[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 260 ... 311 Laatste
Acties:
  • 482.028 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:25

InFamous

excommunicado

Buitenspel moet gewoon stoppen op de millimeter, tel dan eigenlijk pas buitenspel als de speler volledig voorbij de laatste man is.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:44
Superkiwi schreef op maandag 18 april 2022 @ 11:15:
Met als argument waaróm het niet succesvol was:

[...]

Dat klinkt voor mij niet als iets negatiefs eigenlijk.

Spelers als Inzaghi (om maar even een oude koe uit de sloot te halen) zullen rond de 16 blijven hangen, daardoor zullen spelers als Blind (nu we het toch over oude koeien hebben) meer achterin moeten blijven wat de verdediging weer ten goede komt.
Ook komt er met een langer veld toch veel meer ruimte om te voetballen?
Nee. Er blijven inderdaad spelers hangen en er worden dus continu lange ballen gespeeld over het hele veld om die diepe spelers te bereiken. Dan krijg je dat verschrikkelijke Engelse voetbal met alleen maar hoge ballen.

Het is het leukste als je op en neer golvend spel krijgt, waarbij het hele team gaat aanvallen, er meteen gecounterd wordt en iedereen weer moet verdedigen. Dat heb je dus totaal niet zonder buitenspel.

Overigens kunnen we uren discussiëren over buitenspel maar de praktijk wijst ook uit dat het verschrikkelijk saaie potjes worden. Er is al redelijk wat geëxperimenteerd met afschaffen.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:44
InFamous schreef op maandag 18 april 2022 @ 11:19:
Buitenspel moet gewoon stoppen op de millimeter, tel dan eigenlijk pas buitenspel als de speler volledig voorbij de laatste man is.
Volledig voorbij de laatste man lijkt me exact hetzelfde millimeter werk.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:11

Superkiwi

Hoi doei

Dan leg je de grens ergens anders. Het geneuk (excusé) over milimeters blijf je dan nog steeds houden want is een speler er volledig voorbij ja of nee?

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:48

Typhone

Who Dares Wins

Volgende stap is dan een arm die nog 1mm ‘onsite’ staat en de discussie begint weer opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

evleerdam schreef op maandag 18 april 2022 @ 11:24:
[...]
Overigens kunnen we uren discussiëren over buitenspel maar de praktijk wijst ook uit dat het verschrikkelijk saaie potjes worden. Er is al redelijk wat geëxperimenteerd met afschaffen.
Ik heb nog nooit wedstrijden zonder buitenspel gezien dus wellicht is mijn beeld van een 'lang veld voetbal' totaal verkeerd; om die reden ben ik geneigd om met je mee te gaan d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Toch wel grappig dat als Ajax eens niet geholpen wordt en de var perfect werk aflevert, er maar gelijk andere regeltjes moeten komen :o

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2022 @ 11:33:
Toch wel grappig dat als Ajax eens niet geholpen wordt en de var perfect werk aflevert, er maar gelijk andere regeltjes moeten komen :o
Als je goed leest, lees je dat dit niet enkel n.a.v. deze wedstrijd is.
Toch wel grappig dat begrijpend lezen soms zo moeilijk blijkt te zijn :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Typhone schreef op maandag 18 april 2022 @ 09:33:
Hoeveel Ajacieden waren pro afschaffing buitenspel regel als PSV op die manier twee keer tegen zou hebben gescoord eigenlijk?
Hiero!
Tenminste, op basis van de huidige implementatie van de VAR.
Hoe vaak hebben we in de ED en de CL 3, 4, soms wel 5 minuten moeten wachten om te weten of een doelpunt wel of niet telde omdat de VAR bezig was met lijntjes trekken, vaak ook nog eens uit een ietwat schuine hoek.

Het tweede deel van je vraag is voor mij irrelevant, het gaat mij er niet om of het nu Ajax, PSV of FC Lutjebroek is.

[ Voor 14% gewijzigd door Superkiwi op 18-04-2022 11:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Achja buitenspel, toen Wamberto de bekerfinale besliste hebben we er zelfs een leuk liedje van gemaakt.... buitenspel het fenomeen wat zelfs relaties heeft doen sneuvelen, en zal wel altijd een beladen iets zijn in het voetbal. Maak het gewoon zoals het ooit was, buitenspel is buitenspel al is het maar een millimeter van je lichaam en geen uitzondering als de speler was niet actief betrokken in het spel oid.

Ajax heeft wel een gigantisch probleem/uitdaging in mijn ogen. Investering in een fatsoenlijke keeper. Timber verwacht ik dat die gaat vertrekken. Blind, kan niet meer. Tadic, voelt als over de hill. Berghuis idem. Mazraoui, Gravenbergh en zeer waarschijnlijk Antony een transfer.... en degene die goed was in het binnen hengelen van spelers moest zo nodig zijn piemol foto's versturen...

het wordt een hete zomer voor Ajax

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ElPaco schreef op maandag 18 april 2022 @ 09:17:
Reactie Ten Hag na de wedstrijd.

Ten Hag geeft ook gewoon toe dat het PSV publiek meer aanwezig was, toffe peer! 'We speelde tegen meer dan 11 spelers'.
Wat, die supporters die je grote delen van de wedstrijd nog bijna niet hoorde zelfs toen ze voor stonden? ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Hoeveel Ajacieden waren pro afschaffing buitenspel regel als PSV op die manier twee keer tegen zou hebben gescoord eigenlijk?
<--
Aangezien ik dat al tijden ben, niet omdat ik het niet eens ben met de afgekeurde goals gisteren (snap niet dat iemand die überhaupt ter discussie brengt) maar omdat er zo gigantisch vaak fouten mee gemaakt worden.
Dan moet er maar iets heel zwart/wits van gemaakt worden, en als dat niet lukt afschaffen.
Zelfde met hands. Vraag 2 scheidsrechters om een situatie te beoordelen en de kans is groot dat je een verschillend antwoord krijgt. Dan is de regel dus gewoon slecht en moet ie veranderen.
Hands ja/nee, niet soms wel soms niet.
Natrappen idem. Hard/zacht/gemeen/niet gemeen maakt me geen reet uit, rood.

Weg met al die grijze gebieden en uitzonderingen, keep it simple.

[ Voor 3% gewijzigd door toolkist op 18-04-2022 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:38
Superkiwi schreef op maandag 18 april 2022 @ 11:15:
Met als argument waaróm het niet succesvol was:

[...]

Dat klinkt voor mij niet als iets negatiefs eigenlijk.
mij wel dan kan je zonder buitenspel ook zonder middenvelders kunnen spelen omdat die dan toch meer aan het verdedigen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 06:50

Ik vind dat absolute kul. Net wel net niet, sometimes you win some sometimes you lose some. Maar om een hele regel af te breken omdat het nu twee keer in één wedstrijd in je nadeel werkt. Komop zeg. Daar verliezen we niet door hè!

Ajax begon heerlijk “fris” aan de tweede helft en geeft PSV cadeautjes en nog bijna meer. Daar lag de oorzaak meer dan in twee pech gevallen buitenspel. Zou het 0-1 zijn gebleven zou niemand er over zeiken.
Ik roep dit echt al jaaaaaaaren.

Bij onze club met de jeugd doe ik er ook nooit aan 🤣

Maak ik van te voren heel duidelijk, als je een vlaggetje wil die aan buitenspel doet, moet je iemand anders vragen om te vlaggen.

Maar goed, ik doe ook niet zo snel aan overtredingen. Lekker spelen, als ze we derde keer gaan liggen is ballet misschien een betere keuze.

[ Voor 18% gewijzigd door Tweak_ers op 18-04-2022 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

milotic schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:09:
niet de makkelijkste wedstrijden en ook tegen tegenstanders die moeten ;)
milotic schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:10:
az uit vitesse uit nou juich maar niet te vroeg
milotic schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:15:
Verschil 4 punten, die pot van AZ - Ajax gaat cruciaal worden, verliezen ze die dan komt er druk en het draait momenteel totaal niet.
Er komt pas druk op die wedstrijd in Alkmaar als PSV wint in Rotterdam op 8 mei.
Bij puntverlies van PSV in Rotterdam wordt Ajax misschien wel kampioen die dag.

En Vitesse zal normaal gesproken op die laatste speeldag al met de focus bij de play-offs zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Gynnad schreef op maandag 18 april 2022 @ 08:09:
Lees net dat Emmen nog steeds niet van het kunstgras af gaat, ook Volendam heeft momenteel nog kunstgras liggen maar daar gaat wellicht komende zomer verandering in komen...
Schijnt nogal lastig te zijn bij Emmen, ligt geen zand onder, ligt op beton ofzo, wordt een hele dure grap waar geen geld voor is, zeker met een nieuw stadion in het vooruitzicht zou dat erg zonde zijn.

Of ze moeten al besluiten het huidige stadion uit te breiden, maar daar is al zo vaak onderzoek naar gedaan dat dat te vervallen is en je dan over een paar jaar alsnog met de gebakken peren zit.

O.a. Heracles wil er ook niet van af geloof ik, mede omdat hun sponsor kunstgras levert natuurlijk.

Voor zover ik weet moet er in 2025 een nieuw stadion zijn met plek voor pak 'm beet 12.000 man (nu 8600), maar het zou mooi zijn als dat sneller kan, er is nu al 2/3 jaar een wachtlijst voor seizoenkaarten en sponsoren.

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JDx schreef op maandag 18 april 2022 @ 14:20:
O.a. Heracles wil er ook niet van af geloof ik, mede omdat hun sponsor kunstgras levert natuurlijk.
TenCate is sinds 2015? geen hoofdsponsor meer. Voor de laatste kunstgrasmat heeft Heracles iets van 8 ton betaald. TenCate levert ook gewoon hybride velden in de Eredivisie. Zie bijvoorbeeld AZ.

Het probleem van Heracles is dat ze zonder kunstgras in het stadion onvoldoende trainingsvelden hebben. Dat is iets waar meer clubs die langdurig op kunstgras spelen tegen aanlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2022 @ 14:28:
[...]

TenCate is sinds 2015? geen hoofdsponsor meer. Voor de laatste kunstgrasmat heeft Heracles iets van 8 ton betaald. TenCate levert ook gewoon hybride velden in de Eredivisie. Zie bijvoorbeeld AZ.

Het probleem van Heracles is dat ze zonder kunstgras in het stadion onvoldoende trainingsvelden hebben. Dat is iets waar meer clubs die langdurig op kunstgras spelen tegen aanlopen.
Ah vandaar dat ze hier vaak op het hoofdveld trainen, want alles eromheen is gewoon gras.

Maar van mij mag het verplicht worden hoor, overal gewoon gras, maar dan wel fatsoenlijk gras, zag laatst een keer een wedstrijd dat waren allemaal plaggen, daar rolde de bal amper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:32
Over die buitenspel regel afschaven. Waarom zou het veld per definitie lang worden. Er is een sport met 11 tegen 11 op een gelijk veld met verdedigers, middenvelders en aanvallers waar ook geen buitenspel is. Daar zijn ze er juist erg tevreden over en het spel is juist aantrekkelijker geworden.

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Louwke schreef op maandag 18 april 2022 @ 16:10:
Daar zijn ze er juist erg tevreden over en het spel is juist aantrekkelijker geworden.
Jacques Brinkman :
Afschaffen buitenspel heeft in hockey geleid tot verdedigend spel en minder aantrekkelijk dan voorheen. Slecht idee dus voor voetbal.

Marc Lammers :
De afschaffing van de buitenspelregel heeft het hockey weinig opgeleverd. Verdedigende ploegen parkeren nog meer de bus, omdat ze schrik hebben om ruimte weg te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2022 @ 16:23:
[...]

Jacques Brinkman :
Afschaffen buitenspel heeft in hockey geleid tot verdedigend spel en minder aantrekkelijk dan voorheen. Slecht idee dus voor voetbal.

Marc Lammers :
De afschaffing van de buitenspelregel heeft het hockey weinig opgeleverd. Verdedigende ploegen parkeren nog meer de bus, omdat ze schrik hebben om ruimte weg te geven.
Zegt mij niets.
Volgens mij heb je met reden een speelveld gecreëerd en afmetingen bepaald. Laat het daarin gewoon vrij. Zo lang je in het speelveld staat, ben je voor mij onderdeel van het spel.

Hoe meer ze verdedigend spelen, hoe minder ze kans hebben te winnen.

Dat leren ze na een paar wedstrijden zonder 3 punten wel af.

Je kunt winnen ook sterker belonen.
Winst 4 punten
Gelijk 1 punt
Verlies 0 punten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Tweak_ers schreef op maandag 18 april 2022 @ 17:48:
[...]

Zegt mij niets.
Volgens mij heb je met reden een speelveld gecreëerd en afmetingen bepaald. Laat het daarin gewoon vrij. Zo lang je in het speelveld staat, ben je voor mij onderdeel van het spel.
Met deze logica moet je vrij veel regels veranderen, Net zoals regels over strafschoppen, corners en andere zaken is de positie op het speelveld van belang net zoals dat bij buitenspel ook zo is.

De buitenspelregels zijn met een reden bepaald, zo lang je voldoet aan de buitenspelregel voldoet doe ben je onderdeel van het spel, zo niet dan ben je het niet.,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Gefeliciteerd Ajacieden met het winnen van de KNVB beker (voor vrouwen) :*)
PSV-Ajax 1-2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16:55
Buitenspel afschaffen? VAR afschaffen? Wat lees ik hier allemaal?

Verlies maakt veel los in mensen, goeiendagschotel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:15
MetalSonic schreef op zondag 17 april 2022 @ 22:48:
Gefeliciteerd voor de psv fans. Ik vind het jammer dat mijn club verloor maar vind het gezien de wedstrijd terecht. Meerdere psv spelers vond ik weer zeer gevaarlijk.
Maar Tadic was wel pingel toch? Bullshit wat iedereen zegt het was te opzichtig, hij zocht het op, hij liet z'n been hangen. Helemaal niet, hij was er gewoon langs en Veerman steekt z'n been uit. Was gewoon overtreding. Waar moet ie dan z'n been laten? Afzagen? In de grond laten verdwijnen? Op het middenveld zou het gewoon een vrije trap zijn.

Verder matige pot en die bal van Martinez door het midden waar balverlies uit kwam en een goal snapte ik helemaal niet. Timber stond gewoon naast hem. Gewoon aanspelen en openen andere kant. Martinez is altijd degelijk en doet geen gekke dingen, maar dit vond ik echt een rare bal van hem. En de instelling van Gravenberch in deze vond ik geweldig! Niet zeuren of zeiken. Elke keer als ie onderuit werd geschopt en op de grond lag, hup gelijk opstaan en weer doorgaan. Heb echt genoten van hem. Zo moet ie elke wedstrijd spelen. En een geweldige goal natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:09
Buitenspel....

Als we het hier al niet eens worden, wat verwijten wij de FIFA/UEFA dan nog?

De huidige regels zijn goed, we moeten het alleen nog eens worden hoe de VAR/SR e.e.a. interpreteert.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
bregweb schreef op maandag 18 april 2022 @ 18:57:
Buitenspel....

Als we het hier al niet eens worden, wat verwijten wij de FIFA/UEFA dan nog?

De huidige regels zijn goed, we moeten het alleen nog eens worden hoe de VAR/SR e.e.a. interpreteert.
Nee de huidige regels zijn niet goed, het moet terug naar hoe het 40 jaar geleden was. Buitenspel = Buitenspel, geen geneuzel over hinderlijk of deel nemen aan het spel. Die luie spitsen moeten gewoon zelf opletten en op tijd terug rennen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:40

Vos

AFCA

wErudite schreef op maandag 18 april 2022 @ 18:44:

Weer één die niet begrijpend kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:18
chim0 schreef op maandag 18 april 2022 @ 18:52:
[...]

Maar Tadic was wel pingel toch? Bullshit wat iedereen zegt het was te opzichtig, hij zocht het op, hij liet z'n been hangen. Helemaal niet, hij was er gewoon langs en Veerman steekt z'n been uit. Was gewoon overtreding. Waar moet ie dan z'n been laten? Afzagen? In de grond laten verdwijnen? Op het middenveld zou het gewoon een vrije trap zijn.

Verder matige pot en die bal van Martinez door het midden waar balverlies uit kwam en een goal snapte ik helemaal niet. Timber stond gewoon naast hem. Gewoon aanspelen en openen andere kant. Martinez is altijd degelijk en doet geen gekke dingen, maar dit vond ik echt een rare bal van hem. En de instelling van Gravenberch in deze vond ik geweldig! Niet zeuren of zeiken. Elke keer als ie onderuit werd geschopt en op de grond lag, hup gelijk opstaan en weer doorgaan. Heb echt genoten van hem. Zo moet ie elke wedstrijd spelen. En een geweldige goal natuurlijk.
Tadic heeft zijn reputatie niet mee. Aantal keer als een stervende zwaan ter aarde gegaan voor niks. Vroeg of laat krijg je dit dan. Een club die in korte tijd twee doelpunten tegen krijgt verdiend de winst niet.

Veel spelers stelden teleur. Waarom zag ik brobbie niet? Is alweer even geleden dat berghuis een mooie actie liet zien.

Ajax kwakkelt al weken. Aantal competitie wedstrijden viel het gelukkig net goed. Nu een keer niet.

Op het middenveld was psv vaak de baas. We moeten niet zeuren over buitenspel want het voorkwam de 0-1 vroeg in de match.

Laatste gedeelte van de competitie wordt nog heel spannend.
Edit, allemaal open deuren uiteraard maar ik heb er niks aan toe te voegen.

[ Voor 4% gewijzigd door MetalSonic op 18-04-2022 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
Vos schreef op maandag 18 april 2022 @ 19:25:
[...]

Weer één die niet begrijpend kan lezen.
Haha jawel hoor, het is alleen 10x zo erg na dit verlies.
Als je dat gaat ontkennen ben je behoorlijk blind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

MetalSonic schreef op maandag 18 april 2022 @ 20:22:
[...]

Tadic heeft zijn reputatie niet mee. Aantal keer als een stervende zwaan ter aarde gegaan voor niks. Vroeg of laat krijg je dit dan. Een club die in korte tijd twee doelpunten tegen krijgt verdiend de winst niet.

Veel spelers stelden teleur. Waarom zag ik brobbie niet? Is alweer even geleden dat berghuis een mooie actie liet zien.

Ajax kwakkelt al weken. Aantal competitie wedstrijden viel het gelukkig net goed. Nu een keer niet.

Op het middenveld was psv vaak de baas. We moeten niet zeuren over buitenspel want het voorkwam de 0-1 vroeg in de match.

Laatste gedeelte van de competitie wordt nog heel spannend.
Edit, allemaal open deuren uiteraard maar ik heb er niks aan toe te voegen.
Er wordt wel heel negatief over Ajax gedaan vind ik, ook in de media. De pot was zeer gelijkopgaand en imo konden beide winnen. Het middenveld was denk ik inderdaad beslissend.

Het is niet dat Ajax is afgedroogd, zo lijkt het soms gezien bepaalde reacties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

wErudite schreef op maandag 18 april 2022 @ 20:37:
[...]

Haha jawel hoor, het is alleen 10x zo erg na dit verlies.
Als je dat gaat ontkennen ben je behoorlijk blind.
Een discussie heeft vaak een aanleiding ;) . Dat was de bekerfinale in dit geval ja. De discussie is echter vaker langs gekomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vos schreef op maandag 18 april 2022 @ 20:43:
[...]

Er wordt wel heel negatief over Ajax gedaan vind ik, ook in de media. De pot was zeer gelijkopgaand en imo konden beide winnen. Het middenveld was denk ik inderdaad beslissend.

Het is niet dat Ajax is afgedroogd, zo lijkt het soms gezien bepaalde reacties.
Ach, dat is toch typische journalistiek tegenwoordig, afhankelijk van de uitslag je verhaal maken. Ajax had met een fractie meer geluk de wedstrijd kunnen winnen. Dan was de retoriek waarschijnlijk geweest dat Schmidt geen prijzen kan winnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chim0
@MetalSonic Ik deel je frustratie en ik weet dat spelers een "bepaalde reputatie" hebben en dat scheidsrechters daarnaar handelen (wat eigenlijk compleet verkeerd is imho maar goed, je moet gewoon per situatie blijven beoordelen) maar dan nog moet je als scheidsrechter professioneel blijven en een beslissing maken op basis van die situatie . Dit was gewoon duidelijk een overtreding en dus een strafschop. Velen, die het daarover eens zijn. En anders is er nog altijd een VAR, toch? Want diezelfde VAR kon wél een aantal keer buitenspel zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 25-09 10:14
was idd een pingel maar jah var heeft meer frustratie opgeleverd en vertraging dan goeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Weet je wat ie had moeten doen? Blijven staan en zn actie afmaken, voorzet geven of schieten. Zoals het hoort.
Maar nee, duiken en proberen een penal te versieren. En dan verontwaardigd zijn als de scheids er niet intrapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op maandag 18 april 2022 @ 21:41:
@MetalSonic Ik deel je frustratie en ik weet dat spelers een "bepaalde reputatie" hebben en dat scheidsrechters daarnaar handelen (wat eigenlijk compleet verkeerd is imho maar goed, je moet gewoon per situatie blijven beoordelen) maar dan nog moet je als scheidsrechter professioneel blijven en een beslissing maken op basis van die situatie . Dit was gewoon duidelijk een overtreding en dus een strafschop. Velen, die het daarover eens zijn. En anders is er nog altijd een VAR, toch? Want diezelfde VAR kon wél een aantal keer buitenspel zien.
De var vond het dus ook onvoldoende om in te grijpen bij deze fopduik. Als je dit een strafschop vindt dan heb je zelf nooit gevoetbald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Superkiwi schreef op maandag 18 april 2022 @ 11:28:
[...]

Ik heb nog nooit wedstrijden zonder buitenspel gezien dus wellicht is mijn beeld van een 'lang veld voetbal' totaal verkeerd; om die reden ben ik geneigd om met je mee te gaan d:)b
In het hockey is het al lang afgeschaft, en nou heb je in het hockey niet verschrikkelijk veel dat de ‘lange bal’ wordt gespeeld, maar het hockey is er zeker interessanter door geworden.

Super dynamisch, en een zeer snel spelletje, vaak veel dynamischer dan voetbal, ook doordat het veel meer techniek vergt.

De ‘scoop’ wordt wel gehanteerd, maar door het feit dat alle spelers een stuk gereedschap in de hand hebben zijn daar specifieke regels over wie er de bal mag aannemen, hoe spelers mogen staan ten opzichte van de neerkomende bal (5 meter afstand van de eerste speler ter plekke bij aannemen van een hoge bal, verdediger voordeel van de twijfel), etc.

Een dergelijke regelwijziging zal ook snel een evolutie in het voetbal veroorzaken, met waarschijnlijk meer doelpunten en een iets andere speelwijze.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:28

gws24

Thinking is hard!

@Ramzzz Een hockeyveld is wel een stuk kleiner (qua lengte de helft ongeveer) dan een voetbalveld dus dat balletjes afwachten heeft dan denk ik minder zin en kan men ook sneller weer goed staan voor verdediging. En die 5m gaat in het voetbal, net zoals bij buitenspel, gezeik opleveren of het wel of niet 5m is :P .

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

gws24 schreef op maandag 18 april 2022 @ 23:56:
@Ramzzz Een hockeyveld is wel een stuk kleiner (qua lengte de helft ongeveer) dan een voetbalveld dus dat balletjes afwachten heeft dan denk ik minder zin en kan men ook sneller weer goed staan voor verdediging. En die 5m gaat in het voetbal, net zoals bij buitenspel, gezeik opleveren of het wel of niet 5m is :P .
Klopt niet. 91,4 X 55 meter.

En hockey heeft bij belangrijke wedstrijden een VAR, maar sowieso 2 scheidsrechters die veel dichter op het spel staan.

En Brinkman en Lammers weten ook best dat er veel regels in het hockey zijn die nu veel bepalender zijn voor uitslagen: strafcorners die bij de geringste overtreding al worden gegeven.

Terecht, want dan neem je discussie weg, ze worden namelijk aan beide partijen gelijkmatig toebedeeld naar gelang de overtredingen.

Bal bewust op het onderbeen spelen, etc.

0 overtreding, toch een strafcorner.

Waarbij specialisten hun ding kunnen doen: sleeppush.

Enzovoorts.

Dat gezeur over de bus parkeren, dat gaat over teams met een groot verschil in kwaliteit, dan gaan ze verdedigend spelen - dat gebeurt bij voetbal en andere sporten met een bal net zo.

[ Voor 36% gewijzigd door Ramzzz op 19-04-2022 00:18 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:28

gws24

Thinking is hard!

Ramzzz schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 00:09:
[...]

Klopt niet. 91,4 X 55 meter.
Klote google, my bad, had sowieso moeten opmerken dat het dan bijna een vierkant was :P

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
wErudite schreef op maandag 18 april 2022 @ 18:44:

Welnee, VAR is juist goed!
Buitenspel ben ik altijd al tegen, zo tegen, dat als ze mij op de club vragen te vlaggen voor het team van mijn zoon, ik van te voren aangeef: prima, maar ik doe niet aan buiten spel.

Wil je dat wel, moet je iemand anders zoeken.

Domste regel ooit bedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
[...]

Was inderdaad een pingel, maar ik blijf daarnaast van mening dat je geen potje moet winnen DOOR een pingel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Dat je het niet leuk vind om te vlaggen bij je kinderen, of een vergelijking maken met hockey slaat natuurlijk kant noch wal.
Buitenspel hoort gewoon bij het voetbal spel. Wanneer je buitenspel afschaft verander je heel het spelletje. Gaat nooit gebeuren (gelukkig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:35
Tweak_ers schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 07:08:
[...]

Was inderdaad een pingel, maar ik blijf daarnaast van mening dat je geen potje moet winnen DOOR een pingel.
Eens, ik vind het ook maar gezeur van niets. Als je zo kinderachtig twee doelpunten weggeeft dan verdien je het gewoon niet. En helaas zien we dat patroon al even terugkomen. Hopelijk lukt het wel om kampioen te worden.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Hockey en voetbal zijn onvergelijkbaar. Zolang er gepoogd wordt een balletje tegen een voet aan te spelen (want strafcorner) is dat een ridicuul spel.

@ephymerous
Ik ben er bang voor. Elk schot op goal is een doelpunt. Teamharmonie met alle vertrekkende spelers is ook ver te zoeken. Hardere beleid wat Ajax gaat voeren met het oog op uitgaande transfers (bijtekenen of jaar banken) lijkt me helemaal prima.

[ Voor 46% gewijzigd door Typhone op 19-04-2022 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Tweak_ers schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 07:03:
[...]

Buitenspel ben ik altijd al tegen, zo tegen, dat als ze mij op de club vragen te vlaggen voor het team van mijn zoon, ik van te voren aangeef: prima, maar ik doe niet aan buiten spel.

Wil je dat wel, moet je iemand anders zoeken.

Domste regel ooit bedacht.
Een (assistent) scheidsrechter behoort zich gewoon aan de regels en gestelde kaders te houden van de voetbalbond. Daar zit ook enige frictie als je de verschillen tussen scheidsrechters ziet (v.b. Nijhuis v de rest). Je zou dan ook liever zien dat een Nijhuis intern de discussie start in plaats van zelf een andere stijl hanteert, kan een scheidsrechter zich niet conformeren aan de gekozen stijl dan moet hij wellicht besluiten om niet te fluiten en de bond/club hem per definitie vragen om te fluiten.
Typhone schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 08:52:
Hardere beleid wat Ajax gaat voeren met het oog op uitgaande transfers (bijtekenen of jaar banken) lijkt me helemaal prima.
In theorie is dat een prima uitgangspunt maar de praktijk is weerbarstiger. Een trainer stelt vrijwel altijd de beste spelers op ongeacht de contractduur, daarnaast is het maar de vraag hoe vervangbaar bepaalde spelers zijn. Potentiele nieuwe spelers denken ook wel een keer extra na als ze zien dat er spelers niet meer spelen omdat ze zich aan hun contract houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:36
Ik snap dat je kan zeggen dat het lullig is als de hak of net een teen buitenspel staat. Maar aan de andere kant kun je ook afvragen waarom de speler die buitenspel staat zoveel risico neemt. Best vaak als het buitenspel is, kan de aanvaller makkelijk een meter terug kunnen staan om dezelfde 1 op 1 situatie met de keeper te krijgen. Zo nauw is het vaak helemaal niet.

Ik denk dat je van de koude kermis thuiskomt als je het zou afschaffen. De vergelijking met jeugdteams kun je niet maken, dat is bijna een andere sport.
Vooral als Ajax supporter snap ik niet dat je dit zou willen. Het bevordert alleen maar hotseknotsen voetbal en teams als Atletico en Getafe spinnen er garen bij.

Ik wil geen handbal kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Ik ben geen fan van Ajax of Feyenoord ofzo, maar als er zo nauw gekeken wordt op buitenspel, waarom werd die penal dan niet aan Ajax gegeven?

*heb alleen stukjes gezien, m'n pa is Ajax fan en was daar op bezoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Aanvallers lopen heel vaak op de grens, als alles goed valt (dus inclusief net niet buitenspel staan) dan hebben ze een doelpunt en anders.... hebben ze niets verloren.

Maar de buitenspel regel maakt het voetbal idd wel veel leuker. Zonder zou iedereen stil staan. Die spits kan continue in de 16 aanspeelbaar blijven dus de verdedigers kunnen niet mee aanvallen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

JDx schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:57:
Ik ben geen fan van Ajax of Feyenoord ofzo, maar als er zo nauw gekeken wordt op buitenspel, waarom werd die penal dan niet aan Ajax gegeven?

*heb alleen stukjes gezien, m'n pa is Ajax fan en was daar op bezoek
Omdat het geen penalty was.
De aanvaller (Tadic) maakt in zijn beweging al de intentie om contact te maken en te vallen. De scheidsrechter en de VAR beoordelen dit (terecht) als te licht - dus geen strafschop.
Hoe je het ook wendt of keert, hier wordt 9/10 keer gelukkig geen strafschop voor gegeven. Als je deze geeft dan kun je er straks 5 per wedstrijd geven, want dan gaat iedere aanvaller het contact opzoeken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:49:
[...]

De aanvaller (Tadic) maakt in zijn beweging al de intentie om contact te maken en te vallen. De scheidsrechter en de VAR beoordelen dit (terecht) als te licht - dus geen strafschop.
Hoe je het ook wendt of keert, hier wordt 9/10 keer gelukkig geen strafschop voor gegeven. Als je deze geeft dan kun je er straks 5 per wedstrijd geven, want dan gaat iedere aanvaller het contact opzoeken.
Zoals ik zei ik ben geen fan van Ajax, maar als dit geen penal was, dan heb ik het afgelopen seizoen wel tientallen onterechte penals gezien. Op elke plek in het veld was dit een vrije bal geweest en omdat het in de 16 was, was dit een "te lichte" overtreding? Het zal wel, hoop dat FC Emmen volgend seizoen niet te vaak deze scheidsrechter krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Er zijn vast en zeker tientallen onterechte penalty’s gegeven.

Deze zat m.i. in het grijze gebied van de ‘slimme’ speler die het been van de verdedigende speler opzoekt en de onkundige middenvelder die zijn been laat staan.

Ik denk dat deze ongeveer 5/10 wordt gegeven.

Intentie lijkt soms te worden meegewogen bij overtredingen, hoe onterecht (soms) ook.

Bij een achterafinterview zal vrijwel elke scheids hem ‘alsnog hebben moeten geven’, na een soort ‘mea culpa’.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Ik vond het meer bijzonder dat er geen rood gegeven werd toen Vertessen neergehaald werd.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Zo blijkt maar dat de VAR ook niet feilloos is.
Echter, onder de streep grijpt de VAR in de meeste gevallen juist in. Het zijn alleen altijd de keren dat die er naast zat die we onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Typhone schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 08:52:
Hockey en voetbal zijn onvergelijkbaar. Zolang er gepoogd wordt een balletje tegen een voet aan te spelen (want strafcorner) is dat een ridicuul spel.
Hahaha, op basis van deze hele voetbaldiscussie hockey een ridicuul spel vinden :D

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
Superkiwi schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:17:
Zo blijkt maar dat de VAR ook niet feilloos is.
Echter, onder de streep grijpt de VAR in de meeste gevallen juist in. Het zijn alleen altijd de keren dat die er naast zat die we onthouden.
Klopt, Ik vind het jammer dat er een sfeer van absoluutheid rond de var hangt. Bij voetbal is veel afhankelijk van de interpretatie van de scheidsrechter (meer dan in de meeste andere sporten)
De VAR grijpt dan ook niet in maar adviseert. Het zijn gewoon een paar extra ogen. Ik zou dan ook liever zien dat bij milimeterwerk de var gewoon zijn mond houdt. 10cm wel of geen buitenspel maakt voor de wedstrijd niet uit, gewoon bij de beslissing op het veld blijven. Een meter buitenspel over het hoofd zien is een ander verhaal.
Overtredingen, kleintjes lekker bij de scheidsrechter laten (tenzij hij zelf om de mening van de var vraagt, wat m.i. ook moet kunnen, ze vormen een team), grove overtredingen die gemist worden of vieze schwalbes waar de scheids in trapt, even een adviesje van de var, ongeacht of het binnen of buiten de 16 is. Het gaat om een soepele correcte arbitrage, niet om de strikte naleven van var regeltjes.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
JDx schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:00:
[...]

Op elke plek in het veld was dit een vrije bal geweest en omdat het in de 16 was, was dit een "te lichte" overtreding?
De maatstaaf voor een overtreding is al jaar en dag anders in de 16 dan buiten de 16. Niet conform de regels maar ook niet heel verwonderlijk met de impact van de straf. Zou dat anders moeten? Zeker, liever geen verschil want een overtreding is een overtreding is en blijft een overtreding ongeacht de positie op het veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ankona schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:11:
Ik vond het meer bijzonder dat er geen rood gegeven werd toen Vertessen neergehaald werd.
Hij was niet doorgebroken, Berghuis liep er nog naast.
De 'penalty' was geen overtreding. Ook niet op het middenveld.
Wat een niveau hier, hebben jullie een andere wedstrijd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:23
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:08:
[...]

Ik vond het wel op het randje, want Berghuis kwam er pas bij toen de overtreding al was ingezet. Als hij niet al gehinderd was was hij er door geweest. Ik denk dat de VAR rood ook niet had gecorrigeerd, echt een grensgeval.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:38

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
Zeker verrassend, als hoofdcoach geen noemenswaardige prestaties. Aldus een aantal Vlaamse collega's is het voetbal van Club Brugge niet om aan te gluren. Daarnaast net als ETH geen charisma. Dit lijkt mij geen goede keuze.

/edit

Volgens VI is het tegengestelde waar. Nu volg ik de competitie in België niet dus ik heb geen oordeel.

[ Voor 18% gewijzigd door ephymerous op 19-04-2022 15:57 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Wel pas sinds januari, dus heel geen veelzeggende statistiek.
Als assistent prima lijkt mij, maar hoofdtrainer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mja, het blijft wel weer een beetje in het bekende cirkeltje. Ik ben niet direct kapot van de keuze geloof ik. Aan de andere kant heb ook geen alternatief, maar had wel iets creatievers verwacht dan een assistent-trainer van 3 jaar geleden. Ik hoopte meer op een Tadic of Haller achtige keuze, niet direct voor de handliggend maar wel prima toevoegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
Fijn dat iniedergeval 100% zeker is dat Slot bij Feyenoord blijft! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:14

Agent47

I always close my contracts.

wErudite schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:18:
Clubleiding laat hem in ieder geval niet gaan inderdaad 8)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

wErudite schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:18:
Als Feyenoorder ben ik daar ook blij om. Slot mag over 2 jaar echt wel naar Ajax als hij dat wilt, maar maak eerst je project hier af.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:49:
[...]

Al had ie nog zo graag gewillen dat contact was er altijd geweest,zie de still die ik eerder hier gepost heb. Knappe jongen die daar overheen springt.
Als dat been half zo ver had gestaan had je een punt gehad, nu niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
dutchgio schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:13:
Wel pas sinds januari, dus heel geen veelzeggende statistiek.
Als assistent prima lijkt mij, maar hoofdtrainer?

[Embed]
Tja als je blijkbaar per se een NL trainer wil, welke dan anders? Met Schreuder weten ze precies wat ze in huis halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:08:
[...]

Op het middenveld was dit 8 vd 10x geel.
Misschien heb je zelf wel een verkeerd stel regels in je hoofd?
ph4ge schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:13:
[...]

Ik vond het wel op het randje, want Berghuis kwam er pas bij toen de overtreding al was ingezet. Als hij niet al gehinderd was was hij er door geweest. Ik denk dat de VAR rood ook niet had gecorrigeerd, echt een grensgeval.
Herhaling niet gezien, maar ik had wel het idee dat ie ook zeker anders beoordeeld had kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toolkist schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 18:26:
[...]

Op het middenveld was dit 8 vd 10x geel.
Misschien heb je zelf wel een verkeerd stel regels in je hoofd?
De Tadic duik? Haha, schei toch uit. Als je dat ook nog geel vind.. er is nauwelijks contact. Misschien heb je de herhaling iets te vaak bekeken en voetbal je zelf niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:29
Gaat het nu nog steeds over de 12e man waar Ajax tegen moest voetballen?

Trouwens, waar sloeg die 6 minuten op van Vitesse. Allemaal weer vol in de kracht, even 6 minuten spelen en weer naar huis.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:27
toolkist schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 18:21:
[...]

Al had ie nog zo graag gewillen dat contact was er altijd geweest,zie de still die ik eerder hier gepost heb. Knappe jongen die daar overheen springt.
Als dat been half zo ver had gestaan had je een punt gehad, nu niet.
Ik had m heel gemakkelijk gevonden maar de VAR had het zeker niet teruggedraaid wanneer die wel was gegeven.
Komt in deze vooral omdat bij twijfel (die begrijp ik hier wel) van de arbitrage ze kiezen voor de veilige route. En met het rare gedrag van de laatste weken is het veiliger over Tadic te twijfelen, de VAR grijpt wel in als het een duidelijke fout was en dat blijkt het niet te zijn, goede keuze dus i.m.o. Daarbij meenemend dat hij echt de duik vooraf al inzet, zelf echt het been opzoekt, maakt dat hij hem niet krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
carpebios schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:33:
Gaat het nu nog steeds over de 12e man waar Ajax tegen moest voetballen?

Trouwens, waar sloeg die 6 minuten op van Vitesse. Allemaal weer vol in de kracht, even 6 minuten spelen en weer naar huis.
Tjah, gewoon niet verder spelen kan ook niet, dit is de meest faire oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chim0
Tweak_ers schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 07:08:
[...]

Dat zeg ik ook niet, maar zo'n moment kan wel een hele andere wending geven aan een wedstrijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:22
Mooi, Sparta dat alsnog die 3 punten mee sleept uit Arnhem.
Stel je eens voor dat Vitesse mede door het gedrag van de eigen supporters een herkansing zou krijgen en daardoor opeens 2 punten meer over zou houden.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:34:
[...]

Ik had m heel gemakkelijk gevonden maar de VAR had het zeker niet teruggedraaid wanneer die wel was gegeven.
Komt in deze vooral omdat bij twijfel (die begrijp ik hier wel) van de arbitrage ze kiezen voor de veilige route. En met het rare gedrag van de laatste weken is het veiliger over Tadic te twijfelen, de VAR grijpt wel in als het een duidelijke fout was en dat blijkt het niet te zijn, goede keuze dus i.m.o. Daarbij meenemend dat hij echt de duik vooraf al inzet, zelf echt het been opzoekt, maakt dat hij hem niet krijgt.
De scheids had gewoon naar de beelden moeten gaan kijken (deed ie blijkbaar niet), dan had ie em op zeker gegeven.
Hij moet niet twijfelen, hij moet dingen zeker weten daarvoor staat ie op het veld. Maarja met Higler als VAR dan weet je het ook wel, die wil Nijhuis graag imiteren door zoveel mogelijk regels te negeren (weet Feyenoord ook alles van).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

3 punten in de tas voor Sparta.

Wat een gedoe… :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Ik vond de reactie van Vriends wel mooi. Als je nergens voor speelt lach je er om en vraag je je af wat je aan het doen bent, 2+ uur in de bus zitten voor 6 minuten.
Gelukkig hebben ze de verdiende punten wel binnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
Maarten_E schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 20:09:
Mooi, Sparta dat alsnog die 3 punten mee sleept uit Arnhem.
Stel je eens voor dat Vitesse mede door het gedrag van de eigen supporters een herkansing zou krijgen en daardoor opeens 2 punten meer over zou houden.
Daarom is het maar goed dat er niet meer gescoord is. Als Vitesse zijnde zou je die wedstrijd op die manier ook niet meer moeten willen winnen. Jammer dat ze dat wel geprobeerd hebben.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
toolkist schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 20:15:
[...]

De scheids had gewoon naar de beelden moeten gaan kijken (deed ie blijkbaar niet), dan had ie em op zeker gegeven.
Hij moet niet twijfelen, hij moet dingen zeker weten daarvoor staat ie op het veld. Maarja met Higler als VAR dan weet je het ook wel, die wil Nijhuis graag imiteren door zoveel mogelijk regels te negeren (weet Feyenoord ook alles van).
Tjah, dit veroorzaken spelers zelf door het gedrag. Maar ik bedoelde met twijfel niet dat hij geen idee had, maar dat hij het idee had dat Tadic hem teveel opzocht en doordat Tadic dan ook nog zo'n mooie duik ervan maakt, zal hij wellicht al hebben gezegd, hij zoekt m, geen strafschop. De VAR kan daar gewoon in mee op basis van de beelden.
Voor beiden is in mijn ogen gewoon wat te zeggen/ de uitleg te accepteren. Had Ajax op deze manier de strafschop tegen gehad was de wereld ook te klein geweest. Dat zegt imo genoeg over hoe duidelijk het een strafschop was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Napo schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 08:57:
[...]

Een (assistent) scheidsrechter behoort zich gewoon aan de regels en gestelde kaders te houden van de voetbalbond. Daar zit ook enige frictie als je de verschillen tussen scheidsrechters ziet (v.b. Nijhuis v de rest). Je zou dan ook liever zien dat een Nijhuis intern de discussie start in plaats van zelf een andere stijl hanteert, kan een scheidsrechter zich niet conformeren aan de gekozen stijl dan moet hij wellicht besluiten om niet te fluiten en de bond/club hem per definitie vragen om te fluiten.
Ik heb ook wel wat beters te doen dan vlaggen, maar de club vraagt het vaak (mijn zoon voetbalt er).

Dan ben ik van te voren gewoon duidelijk.

Ik krijg er niet voor betaald, ik heb niets te schaften met een voetbalbond, dus wil je iemand die vlagt voor buitenspel? Zoek dan vooral een ander, ik doe het niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ruzor schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:23:
[...]

Hahaha, op basis van deze hele voetbaldiscussie hockey een ridicuul spel vinden :D
Nee het ging om deelname aan het spel en het voordeel wat je hebt van het al dan niet 5cm buitenspel staan met je rug naar de goal. Als dan hockey geopperd wordt met regels waarbij een bal tegen een voet tikken een tactiek is voor strafcorners dan gaap ik even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Typhone schreef op woensdag 20 april 2022 @ 07:22:
[...]

Nee het ging om deelname aan het spel en het voordeel wat je hebt van het al dan niet 5cm buitenspel staan met je rug naar de goal. Als dan hockey geopperd wordt met regels waarbij een bal tegen een voet tikken een tactiek is voor strafcorners dan gaap ik even.
Ja ik vind dat ook zo idioot, alsof je als voetballer in de 16 expres tegen iemands arm gaat schieten om een penal te krijgen, dat komt op hetzelfde neer toch?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ankona
Tweak_ers schreef op woensdag 20 april 2022 @ 05:40:
[...]

Ik heb ook wel wat beters te doen dan vlaggen, maar de club vraagt het vaak (mijn zoon voetbalt er).

Dan ben ik van te voren gewoon duidelijk.

Ik krijg er niet voor betaald, ik heb niets te schaften met een voetbalbond, dus wil je iemand die vlagt voor buitenspel? Zoek dan vooral een ander, ik doe het niet.
Tja, zo werken verenigingen. Daar moet je het samen doen.

Wil je dat niet, dan moet je zoon maar iets anders zoeken. (Sorry maar ik trek dit soort gedrag dus echt heel slecht)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Ankona schreef op woensdag 20 april 2022 @ 07:36:
[...]

Tja, zo werken verenigingen. Daar moet je het samen doen.

Wil je dat niet, dan moet je zoon maar iets anders zoeken. (Sorry maar ik trek dit soort gedrag dus echt heel slecht)
Nee hoor, ze hebben zelf de keuze. Verder rijd ik iedere uit-wedstrijd, dus dan vragen ze maar andere dingen.

De genen die het vervelend vinden, mogen zelf gaan vlaggen, maar ondanks dat er 14 vaders en 14 moeders is het iedere wedstrijd weer lastig 2 vlaggers te vinden.

Het staat de mensen zoals jij, die het er niet mee eens zijn vrij om er zelf te gaan staan. Maar nee, dat willen ze ook niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:32
JDx schreef op woensdag 20 april 2022 @ 07:27:
[...]

Ja ik vind dat ook zo idioot, alsof je als voetballer in de 16 expres tegen iemands arm gaat schieten om een penal te krijgen, dat komt op hetzelfde neer toch?
Of een speler een been opzoekt, zielig kijkt en een penalty verwacht

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ankona
Tweak_ers schreef op woensdag 20 april 2022 @ 08:07:
[...]

Nee hoor, ze hebben zelf de keuze. Verder rijd ik iedere uit-wedstrijd, dus dan vragen ze maar andere dingen.

De genen die het vervelend vinden, mogen zelf gaan vlaggen, maar ondanks dat er 14 vaders en 14 moeders is het iedere wedstrijd weer lastig 2 vlaggers te vinden.

Het staat de mensen zoals jij, die het er niet mee eens zijn vrij om er zelf te gaan staan. Maar nee, dat willen ze ook niet.
Prima, maar als je vlagt doe je het wel volgens de regels en maak je er niet je eigen feestje van. Je doet het voor die kinderen die een voetbal wedstrijd willen spelen niet voor jezelf om een statement te kunnen maken.
En ja, er zijn vrijwilligers nodig die vlaggen en ik ben het met je eens dat tegenwoordig veel mensen hun snor drukken als er iets gedaan moet worden. Heel veel mensen zien verenigingen waar ze door contributie te betalen zich als consument alleen nog maar aan de lusten hoeven te denken.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:23
jbdeiman schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:34:
En met het rare gedrag van de laatste weken is het veiliger over Tadic te twijfelen, de VAR grijpt wel in als het een duidelijke fout was en dat blijkt het niet te zijn, goede keuze dus
Niet alleen de laatste maanden, het was ook deze wedstrijd weer een groot theater. Ook het moment zelf was een theatrale val en veel misbaar. Hij heeft inmiddels de schijn tegen, en dat gaat hij bij dit soort momenten gewoon merken. Daar heeft hij het zelf naar gemaakt.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:32
Vooral dat ja. Ik had 't er maandag met een vriend over. Als Tadic gewoon normaal was neer gegaan, zonder met z'n rechterbeen te lopen flappen, dan was er niks aan de hand en had ie een penalty gekregen. Maar 't moest weer met zoveel misbaar en theater dat Makkelie terecht niet fluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 20 april 2022 @ 08:36:
[...]

Niet alleen de laatste maanden, het was ook deze wedstrijd weer een groot theater. Ook het moment zelf was een theatrale val en veel misbaar. Hij heeft inmiddels de schijn tegen, en dat gaat hij bij dit soort momenten gewoon merken. Daar heeft hij het zelf naar gemaakt.
En dat blijft wel uiterst zonde, deels dat scheidsrechters dat meenemen maar eigenlijk nog veel meer dat Tadic dat nodig denkt te hebben. Hoewel hij niet meer dezelfde vorm heeft zijn dit soort acties niet nodig, hij heeft daar veel te veel kwaliteiten voor om daar op deze manier ook maar enige afbraak aan te doen.

Kan me overigens ook niet voorstellen dat de aandacht die hier aan besteed wordt - zie bijvoorbeeld de reactie nadat de strafschop niet wordt toegekend - een positief effect heeft op de manier waarop een speler in de wedstrijd zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10 19:53
JanW schreef op woensdag 20 april 2022 @ 08:53:
Vooral dat ja. Ik had 't er maandag met een vriend over. Als Tadic gewoon normaal was neer gegaan, zonder met z'n rechterbeen te lopen flappen, dan was er niks aan de hand en had ie een penalty gekregen. Maar 't moest weer met zoveel misbaar en theater dat Makkelie terecht niet fluit.
Dus de manier waarop je valt bepaalt of de tegenstander een overtreding maakt? Dat zou toch op z'n minst opmerkelijk zijn, niet? Ik snap wel wat je bedoelt hoor, maar als je puur naar de overtreding kijkt, dan zou dat zuiverder zijn dan meewegen hoe iemand valt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:01
JanW schreef op woensdag 20 april 2022 @ 08:53:
Ik snap je emotie, maar zo hoort het niet te werken hè. Voor een overtreding hoort gewoon gefloten te worden. En als de scheids vind dat iemand schwalbes maakt (en de schijn tegen heeft) dan moet ie gewoon heel geven voor een schwalbe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:32
Zo hoort 't inderdaad niet te werken. En aangezien de VAR 'm ook niet naar 't scherm riep, denk ik dat er genoeg twijfel was om met Makkelie mee te gaan.

En dat is toch de schuld van Tadic zelf. Dat doet ie gewoon onhandig en met te veel misbaar, waardoor zowel de scheidsrechter als de VAR twijfels heeft en 'm dus geen strafschop geeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Louwke schreef op woensdag 20 april 2022 @ 08:07:
[...]
Of een speler een been opzoekt, zielig kijkt en een penalty verwacht
Waarom moet ik hier gelijk aan Robben tegen Mexico denken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
Ankona schreef op woensdag 20 april 2022 @ 08:21:
[...]

Prima, maar als je vlagt doe je het wel volgens de regels en maak je er niet je eigen feestje van. Je doet het voor die kinderen die een voetbal wedstrijd willen spelen niet voor jezelf om een statement te kunnen maken.
En ja, er zijn vrijwilligers nodig die vlaggen en ik ben het met je eens dat tegenwoordig veel mensen hun snor drukken als er iets gedaan moet worden. Heel veel mensen zien verenigingen waar ze door contributie te betalen zich als consument alleen nog maar aan de lusten hoeven te denken.
Eens hoor, een (voetbal)vereniging bestaat bij de gratie van vrijwilligers. Helaas lijken minder mensen zich dat te beseffen en behandelen ze de vereniging vervolgens als een bedrijf waar zij sport afnemen. Als ze dan gevraagd wordt wat te doen is het lastig. Ondertussen staan wel legio ouders lang de zijlijn te schreeuwen.

Overigens is dit niet specifiek op @Tweak_ers of anderen hier gericht hoor

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

JDx schreef op woensdag 20 april 2022 @ 07:27:
[...]

Met de dito discussie die er nu al over is hè. Wel of geen aangeschoten hands en die bullshit.
Daar leek mij hockey als voorbeeld stellen dus geen goede optie voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

ephymerous schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:26:
[...]
Ondertussen staan wel legio ouders lang de zijlijn te schreeuwen.
Alleen al hierom zou ik wellicht overwegen om hetzelfde statement te maken als @Tweak_ers want ondanks dat er niemand bereid is om het zelf te doen krijgt híj dit geschreeuw naar zijn hoofd als hij het in hun ogen niet goed doet.

Of ik het wel of niet met zijn statement eens ben laat ik hierbij even in het midden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Typhone schreef op woensdag 20 april 2022 @ 07:22:
[...]

Mwa, een sport waarbij het manipuleren van de scheidsrechter tot een kunst is verheven door middel van fopduiken en blessures veinzen vind ik toch een stuk ridiculer. Waarbij, ondanks nieuwe technieken, toch bijna elke beslissing van de scheidsrechter ter discussie wordt gesteld. En er elk jaar nieuwe regels worden verzonnen die het in plaats van duidelijker, nog ingewikkelder maken. Daar is voetbal echt wel uniek in.

[ Voor 7% gewijzigd door Ruzor op 20-04-2022 09:37 ]

[This is what you get when you mess with us]

Pagina: 1 ... 260 ... 311 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022