yep het draait hier! alleen jammer dat het icoontje nog 'assistent' heet en het plaatje nog niet veranderd is..JB schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 09:35:
Hier al mensen waar Gemini gepushed is?
Dat is vreemd inderdaad. Kreeg je het gewoon gepushed met een “belletje” melding bovenin?mozziej schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 16:08:
[...]
yep het draait hier! alleen jammer dat het icoontje nog 'assistent' heet en het plaatje nog niet veranderd is..
Mijn boefje is liev!
Kreeg ook gisterochtend de melding dat update beschikbaar was. Gepland voor afgelopen nacht, en staat bij de melding dat minimaal 40% SoC vereist is. Die had ik niet (31%), toch was hij vanochtend bijgewerkt.
En weet niet of het puur toevallig is, maar vanochtend een stuk waar DAB ontvangst hele tijd weg viel. En deze weg rijd ik dagelijks, en daar heb ik nog nooit een ontvangstprobleem gehad. Benieuwd of dit vaker gaat gebeuren.
En weet niet of het puur toevallig is, maar vanochtend een stuk waar DAB ontvangst hele tijd weg viel. En deze weg rijd ik dagelijks, en daar heb ik nog nooit een ontvangstprobleem gehad. Benieuwd of dit vaker gaat gebeuren.
Hier vanmorgen de melding dat 5.1.17 klaar stond. Gelijk maar op "installeer nu" gedrukt. Ik zie niet echt verschil. Vanmiddag maar even kijken of ik iets anders merk. Moet 1,5 uur in de auto zitten, dus genoeg tijd.
Net ook update gehad , zie nog geen verschil.
Wel andere vraag over display in midden unit.
Kan het nl niet vinden / dan wel herleiden.
Beide gevallen gaat het over android telefoon gekoppeld via USB carplay
Ene keer krijg ik google maps , daaronder 2 grote blokken weer en muziek.
Andere keer is google maps veel groter en zijn die 2 blokken erniet
Iemand enig idee ?
Wel andere vraag over display in midden unit.
Kan het nl niet vinden / dan wel herleiden.
Beide gevallen gaat het over android telefoon gekoppeld via USB carplay
Ene keer krijg ik google maps , daaronder 2 grote blokken weer en muziek.
Andere keer is google maps veel groter en zijn die 2 blokken erniet
Iemand enig idee ?
An optimist is a person who sees only the lights in the picture, Whereas a pessimist sees only the shadows.An idealist, however is one who sees the light and the shadows, but in addition sees something else:.......the possibility of changing the picture
Als je op de Home knop drukt, wissel je tussen de twee views die je benoemt.
Nee helaas dan wissel ik tussen native android van de auto en niet carplayMeHeKaCh schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 10:54:
Als je op de Home knop drukt, wissel je tussen de twee views die je benoemt.
An optimist is a person who sees only the lights in the picture, Whereas a pessimist sees only the shadows.An idealist, however is one who sees the light and the shadows, but in addition sees something else:.......the possibility of changing the picture
Zonet ineens uit het niets melding dat de update er is, in de release notes is 5.0.5 de hoogste versie, maar 5.1.17 als update heeft zich dus aangediend.ProfaNe schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 15:47:
Hier toch ook de update van 5.1.17 gekregen terwijl ik op 3.7 zat. Scheelt een ritje naar de garage 😁
Omdat ik zometeen weg moet, deze keer de update in planning gezet voor 2100 uur, ben benieuwd of dat goed gaat.
sowieso raar dat de release notes de update niet kennen, maar de auto er wel mee aan de slag gaat.
ik begrijp nu ook wel een beetje waarom de laatste 3 dagen de internet verbinding zo fluctueerde, dat is gebruikelijk gedrag voorafgaand aan een update, maar dan is deze wel aangekondigd ruim tevoren, nu niet.
XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp
Toch raar al die verschillen in de app.ron65 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:06:
Zonet ineens uit het niets melding dat de update er is, in de release notes is 5.0.5 de hoogste versie, maar 5.1.17 als update heeft zich dus aangediend.
Omdat ik zometeen weg moet, deze keer de update in planning gezet voor 2100 uur, ben benieuwd of dat goed gaat.
sowieso raar dat de release notes de update niet kennen, maar de auto er wel mee aan de slag gaat.
ik begrijp nu ook wel een beetje waarom de laatste 3 dagen de internet verbinding zo fluctueerde, dat is gebruikelijk gedrag voorafgaand aan een update, maar dan is deze wel aangekondigd ruim tevoren, nu niet.
Hier staat gewoon versies 5.0.5, 5.1.9 en 5.1.17 in de release notes vermeld in de app (iOS), maar nog geen melding gezien dat er een update klaarstaat.
Gisteren de update gedraaid. Nog niet gekeken of CarPlay er beter op geworden is. (Lees; als vanouds fullscreen op de onderste balk na)Tranquility schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:19:
[...]
Toch raar al die verschillen in de app.
Hier staat gewoon versies 5.0.5, 5.1.9 en 5.1.17 in de release notes vermeld in de app (iOS), maar nog geen melding gezien dat er een update klaarstaat.
MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue iPad Pro 12.9” M1 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Kan iemand mij vertellen waar die 1,5 kW is gebleven
XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 50000km
Sinds een paar weken kreeg ik de melding dat het parkeerhulpsysteem geblokkeerd zit en het moet gereinigd worden. Uiteraard bracht dat geen zoden aan de dijk, dus toch maar naar de garage gereden.
Blijkt dat 3 van de 4 parkeersensoren vooraan kapot zijn door steenslag. Zijn deze dan zo fragiel?
Blijkt dat 3 van de 4 parkeersensoren vooraan kapot zijn door steenslag. Zijn deze dan zo fragiel?
Wauw, Volvo kennende zal dit ook we weer €1000+ kosten om ze te vervangen.. Hoop voor je dat je nog in de garantieperiode zit.Founderbamboo schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 12:45:
Sinds een paar weken kreeg ik de melding dat het parkeerhulpsysteem geblokkeerd zit en het moet gereinigd worden. Uiteraard bracht dat geen zoden aan de dijk, dus toch maar naar de garage gereden.
Blijkt dat 3 van de 4 parkeersensoren vooraan kapot zijn door steenslag. Zijn deze dan zo fragiel?
[ Voor 5% gewijzigd door Tranquility op 19-06-2026 12:59 ]
Al iemand met een MY26 de 5.1.17 ontvangen.. ik zit nog steeds op 4.2.13.
Dan loop je dus twee versies achter. Riep er hier niet iemand dat wanneer je meer dan twee versies achterloopt je geen updates meer krijgt aangeboden? In dat geval zal het een werkplaatsbezoek worden ben ik bang.RigolleM schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 13:23:
Al iemand met een MY26 de 5.1.17 ontvangen.. ik zit nog steeds op 4.2.13.
Volgens mij mis ik maar 1 OTA, de 5.0.5.. de rest was via de garage te installeren.Tranquility schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 13:39:
[...]
Dan loop je dus twee versies achter. Riep er hier niet iemand dat wanneer je meer dan twee versies achterloopt je geen updates meer krijgt aangeboden? In dat geval zal het een werkplaatsbezoek worden ben ik bang.
Ik ga er niet speciaal voor naar de Volvo dealer.
De OTA uitrol is net begonnen en wordt altijd in batches gedaan. Gewoon even een paar dagen geduld hebben.RigolleM schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 13:23:
Al iemand met een MY26 de 5.1.17 ontvangen.. ik zit nog steeds op 4.2.13.
XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus
Ik heb één nieuw dingetje ontdekt in versie 5.1.17, denk ik. Ik wilde achteruit een parkeervak uitrijden net toen er verkeer langsreed. Behalve het hoorbare signaal kwam er nu ook een tekst op het middendisplay. Iets als "Interventie Cross Traffic Assistance". Ik had dat nog niet eerder gezien.
Oh, en de knoppen op het display als je de achteruit inschakelt hebben een andere kleur gekregen.
Oh, en de knoppen op het display als je de achteruit inschakelt hebben een andere kleur gekregen.
XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus
Cross traffic melding had ik idd ook gisteren.
Daarnaast iets van infoentermainment systeem moet gekoeld worden
Daarnaast iets van infoentermainment systeem moet gekoeld worden
An optimist is a person who sees only the lights in the picture, Whereas a pessimist sees only the shadows.An idealist, however is one who sees the light and the shadows, but in addition sees something else:.......the possibility of changing the picture
Ik heb er ook zo eentje, maar dacht dat dat door het aanrijden van een dier was vorige zomer want ik kreeg sindsdien de meldingen. Bij het onderhoud 2 weken terug gecontroleerd en toen zeiden ze ook dat het van steenslag was. Is voor mij ook een primeur. Half juli wordt het hersteld, samen met de speaker voor het extern audio signaal. Maar eerst komende woensdag al eens langs de dealer voor de temperatuursensor want dat is echt ergelijk met dit weer. Ondanks dat ik alles van stuurverwarming heb uitgeschakeld lijkt hij door die kapotte sensor nog steeds m'n stuur voor te verwarmenFounderbamboo schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 12:45:
Sinds een paar weken kreeg ik de melding dat het parkeerhulpsysteem geblokkeerd zit en het moet gereinigd worden. Uiteraard bracht dat geen zoden aan de dijk, dus toch maar naar de garage gereden.
Blijkt dat 3 van de 4 parkeersensoren vooraan kapot zijn door steenslag. Zijn deze dan zo fragiel?
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Er is ook nog versie 5.1.9 die ik momenteel heb, gekregen via de werkplaats. Maar dat is dus een werkplaats-only update dus telt dan wellicht niet mee.RigolleM schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 13:50:Volgens mij mis ik maar 1 OTA, de 5.0.5.. de rest was via de garage te installeren.
Ik ga er niet speciaal voor naar de Volvo dealer.
Maar inderdaad, wat @Venomer ook zegt, de uitrol is net bezig. Ik heb hem ook nog niet ontvangen, en weet dat het bij mij altijd wat later gebeurt.
Je bedoelt de knoppen om o.a. de achteruitrij interventie uit te schakelen ter voorkoming dat hij in de ankers gaat wanneer er een grassprietje wordt gezien?Venomer schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 14:15:
Oh, en de knoppen op het display als je de achteruit inschakelt hebben een andere kleur gekregen.
Had lichtelijk gehoopt op wat smallere balken zodat we wat meer maps zouden krijgen.
I know, but als @ron65 hem al krijgt en wij niet... dat kan nietVenomer schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 14:11:
[...]
De OTA uitrol is net begonnen en wordt altijd in batches gedaan. Gewoon even een paar dagen geduld hebben.
Maar mijn vraag was expliciet voor MY26 modellen, of er al iemand hem al heeft gekregen.
Als je al 5.1.9 hebt, waarom zou je nog de 5.1.7 ontvangen?Tranquility schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 17:12:
[...]
Er is ook nog versie 5.1.9 die ik momenteel heb, gekregen via de werkplaats. Maar dat is dus een werkplaats-only update dus telt dan wellicht niet mee.
Maar inderdaad, wat @Venomer ook zegt, de uitrol is net bezig. Ik heb hem ook nog niet ontvangen, en weet dat het bij mij altijd wat later gebeurt.
Vraag is hoe nauwkeurig eea is. Ik ga er vanuit dat de auto inkomend voltage en amperage meet en zo tot werkelijk wattage komt. De omvormer in de auto verliest ongeveer 4% naar mijn metingen.rolfio schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 12:25:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kan iemand mij vertellen waar die 1,5 kW is geblevenDat er een beetje verlies is snap ik. Maar het is mij ook opgevallen als ik aan het publiek laden ben dat de waarde op 10 kW blijft steken. Tis allemaal niet heel schokkend, maar beetje bijzonder...
Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.
5.1.17 he...RigolleM schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 17:46:
[...]
Als je al 5.1.9 hebt, waarom zou je nog de 5.1.7 ontvangen?
[ Voor 48% gewijzigd door Tranquility op 20-06-2026 09:25 ]
Net geinstalleerd, vandaag de melding ontvangen. Waar de installatie van 5.0.5 eigenlijk vrij snel ging moet ik zeggen dat 5.1.17 echt wel dik een uur bezig is geweest. Kreeg een melding van de app dat de installatie klaar was, maar de app bleef hangen op het scherm van 88% installatie voortgang. De app even afgesloten en weer opgestart, laatste versie 5.0.5. in de auto, maar dat heeft zichzelf later automatisch geupdate.
Zo een ritje maken, kijken of ik er iets van ga merken.
XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line
Jups. dat verbaast mij ook in zeer hoge mate..RigolleM schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 17:45:
[...]
I know, but als @ron65 hem al krijgt en wij niet... dat kan niet![]()
Maar mijn vraag was expliciet voor MY26 modellen, of er al iemand hem al heeft gekregen.
Inmiddels geinstalleerd, maar.... geen internet connectie meer, en de wasemknop reset werkt ook geheel niet.
Ook een wifi connect en BT internet delen wil niet connecten, de wifi lijst blijft leeg en via BT geen internet terwijl de GSM dat wel afgeeft.
EDIT: na een 20 minuten afsluiten van de wagen en weer openen begon alles ineens te werken. blijft een wonderlijke wereld dat Volvo systeem
[ Voor 3% gewijzigd door ron65 op 19-06-2026 19:43 ]
XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp
Hmm daar heb ik geen last van gehad nog, maar ik deel het internet ook niet via BT en de telefoon. Gebruik standaard de LTE van Volvo en die is de laatste tijd wel eens aan het wisselen in bereik en beschikbaarheid dat klopt.ron65 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 19:43:
[...]
Jups. dat verbaast mij ook in zeer hoge mate..
Inmiddels geinstalleerd, maar.... geen internet connectie meer, en de wasemknop reset werkt ook geheel niet.
Ook een wifi connect en BT internet delen wil niet connecten, de wifi lijst blijft leeg en via BT geen internet terwijl de GSM dat wel afgeeft.
EDIT: na een 20 minuten afsluiten van de wagen en weer openen begon alles ineens te werken. blijft een wonderlijke wereld dat Volvo systeem
Geen gekke of vreemde dingen gevonden buiten dat idd bij de 360 de rode knop nu ook blauw is voor het uitschakelen van de veilgheids systemen die je ook uitzet als je de wasstraat in gaat.
XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line
Na de 5.1.17 installatie meldde de app dat de auto offline was, maar na de auto gestart te hebben kwam hij vanzelf weer online.
De installatie duurde een klein uurtje, maar kwam ook vanaf 4.2.13
De app geeft mij nu ook de optie voor knipperen en tutteren op afstand. Voor 5.1.17 had de app dat volgens mij nog niet.
De installatie duurde een klein uurtje, maar kwam ook vanaf 4.2.13
De app geeft mij nu ook de optie voor knipperen en tutteren op afstand. Voor 5.1.17 had de app dat volgens mij nog niet.
Volvo EX40 Ultra SMER MY25 Vapour Grey 19" Microtech | 5.1.17
Die opties voor tutteren en knipperen zijn terug sinds 5.0.5, tenminste ik kreeg hem terug na die update te hebben gedaan.MicroStar_NL schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 22:19:
Na de 5.1.17 installatie meldde de app dat de auto offline was, maar na de auto gestart te hebben kwam hij vanzelf weer online.
De installatie duurde een klein uurtje, maar kwam ook vanaf 4.2.13
De app geeft mij nu ook de optie voor knipperen en tutteren op afstand. Voor 5.1.17 had de app dat volgens mij nog niet.
XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line
Zou zomaar eens kunnen ja, stukje sneller en ARM tegenover x86 wat ook een verschil maakt.danslo schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 23:00:
Hier gisteren ook 5.1.17, opvallend snel geinstalleerd (<15 min?) vermoedelijk door upgraded IHU.
XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line
Hoe kwam het waardoor je nog op zo'n oude versie zat? Heb je de vorige updates nooit aangeboden gekregen of waren deze mislukt?MicroStar_NL schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 22:19:
Na de 5.1.17 installatie meldde de app dat de auto offline was, maar na de auto gestart te hebben kwam hij vanzelf weer online.
De installatie duurde een klein uurtje, maar kwam ook vanaf 4.2.13
De app versie (7.0.0. iOS) is anders dan de softwareversie in de auto. Ik heb 5.1.17 nog niet, maar wel de toeter en knipper in de app.De app geeft mij nu ook de optie voor knipperen en tutteren op afstand. Voor 5.1.17 had de app dat volgens mij nog niet.
[ Voor 28% gewijzigd door Tranquility op 20-06-2026 09:37 ]
Ik had de vorige updates wel aangeboden gekregen, maar niet geïnstalleerd. Ik was tevreden hoe het was, op de bug van het wisselen tussen radio en Spotify na danTranquility schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 09:27:
[...]
Hoe kwam het waardoor je nog op zo'n oude versie zat? Heb je de vorige updates nooit aangeboden gekregen of waren deze mislukt?
Om niet te ver achter te raken, nu de update wel geïnstalleerd.
Volvo EX40 Ultra SMER MY25 Vapour Grey 19" Microtech | 5.1.17
Wat vind je nu? Persoonlijk ben ik er wel aan gewend, het loopt allemaal wel een stukje soepeler moet ik zeggen.MicroStar_NL schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 13:16:
[...]
Ik had de vorige updates wel aangeboden gekregen, maar niet geïnstalleerd. Ik was tevreden hoe het was, op de bug van het wisselen tussen radio en Spotify na dan.
Om niet te ver achter te raken, nu de update wel geïnstalleerd.
XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line
Het voelt mij ook allemaal soepeler aan inderdaad. Na de installatie door de menuutjes gegaan en loopt lekker. Ben er wel positief over.marcel_76 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 13:20:
[...]
Wat vind je nu? Persoonlijk ben ik er wel aan gewend, het loopt allemaal wel een stukje soepeler moet ik zeggen.
GM op het middenscherm is kleiner inderdaad, maar na het instellen van de route gebruik ik eigenlijk alleen de navigatie op het bestuurdersscherm. Alleen om even te kijken als er file is, waar die staat en naar alternatieve routes.
Vanmiddag een langere rit, kijken hoe dat gaat
Volvo EX40 Ultra SMER MY25 Vapour Grey 19" Microtech | 5.1.17
Goed te horen, dat is ook mijn ervaring en gebruik. Soms het middenscherm als mijn vrouw ook even mee wil kijken maar anders is het middenscherm gevuld met radio/deezer.MicroStar_NL schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 13:30:
[...]
Het voelt mij ook allemaal soepeler aan inderdaad. Na de installatie door de menuutjes gegaan en loopt lekker. Ben er wel positief over.
GM op het middenscherm is kleiner inderdaad, maar na het instellen van de route gebruik ik eigenlijk alleen de navigatie op het bestuurdersscherm. Alleen om even te kijken als er file is, waar die staat en naar alternatieve routes.
Vanmiddag een langere rit, kijken hoe dat gaat
XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line
ik gebruik ook altijd LTE, maar omdat er nu geen enkele mobiele verbinding wilde opbouwen (lleen een uitroepteken, verder niets te zien als symbool) heb ik Wifi en BT geprobeerd als alternatief.marcel_76 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 22:10:
[...]
Hmm daar heb ik geen last van gehad nog, maar ik deel het internet ook niet via BT en de telefoon. Gebruik standaard de LTE van Volvo en die is de laatste tijd wel eens aan het wisselen in bereik en beschikbaarheid dat klopt.
Geen gekke of vreemde dingen gevonden buiten dat idd bij de 360 de rode knop nu ook blauw is voor het uitschakelen van de veilgheids systemen die je ook uitzet als je de wasstraat in gaat.
Vandaag de hele dag internet zonder LTE mark, toen ik vlakbij de bestemming was kwam LTE ineens weer in beeld.
XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp
duurde hier 64 minutendanslo schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 23:00:
Hier gisteren ook 5.1.17, opvallend snel geinstalleerd (<15 min?) vermoedelijk door upgraded IHU.
XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp
Valt me trouwens ook op van de nieuwe IHU. De snapdragon IHU wordt een stuk minder heet dan de Atom. Vandaag 300km op de weg gezeten en het scherm was niet veel warmer dan de rest. Met de oude IHU was 't scherm soms loeiheet en had ie moeite met koelen...
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
De Snapdragon is een ARM processor met een veel modernere architectuur en zijn veel efficiënter dan die Intel heethoofden. De Intel Atom is een oude “low power” en “low cost” processor die veel in low budget Android tablets is gebruikt. Ik heb dan ook nooit begrepen waarom Volvo juist deze in hun auto’s hebben gestopt.caspervc schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 18:31:
Valt me trouwens ook op van de nieuwe
IHU. De snapdragon IHU wordt een stuk minder heet dan de Atom. Vandaag 300km op de weg gezeten en het scherm was niet veel warmer dan de rest. Met de oude IHU was 't scherm soms loeiheet en had ie moeite met koelen...
Zit het antwoord niet gewoon in je vraag?Tranquility schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:02:
[...]
De Snapdragon is een ARM processor met een veel modernere architectuur en zijn veel efficiënter dan die Intel heethoofden. De Intel Atom is een oude “low power” en “low cost” processor die veel in low budget Android tablets is gebruikt. Ik heb dan ook nooit begrepen waarom Volvo juist deze in hun auto’s hebben gestopt.
Ik snap je opmerking, maar begrijp ik niet dat een premium merk als Volvo dat doet.StevendGraaf schreef op zondag 21 juni 2026 @ 19:20:
Zit het antwoord niet gewoon in je vraag?
De buitentemperatuursensor van m'n XC40 werkt sinds dit weekend weer goed, geeft weer correcte temperaturen aan. Langs een kant blij want nu regelt ie de temperatuur van de wagen weer goed, maar langs de andere kant beu want voor hetzelfde geld krijgt ie volgende week in Spanje weer kuren. Zo dadelijk even naar de garage bellen om te luisteren of ik best nog langs kom of niet.
edit:
Ze kunnen tot 14 dagen in het verleden uitlezen dus ik ga sowieso nog langs, dan ben ik toch iets zekerder voor ik vertrek.
Ze kunnen tot 14 dagen in het verleden uitlezen dus ik ga sowieso nog langs, dan ben ik toch iets zekerder voor ik vertrek.
[ Voor 15% gewijzigd door Largamelion op 22-06-2026 14:22 ]
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Ik heb net hetzelfde voorgehad na de update. Plots geen connectie meer. Infotainment herstart, bracht geen zoden aan de dijk. Maps bleef staan op de kaart van europa, dus zelf GPS werkte niet. Wasemknop reset werkte ook niet, ik kon nog een half uur die knop ingehouden hebben, het deed niks. Ik dacht dan maar connectie te maken via wifi, om toch iets verder te geraken. Wifi lijst bleef leeg, wat ik ook probeerde.ron65 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 19:43:
[...]
Jups. dat verbaast mij ook in zeer hoge mate..
Inmiddels geinstalleerd, maar.... geen internet connectie meer, en de wasemknop reset werkt ook geheel niet.
Ook een wifi connect en BT internet delen wil niet connecten, de wifi lijst blijft leeg en via BT geen internet terwijl de GSM dat wel afgeeft.
EDIT: na een 20 minuten afsluiten van de wagen en weer openen begon alles ineens te werken. blijft een wonderlijke wereld dat Volvo systeem
En plots, na 24h was de connectie er terug...
Hier afgelopen vrijdag exact hetzelfde probleem. Zaterdagochtend was alles weer in orde.Founderbamboo schreef op maandag 22 juni 2026 @ 14:29:
[...]
Ik heb net hetzelfde voorgehad na de update. Plots geen connectie meer. Infotainment herstart, bracht geen zoden aan de dijk. Maps bleef staan op de kaart van europa, dus zelf GPS werkte niet. Wasemknop reset werkte ook niet, ik kon nog een half uur die knop ingehouden hebben, het deed niks. Ik dacht dan maar connectie te maken via wifi, om toch iets verder te geraken. Wifi lijst bleef leeg, wat ik ook probeerde.
En plots, na 24h was de connectie er terug...
Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (5.1.17) - Alfen Eve Single Pro-line (7.3) - HASS (2026.6.4)
Ik ook hele slechte verbinding na de update. Sinds zaterdag ook bij mij alles ok.
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Ik snap je opmerking, maar begrijp ik niet dat een premium merk als Volvo dat doet.
Ik ook niet, voor een paar euros meer had een Core i3 oid ook nu nog voldoende snel geweest...
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
zo'n core i3 kunnen ze er niet zomaar inzetten. Ze moeten iets hebben wat goedgekeurd is voor automotive, en dan vallen er een heleboel processoren af....Vulcan750 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 17:31:
[...]
Ik snap je opmerking, maar begrijp ik niet dat een premium merk als Volvo dat doet.
Ik ook niet, voor een paar euros meer had een Core i3 oid ook nu nog voldoende snel geweest...
en verder was die intel atom nog state of the art toen ze begonnen te onwikkelen, maar inmiddels zijn ze zoveel jaar verder en dan werkt het niet lekker meer (alhoewel, ik vind het nu prima te doen sinds 5.x)
Die snapdragon zal over een aantal jaar ook traag zijn... omdat er dan weer nieuwe dingen op de markt zijn..
heb mijn XC40 nu overgenomen en ga 'm wssch afrijden, dus zal ongetwijfeld ook een keer IHU upgrade moeten doen, hoop alleen dat ik dan de snapdragen kan overslaan en dan alweer op de volgende generatie kan meeliften. ik ga het iig zo lang mogelijk rekken die vervanging...
Ik denk niet dat er nog een nieuwere/snellere processor komt in onze generatie IHU’s. De nieuwe EX40 zal een heel ander systeem krijgen, zoals in de EX30 en EX60. De XC40 PHEV zal na de facelift ook de Snapdragon krijgen en daarna zal er vermoedelijk geen nieuwe PHEV meer komen.Kammika schreef op maandag 22 juni 2026 @ 18:13:
Die snapdragon zal over een aantal jaar ook traag zijn... omdat er dan weer nieuwe dingen op de markt zijn..
heb mijn XC40 nu overgenomen en ga 'm wssch afrijden, dus zal ongetwijfeld ook een keer IHU upgrade moeten doen, hoop alleen dat ik dan de snapdragen kan overslaan en dan alweer op de volgende generatie kan meeliften. ik ga het iig zo lang mogelijk rekken die vervanging...
Denk 't ook niet. Dan toch liever nu die snapdragon erin laten zetten dan over zeg 8 jaar? Dan heb je d'r 8 jaar langer plezier van...
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Ik vond de XC40P8 toen ik die ruim 5 jaar geleden kreeg met oude processor wel echt een stuk trager dan hoe de Polestar (en nu dus ook my26 Volvos) werd afgeleverd met die nieuwe processor. Daar zit wel echt overduidelijk verschil in dus ik ga er maar vanuit dat deze processor het een stuk langer heel snel blijft doen.
Met deze upgrade denk ik ook niet dat er nog een keer een upgrade gaat komen. Tegen die tijd zijn de huidige wagens wel een keer klaar lijkt me en hebben sowieso andere systemen.
Met deze upgrade denk ik ook niet dat er nog een keer een upgrade gaat komen. Tegen die tijd zijn de huidige wagens wel een keer klaar lijkt me en hebben sowieso andere systemen.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
De ex30, ex60 en ex90 hebben dezelfde snapdragon/nvidia architectuur. Volvo heeft jaren geleden een keynote gehouden dat ze 1 systeem bouwen en die is adaptief en gebruiken ze dan in alle modellen. Ze hebben nu ook ex/(x(cj40 daarmee rechtgetrokken.Tranquility schreef op maandag 22 juni 2026 @ 18:46:
[...]
Ik denk niet dat er nog een nieuwere/snellere processor komt in onze generatie IHU’s. De nieuwe EX40 zal een heel ander systeem krijgen, zoals in de EX30 en EX60. De XC40 PHEV zal na de facelift ook de Snapdragon krijgen en daarna zal er vermoedelijk geen nieuwe PHEV meer komen.
kan natuurlijk dat ze een keer overstappen naar een ander systeem, maar dat ziet er niet naar uit dat ze dat op korte termijn gaan doen. En ja: kan zijn dat je gelijk hebt, maar ik irriteer me er ook niet genoeg aan om nu al zo’n uitgaaf te doen
Ah, ik dacht dat de EX30/60/90 modellen een heel ander infotainmentsysteem met andere lay-out hebben.Kammika schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:39:
De ex30, ex60 en ex90 hebben dezelfde snapdragon/nvidia architectuur. Volvo heeft jaren geleden een keynote gehouden dat ze 1 systeem bouwen en die is adaptief en gebruiken ze dan in alle modellen. Ze hebben nu ook ex/(x(cj40 daarmee rechtgetrokken.
kan natuurlijk dat ze een keer overstappen naar een ander systeem, maar dat ziet er niet naar uit dat ze dat op korte termijn gaan doen. En ja: kan zijn dat je gelijk hebt, maar ik irriteer me er ook niet genoeg aan om nu al zo’n uitgaaf te doen
Maar als het op jouw XC40 sinds de nieuwe software beter draait van voor 5.0.5, wat ik hier nog wel eens lees, dan kun je het inderdaad nog even aankijken. Je irriteren kan altijd nog!
En die was door je dashboard heen gesmolten als je auto in de zon geparkeerd stond...Vulcan750 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 17:31:
[...]
Ik ook niet, voor een paar euros meer had een Core i3 oid ook nu nog voldoende snel geweest...
Evengoed, die Atom CPUs zijn altijd al trage zooi geweest, ook toen ze nog nieuw waren. Idee is denk ik geweest dat je dan voor weinig centen en power toch nog intel binaries kan draaien.
Ik bedoelde niet specifiek een i3, er stond ook achter "oid". Ik ben niet op de hoogte wat wel of niet geschikt is in een auto. Ik had net zo goed een Amd Athlon kunnen zetten. Anyway, voor een kleine meerprijs was er wellicht (misschien) een snellere cpu mogelijk geweest.cdwave schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 16:35:
[...]
En die was door je dashboard heen gesmolten als je auto in de zon geparkeerd stond...
Evengoed, die Atom CPUs zijn altijd al trage zooi geweest, ook toen ze nog nieuw waren. Idee is denk ik geweest dat je dan voor weinig centen en power toch nog intel binaries kan draaien.
Overigens ben ik nog best tevreden met mijn trage Atom, een auto is geen smartphone.
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
Vandaag weer een nieuwe bug na 3 jaar: geen geluid bij het pinken, geen geluid bij radio, Spotify, etc. Uiteindelijk na vanalles te proberen een homeknop reset gedaan en toen was het in orde, maar moest ik opnieuw inloggen in Spotify, wat niet kan tijdens het rijden. Noodgedwongen dus 15 min naar de radio moeten luisteren tot ik van de snelweg was 😏.
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Ik heb ook iets nieuws sinds gisteren. Iets waar ik tot nu toe geen last van heb gehad maar vele hier wel. Namelijk geen LTE verbinding. Sinds gisteren zie ik 3G bovenin het scherm staan. Voor de rest werkt alles gewoon, Spotify, Open Radio en Maps. Heb beide resets uitgevoerd, maar blijft op 3G staan. Lijkt toch iets met het signaal te zijn. Heb normaal echt altijd LTE hier.
Ook lijkt het stil te staan met de OTA. Heb nog steeds niet de nieuwe update aangeboden gekregen.
Ook lijkt het stil te staan met de OTA. Heb nog steeds niet de nieuwe update aangeboden gekregen.
[ Voor 11% gewijzigd door Tranquility op 23-06-2026 20:03 ]
Dit heb ik de afgelopen dagen twee keer gehad. Inderdaad geen geluid van de richtingaanwijzer of navigatie. Ik was van plan om dat na mijn ritje op te lossen, maar toen belde mijn vrouw. En ook het geluid van de telefoon via Bluetooth werkte niet. Zij hoorde mij wel, maar ik haar niet. Zwaar irritant.Largamelion schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 19:52:
Vandaag weer een nieuwe bug na 3 jaar: geen geluid bij het pinken, geen geluid bij radio, Spotify, etc. Uiteindelijk na vanalles te proberen een homeknop reset gedaan en toen was het in orde, maar moest ik opnieuw inloggen in Spotify, wat niet kan tijdens het rijden. Noodgedwongen dus 15 min naar de radio moeten luisteren tot ik van de snelweg was 😏.
XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus
Ik had het zaterdag toevallig ook.
Weet niet of je het bij 3 gevallen nog toeval kan noemen
Echt nergens geluid, na reset was het verholpen. Na de 5.1.17 update had ik dat overigens niet gedaan.
Weet niet of je het bij 3 gevallen nog toeval kan noemen
Echt nergens geluid, na reset was het verholpen. Na de 5.1.17 update had ik dat overigens niet gedaan.
Volvo EX40 Ultra SMER MY25 Vapour Grey 19" Microtech | 5.1.17
Hmm, nieuw bugje in 5.1.17 dan. Morgen naar de dealer voor m'n temperatuursensor, zal het meteen even vermelden. Hopelijk komt het niet te veel voor en is Spotify niet telkens uitgelogd bij een reset.
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Zoals iemand hier al meldde, je moet wel een platform hebben dat geschikt is voor automotive toepassing. Zo moet 't ding gewoon blijven werken bij een omgevingstemperatuur tussen -40 en +60 graden bijvoorbeeld.Vulcan750 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 18:32:
[...]
Ik bedoelde niet specifiek een i3, er stond ook achter "oid". Ik ben niet op de hoogte wat wel of niet geschikt is in een auto. Ik had net zo goed een Amd Athlon kunnen zetten. Anyway, voor een kleine meerprijs was er wellicht (misschien) een snellere cpu mogelijk geweest.
Overigens ben ik nog best tevreden met mijn trage Atom, een auto is geen smartphone.
Maar ook toen was er ruim genoeg keus. En het gaat om hoogstens een paar honderd euro aan hardware (CPU, RAM, storage), dus inderdaad raar dat je op een auto van meer dan 50k daarop lijkt te bezuinigen. Ik vermoed dat ze zijn uitgegaan van de eigen, veel efficiëntere, bestaande software, en er geen rekening mee hadden gehouden dat Android zelf al veel minder efficiënt omgaat met zijn resources, en dat de software voor Android ook nog veel slechter in elkaar steekt.
Vanmorgen nog steeds 3G hier. Heb opnieuw een TCAM reset gedaan zonder resultaat. Ik denk echt dat het een externe oorzaak heeft en dat het niet aan de auto ligt. Heb het echt nog nooit eerder gezien. Denk dat Volvo nog niet helemaal klaar is met de providerwissel lijkt het.
Dit heb ik eigenlijk al vanaf moment 1 dat ik de nieuwe MY26 Polestar heb gekregen (vorig jaar augustus). Ik zie soms in mijn afspeellijsten geen nummers meer, alleen een klein wit streepje. Systeem herstarten lost het wel op maar idd, 50% van de tijd moet ik opnieuw inloggen wat idd niet kan als je rijdt. Dit is volgens mij echt een Spotify app issue en dus niet van Volvo/Polestar. Dus ga er maar vanuit dan Spotify het moet fixen. Dus reken er maar op dat je hiermee moet leven. Spotify op AAOS is een drama en ze doen er ook helemaal niks aan om het recht te trekken met de mobiele versie voor telefoon/tablet/laptop etc.Largamelion schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 21:53:
Hopelijk komt het niet te veel voor en is Spotify niet telkens uitgelogd bij een reset.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
De kap van de buitenspiegel eraf halen is blijkbaar niet simpel. Zag de beste man hier net een half uur bezig om die kap los te maken, uiteindelijk wel gelukt. Benieuwd of ze de spiegel effectief gaan vervangen, ik zag een rekening voor de leasemaatschappij van +700€, zou ik niet graag zelf betalen zeker omdat de sensor de laatste 5 dagen gewoon weer goed werkte.
edit:
De nieuwe spiegel gaat er al op, geen idee of ze eerst uitgelezen hebben of onmiddellijk besloten hebben de spiegel te vervangen. Stelt me ergens wel gerust dat het probleem hopelijk definitief van de baan is.
De nieuwe spiegel gaat er al op, geen idee of ze eerst uitgelezen hebben of onmiddellijk besloten hebben de spiegel te vervangen. Stelt me ergens wel gerust dat het probleem hopelijk definitief van de baan is.
[ Voor 23% gewijzigd door Largamelion op 24-06-2026 09:55 ]
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Ik heb een tijdje terug ook alleen 3G gehad, was na een dikke week ook weer opgelost. Merkte het alleen met snel wisselen van nummers op Spotify, verder niet.
Voor de OTA kreeg ik begin vorige week de melding, maar die heb ik weggedrukt. Sindsdien niet meer gehad…
Voor de OTA kreeg ik begin vorige week de melding, maar die heb ik weggedrukt. Sindsdien niet meer gehad…
Volvo EX40 Ultra Twin Motor MY26 | 13,2 kWp ZZW
Ik vind Spotify echt waardeloos op (automotive) Android. Je kan nog steeds niet zien welke playlist aan het afspelen is en je kan ook niet zien welke je al een keer afgtespeelt hebt. Iedere keer denk ik bij het zoeken een leuke nieuwe playlist te hebben gevonden, blijkt het een oude te zijn met nummers die ik eerder heb gehoord. Snap niet dat ze dat een keer knap fixen.Juancho schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:21:
Dit heb ik eigenlijk al vanaf moment 1 dat ik de nieuwe MY26 Polestar heb gekregen (vorig jaar augustus). Ik zie soms in mijn afspeellijsten geen nummers meer, alleen een klein wit streepje. Systeem herstarten lost het wel op maar idd, 50% van de tijd moet ik opnieuw inloggen wat idd niet kan als je rijdt. Dit is volgens mij echt een Spotify app issue en dus niet van Volvo/Polestar. Dus ga er maar vanuit dan Spotify het moet fixen. Dus reken er maar op dat je hiermee moet leven. Spotify op AAOS is een drama en ze doen er ook helemaal niks aan om het recht te trekken met de mobiele versie voor telefoon/tablet/laptop etc.
Hier ook. Ik heb al ruim drie weken alleen maar 3G. In Nederland dan, want twee weken geleden in België had ik gewoon LTE. Terug in NL weer 3G....Tranquility schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 08:04:
Vanmorgen nog steeds 3G hier. Heb opnieuw een TCAM reset gedaan zonder resultaat. Ik denk echt dat het een externe oorzaak heeft en dat het niet aan de auto ligt. Heb het echt nog nooit eerder gezien. Denk dat Volvo nog niet helemaal klaar is met de providerwissel lijkt het.
Zonet bij de dealer ook even gevraagd hoe het zit met nieuwe modellen van de EX40, hun antwoord: Dit jaar na de zomer een facelift van de EX40 met nieuwe lichten en paar andere kleine aanpassingen en pas eind volgend jaar ten vroegste zou de bouw van een EX40 op een nieuw platform starten.
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Mag ik vragen waar je last van heb als hij 3G aangeeft? Bij geeft hij het vaak aan maar merk er niks van.Tranquility schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 08:04:
Vanmorgen nog steeds 3G hier. Heb opnieuw een TCAM reset gedaan zonder resultaat. Ik denk echt dat het een externe oorzaak heeft en dat het niet aan de auto ligt. Heb het echt nog nooit eerder gezien. Denk dat Volvo nog niet helemaal klaar is met de providerwissel lijkt het.
2022 XC40 MY23 P6 Plus
Dat "ten vroegste" zegt genoeg. Betekent dus dat die ook nog helemaal niets weet.. dit antwoord kan iedereen verzinnen die het een klein beetje volgt...Largamelion schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:03:
Zonet bij de dealer ook even gevraagd hoe het zit met nieuwe modellen van de EX40, hun antwoord: Dit jaar na de zomer een facelift van de EX40 met nieuwe lichten en paar andere kleine aanpassingen en pas eind volgend jaar ten vroegste zou de bouw van een EX40 op een nieuw platform starten.
Overigens zal Volvo dit ook niet snel bekend maken. Altijd als iets nieuws wordt aangekondigd lopen de verkopen daarna slecht voor het huidige model (iedereen gaat op de nieuwe wachten, maar je weet ook dat klanten aankoop uitstellen er toch een deel conversie verloren gaat omdat ze langer ook naar andere auto's kunnen blijven uitkijken. Dus dat is commercieel dom). Dus zal er pas een officiele melding komen als die ook vrij snel daarna bestelbaar is....
Klopt, maar er komt dus wel degelijk eerst nog een facelift van het huidige EX40 model, dat ligt wel vast volgens die verkoper.Kammika schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 12:31:
[...]
Dat "ten vroegste" zegt genoeg. Betekent dus dat die ook nog helemaal niets weet.. dit antwoord kan iedereen verzinnen die het een klein beetje volgt...
Overigens zal Volvo dit ook niet snel bekend maken. Altijd als iets nieuws wordt aangekondigd lopen de verkopen daarna slecht voor het huidige model (iedereen gaat op de nieuwe wachten, maar je weet ook dat klanten aankoop uitstellen er toch een deel conversie verloren gaat omdat ze langer ook naar andere auto's kunnen blijven uitkijken. Dus dat is commercieel dom). Dus zal er pas een officiele melding komen als die ook vrij snel daarna bestelbaar is....
Overigens daarnet weer melding dat de regensensor defect was. Heel erg irritant want dat komt er om de 5 seconden opnieuw op tot je de wagen eens volledig uitzet, erg afleidend. Is nu ook de 2e maal dat ik dit voorheb. Word een beetje moe van al die meldingen elke dag. Half juli nieuwe parkeersensor en externe speaker, hoop oprecht dat ik er dan van verlost ben tot ik de wagen moet inleveren volgend jaar in juni.
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Dit is het enige wat mij bekend is: Next-gen Volvo EX40 (2027) all but confirmed to utilize SPA3 & LFP batteryLargamelion schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:41:
[...]
Klopt, maar er komt dus wel degelijk eerst nog een facelift van het huidige EX40 model, dat ligt wel vast volgens die verkoper.
Overigens daarnet weer melding dat de regensensor defect was. Heel erg irritant want dat komt er om de 5 seconden opnieuw op tot je de wagen eens volledig uitzet, erg afleidend. Is nu ook de 2e maal dat ik dit voorheb. Word een beetje moe van al die meldingen elke dag. Half juli nieuwe parkeersensor en externe speaker, hoop oprecht dat ik er dan van verlost ben tot ik de wagen moet inleveren volgend jaar in juni.
Dat het een opvolger van de EX40 betreft is waarschijnlijk, "maar all but confirmed".
Zie ook de tekst: "These are likely to include successors to the EX40 and EC40.". is dus interpretatie van de pers, geen volvo statement. En verwacht ik ook niet op korte termijn (gezien dat zo'n aankondiging altijd commercieel pijn doet op korter termijn).
Als iemand een linkje met hardere bevestiging heeft hou ik me aanbevolen..
Deze facelift dus https://www.carscoops.com/2026/06/volvo-xc40-second-facelift/Largamelion schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:03:
Zonet bij de dealer ook even gevraagd hoe het zit met nieuwe modellen van de EX40, hun antwoord: Dit jaar na de zomer een facelift van de EX40 met nieuwe lichten en paar andere kleine aanpassingen en pas eind volgend jaar ten vroegste zou de bouw van een EX40 op een nieuw platform starten.
XC40 Recharge Essential MY24 en Renault Zoe R90
Het gaat zoals ik had verwacht enkel over de XC40 (mild-hybrid) versie, NIET over de EX- of EC40.
[ Voor 10% gewijzigd door RigolleM op 24-06-2026 18:12 ]
Grappig, dat portrait scherm wat ze de/een grote aanpassing noemen... daar gaan al zo lang renders van rond, ook wel in dit topic veel eerder gepost. Het scherm wat nu eigenlijk best mooi in het dashboard zit wordt dan vervangen door een scherm die er als ware gewoon opgeplakt is. Veel anders is natuurlijk ook niet mogelijk met hetzelfde interieur. Ergens wel verrassend dat het dan portrait mode is want volgens mij ging Volvo juist over naar een horizontaal scherm. Maar wederom, wellicht bestaande dashboard die dat niet toelaat en zal het wel in de volledig nieuwe EX40 komen. Dat wordt natuurlijk gewoon een kleinere variant van de nieuwe EX60.
[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 24-06-2026 18:10 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Het is hetzelfde wat ze met de XC60 en XC90 hebben gedaan, wat nieuwere lichten voor- en achteraan en een portrait midden scherm.Juancho schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 18:10:
Grappig, dat portrait scherm wat ze de/een grote aanpassing noemen... daar gaan al zo lang renders van rond, ook wel in dit topic veel eerder gepost. Het scherm wat nu eigenlijk best mooi in het dashboard zit wordt dan vervangen door een scherm die er als ware gewoon opgeplakt is. Veel anders is natuurlijk ook niet mogelijk met hetzelfde interieur. Ergens wel verrassend dat het dan portrait mode is want volgens mij ging Volvo juist over naar een horizontaal scherm. Maar wederom, wellicht bestaande dashboard die dat niet toelaat en zal het wel in de volledig nieuwe EX40 komen. Dat wordt natuurlijk gewoon een kleinere variant van de nieuwe EX60.
Het scherm dat we nu hebben is portrait en een liggend scherm zoals in de Tesla, heet landscape.
Deze dus niet. Dit is de xc40. Je ziet ook duidelijk dat het een hybride is aan de uitlaten
Ging mij erom hoe met name de lichter er dan uit komen te zien. Niet wat onder kap zit.Kammika schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 19:57:
[...]
Deze dus niet. Dit is de xc40. Je ziet ook duidelijk dat het een hybride is aan de uitlaten
XC40 Recharge Essential MY24 en Renault Zoe R90
Maar de hybride en elektrische XC40/EX40 zijn toch helemaal hetzelfde verder? De EV variant is gewoon gebouwd op de hybride/benzine variant. Ik vraag me af hoeveel hybride wagens er nog verkocht worden om een facelift te kunnen verantwoorden. Ik zou eerder zeggen, die facelift komt op alle modellen. Zeker als het gaat om hardware als in een heel nieuw infotainment scherm. De hybride versie draait ondertussen toch ook op AAOS?
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
De verwachting is dat de grote ex40 facelift inhoudt dat die op spa3 platform komt. Dat is een ev only platform. De facelift in de link hierboven is een kleine doorontwikkeling van huidig cma platform
Op moment dat die ex40 op spa3 dus wordt aangekondigd gaan ex40 en xc40 verder uit elkaar lopen. Dus of die facelift die @Plead aanhaalt ook naar ex40 komt weet je dus helemaal niet (en dan negeer ik overigens nog voor het gemak hoe vaak “could be” voorkomt in dat artikel. Die auteur weet het dus ook niet)
Op moment dat die ex40 op spa3 dus wordt aangekondigd gaan ex40 en xc40 verder uit elkaar lopen. Dus of die facelift die @Plead aanhaalt ook naar ex40 komt weet je dus helemaal niet (en dan negeer ik overigens nog voor het gemak hoe vaak “could be” voorkomt in dat artikel. Die auteur weet het dus ook niet)
Nogmaals kijk naar de EX60 vs XC60 en EX90 vs XC90, zo gaat de EX40 vs XC40 ook op weg... kleine aanpassingen aan de hybride en benzine modellen en de EV variant krijgt een volledige nieuw platform, carrosserie, interieur,..
Ik zie nog regelmatig nog XC40's met nieuwe nummerplaten, ik denk dat er serieuze kortingen worden gegeven waardoor ze in lease en privé zeer voordelig zijn en het blijft een degelijke wagen voor dit geld.
Ik zie nog regelmatig nog XC40's met nieuwe nummerplaten, ik denk dat er serieuze kortingen worden gegeven waardoor ze in lease en privé zeer voordelig zijn en het blijft een degelijke wagen voor dit geld.
Sinds gisteren ook de 3g melding , en gaat niet over met resetten.
Daarnaast heel erg regelmatig de melding " koelen van infoentertainment systeem"
Daarnaast heel erg regelmatig de melding " koelen van infoentertainment systeem"
An optimist is a person who sees only the lights in the picture, Whereas a pessimist sees only the shadows.An idealist, however is one who sees the light and the shadows, but in addition sees something else:.......the possibility of changing the picture
In België en Nederland verkopen ze volgens mij nog steeds als zoete broodjes. Deze morgen stond ik voor het licht, 2 XC40's voor mij, eentje naast mij lol. Mix van plugin en EV.RigolleM schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 07:47:
Nogmaals kijk naar de EX60 vs XC60 en EX90 vs XC90, zo gaat de EX40 vs XC40 ook op weg... kleine aanpassingen aan de hybride en benzine modellen en de EV variant krijgt een volledige nieuw platform, carrosserie, interieur,..
Ik zie nog regelmatig nog XC40's met nieuwe nummerplaten, ik denk dat er serieuze kortingen worden gegeven waardoor ze in lease en privé zeer voordelig zijn en het blijft een degelijke wagen voor dit geld.
Dan nog even over de bandenspanning. Gisteren bij de dealer gaven ze aan dat 2.8 optimaal is. 3 weken geleden was dat nog 2.9 volgens zijn collega. Komt erop neer dat 2.8 iets meer comfort geeft en 2.9 iets minder verbruik, 3.0 raadde hij eigenlijk af maar goed, de ene zegt zus de andere zegt zo. Ik vind 2.8 persoonlijk goed, bij 2.9 voelde de auto voor mij al minder 'gripperig' en een pak harder. Morgen nog even naar de pomp om alles op 2.8 te zetten voor de reis naar Spanje zaterdag/zondag.
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Ik kan niet anders dan af en toe te herhalen dat de kans dat dit aan de hardware in de wagen ligt, ontzettend klein is. Dit is een probleem met het netwerk van de provider. Of je vindt dat Volvo het moet oplossen is natuurlijk nog iets anders, maar het probleem gaat zich niet 'in ' de wagen bevinden en als dit opgelost geraakt met zo'n reset, is dit niet meer dan het soort toeval dat je kan hebben dat als je '3,2,1' zegt als je voor een rood licht staat en wilt dat het op groen springt.mversluis schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 07:52:
Sinds gisteren ook de 3g melding , en gaat niet over met resetten.
Ik denk dat de meeste mensen de vermelde bandenspanning, zoals die in de deuropening is vermeld, onjuist interpreteren. Het is volgens mij de minimale bandenspanning. Ik heb gemerkt dat bij 2.8 bij mijn vorige set banden de binnen- en buitenkant sneller slijten. Dit is kenmerkend voor een te lage bandenspanning. Wanneer de spanning te hoog is slijten de banden juist meer in het midden van het loopvlak. Sinds ik (met nieuwe banden) op 3.0 rij slijten zo mooi gelijkmatig af over het gehele loopvlak.Largamelion schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 08:48:
In België en Nederland verkopen ze volgens mij nog steeds als zoete broodjes. Deze morgen stond ik voor het licht, 2 XC40's voor mij, eentje naast mij lol. Mix van plugin en EV.
Dan nog even over de bandenspanning. Gisteren bij de dealer gaven ze aan dat 2.8 optimaal is. 3 weken geleden was dat nog 2.9 volgens zijn collega. Komt erop neer dat 2.8 iets meer comfort geeft en 2.9 iets minder verbruik, 3.0 raadde hij eigenlijk af maar goed, de ene zegt zus de andere zegt zo. Ik vind 2.8 persoonlijk goed, bij 2.9 voelde de auto voor mij al minder 'gripperig' en een pak harder. Morgen nog even naar de pomp om alles op 2.8 te zetten voor de reis naar Spanje zaterdag/zondag.
Hier een video met een goede verduidelijking van het probleem. Ze hebben het over PSI omdat het een Amerikaanse video is, maar de strekking van het verhaal is duidelijk.
Bij mijn weten is de vermelde bandenspanning in de deuropening de maximale of de meest optimale bandenspanning. Nooit de minimale. Ik hoor graag als ik dit verkeerd begrepen heb..Tranquility schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:08:
[...]
Ik denk dat de meeste mensen de vermelde bandenspanning, zoals die in de deuropening is vermeld, onjuist interpreteren. Het is volgens mij de minimale bandenspanning. Ik heb gemerkt dat bij 2.8 bij mijn vorige set banden de binnen- en buitenkant sneller slijten. Dit is kenmerkend voor een te lage bandenspanning. Wanneer de spanning te hoog is slijten de banden juist meer in het midden van het loopvlak. Sinds ik (met nieuwe banden) op 3.0 rij slijten zo mooi gelijkmatig af over het gehele loopvlak.
Hier een video met een goede verduidelijking van het probleem. Ze hebben het over PSI omdat het een Amerikaanse video is, maar de strekking van het verhaal is duidelijk.
MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue iPad Pro 12.9” M1 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Ja en neen, dit is de minimale bandenspanning (koud) voor een veilige wegligging en verbruik. Vaak ook afhankelijk van hoe zwaar je geladen bent (aangeduid met personenicoontjes).TheKerremenke schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:35:
[...]
Bij mijn weten is de vermelde bandenspanning in de deuropening de maximale of de meest optimale bandenspanning. Nooit de minimale. Ik hoor graag als ik dit verkeerd begrepen heb..
Op de band zelf staat de maximale.
Bedankt voor de toelichting. I stand corrected. 👍🏽DoubleDot schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:40:
[...]
Ja en neen, dit is de minimale bandenspanning (koud) voor een veilige wegligging en verbruik. Vaak ook afhankelijk van hoe zwaar je geladen bent (aangeduid met personenicoontjes).
Op de band zelf staat de maximale.
MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue iPad Pro 12.9” M1 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Koud staat de bandenspanning op 2.8 bar, wat resulteert in 3.0 bar in normale weersomstandigheden.
Ik kan dit zien in de Tesla, die staan op 2.9 bar (koud) en na half uurtje rijden staan ze op 3.1 bar.
Ik kan dit zien in de Tesla, die staan op 2.9 bar (koud) en na half uurtje rijden staan ze op 3.1 bar.
Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"