Mijn broer zit bij Delta en daar werkt het wel dus dat lijkt me toch niet het probleem dan?
Caiway = Delta toch?!
Caiway = Delta toch?!
Tivimate is een bekende en vooral goede app voor IPTV.ernstoud schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 18:20:
[...]
.. Nog nooit iets over die app gelezen ..
https://gathering.tweaker...message/74438894#74438894bruce the boss schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 18:39:
het werkt gelukkig weer.
Mijn IPTV provider heeft mijn account gerest en het werkt weer.
Zou dit te maken kunnen hebben dat ik een ander IP-adres heb gekregen misschien?
Voor zover ik weet werkt de decoder wanneer deze is aangesloten op Caiway of Delta internet. Dus ook via een router of switch. IMGP snooping moet wel aan staan en de router of switch moet wel beschikken over deze optie,RonaldMade schreef op zondag 12 februari 2023 @ 11:15:
Hier inmiddels ook nog wat verder gezocht en gekeken met mijn probleem. Caiway support blijft hier zeggen... nee nee je moet toch echt je TV apart op je modem/router aansluiten en niet op je switch. Vannacht gedaan zodat de rest van het huishouden er geen last van had en de unifi switch / controller de hele nacht netjes laten loggen. Om 5u 's nachts ineens weer volop multicast verkeer op mijn switchnog altijd vanaf 62.45.61.66 opzoek naar 239.193.3.15. Dus maar weer eens een appje richting de Caiway support gedaan met de nieuwe informatie voor hun
[Afbeelding]
De plotselinge daling rond 22:00 op zaterdagavond kwam omdat het modem/router zich ineens bedacht eens te gaan rebooten, had ie afgelopen donderdag ook al gedaan.... toen dus een aantal uren geen probleem gehad. Rond middernacht de tv ontvanger op poort 1 van het modem aangesloten en poort 2 is switch + rest van het netwerk op blijven hangen.
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
IGMP snooping staat inmiddels al.... ruim een week aan via de unifi global network settings. Heeft helaas geen verschil gemaakt. Nu heeft ubiquiti ook vast hun eigenaardigheden maar echt problemen met IGMP snooping vond ik niet zo snel? Maar ook met tv ontvanger apart op het modem, los van de switch stuurt de router er dus nog volop multicast pakketjes op, begint mij meer te lijken op een probleem bij het modem/router?Sjakie0101 schreef op zondag 12 februari 2023 @ 11:32:
[...]
Voor zover ik weet werkt de decoder wanneer deze is aangesloten op Caiway of Delta internet. Dus ook via een router of switch. IMGP snooping moet wel aan staan en de router of switch moet wel beschikken over deze optie,
Nou...RonaldMade schreef op zondag 12 februari 2023 @ 11:42:
Nu heeft ubiquiti ook vast hun eigenaardigheden maar echt problemen met IGMP snooping vond ik niet zo snel?
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Geloof ik helaas maar al te graag. Hier inmiddels zojuist de 3e reboot van het Nokia modem/router in 4 dagen tijd meegemaakt. Ik heb er niet echt aanpassingen in gedaan, iig niet recent. Wifi had ik altijd al uit staan gezien mijn eigen AP. Enige wat ik uit had gezet was TR-069 i.v.m. de vele certificaatfouten die het in de logboek van het modem gaf. Nu maar weer aangezet, lijkt mij vreemd als dat het probleem zou veroorzaken, maar echt stabiel is het de afgelopen tijd ineens niet meer. Dat de switch de multicast pakketjes dumpt voor ze het rest van het netwerk opgejaagd worden (storm control) zou toch ook geen problemen moeten geven?nero355 schreef op zondag 12 februari 2023 @ 14:32:
[...]
Nou...
Laten we het erop houden dat het niet altijd vlekkeloos heeft gewerkt!
Raar dat je daar überhaupt bij kan, want dat lijkt me iets voor een Admin/Root account en bepaalt of er vanaf de WAN kant onderhoud plaats kan vinden!RonaldMade schreef op zondag 12 februari 2023 @ 16:56:
Enige wat ik uit had gezet was TR-069 i.v.m. de vele certificaatfouten die het in de logboek van het modem gaf.
Dunno... vind het maar een vaag buggy verhaal...Nu maar weer aangezet, lijkt mij vreemd als dat het probleem zou veroorzaken, maar echt stabiel is het de afgelopen tijd ineens niet meer.
Dat de switch de multicast pakketjes dumpt voor ze het rest van het netwerk opgejaagd worden (storm control) zou toch ook geen problemen moeten geven?
Ik ook!Ook maar in de whatsapp aan de Caiway TD doorgegeven inmiddels, ben nu zeer benieuwd naar hun reactie inmiddels.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Hier geen verandering (Oost-Veluwe), maar of je moet klagen? Hier is de latency naar die server 7.5 ms.w1mm13 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:26:
[Afbeelding]
Mijn latency loopt op, iemand anders die hetzelfde ziet ? wordt er aan het netwerk gesleuteld, negeer dat er XS4ALL staat het loopt allemaal via CAIWAY.
"Join the Dark Side : We have cookies!" => [Delta glasvezel] Eigen router installerenRonaldMade schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:30:
Hier inmiddels caiway maar eens gebeld a.h.v. modem problemen (Nokia XS-2426G-B).
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Ik heb indertijd ook Caiway telefoon voor die 1 euro per maand genomen als fall back voor ons oude vertrouwde KPN nummer. Gebruik het Caiway nr. dus helemaal niet.we_are_borg schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 12:55:
Ik heb nog steeds geen telefoon er zijn problemen met sommige Titanium en 7840 modems. Er dient een update gedaan te worden maar dit gaat in batches, er waren ongeveer 1200 modem in mijn omgeving getroffen.
[ Voor 24% gewijzigd door ernstoud op 18-02-2023 13:28 ]
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Ik heb dus alleen de 7840 opnieuw gestart. Er is geen nieuwe FW geladen en de config is ook niet veranderd. Beiden weet ik zeker want FW updates hou ik tegen en op de config zit een md5 hash met een alarm als die wijzigt, volgens mij kan dat ook niet meer want Delta/CaiwayGenexis/EQN of de Chinese fabrikant komt er bij mij niet meer inwe_are_borg schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 18:48:
Ik ga zo een modem reset geven en kijken of het weer werkt. Het probleem is bekend de oplossing ook alleen kunnen ze niet in één keer updaten. Je moet resetten in de ochtend anders weet je niet of je dr update heb gehad.
Kunnen we dan een conclusie maken dat het niet de modems zijn maar misschien de interactie tussen netwerk apparatuur en modem.ernstoud schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 19:39:
[...]
Ik heb dus alleen de 7840 opnieuw gestart. Er is geen nieuwe FW geladen en de config is ook niet veranderd. Beiden weet ik zeker want FW updates hou ik tegen en op de config zit een md5 hash met een alarm als die wijzigt, volgens mij kan dat ook niet meer want Delta/CaiwayGenexis/EQN of de Chinese fabrikant komt er bij mij niet meer in.
Kan zijn dat een restart gewoon nodig is, logisch dat Delta dat niet voor honderdduizenden modems tegelijk wil doen, dan creëer je je eigen DDoS aanval op je infra.we_are_borg schreef op zondag 19 februari 2023 @ 01:05:
[...]
Kunnen we dan een conclusie maken dat het niet de modems zijn maar misschien de interactie tussen netwerk apparatuur en modem.
Dat zei de helpdesk ook als hun alles in een keer zouden doen dan legt gelijk internet plat.ernstoud schreef op zondag 19 februari 2023 @ 12:39:
[...]
Kan zijn dat een restart gewoon nodig is, logisch dat Delta dat niet voor honderdduizenden modems tegelijk wil doen, dan creëer je je eigen DDoS aanval op je infra.
Dat was ook de berichtgeving; dat ze er 1200 tegelijk doen. In batches dus.rfbroek schreef op zondag 19 februari 2023 @ 20:04:
Dat zullen ze normaal gesproken toch wel gefaseerd kunnen doen??
Ach nee stom van me, we hebben het over Caiway natuurlijk
Heb je al in [Delta glasvezel] Eigen router installeren rondgekekenDaniel. schreef op zondag 19 februari 2023 @ 22:14:
Het is weer raak en de portforwarding is weer stuk. Wel jammer, ik was er aan gewend dat het op donderdag en vrijdag niet vlekkeloos werkt maar nu heb ik het ook de zondag te pakken. Wel raar dat je er gewend aan kan raken. Hun hoofdtaak internet.
Komt eraan! Komt eraan!Daar kunnen ze niets van IPV6 missen we ook nog steeds.
De Huawei is een optie. Dacht dat alleen de Nokia nog een optie was.nero355 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 23:59:
[...]
Heb je al in [Delta glasvezel] Eigen router installeren rondgekeken![]()
[...]
Komt eraan! Komt eraan!
Wat ik ervan begreep is dat er wel updates in batches plaatsvinden maar dat de devices niet automatisch herstart worden. Ik weet niet hoe jij aan 1200 per batch komt?ernstoud schreef op zondag 19 februari 2023 @ 20:18:
[...]
Dat was ook de berichtgeving; dat ze er 1200 tegelijk doen. In batches dus.
Hieruit maakte ik op dat je het alleen over herstarts had, vandaar mijn reactie of dat niet gefaseerd kan.ernstoud schreef op zondag 19 februari 2023 @ 12:39:
[...]
Kan zijn dat een restart gewoon nodig is, logisch dat Delta dat niet voor honderdduizenden modems tegelijk wil doen, dan creëer je je eigen DDoS aanval op je infra.
@ernstoud houdt blijkbaar netjes een lijstje bij : ernstoud in "[Delta glasvezel] Eigen router installeren"Daniel. schreef op maandag 20 februari 2023 @ 00:08:
De Huawei is een optie. Dacht dat alleen de Nokia nog een optie was.
Hoi, nee helaas niet, want heb nu ook de factuur voor februari ontvangen en die is €69,00.Locolau schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:50:
Heb je de factuur bekeken? Mijn eerste factuur betaalde ik ook voor 2 maanden.
Misschien dat er nog iets op stond wat eraf moest maar komt best in de buurt van 2x €45.
Dat zijn ze eigenlijk ook niet echt eerlijk gezegdwe_are_borg schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 18:51:
Caiway mag dan wel iets goedkoper zijn dan anderen...
Ligt eraan wat de situatie is daar :rfbroek schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 21:13:
Ik vermoed dat ook Caiway kampt met een personeelstekort.
Dan kan je wel afscheid nemen van mensen, maar daar wordt de service niet beter van
Op brood en water en zweep erover!nero355 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 22:21:
Of natuurlijk iets totaal anders waar ik niet aan heb gedacht
Kan wel zijn maar als de slechte zien dat ze veilig zijn doen ze nog minder. Over het algemeen is aannemen niet een probleem als men wilt leren. Voor een bedrijf moet men goed worden in ontslaan van mensen maar het is meestal de ego van een manager waarom dat niet gebeurd. Managers zijn geneigd om te denken dat ze dan gefaald hebben.rfbroek schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 21:13:
Ik vermoed dat ook Caiway kampt met een personeelstekort.
Dan kan je wel afscheid nemen van mensen, maar daar wordt de service niet beter van
1
| [url=https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2062084][Delta en Caiway XGS-PON Glasvezel] Eigen router installeren[/url] |
Modem even 2 min vam het stroom en weer inschakelenwe_are_borg schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 21:16:
Ga nu de derde week in zonder telefoon, het is nog steeds niet gemaakt voor mij.
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Dat doe ik om de twee dagen, ik doe dit morgen ochtend weer en ik time het zelfs zodat het minimaal 2 minuten is.Sjakie0101 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 21:20:
[...]
Modem even 2 min vam het stroom en weer inschakelen
Ik heb sinds kort ook een IP in de 87.99.x.x range en die wordt (nog steeds) door diverse sites herkend als Zweden.Alienprobe974 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:07:
[...]
Dit klopt ook! Zover ik weet zijn er 2 reeksen gekocht ( De zweedse 87.99.xxx.xxx , en 149.143.xxx.xxx uit USA ) Die van zweden hopen ze voor dit weekend opgelost te hebben.
Hoe het met de IP reeks van USA staat heb ik geen idee van op dit moment.
Zeuren via alle mogelijke kanalen bij Delta/CaiwaySchweino schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 11:55:
Ik heb sinds kort ook een IP in de 87.99.x.x range en die wordt (nog steeds) door diverse sites herkend als Zweden.
Ik begrijp dat hier door mij en Caiway weinig aan gedaan kan worden? Of zijn er toch nog tips hoe dit te verhelpen?
Dit is niet altijd iets wat het noc kan fixen. Vaak gebruiken diensten databases als maxmind geoip. Als deze versie niet actueel is kan het dus voorkomen dat je land dus niet klopt.nero355 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 01:15:
[...]
Zeuren via alle mogelijke kanalen bij Delta/Caiway
Ik geloof dat @ernstoud nog wel de e-mail van hun NOC heeft en die moeten dat zeker weten kunnen aanpassen!
Kan het zijn dat deze databases na een half jaar nog niet up to date zijn? Als ik teruglees speelt dit issue namelijk al vanaf oktober 2022.glenn456 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 09:47:
[...]
Dit is niet altijd iets wat het noc kan fixen. Vaak gebruiken diensten databases als maxmind geoip. Als deze versie niet actueel is kan het dus voorkomen dat je land dus niet klopt.
Dat is gewoon één van de taken van een NOC afdeling en die moeten dergelijke diensten dwingen om alles up-to-date te houden!glenn456 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 09:47:
Dit is niet altijd iets wat het noc kan fixen. Vaak gebruiken diensten databases als maxmind geoip. Als deze versie niet actueel is kan het dus voorkomen dat je land dus niet klopt.
Ik kom geen steek verder bij Caiway. NOC reageert niet op mijn mail en de helpdesk lijkt niet capabel en komt met allerlei onzinnige adviezen (vragen op welke LAN poort mijn PC aangesloten is, vragen de modem 45 minuten uit te zetten en nu vragen ze me om de modem een hard reset te geven...).Schweino schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 11:55:
[...]
Ik heb sinds kort ook een IP in de 87.99.x.x range en die wordt (nog steeds) door diverse sites herkend als Zweden.
Ik begrijp dat hier door mij en Caiway weinig aan gedaan kan worden? Of zijn er toch nog tips hoe dit te verhelpen?
Het stomme is dat je browser dat juist aan zou moeten geven bij de website en niet je IP adres...Schweino schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 22:37:
Iemand hier nog tips? Ik wordt een beetje moe van de Zweedse google advertenties en het regelmatig handmatig aan moeten geven op sites dat ik de NL site wil bezoeken en niet de Zweedse.
Hier ook wat gerommel. Lage latency naar Oracle Cloud met normaal goede up/down, SpeedTest naar WorldStream wisselende upload. Latency schommelt tussen 4 en 10 ms.w1mm13 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 17:15:
[Afbeelding]
Weer een rare latency dip, en niet alleen op deze destination ...
Kortom:twolde schreef op zondag 12 maart 2023 @ 07:04:
Hier ook mijn ervaring met Caiway. Zolang het werkt gaat het goed, maar bij problemen is het moeilijk om iets voor elkaar te krijgen.
Had 18 maart als verhuisdatum doorgeven. Kregen gisteren de modem binnen en een maatje van mij was er die snapt zulke dingen denk dus handig. Modem geïnstalleerd, werkt ook nog, blijkt ook nog dat ik internet heb in het nieuwe huis. Ook direct een melding dat mijn kachel in het oude huis niet meer op afstand werkt. Doordat ik dus de modem heb geïnstalleerd ben ik op het oude adres me internet kwijt. En de helpdesk zegt ook nog tjaa eigen schuld want jij installeert de modem.
Als je de verhuizing wilt doorgeven moet je een specifieke datum zeggen, maar als je dan een modem installeert springt ineens je abonnement over. Ze leveren de modem aan zonder begeleidende brief met de gevolgen van het vroeg installeren van een modem.
De klacht is dat er niet duidelijk word gemaakt dat mocht je het aansluiten je verbinding op het oude adres word afgesloten.ernstoud schreef op zondag 12 maart 2023 @ 12:33:
[...]
Kortom:
Je krijgt alles op tijd binnen. En het werkt ook allemaal. Aanschaf van twee abonnementen is het niet, het betreft een verhuizing. Je sluit de boel te vroeg aan. Wat is dan eigenlijk de klacht die je hier meldt?
Weet je zeker dat je nergens een bericht gehad hebt om de apparatuur pas aan te sluiten als Caiway je dat laat weten? Dat kreeg ik nl. toen wel. En keurig een SMS met de melding dat ik de boel kon aansluiten.twolde schreef op zondag 12 maart 2023 @ 13:35:
[...]
De klacht is dat er niet duidelijk word gemaakt dat mocht je het aansluiten je verbinding op het oude adres word afgesloten.
Als ze dat melden bij het aanvragen van de verhuizing zou dit top zijn. Maar bij het aanmelden van verhuizing vragen ze exacte datum, in mijn geval 18 maart. Ik heb aangegeven dat ik nog niet exact wist wanneer ik hier definitief ging wonen. Dus het moeilijk vond om een exacte datum te geven, maar ze stonden erop een exacte datum te geven.
Als dan uiteindelijk blijkt dat je bij het installeren van een modem je je nieuwe adres activeert, dan vind ik dat je daar minimaal voor gewaarschuwd mag worden!
Ik ben ook benieuwd wat er gebeurt als ik 25 maart was verhuisd, en de modem nog niet geïnstalleerd had.
[ Voor 42% gewijzigd door Wuttier op 12-03-2023 15:35 . Reden: Toevoeging chat printscreen ]
In mijn opinie niet, maar goed dat mensen verschillend zijn. In mijn werkgebied is leveren op de afgesproken datum vanzelfsprekend misschien dat we daarom een verschillende mening hebben hierover.ernstoud schreef op zondag 12 maart 2023 @ 13:47:
[...]
Weet je zeker dat je nergens een bericht gehad hebt om de apparatuur pas aan te sluiten als Caiway je dat laat weten? Dat kreeg ik nl. toen wel. En keurig een SMS met de melding dat ik de boel kon aansluiten.
De 'fout" is dus dat technisch de lijn enabled is (en de verlatende verbinding disabled) zes dagen voor de werkelijke verhuisdatum. Het is me wat. Er zijn zoveel mensen die klagen over niet werkende verbindingen na de verhuizing (vooral op het KPN forum). Nu is het dan te vroeg gebeurd.
In mijn opinie een beetje te dramatisch aangezet. Even zes dagen een hotspot opzetten op de oude locatie?
Lucky you!ernstoud schreef op zondag 12 maart 2023 @ 13:47:
Weet je zeker dat je nergens een bericht gehad hebt om de apparatuur pas aan te sluiten als Caiway je dat laat weten? Dat kreeg ik nl. toen wel. En keurig een SMS met de melding dat ik de boel kon aansluiten.
Ik begrijp @twolde dus wel een beetje!In mijn opinie een beetje te dramatisch aangezet.
@Daniel. heeft daar leuke verhalen over!Wuttier schreef op zondag 12 maart 2023 @ 14:56:
Heeft er iemand al Port Forwarding aan de praat gekregen van de Nokia XS-2426G-A?
Gewoon doen!Krijg bijna de neiging om een ONT aan te schaffen (weet nog niet welke) en eigen router er op aan te sluiten.
Port Forwarding geen ervaring me op dit modem. Ik heb mijn eigen router achter dit modem in de DMZ draaien en dat gaat prima. Een ONT staat hoog op mijn wensenlijstje maar om er nu een voor veel geld te kopen, ik heb nog steeds de stiekeme hoop dat ze er tzt zelf een gaan leveren...Wuttier schreef op zondag 12 maart 2023 @ 14:56:
Heeft er iemand al Port Forwarding aan de praat gekregen van de Nokia XS-2426G-A? Ik ben forums na discussies aan het volgen en van alles aan het proberen qua instellingen, maar krijg bijna de neiging om een ONT aan te schaffen (weet nog niet welke) en eigen router er op aan te sluiten.
Edit: Even de klantenservice benaderd. Geen Port Forward ondersteuning blijkbaar:
"[Afbeelding]
In deze thread: [Delta glasvezel] Eigen router installeren vind je alle antwoorden, zoek maar naar Nokia, Huawei, Adtran e.d. Helaas zijn de opties voor een ONT (heel vrij vertaald mediaconverter) voor XGS-PON heel beperkt. Als je tevreden bent over wat je nu hebt, gewoon zo laten.Jesp_J schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:50:
Vraagje
Ik heb glasvezel via Caiway.
Ik heb nu een modem van Caiway (Nokia XS-2426G-A) met daarachter een main Deco X50 d en dan via een TP Link switch nog 3 extra Decos
Ik heb alleen internet van Caiway dus geen TV en bellen. Hoe kan ik nu het makkelijkste mijn Deco X50 als wifi router gebruiken ipv nu als access point?
Ik kan de Caiway modem laten omruilen voor een andere modem en deze dan in bridge modus zetten of is er ook nog een andere makkelijkere manier (klein kastje) waarmee ik de glasvezel kabel kan omzetten naar een RJ45 kabel en die in mijn Deco X50 kan steken.
Wuttier schreef op zondag 12 maart 2023 @ 14:56:
Heeft er iemand al Port Forwarding aan de praat gekregen van de Nokia XS-2426G-A? Ik ben forums na discussies aan het volgen en van alles aan het proberen qua instellingen, maar krijg bijna de neiging om een ONT aan te schaffen (weet nog niet welke) en eigen router er op aan te sluiten.
Edit: Even de klantenservice benaderd. Geen Port Forward ondersteuning blijkbaar:
"[Afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door Coolhva op 06-04-2023 17:47 ]
Ja, ik las hetzelfde van iemand die m.n. de site ovh.com niet kon/kan bereiken:Apiekool schreef op donderdag 6 april 2023 @ 23:15:
Meer mensen last van het volgende? Ik heb verbindingsproblemen naar allerlei diensten. Meta (Facebook, Whatsapp, Insta) maar ook naar andere websites. Soms werkt outlook.com bijvoorbeeld niet.
Ik heb een WAN IP in 149.143.X.X blok.
Caiway gaf aan dat dit een bekend probleem is en ze er druk mee bezig zijn, maar het duurt inmiddels al 6 dagen. Ik vraag me af hoe wijd verspreid dit probleem is....
Reverse NAT is sowieso een vieze hack en niet aan te raden!Coolhva schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:45:
Ik heb DMZ uit staan omdat NAT Local Loopback daarmee niet werkt.
De klantenservice is waardeloos. Zet je poorten open en probeer het over een paar uur of morgen weer. Dan zal je zien dat het werkt. En dan een paar dagen later werkt het weer niet. Ik heb al vaak genoeg geklaagd. Lees het Caiway topic door. Ik ben er helemaal klaar mee.Wuttier schreef op zondag 12 maart 2023 @ 14:56:
"[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Daniel. op 07-04-2023 00:51 ]
Ik heb het gehad over de mediaconverter maar ze gingen er verder niet op in. Heb het gehad over die pilot maar daar gingen ze toen ook niet op in. Ik weet dat IPV6 al heel lang bestaat maar rond 2017 is het iets breder in gebruik geworden.nero355 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 14:46:
@Daniel.
IPv6 bestaat al langer dan dat hoor!
Maar waarom niet naar een losse ONT vragen i.p.v. je abonnement opzeggen ?!
Misschien kunnen ze dat makkelijker regelen in jouw geval dan als iemand anders ernaar zou vragen
Pff... dat is toch geen service te noemen!Daniel. schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 14:47:
Ik heb het gehad over de mediaconverter ONT maar ze gingen er verder niet op in.
Heb het gehad over die pilot maar daar gingen ze toen ook niet op in.
Ze gaven wel aan om mijn eigen router ertussen uit te halen. Dat gaat ook niet echt lukken omdat ik met aparte subnetten werk vanwege mijn smarthome en VM's. Ze wilde dat ik de router in accespoint mode ging zetten. Nou heb ik een USG pro en daar kan het dacht ik ook niet eens. Ze hebben niet gevraagd naar de apparatuur die er achter zat. Los daarvan weet ik ook niet hoeveel verbindingen het standaard Nokia modem aan kan.nero355 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 14:49:
[...]
Pff... dat is toch geen service te noemen!![]()
Echt triest gewoon!
Ja, want dat gaat ook echt jouw probleem oplossen!Daniel. schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 14:53:
Ze gaven wel aan om mijn eigen router ertussen uit te halen.
Hahaha! Prachtig! Alsof iedereen zo'n suffe standaard "All-in-One" Router thuis heeft staan!Ze wilde dat ik de router in accespoint mode ging zetten.
Nou heb ik een USG pro en daar kan het dacht ik ook niet eens.
Alsof ze daar verstand van hebben...Ze hebben niet gevraagd naar de apparatuur die er achter zat.
Dat ding moet gewoon eens betrouwbare en volledig instelbare firmware krijgen en dan is iedereen van al die ellende af qua Port Forwards en geen Bridge Mode en dergelijke!Los daarvan weet ik ook niet hoeveel verbindingen het standaard Nokia modem aan kan.
Hier hetzelfde, toevallig ook uit Oost Gelre?Apiekool schreef op donderdag 6 april 2023 @ 23:15:
Meer mensen last van het volgende? Ik heb verbindingsproblemen naar allerlei diensten. Meta (Facebook, Whatsapp, Insta) maar ook naar andere websites. Soms werkt outlook.com bijvoorbeeld niet.
Ik heb een WAN IP in 149.143.X.X blok.
Caiway gaf aan dat dit een bekend probleem is en ze er druk mee bezig zijn, maar het duurt inmiddels al 6 dagen. Ik vraag me af hoe wijd verspreid dit probleem is....
Vaak bu'j te bang!
Heel klein stukje noordelijker, Berkelland.-tom-562 schreef op zondag 9 april 2023 @ 08:51:
[...]
Hier hetzelfde, toevallig ook uit Oost Gelre?![]()
Ik vind het gebrek aan communicatie echt storend. Ik heb vrijdag weer contact gehad met de klantenservice (voor de 3e keer), maar ze kunnen nog steeds geen oplossingstermijn geven. Als het volgende week nog niet opgelost is ga ik overstappen
Ik ga denk ik overstappen. Via internetten.nl kan je nu korting krijgen bij Ziggo. Een jaar lang 1gbps internet en TV voor 40 euro... Dan zie ik volgend jaar wel weer verderApiekool schreef op zondag 9 april 2023 @ 16:48:
[...]
Heel klein stukje noordelijker, Berkelland.![]()
Voor mij ook, jammer dat we niet zoveel keus hebben hier. Solcon is het ook niet echt. @Caiway, hier mag echt wel wat betere communicatie en/of oplossing voor komen. Ik heb een VPN moeten nemen om normaal mijn werk te kunnen doen.
Vaak bu'j te bang!
En dat is dus iets totaal anders dan gewoon een 1000/1000 Mbps verbinding!-tom-562 schreef op zondag 9 april 2023 @ 17:23:
Ik ga denk ik overstappen. Via internetten.nl kan je nu korting krijgen bij Ziggo.
Een jaar lang 1gbps met maar !! 50 !! Mbps aan UPLOAD !!! internet en TV voor 40 euro...
Ja, op papier wel, in de praktijk ga ik geen verschil merkennero355 schreef op maandag 10 april 2023 @ 16:29:
[...]
En dat is dus iets totaal anders dan gewoon een 1000/1000 Mbps verbinding!
Vaak bu'j te bang!
Wacht maar totdat je de AORTA Backbone over moet met 250 ms aan latency!-tom-562 schreef op maandag 10 april 2023 @ 17:05:
Ja, op papier wel, in de praktijk ga ik geen verschil merken
Delta / Caiway, gebruikt ook Liberty Global als transit provider, dus je kan voor bepaalde routes ook gebruik maken van aorta 😉. Op docsis is de laatste hop je grootste toevoeging van latency. De backbone en transit diensten zijn verder prima van lgi.nero355 schreef op maandag 10 april 2023 @ 17:06:
[...]
Wacht maar totdat je de AORTA Backbone over moet met 250 ms aan latency!![]()
Liever niet!glenn456 schreef op maandag 10 april 2023 @ 18:28:
Delta / Caiway, gebruikt ook Liberty Global als transit provider, dus je kan voor bepaalde routes ook gebruik maken van aorta
Ik ken iemand die in het verleden dat gezeik op een gegeven moment zo zat was dat hij is overgestapt naar xDSL en meteen al zijn routing en latency problemen in één klap waren verdwenen!Op docsis is de laatste hop je grootste toevoeging van latency. De backbone en transit diensten zijn verder prima van lgi.
Ik heb in het verleden nooit latency problemen gehad met Ziggo (dat was mijn vorige provider), dus dat zal wel meevallennero355 schreef op maandag 10 april 2023 @ 17:06:
[...]
Wacht maar totdat je de AORTA Backbone over moet met 250 ms aan latency!![]()
Vaak bu'j te bang!
Hoe dan ook : Sterkte alvast!-tom-562 schreef op maandag 10 april 2023 @ 20:49:
Ik heb in het verleden nooit latency problemen gehad met Ziggo (dat was mijn vorige provider), dus dat zal wel meevallen
Veel slechter dan nu met Caiway kan het niet worden
Vaak bu'j te bang!
Het enige wat ik zie zijn twee (ex-)kabelaars die één pot nat zijn!-tom-562 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 06:42:
Veel slechter dan nu met Caiway kan het niet worden
Het is nog meer ellende, de afdeling had gezegd dat mijn contract op 7 mei beëindigd zou worden. Kreeg ik vandaag om precies 13:09 toen mijn verbinding er uit vloog een mail met 'Bevestiging opzegging' en dat mijn abonnement gestopt is op 31 maart. Heel bijzonder weer, blijkbaar moet het via een andere afdeling als je contract wordt stopgezet als je je contractduur nog niet hebt uitgezit. Caiway gebeld voor uitleg, wilde niet opnieuw aangesloten worden. Nu maar even via ZiggoSpots en zsm mijn Ziggo abonnement maar in laten gaan. Ik dacht mooi 7 mei Caiway er uit 6 mei Ziggo aansluiten soepele mooie overgang. Bij de overstap naar Caiway heb ik een maand overlap gehad want wist ik veel dat het abonnement in zou gaan op het moment dat je het modem aansluit. Gelukkig heb ik nu even een noodoplossing maar fijn is anders.nero355 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 14:58:
[...]
Ja, want dat gaat ook echt jouw probleem oplossen!LOL!
[...]
Hahaha! Prachtig! Alsof iedereen zo'n suffe standaard "All-in-One" Router thuis heeft staan!
[...]
Alsof ze daar verstand van hebben...
Dan moeten er allemaal die-hard Tweakers op die afdeling werken!
[...]
Dat ding moet gewoon eens betrouwbare en volledig instelbare firmware krijgen en dan is iedereen van al die ellende af qua Port Forwards en geen Bridge Mode en dergelijke!
Vaak bu'j te bang!
Heb je het contract uitgezeten. Zo niet mag je rekening houden dat je direct van het internet af gaat.-tom-562 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 12:34:
Zojuist Caiway telefonisch opgezegd. Ik had het idee dat ik niet de eerste was. Toen ik vertelde dat ik al 2 weken problemen heb (net zoals veel mensen in de regio) en ik nog geen termijn heb gehoord voor een oplossing was de reactie iets van 'oh ok, dan is het bij deze per 12 mei stopgezet '.
Ja, ik had nu een contract voor 'onbepaalde tijd'Daniel. schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:05:
[...]
Heb je het contract uitgezeten. Zo niet mag je rekening houden dat je direct van het internet af gaat.
Vaak bu'j te bang!
Ze mogen wel iets doen aan de klantvriendelijkheid. Meestal krijg je een bericht als “wij vinden het jammer dat u weggaat. Hopelijk zien we u snel terug”.Daniel. schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 19:47:
[...]
Het is nog meer ellende, de afdeling had gezegd dat mijn contract op 7 mei beëindigd zou worden. Kreeg ik vandaag om precies 13:09 toen mijn verbinding er uit vloog een mail met 'Bevestiging opzegging' en dat mijn abonnement gestopt is op 31 maart. Heel bijzonder weer, blijkbaar moet het via een andere afdeling als je contract wordt stopgezet als je je contractduur nog niet hebt uitgezit. Caiway gebeld voor uitleg, wilde niet opnieuw aangesloten worden. Nu maar even via ZiggoSpots en zsm mijn Ziggo abonnement maar in laten gaan. Ik dacht mooi 7 mei Caiway er uit 6 mei Ziggo aansluiten soepele mooie overgang. Bij de overstap naar Caiway heb ik een maand overlap gehad want wist ik veel dat het abonnement in zou gaan op het moment dat je het modem aansluit. Gelukkig heb ik nu even een noodoplossing maar fijn is anders.
[ Voor 0% gewijzigd door MisteRMeesteR op 13-04-2023 08:43 . Reden: Plaatje gefixed. ]
FritzBox zou moeten werken: AVM FRITZ!Box 5590 Fiber gebruiken icm Delta GlasvezelWRT54G schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:42:
Sinds een paar dagen is onze glas verbinding opgeleverd.
XGS-PON middels het DFN (Delta) netwerk.
Delta zelf ondersteund geen bridge modus of eigen apparatuur (behalve bij dure zakelijke abo's) en zover ik begreep kan ik bij Online.nl wel mijn eigen apparatuur gebruiken.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Ja Online en alle anderen welke beschikbaar zijn die geen Caiway of Delta is.WRT54G schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:42:
Delta zelf ondersteund geen bridge modus of eigen apparatuur (behalve bij dure zakelijke abo's) en zover ik begreep kan ik bij Online.nl wel mijn eigen apparatuur gebruiken
bjusterbaarlik schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 21:24:
Voor de mensen die graag een Nokia XS-010X-Q ONT willen zodat ze hun eigen apparatuur kunnen gebruiken. Het gemakkelijkst is om een abonnement af te sluiten bij één van de andere providers die beschikbaar zijn op het Delta netwerk. Dus geen Delta of Caiway nemen, maar bijvoorbeeld Online, HeldenvanNu, Solcon, Freedom, PlinQ, Kliksafe, Multifiber. Afhankelijk van wat beschikbaar is op jouw adres. Op XGS-PON krijg je dan altijd wel een Nokia XS-010X-Q ONT geplaatst. Die moet er namelijk tussen.
[ Voor 12% gewijzigd door Daniel. op 13-04-2023 12:23 ]
Waarom zou je Portforwarding willen gebruiken als je bridge mode hebt en omgekeerd.Daniel. schreef op donderdag 13 april 2023 @ 11:53:
Ik ben inmiddels over. Over een jaar ga ik het weer proberen maar dan ga ik eerst wel even buurten om te kijken of bridge mode dan wel enigszins fatsoenlijk beschikbaar is. In ieder geval iedereen bedankt voor de hulp en het advies.
Update: Portforwarding en bridge werkt meteen bij Ziggo
Probeer maar eens op een xgs pon netwerk met het standaard caiway Nokia modem. Werkt dan wel paar uur later of paar dagen later niet meer en daarna opeens weer wel en zo door.fazertje schreef op donderdag 13 april 2023 @ 19:22:
[...]
Waarom zou je Portforwarding willen gebruiken als je bridge mode hebt en omgekeerd.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq