Gonadan schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:55:
[...]
Het zal mij benieuwen. In mijn optiek mist er met name sturing achterin de afgelopen weken. Pasveer was heel erg van het coachen van de verdedigers en daardoor werkt het goed samen. Onana heeft dat totaal niet en hij was met name succesvol toen De Ligt eindbaas achterin was en de lijntjes uit zette.
Als Steek het ook weer een beetje gaat organiseren gaat dat de sleutel zijn, doet hij dat niet dan mag hij net zoveel vissen als Onana ben ik bang. En als hij zo vaak moet bukken gaat hij vast door z'n rug dus vrees ik het ergste.
Ik zie dit hetzelfde als jij: Er is geen leider achterin, Blind probeert dat wel eens te doen, maar vergeet daarbij dan gelijk zijn eigen taak. Er wordt teveel naar elkaar gekeken / gewezen op het moment dat het mis gaat/ dreigt te gaan, in plaats van dat spelers elkaar goed neerzetten.
Stekelenburg vond ik daar in het verleden niet heel sterk in, maar wellicht dat hij het beter kan dan dat we van hem hebben gezien.
Maar naast een De Ligt die de lijntjes uitzette, was het ook wel een Onana, die soms met mooie reflexen/ reacties ballen tegenhield (om dat af en toe met hele vreemde foutjes af te wisselen) . M.a.w. het geheel samen was gewoon sterk. Ik zie Stekelenburg niet zo sterk coachen als toen gebeurde, weinig onverzettelijkheid / verbetenheid achterin momenteel. Wel (zeker) goede voetballers, passend in het beeld van Ten Hag, maar toch ook spelers die minder de focus op de eigen taak hebben, maar graag lekker mee gaan naar voren, waardoor het daar te vol wordt en de 'restverdediging' ook niet altijd op orde is.
Het zal mij benieuwen de komende weken, ergens (Ajax wordt vast wel kampioen) zou ik het vooral fijn vinden (zeg ik als Feyenoorder) als ze (Ajax) weer gewoon leuk voetbal gaan spelen. Ik ben allereerst fan van het spelletje voetbal, maar dan wel zoals Feyenoord het dit seizoen probeert te spelen, en Ajax al veel heeft laten zien.