[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 288 ... 311 Laatste
Acties:
  • 481.985 views

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
Superkiwi schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:40:
In mijn herinnering hadden we het vaak lastig tegen Heerenveen maar blijkbaar laat mijn geheugen me weer eens in de steek. Of ik kijk veel te ver terug.
De spectaculaire 4-4 is het laatste puntverlies geweest van Ajax tegen Heerenveen in bijna 10 jaar tijd :P

Zie hier overzichtje van alle duels.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:55

Superkiwi

Hoi doei

Scroll ik iets verder terug dan zie ik dat de basis van mijn angst inmiddels verjaard is ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:31
De KNVB heeft bevestigd dat de penalty van Feyenoord gisteren onterecht was. Helaas staat er niet bij waarom dat zo is. Overigens heeft PSV ondanks dat moment teveel gekregen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XCHFYNJIKV79NOnVMdK1fGAUcBo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MYIyY6oHloTis4hbOAprZZix.jpg?f=fotoalbum_large

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:37

snmght

imho dan he

ph4ge schreef op maandag 9 mei 2022 @ 17:14:
De KNVB heeft bevestigd dat de penalty van Feyenoord gisteren onterecht was. Helaas staat er niet bij waarom dat zo is. Overigens heeft PSV ondanks dat moment teveel gekregen ;)

[Afbeelding]
Wauw, dat doen ze niet zo gek vaak. Des te zuurder voor PSV want die erkenning heeft volgens mij verder geen consequenties.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Je kan er ook niet heel veel mee. Als de penalty niet gegeven was has Feyenoord in theorie ook op andere wijze wellicht weten te scoren, al was er amper nog tijd.

Overspelen vanaf het moment dat de penalty gegeven was en in plaats daarvan doeltrap PSV / corner Feyenoord? Weet even niet wat er met die bal gebeurde na het hands moment.

Niet dat ze dat gaan doen maar vraag me af wat theoretisch een fair vervolg zou zijn op het erkennen van de gemaakte fout.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-09 09:01

Vos

AFCA

snmght schreef op maandag 9 mei 2022 @ 17:43:
Je kan er ook niet heel veel mee. Als de penalty niet gegeven was has Feyenoord in theorie ook op andere wijze wellicht weten te scoren, al was er amper nog tijd.

Overspelen vanaf het moment dat de penalty gegeven was en in plaats daarvan doeltrap PSV / corner Feyenoord? Weet even niet wat er met die bal gebeurde na het hands moment.

Niet dat ze dat gaan doen maar vraag me af wat theoretisch een fair vervolg zou zijn op het erkennen van de gemaakte fout.
Niks? Is nog nooit gebeurd. Fouten zijn veel vaker toegegeven? Hetzij gelijk door de scheids na de wedstrijd.

Snap dat je er theoretisch bij zet. Maar lijkt me beetje zinlose discussie :) Je doet alles na zo'n moment dan ongedaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 09-05-2022 17:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Zeg ik toch.. Ik speculeer en filosofeer maar een beetje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

snmght schreef op maandag 9 mei 2022 @ 17:52:
[...]

Zeg ik toch.. Ik speculeer en filosofeer maar een beetje.
Klopt, zei ik ook :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:04
Op de NOS staat dat de KNVB zegt dat het geen strafschop was. En zeggen ze dat de VAR had moeten ingrijpen.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

carpebios schreef op maandag 9 mei 2022 @ 17:57:
Op de NOS staat dat de KNVB zegt dat het geen strafschop was. En zeggen ze dat de VAR had moeten ingrijpen.
Toen ik gisteren las dat Gozubuyuk floot, had ik al zoiets van "haantje die zijn fout niet zal toegeven".

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carpebios
Ik zie dat ik spuit 11 ben.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:18
ph4ge schreef op maandag 9 mei 2022 @ 17:14:

[Afbeelding]
Oke leuk, en nu?

Foutje bedankt en door? Dit bericht maakt het nog zuurder dan zuur. Zooitje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

dglavimans schreef op maandag 9 mei 2022 @ 18:08:
[...]

Oke leuk, en nu?

Ze moesten wel. Anders krijg je bij de volgende situatie dat hij niet gegeven word de discussie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
PWM schreef op maandag 9 mei 2022 @ 18:11:
[...]

Ze moesten wel. Anders krijg je bij de volgende situatie dat hij niet gegeven word de discussie.
Had ik liever gehad. En dan volgend seizoen als strijdplan in de 16 op de armen schieten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:40
Superkiwi schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:40:
In mijn herinnering hadden we het vaak lastig tegen Heerenveen maar blijkbaar laat mijn geheugen me weer eens in de steek. Of ik kijk veel te ver terug.
Van Basten, regen, Abe Lenstra stadion, 5-1. Dat waren mooie tijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:40
rickskeg99 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:32:
[...]
.

Maar Feyenoord maakte deze kansen niet dus was niet teruggekomen zelfde argument en ondanks de terugval hadden ze zonder fout van Serdar ook gewonnen(Waarschijnlijk). Dus die terugval had niet uitgemaakt.... Dus welke fout blijft over?

Ja PSV speelde waardeloos, maar dit had hoogst waarschijnlijk niet uitgemaakt voor het resultaat nee. De fout van Serdar wel.
Dus de eerste tegengoal maakte voor het resultaat verder niks uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:34

ST10©DE

Dus.............

DeKever schreef op maandag 9 mei 2022 @ 18:31:
[...]

Dus de eerste tegengoal maakte voor het resultaat verder niks uit?
Nee toch ? 0-2 of 1-2 is allebei 3 punten?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Laatst online: 22:34

ST10©DE

Dus.............

Doodsbedreigingen aan Gözübüyük incoming……

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
carpebios schreef op maandag 9 mei 2022 @ 17:57:
Nee, dat de KNVB "van mening is" ... dus eigenlijk durft de KNVB het zelf ook nog niet eens keihard te zeggen dat het fout is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:56
Ik ben niet neutraal hierin dus ik ga mij niet over moment zelf uiten, maar in het algemeen:

Heeft Gözübüyük zelf eigenlijk al iets er over gezegd? Want als zelfs de KNVB zijn handen ervan aftrekt zijn de rapen wel flink gaar. Ik vind wel: De VAR had hier toch ook op zijn minst even moeten zeggen: "Psst, ga toch even naar het scherm kijken." Als hij er dan alsnog achter staat dan kan hij iig aan de hand van de beelden tekst en uitleg geven hoe en waarom. Kan je er nog steeds mee eens/oneens zijn, maar dan heb je tenminste nog de gedachte van Gözübüyük erachter. Nu blijft dat volkomen achterwege en dat maakt het nog frappanter.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Maarten_E schreef op maandag 9 mei 2022 @ 18:53:
Ik ben niet neutraal hierin dus ik ga mij niet over moment zelf uiten, maar in het algemeen:

Heeft Gözübüyük zelf eigenlijk al iets er over gezegd? Want als zelfs de KNVB zijn handen ervan aftrekt zijn de rapen wel flink gaar. Ik vind wel: De VAR had hier toch ook op zijn minst even moeten zeggen: "Psst, ga toch even naar het scherm kijken." Als hij er dan alsnog achter staat dan kan hij iig aan de hand van de beelden tekst en uitleg geven hoe en waarom. Kan je er nog steeds mee eens/oneens zijn, maar dan heb je tenminste nog de gedachte van Gözübüyük erachter. Nu blijft dat volkomen achterwege en dat maakt het nog frappanter.
Dat KAN de var dus niet, zoals al 10x hier gezegd is :p
De VAR is er (helaas alleen) om 'clear and obvious errors" uit te halen.
En dit geval is weer zo'n fijn voorbeeld wat uiteindelijk toch in het grote grijze gebied omtrent hands valt, doordat ze bij het IFAB totaal incapabel zijn om fatsoenlijke regels te maken. Ik had bv een Collina toch wel wat hoger ingeschat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heeft Gözübüyük zelf eigenlijk al iets er over gezegd?
Op nu.nl:
Het is onduidelijk waarom de videoscheidsrechter niet ingreep en Gözübüyük niet naar het tv-scherm langs het veld ging om de situatie terug te kijken. De scheidsrechter weigerde na afloop opheldering te geven.
Dat bedoelde ik met haantje die zijn fout niet wil toegeven.

toolkist schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:01:
In Engeland doen ze dat toch anders.

[ Voor 19% gewijzigd door gambieter op 09-05-2022 19:04 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:04

Baseman77

We move

Heeft Gözübüyük zelf eigenlijk al iets er over gezegd?
Nee.
Hij weigerde na afloop voor de camera te verschijnen, zoals hij ook weigerde om PSV te woord te staan ruim na afloop van de wedstrijd. PSV heeft ook een verzoek naar de KNVB gestuurd met de vraag om uitleg te krijgen, ook dit werd geweigerd.

Maar de KNVB heeft nu gezegd dat zowel Gözübüyük als de VAR een blunder hebben gemaakt, wat de rest van Nederland (op vanzelfsprekend de Telegraaf na) al meteen wist. Ze vinden het "heel vervelend".
Wat een gotspe. Verder ook geen belangrijke fout ofzo.

En de blunders van de arbitrage worden ook flink afgestraft; Nijhuis naait PEC maar fluit gewoon PSV-NEC en Gözübüyük is de VAR bij Utrecht-AZ.
De KNVB moet zich kapot schamen.
Dat KAN de var dus niet, zoals al 10x hier gezegd is
Dan is het hier al 10x fout gezegd.
Zelfs de KNVB geeft nu toe dat de VAR had moeten ingrijpen, het was namelijk een onterecht gegeven strafschop en dan moet de VAR dit aangeven bij de scheidsrechter zodat die gaat kijken.

[ Voor 19% gewijzigd door Baseman77 op 09-05-2022 19:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ph4ge
snmght schreef op maandag 9 mei 2022 @ 17:43:

Probleem is dat de bal er misschien wel in was gegaan als hij niet was geblokt met de hand. De bal aan PSV geven zou denk ik volgens de regels gebeuren als de VAR mis zat, maar ook niet erg rechtvaardig zijn.

Als ik de regels zou aanpassen zou ik de indirecte vrijetrap in de 16 weer gaan toepassen, dat lijkt mij een passende straf voor "ongelukkig" hands, en alleen een penalty geven als er sprake is van "opzet" of iets wat er dicht tegenaan zit zoals je hand uitsteken.

Je blijft een grijsgebied houden maar het verschil tussen wel of niet hands wordt dan in ieder geval een stuk kleiner, en hands is altijd strafbaar.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15:58
https://www.ad.nl/nederla...-in-als-een-bom~a70f616b/

Met alleen een linkdrop kom je er niet. Graag de volgende keer meer inhoud aub

[ Voor 23% gewijzigd door Outerspace op 10-05-2022 00:48 ]

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:04

Baseman77

We move

ph4ge schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:06:
Probleem is dat de bal er misschien wel in was gegaan als hij niet was geblokt met de hand.
Nee, het schot dat Mauro raakte zou over gegaan zijn.
En Mauro werd niet op de hand geraakt, maar op zijn arm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
[...]

En dit geval is weer zo'n fijn voorbeeld wat uiteindelijk toch in het grote grijze gebied omtrent hands valt, doordat ze bij het IFAB totaal incapabel zijn om fatsoenlijke regels te maken. Ik had bv een Collina toch wel wat hoger ingeschat.
De KNVB evalueerde het VAR-moment maandag met de betrokkenen in Zeist. "Ook wij zijn van mening dat het geen penalty had moeten zijn en dat de VAR had moeten ingrijpen", zegt de KNVB.
Infinite loop found, system crashed.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:27
Ach soms krijg je wat mee en soms wat tegen. De VAR is ook maar een filter welke niet altijd zaligmakend zal zijn. Over een heel seizoen gezien gok ik dat de topclubs meer voordeeltjes krijgen dan nadeeltjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
TheBrut3 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:10:
Ach soms krijg je wat mee en soms wat tegen. De VAR is ook maar een filter welke niet altijd zaligmakend zal zijn. Over een heel seizoen gezien gok ik dat de topclubs meer voordeeltjes krijgen dan nadeeltjes.
En wie was dan de topclub in de wedstrijd Feyenoord-PSV? *duikt weg* ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:27
Maarten_E schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:11:
En wie was dan de topclub in de wedstrijd PSV-Feyenoord? *duikt weg* ;)
Er zijn ook wedstrijden tussen topclubs :+ Daar zei ik ook over een heel seizoen gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Baseman77 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:07:
[...]

Nee, het schot dat Mauro raakte zou over gegaan zijn.
Denk jij. Kun je nooit zo stellig claimen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
https://twitter.com/Mario...23699236650422273/photo/1

Hier hebben we iets aan, concrete (eenvoudige) voorstellen om de VAR beter te maken.
Op punt 6 na (waar ik het nut niet van in zie omdat je daar helemaal geen herhalingen ziet volgens mij) allemaal zinvolle wijzigingen die je volgend seizoen al live kunt hebben als je nu begint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Heel bizar. Dit krijgt natuurlijk nog wel een staartje, lijkt op dood door schuld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carpebios
toolkist schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:25:

Hier hebben we iets aan, concrete (eenvoudige) voorstellen om de VAR beter te maken.
Op punt 6 na (waar ik het nut niet van in zie omdat je daar helemaal geen herhalingen ziet volgens mij) allemaal zinvolle wijzigingen die je volgend seizoen al live kunt hebben als je nu begint.
En zuivere speeltijd invoeren. Tijd stilzetten gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
carpebios schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:29:
[...]

En zuivere speeltijd invoeren. Tijd stilzetten gewoon.
Laten we daar eerst maar eens mee experimenteren, ik denk zelf dat het helemaal niks toevoegt. Dan wordt de vervelende periode van 'spel ritme onderbreken' alleen maar langer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
toolkist schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:33:
[...]

Laten we daar eerst maar eens mee experimenteren, ik denk zelf dat het helemaal niks toevoegt. Dan wordt de vervelende periode van 'spel ritme onderbreken' alleen maar langer.
Nu wordt dat tijdgerek beloond, of krijgen sommige ploegen random te maken met +8 minuten waar je je vanaf vraagt waar die vandaan komen.

[ Voor 14% gewijzigd door carpebios op 09-05-2022 19:36 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maarten_E
toolkist schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:25:

Alle punten mee eens. Bovendien: Je kan met de dubbelpet scheidsrechter/VAR niet werken. Een scheidsrechter die als VAR geleerd heeft zal bewust of niet ook kijken naar "Hey, had ik dit ook doorgehad als ik de scheidsrechter was geweest?" en daar zijn oordeel wel of niet op aanpassen. Een VAR-only videoman zou dat niet weten en kan "droger" kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
carpebios schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:35:
[...]

Nu wordt dat tijdgerek beloond.
En straks wordt het wellicht ingeruild voor langere tijd duikelen, blessures faken, kleine overtredingen maken, etc... En als dat gebeurt wordt het er echt niet beter op, dan ben je je alleen maar langer aan het irriteren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Of de KNVB wil Schmidt even terugpakken en er op deze manier een bak zout inwrijven. Het is ook niet de eerste keer dat Schmidt zijn grote mond open doet richting de arbitrage.
Ik ga me die man enkel herinneren als een heel erg slechte verliezer.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:57
[...]

Oke leuk, en nu?

Achteraf nog iets ongedaan maken in zo'n situatie... Ik zou er als Knvb nóóit maar dan ook nóóit aan beginnen... Dan is het hek van de dam! :)

Dan probeert iedereen het zo te laten verlopen..
Rechtszaken, juristen, gedoe, supporters die wat proberen te forceren etc
Dat zou voor elke voetbalbond heel onnozel zijn

Nee niet doen. Trouwens, voetbal is ook een spel van 90 minuten en daarna klaar.
Hoe zuur en eventueel oneerlijk ook, accepteren.
Hoort erbij. Ook de oneerlijkheid.

[ Voor 18% gewijzigd door Harribo op 09-05-2022 19:57 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:21

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
snmght schreef op maandag 9 mei 2022 @ 17:41:
Wauw, dat doen ze niet zo gek vaak. Des te zuurder voor PSV want die erkenning heeft volgens mij verder geen consequenties.
De schuld afschuiven een hun straatje schoon vegen? Doen ze volgens mij aan de lopende band.

Lekker met de publieke opinie meegaan en de VAR de zwarte piet toespelen, maar toegegeven dat je regels en beleid ruk in elkaar zitten ho maar. Enige verbetering voor de toekomst hoef je dus niet te verwachten.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

De echte verliezer hier is helaas weer het voetbal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mavaros
  • Laatst online: 18:09
Ik las net dat de KNVB weer flink met hun stokje in de poep aan het wroeten zijn. Die arme scheidsrechter zou kennelijk niet deugen.

Gelukkig bestaat er ook nog iets als korfbal. Het is saai, maar daar veranderen ze spelrejels niet tijdens het spel.

Ik sta dus achter Güzü"bujek

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
mavaros schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:21:
Ik las net dat de KNVB weer flink met hun stokje in de poep aan het wroeten zijn. Die arme scheidsrechter zou kennelijk niet deugen.

Gelukkig bestaat er ook nog iets als korfbal. Het is saai, maar daar veranderen ze spelrejels niet tijdens het spel.

Ik sta dus achter Güzü"bujek
tik 'm eens aan, dat die de journalisten te woord wil staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dr.lowtune schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:01:
De echte verliezer hier is helaas weer het voetbal.
De echte verliezer is scheidsrechter Gozubuyuk, door onder te duiken. Je maakt een kapitale fout met mogelijk grote gevolgen. Heb dan ook het respect jegens PSV om uit te leggen wat je gezien hebt en waarom je fluit. En vervolgens mag je dat ook nog wel even bij de TV doen, alhoewel ik dat niet zo belangrijk vind als bij PSV.

Dit is gewoon laaghartig zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De VAR kan dat prima, kwestie van op de knop drukken en zeggen: “Serdar, Zeist hier. Er is contact maar ik zie geen enkel argument voor strafbaar hands. Het lijkt me goed dat je even komt kijken.”
De vraag of die dat mag is op dat moment eigenlijk niet zo relevant meer, je moet het gewoon doen op zo’n moment. Het is overduidelijk niets en de belangen zijn zo groot, ram op die knop.

Maar dan wreekt het zich dat de VAR Paul ‘mindfuck’ van Boekel is. Ik ben er van overtuigd dat als een Makkelie of een Kuipers daar achter de VAR gezeten hadden er wel ingegrepen was. Je moet gewoon de personality hebben om enerzijds aan te voelen dat dit een cruciale beslissing is en anderzijds de durf om de grenzen van de regels op te zoeken en des noods wat op te rekken (maar wel binnen de geest daar van) als dat nodig is voor het resultaat.

Moraal van dit verhaal? We moeten af van die scheidsrechters achter de VAR, VAR zijn of scheidsrechter zijn vraagt totaal andere competenties van iemand. Het is nou wel ruimschoots aangetoond dat een goede scheids nog geen goede var is en omgekeerd. Nijhuis, een van de betere scheidsrechters van het land, maakt ook een kapitale blunder achter de VAR. Om nog maar eens een voorbeeld te noemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 20:09

Agent47

I always close my contracts.

Ik vraag me af wat er gebeurd was als Schmidt die bal niet weg trapte. Het is gewoon een slechte verliezer.

Kan mooi naar Benfica. Doelpuntje maken en dan maar gaan liggen de rest van de partij.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Agent47 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:18:
Ik vraag me af wat er gebeurd was als Schmidt die bal niet weg trapte. Het is gewoon een slechte verliezer.

Kan mooi naar Benfica. Doelpuntje maken en dan maar gaan liggen de rest van de partij.
Zijn dat er niet meer? Ik snapt dat Schmidt gezeik niet zo. Ik ben blij dat hij weg gaat, maar ik ken ook coaches die zeggen dat de andere partij had moeten winnen. potato-potato

En het gaat eigenlijk niet zo zeer over Sedar, maar over van Boekel, de VAR.

[ Voor 7% gewijzigd door carpebios op 09-05-2022 22:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
Verwijderd schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:17:
Je moet gewoon de personality hebben om enerzijds aan te voelen dat dit een cruciale beslissing is en anderzijds de durf om de grenzen van de regels op te zoeken en des noods wat op te rekken (maar wel binnen de geest daar van) als dat nodig is voor het resultaat.
Regels oprekken is een eufemisme voor de andere partij benadelen, dat is ook niet de bedoeling. De regels moeten rechtvaardig, praktisch en duidelijk zijn en vervolgens goed worden toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:32:
[...]

Regels oprekken is een eufemisme voor de andere partij benadelen, dat is ook niet de bedoeling. De regels moeten rechtvaardig, praktisch en duidelijk zijn en vervolgens goed worden toegepast.
Dat gaat in dit geval niet op, als je de scheidsrechter vraagt om te gaan kijken kan hij nog steeds zijn eigen beslissing nemen. Het is een procedurele regel, inhoudelijk verandert er niets en rek je niets op. Bovendien, hoe benadeel je precies een partij door een extra kans te geven de juiste beslissing te nemen? Dat is het creëren van een rechtvaardige uitkomst, daarvoor hebben we de VAR. Niet om te gaan regelneuken over 95% fout of 100% fout.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2022 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:17:
De VAR kan dat prima, kwestie van op de knop drukken en zeggen: “Serdar, Zeist hier. Er is contact maar ik zie geen enkel argument voor strafbaar hands. Het lijkt me goed dat je even komt kijken.”
De vraag of die dat mag is op dat moment eigenlijk niet zo relevant meer, je moet het gewoon doen op zo’n moment. Het is overduidelijk niets en de belangen zijn zo groot, ram op die knop.
De vraag of dat mag is 100% relevant. Was dat nl gebeurd dan had Feyenoord nu alle recht van klagen gehad...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
toolkist schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:51:
[...]

De vraag of dat mag is 100% relevant. Was dat nl gebeurd dan had Feyenoord nu alle recht van klagen gehad...
De KNVB zegt toch zelf dat dat had gemoeten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
Ik wil gewoon het voetbal terug als spelletje.

In die wereld mag eeen scheids binnen de regels handelen en morgen gaat iedereen weer over tot de orde van de dag.

Maar nee, zelfs de KNVB heeft een mening in dit verhaaltje. Dat maakt het alleen maar erger. Ondertussen loopt mijn stad vol met woeste PSV'ers die nieteens wisten dat voetbal bestond. Je wordt er ietwat radeloos van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Dat ze van mening zijn dat.. dat is dus nog een stuk vrijblijvender.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Dat het geen penalty is. En dat de VAR had moeten ingrijpen. Maar nu wordt het wel erg semantisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toolkist schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:51:
[...]

Waarom precies? Omdat alsnog de juiste beslissing is genomen? Dat was toch het doel van de VAR? Dat is het principiële punt.

Meer praktisch kom je daar nooit achter, als VAR was je gewoon je handen in onschuld. “Ik zag geen argumenten voor een strafschop, dus ik roep de scheidsrechter”. Alleen jij weet dat je misschien maar 95% overtuiging had ipv 100.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

mavaros schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:54:
Ik wil gewoon het voetbal terug als spelletje.

In die wereld mag eeen scheids binnen de regels handelen en morgen gaat iedereen weer over tot de orde van de dag.

Maar nee, zelfs de KNVB heeft een mening in dit verhaaltje. Dat maakt het alleen maar erger. Ondertussen loopt mijn stad vol met woeste PSV'ers die nieteens wisten dat voetbal bestond. Je wordt er ietwat radeloos van.
Maar dan moet je de VAR afschaffen, waar ik zo langzamerhand niet meer tegen ben. Ze beslissen in een weekend foutief de titelrace en de degradatiestrijd, wat is dan nog de meerwaarde?

Als de scheidsrechter gewoon de eindbeslissing neemt en het is fout dan is het de charme van het voetbal, sorry zeggen en weer door. Zo hebben we het jaren gedaan en het ging eigenlijk altijd goed. Volgens mij is er niemand (buiten wat die-hard fans, dat hou je toch) nog boos over de hand van God of de penalty van Robben tegen Mexico.

Maar als je met twee man vijf minuten naar alle mogelijke hoeken gaat zitten kijken verdwijnt die tolerantie voor fouten. Dan moet het foutloos, en dat is ook logisch. Je hebt alle middelen en alle tijd om de juiste beslissing te nemen en toch gaat het mis. Adios VAR op deze manier wat mij betreft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:59:
[...]

Waarom precies? Omdat alsnog de juiste beslissing is genomen? Dat was toch het doel van de VAR? Dat is het principiële punt.

Meer praktisch kom je daar nooit achter, als VAR was je gewoon je handen in onschuld. “Ik zag geen argumenten voor een strafschop, dus ik roep de scheidsrechter”. Alleen jij weet dat je misschien maar 95% overtuiging had ipv 100.
Die regels zijn er om gevolgd te worden. Je kunt niet, omdat het 1 club nu even zo uitkomt, daar ineens van af gaan wijken terwijl er dit seizoen tientallen situaties geweest zijn waarin een club had gewild dat de scheids nog eens een kijkje nam. Dat moet dan maar voor volgend seizoen veranderd worden, niet halverwege (of zoals nu bijna aan het einde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toolkist schreef op maandag 9 mei 2022 @ 23:07:
[...]

Die regels zijn er om gevolgd te worden. Je kunt niet, omdat het 1 club nu even zo uitkomt, daar ineens van af gaan wijken terwijl er dit seizoen tientallen situaties geweest zijn waarin een club had gewild dat de scheids nog eens een kijkje nam. Dat moet dan maar voor volgend seizoen veranderd worden, niet halverwege (of zoals nu bijna aan het einde).
Die regels hebben ook een grijs gebied. Dan moet je als VAR ook gewoon slim zijn en in dit soort gevallen aan de voorzichtige kant van dat grijze gebied gaan zitten. Er is werkelijk geen enkel argument voor een penalty behalve dat de bal de arm raakt.

Dan kun je heel formalistisch redeneren, maar volgens mij schiet je dan je doel voorbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

De NOS insinueert in hun voetbalpodcast inmiddels openlijk dat Gozubuyuk voor Ajax is… :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Daar noem je nogal een reden.... 'tja er was totaal geen reden voor een penalty behalve die overtreding....'

Regels zijn er om gevolgd te worden, hoe vervelend ook. Als je regels gaat buigen of bewust het grijze gebied in gaat trekken dan is dat gewoon fout en altijd oneerlijk naar de 2e partij toe.

Dat staat verder helemaal los van dat ik die regels net zo verkeerd vind als jij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 9 mei 2022 @ 23:15:
De NOS insinueert in hun voetbalpodcast inmiddels openlijk dat Gozubuyuk voor Ajax is… :D
Tijd heelt alle wonden.
Nu is het tijd om te helen of gaat het etteren nog een tijdje door?

[ Voor 53% gewijzigd door OPSLAGHOND op 09-05-2022 23:19 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:52
Agent47 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:18:

Hier hoor je weer niemand over inderdaad. Gewoon karma.

De bekerfinale is Schmidt ook alweer vergeten

[ Voor 6% gewijzigd door AMARONE op 09-05-2022 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toolkist schreef op maandag 9 mei 2022 @ 23:15:
Daar noem je nogal een reden.... 'tja er was totaal geen reden voor een penalty behalve die overtreding....'

Regels zijn er om gevolgd te worden, hoe vervelend ook. Als je regels gaat buigen of bewust het grijze gebied in gaat trekken dan is dat gewoon fout en altijd oneerlijk naar de 2e partij toe.

Dat staat verder helemaal los van dat ik die regels net zo verkeerd vind als jij.
Dat zeg ik helemaal niet. Dat de bal op de arm komt is maar een element van hands, je hebt ook iets van opzet nodig. Dat zie ik niet en de knvb blijkbaar ook niet, ik vind het in de verste verte geen overtreding.

Natuurlijk zijn regels er om gevolgd te worden, maar ik wil daar toch twee dingen over zeggen. Ten eerste kun je hier binnen de regels gewoon tot een andere uitkomst komen. Zowel als scheidsrechter als als VAR. Zie ook de reactie van de KNVB. En ten tweede, er bestaat ook zoiets als rechtvaardigheid. Ik sprak onlangs met een rechter uit ‘s lands hoogste rechtscollege en die vertelde mij dat hij bij het bepalen van zijn uitspraak eerst naging wat hij een rechtvaardige uitkomt vind om vervolgens het recht zo uit te leggen dat dat er uit komt. (Nu weet ik dat dat in de praktijk wel iets genuanceerder ligt, maar zo vertelde hij het wel). Dat kun je als var ook doen, regels toepassen is geen exacte wetenschap.

Natuurlijk moet je daar voorzichtig mee zijn. Maar ‘clean and obvious’ is dermate vaag dat je daar echt wel meerdere kanten mee op kan. En ik vind dat je van een professional mag verwachten dat hij weet wanneer hij even de grens moet opzoeken (ik heb nooit gezegd er overheen gaan). Nogmaals, in het belang van het hogere doel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

AMARONE schreef op maandag 9 mei 2022 @ 23:20:
[...]

Hier hoor je weer niemand over inderdaad. Gewoon karma.
Omdat dat een mug was, en die ‘pingel’ een olifant.

Verschil tussen de futiliteit van onsportief de bal wegtrappen (geel waardig) en opzichtig en uiterst controversieel het verloop en de eindstand van de competitie beïnvloeden, met alle gevolgen van dien, door de uitslag van een wedstrijd direct te beïnvloeden.

Een verschil van dag en nacht. Gek hè, dat daar meer aandacht voor is.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

carpebios schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:53:
De KNVB zegt toch zelf dat dat had gemoeten?
De KNVB leutert lekker met de publieke opinie mee, heeft toch geen gevolgen en ze gaan toch niets doen. Was de situatie anders geweest en had Feyenoord lopen klagen dan hadden ze daar net zo goed achteraf met de publieke opinie mee geleuterd.
Ik ben al een tijdje gestopt met de uitspraken van de KNVB serieus nemen en ga ze al helemaal niet als maatstaf gebruiken.

Totaal ongerelateerd, maar de interland tegen Wit-Rusland en hoe daarmee omgegaan wordt spreekt toch ook weer boekdelen?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:51

Quad

Doof

100 reacties verder sinds vanochtend, en nog steeds gaat het over die wel/niet strafschop en wat de KNVB/scheidsrechter mee (had) moeten doen..
Worden jullie daar nooit zat van? Het is (bijna) elke week hetzelfde en elke keer zijn die momenten toch niet meer terug te draaien.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op maandag 9 mei 2022 @ 23:37:
100 reacties verder sinds vanochtend, en nog steeds gaat het over die wel/niet strafschop en wat de KNVB/scheidsrechter mee (had) moeten doen..
Worden jullie daar nooit zat van? Het is (bijna) elke week hetzelfde en elke keer zijn die momenten toch niet meer terug te draaien.
Niet op dit soort momenten. Hier is iets fundamenteels aan de hand, het instrument wat ontworpen is om de grote fouten er uit te halen beslist in een weekend foutief de zaak, zowel onderin als bovenin. Dan praat je niet meer over een incident maar over een systemisch probleem. Dat vind ik toch wel het bespreken waard.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Quad schreef op maandag 9 mei 2022 @ 23:37:
Gewoon maar twee keer per dag lezen, even een opmerking erin gooien en dan later weer terug komen om te kijken of er alweer nieuwe onderwerpen besproken worden. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
Verwijderd schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:59:
[...]

Als je niks met een VAR kunt, kan je het ook lozen.

Persoonlijk heb ik niks tegen een VAR zoals ie in andere sporten sporten wordt ingezet. Maar bij het voetbal wordt het soms misbruikt. Dat gebeurde niet bij Feyenoord-PSV van zondag. Maar als je dit dan gaat zeggen/uitleggen, snapt ineens niemand iets van voetbal en ben ik een spion ofzo.

Aan het einde van het seizoen hebben we allemaal 10 punten vernaggeld en als je mazzel hebt loopt het goed af.

Bij Willem II zijn ze minimaal dertig punten verloren en daar ligt ook niemand wakker van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23:39
hake nieuwe trainer van de eagles, dat word degradatie volgend seizoen die vent is echt de meest tactische onbenul die er is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

mavaros schreef op maandag 9 mei 2022 @ 23:45:
[...]

Als je niks met een VAR kunt, kan je het ook lozen.

Persoonlijk heb ik niks tegen een VAR zoals ie in andere sporten sporten wordt ingezet. Maar bij het voetbal wordt het soms misbruikt. Dat gebeurde niet bij Feyenoord-PSV van zondag. Maar als je dit dan gaat zeggen/uitleggen, snapt ineens niemand iets van voetbal en ben ik een spion ofzo.

Aan het einde van het seizoen hebben we allemaal 10 punten vernaggeld en als je mazzel hebt loopt het goed af.

Bij Willem II zijn ze minimaal dertig punten verloren en daar ligt ook niemand wakker van.
Je bedoelt een systeem met challenges? A la hockey? Ik vind dat wel het experimenteren waard.

Maar eerst moeten de Van Boekels en de Nijhuizen weg achter de VAR. Niet omdat het slechte scheidsrechters zijn, maar omdat van de VAR iets heel anders gevraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23:39
Verwijderd schreef op maandag 9 mei 2022 @ 23:48:
[...]

Je bedoelt een systeem met challenges? A la hockey? Ik vind dat wel het experimenteren waard.

Maar eerst moeten de Van Boekels en de Nijhuizen weg achter de VAR. Niet omdat het slechte scheidsrechters zijn, maar omdat van de VAR iets heel anders gevraagd wordt.
lijkt me een goed plan, die hele var is echt een totale aanfluiting (soms is het voor ons niet eens te begrijpen met al die gare rare regels) en het erge is die mannetjes in zeist vinden zichzelf nog belangrijk ook!

hele charme gaat eraan zo!!!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 20:44

Typhone

Who Dares Wins

Hahahaha dat systeem met challenges nu voorstellen uit woede. Ga toch eens weg joh en accepteer fouten of ga volledig zonder scheidsrechter werken.
Hoe zien jullie het voor je met challenges? Je mag twee keer iets betwisten? En dan in de 94e minuut gebeurt exact hetzelfde als nu… met dezelfde discussie achteraf en het feit dat bij obvious fouten er een nieuwe betwisting mag komen?

De helft van de coaches staat soms een complete doodschop recht te praten met “hij ging voor de bal”. Of laat blessures faken in het veld om een soort time out te genereren. En dan willen wij met zoiets gaan werken?

Dat gelul ook van “dit beslist het kampioenschap” wat je in Eindhoven nu heel erg hoort. Pleur toch op man. Roger Schmidt beslist het kampioenschap door in alle wedstrijden te husselen met zijn spelers en in de topwedstrijden in de competitie niet thuis te geven. Was daar (in elk geval thuis) gewoon gewonnen was PSV nu de trotse koploper geweest met minimale impact van deze penalty. Maarja, als als als en het eigen falen niet aanwijzen is altijd makkelijker.

Wat een totale zinloosheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Iets met een bal over de lijn en dan toch kunnen scoren. De VAR maakt te veel fouten in topwedstrijden. Ajax was dan nog steeds kampioen, maar het was wel een stuk spannender.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
Verwijderd schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:36:
[...]

Dat gaat in dit geval niet op, als je de scheidsrechter vraagt om te gaan kijken kan hij nog steeds zijn eigen beslissing nemen. Het is een procedurele regel, inhoudelijk verandert er niets en rek je niets op. Bovendien, hoe benadeel je precies een partij door een extra kans te geven de juiste beslissing te nemen? Dat is het creëren van een rechtvaardige uitkomst, daarvoor hebben we de VAR. Niet om te gaan regelneuken over 95% fout of 100% fout.
Het gaat wel op, want ik kan zo 5 momenten oplepelen waar mijn club graag had gezien dat de regels op deze manier werden opgerekt en het niet gebeurde.

Misschien is dit een goed idee maar dan moeten de regels dat faciliteren. En niet alleen gegeven strafschoppen uitgebreid analyseren, maar ook potentiële strafschoppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMARONE
Ramzzz schreef op maandag 9 mei 2022 @ 23:25:
[...]

Omdat dat een mug was, en die ‘pingel’ een olifant.

Verschil tussen de futiliteit van onsportief de bal wegtrappen (geel waardig) en opzichtig en uiterst controversieel het verloop en de eindstand van de competitie beïnvloeden, met alle gevolgen van dien, door de uitslag van een wedstrijd direct te beïnvloeden.

Een verschil van dag en nacht. Gek hè, dat daar meer aandacht voor is.
Door die actie kwam er gewoon nog een minuut bij. Hetzelfde gekloot ls Onana waardoor Ajax bijvoorbeeld niet de CL finale haalde. Blijf gewoon voetballen ipv tijd te rekken en te kutten.

Ajax is straks kampioen op basis van een heel seizoen, de terechte kampioen overigens.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AMARONE
carpebios schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 07:24:
Iets met een bal over de lijn en dan toch kunnen scoren. De VAR maakt te veel fouten in topwedstrijden. Ajax was dan nog steeds kampioen, maar het was wel een stuk spannender.
Stop met deze act, die bal was niet bewezen over de lijn. De aanvallende partij is dan imo terecht in het voordeel. Even los dat erna ook weer genoeg mogelijkheden waren om als psv goed te verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Het hele je wordt kampioen over een heel seizoen is een ontzettende dooddoener als je ziet wat de vorm van Ajax is en wat er dit weekend is gebeurd.

Je hoeft echt niet je eigen clubje goed te praten hoor. Dit is gewoon het ontzettend falen van het systeem op een gigantisch belangrijk punt

Cry me a river dat met mensen die zeggen dat je over een heel seizoen moet kijken dat is gewoon je kop gigantisch in het zand steken.

Maar ja niks meer aan te doen ff 2 matchrs afkijken en op naar een nieuw seizoen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:47
dglavimans schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 07:59:
Het hele je wordt kampioen over een heel seizoen is een ontzettende dooddoener als je ziet wat de vorm van Ajax is en wat er dit weekend is gebeurd.

Je hoeft echt niet je eigen clubje goed te praten hoor. Dit is gewoon het ontzettend falen van het systeem op een gigantisch belangrijk punt

Cry me a river dat met mensen die zeggen dat je over een heel seizoen moet kijken dat is gewoon je kop gigantisch in het zand steken.

Maar ja niks meer aan te doen ff 2 matchrs afkijken en op naar een nieuw seizoen
Klopt, een seizoen van 34 wedstrijden draait om de laatste 5-10 potjes, die daarvoor doen er niet toe 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ingooi voorafgaand aan de 2-1 van AZ. Wat klopt er niet? VAR?

😂😂😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MUV_NN9a78Wrd73NJXCPUwaFVrQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jp7A5wLVo4phpforkG6oseQg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
Typhone schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 08:44:

😂😂😂

[Afbeelding]
HANDS!!!!! :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Als ze met die kwaliteit beelden moeten werken, neem ik alles terug. Ze kunnen er niets aan doen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Megupe schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 08:07:
[...]

Klopt, een seizoen van 34 wedstrijden draait om de laatste 5-10 potjes, die daarvoor doen er niet toe 8)7
Dat wordt inderdaad altijd vergeten, alsof een verkeerde beslissing in speelronde 1 niet net zo belangrijk kan zijn.
Hetzelfde dat coaches altijd heel goed de beslissingen in een nadeel weten op te noemen om vervolgens niks te zeggen over de beslissingen in hun voordeel waardoor ze wel punten pakten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 20:09

Agent47

I always close my contracts.

Typhone schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 08:44:

😂😂😂

[Afbeelding]
Je moet eens weten hoeveel ingooien fout gaan. Ik denk oprecht wel 50%

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
Agent47 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:34:
[...]

Je moet eens weten hoeveel ingooien fout gaan. Ik denk oprecht wel 50%
Alleen bij de Fjes en de Etjes wordt er op gelet, de profs doen niet anders dan fout ingooien. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Bij tennis worden ook aan de lopende band voetfouten gemaakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Laatst online: 15:44

Stimulate14

⭐⭐⭐

[...]

Oke leuk, en nu?

En door. PSV heeft 5 keer verloren dus je moet naar jezelf kijken. Overigens heeft Marco van Basten het gisteren erg goed uitgelegd in Rondo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Megupe schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 08:07:
[...]

Dat is gewoon blind zijn voor de vorm van Ajax op dit moment en de druk die er op dat moment op zou staan

Of wil je beweren dat er niet meer druk op staat als je een strafschop neemt in de CL finale 90e minuut als in de eerste speelronde 1e minuut?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:47
dglavimans schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:11:
[...]

Dat is gewoon blind zijn voor de vorm van Ajax op dit moment en de druk die er op dat moment op zou staan

Of wil je beweren dat er niet meer druk op staat als je een strafschop neemt in de CL finale 90e minuut als in de eerste speelronde 1e minuut?
Ajax speelt al dramatisch sinds 2e helft tegen Benfica. Maar op de CL deceptie na wint Ajax wel bijna al zijn wedstrijden. Dan ben je de terechte kampioen.
Of voetbal moet een jurysport worden. Ben benieuwd wie dan de eredivisie wint, zou zomaar ook eens een andere club kunnen zijn van buiten de traditionele top 3.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 23:30
AMARONE schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 07:39:
[...]
Stop met deze act, die bal was niet bewezen over de lijn. De aanvallende partij is dan imo terecht in het voordeel. Even los dat erna ook weer genoeg mogelijkheden waren om als psv goed te verdedigen.
Ik ben met je eens dat je over dit soort beslissingen niet moet huilen. Maat los daarvan snap ik niet waarom hier dan geen technische huklpmiddelen voor worden ingezet. Op elke lijn een camera en je weet 100% of hij binnen of buiten is. Kan de lijnrechter zich focussen op wie de bal het laatste raakt (en buitenspel).

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dglavimans
Megupe schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:15:
[...]

Ajax speelt al dramatisch sinds 2e helft tegen Benfica. Maar op de CL deceptie na wint Ajax wel bijna al zijn wedstrijden. Dan ben je de terechte kampioen.
Of voetbal moet een jurysport worden. Ben benieuwd wie dan de eredivisie wint, zou zomaar ook eens een andere club kunnen zijn van buiten de traditionele top 3.
Ik zeg ook nergens dat Ajax niet de terechte kampioen is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

dglavimans schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 07:59:

Of weglopen van je eigen falen, nogmaals; vijf keer verloren en drie keer gelijk.
Maar heren, we zijn er nog niet he, Ajax is nog steeds geen kampioen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Stimulate14 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:09:
[...]

En door. PSV heeft 5 keer verloren dus je moet naar jezelf kijken. Overigens heeft Marco van Basten het gisteren erg goed uitgelegd in Rondo.
https://www.ziggosport.nl/video/1007157-rondo-09-05-22/

Vanaf minuut 32.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
https://www.vi.nl/nieuws/...strafschop-voor-feyenoord
Van Basten begrijpt de uitleg vanuit Zeist wel. 'Hij kon er inderdaad niks aan doen, simpel. Maar ik vind: als je echt op doel schiet, met een grote kans tot scoren, dan word je benadeeld als de bal tegen een arm komt. Of dat nou bewust of onbewust is. Dat moet je wel in ogenschouw nemen', zei de voormalig topspits aan tafel bij Rondo.

'Deze bal gaat echt keihard richting het doel', vervolgde Van Basten. 'Die kan erin gaan. Je weet niet of het een doelpunt zou worden of niet, maar wel dat de bal door een arm gestopt werd, en dat dat niet mag. Ik denk dat-ie erin was gegaan, dus dan vind ik een penalty gerechtvaardigd. Een mogelijk doelpunt wordt hier voorkomen door een handsbal.'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dglavimans
Stimulate14 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:39:
[...]

Of weglopen van je eigen falen, nogmaals; vijf keer verloren en drie keer gelijk.
Maar heren, we zijn er nog niet he, Ajax is nog steeds geen kampioen.
Tot dit weekend had ik niet eens meer het idee dat Ajax het niet zou worden dus geen idee wie er wegloopt. Dat is ook helemaal niet mijn punt in deze discussie want ik had alleen dit weekend nog even hoop dat PSV erdoor kon nog

Maar knappe jongens die het zo relativeren :9 :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

dglavimans schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:11:
[...]

Ik snap je deels maar ook dat argument houdt geen stand natuurlijk. Voor hetzelfde geldt vindt Ajax de vorm in één klap terug en zou het wel/geen penalty totaal niet relevant zijn voor deze discussie. Anders gezegd zou dit argument net zo relevant zijn als de vorm van Ajax heel goed zou zijn geweest? Ergo: dat staat er los van ;).
Dus dan ga je terug naar het scenario wat hier al eerder geschetst is: het betreft een heel systeem.

Het resultaat van wat dramatische wedstrijden in 2007 heeft ertoe geleid dat Ajax op 1 doelpunt na geen kampioen werd. Je kunt ook zeggen door het gelijkspel (of verlies?) van AZ bij Sparta werd PSV kampioen.

[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 10-05-2022 10:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dglavimans
Typhone schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:50:
[...]

Ik snap je deels maar ook dat argument houdt geen stand natuurlijk. Voor hetzelfde geldt vindt Ajax de vorm in één klap terug en zou het wel/geen penalty totaal niet relevant zijn voor deze discussie. Anders gezegd zou dit argument net zo relevant zijn als de vorm van Ajax heel goed zou zijn geweest? Ergo: dat staat er los van ;).
Dus dan ga je terug naar het scenario wat hier al eerder geschetst is: het betreft een heel systeem.

Het resultaat van wat dramatische wedstrijden in 2007 heeft ertoe geleid dat Ajax op 1 doelpunt na geen kampioen werd. Je kunt ook zeggen door het gelijkspel (of verlies?) van AZ bij Sparta werd PSV kampioen.
Ja als je het zo uitlegt kom ik er wat meer in inderdaad.. Buiten dat PSV zeker het zichzelf aan doet heh. Bedoel je hebt Feyenoord in de touwen en zet zo een tweede helft neer

Het is ook gewoon terecht dat Ajax kampioen gaat worden. Wel vind ik het gewoon kwalijk dat de scheids niet heeft gekeken met de VAR op zo een belangrijk moment

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

dglavimans schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:01:
[...]

Het is ook gewoon terecht dat Ajax kampioen gaat worden. Wel vind ik het gewoon kwalijk dat de scheids niet heeft gekeken met de VAR op zo een belangrijk moment
Dat is ook compleet waar. Op zo'n belangrijk moment totaal niet kijken is volstrekt kansloos met alle technische hulpmiddelen die er zijn.
Pagina: 1 ... 288 ... 311 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022