Wat een goal!!
En dan te denken dat er flink wat mensen waren (ik incluis) die hadden verwacht dat FC Luzern andere koek zou zijn dan FC Drita...
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Blijkbaar wilden ze gewoon niet, zo te zien kunnen ze het prima!Quad schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 20:31:
Willen ze niet scoren of kunnen ze het niet?
2 mega kansen in korte tijd.
Loopt wel los verder natuurlijk, Feyenoord speelt een prima pot.
Is het toch ookMaarten_E schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 20:35:
En dan te denken dat er flink wat mensen waren (ik incluis) die hadden verwacht dat FC Luzern andere koek zou zijn dan FC Drita...
Wat is er aan de hand met het veld? Normaal een biljartlaken en nu zie je overal al plagen liggen
Ai, te snel op een speler geleund die de afgelopen jaren nauwelijks gespeeld heeft. Hopelijk is hij er voor Feyenoord niet te lang uit
Jahanbanks heeft in 1 wedstrijd al bijna de helft van de productie die Berghuis in Europa namens Feyenoord had. 27 wedstrijden 5 goals.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Was afgelopen zondag ook. Gras ligt er echt niet goed bij.Pompi schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 20:40:
Wat is er aan de hand met het veld? Normaal een biljartlaken en nu zie je overal al plagen liggen
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Feyenoord was en is nu zeer zeker van voortzetting van de Europese campagne, hopelijk weet Vitesse hetzelfde te realiseren.
Volgens mij volgt hierna nog een tweeluik in de play-off ronde, zowel voor Feyenoord als Vitesse. Verliezen = exit.Napo schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 20:51:
Feyenoord was en is nu zeer zeker van voortzetting van de Europese campagne, hopelijk weet Vitesse hetzelfde te realiseren.
Edit: Ik lees het verkeerde, ze krijgen nu inderdaad nog 2 wedstrijden Europees, in dat opzicht gaat de Europese campagne verder ja.
[ Voor 16% gewijzigd door ElPaco op 12-08-2021 20:57 ]
De kwaliteit van de uitzending van Vitesse is overigens om te huilen, hopelijk is de buitenspelgoal een goede waarschuwing
Zit echt wel te genieten van Feyenoord hoe ze spelen.
Zeg dat wel, lijkt een 720p webcam van Trust die men in bulk gekocht heeft.Napo schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:01:
De kwaliteit van de uitzending van Vitesse is overigens om te huilen, hopelijk is de buitenspelgoal een goede waarschuwing
Edit: Schijnbaar hebben een aantal Ieren bij de heenwedstrijd Vitesse shirts gekocht en zijn zo in de tweede helft het Gelredome binnengekomen. Ook een mooi kroegverhaal voor over een aantal jaar.
[ Voor 24% gewijzigd door Maarten_E op 12-08-2021 21:09 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Wel een grappig verhaal inderdaad: https://www.dundalkfc.com/sorry-we-are-late-arnhem-away/Maarten_E schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:05:
[...]
Zeg dat wel, lijkt een 720p webcam van Trust die men in bulk gekocht heeft.
Edit: Schijnbaar hebben een aantal Ieren bij de heenwedstrijd Vitesse shirts gekocht en zijn zo in de tweede helft het Gelredome binnengekomen. Ook een mooi kroegverhaal voor over een aantal jaar.
Kwaliteit is afgesteld op de kwaliteit van de wedstrijd. Mijn god wat is Vitesse slecht.Napo schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:01:
Ja dit lijkt helemaal nergens op inderdaad.
Vitesse goal, maar vraag niet hoe.
:strip_exif()/f/image/1HkHPxrosMQ2rCQFEIhrGz2V.png?f=user_large)
Vitesse staat voor! Draak van een wedstrijd, draak van een goal, draak van een videoverbinding, maar wat maakt het uit als ze voor staan?
Hopelijk houden ze dit vast/lopen ze nu uit.
Hopelijk houden ze dit vast/lopen ze nu uit.
Frommelgoal, die tellen dubbel toch?
Het scheelde weinig of ze hadden hem wel dubbel kunnen tellen.ParaDroid2 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:28:
Frommelgoal, die tellen dubbel toch?
:strip_exif()/f/image/1HkHPxrosMQ2rCQFEIhrGz2V.png?f=user_large)
Mooie 0-2 Vitesse. Goeie week voor de Nederlandse clubs zo!
Edit: Zit AZ rechtstreeks in de poulefase EL? Heb hun nog niet zien spelen.
[ Voor 14% gewijzigd door Maarten_E op 12-08-2021 21:38 ]
Lekker, ze spelen vrij slecht, maar misschien dat ze net als Feyenoord de weg omhoog gaan vinden vanaf de volgende wedstrijd. Inderdaad lekker weekje zo!
Is bekend tegen wie Vitesse en Feyenoord moeten in de volgende ronde?
Vitesse (mochten ze winnen) tegen Anderlecht en Feyenoord tegen Elfsborg.Deadsy schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:40:
Is bekend tegen wie Vitesse en Feyenoord moeten in de volgende ronde?
Feyenoord speelt zoals Berghuis vorig jaar zei te willen spelen. Best wel grappig.
Nicolas approves.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Martínez likes.snmght schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:53:
Nicolas approves.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Dat wordt voor Vitesse wel een hele lastige klus, Feyenoord moet dat gewoon winnen.yoris schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:46:
[...]
Vitesse (mochten ze winnen) tegen Anderlecht en Feyenoord tegen Elfsborg.
https://www.transfermarkt...as/startseite/verein/1101
[ Voor 11% gewijzigd door Exocet op 12-08-2021 22:06 ]
Anderlecht heeft deze zomer flink ingeleverd geloof ik.Exocet schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 22:01:
[...]
Dat wordt voor Vitesse wel een hele lastige klus, Feyenoord moet dat gewoon winnen.
Hebben na 3 wedstrijden pas 4 punten, enige voordeel dat ze hebben is dat ze al verder zijn
Zit even op de site van de UEFA naar de deelnemers van de Conference League te kijken.
Wil deze twee tegen elkaar zien graag:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/R1ux8m2XxeWStEJVeO23qQbX.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/R1ux8m2XxeWStEJVeO23qQbX.jpg?f=user_large)
Even snel een weddenschap afsluiten op winst voor Hibernians...Maarten_E schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 22:05:
Zit even op de site van de UEFA naar de deelnemers van de Conference League te kijken.
[Afbeelding]
Of is dit 1 tegen 11 😁
AZ mag 19 en 26 augustus in de play-offs van de EL tegen de winnaar van Jablonec/CelticMaarten_E schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:37:
Zit AZ rechtstreeks in de poulefase EL? Heb hun nog niet zien spelen.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik acht Vitesse ook niet kansloos.Deadsy schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 22:05:
[...]
Anderlecht heeft deze zomer flink ingeleverd geloof ik.
Hebben na 3 wedstrijden pas 4 punten, enige voordeel dat ze hebben is dat ze al verder zijn
Moeten ze nu wel verder komen. Ze prutsen wat af nu.
Vooral die keeper Schubert van Vitesse.... Wat een grabbelaar, zou je als medespeler toch doodnerveus van worden....
Misschien willen ze Pasveer terugHarribo schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 22:13:
[...]
Ik acht Vitesse ook niet kansloos.
Moeten ze nu wel verder komen. Ze prutsen wat af nu.
Vooral die keeper Schubert van Vitesse.... Wat een grabbelaar, zou je als medespeler toch doodnerveus van worden....
Pingel voor Dundalk, oops.
Niet terecht imo.
Shit, 1-2.
Niet terecht imo.
Shit, 1-2.
:strip_exif()/f/image/6S2lCe8aIvk91BOS16X4qrQc.png?f=user_large)
[ Voor 80% gewijzigd door Maarten_E op 12-08-2021 22:27 ]
Probeer je Vitesse er nu uit te jinxen?Deadsy schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 22:26:
Aan de ene kant wil ik zeggen dat we tot nu toe toch aardig wat punten hebben binnen gehaald.
Maar ik heb het gevoel dat overwinningen in de conference league minder opleveren dan overwinningen in de EL.
Vitesse moet zich niet laten opfokken. Niet nodig, eigen spel spelen
Met zo'n keeper zou ik me pas 5 minuten na het laatste fluitsignaal veilig voelen. Normaal zou ik zeggen tik die bal lekker 10 minuten rond en klaar, maar jeetje wat is die keeper onbetrouwbaar.Harribo schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 22:35:
Vitesse moet zich niet laten opfokken. Niet nodig, eigen spel spelen
Hij is er nog maar pas, veerkrachtig kan ie misschien wel zijn.ElPaco schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 22:37:
[...]
Met zo'n keeper zou ik me pas 5 minuten na het laatste fluitsignaal veilig voelen. Normaal zou ik zeggen tik die bal lekker 10 minuten rond en klaar, maar jeetje wat is die keeper onbetrouwbaar.
Nu doet hij het wel even goed.ElPaco schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 22:37:
[...]
Met zo'n keeper zou ik me pas 5 minuten na het laatste fluitsignaal veilig voelen. Normaal zou ik zeggen tik die bal lekker 10 minuten rond en klaar, maar jeetje wat is die keeper onbetrouwbaar.
Deze had hij gelukkig. En slechter zal het niet worden, dus wat dat betreftExocet schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 22:40:
[...]
Hij is er nog maar pas, veerkrachtig kan ie misschien wel zijn.
Tjonge wat speelt dat Vitesse ook matig zeg.
Ze mogen niet klagen als ze door komen
Ze mogen niet klagen als ze door komen
Pfoooeh hoe ging die kans van Dundalk er niet in.
Edit: Heeft Schubert de gravitatiefunctie van zijn handschoenen aangezet? Opeens komen alle ballen tegen zijn handen.
Vitesse tegen Anderlecht, mooizo!
Edit: Heeft Schubert de gravitatiefunctie van zijn handschoenen aangezet? Opeens komen alle ballen tegen zijn handen.
Vitesse tegen Anderlecht, mooizo!
[ Voor 65% gewijzigd door Maarten_E op 12-08-2021 22:51 ]
Schubert keept opeens goed.Maarten_E schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 22:46:
Pfoooeh hoe ging die kans van Dundalk er niet in.
Dat Dundalk is matig maar oh wat zijn die Ierse spelers fit zeg. Ook een kwaliteit.
Leuk dat Vitesse nog mee doet
Nou, 10 Europese duels voor Nederland en alles door, vrij bijzonder! Laten we hopen dat Vitesse net als Feyenoord even in moest komen en dat ze komende ronde net zoals Feyenoord nu gaan spelen.
Sowieso Europees 8W/2G/0V is knap.
Feyenoord moet zich nu niet al zeker wanen van groepsfase.
Dat Luzern bakt er ook momenteel niks van in de eigen competitie, 1 punt uit 3 wedstrijden.
Elfsborgs daarentegen doet goed mee in de eigen competitie en zijn statisch gezien niet veel slechter dan Malmö, wat het Europees niet slecht doet nu (winst Glasgow Rangers).
Voor Vitesse liggen er kansen maar iets beter spelen dan vandaag lijkt me wel nodig
Dat Luzern bakt er ook momenteel niks van in de eigen competitie, 1 punt uit 3 wedstrijden.
Elfsborgs daarentegen doet goed mee in de eigen competitie en zijn statisch gezien niet veel slechter dan Malmö, wat het Europees niet slecht doet nu (winst Glasgow Rangers).
Voor Vitesse liggen er kansen maar iets beter spelen dan vandaag lijkt me wel nodig
[ Voor 14% gewijzigd door Harribo op 12-08-2021 22:58 ]
Ja, is weleens slechter geweest. Wel is het zo dat er nu een lager niveau bij is gekomen, wat winnen natuurlijk makkelijker maakt. Dat moeten we niet vergeten.ElPaco schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 22:52:
Nou, 10 Europese duels voor Nederland en alles door, vrij bijzonder! Laten we hopen dat Vitesse net als Feyenoord even in moest komen en dat ze komende ronde net zoals Feyenoord nu gaan spelen.
Tomorrow is not today!
En dan ook nog met moeite.Sydney08 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 23:02:
[...]
Ja, is weleens slechter geweest. Wel is het zo dat er nu een lager niveau bij is gekomen, wat winnen natuurlijk makkelijker maakt. Dat moeten we niet vergeten.
Vooralsnog bleken de op papier makkelijkste tegenstanders de moeilijkste te zijn. Maar het niveau is wel wat gezakt ja.Sydney08 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 23:02:
[...]
Ja, is weleens slechter geweest. Wel is het zo dat er nu een lager niveau bij is gekomen, wat winnen natuurlijk makkelijker maakt. Dat moeten we niet vergeten.
Benieuwd hoe het volgende week gaat, dan staat er veel op het spel; 1x CL groepsfase, 1x EL groepsfase en 2x ConfL groepsfase. Worst case wordt dat 1x EL en 1x ConfL.
Verwijderd
Seizoen 2010/11. Zes clubs in Europa. Fc Twente, Ajax, PSV, Feyenoord, AZ en Utrecht. Vijf in de voorronde. Alleen Feyenoord viel af na een nederlaag in de play-offs EL bij Gent.ElPaco schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 22:52:
Het beste seizoen in punten voor de landencoefficient waren de voorronden van 2019/20. 12x winst 8x gelijk 2 nederlagen en Ajax als enige naar de groepsfase CL.
Zo heel vaak komt het dus niet voor, precies mijn punt. Dit seizoen kunnen we dus uitkomen op 16x winst en 2x gelijk (een mens mag toch dromen).Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 07:24:
[...]
Seizoen 2010/11. Zes clubs in Europa. Fc Twente, Ajax, PSV, Feyenoord, AZ en Utrecht. Vijf in de voorronde. Alleen Feyenoord viel af na een nederlaag in de play-offs EL bij Gent.
Het beste seizoen in punten voor de landencoefficient waren de voorronden van 2019/20. 12x winst 8x gelijk 2 nederlagen en Ajax als enige naar de groepsfase CL.
Start Eredivisie 2021/2022
Vanavond start de Eredivisie weer zoals de meeste hier wel zullen weten. Samen met @Lekkerboeie86 en @Qu3st organiseren we al enkele jaren een leuke en gezellige voetbalpool hier op Tweakers. Met wekelijkse updates van de speelrondes en regelmatig terugkerende discussies bij opmerkelijke uitslagen.Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022
We kunnen velen van jullie persoonlijk uitnodigen maar zien dat het aantal deelnemers gestaag stijgt. Dit jaar is er voor het eerst met behulp van Tweakers (thanks @Lekkerboeie86 en @Moonsugar) wekelijks een Hero abonnement te winnen voor de weekwinnaar. Nog bruter is het 'beruchte' schaaltje achter je naam wat aanduidt dat je een keer "King of the Hill" bent geweest.
De insluitingstermijn sluit maandag aanstaande. Vanaf dan worden geen nieuwe spelers meer toegelaten in de pool. Zorg dat je erbij bent. Deelname is geheel gratis maar de eeuwige roem is goud waard!
Kort samengevat wat de voetbalpool inhoudt:
- Wekelijkse statistieken en grappige feitjes
- Reminders voor het voorspellen mocht je dat vergeten zijn
- Plezier tussen al het voetbalgeweld door
- Clubvoorkeuren vormen hier geen belemmering
- Organisatie door een joint venture van Ajax & Feyenoord wat in zeer goede harmonie gaat
Klein punt van aandacht
Mocht je nou deelnemen aan de pool en compleet het punt 'plezier' missen en andere clubs belachelijk maken dan ga je er zonder pardon uit. Disrespect naar andere clubs en dito opmerkingen worden in de pool met een zero tolerance beleid gehanteerd en @Lekkerboeie86 haalt je zonder problemen eruit. Je bent dan in elk geval voor dit jaar niet meer welkom. We houden het gezellig en leuk en dat gaat met het goed gemêleerde gezelschap wat we hebben de laatste jaren eigenlijk meer dan perfect zonder überhaupt een enkel incident!!Winnaars vorige jaargangen
2016-2017 -> @Lekkerboeie862017-2018 -> @jeroenvdnberg
2018-2019 -> @Verwijderd
2019-2020 -> @Qu3st
2020-2021 -> @MarkH69
Het overzicht van de te spelen wedstrijden laat ik traditiegetrouw over aan @Hackus
Verwijderd
Volledige bezetting in de play-off ronde komt net zo vaak voor als een landstitel van PSV.ElPaco schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 07:44:
[...]
Zo heel vaak komt het dus niet voor, precies mijn punt.
Op naam lijkt mij dit de sterkste tegenstand in al die seizoenen. Anderlecht, Benfica, Celtic en Elfsborg.
Eredivisie speelronde 1
vrijdag 20u
Go Ahead Eagles v sc Heerenveen
-
zaterdag 16:30u
RKC Waalwijk v AZ
18:45u
Heracles v PSV
20u
Fortuna Sittard v FC Twente
21u
Ajax v N.E.C.
-
zondag 12:15u
SC Cambuur v FC Groningen
14:30u
FC Utrecht v Sparta
PEC Zwolle v Vitesse
16:45u
Willem II v Feyenoord
Enjoy
vrijdag 20u
Go Ahead Eagles v sc Heerenveen
-
RKC Waalwijk v AZ
Heracles v PSV
20u
21u
Ajax v N.E.C.
-
FC Utrecht v Sparta
PEC Zwolle v Vitesse
Willem II v Feyenoord
Enjoy

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 13-08-2021 09:24 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ik denk niet dat er één Feyenoorder te vinden is die in die waan leeft.Harribo schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 22:56:
Feyenoord moet zich nu niet al zeker wanen van groepsfase.
Fijn dat het relatief goed gaat in Europa! Ik vind het wel wat hebben die voorrondes hoor. Vooropgesteld ben ik blij dat we ze nu niet hoeven te spelen maar het is als fan wel retespannend omdat deze wedstrijden echt ergens om gaan voor/vroeg in het seizoen. Ik leefde daar altijd wel erg naar toe.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Het is dat het afbreukrisico zo groot is maar ik zie Ajax ook graag een voorronde spelen. Je ziet toch dat PSV net een stapje verder is dan Ajax in de voorbereiding (buiten alle fitheid, spelers die interlands hadden etc).snmght schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:44:
[...]
Ik denk niet dat er een Feyenoorder te vinden is die in die waan leeft.
Fijn dat het relatief goed gaat in Europa! Ik vind het wel wat hebben die voorrondes hoor. Vooropgesteld ben ik blij dat we ze nu niet hoeven te spelen maar het is als fan wel retespannend omdat deze wedstrijden echt ergens om gaan voor/vroeg in het seizoen. Ik leefde daar altijd wel erg naar toe.
De helft van de keren de afgelopen 20 jaar? Voor mijn gevoel sneuvelen de 1e ploegen doorgaans ruim voor de play-off rondes (Zoals Willem II vorig jaar).Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:19:
[...]
Volledige bezetting in de play-off ronde komt net zo vaak voor als een landstitel van PSV.
Op naam lijkt mij dit de sterkste tegenstand in al die seizoenen. Anderlecht, Benfica, Celtic en Elfsborg.
@snmght je plaatje is anders! Dat wordt weer wennen
[ Voor 6% gewijzigd door ElPaco op 13-08-2021 09:58 ]
Vergeet Go Ahead Eagles niet in 2015/16. Dankzij hun prestigieuse fairplay een ticket voor de Europa league weten te bemachtigen terwijl ze in de eerste divisie speelde.ElPaco schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:57:
[...]
Voor mijn gevoel sneuvelen de 1e ploegen doorgaans ruim voor de play-off rondes
Goede oude tijden waren dat
Verwijderd
De opzet met een play-off ronde voor de Europa League bestaat pas sinds 2009/10.ElPaco schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:57:
[...]
De helft van de keren de afgelopen 20 jaar?
In de seizoenen daarvoor met een groepsfase zaten slechts twee voorronden waar Nederlands clubs geen last van hadden.
De voorrondes kan je eigenlijk alleen maar verliezen. Stel PSV was gestruikeld over de laatste tegenstander. Dan deugde er helemaal niets van het elftal. Ok, als ze Benfica uitschakelen dan hebben ze een aansprekende prestatie geleverd. De kans is veel groter dat ze eruit vliegen en dan is de tendens zo maar weer, leuk maar een maatje te klein etc.
Feyenoord heeft twee goede potjes gespeeld tegen een naïeve tegenstander. Als ze het spel moeten maken wil ik het nog wel eens zien. Ik moet toegeven dat Feyenoord wel een (media)boost heeft gekregen van twee keer 3-0.
Ik ben erg benieuwd naar AZ die het nodige heeft verkocht. Het zou knap zijn als ze de EL weten te halen.
Vitesse acht ik kansloos, stiekem hoop ik zelfs dat ze eruit vliegen.
Kortom, de stelling waarmee ik opende is onzin
Feyenoord heeft twee goede potjes gespeeld tegen een naïeve tegenstander. Als ze het spel moeten maken wil ik het nog wel eens zien. Ik moet toegeven dat Feyenoord wel een (media)boost heeft gekregen van twee keer 3-0.
Ik ben erg benieuwd naar AZ die het nodige heeft verkocht. Het zou knap zijn als ze de EL weten te halen.
Klopt... zeker omdat GAE hun wedstrijd in Emmen moest spelen, en ze uit zonder publiek moesten spelen vanwege een straf die Ferencvaros nog had uitstaanNapo schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:26:
[...]
Vergeet Go Ahead Eagles niet in 2015/16. Dankzij hun prestigieuse fairplay een ticket voor de Europa league weten te bemachtigen terwijl ze in de eerste divisie speelde.
Goede oude tijden waren dat
Life is what happens while you're busy making other plans
Ja, het mes snijdt aan 2 kanten. Als je wint ga je lekker de competitie in, als je verliest is je seizoen mislukt voordat je goed en wel bent begonnen. Meestal gaat het lastig omdat de selectie nog niet compleet en fit is, en je tegenstanders treft die wel fit zijn en bovendien de wedstrijd van hun leven spelen. Voor PSV en Feyenoord lijkt het nu even gunstig en hebben ze een boost gekregen, maar het had ook zomaar anders kunnen lopen en het langere seizoen kan ook nog weleens gaan tellen.DeKever schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:44:
De voorrondes kan je eigenlijk alleen maar verliezen. Stel PSV was gestruikeld over de laatste tegenstander. Dan deugde er helemaal niets van het elftal. Ok, als ze Benfica uitschakelen dan hebben ze een aansprekende prestatie geleverd. De kans is veel groter dat ze eruit vliegen en dan is de tendens zo maar weer, leuk maar een maatje te klein etc.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
En dan nog de samenstelling van de selectie. Het perspectief dat je een speler kan bieden als Ajax (garantie dat de club per defintiie 6 CL wedstrijden zal spelen) geeft meer mogelijkheden dan een club als PSV dit seizoen. In theorie kunnen ze ook die wedstrijden spelen maar door die voorrondes is dat geen garantie.ph4ge schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:12:
[...] omdat de selectie nog niet compleet en fit is [...]
Als je nu als speler zou moeten kiezen om ergens een contract te tekenen en je hebt de optie tussen een club die al zeker is van de CL en een club die potentieel niet in de CL uitkomt dan heeft die eerste club meer te bieden vanuit het sportieve vlak maar wellicht ook op het financiele vlak.
Die extra wedstrijden kunnen ook goed uitpakken, zoals Ajax een paar jaar terug had. Die hadden al 6 wedstrijden in de benen, voordat de poulefase van de CL begon. De al geplaatste clubs waren toen maar net begonnen aan hun seizoen. Voor Ajax pakte dat goed uit. Het had ook verkeerd kunnen uitpakken, maar dat gebeurde niet.ph4ge schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:12:
[...]
Ja, het mes snijdt aan 2 kanten. Als je wint ga je lekker de competitie in, als je verliest is je seizoen mislukt voordat je goed en wel bent begonnen. Meestal gaat het lastig omdat de selectie nog niet compleet en fit is, en je tegenstanders treft die wel fit zijn en bovendien de wedstrijd van hun leven spelen. Voor PSV en Feyenoord lijkt het nu even gunstig en hebben ze een boost gekregen, maar het had ook zomaar anders kunnen lopen en het langere seizoen kan ook nog weleens gaan tellen.
PSV en Feyenoord hebben misschien ook die mazzel. Ze lopen al een poosje te ballen om een plekje in het Europese bekertoernooi te bereiken, en dat gaat tot nu toe heel aardig. PSV lijkt zijn draai wel gevonden te hebben en ik denk dat Benfica geen probleem zal zijn in de volgende 2 wedstrijden. Feyenoord weet ik niet. Ik ben geen Feyenoordkijker.
Het ziet er tot nu toe nog niet hopeloos uit, en dat is al een groot pluspunt. Meestal loopt iedereen nu al te zeiken dat niemand kan voetballen en dat de club een schande is. Die kreten heb ik nog niet voorbij zien komen.
Dan had je rond de wedstrijden tegen Drita zeker vakantie van dit topic 😂mavaros schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:45:
[...]
Feyenoord weet ik niet. Ik ben geen Feyenoordkijker.
Het ziet er tot nu toe nog niet hopeloos uit, en dat is al een groot pluspunt. Meestal loopt iedereen nu al te zeiken dat niemand kan voetballen en dat de club een schande is. Die kreten heb ik nog niet voorbij zien komen.
Dat was echt niet om aan te gluren en toch is het na Drita echt een groot verschil in Feyenoord toen en in Feyenoord nu. Feyenoord speelt erg de bal naar voren, veel druk zetten. Het oogt tot nu toe goed. Ben benieuwd hoe we er over een paar weken voor staan.donleone83 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:21:
[...]
Dan had je rond de wedstrijden tegen Drita zeker vakantie van dit topic 😂
Verwijderd
Je hebt nu over het seizoen 2018/19? Ajax zat toen in een groep met Bayern Munchen, Benfica en AEK Athene.mavaros schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:45:
[...]
Die extra wedstrijden kunnen ook goed uitpakken, zoals Ajax een paar jaar terug had. Die hadden al 6 wedstrijden in de benen, voordat de poulefase van de CL begon. De al geplaatste clubs waren toen maar net begonnen aan hun seizoen. Voor Ajax pakte dat goed uit. Het had ook verkeerd kunnen uitpakken, maar dat gebeurde niet.
Benfica en AEK Athene zaten ook in de voorronde. Ieder heeft vier wedstrijden gespeeld. Alleen Bayern Munchen was direct geplaatst. De wedstrijd tegen Ajax in speelronde 2 was voor de Duitsers wedstrijd 9 van het seizoen..
Verwijderd
Ik ben er voorstander van dat Feyenoord zich niet plaatst voor de groepsfase van de Conference League. Een smalle selectie en het donderdag - zondag schema. Deze selectie kent ook weinig internationals. Dus kan Slot goed doortrainen tijdens de interland-breaks
Komend seizoen zijn dit de wedstrijden na een Europese week
PSV - Feyenoord
Vitesse - Feyenoord
Cambuur - Feyenoord
Feyenoord - AZ
Twente - Feyenoord
Groningen - Feyenoord
Gewoon net als in de Koeman jaren de focus volledig op de competitie.
Komend seizoen zijn dit de wedstrijden na een Europese week
PSV - Feyenoord
Vitesse - Feyenoord
Cambuur - Feyenoord
Feyenoord - AZ
Twente - Feyenoord
Groningen - Feyenoord
Gewoon net als in de Koeman jaren de focus volledig op de competitie.
Weten ze ook eens hoe het is om telkens grote wedstrijden na een Europese pot te moeten spelen 
Je wilt meedoen in Europa toch, dan hoort dit erbij.
Je wilt meedoen in Europa toch, dan hoort dit erbij.
Dit is natuurlijk ook deels een oorzaak-gevolg kwestie. Je hebt weinig internationals omdat ze zich niet hebben kunnen bewijzen op een platform zoals de CL, EL of de Conference league. Als club - zowel voor het hier en nu als voor de toekomst - moet je ook in Europa willen presteren.Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:35:
Ik ben er voorstander van dat Feyenoord zich niet plaatst voor de groepsfase van de Conference League. Een smalle selectie en het donderdag - zondag schema. Deze selectie kent ook weinig internationals. Dus kan Slot goed doortrainen tijdens de interland-breaks
Het is goed voor de ontwikkeling van de spelers, de waarde van het elftal en het aanzien van de club. Zitten er nadelen aan? Zeker, je programma wordt voller maar dat is iets wat je als club maar dient te accepteren.
Verwijderd
Dat was in de seizoenen met Koeman geen issue voor de huidige bondscoach.Napo schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:46:
[...]
Dit is natuurlijk ook deels een oorzaak-gevolg kwestie. Je hebt weinig internationals omdat ze zich niet hebben kunnen bewijzen op een platform zoals de CL, EL of de Conference league. Als club - zowel voor het hier en nu als voor de toekomst - moet je ook in Europa willen presteren.
Het is goed voor de ontwikkeling van de spelers, de waarde van het elftal en het aanzien van de club. Zitten er nadelen aan? Zeker, je programma wordt voller maar dat is iets wat je als club maar dient te accepteren.
Eredivisie begint weer (Go Ahead - Heerenveen), en jawel de eerste rellen zijn alweer geweest….man man man

Float like a butterfly, sting like a bee.
Nou we zijn begonnen. Een wanhoopsschot ongelukkig van richting veranderd en we staan al achter.
alles kan off-topic
Ik wist niet dat iedereen hier voor GAE wasAnkona schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:14:
Nou we zijn begonnen. Een wanhoopsschot ongelukkig van richting veranderd en we staan al achter.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Vast veel vaker, maar nu wel aantal keer in blessuretijd.ElPaco schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 21:55:
[...]
Nou zeker, hoe vaak wordt er in de 85+e minuut gescoord? Echt bizar!
Als ESPN het schakelkanaal aanhoudt ga ik wel vaker kijken, is vermakelijk zo op de avond.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Mijn pooltje zegt dat ik vanavond voor Heerenveen wasgws24 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:33:
[...]
Ik wist niet dat iedereen hier voor GAE was
Gisteren is FC Emmen, na een bloedstollende wedstrijd, verslagen door FC Eindhoven. Wie had dit kunnen bedenken.
Het worden hier weer drie dolle dagen.

Oh, ik moet zo even iets in Eindhoven ophalen, dus ik kan wel toeterend door de stad rijden?mavaros schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 09:13:
Gisteren is FC Emmen, na een bloedstollende wedstrijd, verslagen door FC Eindhoven. Wie had dit kunnen bedenken.
Keek gisteren even die wedstrijd.... Wat een low life daar in Deventer..leken wel met verlof.Martinusz schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:13:
Eredivisie begint weer (Go Ahead - Heerenveen), en jawel de eerste rellen zijn alweer geweest….man man man
Ik zag mannen op die tribune dat ik dacht, het zal maar familie van je zijn. Ongelooflijk dat dat soort mensen bestaan.
Zich gedragen als complete debielen
[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 14-08-2021 09:22 ]
Eredivisie speelronde 1
RKC Waalwijk v AZ
Heracles v PSV
20u
21u
Ajax v N.E.C.
-
FC Utrecht v Sparta
PEC Zwolle v Vitesse
Willem II v Feyenoord
Enjoy
reeds gespeeld
vrijdag 20u
Go Ahead Eagles v sc Heerenveen 0-1
RKC Waalwijk v AZ
Heracles v PSV
20u
21u
Ajax v N.E.C.
-
FC Utrecht v Sparta
PEC Zwolle v Vitesse
Willem II v Feyenoord
Enjoy

reeds gespeeld
vrijdag 20u
Go Ahead Eagles v sc Heerenveen 0-1
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Wat me opvalt: wat heeft iedereen (behalve AZ) dit seizoen lelijke uitshirts zeg 

Die van Twente is ook nog acceptabel hoorSuperkiwi schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:50:
Wat me opvalt: wat heeft iedereen (behalve AZ) dit seizoen lelijke uitshirts zeg
[Afbeelding]
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Sorry, ik vind het nix Nox
*spelfout intended
Vind die van Willem II en FC Utrecht nog wel gaan eigenlijk. Alhoewel ik bij die van FC Utrecht onmiddellijk Bayern München vibes krijg, maar dat zal door de sponsor komen.
Die van Feyenoord vind ik de ene keer spuuglelijk, de andere keer vind ik hem wel leuk omdat hij juist zo anders is. Hoe vaak zie je 2 tinten grijs als hoofdkleur op een voetbalshirt? Dat van Ajax is gebietst van Inter. *duikt weg*
Die van Feyenoord vind ik de ene keer spuuglelijk, de andere keer vind ik hem wel leuk omdat hij juist zo anders is. Hoe vaak zie je 2 tinten grijs als hoofdkleur op een voetbalshirt? Dat van Ajax is gebietst van Inter. *duikt weg*
Zijn uitshirts niet altijd vaker wel dan niet lelijk? Het zal wel een sponsordingetje zijn. Die wil zijn ontwerpje dan per se kwijt.Superkiwi schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:50:
[Afbeelding]
Zelfs mooie kleurstellingen weet zo'n kledingsponsor dan nog te verstieren. Neem nu Ajax twee jaar terug: in principe vind ik een zwart uit-shirt mooi maar dan moet er kennelijk weer zo'n spuuglelijk beige vlak op de borst (dat ze dan potsierlijk "goud" noemen ....)
Terwijl topclubs vaak ook nog wel een klassiek uit-shirt hebben volgens mij? Feyenoord speelde heel vroeger de uitwedstrijden altijd in het groen met wit, de stadskleuren. Later hebben ze dat nog wel eens gekopieerd: groen shirt met witte mouwen was het dacht ik.
Dit shirt is ook mooi geworden door het goede seizoen imho, maar zeker niet spuuglelijk: (18/19 uitshirt)D-e-n schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 13:33:
[...]
Zelfs mooie kleurstellingen weet zo'n kledingsponsor dan nog te verstieren. Neem nu Ajax twee jaar terug: in principe vind ik een zwart uit-shirt mooi maar dan moet er kennelijk weer zo'n spuuglelijk beige vlak op de borst (dat ze dan potsierlijk "goud" noemen ....)
/f/image/48EFysxrOlZW2wNNWsdZAV8U.png?f=fotoalbum_large)
Het derde shirt van vorig jaar was dan wel volledig donker maar dan weer met een rare duotone
/f/image/DWNTugDWu1lHAoit56TkrzjC.png?f=fotoalbum_large)
Die vind ik dan wel weer heel mooi, inclusief herkenbare baan in het midden gevormd door die rare duotone.PolarBear schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 13:44:
[...]
Het derde shirt van vorig jaar was dan wel volledig donker maar dan weer met een rare duotone
Sowieso ben ik wel een fan van zwarte shirts.
Echt mooie zitten er niet tussen maar het grootste probleem vind ik vooral dat kleur en patroon zo willekeurig zijn. Het zijn geen club tenues. Je verwacht toch iets van een huisstijl en club kleuren terugkerend in het uit-tenue.Superkiwi schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:50:
[Afbeelding]
Maar ja, er moet elk jaar een nieuw tenue gekozen worden om de fan-shop van voldoende omzet te voorzien en de clubs hebben maar te kiezen uit de patronen en kleuren die nike/adidas/whatever net in de aanbieding hebben.
M.i. heeft Twente als enige een uit tenue passend bij het thuis tenue. Bij Pec is het uit tenue duidelijk mooier dan het thuis tenue. De rest is idd maar vrij matig.
alles kan off-topic
@PolarBear
Uiteraard spelen de prestaties mee. Zelfs het gedrocht wat Oranje in 1988 aan had vond iedereen achteraf plots mooi.
En dat beige vlak vind ik in elk geval spuuglelijk en haalt in mijn ogen alle stijl en klasse weg die een zwart shirt kan hebben. Maar natuurlijk is het nog altijd veel beter dan de fluoriserende kleuren die je ook wel ziet.
Uiteraard spelen de prestaties mee. Zelfs het gedrocht wat Oranje in 1988 aan had vond iedereen achteraf plots mooi.
En dat beige vlak vind ik in elk geval spuuglelijk en haalt in mijn ogen alle stijl en klasse weg die een zwart shirt kan hebben. Maar natuurlijk is het nog altijd veel beter dan de fluoriserende kleuren die je ook wel ziet.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022