"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Heracles komt zich woensdagavond ingraven in De Kuip ...Agent47 schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:28:
Malacia moven. Is al 3 maand slecht. De moeilijkste Wedstrijden op Ajax na hebben we gehad. Twente wou 2e helft niet eens.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Kan je donder op zetten inderdaad. Voordeel van ploegen als Ajax en psv is dat die echt niet gaan verdedigen. Kleinere ploegen houden het conditioneel niet vol.OPSLAGHOND schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:34:
[...]
Heracles komt zich woensdagavond ingraven in De Kuip ...
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Ik ben compleet ondersteboven dat PSV in staat is op voorsprong te staan in Friesland.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Zwart en 5+ wedstrijden schorsing bedoel je.Zingo schreef op zondag 28 november 2021 @ 17:10:
En dat is een schoolvoorbeeld donkergele kaart. Hoezo mag een keeper met de knie naar voren in de rug van een speler knallen?
Code zwart in Heerenveen?toolkist schreef op zondag 28 november 2021 @ 17:11:
[...]
Zwart en 5+ wedstrijden schorsing bedoel je.
En de commentator 'ja zo leer je het als keeper'.carpebios schreef op zondag 28 november 2021 @ 17:12:
De scheids en de VAR vinden het niets.
Nou, ik leerde vroeger ook om een speler omver te kegelen als ie me voorbij ging, hoe maakte niet uit.. Maar op de een of andere manier was de scheids het daar nooit mee eens.
Nouja, Leo mag ook wel uit hoor, geef mij maar gewoon enkel het stadion geluid xDOPSLAGHOND schreef op zondag 28 november 2021 @ 17:26:
Zet die geluidsbanden maar uit, ik heb liever Leo Driessen dan die geluidsbanden met special effects bediend door personen met het reactievermogen van een dood paard.
Als je die wilt, moet je op de mute knop drukken op je afstandsbediening.Zingo schreef op zondag 28 november 2021 @ 17:27:
[...]
Nouja, Leo mag ook wel uit hoor, geef mij maar gewoon enkel het stadion geluid xD
Ik hoor de stem van Leo Driessen helemaal niet graag maar wel liever dan deze geluidsbanden.Zingo schreef op zondag 28 november 2021 @ 17:27:
[...]
Nouja, Leo mag ook wel uit hoor, geef mij maar gewoon enkel het stadion geluid xD
Nope, die personen zijn spoorloos.carpebios schreef op zondag 28 november 2021 @ 17:29:
Heeft er al iemand iets geroepen over de expected goals?
De wind staat verkeerd gok ik.
[ Voor 1% gewijzigd door OPSLAGHOND op 28-11-2021 17:32 . Reden: Antivries Ipv antiFries ]
Niet jinxen!Exocet schreef op zondag 28 november 2021 @ 17:42:
Heerenveen is een van de minst productieve ploegen in de Eredivisie, die gaan niet meer scoren
PSV geeft ze extra krachten zo lijkt het.Exocet schreef op zondag 28 november 2021 @ 17:42:
Heerenveen is een van de minst productieve ploegen in de Eredivisie, die gaan niet meer scoren
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Maar PSV de ploeg met haast de meeste tegendoelpuntenExocet schreef op zondag 28 november 2021 @ 17:42:
Float like a butterfly, sting like a bee.
Oei Drommel, die had verder weg geramd moeten worden.
[ Voor 35% gewijzigd door OPSLAGHOND op 28-11-2021 18:16 ]
Ja of die verdediger had had gewoon moeten wegkoppen ipv bukken zodat Drommel hem pas super laat zag aankomen.OPSLAGHOND schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:15:
Ja eigen schuld, moet je je sokken maar omhoog doen!
Oei Drommel, die had verder weg geramd moeten worden.
Klopt, dat monopolie heb jij al immers geclaimd in deze discussie...OPSLAGHOND schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:34:
Je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk door te doen alsof jij een monopolie hebt op de waarheid.
Ok, tot de volgende keer.Exo81 schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:24:
[...]
Klopt, dat monopolie heb jij al immers geclaimd in deze discussie...
[ Voor 3% gewijzigd door OPSLAGHOND op 28-11-2021 18:34 ]
PSV probeert nog even met 2-1 te verliezen.carpebios schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:35:
Heeft die al afgefloten?
Edit: het is PSV niet gelukt te verliezen, klaar nu.
[ Voor 13% gewijzigd door ElPaco op 28-11-2021 18:36 ]
Tomorrow is not today!
Iemand enig idee hoe lang iedereen nog geblesseerd is? Ik dacht dat Gakpo na 2 weken terug zou zijn, maar die is al 2 maanden weg voor mijn gevoel. Madueke ook veel langer dan ze vooraf hadden verwacht.
Zahavi en Thomas sowieso niet meer dit jaar.
9 - PSV have failed to win the last 9 Eredivisie games away at sc Heerenveen (D5 L4), their longest run against a specific team since 1999 (14 against Feyenoord). Angstgegner. pic.twitter.com/LBp4fPEq6Q
— OptaJohan (@OptaJohan) 28 november 2021
XXXVI
Schmidt vond van niet...Maarten_E schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:16:
Komt Opta daar nu pas achter dan, dat sc Heerenveen een angstgegner is?
Hier in het dorp loopt ook nog wel een goede keeper rond, zal hem zeggen een open sollicitatie te sturen. Eisen bij PSV zijn, een hartslag & een goed loon eisen.Exocet schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:29:
Is die Unnerstal niks voor PSV? best een goede keeper
Check (toen ik hem voor het laatst zag) en check.
En helemaal geen vervelende statistiek.Exocet schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:59:
Het zijn maar statistieken, maar toch een opvallende
[Embed]
* Quad is weer boven water.
Vandaag minder tijd aan voetbal kunnen leggen vanwege rokende spareribs op de kamado en interne IT infra optimalisaties thuis.
Enfin, moet ik vaker doen, want Ajax staat weer 2 punten los, dus bij deze:
:strip_exif()/f/image/ogICaTxocWqnogqQfDzdHTxZ.png?f=user_large)
Aii wat een blunder van Vitesse zeg. Keeper knalt de bal zo tegen Pavlidis aan.
[ Voor 5% gewijzigd door Quad op 28-11-2021 20:48 ]
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Edit; gelukje, goal afgekeurd, hands van de spits. Mazzeltje voor de keeper
[ Voor 43% gewijzigd door Han op 28-11-2021 20:50 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
PSV en Feyenoord punten gemorst, een AZ en Vitesse die elkaar punten afsnoepen en als bonus koploper blijven na al dat slechte voetbal. Kan niet wachten tot dat ten Hag eens een keer het tactische antwoord gaat vinden om de ploeg effectiever te maken tegen die geparkeerde bussen. Voorlopig blijft het afzien om dit Ajax tegen ploegen te zien voetballen die zich massaal terugtrekken in hun eigen 16. Zal niet de laatste keer zijn dat dit gaat voor komen, ik kijk nu al uit naar wedstrijden tegen ploegen die wel willen voetballen. Ik vermoed dat de wedstrijd tegen Willem II aanstaande donderdag beter te behappen is, al is het alleen al omdat Wilem II van nature niet zo goed is om de bus te parkeren
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
PSV deed zijn uiterste best om niet te winnen, ze moesten er wel diep voor gaan want Heerenveen was ook niet veel.Han schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:33:
WIe had dat gedacht, van 90 minuten afzien kijkende naar een slechte pot op plastic naar een uiteindelijk goed voetbalweekend voor Ajax
Toen het er op leek dat PSV ging winnen greep Schmidt gelukkig in en haalde de beste man van het veld, Doan, naar de kant. Gelukkig scoorde Heerenveen toen wel snel waardoor het alsnog een gelijkspel werd.
Ik heb daar fc Groningen tegen Sparta gezien.
Kunstgras van Sparta is wel het ergste krijg ik het idee. Lijkt wel een goedkoop tapijt op een betonnen ondergrond. Bal blijft maar stuiteren.
Qua resultaat zeker een goed weekend.Han schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:33:
WIe had dat gedacht, van 90 minuten afzien kijkende naar een slechte pot op plastic naar een uiteindelijk goed voetbalweekend voor Ajax
PSV en Feyenoord punten gemorst, een AZ en Vitesse die elkaar punten afsnoepen en als bonus koploper blijven na al dat slechte voetbal. Kan niet wachten tot dat ten Hag eens een keer het tactische antwoord gaat vinden om de ploeg effectiever te maken tegen die geparkeerde bussen. Voorlopig blijft het afzien om dit Ajax tegen ploegen te zien voetballen die zich massaal terugtrekken in hun eigen 16. Zal niet de laatste keer zijn dat dit gaat voor komen, ik kijk nu al uit naar wedstrijden tegen ploegen die wel willen voetballen. Ik vermoed dat de wedstrijd tegen Willem II aanstaande donderdag beter te behappen is, al is het alleen al omdat Wilem II van nature niet zo goed is om de bus te parkeren.
Volgens mij ligt het echt aan de instelling. Ze zullen absoluut willen winnen, maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat ze er niet voor 100% er bij zijn. En hoe langer het duurt tot die eerste goal valt, hoe erger het spel wordt. Tuurlijk zijn er verzachtende omstandigheden zoals het tijdstip, kunstgras, slecht weer, spelers die missen, Europees uitduel, etc, maar het verval tussen competitie en CL is gewoon te groot.
Overigens ben ik wel klaar het gezeur over kunstgras. Ja het is vervelend, maar wellicht zijn ze vergeten hoe al die knollen velden waren. Niet sproeien of maaien want Ajax komt op bezoek.
Ik ben wel klaar met die clubs die de thuiswedstrijden spelen op kunstgras. Wat mij betreft komt er een duidelijke en objectieve grasrichtlijn. Natuurgras als eis en dan regels over lengte en vochtigheid.JP_Frost schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:07:
Overigens ben ik wel klaar het gezeur over kunstgras. Ja het is vervelend, maar wellicht zijn ze vergeten hoe al die knollen velden waren. Niet sproeien of maaien want Ajax komt op bezoek.
Kunstgras --> geen ED. Niet de juiste lengte? Niet de juiste vochtigheid? Dan drie punten voor de tegenstander.
XXXVI
Het lastige is natuurlijk dat het een gedragen besluit moet zijn door de BVO's en dat gaat niet zo snel gebeuren. Hoe we tot kunstgras zijn gekomen durf ik niet te stellen maar daar is iedereen destijds ook bij geweest.ephymerous schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:29:
[...]
Ik ben wel klaar met die clubs die de thuiswedstrijden spelen op kunstgras. Wat mij betreft komt er een duidelijke en objectieve grasrichtlijn. Natuurgras als eis en dan regels over lengte en vochtigheid.
Kunstgras --> geen ED. Niet de juiste lengte? Niet de juiste vochtigheid? Dan drie punten voor de tegenstander.
Uiteindelijk ben ik het ook liever kwijt maar dat besluit kan je er niet zomaar doorheen drukken. Je kan het de clubs aantrekkelijk maken (wat ze middels de veranderagenda wat die 5% van de UEFA-premies is) maar daar houdt het ook wel op tenzij clubs als Heracles besluit om er vanaf te stappen.
Heracles Almelo dwarsboomt verbod op kunstgras in eredivisieVos schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:49:
Kunstgras clubs worden nu 'bestraft' doordat ze minder geld krijgen. Ik meen dat Sparta volgend jaar van het kunstgras af wil. Het komt dus wel, duurt alleen ff. Dat zal ook verklaren waarom het gras er nu zo dramatisch bij ligt, zal al erg oud zijn. En wellicht niet onderhouden, in hoeverre dat moet bij kunstgras.
Artikel doet vermoeden dat Heracles de enige is die de hele kunstgrasdiscussie aanhoudt.
Is al wel van 2018 maar volgens mij is er sindsdien geen wijziging geweest verder.
Overigens is dit wel een pakkende quote, wat mooi past bij dit seizoen:
Weet niet wat nu de inkomsten zijn van de NL clubs bij elkaar, maar individueel sprokkelen ze ook wel extra zakcentjes bij elkaar.In minder succesvolle seizoenen kan dat minder zijn, maar over een langere periode zullen de inkomsten uit Europees voetbal stijgen, mede omdat de UEFA een derde toernooi gaat opzetten.
En wat ik eigenlijk nog wilde delen:
Primeur in de eredivisie: de slalom van Pavlidis maakt kans op Puskás Award
Als je de goal weer terugkijkt is het terecht een kanshebber, prachtig gedaan.
Stemmen kan via de link van FIFA (registratie vereist): https://www.fifa.com/the-...tball-awards/puskas-award
Kies 1 voor je nr.1 2 voor je nr. 2 en 3 voor je beste nr. 3.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Hebben dit seizoen nog 0 punten op echt gras gepakt.
Natuurlijk dwarsboomden ze dat. Je mag 3x raden wie de hoofdsponsor is van Heracles en wat hun verdienmodel was destijdsQuad schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:27:
Artikel doet vermoeden dat Heracles de enige is die de hele kunstgrasdiscussie aanhoudt.
Maar nu TenCate Grass verkocht is zal de weerstand wellicht minder zijn. Hun hoofdsponsor is opgekocht door een Amerikaanse investeringsmaatschappij en is compleet opgeknipt en grotendeels verkocht.
Ik denk dat het Feyenoord vooralsnog meer kost aan boetes dan dat het ze oplevertQuad schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:27:
Weet niet wat nu de inkomsten zijn van de NL clubs bij elkaar, maar individueel sprokkelen ze ook wel extra zakcentjes bij elkaar.
Verwijderd
Het artikel in het AD is destijds al tegengesproken door de Eredivisie CV. Een verbod op kunstgras in de Eredivisie is onhaalbaar, omdat alle BVO's stemrecht hebben.Quad schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:27:
Is al wel van 2018 maar volgens mij is er sindsdien geen wijziging geweest verder.
Daarom haalde voor de veranderagenda voorstellen over kunstgras de agenda van de algemene ledenvergadering ook nooit. Teveel clubs ook zonder kunstgras waren altijd tegen.
Asito is sinds 2016 hoofdsponsor van Heracles. De vervanging in 2017 is ook grotendeels door Heracles zelf betaald. Bovendien heeft TenCate ook hybride velden in de Eredivisie liggen. Het probleem voor Heracles is dat ze zonder het kunstgras niet in het stadion kunnen trainen en dat is een probleem voor veel BVO's met kunstgras. Te veel teams, te weinig velden.Han schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:43:
[...]
Natuurlijk dwarsboomden ze dat. Je mag 3x raden wie de hoofdsponsor is van Heracles en wat hun verdienmodel was destijds
Maar nu TenCate Grass verkocht is zal de weerstand wellicht minder zijn. Hun hoofdsponsor is opgekocht door een Amerikaanse investeringsmaatschappij en is compleet opgeknipt en grotendeels verkocht.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2021 06:41 ]
speelronde 4
01.12. 20u
Feyenoord v Heracles
speelronde 2
02.12. 18:45u
AZ v Fortuna Sittard
-
speelronde 15
02.12. 21u
Ajax v Willem II
Enjoy These Matches
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
:strip_exif()/f/image/0p7TKOVHZIlNESb5gqUypXEO.jpg?f=fotoalbum_medium)
Best bijzonder eigenlijk, om na veertien speelronden nog maar twee tegendoelpunten te hebben
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Klopt ja. En dan toch 9 verliespunten.Herman schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:49:
Ik volg voetbal niet helemaal op de voet, maar als ik de stand bekijk:
[Afbeelding]
Best bijzonder eigenlijk, om na veertien speelronden nog maar twee tegendoelpunten te hebben
Nou op zich vind ik dat minder opvallend dan het feit dat alle andere clubs vrijwel allemaal bijna 20 of meer tegendoelpunten al hebbenHerman schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:49:
Ik volg voetbal niet helemaal op de voet, maar als ik de stand bekijk:
[Afbeelding]
De nummer 2 met 21 doelpunten is ook redelijk opvallend
Float like a butterfly, sting like a bee.
alles kan off-topic
1 puntje tegen Ajax pakken en dan de week of een paar weken later erna kansloos verliezen tegen een (directe) concurrent als je een poging waagt om wel het spelletje te spelen. Ik noem het kortzichtig. Kan het puntje tegen Ajax als winst voelen, maar ik zou zelf liever punten pakken tegen (directe) concurrenten.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Edit: ah, hehe, ze zijn er eindelijk uit, geen goal. Terecht.
Ik zet hem uit. Ga mijn avond niet laten verpesten door dit soort meuk.
[ Voor 33% gewijzigd door PWM op 01-12-2021 20:16 ]
En wat een drama van die Geertruida man man man
PSN: Finally_Chris
Ging op het oog ook een overtredingtje achteraf. Als ze hier ook 4 minuten de tijd voor hadden genomen hadden ze hem ook moeten afkeuren.ElPaco schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:16:
En dan wel meteen een goal aan de andere kant. Het kan verkeren.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Vaak te laks. Nog niet de speler van voor zijn blessure...Grudgie schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:16:
Vind Geertruida helemaal niks.
PSN: Finally_Chris
Hele bijzondere beslissing zo die direct de wedstrijd bepaalt ook lijkt het
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Geertruida en Malacia vallen zwaar door de mand laatste maanden.OPSLAGHOND schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:17:
Dat was een heel erg slechte bal zo door het midden ...
100% obstructie. Geen discussie mogelijk in mijn ogen, Jahanbakhsh hield de speler gewoon tegen.PWM schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:15:
Hoe is dat obstructieDie speler loopt er gewoon tegenop. Wat een farce.
Dit topic is gesloten.
![]()
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022