Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:08

Rzaan

Altijd zoekende

Zojuist mijn prik gehaald in Middenmeer.
Geoliede machine en iedereen uiterst vriendelijk en duidelijk. Van parkeerwacht tot gast-vrouwen/heren.

Ik had mijn gele boekje meegenomen omdat ik daar graag een stempel in wilde hebben.
Daar deden ze niet aan.
Mijn moeder kreeg wel zo'n stempel, maar dat was andere locatie.
Ander familielid (weer bij een andere locatie) kreeg geen stempel, maar wel een stickertje.

Niet dat het heel veel uitmaakt want het gele boekje is niet echt een officieel document (in de zin van dat het een pasfoto heeft of een aantal moeilijk te vervalsen kenmerken)
Beetje wonderlijk alleen dat GGD-locaties allemaal hun eigen beleid op dat gebied hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Rzaan op 01-05-2021 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-05 14:36
Mede-tweakers al een 2de shot AZ gehad? En hoe reageerde je erop? Ik kan de mijne dinsdag halen, bij de eerste shot enorm ziek geworden. Maak me een beetje druk haha. De 1 zegt dat de 2de shot qua ziekteverloop heftiger is dan de 1ste.

Daarom dacht ik misschien zijn er hier inmiddels wat ervaringen.

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:38
Donderdag ochtend hier in Amerika mijn eerste Moderna vaccin gekregen. Eerste 36 uur eigenlijk alleen een beetje pijn in de arm, daarna werd ik wel een beetje moe en weinig energie. Vandaag weer vol met energie en voel mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:36
Pukson schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 10:02:
Mede-tweakers al een 2de shot AZ gehad? En hoe reageerde je erop? Ik kan de mijne dinsdag halen, bij de eerste shot enorm ziek geworden. Maak me een beetje druk haha. De 1 zegt dat de 2de shot qua ziekteverloop heftiger is dan de 1ste.

Ik heb in december corona gehad en 3 weken geleden Astrazeneca. Ook erg ziek van geworden.
Hoop eigenlijk dat tweede prik niet meer hoeft.
Dat is wel geopperd namelijk.
Ik heb 10 mei de afspraak staan voor de 2e prik.
Maandag maar even bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:48

Nox

Noxiuz

Rzaan schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 09:47:
Zojuist mijn prik gehaald in Middenmeer.
Geoliede machine en iedereen uiterst vriendelijk en duidelijk. Van parkeerwacht tot gast-vrouwen/heren.

Ik had mijn gele boekje meegenomen omdat ik daar graag een stempel in wilde hebben.
Daar deden ze niet aan.
Mijn moeder kreeg wel zo'n stempel, maar dat was andere locatie.
Ander familielid (weer bij een andere locatie) kreeg geen stempel, maar wel een stickertje.

Niet dat het heel veel uitmaakt want het gele boekje is niet echt een officieel document (in de zin van dat het een pasfoto heeft of een aantal moeilijk te vervalsen kenmerken)
Beetje wonderlijk alleen dat GGD-locaties allemaal hun eigen beleid op dat gebied hebben.
Als je er 's middags was had je onder mijn toezicht mogen wachten :P Dat ze die stempel niet hebben is denk ik omdat we in de 21e eeuw leven ofzo :+ Ga daar niet over, ben allang blij dat het ondertussen een beetje soepel loopt :) Je krijgt inderdaad een uitdraai mee van je batchnummer, die kan je er ook in plakken inderdaad. Fijn om te horen dat alles als een geoliede machine gaat, dat horen we gelukkig vaker ondanks de enorme kritiek die we soms krijgen :)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

henkzelf schreef op donderdag 29 april 2021 @ 19:26:
[...]

En dan moeten ze wel de toestemming voor gegevens delen met het RIVM "aanzetten" anders ga je het hier niet zien: https://mijn.rivm.nl/vaccinaties/login
Ik zie er nog niks. Vandaag even navraag gedaan: bij de tweede prik krijg je dus een heel overzicht mee :+

Het zal wel :> Die tweede dus maar even afwachten halverwege mei.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:19
Afgelopen woensdag mijn tweede Corona vaccinatie gehad (Moderna). Waar ik na de eerste praktisch geen last had, ben ik de afgelopen dagen echt flink te pakken genomen door de bijwerkingen. Heb tot en met gisteren plat gelegen met knállende koppijn, verhoging, misselijkheid etc. Damn. Ben er nu gelukkig weer redelijk bovenop.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Na 1ste prik pfizer vooral pijn in de bovenarm waar de prik gezet is. Kon ook niet op die kant slapen.
Daarnaast last van spierpijn in vooral de rug.
Ook een beetje algeheel gevoel van 'niet lekker voelen', maar zeker niet ziek of koortsig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 11:00

Goner

What can I do you for ?

Ik snap niks van de volgorde waarin mensen worden opgeroepen ... zoals gemeld heb ik 25 april een afspraak gemaakt na ontvangst van een uitnodiging van RIVM. Kan op 14 mei komen.
Meldde dat in de familie app en mijn 3 jaar jongere broer is op 7 april al bij de huisarts geweest. Andere broer wordt dit jaar 62 en heeft gisteren een afspraak gemaakt (nav mededeling op RIVM site) voor 7 mei.
Ik ben de oudste en mag als laatste :-(

EDIT: m'n vriendin (bouwjaar 1962) maakt net een afspraak voor 13 mei. Die is dus ook nog eerder dan ik ... zelfde locatie !!

[ Voor 12% gewijzigd door Goner op 02-05-2021 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:44
Goner schreef op zondag 2 mei 2021 @ 10:14:
Ik snap niks van de volgorde waarin mensen worden opgeroepen ... zoals gemeld heb ik 25 april een afspraak gemaakt na ontvangst van een uitnodiging van RIVM. Kan op 14 mei komen.
Meldde dat in de familie app en mijn 3 jaar jongere broer is op 7 april al bij de huisarts geweest. Andere broer wordt dit jaar 62 en heeft gisteren een afspraak gemaakt (nav mededeling op RIVM site) voor 7 mei.
Mijn vader vond de RIVM locatie te ver rijden en heeft toen de huisarts gebeld, daar kon hij een week later terecht. Dat zou je dus ook nog kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:26
Mijn ouders hebben afgelopen donderdag hun eerste prik gehad. Het ging om Pfizer en begin juni is er een afspraak voor hun 2e Pfizer prik. Ze maken het goed en hebben niks gemerkt van de prik. Beide op leeftijd mijn vader 75 en moeder 73.

Ik krijg mijn eerste dosis vaccin eind juni, als dit klopt volgens de site. Mijn vrouw medio Juni.

Ik wil geen Jansen en AstraZeneca.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-05 14:48
Van der Berg schreef op zondag 2 mei 2021 @ 11:55:
Mijn ouders hebben afgelopen donderdag hun eerste prik gehad. Het ging om Pfizer en begin juni is er een afspraak voor hun 2e Pfizer prik. Ze maken het goed en hebben niks gemerkt van de prik. Beide op leeftijd mijn vader 75 en moeder 73.

Ik krijg mijn eerste dosis vaccin eind juni, als dit klopt volgens de site. Mijn vrouw medio Juni.

Ik wil geen Jansen en AstraZeneca.
Wat ga je doen als je deze aangeboden krijgt dan? Weigeren en weer achteraan de rij aansluiten?

OT: Zelf het Moderna vaccin gehad. Bij de 1e prik een beetje grieperig gevoel voor 1 dag, maar voor de rest niks bijzonders. Geen last van de 2e prik gehad eigenlijk. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Panini op 02-05-2021 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Laatst online: 00:40
Goner schreef op zondag 2 mei 2021 @ 10:14:

EDIT: m'n vriendin (bouwjaar 1962) maakt net een afspraak voor 13 mei. Die is dus ook nog eerder dan ik ... zelfde locatie !!
Bel even om je afspraak te verzetten. Waarschijnlijk waren er veel minder slots vrijgegeven in de tijd dat je een afspraak hebt gemaakt, het tempo is echt flink opgevoerd. Een bekende van mij uit 1961 kon vanaf dinsdag een afspraak maken en heeft gisteravond de 1e prik al gehad. Meeste mensen die hem via de huisarts krijgen zijn trouwens via een andere manier opgeroepen en dan val je ook onder een andere planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Laatst online: 22:36
Mijn vrouw heeft woensdag Pfizer gehad.
Heeft nergens last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 12:05
Mijn vrouw heeft gisteren de eerste keer Pfizer gekregen. Geen enkele klacht vandaag, ze voelt zich eigenlijk beter dan de afgelopen weken, heerlijk geslapen 😋

Het enige dat ze gisteren voelde was de spier waarin geprikt is, maar geen pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Laatst online: 14-05 14:36
Ik krijg vanavond m'n 2de AZ, nadat ik bij dr eerste enorm ziek ben geworden. Vind het best spannend, op advies van huisarts begonnen met slikken alvast van PCM.

Keep you posted :)

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Dacht dat dit juist afgeraden werd...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:26
Panini schreef op zondag 2 mei 2021 @ 12:02:
[...]

Wat ga je doen als je deze aangeboden krijgt dan? Weigeren en weer achteraan de rij aansluiten?

OT: Zelf het Moderna vaccin gehad. Bij de 1e prik een beetje grieperig gevoel voor 1 dag, maar voor de rest niks bijzonders. Geen last van de 2e prik gehad eigenlijk. :)
AstraZeneca is gestopt en Jansen hoop ik binnenkort. Ik zou weigeren als het om die prikken gaat. Het gaat om je eigen lichaam, best raar dat je dan verplicht bent om niet te kunnen kiezen wat jij wilt.. maar de overheid

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Van der Berg schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:33:
[...]

AstraZeneca is gestopt en Jansen hoop ik binnenkort. Ik zou weigeren als het om die prikken gaat. Het gaat om je eigen lichaam, best raar dat je dan verplicht bent om niet te kunnen kiezen wat jij wilt.. maar de overheid
Bij schaarste vind ik het niet raar dat de overheid beslist. Iedereen wil Pfizer maar er is niet genoeg Pfizer voor iedereen. Dus wil je niet wat je aangeboden krijgt dan sluit je maar weer achter in de rij aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
weg

[ Voor 98% gewijzigd door Mrjraider op 01-11-2021 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiB
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-06-2021

PiB

Nox schreef op zondag 2 mei 2021 @ 01:25:
[...]

Ik zie er nog niks. Vandaag even navraag gedaan: bij de tweede prik krijg je dus een heel overzicht mee :+

Het zal wel :> Die tweede dus maar even afwachten halverwege mei.
Dan gaat dat Corona paspoort deze zomer toch helemaal niets worden?
Ik zit in de 30, ben voorlopig nog niet aan de beurt, maar ik ga deze zomer wel op vakantie naar Italie.

Er zit zo nog 6 weken tussen eerste en tweede prik... Dit gaat één groot drama worden lijkt mij. Als je na tweede vaccinatie pas een "bewijs" hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door PiB op 04-05-2021 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
<mag weg>

[ Voor 101% gewijzigd door Mr. Jinx op 05-05-2021 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

PiB schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:14:
[...]

Dan gaat dat Corona paspoort deze zomer toch helemaal niets worden?
Ik zit in de 30, ben voorlopig nog niet aan de beurt, maar ik ga deze zomer wel op vakantie naar Italie.

Er zit zo nog 6 weken tussen eerste en tweede prik... Dit gaat één groot drama worden lijkt mij. Als je na tweede vaccinatie pas een "bewijs" hebt.
Ik ben niet op de normale manier geprikt :P via spillagelijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

[...]

Je mag 'kiezen' maar iedere keuze heeft voor- en nadelen. 'kies' je voor een mRNA vaccin moet je langer wachten, 2 prikjes krijgen en naar een GGD locatie toe. 'kies' je voor een JJ is het 1 prikje bij een huisarts en misschien eerder, en zo heeft ieder vaccin wel voor- of nadelen. Je mag ook niet kiezen als het aanbod je niet aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
Mrjraider schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:48:
Waar staat dan dat AZ volledig gestopt is? Volgens mij prikken ze er nog steeds mee.
Het bevreemd mij dat bij een zeer zeldzame bijwerking zoiets compleet uit de roulatie wordt getrokken maar dat bijvoorbeeld de pil wel blijft (ook daar kunnen vrouwen in zeldzame gevallen trombose door krijgen).. het is wat vreemd..
De pil beschermt tegen het krijgen van een kind, voor veel mensen is dat een stuk ellendiger dan covid. Ik denk dat als er bovendien geen andere vaccins op de markt zouden zijn de bereidwilligheid om AZ of Janssen te nemen een stuk hoger zou liggen.

Ikzelf weiger overigens ook AZ en Janssen, omdat ik het inferieur vind, bescherming + bijwerkingen, dan heb ik het niet alleen over ernstige bijwerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
weg

[ Voor 99% gewijzigd door Mrjraider op 01-11-2021 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PiB
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-06-2021

PiB

Mrjraider schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:39:
[...]

Ik denk dat die vergelijking wat scheef is, want door corona zit het land (zo niet de wereld op slot), dat gebeurd niet zodra je een kind verwacht/krijgt.

Doordat zowel AZ als nu Janssen negatief in het nieuw komen zakt de bereidwilligheid als een baksteen in het water, wat niet vreemd is.
Nou ja, het land zit door 50+ wat Corona krijgt, op slot. Niet door twintigers en dertigers.
Al zouden alle twintigers en dertigers ingeent zijn en alles daarboven nog niet, dan is de druk op de zorg nog altijd ongekend hoog.

Andersom niet.

Ik kan heel goed begrijpen dat iemand van 20 of 30 niet het risico op Trombose wil lopen en wel het risico op Corona.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:23

Empathy

Extreme Audio

Mrjraider schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:45:
[...]

Ik ben gevaccineerd om mijn cliënten te beschermen en omdat er meerdere malen gezegd werd dat daardoor we weer terug naar normaal konden... wat nu af en toe ook een wassenneus blijkt.
Hoezo dan? We zijn nog niet zo ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
weg

[ Voor 98% gewijzigd door Mrjraider op 01-11-2021 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Mrjraider schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:02:
[...]

Wijkverpleegkundige. Ik ben al sinds begin dit jaar gevaccineerd.
Ik bedoel dat we nu nog niet kunnen zeggen dat een normaal leven door vaccinatie een wassen neus lijkt te zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Mrjraider schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:14:
[...]

Ah. Op die manier.
Nou aangezien je vaker hoort dat er vaker geprikt moet gaan worden, niet alle varianten werken tegen de reeds bestaande mutaties, dat er nu een extra corona paspoort komt etc. Echt “normaal” kan ik dat niet noemen.
Sowieso, maar dat is een compleet andere discussie, gaat dat vaccineren ook gewoon bagger in ons land met alle verschillende problematiek (logistiek; harde wind = dicht en niet voldoende leveringen) en andere dingen er omheen (vaccinatie bereidwilligheid zakt, bijwerkingen etc).
Zo bagger gaat het allemaal niet, we doen er zo'n 100k per dag en dat is (weer) stijgende. Heb geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
Mrjraider schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:39:
[...]

Ik denk dat die vergelijking wat scheef is, want door corona zit het land (zo niet de wereld op slot), dat gebeurd niet zodra je een kind verwacht/krijgt.

Doordat zowel AZ als nu Janssen negatief in het nieuw komen zakt de bereidwilligheid als een baksteen in het water, wat niet vreemd is.
Ik bedoel vanuit persoonlijk perspectief. Altruïsme is niet aan iedereen besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:06

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Pukson schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 10:02:

mn vrouw heeft vorige week de tweede AZ gekregen (luxemburg)..
Van de eerste was ze twee dagen goed ziek, deze keer was het een ochtendje (direkt de ochtend erop) een beetje rot voelen, maar verder viel het reuze mee.

Wat ik hoorde was juist dat bij AZ de eerste bij de meesten veel heftiger was dan de tweede bij de meesten, enkel Biontech/Pfizer zou andersom zijn.
Van degenen die klaagde na AZ waren het juist de mensen die de eerste prik weinig bijwerkingen hadden

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Weet iemand toevallig hoe het zit met overig zorgpersoneel? Zij verlenen zorg op minder dan anderhalve meter maar hebben nog geen oproep gekregen tot vaccinatie terwijl het mij juist noodzakelijk lijkt dat ook zij door kunnen gaan straks met de achterstand inhalen van de eerder geannuleerde zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-02 07:57
Info voor (EU-) buitenlanders, die geen NL paspoort hebben. Neem iets mee waar je BSN nummer vermeld is, ik had mijn zorgpas mee. GGD Amsterdam.

Ik had een online afspraak (met digid), maar geen brief ontvangen, wel email en sms bevestiging.
Neem de bevestiging op je mobieltje me.

Het was prima geregeld, bij de nieuwe NDSM priklocatie in A´dam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:26
Nox schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:59:
[...]

Ik ben niet op de normale manier geprikt :P via spillagelijst.
Wist niet dat ze nu toch met spillagelijsten zijn gaan werken. Bij de huisarts met AZ schiet dat helaas niet op, te jong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

.NCK schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 20:34:
[...]

Wist niet dat ze nu toch met spillagelijsten zijn gaan werken. Bij de huisarts met AZ schiet dat helaas niet op, te jong.
Voor personeel op de locatie is dat mogelijk. Maar die aantallen zijn heel klein, hou het op een tot vijf vaccins per dag voor zover mij bekend. Op het einde wordt er heel rustig geprikt zodat ze geen flacon te veel aanbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Soms vraag je je toch af... gaat dat wel goed met de dataverwerking en statistiek daar bij het RIVM en de GGD?

Wat is het geval?
Vandaag kreeg mijn vrouw een schriftelijke uitnodiging om een afspraak te laten maken om zich te laten inenten tegen COVID-19. Met de hele uitleg erbij, het screeningsformulier, etc.

Maar wat wil het geval; ze IS al lang ingeënt!
Niet vorige week ofzo, maar al bijna twee maanden geleden! Zelfs compleet met zo'n registratiekaart coronavaccinatie van het RIVM.

M.a.w. hier gaat iets fout.
Gebeld met het RIVM --> verwijzen door naar de GGD
"tja, er zal wel iets fout gegaan zijn"
Gebeld met de GGD --> verwijzen weer terug naar het RIVM
"ehmmm, geen idee"
Huisarts gebeld: "uhhh, daar gaan wij niet over..."

Geeft toch te denken over de zorgvuldigheid waarmee alle gegevens verwerkt worden.
Iemand enig idee waarom/hoe zoiets fout kan gaan?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:13

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

ehtweak schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:56:
Soms vraag je je toch af... gaat dat wel goed met de dataverwerking en statistiek daar bij het RIVM en de GGD?

Wat is het geval?
Vandaag kreeg mijn vrouw een schriftelijke uitnodiging om een afspraak te laten maken om zich te laten inenten tegen COVID-19. Met de hele uitleg erbij, het screeningsformulier, etc.
Waarmee en waar heeft ze die gehad?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Touchdomex schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:58:
[...]

Waarmee en waar heeft ze die gehad?
Moderna, prikpoli lokaal ziekenhuis.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

ehtweak schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:59:
[...]

Moderna, prikpoli lokaal ziekenhuis.
Dan is ook de vraag of het ziekenhuis alles goed heeft doorgegeven. Het hoeft niet perse namelijk bij GGD of RIVM te zijn waar dit mis gaat. Ook bij de onderliggende instellingen gaat het soms nog wel mis met doorgeven van de informatie.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Touchdomex Maar ze heeft wel notabene zo'n kaartje, van het RIVM (!), waarop de prikdata, type vaccin en persoonsgegevens staan.
Das toch 8)7 :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:39

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

[...]

De kans dat het fout gaat is zo minimaal. Eet/drink je ook geen zoetstoffen zoals sucralose, acesulfaam k en aspartaam? Blijf je ook ver weg van gistextract? Allemaal goedgekeurde goedjes die in een aantal gevallen (ernstige) klachten kunnen veroorzaken.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

ehtweak schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:03:
@Touchdomex Maar ze heeft wel notabene zo'n kaartje, van het RIVM (!), waarop de prikdata, type vaccin en persoonsgegevens staan.
Das toch 8)7 :?
Das toch zo'n papieren kaartje met wat info die ze vanuit het ziekenhuis erop plakken?

Of is dat iets wat ze heeft gekregen en verstuurd vanuit het RIVM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Touchdomex schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:05:
[...]

Das toch zo'n papieren kaartje met wat info die ze vanuit het ziekenhuis erop plakken?
Die ja.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Dat is voor zover ik weet iets wat ze maken vanuit het ziekenhuis dus het hoeft niet direct iets te zeggen of het komt vanuit het RIVM

Het issue is wel vooral dat het nu over teveel schalen gaat. Waardoor ook deze informatie voor het RIVM niet duidelijk is omdat ze teveel afhankelijk zijn van alles wat ertussen zit en wat geprikt moet worden en ook is geprikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Zoals ik al zei:

...
Geeft toch te denken over de zorgvuldigheid waarmee alle gegevens verwerkt worden.

En wij zullen vast niet de enigen zijn waarbij dit fout gaat. M.a.w. hoe betrouwbaar is/zijn de cijfers die naar buiten gebracht worden c.q. waarop beleid gebaseerd is?
Of zou het, hopelijk, binnen een marginale foutenmarge blijven?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-05 12:22
Gister shot 2 gehad van Pfizer. Na de eerste voelde ik me vrij loopy voor een dag of 2 (gelijk na de prik ook al) maar nu ~20 uur later voel ik me eigenlijk nog steeds prima.

Benieuwd of het zo blijft maar blij dat ik over 2 weken 'klaar' ben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Laatst online: 00:40
ehtweak schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:11:
Zoals ik al zei:

...

En wij zullen vast niet de enigen zijn waarbij dit fout gaat. M.a.w. hoe betrouwbaar is/zijn de cijfers die naar buiten gebracht worden c.q. waarop beleid gebaseerd is?
Of zou het, hopelijk, binnen een marginale foutenmarge blijven?
Jij gaat er vanuit dat het fout gaat. Ik vind dat het gaat zoals ontworpen. Je zorgverlener mag alleen met jou toestemming met het RIVM delen dat je bent gevaccineerd. Daarnaast hebben mensen hier al eerder gedeeld dat het een tijdje duurt voordat deze registratie is doorgevoerd. Registratie in de verloopt wel vaker traag, maar dat is geen teken dat het niet gebeurd. Je vrouw valt blijkbaar binnen 2 groepen die beiden al aan de beurt zijn, voor beide krijgt ze een uitnodiging omdat die groepen onafhankelijk van elkaar zijn samengesteld. Het RIVM is zich hier ook gewoon van bewust en vermeld dit bij elke groep die ze uitnodigen. Zie bijvoorbeeld deze:
Dubbele uitnodiging
Het kan zijn dat mensen in deze groep een dubbele uitnodiging ontvangen. Zij worden nu op basis van hun medische aandoening uitgenodigd, maar zijn soms al eerder via een andere route uitgenodigd. Bijvoorbeeld omdat zij werken in de zorg of geboren zijn in 1961 of 1962. Wie al gevaccineerd is, mag de tweede uitnodiging weggooien.
Zullen we niet op elke slak zout leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:19
zo prikje zit er in stijve arm tot nu toe dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-04 18:20
13-05-2021 is het mijn beurt. Pfizer of Moderna, welke precies is niet duidelijk.
Val onder mensen met een medische indicatie, 30jr.

[ Voor 20% gewijzigd door PakoeDIEP op 07-05-2021 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:11

franssie

Save the albatross

Gisteren heeft mijn vriendin haar tweede AZ prik ontvangen. Op een beetje pijn in de spier waar deze gezet is na geen klachten gelukkig. De eerste was 36 uur plat in bed vanwege de bijwerkingen.

Nu ik nog.

[ Voor 1% gewijzigd door franssie op 07-05-2021 23:09 . Reden: autotypo ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-05 09:01
Afgelopen maandag 1e Pfizer vaccinatie gekregen. Zit in een risicogroep. Maandagavond pijnlijke arm (spierpijn), dinsdagochtend wat brak (kater gevoel). 'S-Middags was het alweer okay (icm met een Paracetamolletje).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:56

vhal

ಠ_ಠ

Inmiddels zijn we 2 weken verder na de Janssen vaccinatie vanuit mijn werkgever, vokgens de theorie zou je dus beschermd moeten zijn. Ergens voelt het wel fijn, ondanks dat sommigen het een "inferieur" vaccin noemen. :/

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:49
Ik heb net een afspraak gemaakt voor mijn prikken, via de GGD. Ik kan nog niet zien welke ik krijg. Kan het kloppen dat het een behoorlijke tijd duurt voordat je een e-mail met afspraakbevestiging krijgt?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Bij mij duurde het in ieder geval enkele uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Een kwartier na mijn post waren ze binnen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-05 21:43
Gisteravond 1e pfizer gekregen, na ~30min wat spierpijn in mn schouder gekregen die ik nog steeds heb. Verder niks. Val in de categorie 20-25j en ben in het buitenland geprikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
Bananenplant schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:16:
Ik heb net een afspraak gemaakt voor mijn prikken, via de GGD. Ik kan nog niet zien welke ik krijg. Kan het kloppen dat het een behoorlijke tijd duurt voordat je een e-mail met afspraakbevestiging krijgt?
Binnen een uur had ik emails plus smsjes ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
Vanochtend eerste Pfizer gekregen, val in 30-35j.
Na zo'n 3 uur spierpijn in mijn triceps. Dat heb ik nu nog steeds. Verder geen klachten.
De prik zelf voelde ik eigenlijk niet eens.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:17

bert pit

asdasd

ehtweak schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:56:

Wat is het geval?

Maar wat wil het geval; ze IS al lang ingeënt!
Niet vorige week ofzo, maar al bijna twee maanden geleden! Zelfs compleet met zo'n registratiekaart coronavaccinatie van het RIVM.

M.a.w. hier gaat iets fout.
Gebeld met het RIVM --> verwijzen door naar de GGD
"tja, er zal wel iets fout gegaan zijn"
Gebeld met de GGD --> verwijzen weer terug naar het RIVM
"ehmmm, geen idee"
Huisarts gebeld: "uhhh, daar gaan wij niet over..."

Iemand enig idee waarom/hoe zoiets fout kan gaan?
Ik vermoed aanloopproblemen: de systemen zijn nieuw en het is een beetje van 'tijdens de verbouwing is de winkel open'. Bij mijn ouders lag er ook na twee maanden ook weer een uitnodiging op de mat.

Mijn vader (89) moest bij de eerste prik op een ander tijdstip dan mijn moeder. Desgevraagd konden ze toch samen. Afspraak werd afgezegd wegens het barre weer. Een paar dagen later werden ze alsnog geprikt.

Ik kan mij voorstellen dat er dan in de registratie iets misgaat en (better safe then sorry) er een paar dubbele uitnodigingen worden verstuurd. Ze kregen overigens wel een vaccinatiebewijs mee, met daarop het vaccin, datum, eigen naam etc. Overigens was alles in de uitvoering prima geregeld voor deze "ouwe knarren". ;)

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, gas sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Puur uit nieuwsgierigheid. Ik zie dat er ook groepen zijn die alleen vanuit de huisarts een oproep tot vaccinatie krijgen. Pre-corona waren er al grote groepen mensen die, door een tekort aan huisartsen, geen huisarts konden krijgen. Is het bekend hoe mensen zonder huisarts dan alsnog in aanmerking voor een vaccin komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Touchdomex schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:02:
[...]

Dan is ook de vraag of het ziekenhuis alles goed heeft doorgegeven. Het hoeft niet perse namelijk bij GGD of RIVM te zijn waar dit mis gaat. Ook bij de onderliggende instellingen gaat het soms nog wel mis met doorgeven van de informatie.
Klinkt meer alsof de huisarts gewoon een lijstje naar de GGD heeft gegooid waar die naam op stond.

Maargoed zo uit je panty schieten omdat er een brief met vaccinatie uitnodiging komt is wel bijzonder iig.
Vooral in een overlap groep of voorgetrokken groep zal dat voorkomen idd.

[ Voor 16% gewijzigd door YakuzA op 09-05-2021 23:20 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:04
Nou, had ook een wtf-moment dit weekend. Ben begin 30 en bij m'n ouders lag voor mij een uitnodiging op de mat (nooit m'n adres gewijzigd bij de huisarts) met de mededeling dat "u heeft een extra risico om ziek te worden van het coronavirus". Nu heb ik niks onder de leden en ben al 24 jaar niet meer bij de huisarts geweest.

Anyway, geheel onverwachts. zondag 1e prik! Foutje bedankt :+

[ Voor 5% gewijzigd door GermanPivo op 10-05-2021 07:36 ]

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Uniciteit schreef op zondag 9 mei 2021 @ 23:05:
Puur uit nieuwsgierigheid. Ik zie dat er ook groepen zijn die alleen vanuit de huisarts een oproep tot vaccinatie krijgen. Pre-corona waren er al grote groepen mensen die, door een tekort aan huisartsen, geen huisarts konden krijgen. Is het bekend hoe mensen zonder huisarts dan alsnog in aanmerking voor een vaccin komen?
Goeie vraag, ik zou naar de GGD bellen en anders naar je verzekeraar die overigens geen partij is, maar natuurlijk wel belanghebbend. Volgens een bericht in deze krant is de groep groter dan ik mij had kunnen voorstellen.

https://www.tubantia.nl/e...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-05 21:43
GermanPivo schreef op maandag 10 mei 2021 @ 07:31:
Nou, had ook een wtf-moment dit weekend. Ben begin 30 en bij m'n ouders lag voor mij een uitnodiging op de mat (nooit m'n adres gewijzigd bij de huisarts) met de mededeling dat "u heeft een extra risico om ziek te worden van het coronavirus". Nu heb ik niks onder de leden en ben al 24 jaar niet meer bij de huisarts geweest.

Anyway, geheel onverwachts. zondag 1e prik! Foutje bedankt :+
Vriendin van mij had hetzelfde, kerngezond 20-25j maar wel een envelop. Ze had het idee dat de staat meer over haar wist dan zijzelf :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-05 16:38

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Dit topic gaat over de ervaringen rondom de vaccinatie. Welke je zou willen, hoe dat op vakantie werkt en of je volgend jaar weer moet, is beter geschikt voor andere topics.

Ik heb het wat opgeschoond, dus als je reactie weg is, dan was ie offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
tobitronics schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:22:
[...]

Vriendin van mij had hetzelfde, kerngezond 20-25j maar wel een envelop. Ze had het idee dat de staat meer over haar wist dan zijzelf :+
Hier nog één, ik kreeg vrijdag ook een uitnodiging ondanks dat ik begon 30 ben en geen medische klachten heb. Denk dat ik toch maar een afspraak ga maken, enerzijds wil ik geen voordringer zijn maar als je alle verhalen hoort over vaccins die weggegooid worden, mensen uit de risicogroep die geen afspraak maken enz. dan denk ik: nou dan ga ik maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:09
Veelal mensen met astma krijgen een uitnodiging. Mijn vader heeft al prikkie gehad (pfizer) en geen bijwerkingen ervaren. Binnenkort krijg ik de Moderna.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

offtopic:
@JER00N @Monkeydancer psst Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed). - Als je geprikt bent dan hier ;-)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Laatst online: 14-05 13:02
Zelf beide prikken gekregen met Moderna. Zit in selectie risicogroep.. ben 33. Moderna gekregen. Prikken in de ochtend, behalve spierpijn lokaal waar prik is gezet nergens last van... beide avonden ook gewoon krachttraining kunnen doen.

Mijn vader heeft 1e Pfizer prik gehad, helemaal geen klachten. Moeder AZ, die klaagt over vermoeidheid en aanhoudende hoofdpijn weken na de prik. Huisarts wuift het weg, want kan niet.

[ Voor 30% gewijzigd door Montaner op 12-05-2021 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bananenplant schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:16:
Ik heb helemaal nooit de bevestigingsmails gehad, wel de smsjes. Vanochtend eerste vaccinatie met Pfizer gehad. Had al direct bij het zetten een erg pijnlijke arm, nu nog steeds helaas. Verder tot nu toe alleen vermoeid. Hoop dat dit alles is! :)

[ Voor 14% gewijzigd door Frieda op 12-05-2021 00:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:13
Zelf inmiddels 2x Moderna gehad (35jr, medische risicogroep op uitnodiging ziekenhuis).

De 1ste keer alleen pijnlijke arm (kon er wel op liggen, maar wel voorkeur voor m'n andere zijde), 's nachts een beetje gezweten.

Bij de 2de werd ik door de verpleegkundige gewaarschuwd, dat de bijwerkingen na de 2de prik meestal wat meer aanwezig zijn. Was 's ochtends om 9u gevaccineerd en 's avonds om een uur of tien voelde ik me duidelijk niet fit en toen ik daarna ging slapen werd ik rillerig en had ik het koud (ik heb het altijd warm) en was enorm moe. Gelukkig in slaap gevallen 4 uur later werd ik even wakker en was ik weer in orde. Ik heb me die dag ook flink fysiek ingespannen, dus de vermoeidheid zal wel wat verergerd zijn.

Dus viel gelukkig mee en het prikje voel je inderdaad niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
  • Laatst online: 30-04 22:08
Montaner schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:40:
Zelf beide prikken gekregen. Zit in selectie risicogroep.. ben 33. Moderna gekregen. Prikken in de ochtend, behalve spierpijn lokaal waar prik is gezet nergens last van... beide avonden ook gewoon krachttraining kunnen doen.

Mijn vader heeft 1e Pfizer prik gehad, helemaal geen klachten. Moeder AZ, die klaagt over vermoeidheid en aanhoudende hoofdpijn weken na de prik. Huisarts wuift het weg, want kan niet.
2nd opinion bij andere arts ;)

Ik mag vrijdag mijn eerste vaccinatie halen, afspraak maken kon alleen niet online want dan kreeg ik te zien dat ik niet in aanmerking kwam, via telefoon was het zo gedaan 8)7

Ergens wel blij aangezien ik in het onderwijs werk.

Body mods don't determine skill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik val in de griepprikgroep. Ontving gisteren de uitnodiging van de GGD. Kan over tien dagen terecht en daarna vier weken later voor de tweede shot. Zag in het overzicht niet staan of ik nu Pfizer of Moderna kan verwachten. In de bevestiging staat enkel: mrna vaccin.

Beetje googlen leert voor Pfizer 3 weken geadviseerd wordt, Moderna 4 als tijd tussen de eerste en tweede shot. Kan ik dan uitgaan van Moderna? Het zal geen Janssen vaccin zijn want dan had ik maar een datum als afspraak gekregen. Al had ik daar wel liever voor gekozen. Ben je er in 1x vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-05 09:01
Ik heb Pfizer gekregen (1e prik gehad) en bij mij zit precies 5 weken tussen eerste en tweede afspraak. Dus ik denk niet dat je op basis van de tussenperiode kan zeggen of je Pfizer of Moderna krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Joosie200 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:27:

Beetje googlen leert voor Pfizer 3 weken geadviseerd wordt, Moderna 4 als tijd tussen de eerste en tweede shot. Kan ik dan uitgaan van Moderna?
Nee. Van dat advies wordt afgeweken omdat het niet zo nauw steekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
1e prik Pfizer binnen. Net erna een iets stijve arm, hoe kan het ook anders met die fabrikant, maar dat is nu alweer weg. Boswandelingetje gemaakt, helemaal prima.

Tot dusver nog niet echt klachten, heeeeel licht hoofdpijn maar is verwaarloosbaar. Hartslag en ECG prima. Saturatie gem 96-98%, iets lager dan m’n normale gemiddelde (98-100%); verwaarloosbaar.

Voor de T1’s onder ons: BG-waarde lijkt wel iets omhoog te willen kruipen, ISF lijkt verlaagd te moeten worden, I:C ratio lijkt verlaagd te moeten worden, basaal iets verhoogd; dus het lijkt daar wel effect op te hebben. Op dit moment is dat mild; zo’n 20-25%. Dit, en het effect, is bij iedereen anders natuurlijk; maar hou er rekening mee dat het dus een effect kán hebben.

Ben benieuwd hoe ‘t morgen allemaal is. :)
Tot dusver alles eigenlijk goed, niets te klagen en valt allemaal reuze mee. Proces ging ook prima op locatie; duidelijke instructies. Op een strontchagrijnige tokkie van een verkeersregeler na die het met iedereen aan de stok leek te krijgen en volgens mij gezopen had verliep het heel netjes, gestroomlijnd en vriendelijk. :) Ook netjes goede controle achteraf op oa beroertes (daarom moet t mondkapje ook even af), flauwvallen, et cetera. Al met al heeft de GGD het goed voor elkaar.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

WhatsappHack schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:24:
<>Net erna een iets stijve arm, hoe kan het ook anders met die fabrikant, <>
:o _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:05
Ik ben bijna 31 (als je 'halverwege 62' denkt al best oud), kerngezond en heb zojuist een uitnodiging gehad voor een vaccinatie omdat ik in een risicogroep zit :/

Iemand enig idee hoe ik er achter kom in wat voor risico groep ik zit cq waar dit vandaan komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PakoeDIEP
FastFred schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 18:04:
Ik ben bijna 31 (als je 'halverwege 62' denkt al best oud), kerngezond en heb zojuist een uitnodiging gehad voor een vaccinatie omdat ik in een risicogroep zit :/

Iemand enig idee hoe ik er achter kom in wat voor risico groep ik zit cq waar dit vandaan komt?
Huisarts bellen? Zo kwam ik erachter waarom ik een uitnodiging kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Heb jaren geleden ook de huisarts gebeld omdat ik om dezelfde reden een uitnodiging voor een griepprik kreeg. Toen hebben ze me 'van de lijst gehaald'....

Iets uit m'n verleden blijft dus ergens hangen

[ Voor 13% gewijzigd door FastFred op 12-05-2021 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
FastFred schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 18:04:

Als je aangemeld staat voor de griepprik om wat voor reden dan ook, dan krijg je nu ook een uitnodiging voor vaccinatie. Ik zou de uitnodiging zeker aannemen, hoe eerder je gevaccineerd bent hoe beter natuurlijk! :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
weg

[ Voor 99% gewijzigd door Mrjraider op 01-11-2021 21:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FastFred
Ok, je komt op de griepprik lijst o.a. als je in het verleden ademhalingproblemen en/of astma hebt gehad. Als peuter was ik vroeger best vaak benauwd en heb ik een neusinhalator gehad.

Dat is dus de reden bij mij, ondanks dat ik al 27 jaar klacht vrij ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Mrjraider schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 18:33:
[...]

Volgens mij is dat toch een aardige groep, ik ben 27 en krijg ook elk jaar de uitnodiging om de griepprik te halen.
Dat is het inderdaad; naar schatting ongeveer 1 miljoen mensen volgens het RIVM: https://www.rivm.nl/nieuw...en-18-60-jaar-uitgenodigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
weg

[ Voor 98% gewijzigd door Mrjraider op 01-11-2021 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:41
Mrjraider schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 18:54:
[...]

Wel wat chaotisch want ik ben al gevaccineerd vanuit mijn werk, mijn moeder heeft een van de twee AZ injecties gehad. Verwacht geen brief ofzo maar het is wel wat chaotisch want ik "hoor" in die groep als het ware.
Ook als je hem hebt gehad krijg je de brief als je in die groep hoort. Er is geen centrale database ofzo waarin gecontroleerd wordt of mensen de brief zouden moeten hebben.

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 00:17

FreakNL

Well do ya punk?

Mrjraider schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 18:54:
[...]

Wel wat chaotisch want ik ben al gevaccineerd vanuit mijn werk, mijn moeder heeft een van de twee AZ injecties gehad. Verwacht geen brief ofzo maar het is wel wat chaotisch want ik "hoor" in die groep als het ware.
Hoe ben je gevaccineerd vanuit je werk?

Het is toch allemaal centraal geregeld? Ik geloof niet dat bedrijven die vaccins commercieel kunnen aankopen (en terecht).

Of interpreteer ik het verkeerd?

Mijn vriendin is ook “vanuit haar werk” gevaccineerd. Maar dat is zorg en dus gewoon via de GGD.

Ik ken geen “onder de tafel” vaccins, behalve dan de bij uitzondering met leftover AZ geprikte mensen. Vriend van mij van 41 heeft die ook al gehad, zijn vriendin is huisarts. Maar dat zijn wel echt uitzonderingen…

:edit
Ah, bij jou is het ook gewoon zorg. Tja, als de processen op orde zijn krijg je geen brief. Maar als je hem wel krijgt, gewoon bij oud papier. Een beetje zelfredzaamheid mogen we bij de burger toch wel verwachten…

[ Voor 25% gewijzigd door FreakNL op 13-05-2021 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
weg

[ Voor 99% gewijzigd door Mrjraider op 01-11-2021 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Wat voor vervoersmiddel hebben jullie eigenlijk gebruikt naar de prik toe? Ik twijfel nog over zelf rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
weg

[ Voor 98% gewijzigd door Mrjraider op 01-11-2021 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
Bananenplant schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 07:59:
Wat voor vervoersmiddel hebben jullie eigenlijk gebruikt naar de prik toe? Ik twijfel nog over zelf rijden.
Gewoon auto,zelf gereden.
30km/half uurtje rijden. Parkeerplaats daar was denk ik wel geschikt voor wel 100 auto's..

Gewoon een geoliede machine.

[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 13-05-2021 08:38 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:43
Montaner schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:40:
Zoals een andere forummer ook al schreef: second opinion vragen. CBG waarschuwt ook voor deze klacht: https://www.cbg-meb.nl/ac...vid-19-vaccin-astrazeneca Je moet dan medische hulp vragen ivm mogelijke trombose.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:03
Gisteren allebei de 2e Pfizer prik gekregen. En beiden het idee dat deze keer de prik-schouder iets gevoeliger is dan de eerste keer maar niks dramatisch.
Het proces liep als een trein in Veghel. 9 vd 10 prikstraten open en net voor ons klapten alle computers eruit maar de schrijflijsten lagen al klaar (dat was dus niet de eerste storing). Dus deze keer geen printje mee gekregen en al weer geen batchsticker in "het gele boekje".
Maar vanmorgen was het online overzicht al bijgewerkt en die kun je gewoon printen: https://www.rivm.nl/mijnrivm-vaccinaties

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-05 11:40

Blonde Tux

Advertentieboer

Nou prima geregeld hier in Utrecht. Zojuist m'n eerste spuitje Moderna in ontvangst mogen nemen. Liep soepeltjes.

Over 4 weken meer! Voor de symmetrie natuurlijk dan m'n andere schouder. Loop ik weer in balans

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:00

pinda powerrr

Slow down...

Vanmiddag Pfizer gekregen, zit ook in de griepprik groep. Super relaxed op de priklocatie, niet druk, maar wel lekker tempo. Komt vooral door de ruime opzet denk ik.
Werd alleen naar mijn ID gevraagd en de gezondheidsverklaring, uitnodiging werd achterwege gelaten. Ik had de afspraak al online gemaakt voordat ik de uitnodiging had gekregen 8)

Arm nauwelijks iets van te merken, tenminste niet in het dagelijks bewegen. Had heel even last van hele lichte misselijkheid, maar alweer over.

Over vijf weken de volgende!

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Gisteren de mijn eerste Pfizer prik gehad. Als je 's-nachts op die schouder in bed ligt voel je het, voor de rest stelde het niets voor. Ik voelde me 2 a 3 uur loom en in de avond had ik een duizeling die ik nooit heb. Het doet dus wel iets.

Op de priklocatie staat veel personeel, alles is uitstekend geregeld (petje af), dat is overigens vanaf het begin al zo. De vrouw die me prikte deed dat heel langzaam, waar ik een voorstander van ben.

Nu maar hopen dat zoveel mogelijk mensen de prik laten zetten.

Pagina: 1 2 ... 20 Laatste