alles kan off-topic
Je moet juichen!Harribo schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:38:
Mag ik ook nog wat van de wedstrijd kijken of moet ik mij bezig houden met iemand die niet kan leven met een rode kaart voor een kopstoot? Wat op zich nl logisch is mi
Van wie?Ankona schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:39:
Buitenspel. Moet afgekeurd worden.
Er staat een groninger op de doellijn zich met het spel te bemoeien. Maakt niet uit of hij de bal raakt, hij neemt deel aan het spel.
alles kan off-topic
Op moment van schot staat er NEC speler links die buitenspel opheft.Ankona schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:41:
[...]
Er staat een groninger op de doellijn zich met het spel te bemoeien. Maakt niet uit of hij de bal raakt, hij neemt deel aan het spel.
Was wel close.
een treffende spreuk
Aan de andere kant, het hangt ook van de speler af. Als je bij Robben in de buurt al niest, valt ie uit elkaar. Messi moet je met 10 man duwen, trekken en schoppen, wil je hem op de grond krijgen. Dus ja, reputatie telt ook weleens mee, ook al is het geen regel en soms zie je ervaren scheidsrechters, die spelers goed kennen en vaker hebben gefloten, dat ze fluiten op basis van die speler. Zo van "Oh het is Ronaldo maar, die valt om de havenklap". Is eigenlijk niet goed, maar gebeurt ook weleens.
Dus ja, wat dat betreft. Is met politie bijvoorbeeld net zo. De ene keer kom je ervan af met een waarschuwing, de andere keer krijg je een boete. Prachtig hoe Jan Everse het een keer verwoorde in FC Rijnmond "In Engeland krijg je een gele kaart wanneer boven en onderlijf van elkaar gescheiden zijn" of iets in die geest. Geweldig!

Kopstoot is strafcode 4 rode kaart, geweldadige handeling zonder bal.
Zie hier
Het was niet heel hard wat de speler van NEC deed, volgens mij, wat ik elders las, kan een scheidsrechter dat meenemen in zijn beoordeling.
Dat deed deze scheidsrechter niet. Dus rood dan.
Maar volgens mij is dit algemeen bekend en moet zeker bekend zijn bij de spelers lijkt mij.
[ Voor 45% gewijzigd door Harribo op 12-03-2022 20:55 ]
Overigens neem ik aan dat Fraser minimaal 1 wedstrijd geschorst gaat worden nu ie zelf toegeeft dat ie z'n keeper een blessure heeft laten faken?
Voor zover ik het gezien heb, leek het voor mij op een kopstoot. Zonder gekleurd te zijn.toolkist schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:55:
Alleen is dit geen kopstoot.
Dat dacht de scheidsrechter dus ook.
Helaas ben ik het hier eens mee. Ik vind Groningen vaak onder de maat spelen. Zonder die rode kaart had Groningen niet gewonnen denk ik.pro_6or schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:47:
Jezus, NEC, tjonge jonge, wat was Groningen slecht, wat een matig en dom spel, nec altijd leuk maar dan toch zo onderuit.
[ Voor 40% gewijzigd door Harribo op 12-03-2022 20:59 ]
kop"aai" ofzo...Harribo schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:56:
[...]
Voor zover ik het gezien heb, leek het voor mij op een kopstoot. Zonder gekleurd te zijn.
iedereen weet dat een stoot heel wat anders is, vooral heel erg veel harder dan dit.
Ja zo kunnen we wel eeuwig doorgaan natuurlijk.toolkist schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:58:
[...]
kop"aai" ofzo...
iedereen weet dat een stoot heel wat anders is, vooral heel erg veel harder dan dit.
Je moet in het algemeen dit als speler nooit doen
Daar ben ik het zeker mee eens en de regels moeten ook weer zo worden dat de beweging genoeg is voor rood, maar nu moet het zo nodig allemaal "hard" zijn voordat er rood gegeven wordt.Harribo schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 21:00:
[...]
Ja zo kunnen we wel eeuwig doorgaan natuurlijk.
Je moet in het algemeen dit als speler nooit doen
Maar kijk alleen al hoe Alvarez, Anthony en andere Zuid Amerikanen bij Ajax hiervoor geen geel maar rood krijgen...
Dat is moeilijk te meten denk ik?
Valt toch wel mee dat de Zuid Amerikanen bij Ajax daar rood voor krijgen?
Of ik snap je niet?
Huh? Welke voorbeelden heb je hier van? Is voornamelijk consistent geel hiervoor.toolkist schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 21:03:
[...]
Maar kijk alleen al hoe Alvarez, Anthony en andere Zuid Amerikanen bij Ajax hiervoor geen geel maar rood krijgen...
https://mobile.twitter.co...snapt-aan-rode-kaart.html
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Het zit er wel in, de eerste de beste keer dat de flank werd gebruikt was het direct 3-3. En die jongen bleef netjes op zijn post de hele tijd maar kreeg haast nooit de bal omdat iedereen zelf wilde schitteren. Het samenspel is echt niet best. Zo veel overtal momenten weggegooid. NEC had heel goed op 2-4 kunnen komen. Ben geen liefhebber van Buijs. Ego tripper die altijd maar loopt op te fokken maar qua tactiek brengt hij weinig.Harribo schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:56:
[...]
Voor zover ik het gezien heb, leek het voor mij op een kopstoot. Zonder gekleurd te zijn.
[...]
Helaas ben ik het hier eens mee. Ik vind Groningen vaak onder de maat spelen. Zonder die rode kaart had Groningen niet gewonnen denk ik.
een treffende spreuk
Harribo schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 21:19:
Hard? Je bedoelt de beweging op zich dan?
Dat is moeilijk te meten denk ik?
Valt toch wel mee dat de Zuid Amerikanen bij Ajax daar rood voor krijgen?
Of ik snap je niet?
Ik bedoelde het andersomNapo schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 21:39:
[...]
Huh? Welke voorbeelden heb je hier van? Is voornamelijk consistent geel hiervoor.
Wel geel geen rood.
Overigens is de scheids ook alweer 180 graden gedraaid en vindt het ook geen rood, kaart gaat dus geseponeerd worden en Groningen heeft dikke mazzel gehad.
Na afloop stelde Van der Eijk zijn mening bij. 'Ik ben niet blij met deze beslissing. Ik heb de beelden teruggezien en voor mij is het te zwaar voor rood', aldus de arbiter, die niet wachtte op het oordeel van VAR Serdar Gözübüyük. 'Ik sta op vijf meter, het is mijn verantwoordelijkheid, ik zie het en neem een besluit. En daar moet ik voor staan. Ik had liever een gele kaart getrokken.'
een treffende spreuk
Dit is iets wat je inmiddels wekelijks ziet in NL, Fraser doet het, Buijs past het ook geregeld toe.toolkist schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:55:
Alleen is dit geen kopstoot.
Overigens neem ik aan dat Fraser minimaal 1 wedstrijd geschorst gaat worden nu ie zelf toegeeft dat ie z'n keeper een blessure heeft laten faken?
Ik vind dat je iedere vorm van theater keihard aan moet pakken (evt achteraf)
Hier ben ik het eens mee. Waarom blijven staan als iemand zoiets doet? Gewoon weglopen.pro_6or schreef op zondag 13 maart 2022 @ 01:45:
Ik heb dit hele moment niet eens gezien, maar wat mij betreft geef je beide spelers direct rood wanneer de voorhoofden binnen 10cm van elkaar komen. Totaal idioot en ontoelaatbaar. Er zijn zelfs spelers die het misbruiken om de ander uit te dagen en dan zelf gauw met voorbedachte rade te gaan liggen zodra er wordt gehapt. Misselijk. Wat zou ik dan graag die snoodaard juist rood zien krijgen.
Raar gedrag. Het lijken wel bizons dan.
Waar dit gedrag vandaan komt...we zijn mensen... Toch?....
Begint weer lekker zo..
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
De islam kan uw vrijheid schaden
Join the clubAgent47 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 12:18:
Bijlow geblesseerd. Als kokcu malacia of Senesi geel pakt vanmiddag doen die ook niet mee met de klassieker.
Begint weer lekker zo..
Is wel de nieuwe man van glas aan het worden zo die Bijlow.Agent47 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 12:18:
Bijlow geblesseerd. Als kokcu malacia of Senesi geel pakt vanmiddag doen die ook niet mee met de klassieker.
Begint weer lekker zo..
Float like a butterfly, sting like a bee.
Vitesse is ook weer een typische Vitessewedstrijd aan het spelen, er is nog niets gelukt. Nou is Heracles ook nog niet scherp, dus staat het nog 0-0. Ondanks dat Schubert weer eens mag grabbelen.
Vanwege alle blessure gevallen is dit de eerste basisplaats van dit seizoen voor st Jago. Dus ja het zou wel kunnen eigenlijk.toolkist schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:43:
Die nummer 3 van Utrecht, is dat er 1 van het 5e elftal ofzo? Allemachtig zo slecht is die gast.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
Utrecht mist 7 selectie spelers wegens corona, dus ik had minder tegenstand verwacht (nou ja, op die St Jago na die had ik zelfs nu nog niet opgesteld)Exocet schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:46:
Zoals verwacht zit er een eenvoudige overwinning voor PSV en te komen. Utrecht uit is bijna nooit een probleem, Utrecht lijkt het wel best te vinden.
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Hoe de fuck kunnen ze die niet scoren?
[ Voor 18% gewijzigd door dr.lowtune op 13-03-2022 17:20 ]
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 14:02
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Verder zakelijke overwinning van PSV niet echt heel bijzonder.
Feyenoord mist toch wel kwaliteit voorin, saaie eerste helft zo.
Tomorrow is not today!
Volgens mij was het een schot in de verre hoek. Maar iig wel geluk jaDeKever schreef op zondag 13 maart 2022 @ 18:15:
Mislukte voorzet gepromoveerd tot doelpunt. Zonder geluk vaart niemand wel
Is die vent omgekocht ofzo?
[ Voor 13% gewijzigd door dr.lowtune op 13-03-2022 18:20 ]

Tijd voor enorme boetes voor de clubs (ja, als Feyenoorder weet ik dat wij bepaald geen goede reputatie hebben), want dat is de enige manier om dit uit te bannen. Hoe de clubs dat verhalen op die schuldigen zien ze zelf maar.
[ Voor 65% gewijzigd door dr.lowtune op 13-03-2022 18:24 ]
Kunnen ze die lnakker die gooit nu niet opsluiten? Openlijke geweldpleging.dr.lowtune schreef op zondag 13 maart 2022 @ 18:23:
Vak leegmeppen met de ME. Vuurwerk naar de keeper gooien
Doe dat eens.
Deze vent is totaal ongeschikt om te fluiten. En de VAR ook.Agent47 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 18:24:
Wat een beroerde scheids joh. Gewoon donker rood voor die knuppel.
- tweakduke
Dat gedoe met het vuurwerk begint me wel de keel uit te hangen. Pak die lui nou eens aan die het voor de rest verknallen.
Verknallen ja 😂tweakduke schreef op zondag 13 maart 2022 @ 18:26:
De arbiter is onervaren met die rode kaart niet geven.
Dat gedoe met het vuurwerk begint me wel de keel uit te hangen. Pak die lui nou eens aan die het voor de rest verknallen.
Tomorrow is not today!
Twee uitglijders... Wel fijne pegel.
[ Voor 44% gewijzigd door Vos op 13-03-2022 18:36 ]

10.000 euro boete en levenslang stadionverbod, dat is wat werkt.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Gravenberch was ook geen geluk zeker?Vos schreef op zondag 13 maart 2022 @ 18:35:
Lucky Ajax! Euh Feyenoord!
Twee uitglijders... Wel fijne pegel.
Nee, dat was een keiharde gerichte pegel.
Vandaag bij Feyenoord was 1 een uitglijder en 1 van richting veranderd. Beide geluk dus!
Tomorrow is not today!
Waarom haal je die goal er bij? Je kan toch niet ontkennen dat er bij beide goals geluk zat?
Maar om op je vraag in te gaan. Natuurlijk zat er geluk bij die goal. Wel suggestieve vraagstelling overigens.
[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 13-03-2022 18:42 ]
Verwijderd
Ben er ook bang voor….dr.lowtune schreef op zondag 13 maart 2022 @ 19:03:
Nou hakjes over de sloot. Volgende week worden we afgedroogd.
Ongelooflijk hoe onrechtvaardig de VAR is de laatste weken.
Kokcu kreeg daarentegen toevallig wel heel makkelijk geel.
[ Voor 12% gewijzigd door ph4ge op 13-03-2022 20:11 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Bedoel je AZ-Twente? Vond die wedstrijd niet slecht eigenlijk.krissie100 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:48:
Stand van zake: subtopper onwaardig. 0-0 en niet om aan te gluren.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Het ligt er aan wat je interessant vindt aan voetbal denk ik. Het was vooral een positioneel schaakspel en daardoor weinig spectaculair. Er is 1 bal tussen de palen geschoten en die ging er in (goede goal, dat wel). Ik vond het ook niet slecht - zeker gezien de uitkomst - maar ik kan me best voorstellen dat iemand het saai vindt.alexbl69 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:42:
[...]
Bedoel je AZ-Twente? Vond die wedstrijd niet slecht eigenlijk.
Regeren is vooruitschuiven
Het was wat mij betreft in ieder geval aan AZ kant enorm slecht en onnauwkeurig. Volgens mij heeft AZ 0 of 1 bal tussen de palen geduwd.alexbl69 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:42:
[...]
Bedoel je AZ-Twente? Vond die wedstrijd niet slecht eigenlijk.
Weinig gebeurd over en weer en inderdaad vooral een traag schaakspel.
Moet donderdag echt beter voor de Europese punten.
FTFYkrissie100 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 12:25:
Moet donderdag echt beter voor de Europese punten. om kans te blijven maken op een Europese prijs
Die punten hebben wel zat inmiddels, nu wordt het richten op dat minimaal 1 van de NL deelnemers het seizoen met een Europese hoofdprijs eindigt.
Dinsdagavond 21u return wedstrijd 8e finale Champions-league Ajax v Benfica
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mkbOdBQSF5CJdlA2e2uFC1Sl.jpg?f=user_large)
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Laten we hopen dat het lukt om Benfica uit te schakelen. ETH heeft aangegeven het CL seizoen al geslaagd te vinden met 18 uit 6. Ik zou uitschakeling tegen Benfica een enorm anticlimax vinden.Hackus schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:04:Dinsdagavond 21u return wedstrijd 8e finale Champions-league Ajax v Benfica
[Afbeelding]
XXXVI
Alle spelers zijn fit zegt ETH, dus zal wel goedkomen.ephymerous schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:03:
[...]
Laten we hopen dat het lukt om Benfica uit te schakelen. ETH heeft aangegeven het CL seizoen al geslaagd te vinden met 18 uit 6. Ik zou uitschakeling tegen Benfica een enorm anticlimax vinden.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Wel of geen timber, Alvarez en Martinez scheelt inderdaad flink.Hackus schreef op maandag 14 maart 2022 @ 21:23:
[...]
Alle spelers zijn fit zegt ETH, dus zal wel goedkomen.
Hoop dat Anthony in vorm is en dat onana weer eens zijn oude vorm heeft
- tweakduke
Vervelende Portugese tegenstander, een Europese thuiswedstrijd en structurele onwil om te leren van fouten uit het recente verleden maken dat ik niet positief ben. Zelfs al staat Ajax met 2-0 voor moet je je tegenwoordig zorgen maken.Superkiwi schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:20:
Vanavond om 2100 uur gaat het erom.
Uitdoelpunten doen er niet meer toe en dus móet er gewonnen worden.
De grote vraag: gaat dat lukken?
Poll: Ajax vs Benfica, wie gaat er door?
• Ajax
• Benfica
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
XXXVI

Optimist in me stemt sowieso op winst voor Ajax.
Ik weet niet wat het wordt, 50/50 deze.
MM99 beseft dat dit wishfull thinking is, maar staatloterij doen we ook mee om te mogen hopen
- tweakduke
Het kan beide kanten op, ik durf het niet te voorspellen.
Benieuwd naar de meningen/gedachtes van de vele tegen stemmers. Of is dat wishfull thinking van diegene?
Waarom zou Benfica favoriet zijn? Bij de bookies is Ajax fiks favoriet.
[ Voor 62% gewijzigd door Vos op 15-03-2022 12:09 ]
Teveel met het spel en de uitslagen in de competitie in het hoofd denk ik.Vos schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:06:
Benieuwd naar de meningen/gedachtes van de vele tegen stemmers.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Die tweede helft is echt wel een onbegrijpelijk dingetje geworden, geen idee waar dat aan ligt, maar ze komen als een natte krant uit de rust. Waar Ajax vroeger nog wel eens een handje had om zo aan de wedstrijd te starten en het te compenseren met een sterke tweede helft lijkt het nu plots compleet omgedraaid, waardoor het telkens billenknijpen wordt. Zowel tegen GAE als RKC speelde Ajax, net als de heenwedstrijd tegen Benfica, een sterke eerste helft waarbij er werd verzuimd een grotere marge op te bouwen, om vervolgens in de tweede helft compleet weg te zakken en tegendoelpunten te incasseren. Hopelijk kiezen ze er eens voor om bij een voorsprong de verdedigers achterin te laten in plaats van als aanvaller in te zetten.Vos schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:06:
De tweede helft was wel drama, maar ik geloof dat met focus en fatsoenlijke instelling zoiets niet gebeurt.
Zelf weet ik totaal niet wat te verwachten vanavond. Uiteraard hoop ik op een overwinning, maar zeker van die zaak ben ik allerminst. In de heenwedstrijd speelde Benfica sterker dan ik had verwacht en in mijn ogen is het vanavond een echte fifty/fifty wedstrijd waar het mogelijk door het thuisvoordeel met een kolkende Arena het de goede kant op gaat vallen. Spannend wordt het zeker. Hopelijk begint Ajax sterk aan de wedstrijd waardoor het publiek er direct massaal achter gaat staan, dat zal zeker nodig zijn.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Het ideale moment om de vormcrisis te beëindigen.
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022