Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10:22
marc.visschers schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 22:42:
Ik heb sinds een week een XC40 pure electric. Bij aflevering werd gezegd dat de Volvo server in Zweden die dag niet goed werkte. Maar de hele week werkt het internet van de Volvo al nauwelijks. Vandaag dus maar naar de lokale dealer gegaan (dit is een andere dealer dan de degene die de auto heeft geleverd. De lokale dealer gaf ook aan dat het probleem niet in de auto zit maar bij de Volvo server in Zweden. Dit is mijn eerste Volvo en ik had dit absoluut niet van het merk verwacht. Ik lees op het forum dat het soms met updates kan worden verholpen maar als de auto geen verbinding met internet heeft, kunnen er ook geen updates worden gedownload. Heeft iemand meer informatie hierover of tips wat te doen?
Als het aan de servers lag hadden we er toch allemaal last van moeten hebben lijkt me?

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 00:01
Lancer schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 16:36:
Vandaag wel internet, maar geen YouTube music. Iemand anders daar ook last van? (Vreemd genoeg heeft YouTube music door de bank genomen meer last van bugs dan Spotify. Music stop bv bijna altijd na een stem commando)
Ik vond dat Spotify vandaag niet geweldig klonk, minder dan anders - net of de kwaliteit wat terug geschroefd was, maar heb wel vastgesteld dat er vandaag heel veel geïnstalleerde apps en offline kaarten tegelijkertijd aan het updaten waren.

Misschien was dat bij jou ook zo en kostte dat net teveel processor capaciteit of bandbreedte om ook nog YouTube music goed door te kunnen geven? Of is dat onzin?

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 13:58

TAA

Liever IRC

Veromor schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 12:26:
Als we het dan toch over banden hebben. Iemand al wat ervaring met slijtage van die all season recharge banden? En blijven ze een beetje op spanning?
XC40 P8 sinds vrijdag een jaar in bezit en op de kop af 42.500km mee gereden. Met de bandenspanning alleen in de zomer issues gehad in wat heuvelachtig gebied toen hij een aantal keer op alle 4 de banden tegelijk aangaf dat de spanning te laag was.

Banden lijken nog niet op slicks maar de slijtage is wel duidelijk zichtbaar. Niet gek na deze afstand; zal ze deze week eens opmeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-04 20:42
Mga1600 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 11:50:
Een tijdje geleden werd hier gezegd dat vanaf wk36 meer bekend zou zijn over de (X)C40 EV van modeljaar 24. Er werd ook gesproken over het omzetten van een lopende order van my23 naar my24.

Het is nu wk41 maar op de Volvo site staat over my24 nog niets.
Weet iemand meer?
Mijn (toekomstige) dealer gaf pas geleden aan dat de (X)C40 met extra range (is dat dan de MY24?) vanaf deze maand te bestellen zou zijn en dat de verwachting is dat ze deze zullen gaan uitleveren in de zomer van volgend jaar. Net zelf nog gekeken op de Volvo site, maar zie het ook niet staan. Zal het nog eens navragen hoe het nou precies zit...

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
Opperste schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 22:19:
[...]

Hier dus hetzelfde voor, normaal zou ik hem morgen mogen oppikken, maar nu dus onduidelijk wanneer het kan. Nu ja de laadpaal laat ook op zich wachten dus kan er nog wel mee leven. En ik krijg tijdelijk een xc60
Was even benieuwd of je de reden misschien al gehoord hebt?
Geen straf om tijdelijk met de XC60 te moeten rijden. Krijg je die van de leasemij of van de dealer zelf?

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Hoogland
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 27-11-2022
NicoB schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 12:30:
[...]

Als je geen last hebt van trillingen rond de 100km/u zou ik de huidige banden laten zitten als ik jou was.
Toevallig al mensen die met de dealer een oplossing gevonden hebben voor het trillen bij 103 km/h bij de P6?
Sinds de laatste keer balanceren en nog niet goed blijft het angstig stil vanuit Volvo NL…..
Ze gaan nog 1 poging doen met andere velgen/banden combi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:24

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Kammika schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:40:
[...]

beetje meer uitleg graag… waarom is dit tegen de forumregels?
Omdat het een topic niet helpt door 10 posts met alleen maar een nummertje te hebben. Dat is niet wat met inhoudelijk reageren bedoeld wordt.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-09 12:42
deepbass909 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 22:00:
[...]

Omdat het een topic niet helpt door 10 posts met alleen maar een nummertje te hebben. Dat is niet wat met inhoudelijk reageren bedoeld wordt.
Als tegenstem op dezelfde problemen die hier steeds worden herhaald, en die sommige toekomstige (X)C40 rijders schrik aanjaagt, mogen wij niet laten weten, via een reply met een nummertje met hoeveel we zijn die niet echt problemen ondervinden? Dat lijkt mij zeer on topic. En de vele forumleden die gereageerd hebben vonden dit blijkbaar ook zo.
Mogen we wel voluit schrijven dat we wel tevreden zijn met de wagen en geen echte problemen hebben ?

[ Voor 32% gewijzigd door madhondt op 16-10-2022 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:20
JTHZZ schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 10:23:
[...]

Druk op laadstations zoeken, dan komen er resultaten in jouw omgeving in beeld. Vervolgens de kaart verschuiven en er verschijnt bovenaan ‘Zoeken in gebied’
[Afbeelding]
Ah dit was het idd. Ik wist niet dat je eerst op laadstations moest zoeken maar dacht dat je gewoon op de kaart kon inzoomen op een bepaalde regio of dergelijk. Nu komt het zoeken in gebied wel naar voren.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc.visschers
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-12-2023
Juancho schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 14:07:
[...]

Ik zou sowieso een andere dealer zoeken.... 😁😉
Helaas heb ik die mogelijkheid niet, ik moet bij de voorkeurdealer van de leasemaatschappij bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 10:02
Juancho schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 23:08:
[...]

Ah dit was het idd. Ik wist niet dat je eerst op laadstations moest zoeken maar dacht dat je gewoon op de kaart kon inzoomen op een bepaalde regio of dergelijk. Nu komt het zoeken in gebied wel naar voren.
Je hebt er al die tijd weinig aan gemist want de functie werkt niet goed. Bij mij zoomt hij regelmatig vrolijk weer uit en geeft enkele zoekresultaten in de buurt van de actuele positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomoth
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
marc.visschers schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 22:42:
Ik heb sinds een week een XC40 pure electric. Bij aflevering werd gezegd dat de Volvo server in Zweden die dag niet goed werkte. Maar de hele week werkt het internet van de Volvo al nauwelijks. Vandaag dus maar naar de lokale dealer gegaan (dit is een andere dealer dan de degene die de auto heeft geleverd. De lokale dealer gaf ook aan dat het probleem niet in de auto zit maar bij de Volvo server in Zweden. Dit is mijn eerste Volvo en ik had dit absoluut niet van het merk verwacht. Ik lees op het forum dat het soms met updates kan worden verholpen maar als de auto geen verbinding met internet heeft, kunnen er ook geen updates worden gedownload. Heeft iemand meer informatie hierover of tips wat te doen?
Kan hetzelfde probleem bevestigen (ruim week geleden afgeleverd) en de dealer gaf toen aan dat alle nieuwe auto's die die dag afgeleverd werden, dezelfde problemen met internet hebben (geen verbinding). Er zou hard worden gewerkt aan een oplossing, daar hoor ik nog over. Ik heb nog geen dag met de auto kunnen rijden zonder een verbroken verbinding, ook de reset werkt niet, maar hij komt ook wel weer spontaan op.

Als het aan een server zou liggen, zou dat betekenen dat alle nieuwe auto's op een andere manier verbinden dan de eerdere afgeleverde auto's. Ligt het aan de auto, dan zit er blijkbaar andere hardware/software in de auto? Hoop wel dat ze dit snel oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomoth
  • Nu online
Kammika schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 13:46:
[...]

Schandalig van die dealer. Bij mij is dit gewoon werkend afgeleverd. Dealer had vooraf alles netjes getest en zorgde dat het het deed op moment van aflevering.
Volgens mij ga je hier te kort door de bocht, voor zover ik weet kan de dealer dit probleem niet oplossen. Dus dan kun je twee dingen doen: afleveren zonder goed werkend internet of niet afleveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomoth
  • Nu online
DPPSchoenmaker schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 20:46:
Lees net op de "Volvo XC40 & C40 Recharge" Facebook pagina dat ze in Engeland de uitlevering van de C40 en XC40 Recharge opgeschort hebben ivm problemen met de Volvo On Call functie. Er zijn mensen die morgen of maandag de auto zouden halen bij de dealer maar vandaag bericht hebben gekregen dat het voorlopig niet mogelijk is, waarschijnlijk een hardware issue. Ook onduidelijk hoe lang het gaat duren. Iemand hier bericht gekregen en kan vertellen wat ze als reden opgeven?
Hmm, zou dit dan datzelfde probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
JTHZZ schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 06:56:
[...]

Je hebt er al die tijd weinig aan gemist want de functie werkt niet goed. Bij mij zoomt hij regelmatig vrolijk weer uit en geeft enkele zoekresultaten in de buurt van de actuele positie.
_O-

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
VOICE COMMANDO’S

Eerder las ik dat een van de forumleden had vastgesteld dat je OPD met een voice command kon aan/uitschakelen, maar dat werkte alleen in een auto waarbij de taal op Engels stond ingesteld.

Ik heb Volvo-NL gevraagd wat het Nederlandse equivalent van de opdracht zou kunnen zijn. Ze hebben het voor me uitgezocht, helaas werkt het vooralsnog alleen in US-Engels en dat komt omdat deze instructie niet door de auto zelf wordt afgehandeld maar (nog) via de Google servers loopt. We mogen verwachten dat het ergens in de toekomst ook in de auto zelf terecht zal gaan komen en dus ook in op NL ingestelde auto’s gaat werken. Een datum daarvan was niet te verkrijgen.

Er zijn overigens meer van dergelijke ‘leuke’ voice commando’s actief die ik niet kende, voorlopig ook alleen in US-Engels beschikbaar. Andere komen er binnenkort aan. Zie lijstje.

Google Assistant - Customs actions
Following custom actions are already in production.
• Head up display on/off
• One pedal drive on/off
• Reduced set alarm on/off
• Lane keeping aid on/off
• Creep mode on/off

Following custom actions will be made available around 22w46 (TBD)
• Change drive mode (hybrid, pure, power, AWD, off-road)
• Ask when is my next service
• Steering feel heavy on/off
• Welcome light on/off
• Mirror auto dimming on/off
• Ready to drive on/off
• Exterior mirror tilt at reverse on/off
• Headrest fold
• Wiper service position

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mga1600 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:37:
We mogen verwachten dat het ergens in de toekomst ook in de auto zelf terecht zal gaan komen en dus ook in op NL ingestelde auto’s gaat werken. Een datum daarvan was niet te verkrijgen.
Of te wel, dat gaat er niet komen ;). Vind het wel weer zo typisch... op je telefoon kan je gewoon de NL taal van de Assistent gebruiken, lijkt me toch gewoon een kwestie van een <vul land in> vertaalbestand waar die commando's in komen te staan?

[ Voor 23% gewijzigd door Juancho op 17-10-2022 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Laatst online: 13:03
Tomoth schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 08:26:
[...]

Volgens mij ga je hier te kort door de bocht, voor zover ik weet kan de dealer dit probleem niet oplossen. Dus dan kun je twee dingen doen: afleveren zonder goed werkend internet of niet afleveren...
Zeker wel, ze kunnen vooraf testen of het werkt (hadden ze bij mij ook gedaan). En daar allerlei herstelacties op doen

In geval van aaos is die internetverbinding zo belangrijk dat je hele infotainment het niet doet als dit Joey werkt. Dus afleveren zonder vind ik discutabel Anyway als je het toch doet dat idd in overleg en keuze aan klant of die dat dan wil. Kennelijk heeft de dealer ook niet de normale workaround (hotspot op je telefoon en aaos via WiFi via die hotspot) werkend gemaakt voor klant, maar in plaats daarvan een broodje aap verhaal verteld

De auto is gewoon niet goed afgeleverd en de klant mag het uitzoeken. Is gewoon niet oké.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Juancho schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:55:
[...]

Of te wel, dat gaat er niet komen ;). Vind het wel weer zo typisch... op je telefoon kan je gewoon de NL taal van de Assistent gebruiken, lijkt me toch gewoon een kwestie van een <vul land in> vertaalbestand waar die commando's in komen te staan?
Dat antwoord betekent dat Volvo nl geen idee heeft en er ook geen invloed op heeft. Kan er dus morgen zijn, maar ook ergens rond st juttemis

Op zich is uitrollen in een taal/regio (en Engels is dan niet zo gek, pak je de grootste gebruikersgroep mee), daarna de functionaliteit goed maken en daarna pas meerdere regio’s talen toevoegen wel een veelgebruikte strategie bij Google. Zou me niks verbazen dat straks Spaans de volgende is. (En helaas staat nl dan altijd achteraan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomoth
  • Nu online
Kammika schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:11:
[...]

Zeker wel, ze kunnen vooraf testen of het werkt (hadden ze bij mij ook gedaan). En daar allerlei herstelacties op doen

In geval van aaos is die internetverbinding zo belangrijk dat je hele infotainment het niet doet als dit Joey werkt. Dus afleveren zonder vind ik discutabel Anyway als je het toch doet dat idd in overleg en keuze aan klant of die dat dan wil. Kennelijk heeft de dealer ook niet de normale workaround (hotspot op je telefoon en aaos via WiFi via die hotspot) werkend gemaakt voor klant, maar in plaats daarvan een broodje aap verhaal verteld

De auto is gewoon niet goed afgeleverd en de klant mag het uitzoeken. Is gewoon niet oké.
Ik wil de dealer niet verdedigen, maar even wat nuance: ze hebben het vooraf getest, het werkte echter die dag bij geen enkele af te leveren auto. Daarover is contact geweest met Volvo en (nogmaals) dit is een probleem die de dealer niet kan oplossen, maar waar Volvo aan werkt. Ik praat het niet goed, maar ik heb er begrip voor dat een dealer dan ook niets kan doen op dat moment. Tuurlijk had ik kunnen zeggen: laat maar staan, maar daar schiet ik nog minder mee op.

Ik lees op meedere plekken op internet nu berichten over dit probleem en zelfs dat er een uitleverstop zou zijn op dit moment. Allemaal hearsay, ik houd contact met de dealer en er moet een software update aankomen om dit op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:24

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

madhondt schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 23:06:
[...]

Als tegenstem op dezelfde problemen die hier steeds worden herhaald, en die sommige toekomstige (X)C40 rijders schrik aanjaagt, mogen wij niet laten weten, via een reply met een nummertje met hoeveel we zijn die niet echt problemen ondervinden? Dat lijkt mij zeer on topic. En de vele forumleden die gereageerd hebben vonden dit blijkbaar ook zo.
Mogen we wel voluit schrijven dat we wel tevreden zijn met de wagen en geen echte problemen hebben ?
Je mag best laten weten dat je tevreden bent, maar niet met alleen een nummertje, dat is niet ontopic, dat is domweg opsommen. Hetzelfde geldt voor mensen die klagen. Niemand zit te wachten op 10 posts die niets anders bevatten dan de cijfers 1 t/m 10.
Maak dan een poll aan.

En verder stop ik deze discussie hier. Ben je het er niet mee eens, dan mag je je melden in Mobiliteit feedback.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:55:
[...]

Ben het met je eens dat het niet handig is om je auto op US Engels te moeten zetten voor dit soort dingen, maar als het een alleen maar een paar woorden vertalen zou inhouden zou het toch al lang gebeurd zijn net zoals we de verwarming en stoelverwarming etc. etc. etc. met voice kunnen bedienen?

Dus er moet meer aan de hand zijn….Ik kan me voorstellen dat bij automotive toepassingen bij sommige commando’s hele serieuze voorwaarden ingebakken moeten zitten. Want je voor dat je bijrijder lollig doet en in eens OPD uitzet en jij niets vermoedend het gaspedaal loslatend op een voorganger klapt. Google moet dus weten dat het commando van de bestuurder af komt en niet van iemand anders. Die beslisboom loopt nu kennelijk via de google server die alleen US Engels begrijpt.

Ik ga eens experimenteren met een tweede profiel, helemaal alleen als mijn standaard profiel alleen met Engels als voertaal. Je moet wel omschakelen want als je engels als taal instelt snapt google maps je in het nederlands ingesproken navigatiebestemming niet…..of niet goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
Mga1600 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:15:
[...]

Ben het met je eens dat het niet handig is om je auto op US Engels te moeten zetten voor dit soort dingen, maar als het een alleen maar een paar woorden vertalen zou inhouden zou het toch al lang gebeurd zijn net zoals we de verwarming en stoelverwarming etc. etc. etc. met voice kunnen bedienen?

Dus er moet meer aan de hand zijn….Ik kan me voorstellen dat bij automotive toepassingen bij sommige commando’s hele serieuze voorwaarden ingebakken moeten zitten. Want je voor dat je bijrijder lollig doet en in eens OPD uitzet en jij niets vermoedend het gaspedaal loslatend op een voorganger klapt. Google moet dus weten dat het commando van de bestuurder af komt en niet van iemand anders. Die beslisboom loopt nu kennelijk via de google server die alleen US Engels begrijpt.

Ik ga eens experimenteren met een tweede profiel, helemaal alleen als mijn standaard profiel alleen met Engels als voertaal. Je moet wel omschakelen want als je engels als taal instelt snapt google maps je innhet nederlands ingesproken navigatiebestemming niet…..
Het is maar de vraag of taal alleen de belemmering is. Het kan ook regiogebonden zijn.

Heb daar recent wel een testje mee gedaan. Heb op een raspberry pi NordVPN geïnstalleerd en een accesspoint. Die NordVPN laten verbinden via een Amerikaanse server, zodat volgens het internet ik in de vs zat. En dat ap zo geconfigureerd dat die de vpn verbinding gebruikte

Op die pi heb ik een nieuw Google account aangemaakt (Google dacht dat ik op
Moment van aanmaken dus in de vs zat)

En vervolgens mijn auto op de oprit met die hotspot op de pi laten verbinden (zodat Google ook dacht die mijn auto in de vs stond)

En een nieuw profiel obv dat nieuwe Google account gemaakt

Gevolg: met dat nieuwe account kon ik tubi (video app installeren) maar werkte alleen als op de oprit via de hotspot/vpn verbonden was. Ik kon uiteraard alleen trailers bekijken omdat ik geen abbo had

Nadat ik de hotspot uitzette (en de eigen verbinding van de auto gebruikte) werkte het niet meer. Heb het daarna ook niet meer aan de praat gekregen. Bleef een fout op “verkeerde regio” houden als ik content probeerde af te spelen. Google was kennelijk slim genoeg om vast te stellen dat ik Google voor de gek probeerde te houden en trapte er daarna niet meer in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Tomoth schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:22:
[...]

Ik wil de dealer niet verdedigen, maar even wat nuance: ze hebben het vooraf getest, het werkte echter die dag bij geen enkele af te leveren auto. Daarover is contact geweest met Volvo en (nogmaals) dit is een probleem die de dealer niet kan oplossen, maar waar Volvo aan werkt. Ik praat het niet goed, maar ik heb er begrip voor dat een dealer dan ook niets kan doen op dat moment. Tuurlijk had ik kunnen zeggen: laat maar staan, maar daar schiet ik nog minder mee op.

Ik lees op meedere plekken op internet nu berichten over dit probleem en zelfs dat er een uitleverstop zou zijn op dit moment. Allemaal hearsay, ik houd contact met de dealer en er moet een software update aankomen om dit op te lossen.
Nou ja als het in goed overleg tussen jou en je dealer is gegaan dan vervalt mijn punt.

Blijft staan dat ze je hadden kunnen helpen met de workaround (hotspot). Zodat je wel gewoon kunt navigeren e.d.

Laat iig goed vastleggen dat ze een auto met gebreken hebben afgeleverd. Als het niet gefixt wordt wil je wel juridisch staan lijkt me…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Mga1600 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:37:
VOICE COMMANDO’S

Eerder las ik dat een van de forumleden had vastgesteld dat je OPD met een voice command kon aan/uitschakelen, maar dat werkte alleen in een auto waarbij de taal op Engels stond ingesteld.

Ik heb Volvo-NL gevraagd wat het Nederlandse equivalent van de opdracht zou kunnen zijn. Ze hebben het voor me uitgezocht, helaas werkt het vooralsnog alleen in US-Engels en dat komt omdat deze instructie niet door de auto zelf wordt afgehandeld maar (nog) via de Google servers loopt. We mogen verwachten dat het ergens in de toekomst ook in de auto zelf terecht zal gaan komen en dus ook in op NL ingestelde auto’s gaat werken. Een datum daarvan was niet te verkrijgen.

Er zijn overigens meer van dergelijke ‘leuke’ voice commando’s actief die ik niet kende, voorlopig ook alleen in US-Engels beschikbaar. Andere komen er binnenkort aan. Zie lijstje.

Google Assistant - Customs actions
Following custom actions are already in production.
• Head up display on/off
• One pedal drive on/off
• Reduced set alarm on/off
• Lane keeping aid on/off
• Creep mode on/off

Following custom actions will be made available around 22w46 (TBD)
• Change drive mode (hybrid, pure, power, AWD, off-road)
• Ask when is my next service
• Steering feel heavy on/off
• Welcome light on/off
• Mirror auto dimming on/off
• Ready to drive on/off
• Exterior mirror tilt at reverse on/off
• Headrest fold
• Wiper service position
Werken in de vs deze commando’s alleen in de auto? Of ook op je handset? Ik zou zo graag “start de preconditionering” met een voice commando op mijn telefoon willen doen. (Dat was ook de belangrijkste reden dat ik met api aan het klooien was, want dan kon ik deze aan HomeKit koppelen en met Siri bedienen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errox
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 10:26
Juancho schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 23:34:
[...]

Volvo servers? Internet gaat toch gewoon via Tmobile en dan het land waar je bent? Dus in dit geval, Nederland? Wat heeft Volvo Zweden daarmee te maken?

Als je geen internet/gps hebt, wat idd soms kan gebeuren (in het begin veel en veel vaker dan nu) dan kan je de home button ingedrukt houden tot de boel restart, of een hele Tcam reset doormiddel van de ontwaseming knop heel lang ingedrukt te houden tot de SOS lamp gaat knipperen.

Meer opties heb je niet, behalve de wagen een dag te laten voor wat het is. De volgende dag kan het zo allemaal weer werken.
Nice, die wist ik nog niet.. Dat kan nog weleens van pas komen. Laatst weer allerlei software problemen waardoor de sleutel niet meer herkend werd. Dealer gaf aan een TCAM reset te hebben uitgevoerd, maar dat kan ik dus ook zelf. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Juancho schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 23:34:
[...]
Volvo servers? Internet gaat toch gewoon via Tmobile en dan het land waar je bent? Dus in dit geval, Nederland? Wat heeft Volvo Zweden daarmee te maken?
Ik ben nu aan het invullen want ik ken de tmobile/Volvo infra niet. Maar wsch is dit een machine-2-machine oplossing waarbij een radius server van Volvo bepaalt of je wel of niet binnen mag komen via t mobile

Als Volvo een probleem heeft met de provisioning naar die radius server zou het idd kunnen dat bestaande klanten prima kunnen internetten (die staan al in de radius server) maar dat het voor nieuwe klanten niet werkt omdat Volvo ze niet toegevoegd krijgt aan die radius server en tmobile dan dus de internetverbinding niet autoriseert voor die klanten

Hoe dan ook als ze hier al dagen last van hebben is dat wel knullig. Maar ik neem aan dat intern Volvo daar dan ook voldoende aandacht voor is. Zou alleen fijn zijn als ze eens wat beter naar de klanten gaan communiceren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mga1600 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:15:
[...]
Lijkt me vrij simpel op te lossen om zo te programmeren dat bepaalde functies alleen spraak aangestuurd kunnen worden als de rijder op de stuur knop van de assistent drukt. Op die manier kan niemand anders in de auto die functies via spraak bedienen behalve de berijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Juancho schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:47:
[...]

Lijkt me vrij simpel op te lossen om zo te programmeren dat bepaalde functies alleen spraak aangestuurd kunnen worden als de rijder op de stuur knop van de assistent drukt. Op die manier kan niemand anders in de auto die functies via spraak bedienen behalve de berijder.
in theorie ja, in praktijk nee. Enige wat die knop doet is richting Google zeggen je moet nu gaan luisteren naar een commando (als alternatief voor He Google). Dat is een google interface die Volvo niet mag aanpassen

Overigens: Als ze toch gaan programmeren: Je hebt nu ook al allerlei stemcommando's (vb om het klimaatsysteem te bedienen) die het prima doen, maar die ik nooit gebruik om het veel makkelijker is gewoon op het juiste knopje te drukken

De enige reden waarom ik deze zou willen gebruiken is om Pilot Assist makkelijk aan en uit te zetten. Dus als we het dan toch over knopjes op het stuur hebben, dan heb ik liever dat ze weer programmeren dat ik PA uit en aan kan zetten met de pijltjes op het stuur... (ja ik weet het, is al 1000x voorbij gekomen, maar ik hoop toch altijd dat iemand van Volvo dit een keer leest en het dan regelt..)

[ Voor 34% gewijzigd door Kammika op 17-10-2022 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Kammika schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:06:
[...]

in theorie ja, in praktijk nee. Enige wat die knop doet is richting Google zeggen je moet nu gaan luisteren naar een commando (als alternatief voor He Google). Dat is een google interface die Volvo niet mag aanpassen

Overigens: Als ze toch gaan programmeren: Je hebt nu ook al allerlei stemcommando's (vb om het klimaatsysteem te bedienen) die het prima doen, maar die ik nooit gebruik om het veel makkelijker is gewoon op het juiste knopje te drukken

De enige reden waarom ik deze zou willen gebruiken is om Pilot Assist makkelijk aan en uit te zetten. Dus als we het dan toch over knopjes op het stuur hebben, dan heb ik liever dat ze weer programmeren dat ik PA uit en aan kan zetten met de pijltjes op het stuur... (ja ik weet het, is al 1000x voorbij gekomen, maar ik hoop toch altijd dat iemand van Volvo dit een keer leest en het dan regelt..)
Ieder heeft zo zijn voorkeur: ik gebruik die commandos voor de verwarming en stoelverwarming etc. juist altijd. Werkt prima en je kunt onderscheid maken tussen bestuurder en bijrijder zonder van de weg weg te kijken…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:47:
[...]

Ik denk dat het wel een keertje goed komt, alleen is er geen datum genoemd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
Kammika schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:06:
Dan heb ik goed nieuws voor je.... ik quote Volvo even:
Hoi , bedankt voor de feedback! De bediening via het stuur komt binnenkort terug via een software update (OTA).
Hi , helaas weten wij ook nog niet in welke update dit precies terug gaat komen.
Wat betreft je vraag wanneer Pilot Assist weer terugkomt naar het stuur, dit gaan wij even navragen en hier komen wij zo snel mogelijk op terug.
Hi , bedankt voor het wachten. Om nog terug te komen op je vraag over Pilot Assist via het stuur; het is nog niet bekend wanneer dit terugkomt.
_O- oOo *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kammika
Juancho schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 23:05:
[...]

Dan heb ik goed nieuws voor je.... ik quote Volvo even:

[...]

[...]

[...]

[...]

_O- oOo *O*
Ik geloof het pas als het erop zit

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:49
Daar meld ik mij dan vanuit het leveringen topic. Afgelopen vrijdag de C40 Single Motor Ultimate mogen ophalen bij de dealer......

Doek eraf en wat een prachtige machine. De combinatie Thunder Grey met het Wool blend interieur is echt geweldig:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BVBC0icJpa6wSuIaCnJzR4Lz5eQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WL3z6fH0nPWhkWT8tGymCJG2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rcpBJaybzFGWvetFSnPuM6kVAeY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t8MYQaffX0wB9T1WaUzHcdXg.jpg?f=fotoalbum_large

Rondje om de auto heen, bekend raken met de functies en als toetje een mooie trekhaak die er die ochtend nog even onder geplaatst was. Of in ieder geval de computer om hem te bedienen.

We stappen de auto in, schuiven de prachtige kristallen pook in Drive, en toen niets... Een grote berg storingen. Zeer waarschijnlijk een communicatiefout met de trekhaak-computer. Herladen van de software mocht niet baten, en hier vloog al weer het eerste uur van resetten en herstellen door de vingers.

Uiteindelijk de trekhaak-computer losgekoppeld en de software weer opnieuw geladen.
Yeah, de auto kwam tot leven. Maar, geen verbinding met een mobiel netwerk. SOS-knop bleef rood knipperen. Dealer gaf aan dat er een storing die dag gaande was en dat waarschijnlijk de dag erna alles goed zou zijn. En gelukkig de dag erna werkte het naar behoren.

Tot de dag van vandaag geen andere rare fratsen van de auto gezien. Het rijdt heerlijk en ben verliefd op het OPD-ing O-) . Eerste paar keer op een kruising of een rotonde is het nog wel spannend, maar ik zou niet meer anders willen.

Wanneer ik weer thuis ben, zal ik nog wat mooie foto's proberen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:59
Zie ik daar een goudkleurige Polestar 1 staan? :9

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:49
Cpt. Peacock schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:00:
[...]

Zie ik daar een goudkleurige Polestar 1 staan? :9
Dat zie je goed. Voor een kleine 175k is deze voor u 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc.visschers
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-12-2023
Lt-Crash schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 19:13:
Daar meld ik mij dan vanuit het leveringen topic. Afgelopen vrijdag de C40 Single Motor Ultimate mogen ophalen bij de dealer......

Doek eraf en wat een prachtige machine. De combinatie Thunder Grey met het Wool blend interieur is echt geweldig:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Rondje om de auto heen, bekend raken met de functies en als toetje een mooie trekhaak die er die ochtend nog even onder geplaatst was. Of in ieder geval de computer om hem te bedienen.

We stappen de auto in, schuiven de prachtige kristallen pook in Drive, en toen niets... Een grote berg storingen. Zeer waarschijnlijk een communicatiefout met de trekhaak-computer. Herladen van de software mocht niet baten, en hier vloog al weer het eerste uur van resetten en herstellen door de vingers.

Uiteindelijk de trekhaak-computer losgekoppeld en de software weer opnieuw geladen.
Yeah, de auto kwam tot leven. Maar, geen verbinding met een mobiel netwerk. SOS-knop bleef rood knipperen. Dealer gaf aan dat er een storing die dag gaande was en dat waarschijnlijk de dag erna alles goed zou zijn. En gelukkig de dag erna werkte het naar behoren.

Tot de dag van vandaag geen andere rare fratsen van de auto gezien. Het rijdt heerlijk en ben verliefd op het OPD-ing O-) . Eerste paar keer op een kruising of een rotonde is het nog wel spannend, maar ik zou niet meer anders willen.

Wanneer ik weer thuis ben, zal ik nog wat mooie foto's proberen te maken.
Bij mij hebben twee dealers aangegeven dat er een storing zou zijn, zie mijn eerdere post hierover. Volgens mij is dat een onzin verhaal, wat de dealers mee hebben gekregen als instructie om te vertellen. Bij mij werkt het internet al sinds 5 oktober slecht. Na een reset van het systeem werkt het wel maar dat duurt steeds maar een paar uur. Ik ben er wel een beetje klaar mee :( en ga zaterdag terug naar de dealer voor een oplossing. })

Update 19-10: Vandaag werkte ineens alles de hele dag zonder problemen. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Veromor
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-06-2024
marc.visschers schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:08:
[...]

Bij mij hebben twee dealers aangegeven dat er een storing zou zijn, zie mijn eerdere post hierover. Volgens mij is dat een onzin verhaal, wat de dealers mee hebben gekregen als instructie om te vertellen. })
Volvo heeft inmiddels support notes uitgegeven dat je een harde reset zou kunnen doen. En dit was een bekende bug op de support pagina.

https://www.volvocars.com...about-connectivity-issues

Er werden zelfs auto tijdelijk niet uitgeleveren dus ik denk dat het onzin gedeelte wel mee valt. Dus dat alu hoedje kan ook weer af ;)

Los daarvan klinkt nog als of iets niet lekker zit in de wagen dus inderdaad terug naar de dealer laat het ze maar fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:41
Er is iets goed van slag. Geen internet, blijkbaar GPS ook een issue. Al 2x reset en tcam geprobeerd te resetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7YxiayeRiynIsKs1H6XALawDlDo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PsJY8cduFEpcbqcFV6hX91dx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ca3kPG9YHwxJL1_K5gLnqDsU_1c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DyARmIlXXQlUW4gTis6m8S7p.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoB
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-06-2023
Maandagavond de auto aan de lader gehangen met limiet op 90% en schedule van 21.00-09.00.
Om 7.00 batterij op 80% (de vorige instelling van de limiet) en auto is gestopt met laden.
Via de app de schedule uitgeschakeld.
Auto laadt weer verder tot 90%.
Wellicht is het uitschakelen van de schedule een manier om de bug met de limiet te voorkomen.

Volvo XC40 Recharge Single motor Plus/19" 5-Spaaks Black / Diamond Cut lichtmetalen velgen met Recharge (All-Season) banden in bandenmaat 235/50 R19 voor en 255/45 R19 achter/Januari 2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomoth
  • Nu online

Ik heb zelf getwijfeld over Wool blend, maar uiteindelijk toch maar niet gedaan vanwege de prijs. Het staat jouw auto echt fantastisch, daar ga je veel plezier aan beleven!
Maar, geen verbinding met een mobiel netwerk. SOS-knop bleef rood knipperen. Dealer gaf aan dat er een storing die dag gaande was en dat waarschijnlijk de dag erna alles goed zou zijn. En gelukkig de dag erna werkte het naar behoren.
Contact gehad met de dealer, er zou een fix zijn voor het connectieprobleem met het mobiele netwerk en deze wordt binnenkort gefaseerd uitgerold. Ben benieuwd. Mijn versie is trouwens 2.3.1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• errox
NicoB schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:42:
Maandagavond de auto aan de lader gehangen met limiet op 90% en schedule van 21.00-09.00.
Om 7.00 batterij op 80% (de vorige instelling van de limiet) en auto is gestopt met laden.
Via de app de schedule uitgeschakeld.
Auto laadt weer verder tot 90%.
Wellicht is het uitschakelen van de schedule een manier om de bug met de limiet te voorkomen.
Bij mij helpt het om bij het opnieuw instellen een stap er onder te kiezen. Dus als het eenmalig 100 was en je wil weer 90. Dan instellen van 100 >> 90, dan meteen 80 en vervolgens weer 90. In mijn ervaring werkt dan 90, anders zou de auto weer vol laden tot 100 (niet altijd, maar wel vaak).

Beetje omslachtig, maar geeft mij iets meer zekerheid dat de auto niet onnodig tot 100 blijft laden (en geruime tijd ongebruikt blijft).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
4v4t4r schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:37:
Er is iets goed van slag. Geen internet, blijkbaar GPS ook een issue. Al 2x reset en tcam geprobeerd te resetten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Aantal Polestar rijders hadden hier ook last van zag ik. Zelf t/m gister nog niet ervaren overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RickKoets
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-09 21:22
Jep, maps in mijn Polestar werkte ook niet goed vanochtend. Kaarten bleven hangen of kwamen niet in beeld en alle buttons (in maps) reageerde heel traag of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ervaren jullie nu ook eens mijn pijn en frustraties van het, pak um beet, eerste jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Juancho schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:59:
Ervaren jullie nu ook eens mijn pijn en frustraties van het, pak um beet, eerste jaar :)
Na een paar uur stil staan en geladen..
Helaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wev7TVgCSiHF3OxRgCM_aNvqzo8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WC5IGDSH1ua8YR5XmQ3fywTS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Leuk he! Geniet ervan! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
maak me er niet druk om hoor. heb een telefoon. ISPs liggen er ook weleens uit (Vodafone/ziggo/kpn etc)
ze maken het vast wel weer :) Meld het hier alleen zodat andere die dezelfde issues hebben weten dat er een common probleem is, en het niet specificiek aan hun auto ligt.

[ Voor 20% gewijzigd door 4v4t4r op 19-10-2022 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
guido66 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 23:04:
[...]

Kijk eens: dat maakt 2 tevreden Volvo klanten. Dan moeten jullie wel gelijk hebben en is de Volvo de betera auto… _/-\o_
Je hebt toch niet toevallig een Polestar? dan snap ik dat mijn antwoord pijn deed en zal ik niet meer zout in de wond gooien... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
4v4t4r schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 15:27:
[...]

maak me er niet druk om hoor. heb een telefoon. ISPs liggen er ook weleens uit (Vodafone/ziggo/kpn etc)
ze maken het vast wel weer :) Meld het hier alleen zodat andere die dezelfde issues hebben weten dat er een common probleem is, en het niet specificiek aan hun auto ligt.
heb er gelukkig al een tijdje geen last van gehad, maar iedereen kent toch de workaround he ?

(zet je hotspot op je telefoon aan en maak in de auto via wifi verbinding met die hotspot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Kammika schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 15:33:
[...]

heb er gelukkig al een tijdje geen last van gehad, maar iedereen kent toch de workaround he ?

(zet je hotspot op je telefoon aan en maak in de auto via wifi verbinding met die hotspot).
Of CarPlay aanzetten als je een iPhone hebt en daarop navigeren, naar muziek luisteren etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Mga1600 op 19-10-2022 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Mga1600 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 15:57:
[...]

Of CarPlay aanzetten als je een iPhone hebt en daarop navigeren, naar muziek luisteren etc.
of wachten tot Android Auto ontvanger beschikbaar komt 8)7

(hij stond toch echt in de prijslijst toen ik die van mij bestelde dat die er ook ging komen, maar hoor er nu niks meer van)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Kammika schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:35:
[...]

of wachten tot Android Auto ontvanger beschikbaar komt 8)7

(hij stond toch echt in de prijslijst toen ik die van mij bestelde dat die er ook ging komen, maar hoor er nu niks meer van)....
Ja, vreemd, want die app is er kennelijk wel - althans in de Renault werkt het begrijp ik. Ik zou toch even bij Volvo Nederland ‘klagen’ . Terzijde: bij mij werkt internet en Google etc. wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Mga1600 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 17:54:
[...]

Ja, vreemd, want die app is er kennelijk wel - althans in de Renault werkt het begrijp ik. Ik zou toch even bij Volvo Nederland ‘klagen’ . Terzijde: bij mij werkt internet en Google etc. wel gewoon.
ik heb het al anders opgelost (heb nu een iphone...)

(en internet en google werkt bij mij ook goed, vrijwel altijd wel sinds de laatste OTA updates... blijft toch wel vaag dat zoveel gebruikers zoveel verschillende en vooral ook wisselende ervaringen hebben...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kammika schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 18:08:
[...]

(en internet en google werkt bij mij ook goed, vrijwel altijd wel sinds de laatste OTA updates... blijft toch wel vaag dat zoveel gebruikers zoveel verschillende en vooral ook wisselende ervaringen hebben...)
Misschien hebben gebruikers die nog niet de upgrade naar versie 2.3 hebben gedaan minder of geen last?

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Claude schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:20:
[...]

Misschien hebben gebruikers die nog niet de upgrade naar versie 2.3 hebben gedaan minder of geen last?
ik zit al op 2.3 en heb geen last. Dus puur 2.3 kan het niet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Kammika schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:22:
[...]

ik zit al op 2.3 en heb geen last. Dus puur 2.3 kan het niet zijn...
Ik ook op 2.3 en ook geen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
Lees dit net op het Amerikaanse XC40 Forum:

This is my input: I was to pick up my 2023 XC40 recharge today in NY. I arrived and was starting the app pairing process and could not pair. The dealer and I noted the LTE was not connected. We did the reset with the home button and no luck. I forgot about the TCAM reset and asked the dealer to get it sorted. I checked the software version and it is v2.3.1.

Is this the current version? There was no Google maps, I wasn't able to accept the data terms of use agreement. My 2022 V90CC with the B6 is on version 2.3; I wonder if this is the problem?
Unfortunately yes, this is what has been described as the issue. The TCAM won’t accept data consequently no maps etc.
So far only identified from the posts on the C40 forum section with deliveries on hold are owners are located in Europe. Your correct V2.3.1 is the latest version .
on the Polestar forum v2.3.1 was rolled out but the TCAM software was rolled back to V2.0 so obviously it has caused a further glitch.
I was told yesterday a fix is in the works and is currently being tested in Sweden. If it works it will be sent out to the dealer network. I doubt this will be an OTA but done at the workshop.
sorry to hear it has happened to yours and your the first US customer to report a similar issue on the forum.

Pure guess but maybe by the end of next week we can get some answers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05-2024
Nooit gehoord van beter niet testen in een productie omgeving zeker…

Ps. Ik was gisteren bij een Fastnet station waar de laadsessie zo startte zonder dat ik mijn tag ervoor hield. Is dat nieuw?

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mga1600
ergodyne1 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 23:03:
Nooit gehoord van beter niet testen in een productie omgeving zeker…

Ps. Ik was gisteren bij een Fastnet station waar de laadsessie zo startte zonder dat ik mijn tag ervoor hield. Is dat nieuw?
Dan staat ‘auto start’ aan in het Fastned account. Handig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Laatst online: 04-09 15:41
Mardijk schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 10:47:
Ik heb sinds een week of vier tot volle tevredenheid een XC40 Plus Single motor. Zoals wellicht bekend is de auto voorzien van vier-seizoenenbanden. Tot mijn verbazing kreeg ik van de week bericht van de leasemaatschappij dat ik online een afspraak kon maken voor het wisselen van de banden naar winterbanden. Navraag leerde dat ik mag kiezen, de huidige banden onder de auto laten, of evengoed voor de winter overgaan op winterbanden. Kunnen jullie aangeven wat jullie zouden doen, wat jullie ervaringen zijn ?
Ik kreeg dus ook bericht van LeasePlan om een afspraak voor winterbanden te maken. Ik bellen wat het beleid was - ik kon gewoon wisselen plannen. Toen vroeg ik - als ik in de winter echte winterbanden ga rijden, is het dan niet beter om in de zomer dan zomerbanden in plaats van all seasons te rijden? Dat moest nagevraagd worden. En toen was het antwoord ineens dat ik helemaal niet mag wisselen... Want ik heb all seasons...

Volgens mij onzin want staat zelfs in onze policy volgens mij dat het verplicht is te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Laatst online: 08:29
@Rude-Dog
Ik was ook verrast dat ik ineens winterbanden kreeg, ik heb ook all seasons. Ik heb ze dus wel omgewisseld (zit niet bij Leaseplan overigens)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rude-Dog
JTHZZ schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 06:56:
[...]

Ik gebruik dat altijd want de voorgestelde opties zijn vaak waardeloos. Voorbeeld: ik reed vandaag van België terug richting Amersfoort. Wilde laden bij hazeldonk. Was ergens tussen Antwerpen en de grens op dat moment. Snellader filter aan.
Suggestie 1: in België, 15 minuten omleiding van route.
Suggestie 2: plaats eind Nederland in, buiten huidig accu bereik.
Suggestie 3: Meerkerk, ook buiten bereik.

Ik negeer die onzin, zoom in op Breda, zoek in dit gebied, direct Shell en Fastned hazeldonk in beeld.
Waarom dan 2 suggesties doen die zelfs buiten het bereik van de accu liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
rinkel schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 23:33:
@Rude-Dog
Ik was ook verrast dat ik ineens winterbanden kreeg, ik heb ook all seasons. Ik heb ze dus wel omgewisseld (zit niet bij Leaseplan overigens)
Wat gaat er volgende zomer dan onder, zomerbanden? Of zetten ze dan all weather terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Kammika schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 15:33:
[...]

Nou met deze issues is er meer kapotski, wifi kon geen netwerken vinden.. dus die workaround werkte ook niet.

Ps. Alles werkt weer !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ergodyne1
Rude-Dog schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 23:27:
[...]

Ik kreeg dus ook bericht van LeasePlan om een afspraak voor winterbanden te maken. Ik bellen wat het beleid was - ik kon gewoon wisselen plannen. Toen vroeg ik - als ik in de winter echte winterbanden ga rijden, is het dan niet beter om in de zomer dan zomerbanden in plaats van all seasons te rijden? Dat moest nagevraagd worden. En toen was het antwoord ineens dat ik helemaal niet mag wisselen... Want ik heb all seasons...

Volgens mij onzin want staat zelfs in onze policy volgens mij dat het verplicht is te wisselen.
Ik heb ook Leaseplan. Heb een winterbanden regeling ook. En die winterbanden regeling is dat je all seasons rijdt. Heel apart geregeld want die all seasons zijn na een jaar rijden niet meer goed voor een wintertje Oostenrijk ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
ergodyne1 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:04:
[...]

Ik heb ook Leaseplan. Heb een winterbanden regeling ook. En die winterbanden regeling is dat je all seasons rijdt. Heel apart geregeld want die all seasons zijn na een jaar rijden niet meer goed voor een wintertje Oostenrijk ben ik bang.
Mag dat wel? Sommige gebieden eisen toch winterbanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickKoets
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-09 21:22
Als er M+S op staat en minimaal 4mm profiel hebben mogen al seasons.
Link naar ANWB

[ Voor 18% gewijzigd door RickKoets op 20-10-2022 09:46 . Reden: link naar juiste pagina ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modularsushi
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-09 16:58
Nadat ik dit topic heb doorgespit kan ik het antwoord niet vinden, misschien heeft een van jullie de oplossing of een work around.

Probleem: ik krijg de Volvo Cars app niet gekoppeld aan mijn C40

- Reset(s) uitgevoerd; ontwasemingsknop en reset multimedia systeem
- Bluetooth gegevens verwijderd en opnieuw toegevoegd.
- Telefoon (iPhone) app verwijderd, gereset, en opnieuw geïnstalleerd. + andere telefoon geprobeerd.
- Beide sleutels zijn aanwezig in de auto als ik probeer de connectie te maken.
- Software versie 2.3.1 met actieve internet verbinding ;)

De app op de iPhone “zoekt” naar de Volvo maar als ik op volgende klik in het infotainment systeem dan verschijnt er de volgende melding. “Koppelen geannuleerd op het apparaat”

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kEmehtPnvECV1ngdF9zRfDxfYL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BgDjUGm1Knh5UPd9RuUshWsa.jpg?f=fotoalbum_large

Wie o wie heeft de oplossing, Volvocars tot nu toe niet….

[ Voor 1% gewijzigd door Modularsushi op 20-10-2022 12:28 . Reden: Extra info ]

Volvo XC60 T6 Plugin-Recharge MY24 Ultimate Dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Modularsushi schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:21:
Nadat ik dit topic heb doorgespit kan ik het antwoord niet vinden, misschien heeft een van jullie de oplossing of een work around.

- Telefoon (iPhone) app verwijderd, gereset, en opnieuw geïnstalleerd. + andere telefoon geprobeerd.

De app op de iPhone “zoekt” naar de Volvo maar als ik op volgende klik in het infotainment systeem dan verschijnt er de volgende melding. “Koppelen geannuleerd op het apparaat”

[Afbeelding]

Ik heb het koppelen door de dealer laten doen. In sommige gevallen moeten zij ook op bepaalde knoppen drukken die jij niet hebt…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• astatic
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

[Afbeelding]

De kans bestaat dat er nog een andere beheerder in de auto staat, ik herken dit toen ik mijn eerste xc40 ging ophalen. Via de computer van de dealer is toen de auto volledig gereset waarna ik wel de sleutels kon toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 09:06

[Afbeelding]

Je kunt proberen om het hele systeem een fabrieksreset te geven. Dat kun je thuis doen.

Heb ik een paar weken geleden gedaan omdat ik op mijn oude telefoon was vergeten om af te melden. Duurt ongeveer een kwartier en dan werkt alles weer.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watmaakhetuit
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19-09 13:51
ArnoudN schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 17:41:
[...]

Je kunt proberen om het hele systeem een fabrieksreset te geven. Dat kun je thuis doen.

Heb ik een paar weken geleden gedaan omdat ik op mijn oude telefoon was vergeten om af te melden. Duurt ongeveer een kwartier en dan werkt alles weer.
Hier ook een nieuwe iPhone en vergeten mijn oude telefoon af te melden.
Wat zijn de stappen die je moet volgen na zo’n fabrieksreset (profielen, sleutels (koppelen),etc.)?
Moet je inderdaad alle sleutels in de auto hebben tijdens die reset?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• errox
Watmaakhetuit schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 07:54:
[...]

Hier ook een nieuwe iPhone en vergeten mijn oude telefoon af te melden.
Wat zijn de stappen die je moet volgen na zo’n fabrieksreset (profielen, sleutels (koppelen),etc.)?
Moet je inderdaad alle sleutels in de auto hebben tijdens die reset?
Ja, alle sleutels moeten aanwezig zijn. Laatst ook weer uitgevoerd, maar als je alles bij de hand hebt en ingelogd bent op je telefoon duurt het niet langer dan 20-30 min bij elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ergodyne1

[Afbeelding]

Gewoon even naar je Volvo dealer toe gaan en hun het laten doen. Je hebt net een giga-bedrag afgetikt (of geleased) voor die C40, daar mag je wel wat service voor verwachten hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-09 12:42
Nieuwe v5.19.1 van app (android).
Geen nieuwe features...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modularsushi
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-09 16:58
Bedankt voor de verschillende oplossingen die zijn aangedragen door @astatic @ArnoudN Helaas heeft de factory rest niks geholpen. Ik krijg direct dezelfde melding nadat ik alles weer heb ingesteld.

Dus wordt dit een ritje naar de Dealer zoals @Kammika al schreef Kun je ook omschrijven wat hun dan precies gedaan hebben!? Mijn dealer zegt dat het mogelijk een software probleem is 2.3.1 of de app. En dat hij er later op terugkomt wat de oplossing is….

@ergodyne1 je hebt helemaal gelijk hoor wat betreft een stukje service, nu ik daar een kruiwagen met geld heb achtergelaten ;) maar misschien was het zelf te fixen maar helaas tot nu toe nog niet.

Volvo XC60 T6 Plugin-Recharge MY24 Ultimate Dark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Modularsushi schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:54:
Bedankt voor de verschillende oplossingen die zijn aangedragen door @astatic @ArnoudN Helaas heeft de factory rest niks geholpen. Ik krijg direct dezelfde melding nadat ik alles weer heb ingesteld.

Dus wordt dit een ritje naar de Dealer zoals @Kammika al schreef Kun je ook omschrijven wat hun dan precies gedaan hebben!? Mijn dealer zegt dat het mogelijk een software probleem is 2.3.1 of de app. En dat hij er later op terugkomt wat de oplossing is….

@ergodyne1 je hebt helemaal gelijk hoor wat betreft een stukje service, nu ik daar een kruiwagen met geld heb achtergelaten ;) maar misschien was het zelf te fixen maar helaas tot nu toe nog niet.
De dealer kan een nog "zwaardere" reset doen die wij zelf niet kunnen doen vanuit de auto. Dat moeten ze echt met de systemen bij de garage doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NicoB
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-06-2023
Juancho schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:17:
[...]

De dealer kan een nog "zwaardere" reset doen die wij zelf niet kunnen doen vanuit de auto. Dat moeten ze echt met de systemen bij de garage doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/72dKYtQh8sHWM9x0UwayQ0cDuFE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oCYTU3lSZMKX2GOm02VKNTTs.jpg?f=user_large

Volvo XC40 Recharge Single motor Plus/19" 5-Spaaks Black / Diamond Cut lichtmetalen velgen met Recharge (All-Season) banden in bandenmaat 235/50 R19 voor en 255/45 R19 achter/Januari 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Modularsushi schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:54:
Geen idee, laat ik lekker aan hen over…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
Hmmm vandaag autoruit laten vervangen (barst in de ruit door steenslag). Mocht door leasmij niet bij merkdealer, dus naar autoruitschade “specialist”. Nu om de haverklap waarschuwingen van alle rijhulpsystemen en uitvallende acc/autopilot.

Geen aanrader dus dat Autotaalglas bij onze auto… morgen maar eens langs merkdealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer54
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-12-2024
madhondt schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:00:
Nieuwe v5.19.1 van app (android).
Geen nieuwe features...
Komt deze update automatisch?

Vast dank,

Groet Peer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Werkt net zoals alle andere apps op je telefoon. Je kan het handmatig checken of de boel automatisch laten updaten. Mrt of zonder wifi, wat jij wil.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MYr8RZkc2cKy1-QUHVe8hCLqfrk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pdfUYeNWmbba6VJYRywNqBNS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 56% gewijzigd door Juancho op 22-10-2022 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamer
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-07 14:57
Rude-Dog schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 23:27:
[...]

Leaseplan snapt ‘t sowieso niet volgens mij. Toen ik afgelopen mei de offerte opvroeg bij zowel ALD als
Leaseplan, kwam Leaseplan met extra kosten van € 300,00 voor de all season banden. Dit terwijl deze er standaard al op zitten, af fabriek.
Aangegeven dat ik deze er af fabriek al op zaten, dit was volgens Leaseplan niet het geval.
Uiteindelijk maar gelaten en de auto besteld, maar ik ben benieuwd wat de dealer straks gaat doen, volgens Leaseplan immers zouden er bij de dealer all seasons banden opgezet moeten worden…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[Afbeelding]

Onze auto is 3 weken geleden geüpdatet naar 2.3.1. bij de werkplaats tijdens het onderhoud. Sindsdien ook geen verbinding meer met de auto te krijgen via de app. Heel soms toont hij wel het juiste accupercentage, maar dat is het dan ook. Ontgrendelen, timers zetten etc. werkt allemaal niet meer. Al van alles geprobeerd, ook nieuwe profielen aangemaakt op advies van Volvo Car Nederland (1,5 uur met ze gebeld), maar zonder succes. Over 2 weken een afspraak bij de dealer, die schijnt inderdaad een grotere reset te kunnen doen.

Overigens heb ik het idee dat sinds 2.3.1. de auto zichzelf van de buitenwereld afsluit een aantal minuten nadat je hem hebt vergrendeld. Het lijkt dan alsof hij nog wel eenmalig bijvoorbeeld het accupercentage doorgeeft, maar daar blijft het dan ook blij.

Gaat hier trouwens ook om een C40 die tot en met 2.3 perfect werkte met de app!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Hamer schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 08:32:
[...]

Leaseplan snapt ‘t sowieso niet volgens mij. Toen ik afgelopen mei de offerte opvroeg bij zowel ALD als
Leaseplan, kwam Leaseplan met extra kosten van € 300,00 voor de all season banden. Dit terwijl deze er standaard al op zitten, af fabriek.
Aangegeven dat ik deze er af fabriek al op zaten, dit was volgens Leaseplan niet het geval.
Uiteindelijk maar gelaten en de auto besteld, maar ik ben benieuwd wat de dealer straks gaat doen, volgens Leaseplan immers zouden er bij de dealer all seasons banden opgezet moeten worden…
Leaseplan kennende gaat dat gewoon mis en word je naar de Profile gestuurd waar iemand dan doodleuk gloednieuw bestelde all seasons erop gaat leggen. LP=faalbedrijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Kammika schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:49:
Hmmm vandaag autoruit laten vervangen (barst in de ruit door steenslag). Mocht door leasmij niet bij merkdealer, dus naar autoruitschade “specialist”. Nu om de haverklap waarschuwingen van alle rijhulpsystemen en uitvallende acc/autopilot.

Geen aanrader dus dat Autotaalglas bij onze auto… morgen maar eens langs merkdealer
Balen. Moet van leasemij eerst met Autotaalglas oplossen, maar die kunnen niks zonder een extern bedrijf ivm een of andere firewall die in de auto zit. Garage zou dat wel kunnen, maar mag dus niet fixen vandaag. Iig wel blij dat Autotaalglas zijn planning omgegooid heeft. Ze gaan het maandag oplossen en als ze er niet uitkomen afspraak gemaakt dat ze het zelf met merkdealer oplossen.

Dus op zich prima service van dat bedrijf. Proberen me echt te helpen

Maar wetende dat ze dus een aantal middelen niet hebben die een dealer wel heeft is mijn advies aan wie de keuze heeft: bij ruitschade dus gewoon naar merkdealer. Dit proces niet goed ingericht voor ons model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Kammika schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 12:53:
[...]

Balen. Moet van leasemij eerst met Autotaalglas oplossen, maar die kunnen niks zonder een extern bedrijf ivm een of andere firewall die in de auto zit. Garage zou dat wel kunnen, maar mag dus niet fixen vandaag. Iig wel blij dat Autotaalglas zijn planning omgegooid heeft. Ze gaan het maandag oplossen en als ze er niet uitkomen afspraak gemaakt dat ze het zelf met merkdealer oplossen.

Dus op zich prima service van dat bedrijf. Proberen me echt te helpen

Maar wetende dat ze dus een aantal middelen niet hebben die een dealer wel heeft is mijn advies aan wie de keuze heeft: bij ruitschade dus gewoon naar merkdealer. Dit proces niet goed ingericht voor ons model
Ik heb ook zoiets gehad met een eerdere Volvo, daar werd door Autotaalglas pro-actief gezegd: we doen de ruit vervanging het liefst bij de dealer, dan kan die meteen daarna de camera calibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Mga1600 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 14:07:
[...]

Ik heb ook zoiets gehad met een eerdere Volvo, daar werd door Autotaalglas pro-actief gezegd: we doen de ruit vervanging het liefst bij de dealer, dan kan die meteen daarna de camera calibreren.
Stomme is: Ik had vooraf nog gevraagd of het geen issue zou zijn ivm camera/rijhulp systemen. “Nee hoor” was het antwoord van de vriendelijke man aan gelijk waarbij ik de afspraak maakte “wij hebben veel ervaring met dit type auto en gaat altijd goed”. De monteur vandaag wist me echter te vertellen dat dit veel vaker fout gaat. M.n. Alles wat afgelopen jaar uitgeleverd is omdat daar dus die firewall inzit waardoor ze heel veel niet kunnen zonder dat externe bedrijf waar ze kennelijk ook problemen mee hebben waardoor het niet altijd lukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 02-09 07:34
Kammika schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 14:33:
[...]

Stomme is: Ik had vooraf nog gevraagd of het geen issue zou zijn ivm camera/rijhulp systemen. “Nee hoor” was het antwoord van de vriendelijke man aan gelijk waarbij ik de afspraak maakte “wij hebben veel ervaring met dit type auto en gaat altijd goed”. De monteur vandaag wist me echter te vertellen dat dit veel vaker fout gaat. M.n. Alles wat afgelopen jaar uitgeleverd is omdat daar dus die firewall inzit waardoor ze heel veel niet kunnen zonder dat externe bedrijf waar ze kennelijk ook problemen mee hebben waardoor het niet altijd lukt
Onlangs ook voorruit laten vervangen bij Autototaalglas. Geen problemen.
Firma’s zoals Autototaalglas zijn juist gespecialiseerd in kalibratie van camera ed. Beter dan sommige dealers. Sterker nog, veel dealers komen bij glas specialisten voor kalibratie. Dealers hebben niet altijd de juiste apparatuur voor kalibratie.
Tijdens vervanging van mijn ruit ben kon ik er bij blijven. Tijdens vervanging kwamen er 2 auto’s van dealer met intacte ruit voor kalibratie van camera’s. (Waren VAG auto’s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
tdkvolvo schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 15:32:
[...]

Onlangs ook voorruit laten vervangen bij Autototaalglas. Geen problemen.
Firma’s zoals Autototaalglas zijn juist gespecialiseerd in kalibratie van camera ed. Beter dan sommige dealers. Sterker nog, veel dealers komen bij glas specialisten voor kalibratie. Dealers hebben niet altijd de juiste apparatuur voor kalibratie.
Tijdens vervanging van mijn ruit ben kon ik er bij blijven. Tijdens vervanging kwamen er 2 auto’s van dealer met intacte ruit voor kalibratie van camera’s. (Waren VAG auto’s).
dat is leuk zo’n mening, maar is het rechttegenovergestelde van wat de Autotaalglasmonteure me zelf vertelde

Als je gelijk had ik dit gez… nu ook niet gehad.

Hij kon niks vanwege een firewall en daar lopen ze vaak tegenaan en als dat gebeurt hebben ze niet de specialistische middelen die een merkdealer wel heeft. Ze zijn dan afhankelijk van een extern bedrijf en dat proces gaat heel vaak de mist in was zijn versie van het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamer
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-07 14:57
JTHZZ schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 11:57:
[...]

Leaseplan kennende gaat dat gewoon mis en word je naar de Profile gestuurd waar iemand dan doodleuk gloednieuw bestelde all seasons erop gaat leggen. LP=faalbedrijf
Dit zegt mijn gevoel ook. Of ze gooien er ineens zomerbanden op.
Bizar toch, ik heb nog gewezen op de brochure van Volvo, waar duidelijk “All season” in staat.
Uiteindelijk heb ik ‘t maar zo gelaten aangezien ik de auto snel wou bestellen.
Het was uiteindelijk de goedkoopste aanbieder, ik ben benieuwd hoeveel gezeur ik de komende jaren ga krijgen met hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veromor
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-06-2024
Weet iemand of er al wat inzicht is in laadverlies cijfers? Kom niet echt harde aantallen tegen.

[ Voor 19% gewijzigd door Veromor op 23-10-2022 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AGdesigns
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-11-2024

AGdesigns

7680wp

Vraagje. Wij krijgen in december eindelijk onze xc40. Wat is jullie ervaring met het keyless systeem? Wij zijn aan het kijken naar keylessprotector voor de sleutels. Maar eerlijk is eerlijk wellicht maak ik het in mijn hoofd allemaal erger dan nodig.
Wat is jullie ervaring met de XC40 ?
Onze sleutels zullen doorgaans binnen de 4 meter van de auto liggen. Inhoeverre kunnen mensen dan de auto open maken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
AGdesigns schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 09:20:
Vraagje. Wij krijgen in december eindelijk onze xc40. Wat is jullie ervaring met het keyless systeem? Wij zijn aan het kijken naar keylessprotector voor de sleutels. Maar eerlijk is eerlijk wellicht maak ik het in mijn hoofd allemaal erger dan nodig.
Wat is jullie ervaring met de XC40 ?
Onze sleutels zullen doorgaans binnen de 4 meter van de auto liggen. Inhoeverre kunnen mensen dan de auto open maken .
Ze kunnen sowieso op 4 meter afstand niet direct de auto openmaken maar er wordt gebruik gemaakt van een signaalversterker. Echter, de sleutels hebben standaard een bewegingssensor en als ze langer dan 30 minuten stil liggen wordt het signaal uitgeschakeld. Sommige verzekeringen laten hun oren naar de Kiwa/SCM hangen die vindt dat dat te lang is en eisen een batterijslurpend kastje wat die tijd verkort naar 8 minuten. De goedkeuring hiervoor wordt verkocht door Kiwa SCM zelf (goh). Wat mij betreft geldklopperij. In andere landen bestaat die eis niet.

[ Voor 12% gewijzigd door JTHZZ op 23-10-2022 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
JTHZZ schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 09:28:
[...]

Ze kunnen sowieso op 4 meter afstand niet direct de auto openmaken maar er wordt gebruik gemaakt van een signaalversterker. Echter, de sleutels hebben standaard een bewegingssensor en als ze langer dan 30 minuten stil liggen wordt het signaal uitgeschakeld. Sommige verzekeringen laten hun oren naar de Kiwa/SCM hangen die vindt dat dat te lang is en eisen een batterijslurpend kastje wat die tijd verkort naar 8 minuten. De goedkeuring hiervoor wordt verkocht door Kiwa SCM zelf (goh). Wat mij betreft geldklopperij. In andere landen bestaat die eis niet.
Dat KE01 kastje (groot woord voor een heel klein schijfje (wat samen met een dunnere batterij op de plaats van de oorspronkelijke batterij in de sleutel komt) stroomslurpende zou zijn klopt niet meer. De eerste series waren dat zeker wel, ik heb toen in 6 maanden tijd meerdere batterijtjes leeggemaakt. Dat bleek echter een bekend euvel te zijn en onder garantie is een nieuwe set gemonteerd in beide sleutels. Deze houden het nu al 1,5 jaar uit.

De noodzaak van een betere anti-diefstal voorziening is al jaren geleden gezamenlijk door verzekeraars vastgesteld op basis van diefstal statistieken. Daarom is steeds vaker een klasse 3 certificaat vereist en de KE01 voorziening - met een kortere open tijd van de sleutel - maakt daar deel van uit. Sommige maatschappijen vereisen een klasse 3 (met KE01) vanaf auto’s van 50.000 euro, andere vanaf 60.000 euro en slechts enkele maatschappijen nog helemaal niet.

En het is qua oren hangen volgens mij precies andersom: niet sommige maatschappijen hebben die oren laten hangen naar Kiwi, maar juist enkele andere maatschappijen hebben hun oren laten hangen naar de lobby van auto fabrikanten die 3 jaar de tijd hadden gekregen om zelf die open tijd van de sleutels terug te brengen maar daar - nog altijd- niets mee gedaan hebben. Het moet toch simpel zijn om die standaard 30 minuten teug te brengen naar 5 of zo?

Maar pas op: je hoeft die certificaten misschien niet bij het afsluiten van een verzekering te tonen, maar pas als je auto onverhoopt gestolen is. Geen certificaat kan dan betekenen da tje naar je centjes fluit. Dus check het even goed wat er in de laatste polis over staat.

En tot overmaat: de certificaten moeten gelding zijn, wat wil zeggen dat het alarm en de KE01 voorziening iedere 3 jaar gekeurd moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Ik snap best dat autofabrikanten een of ander specifiek Nederlands dingetje niet gaan volgen. 8 of 30 minuten, die statistiek wil ik wel eens zien dat dat veel scheelt. Geldklopperij is het en gelukkig snappen steeds meer verzekeringsmaatschappijen dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
JTHZZ schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 11:05:
Ik snap best dat autofabrikanten een of ander specifiek Nederlands dingetje niet gaan volgen. 8 of 30 minuten, die statistiek wil ik wel eens zien dat dat veel scheelt. Geldklopperij is het en gelukkig snappen steeds meer verzekeringsmaatschappijen dat
Nou…. De verzekeringsmaatschappijen hebben echt wel een punt, zie artikeltje hier

Vind het eigenlijk wel verwonderlijk dat het niet vaker mis gaat…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Kammika schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 11:10:
[...]

Nou…. De verzekeringsmaatschappijen hebben echt wel een punt, zie artikeltje hier

Vind het eigenlijk wel verwonderlijk dat het niet vaker mis gaat…
Dat gaat over auto’s met sleutel zonder bewegingssensor. De Volvo sleutel heeft een beveiliging alleen gaat die na 30 minuten zonder beweging uit. 30 minuten of 8 minuten voordat de sleutel uit gaat maakt echt geen verschil. In Nederland bij sommige verzekeringen wel omdat ze blijven luisteren naar de SCM die 8 minuten eist. Als het verschil tussen 8 min en 30 min zo groot was zouden andere landen het ook wel eisen.
Waar zo’n keyless protector zinvol is, is voor auto’s die helemaal geen bewegingssensor in hun sleutel hebben zitten en het keyless signaal altijd aan staat. Maar dat is op Volvo niet van toepassing

[ Voor 32% gewijzigd door JTHZZ op 23-10-2022 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

JTHZZ schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 11:49:
[...]

Dat gaat over auto’s met sleutel zonder bewegingssensor. De Volvo sleutel heeft een beveiliging alleen gaat die na 30 minuten zonder beweging uit. 30 minuten of 8 minuten voordat de sleutel uit gaat maakt echt geen verschil. In Nederland bij sommige verzekeringen wel omdat ze blijven luisteren naar de SCM die 8 minuten eist. Als het verschil tussen 8 min en 30 min zo groot was zouden andere landen het ook wel eisen.
Waar zo’n keyless protector zinvol is, is voor auto’s die helemaal geen bewegingssensor in hun sleutel hebben zitten en het keyless signaal altijd aan staat. Maar dat is op Volvo niet van toepassing
En als je het helemaal niet vertrouwt met die keyless protection in de sleutel zelf:
https://www.amazon.nl/gp/...age_o02_s00?ie=UTF8&psc=1

Kennis van me heeft deze, en is zeer te spreken. Sleutels in het bijgeleverde sleutelzakje naast de auto, en niet opengaan. Idem voor het doosje.

Let op: ga niet blind op alle reacties eronder:
Je ziet wel sommige mensen in de reviews klagen dat bijvoorbeeld een in het doosje gelegde telefoon gewoon afgaat (ook al geeft amazon aan dat dit niet zou kunnen), maar die mensen kennen het verschil niet in verschillende bandbreedten en frequenties. Ja, je telefoon zal afgaan, maar in de 1.8 ghz band is signaal nu eenmaal veel doordringender dan in de relatief lage frequentieband die de sleutels gebruiken. Bovendien heeft een GSM capaciteit om tot over vele honderden meters of verder nog contact te kunnen leggen met een zendmast, en je autosleutels hebben juist hele lage capaciteit om te voorkomen dat je auto al open kan als je nog drie straten verder loopt. Het gaat bovendien juist om die sleutels, niet om je GSM denk ik dan maar en daaraan voldoet hij prima.

Ik heb het doosje al een maandje in huis, en de huidige autosleutels worden er in ieder geval keurig mee geblokt.
Nu de XC40 levering nog, leverweek 42 staat in de app, maar die is nu wel voorbij en de auto is nog nergens te bekennen.

[ Voor 3% gewijzigd door ron65 op 23-10-2022 13:49 ]

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Pagina: 1 ... 113 ... 336 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"