Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 14:16
Mijn broer zit bij Delta en daar werkt het wel dus dat lijkt me toch niet het probleem dan?

Caiway = Delta toch?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 14:16
het werkt gelukkig weer.
Mijn IPTV provider heeft mijn account gerest en het werkt weer.
Zou dit te maken kunnen hebben dat ik een ander IP-adres heb gekregen misschien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
ernstoud schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 18:20:
[...]
.. Nog nooit iets over die app gelezen ..
Tivimate is een bekende en vooral goede app voor IPTV.
Ik denk dat de vraagsteller geen TV van Delta/Caiway heeft, maar een alternatieve aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:45
bruce the boss schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 18:39:
het werkt gelukkig weer.
Mijn IPTV provider heeft mijn account gerest en het werkt weer.
Zou dit te maken kunnen hebben dat ik een ander IP-adres heb gekregen misschien?
https://gathering.tweaker...message/74438894#74438894

Lijkt er wel op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 16:05
Hier inmiddels ook nog wat verder gezocht en gekeken met mijn probleem. Caiway support blijft hier zeggen... nee nee je moet toch echt je TV apart op je modem/router aansluiten en niet op je switch. Vannacht gedaan zodat de rest van het huishouden er geen last van had en de unifi switch / controller de hele nacht netjes laten loggen. Om 5u 's nachts ineens weer volop multicast verkeer op mijn switch 8)7 nog altijd vanaf 62.45.61.66 opzoek naar 239.193.3.15. Dus maar weer eens een appje richting de Caiway support gedaan met de nieuwe informatie voor hun :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dbGFtk2bAWht82g3HtjljR3BeC4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SMZ7sppNueWbeB56ifKGV8cC.png?f=fotoalbum_large

De plotselinge daling rond 22:00 op zaterdagavond kwam omdat het modem/router zich ineens bedacht eens te gaan rebooten, had ie afgelopen donderdag ook al gedaan.... toen dus een aantal uren geen probleem gehad. Rond middernacht de tv ontvanger op poort 1 van het modem aangesloten en poort 2 is switch + rest van het netwerk op blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:37
RonaldMade schreef op zondag 12 februari 2023 @ 11:15:
Hier inmiddels ook nog wat verder gezocht en gekeken met mijn probleem. Caiway support blijft hier zeggen... nee nee je moet toch echt je TV apart op je modem/router aansluiten en niet op je switch. Vannacht gedaan zodat de rest van het huishouden er geen last van had en de unifi switch / controller de hele nacht netjes laten loggen. Om 5u 's nachts ineens weer volop multicast verkeer op mijn switch 8)7 nog altijd vanaf 62.45.61.66 opzoek naar 239.193.3.15. Dus maar weer eens een appje richting de Caiway support gedaan met de nieuwe informatie voor hun :X

[Afbeelding]

De plotselinge daling rond 22:00 op zaterdagavond kwam omdat het modem/router zich ineens bedacht eens te gaan rebooten, had ie afgelopen donderdag ook al gedaan.... toen dus een aantal uren geen probleem gehad. Rond middernacht de tv ontvanger op poort 1 van het modem aangesloten en poort 2 is switch + rest van het netwerk op blijven hangen.
Voor zover ik weet werkt de decoder wanneer deze is aangesloten op Caiway of Delta internet. Dus ook via een router of switch. IMGP snooping moet wel aan staan en de router of switch moet wel beschikken over deze optie,

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldMade
Sjakie0101 schreef op zondag 12 februari 2023 @ 11:32:
[...]

Voor zover ik weet werkt de decoder wanneer deze is aangesloten op Caiway of Delta internet. Dus ook via een router of switch. IMGP snooping moet wel aan staan en de router of switch moet wel beschikken over deze optie,
IGMP snooping staat inmiddels al.... ruim een week aan via de unifi global network settings. Heeft helaas geen verschil gemaakt. Nu heeft ubiquiti ook vast hun eigenaardigheden maar echt problemen met IGMP snooping vond ik niet zo snel? Maar ook met tv ontvanger apart op het modem, los van de switch stuurt de router er dus nog volop multicast pakketjes op, begint mij meer te lijken op een probleem bij het modem/router?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21
RonaldMade schreef op zondag 12 februari 2023 @ 11:42:
Nu heeft ubiquiti ook vast hun eigenaardigheden maar echt problemen met IGMP snooping vond ik niet zo snel?
Nou... :+

Laten we het erop houden dat het niet altijd vlekkeloos heeft gewerkt! O-)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldMade
nero355 schreef op zondag 12 februari 2023 @ 14:32:
[...]

Nou... :+

Laten we het erop houden dat het niet altijd vlekkeloos heeft gewerkt! O-)
Geloof ik helaas maar al te graag. Hier inmiddels zojuist de 3e reboot van het Nokia modem/router in 4 dagen tijd meegemaakt. Ik heb er niet echt aanpassingen in gedaan, iig niet recent. Wifi had ik altijd al uit staan gezien mijn eigen AP. Enige wat ik uit had gezet was TR-069 i.v.m. de vele certificaatfouten die het in de logboek van het modem gaf. Nu maar weer aangezet, lijkt mij vreemd als dat het probleem zou veroorzaken, maar echt stabiel is het de afgelopen tijd ineens niet meer. Dat de switch de multicast pakketjes dumpt voor ze het rest van het netwerk opgejaagd worden (storm control) zou toch ook geen problemen moeten geven?

Ook maar in de whatsapp aan de Caiway TD doorgegeven inmiddels, ben nu zeer benieuwd naar hun reactie inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
RonaldMade schreef op zondag 12 februari 2023 @ 16:56:
Enige wat ik uit had gezet was TR-069 i.v.m. de vele certificaatfouten die het in de logboek van het modem gaf.
Raar dat je daar überhaupt bij kan, want dat lijkt me iets voor een Admin/Root account en bepaalt of er vanaf de WAN kant onderhoud plaats kan vinden! ;)
Nu maar weer aangezet, lijkt mij vreemd als dat het probleem zou veroorzaken, maar echt stabiel is het de afgelopen tijd ineens niet meer.
Dat de switch de multicast pakketjes dumpt voor ze het rest van het netwerk opgejaagd worden (storm control) zou toch ook geen problemen moeten geven?
Dunno... vind het maar een vaag buggy verhaal... :/
Ook maar in de whatsapp aan de Caiway TD doorgegeven inmiddels, ben nu zeer benieuwd naar hun reactie inmiddels.
Ik ook! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w1mm13
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03 17:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rjshVlaGWtJ3bfvU6DLiUMaoFIQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AHPO32dmhnNJQrmxvPS7PadN.png?f=fotoalbum_large

Mijn latency loopt op, iemand anders die hetzelfde ziet ? wordt er aan het netwerk gesleuteld, negeer dat er XS4ALL staat het loopt allemaal via CAIWAY.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 18:16
Hier hetzelfde verhaal. De afgelopen weken verschillende latency tijden. Echt een merkbaar verschil.
Gelukkig sinds enkele dagen weer de lage pingtijden.😀
Voor de volledigheid. In oost Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w1mm13
Ter aanvulling hier gemeente Uithoorn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04:48
Hier Den Hoorn ook af en toe lag spikes :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 18:16
Lag spikes. 😀 dat is toch anders. Dat is kortstondig.
W1mm13 en ik bedoelen een groot verschil in latency per aantal dagen cq weken…niet per minuut en/of uur.
Of bedoel jij dat ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
w1mm13 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:26:
[Afbeelding]

Mijn latency loopt op, iemand anders die hetzelfde ziet ? wordt er aan het netwerk gesleuteld, negeer dat er XS4ALL staat het loopt allemaal via CAIWAY.
Hier geen verandering (Oost-Veluwe), maar of je moet klagen? Hier is de latency naar die server 7.5 ms.
Sowieso hier altijd bij elke server een hogere latency dan gemiddeld op de DFN infra:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Smpsz_iOz9IVYaUIxz8JXb1tUCY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H9guG9NaLXIpfzrD1I1PMxod.jpg?f=fotoalbum_large

Je ziet hier de RIPE Atlas probes met de minimale ping (van 3x) naar de door jou genoemde server. De groene balk is mijn probe.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonaldMade
Hier inmiddels caiway maar eens gebeld a.h.v. modem problemen (Nokia XS-2426G-B). Gisteren maar even een factory reset geprobeerd om te kijken of dat de willekeurige reboots niet mogelijk zou verhelpen... antwoord: nee. Vannacht was er weer een reboot (aan de uptime te zien) en zojuist rond 15:00 bleef het modem ook gewoon hangen tot er een power cycle was gedaan.

Caiway gaat hem nu op hun dooie gemak een week in de gaten houden (monitoring) en dan pas gaan ze eens bekijken of er een nieuwe deze kant op moet komen. Veel plezier met je problemen de komende week want een nieuwe krijg je dus nog niet, wat een bagger service toch. Had gezien dit topic het al laag ingeschat maar had de lat toch niet laag genoeg gelegd...

Houd het zelf ook maar in de gaten (valt gelukkig wel op als je internet en tv totaal wegvallen), en kijken of ik er niet wat meer haast en druk achter kan zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
RonaldMade schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:30:
Hier inmiddels caiway maar eens gebeld a.h.v. modem problemen (Nokia XS-2426G-B).
"Join the Dark Side : We have cookies!" => [Delta glasvezel] Eigen router installeren ;) Eigen ONT FTW!!! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:28

we_are_borg

You will Comply

Ik heb nog steeds geen telefoon er zijn problemen met sommige Titanium en 7840 modems. Er dient een update gedaan te worden maar dit gaat in batches, er waren ongeveer 1200 modem in mijn omgeving getroffen.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
we_are_borg schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 12:55:
Ik heb nog steeds geen telefoon er zijn problemen met sommige Titanium en 7840 modems. Er dient een update gedaan te worden maar dit gaat in batches, er waren ongeveer 1200 modem in mijn omgeving getroffen.
Ik heb indertijd ook Caiway telefoon voor die 1 euro per maand genomen als fall back voor ons oude vertrouwde KPN nummer. Gebruik het Caiway nr. dus helemaal niet.

En tot mijn verbazing werkte inderdaad het Caiway nummer op dit moment niet. Kreeg de in-bezet-toon.
Telefoon LED op de 7840 brandde ook niet, 7840 herstart en nu werkt het weer.

Heel bijzonder. Zowel de software op de Titanium (die niet meer geproduceerd wordt) als op de 7840 is al geruime tijd ongewijzigd. Wel is DFN flink bezig met router upgrades, wellicht werkt het daar niet lekker samen.

[ Voor 24% gewijzigd door ernstoud op 18-02-2023 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Ik ga zo een modem reset geven en kijken of het weer werkt. Het probleem is bekend de oplossing ook alleen kunnen ze niet in één keer updaten. Je moet resetten in de ochtend anders weet je niet of je dr update heb gehad.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
we_are_borg schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 18:48:
Ik ga zo een modem reset geven en kijken of het weer werkt. Het probleem is bekend de oplossing ook alleen kunnen ze niet in één keer updaten. Je moet resetten in de ochtend anders weet je niet of je dr update heb gehad.
Ik heb dus alleen de 7840 opnieuw gestart. Er is geen nieuwe FW geladen en de config is ook niet veranderd. Beiden weet ik zeker want FW updates hou ik tegen en op de config zit een md5 hash met een alarm als die wijzigt, volgens mij kan dat ook niet meer want Delta/CaiwayGenexis/EQN of de Chinese fabrikant komt er bij mij niet meer in O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

ernstoud schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 19:39:
[...]

Ik heb dus alleen de 7840 opnieuw gestart. Er is geen nieuwe FW geladen en de config is ook niet veranderd. Beiden weet ik zeker want FW updates hou ik tegen en op de config zit een md5 hash met een alarm als die wijzigt, volgens mij kan dat ook niet meer want Delta/CaiwayGenexis/EQN of de Chinese fabrikant komt er bij mij niet meer in O-) .
Kunnen we dan een conclusie maken dat het niet de modems zijn maar misschien de interactie tussen netwerk apparatuur en modem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
we_are_borg schreef op zondag 19 februari 2023 @ 01:05:
[...]

Kunnen we dan een conclusie maken dat het niet de modems zijn maar misschien de interactie tussen netwerk apparatuur en modem.
Kan zijn dat een restart gewoon nodig is, logisch dat Delta dat niet voor honderdduizenden modems tegelijk wil doen, dan creëer je je eigen DDoS aanval op je infra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

ernstoud schreef op zondag 19 februari 2023 @ 12:39:
[...]

Kan zijn dat een restart gewoon nodig is, logisch dat Delta dat niet voor honderdduizenden modems tegelijk wil doen, dan creëer je je eigen DDoS aanval op je infra.
Dat zei de helpdesk ook als hun alles in een keer zouden doen dan legt gelijk internet plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Dat zullen ze normaal gesproken toch wel gefaseerd kunnen doen??
Ach nee stom van me, we hebben het over Caiway natuurlijk 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rfbroek schreef op zondag 19 februari 2023 @ 20:04:
Dat zullen ze normaal gesproken toch wel gefaseerd kunnen doen??
Ach nee stom van me, we hebben het over Caiway natuurlijk 8)7
Dat was ook de berichtgeving; dat ze er 1200 tegelijk doen. In batches dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 11:21
Het is weer raak en de portforwarding is weer stuk. Wel jammer, ik was er aan gewend dat het op donderdag en vrijdag niet vlekkeloos werkt maar nu heb ik het ook de zondag te pakken. Wel raar dat je er gewend aan kan raken. Hun hoofdtaak internet. Daar kunnen ze niets van IPV6 missen we ook nog steeds.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
Daniel. schreef op zondag 19 februari 2023 @ 22:14:
Het is weer raak en de portforwarding is weer stuk. Wel jammer, ik was er aan gewend dat het op donderdag en vrijdag niet vlekkeloos werkt maar nu heb ik het ook de zondag te pakken. Wel raar dat je er gewend aan kan raken. Hun hoofdtaak internet.
Heb je al in [Delta glasvezel] Eigen router installeren rondgekeken :? :)
Daar kunnen ze niets van IPV6 missen we ook nog steeds.
Komt eraan! Komt eraan! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
nero355 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 23:59:
[...]

Heb je al in [Delta glasvezel] Eigen router installeren rondgekeken :? :)

[...]

Komt eraan! Komt eraan! :*)
De Huawei is een optie. Dacht dat alleen de Nokia nog een optie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
ernstoud schreef op zondag 19 februari 2023 @ 20:18:
[...]
Dat was ook de berichtgeving; dat ze er 1200 tegelijk doen. In batches dus.
Wat ik ervan begreep is dat er wel updates in batches plaatsvinden maar dat de devices niet automatisch herstart worden. Ik weet niet hoe jij aan 1200 per batch komt?
ernstoud schreef op zondag 19 februari 2023 @ 12:39:
[...]
Hieruit maakte ik op dat je het alleen over herstarts had, vandaar mijn reactie of dat niet gefaseerd kan.
Enfin ik zal het verkeerd begrepen hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
Daniel. schreef op maandag 20 februari 2023 @ 00:08:
De Huawei is een optie. Dacht dat alleen de Nokia nog een optie was.
@ernstoud houdt blijkbaar netjes een lijstje bij : ernstoud in "[Delta glasvezel] Eigen router installeren" :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vizzy
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 31-07 19:11
Goedemorgen iedereen,

Ik heb een aantal vragen over mijn situatie en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb al meerdere jaren een glasvezelabonnement bij Caiway.

Midden december 2022 heb ik via de klantenservice(chat) informatie gevraagd over de donkere dagen deals ( actie die toen liep).

Deze deal bestond uit 2 Tv-ontvangers, 3 wifi punten (Deco M5) 500mbit internet en standaard tv pakket voor een maandprijs van €45,00.

Ik wilde per se een 4K tv- ontvanger (Kamai7X en heb daar nadrukkelijk om gevraagd, dit is ook toegezegd door de medewerker. Verder was de maandprijs van €45,00 natuurlijk essentieel, anders was ik bij mijn huidige abonnement gebleven. de desbetreffende medewerker zei dat hij het ging regelen en ik dacht dat het wel goed zou komen.

Toen begon alle ellende.

Ik kreeg een week later een tv kastje opgestuurd, maar het was de Aria 7x en dus niet de Kamai7x.
Ik ben toen weer gaan chatten met de klantenservice en heb verteld dat ik de Kamai7x 2 keer zou ontvangen. de medewerker bevestigde dit.

Op 11 januari kreeg ik algemene mailtje van Caiway dat de prijzen vanaf 1 maart zouden verhoogd, mijn nieuwe maandprijs zou €69,00 worden. in de zelfde week kreeg ik nog een tv-ontvanger weer de Aria 7x

Ik ben toen meteen weer gaan chatten met de klantenservice. Heb de problemen toen weer voorgeschoteld.
zou weer geregeld worden.

Eind januari kreeg ik de eerste factuur met een maandprijs van €85,00, toen was ik woedend en heb gezegd dat ik geen vertrouwen meer heb in de gang van zaken en dat ik terug wil naar mijn oude abonnement en dat ik mijn abonnement per 1 maart wil opzeggen. De medewerker zei dat ze het door ging zetten naar een andere afdeling en dat ik binnen 5 dagen zou horen dat het geregeld is.

Je raadt het al na 5 dagen geen reactie, weer contact opgenomen en dit keer zou het worden doorgezet naar de spoedafdeling. binnen 3 dagen zou ik antwoord krijgen. Natuurlijk niks gehoord totdat ik na 8 dagen contact opneem. Vervolgens krijg ik doodleuk te horen dat ik mijn abonnement niet kan opzeggen, omdat de bedenktijd van 14 dagen verlopen is.

Ik ben echt woedend, ben hier al ruim 6 weken mee bezig. Ik heb helaas de eerste chat niet bewaard, omdat ik niet wist dat dat kon. Alle andere chats heb ik wel bewaard. Hierin geven medewerkers ook aan dat ik gelijk heb. Caiway zegt nu ook dat ze de chat met de desbetreffende medewerker niet terug kunnen vinden

Wat kan ik nu het beste doen? wat zijn mijn rechter hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:17
Heb je de factuur bekeken? Mijn eerste factuur betaalde ik ook voor 2 maanden.
Misschien dat er nog iets op stond wat eraf moest maar komt best in de buurt van 2x €45.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vizzy
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 31-07 19:11
Locolau schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:50:
Heb je de factuur bekeken? Mijn eerste factuur betaalde ik ook voor 2 maanden.
Misschien dat er nog iets op stond wat eraf moest maar komt best in de buurt van 2x €45.
Hoi, nee helaas niet, want heb nu ook de factuur voor februari ontvangen en die is €69,00.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

@vizzy zover dat ik weet hebben de meeste mensen bij Caiway alleen toegang tot HD kanalen. 4k is niet op iptv.

Caiway klantenservice is gewoon bar en bar slecht. Als ik daar manager had geweest dan had er zeer veel veranderd en mensen die afspraken niet nakomen 2 waarschuwingen en bij derde incident nemen we afscheid. Caiway mag dan wel iets goedkoper zijn dan anderen maar als service slecht is heb je snel een slechte naam een goede naam opbouwen ben je maanden mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Ik vermoed dat ook Caiway kampt met een personeelstekort.
Dan kan je wel afscheid nemen van mensen, maar daar wordt de service niet beter van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
we_are_borg schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 18:51:
Caiway mag dan wel iets goedkoper zijn dan anderen...
Dat zijn ze eigenlijk ook niet echt eerlijk gezegd :?
rfbroek schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 21:13:
Dan kan je wel afscheid nemen van mensen, maar daar wordt de service niet beter van
Ligt eraan wat de situatie is daar :

- Slackers wegtrappen en die-hards overhouden die echt hun best doen.
En nieuwe collega's worden dan flink goed ingewerkt om op hetzelfde niveau te presteren!

- Als er geen die-hards zijn en iedereen maar een beetje zit te slacken dan moet je eigenlijk de hele bende gaan vervangen om de oude gewoontes en gedrag kwijt te raken! :/

Of natuurlijk iets totaal anders waar ik niet aan heb gedacht :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
nero355 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 22:21:
Of natuurlijk iets totaal anders waar ik niet aan heb gedacht :)
Op brood en water en zweep erover!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

rfbroek schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 21:13:
Kan wel zijn maar als de slechte zien dat ze veilig zijn doen ze nog minder. Over het algemeen is aannemen niet een probleem als men wilt leren. Voor een bedrijf moet men goed worden in ontslaan van mensen maar het is meestal de ego van een manager waarom dat niet gebeurd. Managers zijn geneigd om te denken dat ze dan gefaald hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ter info voor mensen in deze thread die informatie willen over gebruik van eigen apparatuur op XGS-PON en mogelijk niet eten dat daar een thread over is:

ernstoud in "[Delta glasvezel] Eigen router installeren"

(Ook gepost in de Delta thread, sorry voor de cross post.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
@ernstoud

Dat [Delta glasvezel] Eigen router installeren nog niet in je signature staat ?! ;)

code:
1
[url=https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2062084][Delta en Caiway XGS-PON Glasvezel] Eigen router installeren[/url]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Ga nu de derde week in zonder telefoon, het is nog steeds niet gemaakt voor mij.

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:37
we_are_borg schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 21:16:
Ga nu de derde week in zonder telefoon, het is nog steeds niet gemaakt voor mij.
Modem even 2 min vam het stroom en weer inschakelen

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Sjakie0101 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 21:20:
[...]

Modem even 2 min vam het stroom en weer inschakelen
Dat doe ik om de twee dagen, ik doe dit morgen ochtend weer en ik time het zelfs zodat het minimaal 2 minuten is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:15
Alienprobe974 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:07:
[...]

Dit klopt ook! Zover ik weet zijn er 2 reeksen gekocht ( De zweedse 87.99.xxx.xxx , en 149.143.xxx.xxx uit USA ) Die van zweden hopen ze voor dit weekend opgelost te hebben.

Hoe het met de IP reeks van USA staat heb ik geen idee van op dit moment.
Ik heb sinds kort ook een IP in de 87.99.x.x range en die wordt (nog steeds) door diverse sites herkend als Zweden.

Ik begrijp dat hier door mij en Caiway weinig aan gedaan kan worden? Of zijn er toch nog tips hoe dit te verhelpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
Schweino schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 11:55:
Ik heb sinds kort ook een IP in de 87.99.x.x range en die wordt (nog steeds) door diverse sites herkend als Zweden.

Ik begrijp dat hier door mij en Caiway weinig aan gedaan kan worden? Of zijn er toch nog tips hoe dit te verhelpen?
Zeuren via alle mogelijke kanalen bij Delta/Caiway })

Ik geloof dat @ernstoud nog wel de e-mail van hun NOC heeft en die moeten dat zeker weten kunnen aanpassen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn456
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:22
nero355 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 01:15:
[...]

Zeuren via alle mogelijke kanalen bij Delta/Caiway })

Ik geloof dat @ernstoud nog wel de e-mail van hun NOC heeft en die moeten dat zeker weten kunnen aanpassen! ;)
Dit is niet altijd iets wat het noc kan fixen. Vaak gebruiken diensten databases als maxmind geoip. Als deze versie niet actueel is kan het dus voorkomen dat je land dus niet klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
glenn456 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 09:47:
[...]

Dit is niet altijd iets wat het noc kan fixen. Vaak gebruiken diensten databases als maxmind geoip. Als deze versie niet actueel is kan het dus voorkomen dat je land dus niet klopt.
Kan het zijn dat deze databases na een half jaar nog niet up to date zijn? Als ik teruglees speelt dit issue namelijk al vanaf oktober 2022.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
glenn456 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 09:47:
Dat is gewoon één van de taken van een NOC afdeling en die moeten dergelijke diensten dwingen om alles up-to-date te houden! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
Schweino schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 11:55:
[...]

Ik kom geen steek verder bij Caiway. NOC reageert niet op mijn mail en de helpdesk lijkt niet capabel en komt met allerlei onzinnige adviezen (vragen op welke LAN poort mijn PC aangesloten is, vragen de modem 45 minuten uit te zetten en nu vragen ze me om de modem een hard reset te geven...).

Ze geven daarnaast aan dat zij niet kunnen bepalen welk IP adres ik krijg, wat me erg vreemd lijkt.

Iemand hier nog tips? Ik wordt een beetje moe van de Zweedse google advertenties en het regelmatig handmatig aan moeten geven op sites dat ik de NL site wil bezoeken en niet de Zweedse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
Schweino schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 22:37:
Iemand hier nog tips? Ik wordt een beetje moe van de Zweedse google advertenties en het regelmatig handmatig aan moeten geven op sites dat ik de NL site wil bezoeken en niet de Zweedse.
Het stomme is dat je browser dat juist aan zou moeten geven bij de website en niet je IP adres...

Maar...

GeoIP is helaas een trend geworden waar je maar niet omheen kan werken en krijg ik dus een heleboel dingen in het Nederlands weergegeven i.p.v. in het Engels }:| :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w1mm13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i5I35X4DfvbgnR5t3lPLXKZUeYE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z7pXw0seGFeND0B1MAUNIKHk.png?f=fotoalbum_large

Weer een rare latency dip, en niet alleen op deze destination ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
w1mm13 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 17:15:
[Afbeelding]

Weer een rare latency dip, en niet alleen op deze destination ...
Hier ook wat gerommel. Lage latency naar Oracle Cloud met normaal goede up/down, SpeedTest naar WorldStream wisselende upload. Latency schommelt tussen 4 en 10 ms.

Dit zegt Atlas naar de b.root.servers voor alle probes op DFN:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W70lQ6YbCAoMAFFOXmviBEx_omo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a6bQ3CxUxze0BAo7MtqZZNAW.jpg?f=fotoalbum_large

Normaal zit ik wat meer rechts in de grafiek.

Andere routering denk ik. Dat kan Atlas ook heel mooi weergeven met traceroute, zal daar eens in duiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twolde
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07:18
Hier ook mijn ervaring met Caiway. Zolang het werkt gaat het goed, maar bij problemen is het moeilijk om iets voor elkaar te krijgen.

Had 18 maart als verhuisdatum doorgeven. Kregen gisteren de modem binnen en een maatje van mij was er die snapt zulke dingen denk dus handig. Modem geïnstalleerd, werkt ook nog, blijkt ook nog dat ik internet heb in het nieuwe huis. Ook direct een melding dat mijn kachel in het oude huis niet meer op afstand werkt. Doordat ik dus de modem heb geïnstalleerd ben ik op het oude adres me internet kwijt. En de helpdesk zegt ook nog tjaa eigen schuld want jij installeert de modem.

Als je de verhuizing wilt doorgeven moet je een specifieke datum zeggen, maar als je dan een modem installeert springt ineens je abonnement over. Ze leveren de modem aan zonder begeleidende brief met de gevolgen van het vroeg installeren van een modem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
twolde schreef op zondag 12 maart 2023 @ 07:04:
Hier ook mijn ervaring met Caiway. Zolang het werkt gaat het goed, maar bij problemen is het moeilijk om iets voor elkaar te krijgen.

Had 18 maart als verhuisdatum doorgeven. Kregen gisteren de modem binnen en een maatje van mij was er die snapt zulke dingen denk dus handig. Modem geïnstalleerd, werkt ook nog, blijkt ook nog dat ik internet heb in het nieuwe huis. Ook direct een melding dat mijn kachel in het oude huis niet meer op afstand werkt. Doordat ik dus de modem heb geïnstalleerd ben ik op het oude adres me internet kwijt. En de helpdesk zegt ook nog tjaa eigen schuld want jij installeert de modem.

Als je de verhuizing wilt doorgeven moet je een specifieke datum zeggen, maar als je dan een modem installeert springt ineens je abonnement over. Ze leveren de modem aan zonder begeleidende brief met de gevolgen van het vroeg installeren van een modem.
Kortom:

Je krijgt alles op tijd binnen. En het werkt ook allemaal. Aanschaf van twee abonnementen is het niet, het betreft een verhuizing. Je sluit de boel te vroeg aan. Wat is dan eigenlijk de klacht die je hier meldt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twolde
ernstoud schreef op zondag 12 maart 2023 @ 12:33:
[...]

Kortom:

Je krijgt alles op tijd binnen. En het werkt ook allemaal. Aanschaf van twee abonnementen is het niet, het betreft een verhuizing. Je sluit de boel te vroeg aan. Wat is dan eigenlijk de klacht die je hier meldt?
De klacht is dat er niet duidelijk word gemaakt dat mocht je het aansluiten je verbinding op het oude adres word afgesloten.
Als ze dat melden bij het aanvragen van de verhuizing zou dit top zijn. Maar bij het aanmelden van verhuizing vragen ze exacte datum, in mijn geval 18 maart. Ik heb aangegeven dat ik nog niet exact wist wanneer ik hier definitief ging wonen. Dus het moeilijk vond om een exacte datum te geven, maar ze stonden erop een exacte datum te geven.
Als dan uiteindelijk blijkt dat je bij het installeren van een modem je je nieuwe adres activeert, dan vind ik dat je daar minimaal voor gewaarschuwd mag worden!
Ik ben ook benieuwd wat er gebeurt als ik 25 maart was verhuisd, en de modem nog niet geïnstalleerd had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
twolde schreef op zondag 12 maart 2023 @ 13:35:
[...]

De klacht is dat er niet duidelijk word gemaakt dat mocht je het aansluiten je verbinding op het oude adres word afgesloten.
Als ze dat melden bij het aanvragen van de verhuizing zou dit top zijn. Maar bij het aanmelden van verhuizing vragen ze exacte datum, in mijn geval 18 maart. Ik heb aangegeven dat ik nog niet exact wist wanneer ik hier definitief ging wonen. Dus het moeilijk vond om een exacte datum te geven, maar ze stonden erop een exacte datum te geven.
Als dan uiteindelijk blijkt dat je bij het installeren van een modem je je nieuwe adres activeert, dan vind ik dat je daar minimaal voor gewaarschuwd mag worden!
Ik ben ook benieuwd wat er gebeurt als ik 25 maart was verhuisd, en de modem nog niet geïnstalleerd had.
Weet je zeker dat je nergens een bericht gehad hebt om de apparatuur pas aan te sluiten als Caiway je dat laat weten? Dat kreeg ik nl. toen wel. En keurig een SMS met de melding dat ik de boel kon aansluiten.

De 'fout" is dus dat technisch de lijn enabled is (en de verlatende verbinding disabled) zes dagen voor de werkelijke verhuisdatum. Het is me wat. Er zijn zoveel mensen die klagen over niet werkende verbindingen na de verhuizing (vooral op het KPN forum). Nu is het dan te vroeg gebeurd.

In mijn opinie een beetje te dramatisch aangezet. Even zes dagen een hotspot opzetten op de oude locatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuttier
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 13-03-2023
Heeft er iemand al Port Forwarding aan de praat gekregen van de Nokia XS-2426G-A? Ik ben forums na discussies aan het volgen en van alles aan het proberen qua instellingen, maar krijg bijna de neiging om een ONT aan te schaffen (weet nog niet welke) en eigen router er op aan te sluiten.

Edit: Even de klantenservice benaderd. Geen Port Forward ondersteuning blijkbaar:

"Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tN8kU_KTgGaDhHVT4FEffDOL7L8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/b7qksrhgNxzKkq1nVPMShPi4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door Wuttier op 12-03-2023 15:35 . Reden: Toevoeging chat printscreen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twolde
ernstoud schreef op zondag 12 maart 2023 @ 13:47:
[...]

Weet je zeker dat je nergens een bericht gehad hebt om de apparatuur pas aan te sluiten als Caiway je dat laat weten? Dat kreeg ik nl. toen wel. En keurig een SMS met de melding dat ik de boel kon aansluiten.

De 'fout" is dus dat technisch de lijn enabled is (en de verlatende verbinding disabled) zes dagen voor de werkelijke verhuisdatum. Het is me wat. Er zijn zoveel mensen die klagen over niet werkende verbindingen na de verhuizing (vooral op het KPN forum). Nu is het dan te vroeg gebeurd.

In mijn opinie een beetje te dramatisch aangezet. Even zes dagen een hotspot opzetten op de oude locatie?
In mijn opinie niet, maar goed dat mensen verschillend zijn. In mijn werkgebied is leveren op de afgesproken datum vanzelfsprekend misschien dat we daarom een verschillende mening hebben hierover.
Maar de optie hotspot word niks. Aangezien ik niet zoveel mbs per maand heb met mijn mobiele abonnement. Maar goed dat er geen F1 is dit weekend.

Alsnog een fijn weekend voor hoe lang die nog duurt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
ernstoud schreef op zondag 12 maart 2023 @ 13:47:
Lucky you! :)

Ik kreeg allerlei duidelijke instructies toegezonden, maar Caiway hield zich daar totaal niet aan! :') _O- :+

Uiteindelijk maar gewoon de boel aangesloten omdat ik het wachten zat was en de verbinding bleek al te werken... LOL!
In mijn opinie een beetje te dramatisch aangezet.
Ik begrijp @twolde dus wel een beetje! :)
Wuttier schreef op zondag 12 maart 2023 @ 14:56:
Heeft er iemand al Port Forwarding aan de praat gekregen van de Nokia XS-2426G-A?
@Daniel. heeft daar leuke verhalen over! :+
Krijg bijna de neiging om een ONT aan te schaffen (weet nog niet welke) en eigen router er op aan te sluiten.
Gewoon doen! d:)b

Een heleboel info kan je vinden in [Delta glasvezel] Eigen router installeren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
@Daniel. heeft daar leuke verhalen over! :+
En het werkt weer 'tijdelijke' niet. _/-\o_ :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 19:02
Heeft er iemand al Port Forwarding aan de praat gekregen van de Nokia XS-2426G-A? Ik ben forums na discussies aan het volgen en van alles aan het proberen qua instellingen, maar krijg bijna de neiging om een ONT aan te schaffen (weet nog niet welke) en eigen router er op aan te sluiten.

Edit: Even de klantenservice benaderd. Geen Port Forward ondersteuning blijkbaar:

"[Afbeelding]
Port Forwarding geen ervaring me op dit modem. Ik heb mijn eigen router achter dit modem in de DMZ draaien en dat gaat prima. Een ONT staat hoog op mijn wensenlijstje maar om er nu een voor veel geld te kopen, ik heb nog steeds de stiekeme hoop dat ze er tzt zelf een gaan leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 15:19
Vraagje

Ik heb glasvezel via Caiway.

Ik heb nu een modem van Caiway (Nokia XS-2426G-A) met daarachter een main Deco X50 d en dan via een TP Link switch nog 3 extra Decos

Ik heb alleen internet van Caiway dus geen TV en bellen. Hoe kan ik nu het makkelijkste mijn Deco X50 als wifi router gebruiken ipv nu als access point?

Ik kan de Caiway modem laten omruilen voor een andere modem en deze dan in bridge modus zetten of is er ook nog een andere makkelijkere manier (klein kastje) waarmee ik de glasvezel kabel kan omzetten naar een RJ45 kabel en die in mijn Deco X50 kan steken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jesp_J schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:50:
Vraagje

Ik heb glasvezel via Caiway.

Ik heb nu een modem van Caiway (Nokia XS-2426G-A) met daarachter een main Deco X50 d en dan via een TP Link switch nog 3 extra Decos

Ik heb alleen internet van Caiway dus geen TV en bellen. Hoe kan ik nu het makkelijkste mijn Deco X50 als wifi router gebruiken ipv nu als access point?

Ik kan de Caiway modem laten omruilen voor een andere modem en deze dan in bridge modus zetten of is er ook nog een andere makkelijkere manier (klein kastje) waarmee ik de glasvezel kabel kan omzetten naar een RJ45 kabel en die in mijn Deco X50 kan steken.
In deze thread: [Delta glasvezel] Eigen router installeren vind je alle antwoorden, zoek maar naar Nokia, Huawei, Adtran e.d. Helaas zijn de opties voor een ONT (heel vrij vertaald mediaconverter) voor XGS-PON heel beperkt. Als je tevreden bent over wat je nu hebt, gewoon zo laten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

"[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wT5QhWCn2Cx7Y4T8YUD7BpMNPPY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x0TROPYE0iiE6TkwZaK6xifT.png?f=fotoalbum_large

Ik heb DMZ uit staan omdat NAT Local Loopback daarmee niet werkt. Mijn port forward gaat naar mijn USG en dat werkt stabiel en zonder problemen.

Zoals je ziet gebruik ik 100.64.128.0/24 als netwerk tussen de Nokia en USG; dit maakt dat de USG goed samenwerkt met de RFC1918 regels en de USG het 100.64.x.x netwerk als 'internet/wan' ziet.

[ Voor 7% gewijzigd door Coolhva op 06-04-2023 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apiekool
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 17:59
Meer mensen last van het volgende? Ik heb verbindingsproblemen naar allerlei diensten. Meta (Facebook, Whatsapp, Insta) maar ook naar andere websites. Soms werkt outlook.com bijvoorbeeld niet.

Ik heb een WAN IP in 149.143.X.X blok.

Caiway gaf aan dat dit een bekend probleem is en ze er druk mee bezig zijn, maar het duurt inmiddels al 6 dagen. Ik vraag me af hoe wijd verspreid dit probleem is....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Apiekool schreef op donderdag 6 april 2023 @ 23:15:
Meer mensen last van het volgende? Ik heb verbindingsproblemen naar allerlei diensten. Meta (Facebook, Whatsapp, Insta) maar ook naar andere websites. Soms werkt outlook.com bijvoorbeeld niet.

Caiway gaf aan dat dit een bekend probleem is en ze er druk mee bezig zijn, maar het duurt inmiddels al 6 dagen. Ik vraag me af hoe wijd verspreid dit probleem is....
Ja, ik las hetzelfde van iemand die m.n. de site ovh.com niet kon/kan bereiken:

WoutR in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
Coolhva schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:45:
Ik heb DMZ uit staan omdat NAT Local Loopback daarmee niet werkt.
Reverse NAT is sowieso een vieze hack en niet aan te raden! :N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel.

"[Afbeelding]
De klantenservice is waardeloos. Zet je poorten open en probeer het over een paar uur of morgen weer. Dan zal je zien dat het werkt. En dan een paar dagen later werkt het weer niet. Ik heb al vaak genoeg geklaagd. Lees het Caiway topic door. Ik ben er helemaal klaar mee.
Het werkt, maar je weet niet wanneer. Dus het is totaal niet betrouwbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Daniel. op 07-04-2023 00:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
Zonet Caiway gebeld
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
@Daniel.

IPv6 bestaat al langer dan dat hoor! :D

Maar waarom niet naar een losse ONT vragen i.p.v. je abonnement opzeggen ?!
Misschien kunnen ze dat makkelijker regelen in jouw geval dan als iemand anders ernaar zou vragen :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
nero355 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 14:46:
@Daniel.

IPv6 bestaat al langer dan dat hoor! :D

Maar waarom niet naar een losse ONT vragen i.p.v. je abonnement opzeggen ?!
Misschien kunnen ze dat makkelijker regelen in jouw geval dan als iemand anders ernaar zou vragen :?
Ik heb het gehad over de mediaconverter maar ze gingen er verder niet op in. Heb het gehad over die pilot maar daar gingen ze toen ook niet op in. Ik weet dat IPV6 al heel lang bestaat maar rond 2017 is het iets breder in gebruik geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
Daniel. schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 14:47:
Ik heb het gehad over de mediaconverter ONT maar ze gingen er verder niet op in.
Heb het gehad over die pilot maar daar gingen ze toen ook niet op in.
Pff... dat is toch geen service te noemen! :N :F

Echt triest gewoon! ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
nero355 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 14:49:
[...]

Pff... dat is toch geen service te noemen! :N :F

Echt triest gewoon! ;(
Ze gaven wel aan om mijn eigen router ertussen uit te halen. Dat gaat ook niet echt lukken omdat ik met aparte subnetten werk vanwege mijn smarthome en VM's. Ze wilde dat ik de router in accespoint mode ging zetten. Nou heb ik een USG pro en daar kan het dacht ik ook niet eens. Ze hebben niet gevraagd naar de apparatuur die er achter zat. Los daarvan weet ik ook niet hoeveel verbindingen het standaard Nokia modem aan kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
Daniel. schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:46:
Zonet Caiway gebeld

***members only***
Bericht gehad.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
Daniel. schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 14:53:
Ze gaven wel aan om mijn eigen router ertussen uit te halen.
Ja, want dat gaat ook echt jouw probleem oplossen! :') LOL! _O-
Ze wilde dat ik de router in accespoint mode ging zetten.
Nou heb ik een USG pro en daar kan het dacht ik ook niet eens.
Hahaha! Prachtig! Alsof iedereen zo'n suffe standaard "All-in-One" Router thuis heeft staan! :D
Ze hebben niet gevraagd naar de apparatuur die er achter zat.
Alsof ze daar verstand van hebben...

Dan moeten er allemaal die-hard Tweakers op die afdeling werken! :+
Los daarvan weet ik ook niet hoeveel verbindingen het standaard Nokia modem aan kan.
Dat ding moet gewoon eens betrouwbare en volledig instelbare firmware krijgen en dan is iedereen van al die ellende af qua Port Forwards en geen Bridge Mode en dergelijke! :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 16:51

-tom-562

Oliesjeik

Apiekool schreef op donderdag 6 april 2023 @ 23:15:

Hier hetzelfde, toevallig ook uit Oost Gelre? :P
Ik vind het gebrek aan communicatie echt storend. Ik heb vrijdag weer contact gehad met de klantenservice (voor de 3e keer), maar ze kunnen nog steeds geen oplossingstermijn geven. Als het volgende week nog niet opgelost is ga ik overstappen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apiekool
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 17:59
-tom-562 schreef op zondag 9 april 2023 @ 08:51:
[...]

Hier hetzelfde, toevallig ook uit Oost Gelre? :P
Ik vind het gebrek aan communicatie echt storend. Ik heb vrijdag weer contact gehad met de klantenservice (voor de 3e keer), maar ze kunnen nog steeds geen oplossingstermijn geven. Als het volgende week nog niet opgelost is ga ik overstappen
Heel klein stukje noordelijker, Berkelland. ;)

Voor mij ook, jammer dat we niet zoveel keus hebben hier. Solcon is het ook niet echt. @Caiway, hier mag echt wel wat betere communicatie en/of oplossing voor komen. Ik heb een VPN moeten nemen om normaal mijn werk te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Apiekool schreef op zondag 9 april 2023 @ 16:48:
[...]

Heel klein stukje noordelijker, Berkelland. ;)

Voor mij ook, jammer dat we niet zoveel keus hebben hier. Solcon is het ook niet echt. @Caiway, hier mag echt wel wat betere communicatie en/of oplossing voor komen. Ik heb een VPN moeten nemen om normaal mijn werk te kunnen doen.
Ik ga denk ik overstappen. Via internetten.nl kan je nu korting krijgen bij Ziggo. Een jaar lang 1gbps internet en TV voor 40 euro... Dan zie ik volgend jaar wel weer verder

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355
-tom-562 schreef op zondag 9 april 2023 @ 17:23:
Ik ga denk ik overstappen. Via internetten.nl kan je nu korting krijgen bij Ziggo.
Een jaar lang 1gbps met maar !! 50 !! Mbps aan UPLOAD !!! internet en TV voor 40 euro...
En dat is dus iets totaal anders dan gewoon een 1000/1000 Mbps verbinding! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

nero355 schreef op maandag 10 april 2023 @ 16:29:
[...]

En dat is dus iets totaal anders dan gewoon een 1000/1000 Mbps verbinding! ;)
Ja, op papier wel, in de praktijk ga ik geen verschil merken :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
-tom-562 schreef op maandag 10 april 2023 @ 17:05:
Ja, op papier wel, in de praktijk ga ik geen verschil merken :P
Wacht maar totdat je de AORTA Backbone over moet met 250 ms aan latency! :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn456
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:22
nero355 schreef op maandag 10 april 2023 @ 17:06:
[...]

Delta / Caiway, gebruikt ook Liberty Global als transit provider, dus je kan voor bepaalde routes ook gebruik maken van aorta 😉. Op docsis is de laatste hop je grootste toevoeging van latency. De backbone en transit diensten zijn verder prima van lgi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
glenn456 schreef op maandag 10 april 2023 @ 18:28:
Delta / Caiway, gebruikt ook Liberty Global als transit provider, dus je kan voor bepaalde routes ook gebruik maken van aorta ;)
Liever niet! ;)
Op docsis is de laatste hop je grootste toevoeging van latency. De backbone en transit diensten zijn verder prima van lgi.
Ik ken iemand die in het verleden dat gezeik op een gegeven moment zo zat was dat hij is overgestapt naar xDSL en meteen al zijn routing en latency problemen in één klap waren verdwenen! :*)

En dat alles om één bepaalde radiostream ergens ver weg in het buitenland te kunnen luisteren... :D _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

nero355 schreef op maandag 10 april 2023 @ 17:06:
[...]

Ik heb in het verleden nooit latency problemen gehad met Ziggo (dat was mijn vorige provider), dus dat zal wel meevallen :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
-tom-562 schreef op maandag 10 april 2023 @ 20:49:
Ik heb in het verleden nooit latency problemen gehad met Ziggo (dat was mijn vorige provider), dus dat zal wel meevallen :P
Hoe dan ook : Sterkte alvast! ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

nero355 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 00:16:
[...]

Hoe dan ook : Sterkte alvast! ;) :+
Veel slechter dan nu met Caiway kan het niet worden :p

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355
-tom-562 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 06:42:
Veel slechter dan nu met Caiway kan het niet worden :p
Het enige wat ik zie zijn twee (ex-)kabelaars die één pot nat zijn! :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel.
nero355 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 14:58:
[...]

Ja, want dat gaat ook echt jouw probleem oplossen! :') LOL! _O-

[...]

Hahaha! Prachtig! Alsof iedereen zo'n suffe standaard "All-in-One" Router thuis heeft staan! :D

[...]

Alsof ze daar verstand van hebben...

Dan moeten er allemaal die-hard Tweakers op die afdeling werken! :+

[...]

Dat ding moet gewoon eens betrouwbare en volledig instelbare firmware krijgen en dan is iedereen van al die ellende af qua Port Forwards en geen Bridge Mode en dergelijke! :Y)
Het is nog meer ellende, de afdeling had gezegd dat mijn contract op 7 mei beëindigd zou worden. Kreeg ik vandaag om precies 13:09 toen mijn verbinding er uit vloog een mail met 'Bevestiging opzegging' en dat mijn abonnement gestopt is op 31 maart. Heel bijzonder weer, blijkbaar moet het via een andere afdeling als je contract wordt stopgezet als je je contractduur nog niet hebt uitgezit. Caiway gebeld voor uitleg, wilde niet opnieuw aangesloten worden. Nu maar even via ZiggoSpots en zsm mijn Ziggo abonnement maar in laten gaan. Ik dacht mooi 7 mei Caiway er uit 6 mei Ziggo aansluiten soepele mooie overgang. Bij de overstap naar Caiway heb ik een maand overlap gehad want wist ik veel dat het abonnement in zou gaan op het moment dat je het modem aansluit. Gelukkig heb ik nu even een noodoplossing maar fijn is anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Zojuist Caiway telefonisch opgezegd. Ik had het idee dat ik niet de eerste was. Toen ik vertelde dat ik al 2 weken problemen heb (net zoals veel mensen in de regio) en ik nog geen termijn heb gehoord voor een oplossing was de reactie iets van 'oh ok, dan is het bij deze per 12 mei stopgezet '.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
-tom-562 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 12:34:
Zojuist Caiway telefonisch opgezegd. Ik had het idee dat ik niet de eerste was. Toen ik vertelde dat ik al 2 weken problemen heb (net zoals veel mensen in de regio) en ik nog geen termijn heb gehoord voor een oplossing was de reactie iets van 'oh ok, dan is het bij deze per 12 mei stopgezet '.
Heb je het contract uitgezeten. Zo niet mag je rekening houden dat je direct van het internet af gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Daniel. schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:05:
[...]

Heb je het contract uitgezeten. Zo niet mag je rekening houden dat je direct van het internet af gaat.
Ja, ik had nu een contract voor 'onbepaalde tijd'

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superbeagle
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 08:50

Superbeagle

Always smile

Daniel. schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 19:47:
[...]

Het is nog meer ellende, de afdeling had gezegd dat mijn contract op 7 mei beëindigd zou worden. Kreeg ik vandaag om precies 13:09 toen mijn verbinding er uit vloog een mail met 'Bevestiging opzegging' en dat mijn abonnement gestopt is op 31 maart. Heel bijzonder weer, blijkbaar moet het via een andere afdeling als je contract wordt stopgezet als je je contractduur nog niet hebt uitgezit. Caiway gebeld voor uitleg, wilde niet opnieuw aangesloten worden. Nu maar even via ZiggoSpots en zsm mijn Ziggo abonnement maar in laten gaan. Ik dacht mooi 7 mei Caiway er uit 6 mei Ziggo aansluiten soepele mooie overgang. Bij de overstap naar Caiway heb ik een maand overlap gehad want wist ik veel dat het abonnement in zou gaan op het moment dat je het modem aansluit. Gelukkig heb ik nu even een noodoplossing maar fijn is anders.
Ze mogen wel iets doen aan de klantvriendelijkheid. Meestal krijg je een bericht als “wij vinden het jammer dat u weggaat. Hopelijk zien we u snel terug”.

Nu voelt het als:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oo6393q61-RGf21C-laJQ37anmk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zSwkzpCjHXjoTH0A4bhzxJKs.jpg?f=user_large

[ Voor 0% gewijzigd door MisteRMeesteR op 13-04-2023 08:43 . Reden: Plaatje gefixed. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Laatst online: 22:53
Sinds een paar dagen is onze glas verbinding opgeleverd.
XGS-PON middels het DFN (Delta) netwerk.

Delta zelf ondersteund geen bridge modus of eigen apparatuur (behalve bij dure zakelijke abo's) en zover ik begreep kan ik bij Online.nl wel mijn eigen apparatuur gebruiken. Zij zouden een Nokia XS-010X-Q (ONT) leveren waarbij ik mijn eigen router kan aansluiten (pfSense).

Kan iemand dit bevestigen?
Tevens is het dan nog wel mogelijk om ook TV te gebruiken/kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:27
WRT54G schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:42:
Sinds een paar dagen is onze glas verbinding opgeleverd.
XGS-PON middels het DFN (Delta) netwerk.

Delta zelf ondersteund geen bridge modus of eigen apparatuur (behalve bij dure zakelijke abo's) en zover ik begreep kan ik bij Online.nl wel mijn eigen apparatuur gebruiken.
FritzBox zou moeten werken: AVM FRITZ!Box 5590 Fiber gebruiken icm Delta Glasvezel

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
WRT54G schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:42:
Delta zelf ondersteund geen bridge modus of eigen apparatuur (behalve bij dure zakelijke abo's) en zover ik begreep kan ik bij Online.nl wel mijn eigen apparatuur gebruiken
Ja Online en alle anderen welke beschikbaar zijn die geen Caiway of Delta is.
bjusterbaarlik schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 21:24:
Voor de mensen die graag een Nokia XS-010X-Q ONT willen zodat ze hun eigen apparatuur kunnen gebruiken. Het gemakkelijkst is om een abonnement af te sluiten bij één van de andere providers die beschikbaar zijn op het Delta netwerk. Dus geen Delta of Caiway nemen, maar bijvoorbeeld Online, HeldenvanNu, Solcon, Freedom, PlinQ, Kliksafe, Multifiber. Afhankelijk van wat beschikbaar is op jouw adres. Op XGS-PON krijg je dan altijd wel een Nokia XS-010X-Q ONT geplaatst. Die moet er namelijk tussen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel.
Ik ben inmiddels over. Over een jaar ga ik het weer proberen maar dan ga ik eerst wel even buurten om te kijken of bridge mode dan wel enigszins fatsoenlijk beschikbaar is. In ieder geval iedereen bedankt voor de hulp en het advies. :)

Update: Portforwarding en bridge werkt meteen bij Ziggo _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Daniel. op 13-04-2023 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fazertje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 18:07
Daniel. schreef op donderdag 13 april 2023 @ 11:53:
Ik ben inmiddels over. Over een jaar ga ik het weer proberen maar dan ga ik eerst wel even buurten om te kijken of bridge mode dan wel enigszins fatsoenlijk beschikbaar is. In ieder geval iedereen bedankt voor de hulp en het advies. :)

Update: Portforwarding en bridge werkt meteen bij Ziggo _/-\o_
Waarom zou je Portforwarding willen gebruiken als je bridge mode hebt en omgekeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
fazertje schreef op donderdag 13 april 2023 @ 19:22:
[...]

Waarom zou je Portforwarding willen gebruiken als je bridge mode hebt en omgekeerd.
Probeer maar eens op een xgs pon netwerk met het standaard caiway Nokia modem. Werkt dan wel paar uur later of paar dagen later niet meer en daarna opeens weer wel en zo door.

Pagina: 1 ... 31 ... 48 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.
- Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het internet aanbod van Caiway. Voor de (IP)TV dienst is er een los topic: [Caiway Glasvezel] IPTV techniek, aanbod en zenders
- De diensten van Caiway en Delta worden samengevoegd onder de Delta naam, het Delta topic vinden jullie: [Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie