Acties:
  • +9Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
TS LEEG

Informatie redelijk verouderd. Geen zin meer dit aan te passen :)

Dit topic is om de ervaringen mbt corona vaccinaties te delen
Kleine waarschuwing vooraf: pas op je mening ;) Zorg voor goede argumentatie en als het woord wappie voorbij komt adviseer ik je uit te loggen.

[Voor 94% gewijzigd door Mrjraider op 01-11-2021 21:42]

OFFLINE enkele berichten geedit

Acties:
  • +3Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:23
Ik ben IC verpleegkundige en heb rond dezelfde tijden als jij BioTech/Pfizer gehad.
Echter had ik al corona gehad, dus ik reageerde een tikkie heftiger op de vaccinaties. Echt een dagje grieperig en gaar geweest, de 1e meer dan de 2e.

Gelukkig was het na dat ene dagje ook meteen weer over. Verder ook bij ons in het team dit soort zeer milde klachten bij enkelen. 1 iemand migraine gehad ervan een dag. Verder eigenlijk geen klachten.

• Mrjraider
  • Niet online
weg

[Voor 98% gewijzigd door Mrjraider op 01-11-2021 21:33]

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:25
Namens mijn vrouw:
Werkzaam als verpleegkundige, kleinschalig wonen. Gevaccineerd met Pfizer op 31 januari en 21 februari. Na de eerste vaccinatie een pijnlijke beetje dikkere arm en een lichte metaalachtige smaak in haar mond maar verder niets.
In verband met een NSAID allergie moest ze ook een half uur ter observatie blijven ipv een kwartier.
Tweede vaccinatie alleen een pijnlijke arm en verder niets, deze keer tien minuten observatie.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik ben deelnemer aan het gecombineerde stadium 2b/3 onderzoek naar CVnCov (Het CureVac mRNA vaccin). De placebo in dit onderzoek is fysiologisch zout en in principe weet ik niet wat ik gehad heb.

Met die achtergrond in gedachte: op 15 januari en 15 februari iets ingespoten gekregen. Omdat het onderzoekvaccin is half uur observatie en bloeddrukmeting voor en achteraf + wat luisteren door een longarts.
Beide keren vergelijkbare ervaring: Vermoeidheid na een paar uur. (hele) lichte koorts, onrustige halve nacht (met 20-25% hogere rusthartslag (60-70 ipv ~45), 24/7 tracking via Polar) en de volgende 2 dagen wat pijn op vaccinatieplek. De 2e was iets feller dan de eerste, maar s'nachts rustiger.
Zonder veel gemerkt te hebben gewoon kunnen sporten op de dagen erna.. wat ik redelijk intensief doe.

Het echte ongemak duurde niet meer dan 12-14 uur, en begon 5-7 uur na de injectie.

Wellicht klinkt dit door het detail erger dan het was... Als deelnemer was ik er gewoon heel alert op... Er was niets onverwachts en niets extreems aan en het wekte ook zeker geen zorgen op bij de onderzoeksmedewerkers.

Waarom? Ik heb meer vertrouwen in dit veiligheid van dit vaccin-in-onderzoek dan in de veiligheid van SARS-COV2 zelf. Ik zag toevallig op tijd het formulier om mij aan te melden... en het onderzoek vind onder meer plaats aan ziekenhuis vlakbij. De stadium 1 en 2 onderzoeken geven indicatie dat het net zo goed kan werken als Pfizer/Biontech en Moderna. Ik sta op basis van leeftijd en gezondheid ergens helemaal achterin de rij... en geen behoefte aan het risico van Long-Covid19. De placebo groep krijgt na goedkeuring alsnog het werkzame vaccin, dus bijna zeker vele maanden voor ik via de GGD wat zou krijgen.

[Voor 3% gewijzigd door Ronald op 02-03-2021 20:54]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x350Wp Zuid 10°; Totaal 7000Wp.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

LZ86 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:49:
<>
Echter had ik al corona gehad, dus ik reageerde een tikkie heftiger op de vaccinaties.<>
Is dat een bekende correlatie tussen eerdere besmetting en bijwerkingen?

Mijn vriendin (gehandicaptenzorg) is na haar eerste AZ vaccinatie echt 36 uur ziek geweest (in bed met de hele bingo kaart van bijwerkingen inclusief spierpijn in spieren waarvan ze nog niet wist dat ze die had). Ik denk overigens niet dat ze Corona gehad heeft (meerdere keren getest bij verkoudheidsklachten) en ze zou het zo nog een keer doen (en dat moet ook over een kleine 3 maanden).
Griepprik heeft ze nooit bijwerkingen van.

Ik kan niet wachten mijn ervaringen te delen hier maar dat zal nog wel even duren.

[Voor 3% gewijzigd door franssie op 03-03-2021 01:25]

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-03 12:28
franssie schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 01:21:
[...]

Is dat een bekende correlatie tussen eerdere besmetting en bijwerkingen?

Mijn vriendin (gehandicaptenzorg) is na haar eerste AZ vaccinatie echt 36 uur ziek geweest (in bed met de hele bingo kaart van bijwerkingen inclusief spierpijn in spieren waarvan ze nog niet wist dat ze die had). Ik denk overigens niet dat ze Corona gehad heeft (meerdere keren getest bij verkoudheidsklachten) en ze zou het zo nog een keer doen (en dat moet ook over een kleine 3 maanden).
Griepprik heeft ze nooit bijwerkingen van.

Ik kan niet wachten mijn ervaringen te delen hier maar dat zal nog wel even duren.
Hier ook GHZ medewerker en kreeg mijn eerste AZ shot paar weken geleden. Alle bijwerkingen die op het informatieblad staan, die kreeg ik. 2 dagen lang had ik koorts 38-40.5, spierpijn, enorme rillingen, hoofdpijn en vermoeidheid.

Merk binnen mijn werkkring dat vele andere ook bovenstaande bijwerkingen kregen, in meer of mindere maten.

11 collega's geprikt, 6 ziek. Manager heeft toen zelfs nog een oproep gedaan om de vaccinatie uit te stellen ivm onderbezetting.

Griepprik ook nergens last van gehad

@Mrjraider Misschien handig om dit in de startpost te vermelden. https://www.lareb.nl/ dat mensen mochten ze bijwerkingen hebben gehad, ze daar te melden.

[Voor 7% gewijzigd door Pukson op 03-03-2021 09:47]

Add me op Stadia: Gloogle

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:12

Dennis1812

Amateur prutser

Wijkverpleegkundige, 2x Pfizer met een interval van 3 weken.
Spierpijn in de geprikt arm. Verder eigenlijk niks gemerkt.
Idem voor mijn vrouw die verzorgendeIG is op een revalidatie afdeling.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• spartaan1986
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:11
Mijn broer is bezorger van medicatie en vaccins aan ziekenhuizen en verzorgings te huizen enzo. Hij heeft afgelopen vrijdag zijn 2de shot biopfizer gehad. Hij zegt geen bijwerkingen bij beide prikken gehad te hebben.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:06

Agent47

I always close my contracts.

Vriendin die ik ken heeft de na de eerste vaccinatie 2 dagen slecht op bed gelegen. Was nog nooit zo ziek geweest gaf ze aan. Ze is rond de 25 en werkt in een verpleeghuis. Daarna was alles ook meteen weg en ze heeft zich geen moment zorgen gemaakt.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JoostVerh
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:05
Ronald schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 20:51:
Ik ben deelnemer aan het gecombineerde stadium 2b/3 onderzoek naar CVnCov (Het CureVac mRNA vaccin). De placebo in dit onderzoek is fysiologisch zout en in principe weet ik niet wat ik gehad heb.

Met die achtergrond in gedachte: op 15 januari en 15 februari iets ingespoten gekregen. Omdat het onderzoekvaccin is half uur observatie en bloeddrukmeting voor en achteraf + wat luisteren door een longarts.
Beide keren vergelijkbare ervaring: Vermoeidheid na een paar uur. (hele) lichte koorts, onrustige halve nacht (met 20-25% hogere rusthartslag (60-70 ipv ~45), 24/7 tracking via Polar) en de volgende 2 dagen wat pijn op vaccinatieplek. De 2e was iets feller dan de eerste, maar s'nachts rustiger.
Zonder veel gemerkt te hebben gewoon kunnen sporten op de dagen erna.. wat ik redelijk intensief doe.

Het echte ongemak duurde niet meer dan 12-14 uur, en begon 5-7 uur na de injectie.

Wellicht klinkt dit door het detail erger dan het was... Als deelnemer was ik er gewoon heel alert op... Er was niets onverwachts en niets extreems aan en het wekte ook zeker geen zorgen op bij de onderzoeksmedewerkers.

Waarom? Ik heb meer vertrouwen in dit veiligheid van dit vaccin-in-onderzoek dan in de veiligheid van SARS-COV2 zelf. Ik zag toevallig op tijd het formulier om mij aan te melden... en het onderzoek vind onder meer plaats aan ziekenhuis vlakbij. De stadium 1 en 2 onderzoeken geven indicatie dat het net zo goed kan werken als Pfizer/Biontech en Moderna. Ik sta op basis van leeftijd en gezondheid ergens helemaal achterin de rij... en geen behoefte aan het risico van Long-Covid19. De placebo groep krijgt na goedkeuring alsnog het werkzame vaccin, dus bijna zeker vele maanden voor ik via de GGD wat zou krijgen.
Herkenbaar je ervaringen ik doe mee aan dit zelfde fase 3 onderzoek van Curevac en heb gisteren mijn eerste prik gehad, ik heb 38 graden verhoging gehad lichte hoofdpijn en inderdaad ook mijn hartslag is verhoogd. De temperatuur verhoging is alweer aan het zakken blijft voorlopig de lichte hoofdpijn en een gevoelige prikplek.

Ik verwacht dat ik dus ook de echte prik heb gehad, ik heb echt nooit koorts etc.

EDIT: later op de dag kwam de verhoging helaas weer terug en had ik last van koude rillingen

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Groot deel van mijn direte familie werkt in de zorg (thuiszorg/verpleeghuis/ambulancezorg). Alle vier zijn ze nu gevaccineerd zonder klachten of bijwerken. Zal eens vragen of ze nog weten met welke vaccin.

[Voor 5% gewijzigd door engessa op 05-03-2021 16:15]

• Blauwschaap
  • Laatst online: 16:42
Is hier al iemand geprikt op zo'n grote priklocatie in plaats van op het werk?

Wat ik me afvraag is in hoeverre er ruimte is om even een minuut of 5 te blijven zitten na de prik. Dat heb ik zelf echt nodig om niet direct van mijn stokje te gaan. Maar ik kan me voorstellen dat het een soort lopende band werk is waarbij je zo snel mogelijk plaats moet maken voor de volgende omdat anders hun hele planning uitloopt.

Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:14
Blauwschaap schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:23:
Is hier al iemand geprikt op zo'n grote priklocatie in plaats van op het werk?

Wat ik me afvraag is in hoeverre er ruimte is om even een minuut of 5 te blijven zitten na de prik. Dat heb ik zelf echt nodig om niet direct van mijn stokje te gaan. Maar ik kan me voorstellen dat het een soort lopende band werk is waarbij je zo snel mogelijk plaats moet maken voor de volgende omdat anders hun hele planning uitloopt.

Iemand ervaring hiermee?
Grote priklocatie=Pfizer+GGD? Daar moet je sowieso 15 minuten op een stoel wachten vanwege kans op allergische reacties en dat is daar dan ook geregeld. Volgens de foto's zelfs met koffie.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Sint-Michielsgestel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
weg

[Voor 99% gewijzigd door Mrjraider op 01-11-2021 21:33]

• Blauwschaap
henkzelf schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:37:
[...]

Grote priklocatie=Pfizer+GGD? Daar moet je sowieso 15 minuten op een stoel wachten vanwege kans op allergische reacties en dat is daar dan ook geregeld. Volgens de foto's zelfs met koffie.
Ikzelf zit niet in een voorrangsgroep dus het zal straks waarschijnlijk iets van Janssen of AZ worden op een GGD locatie.

Dat van die 15 minuten heb ik gelezen, maar volgens mij is dat een soort aparte wachtkamer en niet op dezelfde plek als waar je de prik krijgt?

Ik moet gewoon echt even 5 minuten wachten na het ontvangen van een prik voordat ik opsta. Super irritant, maar ik heb er mee te leven :P

• Mrjraider
  • Niet online
weg

Acties:
  • +3Henk 'm!

• henkzelf
Melden bij de intake en ze lossen het echt wel op.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Sint-Michielsgestel

• Blauwschaap
Mrjraider schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:41:
[...]

Je word geprikt en dan nadien doorverwezen naar een ruimte met stoelen waar je je mondneusmasker af moet doen en moet zitten wachten.
Waarom moet je daar je mondkapje af doen? :?
henkzelf schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:42:
Melden bij de intake en ze lossen het echt wel op.
Ah ik wist dus niet eens dat er een intake is. Doen ze dat op locatie of is dat telefonisch als je de afspraak maakt?

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
weg

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Blauwschaap
@Mrjraider Bedankt! Fijn om vooraf te weten hoe het er aan toe gaat. Ik kijk er vanwege mijn reactie op vaccinaties absoluut niet naar uit maar wil uiteraard de prik toch gewoon gaan halen als ik aan de beurt ben :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
weg

[Voor 98% gewijzigd door Mrjraider op 01-11-2021 21:34]

• henkzelf
Hier de toelichting op de gezondheidsverklaring: https://www.rijksoverheid...g-bij-uw-coronavaccinatie

Die krijg je meegezonden bij de uitnodigingsbrief of email.

De in te vullen verklaring zelf krijg ik niet met zekerheid gevonden maar deze lijkt er op:

https://support.zorgwerk....ring-van-de-GGD-invullen-

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Mrjraider schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:40:
[...]
Moet zeggen dat Apeldoorn beter was geregeld dan Arnhem. Vooral het in de gaten houden dat deden ze in Arnhem gewoon niet.
Bizar. Je zou maar een reactie krijgen en het niet zelf kunnen aangeven op tijd...

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Blauwschaap schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:50:
@Mrjraider Bedankt! Fijn om vooraf te weten hoe het er aan toe gaat. Ik kijk er vanwege mijn reactie op vaccinaties absoluut niet naar uit maar wil uiteraard de prik toch gewoon gaan halen als ik aan de beurt ben :)
Welke reactie? Die 5 minuten blijven zitten omdat je anders van je stokje gaat of is er nog meer? :)

Bij vaccinaties heb ik dat overigens niet. Wel bij bloed afnemen. Daar moet ik ook echt niet naar kijken, want dan ga ik vrijwel meteen out ;w

Blijven ademen en andere kant opkijken ;)

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Lethalis schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 19:49:
[...]
<>
Mantra dat ik ooit van mijn zusje heb overgenomen is "Chocoladetaart, Chocoladetaart, Chocoladetaart , Chocoladetaart" Even je gedachten en smaak en alles op iets anders richten. Maar dat werkt dan wel het beste zittend.

Iedereen ervaart het anders.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:26

Lordy79

Fundamentalist

Dennis1812 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:59:
Wijkverpleegkundige, 2x Pfizer met een interval van 3 weken.
Spierpijn in de geprikt arm. Verder eigenlijk niks gemerkt.
Idem voor mijn vrouw die verzorgendeIG is op een revalidatie afdeling.
Hier exact hetzelfde al voelde ik me na prik 2 een beetje grieperig maar niet genoeg om in bed te blijven.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Ik mag maandagmiddag. Ik ben pas 52 en geen speciale status, maar in het VK lopen we wat voor met vaccineren ;) . Ik neem aan dat het het AstraZeneca vaccin gaat zijn.

kreeg een SMS van een onbekende bron, maar na checken bleek het een "Third Party" bedrijf te zijn dat die namens de huisartsen doet, en legit is.

[Voor 30% gewijzigd door gambieter op 12-03-2021 17:19]

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:17
Een vriend van mij belandde een dag na inenting met AZ in het ziekenhuis. Klein herseninfarct. Doorgaans komt dat door een vat verstopping. Volgens de arts had het niet met het vaccin te maken.

Op de foto was nog een infarctje te zien en er zijn onderliggende ziekten. Maar goed, het tijdstip van de gebeurtenis zit wel bovenop het tijdstip van vaccineren.

Er is melding gemaakt bij Lareb.

[Voor 4% gewijzigd door bert pit op 15-03-2021 07:47]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

[...]

Bij vaccinaties heb ik dat overigens niet. Wel bij bloed afnemen. Daar moet ik ook echt niet naar kijken, want dan ga ik vrijwel meteen out ;w
Daar schijn je overheen te groeien rond je 40ste. Houdt moed :)

Vrouwlief is na AZ 2 a 3 dagen flink ziek geweest. Standaard riedeltje. Bij haar is het na 1,5 week wel beter maar ze is nog steeds heel erg moe. Waarschijnlijk heeft ze een klein jaar geleden corona gehad. In die tijd werd er vrijwel niet getest, dus zeker weten doen we het niet.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Na mijn vriendin is ook mijn schoonmoeder met AZ gevaccineerd. Waar mijn vriendin 36 uur plat ging van de bijwerkingen had haar moeder nergens last van. Dus de N=2 meting hier is 50/50 ;-)

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:46

TommyGun

Stik er maar in!

franssie schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:59:
Na mijn vriendin is ook mijn schoonmoeder met AZ gevaccineerd. Waar mijn vriendin 36 uur plat ging van de bijwerkingen had haar moeder nergens last van. Dus de N=2 meting hier is 50/50 ;-)
Niet echt ;)

"Jongeren hebben over het algemeen meer last van deze bijwerkingen dan ouderen"
https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/vaccins/bijwerkingen

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Mrjraider
  • Niet online
weg

[Voor 97% gewijzigd door Mrjraider op 01-11-2021 21:34]

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Mrjraider Wat ik op BNR hoorde was dat er in de placebo groep meer trombose voorkwam dan in de medicijngroep volgens de Chief Medical Officer van AZ.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Goed, ik heb gisteren mijn AstraZeneca vaccinatie gehad (in het VK). In mijn regio zijn ze de 50+ aan het doen, dus ik mocht ook.

Een paar van de voorspelde bijverschijnselen heb ik inderdaad: pijnlijke schouder (voelt beurs), en vannacht had ik rillingen alsof ik koorts had, zelfs onder het dekbed. Ook een beetje zeurderige hoofdpijn, zeer op de achtergrond. Heb nu mijn eerste paracetamol van 2021 genomen, maar op zich valt het tot nu toe erg mee.

Het volgende shot komt over ~12 weken.

[Voor 4% gewijzigd door gambieter op 16-03-2021 12:05]

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:19
Vanochtend AZ gehad. Ik begin nu toch wel echt gaar te worden. Suf, beginnende hoofdpijn, koud, en verhoogde hartslag.

Ik ben benieuwd hoe de nacht zal zijn.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Lennnn rommelig waarschijnlijk. Sterkte dus alvast en zet een raam op een kier voor frisse lucht (zuurstof).

• Mrjraider
  • Niet online
weg

[Voor 97% gewijzigd door Mrjraider op 01-11-2021 21:34]

• bert pit
Ik ken iemand die na het AZ vaccin een behoorlijke optater* heeft gehad, twee dagen ziekenhuis. Redelijk goed afgelopen gelukkig, maar het werd breed uitgemeten in de lokale media.

Wat de meesten niet weten en wat ook niet in de media stond, is dat hij elke dag ruim alcohol drinkt, zijn hele leven heeft gerookt, extreem hoge bloeddruk heeft (afgelopen jaar meerdere malen voor opgenomen), suikerpatiënt is met pompje. etc. Bovendien bleek hij reeds eerder een soortgelijk optater te hebben gehad. Hij neemt met zijn gedrag extreme gezondheidsrisico's. Hij beweert niet expliciet dat het te maken heeft met het vaccin, maar men zou het zo wel kunnen lezen.

Tienduizenden mensen hebben het bericht gelezen, het heeft lokaal de nodige twijfel veroorzaakt. Het geval is ook aangemeld bij Lareb. Maar bijna niemand weet van zijn gezondheidstoestand en levensstijl.

Zo lopen er in NL waarschijnlijk nog duizenden rond.

* Ik gebruik expres het woord "optater" om toch een beetje de privacy te waarborgen.

[Voor 18% gewijzigd door bert pit op 25-05-2021 16:08]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Wij hebben als zorgaanbieder veel mensen in dienst en we zien nu toch wel veel medewerkers met bijwerkingen na een AZ prik die 1 a 2 dagen aanhouden, maar wel zo hevig dat mensen niet kunnen werken.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:19
franssie schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 19:00:
@Lennnn rommelig waarschijnlijk. Sterkte dus alvast en zet een raam op een kier voor frisse lucht (zuurstof).
Rommelig was het zeker. Elk half uur werd ik wakker. Dan weer koud, dan weer warm. Ook constant hoofdpijn en het gevoel van niet lekker zijn. Steeds bijna in slaap vallen maar dan toch weer half wakker worden.

Temperatuur 39,2 graden. Vanochtend teruggezakt naar 38,5 en nu op 37,1.

Vandaag vooral nog last gehad van hoofdpijn en vermoeidheid. 2x 2 uur geslapen overdag.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Lennnn schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:10:
[...]

Rommelig was het zeker. Elk half uur werd ik wakker. Dan weer koud, dan weer warm. Ook constant hoofdpijn en het gevoel van niet lekker zijn. Steeds bijna in slaap vallen maar dan toch weer half wakker worden.

Temperatuur 39,2 graden. Vanochtend teruggezakt naar 38,5 en nu op 37,1.

Vandaag vooral nog last gehad van hoofdpijn en vermoeidheid. 2x 2 uur geslapen overdag.
Vergelijkbaar dus wat ik bij <50 jaar oud om mij heen hoor en wat mijn vriendin doormaakte. Ik zou het er voor over hebben als ik morgen een prik zou kunnen krijgen maar prettig is anders.

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:45
Heb donderdagmiddag mijn eerste vaccinatie gekregen.
De Astrazeneca.
'S nachts kreeg ik koorts. Overdag de hele dag koorts rond de 38,6 graden gehouden.
Verder nergens last van. Ook gewoon eetlust. Afgelopen nacht ook nog koorts. Nu vanmorgen weer normale temperatuur maar ik voel mij nog steeds brak.
Ik ben overigens 57 jaar en heb in december corona gehad.

[Voor 11% gewijzigd door Artwido op 27-03-2021 07:25]

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19:11
[...]

ow erg he dat heb ik ook gehad met bloedprikken maar je moet vaak nuchter komen dat is het vaak ook :P

• wowly
  • Laatst online: 11:45
Ik heb in januari en in februari de prikken van Pfizer gehad. Werk in ouderen zorg als Fysio, verschillende corona cohorten gewerkt met massale uitbraken. Zelf heb ik geen corona gehad.

1e prik in Eindhoven, super relaxed daar ondanks dat ik wat gespannen was. Dezelfde dag gevoelige bovenarm, dat eens zeer gevoelig, alsof ik een stomp had gehad op mijn boven arm.. Heb geen griep verschijnselen gehad, geen hoofdpijn. De griepprik die ik ieder jaar haal geeft meer bijwerkingen (gammel zijn)

2e prik ook in Eindhoven, exact hetzelfde verhaal behalve dat ik zelf minder gespannen was hahaha.
Mijn vrouw heeft exact hetzelfde werk als ik en een heeft een halve week voor mij de vaccinaties gehad. Exact hetzelfde verhaal....

Ik hield er rekening mee dat de tweede wat zwaarder zou kunnen zijn, maar niets van dat. Al mijn collega's; hetzelfde verhaal. Een collega van mijn vrouw had bij de 2e prik wat griep verschijnselen.
Al mijn patiënten (zeer kwetsbare ouderen) vrijwel geen (!) bijwerkingen. Mijn moeder. Ook geen bijwerkingen...

Nu is onze stichting middelgroot, en ik zit erg goed in de medische hoek maar ook van geen enkele arts problemen gehoord.... Het lijkt idd wel hoe ouder hoe minder bijwerkingen...

Ik was erg blij met de vaccinatie. Op sommige afdelingen waren vrijwel alle verzorgenden ziek met corona thuis (waardoor wij als Fysio als zorg moesten werken: er waren geen verzorgenden te krijgen vanwege enorm tekort) dat waren echt heel erg hachelijke tijden. In die tijd is een beste vriendin van ons 3 weken op de IC geweest op het randje van overlijden.

Ik stond dus mentaal voorin de rij voor een vaccinatie, en als er mensen twijfelden zei ik altijd, " dan moet het het vooral niet nemen, dan ben ik namelijk eerder aan de beurt!".... Heel dat weigeren van de vaccinatie verdwijnt dan als sneeuw voor de zon. Veel mensen gedragen zich als schapen, als iedereen om hen heen het wel doet, doen ze gewoon mee. Ook degene met de grootste mond tegen vaccineren. Die zijn gewoon wat banger dan de rest denk ik wel eens.

Gevaar van dit draadje is dat alleen mensen met bijwerkingen gaan reageren. De anderen die hem laat hebben gehad reageren minder snel, want minder te vertellen. En beetje zoals die review sites over bedrijven, alleen degene die een vervelende ervaring hebben reageren om anderen te waarschuwen, degene met goede ervaringen genieten hier van een hebben geen behoefte om het www af te struinen voor een goede review achter te laten (of ze moeten een extreem goede ervaring hebben).

Iedereen moet zelf weten wat ie doet, maar de "bijwerkingen" van long covid kunnen immens zijn. Daar kun je rustig en paar dagen grieperig voor zijn om dat te voorkomen....

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:04
[...]

Doe ik ook altijd. Ik krijg altijd de kriebels van een prik en kijk dan de andere kant (meld ik ook). Achteraf denk je altijd "maakte ik me daar nu druk over?".

Ik sta op de rol voor AZ via huisarts (nog niets gehoord (Gelderland) maar hij is nu ook op vakantie) maar als ik een datum weet, houd ik de 2-3 dagen erna afspraakvrij. Als er dan wat komt, ben ik thuis (werk vanuit huis als ZZP'er). Je hoort veel van het even ziekerig zijn dus maar even veiligheid voor alles. En misschien gebeurt er weinig.

[Voor 34% gewijzigd door martwoutnl op 28-03-2021 11:07]

• Artwido
Ben toch behoorlijk ziek geworden na mijn vaccinatie met Astrazeneca. Het hele weekend ging mijn koorts op en af. Koorts liep op tot 39.8
Nu is het maandag en nog wat verhoging. Maar viel me toch best zwaar.
Nu heb ik in december corona gehad en heb begrepen dat na vaccinatie je lichaam idd heftiger reageert.
Ik ben heel benieuwd of ik na de 2e prik ook weer zoveel koorts krijg. Die krijg ik pas in juni.
Iemand al ervaring met de 2e prik?

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Tweede prik AZ kan nog niet denk ik? Er zit ca 12 weken tussen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-03 20:01

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Ik werk zelf als IC verpleegkundige en ik heb in januari beide prikken gehad.
Na de eerste prik weinig klachten, enkel 2 dagen een wat stijve arm.
Na de tweede prik ca 1 dag last gehad van hoofdpijn en wat langer van een stijve arm/pijn op de injectieplaats.

Begin maart werden op één dag zowel mijn ouders als m'n vriendin gevaccineerd met AstraZeneca.
Mijn beide ouders hadden nergens last van, m'n vriendin is een dag ziek geweest met koorts en hoofdpijn.

Na bijna een jaar "coronazorg" was ik blij de vaccinatie te kunnen krijgen. Het voelde (en voelt) echt als een stap dichter bij het oude normaal.
In onderzoek verband vanuit mijn werkgever doe ik ook nog mee aan een antistoffen test, waarbij er op bepaalde intervallen gedurende een jaar bloed wordt afgenomen om te kijken in welke mate deze nog aanwezig zijn.

Twee weken na m'n eerste vaccinatie kreeg m'n vriendin COVID-19 en het was nog wel even een dingetje hoe het zou gaan als ik ook positief zou testen vlak voor m'n tweede prik. Maar dit was gelukkig niet het geval.

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Ik heb 27 februari mijn eerst AZ gehad, nu met alle gedoe, weet iemand wat ze mogelijk gaan doen?
Mijn leeftijd is ruim beneden de 60. Stel dat AZ niet meer wordt toegediend <60 krijg ik dan pfizer?

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

• ikkes
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:23

ikkes

In diepe rouw

Ik heb 22 maart de eerste prik met moderna gehad en over 2 weken de volgende. Mijn man zit in een risicogroep en wij krijgen de prik als proefkonijn. We moeten in totaal 5 keer naar het Radboudumc voor bloedafname en vragenlijsten bijhouden.
Ik had nergens last van behalve een blauwe plek gevoel als ik de prikplek aanraakte. Mijn man had wel last van wat bijwerkingen zoals hoofdpijn en spierpijn.

People who ask, `Can I ask you a question?' don't really give you a choice, do they?
Live long and prosper.

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-03 12:28
Omdat ik zelf enorm beroerd ben geworden van de eerste AZ, vroeg ik mij af hoe het met de 2de gaat. Zijn er inmiddels mensen met die ervaring? Die bij de eerste prik ook goed ziek werden, hoe is bij jou de 2de verlopen?

Add me op Stadia: Gloogle

• Temraakle
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Mijn vriendin heeft vandaag de eerste prik van het Sputnik 5 vaccin gehad. In Kazakhstan loop je gewoon het ziekenhuis binnen en geef je aan dat je het vaccin wilt. Ze moest eerst een formulier invullen of ze allergieën of een chronische ziekte heeft, daarna werd haar bloeddruk en zuurstofpercentage gemeten.

Op elke verdieping (4) hadden ze een priklocatie, waar twee personen aan het prikken waren en een derde persoon toezicht hield op de gevaccineerde mensen. In totaal heb ik 6 mensen gezien die een prik wilde, heb slechts 1 verdieping gezien.

Na de prik moest ze 30 minuten plaatsnemen en kon ze met een informatiebrochure gaan. Er werd aangeraden om 3 dagen niet te douchen en alcohol te drinken. Mocht ze klachten hebben, dan kan ze contact opnemen met een speciaalnummer.

Tot nu toe heeft ze geen klachten.

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Temraakle schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 17:00:
<>
Er werd aangeraden om 3 dagen niet te douchen en alcohol te drinken.
<>
Die zijn voor mij nieuw.
Ik neem aan geen alcohol drinken als advies. Maar het niet douchen heb ik nog niet eerder gehoord. Gaven ze daar ook een reden voor aan? En in bad mag dan wel?

• YakuzA

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

franssie schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 19:20:
[...]

Die zijn voor mij nieuw.
Ik neem aan geen alcohol drinken als advies. Maar het niet douchen heb ik nog niet eerder gehoord. Gaven ze daar ook een reden voor aan? En in bad mag dan wel?
In die regio is de vodka consumptie iets hoger, dus dat advies is wel logisch in die regio.
De 3 dagen niet douchen had ik idd niet eerder gelezen :) :) :)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
Ook maar even wat ervaringen delen:

Mijn vrouw en ik (allebei begin 60) hebben afgelopen zaterdag onze eerste AZ vaccinatie ontvangen bij de huisarts. De eerste uren na de prik weinig van gemerkt.

In de nacht van zaterdag op zondag werden we allebei beroerd wakker: overal spierpijn, hoofdpijn, rillerig.
Allebei pijnstillers ingenomen en weer in slaap gevallen.

Gisteren (zondag) voelden we ons allebei nog veel beroerder. Opmerkelijk dat we allebei vrijwel
dezelfde symptomen hadden: spierpijn over je hele lijf, rillerigheid, hoofdpijn, duizeligheid en een hogere hartslag (mijn hartslag is normaal 55 in rust, was nu 89). Ik had daarnaast ook koorts (38.9), mijn vrouw alleen maar lichte verhoging. Verder absoluut geen eetlust, alles smaakte vies.

We zijn allebei kerngezond (sportief, geen overgewicht, geen onderliggende problemen en eten zeer
gezond).

Vandaag (maandag) voelen we ons weer een stuk beter. Spierpijn grotendeels weg, hoofdpijn ook, weer eetlust en energie. Mijn koorts is weg, en hartslag is weer normaal (57).

Samengevat: de eerste verschijnselen traden ongeveer 14 uur na de prik op, en de klachten hebben ongeveer één etmaal geduurd.

We gaan er maar van uit dat we een goede imuunresponse hebben gehad, en dat het vaccin het lichaam
goed heeft aangespoord antistoffen te maken.
Ook zijn we blij dat we allebei nagenoeg hetzelfde reageerden op het vaccin, dat is ergens wel een geruststellende gedachte.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
:|
Man overlijdt na vaccinatie op eerste dag priklocatie Bollenstreek

NOORDWIJKERHOUT - Een 77-jarige man is maandagochtend overleden kort nadat hij een coronavaccinatie had gekregen in hotel Leeuwenhorst in Noordwijkerhout. Er wordt onderzocht of de vaccinatie iets met het overlijden van de man te maken heeft. De priklocatie in Noordwijkerhout blijft gewoon open. De locatie zou maandag officieel worden geopend door burgemeester Wendy Verkleij, maar de feestelijke opening is afgeblazen.

De 77-jarige man kwam maandagochtend een Pfizer-vaccinatie halen. Nadat hij geprikt was, moest hij een kwartier blijven zitten. Op advies van het RIVM moet iedereen die een vaccinatie krijgt toegediend na de prik een kwartier op de locatie blijven vanwege mogelijk heftige allergische reacties.

De man verliet na 15 minuten de locatie en werd onwel voor de deur. Hij is opgevangen door artsen van de GGD en meegenomen door de ambulance. De man overleed in het ziekenhuis. Het is onduidelijk waaraan de man is overleden. De GGD zoekt uit of de Pfizer-vaccinatie een rol heeft gespeeld.
Man overlijdt na vaccinatie op eerste dag priklocatie Bollenstreek

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YakuzA

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Klinkt net zoals de 23 mensen die in Januari in Noorwegen het hoekje om gingen na een Pfizer vaccinatie.

Kan gebeuren, relatie tot vaccin waarschijnlijk onbekend.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:17
Dat is heel vervelend, ook voor het personeel daar natuurlijk.
Verder weten we niet veel natuurlijk, of die man al onderliggend lijden had of dat het gewoon heel ongelukkig was.

Het feit dat de media als bijvoorbeeld NOS hier weer bovenop duikt zonder dat er verder meer details zijn werkt natuurlijk ook niet mee. Mijn ouders krijgen beiden eind deze week de eerste Pfizer prik dus als je dan dit soort berichten leest wordt je nog bezorgder ook terwijl dat eigenlijk helemaal niet nodig is.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:49:
[...]

Dat is heel vervelend, ook voor het personeel daar natuurlijk.
Verder weten we niet veel natuurlijk, of die man al onderliggend lijden had of dat het gewoon heel ongelukkig was.

Het feit dat de media als bijvoorbeeld NOS hier weer bovenop duikt zonder dat er verder meer details zijn werkt natuurlijk ook niet mee. Mijn ouders krijgen beiden eind deze week de eerste Pfizer prik dus als je dan dit soort berichten leest wordt je nog bezorgder ook terwijl dat eigenlijk helemaal niet nodig is.
Als de media dit stil zouden houden tot er meer bekend zou zijn heb je net zo goed de poppen al gauw aan het dansen qua conspiracy theorieën.

Wellicht lag het niet zozeer aan het vaccin maar aan het feit dat het de eerste dag was voor het personeel, mengfoutje oid. Dat zou positief zijn omdat zoiets misschien makkelijker na te gaan is dan een oorzaak te vinden in de medische staat van de overledene.

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-01 12:40
Een paar dagen geleden hier in de VS (waar nu bijna iedereen de prik kan krijgen) Moderna gehad, de eerste dosis. De afgelopen dagen spierpijn gehad. De tweede prik, over 28 dagen, schijnt heftiger te zijn.

Nu vooral een gevoel van opluchting, maar tegelijkertijd ook ergernis dat m'n ouders in Nederland nog steeds niet gevaccineerd zijn; terwijl ze hier in de VS al met vaccineren zonder afspraak zijn begonnen...

• Artwido
elnino schreef op woensdag 14 april 2021 @ 07:10:
Een paar dagen geleden hier in de VS (waar nu bijna iedereen de prik kan krijgen) Moderna gehad, de eerste dosis. De afgelopen dagen spierpijn gehad. De tweede prik, over 28 dagen, schijnt heftiger te zijn.

Nu vooral een gevoel van opluchting, maar tegelijkertijd ook ergernis dat m'n ouders in Nederland nog steeds niet gevaccineerd zijn; terwijl ze hier in de VS al met vaccineren zonder afspraak zijn begonnen...
Ik heb in december corona gehad en drie weken geleden gevaccineerd met Astrazeneca.
Ben nog steeds herstellende van de vaccinatie.
Nog steeds koorts bij inspanning. Werk daarom ook nog halve dagen.
Volgens de GGD komt dat idd omdat ik eerder al corona heb gehad dat je lichaam heftiger reageert.
Dat zal daarom ook de reden zijn dat ze zeggen dat je meer last kunt krijgen bij de 2e vaccinatie.

• martwoutnl
Ik mag vrijdag gaan prikken en krijg Pfizer. Ik val onder de medische groepen onder de 60.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:27

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mijn vader, 75, Pfizer. 1 avond een pijnlijke plek op de arm, verder niets.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• martwoutnl
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 23:43:
Mijn vader, 75, Pfizer. 1 avond een pijnlijke plek op de arm, verder niets.
Ik ben benieuwd. Mijn vader is net terug (is van 1951). Organisatie op de lokatie ging als een geoliede machine. Mijn moeder zit bij de groep van 1955 dus komt er binnenkort ook aan. Als die ook snel gaat qua afspraak zijn we allemaal begin mei al 1x geprikt. Het schiet ineens snel op.

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-03 15:50
Artwido schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:27:
[...]

Ik heb in december corona gehad en drie weken geleden gevaccineerd met Astrazeneca.
Ben nog steeds herstellende van de vaccinatie.
Nog steeds koorts bij inspanning. Werk daarom ook nog halve dagen.
Volgens de GGD komt dat idd omdat ik eerder al corona heb gehad dat je lichaam heftiger reageert.
Dat zal daarom ook de reden zijn dat ze zeggen dat je meer last kunt krijgen bij de 2e vaccinatie.
Al 3 weken last van de vaccinatie? Val je in een bepaalde risico/leeftijds klasse?

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Artwido
thewizard2006 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 15:54:
[...]

Al 3 weken last van de vaccinatie? Val je in een bepaalde risico/leeftijds klasse?
Ben 58 en heb weliswaar in december corona gehad. Maar daarvoor al ruim 30 jaar niet ziek geweest. Dus nee geen risicogroep.
Ik kon mij laten vaccineren omdat ik zorgverlener ben voor mijn gehandicapte zoon.

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:27

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

martwoutnl schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 15:41:
[...]

Ik ben benieuwd. Mijn vader is net terug (is van 1951). Organisatie op de lokatie ging als een geoliede machine. Mijn moeder zit bij de groep van 1955 dus komt er binnenkort ook aan. Als die ook snel gaat qua afspraak zijn we allemaal begin mei al 1x geprikt. Het schiet ineens snel op.
Toch wel gek dat iemand van 1946 de eerste prik krijgt in dezelfde week als iemand van 1951. En dan moest hij eigenlijk nog twee weken wachten, maar doordat er een andere vaccinatielocatie opende, kon hij twee weken eerder terecht voor zijn eerste prik.

Mijn moeder, ook 1946, krijgt komende week een vaccin en dan de tweede begin juni. Dus zo snel gaat het niet vind ik: de lichting van bouwjaar 1946 is pas in juni volledig gevaccineerd. Alle leeftijden daaronder moeten dan nog, dus dat gaat echt nog wel even duren.

[Voor 16% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 18-04-2021 23:25]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• martwoutnl
BeQuietAndDrive schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:23:
[...]

Toch wel gek dat iemand van 1946 de eerste prik krijgt in dezelfde week als iemand van 1951. En dan moest hij eigenlijk nog twee weken wachten, maar doordat er een andere vaccinatielocatie opende, kon hij twee weken eerder terecht voor zijn eerste prik.

Mijn moeder, ook 1946, krijgt komende week een vaccin en dan de tweede begin juni. Dus zo snel gaat het niet vind ik: de lichting van bouwjaar 1946 is pas in juni volledig gevaccineerd. Alle leeftijden daaronder moeten dan nog, dus dat gaat echt nog wel even duren.
Zeker apart, Inmiddels staat de website al open voor t/m 1954.

• ikkes

ikkes

In diepe rouw

Maandag 2de keer moderna gehad. Van maandag op dinsdag bijna niet geslapen omdat de arm goed zeer deed. Dinsdag knap beroerd. Vandaag gaat het een stuk beter dus waarschijnlijk morgen weer helemaal beter. Mijn man had behalve een pijnlijke arm nergens last van , maar vanmorgen voelde hij zich minder lekker.

De pijnlijke arm kan verklaard worden doordat wij een verpleegkundige had die nog moest oefenen met prikken. Voor de bloedafname prikte ze bij mijn man al verkeerd en werd er een andere bijgehaald. En bij mij kreeg ze het niet aan de gang.

People who ask, `Can I ask you a question?' don't really give you a choice, do they?
Live long and prosper.

• martwoutnl
Even een korte update. Gisterochtend geprikt bij de GGD-lokatie in mijn woonplaats. Prima geregeld daar (geoliede machine) met een vrijwilliger die de 15-minutenruimte veranderde in een lachsalvo-ruimte. Die gaf aan dat hij naar vreemde vrouwen kon kijken en zijn vrouw het goed vond.

Inzake bijwerkingen Pfizer tot heden alleen gevoelig rond plek en wat lichte spierpijn in bovenarm. Vandaag is dat zo goed als weggetrokken. Ik denk nog een paar procent. Mocht er in de nabije tijd nog wat gebeuren dan meld ik me nog een keer anders is dit het.

• Artwido
ikkes schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:23:
...
De pijnlijke arm kan verklaard worden doordat wij een verpleegkundige had die nog moest oefenen met prikken. Voor de bloedafname prikte ze bij mijn man al verkeerd en werd er een andere bijgehaald. En bij mij kreeg ze het niet aan de gang.
Bloedafname?

[Voor 29% gewijzigd door Artwido op 24-04-2021 14:53]

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:39

vhal

ಠ_ಠ

Afgelopen zaterdagochtend heb ik het Janssen vaccin gehad en ik kan wel zeggen dat ik er goed gaar van ben geworden. De eerste uren had ik geen last maar rond 20:00 kreeg ik last van rillingen en een flinke verhoging van mijn lichaamstemperatuur. Daarnaast heb ik nu nog steeds last van flinke spierpijn in mijn lichaam, met name arm en onderrug. Verder lag mijn rusthartslag ruim 20 slagen hoger dan normaal.

Eigenlijk is het grotendeels vergelijkbaar met de ervaring van @ReneK

STRAVA

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ikkes

ikkes

In diepe rouw

@Artwido Ik ben een proefkonijn. Ze testen ondermeer het bloed van mijn man en dat van mij om te kijken hoe wij erop reageren.

Live long and prosper.

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-03 22:43

Goner

What can I do you for ?

martwoutnl schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:05:
Ik mag vrijdag gaan prikken en krijg Pfizer.
Krijg je die informatie bij het maken van de afspraak ??

Ik mag ook een afspraak gaan maken, ben van 1954. Valt me wel tegen dat je niet echt kan kiezen voor een dag/tijd. Ik krijg gewoon te zien dat ik op mijn locatie op 14 mei om 9:25 mag/moet komen ...

• Mrjraider
  • Niet online
weg

[Voor 98% gewijzigd door Mrjraider op 01-11-2021 21:34]

• martwoutnl
Goner schreef op zondag 25 april 2021 @ 10:07:
[...]

Omdat ik onder medische groep viel, moest ik bellen. En tijdens dat gesprek kreeg ik dit te horen. En is ook zo gebeurd. Op bewijs stond de formele naam maar google leverde meteen Pfizer op. Mijn moeder uit 55 moet ook bij de GGD-lokatie en kreeg ook telefonisch door dat het Pfizer is. En ik kan me herinneren dat bij mijn vader uit 51 online ook die info stond. Die kreeg toen 3 mogelijkheden te zien met zowel 1e als 2e prik-data maar uit mijn hoofd stond vaccin toen ook genoemd.

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-03 22:43

Goner

What can I do you for ?

OK.
Heb afspraak gemaakt en bevestigingsmail vermeldt inderdaad het vaccin, in mijn geval het Comirnaty-vaccin van BioNTech/Pfizer.
Zal t.z.t mijn prik-ervaring hier vermelden. Zo te zien voelt een aantal mensen zich niet echt 100% na de prik. Zal me benieuwen.
Mijn locatie is bij SS Rotterdam, dus als de terrassen nog open zijn tegen die tijd kan ik aan boord een borrel tegen de schrk gaan halen. Geen wodka begreep ik een eerdere post hier ;)

• Artwido
Kwam dit artikel tegen over de bijwerking van vaccinatie na corona:
https://www.margriet.nl/g...cebook#Echobox=1619081879

[Voor 12% gewijzigd door Artwido op 25-04-2021 13:17]

• bert pit
Goner schreef op zondag 25 april 2021 @ 10:07:
[...]

Ik mag ook een afspraak gaan maken, ben van 1954. Valt me wel tegen dat je niet echt kan kiezen voor een dag/tijd. Ik krijg gewoon te zien dat ik op mijn locatie op 14 mei om 9:25 mag/moet komen ...
Volgens mij kun je wel afwijken, maar stellen ze een datum voor om de callcenters te ontlasten. Mijn ouders kregen na de vaccinatie een papieren velletje mee met eigen gegevens en het type vaccin.

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-03 16:12
Mijn ouders van 70+, 1 met zwaar onderliggend lijden, hebben de 1e Pfizer gehad. Allebei in de dagen erna wat spier- en hoofpijn. Buurman van 45 kreeg Moderna en had alleen spierpijn aan 1 kant van zn lijf. Vriendin van 41 kreeg op de laatste prikdag van Astra Zenica de spuit, dagenlang doodziek geweest met oa hoge koorts en onstoken borsten.

• MrMaxedTank
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:56
Even in het kort mijn ervaringen. Eerste shot pfizer nergens last van, helemaal geweldig. Tweede shot pfizer (afgelopen donderdag) viel minder goed: vrijdag stevige hoofdpijn, koortsige dromen 's nachts (temperatuur niet gemeten maar volgens mij geen echte koorts gehad) en nog steeds een vrij zwaar lichaam (armen en benen) maar dat wordt wel steeds minder erg. Gelukkig was de hoofdpijn het vervelendste en was dat alleen vrijdag.

Naast mij hebben ook mijn manager en zijn assistent het tweede pfizer vaccin op diezelfde dag gehad. Mijn manager heeft nergens last van gehad, zijn assistent heeft 2 dagen 39 graden koorts gehad (gisteren nog enkel wat verhoging) met hoofdpijn en nu nog steeds een zwaar hoofd.

Voor context: ik ben 30, mijn manager eind 40 en zijn assistent begin 50. Al met al nog steeds blij dat ik de kans gehad heb pfizer te krijgen ipv bijvoorbeeld AZ, wat me in februari al aangeboden was.

• Trusten
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-09-2022
Hier afgelopen zaterdagochtend 1e Pfizer gehaald. Zaterdag nergens last van, zondag hoofdpijn en vandaag simpelweg 'gaar'. Zo'n gevoel wat je ook kan hebben met griep, zolang je zit denk je dat je heel wat voorstelt tot je wil opstaan...

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Inmiddels ben ik 2 dagen verder en sinds vandaag voel ik mij weer prima. Het blijft toch wel apart dat het zo kan verschillen qua persoonlijke ervaring. Mijn collega had bijvoorbeeld nergens last van...

STRAVA

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:09
vhal schreef op maandag 26 april 2021 @ 13:29:
Inmiddels ben ik 2 dagen verder en sinds vandaag voel ik mij weer prima. Het blijft toch wel apart dat het zo kan verschillen qua persoonlijke ervaring. Mijn collega had bijvoorbeeld nergens last van...
Ik had ook na 2 prikken nergens last van. Bij de 1e voelde ik mijn arm nog een dag of 2, maar de 2e leek alsnog ik helemaal niet gehad had. Mijn vrouw had hetzelfde bij de 1e, maar bij de 2e voelde ze zichzelf echt niet fit. Een goeie dag later was ze daar ook weer overheen. Beide gewoon gezond en rond de 30, beide Pfizer. Mijn collega, eind 30, kreeg Moderna en was er toch wel een paar dagen echt ziek van na zijn 2e.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

The Realone schreef op maandag 26 april 2021 @ 13:33:
[...]

Ik had ook na 2 prikken nergens last van. Bij de 1e voelde ik mijn arm nog een dag of 2, maar de 2e leek alsnog ik helemaal niet gehad had. Mijn vrouw had hetzelfde bij de 1e, maar bij de 2e voelde ze zichzelf echt niet fit. Een goeie dag later was ze daar ook weer overheen. Beide gewoon gezond en rond de 30, beide Pfizer. Mijn collega, eind 30, kreeg Moderna en was er toch wel een paar dagen echt ziek van na zijn 2e.
Blijft toch bijzonder. De 2e prik zal ik niet krijgen maar ik ben wel benieuwd in hoeverre een 2e prik vergelijkbaar is tov een "single shot" Janssen. Wel heb ik mij aangemeld voor de vragenlijsten van Lareb tbv het onderzoek naar de bijwerkingen. De plekken voor Pfizer en AZ waren al vol maar voor o.a. Janssen kon dit nog wel.

STRAVA

• martwoutnl
1961 is nu opengezet:

RIVM @rivm
·
1 u
Mensen geboren in 1961 kunnen vanaf vandaag online hun #vaccinatie-afspraak inplannen via: https://bit.ly/3sEJery. Hun uitnodigingsbrief volgt later deze week. https://bit.ly/3xpqGz6

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:07

Nox

Noxiuz

Vandaag ook eerste dosis pfizer gehad, vooralsnog alleen beetje spierpijn in de arm. Benieuwd hoe het er morgen aan toe gaat, als ik collega's mag geloven redelijk wat spierpijn te verwachten.

Edit:

Ik heb mijn vaccinatie verkregen via de spillagelijst van de GGD (er gaan letterlijk nul vaccins verloren zo 8) ) maar zou later nog een briefje krijgen van hoe en wat. Men heeft mijn email/tel.nr/bsn maar iemand een idee waar ik op moet wachten? Een brief? Email? Inloggen op vaccinatiepagina laat (nog) niks zien met het overzicht van welke vaccinaties ik heb gehad.

[Voor 49% gewijzigd door Nox op 28-04-2021 16:58]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-03 21:04
Zo, vandaag dan ook het vaccin gekregen. Janssen. Ben benieuwd 😅. De reacties bij collega's zijn vrij variabel geweest, van niets tot goed lamlending gevoeld.

• Nox

Nox

Noxiuz

Ik heb iets nieuws ontdekt op mijn pink aan de aangeprikte zijde, daags na vaccinatie, een klein knobbeltje met iets wat op een verstopt kliertje lijkt ofzo :P Even in de gaten houden, heb dat nog nooit eerder gezien daar. Spierpijn is nu al wat minder op de schouder al lijkt het een beetje vertrokken te zijn naar mijn nek. (al kan dat komen door anders slapen)

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• psychodude
psychodude schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:45:
Zo, vandaag dan ook het vaccin gekregen. Janssen. Ben benieuwd 😅. De reacties bij collega's zijn vrij variabel geweest, van niets tot goed lamlending gevoeld.
Dag 1 post vaccin nu. Gevoel van een mannengriep. Spierpijn, zeurend wat hoofdpijn, eetlust wat minder, pols in rust wat hoger. Met name irritant. Hopen dat het morgen weer normaal is :9.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Ai, is het echt zo erg? Dit valt toch niet meer in de categorie 'milde klachten' of wel? :{

:(:)

• psychodude
Yucon schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:37:
[...]

Ai, is het echt zo erg? Dit valt toch niet meer in de categorie 'milde klachten' of wel? :{

:(:)
Bijna een IC bed nodig als echte vent :').

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Yucon schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:37:
[...]

Ik interpreteer "milde klachten" als alles waarvoor je niet naar het ziekenhuis hoeft.

• henkzelf
Nox schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 19:04:
Vandaag ook eerste dosis pfizer gehad, vooralsnog alleen beetje spierpijn in de arm. Benieuwd hoe het er morgen aan toe gaat, als ik collega's mag geloven redelijk wat spierpijn te verwachten.

Edit:

Ik heb mijn vaccinatie verkregen via de spillagelijst van de GGD (er gaan letterlijk nul vaccins verloren zo 8) ) maar zou later nog een briefje krijgen van hoe en wat. Men heeft mijn email/tel.nr/bsn maar iemand een idee waar ik op moet wachten? Een brief? Email? Inloggen op vaccinatiepagina laat (nog) niks zien met het overzicht van welke vaccinaties ik heb gehad.
Normaal geeft de GGD toch op zijn minst een printje mee? (Bij ons wel). Die zichtbaarheid op de vaccinatiepagina duurt een paar dagen.

• Nox

Nox

Noxiuz

henkzelf schreef op donderdag 29 april 2021 @ 19:02:
[...]

Normaal geeft de GGD toch op zijn minst een printje mee? (Bij ons wel). Die zichtbaarheid op de vaccinatiepagina duurt een paar dagen.
Dat printje kreeg ik niet vanwege spillagelijst en zou later verwerkt worden. Ik zal eens vragen van het weekend.

• henkzelf
Nox schreef op donderdag 29 april 2021 @ 19:07:
[...]

Dat printje kreeg ik niet vanwege spillagelijst en zou later verwerkt worden. Ik zal eens vragen van het weekend.
En dan moeten ze wel de toestemming voor gegevens delen met het RIVM "aanzetten" anders ga je het hier niet zien: https://mijn.rivm.nl/vaccinaties/login

• Nox

Nox

Noxiuz

henkzelf schreef op donderdag 29 april 2021 @ 19:26:
[...]

En dan moeten ze wel de toestemming voor gegevens delen met het RIVM "aanzetten" anders ga je het hier niet zien: https://mijn.rivm.nl/vaccinaties/login
Die ken ik nog niet, maar zal eerdaags eens kijken :)

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-03 21:31
Artwido schreef op zondag 25 april 2021 @ 13:16:
Kwam dit artikel tegen over de bijwerking van vaccinatie na corona:
https://www.margriet.nl/g...cebook#Echobox=1619081879
Leuk vooruitzicht. Ik en mijn vrouw zitten nu ziek thuis met een tweede Corona besmetting. Wil dit niet nog eens mee maken deze zomer.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• psychodude
psychodude schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:44:
[...]

Bijna een IC bed nodig als echte vent :').
Zo, de IC indicatie lijkt weer voorbij :P. Gisteravond bij thuiskomst fikse hoofdpijn, spierpijn en extreem moe. Nauwelijks trek. Polsfrequentie in rust van zo'n circa 90 op dat moment. Zo rond 6 uur daarmee in de bank in slaap gevallen, 's avonds ergens wakker geworden in in bed gaan liggen om tot half 7 's ochtends door te slapen. Tijdens het slapen polsfrequentie in rust een uur lang maximaal zo'n 130 8)7. Bij wakker worden rond de 65. Nog altijd verhoogd voor wat ik gewend ben. Maar voel me aanzienlijk beter. Hoofdpijn is weg. Spierpijn is nagenoeg volledig verdwenen. En voel me uitgerust, mag ook wel na meer dan 12 uur slaap.

Gelukkig maar van korte duur allemaal lijkt het.

Edit:
Rest van de dag weer prima in orde :9.
Pagina: 1 2 3 ... 20 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee