Ik had mijn afspraak voor de booster afgelopen maandag staan, ware het niet dat ik zondagnacht/maandagochtend wakker werd met gigantische keelpijn. Dus gebeld en afspraak afgezegd en meteen een test bij de GGD gedaan die gelukkig negatief uit viel (ik had van tevoren ook een zelftest gedaan die ook negatief was). Mijn verkoudheidsklachten zijn nog niet weg helaas (keelpijn is wat minder, maar wel iets meer snotterig maar geen verstopte neus etc maar je voelt wel dat er iets in de neus spookt). Met het idee dat de vriendin van een goede vriend van me pas bij de 3e PCR-test positief testte (haar dochter zat al zeker een week thuis met corona, voor de 2e of 3e keer al) heb ik ergens wat twijfels of die testuitslag bij mij wel 100% betrouwbaar is, maar ik vermoed van wel.

Ik ben namelijk longcovid-ganger (nog steeds) nadat ik vorig jaar maart al corona heb gehad en dat voelde toch wel 1000x zwaarder dan dit. Bovendien reageerde ik behoorlijk heftig op de vaccinaties (met name de 1e prik) en had er ook allergische reacties op (galbulten).
Lang verhaal kort: hoe slim (of niet slim) is het om een dezer dagen alsnog de booster te halen als je verkoudheidsklachten hebt maar negatief getest bent? En/of: stel dat het vals-negatief is, is het dan ergens niet gevaarlijk om een boosterprik te krijgen terwijl je latent-positief bent?

En beter gevraagd: zijn er meer mensen die met verkoudheidsklachten (maar wel negatief getest) een prikkie gehaald hebben?
Edit: ik zie dat @
pilskes met verkoudheidsklachten zich heeft laten prikken bij de huisarts maar het lijkt meteen zijn laatste post te zijn geweest?

[Voor 12% gewijzigd door Bart-Willem op 19-01-2022 12:05]