[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 289 ... 311 Laatste
Acties:
  • 481.985 views

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:44

Stimulate14

⭐⭐⭐

Afbeeldingslocatie: https://hooiberg.speld.nl/wp-content/uploads/Copyright-ProShots-164992301_96c70b3037d99c8b3ba6e9d1e1b9f4d7_2000.png

KNVB geeft duidelijkheid over omstreden strafschop: ‘Hij is gegeven’

De KNVB heeft duidelijkheid gegeven over de omstreden strafschop die Feyenoord in de laatste minuut van de blessuretijd kreeg in de thuiswedstrijd tegen PSV. De voetbalbond bevestigde maandag dat de penalty is toegekend.

"Hij is gegeven", zegt een woordvoerder van de KNVB desgevraagd. "En benut, door Cyriel Dessers. De beslissing van scheidsrechter Gözübüyük heeft niet tot een ingreep van de VAR geleid. De verzilverde strafschop leidde tot een eindstand van 2-2 en een punt voor beide elftallen. Met nog twee speelrondes te gaan, blijft de achterstand van PSV op koploper Ajax derhalve vier punten. Indien de scheidsrechter geen penalty had toegekend – of als deze niet tot een doelpunt had geleid – is het aannemelijk dat PSV de wedstrijd tegen Feyenoord gewonnen zou hebben. In dat geval zou PSV twee punten meer hebben dan nu en zou de achterstand op Ajax twee punten bedragen. De strafschop is echter zowel gegeven als benut."

PSV is blij dat het nu duidelijkheid heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
dglavimans schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:11:
[...]

Dat is gewoon blind zijn voor de vorm van Ajax op dit moment en de druk die er op dat moment op zou staan

Of wil je beweren dat er niet meer druk op staat als je een strafschop neemt in de CL finale 90e minuut als in de eerste speelronde 1e minuut?
Stel je wordt begin van het seizoen 3 punten genaaid. Gebeurt dat niet heb je nu 3 punten meer voorsprong. Maakt nogal een verschil of niet? Dan maakt die vorm crisis of de slechte beslissing van Guzubuyuk bijvoorbeeld nog maar bar weinig uit, want dan had Ajax in de laatste 3 wedstrijden maar 1 punt hoeven halen ongeacht wat PSV deed tegen Feyenoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 20:09

Agent47

I always close my contracts.

Was die penalty wel goed genomen bedenk ik mezelf net? Hij maakt een stopbeweging toch? Het moet één beweging zijn toch? :P

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Agent47 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:39:
Was die penalty wel goed genomen bedenk ik mezelf net? Hij maakt een stopbeweging toch? Het moet één beweging zijn toch? :P
Volgens mij niet, anders zou elke penalty van Lewandowski afgekeurd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:09
Stimulate14 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:22:
[Afbeelding]

KNVB geeft duidelijkheid over omstreden strafschop: ‘Hij is gegeven’

De KNVB heeft duidelijkheid gegeven over de omstreden strafschop die Feyenoord in de laatste minuut van de blessuretijd kreeg in de thuiswedstrijd tegen PSV. De voetbalbond bevestigde maandag dat de penalty is toegekend.

"Hij is gegeven", zegt een woordvoerder van de KNVB desgevraagd. "En benut, door Cyriel Dessers. De beslissing van scheidsrechter Gözübüyük heeft niet tot een ingreep van de VAR geleid. De verzilverde strafschop leidde tot een eindstand van 2-2 en een punt voor beide elftallen. Met nog twee speelrondes te gaan, blijft de achterstand van PSV op koploper Ajax derhalve vier punten. Indien de scheidsrechter geen penalty had toegekend – of als deze niet tot een doelpunt had geleid – is het aannemelijk dat PSV de wedstrijd tegen Feyenoord gewonnen zou hebben. In dat geval zou PSV twee punten meer hebben dan nu en zou de achterstand op Ajax twee punten bedragen. De strafschop is echter zowel gegeven als benut."

PSV is blij dat het nu duidelijkheid heeft.
Volgens mij gooide de KNVB, voor dit slappe statement, zonder problemen meneer G. voor de bus.

De KNVB had zich nooit met de beslissing van de scheids moeten bemoeien. Dit doe je aan het begin van een voetbalseizoen. Dan maak je aan iedereen de regels duidelijk en dat is alles.

God daalt ook niet zomaar op Aarde neer om verantwoording af te leggen. Dat is raar en ongeloofwaardig.

PSV heeft zichzelf de afgelopen zondag zelf tekort gedaan. Schmidt had met zijn been van de bal af moeten blijven, en dan was er al afgefloten en had niemand het over die penalty gehad.

Verder is de scheidsrechter een van de weinige mensen waar de achternaam op 15 verschillende manieren geschreven wordt. Als we gewoon allemaal Jansen heetten, was het nog overzichtelijk. Wel saai, dat wel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:10
mavaros schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:54:
[...]

Volgens mij gooide de KNVB, voor dit slappe statement, zonder problemen meneer G. voor de bus.
Volgens mij is je sarcasme-detector kapot. Dat was geen echt statement van de KNVB ;).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

autje schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:56:
[...]

Volgens mij is je sarcasme-detector kapot. Dat was geen echt statement van de KNVB ;).
Ja, De Speld. Sorry de bron ontbrak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:55

Superkiwi

Hoi doei

Het zou me niet verbazen als dit daadwerkelijk vanuit de knvb zou komen ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Typhone schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:16:
[...]
Op zo'n belangrijk moment totaal niet kijken is volstrekt kansloos met alle technische hulpmiddelen die er zijn.
Tenzij de scheids op dat moment overtuigd was dat de bal tegen de arm aan kwam en die arm zich niet strak langs het lichaam bevond. Als hij dat via zijn microfoon als uitleg geeft aan de VAR en die kunnen zich daarin vinden heeft het geen toegevoegde waarde om nog eens te gaan kijken.

We hebben het wel eens over wel/geen strafschop, dit was er typisch zo eentje.
Maar nu: Stel het staat 1-1 en dit gebeurt in het andere strafschopgebied en de penalty wordt niét gegeven, denken jullie niet dat PSV daarna net zo boos is maar dan vanwege het feit dat ie niét gegeven wordt?
Hoop aannames natuurlijk maar wij weten allemaal dat we een beetje boos worden als twijfelgevallen niet in ons voordeel uitvallen. Doen ze dat wel, dan vinden we het stilletjes wel prima.

[ Voor 18% gewijzigd door Superkiwi op 10-05-2022 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik moet wel zeggen dat de prestatie van NEC erg goed is. Ondanks het puntenverlies op plek 9 (!). Er zijn zelfs wedstrijden waarin ze in de laatste 10 minuten hebben verloren of gelijkgespeeld. Ongelooflijk knap, hopelijk houden ze de selectie bij elkaar en kunnen ze doorgroeien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

https://finance.yahoo.com...IkcbvtbBsgdr3nZkwLVot6wJO

Zet 'm op 5 dagen en je ziet duidelijk dat de koers van Kimberley-Clark (het moederbedrijf van de Kleenex tissues) in koers stijgt. Dat is het effect van alle tranen over die penalty :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:02
Mwoah die tranen vallen nog mee als je kijkt naar een doelpunt wat goedgekeurd is het weekend er voor. Denk dat er toen nog meer tranen waren in het land

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
mavaros schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:54:
[...]

De KNVB had zich nooit met de beslissing van de scheids moeten bemoeien. Dit doe je aan het begin van een voetbalseizoen. Dan maak je aan iedereen de regels duidelijk en dat is alles.

God daalt ook niet zomaar op Aarde neer om verantwoording af te leggen. Dat is raar en ongeloofwaardig.

PSV heeft zichzelf de afgelopen zondag zelf tekort gedaan. Schmidt had met zijn been van de bal af moeten blijven, en dan was er al afgefloten en had niemand het over die penalty gehad.

Verder is de scheidsrechter een van de weinige mensen waar de achternaam op 15 verschillende manieren geschreven wordt. Als we gewoon allemaal Jansen heetten, was het nog overzichtelijk. Wel saai, dat wel.
Ten eerste moet de KNVB zich hier na een wedstrijd helemaal niet over uiten naar buiten toe. Ten tweede hoorde ik niemand (inclusief KNVB) klagen over de scheids en VAR toen vanuit een buitenspelpositie een mogelijkheid kwam waarna PSV scoorde. Net zo min als met die onterecht afgekeurde goal van Mazraoui in de bekerfinale. Sometimes you win, sometimes you lose.

En anders gewoon... matchfixing!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Legendarisch, althans een vermoeden, een vermoeden van matchfixing!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:21

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ph4ge schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:45:
Alleen bij de Fjes en de Etjes wordt er op gelet, de profs doen niet anders dan fout ingooien. :p
In dat licht, weet iemand waar dat kwart rondje in de hoek van het veld voor is? Ik weet wel waar hij in ieder geval niet voor gebruikt wordt, maar wat hij dan als doel heeft is mij een raadsel. De hoek meten tussen de lijnen?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 20:01
Gonadan schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:55:
[...]

In dat licht, weet iemand waar dat kwart rondje in de hoek van het veld voor is? Ik weet wel waar hij in ieder geval niet voor gebruikt wordt, maar wat hij dan als doel heeft is mij een raadsel. De hoek meten tussen de lijnen?
Not sure if serious? :o Ik heb nog nooit de bal volledig over de lijn van dat cirkeltje genomen zien worden?

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:02
Ach in de wereld zijn meer van die running gags, ik noem de Knipoop Kroaat. Ook een hilarische gedachte van matchfixing die elke keer weer genoemd moet worden als de beste speler in beeld is.

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Louwke schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:13:
Ach in de wereld zijn meer van die running gags, ik noem de Knipoop Kroaat. Ook een hilarische gedachte van matchfixing die elke keer weer genoemd moet worden als de beste speler in beeld is.
Ik word nog steeds agressief als ik die vent zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 16:31
Gonadan schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:55:
[...]

Dat kwart rondje is uitsluitend bedacht om te voorkomen dat Brett Emerton in 2002 de UEFA cup finale kon spelen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Louwke schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:13:
In dat kader, wordt Sedar Gözübüyük wél gehuldigd op het museumplein morgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
Stimulate14 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:37:
[...]

Ik word nog steeds agressief als ik die vent zie.
Van Breukelen had een geheim boekje en wees met zijn vinger onder zijn oog waar de pingel geschoten zou worden. De Russen misten de pingel en Nederland werd Europees kampioen. Daar is later nooit iemand agressief om geworden.

Maar er zijn nog 6 punten binnen te harken en Ajax staat er vier voor. Dat is te weinig om je veilig te wanen en dat Feyenoord vreet de laatste tijd alle punten weg die voor hun voeten liggen. Had PSV kunnen weten.

Ik blijf erbij dat PSV zichzelf heeft genekt, en dat die arme scheidsrechter niet op het schavot hoort te staan. Als je dan in dader-slachtoffer gaat denken, hoort Schmidt daar te staan.

Verder snap ik helemaal dat u jaren later agressief wordt op die vent. Ajax is diverse malen keihard in de bips gepenetreerd. Dat was elke keer fout van de wedstrijdleiding of misschien zelfs wel door inmenging van de voetbalmaffia of belchinezen.

En heel soms, zoals in het grote stadion in Madrid, snapte zelfs de voetballeiding er niets meer van, en maakte Ajax er een gedenkwaardige avond van. Dat kan ook Willem II of PEC zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
mavaros schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:04:
[...]

Ik blijf erbij dat PSV zichzelf heeft genekt, en dat die arme scheidsrechter niet op het schavot hoort te staan. Als je dan in dader-slachtoffer gaat denken, hoort Schmidt daar te staan.

Verder snap ik helemaal dat u jaren later agressief wordt op die vent. Ajax is diverse malen keihard in de bips gepenetreerd. Dat was elke keer fout van de wedstrijdleiding of misschien zelfs wel door inmenging van de voetbalmaffia of belchinezen.
Als in het ene geval de trainer de dader-slachtoffer is dan meot je daarin wel consequent zijn. Dan is dat bij Ajax natuurlijk exact hetzelfde. Maak je de kansen niet af/druk je niet door loop je altijd het risico dat er iets gebeurt waar je als team weinig tot geen invloed op hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

PolarBear schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:41:
[...]

In dat kader, wordt Sedar Gözübüyük wél gehuldigd op het museumplein morgen?
Ja, en Makkelie ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:10
mavaros schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:04:
[...]
En heel soms, zoals in het grote stadion in Madrid, snapte zelfs de voetballeiding er niets meer van, en maakte Ajax er een gedenkwaardige avond van.
Zo soms is dat niet. Het is Ajax daar al drie keer gelukt ;).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 20:44

Typhone

Who Dares Wins

Superkiwi schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:09:
[...]

Tenzij de scheids op dat moment overtuigd was dat de bal tegen de arm aan kwam en die arm zich niet strak langs het lichaam bevond. Als hij dat via zijn microfoon als uitleg geeft aan de VAR en die kunnen zich daarin vinden heeft het geen toegevoegde waarde om nog eens te gaan kijken.

We hebben het wel eens over wel/geen strafschop, dit was er typisch zo eentje.
Maar nu: Stel het staat 1-1 en dit gebeurt in het andere strafschopgebied en de penalty wordt niét gegeven, denken jullie niet dat PSV daarna net zo boos is maar dan vanwege het feit dat ie niét gegeven wordt?
Hoop aannames natuurlijk maar wij weten allemaal dat we een beetje boos worden als twijfelgevallen niet in ons voordeel uitvallen. Doen ze dat wel, dan vinden we het stilletjes wel prima.
Als ze ballen hebben bij de KNVB laten ze die oortjes horen die ze altijd in hebben. Zullen ze never doen verwacht ik. Vanaf komend seizoen ook gewoon de scheidsrechters een scheidsrechter laten zijn. Geen interviews of uitleg waarom meer. Dat scheelt al een hoop gezeik want het is ook wel erg makkelijk voor de media (en ons) om te zeiken na 300 slow motions.

Ga maar eens zelf in zo’n stadion staan met 50.000 man en 16 kwade spelers en neem maar eens de juiste beslissing. Ohja… je hebt 1,5 seconde. Langer dan ben je onzeker aldus de praattafels (SV, Rondo etc) achteraf. Daarom dus ultra knullig dat er niet gekeken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Napo schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:06:
[...]

Als in het ene geval de trainer de dader-slachtoffer is dan meot je daarin wel consequent zijn. Dan is dat bij Ajax natuurlijk exact hetzelfde. Maak je de kansen niet af/druk je niet door loop je altijd het risico dat er iets gebeurt waar je als team weinig tot geen invloed op hebt.
Klopt hoor.

Maar het overkomt elke club wel meerdere keren in een seizoen en dat is onderdeel van het spel. Willem II staat ook laag, terwijl ze daar te goed voor voetballen en PEC staat onderaan, terwijl ze na de winterstop eigenlijk in de top 5 horen.

Hoe dan ook, op Rotterdam Zuid lachen ze de ballen uit hun broek op dit moment. Als je dat voor dit seizoen had voorspeld, kon je nu voor eeuwig in een hangmat op een tropisch eiland niks doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:58
Wbt die penalty, heb er een groter probleem mee dat de scheidsrechter na afloop niet even uitleg geeft. Terwijl ze dat in de regel wel altijd doen.

Maar goed, mijn conclusie is wel dat we na 4 jaar VAR nog steeds niks zijn opgeschoten. Wat mij betreft mogen er wel wat verbeteringen worden doorgevoerd. Bijv. aan het begin van het seizoen duidelijk aangeven wat wel en wat niet, eventueel met beeldmateriaal van de situatie om het duidelijk te maken aan de fans. Hier moet de VAR dan ook aan toetsen. Verder moet de VAR geen onderdeel zijn van het vaste scheidsrechters team maar apart, het zijn nu vrienden en collega's die elkaar niet goed genoeg willen corrigeren. Eventueel meer tijd nemen om een beslissing te nemen.

Het liefst overigens alles via de VAR, laat ze alles maar checken met de camera. Kunnen de grensrechters ook met pensioen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

GrooV schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:42:
Wbt die penalty, heb er een groter probleem mee dat de scheidsrechter na afloop niet even uitleg geeft. Terwijl ze dat in de regel wel altijd doen.

Maar goed, mijn conclusie is wel dat we na 4 jaar VAR nog steeds niks zijn opgeschoten. Wat mij betreft mogen er wel wat verbeteringen worden doorgevoerd. Bijv. aan het begin van het seizoen duidelijk aangeven wat wel en wat niet, eventueel met beeldmateriaal van de situatie om het duidelijk te maken aan de fans. Hier moet de VAR dan ook aan toetsen. Verder moet de VAR geen onderdeel zijn van het vaste scheidsrechters team maar apart, het zijn nu vrienden en collega's die elkaar niet goed genoeg willen corrigeren. Eventueel meer tijd nemen om een beslissing te nemen.

Het liefst overigens alles via de VAR, laat ze alles maar checken met de camera. Kunnen de grensrechters ook met pensioen
Niet mee eens:
We zijn een hoop opgeschoten met de VAR.
Veel minder schwalbes in de 16-meter.
Veel minder doelpunten onterecht afgekeurd door buitenspel of te vroeg afgevlagde kansen.
Compleet verkeerde beslissingen worden teruggedraaid.

Het spel is echt veel eerlijker geworden mede dankzij de VAR.
Is het echter perfect? Absoluut niet.

De heren bij de NOS zeiden dat de VAR toch had moeten ingrijpen, maar de VAR dient in te grijpen als de beslissing zeker verkeerd is.

Dat op zich is een probleem dat aangekaart moet worden: De VAR moet ook gewoon op cruciale beslissingen moeten kunnen aangeven: "ik zou nog even kijken, want ik weet het zo net nog niet."

Ten tweede hebben we wederom een groot probleem gezien met de huidige hands regels. Veel te arbitrair. Van Basten heeft in mijn ogen terecht het probleem aangegeven. De handsbal kan wel eens een doelpunt hebben voorkomen en als dat gebeurt door een speler op de doellijn, wordt de bal ook op de stip gelegd.

Misschien wordt het tijd voor hockeyregels met de voet: tegen de voet is strafcorner. Er is geen expres, per ongeluk, uitgestoken of ingehouden.

In de lijn met de huidige regels ben ik het volkomen met de KNVB eens: PSV heeft onterecht een penalty tegen gehad.
De VAR is niet perfect, maar heeft al heel veel goeds gebracht, laten we het nog beter maken.
De VAR moet vaker mogen adviseren, of misschien wel continu, zonder het spel altijd stil te leggen.
Handsregels zijn al echt zo lang waardeloos. Regels moeten veel duidelijker zijn.

Als de regels duidelijker waren geweest, had de VAR moeten ingrijpen. Nu is uit te leggen waarom de VAR niet ingreep, want ik kan heel duidelijk zien waarom het niet 100% verkeerd is.

En wat de uitslag van de competitie ook wordt:
Het is net als F1. Je verliest het niet op 1 duel, maar op een heel seizoen. De totale prestatie van PSV tegen de top 5 is ondermaats geweest. Beetje meer hand in eigen boezem van meneer Schmidt zou wat dat betreft wel sieren.

Je moet niet afhankelijk zijn van een foute beslissing. Ook slap om de zogenaamde bal mee te nemen die uit zou zijn bij PSV - Ajax waar de 1-2 uit viel, maar volgens mij kun je helemaal niet aantonen dat die bal uit was.
PSV had ook een doelpunt extra kunnen scoren en de 2e helft beter kunnen voetballen. Ik snap best de frustratie van het moment wel en dat dat op zondag hoog zat begrijp ik ook. Echter moet je daarna ook afkoelen en beseffen dat het over het seizoen niet de doorslaggevende factor gaat zijn.

Je hebt uiteindelijk 34 wedstrijden gehad. (Zelf ben ik voor Ajax en ook in het seizoen dat PSV kampioen werd met 1 doelpunt verschil, dan is dat gewoon terecht.)

Nu had PSV op 2 punten van Ajax moeten staan, maar dat is niet het hele verhaal.

[ Voor 16% gewijzigd door Hann1BaL op 10-05-2022 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:40
Hann1BaL schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:46:
[...]

De heren bij de NOS zeiden dat de VAR toch had moeten ingrijpen, maar de VAR dient in te grijpen als de beslissing zeker verkeerd is.
En dit is dus absoluut niet te rijmen met een VAR die 5 minuten nodig heeft om tot een conclusie te komen, dan is het namelijk niet overduidelijk verkeerd.

En dit is niet naar jou toe bedoelt, maar naar de KNVB :>

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

ElPaco schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 17:02:
[...]

En dit is dus absoluut niet te rijmen met een VAR die 5 minuten nodig heeft om tot een conclusie te komen, dan is het namelijk niet overduidelijk verkeerd.

En dit is niet naar jou toe bedoelt, maar naar de KNVB :>
Niet mee eens. De VAR heeft goed gezocht naar een mogelijkheid om met 100% zekerheid te kunnen zeggen dat het voor de VAR een foute beslissing was. In lijn met de mening van Van Basten, waar ik mij in kan vinden, is de conclusie toch dat de VAR niet kon ingrijpen volgens de VAR.

Dat komt dus door de huidige regels omtrent de VAR en ingrijpen.

Maar op basis van die tijd lijkt het er wel op dat de VAR bijna dacht dat het 100% fout was.

De lange tijd geeft indicatie dat de VAR twijfelde, meer niet, maar de VAR had zeker moeten zijn dat de beslissing fout was.

Dus moeten die regels anders zijn zodat de VAR had moeten ingrijpen. De regels zijn gewoon niet goed opgesteld. Dat heeft niet zoveel te maken met scheidsrechters die vriendjes zijn (wat ik nu ook op veel plekken heb gelezen.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElPaco
@Hann1BaL ik had het niet over deze situatie, maar al die keren dat er 5 minuten wordt gezocht naar iemand die met zijn tandhaar buitenspel staat.

WoT stats

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

ElPaco schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 17:31:
@Hann1BaL ik had het niet over deze situatie, maar al die keren dat er 5 minuten wordt gezocht naar iemand die met zijn tandhaar buitenspel staat.
We hadden ooit een (ongeschreven?) regel
"bij twijfel, voordeel aanvallende partij".
Als de VAR langer dan 30 seconden moet kijken, geef dat voordeel dan maar gewoon.
De keren dat we minutenlang hebben moeten wachten op uitsluitsel waren tergend. Nadeel is misschien dat ze bij de voetbalpraatprogramma's het tegenovergestelde van de genomen beslissing bewijzen maar wil je snelheid in het spel houden dan is dat het offer wat je moet maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mavaros
FC Eindhoven is ondertussen gewoon derde geworden in de Eerste Divisie. En dat is nieteens per ongeluk gebeurd. Maar iedereen is hier met PSV bezig, dus het is nog niet ingedaald en Strijp is pas na morgenavond weer figuurlijk toegankelijk.

Laat die nacompetitie maar komen. Alleen vrees ik dat ze niet opkunnen tegen een pechvogel uit de Eredivisie. Dat verschil is gewoon erg groot. FCE is maar een bescheiden clubje en staat niet gelijk aan een slecht PSV of extreem goed Helmond sport. Die laatste club bakte er niks van dit seizoen.

Verder mag Roda JC ook meespelen om te promoveren. Daar ben ik als niet supporter van Roda wel blij om, want ooit vertienvoudigden we de uittribune bij een of andere schimmige club ver weg in Europa. Er waren iets van tien Kerkradenaars ergens heengegaan. Wij hadden een vrije dag, en besloten om voetbal te gaan kijken. Ineens had Roda een legioen en het hielp niet. Roda JC werd later uitgeschakeld en nog later verdween het definitief in de krochten van de Eerste divisie. En tot overmaat van ramp is ook de suikeroom nog overleden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:40:
[...]

Dat kwart rondje is uitsluitend bedacht om te voorkomen dat Brett Emerton in 2002 de UEFA cup finale kon spelen.
Damn wat een geheugen _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ElPaco schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 17:02:
[...]

Ligt eraan hoeveel situaties er beoordeeld moeten worden. Zijn er soms 3-4 te beoordelen in 1 aanval (overtreding op middenveld ja/nee, buitenspel van degene die de assist gaf ja/nee, buitenspel van degene die scoort ja/nee en maakte die speler nou eigenlijk een overtreding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:37

snmght

imho dan he

[...]

Misschien wordt het tijd voor hockeyregels met de voet: tegen de voet is strafcorner. Er is geen expres, per ongeluk, uitgestoken of ingehouden.
Tsja, maar dan wordt een speler die de bal letterlijk vangt om een doelpunt te voorkomen dus ook een strafcorner (indirecte vrije trap)..

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

snmght schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:25:
[...]

Tsja, maar dan wordt een speler die de bal letterlijk vangt om een doelpunt te voorkomen dus ook een strafcorner (indirecte vrije trap)..
Nee, dat wordt dan een penalty. De vergelijk met hockey is dat er niet gekeken wordt naar de plek van de voet en of de speler iets opzettelijks doet. Je moet maar zorgen dat de hand er niet is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
mavaros schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:08:
FC Eindhoven is ondertussen gewoon derde geworden in de Eerste Divisie. En dat is nieteens per ongeluk gebeurd. Maar iedereen is hier met PSV bezig, dus het is nog niet ingedaald en Strijp is pas na morgenavond weer figuurlijk toegankelijk.

Laat die nacompetitie maar komen. Alleen vrees ik dat ze niet opkunnen tegen een pechvogel uit de Eredivisie. Dat verschil is gewoon erg groot. FCE is maar een bescheiden clubje en staat niet gelijk aan een slecht PSV of extreem goed Helmond sport. Die laatste club bakte er niks van dit seizoen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dqf4eUS7AOJQfKpwRBwpk819Qzg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SlTC9jkfr4K2YLA8ar4SNt9Y.jpg?f=fotoalbum_large
Vrijdag gaan we het meemaken :)

Met je eens dat FCE in principe niks in de ED te zoeken heeft, maar het zou wel gruwelijk gaaf zijn!

WoT stats

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Superkiwi schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 17:53:
[...]
Nadeel is misschien dat ze bij de voetbalpraatprogramma's het tegenovergestelde van de genomen beslissing bewijzen maar wil je snelheid in het spel houden dan is dat het offer wat je moet maken.
Daarom pleit ik voor zuivere speeltijd voor voetbalprogramma's. Maximaal 2 uur per week gepraat over voetbal op TV (buiten de wedstrijden zelf om).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
ElPaco schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:22:
[...]

[Afbeelding]
Vrijdag gaan we het meemaken :)

Met je eens dat FCE in principe niks in de ED te zoeken heeft, maar het zou wel gruwelijk gaaf zijn!
Dit is nieteens onmogelijk. De Graafschap is over de knie te krijgen. Wat er daarna gebeurt is nu nog onbekend.

Het zou de knaller van de eeuw zijn, als FCE zou promoveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 16:31
Vraag me niet wat ik eergisteren gegeten heb, maar dat moment bleef wel hangen ja, haha.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:58
[...]

Niet mee eens:
We zijn een hoop opgeschoten met de VAR.
Veel minder schwalbes in de 16-meter.
Veel minder doelpunten onterecht afgekeurd door buitenspel of te vroeg afgevlagde kansen.
Compleet verkeerde beslissingen worden teruggedraaid.

Het spel is echt veel eerlijker geworden mede dankzij de VAR.
Is het echter perfect? Absoluut niet.

Dat op zich is een probleem dat aangekaart moet worden: De VAR moet ook gewoon op cruciale beslissingen moeten kunnen aangeven: "ik zou nog even kijken, want ik weet het zo net nog niet."

Ten tweede hebben we wederom een groot probleem gezien met de huidige hands regels. Veel te arbitrair. Van Basten heeft in mijn ogen terecht het probleem aangegeven. De handsbal kan wel eens een doelpunt hebben voorkomen en als dat gebeurt door een speler op de doellijn, wordt de bal ook op de stip gelegd.

In de lijn met de huidige regels ben ik het volkomen met de KNVB eens: PSV heeft onterecht een penalty tegen gehad.
De VAR is niet perfect, maar heeft al heel veel goeds gebracht, laten we het nog beter maken.
De VAR moet vaker mogen adviseren, of misschien wel continu, zonder het spel altijd stil te leggen.
Handsregels zijn al echt zo lang waardeloos. Regels moeten veel duidelijker zijn.

Als de regels duidelijker waren geweest, had de VAR moeten ingrijpen. Nu is uit te leggen waarom de VAR niet ingreep, want ik kan heel duidelijk zien waarom het niet 100% verkeerd is.

En wat de uitslag van de competitie ook wordt:
Het is net als F1. Je verliest het niet op 1 duel, maar op een heel seizoen. De totale prestatie van PSV tegen de top 5 is ondermaats geweest. Beetje meer hand in eigen boezem van meneer Schmidt zou wat dat betreft wel sieren.

Je moet niet afhankelijk zijn van een foute beslissing. Ook slap om de zogenaamde bal mee te nemen die uit zou zijn bij PSV - Ajax waar de 1-2 uit viel, maar volgens mij kun je helemaal niet aantonen dat die bal uit was.
PSV had ook een doelpunt extra kunnen scoren en de 2e helft beter kunnen voetballen. Ik snap best de frustratie van het moment wel en dat dat op zondag hoog zat begrijp ik ook. Echter moet je daarna ook afkoelen en beseffen dat het over het seizoen niet de doorslaggevende factor gaat zijn.

Je hebt uiteindelijk 34 wedstrijden gehad. (Zelf ben ik voor Ajax en ook in het seizoen dat PSV kampioen werd met 1 doelpunt verschil, dan is dat gewoon terecht.)

Nu had PSV op 2 punten van Ajax moeten staan, maar dat is niet het hele verhaal.
Ik ben dan wel voor PSV maar zeg nergens dat PSV bovenaan had moeten staan, ze hebben het inderdaad zelf verprutst.

De VAR is er bij gekomen om twijfel over beslissingen weg te nemen, die twijfel is er nog steeds en nu zelfs vaak nog uitgesprokener omdat er meer mensen mee kijken. Wat mij betreft is het daar gefaald. Ook keurt een slager niet zijn eigen vlees dus een VAR mag geen onderdeel zijn van het vaste scheidsrechtersteam

Verder vind ik het tof dat de F1 aanhaalt, daar weten ze tenminste wel hoe een VAR/wedstrijdleiding situaties moeten beoordelen, kijken ze naar vorige situaties en durven zelfs even te wachten met het nemen van een beslissing.

Een penalty kan best 5 minuten later gegeven worden of een paar minuten lang op gewacht worden. Binnen 5 minuten voor rust een VAR situatie? Dan komen we daar bij het begin 2e helft op terug mocht het nodig zijn. Het is nou niet dat voetbal uitblinkt in absolute speeltijd.

Overigens zou ik eigenlijk liever een indirecte vrije trap willen zien voor hands

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exo81
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:58
GrooV schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 23:47:
[...]

(…)
Een penalty kan best 5 minuten later gegeven worden of een paar minuten lang op gewacht worden. Binnen 5 minuten voor rust een VAR situatie? Dan komen we daar bij het begin 2e helft op terug mocht het nodig zijn. Het is nou niet dat voetbal uitblinkt in absolute speeltijd.(…)
En 5 minuten in blessuretijd voor einde wedstrijd? Affluiten en na analyse iedereen weer uit de bus terughalen voor penalty?
Schei toch uit, als deze situatie in begin seizoen was geweest dan had er een heel klein haantje <knip> naar gekraaid maar was iedereen doorgegaan met orde van de dag. Echter, omdat het nu 3 wedstrijden voor einde is, vindt het kleine haantje veel gehoor. Daarmee leidt het haantje vakkundig de aandacht af van het eigen falen want hoe is het mogelijk dat wanneer je in minuut 84 met 2-0 voorstaat je alsnog gelijk speelt?

[ Voor 2% gewijzigd door Outerspace op 11-05-2022 10:51 . Reden: Verwijzen naar calimero is niet nodig ;) ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 22:25

OMX2000

By any means necessary...

Dat hele hands blijft gewoon altijd discutabel, of je moet gewoon zeggen dat al het balcontact met arm/hand, ongeacht houding of intentie, hands is.

Dan is het over een heel seizoen, you win some you lose some. Of je moet van voetbal een “hoge score” sport maken, waardoor de impact op de wedstrijduitslag van een foute beslissing van de scheids minder groot is. Dat laatste gaat natuurlijk nooit never nie gebeuren.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@Hackus
Deze matchday jat ik even van je ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iCvh0UbJTLNt-c-oz-99EvTQ5Hk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jYSqAY7orh03NMgbQPmIyhUF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Typhone schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 07:28:
@Hackus
Deze matchday jat ik even van je ;)
Ik ga pas juichen na het laatste fluitsignaal vanavond… heb nog een trauma die iets te diep zit:

Afbeeldingslocatie: https://sportnieuws.nl/app/uploads/2016/05/ANP-45519892.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ch8fAaEWMAMNB1x.jpg

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:23
Han schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:12:
[...]

Ik ga pas juichen na het laatste fluitsignaal vanavond… heb nog een trauma die iets te diep zit:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
gelukkig is er na vanavond nog een kans, met het huidige spel van Ajax is dat mogelijk nog nodig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Han, deze houding past niet bij een Ajacied! :P
Wij zijn Ajax, wij zijn de beste en als blijkt dat het niet zo is heb je de hoon van Nederland te accepteren en moet je deze ondergaan!

Overigens, gisteren twee handsbal penalties bij de playoffs!
Ook zag ik de Koempels nog naar 2-2 komen. Laat die maar terugkeren en niet Excelsior. Dat knollenkunstgras veld kan mij gestolen worden.

[ Voor 22% gewijzigd door Typhone op 11-05-2022 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier ook. Verschrikkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ajax vanavond met rouwband om. Lijkt me wel handig als deze afgaan op het moment van de ' mogelijke ' Schaaluitreiking.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:01

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Periode de Boer die afliep. Ergens bekruipt bij mij hetzelfde gevoel nu de periode van ten Hag afloopt. Het gaat allemaal moeizaam en men gaat er vanuit dat de titel wel binnen is.

Heerenveen heeft verder niks meer te winnen of te verliezen eens kijken of dat een voordeel is.

Tweakers Discord

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Eredivisie speelronde 31

alle wedstrijden beginnen om 20u
-
Ajax v scHeerenveen
FC Twente v FC Groningen
FC Utrecht v AZ
Fortuna Sittard v Vitesse
Go Ahead Eagles v Feyenoord
-
PSV v N.E.C.
RKC v Heracles
SC Cambuur v Willem II
Sparta v PEC Zwolle

Enjoy *O* *O* *O*

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

tweakduke schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:45:
[...]

Periode de Boer die afliep. Ergens bekruipt bij mij hetzelfde gevoel nu de periode van ten Hag afloopt. Het gaat allemaal moeizaam en men gaat er vanuit dat de titel wel binnen is.

Heerenveen heeft verder niks meer te winnen of te verliezen eens kijken of dat een voordeel is.
Jij bent ook welkom om te komen kijken bij mij thuis ;). Zal ik jullie moed inpraten!
8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
Henk Groot overleden, ver voor mijn tijd, maar nieuwsgierig als ik ben even wiki opzoeken.
Wel bijzondere carrière gehad, van Ajax naar Feyenoord en weer terug naar Ajax :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Heerenveen heeft afgelopen zondag gewonnen van Vitesse en de enige andere prestatie 'van formaat' dit kalenderjaar was de overwinning op Groningen, verder bakken ze er weinig van.
Die gaan ons echt niet in de weg zitten hoor, zeker niet in een volle, kolkende ArenA.
Hup Ajax :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Martinusz schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:50:
Henk Groot overleden, ver voor mijn tijd, maar nieuwsgierig als ik ben even wiki opzoeken.
Wel bijzondere carrière gehad, van Ajax naar Feyenoord en weer terug naar Ajax :)
Nee joh :/ .
Shit je hebt gelijk, RIP.

[ Voor 4% gewijzigd door Stimulate14 op 11-05-2022 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:41
Vanavond op ESPN1 is schakelkanaal. Is er op 't schakelkanaal ook Ajax - Heerenveen? Of zit die dan weer achter ESPN2?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

JanW schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:20:
Vanavond op ESPN1 is schakelkanaal. Is er op 't schakelkanaal ook Ajax - Heerenveen? Of zit die dan weer achter ESPN2?
1. Eretribune en schakelkanaal
2. Ajax - Heerenveen
3. PSV - NEC
4. Go Ahead Eagles - Feyenoord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

JanW schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:20:
Reken maar dat die geldwolven die verstopt zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
Typhone schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 11:06:
[...]

Reken maar dat die geldwolven die verstopt zetten.
Daar ga ik ook van uit ja... Zie dat bij T-Mobile nu 2,50 is voor de eerste maand. Dat heb ik er nog wel voor over :7

[ Voor 53% gewijzigd door JanW op 11-05-2022 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Zat net te kijken, een dagpas bij Ziggo is 7,95 7(8)7 7(8)7 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Martinusz schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 11:21:
_O-

Tja, 't is wat... commerciële zenders en providers die geld willen verdienen, je snapt 't niet.

Note to self: * Ramzzz moet zijn 'voetbalabonnement' nog stopzetten i.v.m. einde competitie...

Maar - based on results - ik zal het wel weer vergeten. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 11-05-2022 11:24 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Hopelijk schiet Ihattaren er vandaag 1 in. Man wat heb ik een zwak voor die kerel.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xwciy6Xxn0i6SnR2nBbpzIpSULk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wrhR9RzkqJo0wJcUwth7ux4P.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bennieeee
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-09 20:44
Is Brobby fit genoeg?
Scheelt toch weer als die niet speelt :+

Nee zonder gekheid ik ben bang dat Ajax er wel weer standaard 4 of 5 maakt tegen ons vanavond. Helemaal als wij Bakker nog missen en Woudenberg centraal staat voor hem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

bennieeee schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 11:29:
Is Brobby fit genoeg?
Scheelt toch weer als die niet speelt :+

Nee zonder gekheid ik ben bang dat Ajax er wel weer standaard 4 of 5 maakt tegen ons vanavond. Helemaal als wij Bakker nog missen en Woudenberg centraal staat voor hem.
Jullie hebben ook zo'n beroerde keeper ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Superkiwi schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:51:
Heerenveen heeft afgelopen zondag gewonnen van Vitesse en de enige andere prestatie 'van formaat' dit kalenderjaar was de overwinning op Groningen, verder bakken ze er weinig van.
Die gaan ons echt niet in de weg zitten hoor, zeker niet in een volle, kolkende ArenA.
Hup Ajax :)
Heerenveen heeft uiteindelijk nog wel wat om voor te spelen.
En, volgens mij gaat het de laatste weken juist beter en beter met ze.

Waar Ajax juist dieper en dieper in een dalletje komt te zitten.
Maar, goed... je weet ook dat als Ajax een vroege treffer maakt dat het wel een snel kan lopen.

Dus, ik verwacht of een monsteroverwinning voor Ajax, of een saai gelijkspel. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Martinusz schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 11:21:
Ik ben al een hele tijd op zoek naar een oplossing om fatsoenlijk Eredivisie + Europees te volgen in normale beeldkwaliteit zonder dat ik aan alles vast zit.
Letterlijk het enige wat ik kijk is fucking voetbal en/of golf (soms) en betaal daar een schrikbarend hoog bedrag voor per maand icm Ziggo met Next.
Canal Digitaal geprobeerd (streaming via LG TV) maar als ik blokjes wil zien bel ik 1992 wel even op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 13:50
Typhone schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 11:34:
[...]

Ik ben al een hele tijd op zoek naar een oplossing om fatsoenlijk Eredivisie + Europees te volgen in normale beeldkwaliteit zonder dat ik aan alles vast zit.
Letterlijk het enige wat ik kijk is fucking voetbal en/of golf (soms) en betaal daar een schrikbarend hoog bedrag voor per maand icm Ziggo met Next.
Canal Digitaal geprobeerd (streaming via LG TV) maar als ik blokjes wil zien bel ik 1992 wel even op.
Ik heb hetzelfde probleem. Eigenlijk wil ik Ziggo opzeggen aangezien ik toch geen TV kijk, maar zonder Ziggo/KPN kan ik geen Eredivisie Live abonnement afsluiten. Zit er sterk aan te denken om dan voetbal maar helemaal maar te vergeten (eigenlijk kijk ik toch alleen maar de wedstrijden van Ajax).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Typhone schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 11:34:
[...]
NLziet heeft wel vrij behoorlijke beeldkwaliteit. Voor Eredivisie moet je dan iemand zoeken met een TV-abbo op ESPN die nooit online kijkt, dan kun je dat abbo koppelen aan jouw ESPN account. ESPN watch is een drama qua interface, maar live wedstrijden kun je er prima op kijken.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 13:50
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 11:34:
[...]

Heerenveen heeft uiteindelijk nog wel wat om voor te spelen.
En, volgens mij gaat het de laatste weken juist beter en beter met ze.

Maar, goed... je weet ook dat als Ajax een vroege treffer maakt dat het wel een snel kan lopen.

Dus, ik verwacht of een monsteroverwinning voor Ajax, of een saai gelijkspel. :P
Dat diepe dalletje valt ook wel mee hoor. Tegen AZ had Ajax gewoon kunnen winnen, zeker als Brobbey die 0-2 maakt vlak na de rust. Het team is verder inderdaad wel wat uit vorm, maar ze hoeven zich in principe alleen maar op te laden voor vanavond. In een volle Arena kampioen worden moet genoeg brandstof zijn om er vol op te klappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

T-MOB schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 11:46:
[...]

NLziet heeft wel vrij behoorlijke beeldkwaliteit. Voor Eredivisie moet je dan iemand zoeken met een TV-abbo op ESPN die nooit online kijkt, dan kun je dat abbo koppelen aan jouw ESPN account. ESPN watch is een drama qua interface, maar live wedstrijden kun je er prima op kijken.
Precies, dit is ook een optie.
Ik heb XS4ALL en een KPN 06 abonnement. Daar zit ESPN gratis in. Ziggo Sport activeer ik alleen in de maanden van het voetbal. Einde maand druk ik weer op de knop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22:57
T-MOB schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 11:46:
[...]

Voor Eredivisie moet je dan iemand zoeken met een TV-abbo op ESPN die nooit online kijkt, dan kun je dat abbo koppelen aan jouw ESPN account.
Dit doe ik. In het een-na-laatste jaar van Fox was er nog een app voor de tv. Dat werkte prima en gaf ook nog eens een goede beeldkwaliteit. Het laatste jaar van Fox werd de tv-app ineens stopgezet en moest alles via de chromecast. Dat gaf echt een beroerde kwaliteit. Ik heb een chromecast ultra aangeschaft in de hoop dat dat alles weer herstelde. De kwaliteit is wel beter, maar nog steeds behoorlijk slecht. Ze hebben duidelijk een soort van ontmoedigingsbeleid voor ESPN online en ze willen gewoon dat je een tv-abonnement er voor aanschaft. Daarom kun je ook niet los ESPN online aanschaffen. Voor mij zou dat echter inhouden dat ik voor het volgen van 1 club een tv abonnement + ESPN zou moeten aanschaffen. Dan betaal ik +20 euro per maand om mijn club te kunnen zien. Ik vind dat teveel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 11:34:
[...]
Dit kalenderjaar in de Eredivisie 1 verliespartij: 27 februari tegen de Eagles.
Verder, op het gelijkspel tegen AZ na afgelopen zondag, alles gewonnen.
Je kunt het maar een diep dalletje noemen ;)

Scorebordjournalistiek, ik weet het, maar in het voetbal telt de stand op het scorebord.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ach 1 penalty in blessuretijd is genoeg ... O-)

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Wyke schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 11:53:
[...]
Voor mij zou dat echter inhouden dat ik voor het volgen van 1 club een tv abonnement + ESPN zou moeten aanschaffen. Dan betaal ik +20 euro per maand om mijn club te kunnen zien. Ik vind dat teveel.
Hier precies hetzelfde, en dan gaat het zelfs nog maar om een deel van de wedstrijden omdat ik 60% van de thuiswedstrijden in het stadion zit (we delen met 3 man 2 seizoenskaarten). Ik heb een computer achter mijn TV hangen waar we NPO start en ESPN mee bekijken. Ik vind dat qua kwaliteit wel prima, maar de TV is maar 42". Dit jaar voor de CL nlziet erbij gedaan, dat is wel scherper.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Superkiwi schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 12:05:
[...]

Dit kalenderjaar in de Eredivisie 1 verliespartij: 27 februari tegen de Eagles.
Verder, op het gelijkspel tegen AZ na afgelopen zondag, alles gewonnen.
Je kunt het maar een diep dalletje noemen ;)

Scorebordjournalistiek, ik weet het, maar in het voetbal telt de stand op het scorebord.
Ik denk dat de afgelopen weken gewoon duidelijk is geworden dat Ajax kwalitatief de beste spelers heeft die ook nog eens het verschil kunnen maken.
Ajax : Tadic, Anthony, Brobbey, Klaassen. 4 Spelers die uit het niets de wedstrijd kunnen openbreken.
PSV : Gakpo, Gotze.
Feyenoord : Sinisterra, Dessers
AZ : Karlson.
Vitesse : Openda
Twente : Wolfie.

Ajax is duidelijk niet meer het beste "team" maar zoveel individuele kwaliteit wat uiteindelijk nog steeds de doorslag geeft.
Als er 1 of 2 niet thuis geven, is er altijd nog wel eentje die dat wel doet.
Waarbij je bij de rest dan gewoon merkt dat het er niet in zit als deze spelers niet functioneren.

Maar, uiteindelijk is Ajax gewoon de terechte kampioen.
Had het liever anders gezien, maar het is gewoon zo.

Ben benieuwd naar volgend jaar, kan wel eens heel interessant gaan worden.
PSV die opnieuw moet gaan opbouwen.
Ajax die opnieuw moet gaan opbouwen.
Feyenoord die waarschijnlijk zijn beste spelers gaat verliezen.

Als AZ het een beetje slim doet, zouden ze zomaar eens de lachende vierde kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
Ik zet mijn geld vandaag niet op Ajax. Ben blut en geen gokker, maar ik kijk liever naar de onderkant van de competitie. Daar gaan na vanavond slachtoffers vallen om het in voetbaltaal te zeggen.

Hup Willem II

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Zo veel scheelt de last minute punten pakken dus niet:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.nos.nl/image/2022/05/11/859796/1920x1080a.jpg

bron: https://nos.nl/artikel/24...ekend-aantal-houdini-acts

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Martinusz
"vroegah" stond PSV fier bovenaan in dat soort lijstjes :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 22:25

OMX2000

By any means necessary...

Ik snap nog steeds niet waarom de finale van de Conference League in Tirana gespeeld moet worden. En ik lees net pas dat er welgeteld 22.500 mensen inpassen... HOE dan. Da's zo groot als Euroborg of Galgenwaard... Schattig.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Laatst online: 23:05
OMX2000 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:04:
Ik snap nog steeds niet waarom de finale van de Conference League in Tirana gespeeld moet worden. En ik lees net pas dat er welgeteld 22.500 mensen inpassen... HOE dan. Da's zo groot als Euroborg of Galgenwaard... Schattig.
Zo prestigieus vindt de Uefa de prijs waarschijnlijk :+

Het is natuurlijk waanzin, Feyenoord en Roma vullen samen prima de Allianz Arena of het Parc des Princes. Nu weet je vooraf niet wie er in de finale staan maar ik gok dat dat voor de meeste clubs wel geldt :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Volgend jaar is het stadion nog kleiner:
Wikipedia: 2023 UEFA Europa Conference League Final

20,800 personen in het Sinobo stadion in Praag.

[ Voor 3% gewijzigd door Ruzor op 11-05-2022 14:17 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Net als de UEFA Europa Conference League clubs uit kleinere Europese voetballanden meer toegang geeft tot het Europees voetbal geldt dat ook voor het organiseren van een finale.
ephymerous schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:12:
[...]
Het is natuurlijk waanzin, Feyenoord en Roma vullen samen prima de Allianz Arena of het Parc des Princes.
Tja, maar goed de Allianz Arena en Parc de Princes zijn dan ook plekken waar de Champions League finale gespeeld kan worden. Daarvan zijn er ook weer niet zo gek veel van in Europa (zeg een dertigtal ofzo?). Naast dat het een UEFA cat 4 stadion moet zijn, liefst 60.000 + en nog zaken als een internationaal vliegveld in de buurt etc. Die stadions kan je wel vergeten dat er ooit iets anders dan een Champions League finale wordt gehost. Zelfs de Arena komt voor een Champions League finale niet echt in aanmerking vanwege de capaciteit.

Goed neemt niet weg dat UEFA met de conference league wel helemaal aan de onderkant van de stadioncapaciteit gaat zitten maar zal toch iets met spreiding te maken hebben. Albanie maar ook Praag zullen niet heel snel een andere finale kunnen hosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 13:38:
[...]

Ajax die opnieuw moet gaan opbouwen.
Zal wel meevallen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Daar was ik na het vertrek van onder andere de Jong, de Ligt, van de Beek en Zyech (oké, die was een jaar later) ook bang voor en die zorgen bleken achteraf ook nergens voor nodig. Eerst maar eens zien wat er volgend seizoen op het veld staat voordat ik op voorhand al de handdoek in de ring gooi ;)

Feyenoord en PSV zullen ook wel spelers gaan verliezen dus nationaal gezien blijft de balans denk ik een beetje zoals ie nu is. Internationaal gezien (lees: in de CL) zullen we zien hoeveel schade we écht gaan lijden.

Waar ik me wél zorgen om maak is of het uitshirt volgend seizoen weer net zo lelijk wordt als ons huidige Club Brugge shirt :+

[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 11-05-2022 14:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElPaco
Superkiwi schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:54:
[...]

Feyenoord en PSV zullen ook wel spelers gaan verliezen dus nationaal gezien blijft de balans denk ik een beetje zoals ie nu is. Internationaal gezien (lees: in de CL) zullen we zien hoeveel schade we écht gaan lijden.
Sangaré gaat vermoedelijk weg, dat is wat mij betreft een grotere aderlating dan Gakpo. Maar goed, deze zomer maar eens afwachten wat er daadwerkelijk vertrekt en bij komt. Beste nieuws uit Eindhoven (voor PSV fans) is natuurlijk het vertrek van Schmidt.

WoT stats

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

ElPaco schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:04:
[...]
Beste nieuws uit Eindhoven (voor PSV fans) is natuurlijk het vertrek van Schmidt.
Toch heb ik van het weekend gezien dat Schmidt ook een aardig balletje kan (weg)trappen >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanW
[...]

Waar ik me wél zorgen om maak is of het uitshirt volgend seizoen weer net zo lelijk wordt als ons huidige Club Brugge shirt :+

Nog lelijker :r

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElPaco
Superkiwi schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:08:
[...]

Toch heb ik van het weekend gezien dat Schmidt ook een aardig balletje kan (weg)trappen >:)
Mag hij mooi bij Benfica gaan doen. Ik hoop dat PSV en Ajax dit seizoen weer allebei tegen Benfica moeten en dat dat 4 winstpartijen voor de NL ploegen zijn })

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
[...]

Daar was ik na het vertrek van onder andere de Jong, de Ligt, van de Beek en Zyech (oké, die was een jaar later) ook bang voor en die zorgen bleken achteraf ook nergens voor nodig. Eerst maar eens zien wat er volgend seizoen op het veld staat voordat ik op voorhand al de handdoek in de ring gooi ;)

Je zal in elk geval de volgende spelers/ posities moeten vervangen/ versterken:
- Een andere Keeper
- Een andere linksback
- Een andere rechtsback (Rensch zal wel centraal gaan spelen verwacht ik)
- Een vervanger voor Gravenbergh
- Verwacht een vervanger voor Anthony
- Een andere spits mogelijk ook wel (Brobby is weer weg, Haller is afwachten) - al is het voor de dubbele bezetting op positities

Je krijgt in elk geval weer een heel andere dynamiek, ben erg benieuwd wat dat teweeg brengt en hoe de groep zich daarmee houdt. Daarnaast zie ik Blind ook niet een heel seizoen nog in de basis, die is ook wel aan vervanging toe, of iig niet structureel alle wedstrijden voetballen.
Dat betekent toch echt wel dat er iets moet gebeuren, echte vervangers hebben ze er nog niet voor momenteel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
En niet te vergeten een andere trainer, die dingen weer net op zijn manier wil. Dus ook al blijft de groep grotendeels gelijk, het kan dan toch zomaar ineens minder (of juist beter) lopen. Dat is wat er bij PSV natuurlijk ook staat te gebeuren.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Nadat ik zocht op "uitshirt 2023" kwam ik deze al tegen met de melding dat het nog niet bevestigd was.
Maar dus toch.
Blegh.
:F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Ik vind dit echt een lelijk shirt. :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Hier ga ik niet eens een polletje voor opzetten, ik denk dat we het daar allemaal wel mee eens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

[...]

Ja, EU niveau zal wel erg gaan dalen. Maar als NL club weten we dit.
Ik heb al her en der wat geruchten gezien wat het thuis- en uitshirt gaan worden. Ben erg benieuwd, hopelijk komen die geruchten niet uit want ze zijn erg lelijk in mijn ogen. Nouri eerbetoon mag van mij wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

ElPaco schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:04:
[...]

Sangaré gaat vermoedelijk weg, dat is wat mij betreft een grotere aderlating dan Gakpo. Maar goed, deze zomer maar eens afwachten wat er daadwerkelijk vertrekt en bij komt. Beste nieuws uit Eindhoven (voor PSV fans) is natuurlijk het vertrek van Schmidt.
Gakpo zal wel weggaan, nu is hij natuurlijk goedkoop op te halen (hij heeft Europees niets laten zien).
Gotze zal wel achter Schmidt aan gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Zwart geld, maffiageld, hoeren en UEFA bonzen.
You do the math.

Die huidige gladjanus van de FIFA liep Blatter ook in diskrediet te brengen (Infantino) maar is een paar jaar later geen steek beter gebleken. Dat is bij de UEFA net zo. Marionetten van het grote geld. Ben wel eens bij zo'n congres geweest in Duitsland met een oud collega die diep bij Schalke 04 zat. Letterlijk een half uur voor het einde (was in Keulen) kwam de één na de andere taxi aan met escortdames. Tot dat moment dacht mijn maagdelijke hoofd (2016) dat de UEFA het beste voorhad voor de sportclubs maar inmiddels weet ik wel beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

jbdeiman schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:10:
[...]

Je zal in elk geval de volgende spelers/ posities moeten vervangen/ versterken:
- Een andere Keeper
- Een andere linksback
- Een andere rechtsback (Rensch zal wel centraal gaan spelen verwacht ik)
- Een vervanger voor Gravenbergh
- Verwacht een vervanger voor Anthony
- Een andere spits mogelijk ook wel (Brobby is weer weg, Haller is afwachten) - al is het voor de dubbele bezetting op positities

Je krijgt in elk geval weer een heel andere dynamiek, ben erg benieuwd wat dat teweeg brengt en hoe de groep zich daarmee houdt. Daarnaast zie ik Blind ook niet een heel seizoen nog in de basis, die is ook wel aan vervanging toe, of iig niet structureel alle wedstrijden voetballen.
Dat betekent toch echt wel dat er iets moet gebeuren, echte vervangers hebben ze er nog niet voor momenteel.
Keeper, hebben we al in huis?
Linksback, Wijndal? Mits oke in prijs. Gravenberch > Ihattaren. Antony > Berghuis.
Pagina: 1 ... 289 ... 311 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022