Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:06
Gefeliciteerd @Tomoth ! Ik moet zeggen, toen ik de C40 op de foto's zag de eerste keer vond ik het niet zoveel. Maar later zag ik de wagen in het echt bij de dealer en was toen wel een stuk meer onder de indruk. Stiekem vind ik het eigenlijk mooier/strakker/sportiever dan de XC40, al heeft die ook wel een unieke look natuurlijk. Beide zijn mooie wagens, geniet ervan!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15:10
Tomoth schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:10:
Heel voorzichtig kan ik hier ook wat posten: een paar dagen in mijn nieuwe C40 gereden. Wat een gave auto is dat zeg! Op 1 of andere manier oogt ie als je er bij staat toch heel anders dan op foto's. Het blijft een kwestie van smaak natuurlijk, maar hij ziet er fantastisch uit.

Afwerking is ook helemaal top, netjes, strak, geen kraakjes, mooie (sfeer)verlichting. Heerlijke stoelen, prima naar wens in te stellen, je zit lekker hoog en er is voldoende hoofdruimte (ook voor lange mensen). Het zicht naar achteren door de achteruit is dramatisch, maar dat wist ik al van de proefrit, door de schuine daklijn blijft er maar een klein beetje zicht over. Geen enkel probleem voor mij, er zitten prima buitenspiegels aan. Meer dan voldoende opbergmogelijkheden voor ik heb geen idee wat allemaal.

Het rijgedrag ook heerlijk, stuurt fijn en ook stil. Eigenlijk gelijk gaan rijden met OPD en dat is even wennen, maar wel een blijver voor mij verwacht ik. Alleen het weer "soepel" overnemen van het pedaal na bijv. het uitschakelen van de ACC is nog even wennen. Ook gereden met Pilot Assist aan, op provinciale wegen en de snelweg werkt dit erg goed. Ook dat is wennen, maar de auto stuurt zichzelf netjes binnen de lijnen en in combi met ACC wordt je voorganger netjes gevolgd.

Connectiviteit en apps is al veel over gezegd en het begon helaas met het ophalen van de auto met verbindingsproblemen, maar dat was later die dag opgelost. De dag erna ook nog even geen verbinding (geen LTE, wel GPS), ook dat werkte later wel weer. Niet handig, maar gelukkig kan de auto nog steeds rijden en zelfs navigeren.
Gefeliciteerd, maaruh zonder foto geloven we natuurlijk niet zonder meer dat er echt een C40 voor je deur staat…. (Hint!) Wat is het het geworden (Single of Twin) en welke uitvoering en kleur?

De dealer zal ‘m voor aflevering wel ge-update hebben en het is mijn ervaring dat het na een update verstandig is de boel te resetten om het systeem stabiel te krijgen. Raar maar waar…., maar de keren dat ik het niet deed kreeg ik ook ‘uitval’ en sinds ik het wel doe heb ik geen problemen meer.

Ik moest eerst ook even wennen aan het model van de C40, maar vind hem nu best wel sjiek! Hij is niet fotogeniek, in werkelijkheid is hij mooier en meer in balans dan op het plaatje. (Maar ik ben bevooroordeeld omdat ik er zelf ook een in bestelling heb…….)

Fijne en veilige kilometers gewenst!

[ Voor 5% gewijzigd door Mga1600 op 10-10-2022 19:12 ]

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomoth
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:31
Juancho schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:16:
Gefeliciteerd @Tomoth ! Ik moet zeggen, toen ik de C40 op de foto's zag de eerste keer vond ik het niet zoveel. Maar later zag ik de wagen in het echt bij de dealer en was toen wel een stuk meer onder de indruk. Stiekem vind ik het eigenlijk mooier/strakker/sportiever dan de XC40, al heeft die ook wel een unieke look natuurlijk. Beide zijn mooie wagens, geniet ervan!
Dank! Vanwege dat sportieve ook voor de C gekozen ipv XC, de extra ruimte die de XC40 heeft hebben we toch niet echt nodig.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tomoth
Mga1600 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 19:04:
[...]

Gefeliciteerd, maaruh zonder foto geloven we natuurlijk niet zonder meer dat er echt een C40 voor je deur staat…. (Hint!) Wat is het het geworden (Single of Twin) en welke uitvoering en kleur?
Het is de C40 Single engine Ultimate in Crystal White en 19" wielen geworden. Twin engine geeft weinig meerwaarde en gaat toch weer ten koste van wat bereik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CnQZOOQMXT4XSGnrSxV8YQ2JRBM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c5ZhBDypRvNUNgmPjhUevxPJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/guyt33WgoO3AEcxwjDNbv1DyxgA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Khfiwz5y3carx6eca5a4V1Tt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HMd61PhB3qelQAzj6ucp7RdRoiE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aQwdiOAJoWF3mrN1h6Xq1w5f.jpg?f=fotoalbum_large
De dealer zal ‘m voor aflevering wel ge-update hebben en het is mijn ervaring dat het na een update verstandig is de boel te resetten om het systeem stabiel te krijgen. Raar maar waar…., maar de keren dat ik het niet deed kreeg ik ook ‘uitval’ en sinds ik het wel doe heb ik geen problemen meer.
En welke reset is dat? Heb (als ik het goed begrepen heb) al wel een TCAM reset gedaan (vooruit ontwasemknop 30 seconden indrukken).
Fijne en veilige kilometers gewenst!
Dank! :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Tomoth schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 20:10:
[...]

Dank! Vanwege dat sportieve ook voor de C gekozen ipv XC, de extra ruimte die de XC40 heeft hebben we toch niet echt nodig.
Mooi! Ik vind de auto mooier nu met my23 de bogen van het dak in auto kleur zijn ipv in zwart. De vorm komt m.i. nu meer tot zijn recht.

Ik doe na een update altijd beide resets. Bij die van de ontwasemknop let ik dan niet op de tijd, maar ga door tot het sos lampje rood knippert. Soms duurt dat best lang (voor mijn,gevoel langer dan 30 sec): En ik doe ook de reset van het scherm met de ‘home’ knop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veromor
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-06-2024
Damm mooie bak hoor! gefeliciteerd. Sorry alvast dat er ergens volgende week nog een witte bij komt. Tijdens de eerste proefrit liep mijn vrouw te mopperen dat ik zo brak weg reed. 10 min later was OPD al gewend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
Veromor schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 08:12:
[...]

Damm mooie bak hoor! gefeliciteerd. Sorry alvast dat er ergens volgende week nog een witte bij komt. Tijdens de eerste proefrit liep mijn vrouw te mopperen dat ik zo brak weg reed. 10 min later was OPD al gewend.
Wit staat ‘m goed! Zelf heb ik de C40 in Fjord Blue besteld (Ultimate Twin met pixellampen). Kleur kiezen komt hier in huis altijd neer op het zoeken naar een compromis met mijn vrouw. Zij vond zwart mooi, ik wit. Een compromis zou dus grijs zijn, maar Thunder Grey hebben we nu al op de P8…. Dus werd het blauw. Volg je het nog? Ik ook niet……maar het werd uiteindelijk blauw….denk ik…..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veromor
Wij zijn nog wat dealers langs gereden voor de kleur keuze. De foto's op de site wijken toch best wel af van de werkelijkheid. Zeker met natuurlijk licht is het een compleet andere auto. Blijft raar hoe de vorm ook niet op foto's tot z'n recht komt. Zou wel wat meer kleur keuze gehad willen hebben eerlijk gezegd. Beetje tam allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomoth
Mga1600 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 20:40:
Ik doe na een update altijd beide resets. Bij die van de ontwasemknop let ik dan niet op de tijd, maar ga door tot het sos lampje rood knippert. Soms duurt dat best lang (voor mijn,gevoel langer dan 30 sec): En ik doe ook de reset van het scherm met de ‘home’ knop.
Vooralsnog lijkt ie nu te doen, mocht de verbinding weer uitvallen, zal ik de home knop reset eens proberen. Probleem met die ontwasemknop reset is dat het SOS lampje al rood knippert als hij geen verbinding heeft (voordat je de reset knop indrukt), dus dan kun je niet zien hoe lang je hem moet indrukken. Wel zag je op een gegeven moment dat hij GPS opnieuw ging zoeken, dus ga ervan uit dat hij dan aan het resetten is. GPS kwam daarna ook weer op, LTE niet. Pas later (spontaan?) wel weer.

[ Voor 4% gewijzigd door Tomoth op 11-10-2022 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomoth
Veromor schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 08:12:
Thanks! Juist goed dat er een witte bij komt op de weg, als je zelf rijdt zie je niet hoe mooi ie van buiten is ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomoth
Mga1600 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:38:
Wit staat ‘m goed! Zelf heb ik de C40 in Fjord Blue besteld (Ultimate Twin met pixellampen). Kleur kiezen komt hier in huis altijd neer op het zoeken naar een compromis met mijn vrouw. Zij vond zwart mooi, ik wit. Een compromis zou dus grijs zijn, maar Thunder Grey hebben we nu al op de P8…. Dus werd het blauw. Volg je het nog? Ik ook niet……maar het werd uiteindelijk blauw….denk ik…..?
Zelf toen een proefrit gedaan in de witte en dat staat gewoon erg mooi met het zwarte vind ik. Fjord Blue stond ook bij de dealer, zeker ook een hele mooie kleur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Veromor schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:12:
Wij zijn nog wat dealers langs gereden voor de kleur keuze. De foto's op de site wijken toch best wel af van de werkelijkheid. Zeker met natuurlijk licht is het een compleet andere auto. Blijft raar hoe de vorm ook niet op foto's tot z'n recht komt. Zou wel wat meer kleur keuze gehad willen hebben eerlijk gezegd. Beetje tam allemaal.
Kleur is lastig, zeker als je het van die kleine staaltjes moet doen. Ooit een Opel Omega uitgezocht op een postzegel-groot plaatje in de folder en daar vanaf het moment van levering enorme spijt van gehad……”gelukkig” was er verder mechanisch zoveel mis met die auto dat de lease maatschappij hem na minder dan een jaar terug heeft gegeven aan Opel en ik wat anders mocht gaan kiezen.

Op de XC40P8 vind ik Thunder Grey nog steeds een heel mooie kleur omdat die zo veranderlijk is onder wisselende lichtomstandigheden. Soms heb je bijna een blauwe auto, een andere keer een grijze en soms weer wat anders er tussen in.,En de verdeling van het ‘metaal’ in de metallic lak is heel erg fijntjes wat de kleur sjiek maakt - vind ik althans. Bij de XC40 contrasteert de kleur ook mooi met het glanzende zwarte dak. Zonder dat zwart is het saai. Dat geldt ook voor Sage green, heel mooi maar ook die kleur heeft naar mijn smaak contrast nodig in de vorm van dat zwarte dak, dus voor die beide kleuren wat ons betreft “ja” voor een XC40, “nee” voor een C40 my23…
En we houden hier beiden niet van de kleur rood, die werd dus simpel weggestreept.
Over wit en zwart werden we het gewoon niet eens….haha….nou ja…..dan blijft er niet zo veel over inderdaad: dan maar blauw dus………

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje aan de (X)C40 rijders met deze sfeerverlichtingpanelen in de portieren en het dashboard:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zIAxsls77bAgILl5KP8bI0FXaWg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/POGaPMTGN4gypF2jQVfwZNfg.png?f=fotoalbum_large

Als bij ons de dimlichten aangaan doordat het buiten donker wordt, dan gaat de sfeerverlichting in de auto ook aan. Alleen de sfeerverlichting zoemt. Eerst was dit alleen in de panelen in de portieren, maar nu ook de panelen in het dashboard. Het zoemende geluid is nogal vervelend. Daarnaast knipperen de panelen ook regelmatig, alsof je in een soort kermisattractie zit. Zowel de zoem als het knipperen zijn erg vervelend en werken ook afleidend. De dealer kon niks vinden. Ik vraag me af of anderen ook deze zoemgeluiden en het knipperen herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:56:
Een vraagje aan de (X)C40 rijders met deze sfeerverlichtingpanelen in de portieren en het dashboard:

[Afbeelding]

Als bij ons de dimlichten aangaan doordat het buiten donker wordt, dan gaat de sfeerverlichting in de auto ook aan. Alleen de sfeerverlichting zoemt. Eerst was dit alleen in de panelen in de portieren, maar nu ook de panelen in het dashboard. Het zoemende geluid is nogal vervelend. Daarnaast knipperen de panelen ook regelmatig, alsof je in een soort kermisattractie zit. Zowel de zoem als het knipperen zijn erg vervelend en werken ook afleidend. De dealer kon niks vinden. Ik vraag me af of anderen ook deze zoemgeluiden en het knipperen herkennen?
Nooit gehoord en gezien, lijkt me echt een issue aan je eigen wagen als ik dit zo lees. Heb je al eens getest wat er gebeurt als je de draaiknop van al die lichten feller/zachter zet? Beetje als een soort dimmer op je woonkamer lampen, die willen soms op een bepaalde stand ook knipperen/zoomen. Daar hebben wij thuis ook last van, behalve als de dimmer volle bak open staat.

[ Voor 11% gewijzigd door Juancho op 11-10-2022 18:38 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veromor
Klinkt inderdaad als een spannings probleem met ledjes. Of de ledjes moeten vervangen worden. Van de week begon een van mijn ledspotjes op zolder uit het niets herrie te maken (3 jaar oud). Ook ledjes kunnen "stuk" en kunnen dan soms veel geluid produceren. Vragen of ze er een kunnen vervangen en testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mich78
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-12-2024
Dat klopt wel.. maar soms zijn er situaties waardoor je wat sneller dan gewenst het pedaal lift. Dat is normaal niet erg, maar met een paard achterin is dat soms net te heftig qua regenereren.
J.van.L schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 23:22:
[...]

Je kunt de mate van regenereren toch regelen met je gaspedaal, heb je geen verschillende standen voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_J_
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 29-08 12:15
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:56:

[Afbeelding]

Dit vertelde de verkoper mij vorige weekend ook toen ik de c40 heb laten uittellen.
Dus toch wel gekend fenomeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VolvoC40
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 12-10-2022
Ervaring Volvo C40.
Ik heb inmiddels veel auto's gereden in mijn leven en ik moet zeggen dat de Volvo C40 en de Audi A5 de favorieten zijn.
Wat rijd die auto heerlijk.

De 2 problemen die ik niet verwacht had van Volvo hebben betrekking op het zeer regelmatig niet beschikbaar zijn van internet. Een probleem die blijkbaar al vanaf Juni speelt en de Volvo app die zeer beperkt is.
M.b.t. het eerste wordt het misschien tijd dat we met elkaar een duidelijk signaal afgeven richting Volvo.
M.b.t. het tweede, mijn Audi app van 4 jaar geleden bood al veel meer functionaliteit dan de app van Volvo nu en hetgeen wat geboden wordt is onhandig in functionaliteit. Ik hoop dat de developers meelezen en wakker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:10
VolvoC40 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 08:56:
Ervaring Volvo C40.
Ik heb inmiddels veel auto's gereden in mijn leven en ik moet zeggen dat de Volvo C40 en de Audi A5 de favorieten zijn.
Wat rijd die auto heerlijk.

De 2 problemen die ik niet verwacht had van Volvo hebben betrekking op het zeer regelmatig niet beschikbaar zijn van internet. Een probleem die blijkbaar al vanaf Juni speelt en de Volvo app die zeer beperkt is.
M.b.t. het eerste wordt het misschien tijd dat we met elkaar een duidelijk signaal afgeven richting Volvo.
M.b.t. het tweede, mijn Audi app van 4 jaar geleden bood al veel meer functionaliteit dan de app van Volvo nu en hetgeen wat geboden wordt is onhandig in functionaliteit. Ik hoop dat de developers meelezen en wakker worden.
Als ze al meelezen doen ze dat dan al 2 jaar nu, verwacht er maar niets van :)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VolvoC40
Misschien wordt het tijd dat we uit naam van ons allen de directie aanschrijven. Ik heb op andere gebieden veel bereikt met dit soort acties. We betalen bizar veel geld voor dit soort auto's. Dan mag je ook kwaliteit verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Laatst online: 13:03
VolvoC40 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:00:
Misschien wordt het tijd dat we uit naam van ons allen de directie aanschrijven. Ik heb op andere gebieden veel bereikt met dit soort acties. We betalen bizar veel geld voor dit soort auto's. Dan mag je ook kwaliteit verwachten
Wie ga je dan aanschrijven: De dealer? (die kan er niks mee), De importeur (die kan er ook niks mee), Volvo Zweden wereldwijd (die zal niet onder de indruk zijn..), Geely ?(die al helemaal niet..)

Ik moet zeggen dat ik dat internet probleem ook niet herken. Wel toen ik in dec vorig jaar ophaalde had ik er nog af en toe last van, maar na een paar OTA updates was het in mijn geval verholpen?

Als je daar dus last van hebt is het enige wat ik kan zeggen: Spreek je dealer eropaan, echt niet alle volvo's hebben dit. Die moeten het dus gewoon serieus nemen en fixen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Kammika schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:14:
[...]

Wie ga je dan aanschrijven: De dealer? (die kan er niks mee), De importeur (die kan er ook niks mee), Volvo Zweden wereldwijd (die zal niet onder de indruk zijn..), Geely ?(die al helemaal niet..)

Ik moet zeggen dat ik dat internet probleem ook niet herken. Wel toen ik in dec vorig jaar ophaalde had ik er nog af en toe last van, maar na een paar OTA updates was het in mijn geval verholpen?

Als je daar dus last van hebt is het enige wat ik kan zeggen: Spreek je dealer eropaan, echt niet alle volvo's hebben dit. Die moeten het dus gewoon serieus nemen en fixen...
Dat internet probleem is denk ik niet algemeen, maar specifiek voor jouw auto. Als de dealer het niet op kan lossen kun je suggereren dat ze de auto in Beesd laten onderzoeken bij de technische dienst. Zelf heb ik echt nooit internet issues.

Het verhaal van de app is echt wel bij Volvo bekend en er zou hard aan gewerkt worden volgens de berichten. Zie ook Volvo site. Ik denk dat iedereen hier en bij Volvo zelf trouwens ook het ermee eens is dat de mogelijkheden nog steeds ondermaats zijn. De oude Volvo app voor de vorige generatie Volvo’s was veel uitgebreider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VolvoC40
Duidelijk, dan ga ik in de eerste instantie terug naar de dealer.
Zijn er ook lezers die problemen hebben met het niet herkennen van USB-C stickjes? Ik krijg een foutmelding maar de muziek wordt wel herkend. De album hoezen worden overigens ook niet getoond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Mga1600 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:23:
[...]

Dat internet probleem is denk ik niet algemeen, maar specifiek voor jouw auto. Als de dealer het niet op kan lossen kun je suggereren dat ze de auto in Beesd laten onderzoeken bij de technische dienst. Zelf heb ik echt nooit internet issues.

Het verhaal van de app is echt wel bij Volvo bekend en er zou hard aan gewerkt worden volgens de berichten. Zie ook Volvo site. Ik denk dat iedereen hier en bij Volvo zelf trouwens ook het ermee eens is dat de mogelijkheden nog steeds ondermaats zijn. De oude Volvo app voor de vorige generatie Volvo’s was veel uitgebreider.
heb eens een keer naar de vacatureteksten van volvo zweden gekeken. Als je dat leest heb ze echt wel 1000+ ontwikkelaars in dienst en stoppen ze er echt wel geld in. Kan me ook niet voorstellen dat ze dit niet willen oplossen. Ze doen regelmatig aankondigingen die ze vervolgens niet waarmaken (zie de app roadmap op de site die er al heel lang op staat, maar ook koppeling aan Google Home die ook aangekondigd was. Apple Carplay wat serieus uitgesteld is, Android Auto wat heel even in de prijslijsten gestaan heeft en er gewoon weer uitgehaald is...)

Mij lijkt veel logischer dat ze wel willen, maar gewoon niet kunnen omdat dat ze serieuze software delivery problemen in hun IT hebben, (en dat ze dat dan niet aan de grote klok willen hangen zou een verklaring voor het uitblijven van verklaringen kunnen zijn..)

Hoe dan ook: Ben het eens dat de app meer had kunnen zijn, maar vind 'm zeker ook niet slecht. Hij is alleen erg beperkt en dat is een gemiste kans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03:28
VolvoC40 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:50:
Zijn er ook lezers die problemen hebben met het niet herkennen van USB-C stickjes? Ik krijg een foutmelding maar de muziek wordt wel herkend. De album hoezen worden overigens ook niet getoond
Je krijgt sinds update 2.2 altijd de USB foutmelding. Had gehoopt dat ze die bij 2.3 gefixt hadden.
Maar hij doet het zeker. De plaatjes worden bij mij wel getoond, maar dan moet de MP3 wel het plaatje bevatten.

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03:28
Auto heeft gisteren eerste 30k beurt gehad. Dit is lekker zo, functionaliteit checken, Intellisafe checken, 1 filter wisselen en klaar is klara.
Oja, ze hebben ook een service 2.0 uitgevoerd (upgrade).Weet alleen niet precies wat dit inhoudt ;-)

Zo mogen alle service beurten zijn

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
VolvoC40 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:50:
Die foutmelding is gekomen nadat de usb poort geschikt was gemaakt voor CarPlay. Hè kunt die foutmelding weg krijgen door in het menu op her centrale display te zoeken naar applicaties>alle apps>Systeemprog>USB Status Monitor.
Daarop klikken en dan ‘gedwongen stoppen’ uitvoeren. Dat is het, de melding blijft dan weg (totdat de boel weer eens gereset is, daarna moet je hetzelfde weer doen).

Dit is een work-around, maar Volvo heeft het op zijn lijstje staan om het anders op te lossen (heb ik althans begrepen) als “straks” de beloofde update van CarPlay komt ( ze noemen dit zelf ook beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VolvoC40
Dank voor de tips.
Ik bemerk dat de mogelijkheden van de dealer monteurs beperkt zijn en we steeds meer afhankelijk worden van de centrale developers. Of dat een goede ontwikkeling is weet ik niet. Bij Boeing is dat i.i.g. fout gelopen 8)7 ;)

[ Voor 86% gewijzigd door VolvoC40 op 12-10-2022 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ook sinds 2.3 dat de muziek, Spotify 9 van de 10x hier, niet altijd meer automatisch aan gaat bij instappen. Ene keer wel, andere keer niet. Heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 16:32
Juancho schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 12:31:
Ook sinds 2.3 dat de muziek, Spotify 9 van de 10x hier, niet altijd meer automatisch aan gaat bij instappen. Ene keer wel, andere keer niet. Heel irritant.
+1 of na het bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
En nog een vraagje, een aantal hier hadden het laatst over dat Maps een update had waarbij je kon zoeken in de omgeving. Bijv. je parkeert ergens in een onbekende stad/dorp en je kon dan rondom je auto zoeken naar bijv. een lader door in/uit te zoomen op de kaart.

Wat ik ook doe, ik krijg de button maar niet in beeld om te zoeken in de de omgeving. Iemand die dit wel heeft en even stap voor stap kan uitleggen wat je moet doen? Ik heb gewoon de laatste Maps update, 1 of 2 weken geleden nog een update gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12:39
Juancho schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:37:
En nog een vraagje, een aantal hier hadden het laatst over dat Maps een update had waarbij je kon zoeken in de omgeving. Bijv. je parkeert ergens in een onbekende stad/dorp en je kon dan rondom je auto zoeken naar bijv. een lader door in/uit te zoomen op de kaart.

Wat ik ook doe, ik krijg de button maar niet in beeld om te zoeken in de de omgeving. Iemand die dit wel heeft en even stap voor stap kan uitleggen wat je moet doen? Ik heb gewoon de laatste Maps update, 1 of 2 weken geleden nog een update gehad.
Ik weet niet hoe het in de auto precies werkt. Maar op de iPhone voer je eerst een zoekterm in. Als je dan de kaart verschuift, krijg je de knop "Dit gebied doorzoeken".

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Venomer schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:46:
[...]

Ik weet niet hoe het in de auto precies werkt. Maar op de iPhone voer je eerst een zoekterm in. Als je dan de kaart verschuift, krijg je de knop "Dit gebied doorzoeken".
Op Android niet. Ook hier verschijnt die knop niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
Juancho schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:51:
[...]

Op Android niet. Ook hier verschijnt die knop niet.
Hmm, vreemd. De browser op mijn laptop (Chrome op Win10) doet dat wel.

Anyway, ik ga straks naar huis en dan probeer ik het even in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Venomer schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:06:
[...]

Hmm, vreemd. De browser op mijn laptop (Chrome op Win10) doet dat wel.

Anyway, ik ga straks naar huis en dan probeer ik het even in de auto.
Dit zie ik nadat ik om even te testen Ikea Haarlem had ingevoerd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cl5-G8MWeHnzFvM5SGEc_R94K-4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Opq8bW1tv9RCv1bZDxVLmDPz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1c59i5HflOcyNuYttmdfJOHo6io=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OaEtUO8Lmyl5Yc6GFY2JQf4c.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Aha hier focust de app development zich op :

https://www.knack.be/nieu...is-mobiele-thuisbatterij/
Samen met de slimme oplaadmogelijkheden in de smartphone-app van Volvo zal men de Volvo EX90 kunnen opladen op het moment dat het net niet overbevraagd is en de prijzen laag zijn, wat vaak betekent dat er meer hernieuwbare bronnen in de energiemix zitten.
Laten we hopen dat wij die ook krijgen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juancho schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 18:37:
[...]

Nooit gehoord en gezien, lijkt me echt een issue aan je eigen wagen als ik dit zo lees. Heb je al eens getest wat er gebeurt als je de draaiknop van al die lichten feller/zachter zet? Beetje als een soort dimmer op je woonkamer lampen, die willen soms op een bepaalde stand ook knipperen/zoomen. Daar hebben wij thuis ook last van, behalve als de dimmer volle bak open staat.
Ja, als ik aan de dimmer draai dan wordt de zoem harder/zachter. Ik heb ook het idee dat het aan de auto ligt, maar de dealer zegt dat alles in orde is. Binnenkort nog maar eens langsgaan.
Veromor schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:58:
Klinkt inderdaad als een spannings probleem met ledjes. Of de ledjes moeten vervangen worden. Van de week begon een van mijn ledspotjes op zolder uit het niets herrie te maken (3 jaar oud). Ook ledjes kunnen "stuk" en kunnen dan soms veel geluid produceren. Vragen of ze er een kunnen vervangen en testen?
Ik zal de dealer binnenkort nog eens vragen er nog een keer naar te kijken. Het bijzondere is ook dat het probleem er vanaf dag 1 is. Het viel ons meteen op, alleen was het eerst alleen in de portieren en inmiddels bij elk verlicht paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mga1600 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:23:
[...]

Dit zie ik nadat ik om even te testen Ikea Haarlem had ingevoerd:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit is niet de button waar het omgaat... die zou je echt op de kaart zelf moeten zien als ik een aantal moet geloven. Dat in de buurt of voorzieningen in de buurt is wat anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kammika
Pffff leuke specs maar compleet overpriced voor 90k als je het mij vraagt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Kammika schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:28:
[...]

Pffff leuke specs maar compleet overpriced voor 90k als je het mij vraagt…
Wel een geslaagd model met mooie specs. Een knap uitgevoerde P2 kost dik 70k, deze is veel groter met veel meer accu, meer vermogen meer range en meer luxe items ( luchtvering, softclose deuren, 800v laden etc. Het is een hoop geld, maar overpriced is het met 90k niet denk ik.

(Wel een langdradige film met 50 min nodeloze info aan het begin)

[ Voor 12% gewijzigd door Mga1600 op 12-10-2022 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:07:
[...]

Dit is niet de button waar het omgaat... die zou je echt op de kaart zelf moeten zien als ik een aantal moet geloven. Dat in de buurt of voorzieningen in de buurt is wat anders.
Dat zou kunnen maar deze info stond er eerder toch niet spontaan bij zodra je een bestemming ingaf? Op de iPad versie zie ik die info i ieder geval niet 1-2-3

[ Voor 6% gewijzigd door Mga1600 op 12-10-2022 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Mga1600 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 21:23:
[...]

Wel een geslaagd model met mooie specs. Een knap uitgevoerde P2 kost dik 70k, deze is veel groter met veel meer accu, meer vermogen meer range en meer luxe items ( luchtvering, softclose deuren, 800v laden etc. Het is een hoop geld, maar overpriced is het met 90k niet denk ik.

Volgens mij is de P3 helaas nog steeds 400V. Ik zie ook geen V2G/H/L…

Ik vind het er gelikt uitzien, maar de bagageruimte is voor mij te klein in deze klasse. (En mijn portemonnee laat ook geen P3 in het budget).

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mga1600 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 21:24:
[...]

Dat zou kunnen maar deze info stond er eerder toch niet spontaan bij zodra je een bestemming ingaf? Op de iPad versie zie ik die info i ieder geval niet 1-2-3
Nee het gaat om dit, wat @Rude-Dog eerder al eens poste:
Als je een route hebt gepland, en vervolgens handmatig de kaart beweegt richting je bestemming, dan verschijnt de knop "zoeken in dit gebied". Als je die indrukt gaat hij in een vrij ruime cirkel daar naar laadstations zoeken. Overigens nog steeds niet super logisch - dan geeft hij alle opties in de buurt daar aan, niet gewoon alleen wat langs je route ligt.
Ik heb het diverse malen geprobeert maar krijg het niet in beeld. Ben Bèta tester en heb de laaste Map versie. En deze functie zou er dus al een hele tijd in moeten zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 12-10-2022 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
[...]
hmmm wist niet dat die P2 zo duur was. dat is het verschil relatief kleiner dan ik dacht, maar vind de P2 dan ook overpriced.. de XC40 is een stuk goedkoper en als je testen over bouwkwaliteit mag geloven is die bouwkwaliteit ook nog een stuk hoger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:03
Kammika schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 22:18:
[...]

hmmm wist niet dat die P2 zo duur was. dat is het verschil relatief kleiner dan ik dacht, maar vind de P2 dan ook overpriced.. de XC40 is een stuk goedkoper en als je testen over bouwkwaliteit mag geloven is die bouwkwaliteit ook nog een stuk hoger...
Toen ik mijn P2 configureerde was die goedkoper dan een XC40 en ook nog eens completer uitgerust, bijzonder als dat nu andersom is.

Bouwkwaliteit testen? Is dat iets nieuws? Nog nooit van gehoord.

En ook bij de P3 loopt de prijs uiteraard op als je in de optiepaketten duikt.

Vind het trouwens wel bijzonder dat de P3 hier besproken wordt en niet in het P2 forum.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakuna_Matata
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-07-2024
4v4t4r schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:39:
[...]

Ja ik kan het me herinneren maar kan het niet vinden.

/edit, sta nu bij een andere recharge 175kWh en die doet het wel.. super irritant dit. Hoop dat ze iets kunnen uitlezen bij de dealer.
Was je al bij de dealer langsgeweest? Had het vh weekend inderdaad ook bij Fastned, Shell Recharge deed het aan de andere kant prima, net als een 50 kWh lader. En de reguliere laadpalen in de straat (11 kWh).

Verder viel me op dat de spiegels erg lang vochtig blijven in de ochtend, duurt wel 20-30 min voordat ik de spiegels kan gebruiken en vind het toch een beetje knullig om de zijspiegels handmatig schoon te moeten maken .. hebben jullie hier een tip voor? Heb in ieder geval wel direct de ontwasem knop voor achter ingedrukt.

P6 MY22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
guido66 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 22:29:
[...]

Toen ik mijn P2 configureerde was die goedkoper dan een XC40 en ook nog eens completer uitgerust, bijzonder als dat nu andersom is.

Bouwkwaliteit testen? Is dat iets nieuws? Nog nooit van gehoord.

En ook bij de P3 loopt de prijs uiteraard op als je in de optiepaketten duikt.

Vind het trouwens wel bijzonder dat de P3 hier besproken wordt en niet in het P2 forum.
Qua bouwkwaliteit:
https://www.autoweek.nl/a...euwe-autos-op-dieptepunt/

Anyway discussie over p3 is imo ontopic omdat die op zelfde platform als Volvo ex90 staat en dus een vooruitblik is wat er daar gaat komen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 20:25

Lancer

What the......

Hakuna_Matata schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 03:56:
[...]
Verder viel me op dat de spiegels erg lang vochtig blijven in de ochtend, duurt wel 20-30 min voordat ik de spiegels kan gebruiken en vind het toch een beetje knullig om de zijspiegels handmatig schoon te moeten maken .. hebben jullie hier een tip voor? Heb in ieder geval wel direct de ontwasem knop voor achter ingedrukt.
Klinkt alsof er iets mis is met de spiegelverwarming. Als ik de achterruitverwarming (vierkante ruit) aanzet zijn de spiegels in 2 minuten helder. Met de ontwasemknop (voor de voorruit, trapezevormige ruit) gaat de spiegelverwarming niet aan.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer

Lancer

What the......

Met bouwkwaliteit denk ik aan iets fysieks, maar ze hebben het hier over het fysieke inc. de softwarestoringen.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
[...]

Was je al bij de dealer langsgeweest? Had het vh weekend inderdaad ook bij Fastned, Shell Recharge deed het aan de andere kant prima, net als een 50 kWh lader. En de reguliere laadpalen in de straat (11 kWh).

Heb ze gebeld voor een afspraak, maar ik moest maar gewoon even langskomen. Helaas nog geen tijd voor gehad, probeer ik nog wel voor het weekend te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

[...]

Ik gebruik van het merk Rain-X een anti condens spray voor op de buitenspiegels, dat spuit je erop, wrijft het goed uit op het glas en vervolgens beslaat de spiegel nauwelijks meer de eerste tijd.

Los daarvan, zou ik in jouw geval als het echt zo lang duurt voor de spiegels opwarmen de dealer eens laten kijken. 20 minuten is de tijd die je met een onverwarmde spiegel nodig hebt om condens te laten verdwijnen tijdens het rijden, dus het lijkt erop dat je spiegelverwarming niet meedoet. Overigens gaat die met de achterruit verwarming mee, die moet dus wel aanstaan op die momenten. Doet die het wel? dan lijkt het een kwestie van een zekeringetje en dat kan je dealer oplossen.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errox
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 10:26
[...]

Vanuit de standkachel heb ik een soortgelijke ervaring. Vreemd genoeg neemt 'ie dan de zijspielgels niet mee en kun je dus eigenlijk na 30 min verwarmen nog niet vertrekken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
errox schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 10:46:
[...]

Vanuit de standkachel heb ik een soortgelijke ervaring. Vreemd genoeg neemt 'ie dan de zijspielgels niet mee en kun je dus eigenlijk na 30 min verwarmen nog niet vertrekken 8)7
Eerder deze week kwam ik bij mijn auto en toen stonden de spiegels letterlijk te dampen. Maar een andere keer viel het mij ook op dat de spiegels nog beslagen waren.

Zou daar niet een soort van intelligentie achter zitten? Dat dat alleen werkt als de temperatuur laag is en de luchtvochtigheid hoog? Of hij pakt de spiegels alleen de laatste vijf minuten mee, zodat ze nog niet schoon zijn als je eerder bij je auto bent dan geprogrammeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Morkie69 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 10:29:
Auto heeft gisteren eerste 30k beurt gehad. Dit is lekker zo, functionaliteit checken, Intellisafe checken, 1 filter wisselen en klaar is klara.
Oja, ze hebben ook een service 2.0 uitgevoerd (upgrade).Weet alleen niet precies wat dit inhoudt ;-)

Zo mogen alle service beurten zijn
Service 2.0 zorgt ervoor dat je bij een merkdealer bereid bent om wat meer voor je onderhoudsbeurt zit omdat er een extra component in je onderhoud zit.

En die extra component heet …… (tromgeroffel)…… Marketing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Ik heb me wel eens laten uitleggen dat bij Service 2.0 hoort dat ze de software updaten en zo. Dat doen ze bij onze V50 uit 2009 zogenaamd nog steeds. Ja, ja...

En bij onze AAOS auto gaat het OTA, dus ook niet veel werk aan. Ik denk dat het een verkapte bijdrage is voor de "gratis" Volvo Card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:59
[...]

Meer vermogen, maar acceleratie naar 100 is wel 3 tienden trager dan een P2 LRDM. Tenzij je die performance pack pakt bij de P3, dan is hij even snel. ;)
800V laden, dat is er niet. Wel 400V, maar dan wel DC laden mogelijk tot 250kW.

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Venomer schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:45:
Ik heb me wel eens laten uitleggen dat bij Service 2.0 hoort dat ze de software updaten en zo. Dat doen ze bij onze V50 uit 2009 zogenaamd nog steeds. Ja, ja...

En bij onze AAOS auto gaat het OTA, dus ook niet veel werk aan. Ik denk dat het een verkapte bijdrage is voor de "gratis" Volvo Card.
Reed voor deze auto jarenlang in andere auto’s die bij nog geen service 2.0 hadden en ook gewoon software-updates bij de beurt kregen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Laatst online: 14:30
Cpt. Peacock schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 14:30:
[...]

Meer vermogen, maar acceleratie naar 100 is wel 3 tienden trager dan een P2 LRDM. Tenzij je die performance pack pakt bij de P3, dan is hij even snel. ;)
800V laden, dat is er niet. Wel 400V, maar dan wel DC laden mogelijk tot 250kW.
En wel degelijk V2G/V2L. Die 250kW heb je ook wel nodig met die lel van een accu.
Ik vind ook de kofferbak tegenvallen. Hoop niet dat dat ook iets zegt over de XC90 opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
ik wacht wel op de Rivian R1S :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Kammika schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 07:07:
[...]

Qua bouwkwaliteit:
https://www.autoweek.nl/a...euwe-autos-op-dieptepunt/

Anyway discussie over p3 is imo ontopic omdat die op zelfde platform als Volvo ex90 staat en dus een vooruitblik is wat er daar gaat komen...
En jij denkt dan dat de XC40, met bijna exact dezelfde hard- en software wezenlijk beter is?? Als die in Amerika (waar dit onderzoek over gaat) al leverbaar is, dan zouden de mankementen van de elektrische versie niet opvallen tussen de normale XC40.

De P3 en ex90 zijn allebei offtopic, zowel hier als in het P2 topic.. :z

Tijd voor een nieuw ex90/p3 topic wat dan over een paar jaar weer gesplitst moet worden. O-)

[ Voor 6% gewijzigd door guido66 op 13-10-2022 16:46 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
guido66 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 16:45:
[...]

En jij denkt dan dat de XC40, met bijna exact dezelfde hard- en software wezenlijk beter is?? Als die in Amerika (waar dit onderzoek over gaat) al leverbaar is, dan zouden de mankementen van de elektrische versie niet opvallen tussen de normale XC40.

[...]
Neem dan maar hier eens een kijkje. En bij de andere items aldaar.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
[...]

Ja, dat denk ik, mede ingegeven door het feit dat ik nog nooit bij de dealer heb gestaan en regelmatig de drama verhalen van 2 collega’s met een p2 hoor die dan voor de zoveelste keer bij de dealer staan of vanwege de kennelijk erg ellendige balk die in de voorstel zit waardoor je met lange ritten blij bent als je er weer uit bent

Maar misschien moet ik gewoon afkloppen omdat ik op dit moment gewoon mazzel heb met mijn zeer degelijke en op dit moment nog steeds probleemloze xc40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Claude schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 19:15:
[...]

Neem dan maar hier eens een kijkje. En bij de andere items aldaar.
Die Tesla bash in die Thread is trouwens wel hilarisch: ‘adolescent product management’ _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Kammika schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 19:29:
[...]

Ja, dat denk ik, mede ingegeven door het feit dat ik nog nooit bij de dealer heb gestaan en regelmatig de drama verhalen van 2 collega’s met een p2 hoor die dan voor de zoveelste keer bij de dealer staan of vanwege de kennelijk erg ellendige balk die in de voorstel zit waardoor je met lange ritten blij bent als je er weer uit bent

Maar misschien moet ik gewoon afkloppen omdat ik op dit moment gewoon mazzel heb met mijn zeer degelijke en op dit moment nog steeds probleemloze xc40
Ook ik rij inmiddels bijna 2 jaar tot tevredenheid rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-04 20:42
Lees net op de "Volvo XC40 & C40 Recharge" Facebook pagina dat ze in Engeland de uitlevering van de C40 en XC40 Recharge opgeschort hebben ivm problemen met de Volvo On Call functie. Er zijn mensen die morgen of maandag de auto zouden halen bij de dealer maar vandaag bericht hebben gekregen dat het voorlopig niet mogelijk is, waarschijnlijk een hardware issue. Ook onduidelijk hoe lang het gaat duren. Iemand hier bericht gekregen en kan vertellen wat ze als reden opgeven?

[ Voor 28% gewijzigd door DPPSchoenmaker op 13-10-2022 23:09 ]

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opperste
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-10-2022
DPPSchoenmaker schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 20:46:
Lees net op de "Volvo XC40 & C40 Recharge" Facebook pagina dat ze in Engeland de uitlevering van de C40 en XC40 Recharge opgeschort hebben ivm problemen met de Volvo On Call functie. Er zijn mensen die morgen of maandag de auto zouden halen bij de dealer maar vandaag bericht hebben gekregen dat het voorlopig niet mogelijk is, waarschijnlijk een hardware issue. Ook onduidelijk hoe lang het gaat duren... Hoop dat het hier niet het geval is voor de mensen die hem binnenkort krijgen!
Hier dus hetzelfde voor, normaal zou ik hem morgen mogen oppikken, maar nu dus onduidelijk wanneer het kan. Nu ja de laadpaal laat ook op zich wachten dus kan er nog wel mee leven. En ik krijg tijdelijk een xc60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
Mga1600 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 20:14:
[...]

Ook ik rij inmiddels bijna 2 jaar tot tevredenheid rond.
Kijk eens: dat maakt 2 tevreden Volvo klanten. Dan moeten jullie wel gelijk hebben en is de Volvo de betera auto… _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
[...]

De P3 en ex90 zijn allebei offtopic, zowel hier als in het P2 topic.. :z

Tijd voor een nieuw ex90/p3 topic wat dan over een paar jaar weer gesplitst moet worden. O-)
Ik denk dat een belangrijk verschil tussen de Amerikaanse situatie waar J.D.Powers naar kijkt en onze situatie is dat wij hier een dicht netwerk van - in het algemeen welwillende en zo langzamerhand met EV’s vertrouwde Volvo dealers hebben.
In Amerika moeten de Polestar rijders eerst in contact treden met een service desk, afhankelijk waar je bent komt er een mobiele monteur langs (vandaag, morgen, volgende week?) of wordt je naar een van de schaarsere Volvo dealers verwezen.

Het aantal P2/P8 in de USA is nog zodanig laag ten opzichte van het enorme grote land dat er waarschijnlijk geen of weinig ervaring is/was opgebouwd in het service netwerk zodat de dealer veel vaker met de handen in het haar zit en geen passende eerste lijn hulp kan bieden. Vergelijkbaar met de eerste maanden hier toen de kennis/ervaring bij sommige dealers nog ondermaats was.

Hier is de kennis inmiddels aanwezig (en geborgd) en zijn de auto’s zelf een stuk stabieler, dus het zal daar ook wel een keer goed komen denk ik.

Ik ben overigens wel blij dat we als Volvo rijders rechtstreeks met een dealer te maken hebben (zelfs als we bij Volvo-Care een ‘online’ auto bestellen blijft de dealer betrokken en niet met een afstandelijker experience center of hoe dat ook heet bij polestar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:35

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Het is echt niet nodig om te posten dat je een tevreden klant bent door alleen een nummertje te posten. Die zijn dus ook verwijderd.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Venomer
deepbass909 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:43:
[modbreak]Het is echt niet nodig om te posten dat je een tevreden klant bent door alleen een nummertje te posten. Die zijn dus ook verwijderd.[/]
Begrepen. We proberen alleen een tegengeluid te geven tegen al die kommer en kwel verhalen die hier soms de boventoon voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
4v4t4r schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:39:
[...]

Ja ik kan het me herinneren maar kan het niet vinden.

/edit, sta nu bij een andere recharge 175kWh en die doet het wel.. super irritant dit. Hoop dat ze iets kunnen uitlezen bij de dealer.
Ik had gister een spannend moment. Ik zou met nog 3% aankomen bij de laatste (fastned) snellader onderweg. Ik koppelen, eerste minuten goed met 150kWh maar opeens een fout. Kabel er opnieuw in, sessie werd gezien als OK maar er kwam geen stroom binnen. Sta je dan met 6% wat veelste weinig is om thuis te komen.

Gelukkig was het al laat dus alle laders waren vrij. Andere lader gepakt en die werkte ook gelijk met 150kWh en geen fout. Maar je zou daar maar komen te staan met laders die het niet doen of beter gezegd, de auto die niet wil laden... ;w

Viel me ook op dat de RA AAN nu veel sneller beslagen ramen geeft dan voorheen. Kan me niet herinneren dat dit vorige winter zo was, ik kan die setting nu bijna niet gebruiken want dan zie je amper iets en moet je de ontwaseming alsnog volle bak laten blazen. Schiet dus niet op.

[ Voor 14% gewijzigd door Juancho op 14-10-2022 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
Juancho schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:57:
[...]

Viel me ook op dat de RA AAN nu veel sneller beslagen ramen geeft dan voorheen. Kan me niet herinneren dat dit vorige winter zo was, ik kan die setting nu bijna niet gebruiken want dan zie je amper iets en moet je de ontwaseming alsnog volle bak laten blazen. Schiet dus niet op.
Het is nou eenmaal vochtig weer. 's Ochtends ligt er mist op de velden en af en toe regent het. Als je met een natte jas in de auto gaat zitten, dan beslaan de ramen.

Maar inderdaad, met de RA aan gebeurt dat bij mij ook. Of het sneller is dan voorheen is niet te zeggen. Hangt helemaal van de omstandigheden af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-09 12:42
Venomer schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:51:
[...]
Begrepen. We proberen alleen een tegengeluid te geven tegen al die kommer en kwel verhalen die hier soms de boventoon voeren.
En dit bovendien op een korte, bondige en duidelijke manier, die veel meer zei dan de paginalange klaagzangen.

Jammer van de modbreak !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
Venomer schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:25:
[...]

Het is nou eenmaal vochtig weer. 's Ochtends ligt er mist op de velden en af en toe regent het. Als je met een natte jas in de auto gaat zitten, dan beslaan de ramen.

Maar inderdaad, met de RA aan gebeurt dat bij mij ook. Of het sneller is dan voorheen is niet te zeggen. Hangt helemaal van de omstandigheden af.
volgens mij gaat de airco uit, maar blijft de blower aan.. en dus beslaat dan de boel.. super irritant

Acties:
  • +48 Henk 'm!

• NicoB
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-06-2023
Like dit bericht (duimpje hier rechtsboven) als je ook graag had willen antwoorden met een nummertje.
(Context is wel belangrijk bij de bovenstaande zin. ;) )

Mocht je de reden van de modbreak gemist hebben. Dit is een poging om, door middels van de likes op dit bericht, op een bondige manier te achterhalen hoeveel deelnemers van dit forum, ondanks de incidentele issues, wel tevreden zijn over hun (X)C40 Recharge.

Volvo XC40 Recharge Single motor Plus/19" 5-Spaaks Black / Diamond Cut lichtmetalen velgen met Recharge (All-Season) banden in bandenmaat 235/50 R19 voor en 255/45 R19 achter/Januari 2022

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Venomer
NicoB schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:30:
Like dit bericht (duimpje hier rechtsboven) als je ook graag had willen antwoorden met een nummertje.

Mocht je de reden van de modbreak gemist hebben. Dit is een poging om, door middels van de likes op dit bericht, op een bondige manier te achterhalen hoeveel deelnemers van dit forum, ondanks de incidentele issues, wel tevreden zijn over hun (X)C40 Recharge.
En dan is @Juancho een van de eerste twee die zijn duimpje opsteekt. _O-

Fijn dat je toch tevreden bent, Juancho!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Juancho
Venomer schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:34:
[...]

En dan is @Juancho een van de eerste twee die zijn duimpje opsteekt. _O-

Fijn dat je toch tevreden bent, Juancho!
Zonder gekheid, ik ben dan wel kritisch op een aantal zaken maar dat wil niet zeggen dat ik de auto wil inruilen he. No way! Het is een stuk stabieler dan pak um beet het eerste jaar met alle ellende en bugs. Waar mijn ontevreden nu vooral ligt is de beperkte ontwikkeling. Maar dat maakt de auto niet minder fijn natuurlijk.

Gewoon een hele, hele fijne wagen waar ik apetrots op ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
NicoB schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:30:

wel makkelijk karma punten scoren zo ;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoB
4v4t4r schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 17:47:
[...]

wel makkelijk karma punten scoren zo ;) >:)
O-)

Volvo XC40 Recharge Single motor Plus/19" 5-Spaaks Black / Diamond Cut lichtmetalen velgen met Recharge (All-Season) banden in bandenmaat 235/50 R19 voor en 255/45 R19 achter/Januari 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
deepbass909 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:43:
[modbreak]Het is echt niet nodig om te posten dat je een tevreden klant bent door alleen een nummertje te posten. Die zijn dus ook verwijderd.[/]
beetje meer uitleg graag… waarom is dit tegen de forumregels?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13:36
Sedert 11 juni 2021, uitermate tevreden, geen issues en een klacht en ergernis:

ZET die PA TERUG OP HET STUUR!!

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-09 12:42
*knip*Reageer volgende keer inhoudelijk of reageer niet. Voor vragen of commentaar op moderatie mag je je verder richten tot de moderatoren of Mobiliteit feedback

[ Voor 80% gewijzigd door deepbass909 op 16-10-2022 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnaudCo
  • Laatst online: 22-11-2024
Ik ben sinds 1 week de trotse eigenaar van een 2022 CX 40 Twin Engine. Een directiewagen die ik met 7000 km overgenomen heb, wegens niet meer passen in de fleet policy van het recent overgenomen bedrijf.

Ik heb hier afgelopen dagen heel wat nuttige informatie kunnen opsteken, waarvoor dank, maar van sommige afkortingen word ik helemaal gek. RA? PA? Waar hebben jullie het allemaal over?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 22:47
ArnaudCo schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 00:55:
Ik ben sinds 1 week de trotse eigenaar van een 2022 CX 40 Twin Engine. Een directiewagen die ik met 7000 km overgenomen heb, wegens niet meer passen in de fleet policy van het recent overgenomen bedrijf.

Ik heb hier afgelopen dagen heel wat nuttige informatie kunnen opsteken, waarvoor dank, maar van sommige afkortingen word ik helemaal gek. RA? PA? Waar hebben jullie het allemaal over?
RA = Range assistant https://www.volvocars.com...ive-modes/range-assistant
PA = Pilot Assist = stuurhulp (combinatie van Adaptive Cruise Control) en Lane keeping. https://www.volvocars.com...-gebruik-van-pilot-assist

Misschien is het handig om de openingspost een beetje te actualiseren. In de openingspost wordt alleen de originele XC40 P8 beschreven, inmiddels hebben we al meerdere modeljaren, de P6 en de C40 die nu ook allemaal besproken worden.

[ Voor 7% gewijzigd door jswinkels op 15-10-2022 08:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ
Juancho schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 22:13:
[...]

Ik heb het diverse malen geprobeert maar krijg het niet in beeld. Ben Bèta tester en heb de laaste Map versie. En deze functie zou er dus al een hele tijd in moeten zitten.
Druk op laadstations zoeken, dan komen er resultaten in jouw omgeving in beeld. Vervolgens de kaart verschuiven en er verschijnt bovenaan ‘Zoeken in gebied’
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FkkBRQn6O91L2pXzYIoo3z32P0o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P68QoA5dcSwnApSfUdszNlLK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc.visschers
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-12-2023
Ik heb sinds een week een XC40 pure electric. Bij aflevering werd gezegd dat de Volvo server in Zweden die dag niet goed werkte. Maar de hele week werkt het internet van de Volvo al nauwelijks. Vandaag dus maar naar de lokale dealer gegaan (dit is een andere dealer dan de degene die de auto heeft geleverd. De lokale dealer gaf ook aan dat het probleem niet in de auto zit maar bij de Volvo server in Zweden. Dit is mijn eerste Volvo en ik had dit absoluut niet van het merk verwacht. Ik lees op het forum dat het soms met updates kan worden verholpen maar als de auto geen verbinding met internet heeft, kunnen er ook geen updates worden gedownload. Heeft iemand meer informatie hierover of tips wat te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
marc.visschers schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 22:42:
Ik heb sinds een week een XC40 pure electric. Bij aflevering werd gezegd dat de Volvo server in Zweden die dag niet goed werkte. Maar de hele week werkt het internet van de Volvo al nauwelijks. Vandaag dus maar naar de lokale dealer gegaan (dit is een andere dealer dan de degene die de auto heeft geleverd. De lokale dealer gaf ook aan dat het probleem niet in de auto zit maar bij de Volvo server in Zweden. Dit is mijn eerste Volvo en ik had dit absoluut niet van het merk verwacht. Ik lees op het forum dat het soms met updates kan worden verholpen maar als de auto geen verbinding met internet heeft, kunnen er ook geen updates worden gedownload. Heeft iemand meer informatie hierover of tips wat te doen?
Volvo servers? Internet gaat toch gewoon via Tmobile en dan het land waar je bent? Dus in dit geval, Nederland? Wat heeft Volvo Zweden daarmee te maken?

Als je geen internet/gps hebt, wat idd soms kan gebeuren (in het begin veel en veel vaker dan nu) dan kan je de home button ingedrukt houden tot de boel restart, of een hele Tcam reset doormiddel van de ontwaseming knop heel lang ingedrukt te houden tot de SOS lamp gaat knipperen.

Meer opties heb je niet, behalve de wagen een dag te laten voor wat het is. De volgende dag kan het zo allemaal weer werken.

[ Voor 17% gewijzigd door Juancho op 15-10-2022 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc.visschers
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-12-2023
@Juancho Dank voor je reactie. Ik vond de uitleg van de dealers ook al raar vandaar mijn vraag op het forum. Ik ga de reset proberen!

Update: na een reset met de homebutton en een uur of twee wachten, werkt het internet naar behoren. Blij mee dus 😁. Snap nu alleen nog niet zo goed waarom de Volvo dealers dit niet hebben gezegd... 🫤.

[ Voor 43% gewijzigd door marc.visschers op 16-10-2022 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mardijk
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-07-2024
Ik heb sinds een week of vier tot volle tevredenheid een XC40 Plus Single motor. Zoals wellicht bekend is de auto voorzien van vier-seizoenenbanden. Tot mijn verbazing kreeg ik van de week bericht van de leasemaatschappij dat ik online een afspraak kon maken voor het wisselen van de banden naar winterbanden. Navraag leerde dat ik mag kiezen, de huidige banden onder de auto laten, of evengoed voor de winter overgaan op winterbanden. Kunnen jullie aangeven wat jullie zouden doen, wat jullie ervaringen zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 16:32
Hangt van veel dingen af. Ga je in de winter veel naar het buitenland (bijv. wintersport) en rijd je veel kilometers - dan kun je winterbanden overwegen. Blijf je vooral in Nederland en rijd je niet met echt winters weer,dan zou ik vooral de 4 seizoensbanden laten liggen en voor de zomer zomerbanden nemen.

Overigens, winterbanden worden in mijn beleving expliciet genoemd in een leasecontract? Zou bij mij €10-€15 per maand schelen, dus vanwege de 4 seizoensbanden bewust niet gedaan.

[ Voor 10% gewijzigd door WildOne op 16-10-2022 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Een tijdje geleden werd hier gezegd dat vanaf wk36 meer bekend zou zijn over de (X)C40 EV van modeljaar 24. Er werd ook gesproken over het omzetten van een lopende order van my23 naar my24.

Het is nu wk41 maar op de Volvo site staat over my24 nog niets.
Weet iemand meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mardijk
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-07-2024
WildOne schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 10:54:
Hangt van veel dingen af. Ga je in de winter veel naar het buitenland (bijv. wintersport) en rijd je veel kilometers - dan kun je winterbanden overwegen. Blijf je vooral in Nederland en rijd je niet met echt winters weer,dan zou ik vooral de 4 seizoensbanden laten liggen en voor de zomer zomerbanden nemen.

Overigens, winterbanden worden in mijn beleving expliciet genoemd in een leasecontract? Zou bij mij €10-€15 per maand schelen, dus vanwege de 4 seizoensbanden bewust niet gedaan.
Ivm het grote aantal auto's wat ons bedrijf afneemt, zijn de leasecontracten redelijk standaard. Omdat de XC40 4 seizoensbanden heeft ben ik er onbewust van uit gegaan dat ik geen winterbanden zou krijgen, maar dit zit dus idd standaard in het contract. Overigens zijn wij niet van plan om op wintersport te gaan, dus is het wisselen dan wellicht niet nodig idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veromor
Als we het dan toch over banden hebben. Iemand al wat ervaring met slijtage van die all season recharge banden? En blijven ze een beetje op spanning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoB
Mardijk schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 10:47:
Ik heb sinds een week of vier tot volle tevredenheid een XC40 Plus Single motor. Zoals wellicht bekend is de auto voorzien van vier-seizoenenbanden. Tot mijn verbazing kreeg ik van de week bericht van de leasemaatschappij dat ik online een afspraak kon maken voor het wisselen van de banden naar winterbanden. Navraag leerde dat ik mag kiezen, de huidige banden onder de auto laten, of evengoed voor de winter overgaan op winterbanden. Kunnen jullie aangeven wat jullie zouden doen, wat jullie ervaringen zijn ?
Als je geen last hebt van trillingen rond de 100km/u zou ik de huidige banden laten zitten als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoB
Veromor schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 12:26:
En blijven ze een beetje op spanning?
Er moet elke maand lucht bij in die van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
WildOne schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 10:54:
Ik snap die leasemaatschappijen niet.

All season banden zijn in vrijwel alle testen op termijn duurder dan dat je met setjes zomer/winterbanden rijdt en op tijd wisselt.

Komt omdat ze meer slijten. Het is een luxe ding: als je all season banden hebt hoef je geen bandenwissels door het jaar heen te doen, je wisselt pas als de banden versleten zijn en dus sta je minder bij de bandenspecialist. Maar het kost je per saldo dus wel meer banden. Alleen als je heel weinig km’s rijdt kan het uit, omdat je kosten aan bandenwissels en -opslag dan duurder worden dan de bandenvervanging door slijtage. Maar ja, leaserijders zijn bijna altijd kilometervreters dus dat komt bij leasecontracten vrijwel niet voor

Maar om mij onduidelijke redenen moest ik ook extra betalen bij de leasemaatschappij als ik een setje zomer/winterbanden zou doen. Heb dus ook maar gekozen voor all season banden. Is wat mij betreft dan hun financieel risico

Anyway: Ze doen het verder prima. Ik heb nog geen last van lucht die eruit loopt of (schijnt ook voor te komen) dat ik te weinig grip zou hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
marc.visschers schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 22:42:
Schandalig van die dealer. Bij mij is dit gewoon werkend afgeleverd. Dealer had vooraf alles netjes getest en zorgde dat het het deed op moment van aflevering.

Enige wat een paar dagen geduurd heeft (was ook aangekondigd door dealer) is dat het een paar dagen geduurd heeft voor de app ook via internet updates van de auto kreeg (via Bluetooth maakt die natuurlijk gelijk verbinding). Internet in de auto heeft het vanaf dag 1 goed gedaan.

Mijn advies: ga terug naar je dealer en accepteer niet dat die zo opgeleverd heeft. De dealer heeft alle middelen om dit werkend op te leveren (en ook even te testen of het werkt voor die aan de klant oplevert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
marc.visschers schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 10:05:
@Juancho Dank voor je reactie. Ik vond de uitleg van de dealers ook al raar vandaar mijn vraag op het forum. Ik ga de reset proberen!
Ik zou sowieso een andere dealer zoeken.... 😁😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer

Lancer

What the......

Vandaag wel internet, maar geen YouTube music. Iemand anders daar ook last van? (Vreemd genoeg heeft YouTube music door de bank genomen meer last van bugs dan Spotify. Music stop bv bijna altijd na een stem commando)

Pagina: 1 ... 112 ... 336 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"