Götze tegen Small Club en Ajax minuut 88 en 89. Nu Bruma 90+3. Hmm

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Yep, loop achtercarpebios schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:53:
[...]
U loopt achter? Hij is al gepost zelfs.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Meteen volgende week ja. Ik geloof eerst de thuiswedstrijd.Snowdog schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:54:
Nouja, Bruma met een van zn weinig hoogtepuntjes bij PSV, da's toch leuk.
Verder inderdaad wel saaie wedstrijd en zag er niet altijd lekker uit, maja...
Wanneer is de volgende ronde? Gewoon volgende week?
Tomorrow is not today!
Het staat er net andersom op? Eerst uit dan thuis?ElPaco schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:54:
[Afbeelding]
Dus volgende week woensdag thuis tegen Benfica. Week later op de dinsdag uit.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Je hebt helemaal gelijk, heb het aangepast. Duidelijk bedtijd, de wedstrijd was ook vrij slaapverwekkendST10©DE schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 23:19:
[...]
Het staat er net andersom op? Eerst uit dan thuis?
Die teams zijn er niet in de Eredivisie, iedereen wil leuk aanvallend voetballen...Pompi schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:56:
Ik ben wel benieuwd hoe PSV het in de competitie gaat doen tegen clubs die zich helemaal terug trekken en alleen komen voor een punt. Want het strijdplan lijkt veel op snelle omschakeling te leunen, wat begrijpelijk is met hoe snel je buitenspelers zijn. Maar tot nu toe hebben alle tegenstanders moeten komen omdat er voor kwalificatie of een prijs werd gespeeld, bij competitie heb je dat minder.
Nou... Toch méér dan genoeg wedstrijden van Ajax zitten kijken, ook afgelopen seizoen, waarbij de tegenstander alleen maar achterover leunde en Ajax er maar niet/nauwelijks doorheen kwam. Eigenlijk één van de twee tactieken waar Ajax het vaak moeilijk tegen heeft. Óf helemaal de bus parkeren, óf vol gas en met volle passie. Dat laatste dan wel goed uitgevoerd, anders ga je er als tegenstander met boter en suiker in. Alles wat er tussenin zit is meestal kansloos.toolkist schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 00:45:
[...]
Die teams zijn er niet in de Eredivisie, iedereen wil leuk aanvallend voetballen...
[ Voor 27% gewijzigd door Harribo op 11-08-2021 10:26 ]
Ik zie een absoluut catastrofale reeks aankomen!Fleximex schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:54:
Speelt indirect ook mee voor de jacht op plek 6 die 2 plekken in de CL geeft. Want als PSV wint, krijgen zij en niet Benfica de CL bonuspunten en Portugal staat nu op plek 6. Verder vervalt na dit jaar een slecht Nederlands jaar maar ook een goed Portugees jaar, dus je kan dan mooi inlopen.Harribo schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:23:
Zou namelijk zo mooi zijn als we komend seizoen 2 Nederlandse ploegen in de CL hebben.
Voor het geld, status, ervaring etc
Maar ja dat hoef ik de experts hier natuurlijk niet uit te leggen..
Zoals ze gisteren speelden... kansloos en dan moet je het ook niet willen. Wat ze daarvoor lieten zien was een stuk beter. Hopelijk was gisteren een offday en niet iets structureels.Harribo schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:23:
Ik heb nog niet zo'n goed gevoel als ze tegen Benfica moeten. Hoop dat dat onterecht blijkt.
Maar Benfica is vaak een fitte technische ploeg met goede spelers die het ook niet schuwen om de grenzen op te zoeken indien nodig. En allemaal vaak scherp.
Psv moet echt top scherp zijn willen ze überhaupt kans maken vrees ik.
Zou namelijk zo mooi zijn als we komend seizoen 2 Nederlandse ploegen in de CL hebben.
Voor het geld, status, ervaring etc
Maar ja dat hoef ik de experts hier natuurlijk niet uit te leggen..
alles kan off-topic
Portugal is nog wel ver weg hoorPompi schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:27:
[...]
Speelt indirect ook mee voor de jacht op plek 6 die 2 plekken in de CL geeft. Want als PSV wint, krijgen zij en niet Benfica de CL bonuspunten en Portugal staat nu op plek 6. Verder vervalt na dit jaar een slecht Nederlands jaar maar ook een goed Portugees jaar, dus je kan dan mooi inlopen.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Tussen "ons" slechte jaar en "hun" goede jaar. Zit al 7 punten verschil, die vallen dus na dit jaar weg. Plus dus de bonuspunten die PSV kan pakken tegenover Benfica. Dat allemaal opgeteld scheelt veel hoor.Martinusz schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:35:
[...]
Portugal is nog wel ver weg hoorik geloof 10 punten verschil op dit moment.
Denk dat je blij mag zijn als je plek 7 kan koesteren de komende jaren
[ Voor 11% gewijzigd door Pompi op 11-08-2021 11:44 ]
Die graven zichzelf ook lekker in om niet in de val te lopen. Gaat nog een zware dobber worden want gisteren was niet om aan te gluren.Harribo schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:51:
[...]
Nou in-der-daad, ik zit nu 40 minuten te kijken, nu een goal gelukkig. Maar wat een saai potje tot nu toe.
Tegen Benfica moet het wel een tandje hoger.
Bruma... Hoop dat er nu meer geïnteresseerden zijn om te slijten
Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
Ja iets meer gaat er dan naar Ajax. Vanuit de coëfficiënten gezien gaat er voorlopig altijd nog iets meer naar Ajax met de verdeelsleutel maar ik vind zo 1,2,3 geen correcte bronnen.simons schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:52:
Als PSV er uit ligt in de CL, betekent dat Ajax meer reclamegelden ontvangt?
Gunstig, Benfica gaat wel door namelijk.Typhone schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:57:
[...]
Ja iets meer gaat er dan naar Ajax. Vanuit de coëfficiënten gezien gaat er voorlopig altijd nog iets meer naar Ajax met de verdeelsleutel maar ik vind zo 1,2,3 geen correcte bronnen.
Inderdaad daar kan je kort over zijn.
Ja, want kwalificatie voor het miljoenenbal is vergelijkbaar met de JC-schaal zeker?LZ86 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:10:
[...]
Ja, want Ajax zou ook wel even van PSV winnen zeker?
Nee, niet. Derhalve kunnen clubs dus boven zichzelf uitstijgen om zich toch te weten te kwalificeren voor de CL. Zowel bij de spelers van PSV als die van Benfica zal de motivatie er zijn om te winnen. Vooraf voorspellen dat zowel PSV als Benfica zeker wint is vrijwel onmogelijk, zo gigantisch is het verschil ook weer niet.simons schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:16:
[...]
Ja, want kwalificatie voor het miljoenenbal is vergelijkbaar met de JC-schaal zeker?
In mijn ogen is het verschil wel gigantisch.Napo schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:18:
[...]
Vooraf voorspellen dat zowel PSV als Benfica zeker wint is vrijwel onmogelijk, zo gigantisch is het verschil ook weer niet.
oksimons schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:27:
[...]
In mijn ogen is het verschil wel gigantisch.
Ja maar jij hebt er dan ook geen verstand vansimons schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:27:
[...]
In mijn ogen is het verschil wel gigantisch.
Verwijderd
De mediapot voor Nederlandse clubs was in de vorige cyclus ongeveer 2 miljoen euro. Dat zal voor het huidige seizoen niet veel anders zijn.Typhone schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:57:
[...]
Ja iets meer gaat er dan naar Ajax. Vanuit de coëfficiënten gezien gaat er voorlopig altijd nog iets meer naar Ajax met de verdeelsleutel maar ik vind zo 1,2,3 geen correcte bronnen.
Small club die vorige jaar 16 punten boven PSV eindigde, wat is PSV dan ?Fleximex schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:54:
Je weet dat de referentie Small Club over Galatasaray gaat en niet over Ajax?Mark31 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:40:
[...]
Small club die vorige jaar 16 punten boven PSV eindigde, wat is PSV dan ?
Super small club?
Zelfs ik moest even drie keer kijken hoe PSV hier bij betrokken werdNapo schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:41:
[...]
Je weet dat de referentie Small Club over Galatasaray gaat en niet over Ajax?
Als ik het goed begrijp is het dus voor Ajax zelfs beter als PSV wint, want dan krijgt Ajax meer geld dan dat ze anders hadden gekregen. Dus hup iedereen, gewoon voor PSV zijn over minimaal die 2 wedstrijdenVerwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:31:
[...]
De mediapot voor Nederlandse clubs was in de vorige cyclus ongeveer 2 miljoen euro. Dat zal voor het huidige seizoen niet veel anders zijn.
De helft wordt verdeeld obv kampioen of niet en de andere helft op basis van het aantal wedstrijden.
Als PSV en Ajax evenveel wedstrijden spelen in de CL hoofdfase krijgt Ajax 55% en PSV 45%.
Als PSV geen CL groepsfase haalt krijgt het alsnog 10% en Ajax 90%.
Dus als Benfica zich plaatst ten koste van PSV dan krijgt Ajax 35% = 700.000 extra.
Echter als PSV de Portugezen uitschakeld krijgt Ajax één aandeel extra op de 10 jaren coefficient.
Dat is 1.137.000 euro.
Excuses, dacht dat hij het over Ajax had.Napo schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:41:
[...]
Je weet dat de referentie Small Club over Galatasaray gaat en niet over Ajax?
Float like a butterfly, sting like a bee.
alles kan off-topic
Ik zou nog wel zo ver gaan dat Benfica de favoriet is om dit tweeluik te winnen, net zoals dat zou zijn met een wedstrijd tussen Ajax en PSV. Maar inderdaad, op voorhand stellen dat het vrijwel zeker gaat gebeuren dat dan weer niet.Martinusz schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:50:
Benfica, PSV, Ajax dat zit voor mijn gevoel allemaal op hetzelfde niveau.
In ieder geval in geen geval kun je op voorhand al zeggen dat club X sowieso doorgaat.
Mwah, ik hoef Vertonghen en Otamendi niet bij Ajax te zien hoor. Met relatief snelle verdedigers als Martinez en Timber leggen we het al af tegen messcherpe counters, laat staan met de bejaarde en ontzettend trage Otamendi. Ook Vertonghen kan het allemaal niet meer zo goed kan belopen.Mark31 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:44:
[...]
Excuses, dacht dat hij het over Ajax had.
Over Benfica, vind ze niet vloeiend spelen in een 5-3-2 systeem maar ze hebben wel rete goede spelers denk aan Vertonghen,Otamendi,Grimaldo,Weigl, Joa Mario, Pizzi, Seferovic, Rafa Silva.
Dat is niet misselijk, kwa individuele spelers zou je zeggen dat Benfica beter is dan iedere NL club, maar voetballend zijn ze degelijk, maar niet top.
[ Voor 8% gewijzigd door VDS91 op 11-08-2021 13:16 ]
Wij hebben nu 2.2 punten, Portugal dit jaargang 2.333. We zitten dus nog iets onder 17/18, maar we hebben wel een aantal ploegen in de groepsfase van Europese competities zitten.Pompi schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:41:
[...]
Tussen "ons" slechte jaar en "hun" goede jaar. Zit al 7 punten verschil, die vallen dus na dit jaar weg. Plus dus de bonuspunten die PSV kan pakken tegenover Benfica. Dat allemaal opgeteld scheelt veel hoor.
17/18
Portugal: 9.666
Nederland: 2.900
Op dit moment hebben we volgens mij al even veel punten als dat hele jaar heeft.
Verwijderd
Vanaf dit seizoen krijgen de groepswinnaars en nummers twee in de Europa League respectievelijk vier en twee bonuspunten. Normaal gesproken hebben de meeste clubs die dan overwinteren in de Europa League meer coëfficiëntpunten dan de nummer drie of vier van de Champions League.Pompi schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:41:
[...]
Tussen "ons" slechte jaar en "hun" goede jaar. Zit al 7 punten verschil, die vallen dus na dit jaar weg. Plus dus de bonuspunten die PSV kan pakken tegenover Benfica. Dat allemaal opgeteld scheelt veel hoor.
De Portugezen hebben al minimaal vier clubs in de groepsfase.ElPaco schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:41:
[...]
Wij hebben nu 2.2 punten, Portugal dit jaargang 2.333. We zitten dus nog iets onder 17/18, maar we hebben wel een aantal ploegen in de groepsfase van Europese competities zitten.
1
2
3
4
5
6
7
8
| Real Madrid Barcelona Juventus Manchester United Paris Saint-Germain Liverpool Sevilla Borussia Dortmund |
[ Voor 4% gewijzigd door Typhone op 11-08-2021 15:39 ]
De enige hoop is dat je net bij die club in de poule zit die extreem tegenvalt. Iedere CL editie is die er welTyphone schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:38:
Overwinteren wordt wel een dingetje dit jaar met de extreem sterke pot 1 en pot 2.
Pot 2:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 Real Madrid Barcelona Juventus Manchester United Paris Saint-Germain Liverpool Sevilla Borussia Dortmund
Dat is een CL an sich.
XXXVI
Kun je toch een weekje Messi voor laten meedoen.Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:31:
[...]
Dus als Benfica zich plaatst ten koste van PSV dan krijgt Ajax 35% = 700.000 extra.
Verwijderd
Dat zeiden bij Atalanta begin vorig seizoen ook.ephymerous schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:56:
De enige hoop is dat je net bij die club in de poule zit die extreem tegenvalt. Iedere CL editie is die er wel
Pot 1 is de oude 2 met Lille,Sporting,Villareal etc .Typhone schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:38:
Overwinteren wordt wel een dingetje dit jaar met de extreem sterke pot 1 en pot 2.
Pot 2:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 Real Madrid Barcelona Juventus Manchester United Paris Saint-Germain Liverpool Sevilla Borussia Dortmund
Dat is een CL an sich.
Verwijderd
Ajax zit in pot 3.Mark31 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:16:
[...]
Pot 1 is de oude 2 met Lille,Sporting,Villareal etc .
Stel je loot Sporting een uit 3 en een kleine uit 4, dan is het mogelijk.
[ Voor 15% gewijzigd door Mark31 op 11-08-2021 16:19 ]
Zou het niet gunstiger zijn om Lille OSC te lotenMark31 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:19:
Voorbeeld.
Sporting( pot 1)
Dortmund (pot 2)
Ajax
Winnaar malmo/ferencvaros
Verwijderd
Niet onmogelijk, maar wel onwaarschijnlijk met vijf Spaanse en vier Engelse clubs in pot 1 en pot 2.Mark31 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:19:
Voorbeeld.
Sporting( pot 1)
Dortmund (pot 2)
Ajax
Winnaar malmo/ferencvaros
Alleen kut als je die club zelf bent natuurlijkephymerous schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:56:
[...]
De enige hoop is dat je net bij die club in de poule zit die extreem tegenvalt. Iedere CL editie is die er wel
[ Voor 8% gewijzigd door Typhone op 11-08-2021 16:30 ]
Ach een sterke groep biedt ook kansen voor Ajax. Voetballen tegen een (betere) ploeg die ook voetbalt ligt Ajax over het algemeen wel. Niet dat de kansen enorm zijn, maar een stuntje en derde worden is natuurlijk wel mogelijk.Typhone schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:29:
[...]
Alleen kut als je die club zelf bent natuurlijk
@Mark31
Doe uit pot 1 maar Lille OSC again
Zal nooit gebeuren maar wat mij betreft mag die beschermde status eraf voor clubs die zich direct geplaatst hebben. Dan maar een poule met Real Madrid, Barcelona, pot 3 en pot 4.Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:23:
[...]
Niet onmogelijk, maar wel onwaarschijnlijk met vijf Spaanse en vier Engelse clubs in pot 1 en pot 2.
Verwijderd
Dat zal wel ten koste van de CL inkomsten gaan. Grofweg 90% van alle Europese media-rechten wordt betaald door TV stations uit de grote voetballanden.PolarBear schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:11:
Zal nooit gebeuren maar wat mij betreft mag die beschermde status eraf voor clubs die zich direct geplaatst hebben. Dan maar een poule met Real Madrid, Barcelona, pot 3 en pot 4.
Welke beschermde status? De pot rankings of dat clubs uit hetzelfde land niet in de poule fase bij elkaar mogen zitten.PolarBear schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:11:
Zal nooit gebeuren maar wat mij betreft mag die beschermde status eraf voor clubs die zich direct geplaatst hebben. Dan maar een poule met Real Madrid, Barcelona, pot 3 en pot 4.
Nou de potten zijn nog tot daar aan toe, maar dat 2 clubs uit hetzelfde land elkaar niet tegen mogen komen in de poule fase (en volgens mij ook de eerste knockout ronde) maakt het aantal mogelijke combinaties wel een stuk kleiner.Pompi schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:35:
[...]
Welke beschermde status? De pot rankings of dat clubs uit hetzelfde land niet in de poule fase bij elkaar mogen zitten.
Dat scheelt zeker, nu zaak voor PSV om deze gouden kans te verzilveren.Mark31 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:54:
Geen Seferovic, Vertonghen en Darwin bij Benfica vs PSV.
Zit PSV wel heel erg mee.
Ze hebben wel Yaremchuk gehaald, dus die zal spelen ipv Seferovic.
Blijven er natuurlijk nog genoeg goede spelers staan.Mark31 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:54:
[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 12-08-2021 11:26 ]
Ik hoor gejuich in Barcelona, volgens vi.nl schijnt Benfica de overbodige (en te dure) Umtiti op de korrel te hebben.. Benieuwd of die "uit sportieve" overwegingen in beweging te krijgen is ipv de rit uitzitten en salaris vangen.Mark31 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:54:
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Mag het eigenlijk toch wel hopen, ze hebben vorige week al zoveel kansen laten liggen. Hoewel ze in de 2e helft nog niet eens echt mogen klagen met 2-2.Pompi schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:27:
Gaat Vitesse het vanavond halen? Ik vind dat ze het aan hun stand en grootspraak wel verplicht zijn, want anders is het wel een erg grote schande. Tannane is gelukkig niet mee want die zou alleen maar voor zichzelf voetballen.
Pot 1 is niet bepaald extreem sterk, met (met alle respect) Sporting Portugal, Lille en in mindere (meerdere?) mate Villareal.Typhone schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:38:
Pot 2:
code:
Dat is een CL an sich.
In Italië wordt een mondeling akkoord gemeld tussen PSV en Inter over de verkoop van Denzel Dumfries. Goed gebruik is dat we dit ook vanuit Nederlands perspectief checken. Later meer.
— Rik Elfrink (@RikElfrink) 12 augustus 2021
Ik ben wel tevreden met die bedragen. Het is meer dan we er voor het EK zouden krijgen en het lijkt er op dat de selectie niet meteen heel veel slechter is geworden. John de Jong is helaas nog geen Marc Overmars, hoewel hij wel goede deals heeft geregeld de afgelopen 2 jaarFleximex schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:06:
Er wordt gesproken over 12,5 miljoen en met bonussen 15 miljoen. Zat zelf meer te hopen op minimaal 15 miljoen en met bonussen 20 miljoen. Maar voor een back is het alsnog niet verkeerd.
Verwijderd
Malen, Rosario, Dumfries, Lozano. Dat zijn allemaal Raiola's deals.ElPaco schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:25:
[...]
John de Jong is helaas nog geen Marc Overmars, hoewel hij wel goede deals heeft geregeld de afgelopen 2 jaar
bron: https://www.telegraaf.nl/...-rode-kaart-in-eredivisieOp de bijeenkomst op de KNVB Campus legde Van Egmond de nadruk op één belangrijke spelregelwijziging: hands. „Het is een uitdaging om het uit te leggen, want een jaar geleden vonden de wereldvoetbalbond FIFA en Europese voetbalbond UEFA dat er bij hands vaker voor een strafschop moest worden gefloten. Dat leverde zo veel weerstand op, dat het weer werd aangepast. In Nederland hadden we die draai al na de winterstop gemaakt. Nu is het in de regel opgenomen dat het géén penalty is als de bal op een arm of een hand komt, waarvan de positie is te rechtvaardigen. We halen echt niet elke discussie weg, maar de instructie is wel dat er minder snel strafschoppen worden gegeven.”
En ook in aanvallend opzicht verandert er iets. „De afgelopen jaren werden alle doelpunten, waaraan voorafgaand hands werd gemaakt, afgekeurd. Dat was helder en blijft zo als degene die de overtreding begaat zélf scoort. Maar een treffer hoeft niét meer te worden geannuleerd als er in de aanval onbewust of niet-strafbaar hands wordt gemaakt door degene die een ander laat scoren. Die doelpunten werden wel afgekeurd. Maar vanaf nu dus niet meer.” Begrijpt u het nog? De scheidsrechters wel.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Wat tragischgws24 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:22:
Gezien de vele discussies over wel/niet hands afgelopen seizoen, even de uitleg van de scheidsrechterbaas over de regel voor komend seizoen (eigenlijk zoals die vanaf de winterstop werd gehanteerd in de ED):
[...]
bron: https://www.telegraaf.nl/...-rode-kaart-in-eredivisie
Heerlijke regels waar je als scheidsrechter en VAR effectief nooit iets fout kan doen. Waarom maken ze niet alle regels op zo'n manier. Het is geen buitenspel als de positie is te rechtvaardigen, een tackle is geen rode kaart waar als die is te rechtvaardigenwaarvan de positie is te rechtvaardigen
Verwijderd
Wie zijn 'die gasten' en waar zie jij al die uitzonderingen?toolkist schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:49:
Hoera weer een uitzondering erbij (al is die in NL dus al een paar maanden actief...
Die gasten snappen echt niet waar ze mee bezig zijn. Niemand zit te wachten op regels met 86 uitzonderingen die ook nog eens per persoon verschillend uitgelegd kunnen worden.
Ik neem aan dat de Jong er wel invloed op heeft vanuit PSV, zou niet best zijn anders..Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:58:
[...]
Malen, Rosario, Dumfries, Lozano. Dat zijn allemaal Raiola's deals.
Uiteindelijk de IFAB.Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:02:
[...]
Wie zijn 'die gasten' en waar zie jij al die uitzonderingen?
Het is strafbaar hands als de speler
- de bal opzettelijk raakt met zijn hand of arm
- de bal met hand / arm raakt als deze het lichaam op onnatuurlijke wijze groter maak
- scoort in het doel van de tegenstander rechtstreeks vanaf de hand of arm
Pas gewoon de straf aan... Een penalty is veelste vaak te zwaar gestraft. Als de straf gewoon wat lichter en passender is accepteren we het veel makkelijker.toolkist schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:49:
Hoera weer een uitzondering erbij (al is die in NL dus al een paar maanden actief...
Die gasten snappen echt niet waar ze mee bezig zijn. Niemand zit te wachten op regels met 86 uitzonderingen die ook nog eens per persoon verschillend uitgelegd kunnen worden.
Verwijderd
Oh, ik dacht dat je over meer uitzonderingen op de handsregel had.toolkist schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:45:
[...]
Uiteindelijk de IFAB.
En je bent er niet mbt hands, er is nog veel meer lees de spelregels maar eens.
Ipv gewoon hands = hands, klaar.
Iemand buitenspel = buitenspel, klaar.
Natrappen = rood, klaar.
Zou het zoveel aangenamer en vooral begrijpelijker maken.
Een stuk eenduidiger dan de vrijheid voor interpretatie laten waardoor de ene wedstrijd een bepaalde "handsbal" wel een strafschop oplevert en in de andere weer niet. Net zoals er sinds afgelopen seizoen er kracht achter natrappen moet zitten om een rode kaart waard te zijn.Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:56:
[...]
Prima, dan ik schiet ik de volgende keer de bal per ongeluk tegen jouw armen aan voor strafschop nummer 7.
[ Voor 13% gewijzigd door Napo op 12-08-2021 19:03 ]
Yep, prima. Liever dan dit grijze gedoe wat er nu is. Evt mag je 1 uitzondering maken, maar al liever niet.Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:56:
[...]
Oh, ik dacht dat je over meer uitzonderingen op de handsregel had.
Gewoon hands = hands, klaar?
Prima, dan ik schiet ik de volgende keer de bal per ongeluk tegen jouw armen aan voor strafschop nummer 7.
Buitenspel helder, geen geneuzel meer over wel of niet meedoen, nieuwe situatie etc. Die luie donder zorgt er zelf maar voor dat hij op tijd terug is. Gewoon zoals het tot ca 30 jaar geleden was, staat er iemand buitenspel dan is het fout.toolkist schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:45:
[...]
Uiteindelijk de IFAB.
En je bent er niet mbt hands, er is nog veel meer lees de spelregels maar eens.
Ipv gewoon hands = hands, klaar.
Iemand buitenspel = buitenspel, klaar.
Natrappen = rood, klaar.
Zou het zoveel aangenamer en vooral begrijpelijker maken.
alles kan off-topic
Alsjeblieft niet altijd een strafschop, dan gaat het op de shoot-regel van hockey van vroeger lijken.toolkist schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:06:
[...]
Yep, prima. Liever dan dit grijze gedoe wat er nu is. Evt mag je 1 uitzondering maken, maar al liever niet.
Bal naar hand =indirecte vrije trap (ook in 16)
Hand naar bal = direct/penalty
Maar liever dus altijd een penalty dan wat we nu hebben.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dit ga je niet kunnen voorkomen tenzij je regels gaat implementeren waarbij een speler max X seconde de bal bij zich mag houden. Wat dat betreft kan je beter winst behalen door weggooien van ballen, voor de bal staan bij een vrije trap of het vertragen van een ingooien te bestraffen.DeKever schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 20:03:
[...]
Verder mag het tijdrekken ook wel eens serieus aangepakt worden. Tadic die "de wedstrijd uitspeelt" bij de hoekvlag mag wat mij betreft verleden tijd zijn.
[ Voor 16% gewijzigd door Maarten_E op 12-08-2021 20:19 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Willem IIMaarten_E schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 20:14:
[Afbeelding]
Edit: Wie is de volgende tegenstander van Feyenoord eigenlijk?
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Was dat niet iets van het zomerterras ofzo.Typhone schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 20:23:
Wat is die jungle achter de goal bij Feyenoord onder het uitvak?
[ Voor 9% gewijzigd door RenaldoN op 12-08-2021 20:27 ]
Technisch correct, het beste correct dat er is.
[ Voor 33% gewijzigd door Maarten_E op 12-08-2021 20:35 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq