Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
Mijn camera is gefixt. Kennelijk zit er een ontwasemingssensor bij de camera die moet aansturen wanneer de voorruit bij de camera ontwasemt moet worden en moet bij voorruitvervanging ook het bijbehorende stekkertje vervangen worden

Bij voorruitvervangingen: wees dus gewaarschuwd. Heeft mij dus 2 weken ellende opgeleverd (en weet nu dat je dat makkelijk kan testen: druk na voorruitvervanging je ontwasemingsknop in en laat hem even blazen. Als die sensor niet werkt heb je dan binnen een minuut allemaal fouten op je dashboard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
Kammika schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 12:05:
Mijn camera is gefixt. Kennelijk zit er een ontwasemingssensor bij de camera die moet aansturen wanneer de voorruit bij de camera ontwasemt moet worden en moet bij voorruitvervanging ook het bijbehorende stekkertje vervangen worden en het geleverde stekkertje had teveel weerstand

Bij voorruitvervangingen: wees dus gewaarschuwd. Heeft mij dus 2 weken ellende opgeleverd (en weet nu dat je dat makkelijk kan testen: druk na voorruitvervanging je ontwasemingsknop in en laat hem even blazen. Als die sensor niet werkt heb je dan binnen een minuut allemaal fouten op je dashboard)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 12:05:
Mijn camera is gefixt. Kennelijk zit er een ontwasemingssensor bij de camera die moet aansturen wanneer de voorruit bij de camera ontwasemt moet worden en moet bij voorruitvervanging ook het bijbehorende stekkertje vervangen worden

Hee, top, en dank voor het delen!! Fijn dat alles weer werkt!

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 22:16
Bartelomeus schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 16:54:
In mijn offerte (1 april 2022) staat helemaal niks over USB, 12-volt of andere elektronische aansluitingen. Dan weet je één ding zeker.........dat je moet afwachten wat je krijgt. Aan een prijslijst van destijds heb je niets, want op de laatste pagina is een disclaimer opgenomen, citaat: "Wijzigingen in......worden gewijzigd".
Mijn P8 uit 2020 heeft ook 12v in de kofferbak. Dat had zelfs mijn oude V40. Bijzonder dat ze dat niet standaard leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:26
tm030614 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 11:57:
[...]

Hier ook nog steeds geen 2.4 (reset geprobeerd zonder succes).

Nog steeds op 2.2, op vakantie keer melding gehad voor 2.3 aantal weken terug, maar ivm toen in Oostenrijk weg geklikt. Sindsdien ook nooit meer terug gekomen.
Hier ook…2.3 weggeklikt, 2.3 daarna niet meer aangeboden gekregen. Bij eerdere updates duurde het toch ongeveer een week na de aankondiging voordat hij OTA aangeboden werd? Of was het twee weken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 18:18
ron65 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 12:00:
[...]

Blonde vraag wellicht: kun je niet naar de dealer gaan voor de update omdat die niet lijkt los te komen via OTA updates? Of rekent die daar fors geld voor (wat raar zou wezen omdat ze OTA zouden moeten komen en dan gratis zijn)
In principe kan dat and daar een goede reden (s voor is. Niet willen updateni lijkt me zo’n goede reden…..

Maar: het schijnt dat de uitrol van 2.2 op een gegeven moment gestopt is en niet iedereen het heeft gekregen. Dan zou je dus binnenkort meteen op 2.4 kunnen overspringen. De meesten hier hebben 2.4 ook nog niet OTA (ik ook niet trouwens) dus nog even geduld zou ik denken. Zulke spannende verbeteringen “waarvan je geen dag zonder kunt” zijn het nou de ook weer niet namelijk …….

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Mga1600 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 13:49:
[...]

In principe kan dat and daar een goede reden (s voor is. Niet willen updateni lijkt me zo’n goede reden…..

Maar: het schijnt dat de uitrol van 2.2 op een gegeven moment gestopt is en niet iedereen het heeft gekregen. Dan zou je dus binnenkort meteen op 2.4 kunnen overspringen. De meesten hier hebben 2.4 ook nog niet OTA (ik ook niet trouwens) dus nog even geduld zou ik denken. Zulke spannende verbeteringen “waarvan je geen dag zonder kunt”
zijn het nou de ook weer niet namelijk …….
Duidelijk.
De mijne heeft 2.4 al, omdat deze net nieuw geleverd is 3 dagen terug. Ik weet eigenlijk niet wat de verschillen met voorgaande versies dan zijn ;-)
Het werkt sofar allemaal als een zonnetje, alleen bij aflevering was in eerste instantie de LTE ontkoppeld (stond een kruisje door), daar hadden ze 3 minuten voor nodig in de werkplaats en alles deed het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
ron65 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 14:04:
[...]

Duidelijk.
De mijne heeft 2.4 al, omdat deze net nieuw geleverd is 3 dagen terug. Ik weet eigenlijk niet wat de verschillen met voorgaande versies dan zijn ;-)
Het werkt sofar allemaal als een zonnetje, alleen bij aflevering was in eerste instantie de LTE ontkoppeld (stond een kruisje door), daar hadden ze 3 minuten voor nodig in de werkplaats en alles deed het.
Ik heb in de bijna 2 jaar ook geen echte problemen gehad, alleen in het begin had ik een probleem met de radio die slechte ontvangst had, verder is eigenlijk alles prima geweest.
Maar kijkend naar de release notes 2.2 > 2.3 > 2.4 zie ik geen spannende dingen bedoelde ik te zeggen. Die verbeterde aansturing van de warmtepomp levert misschien weer een paar km extra op in de range? En verder zijn er vaak kleine bugfixes die niet eens vernoemd zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Mga1600 op 05-11-2022 15:15 . Reden: 3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Ik zie een nieuwe app in de playstore staan : PLEX. Zegt iemand dat wat? Zou een muziek en video player zijn. I
Ik heb ‘m geïnstalleerd maar krijg wat cryptische tekst en snap niet wat ik moet doen om verder te komen.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Mga1600 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 15:23:
Ik zie een nieuwe app in de playstore staan : PLEX. Zegt iemand dat wat? Zou een muziek en video player zijn. I
Ik heb ‘m geïnstalleerd maar krijg wat cryptische tekst en snap niet wat ik moet doen om verder te komen.,
Plex is een streaming app. Vooral gericht op films/video. Even Google gebruiken en website checken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:51
Ik zou trouwens eigenlijk sowieso iedereen aanraden om niet gelijk als een malle die update te willen installeren. Zet het ff onhold, houdt even 1 a 2 weken in de gaten wat de feedback is en daarna kan je altijd nog updaten.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:23
Mga1600 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 15:23:
Het is een niet officiële client app. Als je thuis een Plex server draait, zou je met deze app muziek van die server moeten kunnen spelen.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
Juancho schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 15:51:
Ik zou trouwens eigenlijk sowieso iedereen aanraden om niet gelijk als een malle die update te willen installeren. Zet het ff onhold, houdt even 1 a 2 weken in de gaten wat de feedback is en daarna kan je altijd nog updaten.
Als iedereen dat doet dan werkt dat niet…

Ik raad iedereen aan juist zo snel mogelijk te installeren en vooral de bevindingen hier te posten. Als het dan goed gaat dan durf ik het een week of 2 later ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
guido66 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 15:55:
[...]

Het is een niet officiële client app. Als je thuis een Plex server draait, zou je met deze app muziek van die server moeten kunnen spelen.
Weet je zeker dat het alleen audio is? Plex doet normaal ook video …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:23
Kammika schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 15:56:
[...]

Weet je zeker dat het alleen audio is? Plex doet normaal ook video …
Heb je al gekeken in de play store? Het staat er gewoon:

“Niet-officiële Plex-compatibele muziekspelerclient voor Android Automotive“

Google staat nog geen video apps toe.

[ Voor 13% gewijzigd door guido66 op 05-11-2022 16:02 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
guido66 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 16:01:
[...]

Heb je al gekeken in de play store? Het staat er gewoon:

“Niet-officiële Plex-compatibele muziekspelerclient voor Android Automotive“

Google staat nog geen video apps toe.
Jammer……

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 15:51:
Ik installeer altijd onmiddellijk zodra het kan en daar nooit spijt van gehad….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mich78
  • Laatst online: 08-12-2024
Even een kleine samenvatting van mijn ervaringen in ruim 10 maanden XC40 p8.

Niet alles is altijd even vlekkeloos gelopen en qua rijbeleving zal het nooit in de buurt komen van mijn vorige BMW 320D.

We hebben wat kraakjes gehad en een uitvallend mediasysteem. Dit is allemaal prima verholpen door vd Wulp. Inmiddels staat er ruim 60.000km op de klok en deze zijn eigenlijk verder probleemloos geweest. Enige kritiek op dit moment is nog: uitvallende internetverbinding, vooral bij passeren grens. Het ontbreken van DAB+ is irritant. De FM is ronduit slecht en TuneIn is niet altijd een alternatief door de haperende internetverbinding. Daarnaast zou het toch prettig zijn om video te kunnen kijken tijdens het laden, dat mis ik echt tijdens langere ritten. Dat is bij Tesla echt beter voor elkaar.

Voor de rest ben ik echt supertevreden van de auto. De stoelen zitten goed, rijden voelt solide en stevig, vermogen is altijd paraat. Ook het rijbereik en laadsnelheid zijn gewoon goed. Het is ronduit fijn om tijdens een langere rit even 'gedwongen' langer te pauzeren. Het is eenmaal zo, dus ik geniet ervan en daarna ga je uitgerust weer op pad. Ook als trekker voor de paardentrailer is het een geweldige combinatie. Ik ben over-all dus zeer positief over deze auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Hoogland
  • Laatst online: 27-11-2022
Jan Hoogland schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 20:58:
[...]

Toevallig al mensen die met de dealer een oplossing gevonden hebben voor het trillen bij 103 km/h bij de P6?
Sinds de laatste keer balanceren en nog niet goed blijft het angstig stil vanuit Volvo NL…..
Ze gaan nog 1 poging doen met andere velgen/banden combi.
Bij nog niemand een goede oplossing gevonden?
Heb de dealer nog 3 weken de tijd gegeven, mocht het dan niet opgepakt worden gaat die gewoon terug en voor mij nooit meer een Volvo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volvar
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 04-01-2024
Jan Hoogland schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 22:19:
[...]

Bij nog niemand een goede oplossing gevonden?
Heb de dealer nog 3 weken de tijd gegeven, mocht het dan niet opgepakt worden gaat die gewoon terug en voor mij nooit meer een Volvo.
De trilproblemen zijn naar verluid niet uniek voor CMA platform auto's maar komen ook voor bij diverse Volvo's die het SPA platform gebruiken. Er loopt op het Volvoforum een draadje vanaf 2019 over. Draagarmrubbers (al dan niet inclusief kogels), banden (al dan niet met hoogteslag of loslatend foam), balanceren. Iedereen komt wel ergens mee en niet altijd is het probleem definitief op te lossen.

Als 100 of 106 km/h rijden geen optie is, is het maar de vraag of ze dit voor je kunnen oplossen en gezien de breedte van het ondervonden probleem in het modelgamma is de optie "geen Volvo meer" denk ik een realistische voor je.
Ik zou dan wel vooraf goed onderzoek doen voordat je naar een ander merk gaat, want probleemloze auto's zijn schaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamer
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-07 14:57
Mga1600 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 10:26:
[...]

Zit niet in de NL optielijst, evenmin als achterbankverwarming en Homelink. In andere landen zal,de scope anders zijn. Zo hebben de US auto’s bijvoorbeeld een reservewiel ( thuiskomer) en wij een compressortje.
De manuals zijn alles omvattend en worden binnen een land ook gebruikt voor zowel een kale versie zonder 360 camera of zonder ACC en een exemplaar met alle toeters en bellen. Dat is gebuikelijk toch?
Ik heb wel de link naar de Nederlandse versie van de Volvo website gekopieerd en gekeken.
Vind ‘t dan erg vreemd en zelfs kwalijk dat dit op de Nederlandse Volvo website staat. Dat is dan toch een vorm van misleiding?
Overigens kom ik zelf met preconditioning ook wel weg, maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
Hamer schreef op zondag 6 november 2022 @ 11:30:
[...]

Ik heb wel de link naar de Nederlandse versie van de Volvo website gekopieerd en gekeken.
Vind ‘t dan erg vreemd en zelfs kwalijk dat dit op de Nederlandse Volvo website staat. Dat is dan toch een vorm van misleiding?
Overigens kom ik zelf met preconditioning ook wel weg, maar toch.
Ik rij al 25jr+ nieuwe auto’s en dit is nog nooit anders geweest: als je een auto koopt kun je het model bekijken in de showroom en wat precies wel/niet in je uitvoering zit staat op de prijslijst en er is altijd een handleiding waar alle opties in staan, ook wat je niet besteld hebt. Enig verschil is dat die nu online staat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Volvar schreef op zondag 6 november 2022 @ 11:27:
[...]

De trilproblemen zijn naar verluid niet uniek voor CMA platform auto's maar komen ook voor bij diverse Volvo's die het SPA platform gebruiken. Er loopt op het Volvoforum een draadje vanaf 2019 over. Draagarmrubbers (al dan niet inclusief kogels), banden (al dan niet met hoogteslag of loslatend foam), balanceren. Iedereen komt wel ergens mee en niet altijd is het probleem definitief op te lossen.

Als 100 of 106 km/h rijden geen optie is, is het maar de vraag of ze dit voor je kunnen oplossen en gezien de breedte van het ondervonden probleem in het modelgamma is de optie "geen Volvo meer" denk ik een realistische voor je.
Ik zou dan wel vooraf goed onderzoek doen voordat je naar een ander merk gaat, want probleemloze auto's zijn schaars.
Google maar naar ‘trillen BMW’
of ‘trillen Audi’ en kijk dan bijvoorbeeld eens bij ‘ Problemcar’ dan zie je dat het bij die merken ook voorkomt en net zo onverklaarbaar en exemplarisch is als het bij onze auto’s is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
Mga1600 schreef op zondag 6 november 2022 @ 13:48:
[...]

Google maar naar ‘trillen BMW’
of ‘trillen Audi’ en kijk dan bijvoorbeeld eens bij ‘ Problemcar’ dan zie je dat het bij die merken ook voorkomt en net zo onverklaarbaar en exemplarisch is als het bij onze auto’s is.
Ja maar wel goed dat @Jan Hoogland doorpakt bij zijn dealer. Er zijn genoeg Volvo’s die dit probleem niet hebben. Dus zo’n maandagochtend model hoeft die echt niet te accepteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Kammika schreef op zondag 6 november 2022 @ 14:57:
[...]

Ja maar wel goed dat @Jan Hoogland doorpakt bij zijn dealer. Er zijn genoeg Volvo’s die dit probleem niet hebben. Dus zo’n maandagochtend model hoeft die echt niet te accepteren
Zeker, helemaal eens - ik praat het ook niet goed, maar bij meer merken komen dit soort ‘spook verschijnselen’ helaas voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Mga1600 schreef op zondag 6 november 2022 @ 15:41:
[...]

Zeker, helemaal eens - ik praat het ook niet goed, maar bij meer merken komen dit soort ‘spook verschijnselen’ helaas voor.
Sja, ik merkte vandaag op de snelweg met mijn 5 dagen oude P6 ook een lichte trilling in het stuur bij 103 kmh. Het is merkbaar als je erop let, zit alleen in het stuur (niet voelbaar in dashboard, middenconsole, pookje etc etc) en lijkt sterk op de trilling die je krijgt als je stuur je waarschuwt via lane assistant volgens mij (nog niet genoeg ervaring om dat zeker te kunnen zeggen).
Net alsof dat vibrerende mechanisme in het stuur heel zachtjes aanstaat ineens bij 103.

Maar nogmaals, het is als je erop let merkbaar, let je er niet op dan zou het je kunnen opvallen maar net zo goed ook niet.
Morgen een ritje van 190 km heen en smiddags terug, 90 km ervan gaat over N-wegen (route over deltawerken), ik zal erop letten wat ik allemaal merk en niet merk aan de wagen. Dik tevreden tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKIKK
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18-09 21:38

SKIKK

Bedrijfsaccount SKIKK
ron65 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 12:00:
[...]

Blonde vraag wellicht: kun je niet naar de dealer gaan voor de update omdat die niet lijkt los te komen via OTA updates? Of rekent die daar fors geld voor (wat raar zou wezen omdat ze OTA zouden moeten komen en dan gratis zijn)
Updates brengen ze gefaseerd OTA uit en kan zomaar 2 tot 3 weken duren, maar duurt nu wel wat lang. langs de dealer is ook weer zonde tijd van beide kanten als het OTA kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 20:17
SKIKK schreef op zondag 6 november 2022 @ 22:28:
[...]

Updates brengen ze gefaseerd OTA uit en kan zomaar 2 tot 3 weken duren, maar duurt nu wel wat lang. langs de dealer is ook weer zonde tijd van beide kanten als het OTA kan?
Ik ga morgen naar de werkplaats om de winterbanden te laten monteren. Ik ben benieuwd of ze dan meteen v2.4 er op zetten. Ik ga er niet speciaal voor naar de werkplaats.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05-2024
Wat zit er in V2.4? Verbetering van de kofferbakverlichting en wijziging van 2 pixels in het Volvo-logo bij herstarten van de navigatie?

Just joking!

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
ergodyne1 schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:12:
Wat zit er in V2.4? Verbetering van de kofferbakverlichting en wijziging van 2 pixels in het Volvo-logo bij herstarten van de navigatie?

Just joking!
Het enige belangrijke van 2.4 zijn denk/hoop ik kleine niet-genoemde bugfixes en de verbeterde werking van de warmtepomp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
En de PA komt terug op het stuur!!!

Ow shit wacht.... ;w

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 07-11-2022 12:28 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
Mga1600 schreef op maandag 7 november 2022 @ 12:05:
[...]

Het enige belangrijke van 2.4 zijn denk/hoop ik kleine niet-genoemde bugfixes en de verbeterde werking van de warmtepomp
Oeh, dat klinkt als iets waar ik niet naar uit hoef te kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
SKIKK schreef op zondag 6 november 2022 @ 22:28:
[...]

Mijn dealer doet het niet eens meer. Krijgen ze niet voor betaald omdat het via OTA kan, is het argument.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
Montalbano schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:48:
[...]

Mijn dealer doet het niet eens meer. Krijgen ze niet voor betaald omdat het via OTA kan, is het argument.
Logisch ook, er zit ook nauwelijks wat in. Kost een hoop geld zo al die updates voor nop uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 15:24
ergodyne1 schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:12:

Just joking!
ALs je zo dom bent geweest om naar 2.3 te upgraden een grote verbetering in de werking van ACC, weer terug naar 2.2 niveau zeg maar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
okio schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:03:
[...]

ALs je zo dom bent geweest om naar 2.3 te upgraden een grote verbetering in de werking van ACC, weer terug naar 2.2 niveau zeg maar >:)
Ik rijd met 2.3 en moet je eerlijk bekennen dat mijn ACC een stuk beter werkt dan daarvoor, dus ik ga dan niet updaten naar 2.4 >:)

Ik ben, in jouw woorden, zo dom geweest... :|

[ Voor 5% gewijzigd door ergodyne1 op 07-11-2022 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
Montalbano schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:48:
[...]

Raar ze noemen het onderhoud 2.0 omdat het incl software updates zijn. Misschien betaal je den ook een onderhoud 1.0 prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
ergodyne1 schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:26:
[...]

Oeh, dat klinkt als iets waar ik niet naar uit hoef te kijken ;)
Nou ja,…warmtepomp ~ range en comfort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 23:25:

Wbt je lage verbruik, check ff je gemiddelde snelheid. Dat verklaart een hoop ;)
Ik kom hier nog even op terug, vandaag een langere rit gemaakt en moet zeggen dat het verbruik met een gemiddelde van 87 kmh met 19,5 kwh/100km in lijn ligt met wat ik verwachtte op basis van wat ik hier las.
Temperatuur 15 graden, regenachtig weer, redelijk wat wind deels zijwind en deels tegenwind, deels N wegen en een deel snelwegen.
Klimaat op 21 graden en stuur en stoelverwarming op lage stand aan (ik krijg anders zulke koude vingers... )

Vanochtend heen over de westerschelde keringen etc, flink tegenwind en veel file bij Rotjeknor, was het verbruik wat hoger en kwam ik op 22,9 kWh/100km uit, en lag het gemiddelde lager. Dat zie je niet helemaal terug in het linker gedeelte want dat is het gemiddelde van beide ritten en een ritje gisteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BANd_2k91ifrPsIfGW7UoM0wZ8g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WEJrHwEl4855221g7tHLgtWZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VPO_UvTU4R92V5VRnyunoR_ubeo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/44tDUtMNoYGyRspUSi79flke.jpg?f=fotoalbum_large

Laat ik het zo zeggen, als dit echt het beeld wordt van het verbruik van deze wagen, hoor je mij niet klagen.

[ Voor 9% gewijzigd door ron65 op 07-11-2022 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 15:24
ergodyne1 schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:11:
[...]

Ik rijd met 2.3 en moet je eerlijk bekennen dat mijn ACC een stuk beter werkt dan daarvoor, dus ik ga dan niet updaten naar 2.4 >:)

Ik ben, in jouw woorden, zo dom geweest... :|
Haha nou ja, met de C40 weet ik het niet. Maar met de xc40 was het lig duidelijk (op dit topic ook genoeg ervaringen over te vinden).
Voor randstad verkeer had hij bij mij met de 2.3 software te veel afstand en was hij heel schokkerig.
Dat is met de 2.4 weer opgelost (bij mij althans want blijkbaar verschilt het wel per auto dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:26
Hoogstwaarschijnlijk gaan wij binnenkort een nieuwe XC40 Sage Green aanschaffen. Heel veel hier al gelezen, dank daarvoor.
  • Las ook iets van een accu upgrade voor my24. Weet iemand daar al meer van?
  • En ik kan mijn oude vertrouwde iPod niet meer aansluiten zeker?
  • Ik hou van lekkere muziek in de auto, altijd voor HK gaan?

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veromor
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-06-2024
Die hk woofer is wel erg veel bass. Ik weet niet hoe hard je muziek luistert... maar persoonlijk wat overkill allemaal ;) zou eerder kijken wat dat pakket allemaal nog meer biedt en of je daar gebruik van wilt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Bass kan je aanpassen hé. Ik ben een groot trance liefhebber en heb de 3 eq settings bass/mid/high in stapels iets hoger dan 0 staan. Grootste probleem met de audio van HK in de Volvo is het dirac systeem. In mijn ogen waardeloos en totaal niet geschikt voor een familie/suv/grotere auto. Je moet echt verplicht het surround sound aanzetten willen je medepassagiers iets van geluid horen. Maargoed, al vaker aangekaart. Gaat niks aan veranderen.

@ron65 dat verbruikt lijkt me met 15 graden idd vrij normaal. Niet super goed, niet super slecht. Ik zit met m'n XC40P8 iets hoger, das logisch.

[ Voor 29% gewijzigd door Juancho op 07-11-2022 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Kammika schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:26:
[...]

Raar ze noemen het onderhoud 2.0 omdat het incl software updates zijn. Misschien betaal je den ook een onderhoud 1.0 prijs?
Misschien doen ze het bij de onderhoudsbeurt wel maar dat duurt nog 400 dagen. Bij de bandenwissel in ieder geval niet.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
Mga1600 schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:30:
[...]

Nou ja,…warmtepomp ~ range en comfort.
+naar verluid een oplossing voor de oplaadbug waarin je het percentage niet altijd goed kan instellen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
rolfio schreef op maandag 7 november 2022 @ 17:52:
Hoogstwaarschijnlijk gaan wij binnenkort een nieuwe XC40 Sage Green aanschaffen. Heel veel hier al gelezen, dank daarvoor.
De (X)C40 heeft geen AUX aansluiting. Alleen via Bluetooth of USB kun je apparaten aansluiten.

Ik heb zelf niet voor de HK-audio gekozen. Ik ben tevreden met de standaard audio. Ik heb hier op het forum het gevoel gekregen dat degenen die wel HK gekozen hebben, hun geld misschien liever aan andere opties hadden besteed. Probeer bij de dealer of je beide systemen kunt beluisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mich78
  • Laatst online: 08-12-2024
Waar in vredesnaam ligt de Westerscheldekering? Ik wil graag leren...
ron65 schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:42:
[...]

Ik kom hier nog even op terug, vandaag een langere rit gemaakt en moet zeggen dat het verbruik met een gemiddelde van 87 kmh met 19,5 kwh/100km in lijn ligt met wat ik verwachtte op basis van wat ik hier las.
Temperatuur 15 graden, regenachtig weer, redelijk wat wind deels zijwind en deels tegenwind, deels N wegen en een deel snelwegen.
Klimaat op 21 graden en stuur en stoelverwarming op lage stand aan (ik krijg anders zulke koude vingers... )

Vanochtend heen over de westerschelde keringen etc, flink tegenwind en veel file bij Rotjeknor, was het verbruik wat hoger en kwam ik op 22,9 kWh/100km uit, en lag het gemiddelde lager. Dat zie je niet helemaal terug in het linker gedeelte want dat is het gemiddelde van beide ritten en een ritje gisteren.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Laat ik het zo zeggen, als dit echt het beeld wordt van het verbruik van deze wagen, hoor je mij niet klagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veromor
Juancho schreef op maandag 7 november 2022 @ 18:27:
Bass kan je aanpassen hé. Ik ben een groot trance liefhebber en heb de 3 eq settings bass/mid/high in stapels iets hoger dan 0 staan..
Had de subwoofer en lage tonen wat verder gezet als experiment 10÷ ofzo. Bij de eerste track van Gorrilaz merkte ik en m'n bijrijder op dat het wel erg drukte op onze oren. Maar is ook maar wat je lekker vind. Dus ja als je echt wilt kunnen pompen met die bass zeker voor de HK gaan geheh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Heeft het standaard audio systeem eigenlijk ook die grote speaker midden in het dashboard?

In mijn vorige Volvo V40's heb ik goed kunnnen vergelijken. 1x met HK en die grote dashboard speaker en 1x zonder. Dat verschil was echt gigantisch vond ik.

Trouwens als je voorin zit is het HK systeem prima hoor. Alleen geen extra equalizer (Polestar heeft die wel) maar verder prima. De problemen liggen zoals gezegd achterin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-04 20:42
rolfio schreef op maandag 7 november 2022 @ 17:52:
Heb, toen ik mijn auto eind juli bestelde, van mijn dealer te horen gekregen dat er in de loop van het jaar een accu upgrade zou komen. Eind september belde hij op dat hij te horen had gekregen dat we de auto opnieuw konden samenstellen, maar dat de auto dan pas vanaf juli 2023 geleverd zou worden, voor mij geen optie omdat mijn huidige leaseauto begin mei ingeleverd moet worden. Dus als het goed is, worden de nu bestelde auto's dus uitgerust met de accu upgrade (je dealer kan je hier uiteraard meer over vertellen)...
Helaas, iPod aansluiten kan niet meer... Dat wordt dan een USB-C stikkie gebruiken 😉
Ik ben voor de Ultimate versie gegaan (wou erg graag weer een electrische schuifdak, kon niet bij mijn huidige helaas en wou ook electrische stoelen met geheugen, mijn vrouw zit toch anders dan ik) en daar zit dus ook HK in... Verschil met standaard systeem is zeker wel te horen, ben met m'n eigen muziek (usb stikkie) naar de Volvo dealer gegaan en heb met beide systemen zitten spelen. Uiteraard is dit nog steeds persoonlijk...

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marc.visschers
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-12-2023
Veromor schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 07:48:
[...]

Volvo heeft inmiddels support notes uitgegeven dat je een harde reset zou kunnen doen. En dit was een bekende bug op de support pagina.

https://www.volvocars.com...about-connectivity-issues

Er werden zelfs auto tijdelijk niet uitgeleveren dus ik denk dat het onzin gedeelte wel mee valt. Dus dat alu hoedje kan ook weer af ;)

Los daarvan klinkt nog als of iets niet lekker zit in de wagen dus inderdaad terug naar de dealer laat het ze maar fixen.
Sinds een week of 2 werkt alles naar behoren, dus het lijkt erop dat er inderdaad een update is doorgevoerd. Verder nu erg blij met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc.visschers
DPPSchoenmaker schreef op maandag 7 november 2022 @ 21:40:
[...]

Heb, toen ik mijn auto eind juli bestelde, van mijn dealer te horen gekregen dat er in de loop van het jaar een accu upgrade zou komen. Eind september belde hij op dat hij te horen had gekregen dat we de auto opnieuw konden samenstellen, maar dat de auto dan pas vanaf juli 2023 geleverd zou worden, voor mij geen optie omdat mijn huidige leaseauto begin mei ingeleverd moet worden. Dus als het goed is, worden de nu bestelde auto's dus uitgerust met de accu upgrade (je dealer kan je hier uiteraard meer over vertellen)...
Helaas, iPod aansluiten kan niet meer... Dat wordt dan een USB-C stikkie gebruiken 😉
Ik ben voor de Ultimate versie gegaan (wou erg graag weer een electrische schuifdak, kon niet bij mijn huidige helaas en wou ook electrische stoelen met geheugen, mijn vrouw zit toch anders dan ik) en daar zit dus ook HK in... Verschil met standaard systeem is zeker wel te horen, ben met m'n eigen muziek (usb stikkie) naar de Volvo dealer gegaan en heb met beide systemen zitten spelen. Uiteraard is dit nog steeds persoonlijk...
Ik heb de 2023 versie van de XC40 Pure Electric wil graag Flac-bestanden via usb afspelen, of via een andere vaste geluidsdrager. Volgens Volvo kan dit niet:

Wij informeren u dat de USB-poorten in uw auto niet kunnen worden gebruikt voor het afspelen van muziekbestanden. De USB-poorten zijn enkel bedoeld voor het opladen van telefoons, tablets e.d. Uw XC40 biedt tevens geen mogelijkheid om muziekbestanden af te spelen vanaf een SD-kaart. Wel beschikt uw auto over een Bluetooth Media Player, hiermee kunt u media afspelen vanaf een telefoon of ander apparaat.

Maar ik lees diverse discussies die juist over dit onderwerp gaan. Kun je de USB-c poort hiervoor dus toch gebruiken, of is er nog een andere oplossing?

[ Voor 19% gewijzigd door marc.visschers op 07-11-2022 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Hoogland
  • Laatst online: 27-11-2022
ron65 schreef op zondag 6 november 2022 @ 22:09:
[...]

Sja, ik merkte vandaag op de snelweg met mijn 5 dagen oude P6 ook een lichte trilling in het stuur bij 103 kmh. Het is merkbaar als je erop let, zit alleen in het stuur (niet voelbaar in dashboard, middenconsole, pookje etc etc) en lijkt sterk op de trilling die je krijgt als je stuur je waarschuwt via lane assistant volgens mij (nog niet genoeg ervaring om dat zeker te kunnen zeggen).
Net alsof dat vibrerende mechanisme in het stuur heel zachtjes aanstaat ineens bij 103.

Maar nogmaals, het is als je erop let merkbaar, let je er niet op dan zou het je kunnen opvallen maar net zo goed ook niet.
Morgen een ritje van 190 km heen en smiddags terug, 90 km ervan gaat over N-wegen (route over deltawerken), ik zal erop letten wat ik allemaal merk en niet merk aan de wagen. Dik tevreden tot nu toe!
Dit lijkt idd op wat ik ervaar, maar dan is het extremer aanwezig. Zeg maar 30-50% van als lane assist ingrijpt, kan je echt niet missen. Begint zachtjes bij 98, sterkst bij 103 en blijft daarna tot 120+ irritant aanwezig……
We zullen zien, rij er nu al 2,5 maand en 5000 km mee en begin er knap chagrijnig van te worden…..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menjo
  • Laatst online: 15:48
Remlichten gaan willekeurig branden bij constante snelheid van 50 km/h op ACC.

Dit is mij opgevallen op een donkere weg waarbij de remlichten reflecteren in de verkeersborden achter me.
Normaal gezien heb je niet in de gaten wanneer de remlichten branden, ik vind dit raar, zeker omdat als het niet goed functioneert dit gevaarlijk is voor achterliggers.

Beter zou zijn om een indicator op het middendisplay te laten oplichten wanneer de remlichten geactiveerd worden.

Iemand die dit probleem van willekeurig branden van remlichten herkent? Is trouwens niet bij 60km/h of 80km/h

Het is een XC40 My2022 late. Single motor Plus

XC40 P6 MY22 - Glacier Silver - 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microstar
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20:12
menjo schreef op maandag 7 november 2022 @ 21:52:
Dit probleem heb ik helaas ook, gruwelijk irritant want je blijft er op letten in de weerkaatsing. Op het Volvo forum heb ik hier reeds een topic over geopend.

De auto in kwestie: XC40 MY23 SW2.3

2022 XC40 MY23 P6 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker

Dit is mij opgevallen op een donkere weg waarbij de remlichten reflecteren in de verkeersborden achter me.
Normaal gezien heb je niet in de gaten wanneer de remlichten branden, ik vind dit raar, zeker omdat als het niet goed functioneert dit gevaarlijk is voor achterliggers.

Beter zou zijn om een indicator op het middendisplay te laten oplichten wanneer de remlichten geactiveerd worden.

Iemand die dit probleem van willekeurig branden van remlichten herkent? Is trouwens niet bij 60km/h of 80km/h

Dit al bij de dealer gemeld? Is best gevaarlijk voor achterliggers inderdaad... Zou mij ook irriteren als je voor mij zou rijden op een 50 km weg ;)

Wel vaag dat het alleen bij 50km/u voorkomt trouwens...

[ Voor 3% gewijzigd door DPPSchoenmaker op 07-11-2022 22:16 ]

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microstar
Ik ga morgen voor de 2e keer naar de dealer. Vorig bezoek deden ze net of ik gek was...

2022 XC40 MY23 P6 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
Microstar schreef op maandag 7 november 2022 @ 22:16:
Ik ga morgen voor de 2e keer naar de dealer. Vorig bezoek deden ze net of ik gek was...
Kan zijn dat je de eerste bent die het bij ze gemeld heeft natuurlijk... Maar ze moeten dit soort meldingen wel serieus nemen, veiligheid boven alles (bij Volvo) toch? Ben erg benieuwd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
marc.visschers schreef op maandag 7 november 2022 @ 21:47:
[...]

Ik heb de 2023 versie van de XC40 Pure Electric wil graag Flac-bestanden via usb afspelen, of via een andere vaste geluidsdrager. Volgens Volvo kan dit niet:

Wij informeren u dat de USB-poorten in uw auto niet kunnen worden gebruikt voor het afspelen van muziekbestanden. De USB-poorten zijn enkel bedoeld voor het opladen van telefoons, tablets e.d. Uw XC40 biedt tevens geen mogelijkheid om muziekbestanden af te spelen vanaf een SD-kaart. Wel beschikt uw auto over een Bluetooth Media Player, hiermee kunt u media afspelen vanaf een telefoon of ander apparaat.

Maar ik lees diverse discussies die juist over dit onderwerp gaan. Kun je de USB-c poort hiervoor dus toch gebruiken, of is er nog een andere oplossing?
Weer eens een gevalletje van slechte documentatie. Ondertussen kan het namelijk. Met die audio wagen app. Gewoon via usb stick.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:26
Dank voor de info zover. Dat van dat stikkie is een slim idee.
En die accu upgrade ga ik zaterdag naar vragen, wellicht komt die 78kW er dan in...

Ik probeer ook nog even om HK in het echt te beluisteren.

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
Venomer schreef op maandag 7 november 2022 @ 08:57:
[...]

Ik ga morgen naar de werkplaats om de winterbanden te laten monteren. Ik ben benieuwd of ze dan meteen v2.4 er op zetten. Ik ga er niet speciaal voor naar de werkplaats.
Lees net dit op xc40forum:

Volvo has just confirmed that v2.4 must be installed in the workshop.
In 2 weeks version 2.5 will be released and ota will be installed.

Dus als je 2.4 niet via OTA krijgt zul je toch naar de dealer moeten, zodat je daarna wel weer via OTA kan updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
Venomer schreef op maandag 7 november 2022 @ 20:39:
[...]

De (X)C40 heeft geen AUX aansluiting. Alleen via Bluetooth of USB kun je apparaten aansluiten.

Ik heb zelf niet voor de HK-audio gekozen. Ik ben tevreden met de standaard audio. Ik heb hier op het forum het gevoel gekregen dat degenen die wel HK gekozen hebben, hun geld misschien liever aan andere opties hadden besteed. Probeer bij de dealer of je beide systemen kunt beluisteren.
Ik ken de standaard audio niet, maar ben zeer tevreden over HK audio. Ik deel dat gevoel niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

mich78 schreef op maandag 7 november 2022 @ 21:05:
Waar in vredesnaam ligt de Westerscheldekering? Ik wil graag leren...
[...]
Je hebt gelijk... in mijn enthousiasme... ik moest bij een gebouw met in de naam het woord "westerschelde" zijn, maar die kering heet uiteraard de Oosterscheldekering :-)

Sorry, mijn fout! Ik haal dingen door elkaar hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online

Continu niet, maar wel als je maar beneden rijdt. Vb op een brug of viaduct…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
DPPSchoenmaker schreef op maandag 7 november 2022 @ 22:30:
[...]

Lees net dit op xc40forum:

Volvo has just confirmed that v2.4 must be installed in the workshop.
In 2 weeks version 2.5 will be released and ota will be installed.

Dus als je 2.4 niet via OTA krijgt zul je toch naar de dealer moeten, zodat je daarna wel weer via OTA kan updaten?
Of afwachten tot 2.5 OTA komt, dat kan natuurlijk ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
marc.visschers schreef op maandag 7 november 2022 @ 21:47:
[...]

Met versie 2.0 van de software waren de poorten tijdelijk niet bruikbaar voor muziek, maar sinds 2.2 wel weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:12
[...]

Mijn XC40 is eind augustus besteld. Akkoord gegeven eind juli maar eer het werk de leasingmaatschappij had gekozen en de wagen had bevestigd waren we weer een maand verder. Ik wou dan liever wachten tot september om de grotere accu te kunnen bestellen maar ik mocht niet langer wachten of ik kon geen beroep doen op 'n aanloopwagen.

Levering staat gepland voor eind april maar ik zou gerust 2 maand langer willen wachten op een grotere accu. Helaas geen optie en best jammer dat het uiteindelijk op die 1 maand aankomt.

Het is natuurlijk nog afwachten wat die accu met de prijs en range doet. Heb nu de Ultimate versie met alle toeters en bellen en kon er zelfs nog net een uitklapbare trekhaak bijnemen dus ik klaag zeker niet.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
[...]

Week 46 zou de prijslijst van my24 uit komen.
Ik heb zelf een C40 Twin Ultimate in bestelling voor my23. Die bestelling is in mei geplaatst maar sinds die tijd is de auto 1500 euro duurder geworden. Dat verschil ben ik bij een overstap sowieso kwijt. My24 zou weer een stukje duurder worden en dat verschil komt er bij. Mu24 zal ook pas na de zomer van volgend jaar beschikbaar zijn en tegen die tijd is de inruilprijs van mijn huidige auto natuurlijk ook weer lager.

Al met al wordt die drievoudige stap me wel te hoog denk ik. Er zijn wel wat geruchten over de aard van de wijzigingen, dat klinkt goed, maar eerst maar eens zien…….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc.visschers
Voor het afspelen van Flac-muziekbestanden: weet iemand hoe de USB-c stick daarvoor geformatteerd moet worden en wat de maximum grootte is? En welke mediaplayer ik kan gebruiken?

[ Voor 14% gewijzigd door marc.visschers op 08-11-2022 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astatic
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
marc.visschers schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 07:45:
Voor het afspelen van Flac-muziekbestanden: weet iemand hoe de USB-c stick daarvoor geformatteerd moet worden en wat de maximum grootte is? En welke mediaplayer ik kan gebruiken?
Flac wordt denk ik niet indersteund door de media speler. Ik snap je keuze d:)b
Als dat wel zo is dan zou je met fat32 uit de voeten moeten kunnen zolang je files maar niet de 4gb overschreiden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 15:41
astatic schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 08:50:
[...]

Als dat wel zo is dan zou je met fat32 uit de voeten moeten kunnen zolang je files maar niet de 4gb overschreiden.
Audio wagon werkt prima met FLAC.
https://moleman1024.github.io/audiowagon/
FAT32 en een grote USB stick werkt prima. Hou alleen rekening met de laadtijd/browse snelheid als je het heel bont maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
astatic schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 08:50:
[...]

AudioWagon gaat prima om met FLAC, ik gebruik niet anders. Klinkt erg goed!

AudioWagon is een prima app. Ze hebben wel wat autorisatie- strubbelingen met Google geloof ik (wie niet?) je krijgt bijvoorbeeld een foutmelding als je de stick insteekt ( maar die kun je negeren)* en het herkennen van een eerder geladen stick gaat ook niet (kan kennelijk geen index wegschrijven of zoiets). Maar eenmaal gelezen en geladen gaat het perfect. Simpele maar nuttige interface om op artiest, album, nummer te kunnen zoeken.

* of de foutmelding verwijderen door in instellingen ( van de auto, niet die van Audiowagon) te gaan naar applicaties > alle apps > systeem appl. ( rechter tab) > usb status monitor. Die gedrongen stoppen ( klik op de blauwe lettertjes).
De foutboodschap blijft dan weg ( totdat je het systeem een keer reset, daarna moet je dit even op keus doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
[...]
Dus als het goed is, worden de nu bestelde auto's dus uitgerust met de accu upgrade (je dealer kan je hier uiteraard meer over vertellen)...
Nou... ga daar maar niet vanuit... "there aint no such thing as a free lunch.". Idd goed mogelijk dat er een MY24 met grotere range komt (Ik snap echt niet waarom Single Motor Long Range nog steeds niet is uitgebracht. Lijkt me vrij plausibel dat de in MY24 geintroduceerd wordt) , maar als de dealer MY23 voor MY24 gaat omruilen, komt daar ook gewoon het MY24 prijskaartje voor die variant aan te hangen als die opnieuw configureert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardBr
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 10-02-2024
Ik zie in de app op mijn mobiel (IOS, app-versie 5.20.0) buiten het accu-percentage ook een 'geschat bereik'. Is dit een nieuwe feature, was mij nog nooit opgevallen, maar wel handig om via de telefoon het verwachte bereik met de huidige acculading.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
IOS heeft dat idd sinds kort. Android nog niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Venomer
Volvo heeft zojuist de release notes van V2.4 aangepast. Er staat nu bij:
NB: deze softwarerelease is alleen beschikbaar in werkplaatsen, niet OTA. De inhoud van V2.4 zal deel uitmaken van de volgende OTA-release.
Ik was vanmorgen bij de dealer voor de bandenwissel, maar ze hebben de update er niet op gezet. Ik denk dat ik maar lekker op 2.5 ga wachten. Die schijnt binnen een paar weken al te komen.

[ Voor 28% gewijzigd door Venomer op 08-11-2022 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Kammika schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 10:23:
[...]

Nou... ga daar maar niet vanuit... "there aint no such thing as a free lunch.". Idd goed mogelijk dat er een MY24 met grotere range komt (Ik snap echt niet waarom Single Motor Long Range nog steeds niet is uitgebracht. Lijkt me vrij plausibel dat de in MY24 geintroduceerd wordt) , maar als de dealer MY23 voor MY24 gaat omruilen, komt daar ook gewoon het MY24 prijskaartje voor die variant aan te hangen als die opnieuw configureert...
Ja, dat klopt zover ik weet. My 23 loopt (zo begrijp ik) nog door aan tot de ‘summer shutdown’ in Gent. Vandaar dat de eerste my24 auto’s pas in augustus 23 gaan komen. Bovendien komt de grotere accu naast de standaard accu, dus sowieso een ( flinke) meerprijs voor een ‘long range single engine’, los van de algemene prijsverhoging die er ook zal zijn (alle EV’s zijn duurder aan het worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
Venomer schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 11:28:
Volvo heeft zojuist de release notes van V2.4 aangepast. Er staat nu bij:

[...]

Ik was vanmorgen bij de dealer voor de bandenwissel, maar ze hebben de update er niet op gezet. Ik denk dat ik maar lekker op 2.5 ga wachten. Die schijnt binnen een paar weken al te komen.
Je gaat niks missen... grappig dat iedereen hier nog zo fel is op die updates...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:25

Lancer

What the......

De dealer verkondigde gister stellig dat binnen een paar weken de PA weer op het stuur zou zitten. Zou het dan toch gebeuren met 2.5?

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mga1600
ergodyne1 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 12:16:
[...]

Je gaat niks missen... grappig dat iedereen hier nog zo fel is op die updates...
Als je vanaf ‘dag 1’ in deze auto rijdt en 2 jaar terugkijkt, merk je bij (bijna) iedere update een verbetering*.
We hebben de range zien toenemen, het laden stabieler en sneller zien worden, we hebben inmiddels een halve app, we kunnen voorwarmen etc. allemaal dingen die er eerder niet waren. Dus ja, laat de stroom aan updates nog maar even doorgaan. Ik blijf er naar uitkijken…….

* bijna allemaal, want dat knopje was geen succes……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Lancer schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 12:23:
De dealer verkondigde gister stellig dat binnen een paar weken de PA weer op het stuur zou zitten. Zou het dan toch gebeuren met 2.5?
Heb dat al een paar keer gepost hier nadat ik contact had met Volvo zelf. De PA gaat terugkomen naar het stuur gaven ze steeds aan. Men wist alleen nog niet in welke update maar zou me niks verbazen als het met 1 van de volgende updates komt. Aan de andere kant, het zou me ook niks verbazen als het loze woorden waren van Volvo omdat ze het zelf ook niet weten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
Juancho schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 13:36:
[...]

Heb dat al een paar keer gepost hier nadat ik contact had met Volvo zelf. De PA gaat terugkomen naar het stuur gaven ze steeds aan. Men wist alleen nog niet in welke update maar zou me niks verbazen als het met 1 van de volgende updates komt. Aan de andere kant, het zou me ook niks verbazen als het loze woorden waren van Volvo omdat ze het zelf ook niet weten >:)
Hangt er een beetje vanaf wie de boodschap bracht... iemand van aftersales? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11:29
Juancho schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 10:53:
Android heeft dat ook hoor. ;)

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microstar
Zojuist terug van de dealer wegens het branden van de remlichten tijdens ACC-gebruik.

Software is bijgewerkt naar versie 2.4. Helaas heeft dit geen invloed op mijn klachten. Er is nu een log en video gestuurd naar de technisch specialisten in de hoop op een oplossing.

Ik ben blij dat het probleem is erkend en ervaren door de dealer, zodat ik niet als gekkie wordt bestempeld. Tot een definitieve oplossing beschikbaar is, moet ik het zonder ACC doen bij achterliggers.

2022 XC40 MY23 P6 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Laatst online: 20:05
Mga1600 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 12:31:
[...]

Als je vanaf ‘dag 1’ in deze auto rijdt en 2 jaar terugkijkt, merk je bij (bijna) iedere update een verbetering*.
We hebben de range zien toenemen, het laden stabieler en sneller zien worden, we hebben inmiddels een halve app, we kunnen voorwarmen etc. allemaal dingen die er eerder niet waren. Dus ja, laat de stroom aan updates nog maar even doorgaan. Ik blijf er naar uitkijken…….

* bijna allemaal, want dat knopje was geen succes……
Dat zie je verkeerd. Gaat echt niet gebeuren want de focus ligt nu al bijna een jaar op de nieuwe modellen. Dat heb ik hier al meermaals gelezen dus het moet waar zijn. 7(8)7 _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Ik zag dat ook, en wel op mijn Android toestel!
App 5.20.0

Vanmiddag bereikte hij 100% en geschatte range was 350 km.
Nu thuis 78% en 280 km.

Screenshot Oneplus Nord CE plus Met Android OS

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L_Slc1DNE2-errrLa1gcuT9aoG4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sib8v9PvAJjh32QvXaRjfbE9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door ron65 op 08-11-2022 16:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnaudCo
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22-11-2024
Ik heb dit al sinds 28 oktober op Android. Ik zie nu ook dat ik 4 widgets heb, al lijken er 2 van de 4 (nog) niet te werken op mijn MY2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RIZCA1SDI2ssC8Vo7pHEe14-T64=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8URi4jjbBUlz4vna0idVMA3r.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cey74eY2vsoKTDndTKSJRoV4Yms=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oms6ApFCK2wabswY2mh4Evnx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKIKK

SKIKK

Bedrijfsaccount SKIKK
ron65 schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:42:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Is mijn huidige ervaring met 30K stand op de klok. ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
JTHZZ schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 14:08:
[...]

Dat zie je verkeerd. Gaat echt niet gebeuren want de focus ligt nu al bijna een jaar op de nieuwe modellen. Dat heb ik hier al meermaals gelezen dus het moet waar zijn. 7(8)7 _O-
nou niet mijn ervaring. rijd sinds vandaag met 2.4. Wat rijdt dat lekker zeg...
- Betere OPD
- grotere range / meer comfort door verbeterde warmtepompwerking
- probleem met laadpercentage opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKIKK

SKIKK

Bedrijfsaccount SKIKK
Kammika schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 17:51:
[...]

nou niet mijn ervaring. rijd sinds vandaag met 2.4. Wat rijdt dat lekker zeg...
- Betere OPD
- grotere range / meer comfort door verbeterde warmtepompwerking
- probleem met laadpercentage opgelost
OTA of via de garage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 15:41
Er werd eerder geciteerd dat 2.4 garage only is dus zal vast geen OTA zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• menjo
  • Laatst online: 15:48
Microstar schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 14:03:
Zojuist terug van de dealer wegens het branden van de remlichten tijdens ACC-gebruik.

Software is bijgewerkt naar versie 2.4. Helaas heeft dit geen invloed op mijn klachten. Er is nu een log en video gestuurd naar de technisch specialisten in de hoop op een oplossing.

Ik ben blij dat het probleem is erkend en ervaren door de dealer, zodat ik niet als gekkie wordt bestempeld. Tot een definitieve oplossing beschikbaar is, moet ik het zonder ACC doen bij achterliggers.
Ben er vandaag ook geweest voor het remlichtenprobleem. Zoals verwacht hadden ze er nog nooit van gehoord. Ik word er over teruggebeld. Ben benieuwd.

XC40 P6 MY22 - Glacier Silver - 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
Rude-Dog schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 18:11:
[...]

Er werd eerder geciteerd dat 2.4 garage only is dus zal vast geen OTA zijn.
Uiteraard dealer. Het argument hierboven over dat Volvo alleen op nieuwe modellen gefocusseerd is denk ik niet dat het waar is

Zolang ze de xc40 pure electric blijven verkopen hebben ze een reden om die relevant te houden en zullen ze ook updates doen als die interessant zijn voor voor mensen om te kopen: als ze bereik of laadsnelheid of andere features die potentiële kopers interessant vinden enkel via software kunnen ontwikkelen zal dat interessant voor Volvo zijn om te gaan doorzetten

Ik heb dan ook echt nog wel goede hoop dat de aangekondigde browser, waze, YouTube, de aangekondigde app features etc echt wel gaan komen. Dat soort dingen stopt pas als ze een opvolger voor de (x)c40 hebben die niet meer op het cma platform staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ja klopt, ik zie het nu ook bij de Android app.

93% inschatting van 340km. Komt volgens mij niet overeen met de range assistent want toen ik net weg reed stond er 280km verwachting... 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 09:20
Volgens mij is de range in de app dezelfde als wordt aangegeven in de display achter het stuur en niet van de RA. Althans bij de PS2. Sinds gisteren ook 2.4 er op. Eerste dat opvalt is dat de radio niet start bij het instappen maar ik moet elke keer op play drukken. Verder nog te weinig gereden om al iets te kunnen zeggen over opd of acc.

P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
Lutra schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 20:32:
Volgens mij is de range in de app dezelfde als wordt aangegeven in de display achter het stuur en niet van de RA. Althans bij de PS2. Sinds gisteren ook 2.4 er op. Eerste dat opvalt is dat de radio niet start bij het instappen maar ik moet elke keer op play drukken. Verder nog te weinig gereden om al iets te kunnen zeggen over opd of acc.
Reset gedaan na de update? Lees hier op het forum dat dit vaak een oplossing is voor issues die ineens voorkomen na een update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyTerWelle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-03 21:38
Laat maar, al beantwoord door anderen

[ Voor 55% gewijzigd door RoyTerWelle op 08-11-2022 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamer
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-07 14:57
Voor de C40 bestaat er een schaduw accessoire voor het panoramadak. Deze kan je er in klikken. Iemand enig idee waar ik ‘t over heb en waar je ‘t kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veromor
Hamer schreef op woensdag 9 november 2022 @ 07:32:
Voor de C40 bestaat er een schaduw accessoire voor het panoramadak. Deze kan je er in klikken. Iemand enig idee waar ik ‘t over heb en waar je ‘t kan kopen?
https://www.vstore.nl/volvo-c40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
Hamer schreef op woensdag 9 november 2022 @ 07:32:
Ik heb mijn C40 vanaf december 2021 en nooit problemen gehad met warmte of licht via het dak. Ook niet in de zomer. Misschien handig om te weten, al is het subjectief.

Pagina: 1 ... 117 ... 336 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"