Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:43
The Legend schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:51:
[...]

Heb jij ook percentages besmettingen naar leeftijdscategorie? Uit die grafiek lijk ik af te kunnen lezen dat dik 80% van alle besmettingen zitten in de categorie 10-29 jaar?
In deze reactie onder de post van Marino staat elke dag de besmettingen per leeftijdscategorie. Kan er geen exacte getallen aflezen, maar ik denk dat je met die gok van 80% bij die tieners + twintigers aardig in de buurt komt.
t_captain schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:58:
[...]

Het gaat niet om "alles open gooien". Het gaat heel specifiek over disco's, feestcafe's en dergelijke zaken. Plekken waar het publiek probeert om in enkele weekends anderhalf jaar aan beperkingen in te halen ofzo.
Dan begrijp je mij verkeerd. Alles open gooien was een verkeerde beslissing, omdat een aantal specifieke zaken zoals discotheken met volle bezetting echt te riskant was. Een aantal van de meest recente versoepelingen zijn prima, maar alles was een brug (of 2) te ver.
Wat mij betreft zouden de volgende maatregelen nodig zijn:

1. maximaal aantal bezoekers: 100 (dat voorkomt de grootste excessen zoals 200 besmettingen in een disco met 600 bezoekers. dat aantal geleidelijk verhogen als er gunstige cijfers worden geschreven. kunnen we loslaten rond september denk ik)
2. betere toegangscontrole en handhaving. Zaken waar met TVT wordt gewerkt: 1 BOA naast elke portier. (tijdelijk, maar tenminste een aantal weken)
3. anderhalve meter ook bij testen voor toegang (ik denk dat dit ongeveer 6 weken nodig zal zijn)
4. toegang met vaccinatie pas na 2 weken (blijvend, tot het moment dat er geen TvT systeem meer bestaat)
5.komend weekend geen TvT events en alle staande horeca dicht (i.v.m. te snel gestegen cijfers en vertraging tussen besmetting en cijfers zijn we het overzicht nu even kwijt. Bovendien zit er 1 week levertijd op aanpassing 4)

Met die maatregelen heb ik een redelijk vertrouwen dat de R-waarde naar normale proporties terugzakt over ongeveer 1 week.
Dingen als een flink gereduceerd aantal bezoekers bij discotheken en veel striktere controle en handhaving hier zat ik ook al aan te denken. Er kunnen meerdere oorzaken zijn geweest voor die verschillende clusters, zoals gesjoemel met testbewijzen, slechte controle door de eigenaren van de zaken of nog dat de tests niet 100% waterdicht zijn en dat het een momentopname is.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:53
Mrjraider schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:04:
[...]

Ik vraag mij dan af; allemaal getest bij de GGD of speciaal voor het uitgaan.
Gros van de 18-24 jarigen zullen nagenoeg geen (tot zeer minimale) klachten en dus geen "noodzaak" zien in testen? Of zie ik dat fout.

Want dan heb je in principe de slapers te pakken, mensen die besmet zijn, geen klachten hebben en het niet weten maar wel verspreiden.
Vooral testen NA( :+) toegang als ik de berichtgeving hoor over besmettingshaarden.

Ik geloof dat het TvT in totaal rond de 600 positieve testen opgeleverd heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:55
Mrjraider schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:04:
[...]

Ik vraag mij dan af; allemaal getest bij de GGD of speciaal voor het uitgaan.
Gros van de 18-24 jarigen zullen nagenoeg geen (tot zeer minimale) klachten en dus geen "noodzaak" zien in testen? Of zie ik dat fout.

Want dan heb je in principe de slapers te pakken, mensen die besmet zijn, geen klachten hebben en het niet weten maar wel verspreiden.
Ik denk heel veel uit bron- en contactonderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
rik86 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:08:
[...]

Ik denk heel veel uit bron- en contactonderzoek.
Dus de mensen die zijn gaan stappen aangezien gegevens bewaard worden voor dit onderzoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
t_captain schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:05:
[...]

Ik denk dat we nu in een andere mode moeten: emergence damage control.
Er zal iets moeten gebeuren om te voorkomen dat mensen straks door het buitenland worden uitgekotst.
De schuld toewijzen komt later wel.
Dat denk ik niet, er zijn teveel partijen en omstandigheden waardoor niemand er iets aan heeft om de schuld te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:54:
Let op, het is weer zo ver: we zijn in een periode van ontkenning en verbijstering bij onze ministers De Jonge en Grapperhaus aangekomen: "we dachten wel dat het ging stijgen maar niet zo snel" (De Jonge), "horeca moeten goed controleren anders gaan we ze boetes geven" (Grapperhaus).
Grapperhaus is wel komisch, de applicatie is lek en je mag daar geen misbruik van maken. Konden we met die logica maar kwaadaardige hackers ook weren. :+ Scheelt de nodige patches installeren. ;) Gewoon zorgen dat die QR code niet zo makkelijk te delen is c.q. door meerdere personen tegelijk gebruikt kan worden. Als ze dat doen blijven alleen de faals over van Testen voor Toegang zoals die jongen uit Amsterdam welke een negatieve uitslag kreeg terwijl hij positief was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:47
Dracula schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:06:
[...]

Moderna is toch ook +2 weken, Pfizer is enige met +1 dacht ik
ja dus:

Vaccinatie met het vaccin van Moderna bestaat uit 2 prikken. De 2e prik krijgt u 6 weken na de 1e prik. Vanaf 14 dagen na de 2e prik bent u beschermd tegen het coronavirus.

https://www.rijksoverheid...ten-coronavaccins/moderna

Let op: u heeft 2 Pfizer-vaccins nodig om goed beschermd te zijn tegen het coronavirus. Vanaf 7 dagen na de tweede vaccinatie bent u beschermd tegen het coronavirus.

https://www.rijksoverheid...biontech-pfizer-comirnaty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:55
Mrjraider schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:10:
[...]

Dus de mensen die zijn gaan stappen aangezien gegevens bewaard worden voor dit onderzoek.
Zou dat bewaard worden? Er zijn wel veel oproepen langsgekomen om je te laten testen als je op een bekende besmettingslocatie geweest bent.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

CMD-Snake schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:11:
[...]

Grapperhaus is wel komisch, de applicatie is lek en je mag daar geen misbruik van maken.
Dat zegt hij niet. Hij zegt dat de app niet de reden is van de uitbraak. Daar heeft hij gewoon gelijk in. Het is het ongelooflijk domme gedrag van een groep mensen, die blijkbaar na een jaar nog steeds de ernst niet inzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Wat gaan deze cijfers doen voor de kleur die NL in Europa heeft? Oftwel, hoeveel vakanties staan er op de tocht omdat Nederlanders mogelijk niet meer welkom zijn in andere landen?

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Whatsausername schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:12:
Mijn afspraak voor een eerste prik is gepland en komt steeds dichterbij. Ik begin hem toch wel een beetje te knijpen. Hebben meer mensen hier last van gehad? Vooral omdat je nu wat verhalen leest over onstoken hartzakjes in mijn leeftijdscategorie. Of zijn dit spookverhalen?
Zie ook hier: Ervaringen met betrekking tot de coronavaccinaties

Een beetje spanning komt bij meer tweakers voor, we zijn net mensen :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:47
Ankona schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:13:
Wat gaan deze cijfers doen voor de kleur die NL in Europa heeft? Oftwel, hoeveel vakanties staan er op de tocht omdat Nederlanders mogelijk niet meer welkom zijn in andere landen?
Tsja gemiddelde percentages lopen op en volgens mij zijn die grotendeels de grondslag voor de kleur codes dus ja zou lastig kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 23:00
franssie schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:29:
[...]
Dat zeker. Maar als zelfs als TVT goed wordt toegepast er toch relatief hoge besmettingen voorkomen dam gaat er ook iets niet goed met het testen. Misschien dat bij Delta besmettelijkheid voorop loopt ren opzichte van de gevoeligheid van de testen?
Tsja het is sowieso nog niet verstandig om een hele halve kroeg te gaan lopen knuffelen, want ik ben in de afgelopen 2 dagen ergens negatief getest. Ja het mag allemaal binnen de regels, nee het is nog steeds niet verstandig als je mee wilt helpen om te zorgen dat dit zo snel mogelijk (ons deel van) de wereld uit is.

En de Indiër lijkt besmettelijker, dat te samen met (in mijn ogen) uitermate dom (maar niet verboden) gedrag, zorgt er voor dat je kennelijk op één avondje prima 150 tot 200 mensen kun besmetten.

En de Indiër kun je niet zoveel doen, je gedrag nog een tijdje matigen cq niet overdreven gaan doen wat je eigenlijk nog nooit gedaan hebt, is wel iets wat met weinig moeite haalbaar is. Maar een beetje nadenken, het lijkt toch niet de mens haar grootste kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Dracula schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:15:
[...]

Tsja gemiddelde percentages lopen op en volgens mij zijn die grotendeels de grondslag voor de kleur codes dus ja zou lastig kunnen zijn.
De meeste landen hanteren op dit moment al een volledige vaccinatie eis en/of PCR test voor aankomst. In principe zou het aantal besmettingen geen direct verband meer moeten hebben, behalve als het echt de spuigaten uitloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07-2021
Ankona schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:13:
Het probleem is niet het aantal besmettingen, maar het percentage.

We moeten onder het 14 daags gemiddelde blijven van 2500 positief per dag, om oranje te blijven.
We moeten onder het 14 daags gemiddelde komen van 910 positief per dag, om groen te worden.

Je moet onder de 4% positief blijven, om groen te kunnen worden, anders sowieso oranje.

Zo lang we TVT testen wel meerekenen in het positief gedeelte, maar niet in de totalen, wordt je dus nooit groen.

Al gaat dat met huidig aantal besmettingen ook niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
gekkie schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:18:
[...]

Tsja het is sowieso nog niet verstandig om een hele halve kroeg te gaan lopen knuffelen, want ik ben in de afgelopen 2 dagen ergens negatief getest. Ja het mag allemaal binnen de regels, nee het is nog steeds niet verstandig als je mee wilt helpen om te zorgen dat dit zo snel mogelijk (ons deel van) de wereld uit is.

En de Indiër lijkt besmettelijker, dat te samen met (in mijn ogen) uitermate dom (maar niet verboden) gedrag, zorgt er voor dat je kennelijk op één avondje prima 150 tot 200 mensen kun besmetten.

En de Indiër kun je niet zoveel doen, je gedrag nog een tijdje matigen cq niet overdreven gaan doen wat je eigenlijk nog nooit gedaan hebt, is wel iets wat met weinig moeite haalbaar is. Maar een beetje nadenken, het lijkt toch niet de mens haar grootste kwaliteit.
De mensen die voor het uitgaan keurig een negatief testbewijs ophalen en die keurig laten scannen bij de ingang van een club, kan je 0,0 kwalijk nemen. Dat dit gedrag er uit voortvloeit komt puur door de randvoorwaarden die de overheid gecreëerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
PWM schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:20:
[...]

De meeste landen hanteren op dit moment al een volledige vaccinatie eis en/of PCR test voor aankomst. In principe zou het aantal besmettingen geen direct verband meer moeten hebben, behalve als het echt de spuigaten uitloopt.
Er zijn landen die differentiëren op land van origine in quarantainemaatregelen, bijvoorbeeld hetgeen Italië nu doet met Engeland. Mocht niet hopen dat Italië strenger gaat worden, heb eind juli een paar dagen geboekt. Eerste keer vrij sinds eind december :/

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Soccer98 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:20:
Dat dit gedrag er uit voortvloeit komt puur door de randvoorwaarden die de overheid gecreëerd heeft.
Welk gedrag? Dat een beveiliger/controleur/eigenaar niet de moeite neemt om goede checks te doen omdat het ze niet interesseert? Dat kan je de overheid niet kwalijk nemen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Jedi_Pimp schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:21:
[...]

Er zijn landen die differentiëren op land van origine in quarantainemaatregelen, bijvoorbeeld hetgeen Italië nu doet met Engeland. Mocht niet hopen dat Italië strenger gaat worden, heb eind juli een paar dagen geboekt. Eerste keer vrij sinds eind december :/
Ik ga daar 31 juli heen :p

En a.s. zondag, met test voor de kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
PWM schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:22:
[...]

Ik ga daar 31 juli heen :p

En a.s. zondag, met test voor de kinderen.
31 juli erheen, as zondag al testen?
MAg max 48 uur oud zijn he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10:17
Gunner schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:22:
[...]

Welk gedrag? Dat een beveiliger/controleur/eigenaar niet de moeite neemt om goede checks te doen omdat het ze niet interesseert? Dat kan je de overheid niet kwalijk nemen.
Nope, dat je zo gauw je een Janssen spuit krijgt al gelijk een bewijs hebt. Dat maakt het tvt systeem überhaupt al mank.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Gunner schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:22:
[...]

Ik doel op het gedrag waar gekkie het over heeft. Die heeft het over feestvierende jongeren in clubs die volgens hem ‘dom gedrag’ vertonen en niet over controleurs en dergelijke.

[ Voor 4% gewijzigd door Soccer98 op 06-07-2021 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

renedr schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:23:
[...]

31 juli erheen, as zondag al testen?
MAg max 48 uur oud zijn he ;)
Nee, ik vlieg zondag voor een weekje naar Venetië. De kinderen van 7 en 9 gaan mee en moeten dus van de Italiaanse overheid een test doen. Nu begrijp ik dat ook daar 0 controle op is, maar goed, laten wij ons maar netjes gedragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Soccer98 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:24:
[...]

Ik doel op het gedrag waar gekkie het over heeft. Die heeft het over feestvierende jongeren in clubs die volgens hem ‘dom gedrag’ vertonen en niet over controleurs en dergelijke.
Het is een combinatie van al die dingen waar het fout gaat. Maar de eerste was om deze massale locaties weer open te doen zonder dat de vaccinatiegraad hoog genoeg is.

En als we ons hier druk om maken.. dan staat ons nog wat te wachten als (ook deze jongeren) weer terugkomen van vakantie. Ook hier is er een enorme focus op het 'weer op vakantie' kunnen gaan en welk vinkje daarvoor nodig is. Denk daaraan als je (in het algemeen gesproken) commentaar hebt op de jongere generaties.

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 06-07-2021 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Whatsausername schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:27:
[...]

Ben ik met je eens hoor, maar die discussie ga ik niet eens met ze aan. Uiteindelijk moeten ze zelf beslissen en leven met de mogelijke gevolgen. Vandaar 'prima' en trek ik er mijn handen vanaf.
Je kan je vraag overigens beter hier stellen. Daar zit meer kennis en ervaring en hier posten heeft als mogelijke consequentie een hernieuwde derailed discussie over vaccinatiespecifieke topics.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:15
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:21:
[...]

Ik heb precies hetzelfde: eind juli Oostenrijk en Italië. Ik kijk er enorm naar uit, om na bijna een jaar weer op vakantie te kunnen. Ik ben er echt he-le-maal klaar mee. Je doet er weinig aan, maar mijn irritatie (vooral richting het kabinet) zal flink stijgen als dit straks niet doorgaat.

Echter stijgt het overal volgens mij (al gaat Nederland wel veel harder?). De inkomsten van toerisme zullen ook zwaar wegen in een beslissing.

[ Voor 11% gewijzigd door Fuujii op 06-07-2021 16:31 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:00
Datum / R-waarde RIVM / R-waarde t_captain (trendmatige component)

15-6 0.77 0.83
16-6 0.79 0.83
17-6 0.82 0.85
18-6 0.86 0.86
19-6 0.91 0.88
20-6 0.94 0.90
21-6 0.97 0.94

RIVM en mijn model lopen (gezien de wat instabiele fase) best aardig gelijk op, met een trend van +0.03 a +0.05 per dag.

Maar de laatste dagen, voorbij de dagen die RIVM nu publiceert, lijkt dit te accellereren.

22-6 n.n.b. 0.99
23-6 n.n.b. 1.05
24-6 n.n.b. 1.11
25-6 n.n.b. 1.20

Tijd voor de noodrem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
PWM schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:24:
[...]

Nee, ik vlieg zondag voor een weekje naar Venetië. De kinderen van 7 en 9 gaan mee en moeten dus van de Italiaanse overheid een test doen. Nu begrijp ik dat ook daar 0 controle op is, maar goed, laten wij ons maar netjes gedragen.
Waar doe jij die test?
Ik probeer nu al allemaal locaties te vinden voor 18 juli een test, maar nergens is plek.

"Deze testlocatie heeft geen tijden beschikbaar op deze dag. Probeer een andere dag of kies een andere locatie."

Werkelijk alle omliggende steden. Den haag, rotterdam, zoetermeer, leiden, gouda

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
Soccer98 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:20:
[...]
De mensen die voor het uitgaan keurig een negatief testbewijs ophalen en die keurig laten scannen bij de ingang van een club, kan je 0,0 kwalijk nemen. Dat dit gedrag er uit voortvloeit komt puur door de randvoorwaarden die de overheid gecreëerd heeft.
Mjah dat ben ik dan niet met je eens, nergens stelt de overheid dat je binnen die randvoorwaarden alles maximaal moet gaan opruimen en dingen moet gaan doen die niet zo slim zijn, maar goed misschien was ik ooit een saaie l*l in de disco en kroeg).

Maar kennelijk zijn we zo oerstom dat de overheid moet gaan specificeren hoeveel mensen verstandig is om te gaan knuffelen en in welke staat en op welke wijze en weet ik het wat al niet meer. :F

[ Voor 13% gewijzigd door gekkie op 06-07-2021 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:30

Dennahz

Life feels like hell should.

t_captain schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:30:
Datum / R-waarde RIVM / R-waarde t_captain (trendmatige component)

15-6 0.77 0.83
16-6 0.79 0.83
17-6 0.82 0.85
18-6 0.86 0.86
19-6 0.91 0.88
20-6 0.94 0.90
21-6 0.97 0.94

RIVM en mijn model lopen (gezien de wat instabiele fase) best aardig gelijk op, met een trend van +0.03 a +0.05 per dag.

Maar de laatste dagen, voorbij de dagen die RIVM nu publiceert, lijkt dit te accellereren.

22-6 n.n.b. 0.99
23-6 n.n.b. 1.05
24-6 n.n.b. 1.11
25-6 n.n.b. 1.20

Tijd voor de noodrem.
Zucht - zo voorspelbaar ook weer. Dit komt dus puur en alleen door al die achterlijke feestjes.
Benieuwd hoe en of ze dit nog gaan rechttrekken. Mensen hebben nu _echt_ wel zoiets van: corona is voorbij. Het draagvlak voor nieuwe maatregelen is 0.

Dit gaat sowieso escaleren. En dat is 100% de schuld van het demissionair kabinet.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

renedr schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:30:
[...]

Waar doe jij die test?
Ik probeer nu al allemaal locaties te vinden voor 18 juli een test, maar nergens is plek.
Bussum, via deze link: https://afspraak.testenvoorjereis.nl/evenement/type

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
Ook Bussum niets op 18 juli, raar hoor...
Zijn alle testlocaties op zondag dicht!?

Op 17 juli wel opties.

[ Voor 12% gewijzigd door renedr op 06-07-2021 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

edit wronque

[ Voor 94% gewijzigd door franssie op 06-07-2021 16:35 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

renedr schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:34:
[...]

Op 17 juli wel opties.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fdgNNz7W7QDTqaX3oxRP3Ufiu-M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UzLnXwdqCiM2svIpmLKM6J23.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Fuujii schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:30:
[...]

Ik heb precies hetzelfde: eind juli Oostenrijk en Italië. Ik kijk er enorm naar uit, om na bijna een jaar weer op vakantie te kunnen. Ik ben er echt he-le-maal klaar mee. Je doet er weinig aan, maar mijn irritatie (vooral richting het kabinet) zal flink stijgen als dit straks niet doorgaat.

Echter stijgt het overal volgens mij (al gaat Nederland wel veel harder?). De inkomsten van toerisme zullen ook zwaar wegen in een beslissing.
offtopic:
Houd er rekening mee dat Oostenrijk een vrij bizar beleid er op na houdt (als je het mij vraagt) wat betreft de houdbaarheid van tests, in het geval je niet of buiten de tijdsmarge gevaccineerd bent. 48 uur houdbaar en sommige hotels zijn hier ontzettend strict in. Aan de grens zijn ze niet of nauwelijks aan het controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
Whatsausername schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:27:
[...]

Ben ik met je eens hoor, maar die discussie ga ik niet eens met ze aan. Uiteindelijk moeten ze zelf beslissen en leven met de mogelijke gevolgen. Vandaar 'prima' en trek ik er mijn handen vanaf.
Het is sowieso heel moeilijk.

Fictieve getallen!!
Er sterven de laatste maanden 10.000 mensen meer dan we zouden verwachten.

Je hebt 5000 extra kankerpatiënten niet gevonden.

Je hebt 10.000 mensen die er langdurig last van hebben.

Dit is nog vrij simpel omdat we dat nu redelijk in het vizier hebben.

Maar hoeveel mensen lopen met psychische klachten. Dat kan zijn door het beleid maar ook omdat ze oprecht moeten oppassen voor luchtwegvirussen en daar al een jaar stress van hebben.

Hoeveel van die 5000 gemiste kankerpatiënten worden nu te laat geholpen en sterven onnodig.

Hoeveel mensen hebben dezelfde langdurige klachten "normaal" na een ander virus (bv griep/longonsteking) wat is de verhouding?

Ik weet niet of deze cijfers er waren/zijn vanuit vroeger. Misschien mag het ook wel niet omdat dit vooral bij huisartsen ligt waar COVID landelijk speelt en je dus veel meer data hebt.

Bv extra gewicht wat er is hoe ongezond is die 5.6 kg die 25% is aangekomen(https://www.telegraaf.nl/...crisis-gemiddeld-5-6-kilo)

Dat is ook langdurig ongezond.

Ik denk (en daar denken veel anders over en dag mag) dat de negatieve effecten groter uit gaan pakken dan wat je nu vooral leest.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
renedr schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:34:
[...]

Op 17 juli wel opties.
Kies je bij de eerste dag wel je aankomst / vertrek moment? Dat las ik de eerste keer verkeerd en kreeg daardoor ook niet op die dag de keuze opties, maar alleen voor ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
renedr schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:20:
[...]

Het probleem is niet het aantal besmettingen, maar het percentage.

We moeten onder het 14 daags gemiddelde blijven van 2500 positief per dag, om oranje te blijven.
We moeten onder het 14 daags gemiddelde komen van 910 positief per dag, om groen te worden.

Je moet onder de 4% positief blijven, om groen te kunnen worden, anders sowieso oranje.

Zo lang we TVT testen wel meerekenen in het positief gedeelte, maar niet in de totalen, wordt je dus nooit groen.

Al gaat dat met huidig aantal besmettingen ook niet lukken.
Inderdaad.

https://www.ecdc.europa.e...restriction-free-movement

Uitgaande dat de positieve tests de komende tijd niet onder de 4% zullen komen, is 930 positieve tests per dag de limiet. Anders gaan wij op rood en hebben enkele tientallen grote incidenten met massale verspreiding van corona in TvT evenementen in enkele weken de buitenlandse vakanties onmogelijk gemaakt.

We zitten nu middenin die periode en alleen een zeer snel en zeer krachtig optreden kan het nog redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 14:36
St@m schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:02:
[...]

Prima, weer verder zodra iedereen die het wilt de 2e prik gehad kan hebben.
En wat doen we dan met de mensen die niet geprikt willen of kunnen worden? Die sluiten we gewoon buiten de maatschappij?
Ja voor de eerste groep, nee voor de tweede. Althans, als de eerste genoemde groep niet te groot wordt. Net als bij anders ziekten, je zou het niet verwachten...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
Dennahz schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:32:
[...]

Zucht - zo voorspelbaar ook weer. Dit komt dus puur en alleen door al die achterlijke feestjes.
Benieuwd hoe en of ze dit nog gaan rechttrekken. Mensen hebben nu _echt_ wel zoiets van: corona is voorbij. Het draagvlak voor nieuwe maatregelen is 0.

Dit gaat sowieso escaleren. En dat is 100% de schuld van het demissionair kabinet.
Ik ben ook echt benieuwd hoe er gereageerd wordt op nieuwe maatregelen, als kroegen/discotheken weer dicht moeten en festivals voor augustus ineens weer worden afgelast.

Niet alleen de reactie van het publiek, maar ook de reactie van de ondernemers en festivalorganisatoren. Want dat garantiefonds gaat echt niet alle afgelasten festivals dekken.

Verdere maatregelen (verplicht afstand houden, misschien zelfs lockdown/avondklok) betekent dat je hardhandig moet gaan handhaven en het misschien zelfs op geweld uitdraait. De avondklokrellen hebben laten zien dat dat net kantje boord goed is gegaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Stoney3K op 06-07-2021 16:43 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Toevallig als tijdstip 19 juli 07:00 opgegeven?
Je krijgt alleen beschikbare slots die tenminste 24 uur en 15 min daarvoor zijn. En aangezien ze pas om 7 uur open gaan.

Als je 10 uur kiest, dan krijg je van 0700 - 0945 opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
t_captain schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:42:
[...]

Inderdaad.

Uitgaande dat de positieve tests de komende tijd niet onder de 4% zullen komen, is 930 positieve tests per dag de limiet. Anders gaan wij op rood en hebben enkele tientallen grote incidenten met massale verspreiding van corona in TvT evenementen in enkele weken de buitenlandse vakanties onmogelijk gemaakt.

We zitten nu middenin die periode en alleen een zeer snel en zeer krachtig optreden kan het nog redden.
NEe vanaf 2500 op rood, vanaf 910 tot 2500 blijven we oranje (net als nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:45
blissard schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:09:
[...]
Klopt, maar dat we een besluit nemen is belangrijk. Dat is nu genomen en direct wordt er aan gemorreld. ik vind over een paar weken later niet nodig, maar ook niet verschrikkelijk. ik heb wel een hekel aan gezwalk.
Ik heb ook een hekel aan gezwalk, maar rigide vasthouden aan een route en geen voortschrijdend inzicht vind ik ook niet slim.

Als we nu zien dat delta zo explodeert is de situatie anders en is het niet gek om te heroverwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
Vincentio schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:47:
[...]

Toevallig als tijdstip 19 juli 07:00 opgegeven?
Je krijgt alleen beschikbare slots die tenminste 24 uur en 15 min daarvoor zijn. En aangezien ze pas om 7 uur open gaan.

Als je 10 uur kiest, dan krijg je van 0700 - 0945 opties.
Ja we verwachten 19 juli in de ochtend Italie binnen te rijden.
MAar even gebeld, daarnaast zijn de locaties hier niet op zondag open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
renedr schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:47:
[...]

NEe vanaf 2500 op rood, vanaf 910 tot 2500 blijven we oranje (net als nu)
>4% + >75 per 14 dagen per 100k inwoners -> rood. Niet het donkerste rood, maar wel rood.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:44
Dennahz schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:32:
[...]Mensen hebben nu _echt_ wel zoiets van: corona is voorbij. Het draagvlak voor nieuwe maatregelen is 0.
En dat is 100% de schuld van het demissionair kabinet.
Waar haal je vandaan dat het draagvlak 0 is?
Volgens mij is het draagvlak voor nieuwe maatregelen namelijk toch wel iets groter.
En om nou het kabinet hiervoor de schuld te geven?
Zijn alle kamerleden soms positief getest en al hoestend en proestend, zich ondertussen niks aantrekkend van de 1,5 meter regel, door het land getrokken?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 13:17
Stoney3K schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:42:
[...]

Ik ben ook echt benieuwd hoe er gereageerd wordt op nieuwe maatregelen, als kroegen/discotheken weer dicht moeten en festivals voor augustus ineens weer worden afgelast.

Niet alleen de reactie van het publiek, maar ook de reactie van de ondernemers en festivalorganisatoren. Want dat garantiefonds gaat echt niet alle afgelasten festivals dekken.

Verdere maatregelen (verplicht afstand houden, misschien zelfs lockdown/avondklok) betekent dat je hardhandig moet gaan handhaven en het misschien zelfs op geweld uitdraait. De avondklokrellen hebben laten zien dat dat net kantje boord goed is gegaan.
De avondklok hebben ze zelf al afgeschoten als nutteloos. (RIVM toch?) dus die zullen we wel niet meer terug zien hoe slecht het ook kan worden.... Dat de kans groot is dat we een evenement loos augustus/september tegemoet gaan zal wel wat chagrijn opleveren, maar rellen verwacht ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-09 15:21
t_captain schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:49:
[...]

>4% + >75 per 14 dagen per 100k inwoners -> rood. Niet het donkerste rood, maar wel rood.
Tijd om de vakantie eind juli maar weer te annuleren :/ . Dat hebben we weer prima geregeld met z'n allen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Stoney3K schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:42:
[...]

Ik vind zelf dat kroegen/discotheken veel te vroeg zijn opengegaan. Restaurants en terrassen prima, maar binnen met grote hoeveelheden alcohol en blijkbaar fraude met tests? Nope.

Moesten ze echt besluiten om alles (dus ook restaurants) weer dicht te gooien dan mag van mij de boel echt flink escaleren. Genoeg is genoeg.

En nog steeds lijkt het wel mee te vallen qua mensen die echt ziek worden van die Delta-variant, dus wat is het probleem nou eigenlijk? :)

Twitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theebag
Dennahz schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:50:
[...]

Ik vind zelf dat kroegen/discotheken veel te vroeg zijn opengegaan. Restaurants en terrassen prima, maar binnen met grote hoeveelheden alcohol en blijkbaar fraude met tests? Nope.

Moesten ze echt besluiten om alles (dus ook restaurants) weer dicht te gooien dan mag van mij de boel echt flink escaleren. Genoeg is genoeg.

En nog steeds lijkt het wel mee te vallen qua mensen die echt ziek worden van die Delta-variant, dus wat is het probleem nou eigenlijk? :)
Dat mensen graag naar het buitenland willen en dat nu weer onmogelijk wordt gemaakt - alle Apps en QR codes ten spijt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Theebag schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:50:
[...]

Tijd om de vakantie eind juli maar weer te annuleren :/ . Dat hebben we weer prima geregeld met z'n allen.
Kon je van mijlen ver aan zien komen. Heb je niet gemerkt hoe sterk de drang is om maar weer overal heen te vliegen? Ook hier in dit topic en subforum maken een hoop mensen zich druk om vinkjes, kleurcoderingen en sneltest. Hell, zelfs de overheid doet er met reclamecampagnes hard aan mee.

We roepen dit over ons zelf af hoor.

[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 06-07-2021 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Theebag schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:51:
[...]

Dat mensen graag naar het buitenland willen en dat nu weer onmogelijk wordt gemaakt - alle Apps en QR codes ten spijt.
Je loopt wel op de feiten vooruit, vooralsnog is dat niets meer dan een speculatie/aanname (ik zeg niet dat het niet kan gebeuren).

Ik ben het ermee eens dat de kroegen/clubs wat langer gesloten hadden moeten blijven. Dat is nu echt de haard en ook te fraudegevoelig. Los van dat mensen na een injectie met Janssen direct dezelfde avond mochten losgaan, dat heb ik ook nooit begrepen (volgens overheid om bereidheid te vergroten, ik hoop dat het het waard was).

[ Voor 30% gewijzigd door Razr op 06-07-2021 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
Gunner schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:51:
[...]

Kon je van mijlen ver aan zien komen. Heb je niet gemerkt hoe sterk de drang is om maar weer overal heen te vliegen? Ook hier in dit topic en subforum maken een hoop mensen zich druk om vinkjes, kleurcoderingen en sneltest.

We roepen dit over ons zelf af hoor.
Oh absoluut, en daar ben ik zelf ook schuldig aan. Maar "we" hadden het ook iets anders aan kunnen pakken met de versoepelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:26

St@m

@ Your Service

[...]

Tja.. je gaat toch niet tijdens een pandemie lekker op vakantie naar het buitenland??

:p :+

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Theebag schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:50:
[...]

Hangt er vanaf waar je heen gaat. Spanje is al een hele tijd rood, maar Italië laat je als je uit Spanje komt gewoon toe. Rood betekent niet meteen dat je landen niet meer inkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
St@m schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:52:
[...]

Tja.. je gaat toch niet tijdens een pandemie lekker op vakantie naar het buitenland??

Ja, maar stel dat 1ste lijn familie in het buitenland woont is dat ook weer lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Vorig jaar in Italië gingen ook ineens de clubs dicht omdat de besmettingen onder jongeren te hoog waren. Eigenlijk overal wel zie je dat clubs als eerste weer voor problemen zorgen. Mag dus eigenlijk geen verrassing zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

[...]

Ja, dat komt omdat ze veel te veel in 1x hebben losgelaten, net als vorige zomer. Al bleven de besmettingen daar wel uit. Maar goed, tot besmettingen != ziek. Veel mensen zijn al geprikt, dus het valt allemaal wel wat mee allemaal.

Jongeren worden amper tot niet ziek en ouderen zijn al immuun door het vaccin. We hadden deze ellende al voorzien en hebben voor het tweede jaar op rij onze vakantie in het buitenland geannuleerd, zucht.

Het mag dan wel eens stoppen met dat corona gedoe. Paniekzaaierij.

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Dennahz schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:56:
[...]

Ja, dat komt omdat ze veel te veel in 1x hebben losgelaten, net als vorige zomer. Al bleven de besmettingen daar wel uit. Maar goed, tot besmettingen != ziek. Veel mensen zijn al geprikt, dus het valt allemaal wel wat mee allemaal.

Jongeren worden amper tot niet ziek en ouderen zijn al immuun door het vaccin.
Eens
We hadden deze ellende al voorzien en hebben voor het tweede jaar op rij onze vakantie in het buitenland geannuleerd, zucht.
Huh? Dat snap ik dan niet. Waar ben je bang voor dan? Ik ga gewoon op vakantie. Wat is het ergste dat me kan gebeuren? Dat ik heel erg ziek word van Corona? Die kans acht ik te verwaarlozen, en dan nog, sta ik er hetzelfde in als vorig jaar. Met een paar uur rijden ben ik (zijn we) weer thuis.
Eens

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuujii
St@m schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:52:
[...]

Even als aanvulling hierop: dit is wel een sentiment wat regelmatig langs komt. Alsof mensen die weg willen, het verpesten voor de rest.
Na bijna anderhalf jaar binnen zitten(!) verheugen veel mensen zich weer een beetje op een ietwat normale zomer. Dat dat nu in gevaar komt, is gewoon héél kut.

Dat een vakantie aan de Spaanse costa misschien niet heel slim is (alhoewel, wel begrijpelijk), daar ben ik het mee eens. Maar een vakantie in de natuur in het buitenland is in veel opzichten veiliger dan in Nederland zijn. Dat niet iedereen daar behoefte aan een vakantie (in het buitenland) dat is prima, maar voor veel mensen heeft vakantie ook een belangrijke ontstres functie. Het is echt wel meer dan enkel bier zuipen.

Edit: post verkeerd geïnterpreteerd, dus aangepast.

[ Voor 22% gewijzigd door Fuujii op 06-07-2021 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:44
[...]Het mag dan wel eens stoppen met dat corona gedoe. Paniekzaaierij.
Dat kun je wel willen, maar de natuur (COVID-19) is tamelijk onvoorspelbaar en daardoor ook lastig zomaar te stoppen. En het is zeker geen paniekzaaierij, vraag dat maar eens aan de mensen die na een besmetting nog steeds geen trap op kunnen lopen (of erger).

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Fuujii schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 17:00:
[...]

Ik weet niet of je bericht sarcastisch is, maar dit is nogal een flauwe opmerking. Want dit is wel een sentiment wat regelmatig langs komt. Alsof mensen die weg willen, het verpesten voor de rest.
Tja.. ik weet niet welke smilies ik er dan nog meer bij had moeten zetten, en zie mijn bericht hierboven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuujii
St@m schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 17:01:
[...]

Tja.. ik weet niet welke smilies ik er dan nog meer bij had moeten zetten, en zie mijn bericht hierboven.
Mijn sarcasme detector is kapot. Excuses. Alsnog zie ik mijn post als een goede aanvulling erop, maar niet richting jou. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K
Yaksa schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 17:01:
[...]

Dat kun je wel willen, maar de natuur (COVID-19) is tamelijk onvoorspelbaar en daardoor ook lastig zomaar te stoppen. En het is zeker geen paniekzaaierij, vraag dat maar eens aan de mensen die na een besmetting nog steeds geen trap op kunnen lopen (of erger).
Vraag je dat ook even aan de mensen die door een aanrijding in een rolstoel zitten? Die zullen ook pleiten voor een snelheidslimiet van 30 op de snelweg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

St@m schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:59:
[...]

Huh? Dat snap ik dan niet. Waar ben je bang voor dan? Ik ga gewoon op vakantie. Wat is het ergste dat me kan gebeuren? Dat ik heel erg ziek word van Corona? Die kans acht ik te verwaarlozen, en dan nog, sta ik er hetzelfde in als vorig jaar. Met een paar uur rijden ben ik (zijn we) weer thuis.
Nee, corona zelf maakt me echt nog weinig uit. Ben gewoon bang voor gedoe met de overheden.
In Denemarken moet je bijvoorbeeld je coronapaspoort laten zien als je gewoon naar een restaurant of museum gaat. Dus dan moet je ter plekke weer ergens een test laten doen, enz.

(Is daar overigens wel heel goed geregeld allemaal, maar heb er gewoon geen zin in)

Gewoon normaal op reis zonder dat spastische gedoe om corona, is dat nou teveel gevraagd na anderhalf jaar in deze ellende te zitten? Dus ja... nog maar een jaar uitstellen dan :X

Eind van het jaar wel naar Duitsland als het goed is, maar goed, geen idee hoever ze het gaan blijven pushen met dat testen en die paspoorten natuurlijk.
Yaksa schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 17:01:
[...]

Ja, maar inmiddels zijn de mensen die gevaccineerd willen worden, wel gevaccineerd. De rest heeft besloten om zichzelf te beschermen (of zijn al ziek geweest en hadden nergens last van). Dus let it go :)

Vorig jaar was alles nog nieuw en eng. Nu is het allemaal een stuk duidelijker.

[ Voor 22% gewijzigd door Dennahz op 06-07-2021 17:12 ]

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Dennahz schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:50:
Want daar wordt de situatie dan beter van ? :N

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 22:53

gws24

Thinking is hard!

Dennahz schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 17:10:
[...]

Ja, maar inmiddels zijn de mensen die gevaccineerd willen worden, wel gevaccineerd. De rest heeft besloten om zichzelf te beschermen (of zijn al ziek geweest en hadden nergens last van). Dus let it go :)
Uh, nee? Grote groepen mensen zijn nog helemaal niet (volledig) gevaccineerd ondanks dat ze dat wel willen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
[...]

Jongeren worden amper tot niet ziek en ouderen zijn al immuun door het vaccin. We hadden deze ellende al voorzien en hebben voor het tweede jaar op rij onze vakantie in het buitenland geannuleerd, zucht.

Ik zou de schuld niet helemaal bij de regering willen neerleggen.

Er is kennelijk tussen 5 juni en 26 juni een cultuuromslag geweest. De vesoepelingen op 5 juni liepen zeer ordelijk en hadden geen grote impact op de R-waarde. En nu dit.

Intussen moet er iets verschrikkelijk zijn veranderd. Ik denk een samenloop van drie dingen:
1. delta variant van <1% naar ongeveer 58%
2. mensen zijn hun risicobesef kwijtrgeraakt. Van standje "corona" naar standje "geen corona"
3. jongeren hebben sowieso minder risicobesef

Vervolgens breng je die drie factoren samen in een discotheek. Met lekke toegangsregels (de schuld daarvan mag je wel bij het triootje van de persco's leggen), slechte handhaving (uitbaters + veiligheidsrregio's) en creatieve bezoekers.(de bezoekers zelf).

Die combinatie is ongeveer even gevaarlijk gebleken als zoutzuur met natronloog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
t_captain schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:49:
[...]

Kijk jij nou naar hetzelfde staatje als ik?

Laat maar.
Ik snap wat je bedoelt.

Daarom moet de overheid gisteren nog regelen dat de negatieve testen van de TVT worden meegerekend (0,6% positief).

En ook de reistesten zometeen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theebag
renedr schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 17:20:
[...]

Kijk jij nou naar hetzelfde staatje als ik?

Laat maar.
Ik snap wat je bedoelt.

Daarom moet de overheid gisteren nog regelen dat de negatieve testen van de TVT worden meegerekend (0,6% positief).

En ook de reistesten zometeen.
Dat lijkt me inderdaad cruciaal anders is het klaar ...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Laatst online: 11:38
Even kijken, wat heb ik allemaal voorbij zien komen?
  • Uitbraak na een studentenfeest met 900 personen bij Albertus in Groningen.
  • Aspen Valley.
  • Een verhaal van een knul die 48 uur voor een vlucht negatief getest was, in de tussentijd naar een club is geweest en vervolgens op vakantie zijn reisgenoten besmet heeft.
  • Verhalen over frauderen met QR-codes.
Volgens mij moet die nachthoreca gewoon weer dicht en iedereen die zo nodig naar het buitenland moet verplicht in quarantaine, op straffe van hoge boetes. Dit is toch niet te geloven :/ ...

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Dennahz schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 17:10:
[...]

Nee dus. Met de 2e prik zijn we nog lang niet zover.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E5n1UxOXIAAfNxO?format=jpg&name=large

bron:
https://twitter.com/YorickB/status/1412430301092102144

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Bananenplant schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 17:22:
Even kijken, wat heb ik allemaal voorbij zien komen?
  • Uitbraak na een studentenfeest met 900 personen bij Albertus in Groningen.
  • Aspen Valley.
  • Een verhaal van een knul die 48 uur voor een vlucht negatief getest was, in de tussentijd naar een club is geweest en vervolgens op vakantie zijn reisgenoten besmet heeft.
  • Verhalen over frauderen met QR-codes.
Volgens mij moet die nachthoreca gewoon weer dicht en iedereen die zo nodig naar het buitenland moet verplicht in quarantaine, op straffe van hoge boetes. Dit is toch niet te geloven :/ ...
eens, zet de camera maar alvast aan voor Hugo.
Voeg de buitenlandse vakantie onzin er ook maar aan toe als een no-go.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedr
Bossie schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 17:25:
[...]

eens, zet de camera maar alvast aan voor Hugo.
Voeg de buitenlandse vakantie onzin er ook maar aan toe als een no-go.
Waarom?
Loop minder risico op besmetting in Italie, dan hier in dit koude kikkerlandje

Sowieso lig ik daar heel de dag aan het zwembad, hebben we een prive huisje en hier in NEderland hebben we veel contacten ieder weekend, laatste weken.

[ Voor 19% gewijzigd door renedr op 06-07-2021 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
renedr schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 17:28:
[...]

Waarom?
Loop minder risico op besmetting in Italie, dan hier in dit koude kikkerlandje
Lekker solidair naar die Italianen :/ ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

t_captain schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 17:17:
Die combinatie is ongeveer even gevaarlijk gebleken als zoutzuur met natronloog.
Euhhh.... hier klopt iets niet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedr
Bananenplant schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 17:28:
[...]

Lekker solidair naar die Italianen :/ ...
Daarom test ik toch?
Daarnaast heb ik voordat we weggaan 2 prikken erin zitten. Alleen de 14 dagen nog niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roffeltjes
t_captain schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 17:17:
[...]
Ik zou de schuld niet helemaal bij de regering willen neerleggen.
Tsja, ik wel. TVT op deze manier uitrollen was gewoon bizar. Ik was al tegen, maar leefde in de veronderstelling dat het voor festivals e.d. was. Om dit nu meteen uit te rollen voordanszalen met gebrekkige luchtcirculatie is toch bizar? Je geeft mensen het gevoel veilig te zijn , terwijl je zo lek als een mandje bent.

En dat verwijt ik toch echt de regering... dit idee was stupide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Dennis1812 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:02:
[...]

Waarom zou je tvt doen als je vervolgens je nog aan maatregelen als 1.5m moet houden? Dat is toch niet houdbaar? En waar ga je de BOA'S vandaan halen? Ik denk dat er meer clubs zijn op stratumseind dan er BOA'S zijn in Eindhoven.
Maar daar snap ik ook niet dat ze niet gewoon een fuik aan beide kanten zetten en gewoon iedereen controleren die de straat in wil. Werkt prima en dan hoef je niet in elke kroeg een controle te doen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

redwing schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 17:30:
[...]

Maar daar snap ik ook niet dat ze niet gewoon een fuik aan beide kanten zetten en gewoon iedereen controleren die de straat in wil. Werkt prima en dan hoef je niet in elke kroeg een controle te doen.
Krijg je weer gezeik met de mensen die boven de kroegen wonen ben ik bang.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Dennis1812 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 17:31:
[...]

Iedereen die daar woont gaat toch iedere dag stappen, slapen doe je toch niet zolang de kroegen open zijn :P

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
Dennis1812 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 17:31:
[...]

Net zoals met het personeel, maar ik ben van mening dat dat sowieso al een gapend groot gat was.

Hoe graag ik ook weer live muziek wil zien en kunnen maken, vind ik de manier waarop ze het nu aanpakken ook gewoon verkeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:23
St@m schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:59:
Na twee prikken is er niet zoveel aan de hand, zolang je een beetje oplet en niet te ver gaat snap ik de ophef ook niet zo goed.

De besmettingen stijgen inderdaad, maar voorlopig zien we daar (nog) niets van terug in de ziekenhuizen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
renedr schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 17:29:
[...]

Daarom test ik toch?
Daarnaast heb ik voordat we weggaan 2 prikken erin zitten. Alleen de 14 dagen nog niet.
Jij misschien wel, maar je buurman hing blijkbaar tussen test en vertrek nog in de disco rond. Testen is gewoon niet betrouwbaar genoeg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Pfoe, zie eens hoe snel die vaccinaties toenemen in de groep twintigers! Van 21% en 24% voor de 20-24 en 25-29'ers respectievelijk naar 38% en 47% in een week!

Nog twee weken en het grootste deel van de twintigers is gevaccineerd, en tegen eind Juli zijn ze grotendeels al heel behoorlijk beschermd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
redwing schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 17:30:
[...]

Ik verwacht dan toch gelazer met dronken jongeren *komt uit een provinciale kern met een hele slechte reputatie*, dus je moet in elke regio M.E. klaar hebben staand. Dat wordt ook een dingetje.

Bij ons was het decennia lang elke week raak (en goed raak ook), tot ze uiteindelijk dat hele toegangsbeleid omgooiden naar spreiding. Een fuik is vrees ik toch vragen om rellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
Bananenplant schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 17:34:
[...]

Jij misschien wel, maar je buurman hing blijkbaar tussen test en vertrek nog in de disco rond. Testen is gewoon niet betrouwbaar genoeg.
Die leeftijd zijn we wel een beetje ontgroeid ;)
Sinds we kinderen hebben drink ik zelfs amper meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Dus 80% elders.
Slechts 1 op 5 besmettingen in de horeca
Net hoe je het gaat lezen natuurlijk.

Vraag mij af of we al iets winnen als personeel ook getest gaat worden voortaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
hoevenpe schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 17:34:
[...]

Na twee prikken is er niet zoveel aan de hand, zolang je een beetje oplet en niet te ver gaat snap ik de ophef ook niet zo goed.

De besmettingen stijgen inderdaad, maar voorlopig zien we daar (nog) niets van terug in de ziekenhuizen.
Dat gaat helaas vanzelf gebeuren, ik zou niet weten waarom het bij ons anders is dan bij buurlanden. Het positieve is dat het bij lange na niet zo'n hoog niveau gaat krijgen als hiervoor, maar fijn is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Dennis1812 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 17:38:
[...]

Dus 80% elders.

Vraag mij af of we al iets winnen als personeel ook getest gaat worden voortaan.
Scherp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Tussen besmet raken en ziekenhuis zit wel een paar daagjes dus over een weekje zien we het gewoon weer stijgen hoor.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Ik snap dat hij een beetje flauw is hoor.
Maar we gaan niet het tij volledig keren door nu de horeca dicht te gooien.
Of je nu 2k besmettingen hebt of 1600. Tja. Groeien doet het.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 17:39:
Tussen besmet raken en ziekenhuis zit wel een paar daagjes dus over een weekje zien we het gewoon weer stijgen hoor.
Als de besmettingen vooral in de leeftijdsgroep 20-40 vallen dan kunnen die ziekenhuisopnames nog best wel eens mee gaan vallen.

Vergeet niet dat die discotheek in Enschede nu ook meer dan een week geleden is, en de opnames alleen maar zijn blijven dalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:10

Laguna

Connaisseur

t_captain schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:50:
Linkdrop:
https://www.telegraaf.nl/...esjoemel-met-toegangstest

Linkdrop:

https://www.ed.nl/binnenl...la-in-rotterdam~a632857b/

Quotes uit de 2e link:

[...]

[...]

Naar mijn mening komt dit 1 week te laat, maar het ziet ernaar uit dat we gaan ingrijpen op de excessen rond TvT feesten. Zowel op landelijk als gemeentelijk niveau wordt er nu doorgepakt.

Om de urgentie nog maar eens te onderstrepen, een paar andere quotes uit de 2e link:

[...]

[...]

[...]

Het gaat om de schaal.

Versoepelen levert altijd een stijging van de R-waarde op. Maar de vorige rondes viel dat effect erg mee, en in het licht daarvan was het geen slecht idee om op 26-6 een flinke stap te zetten. Achteraf bezien viel deze 4e ronde van versoepelingen pricies samen met het hoogtepunt van verdringingssnelheid alpha->delta, maar ook dat is natuurlijk wijsheid achteraf. De eerder beschikbare gegevens wezen op een andere curve. Bovendien had het plaatje ook in deze combinatie moeten passen met een R-waarde die niet noemenswaardig boven 1 zou komen.

Maar kennelijk zijn we in de loop van juni in een risico-ontkennende "corona is voorbij" tijdgeest terecht gekomen. In combinatie met een generatie die ook wat minder risico-awareness heeft en een zeer rommelige uitvoering van TvT is dat een explosieve coctail gebleken.

Als de R-waarde netjes zoals bij de 3e ronde van versoepelingen met 0.03 was opgelopen, dan hadden we het over 35 a 40 positieve tests per week. Nu tel ik al honderden positieve tests in een tijdbestek van midner dan 1 week en n.a.v. een handvol feestavonden. Op deze manier kunnen we niet verder, zoveel is duidelijk.
De focus in al die nieuwsberichten (en ook in dit topic) ligt teveel op besmettingen. Hoeveel mensen die besmet zijn geraakt zijn nu daadwerkelijk ziek geworden?
DutchCommando schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:31:
[...]

Ter info:

[Twitter]

Let op. Het percentage positief bevat niet de TvT testen!

[Twitter]
Als je vervolgens die cijfers bij elkaar optelt (zoals andere landen in Europa al langere tijd doen), kom je op een percentage positief van 1,6% voor afgelopen week.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Dennis1812 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 17:40:
[...]

Ik snap dat hij een beetje flauw is hoor.
Maar we gaan niet het tij volledig keren door nu de horeca dicht te gooien.
Of je nu 2k besmettingen hebt of 1600. Tja. Groeien doet het.
Ik vind het helemaal niet flauw... zeker als je nagaat dat "Horeca" niet allemaal TVT zaaltjes zullen zijn.

Ik heb ook die knee-jerk over die danszalen, maar het probleem is aanzienlijk groter en het is meer dan terecht dat je dat uitlicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Is er een rede waarom alleen de positieve TvT testen worden meegeteld in het percentage? Als we door deze keus het kneusje van de Europese klas worden is dat best jammer.
[...]

Dus 80% elders.

Ligt eraan. Is het 20% van de herleidde besmettingen? Of is 20% van alle besmetting herleid tot de horeca? In het 2e geval ligt het percentage waarschijnlijk hoger.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
[...]

Dus 80% elders.

Van de herleidbare gevallen. Daar zit een enorme bias in richting de thuis besmetten omdat die meestal makkelijker te herleiden zijn. Daarnaast is het ook een flinke katalysator voor andere besmettingen, want 1 persoon die in de horeca besmet is kan makkelijk een heel huishouden besmetten. Dan is het grotere percentage besmettingen in de thuis situatie, maar uiteindelijk wel door diegene in de horeca tot stand gebracht.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1 ... 92 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Nut van mondkapjes bespreken? ZieMaar! in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.