In deze reactie onder de post van Marino staat elke dag de besmettingen per leeftijdscategorie. Kan er geen exacte getallen aflezen, maar ik denk dat je met die gok van 80% bij die tieners + twintigers aardig in de buurt komt.The Legend schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:51:
[...]
Heb jij ook percentages besmettingen naar leeftijdscategorie? Uit die grafiek lijk ik af te kunnen lezen dat dik 80% van alle besmettingen zitten in de categorie 10-29 jaar?
Dan begrijp je mij verkeerd. Alles open gooien was een verkeerde beslissing, omdat een aantal specifieke zaken zoals discotheken met volle bezetting echt te riskant was. Een aantal van de meest recente versoepelingen zijn prima, maar alles was een brug (of 2) te ver.t_captain schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:58:
[...]
Het gaat niet om "alles open gooien". Het gaat heel specifiek over disco's, feestcafe's en dergelijke zaken. Plekken waar het publiek probeert om in enkele weekends anderhalf jaar aan beperkingen in te halen ofzo.
Dingen als een flink gereduceerd aantal bezoekers bij discotheken en veel striktere controle en handhaving hier zat ik ook al aan te denken. Er kunnen meerdere oorzaken zijn geweest voor die verschillende clusters, zoals gesjoemel met testbewijzen, slechte controle door de eigenaren van de zaken of nog dat de tests niet 100% waterdicht zijn en dat het een momentopname is.Wat mij betreft zouden de volgende maatregelen nodig zijn:
1. maximaal aantal bezoekers: 100 (dat voorkomt de grootste excessen zoals 200 besmettingen in een disco met 600 bezoekers. dat aantal geleidelijk verhogen als er gunstige cijfers worden geschreven. kunnen we loslaten rond september denk ik)
2. betere toegangscontrole en handhaving. Zaken waar met TVT wordt gewerkt: 1 BOA naast elke portier. (tijdelijk, maar tenminste een aantal weken)
3. anderhalve meter ook bij testen voor toegang (ik denk dat dit ongeveer 6 weken nodig zal zijn)
4. toegang met vaccinatie pas na 2 weken (blijvend, tot het moment dat er geen TvT systeem meer bestaat)
5.komend weekend geen TvT events en alle staande horeca dicht (i.v.m. te snel gestegen cijfers en vertraging tussen besmetting en cijfers zijn we het overzicht nu even kwijt. Bovendien zit er 1 week levertijd op aanpassing 4)
Met die maatregelen heb ik een redelijk vertrouwen dat de R-waarde naar normale proporties terugzakt over ongeveer 1 week.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT