Eigen schuld toch. Ik irriteer mij ook aan zijn gedrag van de laatste maanden (jaar?). Ik was zelf helemaal niet bezig met die mogelijke penalty toen ik overal het ophef las op het internetJanW schreef op woensdag 20 april 2022 @ 08:53:
Vooral dat ja. Ik had 't er maandag met een vriend over. Als Tadic gewoon normaal was neer gegaan, zonder met z'n rechterbeen te lopen flappen, dan was er niks aan de hand en had ie een penalty gekregen. Maar 't moest weer met zoveel misbaar en theater dat Makkelie terecht niet fluit.
Je zegt het zelf al, twijfel.JanW schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:20:
Zo hoort 't inderdaad niet te werken. En aangezien de VAR 'm ook niet naar 't scherm riep, denk ik dat er genoeg twijfel was om met Makkelie mee te gaan.
En dat is toch de schuld van Tadic zelf. Dat doet ie gewoon onhandig en met te veel misbaar, waardoor zowel de scheidsrechter als de VAR twijfels heeft en 'm dus geen strafschop geeft.
Nu was de VAR (Higler,verrassend) dus overtuigd en dat slaat nergens op.
Want bij dit soort beslissingen mag de VAR geen beslissing nemen bij twijfel, dat mogen ze alleen bij zwart/wit beslissingen als buitenspel ja/nee, bal uit/achter ja/nee. Bij twijfel hoort de VAR de scheids naar het scherm te roepen om hem zelf te laten beslissen.
Dat was al zo toen ik nog voetbalde, en dat is.... een kleine 30 jaar geleden?ephymerous schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:26:
[...]
Eens hoor, een (voetbal)vereniging bestaat bij de gratie van vrijwilligers. Helaas lijken minder mensen zich dat te beseffen en behandelen ze de vereniging vervolgens als een bedrijf waar zij sport afnemen. Als ze dan gevraagd wordt wat te doen is het lastig. Ondertussen staan wel legio ouders lang de zijlijn te schreeuwen.
Overigens is dit niet specifiek op @Tweak_ers of anderen hier gericht hoor
Dat snap ik heel goed hoor. Ook toen ik jaren geleden zelf in de senioren kelderklasse floreerde stoorde ik me mateloos aan de "supporters". Je hoeft de arbitrage echt geen complimenten te geven of ervoor de applaudisseren. Maar een beetje met respect behandelen is toch wel het minimaleSuperkiwi schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:34:
[...]
Alleen al hierom zou ik wellicht overwegen om hetzelfde statement te maken als @Tweak_ers want ondanks dat er niemand bereid is om het zelf te doen krijgt híj dit geschreeuw naar zijn hoofd als hij het in hun ogen niet goed doet.
Of ik het wel of niet met zijn statement eens ben laat ik hierbij even in het midden.
Overigens speelden we ook altijd tegen een TBS kliniek. Twee keer daar naar toe want zij mochten niet uit spelen. Daar speelden we voor veel publiek en die gedroegen zich net als de spelers keurig. Ze waren veel te benauwd om teruggezet te worden in hun behandeling
Geen idee, ik hoor het met name over de laatste jaren van mensen die ik ken die actief zijn in legio bestuursfuncties in het verenigingsleven.toolkist schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:49:
[...]
Dat was al zo toen ik nog voetbalde, en dat is.... een kleine 30 jaar geleden?
[ Voor 30% gewijzigd door ephymerous op 20-04-2022 09:54 ]
XXXVI
Sorry voor de onderbreking van de penalty-dicussie (Mijn mening is dat het wel een penalty was, maar dat het niet uitmaakt omdat Tadic hem gemist zou hebben). Maar Sadilek heeft voor 2 jaar getekend in Enschede. Mooi dat er al in deze fase aan de selectie van volgend jaar gewerkt kan worden.toolkist schreef op donderdag 7 april 2022 @ 12:34:
[...]
Maar heeft Twente 1,5m om uit te geven?
Misschien als ze gegarandeerd Europees voetbal halen, maar anders moeten ze denk ik eerst verkopen?
Regeren is vooruitschuiven
Ik denk meer dat het komt omdat het negatieve gedrag harder beloond wordt dan het positieve. In de NHL is diving meteen straf terwijl dat toch een behoorlijke contactsport is. Zou je dat in het voetbal doen met een helft lang met 10 man spelen dan is duurt het nog even maar tzt zullen mensen niet snel gaan liggen. Aan de andere kant wanneer je zuivere speeltijd gaat hanteren dan zie ik het ook nog wel snel omdraaien.Ruzor schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:36:
[...]
Mwa, een sport waarbij het manipuleren van de scheidsrechter tot een kunst is verheven door middel van fopduiken en blessures veinzen vind ik toch een stuk ridiculer. Waarbij, ondanks nieuwe technieken, toch bijna elke beslissing van de scheidsrechter ter discussie wordt gesteld. En er elk jaar nieuwe regels worden verzonnen die het in plaats van duidelijker, nog ingewikkelder maken. Daar is voetbal echt wel uniek in.
Ik las het gisteren ja, vraag me af waar ze dat geld vandaan halen.T-MOB schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:57:
[...]
Sorry voor de onderbreking van de penalty-dicussie (Mijn mening is dat het wel een penalty was, maar dat het niet uitmaakt omdat Tadic hem gemist zou hebben). Maar Sadilek heeft voor 2 jaar getekend in Enschede. Mooi dat er al in deze fase aan de selectie van volgend jaar gewerkt kan worden.
Maar bij hockey is het tenminste wel duidelijkTyphone schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:32:
[...]
Met de dito discussie die er nu al over is hè. Wel of geen aangeschoten hands en die bullshit.
Daar leek mij hockey als voorbeeld stellen dus geen goede optie voor.
Om de discussie af te sluiten, zoals bij hockey het geval isTyphone schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:12:
[...]
Aan de andere kant wanneer je zuivere speeltijd gaat hanteren dan zie ik het ook nog wel snel omdraaien.
Dat werkt in het voetbal net even anders.ElPaco schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:28:
[...]
Maar bij hockey is het tenminste wel duidelijkVoet = voet, jammer voor je, had je je stick er maar voor moeten zetten. In dat opzicht is hockey dus juist een prima voorbeeld om te volgen, (bijna) nooit discussie
Ik weet nog dat er een tijd was dat gold 'hand is hand' en dat oa Ronaldinho vaak heel behendig tegen een handje wist aan te wippen om zo een penalty los te peuteren.
Daarna werden de regels met 'aangeschoten hands' en 'indien de arm zich strak lang het lichaam bevindt' er trouwens niet echt duidelijker op waardoor veel verdedigers nu met de handen op de rug staan te verdedigen.
Voorheen mocht je als je in het muurtje stond zowel je pielemuis als je gezicht beschermen. Voor dat laatste zag ik twee weken geleden nog iemand een penalty tegen krijgen terwijl zijn arm niet buitensporig hoog kwam.
Als je de regel 'hand is hand' gaat invoeren, krijg je dan de overtreding mee als je tegen iemands arm aanschiet als die op de grond ligt? Of als de arm zich strak langs het lichaam bevindt? Dan gaan we straks minutenlang onderzoeken of die elleboog wel of niet een graad gebogen is.
[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 20-04-2022 10:43 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik haakte in op de duidelijkheid bij het hockey, niet wat beter is. De straf bij voetbal is een stuk erger dan bij hockey. Een penalty zit iets van 85% van de tijd en een strafcorner aanzienlijk minder.Superkiwi schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:40:
[...]
Dat werkt in het voetbal net even anders.
Ik weet nog dat er een tijd was dat gold 'hand is hand' en dat oa Ronaldinho vaak heel behendig tegen een handje wist aan te wippen om zo een penalty los te peuteren.
Daarna werden de regels met 'aangeschoten hands' en 'indien de arm zich strak lang het lichaam bevindt' er trouwens niet echt duidelijker op waardoor veel verdedigers nu met de handen op de rug staan te verdedigen.
Voorheen mocht je als je in het muurtje stond zowel je pielemuis als je gezicht beschermen. Voor dat laatste zag ik twee weken geleden nog iemand een penalty tegen krijgen terwijl zijn arm niet buitensporig hoog kwam.
Als je de regel 'hand is hand' gaat invoeren, krijg je dan de overtreding mee als je tegen iemands arm aanschiet als die op de grond ligt? Of als de arm zich strak langs het lichaam bevindt? Dan gaan we straks minutenlang onderzoeken of die elleboog wel of niet een graad gebogen is.
Dus als je het altijd hands maakt dan moet de straf ook minder erg zijn wat mij betreft. Anders blijft het altijd mierenneuken met of iets hands was of niet.
Verwijderd
Zal ten Hag zich niet nog eens achter de oren krabben met een stap naar MU.
Mogelijk geen CL, matige selectie, morrende achterban met hoge verwachtingen..
bewust of onbewust is volgens mij nog steeds wel redelijk duidelijk te onderscheiden (hand naar bal/bal naar hand). doe voor onbewust een indirecte vrije trap (indien in 16) en anders een penalty.ElPaco schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:50:
[...]
Ik haakte in op de duidelijkheid bij het hockey, niet wat beter is. De straf bij voetbal is een stuk erger dan bij hockey. Een penalty zit iets van 85% van de tijd en een strafcorner aanzienlijk minder.
Dus als je het altijd hands maakt dan moet de straf ook minder erg zijn wat mij betreft. Anders blijft het altijd mierenneuken met of iets hands was of niet.
Geen CL zou alleen maar goed zijn.Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:51:
Hij heeft een stuk of 10 nieuwe spelers in te passen in de selectie als ie het grondig aanpakt.
Ah zo. Daar heb je helemaal gelijk inElPaco schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:50:
[...]
Ik haakte in op de duidelijkheid bij het hockey, niet wat beter is.
Dat gaat ook weer niet omdat het voetbal een verschil kent tussen opzettelijk en niet-opzettelijk hands. Ga je de straf voor hands verminderen, wat houdt spelers als Maradonna en Suarez dan nog tegen om de bal uit of juist in het doel te slaan?Dus als je het altijd hands maakt dan moet de straf ook minder erg zijn wat mij betreft.
Er is een grens tussen opzettelijk en niet-opzettelijk maar veel handsballen zitten in het grijze gebied ertussen. Het maakt het er voor ons maar zeker voor de spelers en scheidsrechters niet makkelijker op.
In dit geval werkt het gewoon twee kanten op.Ankona schreef op woensdag 20 april 2022 @ 08:21:
[...]
Prima, maar als je vlagt doe je het wel volgens de regels en maak je er niet je eigen feestje van. Je doet het voor die kinderen die een voetbal wedstrijd willen spelen niet voor jezelf om een statement te kunnen maken.
En ja, er zijn vrijwilligers nodig die vlaggen en ik ben het met je eens dat tegenwoordig veel mensen hun snor drukken als er iets gedaan moet worden. Heel veel mensen zien verenigingen waar ze door contributie te betalen zich als consument alleen nog maar aan de lusten hoeven te denken.
Zonder camera technologie ben ik onvoldoende getraind om zuiver buitenspel te kunnen garanderen als ik vlag.
Ik zie het niet langs de lijn, ik twijfel te veel om daar een beslissing over te willen nemen, wanneer ik wel denk dat ze buitenspel stonden.
Dus ik heb aangegeven daar niet aan te doen wanneer ik vlag.
Dat ik heel de regel onzin vind, speelt misschien in mindere mate mee met het vlaggen.
Maar goed dat geldt hetzelfde voor fluiten (spel begeleider) bij de JO7 t/m JO11. Ik fluit niet snel, gewoon spelen. Duwtje of tikje kan gebeuren, hoort erbij. Lekker laten voetballen.
Tenzij het te gek wordt, fluit ik niet snel. Sommigen kunnen daar ook niet mee overweg, maar zelf het fluitje pakken? Ho maar. Ik ben daar vrij resoluut in. Als je tegen mij gaat zeiken, mag je het de volgende keer zelf doen. Het is niet alsof ik daar zo graag wil staan.
Mijn motto bij het voetbal blijft, het is een contact sport en als je van suiker bent gemaakt is ballet misschien een betere optie.
Tenzij ze echt gaan tackelen, dan fluit ik wel. Maar beetje over en weer vechten voor de bal is gewoon prima.
Verwijderd
Geen CL is goed.. ? Minder geld, minder prestige. Welke (top) speler speelt liever EL? Wat een onzin. Je gaat toch voor het hoogst haalbare.toolkist schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:55:
[...]
Geen CL zou alleen maar goed zijn.
Hij heeft een stuk of 10 nieuwe spelers in te passen in de selectie als ie het grondig aanpakt.
10 nieuwe spelers, dus een heel nieuw elftal

De VAR grijpt alleen in als er een duidelijke fout gemaakt wordt, bij twijfel dus juist niet.toolkist schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:48:
Bij twijfel hoort de VAR de scheids naar het scherm te roepen om hem zelf te laten beslissen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Als ie in het eerste jaar mag bouwen dan moet er wel wat mogelijk zijn.Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:51:
Maar ik vrees met grote vrees want de media in Engeland en dat vieze kliekje oud Man Utd spelers dat altijd een mening klaar heeft staat ook klaar.
Waar ik voetbal vooral uniek in vind is dat ze steeds regels weten te verzinnen die nu juist NIET hetgeen aanpakken waarvoor ze zijn bedoeld:Ruzor schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:36:
[...]
Mwa, een sport waarbij het manipuleren van de scheidsrechter tot een kunst is verheven door middel van fopduiken en blessures veinzen vind ik toch een stuk ridiculer. Waarbij, ondanks nieuwe technieken, toch bijna elke beslissing van de scheidsrechter ter discussie wordt gesteld. En er elk jaar nieuwe regels worden verzonnen die het in plaats van duidelijker, nog ingewikkelder maken. Daar is voetbal echt wel uniek in.
- Wedstrijd naar 100 minuten speeltijd brengen tegen tijdrekken; Je lost er immers niet het probleem van het tijdrekken mee op, je geeft ze alleen 10 minuten langer om ook tijd te rekken.
- Het idee van 'intrappen', want dat komt de snelheid ten goede. Je mag nu ook al snel ingooien, dit gebeurt soms ook als het voordelig is. Maar er wordt ook vaak (te) veel tijd bij genomen, dat gaat met intrappen ook gebeuren als je daar geen regels in aanbrengt om de snelheid erin te houden.
Of in het verzinnen van regels en daar vervolgens geen straffen voor uitdelen als spelers zich er niet aan houden. Als je de regels erbij pakt is de aanvoerder iemand die kan communiceren met een arbiter. Spelers die aan komen rennen, zeuren/ klagen, of kaarten vragen worden niet aangepakt, terwijl dit niet mag.
Een beetje hetzelfde als zeggen 'je mag hier maar 100' en dan staan controleren en niets doen tegen diegenen die 130 rijden. Als je er niet op handhaaft, wat heeft een regel dan voor zin. immers krijg je dan altijd mensen die zich er niet aan houden, niet worden gestraft en daardoor weer meer mensen die zich er niet aan gaan houden.
Enige voordeel wat hij kan hebben is dat er nu al wordt gesproken over een groep nieuwe spelers aankopen, zolang Ten Hag daar zelf invloed op heeft (welke spelers) en zo een team kan samenstellen, dan kán het wel slagen.Typhone schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:27:
[...]
Als ie in het eerste jaar mag bouwen dan moet er wel wat mogelijk zijn.
Maar ik vrees met grote vrees want de media in Engeland en dat vieze kliekje oud Man Utd spelers dat altijd een mening klaar heeft staat ook klaar.
Maar wat een ellende daar in Manchester, bij United, zoveel te besteden en het lukt maar niet een beetje een fatsoenlijk team samen te stellen (al jaren), het blijft vaak los zand. I.m.o. kopen ze teveel spelers op basis van de naam (goede merchandise verkoop), ipv op basis van de meerwaarde voor het team zelf.
Ten Hag zal dat er eerst uit moeten krijgen, want grote namen maken niet per se een goed team.
Dit is de uitdaging van Ten Hag. Het moet afgelopen zijn met de Ronaldo's en andere grote namen simpelweg omdat er shirtjes verkocht moeten worden. Koop bijv. een Malacia, Senesi of Sinistera.jbdeiman schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:34:
Maar wat een ellende daar in Manchester, bij United, zoveel te besteden en het lukt maar niet een beetje een fatsoenlijk team samen te stellen (al jaren), het blijft vaak los zand. I.m.o. kopen ze teveel spelers op basis van de naam (goede merchandise verkoop), ipv op basis van de meerwaarde voor het team zelf.
Ten Hag zal dat er eerst uit moeten krijgen, want grote namen maken niet per se een goed team.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
30% van de selectie dus.Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:13:
[...]
Geen CL is goed.. ? Minder geld, minder prestige. Welke (top) speler speelt liever EL? Wat een onzin. Je gaat toch voor het hoogst haalbare.
10 nieuwe spelers, dus een heel nieuw elftal
Blijkbaar heeft hij een veto op transfers geëist en gekregen, dus dat zit wel goed.jbdeiman schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:34:
[...]
Enige voordeel wat hij kan hebben is dat er nu al wordt gesproken over een groep nieuwe spelers aankopen, zolang Ten Hag daar zelf invloed op heeft (welke spelers) en zo een team kan samenstellen, dan kán het wel slagen.
Volgens jaar dus vd Marel enzo bij Man Utd
Labyad is transfervrij, hopelijk neemt hij meteen Klaiber meetoolkist schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:40:
[...]
Blijkbaar heeft hij een veto op transfers geëist en gekregen, dus dat zit wel goed.
Volgens jaar dus vd Marel enzo bij Man Utd
XXXVI
Nee hij neemt liever een CV van 1.80 mee die tegen types als Lukaku moet gaan spelenph4ge schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:37:
[...]
Dit is de uitdaging van Ten Hag. Het moet afgelopen zijn met de Ronaldo's en andere grote namen simpelweg omdat er shirtjes verkocht moeten worden. Koop bijv. een Malacia, Senesi of Sinistera.
Ik mag echt hopen dat Timber zelf realiseert dat dat niet een heel goed idee gaat zijn.
En dat Ten Hag realiseert dat ie dan beter bij Juve kan shoppen (de Ligt), als ie een voetballende verdediger die ie al kent mee wil nemen.
Maar, hoop vooral ook voor hemzelf dat ie niet alleen maar kijkt naar 'welke speler die eerder voor me gespeeld heeft kan ik hier wel gebruiken'.
Al vind ik het prima als ie Blind mee zou nemen voor een 10m
Ik vrees voor jou dat hij dat niet gaat doen maar name iemand als Timber mee gaat nemen. Dan krijgt o.a. een Sinistera het een stuk makkelijker als die blijft bij Feyenoord.ph4ge schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:37:
[...]
Dit is de uitdaging van Ten Hag. Het moet afgelopen zijn met de Ronaldo's en andere grote namen simpelweg omdat er shirtjes verkocht moeten worden. Koop bijv. een Malacia, Senesi of Sinistera.
@toolkist Vd Marel bij UTD
[ Voor 5% gewijzigd door Typhone op 20-04-2022 12:07 ]
Verwijderd
Precies. Uiteindelijk wordt je afgerekend op prestaties bij een topclub als MU. Sta je na een aantal maanden op bijvoorbeeld de 8e plek dan wordt je er gewoon uitgegooid, bouwjaar of niet.Typhone schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:27:
[...]
Als ie in het eerste jaar mag bouwen dan moet er wel wat mogelijk zijn.
40% jij je zin... tering wat een gezever zeg.
[edit] nooit gerealiseerd dat "een stuk of" ook, laten we zeggen, 8 kan zijn?
[ Voor 47% gewijzigd door toolkist op 20-04-2022 12:52 ]
Alleen is Utd geen topclub meer en lijken zelfs de Nevilles en Ferdinands etc zich te realiseren dat een renovatie niet in een jaar gaat lukken.Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:35:
[...]
Precies. Uiteindelijk wordt je afgerekend op prestaties bij een topclub als MU. Sta je na een aantal maanden op bijvoorbeeld de 8e plek dan wordt je er gewoon uitgegooid, bouwjaar of niet.
Volgens mij zijn ze biuj Utd zo ver dat het "alllang" goed is als er een hoop 'dead wood' uit de huidige selectie vertrekt en er uit het aankoopbeleid ook een gedachte blijkt ipv alleen maar grote namen halen.
Tuurlijk mogen ze dan nog geen 8e ofzo worden
https://www.vi.nl/nieuws/...e-1-bolides-van-liverpool'Het is beschamend, heel teleurstellend, zelfs vernederend. We moeten accepteren dat Liverpool op dit moment zes jaar voor loopt op ons', zei Rangnick tegen de BBC.
'Toen Jürgen bij Liverpool kwam (in 2015, red.) was er een verandering gaande bij Liverpool en sindsdien is niet alleen het team naar een nieuw niveau gebracht, maar de hele club én de stad. Dat is iets wat ook bij United moet gebeuren in de komende transferperiodes', aldus Rangnick, die na dit seizoen het stokje bij United gaat overgeven aan Erik ten Hag.
Daarna kwam ook nog de vergelijking met City en het binnenhalen van een manager op basis van wat voor voetbal je wil spelen, en het opnieuw opbouwen van de club.
Het geld is er wel, maar dat is de afgelopen jaren teveel uitgegeven aan grote namen voor de shirtverkoop en ontslagpremies voor trainers.
Rangnick snapt het, maar het is de vraag of men hogerop bij United dat ook begrijpt en of Ten Hag die tijd gaat krijgen bij United.
Zuivere speeltijd leuk en aardig. Het enige wat je er mee doet is dat een wedstrijd veel langer gaat duren. Tijdrekken is ook bedoeld om het ritme van de tegenstander te ontregelen. Dus of de klok nou stil staat of niet het spel zal nog vaak stil liggenTyphone schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:12:
[...]
Ik denk meer dat het komt omdat het negatieve gedrag harder beloond wordt dan het positieve. In de NHL is diving meteen straf terwijl dat toch een behoorlijke contactsport is. Zou je dat in het voetbal doen met een helft lang met 10 man spelen dan is duurt het nog even maar tzt zullen mensen niet snel gaan liggen. Aan de andere kant wanneer je zuivere speeltijd gaat hanteren dan zie ik het ook nog wel snel omdraaien.
Maar niet omdat spelers blessures faken. Dat heeft geen zin meer. Ontregelen prima maar ik geloof er geen reet van dat dat gebruikt wordt.rickskeg99 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:09:
[...]
Zuivere speeltijd leuk en aardig. Het enige wat je er mee doet is dat een wedstrijd veel langer gaat duren. Tijdrekken is ook bedoeld om het ritme van de tegenstander te ontregelen. Dus of de klok nou stil staat of niet het spel zal nog vaak stil liggen
Blessures faken blijft. Hoe irritant is het voor ploeg die probeert te drukken dat het spel constant stil ligt door een bal uit of iemand die op de grond ligt te rollen.Typhone schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:13:
[...]
Maar niet omdat spelers blessures faken. Dat heeft geen zin meer. Ontregelen prima maar ik geloof er geen reet van dat dat gebruikt wordt.
Afspreken dat je niet de bal voor elkaar buiten de lijnen speelt. Gewoon doorspelen.rickskeg99 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:16:
[...]
Blessures faken blijft. Hoe irritant is het voor ploeg die probeert te drukken dat het spel constant stil ligt door een bal uit of iemand die op de grond ligt te rollen.
Wedstrijden kunnen inderdaad langer duren met zuivere speeltijd, maar je kan ook de helften korter maken.
Dus als iemand echt geblesseerd is ook gewoon doorspelen??? Met het huidige theater weet je het nooit zeker. Wat nou als Tadic wel een keer iets breekt. Je zal het verschil niet zien waarschijnlijk.JP_Frost schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:55:
[...]
Afspreken dat je niet de bal voor elkaar buiten de lijnen speelt. Gewoon doorspelen.
Wedstrijden kunnen inderdaad langer duren met zuivere speeltijd, maar je kan ook de helften korter maken.
Met zuivere speeltijd ga je waarschijnlijk naar 2x 30 min, niet veel meer dan de bekerfinale nu.
Verwijderd
Was de bekerfinale niet 112 minuten inclusief blessuretijd met 50 minuten zuivere speeltijd? Dan was het einde van die wedstrijd richting half negen gegaan. Wedstrijden met zuivere speeltijd in andere sporten duren altijd langer, want die klok staat toch wel stil.rickskeg99 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:59:
Met zuivere speeltijd ga je waarschijnlijk naar 2x 30 min, niet veel meer dan de bekerfinale nu.
Zit je op een zondagmiddag op een livewedstrijd te wachten, omdat de vorige wedstrijd nog niet afgelopen is.
Ja maar dan heb je niet zoveel theater meer he? Zodat de zuivere speeltijd wel korter wordt dan dat jij schetst.Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2022 @ 18:43:
[...]
Was de bekerfinale niet 112 minuten inclusief blessuretijd met 50 minuten zuivere speeltijd? Dan was het einde van die wedstrijd richting half negen gegaan. Wedstrijden met zuivere speeltijd in andere sporten duren altijd langer, want die klok staat toch wel stil.
Ik ben wel klaar met het vele theater.
Toch zal dit goed getest moeten worden en eigenlijk in wedstrijden waar er iets op het spel staat, anders heeft het geen nut.
Vallen om de tegenstander te irriteren zal dan wrs nog wel gebeuren. Ben benieuwd of dit werkt.
Eigenlijk hoop ik dat dit wordt ingevoerd én ook werkt ; ik ben zo klaar met het vele vallen overal in het voetbal om tijd te rekken.
Ze moeten eens invoeren dat je na een blessurebehandeling gewoon vijf of tien minuten zuivere speeltijd buiten het veld mag blijven. En dat wanneer je gauw weer opstaat voordat de behandelaars er zijn je ook nog even geel mag ontvangen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vooral dat zogenaamd pijn hebben omdat een stukje arm in de buurt van het hoofd kwam. Kijk eens naar een Rico wat echt een knal krijgen betekent. Zo klaar met dat toneelspel en dat kaarten naaien en het lijkt alleen maar erger te worden dat fake pijn hebben.Harribo schreef op woensdag 20 april 2022 @ 19:30:
[...]
Ja maar dan heb je niet zoveel theater meer he? Zodat de zuivere speeltijd wel korter wordt dan dat jij schetst.
Ik ben wel klaar met het vele theater.
tja dat is alleen maar erger geworden met de VAR. Maar ook lastig in te schatten hoe erg het contact nou echt wasrikoos schreef op woensdag 20 april 2022 @ 19:41:
[...]
Vooral dat zogenaamd pijn hebben omdat een stukje arm in de buurt van het hoofd kwam. Kijk eens naar een Rico wat echt een knal krijgen betekent. Zo klaar met dat toneelspel en dat kaarten naaien en het lijkt alleen maar erger te worden dat fake pijn hebben.
De vergelijking met een kickboxer gaat nogal mank, een klap/trap verwachten is wat anders dan dat er contact is terwijl je dat niet verwacht.rikoos schreef op woensdag 20 april 2022 @ 19:41:
[...]
Vooral dat zogenaamd pijn hebben omdat een stukje arm in de buurt van het hoofd kwam. Kijk eens naar een Rico wat echt een knal krijgen betekent.
Dat sowieso, deels natuurlijk het bespelen van de scheidsrechter. Zo ook het eerder aangehaalde geval. Als de instructies voor de scheidsrechter zijn om het spel stil te leggen bij een potentiele hoofdblessure zal je zien dat het gebruikt wordt. Zoals elk middel spelers hebben om een voordeel te creeeren zie je een aantal spelers dat doen.Zo klaar met dat toneelspel en dat kaarten naaien en het lijkt alleen maar erger te worden dat fake pijn hebben.
Vooral voor Timber zou ik het enorm dom vinden, maar goed als ze mee willen, dan voor de hoofdprijs lijkt me. 80m minimaal lijkt me dan.'Erik ten Hag wil met Jurriën Timber en Antony naar Manchester United'
Klopt maar de manier zoals voetballers het soms extreem lijken te voelen is voor mij iets te veel gericht op het kaarten aannaaien bij de tegenstander ipv de werkelijke pijn/overtreding. Wat ik ermee wilde zeggen dat je van een vinger tegen je gezicht niet neergaat en kermt van de pijn.Napo schreef op woensdag 20 april 2022 @ 19:48:
[...]
De vergelijking met een kickboxer gaat nogal mank, een klap/trap verwachten is wat anders dan dat er contact is terwijl je dat niet verwacht.
[...]
Ja gewoon doorspelen, laat de scheidsrechter maar beoordelen of het spel stilgelegd moet worden of niet. Zoals je zegt is het momenteel onmogelijk om te zien wat theater is en wat niet, dus doorspelen totdat de scheids signaal krijgt dat er wellicht echt wat aan de hand is. Ook dan zal er nog wel geveinsd worden, maar dan zou je kunnen denken aan verplicht 5 minuten blessure behandeling. Sta je na 1 minuut alweer op, dan wacht je maar 4 minuten langs de kant.rickskeg99 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:59:
[...]
Dus als iemand echt geblesseerd is ook gewoon doorspelen??? Met het huidige theater weet je het nooit zeker. Wat nou als Tadic wel een keer iets breekt. Je zal het verschil niet zien waarschijnlijk.
Komen mooie beslissingen aan dit weekend, mooi seizoen zo, Volendam promoveren prefereer ik ver boven Eindhoven, ADO had van mij ook gemogen, maar helaas.
Willem II degraderen prefereer ik ook boven Sparta en Zwolle, alleen jammer dan Fortuna er nog net te goed voor staat, die mocht van mij wel wisselen met Volendam. RKC lijkt me wel safe zitten.
Bovenin zal me een worst wezen
Willem II degraderen prefereer ik ook boven Sparta en Zwolle, alleen jammer dan Fortuna er nog net te goed voor staat, die mocht van mij wel wisselen met Volendam. RKC lijkt me wel safe zitten.
Bovenin zal me een worst wezen
[ Voor 5% gewijzigd door JDx op 21-04-2022 08:59 ]
Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
En zo zie je vaak genoeg dat spelers een overtreding te verwerken krijgen, wel pogen door te zetten en dat het alsnog door die overtreding niet lukt de speler alsnog geen vrije trap mee krijgt. Het gevolg is helaas dat spelers zich dan maar laten vallen om er zorg voor te dragen dat het duidelijk is dat er een potentiele overtreding wordt gemaakt en de scheidsrechter expliciete een keuze dient te maken.JP_Frost schreef op donderdag 21 april 2022 @ 08:55:
[...]
Ja gewoon doorspelen, laat de scheidsrechter maar beoordelen of het spel stilgelegd moet worden of niet.
Het is niet geheel onbegrijpbaar edoch wel onwenselijk dat spelers gaan liggen bij contact/potentiele overtreding omdat de afweging tussen een vrije trap op dat punt of een kleine kans op succes vrij snel positiever is voor die vrije trap, laat staan een strafschop
Voor beide zou ik het dom vinden. Beide nog lang niet constant en beslissend genoeg.toolkist schreef op donderdag 21 april 2022 @ 00:44:
[...]
Vooral voor Timber zou ik het enorm dom vinden, maar goed als ze mee willen, dan voor de hoofdprijs lijkt me. 80m minimaal lijkt me dan.
Ah, de Ajax tax.toolkist schreef op donderdag 21 april 2022 @ 00:44:
[...]
Vooral voor Timber zou ik het enorm dom vinden, maar goed als ze mee willen, dan voor de hoofdprijs lijkt me. 80m minimaal lijkt me dan.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
80m lijkt me wat overdreven, Timber is minder ver dan De Ligt destijds.
40-50 miljoen lijkt mij al meer reëel.
40-50 miljoen reëel? Dat gaat toch nergens meer over.
Ik dacht dat meer aan een 20-25 miljoen, als al.
Maar goed, het zou me ook niks verbazen als er exorbitant veel geld voor betaald wordt.
Maar goed, het zou me ook niks verbazen als er exorbitant veel geld voor betaald wordt.
Zo'n bedrag wil Ajax, en lijkt het ook te krijgen, voor Gravenberch. En die heeft een aflopend contract.
Verwijderd
Gezever? No offense, maar je loopt hier zoveel onzin te verkondigen.toolkist schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:50:
40% jij je zin... tering wat een gezever zeg.
CL mislopen is goed voor een club.
Timber kost 80 miljoen.
Tadic moest een penal krjigen, én het was zelfs een gele kaart.
Iedereen mag een mening hebben, maar jij snapt er weinig van.
Misschien moet je eens minder aanvallend reageren en gewoon eens vragen wat iemand bedoelt? "Goh @toolkist , waarom zou geen CL goed zijn voor Man United? Dat levert toch minder geld op, minder prestige en maakt je club minder interessant voor spelers?"Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:48:
[...]
Gezever? No offense, maar je loopt hier zoveel onzin te verkondigen.
Timber kost 80 miljoen.
Nee, in plaats daarvan kom je met

Is die 80m niet voor beide spelers?dutchgio schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:03:
In de huidige markt is een bedrag van 40 miljoen toch helemaal niet raar voor spelers als Timber en Antony?Superkiwi schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:34:
40-50 miljoen reëel? Dat gaat toch nergens meer over.
Grappig dat sommigen hier spreken over de Ajax taks. Misschien bedoelt men de taks die andere clubs vragen voor hun spelers als Ajax geïnteresseerd is (...AZ...)?
Het is inderdaad zo normaal geworden dat we het niet raar meer vindenJP_Frost schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:26:
[...]
In de huidige markt is een bedrag van 40 miljoen toch helemaal niet raar voor spelers als Timber en Antony?
Ajax en Manchester United bereiken akkoord over Erik ten Hag
Definitief bekend gemaakt nu.Ajax en Manchester United hebben donderdag overeenstemming bereikt over de overgang van Erik ten Hag naar de Engelse club. Ten Hag is sinds januari 2018 als hoofdtrainer in dienst bij Ajax en verlaat de club aan het einde van dit seizoen.
Edwin van der Sar: "Vier en een half jaar is een mooie periode, maar we hadden Erik graag langer bij Ajax gehouden. Hij gaat de stap maken naar een van de grootste clubs ter wereld, die in een fantastische competitie speelt. Wij zijn Erik sowieso veel dank verschuldigd voor wat hij tot nu toe met Ajax bereikt heeft, maar we zijn nog niet klaar."
"Aan het eind van het seizoen zal ik uitgebreider terugblikken op zijn vertrek, voor nu tellen de laatste wedstrijden van het seizoen waarin we met zijn allen de landstitel willen prolongeren."
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Nou, jaartje interim regelen voor ten Hag, en m dan na dat jaar weer terugnemen als ie is ontslagen in Manchester?
Aderlatingen hoor, Overmars en ten Hag kwijt. Ajax komt uit een heel goede periode, maar het zou zo maar kunnen dat er tropenjaren aankomen.
Aderlatingen hoor, Overmars en ten Hag kwijt. Ajax komt uit een heel goede periode, maar het zou zo maar kunnen dat er tropenjaren aankomen.
En eerlijk gezegd hoop ik niet op Schreuder, heeft ook nog weinig bereikt volgens mij.
Maar verder weet ik ook niet wie ik anders geschikt acht, ik zie het vanzelf wel.
Maar verder weet ik ook niet wie ik anders geschikt acht, ik zie het vanzelf wel.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Schreuder is net 3 maanden trainer bij Brugge (3 jan begonnen) en heeft nog niks bewezen als trainer. Dacht dat Koeman erg was met z'n treintjes maar na een half jaar weggaan bij Brugge zou wel heel erg zijn
Het is Ten Hag gegund! Heeft Ajax weer op de kaart gezet en het spel was soms echt om van te smullen!
Ik wens hem veel succes daar en hopelijk krijgt hij die club weer aan het voetballen.
Nu hopen dat er een waardige vervanger komt bij Ajax
Ik wens hem veel succes daar en hopelijk krijgt hij die club weer aan het voetballen.
Nu hopen dat er een waardige vervanger komt bij Ajax
Tomorrow is not today!
Sorry, was niet duidelijk genoeg. 80 voor Timber EN Anthony samen.dutchgio schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:03:
De CL is lang niet zo belangrijk qua geld voor Utd als het is voor Ajax/PSV/Feyenoord.Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:48:
[...]
Gezever? No offense, maar je loopt hier zoveel onzin te verkondigen.
Timber kost 80 miljoen.
Ook zonder draait Man Utd 400-500m omzet en kunnen ze salarissen bieden waardoor zo'n beetje elke speler wel wil komen.
Ik denk dat het helemaal geen kwaad zou kunnen als Ten Hag de tijd krijgt/heeft om op de trainingen zijn speelstijl erin te krijgen. Met die belachelijk drukke programma's in Engeland heeft ie daar geen tijd voor. Zaterdag spelen, zondag herstel, maandag misschien gericht trainen, dinsdag wedstrijd of training als voorbereiding wedstrijd. Niet ideaal bij een club waar de druk er vol op staat.
Wat 80m Timber betreft , zie eerdere posts. was onduidelijk maar voor Timber en Anthony. Transfermarkt waardeert ze allebei op 35m, dus zo gek is diie 80m dan nog niet.
Verder zou het inderdaad leuk zijn als je een keer inhoudelijk discussieert, dat maakt het een stuk gezelliger hieir. Je hoeft het absoluut niet met me eens te zijn maar een iets normalere reactie zou gewaardeerd worden.
Zat er vroeg of laat aan te komen. Het was voor mij altijd hopen dat ze niet allemaal tegelijk gingen, nu is de minst belangrijke (vd Sar) gebleven. Nu mag ie dus opstaan en laten zien dat hij wel degelijk een belangrijke bijdrage kan leveren, door de juiste opvolgers aan te stellen. Ik ben benieuwd...LZ86 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:16:
Nou, jaartje interim regelen voor ten Hag, en m dan na dat jaar weer terugnemen als ie is ontslagen in Manchester?
Schreuder is in ieder geval 1 van de weinige NL coaches die ik wel zie zitten.
Niks ten nadele van Slot ofzo, maar ik "gun" (verkeerde woord, maar weet ff geen betere) Feyenoord hem om Feyenoord weer verder op te bouwen. Haal je hem nu weg (als dat überhaupt zou lukken) dan is het maar afwachten in hoeverre dat heropbouwen wil lukken.
Verwijderd
Bedankt voor de tip.JanW schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:53:
[...]
Misschien moet je eens minder aanvallend reageren en gewoon eens vragen wat iemand bedoelt? "Goh @toolkist , waarom zou geen CL goed zijn voor Man United? Dat levert toch minder geld op, minder prestige en maakt je club minder interessant voor spelers?"
Nee, in plaats daarvan kom je meten termen als onzin aanzetten. Dat maakt 't toch minder leuk reageren. Gratis tip, doe er wat mee.
Maar we zitten hier op Tweakers. Ik mag toch wel een beetje realistische beeldvorming verwachten?
CL mislopen is nooit goed voor een club. Spelers zullen, zeker met het oog op het aanstaande WK (eind november), op het hoogste niveau willen acteren. CL spelen is hierbij belangrijk en kan zelfs het verschil betekenen tussen wel/niet geselecteerd worden.
Verder heeft Man U op lange termijn nog een probleem; een schuld van grofweg 600 miljoen. De fam. Glazer heeft United in 2005 gekocht met geleend geld met United zelf als onderpand voor die leningen. United betaalt in feite de Glazers om eigenaar te zijn, want die leningen staan volledig op de balans van de club en ze ontvangen daarnaast ook nog eens dividend.
80 miljoen voor Antony én Timber samen is m.i. nog steeds onrealistisch. Gravenbergh zal voor ca. 25 miljoen vertrekken. Dus doe dat keer twee, dan zit je met 50 mln. denk ik een stuk beter in de buurt.
Ben zeer benieuwd wat "Ten Heck" gaat bereiken daar. Wellicht helpt het dat hij zo stoïcijns kan zijn.Quad schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:13:
Ajax en Manchester United bereiken akkoord over Erik ten Hag
[...]
Definitief bekend gemaakt nu.
Nou is het hebben van schulden niet zo'n probleem alleen MUFC betaald er behoorlijke rente over. En waarbij clubs zoals Barcelona het gebruiken om hun eigen wanprestaties te financieren moet MUFC zichzelf terug betalen van de eigenaren. Ze schieten er dus niks mee op
Het is uiteindelijk MUFC's eigen schuld dat ze volledig naar de beurs zijn gegaan zonder enige manier van bescherming tegen dit soort partijen. MUFC was vroeger een club van het volk waar je voor 1 pond aandelen van kon kopen.
Leuk detail, de vorige 2 grote aandeelhouders wilden zelfs begin 2000 Ferguson weg hebben omdat ze het oneens waren over een paard. Paar jaar laten hebben die het verkocht aan de Glazers
Het is uiteindelijk MUFC's eigen schuld dat ze volledig naar de beurs zijn gegaan zonder enige manier van bescherming tegen dit soort partijen. MUFC was vroeger een club van het volk waar je voor 1 pond aandelen van kon kopen.
Leuk detail, de vorige 2 grote aandeelhouders wilden zelfs begin 2000 Ferguson weg hebben omdat ze het oneens waren over een paard. Paar jaar laten hebben die het verkocht aan de Glazers
Klinkt niet als een logische rekensom? Eén jarig contract vs. meerderjarige contracten.Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:10:
[...]
...
80 miljoen voor Antony én Timber samen is m.i. nog steeds onrealistisch. Gravenbergh zal voor ca. 25 miljoen vertrekken. Dus doe dat keer twee, dan zit je met 50 mln. denk ik een stuk beter in de buurt.
Maar beetje zinlose discussie imo wat iemand op moet brengen, zien het wel. Blijven is imo voor beide het beste.
Iedereen zegt dat Ten Hag een hele moeilijke opdracht krijgt, nl United beter laten presteren.
Van de andere kant, gezien ook de kwaliteit van de meeste spelers, kan het nu toch ook niet heel veel slechter?
Als ik kijk naar united, zit er weinig idee achter mi.
Mooie transfer voor Ten Hag, verdient hij vind ik.
Van de andere kant, gezien ook de kwaliteit van de meeste spelers, kan het nu toch ook niet heel veel slechter?
Als ik kijk naar united, zit er weinig idee achter mi.
Mooie transfer voor Ten Hag, verdient hij vind ik.
[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 21-04-2022 13:48 ]
Ajax hoeft niet te verkopen en dat is vooral wat mensen niet lijken te snappen. Dus de prijs zal altijd een stuk hoger zijn. Er zijn zat clubs die zwichten voor 20-30 miljoen, door de financiële situatie van de club. Ajax hoeft dat niet.Vos schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:27:
[...]
Klinkt niet als een logische rekensom? Eén jarig contract vs. meerderjarige contracten.
Maar beetje zinlose discussie imo wat iemand op moet brengen, zien het wel. Blijven is imo voor beide het beste.
[ Voor 11% gewijzigd door Terranova op 21-04-2022 14:20 ]
Zou me overigens niks verbazen als een Mazraouii en/of Gravenberch nu ineens bij Utd belanden ipv bij Bayern.
Fijn dat het officieel is. Daar drink ik vanavond een biertje op 
Hopelijk lukt het om het kampioenschap binnen te halen. Zaterdagmiddag uit in Nijmegen zal wel weer erg lastig worden.
Nu nog duimen dat Ajax wat verder kijkt dan Alfred Schreuder. Ook jammer dat het perse een Nederlander moet zijn. Zomaar een aantal namen; Favre, Bielsa of Hjulmand?
Hopelijk lukt het om het kampioenschap binnen te halen. Zaterdagmiddag uit in Nijmegen zal wel weer erg lastig worden.
Nu nog duimen dat Ajax wat verder kijkt dan Alfred Schreuder. Ook jammer dat het perse een Nederlander moet zijn. Zomaar een aantal namen; Favre, Bielsa of Hjulmand?
[ Voor 20% gewijzigd door ephymerous op 21-04-2022 14:51 ]
XXXVI
Dan heb je nog een schrikreactie waarbij de pijn uiteindelijk meevalt of er uitgelopen kan worden..Gonadan schreef op woensdag 20 april 2022 @ 19:37:
Ze moeten eens invoeren dat je na een blessurebehandeling gewoon vijf of tien minuten zuivere speeltijd buiten het veld mag blijven. En dat wanneer je gauw weer opstaat voordat de behandelaars er zijn je ook nog even geel mag ontvangen.
En als je er uit moet.. Hoe bestraf je de tegenstander dan? Anders wordt het een lekkere schoppartij en staat je tegenstander met 8 en jezelf met geel ofzo
En ongelukkige samenloop van omstandigheden? Dan ook maar bestraffen met 10 min tijdstraf omdat je tegenstander niet uitkijkt?
Verwijderd
Klopt, maar zijn ze met een meerjarig contract ook meer waard dan Gravenbergh?Vos schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:27:
[...]
Klinkt niet als een logische rekensom? Eén jarig contract vs. meerderjarige contracten.
Ik denk van niet.
Tijd zal het leren inderdaad.
Verwijderd
Hoe goed wordt de hoofdtrainer van Ajax betaald?ephymerous schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:50:
Ook jammer dat het perse een Nederlander moet zijn. Zomaar een aantal namen; Favre, Bielsa of Hjulmand?
Geen 20m (Bielsa bij Leeds) goedVerwijderd schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:14:
[...]
Hoe goed wordt de hoofdtrainer van Ajax betaald?
Ik vind Timber eerlijk gezegd verder in z'n ontwikkeling dan Gravenberch. Wellicht dat laatstgenoemde iets meer potentie heeft, maar Timber moet je ook daarin niet onderschatten. Zou ondanks z'n gebrek aan lengte echt één van de beste verdedigers ter wereld kunnen worden en ik denk dat hij nu al bij een aantal Engelse/Duitse/Spaanse topclubs prima mee zou kunnen komen.Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:03:
[...]
Klopt, maar zijn ze met een meerjarig contract ook meer waard dan Gravenbergh?
Ik denk van niet.
Tijd zal het leren inderdaad.
Antony is natuurlijk wat ouder dan Gravenberch en daardoor ook iets verder in z'n ontwikkeling. Tevens is hij meer beslissend en vaker een uitblinker.
Beide spelers vind ik meer geld waard dan Gravenberch met een één jarig contract.
Zeker in Engeland niet. Zie hoe dat ging tegen Benfica, met een grote sterke spits als Nunez en een bepaald kopduel waardoor Ajax verloor...JP_Frost schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:36:
Zou ondanks z'n gebrek aan lengte echt één van de beste verdedigers ter wereld kunnen worden en ik denk dat hij nu al bij een aantal Engelse/Duitse/Spaanse topclubs prima mee zou kunnen komen.
Hij was totaal kansloos omdat ie daar de fysiek niet voor heeft en in Engeland heeft zo'n beetje elke club zo'n fysiek sterke spits rondlopen. En die clubs spelen ook niet allemaal even verzorgd spel waardoor Timber de kans krijgt om de spits op inzicht te snel af te zijn.
Verdedigende middenvelder, dat zie ik hem nog wel doen daar. Maar CV? Kansloos.
De schrikreactie is bij voetbal nogal bovengemiddeld, dat is een kwestie van sportcultuur en trekt wel bij.rickskeg99 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:55:
Dan heb je nog een schrikreactie waarbij de pijn uiteindelijk meevalt of er uitgelopen kan worden..
En als je er uit moet.. Hoe bestraf je de tegenstander dan? Anders wordt het een lekkere schoppartij en staat je tegenstander met 8 en jezelf met geel ofzo
En ongelukkige samenloop van omstandigheden? Dan ook maar bestraffen met 10 min tijdstraf omdat je tegenstander niet uitkijkt?
Ongelukkige samenloop van omstandigheden is niets anders dan een bewuste overtreding, het gaat om het gedrag na de zogenaamde blessure. Voor iemand die serieus behandeld moet worden is tien minuten niet erg, het spel gaat door en zijn behandeling gebeurt ook in die tien minuten. Voor iemand die zich aanstelt is het inderdaad tien minuten nagelbijten voordat hij er weer in mag, precies het doel wat je nastreeft.
Het bestraffen van overtredingen is in principe niets anders, maar moet je wel consequent doen. Iets wat in de voetballerij sowieso nogal matig gebeurt, het handhaven in het veld.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En dan zou ik die duikelaar nog absoluut niet als grote sterke spits willen beschouwen. Een Lukaku vreet hem op.toolkist schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:44:
[...]
Zeker in Engeland niet. Zie hoe dat ging tegen Benfica, met een grote sterke spits als Nunez en een bepaald kopduel waardoor Ajax verloor...
Hij was totaal kansloos omdat ie daar de fysiek niet voor heeft en in Engeland heeft zo'n beetje elke club zo'n fysiek sterke spits rondlopen. En die clubs spelen ook niet allemaal even verzorgd spel waardoor Timber de kans krijgt om de spits op inzicht te snel af te zijn.
Verdedigende middenvelder, dat zie ik hem nog wel doen daar. Maar CV? Kansloos.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die heeft dan niet eens door dat Timber aan z'n arm hangtGonadan schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:49:
[...]
En dan zou ik die duikelaar nog absoluut niet als grote sterke spits willen beschouwen. Een Lukaku vreet hem op.
Voor de speler die het nodig heeft wellicht niet maar ook het team benadeel je gedurende de tien minuten en bevoordeel je de tegenstander. Zeker voor blessures die veroorzaakt zijn door de tegenstander wordt het er niet beter op.Gonadan schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:48:
[...]
Voor iemand die serieus behandeld moet worden is tien minuten niet erg, het spel gaat door en zijn behandeling gebeurt ook in die tien minuten.
Je moet wat dat betreft niet willen dat je een team benadeeld door een potentiele blessure. Je gaat dan vrij snel in een situatie komen dat je gedrag wil aanpakken maar dat de manier waarop bijzonder lastig is.
Mij wel, althans voor Gravenberch. Die heeft een mooie aanbieding bij een stabiele club die in ieder geval Champions League speelt.toolkist schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:33:
Zou me overigens niks verbazen als een Mazraouii en/of Gravenberch nu ineens bij Utd belanden ipv bij Bayern.
Terecht punt, aan de andere kant een trainer als Bielsa is financieel onafhankelijk (als het goed is). Voor het geld hoeft hij het niet te doen. En er zouden toch ook trainers moeten zijn die niet alleen voor het geld gaan maar een project bij Ajax (met de naam, het voetbal wat de club wil zien, de jeugd) sportief als uitdaging ziet (en met een miljoen per jaar 'genoegen' neemt). Ik besef met wel dat het een romantisch beeld is hoor.
Doorwisselen toestaan zou een optie kunnen zijn. Maar laten we eerlijk zijn, het aantal échte blessures bij voetbal is minimaal, het is echt een cultuurprobleem.Napo schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:31:
Voor de speler die het nodig heeft wellicht niet maar ook het team benadeel je gedurende de tien minuten en bevoordeel je de tegenstander. Zeker voor blessures die veroorzaakt zijn door de tegenstander wordt het er niet beter op.
Je moet wat dat betreft niet willen dat je een team benadeeld door een potentiele blessure. Je gaat dan vrij snel in een situatie komen dat je gedrag wil aanpakken maar dat de manier waarop bijzonder lastig is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik zie dat Feyenoord voorlopig de handdoek in de ring gooit voor wat betreft Feyenoord City.
Ben benieuwd wat ze met de Kuip gaan doen. Ze zullen toch iets moeten. Het eerste half miljoen budget kan in ieder geval overgemaakt worden naar de UEFA.En dat is het huidige onderkomen De Kuip, dat de laatste jaren tijdens het onderzoek naar het nieuwe stadion is verwaarloosd, en de voetbaltechnische kant van het verhaal. 'We zijn de goede weg ingeslagen, dat willen we versterken', legde Te Kloese uit. 'Dat zijn zaken waarin we ons de aankomende periode meer mee gaan bezighouden. De focus van Feyenoord moet en zal volledig op het voetbal komen.'
Wat zie je als een "échte blessure™". Wat mij betreft is dat breder dan de blessures waardoor de speler niet meer door kan, een behandeling die nodig is om te controleren dat de speler veilig door kan moet mogelijk zijn, zeker als de oorzaak een actie van de tegenstander is maar bijvoorbeeld ook als iemand door zijn enkel gaat.Gonadan schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:43:
[...]
Doorwisselen toestaan zou een optie kunnen zijn. Maar laten we eerlijk zijn, het aantal échte blessures bij voetbal is minimaal, het is echt een cultuurprobleem.
En ja, cultuur is zeker een probleem maar de oplossing moet de veiligheid van de spelers ook niet schaden. Doorwisselen zou overigens wel een relatief simpele oplossing zijn zolang we het onnodige stilleggen van de wedstrijd kunnen voorkomen
Kortom je wordt gestraft voor een blessure? De enige oplossing is dan ook de veroorzaker voor die periode eruit...Gonadan schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:48:
[...]
De schrikreactie is bij voetbal nogal bovengemiddeld, dat is een kwestie van sportcultuur en trekt wel bij.
Ongelukkige samenloop van omstandigheden is niets anders dan een bewuste overtreding, het gaat om het gedrag na de zogenaamde blessure. Voor iemand die serieus behandeld moet worden is tien minuten niet erg, het spel gaat door en zijn behandeling gebeurt ook in die tien minuten. Voor iemand die zich aanstelt is het inderdaad tien minuten nagelbijten voordat hij er weer in mag, precies het doel wat je nastreeft.
Het bestraffen van overtredingen is in principe niets anders, maar moet je wel consequent doen. Iets wat in de voetballerij sowieso nogal matig gebeurt, het handhaven in het veld.
Dat iemand geen blessure heeft staat los van het feit of ze pijn kunnen hebben.
Wat ik een tijdje geleden al zei: je teen stoten aan de hoek van de tafel doet twee minuten even heel veel pijn, daarna *poef* pijn weg. Zo werkt het volgens mij ook met noppen in je kuit of een arm in je gezicht.
Ik vind het er ook raar uitzien als je eerst ligt te rollen en daarna opstaat alsof er niks aan de hand is maar ik wil niet ál die gevallen als theatraal aanmerken. En dat maakt het lastig beoordelen.
Wat ik een tijdje geleden al zei: je teen stoten aan de hoek van de tafel doet twee minuten even heel veel pijn, daarna *poef* pijn weg. Zo werkt het volgens mij ook met noppen in je kuit of een arm in je gezicht.
Ik vind het er ook raar uitzien als je eerst ligt te rollen en daarna opstaat alsof er niks aan de hand is maar ik wil niet ál die gevallen als theatraal aanmerken. En dat maakt het lastig beoordelen.
Er is een verschil tussen vloeken en hinkelen omdat je kortstondig hevige pijn hebt, en het rollen en blijven liggen in de hoop dat de rest van het spel op je wacht.Superkiwi schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:51:
Dat iemand geen blessure heeft staat los van het feit of ze pijn kunnen hebben.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Van een Lukaku in z'n huidige vorm heeft zelfs Maguire niks te vrezen.Gonadan schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:49:
[...]
En dan zou ik die duikelaar nog absoluut niet als grote sterke spits willen beschouwen. Een Lukaku vreet hem op.
Doorwisselen is denk ik een van de weinige echte oplossingen hierin. Voetbal is natuurlijk een behoorlijk onbeschoft lompe sport dus er zullen altijd schoppen, ellebogen of andere botsingen zijn. Dat kan je onmogelijk allemaal maar onder het mom van veiligheid voor de speler gaan behandelen. Een groot deel is kortstondige pijn zoals @Superkiwi aangeeft en 90% van het gedrag omtrent de pijn is aanstelleritis.Napo schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:49:
Wat zie je als een "échte blessure™". Wat mij betreft is dat breder dan de blessures waardoor de speler niet meer door kan, een behandeling die nodig is om te controleren dat de speler veilig door kan moet mogelijk zijn, zeker als de oorzaak een actie van de tegenstander is maar bijvoorbeeld ook als iemand door zijn enkel gaat.
En ja, cultuur is zeker een probleem maar de oplossing moet de veiligheid van de spelers ook niet schaden. Doorwisselen zou overigens wel een relatief simpele oplossing zijn zolang we het onnodige stilleggen van de wedstrijd kunnen voorkomen
Maar dat ga je de sport toch niet uit krijgen dus kan je beter zorgen dat ze dan gewoon direct het veld uit mogen en dan mag een ander erin. Krijg je ook wat meer concurrentie binnen een team. De aanstellers zitten steeds op de bank te wachten omdat ze weer een keer zijn gaan rollen.
Nee ik maak mij geen illusie dat dit de oplossing is, of dat er überhaupt een oplossing is. Men wil helemaal niet dat het anders wordt, voor elk serieuze voorstel voor verandering staat er een vrachtwagenlading met mitsen en maren naar waarom dat toch echt niet anders kan. Voetbal is oneindig conservatief en dat zal dan ook altijd zo blijven.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
@Gonadan Daar heb heb je gelijk in.
Echter, door hinkelend en vloekend te blijven staan speelt je team tijdelijk met 10 man en dat is een disadvantage (ik weet het Nederlandse woord even niet) die je niet wil. Gaan liggen en het spel stil laten leggen is dan de enige optie.
Echter, door hinkelend en vloekend te blijven staan speelt je team tijdelijk met 10 man en dat is een disadvantage (ik weet het Nederlandse woord even niet) die je niet wil. Gaan liggen en het spel stil laten leggen is dan de enige optie.
Een nadeel. Maar hoezo is dat de enige optie? Oh wacht, ja natuurlijk het is voetbal, dus niet sportief.Superkiwi schreef op donderdag 21 april 2022 @ 17:01:
@Gonadan Daar heb heb je gelijk in.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Omdat er door de tegenstander een nadelige (dank u
De tegenstander kan ook besluiten om even de bal vast te houden en te wachten (=sportief) maar dat zie ik maar weinig teams doen.
[ Voor 16% gewijzigd door Superkiwi op 21-04-2022 17:18 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022