"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Inderdaad, tegen die ploegen heeft Ajax het bijna altijd lastig. Als ze die ook met 5-0 winnen...Gynnad schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:25:
[...]
Vergeet niet dat Ajax tegen mindere tegenstanders speelt. Komend weekend wacht Groningen en daarna Utrecht, dat is andere koek dan een NEC, Cambuur of Zwolle.
wel lekker dat je niet afhankelijk van 2 of 3 spelers.Quad schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:22:
[...]
Hierop terugkomend, het blijft bizar natuurlijk hoeveel verschillende spelers kunnen scoren.
De enige twee die eigenlijk niet scoren zijn de 2 CV's van Ajax. Doordat corners en standaardsituaties zelden goed lukken.
De rest komt vaak in scoringspositie.
Na het verlies tegen PSV en het gelijkspel tegen Twente kon Ajax er niet zoveel van, nu 4 of 5 wedstrijden later zijn we alles ontstegen?
Laten we het wedstrijd voor wedstrijd bekijken, maar als ze met deze instelling en concentratie kunnen blijven spelen, dan kan er wel wat moois gebeuren.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
geen zorgen, zodra ze punten laten liggen zijn het weer prutsersGynnad schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:31:
[...]
Na het verlies tegen PSV en het gelijkspel tegen Twente kon Ajax er niet zoveel van, nu 4 of 5 wedstrijden later zijn we alles ontstegen?
Laten we het wedstrijd voor wedstrijd bekijken, maar als ze met deze instelling en concentratie kunnen blijven spelen, dan kan er wel wat moois gebeuren.
PSV had ik juist gedacht tot nu toe alles op de rit te hebben, maar die voetballen juist moeilijk. Nu is het seizoen lang, gaat er nog vanalles gebeuren en ligt het wel dichtbij elkaar. Maar qua spel loopt bij Ajax het veruit het lekkerst van de clubs.Gynnad schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:31:
[...]
Zou het toch de hand van Ten Hag zijn?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Zo eenvoudig als het nu gaat heb ik het in veertig jaar nog niet gezien. Vroeger was er ook wel eens een veegpartij maar dan was de wedstrijd erna toch vaak weer zakelijk.Superkiwi schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:26:
[...]
Ik heb er geen actieve herinneringen aan maar zei je dat ook toen PSV destijds 4x achter elkaar redelijk eenvoudig kampioen werd?
Ook een verschil met vroeger: als je nu vier keer kampioen wordt krijg je vier jaar lang zoveel CL geld binnen dat je een financiële voorsprong opbouwt van hier tot Tokio. Dus "volgend jaar beter" gaat voor de concurrentie dan ook niet op.
Als sommige Ajax fans aan het eind van het seizoen van de roze wolk komen komen ze wellicht tot de ontdekking dat er op zondag geen supporters meer van andere clubs over zijn hier. Die doen dan dingen die nog wel interessant zijn.
Alsof men geen voetbal meer gaat volgen of niet meer over voetbal praat omdat er een andere club bij vlagen beter is dan de rest. Met die redenatie zou Feyenoord nooit zo'n groot legioen hebben (volgens mij nog steeds de op één na grootste supportersschare van ons land) dus iets klopt er niet aan je stellingD-e-n schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:35:
[...]
Als sommige Ajax fans aan het eind van het seizoen van de roze wolk komen komen ze wellicht tot de ontdekking dat er op zondag geen supporters meer van andere clubs over zijn hier. Die doen dan dingen die nog wel interessant zijn.
Net als bij andere sporten zijn er altijd enkelen die er bovenuit steken, dat wil niet zeggen dat de andere deelnemers geen actieve supporters/kijkers meer hebben.
[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 21-09-2021 20:46 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Wij hebben hem niet vaak meer nodigQuad schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:20:
[Afbeelding]
@Maarten_E hopelijk heb je er geen probleem mee dat ik je afbeelding gejat en gepersonaliseerd heb.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Sport heeft spanning nodig. Als Ajax deze lijn doortrekt (wat ik vrees) zal de gemiddelde voetballiefhebber uiteindelijk toch vijftien minuten later gaan inschakelen bij studio sport of enkel de samenvatting van de eigen club terugkijken.Superkiwi schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:41:
[...]
Alsof men geen voetbal meer gaat volgen of niet meer over voetbal praat omdat er een andere club bij vlagen beter is dan de rest. Met die redenatie zou Feyenoord nooit zo'n groot legioen hebben (volgens mij nog steeds de tweede grootste supportersschare van ons land) dus iets klopt er niet aan je stelling
Hij heeft BAM! ook gejat, dus ik verwacht weinig problemen. Indien wel dan staat ie met lege handen en doneer ik het patent aan jouQuad schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:20:
@Maarten_E hopelijk heb je er geen probleem mee dat ik je afbeelding gejat en gepersonaliseerd heb.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Dat ben ik 100% met je eens, maar noem me één sport waarbij die spanning ook daadwerkelijk aanwezig is.
-het tennis wordt al jarenlang gedomineerd door Federer, Nadal en Djokovic;
-het koningsnummer op de atletiek werd jarenlang gedomineerd door Bolt;
-de F1 wordt al 8 jaar lang gedomineerd door Mercedes;
-driebanden wordt al jarenlang gedomineerd door Jaspers;
-de MotoGP werd jarenlang gedomineerd door Rossi en Marquez;
-de NBA werd jarenlang gedomineerd door de Bulls;
-de Tour werd 7 jaar lang (oké, niet geheel eerlijk) gedomineerd door Armstrong;
-het darten wordt al jarenlang gedomineerd door dezelfde darters;
-enz.
-enz.
En alsnog kijken er hordes mensen naar de sport die zij leuk vinden, omdat zij hun eigen club/team/speler volgen en/of de sport gewoon leuk vinden om te kijken.
[ Voor 13% gewijzigd door Superkiwi op 21-09-2021 21:02 ]
Haha sureSuperkiwi schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:45:
[...]
Benieuwd wat onze grootste Ten Hag fan @ephymerous hiervan vindt
Ik vind het de laatste wedstrijden goed ogen. De polonaise loop ik nog zeker niet. Ik schrijf PSV absoluut niet af en ik ben bang dat Erik het Ajax moeilijk gaat maken door middelmaat als Labyad weer op te stellen en door te modderen met die bejaarde keepers
Eens maar als Ajax supporter vind ik die spanning vooral Europees. Voor mij hoeft dat in de ED ook niet want die CL plek moet Ajax niet kwijtraken
[ Voor 24% gewijzigd door ephymerous op 21-09-2021 21:09 ]
XXXVI
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
En je hoopt op die ene winst. Fortuna Ajax is natuurlijk nu niet spannend, maar er zijn seizoenen geweest waar dit soort avonden voor Ajax erg lastig konden zijn, en dus makkelijk puntverlies werd geleden, dat zijn voor de tegenstanders de potten om te spelen.Superkiwi schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:55:
[...]
En alsnog kijken er hordes mensen naar de sport die zij leuk vinden, omdat zij hun eigen club/team/speler volgen.
Een FC Utrecht is al jaren een lastige ploeg om uit tegen te spelen. Winst voor Ajax is daar niet gegarandeerd en zijn vaak spannende partijen.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Het zijn op Vitesse na toch echt alleen maar de mindere goden die we gehad hebben, en dan maakte Twente het Ajax al moeilijk.D-e-n schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:35:
[...]
Zo eenvoudig als het nu gaat heb ik het in veertig jaar nog niet gezien. Vroeger was er ook wel eens een veegpartij maar dan was de wedstrijd erna toch vaak weer zakelijk.
Maar NEC, PEC, Cambuur, Fortuna, dat is allemaal onderste 5 materiaal.
Ik denk deze? [Voetbal] Het algemene damesvoetbal topicQuad schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 21:07:
Mogen wedstrijden van NL dames in dit topic trouwens? Of uitwijken naar Het grote Nederlands elftal Topic 2020/2021?
Dank u!
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Vergeet Sporting niet.toolkist schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 21:08:
[...]
Het zijn op Vitesse na toch echt alleen maar de mindere goden die we gehad hebben, en dan maakte Twente het Ajax al moeilijk.
Maar NEC, PEC, Cambuur, Fortuna, dat is allemaal onderste 5 materiaal.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Dat was toch 'slechts' Europa League materiaal?
Dat is mooi en knap maar dat doet wat mij betreft niet ter zake voor hoe ik aankijk tegen de gevolgen. Want de externe invloeden (lees: Europese gelden) zijn van dien aard dat het in Nederland een beloning geeft die in geen verhouding tot de geleverde prestaties. Een paar CL deelnames kunnen de verhoudingen op deze manier voor jaren en jaren vastleggen. Stel dat PSV vanaf nu het Ajax beleid weet te kopiëren, dan nog lopen ze die achterstand echt niet in.Han schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 21:03:
Het is niet dat Ajax een PSG of City is, met een suikeroom er achter. Het is allemaal zelf behaald, door prestaties, goede/slimme aankopen en goede verkopen.
PSV had vanaf 2014 4 seizoenen lang een gat kunnen slaan. Hoe Feyenoord die miljoenen van de CL heeft gespendeerd weet iedereen wel, maar PSV heeft het ook zeker in eigen hand gehad. Zowel PSV als Feyenoord heeft het in de afgelopen jaren Europees best wel af laten weten en dat kost je links of rechtsom gewoon kapitaal, zowel qua inkomen als qua opbrengsten bij verkoop. Die clubs mogen de hand in eigen boezem steken. Ajax was in 2010 nagenoeg bankroet, dat wordt vaak vergeten. Nu is het allemaal oneerlijk en wordt er met een vingertje gewezen als of het allemaal is komen aanwaaien en de andere clubs slachtoffers zijn in plaats van mede schuldig aan hun eigen situatie. Geef Feyenoord morgen een dikke zak geld en je zal zien dat het geen meter beter gaat, er staat geen goede organisatie. Dat zelfde geldt in mindere mate voor PSV.2011/2012 Ajax
2012/2013 Ajax
2013/2014 Ajax
2014/2015 PSV
2015/2016 PSV
2016/2017 Feyenoord
2017/2018 PSV
2018/2019 Ajax
2019/2020 Geen kampioen
2020/2021 Ajax
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Van vechten tegen degradatie naar een plek die recht geeft op CL play-offs, het kan raar lopen
Zie ook zijn interview weer https://nos.nl/l/2398722
alles kan off-topic
A M E NHan schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 22:41:
Laatste 10 jaar landskampioenen:
[...]
PSV had vanaf 2014 4 seizoenen lang een gat kunnen slaan. Hoe Feyenoord die miljoenen van de CL heeft gespendeerd weet iedereen wel, maar PSV heeft het ook zeker in eigen hand gehad. Zowel PSV als Feyenoord heeft het in de afgelopen jaren Europees best wel af laten weten en dat kost je links of rechtsom gewoon kapitaal, zowel qua inkomen als qua opbrengsten bij verkoop. Die clubs mogen de hand in eigen boezem steken. Ajax was in 2010 nagenoeg bankroet, dat wordt vaak vergeten. Nu is het allemaal oneerlijk en wordt er met een vingertje gewezen als of het allemaal is komen aanwaaien en de andere clubs slachtoffers zijn in plaats van mede schuldig aan hun eigen situatie. Geef Feyenoord morgen een dikke zak geld en je zal zien dat het geen meter beter gaat, er staat geen goede organisatie. Dat zelfde geldt in mindere mate voor PSV.
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Tja meneer Bosman heeft veel goeds gedaan maar niet alles is perfect daarin. En wat moeten de clubs dan? Hoe Ajax nu er in staat is wmb de beste reactie, want ze geven niks toe. Raiola vraagt veel te veel en de spelers laten zich veel te veel 'piepelen' door hem.Ankona schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 23:18:
Ik snap niet dat clubs zich zo laten piepelen door die zaakwaarnemers
Daarom ben ik blij dat inmiddels bijna iedereen uit de Raiola stal is vertrokken bij PSV. Die man kan ik niet uitstaan.Qu3st schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:25:
[...]
Tja meneer Bosman heeft veel goeds gedaan maar niet alles is perfect daarin. En wat moeten de clubs dan? Hoe Ajax nu er in staat is wmb de beste reactie, want ze geven niks toe. Raiola vraagt veel te veel en de spelers laten zich veel te veel 'piepelen' door hem.
in toch is het opvallend dat de spelers weglopen met die raiola.... Zelfs een nuchtere jongen als matthijs de ligt zit in zijn stal. Blijkbaar doet hij wel iets goed, en dat gaat echt niet alleen over het geld, hij weet op de 1 of andere manier toch de juiste snaar te raken.Qu3st schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:25:
[...]
Tja meneer Bosman heeft veel goeds gedaan maar niet alles is perfect daarin. En wat moeten de clubs dan? Hoe Ajax nu er in staat is wmb de beste reactie, want ze geven niks toe. Raiola vraagt veel te veel en de spelers laten zich veel te veel 'piepelen' door hem.
Tuurlijk doet hij iets goed. Het is dan ook geen koekebakker. (KingKoning schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:38:
[...]
in toch is het opvallend dat de spelers weglopen met die raiola.... Zelfs een nuchtere jongen als matthijs de ligt zit in zijn stal. Blijkbaar doet hij wel iets goed, en dat gaat echt niet alleen over het geld, hij weet op de 1 of andere manier toch de juiste snaar te raken.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Die clubs kunnen ook veel duidelijker zijn in wat ze uit willen geven en dan de rekening voor de zaakwaarnemer bij de voetballer zelf neerleggen. Dat die mensen voor hun begeleiding betaald willen worden is logisch en ze zullen er ook best goed werk voor doen. Maar de bedragen die ze nu vragen, dat slaat helemaal nergens op. (Los nog van hoe ze voetballers onder contract gek maken en een breuk forceren)
alles kan off-topic
Hij heeft ingangen bij alle topclubs en staat erom bekend er voor de spelers veel uit te slepen. Ok, maar waarom zouden die clubs hem dan ontvangen? Die clubs, daar willen die spelers toch wel heen, die kunnen de speler ook direct benaderen en een voorstel doen zonder de kosten van die zaakwaarnemers. Als die jongens dan de centen voor het grijpen hebben wordt het voor Raiola lastig om daartussen te komen en er een paar van weg te pakken.KingKoning schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:38:
[...]
in toch is het opvallend dat de spelers weglopen met die raiola.... Zelfs een nuchtere jongen als matthijs de ligt zit in zijn stal. Blijkbaar doet hij wel iets goed, en dat gaat echt niet alleen over het geld, hij weet op de 1 of andere manier toch de juiste snaar te raken.
alles kan off-topic
Dat snap ik, en ik ben blij met hoe Ajax tov Raioli zich opstelt, de eisen moeten wel redelijk blijven. En als het niet redelijk is, dan niet, veel succes met je carrière verder.ElPaco schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:31:
[...]
Daarom ben ik blij dat inmiddels bijna iedereen uit de Raiola stal is vertrokken bij PSV. Die man kan ik niet uitstaan.
Nee pizzabakkerQuad schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:49:
[...]
Tuurlijk doet hij iets goed. Het is dan ook geen koekebakker. ()
Hij heeft heel goed een netwerk opgebouwd, heeft bij alle topclubs een ingang, dat is ook al heel fijn voor de spelers. Alleen dat halsstarrige gedrag richting clubs is om te kotsen, en snap ik niet dat spelers daarin mee blijven gaan.KingKoning schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:38:
[...]
Omdat een speler uiteindelijk hoger op wil en dat krijgt hij voor elkaar, desnoods transfervrij.Qu3st schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:07:
[...]
Hij heeft heel goed een netwerk opgebouwd, heeft bij alle topclubs een ingang, dat is ook al heel fijn voor de spelers. Alleen dat halsstarrige gedrag richting clubs is om te kotsen, en snap ik niet dat spelers daarin mee blijven gaan.
Uiteindelijk heel simpel, clubs vormen niet 1 blok ertegen maar zien het als een mogelijkheid de concurrentie af te troeven...Ankona schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:56:
[...]
Hij heeft ingangen bij alle topclubs en staat erom bekend er voor de spelers veel uit te slepen. Ok, maar waarom zouden die clubs hem dan ontvangen? Die clubs, daar willen die spelers toch wel heen, die kunnen de speler ook direct benaderen en een voorstel doen zonder de kosten van die zaakwaarnemers. Als die jongens dan de centen voor het grijpen hebben wordt het voor Raiola lastig om daartussen te komen en er een paar van weg te pakken.
Plus voor die spelers is dit alleen maar beter, zelf niet hoeven onderhandelen maar weten dat iemand er het maximale voor je uit haalt. Denk niet dat clubs uit zichzelf de euro's die ze aan Raiola besparen zomaar aan de spelers gunnen, die willen ze toch echt liever zelf houden.
Ja ziekelijk hè? De bank van Ajax zijn op sommige plekken echt sterspelers bij andere teams. Zelfs PSV en Feyenoord.Malfunctions schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 18:02:
[...]
Denk dat de bank ook nog best kans zou maken op het kampioenschap in de eredivisie.
Daar kan het niet aan liggen dit seizoen.
Begrijp wel wat ze zeiden dat Ajax in principe een drie elftallen idee begint te hanteren: Eredivisie, CL en beker/laagvliegers. Aan de andere kant ben ik daar altijd huiverig voor: hoe vaak heeft Ajax wel niet DOM puntenverlies geleden tegen dat soort teams? Veel te vaak.
Nou ik zie daar niet zoveel van, ook vorig jaar werden bijna alle wedstrijden gewoon met de beste 11 gespeeld die ook CL speeldenTyphone schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:36:
[...]
Ja ziekelijk hè? De bank van Ajax zijn op sommige plekken echt sterspelers bij andere teams. Zelfs PSV en Feyenoord.
Begrijp wel wat ze zeiden dat Ajax in principe een drie elftallen idee begint te hanteren: Eredivisie, CL en beker/laagvliegers. Aan de andere kant ben ik daar altijd huiverig voor: hoe vaak heeft Ajax wel niet DOM puntenverlies geleden tegen dat soort teams? Veel te vaak.
Maar laten we ook vooruit kijken, Tadic, Blind bijvoorbeeld die blijven ook niet eeuwig voetballen, maar die zijn wel een beetje de vastigheid van het team de afgelopen jaren. Wat als die 2 wegvallen, hoe gaat Ajax er dan uitzien, zijn ze in staat om weer 2 zulke spelers te vinden voor meerdere jaren etc.
[ Voor 19% gewijzigd door Martinusz op 22-09-2021 09:40 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Is er ook nog niet volledig maar wordt inmiddels wel meegenomen en met contractbesprekingen ook vermeld begreep ik van Freek Jansen tijdje terug. Dat was mede de reden dat Sulemana afgeketst is want die wilde gegarandeerde speeltijd in het eerste en die gaven ze niet af.Martinusz schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:37:
[...]
Nou ik zie daar niet zoveel van, ook vorig jaar werden bijna alle wedstrijden gewoon met de beste 11 gespeeld die ook CL speelden
Dit vind ik een mooie post waarde vrind @Han. Heb ik veel discussies over gehad met collega's de afgelopen tijd. Ja Ajax CL geld en dit en dat. Moet je voor de grap eens opzoeken hoe er gepraat werd over Ajax nadat ze door Real Madrid AFGEDROOGD werden ergens in 2010 of 2011 of wellicht alweer 2012. Ajax kreeg geld en Overmars hield keihard de poot stijf en we kregen een berg middelmaat niet te zuinig: Vd Hoorn, Boerrigter (wie?) dat soort types renden er allemaal rond. Boilesen.Han schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 22:41:
[...]
PSV had vanaf 2014 4 seizoenen lang een gat kunnen slaan. Hoe Feyenoord die miljoenen van de CL heeft gespendeerd weet iedereen wel, maar PSV heeft het ook zeker in eigen hand gehad. Zowel PSV als Feyenoord heeft het in de afgelopen jaren Europees best wel af laten weten en dat kost je links of rechtsom gewoon kapitaal, zowel qua inkomen als qua opbrengsten bij verkoop. Die clubs mogen de hand in eigen boezem steken. Ajax was in 2010 nagenoeg bankroet, dat wordt vaak vergeten. Nu is het allemaal oneerlijk en wordt er met een vingertje gewezen als of het allemaal is komen aanwaaien en de andere clubs slachtoffers zijn in plaats van mede schuldig aan hun eigen situatie. Geef Feyenoord morgen een dikke zak geld en je zal zien dat het geen meter beter gaat, er staat geen goede organisatie. Dat zelfde geldt in mindere mate voor PSV.
Altijd maar dat gezeur om Ajax heeft geld en geluk uit de CL blablabla. Nee nee, Ajax heeft er keihard voor moeten knokken en geen risico's genomen zo erg dat er zelfs campagnes waren om Overmars onder druk te zetten omdat niemand begreep wat ze aan het doen waren. Toen daar opeens voetbalvisie aan gekoppeld was en Ajax het salarishuis los liet en toesloeg met spelers als Tadic, Blind, Ziyech (contract verbetering), Tagliafico (idem), Vd Beek (idem) toen was iedereen er opeens als de kippen bij om te zeggen dat de CL overal de oorzaak van was. Er is een periode geweest dat Ajax 7 jaar lang geen kampioen is geworden en toch zijn ze er nog. Ook ik behoorde tot de mensen die niks van het beleid van Overmars snapte in de jaren ervoor en vd Sar maar een onbekwame prutser vond.
Check eens even hoeveel geld ze genereren uit social media, reclame, commerciële activiteiten overal. Paar jaar terug werd er hoog van de toren geblazen bij PSV over de Mexicaanse connectie. Iemand recent nog wat over gehoord? Dat dacht ik nu er een Duitse trainer zit. Dat soort leuke marketing en wannabe PR praat is er bij Ajax niet meer inmiddels. Daar wordt op dat gebied ook de tering naar de nering gezet onder leiding van Menno Geelen die er echt wel keen op is. Ook die shirts waar ze mee bezig zijn is allemaal goed uitgekiend en na corona het oude logo terugbrengen is ook een geweldige cashcow voor Ajax.
[ Voor 15% gewijzigd door Typhone op 22-09-2021 09:49 ]
Grotendeels mee eens, maar toch wil ik een kleine voetnoot plaatsen; is het niet zo dat PSV dat gat in die 4 jaar ook heeft geslagen, maar dan naar beneden toe. Waar ze daarvoor nog wel regelmatig lager dan 2e eindigde is dat nu niet echt meer.Han schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 22:41:
[...]
Ook heeft PSV veel later dan Ajax al die miljoenen in de jeugdopleiding (en het complex eromheen) geïnvesteerd waardoor je de vruchten daarvan veel later pas ziet. Inmiddels zie je wel dat dat bij PSV eindelijk tot goede dingen begint te leiden. Denk aan jeugdspelers al Gakpo, Madueke (in mindere mate), Teze, Obispo. Dat zijn producten die jaren nodig hebben gehad om te komen tot waar het nu is.
Is PSV nu waar Ajax is? Nee absoluut niet, maar het gaat wel de goede kant op. De transferbalans van de afgelopen 5 jaar is iets van 100 miljoen in de plus, er is jeugd aan het doorbreken en de faciliteiten zijn nu (eindelijk) op orde. Ook worden de Europese voorrondes nu eindelijk serieus genomen en is het mogelijk gebleken om redelijk stabiel top 2 te zijn.
Dus is het Ajax allemaal komen aanwaaien? Nee zeker niet, maar heeft in dit geval PSV dan helemaal niks gedaan met de inkomsten, nee ook zeker niet. Of het gat de komende jaren gedicht gaat worden weet ik niet (waarschijnlijk niet), maar je ziet wel dat clubs hebben geleerd van hoe Ajax het heeft aangepakt.
PSV moet alleen zorgen dat ze nooit meer alles op alles gaan zetten om Ajax in te halen. Hebben alle mogelijkheden in eigen hand om te zorgen dat (wellicht langzamer dan gewild) verder afstand nemen van de rest. Goede jeugd loopt er nu weer rond, Malen goed verkocht en dat soort klappers moeten ze (net als Ajax) gaan maken. Ajax heeft dit jaar een zeer slechte transferbalans en loopt op dit moment veel risico met bijv. Mazraoui die uit contract dreigt te lopen.ElPaco schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:08:
[...]
*knip*
ik niet (waarschijnlijk niet), maar je ziet wel dat clubs hebben geleerd van hoe Ajax het heeft aangepakt.
Het grote verschil is natuurlijk wel dat de Europese inkomsten hard groeien, net als de buitenlandse transfers. Er zit een mate van toeval in dat die grote groei plaats vindt op het een moment dat Ajax sterk is, en niet op het moment dat PSV dat was. Ook de timing was gelukkig, de hele competitie doet een stap terug vanwege Corona maar alleen Ajax kreeg CL gelden om de klap te dempen.Han schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 22:41:
[...]
Overigens heeft Feyenoord het CL geld van 2018 geïnvesteerd in afbouw van de schulden en een nieuw trainingscomplex. Ik weet niet wat je precies bedoelt met je opmerking, maar volgens mij zijn dat beide prima lange termijn investeringen. Na het kampioensjaar heeft Feyenoord minder uitgegeven aan transfers dan dat er binnen kwam, het CL geld is niet verspild. En inmiddels kunnen we ook terugkijken op die transfers, de spelers die toen geld kostte:
Steven Berghuis €6.50m (verkocht voor €5.50m)
Ridgeciano Haps €6.00m (verkocht voor €0.50m)
Jeremiah St. Juste €4.80m (verkocht voor €8.00m)
Sofyan Amrabat €4.00m (verkocht voor €2.50m)
Sam Larsson €4.00m (verkocht voor €5.00m)
Jean-Paul Boëtius €1.50m (verkocht voor €3.50m)
Ook dat is nou niet echt schokkend. Ik vind het nogal wat om te suggereren dat Feyenoord afstand had kunnen nemen of het geld over de balk heeft gejaagd. Feyenoord verdiende 25 miljoen euro in de CL alles bij elkaar, 4 jaar later is alleen het startgeld voor Ajax al 10 miljoen meer. In 2014 was het ongeveer de helft toen PSV 'had kunnen uitlopen', dat was nog een bedrag dat Ajax op andere wijze goed kon maken. Die groei komt niet dankzij Ajax, maar verandert wel sterk hun financiele positie tov de rest van de competitie.
Er zit best wel een kern van waarheid in jouw post, maar je moet ook de andere kant van het verhaal niet negeren, en dat zijn de ontwikkelingen buiten Nederland waar geen club invloed op heeft, maar die wel een sterke invloed op ons hebben. Als CL al net zoveel geld had opgebracht in 2010-2014 als dat nu het geval is, dan was het inderdaad realistisch geweest dat Ajax aan de verkeerde kant van de streep was beland.
[ Voor 10% gewijzigd door ph4ge op 22-09-2021 10:32 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Gelukkig lijken ze de laatste jaren wat realistischer te zijn, ook m.b.t. aankopen die ze doen. Als je ziet hoe het vertrek van dragende spelers is opgevangen met in totaal 8,5 miljoen aan uitgaven dan is dat knap. John de Jong lijkt ook wat beter zijn werk te kunnen doen nu Schmidt er zit en hij duidelijk aangeeft wat hij nodig heeft (waarmee ik niet de discussie over hoe Schmidt het doet wil aanwakkeren, daar gaat het niet even niet om).Typhone schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:16:
[...]
PSV moet alleen zorgen dat ze nooit meer alles op alles gaan zetten om Ajax in te halen. Hebben alle mogelijkheden in eigen hand om te zorgen dat (wellicht langzamer dan gewild) verder afstand nemen van de rest. Goede jeugd loopt er nu weer rond, Malen goed verkocht en dat soort klappers moeten ze (net als Ajax) gaan maken. Ajax heeft dit jaar een zeer slechte transferbalans en loopt op dit moment veel risico met bijv. Mazraoui die uit contract dreigt te lopen.
Ik vind het ook wel prima van AZ dat ze niet meteen die 100 miljoen die ze ontvangen hebben, hebben uitgegeven. Ze lijken nog steeds te zoeken naar die spelers die ze beter maakt, maar die ze ook zelf beter kunnen maken.
In tegenstelling tot de meesten hier denk ik dat het de komende jaren best druk wordt/blijft aan de top met sowieso 4 ploegen die bovenin blijven meedoen (Ajax, PSV, AZ, Feyenoord). Als we dan als Nederlandse ploegen het ook nog eens voor elkaar krijgen om punten te pakken tegen Europese ploegen die op papier veel sterker zijn (Real Sociedad bijvoorbeeld) dan is dat helemaal lekker.
Daar heeft AZ één geluk mee namelijk dat het geen topclub is. Als dat PSV zou zijn geweest was Schmidt al weggeweest en was er absoluut oorlog in de tent nu. Daarom vond ik het zo knap (en jammer) dat Emmen zo rustig bleef vorig jaar maar het uiteindelijk toch niet haalde.ElPaco schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:23:
[...]
Ik vind het ook wel prima van AZ dat ze niet meteen die 100 miljoen die ze ontvangen hebben, hebben uitgegeven. Ze lijken nog steeds te zoeken naar die spelers die ze beter maakt, maar die ze ook zelf beter kunnen maken.
Hopen dat Utrecht Europees voetbal haalt, dan kan Frans van Seumeren dit record uit de boeken spelen.
Als ze weer hun niveau van een paar jaar geleden kunnen halen, zie ik ze ook wel misschien winnen van Dortmund.
Verdedigend kon het tegen Sporting wel beter.
Ben het trouwens helemaal eens met van Hag, dat de kansen die je krijgt erin moeten. Daar moet je er geen 4 grote van hebben en missen want dat kan niet altijd in de CL.
Trouwens "mijn" fc Groningen wordt weinig komende maanden vrees ik. Teveel nieuwe spelers en teveel sterkhouders weg.
Ik heb er wel vertrouwen in de aankopen maar het zal tijd nodig hebben.
Tja ben supporter dus supporten dan maar!
[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 22-09-2021 10:31 ]
woensdag 18:45u
Go Ahead Eagles v PSV
N.E.C. v FC Utrecht
20:00u
FC Groningen v Vitesse
21u
Feyenoord v sc Heerenveen
PEC Zwolle v Sparta
-
donderdag 18:45u
SC Cambuur v Heracles
21u
FC Twente v AZ
Gister gespeeld
RKC v Willem II 1-2
Fortuna Sittard v Ajax 0-5
( ik dacht dat ronde 6 vandaag begon
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Groningen stelt mij vooral teleur met mijn pool. Elke keer schat ik ze hoger in en laten ze punten liggen. Willem II verbaast me eerlijk gezegd ook wel weer. Dat is echt een 'golf'-club geworden. Ofwel helemaal niks, ofwel alles maximaal.Harribo schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:30:
Ajax speelt echt heel goed de laatste wedstrijden.
Als ze weer hun niveau van een paar jaar geleden kunnen halen, zie ik ze ook wel misschien winnen van Dortmund.
Verdedigend kon het tegen Sporting wel beter.
Ben het trouwens helemaal eens met van Hag, dat de kansen die je krijgt erin moeten. Daar moet je er geen 4 grote van hebben en missen want dat kan niet altijd in de CL.
Trouwens "mijn" fc Groningen wordt weinig komende maanden vrees ik. Teveel nieuwe spelers en teveel sterkhouders weg.
Ik heb er wel vertrouwen in de aankopen maar het zal tijd nodig hebben.
Tja ben supporter dus supporten dan maar!
Kleine nuance: het is vooral zoveel meer omdat de coëfficiëntenpremie eraan gekoppeld zit. Daar plukt Ajax heel veel vruchten van maar dat hebben ze ook zelf voor mekaar gebokst. Zou Heerenveen CL halen volgend jaar dan krijgen die fors minder startpremie dan Ajax. Dat ligt overigens niet aan Ajax maar aan Real Madrid en Barcelona die graag boven hun stand leven en via de CL allerlei drukmiddelen en politiek gebruiken.ph4ge schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:22:
[...]
Ook dat is nou niet echt schokkend. Ik vind het nogal wat om te suggereren dat Feyenoord afstand had kunnen nemen of het geld over de balk heeft gejaagd. Feyenoord verdiende 25 miljoen euro in de CL alles bij elkaar, 4 jaar later is alleen het startgeld voor Ajax al 10 miljoen meer.
En ze zijn nog steeds niet uitgesloten of door financial fair play op hun vingers getikt...
Financial fair play is natuurlijk een wassen neus voor de bühne.Typhone schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:44:
[...]
En ze zijn nog steeds niet uitgesloten of door financial fair play op hun vingers getikt...
Bedragen van bijv 150 miljoen vind sowieso absurd en gewoon zeer asociaal naar de rest van de samenleving en wereld.
Haha dat het voor de bühne is ben ik het helemaal mee eens. Zie eens hoe ADO aangepakt wordt en zet dat eens af tegen FC Barcelona... wij zijn weer de braafste in de klas.Harribo schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:12:
[...]
Financial fair play is natuurlijk een wassen neus voor de bühne.
Bedragen van bijv 150 miljoen vind sowieso absurd en gewoon zeer asociaal naar de rest van de samenleving en wereld.
Hoe de rest van de samenleving er tegen aan kijkt vind ik minder interessant. Marktwerking bepaalt. Dat vind ik lijken op die discussie die elders altijd voorbij komt over telefoons en de prijzen en iedereen die ouwehoert over dure iPhones enzo. Als ik €1300 over heb voor een iPhone betaal ik dat. Wat iemand daar van vindt kan me letterlijk mijn reet roesten. Als iemand 500 miljoen neerlegt voor Ronaldo vind ik dat schromelijk overdreven maar om daar nu een halszaak van te maken, nope. Zo werkt de vrije markt nu eenmaal. Wie dat niet bevalt kan terecht in China, Noord Korea en volgens mij Venezuela en mag daar gaan genieten
Er zit wel een verschil tussen wat consumenten begeren en zakelijke aankopen.Typhone schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:30:
[...]
Haha dat het voor de bühne is ben ik het helemaal mee eens. Zie eens hoe ADO aangepakt wordt en zet dat eens af tegen FC Barcelona... wij zijn weer de braafste in de klas.
Hoe de rest van de samenleving er tegen aan kijkt vind ik minder interessant. Marktwerking bepaalt. Dat vind ik lijken op die discussie die elders altijd voorbij komt over telefoons en de prijzen en die iedereen die ouwehoert over dure iPhones enzo. Als ik €1300 over heb voor een iPhone betaal ik dat. Wat iemand daar van vindt kan me letterlijk mijn reet roesten. Als iemand 500 miljoen neerlegt voor Ronaldo vind ik dat schromelijk overdreven maar om daar nu een halszaak van te maken, nope. Zo werkt de vrije markt nu eenmaal. Wie dat niet bevalt kan terecht in China, Noord Korea en volgens mij Venezuela en mag daar gaan genieten.
Als een bedrijf (zoals een voetbalclub) een bedrijfsmiddel (zoals een contractspeler) koopt dan moet daar een verdienmodel tegenover staan. Zo'n speler moet omzet generen, in de vorm van merchandising, tv-rechten, CL inkomsten, reclame inkomsten etc.
(Alleen voor die Ali El Zandbak van PSG zit dat anders, die koopt gewoon als consument wat hij persoonlijk toevallig leuk vindt en betaalt daar absurde bedragen voor)
alles kan off-topic
Kleine kanttekening: Het prijzengeld van de CL is de laatste jaren behoorlijk gestegen..Typhone schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:46:
[...]
Dit vind ik een mooie post waarde vrind @Han. Heb ik veel discussies over gehad met collega's de afgelopen tijd. Ja Ajax CL geld en dit en dat. Moet je voor de grap eens opzoeken hoe er gepraat werd over Ajax nadat ze door Real Madrid AFGEDROOGD werden ergens in 2010 of 2011 of wellicht alweer 2012. Ajax kreeg geld en Overmars hield keihard de poot stijf en we kregen een berg middelmaat niet te zuinig: Vd Hoorn, Boerrigter (wie?) dat soort types renden er allemaal rond. Boilesen.
Altijd maar dat gezeur om Ajax heeft geld en geluk uit de CL blablabla. Nee nee, Ajax heeft er keihard voor moeten knokken en geen risico's genomen zo erg dat er zelfs campagnes waren om Overmars onder druk te zetten omdat niemand begreep wat ze aan het doen waren. Toen daar opeens voetbalvisie aan gekoppeld was en Ajax het salarishuis los liet en toesloeg met spelers als Tadic, Blind, Ziyech (contract verbetering), Tagliafico (idem), Vd Beek (idem) toen was iedereen er opeens als de kippen bij om te zeggen dat de CL overal de oorzaak van was. Er is een periode geweest dat Ajax 7 jaar lang geen kampioen is geworden en toch zijn ze er nog. Ook ik behoorde tot de mensen die niks van het beleid van Overmars snapte in de jaren ervoor en vd Sar maar een onbekwame prutser vond.
Check eens even hoeveel geld ze genereren uit social media, reclame, commerciële activiteiten overal. Paar jaar terug werd er hoog van de toren geblazen bij PSV over de Mexicaanse connectie. Iemand recent nog wat over gehoord? Dat dacht ik nu er een Duitse trainer zit. Dat soort leuke marketing en wannabe PR praat is er bij Ajax niet meer inmiddels. Daar wordt op dat gebied ook de tering naar de nering gezet onder leiding van Menno Geelen die er echt wel keen op is. Ook die shirts waar ze mee bezig zijn is allemaal goed uitgekiend en na corona het oude logo terugbrengen is ook een geweldige cashcow voor Ajax.
Even wat (snel geGoogelde) cijfers om het kracht bij te zetten.rickskeg99 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:11:
[...]
Kleine kanttekening: Het prijzengeld van de CL is de laatste jaren behoorlijk gestegen..
Bron cijfers 2014
Bron cijfers 2021
Die startpremie wordt onder andere bepaald door de Europese ranking van de ploeg. Daar komt in dit geval het verschil vandaan. Alle bedragen uiteraard in miljoenen.
| 2014 | 2021 | |
| Startpremie groepsfase | 8,6 | 15,64 |
| Overwinning | 1 | 2,8 |
| Gelijkspel | 0,5 | 1 |
| 8e finale bereiken | 3,5 | 9,6 |
[ Voor 0% gewijzigd door ElPaco op 22-09-2021 12:22 . Reden: @Vos je hebt gelijk, aangepast :) ]
Cijfers voor wedstrijdresultaat staan verkeerd om lijkt me.ElPaco schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:19:
[...]
Even wat (snel geGoogelde) cijfers om het kracht bij te zetten.
Bron cijfers 2014
Bron cijfers 2021
Die startpremie wordt onder andere bepaald door de Europese ranking van de ploeg. Daar komt in dit geval het verschil vandaan. Alle bedragen uiteraard in miljoenen.
2014 2021 Startpremie groepsfase 8,6 15,64 Overwinning 2,8 1 Gelijkspel 1 0,5 8e finale bereiken 3,5 9,6
Klopt, bij deze aangepastVos schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:21:
[...]
Cijfers voor wedstrijdresultaat staan verkeerd om lijkt me.
Dit valt samen met de eerdere discussie die geweest is, zie ook de verschillen zoals aangehaald hier: Napo in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021 - Deel 2"Han schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 22:41:
[...]
Ja niet iedereen is even goed geweest in het spenderen van inkomsten uit Europeese competities en effecten zijn anders geweest maar ook de inkomsten zijn inmiddels significant anders dan in 2014. Dit soort lijstjes zijn leuk voor een initieel overzicht maar nemen cruciale factoren niet mee.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Hangt van nogal wat dingen af he, gaat het om de transferwaarde van de speler?OPSLAGHOND schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:48:
Hoeveel brengt een doelpunt in de CL tegenwoordig eigenlijk op?
En als je de winnende scoort in de finale levert dat allicht meer op dan de 5-1 te scoren in de eerste groepswedstrijd
Krijg je daar specifiek geld voor?OPSLAGHOND schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:48:
Hoeveel brengt een doelpunt in de CL tegenwoordig eigenlijk op?
Dat is indirect, maar jaren geleden was er ook een bedrag per gemaakt doelpunt om aanvallend voetbal te stimuleren.ElPaco schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:14:
[...]
Hangt van nogal wat dingen af he, gaat het om de transferwaarde van de speler?
En als je de winnende scoort in de finale levert dat allicht meer op dan de 5-1 te scoren in de eerste groepswedstrijd
Was eerst wel, volgens mij las ik ergens (wellicht jaren geleden) €10.000 per doelpunt.Typhone schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:25:
[...]Krijg je daar specifiek geld voor?
Spelers zijn ook duurder geworden, salaris is ook hoger geworden. Ik kan nog wel even doorgaan, maar het is zinloos. Alles is namelijk toegenomen, ook bij de concurrentierickskeg99 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:11:
[...]
Kleine kanttekening: Het prijzengeld van de CL is de laatste jaren behoorlijk gestegen..
Even gekeken maar zit wellicht onder een ander kopje verstopt. Is geen specifiek item voor gescoorde goals te vinden.OPSLAGHOND schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:28:
[...]
[...]
Was eerst wel, volgens mij las ik ergens (wellicht jaren geleden) €10.000 per doelpunt.
Het prijzengeld van de CL is harder gestegen dan van de EL. Dit om de grote clubs binnenboord te houden. Kortom Ajax heeft wel meer voordeel van de stijging van prijzengeld en kan daardoor een andere/betere vijver vissen qua spelers.DoeEensGek schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:48:
[...]
Spelers zijn ook duurder geworden, salaris is ook hoger geworden. Ik kan nog wel even doorgaan, maar het is zinloos. Alles is namelijk toegenomen, ook bij de concurrentie.
Daarom is dat punt zeker zinvol...
Daarom is het halen van de CL veel belangrijker dan kampioen worden. Denk dat Ajax liever 10 jaar lang de CL haalt via de voorronden dan 1x per 2 jaar dmv het kampioenschap (dit is enkel de snelste weg)
[ Voor 15% gewijzigd door rickskeg99 op 22-09-2021 15:16 ]
Los van of het waar is, waarom vergelijk je nu de CL met EL? Je punt is gewoon niet zinvol. Het prijzengeld is omhoog gegaan omdat juist de rest ook omhoog is gegaan. (De gehele waarde van voetbal. )rickskeg99 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 15:14:
[...]
Het prijzengeld van de CL is harder gestegen dan van de EL. Dit om de grote clubs binnenboord te houden. Kortom Ajax heeft wel meer voordeel van de stijging van prijzengeld en kan daardoor een andere/betere vijver vissen qua spelers.
Daarom is dat punt zeker zinvol...
Daarom is het halen van de CL veel belangrijker dan kampioen worden. Denk dat Ajax liever 10 jaar lang de CL haalt via de voorronden dan 1x per 2 jaar dmv het kampioenschap (dit is enkel de snelste weg)
Maar ik ga er geen lang betoog van maken. Dit is gewoon weer "zij zijn groot en ik ben klein dat is niet eerlijk".
Dat is een claim die je niet onderbouwd, wat zijn bijvoorbeeld de begrotingen van de clubs in de eredivisie door de jaren heen?DoeEensGek schreef op woensdag 22 september 2021 @ 15:35:
[...]
Los van of het waar is, waarom vergelijk je nu de CL met EL? Je punt is gewoon niet zinvol. Het prijzengeld is omhoog gegaan omdat juist de rest ook omhoog is gegaan. (De gehele waarde van voetbal. )
Dit maak je er toch echt zelf van, zeker door niet onderbouwde statements neer te zetten.Maar ik ga er geen lang betoog van maken. Dit is gewoon weer "zij zijn groot en ik ben klein dat is niet eerlijk".
Als wat input die je kan meenemen

[ Voor 11% gewijzigd door Napo op 22-09-2021 16:18 ]
Omdat Ajax in de CL speelt en dus meer geld binnenharkt en de rest max EL en dus minder binnen krijgt Dus vergelijken is zinvol.... Want je waarde groeit sneller dan de rest en dus betere spelers(wat ook helemaal de verdienste is van Ajax), maar om te zeggen dat Ajax geen voordeel heeft van de hogere prijzengelden in laatste jaren is onzin. Kijk alleen maar naar de huishouding van Ajax. Als daar de CL gelden een paar jaar wegvallen heeft Ajax een heel groot probleem met een voorhoede waar alleen Antony restwaarde heeft( die deen blijft afwachten) en die wel richting de 40 mln p/j(als het niet meer is) gaat qua salaris en afschrijvingDoeEensGek schreef op woensdag 22 september 2021 @ 15:35:
[...]
Los van of het waar is, waarom vergelijk je nu de CL met EL? Je punt is gewoon niet zinvol. Het prijzengeld is omhoog gegaan omdat juist de rest ook omhoog is gegaan. (De gehele waarde van voetbal. )
Maar ik ga er geen lang betoog van maken. Dit is gewoon weer "zij zijn groot en ik ben klein dat is niet eerlijk".
En dat heeft niks te maken calimero gedrag.
Verwijderd
Nu op naar huis om ronde 6 van de eredivisie te aanschouwen, ik laat me verrassen
Geld bepaalt normaal gesproken voor een groot gedeelte de ranglijst... Je eindigt normaal gesproken ongeveer rond de plek van je begroting.Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2021 @ 16:10:
Stel boekhouders.. Gelukkig is de bal rond, elf tegen elf, begint elke wedstrijd met 0-0 en hebben City/PSG nog steeds geen CL gewonnen. Waar Leicester met 'beperkte' financiële middelen het wel gelukt is om beslag te leggen op een PL-titel. Tja.. zeg het maar.
Nu op naar huis om ronde 6 van de eredivisie te aanschouwen, ik laat me verrassen
En daar zijn knock-out wedstrijden anders waarbij je meer afhankelijk bent van bal binnen of buitenkant paal. Maar de usual suspects worden normaal gesproken gewoon kampioen of vormen de eindfase van de CL.
Of wil je zeggen dat bv Telstar kan winnen van Ajax?
1 rode kaart of 2 rode kaarten.
1 penalty.
10-0-0 spelen.
Geluk.
[ Voor 56% gewijzigd door OPSLAGHOND op 22-09-2021 16:19 ]
Je zegt het niet precies verkeerd. Je moet het woord structureel toevoegen. Kan Telstar structureel winnen van Ajax? Nee dat kunnen ze niet. Maar incidenteel (zeg voor de beker) zal ze dat wel lukken. Daarom is de beker met de knock-out zo leuk. Je hebt geen backup plan als grote club, je moet er iedere keer meteen staan.rickskeg99 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 16:16:
[...]
..
Of wil je zeggen dat bv Telstar kan winnen van Ajax?
De voornaamste reden dat ik een zwak heb voor de beker. Veel mensen vinden de eerste rondes maar onzin, maar kan er echt van genieten. Zowat ieder seizoen schakelt een amateurclub of tweede divisionist wel een KKD/Eredivisie club uit. Genieten hoor, ook al was het een tijdje geleden RKC dat PSV de beker uitkegelde.ElPaco schreef op woensdag 22 september 2021 @ 16:18:
[...]
Je zegt het niet precies verkeerd. Je moet het woord structureel toevoegen. Kan Telstar structureel winnen van Ajax? Nee dat kunnen ze niet. Maar incidenteel (zeg voor de beker) zal ze dat wel lukken. Daarom is de beker met de knock-out zo leuk. Je hebt geen backup plan als grote club, je moet er iedere keer meteen staan.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Dat woord had ik inderdaad toe moeten voegen.. En met knock out bedoel ik ook meer de bal binnen/buitenkant paal.ElPaco schreef op woensdag 22 september 2021 @ 16:18:
[...]
Je zegt het niet precies verkeerd. Je moet het woord structureel toevoegen. Kan Telstar structureel winnen van Ajax? Nee dat kunnen ze niet. Maar incidenteel (zeg voor de beker) zal ze dat wel lukken. Daarom is de beker met de knock-out zo leuk. Je hebt geen backup plan als grote club, je moet er iedere keer meteen staan.
En als we de wedstrijden 100x spelenOPSLAGHOND schreef op woensdag 22 september 2021 @ 16:17:
Telstar kan winnen van Ajax.
1 rode kaart of 2 rode kaarten.
1 penalty.
10-0-0 spelen.
Geluk.
Dan wil ik terug komen op het punt wat ik dus het belangrijkste vind en dat is die kwalificaties, voor mijn gevoel worden die door veel Nederlandse clubs nog te veel onderschat. Bijvoorbeeld door niet vroeg genoeg te starten met de voorbereiding of je team op orde te hebben. Je zag dit jaar ook met PSV hoe het kan als je het niet onderschat en op tijd je voorbereiding begint, helaas hadden ze niet het kleine beetje geluk wat je soms nodig hebt. Maar als dit de afgelopen jaren ook was gedaan en het was hun paar keer wel gelukt om het hoofdtoernooi te bereiken dan was het financiële gat tussen hun en Ajax waarschijnlijk ook stukken kleiner geweest. Want dan hadden zij ook dat geld kunnen herinvesteren en grotere kans gehad op nog een keer deelname aan het hoofdtoernooi.
Als we het hebben over het gat tussen Europees spelende ploegen en de ploegen in de Eredivisie die het niet doen, ben ik van mening dat een aantal van die clubs ook wel mogen kijken naar waarom zij allemaal duur betaalde middelmaatse buitenlandse voetballers halen. Het zijn allemaal korte termijn ideeën, waar je nauwelijks verder mee komt en het veel kost. Groei eens organisch in plaats veel geld uit te geven om eens in de zoveel jaren een ticket voor de voorrondes van bijvoorbeeld de Conference League te halen, maar daarbij wel boven je stand te leven.
De uitzondering bevestigt de regel. Als we toch in dat soort termen pratenVerwijderd schreef op woensdag 22 september 2021 @ 16:10:
Stel boekhouders.. Gelukkig is de bal rond, elf tegen elf, begint elke wedstrijd met 0-0 en hebben City/PSG nog steeds geen CL gewonnen. Waar Leicester met 'beperkte' financiële middelen het wel gelukt is om beslag te leggen op een PL-titel. Tja.. zeg het maar.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Nog erger, de snor start..carpebios schreef op woensdag 22 september 2021 @ 18:07:
Max staat weer in de basis.... Het wordt weer billenknijpen.
PSV arriveert in Deventer.
— Rik Elfrink (@RikElfrink) 22 september 2021
Opstelling tegen Go Ahead Eagles:
Drommel - Mwene Ramalho Boscagli Max - Van Ginkel Thomas - Madueke Gakpo Doan - Zahavi pic.twitter.com/dxOe4GORVN
@Maarten_E hou je Bams maar gereed, je zult ze nodig hebben
Ik gooi hem nu aan, dus vanaf nu zou het beter moeten gaan!Napo schreef op woensdag 22 september 2021 @ 18:51:
Wat een ontzettend tragisch begin van de wedstrijd, zo veel traagheid en slordigheid
Maar dat willen ze wel oh zo graag, dus ik vind het raar dat ze nu zo gehandeld hebben. Dat is dan echt weer topclub onwaardig.Typhone schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:27:
[...]
Daar heeft AZ één geluk mee namelijk dat het geen topclub is.
[ Voor 18% gewijzigd door Maarten_E op 22-09-2021 18:54 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Tomorrow is not today!
Misschien denkt Schmidt dan dat hij moe is en is hij bang dat hij er dan uitgehaald wordt?Gynnad schreef op woensdag 22 september 2021 @ 19:01:
Waarom juicht Gakpo eigenlijk niet?
Wisselwerking noemen ze dat volgens mij.Gynnad schreef op woensdag 22 september 2021 @ 19:01:
Waarom juicht Gakpo eigenlijk niet?
Dit topic is gesloten.
![]()
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022
:strip_exif()/f/image/1HkHPxrosMQ2rCQFEIhrGz2V.png?f=user_large)