"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
Ik ga snel even wat weddenschappen plaatsen nu de odds nog enigzins gunstig zijnVos schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:39:
Ach Ajax wordt makkelijk kampioen, aldus bepaalde Tweakers hier
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Wij PSV-ers gaan op de rode kaarten, Ajax op penalties. Ieder zijn meug.OPSLAGHOND schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:38:
Nog 10 minuten voor een penalty ... zucht.
Blind moet em daar niet zo aanspelen met zo'n hobbelende kutbal. Wat had ie in gedachten wat Nico daar met de bal kan doen?Vos schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:37:
Nico notabene... En dan uitglijden.
Ten Hag zit er ook nog helaas, maar die ziet het niet.Gynnad schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:40:
Brobbey zit op de bank, wordt het daar niet eens tijd voor?
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 14:02
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Toch nog even Brobbey
Ja doei, dan nog hoeft Nico dit niet te doen. Jets hem dan desnoods de tribune in als je het niet meer weet.toolkist schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:41:
[...]
Blind moet em daar niet zo aanspelen met zo'n hobbelende kutbal. Wat had ie in gedachten wat Nico daar met de bal kan doen?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[ Voor 95% gewijzigd door Outerspace op 11-03-2022 22:38 ]
Klopt, maar je kunt je medespeler ook niet in de problemen brengen in een wedstrijd als deze...Gonadan schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:42:
[...]
Ja doei, dan nog hoeft Nico dit niet te doen. Jets hem dan desnoods de tribune in als je het niet meer weet.
Wie? Speelt er een Berghuis vandaag?toolkist schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:42:
Heeft Berghuis eigenlijk al een bal goed geraakt deze wedstrijd?
Spanning vanwege falen is slechte spanning. Ik heb liever spanning omdat PSV en misschien nog meer clubs ook gewoon retegoed draaien.tweakduke schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:42:
Het is ook geen garantie dat PSV alle wedstrijden nog gaat winnen, het is in ieder geval goed voor de spanning in de competitie.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Eens, maar we hebben het ook weer over Cambuur. Als je dan in de problemen komt moet je misschien je carrière heroverwegen.toolkist schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:42:
[...]
Klopt, maar je kunt je medespeler ook niet in de problemen brengen in een wedstrijd als deze...
Zeiss Distagon 21 f/2.8
- tweakduke
De andere clubs doen het ook simpelweg gewoon goed. Als Ajax het verzuimd dan kan ik ondanks dat ze liever zie winnen er wel mee leven. Zo gek maak ik mezelf er niet om.Gonadan schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:43:
[...]
Spanning vanwege falen is slechte spanning. Ik heb liever spanning omdat PSV en misschien nog meer clubs ook gewoon retegoed draaien.
Is denk ik tactiek, die gaan Ajax nu onderschatten.groggy schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:46:
Ik hoop niet dat benfica gekeken heeft
Ik hoop het wel, dan onderschatten ze Ajax misschien wel.groggy schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:46:
Ik hoop niet dat benfica gekeken heeft
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nooit meer laten gaan die Gravenberch!!!
Altijd opstellen!! Oh wacht ...
[ Voor 92% gewijzigd door OPSLAGHOND op 11-03-2022 21:50 ]
- tweakduke

Maar onvoorstelbaar. Ze komen er weer mee weg. Wat een goal.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
*sorry Opslag
[ Voor 13% gewijzigd door simons op 11-03-2022 21:51 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Haat? Nee.toolkist schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:50:
[...]
Iets enthousiaster mag wel als je grote vriend scoort
Langdurende jinx, maar het werkte eindelijk!

Float like a butterfly, sting like a bee.
Het geluk van de kampioen zullen we maar zeggen
Ik hoop dat je gelijk hebt.ElPaco schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:53:
Nou, Ajax fans hoeven nooit meer te zeuren over PSV wat in de laatste minuten scoort. Over geluk weinig te klagen, vorige week die super domme overtreding waar de penalty uit kwam en nu de man uit vorm met het doelpunt van zijn leven.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
We hebben er nog een stuk of 10 te gaan voor we gelijk staan qua late doelpuntenElPaco schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:53:
Nou, Ajax fans hoeven nooit meer te zeuren over PSV wat in de laatste minuten scoort. Over geluk weinig te klagen, vorige week die super domme overtreding waar de penalty uit kwam en nu de man uit vorm met het doelpunt van zijn leven.
Bij Ajax is dat een uitzondering op de regel, bij PSV komt het wel ietsje vaker voor volgens mij.ElPaco schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:53:
Nou, Ajax fans hoeven nooit meer te zeuren over PSV wat in de laatste minuten scoort.
Ow dan tel je de 10 alleen van v.Bommel *spit*toolkist schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:54:
[...]
We hebben er nog een stuk of 10 te gaan voor we gelijk staan qua late doelpunten
Dan zijn er al 2 uitzonderingen op de regel in 1 week tijdOPSLAGHOND schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:54:
[...]
Bij Ajax is dat een uitzondering op de regel, bij PSV komt het wel ietsje vaker voor volgens mij.
@ de anderen die op mij reageerde: PSV scoort de laatste tijd vrij weinig laat, zeker niet om een wedstrijd te beslissen.
Uiteraard hoop ik niet dat dit het geluk van de kampioen is bij Ajax nu
Blinde Vink, ik ben er niet gek op.simons schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:57:
Kan me vergissen maar Vink is denk ik best wel fan van Gravenberch
Inderdaad, de scheids wilde het ook erg graag spannend houdenSempy schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:59:
Misschien kan de knvb uitzoeken of er verdachte weddenschappen worden afgesloten? 2 weken op rij dit scoreverloop is heel toevallig, je zou bijna denken dat Ajax het salaris opkrikt bij de bookmakers.
90+ - @AFCAjax scored their latest winning goal in an Eredivisie game (91:30) since 22 December 2013, when Jairo Riedewald won the game against Roda JC after 91:32. Escape. pic.twitter.com/hxajBBwbFr
— OptaJohan (@OptaJohan) 11 maart 2022
Blij dat je dit nog over de streep trekt, maar ik had er niet meer opgerekend uiteindelijk.
Zul je zien dat ze dinsdag en zondag weer makkelijk winnen 😅.
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Feyenoord werd toen ook kampioen door 2-2
Of 3-3 bij Utrecht te spelen in de laatste minuut en bij nec in de laatste minuut de 2-3 te maken.
Ajax pakt gewoon kampioen punten nu. Geluk van de kampioen.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Motivatie...AntraXxX schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 22:04:
Wat heeft Ajax het nu al drie weken op rij lastig tegen die kleine clubs, waar komt dit vandaan zeg..
Blij dat je dit nog over de streep trekt, maar ik had er niet meer opgerekend uiteindelijk.
Zul je zien dat ze dinsdag en zondag weer makkelijk winnen 😅.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Heeft Blind ook kunstheupen dan?Gonadan schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 22:28:
Oh Cambuur heeft ook kunstgras lees ik net, dat verklaart een hoop. Dan hebben ze bij voorbaat al geen zin lijkt wel.
/edit
Geen ergernis maar hard gelach. ETH vindt dat Ajax in een erg goede fase zit. Die is jong aan het dementeren
[ Voor 39% gewijzigd door ephymerous op 12-03-2022 00:45 ]
XXXVI
Lucky you!ephymerous schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 00:40:
Ik heb lekker niets gezien vanwege een leuk feestje. Heeft zo te zien veel ergernis bespaard
#SuccesvolsteAjaxCoachEver/edit
Geen ergernis maar hard gelach. ETH vindt dat Ajax in een erg goede fase zit. Die is jong aan het dementeren
Kijk de eerste helft dan maar eens terug, Ajax speelde toen erg goed. Dus als Ten Hag daarnaar verwijst heeft hij gelijk. Tweede helft was rampzaligephymerous schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 00:40:
Ik heb lekker niets gezien vanwege een leuk feestje. Heeft zo te zien veel ergernis bespaard
/edit
Toch krijg ik zo langzamerhand het gevoel dat het ook bij Ajax een gewoonte is. Eerst lekker op voorsprong komen en dan gewoon de tegenstander onnodig terug in de wedstrijd laten komen. In dit geval trekt AjaxGravenberch de wedstrijd nog over de streep, maar sjonge wat laten we ons weer kennen. In de CL tegen een goede tegenstander kan het nog wel gebeuren, maar in de competitie verwacht je toch wel dat een goede lijn doorgezet wordt en als je dan 2-0 voorkomt, hoor je niet, met alle respect voor Cambuur, hun zo terug te laten komen in de wedstrijd.OPSLAGHOND schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:54:
[...]
Bij Ajax is dat een uitzondering op de regel, bij PSV komt het wel ietsje vaker voor volgens mij.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Uiteraard. Het moet structureel beter met die jongen al is het maar om meer dan 10 miljoen te kunnen vangen in de zomer. Leuk dat hij een gelukstreffer aantekent tegen Cambuur.Sempy schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:50:
Gravenberch 2 assists 1 goal, iemand nog kritiek?
Niet alleen Onana, maar ook het ontbreken van Timber heeft invloed op de tegendoelpunten.
zaterdag
16:30u
Sparta v Go Ahead Eagles
18:45u
FC Groningen v N.E.C.
21u
RKC v sc Heerenveen
-
zondag
12:15u
Fortuna Sittard v Willem II
14:30u
FC Utrecht v PSV
Heracles v Vitesse
16:45u
PEC Zwolle v Feyenoord
20u
AZ v FC Twente
-
reeds gespeeld
SC Cambuur 2-3 Ajax
Enjoy this weekend

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Hij roept dat Ajax slechts een wedstrijd heeft verloren. Maar gaat voorbij aan de legio gênante vertoningen.Exo81 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 07:45:
[...]
Kijk de eerste helft dan maar eens terug, Ajax speelde toen erg goed. Dus als Ten Hag daarnaar verwijst heeft hij gelijk. Tweede helft was rampzalig
XXXVI
Inderdaad, best zuur voor NEC.sNielz123 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 19:08:
Deze rood is wel makkelijk gegeven zeg.
Zal het verhaal van de intentie zijn.
Als je hem niet geeft is het ook wel raar ergens . Hij maakte wel een kopstoot,best dom.
Groningen werd even voor die rode kaart overlopen door NEC. NEC speelde echt even hogeschool voetbal.
Ondanks dat ik voor Groningen ben, vind ik zo'n rode kaart wel jammer. Ik hou wel van het gevecht.
Op deze manier blijft het in ieder geval een gevecht...Harribo schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 19:15:
[...]
Inderdaad, best zuur voor NEC.
Als je hem niet geeft is het ook wel raar ergens . Hij maakte wel een kopstoot,best dom.
Groningen werd even voor die rode kaart overlopen door NEC. NEC speelde echt even hogeschool voetbal.
Ondanks dat ik voor Groningen ben, vind ik zo'n rode kaart wel jammer. Ik hou wel van het gevecht.
Gevecht is een understatement inmiddels...
[ Voor 4% gewijzigd door krissie100 op 12-03-2022 19:20 ]
- tweakduke
Harribo schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 19:15:
[...]
Inderdaad, best zuur voor NEC.

- tweakduke
alles kan off-topic
Wat de Groningen speler doet is dan ook wangedrag? Waar trek je de streep?Ankona schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 19:46:
Hoe je het ook wendt of keert, het is gewoon wangedrag wat niet op het veld thuis hoort. Doet geen pijn ofzo maar zo misdraag je je gewoon niet. Snap niet dat spelers zich verlagen tot dergelijk gedrag.
De streep is de kopstoot. Hoe hard maakt dan niet uit. Gewoon niet zo slim.Vos schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 19:52:
[...]
Wat de Groningen speler doet is dan ook wangedrag? Waar trek je de streep?
Tjah, als dat wangedrag is vind ik bewust de bal tegen een speler aanschieten ook wangedrag.Harribo schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 19:53:
[...]
De streep is de kopstoot. Hoe hard maakt dan niet uit. Gewoon niet zo slim.
Dat vindt jij maar dat is niet de regel. En wrs met reden, een kopstoot is vaak gevaarlijker ivm het hoofd.Vos schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:01:
[...]
Tjah, als dat wangedrag is vind ik bewust de bal tegen een speler aanschieten ook wangedrag.
Vandaar dat ze er zo streng in zijn.
Zure rode kaart maar zoiets moet je gewoon niet doen
Ik ken de regels niet uit mijn hoofd, maar denk niet dat daar letterlijk kopstoot in staat? Al vind ik hoofddrukken geen kopstoot, maar okHarribo schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:03:
[...]
Dat vindt jij maar dat is niet de regel. En wrs met reden, een kopstoot is vaak gevaarlijker ivm het hoofd.
Maar meningen verschillen en interpretaties ook, dus prima
Dan had ie toch nog twee keer geel moeten hebben? 1 keer voor onsportief gedrag (die bal schieten) en 1 voor ruziënHarribo schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:03:
[...]
Dat vindt jij maar dat is niet de regel. En wrs met reden, een kopstoot is vaak gevaarlijker ivm het hoofd.
Dat is de regel inderdaad. Het was een kopstoot beweging. Hoe hard maakt dan niet uit.Vos schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:11:
[...]
Ik ken de regels niet uit mijn hoofd, maar denk niet dat daar letterlijk kopstoot in staat? Al vind ik hoofdrukken geen kopstoot, maar ok. Beetje apenrots gedrag.
Maar meningen verschillen en interpretaties ook, dus prima
Niks meningsverschillen, het zijn gewoon de regels.
Wat strand larsen deed mag wat mij betreft ook rood zijn.
Ik maak de regels ook niet.
Btw... Nec met 10 is zelfs nog gevaarlijker dan Groningen met 11.
Zal blij zijn als Buijs weg is, er zit totaal geen idee achter opbouwend
Haal een lijkwagen Barreto tegen de grond
[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 12-03-2022 20:19 ]
Als je er toch op doorgaat, plaats de regel dan ff?Harribo schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:17:
[...]
Dat is de regel inderdaad. Het was een kopstoot beweging. Hoe hard maakt dan niet uit.
Haal een lijkwagen Barreto tegen de grond
En het is zeker wel interpretatie, want wanneer is het een kopstoot. Als je je hoofd met meer dan 5 km/uur naar voren beweegt?
[ Voor 10% gewijzigd door Vos op 12-03-2022 20:20 ]
Groningen had hem alleen al wegens 4 gele kaarten (dus 4x weggestuurd) in 1 seizoen al op staande voet moeten ontslaan... Je trainer die zich zo misdraagt...Harribo schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:17:
[...]
Dat is de regel inderdaad. Het was een kopstoot beweging. Hoe hard maakt dan niet uit.
Zoek zelfVos schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:19:
[...]
Als je er toch op doorgaat, plaats de regel dan ff?
Ik hoor vaak dat dat de regel is.
[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 12-03-2022 20:20 ]
alles kan off-topic
Ja Nec eigenlijk gewoon beter als team.Ankona schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:22:
NEC blijft wel voetballen, zie je niet vaak bij een ploeg die een man minder heeft en op voorsprong staat. Ze zijn gewoon een stuk sterker.
Groningen speelt ook slecht trouwens. Maar dat doet niks af aan de goede mentaliteit van Nec.
Staat niks over snelheid waarmee hoofd moet bewegen.1. Directe vrije schop
Een directe vrije schop wordt toegekend, indien een speler één van de hieronder volgende overtredingen begaat
ten opzichte van een tegenstander op een wijze die door de scheidsrechter wordt beoordeeld als onvoorzichtig,
onbesuisd of als gepaard gaande met buitensporige inzet:
• aanvalt;
• springt naar;
• trapt of probeert te trappen;
• duwt;
• slaat of probeert te slaan (inclusief een kopstoot);
• ten val brengt of een duel aangaat;
• laat struikelen of probeert te laten struikelen.
[ Voor 4% gewijzigd door chim0 op 12-03-2022 20:24 ]
Ah dus het was een directe vrije trap
Dit komt enigszins in de buurt. Een gewelddadige handeling.Daaraan toegevoegd: een speler die, niet in strijd om de bal, opzettelijk een tegenstander of enig ander persoon,
op het hoofd of in het gezicht slaat met zijn hand of arm, maakt zich schuldig aan een gewelddadige handeling,
tenzij de hoeveelheid kracht die werd gebruikt verwaarloosbaar is.
Kan niks vinden over kopstoot
[ Voor 45% gewijzigd door Vos op 12-03-2022 20:28 ]
Jij bent degene die het claimt, dus dan is het niet raar als jij daar ook het bewijs voor toont...Harribo schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:19:
[...]
Zoek zelf
Ik hoor vaak dat dat de regel is.
[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 12-03-2022 20:39 ]
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022