Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 311 Laatste
Acties:
  • 483.302 views

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:11

Typhone

Who Dares Wins

ph4ge schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:48:
[...]

Helemaal onhoudbaar was dat schot ook weer niet. Ik heb de indruk dat zn collega aan de overkant tenminste 1 van die goals gepakt had.
Pasveer zou hem zeker niet hebben gehad! :o :+

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:09:
[...]

Pasveer zou hem zeker niet hebben gehad! :o :+
Die houdt de moeilijke ballen wel maar duikt over de makkelijke heen ;)

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Wiedemeijer laat weer eens van zich horen:
https://www.nu.nl/voetbal...ge-nieuwe-handsregel.html

Wat ben ik blij dat die vent zelf niet meer op het veld staat. Natuurlijk is deze goal terecht afgekeurd. Bewust of niet (als het bewust was is het enige verschil dat er dan een gele kaart bij hoort), dankzij die tik met de arm tegen de bal kwam hij voor de voeten van een aanvaller ipv dat de verdediger erbij kon.

Die bal kwam tegen de arm en dat leverde cruciaal voordeel op. Hoe duidelijker wil je het hebben?

alles kan off-topic

• toolkist
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:08:
Wiedemeijer laat weer eens van zich horen:
https://www.nu.nl/voetbal...ge-nieuwe-handsregel.html

Wat ben ik blij dat die vent zelf niet meer op het veld staat. Natuurlijk is deze goal terecht afgekeurd. Bewust of niet (als het bewust was is het enige verschil dat er dan een gele kaart bij hoort), dankzij die tik met de arm tegen de bal kwam hij voor de voeten van een aanvaller ipv dat de verdediger erbij kon.

Die bal kwam tegen de arm en dat leverde cruciaal voordeel op. Hoe duidelijker wil je het hebben?
Voordeel ja/nee maakt in dit geval geen reet meer uit, bewust ja/nee wel. Scheids blijft volhouden dat het een bewuste actie is en dus terecht afgekeurd.

Verwijderd

Ankona schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:08:
Is dat een mening op basis van een spelregel of eentje uit de onderbuik?

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:38:
[...]

Voordeel ja/nee maakt in dit geval geen reet meer uit, bewust ja/nee wel. Scheids blijft volhouden dat het een bewuste actie is en dus terecht afgekeurd.
Dit ook:
In zijn vaste rubriek in ESPN-programma Dit was het Weekend blikt Wiedemeijer terug op het incident. Zijn conclusie is kraakhelder: 'Wij hadden hier geen ingreep van de VAR willen zien', aldus de scheidsrechtersbaas. 'We vinden dit namelijk geen strafbaar hands', verklaart Wiedemeijer.

'Ik heb niet met deze VAR gesproken, maar ik begrijp hem niet. De VAR zag er iets strafbaars in, maar ik zie dat dit volstrekt niet bewust is. De bal ligt achter de speler, hij draait door en hij tikt de bal met zijn arm aan. Dit zal ongetwijfeld besproken gaan worden. Dit moet natuurlijk beter', aldus Wiedemeijer
Je zal het maar als baas hebben. Wel mediageil genoeg om even je werk te bespreken, te bekritiseren en je een veeg uit de pan te geven maar niet even bellen. Of het nu wel of niet terecht is, de leden van de KNVB zouden eens kritisch moeten worden op de manier waarop scheidsrechters worden aangestuurd. Zoals het nu gaat wordt het ook echt nooit beter.

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05:59
PolarBear schreef op maandag 20 september 2021 @ 15:25:
[...]

Dit ook:

[...]

Je zal het maar als baas hebben. Wel mediageil genoeg om even je werk te bespreken, te bekritiseren en je een veeg uit de pan te geven maar niet even bellen. Of het nu wel of niet terecht is, de leden van de KNVB zouden eens kritisch moeten worden op de manier waarop scheidsrechters worden aangestuurd. Zoals het nu gaat wordt het ook echt nooit beter.
Foute scheidsrechters moet je figuurlijk omleggen. Het past niet in een eerlijk voetbalspel en je ergert je daar enorm aan.

Als ze verlegen zitten om een broodrooster, dan krijg je het voetbalpubliek nog wel zo gek, om de kosten op te hoesten. Die broodrooster komt er wel.

Eerlijke scheidsrechters fluiten gewoon normaal. Ajax heeft al jaren lang last in Europa van dubieuze beslissingen van de scheids. Het vernaggelt het spelletje en is oneerlijk als je het ziet gebeuren.

• toolkist
  • Niet online
PolarBear schreef op maandag 20 september 2021 @ 15:25:
[...]

Dit ook:

[...]

Ze moeten dit soort onzin regels gewoon aanpakken. Niet de het is hands als dit maar niet dat maar als de scheids vindt zo dan misschien toch wel behalve als....

Gewoon hands is hands. Voorkom je er in de 16 een directe scoringskans mee (dus alleen bij een schot/kopbal richting goal) dan penalty anders indirecte vrije trap.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-11 19:01
bie100 schreef op maandag 20 september 2021 @ 08:36:
[...]

gelul in de ruimte je stelt altijd een vast elftal op (vaak je beste spelers) dat is toch gewoon een basis en van daar uit voeg je spelers toe die mee kunnen draaien in een elftal
Oftewel wat elke trainer doet.

Schmidt wil het verpakken als iets bijzonders.
Zijn fout is dat hij tijdens de kwalificatie van de CL teveel dezelfde spelers gebruikte.

Heb bij hem steeds meer het gevoel dat hij maar wat doet.

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05:59
Ik zit naar VI te kijken, en Genee zei ergens tussen neus en lippen dat Schmidt geëxecuteerd moest worden, wegens zijn wisselbeleid.

Ik ben hier voor minder afgevoerd op dit forum. Overigens vind ik wel dat je het in voetbal zo scherp moet kunnen zeggen, maar het hoeft niet.

In het Afghanistanforum is het denk ik niet handig om in termen van executie te gaan praten, al past het wel beter, als je je mening wilt uitdrukken.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:24
mavaros schreef op maandag 20 september 2021 @ 22:08:
Ik zit naar VI te kijken, en Genee zei ergens tussen neus en lippen dat Schmidt geëxecuteerd moest worden, wegens zijn wisselbeleid.

Ik ben hier voor minder afgevoerd op dit forum. Overigens vind ik wel dat je het in voetbal zo scherp moet kunnen zeggen, maar het hoeft niet.

In het Afghanistanforum is het denk ik niet handig om in termen van executie te gaan praten, al past het wel beter, als je je mening wilt uitdrukken.
Alleen Genee zit niet op het forum hier denk ik.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Nee die hebben we gebanned, praat overal doorheen. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/58fMPL4-qYT1eZw8H5Dbrb684Vw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ojcPXh6IFtTteDUaCufFUd9j.png?f=user_large

Dinsdag 21 september 2021 om 18:45 uur in Sittard (Fortuna Sittard stadion);

Fortuna Sittard vs Ajax

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2qS5f0Fzz1iFOrRA9CGXTLoQiqM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QheD9lj4PEG5xXxWQKSbPLxb.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MWiZzyhD-Onv7-fDJYkyMvVXCQU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JJyNXGGXvQzniOUucxPNi9QC.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4udqR-1DPwp8Uo7PFMSnO2_IzNc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7qBPjGXw9JzVY83fCCDICh4I.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MWiZzyhD-Onv7-fDJYkyMvVXCQU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JJyNXGGXvQzniOUucxPNi9QC.png?f=user_large

Ajax speelde in haar historie maar liefst 44 duels tegen Fortuna Sittard.
Daarvan won Ajax er 34 (77,3%), gingen er 5 (11,4%) verloren en 5 (11,4%) duels eindigden in een gelijk spel.
Ajax scoorde in totaal 121 keer, een gemiddelde van 2,75 goals per wedstrijd.
Fortuna Sittard stelde daar 40 doelpunten tegenover, gemiddeld 0,91 per wedstrijd.
Thuis zou Ajax volgens het driepuntensysteem gemiddeld 2,8 punten gehaald hebben en uit 2,1.
Er kan dus worden gesteld dat er sprake is van een 'thuisvoordeel'.
De grootste thuisoverwinning van Ajax dateert van 2000-2001, 2019-2020: 5-0.
In 1998-1999 leed Ajax met 1-3 haar grootste thuisnederlaag tegen Fortuna Sittard.
Uit werd de grootste triomf gevierd in 1997-1998, toen Ajax won met 0-5.
In 1999-2000 ging Ajax onderuit met 2-0 in een uitwedstrijd bij Fortuna Sittard, een record.

Poll: Fortuna Sittard vs Ajax
Winst Ajax
Winst Fortuna Sittard
Gelijkspel
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403878&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Laatste wedstrijd Ajax;
Ajax vs Cambuur : 9 - 0

Laatste wedstrijd Tegenstander;
Heerenveen vs Fortuna Sittard : 1 - 0

Voorgaande 4 wedstrijden tussen Ajax en Tegenstander in de Eredivisie;
2018-2019 10-03-2019 Ajax-Fortuna Sittard 4-0 (2-0)
2019-2020 25-09-2019 Ajax-Fortuna Sittard 5-0 (0-0)
2020-2021 31-10-2020 Ajax-Fortuna Sittard 5-2 (2-1)
2020-2021 24-01-2021 Fortuna Sittard-Ajax 1-2 (0-1)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ok8OwMB-iECe5iynxbtpvDmFFVM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Yrwh20qmNiVTRQMPG06ES5N1.jpg?f=user_large

Topscorers Ajax;

Sébastien Haller: 5
Dusan Tadic: 3
Noussair Mazraoui: 2
David Neres: 2
Antony Matheus dos Santos: 1
Ryan Gravenberch: 1
Edson Álvarez: 1
Davy Klaassen: 1
Jurriën Timber: 1
Steven Berghuis: 1
Mohamed Daramy: 1
Danilo Pereira: 1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K__UDL1E3T0qi0zBIlBmuKVb5sQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/axzhefHbbGXIqYc0G4fAoMuF.png?f=user_large

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:07

Vos

AFCA

Wie stemt er hier allemaal op winst Fortuna? :P

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Uit werd de grootste triomf gevierd in 1997-1998, toen Ajax won met 0-5.
Nou… dat moet te doen zijn, vanavond dat 24 jarige record de boeken uit spelen :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Vos schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 07:57:
Lurkers. :P

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:29
Ik ga er vanuit dat Kudus vanavond ook wat minuten gaat maken. Afgelopen vrijdag al bij Jong Ajax, benieuwd hoe hij ervoor staat.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gynnad schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:21:
Ik ga er vanuit dat Kudus vanavond ook wat minuten gaat maken. Afgelopen vrijdag al bij Jong Ajax, benieuwd hoe hij ervoor staat.
Alleen op welke plek?
Berghuis op 10 bevalt me wel.

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-11 11:43

Baseman77

We move

JanW schreef op maandag 20 september 2021 @ 08:47:
Ik ben oprecht benieuwd wat je dan dit weekend vond van 't wisselbeleid van Schmidt. Vind je de kritiek nog steeds onzin?
Dit was een van de keren dat de kritiek begrijpelijk is, met name de wissel van Gakpo vind ik een foute.
Götze was niet helemaal fit meer, Pröpper en Zahavi speelden niet goed. Al had ik toen liever Madueke ingebracht zien worden i.p.v. Vertessen.

Ik snap dat Schmidt zijn spelers wil beschermen tegen blessures, maar Gakpo was veruit de gevaarlijkste aanvaller en na zijn wissel was het helaas klaar met PSV.
Waarbij Madueke ook erg goed is in de kleine ruimte, waar Vertessen vooral ruimte achter de verdediging nodig heeft. En aangezien Feyenoord zich liet inzakken na rust was er nauwelijks ruimte voor Vertessen. Madueke werd na de 0-2 ingebracht, toen was het al gespeeld.
Aangezien je één van de weinigen was die het wisselbeleid verdedigde en kritiek afdeed als onzin.
Op VI Pro is Zwart ingegaan op Schmidt zijn wisselbeleid.
Na de wedstrijd tegen AZ heb ik hier al geplaatst wat hij daarover te zeggen had:
En is al die kritiek op het wisselbeleid van PSV-trainer Roger Schmidt wel terecht?

Tegen AZ bracht hij na een uur met Bruma, Ritsu Doan en Yorbe Vertessen een nieuwe voorhoede het veld in. De tracking data werpt een interessant licht op deze wissels. Zo blijkt dat Vertessen in 28 minuten tijd liefst 11 sprints getrokken heeft op maximale snelheid. Alleen Phillipp Mwene (16) komt bij PSV tot een nog hoger aantal tegen AZ. Noni Madueke heeft tot zijn wissel eveneens 11 sprints getrokken. Omgerekend naar speeltijd staan Bruma en Doan in de top qua meters op hoge intensiteit. Die statistieken onderstrepen dat van de spits en buitenspelers van PSV op fysiek gebied bijzonder veel gevraagd wordt. Met zijn wissels speelt Schmidt daarop in.
PSV heeft in de Eredivisie ook veruit de meeste invallers die scoren, dat is geen toeval.

Veel kritiek op Schmidt is overtrokken en komt door onbegrip, zijn denkwijze over tactiek en wisselen staat namelijk zo ongeveer haaks op de 'standaard' Nederlandse denkwijze. Veel Nederlandse analisten ontbreken helaas diepgang en kennis, het blijft vooral bij kroegpraat. Waarom zijn bijv. in hemelsnaam mensen als Kuijt, Vd Vaart en Sneijder analist mogen worden? Daar komt echt niets fatsoenlijks uit, alleen wat oppervlakkige opmerkingen die jij en ik ook kunnen maken. Bruggink, Perez en Vink hebben wel diepgang, daar houdt het wel zo'n beetje mee op. Triest eigenlijk.

Schmidt is vrij rigoureus in zijn denken en doet zeker niet alles goed, maar er zit wel logica en onderzoek achter.
Zijn werkwijze heeft een achtergrond, die Zwart uitlegt in een nieuw artikel:
De vaak bekritiseerde roulatiepolitiek van Schmidt vindt zijn oorsprong in dit soort cijfers. Bij Red Bull Salzburg en Bayer Leverkusen heeft hij gewerkt bij clubs die vanwege de eigenaar extreem investeren in de medische staf. Met een energiedrankje of farmaceutisch bedrijf op de borst is het pijnlijk om op fitheid afgetroefd te worden. Van dagelijks bloed prikken om vermoeidheid te meten, keek in Oostenrijk en Duitsland niemand vreemd op. Dat leverde een bak aan gegevens op. Daarin viel niet te missen dat het voor spelers lastig was om de intensieve speelstijl van Schmidt na twee rustdagen succesvol uit te voeren. Bovendien nam het risico op blessures met een vol schema exponentieel toe. Schmidt interpreteerde die feiten op eigenzinnige wijze. Bij een dubbel programma ging zijn elftal keer op keer op de schop. Dat was voor deze topper niet anders. Schmidt zette Marco van Ginkel en Noni Madueke op de bank. De verklaring was hetzelfde als altijd: de PSV-trainer koos voor frisse alternatieven. Want het seizoen was nog lang.
En dit is terug te voeren op het onderzoek van de World Football Academy, dat aantoonde dat 2 volledige rustdagen tussen 2 wedstrijden te weinig is en zorgt voor puntverlies. Spelers hebben minimaal 3 volledige dagen rust nodig. Dus Feyenoord was zwaar in het voordeel doordat ze al op dinsdag speelden.
Met de kennis van nu begon de declassering van PSV op een Joodse feestdag. Toen de formatie van Roger Schmidt donderdagavond op zijn tandvlees een 2-2 gelijkspel afdwong tegen Real Sociedad, was voor Feyenoord de voorbereiding op de Nederlandse topper al twee dagen bezig. Vanwege Jon Kippoer werd de Conference League-wedstrijd tegen Maccabi Haifa op dinsdag gespeeld. Dat betekende extra rust voor Feyenoord. Mede omdat het competitieduel met Heracles Almelo, dat aanvankelijk op zondag 12 september gepland stond, doorgeschoven werd naar december.

De World Football Academy toonde met een onderzoek aan hoe groot de impact van dergelijke wijzigingen is. Op basis van 27.000 wedstrijden bleek dat ploegen na slechts twee volledige rustdagen (bijvoorbeeld donderdag-zondag of woensdag-zaterdag) veel slechter presteerden. De winstkansen slinken met dat schema met liefst veertig procent. Veel meer tegendoelpunten (en juist minder treffers voor) in het laatste half uur zijn de belangrijkste oorzaak. Bij drie of meer rustdagen doet dit effect zich niet voor. Dat Feyenoord juist in het laatste half uur drie keer scoorde tegen PSV was vanuit dit fysieke perspectief verklaarbaar.
Vorig seizoen was PSV de Nederlandse club die (veruit) het vaakst slechts 2 dagen rust had tussen wedstrijden, ook nu doet dit probleem zich weer voor. Dit is enerzijds een groot nadeel van de EL, maar de KNVB helpt ook niet. Na de wedstrijd tegen Sociedad volgde 3 dagen later een topper, wat wederom het geval is na de wedstrijd tegen Monaco in oktober. Op donderdag een zware Europese wedstrijd, op de zondag een wedstrijd tegen Ajax. Waarom worden die toppers dan in hemelsnaam gepland?

Ik hoop dan ook echt dat PSV eindelijk eens verstandig wordt en, zoals Ajax en Feyenoord hebben gedaan, uitstel vraagt. Anders vrees ik dat PSV vrij kansloos is.

Los hiervan legt Zwart trouwens ook uit waarom de wissels van Schmidt deze keer niet het gewenste effect hadden, Feyenoord speelde de 2e helft anders dan hij had verwacht. De ruimtes werden heel klein gehouden door Feyenoord en door de voorsprong konden ze dit op eigen helft doen:
Door dit wedstrijdbeeld schoot Schmidt zichzelf in zijn voet met zijn wisselbeleid. Zijn keuzes voor frisheid keerden zich tegen hem. Waar daar tegen AZ logica achter zat de steeds groter wordende ruimtes bij een voorsprong, werden tegen Feyenoord de ruimtes juist steeds kleiner door een achterstand. Dat vroeg om creatieve spelers die uit het niets een doelpunt kunnen maken, zoals Götze, Gakpo en Madueke.
https://www.vi.nl/pro/ana...l-tussen-feyenoord-en-psv

[ Voor 5% gewijzigd door Baseman77 op 21-09-2021 09:42 ]

• Gynnad
Typhone schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:22:
[...]

Alleen op welke plek?
Berghuis op 10 bevalt me wel.
Denk als invaller voor Berghuis, ben het met je eens dat Berghuis op 10 wel goed loopt de laatste wedstrijden.

Maar wat als Klaassen terug is?

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:08
Gynnad schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:42:
[...]

Denk als invaller voor Berghuis, ben het met je eens dat Berghuis op 10 wel goed loopt de laatste wedstrijden.

Maar wat als Klaassen terug is?
Klaassen voor Alvarez, dat brengt veel meer voetbal. Die zogenaamde balans is tegen het gros van de ploegen helemaal niet nodig :)

XXXVI

• Gynnad
ephymerous schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:47:
[...]

Klaassen voor Alvarez, dat brengt veel meer voetbal. Die zogenaamde balans is tegen het gros van de ploegen helemaal niet nodig :)
Nee die is normaal niet nodig, maar alleen Alvarez in de grote wedstrijden opstellen is ook niet ideaal want dan is het middenveld niet goed op elkaar ingespeeld.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Baseman77 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:36:
[...]

PSV heeft in de Eredivisie ook veruit de meeste invallers die scoren, dat is geen toeval.
Als je standaard 5x per wedstrijd wisselt waar anderen dat niet doen is het geen toeval dat die statistiek in jouw voordeel uitvalt hè ;)

Je kunt ook stellen dat ondanks het wisselbeleid er slechts 2 van de 5 belangrijke wedstrijden gewonnen zijn (Ajax-uit, AZ-uit) en er in 3 wedstrijden puntverlies is geweest (Benfica, Real Sociedad, Feyenoord thuis).

[ Voor 23% gewijzigd door Typhone op 21-09-2021 11:37 ]

• Gynnad
Typhone schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:35:
[...]

Als je standaard 5x per wedstrijd wisselt waar anderen dat niet doen is het geen toeval dat die statistiek in jouw voordeel uitvalt hè ;)
Vooral niet als je je basisspelers op de bank laat beginnen ;)

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
Vos schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 07:57:
Fortuna uit, altijd lastig :p
Lijkt me weer niks aan deze wedstrijd

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:35:
[...]

Je kunt ook stellen dat ondanks het wisselbeleid er slechts 2 van de 5 belangrijke wedstrijden gewonnen zijn (Ajax-uit, AZ-uit) en er in 3 wedstrijden puntverlies is geweest (Benfica, Real Sociedad, Feyenoord thuis).
Het lijkt er tot nu toe ook op dat indien de tegenstander hun verdediging goed op orde heeft dat PSV redelijk veel moeite heeft om er doorheen te komen. Zowel tegen Feyenoord, Real Sociadad (waar ze dan nog wel twee keer weten te scoren) maar ook zeer zeker Benfica). Iets waar je juist spelers als Götze, Madueke en Gakpo voor nodig zou hebben om zich er tussendoor te spelen.

Zahavi, Vertessen & Bruma hebben die techniek niet en van Doan en Vinícius heb ik te weinig gezien om dat al te concluderen maar het wijst er niet op dat ze daarin excelleren. Effectief heb je met een aantal snelle spelers een goede selectie voor de counter maar een beperkte team dat zich door een hechte verdediging weet te spelen.

Over het wisselbeleid is genoeg gezegd maar enerzijds zou ik er tevreden mee zijn en anderzijds soms twijfelachtig. Ik zie veel liever een speler gewisseld worden in de rust als het niet loopt dan dat je er nog 15 minuten mee wacht, vermoeidheid in de wedstrijd is een bijzondere reden die ik dan weer iets minder volg.

Een speler na de 70ste minuut wisselen is wat dat betreft wat minder effectief, de speler heeft weinig tijd om in de wedstrijd te komen, rond de 60ste minuut met dus zo'n 30 minuten te gaan is wat mij betreft logischer (wat wijst de statisiek uit? :+). De vraag is dan echter wel of de wissels logisch zijn waar afgelopen wedstrijd wel wat vraagtekens gezet konden worden.

Verwijderd

Baseman77 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:36:

Vorig seizoen was PSV de Nederlandse club die (veruit) het vaakst slechts 2 dagen rust had tussen wedstrijden, ook nu doet dit probleem zich weer voor. Dit is enerzijds een groot nadeel van de EL, maar de KNVB helpt ook niet. Na de wedstrijd tegen Sociedad volgde 3 dagen later een topper, wat wederom het geval is na de wedstrijd tegen Monaco in oktober. Op donderdag een zware Europese wedstrijd, op de zondag een wedstrijd tegen Ajax. Waarom worden die toppers dan in hemelsnaam gepland?

Ik hoop dan ook echt dat PSV eindelijk eens verstandig wordt en, zoals Ajax en Feyenoord hebben gedaan, uitstel vraagt. Anders vrees ik dat PSV vrij kansloos is.
Waarom? Omdat het competitieprogramma al in juni gemaakt wordt.

Er zit in de hele eerste seizoenshelft maar één weekend speelronde die niet voor of na een Europese week valt. Dat is speelronde 17 met Feyenoord - Ajax.

Ajax - PSV is een verplichte zondagwedstrijd en die kunnen alleen maar na een Europese week gespeeld worden omdat Ajax in de CL zit.

De deadlines voor uitstel/verplaatsingen zijn al verstreken. Er zat in de eerste seizoenshelft ook maar één midweek zonder voetbal. Dat was de eerste week van December.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2021 14:05 ]

• Gynnad
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MhMa8tcEWChd10iFiQvXZv2SnA8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dK114E6ksMVg4CS85E5yHPBY.jpg?f=user_large

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:10

Superkiwi

Hoi doei

Als je de line up van onder naar boven leest is het echt een meer dan prima tiental 8)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Superkiwi schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 17:44:
[...]

Als je de line up van onder naar boven leest is het echt een meer dan prima tiental 8)
Ja echt kak dat Stekelenburg nog niet fit is.

• Deadsy
Zet Gorter er gewoon in

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20-11 12:22
Denk dat de bank ook nog best kans zou maken op het kampioenschap in de eredivisie.

Daar kan het niet aan liggen dit seizoen.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Zie ik dat nu goed?
Schmidt sponsort Fortuna?

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Het shirt van Pasveer zou ons uitshirt moeten zijn.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11 21:34
Hoe is er nog geen bam :(

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 15:51
Omdat die spits van Fortuna geen echte afmaker is.

WoT stats

• toolkist
  • Niet online
In de rug lopen, vasthouden, 't mag allemaal...

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Bam! Hij is los!!!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bam bam Berghuis

• Han
  • Niet online

Han

BAM! Berghuis! Lekker :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:56

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

• ElPaco
He jammer, nou kan hij wel weer af, zal wel makkelijk avondje worden voor Ajax nu.

WoT stats

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:43

Quad

Doof

Berghuis voor GOAT?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Terranova
Berggeit?

• Han
  • Niet online

Han

ElPaco schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 18:58:
He jammer, nou kan hij wel weer af, zal wel makkelijk avondje worden voor Ajax nu.
Jij kijkt alleen voor het leedvermaak?

Ga dan maar snel weg ;)

• OPSLAGHOND
  • Niet online
ElPaco schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 18:58:
Ten Hag kan nog wisselen hè! ;)

• ElPaco
Han schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 18:59:
[...]

Jij kijkt alleen voor het leedvermaak?

Ga dan maar snel weg ;)
Nou ik hoopte dat Ajax er niet zoveel zin in zou hebben want op papier makkelijk en midweeks. Blijkt het Fortuna te zijn die er niet veel zin in te hebben.

Als je niet voor Ajax bent is het niet echt de moeite om Ajax dik te zien winnen (Europees daargelaten).

WoT stats

• Han
  • Niet online

Han

ElPaco schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:01:.
Als je niet voor Ajax bent is het niet echt de moeite om Ajax dik te zien winnen (Europees daargelaten).
Je kan toch ook gewoon genieten van mooi voetbal? :)

• Terranova
Han schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:02:
[...]

Nou zo mooi is't ook nog niet echt

• ElPaco
Han schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:02:
[...]

Kan ik zeker, maar het staat zeker niet bovenaan mijn to-do lijstje. Net dan toevallig avondeten, maar ik blijf er nu niet voor zitten. De vrouw wil me ook nog wel eens zien na een werkdag en morgen moet PSV, daar kijk ik dan liever naar (als PSV supporter :)).

WoT stats

• Han
  • Niet online

Han

Lekker hoor :)

Mooi geplaatst; BAM!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11 20:45
Sjoh simpel doelpuntje

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Hoppa

Tomorrow is not today!

• Han
  • Niet online

Han

ElPaco schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:12:
De vrouw wil me ook nog wel eens zien na een werkdag en morgen moet PSV, daar kijk ik dan liever naar (als PSV supporter :)).
Ik mag maar beiden kijken van m’n vrouw :P

• toolkist
  • Niet online
ElPaco schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:12:
en morgen moet PSV, daar kijk ik dan liever naar (als PSV supporter :)).
Kan ik me nou niet voorstellen na afgelopen weekend :P

• ElPaco
Han schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:14:
[...]

Ik mag maar beiden kijken van m’n vrouw :P
Ik heb gister ook al jong PSV gekeken ;) tweede helft tenminste. Als we dat elftal zondag hadden opgesteld was het denk ik maar 2-0 geworden voor Feyenoord..
toolkist schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:14:
[...]

Kan ik me nou niet voorstellen na afgelopen weekend :P
Mag hopen dat ze er morgen weer staan en (gewoon) dik winnen.

WoT stats

• Terranova
Blind kan echt niet meer. Pijnlijk om te zien dat ie nog trager dan traag is geworden

• InFamous
  • Laatst online: 20-11 21:41

InFamous

excommunicado

Bam

Formerly known as Ragdoll

• Han
  • Niet online

Han

Mooie aanval, lekker steekpass zeg :)

BAM! 3-0

• Sydney08
Gaat erg makkelijk allemaal

Tomorrow is not today!

• DoeEensGek
Han schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:24:
Mooie aanval, lekker steekpass zeg :)

BAM! 3-0
Mooie draai van Tadic.

• Quad

Quad

Doof

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NmnixEobLEiuroMdFJR3E4d71Eo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/WLdYkBdaRVqKUI16GNhUIvut.png?f=user_large

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• DoeEensGek
Ik heb het gevoel dat ajax maar op 60% van zijn kunnen speelt. :/

• Deadsy
DoeEensGek schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:26:
[...]

Kan, ze moeten dit weekend weer.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
ElPaco schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:16:

Mag hopen dat ze er morgen weer staan en (gewoon) winnen.
Fixed ;)

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Han
  • Niet online

Han

Deadsy schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:32:
Kan, ze moeten dit weekend weer.
Gelukkig meer dan twee dagen rust, anders zorgt dat voor puntenverlies :P

• DoeEensGek
Han schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:36:
[...]

Dan zou ten Hag preventief moeten wissellen, helaas staan we momenteel voor dus kan hij niet voor het Schmidt scenario gaan. :+

• Quad

Quad

Doof

DoeEensGek schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:26:
[...]

Als dat maar niet voor tegendoelpunten zorgt. B)

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Deadsy
Han schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:36:
[...]

yup, gelukkig zijn er geen competities waar men wel eens 4 wedstrijden in 8 dagen moet spelen. Dan zou je er minstens 3 verliezen.

• DoeEensGek
Quad schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:37:
[...]

Als dat maar niet voor tegendoelpunten zorgt. B)
Nee dat is eigenlijk de enigste waar je druk om noet maken, maar Fortuna stelt ook weinig voor.

• Deadsy
Ik hoop op Gorter, Daramy, Kudus en Danilo.

Ajax moet werken aan een systeem met een ander type spits, in het geval Haller niet werkt.

• Quad

Quad

Doof

6 wedstrijden en 1 tegengoal, is wel fantastisch. Vorig seizoen waren het er 3 na 6 wedstrijden en minder punten.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Quad

Quad

Doof

DoeEensGek schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:38:
[...]

Nee dat is eigenlijk de enigste waar je druk om noet maken, maar Fortuna stelt ook weinig voor.
Is meer dat ik na lange tijd weer eens een toto'tje heb gezet.
Winst 1e helft, winst wedstrijd, Tadic scoort, 2.5 goals of meer en geen tegendoelpunten. Leek me een leuke bet. :P

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• DoeEensGek
Quad schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:42:
[...]

Is meer dat ik na lange tijd weer eens een toto'tje heb gezet.
Winst 1e helft, winst wedstrijd, Tadic scoort, 2.5 goals of meer en geen tegendoelpunten. Leek me een leuke bet. :P
Geen tegendoelpunt is wel een risico. De rest zit wel snor.

• Quad

Quad

Doof

DoeEensGek schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:45:
[...]

Geen tegendoelpunt is wel een risico. De rest zit wel snor.
Dat klopt, maar gezien de historie tegen Fortuna.. En het gaat maar om enkele euros. Het is leuker om met 2 euro te winnen dan met 30 te verliezen. d:)b

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Han
  • Niet online

Han

Kudus er in… ben benieuwd of ie heel blijft :o

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:01

Hupske

AFCA

Han schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:49:
Kudus er in… ben benieuwd of ie heel blijft :o
Als ze zo als Janssen erin blijven vliegen ben ik er bang voor.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• Han
  • Niet online

Han

Haller loopt weer ouderwets te klagen en sleuren :)

• ephymerous
Han schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:00:
Haller loopt weer ouderwets te klagen en sleuren :)
Hij heeft nog geen meerwaarde gehad deze wedstrijd ;)

XXXVI

• Quad

Quad

Doof

Daramy voor Haller ipv Danilo. Zo is hij straks de volgende die vertrekt ivm ontbreken aan speelminuten.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• toolkist
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:08:
Daramy voor Haller ipv Danilo. Zo is hij straks de volgende die vertrekt ivm ontbreken aan speelminuten.
Prima, kan het niveau toch niet aan. Daramy daarentegen moet zoveel mogelijk speelminuten maken om te wennen

• Han
  • Niet online

Han

Hoe simpel kan het zijn :)

• Quad

Quad

Doof

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NmnixEobLEiuroMdFJR3E4d71Eo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/WLdYkBdaRVqKUI16GNhUIvut.png?f=user_large

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Gynnad
Mooi voor Kudus!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:33

Herman

FP ProMod
Krijgt Ajax een strafpunt wanneer een speler tweemaal op het scorebord staat?

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Sydney08
Daramy heeft snelheid, overzicht en kan goed passen. Tevens liep hij net al een paar keer enorm goed vrij. Als het team gewend is aan hem, dan denk ik dat er nog vele goals gaan volgen.

Tomorrow is not today!

• Quad

Quad

Doof

Herman schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:17:
Dan moet je de volgende wedstrijd banken (Neres).

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Quad

Quad

Doof

@Maarten_E hopelijk heb je er geen probleem mee dat ik je afbeelding gejat en gepersonaliseerd heb. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Quad op 21-09-2021 20:24 ]

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Han
  • Niet online

Han

Wederom heerlijke combinaties, mooi hoor :)

BAM! 5-0

• DoeEensGek
En doe maar een goaltje... Of 5.

• Sydney08
2e elftal doet het ook goed deze 2e helft ;)

Tomorrow is not today!

• Quad

Quad

Doof

Herman schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:17:
Hierop terugkomend, het blijft bizar natuurlijk hoeveel verschillende spelers kunnen scoren.
De enige twee die eigenlijk niet scoren zijn de 2 CV's van Ajax. Doordat corners en standaardsituaties zelden goed lukken.

De rest komt vaak in scoringspositie.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:56
Wanneer de meest voorkomende uitslag bij Ajax 5-0 / 0-5 is, dan weet je dat ‘t qua een hele hoop dingen wel snor zit.
Wat een walk over weer zeg.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:20
ElPaco schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:01:
[...]
Wellicht kunnen we de titel beter schriftelijk aan Ajax geven en de eredivisie dan met zeventien clubs verder spelen want elke spanning wordt er op deze manier wel uitgeslagen zo.

En dan kunnen Ajax fans dat "zuur" noemen maar wellicht snappen zij dan niet hoe het aan de andere kant van de medaille is. Kijk, voor mij persoonlijk is het leuk als Feyenoord misschien hoger eindigt dan verwacht maar de eredivisie als geheel kan me op deze manier toch echt niet boeien.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Nou die wisselspelers hebben er zin in zeg :P

• ephymerous
Het is van beide zijden wel gezellig op de tribunes :)
Superkiwi schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:23:
Nou die wisselspelers hebben er zin in zeg :P
Gouden wissels van Erik ;) :o
D-e-n schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:23:
[...]

Wellicht kunnen we de titel beter schriftelijk aan Ajax geven en de eredivisie dan met zeventien clubs verder spelen want elke spanning wordt er op deze manier wel uitgeslagen zo.

En dan kunnen Ajax fans dat "zuur" noemen maar wellicht snappen zij dan niet hoe het aan de andere kant van de medaille is. Kijk, voor mij persoonlijk is het leuk als Feyenoord misschien hoger eindigt dan verwacht maar de eredivisie als geheel kan me op deze manier toch echt niet boeien.
Het is wel wat voorbarig en wij Ajacieden hebben onze portie zuur wel gehad hoor ;)

Maar ik zit ook wel te genieten dat Kudus, Daramy en Nico invallen. Dan zit Neres nog op de bank en is Klaassen geblesseerd :)

[ Voor 69% gewijzigd door ephymerous op 21-09-2021 20:29 ]

XXXVI

• Gynnad
[...]

Vergeet niet dat Ajax tegen mindere tegenstanders speelt. Komend weekend wacht Groningen en daarna Utrecht, dat is andere koek dan een NEC, Cambuur of Zwolle.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

[...]

Ik heb er geen actieve herinneringen aan maar zei je dat ook toen PSV destijds 4x achter elkaar redelijk eenvoudig kampioen werd?
En wat als we Ajax eruit halen en met 17 clubs gaan spelen, dan wordt PSV bijna elk jaar kampioen. Waar wil je stoppen?

En wat Gynnad hierboven zegt: het is tegen de kleintjes he.
Of ben je de 1-1 tegen Twente en de 4-0 verliespartij tegen PSV alweer vergeten?

[ Voor 15% gewijzigd door Superkiwi op 21-09-2021 20:31 ]

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:21
Gynnad schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:25:
[...]

Vergeet niet dat Ajax tegen mindere tegenstanders speelt. Komend weekend wacht Groningen en daarna Utrecht, dat is andere koek dan een NEC, Cambuur of Zwolle.
Meer niveau Sporting bedoel je?
Pagina: 1 ... 85 ... 311 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022