[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 287 ... 311 Laatste
Acties:
  • 481.988 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:08:
[...]

Terecht, de scheidsrechter heeft altijd gelijk. Opzouten met die bloedzuigers van een journalisten, je hoeft echt geen verantwoording af te leggen.
En wat is er uit te leggen?
"Ik vind het hands, want arm tegen bal."

En wat willen ze dan verder nog vragen? :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:03

FreakNL

Well do ya punk?

Wat een waardeloze scheids. Het duurt serieus 3-4 seconden voor hij naar de stip wijst. Puur op appèl.

/Disclaimer
Ik heb niks met beide clubs. Ook niks tegen btw. En ook net met Ajax btw

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

toolkist schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:22:
[...]

Blind ging er net zo min voor als dat Berghuis deed.
En "een fout"... ik denk wel z'n 5e beslissende fout sinds de winterstop, zo niet meer.
ETH managed de kleedkamer en niet het veld.
Daarom vind ik hem ook ongeschikt. Het trucje heeft slechts een beperkte houdbaarheidsdatum, en dat zie je ook. Zijn kleedkamer helden laten het in het veld afweten of kunnen het niet meer opbrengen en om dan toch een beetje de spierballen te tonen grijpt hij in op een oud Feyenoord speler en niet de mister Ajax van het team. Die laatste is wel opzichtelijk over the hill maar dat maakt ETH niet uit. Hij gaat toch weg. Daarom had Ajax hem gewoon moeten vervangen op het moment dat hij aangaf naar Man te gaan.

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

FreakNL schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:28:
Wat een waardeloze scheids. Het duurt serieus 3-4 seconden voor hij naar de stip wijst. Puur op appèl.

/Disclaimer
Ik heb niks met beide clubs. Ook niks tegen btw. En ook net met Ajax btw
Ik heb een hekel aan Ajax. En PSV. Niet aan Feyenoord :p

Maar was natuurlijk nooit een penalty.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:28

Superkiwi

Hoi doei

PWM schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:34:
[...]
Ik heb een hekel aan Ajax.
Ik aan Vitessepubliek. Week op week dat het fout gaat met die lui :/

Stiekem hou jij van Ajax. Ik zei vroeger ook altijd dat ik mijn zus niet lief vond :+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:50
toolkist schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:22:
[...]

Blind ging er net zo min voor als dat Berghuis deed.
En "een fout"... ik denk wel z'n 5e beslissende fout sinds de winterstop, zo niet meer.
Het is inderdaad treurig om Berghuis eruit te pikken. Zoveel andere “sterkhouders” stapelen al maanden fout op fout. Twee wedstrijden nog.

Ik ben benieuwd naar de redenen om voor Schreuder te gaan. Die heeft geen mooi trackrecord als hoofdcoach. Het voetbal dat hij met Brugge speelt is risicoloos.

XXXVI

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Superkiwi schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:37:
[...]

Stiekem hou jij van Ajax. Ik zei vroeger ook altijd dat ik mijn zus niet lief vond :+
Je zus zei gisterennacht dat ze daar last van had :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ze zei vanmiddag al dat ze slecht geslapen had, nu weet ik waarom _O-
Ouwe dekhengst die je d'r bent!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:31
Oekol schreef op zondag 8 mei 2022 @ 19:51:
[...]

[Afbeelding]

Penalty tussenstand eredivisie na deze speelronde. Of de een terecht is en de andere niet, geen idee. Puur objectief de aantallen op dit moment.
Tadic heeft de onterecht gekregen penalty's ook zeer sportief gemist. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:01
mugenmarco schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:10:
Ik heb de wedstrijd van PSV niet gezien maar als ik zo de berichten van mijn PSV vrienden lees is er iets gebeurt waar ze extreem kwaad om zijn lol.
lol

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:34
Kampioen word je dit seizoen in de toppers?

Vraag mij af of andere seizoenen het verschil (qua punten in de onderlingen wedstrijden) ook zo groot was.

[ Voor 30% gewijzigd door Gynnad op 08-05-2022 21:09 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:37
simons schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:31:
[...]

ETH managed de kleedkamer en niet het veld.
Daarom vind ik hem ook ongeschikt. Het trucje heeft slechts een beperkte houdbaarheidsdatum, en dat zie je ook. Zijn kleedkamer helden laten het in het veld afweten of kunnen het niet meer opbrengen en om dan toch een beetje de spierballen te tonen grijpt hij in op een oud Feyenoord speler en niet de mister Ajax van het team. Die laatste is wel opzichtelijk over the hill maar dat maakt ETH niet uit. Hij gaat toch weg. Daarom had Ajax hem gewoon moeten vervangen op het moment dat hij aangaf naar Man te gaan.
Niet "het veld managen?". Ten Hag heeft toch genoeg tactische vondsten gehad die succes hebben gebracht, vooral in Europa. En 442 gaan spelen lijkt me toch echt wel iets van "het veld managen" of je het er nu mee eens bent of niet.

Mij lijkt dat dit Ajax gewoon "op" is. De oudere bepalende spelers (Tadic, Blind) lopen op hun laatste benen, je mist een aantal cruciale spelers en er zijn een aantal bezig met volgend jaar. Dan wordt het voor elke coach moeilijk. Want het is natuurlijk niet zo dat je a la Man City een gelijkwaardige bank hebt. De bank van Ajax is naar eredivisie begrippen natuurlijk geweldig maar een bank gelijkwaardig aan het niveau van de CL groepsfase is een utopie in Nederland.

Het kan heel verfrissend zijn na zoveel jaar een nieuwe coach voor de groep te zetten. Elke coach loopt er vroeg of laat tegenaan dat de truc uitgewerkt is. Aan de andere kant heb je volgend jaar sowieso deels een nieuwe groep. Maar een andere coach voor een paar maanden gaat bovenstaande natuurlijk ook niet oplossen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Net even de pingel teruggekeken. Is het een pingel waard? Mijn gezond verstand zegt van niet. De huidige regels zeggen dat als 1 atoom van jouw arm een atoom van de bal raakt, het hands is. Dus een reglementaire penalty, maar wel eentje waar je serieus je twijfels bij de regels rondom hands kan hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bennieeee
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:39
Superkiwi schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:37:
[...]

Ik aan Vitessepubliek. Week op week dat het fout gaat met die lui :/

Het spandoek wat ook hing daar zei echt alles.. Ready for misbehave.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 20:44

Typhone

Who Dares Wins

carpebios schreef op zondag 8 mei 2022 @ 19:23:
[...]

Dit ligt nou toch eens niet aan Schmidt lijkt mij, er zouden er meer kwaad geweest zijn.
Zeker, ik was kwaad dat Daley Blind niet verdedigde en Berghuis zijn man liet lopen. En die laffe haas van een Ten Hag nu wel aan name dropping doet een week voordat ie weggaat. Lafaard!!!!

4 wedstrijden 1 punt voor PSV @Gynnad. Nondeju. Nu wil ik weten wanneer Ajax dat voor het laatst presteerde. Wie zoekt het even op?

[ Voor 14% gewijzigd door Typhone op 08-05-2022 21:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:26

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

mugenmarco schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:10:
Ik heb de wedstrijd van PSV niet gezien maar als ik zo de berichten van mijn PSV vrienden lees is er iets gebeurt waar ze extreem kwaad om zijn lol.
Wat voegt je reactie toe?
Typhone schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:11:
[...]

Nu wil ik weten wanneer Ajax dat voor het laatst presteerde. Wie zoekt het even op?
Na de winterstop ging het beter dan ervoor ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Outerspace op 08-05-2022 21:32 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:18
Outerspace schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:27:
[...]

Ging om de 1 punt halen uit 4 wedstrijden (Ajax, PSV en Feyenoord onderling).

Is volgens mij trouwens wel 1 punt meer dan vorig seizoen, man wat is Schmidt slecht in toppers.

WoT stats

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

ElPaco schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:34:
[...]
man wat is Schmidt slecht in toppers.
JC schaal: winst PSV
KNVB Beker: winst PSV

Hij pakt wel de prijzen als het moet :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElPaco
Superkiwi schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:39:
[...]

JC schaal: winst PSV
KNVB Beker: winst PSV

Hij pakt wel de prijzen als het moet :)
Ik ruil ze graag allebei in voor de landstitel. Any day of the week.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Typhone schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:11:
4 wedstrijden 1 punt voor PSV @Gynnad. Nondeju. Nu wil ik weten wanneer Ajax dat voor het laatst presteerde. Wie zoekt het even op?
Deze eeuw? Het seizoen met de DVD en het seizoen met de kerstboom.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:52
Ik heb net de samenvattingen gekeken, en Ajax komt goed weg. Zowel in hun eigen wedstrijd als bij die andere.

Dat is nooit een penalty. Volstrekt idioot om daarvoor te fluiten.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Outerspace schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:27:
[...]

Wat voegt je reactie toe?
[...]

Dat gevoel heb ik niet maar die statistiek verbaasde ik mij ook over ja :D
@Verwijderd
Welke is met de kerstboom?

[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 08-05-2022 21:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

@Malfunctions Het enige wat ik kan bedenken is dat de scheids het ziet als 'niet strak langs het lichaam' en in dat geval is er, hoewel ik de penalty ook overdreven vind, geen speld tussen te krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 08-05-2022 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kerstboom van Co.

2000/01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:20

gws24

Thinking is hard!

Deruxian schreef op zondag 8 mei 2022 @ 19:44:
Doe gewoon vanaf nu hands is altijd hands. Anders heette het toch ook wel handbal in plaats van voetbal. Makkelijk te controleren met de VAR.
Is 2/3 seizoenen geleden geprobeerd maar toen kreeg je zoveel penalties voor vrijwel niks dat de kritiek hier ook niet mals was.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Verwijderd schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:58:
[...]

De kerstboom van Co.

2000/01
Oh dat rampjaar. Daar staat me niet zoveel meer van bij haha.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:07
Bedankt Feyenoord!

Hopelijk woensdag de landstitel pakken

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:21
MetalSonic schreef op zondag 8 mei 2022 @ 22:01:
Bedankt Feyenoord!

Hopelijk woensdag de landstitel pakken
Zo is het! Wij pak schaal!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B4HC53iOxNIqaa9TuuYtMTRnebM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lawAVsBT3ieiUO8hyk2drpVD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:52
Superkiwi schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:57:
@Malfunctions Het enige wat ik kan bedenken is dat de scheids het ziet als 'niet strak langs het lichaam' en in dat geval is er, hoewel ik de penalty ook overdreven vind, geen speld tussen te krijgen.
Dat zou een uitleg kunnen zijn, maar ook dat zou wel heel vergezocht zijn. De speler heeft z'n onderarm in n hoek van 90 graden, met z'n rug richting de bal. De bal raakt de elleboog die naar mijn mening redelijk netjes langs het lichaam hangt; iig in een hoek die kleiner is dan 45 graden. Ik zie daar geen strafbare handeling in.

Maar goed, ik fluit dan ook niet op eredivisie niveau.. ;)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Superkiwi schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:57:
Geen natuurlijke beweging is het enige wat ik ervan kan maken (wat Guzubuyuk gezien heeft naar zijn mening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Resultaat blijft dat het op zijn minst opmerkelijk is dat de VAR niet even heeft gezegd dat hij er zelf nog maar eens naar moet kijken.

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:09
Ik merk hier onder de rook van het Philips stadion, dat de mensen behoorlijk moppperend en een beetje verdwaast onder mijn raam lopen. Het moet ook een verschrikking zijn, om eerst de wedstrijd in een cafe te kijken, om daarna gezellig te gaan eten in een goed tentje. En het wordt nog erger als je doorkrijgt dat het ook nog een keer voornamelijk je eigen schuld is. En dit is niet de eerste keer dat PSV dit drama overkomt. Als je op dit moment aan de PSV-supporters gaat uitleggen waar hun fout zit, slaan ze je met een stuk hout Strijp uit. Met een beetje mazzel komt FC Eindhoven in de eredivisie. Dan is iedereen het probleem van PSV voor even vergeten.Zijn we ineens allemaal blauw-witten, en is iedereen gelukkig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ElPaco schreef op zondag 8 mei 2022 @ 22:41:
Resultaat blijft dat het op zijn minst opmerkelijk is dat de VAR niet even heeft gezegd dat hij er zelf nog maar eens naar moet kijken.
Hoezo dan? Hij geeft een penalty voor hands, VAR ziet hands, dus heeft geen reden om te twijfelen over oordeel scheidsrechter.
Daar is de VAR nl niet voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
toolkist schreef op zondag 8 mei 2022 @ 23:56:
[...]

Hoezo dan? Hij geeft een penalty voor hands, VAR ziet hands, dus heeft geen reden om te twijfelen over oordeel scheidsrechter.
Daar is de VAR nl niet voor.
Omdat iedereen behalve die 2 mensen het geen penalty vinden. Daarom is het bijzonder dat je voor minder naar het scherm wordt geroepen.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickskeg99
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:21
Wel frappant dat hij dat niet voor de camera komt.. Tijd voor regels vanuit de KNVB hiervoor. Allemaal wel of niemand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickskeg99
Gynnad schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:08:
Kampioen word je dit seizoen in de toppers?

[Embed]

Vraag mij af of andere seizoenen het verschil (qua punten in de onderlingen wedstrijden) ook zo groot was.
Waar je in 2 wedstrijden hoogst discutabel momenten tegen hebt en dan had je gewoon bovenaan gestaan. Bal Blind hoogstwaarschijnlijk over de lijn en deze penalty(hoeveel van dit soort ballen worden weggewuifd die seizoen)

Schmidt heeft genoeg fout gedaan, maar heeft met name tegen Ajax regelmatig discutabele moment gehad.

Vrije bal geven na voordeel als een overtreding in de zestien wordt gemaakt. Martinez die stampt op Zahavi. Blind en weer dit…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 23:09
ElPaco schreef op maandag 9 mei 2022 @ 06:19:
[...]

Omdat iedereen behalve die 2 mensen het geen penalty vinden. Daarom is het bijzonder dat je voor minder naar het scherm wordt geroepen.
Het is een schot op doel, die op een hand komt die richting de bal beweegt en niet strak langs het lichaam is. De VAR corrigeert alleen 100% fouten en we hebben dit seizoen al vaker gezien dat dat heel letterlijk wordt genomen. De VAR deed imo niets verkeerds, zo werkt de VAR nou eenmaal.

[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 09-05-2022 07:38 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gynnad
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5LkgzczsLS3PRWZFN-BfpfNVqA8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D8GYhD51xQNui39yY6DmN5oT.jpg?f=fotoalbum_large

Woensdag kunnen er een aantal beslissingen gaan vallen:
- Ajax kan de landstitel pakken bij winst op Heerenveen
- PSV kan zich verzekeren van plek 2 en dus vCL
- Feyenoord is zeker van plek 3
- Twente kan definitief plek 4 pakken, maar dat zal wellicht pas in de laatste speelronde worden beslist, AZ maakt daar ook nog aanspraak op
- Twente/AZ, Vitesse en Utrecht gaan play-offs spelen voor het laatste europese ticket
- Heerenveen, NEC, Groningen, GAE, Cambuur en Heracles maken allen nog kans op het laatste play-off ticket, wordt waarschijnlijk in de laatste speelronde pas beslist
- onderin zitten er 5 ploegen dicht bij elkaar, waarbij PEC en Sparta woensdag tegen elkaar spelen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ElPaco
ph4ge schreef op maandag 9 mei 2022 @ 07:37:
[...]

Het is een schot op doel, die op een hand komt die richting de bal beweegt en niet strak langs het lichaam is. De VAR corrigeert alleen 100% fouten en we hebben dit seizoen al vaker gezien dat dat heel letterlijk wordt genomen. De VAR deed imo niets verkeerds, zo werkt de VAR nou eenmaal.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IfDJiR3XCGkvYvn-ouMlKXZTVUo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8L1N6sfnmwT4SplBeXDlMJpm.png?f=user_large
Bal komt tegen zijn elleboog, het is nou niet dat die elleboog zomaar ergens rondflappert, die zit redelijk strak tegen zijn lijf.

Maar goed, hier komen we toch niet uit, en al komen we er uit, het gaat niks veranderen.

[ Voor 5% gewijzigd door ElPaco op 09-05-2022 07:53 . Reden: Duidelijker plaatje ]

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

ElPaco schreef op maandag 9 mei 2022 @ 07:49:
Bal komt tegen zijn elleboog, het is nou niet dat die elleboog zomaar ergens rondflappert, die zit redelijk strak tegen zijn lijf.
Dit shot is nadat de bal tegen zijn elleboog kwam. Voordat de bal tegen zijn elleboog kwam stak deze wel degelijk uit en blokkeerde de speler met zijn elleboog het schot op doel. In mijn ogen geen opzet en geen penalty, maar je kan hem geven. Ik snap wel dat dat de VAR hier niet ingrijpt. Maar nogmals, ik had hem zelf ook niet gegeven. Benieuwd of de VAR de scheidsrechter naar het scherm had geroepen wanneer deze de penalty niet had gegeven. Naar wat ik begreep wees Gözübüyük pas naar de stip op aangeven van de assistent-scheidsrechter. Heel erg benieuwd hoe diegene dat heeft kunnen waarnemen. Wellicht is dat nog wel het meest opmerkelijke van allemaal. Gözübüyük stond zelf in de beste positie om het te beoordelen maar gaf in eerste instantie geen penalty, pas nadat er iets werd doorgegeven via zijn oortje, heel opmerkelijk. Had graag de uitleg van Gözübüyük gehoord na afloop, wellicht komt de KNVB nog met de fragmenten, maar ik denk eerlijk gezegd van niet :)
Maar goed, hier komen we toch niet uit, en al komen we er uit, het gaat niks veranderen.
Nope... sometimes you win some sometimes you lose some :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
Han schreef op maandag 9 mei 2022 @ 08:09:
[...]

Dit shot is nadat de bal tegen zijn elleboog kwam. Voordat de bal tegen zijn elleboog kwam stak deze wel degelijk uit en blokkeerde de speler met zijn elleboog het schot op doel.
Ik heb dit shot net zelf uit de samenvatting gehaald, dit is voordat de bal zijn elleboog raakt.

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:37
ElPaco schreef op maandag 9 mei 2022 @ 07:49:
[...]

[Afbeelding]

Wat je vergeet is dat het een zwaaiende arm was waar de bal tegen aankomt. Had de bal tegen z'n andere arm gekomen was't geen hands. Maar in dit geval draaide de speler z'n lichaam waardoor z'n andere arm zwaaiend tegen de bal aan komt. Dat is echt het verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 23:09
Han schreef op maandag 9 mei 2022 @ 08:09:
[...]

Dit shot is nadat de bal tegen zijn elleboog kwam. Voordat de bal tegen zijn elleboog kwam stak deze wel degelijk uit en blokkeerde de speler met zijn elleboog het schot op doel. In mijn ogen geen opzet en geen penalty, maar je kan hem geven. Ik snap wel dat dat de VAR hier niet ingrijpt. Maar nogmals, ik had hem zelf ook niet gegeven. Benieuwd of de VAR de scheidsrechter naar het scherm had geroepen wanneer deze de penalty niet had gegeven. Naar wat ik begreep wees Gözübüyük pas naar de stip op aangeven van de assistent-scheidsrechter. Heel erg benieuwd hoe diegene dat heeft kunnen waarnemen. Wellicht is dat nog wel het meest opmerkelijke van allemaal. Gözübüyük stond zelf in de beste positie om het te beoordelen maar gaf in eerste instantie geen penalty, pas nadat er iets werd doorgegeven via zijn oortje, heel opmerkelijk. Had graag de uitleg van Gözübüyük gehoord na afloop, wellicht komt de KNVB nog met de fragmenten, maar ik denk eerlijk gezegd van niet :)
Ik ben de eerste om toe te geven dat ik de hands regel niet precies ken, maar inderdaad op basis van bewegend beeld zie je een hand arm niet strak langs het lichaam en juist in de baan van het schot bewegen (hand naar de bal, is dat nog een regel?). Ook is het een bal op doel die een grote kans heeft om er in te gaan, dat lijkt ook vaak anders beoordeeld te worden dan bijv. een voorzet.

We zullen nooit weten of de VAR had ingegrepen was de penalty niet gegeven. Op zich is het tegenwoordig wel normaal dat scheidsrechters even een seconde wachten met fluiten, de bal was wellicht nog een keer ingeschoten.

Ik vind het geen 100 procent fout en de VAR is er nou eenmaal niet om gewoon eventjes te gaan kijken. Je wordt naar het scherm geroepen als de VAR meent dat er een duidelijke fout is gemaakt (waarmee er forse druk op de scheids ligt om daarin mee te gaan). Het is niet bedoeld om een twijfelmomentje even rustig te analyseren. Dit heeft Feyenoord dit seizoen ook vaak nadelig ervaren.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:14

Agent47

I always close my contracts.

Volgens mij word er ook wel rekening gehouden welke kant die bal op zou gaan toch? Die bal ging wel richting verre hoek / kruising. Dan wordt het toch ook als belemmering gezien?

Eindeloze discussie dit. Hij zit een keer mee, zeg ik het zo. We hebben de eventuele VAR ook vaak zat tegen gehad.

Tegen GAE mooi met een B team spelen en tegen Twente lekker wisselen tweede helft. 3e plek is binnen. Spelers rust gunnen voor de finale en een transfer.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:47

Vos

AFCA

Gynnad schreef op maandag 9 mei 2022 @ 07:38:
[Afbeelding]

Woensdag kunnen er een aantal beslissingen gaan vallen:
- Ajax kan de landstitel pakken bij winst op Heerenveen
- PSV kan zich verzekeren van plek 2 en dus vCL
- Feyenoord is zeker van plek 3
- Twente kan definitief plek 4 pakken, maar dat zal wellicht pas in de laatste speelronde worden beslist, AZ maakt daar ook nog aanspraak op
- Twente/AZ, Vitesse en Utrecht gaan play-offs spelen voor het laatste europese ticket
- Heerenveen, NEC, Groningen, GAE, Cambuur en Heracles maken allen nog kans op het laatste play-off ticket, wordt waarschijnlijk in de laatste speelronde pas beslist
- onderin zitten er 5 ploegen dicht bij elkaar, waarbij PEC en Sparta woensdag tegen elkaar spelen.
PSV is al zeker van minimaal plek 2. Maar opzich klopt je punt als Ajax kampioen wordt ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
  • Laatst online: 15:50
rickskeg99 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 07:33:
[...]

Waar je in 2 wedstrijden hoogst discutabel momenten tegen hebt en dan had je gewoon bovenaan gestaan. Bal Blind hoogstwaarschijnlijk over de lijn en deze penalty(hoeveel van dit soort ballen worden weggewuifd die seizoen)

Schmidt heeft genoeg fout gedaan, maar heeft met name tegen Ajax regelmatig discutabele moment gehad.

Vrije bal geven na voordeel als een overtreding in de zestien wordt gemaakt. Martinez die stampt op Zahavi. Blind en weer dit…
Tjah en zo heeft Ajax ook het e.e.a. mee én tegen gehad. Over dat doelpunt tegen Willem II zeg je dan weer niets. Die bal van Blind was hoogstwaarschijnlijk binnen én dus een legitiem doelpunt.

Volgens mij heeft Schmidt de kans om Ajax dit jaar te pakken zelf vergooit. Om een recent voorbeeld te pakken; hoe kan je gisteren nou zo uit de kleedkamer komen?

XXXVI

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Bijna dezelfde situatie en toen gaf Gözübüyük ook een strafschop.

Kan me niet herinneren dat PSV toen ook protesteerde.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Enige wat ik schrijnend vind is dat Schmidt gaat wijzen naar die bal 'wel-niet' over de lijn. Als je niet kunt aantonen/bewijzen dat die bal uit is, is hij niet uit mede ook vanwege de vorm van de bal (rond, LOL).
Ongelooflijk zure bom dat je dat nog erbij gaat halen.

Los daarvan zitten de aller aller aller zuurste bommen op dit moment in Zeist.
Normaal altijd paraat om commentaar te geven over van alles en nog wat maar voor zover ik weet is het nog totale radiostilte op dit moment. Waanzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:48
Exocet schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:47:
Bijna dezelfde situatie en toen gaf Gözübüyük ook een strafschop.

[Twitter]

Kan me niet herinneren dat PSV toen ook protesteerde.
Ander seizoen met andere regels qua hands en andere houding van de verdediger.

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Louwke schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:55:
Ander seizoen met andere regels qua hands en andere houding van de verdediger.
Yep, die arm was meer langs het lichaam. Vandaar ook 'bijna dezelfde situatie' :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:48

Dit was iets korter geleden, was dit dan ook een penalty?

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
om 10:15 overigens.
Niet geheel vergelijkbaar aangezien daar de arm wel dichter bij het lichaam zit en niet uitsteekt en derhalve niet het pad van de bal meer blokkeert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:09
ElPaco schreef op maandag 9 mei 2022 @ 06:19:
[...]

Wat mij betreft kan een bal die van zo dichtbij tegen een arm geschoten wordt bij een speler die zo weggedraaid staat nooit hands zijn. Eerlijk gezegd ben ik de regel al kwijt.

Ik ben voorstander van "opzettelijk hands", dat mag de scheidsrechter dan bepalen. Hopelijk dan ook minder strafschoppen vanwege een onbedoelde of onhandige arm tegen een bal.

Krijgen we nog steeds discussie, maar dan hebben we in ieder geval niet de illussie dat het regelboekje uitkomst biedt. Dat doet het nu namelijk ook niet. Een hands is hands regel vind ik verschrikkelijk. Dan krijgen we allemaal "arm-zoekers" in de 16, wat niks meer met de bal in het doel schieten te maken heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:58
Ik heb geen voorkeur voor club, Psv of Feyenoord, maar ik zag totaal geen strafschop.
Kan me voorstellen dat Psv zich genaaid voelt.
Hahaha ja... het is een goede voetballer en acteur en vind het ook lovend dat hij tenminste Nederlands probeert en durft te praten

[ Voor 65% gewijzigd door Harribo op 09-05-2022 10:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:58
ephymerous schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:25:
[...]
Volgens mij heeft Schmidt de kans om Ajax dit jaar te pakken zelf vergooit.
Nou vooral dit... Hele jaar een team kapot wisselen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 23:48

OMX2000

By any means necessary...

Harribo schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:42:
Ik heb geen voorkeur voor club, Psv of Feyenoord, maar ik zag totaal geen strafschop.
Kan me voorstellen dat Psv zich genaaid voelt.
Dat denk ik, als Feyenoorder ook. Maar de beste manier om dit te voorkomen, was door in de 1e helft er meer te scoren. En in de 2e helft niet zo hard terug te vallen. 3 of 4-0 in de 1e helft was denk ik genoeg geweest om van Feyenoord te winnen. Want in de 2e helft hadden we er hooguit 3 ingeschoten, maar reëel gezien hadden er 2 in kunnen vliegen.

PSV verliest niet van de scheids, maar van haar eigen onkunde. Waarna de frustratie er aan alle kanten uitkomt. Ajax wordt terecht winnaar dit seizoen. En als PSV slim is, houden ze hun selectie zoveel mogelijk bij elkaar. Denk alleen niet dat de trainer, van Nistelrooij het verschil kan maken. Dus zal het team gewoon net ff wat beter moeten presteren, en er een aantal muppets uit moeten gooien. Maar als ze Gakpo kwijt raken, en Zahavi die dus al weg wil/gaat wordt het wat lastiger.

Feyenoord gaat hoogstwaarschijnlijk een aantal sleutelspelers kwijt raken. En Ajax moeten we maar even van zien hoe dat gaat lopen onder een andere trainer.

Dusss AZ wordt kampioen :+

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:35

Stimulate14

⭐⭐⭐

mavaros schreef op zondag 8 mei 2022 @ 23:16:
Ik merk hier onder de rook van het Philips stadion, dat de mensen behoorlijk moppperend en een beetje verdwaast onder mijn raam lopen. Het moet ook een verschrikking zijn, om eerst de wedstrijd in een cafe te kijken, om daarna gezellig te gaan eten in een goed tentje. En het wordt nog erger als je doorkrijgt dat het ook nog een keer voornamelijk je eigen schuld is. En dit is niet de eerste keer dat PSV dit drama overkomt. Als je op dit moment aan de PSV-supporters gaat uitleggen waar hun fout zit, slaan ze je met een stuk hout Strijp uit. Met een beetje mazzel komt FC Eindhoven in de eredivisie. Dan is iedereen het probleem van PSV voor even vergeten.Zijn we ineens allemaal blauw-witten, en is iedereen gelukkig.
Vijf keer verloren dit seizoen. Wat een gemekker om de strafschop zeg, alsof je door die penalty geen kampioen wordt. Hup FC Eindhoven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
ph4ge schreef op maandag 9 mei 2022 @ 07:37:
[...]

Dan moet je eens nadenken over wat corrigeren betekend. Een goal afkeuren op basis van buitenspel, dat is een correctie. Iemand ter beoordeling laten kijken is geen correctie, dat is iets herbeoordelen met meer gegevens beschikbaar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-09 08:17

snmght

imho dan he

Wel of niet een penalty, het zit er weer op. PSV moet zorgen dat ze nog twee keer winnen en dan maar zien of het voor de ranglijst iets uit maakt. Blik vooruit wat mij betreft anders kun je bezig blijven. Die niet gegeven penalty aan Tadic hoor je niemand meer over maar geeft wel aan dat het redelijk in balans is, soms zitten de beslissingen mee en soms niet.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-KemyaSJu7WD0RtbGNeyGXIxXdk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OP9PjviELPQz5QVy8ILL1245.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door snmght op 09-05-2022 11:06 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
snmght schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:04:
Wel of niet een penalty, het zit er weer op. PSV moet zorgen dat ze nog twee keer winnen en dan maar zien of het voor de ranglijst iets uit maakt. Blik vooruit wat mij betreft anders kun je bezig blijven. Die niet gegeven penalty aan Tadic hoor je niemand meer over maar geeft wel aan dat het redelijk in balans is, soms zitten de beslissingen mee en soms niet.

spoiler:
Dat was toch geen penalty? Het uitgestoken been steekt niet uit! Toch? Strak langs het lichaam, trek maar eens een lijntje langs het lichaam!! Dat been stak dus niet uit!!! Theater!!!! Het is een valstrik!!!!!

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:15:
[...]

Dat was toch geen penalty? Het uitgestoken been steekt niet uit! Toch? Strak langs het lichaam, trek maar eens een lijntje langs het lichaam!! Dat been stak dus niet uit!!! Theater!!!! Het is een valstrik!!!!!
Daarnaast had ie z'n linkerarm ook nog eens strak langs het lichaam en zijn linkervoet volledig op de grond en zijn shirt niet in z'n broek, onmogelijk een strafschop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:14

Agent47

I always close my contracts.

snmght schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:04:

spoiler:
Wordt deze serieus weer terug gehaald? 8)7 |:(

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Exocet schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:18:
[...]

Daarnaast had ie z'n linkerarm ook nog eens strak langs het lichaam en zijn linkervoet volledig op de grond en zijn shirt niet in z'n broek, onmogelijk een strafschop.
Ik kijk net nog een keer, maar volgens mij is het hands, kijk maar eens hoe die hand naar de bal wijst!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Exocet schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:18:
[...]

Dit is gewoon heel moeilijk, het blijft toch interpretatie. Jij zegt A, de ander zegt B.
We moeten afspreken, hands is hands en dan is het voor iedereen duidelijk.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mavaros
  • Laatst online: 17:09
DeKever schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:31:
[...]

Wat mij betreft kan een bal die van zo dichtbij tegen een arm geschoten wordt bij een speler die zo weggedraaid staat nooit hands zijn. Eerlijk gezegd ben ik de regel al kwijt.

Ik ben voorstander van "opzettelijk hands", dat mag de scheidsrechter dan bepalen. Hopelijk dan ook minder strafschoppen vanwege een onbedoelde of onhandige arm tegen een bal.

Krijgen we nog steeds discussie, maar dan hebben we in ieder geval niet de illussie dat het regelboekje uitkomst biedt. Dat doet het nu namelijk ook niet. Een hands is hands regel vind ik verschrikkelijk. Dan krijgen we allemaal "arm-zoekers" in de 16, wat niks meer met de bal in het doel schieten te maken heeft.
Je moet tegenwoordig professor in de quantumfysica zijn om al die vage regels in het voetbal nog te kunnen begrijpen.

Vroeger gold hands pas, wanneer de bal onder je elleboog op je arm/hand terechtkwam. Verder bestond aangeschoten hands helemaal niet. Dat is een dingetje dat je in je jeugd op het pleintje als regel invoerde.

Hetzelfde probleem heb je met buitenspel. Er wordt nu tot op de millimeter gekeken of je wel of niet buitenspel staat. Vroeger zag je het gewoon direct, anders was het geen buitenspel.

De discussie hoort mijn inziens te gaan over hoe een VAR gebruikt moet worden in een wedstrijd. Als de VAR het opperhoofd wordt, heb je geen scheidsrechter op het veld meer nodig. Die loopt er dan toch als zoutzak bij. Of je maakt de VAR helemaal ondergeschikt. De scheids bepaalt dan. Dan heb je nog zoiets, zoals ze in het tennis doen. Je kan x-keer een VAR aanvragen in een wedstrijd.

Hoe dan ook, de beslissing van Gözübüjek was correct en PSV heeft het zichzelf aangedaan. Had Schmidt die bal maar niet weg moeten schoppen, toen er nog tien seconden te spelen was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

mavaros schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:21:
[...]

Hoe dan ook, de beslissing van Gözübüjek was correct en PSV heeft het zichzelf aangedaan. Had Schmidt die bal maar niet weg moeten schoppen, toen er nog tien seconden te spelen was.
Wat ik al eerder aangaf, vijf keer verloren dit seizoen en drie keer gelijk.
En Schmidt had gewoon een gele kaart moeten krijgen. Wat een nare man is dit toch, succes in Portugal. PSV mag blij zijn dat het weer een echte gentleman aan het roer krijgt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:04

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik ben een Ajaxied maar vond dat PSV wel genaaid werd door een onterechte penalty. Die van Tadic waar zojuist op werd gewezen vond ik ook geen penalty, dat plaatje verdraaid de werkelijkheid. Ik zat wel te gniffelen dat PSV van 2-0 voor toch weer niet de winst eruit haalt :)

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Jody Lukoki overleden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gynnad
Even een bron erbij: https://www.telegraaf.nl/...-jody-lukoki-29-overleden

Staat niet duidelijk bij waaraan, was herstellende van een kruisband blessure

De actie waaraan het Ajax publiek hem zich zal herinneren:

[ Voor 18% gewijzigd door Gynnad op 09-05-2022 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:17
29 jaar, mijn god. RIP

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:41
TTLCrazy schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:27:
Ik ben een Ajaxied maar vond dat PSV wel genaaid werd door een onterechte penalty. Die van Tadic waar zojuist op werd gewezen vond ik ook geen penalty, dat plaatje verdraaid de werkelijkheid. Ik zat wel te gniffelen dat PSV van 2-0 voor toch weer niet de winst eruit haalt :)
Als Ajacied zijnde zou je toch op zijn minst moeten weten hoe je Ajacied schrijft ;) >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Agent47 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:19:
[...]

Wordt deze serieus weer terug gehaald? 8)7 |:(
Ik denk niet dat het bedoeld is om de discussie over wel/geen penalty op te rakelen in dit specifieke geval maar meer om de conclusie te trekken dat over een heel seizoen genomen je daar staat waar je hoort.
Enige uitzondering is 2007/2008 :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:58:
[...]Ik denk niet dat het bedoeld is om de discussie over wel/geen penalty op te rakelen in dit specifieke geval maar meer om de conclusie te trekken dat over een heel seizoen genomen je daar staat waar je hoort.
Enige uitzondering is 2007/2008 :9
Pffffffff ... ik fiks het voor je;
Enige uitzondering: Elk seizoen dat Ajax geen kampioen werd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:05

Player1S

Probably out in the dark

Gynnad schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:42:
[...]

Even een bron erbij: https://www.telegraaf.nl/...-jody-lukoki-29-overleden

Staat niet duidelijk bij waaraan, was herstellende van een kruisband blessure

De actie waaraan het Ajax publiek hem zich zal herinneren:

[Video: Lukoki geeft De Cler een Panna]
Hij zou zich schuldig gemaakt hebben van huiselijk geweld. Hierdoor ook ontslagen bij Twente.
Mij bekruipt het gevoel dat dit een "vrijwillig" einde is :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• milotic
  • Registratie: April 2019
Player1S schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:05:
[...]

Hij zou zich schuldig gemaakt hebben van huiselijk geweld. Hierdoor ook ontslagen bij Twente.
Mij bekruipt het gevoel dat dit een "vrijwillig" einde is :X
*knip*
Dergelijke zaken gaan we niet over speculeren.

[ Voor 14% gewijzigd door tweakduke op 09-05-2022 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
Kan natuurlijk ook roddel praat zijn, zo gaat dat meestal maar dat is wat daar gezegd word.

Anyway way to young RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:05

Player1S

Probably out in the dark

*knip*
Wees voorzichtig met dergelijke speculaties aub

[ Voor 105% gewijzigd door tweakduke op 09-05-2022 22:34 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
dat bedoel ik ;)

we horen het vanzelf wel, zou wel wous zijn in een club vermoord worden kan de eigenaar de tent sluiten.

[ Voor 30% gewijzigd door tweakduke op 09-05-2022 22:36 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

Jorizzz schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:47:
[...]

Als Ajacied zijnde zou je toch op zijn minst moeten weten hoe je Ajacied schrijft ;) >:)
Ik spel het expres Ajaxied omdat ik het niet eens ben met de officiële schrijfwijze :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

TTLCrazy schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:44:
[...]

Ik spel het expres Ajaxied omdat ik het niet eens ben met de officiële schrijfwijze :P
Dat kán in dit topic tot problemen leiden hè op het moment dat je dat op het verkeerde moment zo schrijft ;). Niet met mij overigens :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

Typhone schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:49:
[...]

Dat kán in dit topic tot problemen leiden hè op het moment dat je dat op het verkeerde moment zo schrijft ;). Niet met mij overigens :)
Ik heb het voor de duidelijkheid in mijn signature er bij gezet :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
TTLCrazy schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:52:
[...]

Ik heb het voor de duidelijkheid in mijn signature er bij gezet :P
Daar is Taaladvies het mee oneens.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik weet het, het is ook niet logisch maar ik vind het niet zoals het hoort. Ze zeggen ook zelf :
Het is ons niet duidelijk waarom deze c meestal als [ks] en niet als [s] wordt uitgesproken.
Dus helemaal goed is het ook niet.

PS ik zeg ook dat ik het vind, ik weet dat het onjuist is.

[ Voor 7% gewijzigd door TTLCrazy op 09-05-2022 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickskeg99
ephymerous schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:25:
[...]

Tjah en zo heeft Ajax ook het e.e.a. mee én tegen gehad. Over dat doelpunt tegen Willem II zeg je dan weer niets. Die bal van Blind was hoogstwaarschijnlijk binnen én dus een legitiem doelpunt.

Volgens mij heeft Schmidt de kans om Ajax dit jaar te pakken zelf vergooit. Om een recent voorbeeld te pakken; hoe kan je gisteren nou zo uit de kleedkamer komen?
De bal van Blind blijft een discussie punt en zal waarschijnlijk dat ook blijven. Net als deze penalty. Hoeveel dergelijke ballen zijn al weggewuifd deze competitie.(NEC-PSV onder andere)

De goal tegen W2. Als de regel is dat de aanvalsfase begint nadat de bal weer over de middellijn gaat is het alleen een fout van de grens in een oudere situatie(ik ben wel van mening dat het buitenspel had moeten zijn).

Tja hoe ze zo kunnen starten de tweede helft staat los van het penalty moment. Zonder die penalty had Schmidt gewoon gewonnen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeKever
rickskeg99 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:22:
[...]

Tja hoe ze zo kunnen starten de tweede helft staat los van het penalty moment. Zonder die penalty had Schmidt gewoon gewonnen
Dat is een waarheid als een koe. De frustratie snap ik wel, maar de eenzijdige focus van dhr Schmidt op het falen van de scheids is wel opvallend. Natuurlijk mag hij zich beklagen. Maar door zo stampvoetend weg te lopen, doet hij alsof ze louter en alleen door de scheids verloren hebben.

PSV verzwakte zelf ook. Tegen een ploeg die amper hersteld kon zijn van een laat Europees avontuur op donderdag in Frankrijk is dat niet sterk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickskeg99
DeKever schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:22:
[...]

Dat is een waarheid als een koe. De frustratie snap ik wel, maar de eenzijdige focus van dhr Schmidt op het falen van de scheids is wel opvallend. Natuurlijk mag hij zich beklagen. Maar door zo stampvoetend weg te lopen, doet hij alsof ze louter en alleen door de scheids verloren hebben.

PSV verzwakte zelf ook. Tegen een ploeg die amper hersteld kon zijn van een laat Europees avontuur op donderdag in Frankrijk is dat niet sterk.
Zonder de fout van de scheidsrechter hadden ze voor 99% hem gewonnen. Dus ja dan ligt het toch aan de scheidsrechter dat ze punten verspelen. Anders was 1-2 gebleven… dat PSV slecht speelde tweede helft is juist, maar het puntverlies mag je toch voor 99% op conto van de scheidsrechter zetten. Die liet zich intimideren door feyenoord en de kuip

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

rickskeg99 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:44:
[...]

Zonder de fout van de scheidsrechter hadden ze voor 99% hem gewonnen. Dus ja dan ligt het toch aan de scheidsrechter dat ze punten verspelen. Anders was 1-2 gebleven…
Dit is een aanname :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 28% gewijzigd door tweakduke op 09-05-2022 22:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Player1S schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:33:
*knip*
Leeftijd klopt. Rest kan ik niet verifiëren.
Ik vind het behoorlijk ongepast hoe er hier schaamteloos wordt gespeculeerd over de doodsoorzaak.
Daarnaast ook helemaal niet relevant.

[ Voor 20% gewijzigd door tweakduke op 09-05-2022 22:35 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeKever
[...]

Zonder de fout van de scheidsrechter hadden ze voor 99% hem gewonnen. Dus ja dan ligt het toch aan de scheidsrechter dat ze punten verspelen. Anders was 1-2 gebleven… dat PSV slecht speelde tweede helft is juist, maar het puntverlies mag je toch voor 99% op conto van de scheidsrechter zetten. Die liet zich intimideren door feyenoord en de kuip
Deze zit in de catagorie van: de spits mist 10 kansen en de keeper maakt 1 fout, dus we hebben verloren door de keeper.

Zonder fout van de scheidsrechter had PSV gewonnen. Zonder terugval in het spel hadden ze ook gewonnen.

De fout van de scheidsrechter valt op een beslissend moment en is enorm zuur en moeilijk te verteren. Zeggen dat je verloren hebt door de scheidsrechter is de eigen verantwoordelijkheid ontlopen. En ik zeg dat PSV toch nog grotendeels zelf verantwoordelijk voor het resultaat. Feyenoord kreeg genoeg kansen om terug te komen.

Ja, makkelijk gezegd, maar wel waar.

Ik zit nog te denken, Schmidt heeft erger voorkomen door weg te lopen voor de camera. Als je even de emotie niet de baas kan, kan je maar beter niets zeggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 13:50
Verwijderd schreef op maandag 9 mei 2022 @ 15:17:
[...]

Ik vind het behoorlijk ongepast hoe er hier schaamteloos wordt gespeculeerd over de doodsoorzaak.
Ben het met je eens dat het speculeren niet netjes is, maar de doodsoorzaak is toch redelijk relevant? Zo'n jonge vent, dat is (gelukkig) ongebruikelijk dus dan vraag je je toch af wat er is gebeurd.

In ieder geval is het heel treurig voor zijn familie en vrienden. Veel te jong natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Gebeurde 3 weken eerder ook al in de Kuip :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Het zal me overigens niets verbazen als Ajax woensdag gelijk speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
Verwijderd schreef op maandag 9 mei 2022 @ 15:17:
[...]

welkom op internet facebook whats app etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickskeg99
DeKever schreef op maandag 9 mei 2022 @ 15:38:
[...]

Deze zit in de catagorie van: de spits mist 10 kansen en de keeper maakt 1 fout, dus we hebben verloren door de keeper.

Zonder fout van de scheidsrechter had PSV gewonnen. Zonder terugval in het spel hadden ze ook gewonnen.

De fout van de scheidsrechter valt op een beslissend moment en is enorm zuur en moeilijk te verteren. Zeggen dat je verloren hebt door de scheidsrechter is de eigen verantwoordelijkheid ontlopen. En ik zeg dat PSV toch nog grotendeels zelf verantwoordelijk voor het resultaat. Feyenoord kreeg genoeg kansen om terug te komen.

Ja, makkelijk gezegd, maar wel waar.

Ik zit nog te denken, Schmidt heeft erger voorkomen door weg te lopen voor de camera. Als je even de emotie niet de baas kan, kan je maar beter niets zeggen.
.

Maar Feyenoord maakte deze kansen niet dus was niet teruggekomen zelfde argument en ondanks de terugval hadden ze zonder fout van Serdar ook gewonnen(Waarschijnlijk). Dus die terugval had niet uitgemaakt.... Dus welke fout blijft over?

Ja PSV speelde waardeloos, maar dit had hoogst waarschijnlijk niet uitgemaakt voor het resultaat nee. De fout van Serdar wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickskeg99
Typhone schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:21:
[...]

Gebeurde 3 weken eerder ook al in de Kuip :D
Ik denk dat je de buitenspelsituatie van tadic bedoeld? Net als het buitenspel van Vinicius tegen W2 had je hier ook moeten fluiten. Of beide hadden moeten tellen of allebei hadden afgekeurd moeten worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Stimulate14 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:25:
Het zal me overigens niets verbazen als Ajax woensdag gelijk speelt.
Tegen Heerenveen? Die zijn geen schim van zichzelf meer sinds Verrman weg is.
Er was een tijd dat Heerenveen een soort van angstgegener was net als Utrecht, Roda en Ado maar die tijden zijn voorbij. Ik maak me niet zo druk om woensdag als ik eerlijk ben.
Een volle ArenA erachter en de kans om kampioen te worden, dat móet goedkomen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
Superkiwi schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:36:
[...]

Tegen Heerenveen? Die zijn geen schim van zichzelf meer sinds Verrman weg is.
Er was een tijd dat Heerenveen een soort van angstgegener was net als Utrecht, Roda en Ado maar die tijden zijn voorbij. Ik maak me niet zo druk om woensdag als ik eerlijk ben.
Een volle ArenA erachter en de kans om kampioen te worden, dat móet goedkomen :)
In de war met Groningen?
Volgens mij zijn de resultaten tegen Heerenveen over het algemeen positief :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Martinusz schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:38:
[...]

In de war met Groningen?
Volgens mij zijn de resultaten tegen Heerenveen over het algemeen positief :)
De resultaten tegen Go Ahead ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

In mijn herinnering hadden we het vaak lastig tegen Heerenveen maar blijkbaar laat mijn geheugen me weer eens in de steek. Of ik kijk veel te ver terug.

Pagina: 1 ... 287 ... 311 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022