Toon posts:

Ervaringen met betrekking tot de coronavaccinaties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Het topic mag dicht hoor. Ik heb mijn vaccinatie :p Inclusief het gele boekje:

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 11:59
Gisteren de Pfizer 5G chip ingeplanteerd gekregen :) . Tot nog toe (even afkloppen) weinig last, alleen mijn arm is een beetje beurs. Gezien mijn leeftijd (45) mocht ik nog niet, maar omdat ik diabeet ben en in de griepspuitgroep val had ik via de huisarts een uitnodiging gekregen.

Ik was er wel een beetje zenuwachtig over omdat ik in januari met corona een week in het ziekenhuis aan het zuurstof heb gelegen. Ook zijn mijn bloedplaatjes iets verlaagd (al jaren). Gelukkig is dat allemaal goed afgelopen, en heb ik vorige week voor het eerst weer 8 km hardgelopen. In januari kon ik nog geen 200 meter wandelen :)

Hoef ook geen tweede prik, dus dat scheelt. Mijn vrouw heeft Astra gehad en die is toch nog 3 dagen goed ziek geweest.

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 17:21
Skybullet schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:46:
Hier zit Janssen nu sinds 3 uurtjes in mijn arm
.....
Benieuwd hoe ik me morgen voel.

Hier is vannacht het immuunsysteem iig aan gegaan. Lig onder 3 dekens met kleren aan en heb het nogsteeds koud :')
Verder enkel zeurende arm.

5800X - B550 - 32GB 3600MHZ - 3080Ti FTW3 Ultra - LG34GN850 - Win11

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 14:24

Tourniquet

Hiya, fellas!

Lapa schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:11:
Mijn vrouw heeft zodra haar leeftijd aan de beurt was online een afspraak gemaakt. Met wat geluk kon ze snel terecht, namelijk morgen.
Maar ze heeft nog geen uitnodigingsbrief ontvangen. Volgens de afspraakbevestiging moet ze die brief meenemen inclusief het ingevulde gezondheidsformulier, maar die hebben we dus nog niet en hoogstwaarschijnlijk morgen ook niet - vandaag is de post al geweest en morgen is de afspraak voor de post komt.

Ik ga er eigenlijk vanuit dat dit vaker voorkomt en dus wel goed komt, maar heeft iemand daar ervaring mee? Een korte google zoektocht gaf geen uitsluitsel.
Brief is niet nodig, e-mailbevestiging van de afspraak laten zien is genoeg (kan ook op telefoon). In de mail staat als het goed is een linkje naar een pdf van de gezondheidsverklaring. Als je een printer hebt kun je die het beste thuis uitprinten en ingevuld meenemen.

Bij geen printer hebben ze eventueel de verklaringen ook bij de ingang van de locatie nog liggen.
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:38:
Vreemd, in mijn bevestigingsmail staat dat ik dit moet meenemen:

Mondkapje
Uw paspoort, rijbewijs of identiteitsbewijs
Deze afspraakbevestiging
Een ingevulde gezondheidsverklaring.

Dus niet een brief. Maar volgens mij (als je dit topic even doorneemt) is het over het algemeen geen probleem.

Ik heb inmiddels zelfs twee uitnodigingsbrieven gekregen, dus ze kunnen bij mij eventueel kiezen welke ze willen zien :)
Bij mij stond het wel in de mail:

Maar is inderdaad niet perse nodig dus.

[Voor 24% gewijzigd door Tourniquet op 04-06-2021 15:04]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: november 2003
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

jdh009 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 13:06:
Doen ze bij een vaccinatielocatie moeilijk over die brief die naar je adres is verstuurd? Ik ben geboren in 1988 en heb dus heb reeds online een afspraak gemaakt. Maar door persoonlijke omstandigheden beschik ik niet over de mogelijkheden om in het bezit te komen van die brief op het adres waar deze bezorgd is. De gezondheidsverklaring is online te downloaden dus die hoef ik niet te krijgen,
Staat (of stond bij mij in ieder geval) in de bevestigings email maar is niet nodig. Kreeg de brief zelf pas thuis een dag nadat ik de eerste prik kreeg :P . Wel moet je de ingevulde gezondheidsverklaring en de bevestigings email (op telefoon of uitgeprint) meenemen. Oh, en je id natuurlijk.

PS meeste locaties hebben de gezondheidsverklaring ook liggen voor mensen om in te vullen als men hem vergeet dus eigenlijk heb je alleen de mail en je id nodig.

edit: ik had het toen even via de site gevraagd:

[Voor 11% gewijzigd door gws24 op 19-06-2021 14:05]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• van der Berg
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 17:29
Zojuist heb ik van SDU 2 gele Vacinatieboekjes ontvangen. Voor mij en mijn vrouw. Ik hoorde vandaag op werk dat we toch een corona paspoort gaan krijgen en dat de gele boekje overbodig is?

Op 21 juli krijg ik twee stempels erin bij de GGD. Mijn vrouw 2e vacinatie met Pfizer is op 14 juli

Hij is helemaal leeg, het is de bedoeling dat wij zelf onze namen in schrijven? GGD zet zelf een stempel toch met beschrijvingen erin?

Mijn vader heeft een gele boekje de Vaccinatieboekjes van mij, maar hij moest dit zoeken. Van mijn geboorte af. Ik heb maar 2 besteld want had dringend nodig in verband met aankomende vakantie.

Wij hebben van de 1ste vaccinatie spuitje niks aan overgehouden en beiden maken we het goed. Ik en mijn vrouw hebben Pfizer gehad. Mijn ouders hebben al hun 2e vaccinatie met Pfizer gehad en maken het ook goed. Mijn broer op 25 juni zijn eerste spuitje

[Voor 35% gewijzigd door van der Berg op 22-06-2021 02:53]

Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - Seasonic Platinum 860w V2 - 32GB DDR4 3600MHz C16 (2x16) - MSI Ventus OC RTX 2080 - Samsung 980 Pro 1TB - Gigabyte M32U 4K/144Hz - 55 inch OLED - Watch 4 Classic 46mm- S20 Ultra - Tab S5e 128/6GB

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 15:53
kurk_droog schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:36:
Hoe zit het nou met het baychnummer in het gele boekje? Bij rijswijk krijg je een stempel en krabbel maar niet het plakkertje zoals bij alle andere vaccins die ik heb. (1e Pfizer pas)

Meer dan dit kreeg ik ook niet. Lekker kort, zelfs geen adres van de GGD.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

AW_Bos

Als de eerste sneeuwv valt

Drumatiko schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:53:
[...]
Van de week ben ik op dezelfde locatie geweest voor mijn spuitje en de doorstroomsnelheid viel mij ook reuze mee. Het kwartiertje wachten vloog redelijk snel voorbij omdat ik me aan het vergapen was aan alle installaties die daar aan het 'plafond' hangen :D .
Voor de liefhebbers die meelezen....
(eronder was een houten hek geplaatst om te voorkomen dat iemand zijn hoofd zou stoten.)

Hier hebben vroeger onder andere kleine pasteurs en simpele vulmachines gestaan voor boter, melkpoeders, yoghurt, melk. In de kelder van deze hal staan/stonden nog een paar kleine opslagtankjes. De trap naar boven (bij het selfiebord) leidde naar een aantal vergaderplekken.

Vroeger kwam er regelmatig een klein mobiel tankje met melk bij de boer vandaan waar de melk naar de centrale tanks werd overgepompt.

[Voor 22% gewijzigd door AW_Bos op 25-06-2021 12:00]

• van der Berg

Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - Seasonic Platinum 860w V2 - 32GB DDR4 3600MHz C16 (2x16) - MSI Ventus OC RTX 2080 - Samsung 980 Pro 1TB - Gigabyte M32U 4K/144Hz - 55 inch OLED - Watch 4 Classic 46mm- S20 Ultra - Tab S5e 128/6GB

Acties:
  • +20Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 16:01

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 10:55

Laguna

Connaisseur

OMD schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 16:50:
[...]

Uhm, sorry, hier moet ik jou even afremmen.

De kans dat je onnodig sterft en/of levenslange complicaties krijgt van ziek worden door het virus staat in geen verhouding tot de bijwerkingen van het vaccin. Waar haal je nou weer die informatie vandaan man.

Hoeveel mensen gaan er statisch gezien dood aan het vaccin en hoeveel aan het virus. Als je de cijfers hebt dan hoor ik je graag weer.
Je verdraait mijn woorden. Ik heb nergens gezegd dat er meer mensen ernstig ziek worden van het vaccin dan van het virus.
Zal het even makkelijker maken.
Stergevallen gerelateerd aan Corona -> 17858 op 1.8 miljoen mensen
Stefgevallen gerelateerd aan Vaccinatie -> 257 op 11,7 mijloen mensen.
(tot 7 juli meting)
Dat er meer mensen sterven door het virus dan van het vaccin is evident. Echter ik had het over de meerderheid die niet ernstig ziek van het virus wordt. Nu hangt dit wel samen met je eigen opvatting van ernstig ziek. Stel je beschouwt alleen de mensen die op de IC terechtkomen als ernstig ziek dan is momenteel wereldwijd gezien 0,6% ernstig ziek en 99,4% heeft milde klachten.

Bron

Indien je iedereen die in het ziekenhuis wordt opgenomen als ernstig ziek beschouwt dan zijn er in Nederland sinds maart 2020 zo'n 70.000 mensen opgenomen (ik bundel daarbij kliniek en IC al zal er daar sprake zijn van overlapping) en hebben er naar schatting zo'n 3,5 miljoen mensen een infectie doorgemaakt.

Oftewel voor ~98% was er geen ziekenhuisopname nodig. Echter het overgrote deel van die 70.000 valt in een risicogroep, dus als die wegvallen middels vaccinatie kom je uit op meer dan 99% dat niet ernstig ziek wordt en dus ook niet in het ziekenhuis terechtkomt. Voor die 99% kan je je dus afvragen of het risico op bijwerkingen wenselijk is.

Het is overigens niet mijn bedoeling om de situatie hiermee te bagatelliseren en zo moet je mijn post dan ook niet interpreteren.
[...]

Probleem nummer 2 van mensen. Dit soort informatie, ongefundeerd en compleet nutteloos om de wereld in te brengen. Ik heb het niet over de casus zelf maar het uberhaupt de wereld inbrengen van dit soort informatie want ja misschien, ja als....etc etc.

Ik brak mijn teen na het vaccin dus ja, dat moet het vaccin geweest zijn... Miskramen komen dagelijks voor, ook zonder vaccin. Geen bewijs = geen prijs.
Het is juist belangrijk dat hier melding van gemaakt wordt, anders kom je er helemaal niet achter of er sprake is van causaliteit. Ik had het dan ook genuanceerd verwoord en ik heb nergens beweerd dat er een direct verband is met het vaccin.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• codex
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 17:25
Ik kreeg vandaag een vragenlijst van Lareb na aanleiding van mijn melding. Ook mijn labuitslagen werden opgevraagd, wat ik wel erg netjes vind. Deze zijn via de online portal van het ziekenhuis in te zien, ik kon ook de uitslagen zien van de huisarts ter vergelijking.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik vind het wel goed dat Lareb dit documenteert.

• codex
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 17:25
Ik heb een commerciële antilichamen test gedaan omdat ik zo ziek was van de vaccinatie. De aanname was dat ik veel antilichamen aangemaakt zou hebben door de heftige reactie, uiteraard wilde ik weten of dit inderdaad het geval is. De uitslag heb ik vandaag ontvangen:
https://tweakers.net/i/ISRgiXineiOxuJensw-x2sEA2IY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gd6CPYkq03AhyUNeNCtpWw2M.jpg?f=fotoalbum_large

Ik denk dat ik best safe zit

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 17:34

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Lethalis schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 09:33:
[...]

Heb nog een aantal dingen opgezocht. Tegen verwachtingen in lijkt de kans op een ernstige allergische reactie bij de tweede prik kleiner te zijn:

Second COVID Vaccine Safe After Allergic Reaction to First

Net zoals de kans op trombocytopenie:

Immune thrombocytopenia associated with Pfizer-BioNTech’s BNT162b2 mRNA COVID-19 vaccine

Van de 23 gevallen die ze in die studie hebben geconstateerd, was er maar 1 na de tweede prik. Daar staat tegenover dat de gevallen van myocarditis bijna allemaal na de tweede prik waren. Al is mijn kans daar niet zo groot op:

Myocarditis and COVID-19 (CDC)

1 op de 252.287 myocarditis (34 per 8.577.766 vaccinaties, mannen 40-49) (4 per miljoen)

Ter vergelijking de kans om in 2020 te overlijden door een verkeersongeval:

Factsheet Verkeersdoden in Nederland (SWOV)

1 op 28.713 verkeersdoden Nederland in 2020 (610 op 17.515.152 inwoners)

Anyways... anxiety is a b*tch. Ik kan naar cijfers blijven staren wat ik wil, relaxt word ik er niet onder :X Morgen is de dag...
Verkeersdoden in 40-44 is hoger dan coronadoden in die leeftijdgroep. Cijfer zal niet heel veel veranderd zijn sindsdien. :p

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• spartacusNLD
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online

spartacusNLD

This is Sparta!!

gwystyl schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 17:01:
[...]

Dan zou ik later gewoon nog een keer proberen een afspraak te plannen, misschien kan je dan eerder terecht.
Vervalt dan de orginele afspraak automatisch?

Edit:
Lijkt niet mogelijk te zijn:

[Voor 40% gewijzigd door spartacusNLD op 01-01-2022 17:09]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Ryzen 7 3700X | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

• van der Berg
Ik ben in orde en heb geen klachten. Hoeveel maanden is deze boosterprik nou weer geldig. Ik dacht dat in Europa 9 maanden vanaf vandaag? En in de rest van de wereld? In Nederland?

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee