Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 118 119 Laatste
Acties:
  • 455.879 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:02

Dennis1812

Amateur prutser

jadjong schreef op zondag 11 juli 2021 @ 10:48:
[...]

De overheid zijn wij. Gezien het massaal terugvragen van aanbetaalde vakanties in Q1 2020 is dat soort financiële solidariteit niet gewenst.
Waarom zouden wij wel recht hebben op een teruggave aanbetaling vakantie en een ZZPer geen recht om zijn hypotheek te betalen.
Als je zegt de overheid zijn wij en wij beslissen. Nou.. niemand heeft mij iets gevraagd. Ik ben ervoor als je iemand dwingt zijn normale goedlopende bedrijf stil te leggen je dit ook ruimhartig compenseert.
Ik begrijp niet waarom er 1 miljard gestopt kan worden in een brakke tvt app en infrastructuur en we ondertussen ZZPers in de regen laten staan.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:42
Fuujii schreef op zondag 11 juli 2021 @ 10:40:
[...]

Ik reageer inderdaad deels op gevoel en mijn eigen observaties (die beïnvloed wordt door allerlei biases). Jij toch ook?
Dat doet iedereen, alleen blijf ik wel zoveel mogelijk bij wat er wordt gepubliceerd.

Nulhypothese Roffeltjes: Het onderzoek is wat we hebben dus moeten we serieus nemen in het maken van beleid.
Nulhypothese Fuuji: Het onderzoek herken ik niet uit mijn eigen waarnemingen dus moeten we niet als leidraad nemen voor beleid.
Je moet zaken wel in perspectief blijven bekijken. Een stukje nuchterheid, dat kan prima samen gaan met voorzichtigheid. Elk geval is heel naar, maar het moet in verhouding blijven staan. Er ontstaat ook schade op allerlei vlakken (economisch, psyische) wanneer we met maatregelen blijven leven.
Daar is niets mis mee, alleen is het probleem dat je die verhouding wil ijken. Het ijkpunt wat we hebben zijn de onderzoeken, maar die wil jij niet te serieus nemen, dus dan ga je ijken op gevoel.
Het probleem met uitspraken als ‘Als jij er naast zit dan hebben we een groot probleem’ Is dat je dan altijd van het negatieve uitgaat.
Hope for the best, plan for the worst. We zitten midden in een pandemie met een ongekend aantal doden, het is een serieuze zaak met serieuze consequenties.
Ik ben het ermee eens dat je hiermee rekening mee moet houden en eventueel een plan voor moet hebben. Maar de valkuil is dat zulke zaken dat het complete narratief en het leven gaan bepalen, terwijl het statistisch gezien niet altijd in verhouding staat. Het is altijd een risico-reward afweging.
Het probleem is juist dat het statistisch gezien een enorme kans lijkt te zijn, wat we niet herkennen en dat we daarom maar besluiten dat de kans heel klein zal zijn.

Het is op zijn minst "link" om als we de data niet prettig vinden dan maar te besluiten dat het niet klopt. en zelf een blinde gok te doen naar wat we wel willen dat het is.
Nogmaals, als het inderdaad blijkt dat het bijvoorbeeld een heel groot risico is voor jongeren, dan sta ik er volledig achter. Maar ik ben het (nog niet) tegengekomen. We zitten inmiddels al 1,5 jaar in deze pandemie hè. :)
Maar onderzoek komt het wel tegen en in significante hoeveelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
gekkie schreef op zondag 11 juli 2021 @ 10:40:
[...]
met alleen bijstand en geen enkel ander inkomen wat een partner dan wel zou meebrengen.
Vergeet bij deze materie alsjeblieft bijstand, de regels daarvoor zijn ongeschikt als opvang voor een werkende (vandaar de WW). De bijstand is de laatste halte met lange termijn consequenties, niet een achtervang voor tijdelij weggevallen inkomsten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

Gisteren met een buurman gesproken op de buurt-bbq. De kinderen (16-18) waren afwezig en in quarantaine/thuis ivm coronabesmetting. Hij was een vrij man (deed wel net als iedereen eigenlijk een extra zelftest die ik had neergezet) want al 2x gevaccineerd. Hij vertelde ook dat er geen bco werd gedaan voor de kinderen.. alleen de vraag of ze met kwetsbare in aanraking waren geweest. Voor de rest was bco geen beginnen meer aan en de ggd focust zich niet meer op die groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Voor de rest was bco geen beginnen meer aan en de ggd focust zich niet meer op die groep.
Tragisch.... Als je 10k per dag aanwas hebt is BCO onbegonnen werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
OMT-lid Menno de Jong wil dat we ondanks vaccinatie verplicht laten testen voor evenementen etc.

OMT-lid vreest dat besmettingen 'doorsijpelen' naar kwetsbaren
'Voortaan altijd uitgaanspubliek vooraf testen is veiliger'

Het OMT-lid pleit er verder voor dat uitgaanspubliek zich in de toekomst altijd vooraf laat testen, in plaats van het enkel tonen van een vaccinatie- of herstelbewijs. "Dat is een stuk veiliger, omdat we weten dat een vaccinatie niet 100 procent beschermt tegen een infectie van de deltavariant."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:28
Dennis1812 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 10:52:
[...]

Waarom zouden wij wel recht hebben op een teruggave aanbetaling vakantie en een ZZPer geen recht om zijn hypotheek te betalen.
Het is niet zo zeer dat we recht hebben op teruggave, het is meer dat de consument het reeds aanbetaalde niet als verloren wilde beschouwen zonder geleverde tegenprestatie.
Als je zegt de overheid zijn wij en wij beslissen. Nou.. niemand heeft mij iets gevraagd. Ik ben ervoor als je iemand dwingt zijn normale goedlopende bedrijf stil te leggen je dit ook ruimhartig compenseert.
Ik begrijp niet waarom er 1 miljard gestopt kan worden in een brakke tvt app en infrastructuur en we ondertussen ZZPers in de regen laten staan.
Mij is ook niets gevraagd. :P Dat is inherent aan een systeem met volksvertegenwoordigers, je stemt er op eentje en hoopt dan dat ze vier jaar lang jouw gedachtegoed blijven uitoefenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
RodeStabilo schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:02:
OMT-lid Menno de Jong wil dat we ondanks vaccinatie verplicht laten testen voor evenementen etc.

[...]
Misschien dat het volledige interview meer nuance brengt.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
OMT-lid De Jong over forse toename besmettingen in Corona Q&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-05 11:45

[...]
Dat wordt dan ook echt de doodsteek voor de sector, en dan is het hele "dansen met Janssen" verhaal van Hugo ineens ook ongeloofwaardig.

En laten we maar niet beginnen over het personeel wat nog altijd een 'aanbeveling' heeft om te testen, of vakantiegangers die na hun vaccinatie nog altijd gewoon alles mogen...

Sowieso is die 100% bescherming een utopie, als je al 80-90% hebt en iedereen op een evenement of festival is gevaccineerd, dan breekt er niks uit. Want bij elke overdracht wordt de hoeveelheid overgedragen virus gewoon minder (maar niet nul).

[ Voor 14% gewijzigd door Stoney3K op 11-07-2021 11:08 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Cheezborger schreef op zondag 11 juli 2021 @ 10:48:
Ik vraag me af hoe lang het argument van de 'kwetsbare beschermen' nog stand zal houden icm de draagvlak. Er zijn enorme offers gebracht. Op korte termijn heeft elke (jong) volwassene de 2e prik gehad. De kwetsbare en ouderen zijn al ruimschoots beschermd met een vaccinatie.

En toch hebben we het nog steeds over de kwetsbare beschermen. In de persconferentie en in verschillende uitspraken van OMT-leden in diverse media. Blijft dit een actueel argument of is dit straks automatisch niet meer relevant als alle (jong) volwassenen de 2e prik hebben gehad?
Ik heb een stukje uit je post even dikgedrukt gemaakt, het is namelijk de vraag of dat zo is.

Dat zie je dan weer terug in bijvoorbeeld het stukje van RodeStabilo in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"

Het zal dus relevant blijven. Of het de aandacht zal blijven krijgen is weer een andere vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:10

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren

[...]
'Grappig' hoe nu.nl het al direct weer weet te verdraaien om het zo nog even controversiëler te verwoorden dan wat bedoeld wordt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:49
In België werd de steun voor zelfstandigen berekend op het inkomen pre-corona. Als je toen natuurlijk heel veel werk in het zwart deed, en maar weinig aangaf op je belastingaangifte, had je nu natuurlijk wel pech. Iemand die echter pre-corona een bloeiende zaak had, en dit ook netjes aangaf, kreeg nu van de overheid toch een mooi inkomen.
Economen pleitten dat er gekeken moest worden of een zaak wel levensvatbaar was alvorens steun te geven. Nu had je zaken, die reeds op het randje van faling hingen, en die nu 2 jaar langer konden blijven overleven, en die zullen bij het wegvallen van de steun alsnog in faling gaan.
Ook werkgelegenheid was er, toch zeker tussen de lockdowns in. Want bij de opening van de horeca, werden die mensen plots geconfronteerd dat hun oud personeel ondertussen een andere job had gevonden, of een opleiding hebben gevolgd.
Dus ja, je kan thuis zitten, overleven op de steun die je trekt, (hierbij was er bij ons niet echt een verplichting om te gaan solliciteren). Of je kan steun ontvangen, en zeggen "ik doe iets terug voor de maatschappij" en gaan helpen in een test- en vaccinatiecentrum. Of je kan actief op zoek gaan naar een andere job.
En dan kan dat klinken als een basisinkomen, maar dat is het van verre. Niet iedereen kreeg het, en het was tijdelijk.

offtopic, ik heb in het topic over het basisinkomen een berekening geplaatst. En een BI is herverdelend, naar mensen die nu reeds een hoge gemiddelde aanslagvoet hebben, en het komt van mensen die nu gebruik maken van allerhande aftrekposten, zoals kinderen, hypotheek, ...

Het voordeel van bijslagen en steunen die er nu zijn, is dat het beter gestuurd kan worden naar mensen die er echt nood aan hebben. Daar zitten nog werkpunten aan, en die komen tijdens een crisis dan ook naar boven, maar het is dan aan de beleidsmakers om na de crisis hier iets mee te doen.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:08:
[...]

'Grappig' hoe nu.nl het al direct weer weet te verdraaien om het zo nog even controversiëler te verwoorden dan wat bedoeld wordt.
Ja anders klik ik er toch niet op :P ;)
wie is nu geinteresseerd in een genuanceerd verhaal :P

[ Voor 8% gewijzigd door RodeStabilo op 11-07-2021 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:17

SomerenV

It's something!

Yaksa schreef op zondag 11 juli 2021 @ 10:18:
[...]

Statistisch gezien is de kans dat bij het parachutespringen mijn hoofdparachute weigert heel klein. En toch bind ik elke keer weer de reserveparachute ook om.
Ga je nou serieus parachutespringen vergelijken met longcovid? :+ Jij roept wel dat anderen longcovid bagatelliseren, maar zelf schiet je enorm de andere kant op.

Vooral ook niet in gaan op mijn eerdere bericht, wat een reactie was op jouw wijzende vingertje.

Jij stelt dat 17 miljoen Nederlanders de maatregelen maar moeten slikken omdat héél misschien een klein gedeelte dermate langdurig klachten kan hebben dat ze niet meer goed kunnen functioneren, of omdat er misschien mensen sterven doordat mensen elkaar weer in levende lijve zien zonder allerlei restricties. Risico's horen er bij in het leven en je moet bepaalde risico's wel aanvaarden om te kunnen leven. Jij bent nu bezig over longcovid, een ander over autorijden, weer een ander over ongezond eten, nóg een ander over fietsen zonder helm en ga zo maar door. Iedereen wil risico's zoveel mogelijk indammen met als gevolg dat je bijna niks meer kunt want stel je eens voor dat....

De realiteit is op dit moment dat het aantal ziekenhuisopnames laag is en dat lijkt te blijven. Van de ziekenhuisopnames heeft 90+ het grootste aandeel, maar die zijn vaak al dermate zwak dat werkelijk alles ze over het randje kunnen duwen. Het aantal overledenen is al geruime tijd rond de 0. De kans op langdurige klachten is er maar daar is nog veel over onduidelijk. De kans op longcovid is een stuk kleiner dan dat en ook daarover is nog veel onduidelijk. Ja er zijn veel besmettingen onder voornamelijk jongeren, maar in hoeverre mensen ook ziek zijn weten we niet en vooralsnog lijken de gevolgen voor anderen uit te blijven.

Je kunt niet verwachten dat mensen voorzichtig blijven en vast blijven houden aan (voor sommigen verregaande) maatregelen als er geen vuiltje aan de lucht lijkt te zijn.

[...]
Zullen we dan ook maar bij iedere automobilist preventief een alcoholslot installeren? Da's ook veiliger!

Als iedereen die dat wil gevaccineerd is zou alles weer naar normaal moeten kunnen gaan. Dan slaat testen nergens meer op. Op een gegeven moment kun je niet meer verder met de diverse maatregelen en moet je het gewoon loslaten.

[ Voor 14% gewijzigd door SomerenV op 11-07-2021 11:16 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
Ik ben eerlijk gezegd ook heel benieuwd hoe de ziekenhuiscijfers zich nu blijven ontwikkelen. Als dat maar mondjesmaat blijft instromen, dan betekent dat game, set and match voor corona en kunnen we op 1 september gewoon alles van het slot halen.

Als dat niet zo is en we krijgen de komende weken ineens honderden mensen instroom, dan moet het kabinet samen met het OMT echt gaan nadenken over een lange-termijnplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

[...]
Ach ja, One man’s opinion.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Laatst online: 12-12-2024
Anoniem: 1271350 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 10:58:
Gisteren met een buurman gesproken op de buurt-bbq. De kinderen (16-18) waren afwezig en in quarantaine/thuis ivm coronabesmetting. Hij was een vrij man (deed wel net als iedereen eigenlijk een extra zelftest die ik had neergezet) want al 2x gevaccineerd. Hij vertelde ook dat er geen bco werd gedaan voor de kinderen.. alleen de vraag of ze met kwetsbare in aanraking waren geweest. Voor de rest was bco geen beginnen meer aan en de ggd focust zich niet meer op die groep.
Lekker handig, regels breken met onbetrouwbare zelftest. *zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:47
SomerenV schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:13:
[...]Je kunt niet verwachten dat mensen voorzichtig blijven en vast blijven houden aan (voor sommigen verregaande) maatregelen als er geen vuiltje aan de lucht lijkt te zijn.
Je kunt niet verwachten dat het virus opeens gaat denken: "Zo, nou heb ik er wel genoeg van, het heeft lang genoeg geduurd, ik ben toe aan een vakantie, tot in de pruimentijd, doooeeeiii".

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

roffeltjes schreef op zondag 11 juli 2021 @ 10:59:
[...]

Tragisch.... Als je 10k per dag aanwas hebt is BCO onbegonnen werk.
In december was dat al lastig met die aantallen, maar toen hadden de meeste max 5 contacten.nu is bco deels afgeschaald (want ja vorige week zat iedereen nog duimen te draaien).. maar hebben mensen zo 50-100 contacten. Bco is compleet nutteloos geworden, de focus ligt op contacten met zwakkere.

Ze gaan ervanuit dat het onder de jeugd gewoon doorgaat tot het uitgeraasd is. (Wat met 10-20k per dag in een paar weken gebeurd is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Slasher schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:18:
[...]

Ach ja, One man’s opinion.
Staat gewoon in het OMT advies, dan mag je aannemen dat meer OMT leden deze mening delen.
Met de reden dat blokkade van doorgifte van het virus na vaccinatie of
doorgemaakte infectie geen 100% zekerheid biedt, en nog lang niet iedereen zelf
beschermd is door vaccinatie, adviseert het OMT om indien het Testen voor
Toegang weer ingezet wordt voor uitgaansgelegenheden, voorlopig alle bezoekers
te laten testen, los of ze gevaccineerd zijn of infectie hebben doorgemaakt.
https://www.tweedekamer.n...2021Z13532&did=2021D28828

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
Anoniem: 1271350 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:19:
[...]

In december was dat al lastig met die aantallen, maar toen hadden de meeste max 5 contacten.nu is bco deels afgeschaald (want ja vorige week zat iedereen nog duimen te draaien).. maar hebben mensen zo 50-100 contacten. Bco is compleet nutteloos geworden, de focus ligt op contacten met zwakkere.

Ze gaan ervanuit dat het onder de jeugd gewoon doorgaat tot het uitgeraasd is. (Wat met 10-20k per dag in een paar weken gebeurd is)
Dan nog 8 weken erbij voor ze ingeënt mogen worden, daaaag zomer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Stoney3K schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:16:
Ik ben eerlijk gezegd ook heel benieuwd hoe de ziekenhuiscijfers zich nu blijven ontwikkelen. Als dat maar mondjesmaat blijft instromen, dan betekent dat game, set and match voor corona en kunnen we op 1 september gewoon alles van het slot halen.

Als dat niet zo is en we krijgen de komende weken ineens honderden mensen instroom, dan moet het kabinet samen met het OMT echt gaan nadenken over een lange-termijnplan.
Dit brengt het kabinet ook wel in een kutpositie. Als blijkt dat de toestroom straks aanzienlijk toeneemt dan hebben ze juist gehandeld en is iedereen blij. Minder blij met de situatie uiteraard, maar dan waren de maatregelen niet voor niets.

Als blijkt dat er niet veel verandert aan de toestroom en sterfgevallen dan weet je dus ook meteen dat het aantal besmettingen niet direct iets zegt over de ernst van de situatie. Alles hangt nu af van dat cijfer: de R-waarde, het aantal besmette personen, kleurcodes, mogelijk maatregelen. Dat kan dan van tafel. Dan kun je niet meer zeggen 'we hebben X besmettingen dus gaan we Y doen'. Geen mens die dat dan nog slikt, op een klein groepje na. Op Europees vlak moet je dan ook na gaan denken wat er gedaan gaat worden met de diverse maatregelen en kleurcodes, want geldt onze situatie meteen voor heel Europa of verschilt het per land?

Het lijkt vooralsnog naar optie 2 te neigen en dat is voor het kabinet de minst gunstige optie.
Yaksa schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:19:
[...]

Je kunt niet verwachten dat het virus opeens gaat denken: "Zo, nou heb ik er wel genoeg van, het heeft lang genoeg geduurd, ik ben toe aan een vakantie, tot in de pruimentijd, doooeeeiii".
Het virus doet wat het virus doet, maar als de impact zeer minimaal is dan zullen de meeste mensen er weinig om geven. Een enkeling wordt (ernstig) ziek, en de overige 17 miljoen haalt hun schouders op en gaat door met leven. Jaarlijks sterven er een paar duizend mensen in Nederland aan de griep. Niemand die daar wat om geeft want het hoort er bij. Als er per week een handjevol mensen sterft aan Covid dan zal de reactie niet veel anders zijn.

Maar ga vooral verder met leven in een eindeloze negatieve spiraal ;) Zonder gekheid, probeer het eens wat positiever in te zien en niet alles wat je lees om te draaien naar enorm negatief en pessimistisch. De situatie is lang niet zo uitzichtloos en hopeloos als jij het er van maakt.

[ Voor 25% gewijzigd door SomerenV op 11-07-2021 11:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Segafreak83
Wolly schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:20:
[...]

Staat gewoon in het OMT advies, dan mag je aannemen dat meer OMT leden deze mening delen.

[...]

Dan zullen ze eerst het systeem waterdicht moeten maken, anders krijg je een herhaling van zetten.

En verder ga ik mij niet laten testen om een drankje te doen, dan maar niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Anoniem: 1271350 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:19:
Zou dat niet stiekem het doel geweest zijn? Enerzijds was groepsimmuniteit altijd al het streven, zo hebben ze vaccinatiebereidheid aardig weten te verhogen en komen er ook veel natuurlijke antistoffen bij. Winwin.
Anderzijds bleef de maatschappij maar roepen om versoepeling en wist het continu beter, nu werd die kans gegeven, gaat het uiteraard mis en hebben ze weer een tijdje zat argumenten om maatregelen te nemen. Weer winwin.

Het komt zo allemaal ook wel erg lekker uit. Of zit dat teveel in de complothoek?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Stoney3K schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:06:
[...]

En laten we maar niet beginnen over het personeel wat nog altijd een 'aanbeveling' heeft om te testen
Ik ben benieuwd of we daar een mouw aan gaan passen en het alsnog verplicht gaan stellen voor mensen die veel in contact komen met anderen. Glijdt dan wel lekker weg richting vaccinatie plicht :|

Het vervelende is dat ondanks dat ik fundamenteel tegen deze bewegingen ben ik toch ook wel een probleem heb met een barman die mij bediend terwijl hij COVID heeft. Ik zou het als werkgever ook niet tof vinden dat ik een verspreider in dienst kan hebben waardoor mijn tent weken dicht wordt gegooid door de GGD.

Maar de route van verplicht testen en de onderliggende dwang richting vaccinaties is wel een griezelig traject, niet voor niets dat we dat niet doen.

Kutsituatie :(
of vakantiegangers die na hun vaccinatie nog altijd gewoon alles mogen...
Ook hier zou je ze willen testen na aankomst... maar ja, hoe ga je dat regelen zonder dat we allerlei rechten onder de tram smijten?
Sowieso is die 100% bescherming een utopie, als je al 80-90% hebt en iedereen op een evenement of festival is gevaccineerd, dan breekt er niks uit. Want bij elke overdracht wordt de hoeveelheid overgedragen virus gewoon minder (maar niet nul).
Lijkt me inderdaad de eindsituatie, want dansen en sjansen gaan we toch.We zijn groepsdieren met behoefte aan lichamelijk contact, zeker als jong volwassene.

Wat dat betreft heeft de natuur wel ervoor gezorgd dat we elkaar zeker in die leeftijd graag bespringen, goed voor de soort, minder handig als je goed moet blijven nadenken over afstand houden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Gonadan schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:25:
[...] Of zit dat teveel in de complothoek?
Ja. Geen weldenkend mens wil 10.000 besmettingen per dag, zeker niet als je niet weet wat de impact is (politiek en maatschappelijk).,

Dit was een gok die faliekant is misgegaan, geen "laten we jongeren op de natuurlijke wijze inenten" strategie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-04 22:15
Dennis1812 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 10:52:
[...]

Ik ben/was ook voor een ruimhartigere regeling voor alle ZZP'ers in deze specifieke casus (maar de offtopic discussie met de Roffelaar was of een basisinkomen daar soelaas voor had geboden). 100% in alle gevallen lijkt mij wellicht wat te vele van het goede, maar ruimer dan de huidige regeling had zeker gemogen en gekund (gezien wat er idd naar TvT gaat, maar ook naar de NOW regeling is gevlogen. (waar men bij de Wibra nog iets terug te vorderen heeft lijkt mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:42
SomerenV schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:21:
[...]

Het lijkt vooralsnog naar optie 2 te neigen en dat is voor het kabinet de minst gunstige optie.
Dat lijkt me juist de beste uitkomst voor het kabinet. Tenzij je er vanuit gaat dat ze kicken op het instellen van maatregelen.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
[...]
Dat is zeker qua "gelijke monniken, gelijke kappen" wel te verdedigen, maar zoals @Stoney3K me al terecht op wees haal je dan wel een drijfveer achter vaccinaties weg en dat is toch wel het eindstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-09-2024
Wolly schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:20:
[...]

Het wordt tijd dat het kabinet OMT adviezen gaat inzien voor wat ze zijn, namelijk adviezen. En dat we dit soort voorstellen, die zijn beredeneerd vanuit een louter epidemiologisch perspectief, gaan bediscussiëren op wenselijkheid in de brede zin des woords. De tijd dringt.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Gonadan schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:25:
[...]

Zou dat niet stiekem het doel geweest zijn? Enerzijds was groepsimmuniteit altijd al het streven, zo hebben ze vaccinatiebereidheid aardig weten te verhogen en komen er ook veel natuurlijke antistoffen bij. Winwin.
Anderzijds bleef de maatschappij maar roepen om versoepeling en wist het continu beter, nu werd die kans gegeven, gaat het uiteraard mis en hebben ze weer een tijdje zat argumenten om maatregelen te nemen. Weer winwin.

Het komt zo allemaal ook wel erg lekker uit. Of zit dat teveel in de complothoek?
Dit zou mij echt niets verbazen inderdaad. Gewoon bewust de boel laten klappen.

Ook omdat de inent-bereidheid onder jongeren vrij laag was / is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

gekkie schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:29:
[...]

Ik ben/was ook voor een ruimhartigere regeling voor alle ZZP'ers in deze specifieke casus (maar de offtopic discussie met de Roffelaar was of een basisinkomen daar soelaas voor had geboden). 100% in alle gevallen lijkt mij wellicht wat te vele van het goede, maar ruimer dan de huidige regeling had zeker gemogen en gekund (gezien wat er idd naar TvT gaat, maar ook naar de NOW regeling is gevlogen. (waar men bij de Wibra nog iets terug te vorderen heeft lijkt mij).
Ik begrijp je en mee eens.
Inzet van het kabinet was 0, mijn inzet 100% polderland Nederland maakt we dan zeg 50% van.
Ontmoeten elkaar wel ergens 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
roffeltjes schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:31:
[...]

Dat is zeker qua "gelijke monniken, gelijke kappen" wel te verdedigen, maar zoals @Stoney3K me al terecht op wees haal je dan wel een drijfveer achter vaccinaties weg en dat is toch wel het eindstation.

Sowieso kun je nu wel stellen dat het kabinet zichzelf echt in een hoekje heeft geverfd. Damned if they do, damned if they don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:10
roffeltjes schreef op zondag 11 juli 2021 @ 10:53:
[...]

Dat doet iedereen, alleen blijf ik wel zoveel mogelijk bij wat er wordt gepubliceerd.

Nulhypothese Roffeltjes: Het onderzoek is wat we hebben dus moeten we serieus nemen in het maken van beleid.
Nulhypothese Fuuji: Het onderzoek herken ik niet uit mijn eigen waarnemingen dus moeten we niet als leidraad nemen voor beleid.

[...]

Daar is niets mis mee, alleen is het probleem dat je die verhouding wil ijken. Het ijkpunt wat we hebben zijn de onderzoeken, maar die wil jij niet te serieus nemen, dus dan ga je ijken op gevoel.

[...]

Hope for the best, plan for the worst. We zitten midden in een pandemie met een ongekend aantal doden, het is een serieuze zaak met serieuze consequenties.

[...]

Het probleem is juist dat het statistisch gezien een enorme kans lijkt te zijn, wat we niet herkennen en dat we daarom maar besluiten dat de kans heel klein zal zijn.

Het is op zijn minst "link" om als we de data niet prettig vinden dan maar te besluiten dat het niet klopt. en zelf een blinde gok te doen naar wat we wel willen dat het is.

[...]

Maar onderzoek komt het wel tegen en in significante hoeveelheden.
toon volledige bericht
Ik heb tot dusver geen bron gezien van je dat long covid voor jongere mensen een groot probleem vormt (excessen daargelaten).

Geen idee waar je vandaan haalt dat ik onderzoeken niet serieus neem. Dat zeg ik toch nergens?
Ik zeg alleen dat ik de claim (nog) niet ondersteund zie worden. Nogmaals, heb jij dan bronnen voor me waaruit blijkt dat long covid een groot probleem vormt (vooral voor jongere mensen)? Zoals ik al zei, glad to be proven wrong. Ik sta juist open voor andere meningen of feiten die ik niet ken. En dat heeft niks te maken met het feit dat ik puur enkel zou reageren op gevoel., maar eerder dat ik probeer een open houding te houden.

En je punt over: Hope for the best, plan for the worst. Ja, maar tot wanneer? Misschien nu nog even omdat we vaccineren. Maar daarna? Elke besmettingen voorkomen koste wat het kost?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 06:47
[...]

Dit brengt het kabinet ook wel in een kutpositie. Als blijkt dat de toestroom straks aanzienlijk toeneemt dan hebben ze juist gehandeld en is iedereen blij. Minder blij met de situatie uiteraard, maar dan waren de maatregelen niet voor niets.

Als blijkt dat er niet veel verandert aan de toestroom en sterfgevallen dan weet je dus ook meteen dat het aantal besmettingen niet direct iets zegt over de ernst van de situatie. Alles hangt nu af van dat cijfer: de R-waarde, het aantal besmette personen, kleurcodes, mogelijk maatregelen. Dat kan dan van tafel. Dan kun je niet meer zeggen 'we hebben X besmettingen dus gaan we Y doen'. Geen mens die dat dan nog slikt, op een klein groepje na. Op Europees vlak moet je dan ook na gaan denken wat er gedaan gaat worden met de diverse maatregelen en kleurcodes, want geldt onze situatie meteen voor heel Europa of verschilt het per land?

[...]

Het virus doet wat het virus doet, maar als de impact zeer minimaal is dan zullen de meeste mensen er weinig om geven. Een enkeling wordt (ernstig) ziek, en de overige 17 miljoen haalt hun schouders op en gaat door met leven. Jaarlijks sterven er een paar duizend mensen in Nederland aan de griep. Niemand die daar wat om geeft want het hoort er bij. Als er per week een handjevol mensen sterft aan Covid dan zal de reactie niet veel anders zijn.

Maar ga vooral verder met leven in een eindeloze negatieve spiraal ;) Zonder gekheid, probeer het eens wat positiever in te zien en niet alles wat je lees om te draaien naar enorm negatief en pessimistisch. De situatie is lang niet zo uitzichtloos en hopeloos als jij het er van maakt.
toon volledige bericht
Den haag stuurt enkel om de ziekenhuis/ic opnames onder controle te houden. Laten we hopen dat het aantal opnames laag blijft, dan hebben we wat mij betreft de eindstreep gehaald. Al zijn er 200k besmettingen per dag, als er verder niemand ernstig ziek (ziekenhuis/ic) van word is corona niet meer als een verkoudheid geworden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

klaaas schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:30:
[...]

Dat lijkt me juist de beste uitkomst voor het kabinet. Tenzij je er vanuit gaat dat ze kicken op het instellen van maatregelen.
Je bent dan in één klap vrijwel al het draagvlak kwijt. Dat draagvlak is er nu nog nauwelijks, maar in geval van optie 2 is het gewoon definitief klaar. Als kabinet zijnde speel je denk ik liever op safe, en zo net voor het najaar begint al je draagvlak verliezen lijkt me niet heel handig. Het moet dan namelijk wel faliekant fout gaan wil je het volk weer aan jouw kant krijgen.

Het kabinet/OMT heeft altijd een stok gehad om mee te slaan (ziekenhuisbezetting/code zwart/angst) en die wil je niet kwijtraken denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuujii

[...]
Zolang we nog bezig zijn met vaccineren, prima I guess. Maar zodra iedereen gevaccineerd is?
Het is niet een toekomst waar ik naar uitkijk als ik weer naar een festival of kroeg wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Segafreak83 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:32:
[...]

Dit zou mij echt niets verbazen inderdaad. Gewoon bewust de boel laten klappen.

Ook omdat de inent-bereidheid onder jongeren vrij laag was / is.
Dat was vooral Q4 2020. al voor Dansen met Janssen sprong de vaccinatiebereidheid omhoog.

Enerzijds zal een deel denken "ik heb het al gehad", anderzijds zal een deel zich te pleuris schrikken.

Maar dit is echt koffiedrab gluren, we gaan het merken.

https://www.rivm.nl/gedra...nden/vaccinatiebereidheid

Overigens leuk om te zien dat VO meer bereid was om gevaccineerd te worden, het verbaasd me niets... jongeren zijn heel maatschappij gericht (en geloven in de maakbaarheid van de samenleving).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
SomerenV schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:36:
[...]

Je bent dan in één klap vrijwel al het draagvlak kwijt. Dat draagvlak is er nu nog nauwelijks, maar in geval van optie 2 is het gewoon definitief klaar. Als kabinet zijnde speel je denk ik liever op safe, en zo net voor het najaar begint al je draagvlak verliezen lijkt me niet heel handig. Het moet dan namelijk wel faliekant fout gaan wil je het volk weer aan jouw kant krijgen.

Het kabinet/OMT heeft altijd een stok gehad om mee te slaan (ziekenhuisbezetting/code zwart/angst) en die wil je niet kwijtraken denk ik.
Anders maken ze gewoon weer een nieuwe stok hoor. Hebben ze echt geen moeite mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K
Fuujii schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:36:
[...]

Zolang we nog bezig zijn met vaccineren, prima I guess. Maar zodra iedereen gevaccineerd is?
Het is niet een toekomst waar ik naar uitkijk als ik weer naar een festival of kroeg wil.
Vind ik niet. Ik heb mijn bestaande festivaltickets er op uitgekiend dat ik pas weg hoef na mijn volledige vaccinatie, zodat ik niet naar een teststraat hoef. Daar zet ik nu geen voet binnen, morgen niet, nooit niet. Want ik ben er principieel op tegen dat ik mijn gezondheid moet bewijzen voor mijn eigen pleziertje.

Wordt dat groen vinkje ineens rood, dan is dat voor mij echt een teken dat ze de doelpalen aan het verschuiven zijn en dan neem ik geen enkele maatregel meer serieus. Want dan is vaccineren ook niet meer het eindstation.

Vertrouwen komt immers te voet en gaat te paard op een motorfiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:42
SomerenV schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:36:
[...]

Waarom zou je in één klap alle draagvlak kwijt zijn? En draagvlak voor wat precies?

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Stoney3K schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:38:
[...]

Vind ik niet. Ik heb mijn bestaande festivaltickets er op uitgekiend dat ik pas weg hoef na mijn volledige vaccinatie, zodat ik niet naar een teststraat hoef. Daar zet ik nu geen voet binnen, morgen niet, nooit niet. Want ik ben er principieel op tegen dat ik mijn gezondheid moet bewijzen voor mijn eigen pleziertje.

Wordt dat groen vinkje ineens rood, dan is dat voor mij echt een teken dat ze de doelpalen aan het verschuiven zijn en dan neem ik geen enkele maatregel meer serieus. Want dan is vaccineren ook niet meer het eindstation.

Precies, dit dus. Ineens gaat vaccinatie het raam uit en mag je nog steeds gaan bewijzen dat je niets hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 29-04 22:15
Dennis1812 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:32:
[...]
Ik begrijp je en mee eens.
Inzet van het kabinet was 0, mijn inzet 100% polderland Nederland maakt we dan zeg 50% van.
Ontmoeten elkaar wel ergens
Ja, ik had zelf ook wel een herziening verwacht eigenlijk na de vorige zomer.

Op zich was er een kleine hoop dat het toen wel onder controle te houden zou zijn en dan was de eerste regeling nog niet zo enorm onredelijk, een beperkt aantal maanden bijstand ook omdat het snel geregeld moest worden en dat de "normale" regel is voor die groep om op terug te vallen. Maar voor de periode daarna had men wel iets ruimers op mogen tuigen. Maar dat geldt wel voor meer dingen, dat we de vorige zomer en begin van het najaar niet gebruikt hebben om een beter alternatief te hebben voor als de verwachting tegen viel.
En eigenlijk moet je tot de conclusie komen dat we die nu weer niet hebben, althans je zou het testen voor toegang als een soort halve poging er toe kunnen zien, maar dat lijkt voor sommige takken van spoort in ieder geval maar matig te werken. Bij wat gezapigere evenementen zoals congressen en beurzen zal het waarschijnlijk wel beter werken is mijn verwachting. Maar verder heb ik niet het gevoel dat men veel heeft nagedacht over als het dit najaar ook tegen gaat vallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Stoney3K schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:38:
[...]

Je bent er principeel op tegen om je gezondheid te bewijzen maar met de toegangsapp waarmee je bewijst dat jouw gezondheid minder risico oplevert voor anderen heb je geen probleem?
Er is nooit uitgelegd dat vaccineren 'twee prikjes' inhield. Het kan net zo goed gaan om prikken die je elke x maanden moet halen.
Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

roffeltjes schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:29:
[...]

Ja. Geen weldenkend mens wil 10.000 besmettingen per dag, zeker niet als je niet weet wat de impact is (politiek en maatschappelijk).,

Dit was een gok die faliekant is misgegaan, geen "laten we jongeren op de natuurlijke wijze inenten" strategie.
Niemand had die tienduizenden voorzien, dus dat zal het kabinet net zo goed verrast hebben. Maar het één sluit het ander niet uit.

Het zou mij niets verbazen als ze terug draaien zelf ook wel verwacht hadden maar dit bewust doorgezet hebben omdat achteraf vinger wijzen makkelijker is dan vooraf argumenteren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:47
[...]Maar ga vooral verder met leven in een eindeloze negatieve spiraal ;) Zonder gekheid, probeer het eens wat positiever in te zien en niet alles wat je lees om te draaien naar enorm negatief en pessimistisch. De situatie is lang niet zo uitzichtloos en hopeloos als jij het er van maakt.
Als jij denkt dat ik in een eindeloze negatieve spiraal leef dan heb je helemaal mis.
Mijn glas is namelijk altijd halfvol i.p.v. halfleeg.
Punt is dat je bij een crisis zoals dit realistisch moet blijven, trachten te anticiperen op hetgeen mogelijk komen gaat en tegelijkertijd proberen om het voor iedereen zo draaglijk mogelijk te maken. En daar hoort bij dat de een soms iets in moet leveren ten opzichte van de ander. Maar dat is helemaal niet erg, dat heet samen leven.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
Fuujii schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:33:
[...]

Zoals ik al zei, glad to be proven wrong.
Excuses, ik besef me opeens dat ik door een punt te maken deze strofe daarna heel extreem bleef interpreteren terwijl ik dat in eerste aanzet niet zo zag. Dat is niet een eerlijke afspiegeling van wat jij probeerde te zeggen.
Ik heb tot dusver geen bron gezien van je dat long covid voor jongere mensen een groot probleem vormt (excessen daargelaten).
https://www.sciencedaily..../2021/06/210623113911.htm

Ik kan er wel meer vinden. Het is onduidelijk in hoeverre we hier over-rapporteren zien, maar juist die onduidelijkheid is reden om "err on the safe side" te doen.
En je punt over: Hope for the best, plan for the worst. Ja, maar tot wanneer? Misschien nu nog even omdat we vaccineren. Maar daarna? Elke besmettingen voorkomen koste wat het kost?
Volgens mij is de consensus toch vooral het eerste. ;)

Al geef ik er wel bij dat we nu wel een reservoir hebben wat eigenlijk eerst leeg moet, dat maakt deze situatie des te vervelender... die laatste YOLO stap was echt een drama.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
Wolly schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:42:
[...]

Je bent er principeel op tegen om je gezondheid te bewijzen maar met de toegangsapp waarmee je bewijst dat jouw gezondheid minder risico oplevert voor anderen heb je geen probleem?
Daar heb ik net zo goed problemen mee, maar daarin heb ik geen keuze.

Als ik een manier heb om die app permanent op groen te zetten dan vind ik het best. Want uiteindelijk wil ik wel mijn collega's in de theaters en festivalindustrie steunen, nog afgezien van het feit dat ik vaccinatie in principe wel een goed idee vind. Het alternatief is namelijk alle uitgaansgelegenheden boycotten -- maar daarmee verdwijnt de testsamenleving niet, daarmee trek ik alleen maar de industrie verder een faillisement in.

Waar ik principieel op tegen ben, is elke keer opnieuw moeten testen, al helemaal ondanks je vaccinatiestatus. Dat geeft mij de indruk dat ik by default gevaarlijk of besmettelijk ben, tenzij ik het tegendeel kan bewijzen door een test waarvan de uitslag morgen anders kan zijn, zonder dat ik daar zelf invloed op heb.
Wolly schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:42:
Er is nooit uitgelegd dat vaccineren 'twee prikjes' inhield. Het kan net zo goed gaan om prikken die je elke x maanden moet halen.
Dat zou best kunnen, maar ook daar denk ik dat we echt serieus na moeten gaan denken of je daar een blijvende "indirecte" verplichting van moet maken. Dat groene-vinkjes-systeem is goed als tijdelijke oplossing, maar als het permanent wordt, dan heb je wat mij betreft toch echt een groter probleem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 04-05 13:47
Anoniem: 1271350 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 10:58:
Gisteren met een buurman gesproken op de buurt-bbq. De kinderen (16-18) waren afwezig en in quarantaine/thuis ivm coronabesmetting. Hij was een vrij man (deed wel net als iedereen eigenlijk een extra zelftest die ik had neergezet) want al 2x gevaccineerd.
Dus hij heeft twee besmetten thuis en gaat naar de de buurt BBQ. Ja, ik weet wat de regels zijn, maar er zit nogal een verschil tussen 'je hebt een collega even gezien die besmet was' en je zit er de hele dag thuis bovenop'. Laten we het er op houden dat het mijn keuze niet zou zijn geweest...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Segafreak83 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:18:
[...]

Lekker handig, regels breken met onbetrouwbare zelftest. *zucht.
Welke regels?? Niks verboden aan buurt-bbq, geen enkele "breken van regels" . We hebben zit maanden geleden gepland.. Niemand had vorige week kunnen bedenken dat het zo snel zo uit ds klauwen kon lopen. Alles was al geregeld, inkopen, vergunning (voor straatafzetting is maar beperkt geldig) etc etc.

Dan zijn die zelftesten prima 2e barriere. Dat zijn dezelfde dingen als voor testen voor toegang worden gebruikt btw.. Dus zo slecht zijn ze niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
klaaas schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:39:
[...]

Waarom zou je in één klap alle draagvlak kwijt zijn? En draagvlak voor wat precies?
Ja die snap ik ook niet helemaal.... we doen 1 stap terug en iedereen lijkt in een soort paniek/kramp te schieten. Voor deze maatregelen is helemaal geen draagvlak nodig.... als de club dicht is kom je sowieso niet binnen. Dit is iets heel anders als maatregelen als mondkapjes/avondklokken/maximale aantallen bezoekers op prive aangelegenheden waar je inderdaad een stuk draagvlak nodig hebt om het effectief te krijgen. Allemaal niet aan de orde....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 04-05 13:47
Jedi_Pimp schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:32:
[...]

Het wordt tijd dat het kabinet OMT adviezen gaat inzien voor wat ze zijn, namelijk adviezen. En dat we dit soort voorstellen, die zijn beredeneerd vanuit een louter epidemiologisch perspectief, gaan bediscussiëren op wenselijkheid in de brede zin des woords. De tijd dringt.
Het kabinet negeert de adviezen regelmatig, dus het is me niet helemaal duidelijk welk punt je hier precies probeert te maken en welke tijd er dan precies zou dringen. En andersom kan ik overgens net zo goed stellen dat het kabinet gewoon eens actie moet ondernemen in moet proberen te stoppen halve maatregelen te nemen door maar iedereen proberen tevreden te houden.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Laten we allemaal niet te dramatisch doen. We zagen al dat vaccineren echt fantastisch goed werkt. Alleen het heropenen van massale binnenevenementen was nét even te vroeg. Over twee maanden zijn die doelgroepen ook gevaccineerd en hangt de vlag er weer heel anders bij :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:17

Laguna

Connaisseur

[...]
Zoals @Yaksa steeds zegt: in een pandemie heb je niks te willen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Laguna schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:52:
[...]

Absolute onzin-dooddoener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
Anoniem: 1271350 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:50:
[...]

Welke regels?? Niks verboden aan buurt-bbq, geen enkele "breken van regels" .
De buurman die met twee aantoonbare besmettingen in hetzelfde huis toch maar naar de barbecue gaat omdat hij reeds gevaccineerd is. Daar onstaat nu de disussie over omdat je na vaccinatie nog besmet kan raken of besmettelijk kan zijn waar ongevaccineerden last van kunnen hebben.
We hebben zit maanden geleden gepland.. Niemand had vorige week kunnen bedenken dat het zo snel zo uit ds klauwen kon lopen. Alles was al geregeld, inkopen, vergunning (voor straatafzetting is maar beperkt geldig) etc etc.
Dat geldt ook voor 7th Sunday of elk ander festijn dit weekend.
Dan zijn die zelftesten prima 2e barriere. Dat zijn dezelfde dingen als voor testen voor toegang worden gebruikt btw.. Dus zo slecht zijn ze niet.
Dat systeem wat in de praktijk een te grote foutmarge heeft? :+

Ik gun je die buurtbarbecue en zou zelf ook wel aan willen schuiven, maar risicoloos is het allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
eamelink schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:54:
[...]

Nu de andere kant op. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
ijdod schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:52:
[...]

Het kabinet negeert de adviezen regelmatig, dus het is me niet helemaal duidelijk welk punt je hier precies probeert te maken en welke tijd er dan precies zou dringen. En andersom kan ik overgens net zo goed stellen dat het kabinet gewoon eens actie moet ondernemen in moet proberen te stoppen halve maatregelen te nemen door maar iedereen proberen tevreden te houden.
Je hebt geen enkele weekendkrant gelezen? De persco en de vooral de manier van communiceren van vrijdag ondermijnen niet alleen het zelfdenkend vermogen van burgers, ze zijn ook schadelijk voor de vertrouwensrelatie staat <--> bevolking. Mijn punt is dat we het ons niet meer kunnen veroorloven om maatregelen als aanhoudend testen in de nabije toekomst er doorheen te drukken zonder dat er een open en transparante discussie wordt gevoerd over de wenselijkheid ervan.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Vanaf morgen mag groep 3 tm 8 van het basisonderwijs weer met verkoudheidsklachten (zoals een loopneus, neusverkoudheid, niezen en keelpijn) naar school, en vervalt het advies om te testen bij klachten voor deze groep.
Dat was overigens halverwege vorige week al bekend, dus ruim voor de persco.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
eamelink schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:54:
[...]

Jullie missen het sarcasme :) . Dit is een dooddoener die door de Tweaker in kwestie niet zelden de andere kant op wordt gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Jedi_Pimp schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:59:
[...]

Je hebt geen enkele weekendkrant gelezen? De persco en de vooral de manier van communiceren van vrijdag ondermijnen niet alleen het zelfdenkend vermogen van burgers, ze zijn ook schadelijk voor de vertrouwensrelatie staat <--> bevolking. Mijn punt is dat we het ons niet meer kunnen veroorloven om maatregelen als aanhoudend testen in de nabije toekomst er door heen drukken zonder dat er een open en transparante discussie wordt gevoerd over de wenselijkheid ervan.
Ben het met je eens, maar ik ken maar weinig plekken waar zo'n discussie gevoerd kan worden.

TV programma's die niets liever doen dan de hele dag te roepen dat er weer een variant is?
Kranten die leven op clickbaits?
Tweede Kamer leden die aan de leiband van de fractie hangen?
Alternatieve fora die in de wappie hoek geduwd worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-05 10:17
zacht schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:59:
Vanaf morgen mag groep 3 tm 8 van het basisonderwijs weer met verkoudheidsklachten (zoals een loopneus, neusverkoudheid, niezen en keelpijn) naar school, en vervalt het advies om te testen bij klachten voor deze groep.
Dat was overigens halverwege vorige week al bekend, dus ruim voor de persco.
In de laatste 14 dagen van het (basis)schooljaar. ;(

Alsof ze dit niet gewoon nog 2 weken door hadden kunnen trekken, al was het maar vanwege de oplopende besmettingen en dan nog wat clusters te voorkomen.

Toch leuk wanneer je binnen nu en een paar weken op vakantie gaat en de week ervoor je kind besmet thuis komt en gezinsleden misschien wel besmet. Sta je daar met je positieve test voordat je het vliegtuig in zou gaan :+

[ Voor 15% gewijzigd door TIGER1125 op 11-07-2021 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Wolly schreef op zondag 11 juli 2021 @ 12:01:
[...]

Ben het met je eens, maar ik ken maar weinig plekken waar zo'n discussie gevoerd kan worden.

TV programma's die niets liever doen dan de hele dag te roepen dat er weer een variant is?
Zo, die zit. Inderdaad - en dit is dan ook meteen het grootste probleem waar we nu mee te maken hebben. Dat betekent echter nog niet dat we simpelweg moeten opgeven. Ik heb de hoop dat na afgelopen vrijdag er steeds meer ruimte komt voor dit soort discussies, om te beginnen in columns/essays, dan in Buitenhof, dan in talkshows en uiteindelijk in de Kamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
Anoniem: 1271350 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:50:
[...]

Welke regels?? Niks verboden aan buurt-bbq, geen enkele "breken van regels" . We hebben zit maanden geleden gepland.. Niemand had vorige week kunnen bedenken dat het zo snel zo uit ds klauwen kon lopen. Alles was al geregeld, inkopen, vergunning (voor straatafzetting is maar beperkt geldig) etc etc.

Dit is exact de reden dat we er nog lekker inzitten met zijn allen. Iemand in je gezin besmet betekent quarantaine voor het hele gezin, gèèn uitzondering dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Segafreak83 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 12:06:
[...]

Dit is exact de reden dat we er nog lekker inzitten met zijn allen. Iemand in je gezin besmet betekent quarantaine voor het hele gezin, gèèn uitzondering dus.
Voor zover ik het lees, is de RIVM het niet met je eens.

Indien beschermd (2 weken na 2de prik) betekent geen quarantaine meer bij besmetting van huisgenoten.

https://www.rivm.nl/coron...9/quarantaine-en-isolatie

[ Voor 7% gewijzigd door Fly-guy op 11-07-2021 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:48
[...]

Het was gisteren overal kanonnendruk dus ik denk dat veel mensen dachten 'voor alles weer sluit...'. en het is ook een beetje vreemd als de terrassen uitpuilen tot 00u en je daar ook gewoon besmet kan worden en ze daarna gewoon thuis verder gaan of zoals net op het nieuws uitwijken naar het Belgische nachtleven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Nee toch?
U bent beschermd tegen corona en hoeft daarom niet in quarantaine. De kans dat u ziek wordt is klein, maar ook zonder klachten kunt u besmettelijk zijn
https://lci.rivm.nl/covid-19-huisgenoten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
Wolly schreef op zondag 11 juli 2021 @ 12:01:
[...]

Wat mij betreft hoeft de discussie ook niet gevoerd worden, heb alleen gisteren al dusdanig veel voorbeelden gezien dat ik simpelweg wel begrijp dat de overheid niet van het zelfdenkend vermogen van de burgers uitgaat.

Het lijkt idd alsof de overheid de burger wel steeds een kans wil geven (mits het risico te managen) zodat ze achteraf kunnen bijsturen en duiden waarom er bijgestuurd word.

@Wolly goed voorbeeld van zelfdenkend vermogen, ik lees dat als quarantine omdat je nog wel besmettelijk voor anderen kunt zijn ondanks dat je geen klachten hebt. Simpelweg gezegd, even testje doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Bossie op 11-07-2021 12:15 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
Bossie schreef op zondag 11 juli 2021 @ 12:13:
[...]

Het lijkt idd alsof de overheid de burger wel steeds een kans wil geven (mits het risico te managen) zodat ze achteraf kunnen bijsturen en duiden waarom er bijgestuurd word.
Dit dus, eerst een kans geven en daarna hard 'zie je wel!' roepen als die kans wordt gepakt. Op een gegeven moment prikken mensen ook door die strategie heen.

Als ze het vooral deden om de live muziek weer vlot te trekken bijvoorbeeld, dan zouden ze meer mogelijkheden bieden op kleinere schaal. Er is weinig risico aan een podiumpje met een singer-songwriter op een (zittend) terras, maar ook die mogelijkheid wordt nu voor alle horeca niet geboden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-05 09:00
Vergelijking van het aantal besmettingen per dag per inwoner met een aantal buurlanden:

Afbeeldingslocatie: https://svgshare.com/i/Z0o.svg
Bron: OurWorldInData

[ Voor 10% gewijzigd door Balance op 11-07-2021 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07-2021
[...]

Nou ja, als dat de standaard wordt, houdt het na mijn vaccinatie cyclus ook direct op.

Het hele doel voor mij was, door vaccinatie geen testen.

Daarnaast heb ik nu al 3 weken last van mijn gewrichten in mijn hand. Het k voel er weinig voor dat dit erger wordt. Of zelfs over gaat in reuma oid.

Gisteren toch maar een melding gedaan bij het lareb en het viel mij op dat dit zelfs op de derde plek staat. Week na vaccinatie begonnen en niet meer weggegaan.

Dit is niet iets wat ik om de x maanden ga doen.

Ik hoop ook echt dat het niet erger wordt as zaterdag na de tweede prik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Deezers schreef op zondag 11 juli 2021 @ 12:10:
[...]

Het was gisteren overal kanonnendruk dus ik denk dat veel mensen dachten 'voor alles weer sluit...'. en het is ook een beetje vreemd als de terrassen uitpuilen tot 00u en je daar ook gewoon besmet kan worden en ze daarna gewoon thuis verder gaan of zoals net op het nieuws uitwijken naar het Belgische nachtleven 8)7
Op je terrasstoeltje is de kans op besmetting gewoon heel klein. Bizar veel kleiner zelfs als tot diep in de nacht met 600 man in een club op elkaar staan.....

Ja, je kan ook thuis verder zuipen met een paar mensen (geen 600) of helemaal naar belgie rijden (oeps, wie is de bob ookal weer?) maar dat zijn er ook niet veel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
renedr schreef op zondag 11 juli 2021 @ 12:23:
[...]

Nou ja, als dat de standaard wordt, houdt het na mijn vaccinatie cyclus ook direct op.

Het hele doel voor mij was, door vaccinatie geen testen.
Je spuit jezelf in met een goedje uitsluitend omdat je daardoor weer een biertje kan drinken?

Ik ben nu al nieuwsgierige naar de aflevering van Andere Tijden die ooit gemaakt zal worden over dit fenomeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
Wolly schreef op zondag 11 juli 2021 @ 12:27:
[...]

Je spuit jezelf in met een goedje uitsluitend omdat je daardoor weer een biertje kan drinken?
Jij laat jezelf elke keer in je neusholte krabben zodat je daardoor weer een biertje kan drinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07-2021
[...]

Ik ben nu al nieuwsgierige naar de aflevering van Andere Tijden die ooit gemaakt zal worden over dit fenomeen.
Ik ga nooit stappen, meer vakantie 😅
Maar inderdaad, het was een grote motivatie.

Ik heb een leeftijd, waarbij ik verwacht dat COVID niet zo’n groot probleem is. En ja ik weet dat die kans er altijd is.

Maar gezien mijn reactie op de vaccinatie, twijfel ik steeds meer of ik niet liever COVID had gehad.

Lastige daaraan is, je weet het niet van tevoren en achteraf weet je het ook niet.

De kansen in het algemeen zijn in voordeel van het vaccin, maar persoonlijk kan het anders uitpakken. Ik zal het nooit weten.

[ Voor 35% gewijzigd door renedr op 11-07-2021 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Er wordt ook wel dik ingezet op eigen keuzes en inzet.

Uit een werkgerelateerde GGD-brief:
Wijzigingen in quarantaineadviezen
De overheid heeft een aantal richtlijnen gewijzigd in het quarantainebeleid voor nauwe contacten.
Het nieuwe beleid gaat in per 8 juli 2021.
Een belangrijke wijziging is dat mensen niet meer gedurende 8 weken na een besmetting, maar
gedurende 6 maanden na een besmetting als immuun worden beschouwd. Dit betekent dat mensen die
een besmetting hebben doorgemaakt de komende 6 maanden niet direct in quarantaine hoeven na
nauw contact met een besmet persoon. Bij ontwikkeling van klachten na nauw contact blijft het
quarantaine- en testadvies wel staan.

Daarnaast hoeven mensen die volledig gevaccineerd zijn niet in quarantaine na nauw contact met een
besmet persoon. Volledig gevaccineerd zijn betekent meer dan 14 dagen na:
• 1 Janssen vaccin of
• 2 vaccinaties (Pfizer, Moderna of AstraZeneca) of
• 1 vaccinatie in combinatie met een doorgemaakte COVID-infectie hebben gehad.
Deze groep wordt nog wel geïnformeerd wanneer ze zijn blootgesteld aan het virus. Daarnaast blijft het
advies staan om bij klachten te testen. Ook blijft het advies staan om op dag 5 te testen voor volledig
gevaccineerde personen wanneer er sprake is van een besmetting binnen de thuissituatie.
Verder is de quarantaineduur voor asymptomatische immune personen veranderd. Dit betreft de
personen die volledig gevaccineerd zijn of de afgelopen 6 maanden COVID hebben doorgemaakt en toch positief testen, maar geen klachten ontwikkelen. Hiervoor geldt een maximale isolatieduur van 72 uur na het moment van testen.
toon volledige bericht
Dus als je bijvoorbeeld volledig gevaccineerd (+twee weken) bent hoef je je niet te laten testen of in quarantaine als je in contact bent geweest met een besmet persoon en zelf geen klachten hebt.
Laat je je in dat geval toch testen en test je positief dan mag je alsnog 72 uur in quarantaine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Fly-guy schreef op zondag 11 juli 2021 @ 12:10:
[...]

Voor zover ik het lees, is de RIVM het niet met je eens.

Indien beschermd (2 weken na 2de prik) betekent geen quarantaine meer bij besmetting van huisgenoten.

https://www.rivm.nl/coron...9/quarantaine-en-isolatie
En hoeveel mensen (op verpleging en zwakkere / ouderen na), hebben al een tweede prik gehad?

We zitten toch pas op 40% met 2 prikken en dan heb ik het nog niet eens gehad over 2 weken na de 2de prik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-05 10:17
zacht schreef op zondag 11 juli 2021 @ 12:32:
[...]

Er wordt ook wel dik ingezet op eigen keuzes en inzet.

Uit een werkgerelateerde GGD-brief:

[...]

Dus als je bijvoorbeeld volledig gevaccineerd (+twee weken) bent hoef je je niet te laten testen of in quarantaine als je in contact bent geweest met een besmet persoon en zelf geen klachten hebt.
Laat je je in dat geval toch testen en test je positief dan mag je alsnog 72 uur in quarantaine.
Wel bijzonder, je hoeft je niet te laten testen en je mag alles doen. Maar laat je je wel testen en test je positief mag je alsnog in quarantaine. :+

Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd waarom je als je zo stom geweest bent om je te laten testen dan wel in quarantaine zou moeten, en je anders als een soort potentiële "virusbom" door de stad mag lopen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
roffeltjes schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:45:
[...]

Excuses, ik besef me opeens dat ik door een punt te maken deze strofe daarna heel extreem bleef interpreteren terwijl ik dat in eerste aanzet niet zo zag. Dat is niet een eerlijke afspiegeling van wat jij probeerde te zeggen.

[...]

https://www.sciencedaily..../2021/06/210623113911.htm

Ik kan er wel meer vinden. Het is onduidelijk in hoeverre we hier over-rapporteren zien, maar juist die onduidelijkheid is reden om "err on the safe side" te doen.

[...]

Volgens mij is de consensus toch vooral het eerste. ;)

Al geef ik er wel bij dat we nu wel een reservoir hebben wat eigenlijk eerst leeg moet, dat maakt deze situatie des te vervelender... die laatste YOLO stap was echt een drama.
toon volledige bericht
Geen probleem. Ik ga het doornemen, bedankt.
Ik denk overigens niet dat we gigantisch verschillen van mening, hooguit dat we de grens net iets anders trekken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
Stoney3K schreef op zondag 11 juli 2021 @ 12:16:
[...]

Dit dus, eerst een kans geven en daarna hard 'zie je wel!' roepen als die kans wordt gepakt. Op een gegeven moment prikken mensen ook door die strategie heen.

Als ze het vooral deden om de live muziek weer vlot te trekken bijvoorbeeld, dan zouden ze meer mogelijkheden bieden op kleinere schaal. Er is weinig risico aan een podiumpje met een singer-songwriter op een (zittend) terras, maar ook die mogelijkheid wordt nu voor alle horeca niet geboden.
Het blijven politici ;)
En mbt tot je tweede opmerking, er is simpelweg geen tijd om beslissingen op dit detailniveau uit te werken het moet simpelweg rechtlijnig zijn omdat de tijd om te sturen zeer kort is.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Segafreak83 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 12:34:
[...]

En hoeveel mensen (op verpleging en zwakkere / ouderen na), hebben al een tweede prik gehad?

We zitten toch pas op 40% met 2 prikken en dan heb ik het nog niet eens gehad over 2 weken na de 2de prik.
Dat staat los van de foute opmerking die gemaakt werd.

Janssen telt bv ook als beschermd, alsmede een infectie binnen 6 maand, al dan niet gevolgd door een prik.

Dus ook al wil je suggereren dat er eigenlijk bedoeld werd dat de opmerking sloeg op onbeschermde mensen, dan nog is die groep kleiner dan je denkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Stoney3K schreef op zondag 11 juli 2021 @ 12:30:
[...]

Jij laat jezelf elke keer in je neusholte krabben zodat je daardoor weer een biertje kan drinken?
Als het doel van het nemen van de vaccinatie uitsluitend het wegvallen van de toegangstesten is dan denk ik dat er toch wel iets verkeerd is gegaan in de communicatie. Geen dwang of drang was en is de boodschap, dat kan ik niet goed rijmen met het nemen van een vaccin om daarmee ''ongetest' toegang tot iets te krijgen (wat getuige de nieuwsberichten van vandaag net zo snel weer ingetrokken kan worden).

Ten principale neem je het vaccin tegen ernstige complicaties, alles wat er verder bij komt is mooi (of wellicht minder mooi als in de toekomst negatieve zaken ontdekt worden) meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
Bossie schreef op zondag 11 juli 2021 @ 12:41:
[...]
En mbt tot je tweede opmerking, er is simpelweg geen tijd om beslissingen op dit detailniveau uit te werken het moet simpelweg rechtlijnig zijn omdat de tijd om te sturen zeer kort is.
Waarom moet er dan op beleidsniveau worden uitgewijd over het verbieden van entertainment op terrassen?

Het gaat er niet eens om dat ze het expliciet moeten toestaan maar juist om dat het verboden is, en blijft, voor terrassen waar je kan zitten. Terwijl de disco's en poppodia wel met volle bakken live entertainment mochten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Wolly schreef op zondag 11 juli 2021 @ 12:42:
[...]

Als het doel van het nemen van de vaccinatie uitsluitend het wegvallen van de toegangstesten is dan denk ik dat er toch wel iets verkeerd is gegaan in de communicatie. Geen dwang of drang was en is de boodschap, dat kan ik niet goed rijmen met het nemen van een vaccin om daarmee ''ongetest' toegang tot iets te krijgen (wat getuige de nieuwsberichten van vandaag net zo snel weer ingetrokken kan worden).

Ten principale neem je het vaccin tegen ernstige complicaties, alles wat er verder bij komt is mooi (of wellicht minder mooi als in de toekomst negatieve zaken ontdekt worden) meegenomen.
Ten eerste maakt het voor het resultaat niet echt uit, meer geprikt is beter ongeacht de reden voor de prik.
Ten tweede moet je niet voor iemand anders besluiten wat de reden moet zijn.

Zelf heb ik me niet laten prikken voor de kans om (ernstig) ziek te worden. Persoonlijk kan mij dat niet echt warm maken. Waarvoor ik het wel doe is om anderen te beschermen, maar blijkbaar is dat een verkeerde reden?

Daarnaast test ik me de tandjes op het werk. Als een vaccinatie dat in het dagelijks leven kan voorkomen, is dat zeker een extra reden voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Wolly schreef op zondag 11 juli 2021 @ 12:42:
[...]

Er werden drempels opgeworpen wat je kan zien als een vorm van drang, maar die werden door veel mensen geaccepteerd onder het motto solidariteit. Echter blijft er dus weinig van die solidariteit over zodra diezelfde drempels worden weggenomen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Yaksa schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:45:
[...]

Als jij denkt dat ik in een eindeloze negatieve spiraal leef dan heb je helemaal mis.
Mijn glas is namelijk altijd halfvol i.p.v. halfleeg.
Dat blijkt niet uit je vele vooral negatieve posts :+
Punt is dat je bij een crisis zoals dit realistisch moet blijven, trachten te anticiperen op hetgeen mogelijk komen gaat en tegelijkertijd proberen om het voor iedereen zo draaglijk mogelijk te maken. En daar hoort bij dat de een soms iets in moet leveren ten opzichte van de ander. Maar dat is helemaal niet erg, dat heet samen leven.
Ja, en de realiteit op dit moment is dat er niet bepaald meer een crisis is in Nederland. De enige reden dat het kabinet nu in een spagaat schiet is omdat ze bang zijn af te gaan op Europees niveau en dat mensen niet meer op vakantie kunnen. Op het gebied van de zorg is er nog weinig verontrustends aan de hand.

En sure, natuurlijk is het geven en nemen in het leven, maar het moet wel reëel blijven. Ik denk bijvoorbeeld dat er maar bar weinig mensen vrede hebben met beperkingen om misschien een bizar klein gedeelte van de bevolking niet ziek te laten worden. Daarom haalde ik het alcoholslot ook aan in een eerdere post. We weten dat rijden achter het stuur immens gevaarlijk is voor de bestuurder én zijn omgeving, maar toch ga je een alcoholslot bij iedere bestuurder er nooit doorheen krijgen. De ongemakken wegen in dat geval simpelweg niet op tegen de mogelijk voordelen.

Als blijkt dat de ziekenhuisbezetting opeens omhoog schiet dan is het natuurlijk een ander verhaal, maar dat is nu simpelweg nog niet het geval en die kant lijkt het ook nog niet op te gaan. Vooralsnog leek alles er steeds op te wijzen dat we door de vaccinatiegraad safe zouden zitten, ook al zou er opnieuw een uitbraak komen.
[...]

Dit is exact de reden dat we er nog lekker inzitten met zijn allen.
We zitten alleen nergens in :+ Dat is puur de angst die is aangepraat door de media, het OMT en het kabinet. Constant de pijlen richten op het aantal besmettingen en dat gebruiken als leidraad om aan te geven hoe ernstig de situatie is. Dat is echter een verkeerde leidraad. 10k besmettingen lijkt ernstig omdat we daar nooit boven hebben gezeten, maar qua ziekenhuisbezetting zitten we praktisch zo laag mogelijk.

Daarbij ben je met een buurt BBQ met hooguit 30 man, in de buitenlucht en vaak met méér dan genoeg ruimte. De kans om buiten besmet te raken is nihil. Kijk bijvoorbeeld naar de volle terrassen, die 0 invloed hadden op de cijfers. En voor men aankomt met de festivals en clubs als reden dat het nu weer kut is: weten we waar men de meeste kans had op een besmetting? Clubs zijn vaak slecht geventileerde volledig gesloten ruimtes met iedereen op elkaar gepakt ongeacht waar je staat. Festivals zijn vaak buiten en dat is één en al ventilatie, plus er is vaak genoeg ruimte om even de rust op te zoeken.
Iemand in je gezin besmet betekent quarantaine voor het hele gezin, gèèn uitzondering dus.
Als je geen klachten krijgt gewoon niet testen O-)
Wolly schreef op zondag 11 juli 2021 @ 12:51:
[...]

Geveinsde solidariteit in dat geval dus :X
Verreweg de meeste mensen die ik ken (en dat loopt van jong tot oud, van ongeschoold tot HBO verpleegkundige) heeft zich laten vaccineren om van het gezeik af te zijn. Dus om op vakantie te kunnen, om niet meer te hoeven testen, om niet meer onnodig in quarantaine te hoeven want geen klachten, dat soort dingen. Een klein deel heeft zich laten vaccineren omdat ze zelf niet ziek willen worden en een nóg kleiner deel heeft het gedaan 'voor de ander'.

[ Voor 14% gewijzigd door SomerenV op 11-07-2021 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Laguna schreef op zondag 11 juli 2021 @ 12:50:
[...]

Er werden drempels opgeworpen wat je kan zien als een vorm van drang, maar die werden door veel mensen geaccepteerd onder het motto solidariteit. Echter blijft er dus weinig van die solidariteit over zodra diezelfde drempels worden weggenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Wolly schreef op zondag 11 juli 2021 @ 12:51:
[...]

Wat verwacht je dan als je dagelijks op de radio/tv hoort dat "er steeds meer mogelijk is, (vooral) door vaccinaties"?

De boodschap van de overheid was de laatste 6 maanden dat door massaal te prikken, we corona eronder krijgen en er steeds meer mogelijk is.

Dan moet je je niet verbazen als men zich laat prikken om dat "meerdere" dan ook te mogen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Fly-guy schreef op zondag 11 juli 2021 @ 12:55:
[...]

Wat verwacht je dan als je dagelijks op de radio/tv hoort dat "er steeds meer mogelijk is, (vooral) door vaccinaties"?

De boodschap van de overheid was de laatste 6 maanden dat door massaal te prikken, we corona eronder krijgen en er steeds meer mogelijk is.

Dan moet je je niet verbazen als men zich laat prikken om dat "meerdere" dan ook te mogen doen
Mensen moeten zelf weten waarom ze zich laten inenten, mijns inziens moet je dat vooral doen voor je gezondheid. In dat opzicht klopt de boodschap van de overheid, we krijgen corona eronder. Ook is er meer mogelijk, zie de versoepelingen die er zijn.

Als mensen aangeven dat ze zich uitsluitend laten inenten om ongetest het recreatieve leven op te pakken dan verbaas ik mij daarover, zeker aangezien er nooit een toezegging is gedaan dat een vaccinatie je dit genot permanent zal verschaffen.

Hopelijk blijft Andere Tijden nog een tijdje op de buis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:05

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Euhm, prima reden toch? Dat was namelijk ook mijn reden (nouja, niet het biertje drinken an sich, maar het gekloot met testen e.d.), bij de leeftijdsgenoten (25 t/m 35) in mijn omgeving is dat een veel gehoorde reden.

[ Voor 3% gewijzigd door -tom-562 op 11-07-2021 13:08 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Fly-guy schreef op zondag 11 juli 2021 @ 12:45:
[...]

Waarvoor ik het wel doe is om anderen te beschermen, maar blijkbaar is dat een verkeerde reden?
Dat is geen verkeerde reden. Alleen was daar nog geen sluitend bewijs van en dat blijkt nu ook uit de wens om tevens gevaccineerde mensen te blijven testen, omdat het risico van transmissie aanwezig blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-05 12:07
Komende week zullen de onderstaande regio's in ieder geval op het hoogste alarmniveau uitkomen. Deze voldoen een paar dagen geleden al aan de voorwaarde voor zeer ernstig:
  • Amsterdam-Amstelland
  • Groningen
  • Utrecht
Bij de volgende regio's is het slechts een kwestie van enkele dagen voordat ze op zeer ernstig uitkomen:
  • Kennemerland
  • Rotterdam-Rijnmond
  • Hollands Midden
  • Gooi en Vechtstreek
  • Haaglanden
Negen regio's stevenen af op het een na hoogste risiconiveau, ernstig. Dat zijn:
  • Twente
  • IJsselland
  • Noord- en Oost-Gelderland
  • Gelderland-Midden
  • Gelderland-Zuid
  • Zaanstreek-Waterland
  • Zuid-Holland-Zuid
  • Midden- en West-Brabant
  • Brabant-Zuidoost
  • Brabant-Noord (mogelijk)
De overige zeven regio's staan na dinsdag waarschijnlijk op zorgelijk, het een na laagste risiconiveau.

Bron: https://www.rtlnieuws.nl/...isiconiveaus-zeer-ernstig

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:09
Wolly schreef op zondag 11 juli 2021 @ 13:04:
[...]

Mensen moeten zelf weten waarom ze zich laten inenten, mijns inziens moet je dat vooral doen voor je gezondheid. In dat opzicht klopt de boodschap van de overheid, we krijgen corona eronder. Ook is er meer mogelijk, zie de versoepelingen die er zijn.
Maar ook voor je gezondheid kun je heel wat redenen hebben. Heel direct ben ik niet bang voor corona, maar wel dat het door een gebrek aan vaccineren veel langer rond zou gaan dan nodig. En daarmee ook de beperkingen welke ik heel irriatant vind.
Als mensen aangeven dat ze zich uitsluitend laten inenten om ongetest het recreatieve leven op te pakken dan verbaas ik mij daarover, zeker aangezien er nooit een toezegging is gedaan dat een vaccinatie je dit genot permanent zal verschaffen.
Er is ook geen toezegging dat de vaccinaties je gezondheid zullen beschermen bij nieuwe varianten. Je kunt daarbij alleen naar het hier en nu kijken. Daarnaast ligt bij heel veel mensen het recreatieve leven rechtstreeks verbonden met hun gezondheid/gevoel dat ze hebben. Niet voor niets dat vooral jongeren veel last hebben van de quarantaine-maatregelen. Dus zelfs dat kun je uiteindelijk direct linken aan gezondheid.
Dat jij moreel vindt dat dat niet zou mogen kan best, maar het zit veel meer verweven dan je hier doet voorkomen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-05 09:34
RobinNL schreef op zondag 11 juli 2021 @ 13:09:
Komende week zullen de onderstaande regio's in ieder geval op het hoogste alarmniveau uitkomen. Deze voldoen een paar dagen geleden al aan de voorwaarde voor zeer ernstig:
  • Amsterdam-Amstelland
  • Groningen
  • Utrecht
Bij de volgende regio's is het slechts een kwestie van enkele dagen voordat ze op zeer ernstig uitkomen:
  • Kennemerland
  • Rotterdam-Rijnmond
  • Hollands Midden
  • Gooi en Vechtstreek
  • Haaglanden
Negen regio's stevenen af op het een na hoogste risiconiveau, ernstig. Dat zijn:
  • Twente
  • IJsselland
  • Gelderland-Midden
  • Gelderland-Zuid
  • Zaanstreek-Waterland
  • Zuid-Holland-Zuid
  • Brabant-Zuidoost
De overige zeven regio's staan na dinsdag waarschijnlijk op zorgelijk, het een na laagste risiconiveau.

toon volledige bericht
Het zegt mij eerlijk gezegd meer iets over dat de classificaties niet meer kloppen dan over de ernst van de situatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-05 19:55
stylezzz schreef op zondag 11 juli 2021 @ 12:24:
[...]

Op je terrasstoeltje is de kans op besmetting gewoon heel klein. Bizar veel kleiner zelfs als tot diep in de nacht met 600 man in een club op elkaar staan.....

Ja, je kan ook thuis verder zuipen met een paar mensen (geen 600) of helemaal naar belgie rijden (oeps, wie is de bob ookal weer?) maar dat zijn er ook niet veel....
Die kindertjes van 16 tot 18 in Knokke komen helemaal uit Utrecht en Den Haag. Afgezet door pa en ma of met de Benz van pa bestuurd door grote zus of broer ?

Sommige ouders hebben echt een plaat voor hun kop.

In de Gelderland weer artikel over zielige stappende studenten.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Stoney3K schreef op zondag 11 juli 2021 @ 12:16:
[...]

Regeltechnisch word het natuurlijk erg lastig op die manier.Wat is nou een singer songwriter? Iemand die zijn eigen muziek schrijft, en er nog bij zingt ook.... ok. Maar waarom die wel? En dan jan smit weer niet? En als we jan smit dan ook maar toestaan, waarom dan geen guus meeuwis? En bands zijn dan ook uitgesloten? Zat die hun eigen muziek maken.... coverbands? Dat worden eindeloze discussies....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
loekf2 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 13:13:
[...]

Die kindertjes van 16 tot 18 in Knokke komen helemaal uit Utrecht en Den Haag. Afgezet door pa en ma of met de Benz van pa bestuurd door grote zus of broer ?

Sommige ouders hebben echt een plaat voor hun kop.

In de Gelderland weer artikel over zielige stappende studenten.
Excessen... nog wat aangedikt door de clickbait zoekende media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:18

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
RobinNL schreef op zondag 11 juli 2021 @ 13:09:
  • Amsterdam-Amstelland
  • Groningen
  • Utrecht
  • Kennemerland
  • Rotterdam-Rijnmond
  • Hollands Midden
  • Gooi en Vechtstreek
  • Haaglanden
  • Twente
  • IJsselland
  • Gelderland-Midden
  • Gelderland-Zuid
  • Zaanstreek-Waterland
  • Zuid-Holland-Zuid
  • Brabant-Zuidoost

toon volledige bericht
Hier haak ik even op in. Dit had ik ook benoemd (niet zo uitgebreid) in het nieuwe deel Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8

Daar gaan we dus verder :)

Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 118 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Nut van mondkapjes bespreken? ZieMaar! in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.