkel dat die voorbereid zou zijn.

Het gaat dus niet om andere Volvo modellen, want dat kunnen andere condities zijn…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Bartelomeus schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 20:37:

Ben geen jurist maar ik meen het wetsartikel voorbij hebben zien komen op het Volvo Forum en in een artikel van Autoweek. Maar volgens mij heb je al veel onderzoek gedaan, dus kan je niet verder helpen…. (vergeet mijn eerdere reactie dus maar)
Nou… dat soort artikeltjes ken ik wel, maar je verwijst specifiek naar jurisprudentie. Als dat er is heb ik wellicht nog een case…

Ofwel: waar heb je gezien dat er jurisprudentie is op dit onderwerp?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kammika
ergodyne1 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 08:38:
[...]
Adriaen87: 88 jaar! wauw! ik heb serieus opeens een heel ander beeld gekregen bij een hoop nicknames hier.
Yep... Als Adriaen87 88 is, wordt ik wel heel nieuwsgiering naar de leeftijd van Ron582 ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 07:03:
Dit is een andere situatie. Bij mijn weten, iig die van mij, heeft Volvo de (x)c40 pure electric niet uitgeleverd door dab+ te beloven. Op de prijslijst stond enkel dat die voorbereid zou zijn.

Het gaat dus niet om andere Volvo modellen, want dat kunnen andere condities zijn…
"Digital Audio Broadcasting voorbereiding - DAB+ voorbereiding (raadpleeg uw dealer voor meer informatie)"

Staat in de prijslijst MY22 en MY23 in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnaudCo
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22-11-2024
De Volvo XC40 als ultieme midlifecrisis auto? Net niet voor mij. Met mijn 47 had ik bij andere wagens uit hetzelfde gamma waar ik uit twijfelde zoals de Mustang Mach E, de Tesla Y of de Audi Q4 e-tron sportback die ik bijna had gekocht veeleer dat gevoel. Maar helemaal niet bij de Volvo, die uiteindelijk wat saai oogt. Ik vind nog steeds niet de mooiste uit zijn klas. Maar heb mijn pijnlijke rug laten beslissen. In geen enkele andere wagen zat ik zo comfortabel als in de XC40. En ter compensatie heb ik wel mijn hart de opties laten kiezen. Het is een P8 Ultimate geworden. :D

Over die DAB+ discussie? Is dit iets Nederlands mijn MY22 heeft dat wel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yKsLMyQY0vEi_clsd8bkjqRzcZM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZujT0nYBZwbvpNNwsHswHR35.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Kammika schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 07:03:

Het heeft wel in de prijslijsten gestaan. Zie https://volvo-tools-prd-m...c-20210201-Volvo_XC40.pdf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kammika
ron65 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:24:
[...]

"Digital Audio Broadcasting voorbereiding - DAB+ voorbereiding (raadpleeg uw dealer voor meer informatie)"

Staat in de prijslijst MY22 en MY23 in ieder geval.
net gechecked: op prijslijst MY21 (jan '21): en MY22 (mei '21) staat nog dat de auto met DAB+ geleverd wordt. Als je die versie dus besteld had en geen DAB+ gekregen hebt, kun je je dealer in gebreke stellen dat die dat niet geleverd is. Moet je juridisch het juiste briefje sturen. (en ik weet ook niet of dat nu nog steeds kan. Er zijn wel redelijke termijnen voor waarop je had moeten melden dat de oplevering niet ok was, en de dealer in gebreke was). Een rechtsbijstand verzekering kan je iig helpen (en anders heeft bijna elke stad wel een juridisch loket o.i.d. die je wsch ook wel willen helpen met een voorbeeld brief). Voor wie in dit geval naar Volvo nl verwezen is: Jij hebt contract met je dealer, dus dat is jouw contractpartij. Of zij wel of niet kunnen verhalen is hun probleem

In de MY22 (nov '21) prijslijst staat "DAB+ voorbereiding". Helaas val ik in die categorie. Die had ik nl uitgezocht en daarvan bleek: "Het wetsvoorstel 35 865 betreffende de Richtlijn 2018/1972 is op 15 februari 2022 aanvaard door de eerste kamer. De wet is van kracht vanaf 2 maart 2022. Als de wetgeving te laat van kracht is geworden dan heb je eventueel een claim op de rijksoverheid." (en die claim op overheid heb ik ook al uitgezocht. Die is kansloos)

Er zijn dus 3 categorie-en van mensen Volvo (X)C40 gebruikers die geen DAB+ hebben
1. Offerte op basis van prijslijst van voor nov '21 (en let op: Die prijslijst was er al in oktober, want toen ik heb ik mijn offerte met die versie van de prijslijst er bij gekregen) --> Er had DAB+ in moeten zitten. Je kunt een poging wagen je dealer in gebreke te stellen.
2. Offerte op basis van nov '21 prijslijst en geleverd voor 2 maart: Kansloos: je zult er mee moeten leven
3. Auto geleverd vanaf 2 maart: Er had DAB+ in moeten zitten: Je kunt je dealer er op aanspreken en evt in gebreke stellen als die niet gaat leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 09:55
Onze MY23 C40 heeft ook DAB+, maar wij zijn er niet echt over te spreken. Er wordt regelmatig, als in meermaals per minuut, heen en weer geschakeld tussen DAB+ en FM. En dit is echt goed te horen in de geluidskwaliteit als het volume. Hopelijk verbeterd dit in de toekomst nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Adriaen87 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 17:38:
Mag ik met 88 de gemiddelde leeftijd wat opschroeven? Daarom ook P8: twee motoren en ruim 400 PK om veilig over te steken. De P8 bevalt uitstekend: ruim 23.000 KM zonder problemen. Gemis: de rittenregistratie, die bij Sensus op de hybride V60 uitstekend werkte. Waarom Volvo? welnu: van V40, via XC70 (2x) en V60TE naar XC40 P8: merkentrouw dus.
Daarmee val ik met mijn 73 dus geheel in het niet. Maar met de merkentrouw kom ik daarentegen wel aardig mee: een 345GLS, een 360 GLT, een 245, twee V50’s, twee V70’s, een C70 Cabrio voor erbij, twee XC60’s en nu een XC40P8 die ‘straks’ vervangen wordt door een C40 Ultimate Twin. Voor een deel waren dat leaseauto’s maar ik ben op een gegeven moment weer privé gaan rijden.

Maar Adriaen: een tijdje geleden stond er een artikel in VolvoDrive over iemand in jouw leeftijdscategorie en een P8. Was jij dat (toevallig)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

ergodyne1 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 12:35:
[...]

Weer zo'n niet-nodige reactie. Wens veel sterkte aan de mensen die met je zurigheid moeten leven.
Max Verstappen: ’Die criticasters zijn zo zuur, die kunnen het nooit loslaten’

Nog maar bijna 2 etmalen, dan kan ik mijn XC40 P6 Plus afhalen... :-)
we gaan wel zien of er DAB+ in zit. Ik mag hopen van wel, ik weet niet eens of het een MY22 of MY 23 wordt, hij is besteld toen MY22 nog het model was en ik heb niets gehoord over eventuele wijziging van 22 naar 23 voor mijn bestelling.

[ Voor 9% gewijzigd door ron65 op 31-10-2022 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
ron65 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 13:06:
[...]

Max Verstappen: ’Die criticasters zijn zo zuur, die kunnen het nooit loslaten’

Nog maar bijna 2 etmalen, dan kan ik mijn XC40 P6 Plus afhalen... :-)
we gaan wel zien of er DAB+ in zit. Ik mag hopen van wel, ik weet niet eens of het een MY22 of MY 23 wordt, hij is besteld toen MY22 nog het model was en ik heb niets gehoord over eventuele wijziging van 22 naar 23 voor mijn bestelling.
Wat ik uit alle berichten hier begrijp is dat alle xc40s geleverd na 2 maart DAB+ moeten hebben.
Correct me if i am wrong!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Vulcan750 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 13:21:
[...]

Wat ik uit alle berichten hier begrijp is dat alle xc40s geleverd na 2 maart DAB+ moeten hebben.
Correct me if i am wrong!
Volgens de wet moet dat idd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• astatic
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Laat de dealer een second opinion doen en een rapport maken, dit gaat naar mijn inziens puur om geld waar men probeert recht te lullen wat krom is.
Zelfs met dit weer en veel condens krijg ik deze meldingen niet (ik rij om 6.00 uur weg).
Dit gaat om jouw en mede reizers hun veiligheid, hier moeten lease en glas bedrijf niet zo laks mee omgaan door te doen of het aan het weer ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adriaen87
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-03-2024
Mga1600 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:24:
[...]

Daarmee val ik met mijn 73 dus geheel in het niet. Maar met de merkentrouw kom ik daarentegen wel aardig mee: een 345GLS, een 360 GLT, een 245, twee V50’s, twee V70’s, een C70 Cabrio voor erbij, twee XC60’s en nu een XC40P8 die ‘straks’ vervangen wordt door een C40 Ultimate Twin. Voor een deel waren dat leaseauto’s maar ik ben op een gegeven moment weer privé gaan rijden.

Maar Adriaen: een tijdje geleden stond er een artikel in VolvoDrive over iemand in jouw leeftijdscategorie en een P8. Was jij dat (toevallig)?
Mga 1600: je hebt een goed geheugen, en deelt mijn belangstelling voor Volvo. Ik ben inderdaad geïnterviewd voor VolvoDrive, kort nadat ik mijn Thundergrey XC40 P8 in gebruik had genomen. Kenners herinneren zich ongetwijfeld de Canneburg in Vaassen en de bossen van het Kroondomein. Ik was in het voorjaar van 2021 al enthousiast over de auto. Dat enthousiasme is er nog steeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
astatic schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 17:42:
[...]

Laat de dealer een second opinion doen en een rapport maken, dit gaat naar mijn inziens puur om geld waar men probeert recht te lullen wat krom is.
Zelfs met dit weer en veel condens krijg ik deze meldingen niet (ik rij om 6.00 uur weg).
Dit gaat om jouw en mede reizers hun veiligheid, hier moeten lease en glas bedrijf niet zo laks mee omgaan door te doen of het aan het weer ligt.
Leasemaatschappij heeft nu aangezet richting de “specialist”. Vrijdag laatste poging voor hen. Daarna naar de dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyTerWelle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-03 21:38
Kammika schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 18:36:
[...]

Dan denk ik dat je terecht vast kunt stellen dat er wat anders aan de hand is dan wat ochtendcondens. Met 5km werkt ander je actief grootlicht en PA echt wel weer na deze foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
RoyTerWelle schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 18:34:
[...]

Dan denk ik dat je terecht vast kunt stellen dat er wat anders aan de hand is dan wat ochtendcondens. Met 5km werkt ander je actief grootlicht en PA echt wel weer na deze foutmelding.
Heb het vermoeden dat ze de voorruitverwarming (het deel bij de camera) niet of niet goed hebben aangesloten. Het valt me nu ook op dat op ochtenden waar ik met een auto vol condens begin, na het precondtioneren de voorruit keurig ontwasemt is, muv het stuk waar de camera zit.

Dank voor alle antwoorden hier. Bevestigt mijn vermoeden dat het bij mij nu echt niet goed zit en niet aan het weer ligt (alhoewel het bij beter weer wel gewoon goed gaat, maar in dit weer hoort die het dus ook gewoon te doen en daar zit het issue)

Ik heb wel proefondervindelijk vastgesteld dat de combinatie one-pedal-drive zonder (A)CC echt niet lekker rijdt. Het is gewoon heel moeilijk de auto op de juiste snelheid te houden en wordt door medepassagier ook als niet fijn ervaren... wel jammer dat ik nu niet heel makkelijk one pedal drive aan of uit kan zetten. Maar goed. Ik hoop dat het vrijdag gefixt wordt, dan ben ik van de ellende af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
OPD is echt een kwestie van wennen en veel rijden. Dan is het heerlijk en gek genoeg stop je ook letterlijk precies op een streep voor het stoplicht. Ben er nu zo aangewend dat het op de snelweg ook aan staat.

Al komt dat ook deels omdat je idd alleen via het menu OPD aan/uit kan zetten. Vaak heb ik daar helemaal geen zin in.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
Veromor schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 15:34:
[...]

Daar maken wij ons nog de meeste zorgen over. Wij hebben geen station dus als niet heel veel ruimte gewend. Toch is de 308 erg ruim van binnen. Beenruimte hoogte etc. En niet veel kleiner dan de C40. Kofferbakruimte in liters is minder dan de 308. Als de kinderwagen maar past dan is t prima. Vakantie doe we voorlopig toch niet met de auto.
Ik heb een xc40 maar die is wel flink ruimer dan een 308 hoor. En de frunk + ruimte onder de plank van de kofferbak zijn de geheime wapens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjansen3
Heb je ook zo’n prijslijst voor de C40 intro edition? Ik kan m nergens meer vinden…. Op mijn offerte staat niets over DAB+ (ook niet “voorbereid op”)…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veromor
Vandaag meteen OPD weg gereden bij de dealer. Even wennen maar na 10 min helemaal prima. Viel mij ook op dat in de lage snelheden het minder heftig was dan bij de laatste proefrit in Maart.

Kofferbakruimte van de c40 is dieper maar minder breed dan de 308. De reiswieg+onderstel+loopfietsje ging niet meteen passen. Maar even kijken hoe de hoedenplank er uit kan en dan komt dat wel goed voor de komende 3 maanden. Reden met de 308 ook zonder hoedenplank ;) hadden we de xc moeten nemen.

Oh het gezoem van de sierverlichting is wel super kut en dat gaat ook gemeld worden als gebrek. Schijnt een bekend issue te zijn bij nieuwe wagens. Hoor het door de muziek heen. Ziet er savonds wel leuk uit. Ben erg gevoelig voor dat soort geluidjes dus hopelijk gaan ze dat nog oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
  • Laatst online: 27-05-2024
Verdikkeme, mijn C40 doet vanochtend helemaal niks meer. Reageert nergens op, sleutel doet niks, app niks. Iemand enig idee wat te doen buiten de dealer bellen?

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crystal White
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19-09 09:34

Crystal White

P8 21” model “23

Verdikkeme, mijn C40 doet vanochtend helemaal niks meer. Reageert nergens op, sleutel doet niks, app niks. Iemand enig idee wat te doen buiten de dealer bellen?

na binnen met noodsleutel in de afstandsbediening sleutel in midden console leggen
dan kan je voor nood rijden
bij dealer laten resetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
Crystal White schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 07:49:

na binnen met noodsleutel in de afstandsbediening sleutel in midden console leggen
Thanks voor je reactie. Heb net dezelfde boodschap van de dealer gekregen en er wordt nu aan gewerkt...

Dit zal je maar gebeuren als je 's nachts bij je auto aankomt en nog zo'n 1,5uur moet rijden... sta je dan in je eentje... Ik zou niet amused zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Veromor schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 22:32:
Oh het gezoem van de sierverlichting is wel super kut en dat gaat ook gemeld worden als gebrek. Schijnt een bekend issue te zijn bij nieuwe wagens. Hoor het door de muziek heen. Ziet er savonds wel leuk uit. Ben erg gevoelig voor dat soort geluidjes dus hopelijk gaan ze dat nog oplossen.
Bijzonder dit. Het is dus bekend, ze kunnen het oplossen maar toch leveren ze je nieuwe wagen met dit issue af? 8)7

Ik kan het trouwens niet echt sfeerverlichting noemen. Zijn een paar lampjes her en der die elke wagen tegenwoordig wel heeft. In mijn vorige V40 had je nog een pallet aan kleurtjes die je kon kiezen of kon laten afstemmen op basis van het weer. Zelfs dat hebben ze eruit gesloopt. Het hoeft van mij geen grote poppenkast te zijn maar wat mooie echte sfeerverlichting hadden ze er wel in kunnen maken bij Volvo incl. wat thema's of keuze uit licht.

[ Voor 30% gewijzigd door Juancho op 01-11-2022 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 15:41
ron65 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:45:
[...]

Ik ben alleen benieuwd. De dealer stuurde een link voor een VolvoID, en daarin een link naar een handleiding deel daarover. Daarin staat de handleiding op model 2022-early in de URL. Zou ik nu de my22 of my23 gaan krijgen? Zouden ze uberhaupt de MY22 nog uitleveren op dit moment of is alles echt al my23?
De 22 heeft als voordeel dat het verlichtingspack 2 voor sfeerverlichting binnen er bij de plus nog inzit, bij de my23 plus is dat pack eruit. Vind ik toch jammer als dat zo is.

Blijft dus spannend tot de hand-over :-)
Ik had vorig jaar November mijn P6 besteld. Die order was dus een MY22 - maar werd er uit geknikkerd door Volvo begin dit jaar. Alle MY22 productieplaatsen zijn toen vervangen door MY23. Dus het lijkt me sterk/onmogelijk dat jij nog een MY22 zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 09:55
Vandaag meteen OPD weg gereden bij de dealer. Even wennen maar na 10 min helemaal prima. Viel mij ook op dat in de lage snelheden het minder heftig was dan bij de laatste proefrit in Maart.

Kofferbakruimte van de c40 is dieper maar minder breed dan de 308. De reiswieg+onderstel+loopfietsje ging niet meteen passen. Maar even kijken hoe de hoedenplank er uit kan en dan komt dat wel goed voor de komende 3 maanden. Reden met de 308 ook zonder hoedenplank ;) hadden we de xc moeten nemen.

Bij ons was het ook even wennen, maar we rijden nu allebei met OPD. Een keer een waarschuwing gehad dat we moesten bijremmen, omdat de auto het alleen op regeneratief remmen niet zou redden.

Heb je nog uitleg gehad van de dealer over je hoedenplank. Deze past precies onder je laadvloerklep. Een Skoda slimmigheid in de Volvo ;) .

Helaas zoemt onze Topography verlichting ook. Waarschijnlijk vrijdag weer naar de dealer om de trekhaak te laten integreren en dan kunnen ze gelijk even hier naar kijken. Ook de verbinding met mobiele netwerken is om te huilen. Denk dat ongeveer 50/50 de auto wel of geen verbinding heeft. Nu maar permanent via bluetooth ook internet gedeeld met de auto.

Onder de streep is het nog steeds een gruwelijke machine en deze schoonheidsfoutjes vergeven we Volvo op dit moment nog. Hopelijk komen ze met een oplossing voor de vaker voorkomende problemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rude-Dog
Even een update van mijn kant over een vakantie naar Italie die ik net heb afgerond.
Waarschuwing 1: wall of text to follow
Waarschuwing 2: Ik deel mijn volledige ervaring ter leering ende vermaeck - sorry als dit als pietluttig/zeikerig wordt ervaren :)

MY23 P6, trip naar omgeving Trento (Dolomieten) met gezin. Ik ga het niet over gedetailleerd verbruik hebben, want dat heb ik niet bijgehouden en interesseert me ook niet. Stop halverwege bij een hotel op zowel de heenweg als de terugweg.

Ik begon de trip door gewoon op Google te vertrouwen. Bij de eerste snellaadpaal in Duitsland kwam ik echter bij een tankstation aan met welgeteld 1 paal, 2 aansluitingen - beide bezet. Niet onoverkomenlijk op zich, maar toch een goed half uur moeten wachten want iedereen was even aan het eten/drinken en nam daar goed de tijd voor. Ik ben na die sessie overgestapt op ABRP en heb voorkeursaanbieders "Fastned" en "Ionity" aangezet.
Dat scheelde een bak. Ionity heeft een prima dekking van hier tot Italie, en er zijn altijd dusdanig veel palen beschikbaar dat je ofwel gelijk kan beginnen, of je kan na een paar minuten los.
Overigens rijd ik wel zakelijke lease met Leaseplan pasje voor EU, dus verkeer ik in de luxepositie dat ik niet op tarieven hoef te letten. Ik weet wel dat ik voor alle toekomstige buitenland-trips het zo ga aanpakken. Opzoeken met ABRP, alleen stations met meerdere palen en 100+KW en dan manueel in Google zetten in de Volvo.

Manueel zoeken naar laadpalen met de Volvo, voor de paar keer dat ik dat probeerde, was een drama. Vaak werden suggesties gegeven voor laadpalen buiten het bereik (handig!) of compleet van de route af, terwijl ik via ABRP gewoon kon zien dat er opties genoeg langs de route waren. Zoals eerder benoemd in dit forum werkt dat langs de route wel goed als je de rit in 1 keer plant met de Volvo - maar dan heb je dus het nadeel wat ik hiervoor benoemde dat allerlei ongunstige of "risicovolle" palen worden ingepland. Zelfs het inzoomen op het gebied en dan zoeken naar palen hielp geen moer, hij zoomde vrolijk uit en gaf suggesties een enorm eind weg waar ik niks aan had.

Daarbij - als ik een lang stuk afleg wil ik laden met 100+KW en zeker zijn van een flinke hoeveelheid palen. Als ik in de buurt van een bestemming of lange tussenstop ben, wil ik juist ook 11kw e.d. zien want dan kan ik immers gedurende de nacht laden.

Overal werkte de laadpas en paal verder zonder problemen. Erg leuk om 30 kilometer te rijden waarvan een groot deel bergafwaarts en dan te zien dat je met meer aankomt dan je vertrok :) Hotel was boven op een berg en elke trip de berg af kwam er 6-8% lading bij. Uiteraard werd dat helaas bergopwaarts dan ook flink betaald - maar er zat in Trento zelf een prima Ionity station waar ik veelvuldig gebruik van heb gemaakt.

1 kleine voetnoot voor wie Italie doet en Ionity Brenner wil pakken - deze zit binnenin de parkeergarage van een shopping outlet. Smoordruk, altijd vol, en niet iedereen haalt z'n wagen weg als deze (bijna) vol geladen is want ze zijn druk aan het shoppen. Doorrijhoogte is ook beperkt, moet je mogelijk ook even op letten (2m20). Maar ook hier, dusdanig veel palen dat ik niet heel lang hoefde te wachten, het was de enige plek waar ik niet direct kon beginnen.

Verder dan nog wat rij-ervaringen...ik kreeg geen rugklachten van de trip, ondanks uren achtereen rijden dankzij 2+ uur file in Duitsland (waarbij ik maar wat blij was met het zelf optrekken en afstand houden). Ik heb echter wel last in mijn armen gekregen. Ik dacht een redelijk neutrale zitpositie te hebben en mijn rug/benen zijn het daar mee eens, maar mijn armen heb ik nu al 2 dagen last van. Toch eens zien of ik het stuur nog wat bij kan/moet stellen. Misschien een zeikerig punt, maar ik heb wel gemerkt dat het geforceerd PA laten weten dat je het stuur nog vast hebt op den duur ook je armen gaat irriteren. Het is toch elke keer een klein beetje bewegen, tegen de wens van de auto in die braaf tegen stuurt.

Ventilatie - ik vind qua geluid/temperatuur stand 3 prettig. Maar ik merk dat als die aan staat, en ventilatie staat verder op automatisch, de voorruit toch vaak beslaat. Dan moet ik hem weer op de (eigenlijk te harde) stand 4 zetten, en de blazer naar de voorruit dirigeren...of natuurlijk de ontwaseming aanzetten, die er gelijk 40 graden bloedhete lucht tegenaan blaast. Beetje irritant, ik hou van "auto" settings die ook gewoon precies goed werken. Stand 4 is echt wel luidruchtig/stevig vind ik. Ik ga nog eens proberen om de binnenkant van de ruiten extra schoon te maken en te behandelen, zien of dat scheelt.

Verder geen gekke dingen meegemaakt. 1 of 2 keer een of andere onderhoudsmelding die een tiende seconde op het display verschijnt en dan direct verdwijnt gezien, maar die negeer ik gemakshalve tot ze blijven staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herkenbaar, onze C40 heeft er ook sinds dag 1 last van. Naast de zoem is er bij ons op een gegeven moment ook het snel knipperen/flikkeren van de interieurverlichting bijgekomen, nóg vervelender. Lijkt soms net een kermisattractie. Is helaas 10 maanden later nog steeds niet opgelost. Volgens de dealer werken de panelen naar behoren en zit er geen storing in. Wij zijn ook gevoelig voor het geluid en het knipperen. Binnenkort weer naar de dealer om het voor de 3e keer aan te kaarten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kammika
Rude-Dog schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 09:53:
Manueel zoeken naar laadpalen met de Volvo, voor de paar keer dat ik dat probeerde, was een drama.
mijn ervaring: Werkt wel goed voor 11kw palen, niet voor snelladers. Bij snelladers werkt het wel als een zonnetje als je "hey google zoek [merknaam] langs route". Dan krijg je mooie voorstellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Verwijderd schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:51:
[...]

Herkenbaar, onze C40 heeft er ook sinds dag 1 last van. Naast de zoem is er bij ons op een gegeven moment ook het snel knipperen/flikkeren van de interieurverlichting bijgekomen, nóg vervelender. Lijkt soms net een kermisattractie. Is helaas 10 maanden later nog steeds niet opgelost. Volgens de dealer werken de panelen naar behoren en zit er geen storing in. Wij zijn ook gevoelig voor het geluid en het knipperen. Binnenkort weer naar de dealer om het voor de 3e keer aan te kaarten.
Toch vreemd dat dat vooral bij de C40 optreedt. Ik vraag me dan af of ze vanwege onderdelengebrek elders hebben gewinkeld voor de elektronica, en de dealers er weinig aan kunnen tot er zoveel geklaagd is door het hele netwerk dat Volvo er niet omheen kan om een terugroep te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07-2024
ergodyne1 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 07:36:
Opmerkelijk, mijn collega had vanmorgen exact hetzelfde scenario met zijn P8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
EHAS schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 12:41:
[...]

Opmerkelijk, mijn collega had vanmorgen exact hetzelfde scenario met zijn P8.
Meen je dat? dan hebben ze waarschijnlijk onderhuids ergens een update oid gedaan? kan toch niet zomaar zijn dat spontaan een bug hiervoor zorgt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Rude-Dog schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 09:10:
[...]

Ik had vorig jaar November mijn P6 besteld. Die order was dus een MY22 - maar werd er uit geknikkerd door Volvo begin dit jaar. Alle MY22 productieplaatsen zijn toen vervangen door MY23. Dus het lijkt me sterk/onmogelijk dat jij nog een MY22 zou krijgen.
Morgenochtend heb ik de handover, dan weet ik het. Ik denk ook MY23 hoor, maar we zullen zien.
Nu de huidige wagen even wassen en de stofzuiger erdoor, kan ik die netjes inleveren morgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rude-Dog
ron65 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 16:43:
[...]

Morgenochtend heb ik de handover, dan weet ik het. Ik denk ook MY23 hoor, maar we zullen zien.
Nu de huidige wagen even wassen en de stofzuiger erdoor, kan ik die netjes inleveren morgen.
Veel plezier alvast, probeer nog wat te slapen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
ron65 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 16:43:
[...]

Leuk man, veel plezier en veilige km toegewenst! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veromor
Lt-Crash schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 09:26:
[...]

Heb je nog uitleg gehad van de dealer over je hoedenplank. Deze past precies onder je laadvloerklep. Een Skoda slimmigheid in de Volvo ;) .
Via de handleiding gevonden gister en dat werkt prima. Alles past er nu in (wandelwagen + baby wagen met onderstel en nog mooi beperkt zicht naar achter zonder obstakels. Dus eigenlijk nog beter dan in de 308. EN geen hoedenplank los in huis haha.

Zoomen is er niet als t uit staat dus ga daar niet mijn aflevering voor uitstellen maar volgende week gaat het circus beginnen met een eerste werkplaats afspraak. Was een bekend probleem. Evenals het niet kunnen koppelen van telefoons via de volvo car app. Hopelijk kan alles gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Lt-Crash schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 09:26:
[...]

Bij ons was het ook even wennen, maar we rijden nu allebei met OPD. Een keer een waarschuwing gehad dat we moesten bijremmen, omdat de auto het alleen op regeneratief remmen niet zou redden.

Helaas zoemt onze Topography verlichting ook. Waarschijnlijk vrijdag weer naar de dealer om de trekhaak te laten integreren en dan kunnen ze gelijk even hier naar kijken. Ook de verbinding met mobiele netwerken is om te huilen. Denk dat ongeveer 50/50 de auto wel of geen verbinding heeft. Nu maar permanent via bluetooth ook internet gedeeld met de auto.

Onder de streep is het nog steeds een gruwelijke machine en deze schoonheidsfoutjes vergeven we Volvo op dit moment nog. Hopelijk komen ze met een oplossing voor de vaker voorkomende problemen.
Die hoedenplank, daar heeft Volvo echt de plank misgeslagen. Heb dat ding eruit gegooid. Jammer dat ze geen alternatief hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzan
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-11-2024

Bazzan

P8

Vanochtend getrakteerd op een serie foutmeldingen plus 10 minuten het geluid van de achteruitrijdpiep standje oranje 🤪.

Dealer gaf aan dat OTA update was vastgelopen. Het viel me al eerder op dat ik nog met 2.2 rondreed toen 2.3 allang uit was. Gaat dus niet helemaal lekker soms met die updates hier. 2.4 nu

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0-lZ0pzOZ_aC3gqY85eAyeSSw8o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6zWVolg3gbczxiByHVOuVaq3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Pjhh-3p6m9reBWlkuuSEPNxwT4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ro23IiSgQiupFkjn8MT29Gyy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3-mP-U3l3KJ95JPguLc618EHFYc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xo9Tdwbx9tf9f8IpCfM5XGH5.jpg?f=fotoalbum_large

Bazzan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 15:24
Hier vandaag 2.4 binnen gehad op de P6. Lijkt een deel van de verslechteringen van acc/pilot drive die bij 2.3 geïntroduceerd waren weer te corrigeren naar 2.2 niveau.

Voor mij een fijne verbetering. Verder weinig anders.

[ Voor 8% gewijzigd door okio op 01-11-2022 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
jorisjansen3 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 21:52:
[...]

Heb je ook zo’n prijslijst voor de C40 intro edition? Ik kan m nergens meer vinden…. Op mijn offerte staat niets over DAB+ (ook niet “voorbereid op”)…
https://volvocarstools.nl...c40/publication_year:2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamer
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-07 14:57
mich78 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 18:26:
[...]

Voor rond de 10 euro weet je alles op Ali express. Die letters zitten er bij mij al bijna een jaar perfect op. € 10,85 22% Off | Auto Logo Badge Sticker Merk Teken Naambord Sticker Voor Volvo XC90 XC60 XC40 S90 S60 S80 S70 V60 V90 Awd volvo Achter Sticker
https://a.aliexpress.com/_EuzpNVF
Hoe heb jij de oude letters verwijderd dan, zonder te krassen? Trek je die er zo af?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ergodyne1
Hamer schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 23:26:
[...]

Hoe heb jij de oude letters verwijderd dan, zonder te krassen? Trek je die er zo af?
Even warm maken met een föhn, dan haal je ze er zo af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjansen3
Dank. Er staat. “ Digital Audio Broadcasting voorbereiding - DAB+ voorbereiding (raadpleeg uw dealer voor meer informatie)”… dus geen dab+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

jorisjansen3 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 08:05:
[...]

Dank. Er staat. “ Digital Audio Broadcasting voorbereiding - DAB+ voorbereiding (raadpleeg uw dealer voor meer informatie)”… dus geen dab+.
In hoeverre is dit een oudere en voorzorgsopmerking?
Volvo heeft dit in de prijslijsten gezet toen de DAB+ slecht leverbaar was door chiptekorten.
Maar in een later stadium, ik meen ergens begin 2022, werd DAB+ eindelijk ook door de NL overheid verplicht gesteld (waarmee ze rijkelijk later waren dan omringende landen, zoals gewoonlijk), vanaf dat moment moesten alle nieuwe wagens die werden afgeleverd weer van DAB+ worden voorzien.

Ik meen zelfs dat er hier mensen waren die hun aflevering daardoor opgeschort zagen, wagens zouden weer mét DAB+ worden afgeleverd.
Maar de opmerking over de voorbereiding is niet weggehaald na die tijd. Dus hoe actueel is dat?

Ik heb later vanochtend mijn handover, ik ga er vanuit dat DAB+ er op zit. Dat gaan we straks zien :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errox
  • Laatst online: 19-09 10:26
Crystal White schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 07:49:

Laatst ook bij onze P6 gehad. Dealer was er wel half uurtje zoet mee, maar gaf naderhand aan een TCAM reset uitgevoerd te hebben. Laatst werd in dit forum de reset optie middels voorruit verwarming gedeeld, dat is volgens mij ook zoiets. Volgende keer eens zelf proberen. Scheelt veel gedoe via dealer. Al hoop je natuurlijk dat het eenmalig was ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
ron65 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 08:25:
[...]

In hoeverre is dit een oudere en voorzorgsopmerking?
Volvo heeft dit in de prijslijsten gezet toen de DAB+ slecht leverbaar was door chiptekorten.
Maar in een later stadium, ik meen ergens begin 2022, werd DAB+ eindelijk ook door de NL overheid verplicht gesteld (waarmee ze rijkelijk later waren dan omringende landen, zoals gewoonlijk), vanaf dat moment moesten alle nieuwe wagens die werden afgeleverd weer van DAB+ worden voorzien.

Ik meen zelfs dat er hier mensen waren die hun aflevering daardoor opgeschort zagen, wagens zouden weer mét DAB+ worden afgeleverd.
Maar de opmerking over de voorbereiding is niet weggehaald na die tijd. Dus hoe actueel is dat?

Ik heb later vanochtend mijn handover, ik ga er vanuit dat DAB+ er op zit. Dat gaan we straks zien :-)
Vanaf mrt zijn ze verplicht te leveren en dat staat los van het of het wel of niet in de offerte/prijslijst stond. Het is een wettelijke verplichting..... je kunt er vrij veilig vanuit gaan dat het erop zit... Veel plezier straks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
okio schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 21:38:
Hier vandaag 2.4 binnen gehad op de P6. Lijkt een deel van de verslechteringen van acc/pilot drive die bij 2.3 geïntroduceerd waren weer te corrigeren naar 2.2 niveau.

Voor mij een fijne verbetering. Verder weinig anders.
hoe heb je die binnengekregen: Dealer of OTA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
errox schreef op woensdag 2 november 2022 @ 08:49:
[...]

Laatst ook bij onze P6 gehad. Dealer was er wel half uurtje zoet mee, maar gaf naderhand aan een TCAM reset uitgevoerd te hebben. Laatst werd in dit forum de reset optie middels voorruit verwarming gedeeld, dat is volgens mij ook zoiets. Volgende keer eens zelf proberen. Scheelt veel gedoe via dealer. Al hoop je natuurlijk dat het eenmalig was ;-)
Ja die reset had ik wel zelf gekund, de dealer is er wel een tijdje mee bezig geweest, 'inladen van nieuwe software', verwacht wel dat als het zo makkelijk zou zijn geweest de dealer mij dit wel had laten doen... maar je weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuilen
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17-07 16:47
Rude-Dog schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 09:53:
Even een update van mijn kant over een vakantie naar Italie die ik net heb afgerond.
Waarschuwing 1: wall of text to follow
Waarschuwing 2: Ik deel mijn volledige ervaring ter leering ende vermaeck - sorry als dit als pietluttig/zeikerig wordt ervaren :)

MY23 P6, trip naar omgeving Trento (Dolomieten) met gezin. Ik ga het niet over gedetailleerd verbruik hebben, want dat heb ik niet bijgehouden en interesseert me ook niet. Stop halverwege bij een hotel op zowel de heenweg als de terugweg.

Ik begon de trip door gewoon op Google te vertrouwen. Bij de eerste snellaadpaal in Duitsland kwam ik echter bij een tankstation aan met welgeteld 1 paal, 2 aansluitingen - beide bezet. Niet onoverkomenlijk op zich, maar toch een goed half uur moeten wachten want iedereen was even aan het eten/drinken en nam daar goed de tijd voor. Ik ben na die sessie overgestapt op ABRP en heb voorkeursaanbieders "Fastned" en "Ionity" aangezet.
Dat scheelde een bak. Ionity heeft een prima dekking van hier tot Italie, en er zijn altijd dusdanig veel palen beschikbaar dat je ofwel gelijk kan beginnen, of je kan na een paar minuten los.
Overigens rijd ik wel zakelijke lease met Leaseplan pasje voor EU, dus verkeer ik in de luxepositie dat ik niet op tarieven hoef te letten. Ik weet wel dat ik voor alle toekomstige buitenland-trips het zo ga aanpakken. Opzoeken met ABRP, alleen stations met meerdere palen en 100+KW en dan manueel in Google zetten in de Volvo.

Manueel zoeken naar laadpalen met de Volvo, voor de paar keer dat ik dat probeerde, was een drama. Vaak werden suggesties gegeven voor laadpalen buiten het bereik (handig!) of compleet van de route af, terwijl ik via ABRP gewoon kon zien dat er opties genoeg langs de route waren. Zoals eerder benoemd in dit forum werkt dat langs de route wel goed als je de rit in 1 keer plant met de Volvo - maar dan heb je dus het nadeel wat ik hiervoor benoemde dat allerlei ongunstige of "risicovolle" palen worden ingepland. Zelfs het inzoomen op het gebied en dan zoeken naar palen hielp geen moer, hij zoomde vrolijk uit en gaf suggesties een enorm eind weg waar ik niks aan had.

Daarbij - als ik een lang stuk afleg wil ik laden met 100+KW en zeker zijn van een flinke hoeveelheid palen. Als ik in de buurt van een bestemming of lange tussenstop ben, wil ik juist ook 11kw e.d. zien want dan kan ik immers gedurende de nacht laden.

Overal werkte de laadpas en paal verder zonder problemen. Erg leuk om 30 kilometer te rijden waarvan een groot deel bergafwaarts en dan te zien dat je met meer aankomt dan je vertrok :) Hotel was boven op een berg en elke trip de berg af kwam er 6-8% lading bij. Uiteraard werd dat helaas bergopwaarts dan ook flink betaald - maar er zat in Trento zelf een prima Ionity station waar ik veelvuldig gebruik van heb gemaakt.

1 kleine voetnoot voor wie Italie doet en Ionity Brenner wil pakken - deze zit binnenin de parkeergarage van een shopping outlet. Smoordruk, altijd vol, en niet iedereen haalt z'n wagen weg als deze (bijna) vol geladen is want ze zijn druk aan het shoppen. Doorrijhoogte is ook beperkt, moet je mogelijk ook even op letten (2m20). Maar ook hier, dusdanig veel palen dat ik niet heel lang hoefde te wachten, het was de enige plek waar ik niet direct kon beginnen.

Verder dan nog wat rij-ervaringen...ik kreeg geen rugklachten van de trip, ondanks uren achtereen rijden dankzij 2+ uur file in Duitsland (waarbij ik maar wat blij was met het zelf optrekken en afstand houden). Ik heb echter wel last in mijn armen gekregen. Ik dacht een redelijk neutrale zitpositie te hebben en mijn rug/benen zijn het daar mee eens, maar mijn armen heb ik nu al 2 dagen last van. Toch eens zien of ik het stuur nog wat bij kan/moet stellen. Misschien een zeikerig punt, maar ik heb wel gemerkt dat het geforceerd PA laten weten dat je het stuur nog vast hebt op den duur ook je armen gaat irriteren. Het is toch elke keer een klein beetje bewegen, tegen de wens van de auto in die braaf tegen stuurt.

Ventilatie - ik vind qua geluid/temperatuur stand 3 prettig. Maar ik merk dat als die aan staat, en ventilatie staat verder op automatisch, de voorruit toch vaak beslaat. Dan moet ik hem weer op de (eigenlijk te harde) stand 4 zetten, en de blazer naar de voorruit dirigeren...of natuurlijk de ontwaseming aanzetten, die er gelijk 40 graden bloedhete lucht tegenaan blaast. Beetje irritant, ik hou van "auto" settings die ook gewoon precies goed werken. Stand 4 is echt wel luidruchtig/stevig vind ik. Ik ga nog eens proberen om de binnenkant van de ruiten extra schoon te maken en te behandelen, zien of dat scheelt.

Verder geen gekke dingen meegemaakt. 1 of 2 keer een of andere onderhoudsmelding die een tiende seconde op het display verschijnt en dan direct verdwijnt gezien, maar die negeer ik gemakshalve tot ze blijven staan :)
Kon je met één laadpas in de verschillende landen terecht, of gebruik je meerdere laadpassen?
Zelf heb ik een zakelijke laadpas van newmotion en ben volgend jaar ook van plan met de P8 naar Italie op vakantie te gaan, vandaar mijn belangstelling. Tot nu toe niet verder dan Duitsland en België geweest, waarbij de laadpas overigens prima functioneerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
errox schreef op woensdag 2 november 2022 @ 08:49:
[...]

Heb dit issue ook 2 keer gehad, maar dan is niet alleen TCAM reset via ontwasemingsknop genoeg. Schijnbaar moeten ze de module helemaal spanningsloos maken. ;)

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

Pagina: 1 ... 115 ... 336 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"