Lekker dat we toch nog een keer winnen van een Ajax, ook voor het eerst weer. Maar win in de competitie ook eens een keer als het nodig is.
Voor nu, jippie!
Voor nu, jippie!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
iddsnmght schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:06:
Kan het gezever over meer rust nu ook de prullenbak in?
milotic schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:05:
die roger smith is wel bizar blij zeg tering, die vent zou zich kapot moeten schamen
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Ach hoezo die man wordt echt uitgekotst hier en ik vind het echt niet helemaal terecht..milotic schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:05:
die roger smith is wel bizar blij zeg tering, die vent zou zich kapot moeten schamen
Heb altijd wel het idee dat de Ajacieden hier vocaler zijn. Kan ook komen omdat er meer actief zijn.Vos schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:05:
[...]
Die reacties zijn toch beide kanten op? Maar ik snap jouw voorkeur
PSN: Finally_Chris
Is de triple niet met een Europese prijs?Sydney08 schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:05:
[...]
Hoezo? Ik bedoel de Johan Cruijff schaal, de beker en de titel. 3 stuks dus
Float like a butterfly, sting like a bee.
je hebt donderdag niet gekeken? je hebt vorig seizoen niet gekeken? dit seizoen? met ze rust ze wissels?
Tjah ritme vs vermoeidheid? Ajax zit er al tijd niet meer in.ph4ge schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:04:
Terechte overwinning, weinig op af te dingen. Dacht lang dat Ajax met een relaxe programma in de laatste minuten het weer recht kon trekken, maar dat zat er geen moment in op dat moment.
Haha, geen idee. Maar ik hoop in ieder geval niet op de 3e Nederlandse prijs voor ze
Tomorrow is not today!
Vooral veel meer denk ikCR1691 schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:06:
[...]
Heb altijd wel het idee dat de Ajacieden hier vocaler zijn. Kan ook komen omdat er meer actief zijn.
correct en de johan fruit schaal kan je toch geen prijs noemen lol
Inderdaad, al weken totale desinteresse, PSV is ook gewoon favoriet voor de titel nu met deze boost.Vos schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:07:
[...]
Tjah ritme vs vermoeidheid? Ajax zit er al tijd niet meer in.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
en ajax moet nog naar arnhemExocet schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:08:
[...]
Inderdaad, al weken totale desinteresse, PSV is ook gewoon favoriet voor de titel nu met deze boost.
Minstens het halve team van Ajax lijkt al klaar met dit seizoen
Wil graag psv kampioen zien worden.. Maar Ajax gaat die winnen hoor anders drink ik bier uit een schoen.Exocet schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:08:
[...]
Inderdaad, al weken totale desinteresse, PSV is ook gewoon favoriet voor de titel nu met deze boost.
Minstens het halve team van Ajax lijkt al klaar met dit seizoen
niet de makkelijkste wedstrijden en ook tegen tegenstanders die moetendglavimans schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:09:
[...]
Wil graag psv kampioen zien worden.. Maar Ajax gaat die winnen hoor anders drink ik bier uit een schoen.
Tomorrow is not today!
Heb je geen betere? Dat is niet echt een strafdglavimans schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:09:
[...]
Wil graag psv kampioen zien worden.. Maar Ajax gaat die winnen hoor anders drink ik bier uit een schoen.
zaterdag 23 apr 2022dglavimans schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:09:
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door milotic op 17-04-2022 20:11 ]
Dan ben je nog heel positief over hem.HansAnders07 schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:05:
Berghuis op rechts was erg matig.
Thanks! Je merkt wel dat deze wedstrijden veel nieuwe gebruikers ziet van beide kanten in het topicOPSLAGHOND schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:09:
Gefeliciteerd vaste PSV'ers!
zaterdag 23 apr 2022Sydney08 schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:10:
Tadic is in ieder geval overtuigd dat ze kampioen worden. Hopelijk kan hij de rest van het team nog motiveren.
Ik kan voor straf nogmaals Psv - leicster van vorige week opzettenExocet schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:10:
[...]
Heb je geen betere? Dat is niet echt een straf
Dat was in ieder geval nog een leuke wedstrijd, ondanks slecht resultaat.dglavimans schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:11:
[...]
Ik kan voor straf nogmaals Psv - leicster van vorige week opzetten
PSV moet nog naar Rotterdam en dat kan ook maar zo puntverlies opleveren. Maar Ajax is inderdaad nog lang geen kampioen. En dat op zichzelf is al een schande gezien de hoeveelheid geld dat is uitgegeven aan transfer en salarissen. Alleen om rechtstreekse plaatsing CL hoop ik toch dat Ajax kampioen wordtmilotic schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:10:
[...]
zaterdag 23 apr 2022
NEC 16.30 Ajax
zaterdag 30 apr 2022
Ajax 18.45 PEC Zwolle
zondag 8 mei 2022
AZ 16.45 Ajax
woensdag 11 mei 2022
Ajax 20.00 sc Heerenveen
zondag 15 mei 2022
Vitesse 14.30 Ajax
zet de schoen maar vast klaar
az uit vitesse uit nou juich maar niet te vroeg
XXXVI
Ik zou zeggen, kijk de herhaling van de goal van Ajax met dat zijlijn moment 1000 keer terug, Inclusief alle Twitter berichten of het wel of niet uit was 😁dglavimans schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:11:
[...]
Ik kan voor straf nogmaals Psv - leicster van vorige week opzetten
Pff inclusief de studio voetbal van die avond waar ze die bal analyse deden in de studioExocet schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:14:
[...]
Ik zou zeggen, kijk de herhaling van de goal van Ajax met dat zijlijn moment 1000 keer terug, Inclusief alle Twitter berichten of het wel of niet uit was 😁
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Feyenoord gaat die wedstrijd laten lopen, die is vlak na de CL wedstrijdephymerous schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:14:
[...]
PSV moet nog naar Rotterdam en dat kan ook maar zo puntverlies opleveren. Maar Ajax is inderdaad nog lang geen kampioen. En dat op zichzelf is al een schande gezien de hoeveelheid geld dat is uitgegeven aan transfer en salarissen. Alleen om rechtstreekse plaatsing CL hoop ik toch dat Ajax kampioen wordt
[ Voor 13% gewijzigd door milotic op 17-04-2022 20:16 ]
UCLExocet schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:15:
[...]
Feyenoord gaat die wedstrijd laten lopen, die is vlak na de CL wedstrijd
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Hoezo alleen psv'ers die in de bajes zitten?OPSLAGHOND schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:09:
Gefeliciteerd vaste PSV'ers!
xDDoeEensGek schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:17:
[...]
Hoezo alleen psv'ers die in de bajes zitten?
Echt niet, de 3e plek geeft nu waarschijnlijk (voorronde) EL dus Feyenoord gaat die plek echt niet willen verliezen.Exocet schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:15:
[...]
Die ruimte hebben ze helemaal niet, want Twente zit er vlak achter.Exocet schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:15:
[...]
[ Voor 52% gewijzigd door Zingo op 17-04-2022 20:34 ]
Hé, Calimero is al geclaimd door een een andere club!Zingo schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:31:
Soooo Calimero Ten Hag.
Edit: na het begin was de rest wel realistisch.
Aan het zeuren over de scheids ofzo? Dat moet ie lekker aan ons over laten.Zingo schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:31:
Soooo Calimero Ten Hag.
Edit: na het begin was de rest wel realistisch.
Ongeacht je club, als je zo triest bent om je gezicht te bedekken ben je af.wErudite schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:43:
Ajacieden zichzelf zoals gewoonlijk weer misdragen door maskertjes op te zetten en te gaan vechten in een vak met kinderen, het is echt ongelooflijk.
Surprised? Nope.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Plus knokken.carpebios schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:43:
[...]
Ongeacht je club, als je zo triest bent om je gezicht te bedekken ben je af.
Feyenoord speelt pas 24 april thuis dus tegen die tijd zal het al wel opgeruimd zijn.Exocet schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:43:
Benieuwd hoeveel PSV en Ajax stickers er in de kuip gevonden worden
de echte vechten niet in een kinder vak en weten ook precies wie ze hebben moetenwErudite schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:44:
[...]
Plus knokken.
Maar 1 + 1 maakt het nog zieliger, inderdaad.
De stickers maken niet zoveel uit. De vernielde wasbakken en toiletten des te meer. Althans, zo was het. Inmiddels staat de KNVB garant voor de schade en heeft de Kuip altijd 2 weken na een bekerfinale met Ajax, gloednieuwe wasbakken en toiletten in het halve stadion. Waarvoor dankExocet schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:43:
Benieuwd hoeveel PSV en Ajax stickers er in de kuip gevonden worden
[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 17-04-2022 20:47 ]
Bizar, wat een significante groep debielen zit er toch in het publiek.PWM schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:45:
[...]
De stickers maken niet zoveel uit. De vernielde wasbakken en toiletten des te meer. Althans, zo was het. Inmiddels staat de KNVB garant voor de schade en heeft de Kuip altijd 2 weken na een bekerfinale met Ajax, gloednieuwe wasbakken en toiletten in het halve stadion. Waarvoor dank
Heb dat wel eens gezien inderdaad in het stadion.. En toen was ik wat jonger en was echt verbaasd dat mensen dat deden met andermans spullenPWM schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:45:
[...]
De stickers maken niet zoveel uit. De vernielde wasbakken en toiletten des te meer. Althans, zo was het. Inmiddels staat de KNVB garant voor de schade en heeft de Kuip altijd 2 weken na een bekerfinale met Ajax, gloednieuwe wasbakken en toiletten in het halve stadion. Waarvoor dank
Voor de goede orde, indien Feyenoord een wedstrijd in de Arena zou spelen zal het geen haar beter zijn
Mijn collega lacht me uit, wasbakken en toiletten, zij heeft een seizoenkaart en nog nooit een fatsoenlijke urinoir gezien in de Kuip.PWM schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:45:
[...]
Neemt ze een plastuit mee?DoeEensGek schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:50:
[...]
Mijn collega lacht me uit, wasbakken en toiletten, zij heeft een seizoenkaart en nog nooit een fatsoenlijke urinoir gezien in de Kuip.
Van naar het toilet gaan tot een broodje kroket halen, het is amper te doen in De Kuip.DoeEensGek schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:50:
[...]
Mijn collega lacht me uit, wasbakken en toiletten, zij heeft een seizoenkaart en nog nooit een fatsoenlijke urinoir gezien in de Kuip.
Bij mij ben je al af wanneer je met een bivakmuts naar het stadion gaat. Dit soort tuig moet je brandmerken op hun voorhoofd.carpebios schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:43:
[...]
Ongeacht je club, als je zo triest bent om je gezicht te bedekken ben je af.
Voordat hij scoort staat hij niet meer buitenspelExocet schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:57:
De uiteindelijke doelpuntenmaker staat buitenspel, ik snap de regels niet meer.
Dan heb je er toch voordeel van?
[Afbeelding]
En volgend jaar eisen dat ze voor de competitie de kuip weer inmogen… 🤦🏾♂️wErudite schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:43:
Ajacieden zichzelf zoals gewoonlijk weer misdragen door maskertjes op te zetten en te gaan vechten in een vak met kinderen, het is echt ongelooflijk.
Surprised? Nope.
Nee dan snap je inderdaad niet wat de regels zijn neeExocet schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:57:
[Afbeelding]
Denk dat tegen Marseille aangetoond gaat worden waarom het zeerzeker nog niet kan.OMX2000 schreef op zondag 17 april 2022 @ 21:00:
[...]
En volgend jaar eisen dat ze voor de competitie de kuip weer inmogen… 🤦🏾♂️
Ik moest gelijk aan deze gouwe ouwe denkendglavimans schreef op zondag 17 april 2022 @ 21:01:
Nee dan snap je inderdaad niet wat de regels zijn nee
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik zal het niet helemaal verklappen, maar dat je een moment buitenspel liep wil niet zeggen dat er niet een ander moment kan ontstaan doordat een andere speler de bal nog raakt in tussentijd... Hoe en wat precies mag jezelf uitvogelen.Exocet schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:57:
[Afbeelding]
Dat is soms krom ja, maar zo zijn de regels. Hij heeft er indirect voordeel van.Exocet schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:57:
[Afbeelding]
Los van deze situatie, het blijft een bizarre regel die vanuit een erg simpele (en duidelijke) regel nu altijd voor onduidelijkheid/discussie interpretatie zorgt.jbdeiman schreef op zondag 17 april 2022 @ 21:13:
[...]
Ik zal het niet helemaal verklappen, maar dat je een moment buitenspel liep wil niet zeggen dat er niet een ander moment kan ontstaan doordat een andere speler de bal nog raakt in tussentijd... Hoe en wat precies mag jezelf uitvogelen.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Berghuis stond er nog, vandaar geen rood.Bossie schreef op zondag 17 april 2022 @ 21:23:
[...]
Los van deze situatie, het blijft een bizarre regel die vanuit een erg simpele (en duidelijke) regel nu altijd voor onduidelijkheid/discussie interpretatie zorgt.
@Vos idd
Misschien is het hier al langsgekomen, maar ik vond het ook erg raar dat Gravenberch maar geel kreeg voor het neerhalen van een doorgebroken speler in de 85e? minuut.
@Vos was me voor.Bossie schreef op zondag 17 april 2022 @ 21:23:
[...]
Misschien is het hier al langsgekomen, maar ik vond het ook erg raar dat Gravenberch maar geel kreeg voor het neerhalen van een doorgebroken speler in de 85e? minuut.
[ Voor 16% gewijzigd door LAD93 op 17-04-2022 21:26 ]
per aspera ad astra
ik dacht dat juist dat Gravenberch eerst ophield en toen pas de overtreding maakte, maar als dat als een actie was gezien dan voorkwam hij juist een 1:1 met de keeper.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Maar Berghuis liep nog achter (verder van zijn eigen goal) zowel Gravenbergh en Vertessen. Dus die 'vandaar geen rood' lijkt mij niet. Wat mij wel lijkt is dat Vertessen nog niet echt doorgebroken was en ze samen streden om de bal, dus kon met geel wel leven hier eerlijk gezegd.
Ik zeg ook niet dat de regel logisch is, maar de regel zoals die tegenwoordig geldt is hier wel correct toegepast.Bossie schreef op zondag 17 april 2022 @ 21:23:
[...]
Los van deze situatie, het blijft een bizarre regel die van uit een erg simpele (en duidelijke) regel nu altijd voor onduidelijkheid/discussie interpretatie zorgt.
@Vos idd
Untappd: Louwke80
Dat is de zwakte van de regel, wanneer heb je er voordeel van? Dat is interpretatie.Louwke schreef op zondag 17 april 2022 @ 21:44:
Regel is meer dan logisch. Komen regelmatig spelers terug van buitenspel. Dan wordt het dusdanig lastig om te zeggen wanneer het voordeel is en wanneer niet. Zeg hij loopt terug richting eigen helft of weg?
Er was er maar 1 die eraf had gemoeten en dat was TezeBossie schreef op zondag 17 april 2022 @ 21:23:
[...]
Los van deze situatie, het blijft een bizarre regel die vanuit een erg simpele (en duidelijke) regel nu altijd voor onduidelijkheid/discussie interpretatie zorgt.
@Vos idd
Maar zelfs toen waren er nog grens- en scheidsrechters die er hun eigen interpretatie aan gaven. Herinner je je de buitenspelgoal van Brazilië tegen Nederland nog in 1994? Het was Bebeto of Romario die meters buitenspel liep maar een paar seconden later doodleuk de goal maakte.Vos schreef op zondag 17 april 2022 @ 21:23:
[...]
Ik ga liever weer terug naar buitenspel is buitenspel.
Daarom gewoon zwart/wit maken die regel, of afschaffen.D-e-n schreef op zondag 17 april 2022 @ 21:52:
[...]
Maar zelfs toen waren er nog grens- en scheidsrechters die er hun eigen interpretatie aan gaven. Herinner je je de buitenspelgoal van Brazilië tegen Nederland nog in 1994? Het was Bebeto of Romario die meters buitenspel liep maar een paar seconden later doodleuk de goal maakte.
ik heb alleen de laatste 20 minuten gezien op mijn telefoon in de treintoolkist schreef op zondag 17 april 2022 @ 21:52:
[...]
Er was er maar 1 die eraf had gemoeten en dat was Teze
Zo niet voor direct rood 1e helft, dan toch zeker 2x geel (en hij had er 3 moeten krijgen).
[ Voor 32% gewijzigd door Bossie op 17-04-2022 21:58 ]
Inderdaad de zwakte van de regel. Simpel gezegd met snelle buitenspelers kan je spits bij de keeper gaan staan in de vijf meter zeg maar.Exocet schreef op zondag 17 april 2022 @ 21:47:
[...]
Dat is de zwakte van de regel, wanneer heb je er voordeel van? Dat is interpretatie.
Als de tegenstander qua verdedigen rekening houdt met een speler die buitenspel staat, heb je er mijns inziens voordeel van.
[ Voor 9% gewijzigd door Louwke op 17-04-2022 22:09 ]
Untappd: Louwke80
Die kans is er zeker.wErudite schreef op zondag 17 april 2022 @ 21:06:
[...]
Denk dat tegen Marseille aangetoond gaat worden waarom het zeerzeker nog niet kan.
Juist, helemaal afschaffen dat buitenspel.toolkist schreef op zondag 17 april 2022 @ 21:55:
[...]
Daarom gewoon zwart/wit maken die regel, of afschaffen.
Iemand buitenspel met 't topje van z'n pink->buitenspel. Boeit niet of de bal er heen gaat of niet.
Of, en dat heeft mijn voorkeur, helemaal afschaffen.
Dat is al eens uitgeprobeerd op een jeugd WK en dat kwam het spel niet ten goede daar. Je kreeg een lang veld door spelers die achterbleven en druk zetten werd veel moeilijker.toolkist schreef op zondag 17 april 2022 @ 21:55:
[...]
Of, en dat heeft mijn voorkeur, helemaal afschaffen.
Dan doen ze iets a la ijshockey, lijn ergens halverwege de helft (of 5 meter buiten de 16 ofzo) waar je achter moet blijven tot de bal er voorbij is. Mogelijkheden genoeg.D-e-n schreef op zondag 17 april 2022 @ 23:39:
[...]
Dat is al eens uitgeprobeerd op een jeugd WK en dat kwam het spel niet ten goede daar. Je kreeg een lang veld door spelers die achterbleven en druk zetten werd veel moeilijker.
Lekker verantwoord mee omgegaan danVeerman kwam in de eerste helft lelijk ten val na een luchtduel, zo gaf hij toe. "Er was een kopduel en ik kwam helemaal verkeerd terecht. Ik weet de helft niet meer. Na een minuut of dertig ging het wel, toen kwam ik weer een soort van bij. Ik vroeg aan Daley Blind: 'Wie heeft eigenlijk de 0-1 gemaakt?' Ik zou niet weten hoe die erin is gegaan.
[ Voor 30% gewijzigd door toolkist op 18-04-2022 00:20 ]
Okeuh @Outerspace .. waar is de mbr van de voorgaande quote? Blijf eens fatsoenlijk²Montaner schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:03:
[...]
Huh? Was het een vriendschappelijke wedstrijd?
[Mbr] Blijf eens fatsoenlijk. [/]
Gravenberch kwam ook ze lekker in.. gewoon een duel zegt Makkelie dan. Enige waar hij oog voor had was een springende speler omver kegelen..toolkist schreef op maandag 18 april 2022 @ 00:17:
[...]
Dan doen ze iets a la ijshockey, lijn ergens halverwege de helft (of 5 meter buiten de 16 ofzo) waar je achter moet blijven tot de bal er voorbij is. Mogelijkheden genoeg.
[...]
Lekker verantwoord mee omgegaan dan
[ Voor 49% gewijzigd door Outerspace op 18-04-2022 14:57 . Reden: Netjes blijven aub, mijn DM staat open ]
Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Wel goed lezen heTyphone schreef op maandag 18 april 2022 @ 09:33:
Hoeveel Ajacieden waren pro afschaffing buitenspel regel als PSV op die manier twee keer tegen zou hebben gescoord eigenlijk?
Ik vind dat absolute kul. Net wel net niet, sometimes you win some sometimes you lose some. Maar om een hele regel af te breken omdat het nu twee keer in één wedstrijd in je nadeel werkt. Komop zeg. Daar verliezen we niet door hè!
Ajax begon heerlijk “fris” aan de tweede helft en geeft PSV cadeautjes en nog bijna meer. Daar lag de oorzaak meer dan in twee pech gevallen buitenspel. Zou het 0-1 zijn gebleven zou niemand er over zeiken.
Het blijft ook enigszins arbitrair wanneer je wel of niet meedoet aan het spel. Iedere speler die buitenspel staat heeft enige invloed op één of meerdere verdedigers en/of de keeper. Positioneel ga je toch anders staan en moet je bezig blijven met waar die aanvaller is en wat hij potentieel doet. Hoewel de aanvaller niet de bal heeft noch direct krijgt en dus wellicht niet actief meedoet aan het spel wordt de tegenstander toch beïnvloed.Vos schreef op maandag 18 april 2022 @ 09:38:
[...]
Ikzelf ben al lange tijd geen fan van die ‘doet niet mee aan het spel’ regel.
[ Voor 3% gewijzigd door snmght op 18-04-2022 10:19 ]
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Dat is dus niet wat hij bedoeld aldus een PSV watcher van het ED, hij bedoeld dat alles gewoon tegen zat. Wanneer Tadic (?) net voor rust niet met zijn hak buitenspel staat is de wedstrijd gewoon beslist. En als Brobbey niet buitenspel had gestaan met wederom een hak dan had ik het nog wel willen zien wie er had gewonnen.ElPaco schreef op maandag 18 april 2022 @ 09:17:
Reactie Ten Hag na de wedstrijd.
Ten Hag geeft ook gewoon toe dat het PSV publiek meer aanwezig was, toffe peer! 'We speelde tegen meer dan 11 spelers'.
Erik ten Hag vindt dat Ajax tegen meer dan 11 spelers heeft gespeeld. Wat hij daarmee bedoelt? "Soms zitten er machten en krachten tegen", zegt hij. "Ik heb het niet over de arbitrage."
— Rik Elfrink (@RikElfrink) 17 april 2022
Aantal Ajacieden geërgerd (fan met pen, ja natuurlijk). Ten Hag zei letterlijk in de persco dat Ajax tegen meer dan 11 spelers speelde. Ik heb hem gevraagd wat hij daarmee bedoelde. Hij gaf aan dat het krachten en machten waren en NIET de arbitrage. En ja, zo is het exact gezegd.
— Rik Elfrink (@RikElfrink) 17 april 2022
Ongeacht de wedstrijd van gisteren, zou het sowieso niet beter zijn om buitenspel in zijn geheel af te schaffen? Al die VAR momenten halen de charme van het voetbal toch wel weg, wanneer het stadion in juichen is uitgebarste en hij wordt geannuleerd valt het tegen, maar andersom net zo wanneer na een VAR ingreep een goal wel wordt geteld dan is de emotie inmiddels ook wel weg.Typhone schreef op maandag 18 april 2022 @ 09:33:
Hoeveel Ajacieden waren pro afschaffing buitenspel regel als PSV op die manier twee keer tegen zou hebben gescoord eigenlijk?
Ik vind dat absolute kul. Net wel net niet, sometimes you win some sometimes you lose some. Maar om een hele regel af te breken omdat het nu twee keer in één wedstrijd in je nadeel werkt. Komop zeg. Daar verliezen we niet door hè!
Ajax begon heerlijk “fris” aan de tweede helft en geeft PSV cadeautjes en nog bijna meer. Daar lag de oorzaak meer dan in twee pech gevallen buitenspel. Zou het 0-1 zijn gebleven zou niemand er over zeiken.
Daar ben ik sowieso wel voorstander van.Gynnad schreef op maandag 18 april 2022 @ 10:45:
[...]
(...) zou het sowieso niet beter zijn om buitenspel in zijn geheel af te schaffen?
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik snap ook wel dat het niet zo bedoelt was, zal er volgende keer weer bij zetten dat ik het sarcastisch bedoel.Gynnad schreef op maandag 18 april 2022 @ 10:41:
[...]
Dat is dus niet wat hij bedoeld aldus een PSV watcher van het ED, hij bedoeld dat alles gewoon tegen zat. Wanneer Tadic (?) net voor rust niet met zijn hak buitenspel staat is de wedstrijd gewoon beslist. En als Brobbey niet buitenspel had gestaan met wederom een hak dan had ik het nog wel willen zien wie er had gewonnen.
Desalniettemin een mooie overwinning voor PSV, maar het zat Ajax ook zeker niet mee..
[Embed]
[Embed]
Zoals @D-e-n al meldde is dit op een jeugd WK geprobeerd. Niet heel succesvol.Superkiwi schreef op maandag 18 april 2022 @ 11:03:
[...]
Daar ben ik sowieso wel voorstander van.
Misschien moeten alle voetbalbonden dat gewoon eens een jaar gaan proefdraaien of iets minder rigoureus, op een toernooi gaan proberen.
Dat klinkt voor mij niet als iets negatiefs eigenlijk.Je kreeg een lang veld door spelers die achterbleven en druk zetten werd veel moeilijker
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq