GrooV schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:42:
Wbt die penalty, heb er een groter probleem mee dat de scheidsrechter na afloop niet even uitleg geeft. Terwijl ze dat in de regel wel altijd doen.
Maar goed, mijn conclusie is wel dat we na 4 jaar VAR nog steeds niks zijn opgeschoten. Wat mij betreft mogen er wel wat verbeteringen worden doorgevoerd. Bijv. aan het begin van het seizoen duidelijk aangeven wat wel en wat niet, eventueel met beeldmateriaal van de situatie om het duidelijk te maken aan de fans. Hier moet de VAR dan ook aan toetsen. Verder moet de VAR geen onderdeel zijn van het vaste scheidsrechters team maar apart, het zijn nu vrienden en collega's die elkaar niet goed genoeg willen corrigeren. Eventueel meer tijd nemen om een beslissing te nemen.
Het liefst overigens alles via de VAR, laat ze alles maar checken met de camera. Kunnen de grensrechters ook met pensioen
Niet mee eens:
We zijn een hoop opgeschoten met de VAR.
Veel minder schwalbes in de 16-meter.
Veel minder doelpunten onterecht afgekeurd door buitenspel of te vroeg afgevlagde kansen.
Compleet verkeerde beslissingen worden teruggedraaid.
Het spel is echt veel eerlijker geworden mede dankzij de VAR.
Is het echter perfect? Absoluut niet.
De heren bij de NOS zeiden dat de VAR toch had moeten ingrijpen, maar de VAR dient in te grijpen als de beslissing zeker verkeerd is.
Dat op zich is een probleem dat aangekaart moet worden: De VAR moet ook gewoon op cruciale beslissingen moeten kunnen aangeven: "ik zou nog even kijken, want ik weet het zo net nog niet."
Ten tweede hebben we wederom een groot probleem gezien met de huidige hands regels. Veel te arbitrair. Van Basten heeft in mijn ogen terecht het probleem aangegeven. De handsbal kan wel eens een doelpunt hebben voorkomen en als dat gebeurt door een speler op de doellijn, wordt de bal ook op de stip gelegd.
Misschien wordt het tijd voor hockeyregels met de voet: tegen de voet is strafcorner. Er is geen expres, per ongeluk, uitgestoken of ingehouden.
In de lijn met de huidige regels ben ik het volkomen met de KNVB eens: PSV heeft onterecht een penalty tegen gehad.
De VAR is niet perfect, maar heeft al heel veel goeds gebracht, laten we het nog beter maken.
De VAR moet vaker mogen adviseren, of misschien wel continu, zonder het spel altijd stil te leggen.
Handsregels zijn al echt zo lang waardeloos. Regels moeten veel duidelijker zijn.
Als de regels duidelijker waren geweest, had de VAR moeten ingrijpen. Nu is uit te leggen waarom de VAR niet ingreep, want ik kan heel duidelijk zien waarom het niet 100% verkeerd is.
En wat de uitslag van de competitie ook wordt:
Het is net als F1. Je verliest het niet op 1 duel, maar op een heel seizoen. De totale prestatie van PSV tegen de top 5 is ondermaats geweest. Beetje meer hand in eigen boezem van meneer Schmidt zou wat dat betreft wel sieren.
Je moet niet afhankelijk zijn van een foute beslissing. Ook slap om de zogenaamde bal mee te nemen die uit zou zijn bij PSV - Ajax waar de 1-2 uit viel, maar volgens mij kun je helemaal niet aantonen dat die bal uit was.
PSV had ook een doelpunt extra kunnen scoren en de 2e helft beter kunnen voetballen. Ik snap best de frustratie van het moment wel en dat dat op zondag hoog zat begrijp ik ook. Echter moet je daarna ook afkoelen en beseffen dat het over het seizoen niet de doorslaggevende factor gaat zijn.
Je hebt uiteindelijk 34 wedstrijden gehad. (Zelf ben ik voor Ajax en ook in het seizoen dat PSV kampioen werd met 1 doelpunt verschil, dan is dat gewoon terecht.)
Nu had PSV op 2 punten van Ajax moeten staan, maar dat is niet het hele verhaal.
[
Voor 16% gewijzigd door
Hann1BaL op 10-05-2022 16:54
]