Speaking about apps in onze XC40's.
Ik merkte op dat google maps in mijn nu anderhalve week oude XC40 laadpalen op straat amper aangeeft. Waar ik met chargemap en op de GSM via oplaadpalen.nl bij ons in de wijk een tiental laadpalen aantref, is er volgend Google maps in de auto niet één te vinden in datzelfde gebied.
Over het hele dorp (naja dorp, met een oost-west doorsnede van 6 km en zuid-noord van 5 km, 5 grote winkelcentra en 78000 inwonders is het meer een kleine stad te noemen) is het aantal laadpalen volgens Google Maps slechts letterlijk 5, waar chargemap en oplaadpalen.nl er ruim 150 laten zien.
Ik kwam er ook achter dat die palen in Maps de palen met >20 kW vermogen zijn, de 11 kW palen tellen dus niet mee al staat er heel af en toe wel eentje tussen.
Heb ik iets verkeerd staan in instellingen (niet kunnen vinden na anderhalf uur spelen en zoeken)? of is dit waar meer mensen in dit topic wel eens over schreven dat Maps niet altijd de meest voor de hand liggende laadplekken zoekt als je een langere rit maakt, ze zitten er domweg niet in geprogrammeerd nog....
Iemand een idee?
Of hoort dit nu eigenlijk weer onder het laadpalen topic thuis? het gaat naar mijn idee om software in de auto (maps) dus ik denk eerder hier.. verwarrend dat alles wat met 1 auto te maken heeft toch in onderdelen over vele topics verspreid lijkt...
edit: het lijkt erop dat met inzoomen op de kaart en dan "zoeken in dit gebied" selecteren wat meer palen zichtbaar worden, maar zelfs de paal waar ik naast sta te laden wordt dan nog niet weergegeven terwijl een andere paal van dezelfde leverancier 2 km verderop wel wordt aangegeven. Het is nog niet perfect zeg maar
[
Voor 9% gewijzigd door
ron65 op 13-11-2022 13:35
]