Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-06 10:29
martwoutnl schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:15:
[...]

Daar is nog niets over gezegd volgens mij. Volgens mij was die 9 maanden vanaf de 2e prik.
Ik ben benieuwd wanneer wij daar iets over horen.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Tom-Z schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:17:
[...]

Het is zinloos om je dit nu af te vragen en er is ook niet een eenduidig antwoord omdat ieder Europees land andere regels heeft. Ieder antwoord dat je nu krijgt is over een maand weer achterhaald omdat landen hun regels veranderen. In Nederland zijn primaire vaccinaties op dit moment nog "oneindig" geldig en is het helemaal niet nodig om voor de QR-code een booster te halen.
Ik dacht dat per 1 februari 2022 de QR-code kwam te vervallen als je geen booster had? Het is inderdaad jammer dat iedereen zijn eigen regels doet, terwijl wij daar wel afspraken over hebben gemaakt met de EU

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 10:31
Woensdagavond de booster gehad. De dag erop moe, hoofdpijn, spierpijn, rillerig. Bij de eerste twee prikken had ik alleen last van een wat pijnlijke arm. Dat waren Pfizer prikken en de booster was Moderna, maar dat zou er niets mee te maken moeten hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Mijn vrouw krijgt aanstaande zondagochtend haar boosterprik (1978). Ik heb nog steeds nergens last van zelfs mijn arm niet. Ik moet erbij vertellen dat ik heel klein beetje de plek van de prik even heb gevoeld vanavond maar is nu als goed voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:34
Van der Berg schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:20:
[...]

Ik dacht dat per 1 februari 2022 de QR-code kwam te vervallen als je geen booster had? Het is inderdaad jammer dat iedereen zijn eigen regels doet, terwijl wij daar wel afspraken over hebben gemaakt met de EU
Er is inderdaad op Europees niveau een afspraak dat de QR-code vervalt per 1 februari als je geen booster hebt. Die Europese afspraak is alleen niet bindend en wordt door vrijwel geen enkel land gevolgd. In Nederland zijn bijvoorbeeld vooralsnog geen plannen om de QR-code te laten vervallen terwijl je in andere landen ook nú al een booster nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:13
Tom-Z schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:53:
[...]

Er is inderdaad op Europees niveau een afspraak dat de QR-code vervalt per 1 februari als je geen booster hebt. Die Europese afspraak is alleen niet bindend en wordt door vrijwel geen enkel land gevolgd. In Nederland zijn bijvoorbeeld vooralsnog geen plannen om de QR-code te laten vervallen terwijl je in andere landen ook nú al een booster nodig hebt.
NL'se QR != Internationale/EU QR. Die EU afspraken gaan enkel over het internationale reizen als het goed is. Verwarrend is het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Laatst online: 17:34
BlackMonkey schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 23:31:
[...]

NL'se QR != Internationale/EU QR. Die EU afspraken gaan enkel over het internationale reizen als het goed is. Verwarrend is het zeker.
Ja, dat snap ik ook wel, maar de NL QR heeft hier niets mee te maken. Een buitenlander kan hier binnenlands in Nederland na 1 februari zijn EU DCC ook zonder booster blijven gebruiken omdat Nederland die eis (nog) niet stelt. Anderzijds mogen landen ook strengere eisen stellen, ook als je geboosterd bent (en sommige landen doen dat nu ook vóór 1 februari al, bijvoorbeeld Oostenrijk).

Ik heb de richtlijn nog eens nagekeken en er is wel iéts dat bindend is. Een lidstaat mag - als het hebben van een vaccinatiecertificaat een überhaupt vereiste is om in te reizen - inderdaad een certificaat zonder booster waarbij de laatste vaccinatie meer dan 270 dagen geleden is niet meer accepteren bij het inreizen.

Punt blijft gewoon dat die datum van 1 februari niet zo veel zegt. De binnenlandse QR codes blijven vooralsnog gewoon geldig, en als je naar het buitenland gaat krijg je toch te maken met een wirwar van regels waarbij de EU-richtlijn maar heel weinig "harmoniseert".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
Tom-Z schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 00:03:
(en sommige landen doen dat nu ook vóór 1 februari al, bijvoorbeeld Oostenrijk).
Het hele voorstel ontstond om te voorkomen dat landen dit steeds meer gingen doen. Wat ze nu doen zegt niet zoveel over wat ze na 1 februari gaan/moeten doen.
Ik heb de richtlijn nog eens nagekeken en er is wel iéts dat bindend is. Een lidstaat mag - als het hebben van een vaccinatiecertificaat een überhaupt vereiste is om in te reizen - inderdaad een certificaat zonder booster waarbij de laatste vaccinatie meer dan 270 dagen geleden is niet meer accepteren bij het inreizen.
Ik weet niet hoe het exact in de richtlijn is vermeld. De EU zelf verkondigd het als een bindende periode, juist bedoeld om het reizen geen wirwar aan eigen regels te maken. Om ze te quoten:
On 21 December, the European Commission adopted rules relating to the EU Digital COVID Certificate, establishing a binding acceptance period of 9 months (precisely 270 days) of vaccination certificates, following a primary 2-dose vaccination series or 1-dose series for the Johnson and Johnson vaccine, for the purposes of intra-EU travel. A clear and uniform acceptance period for vaccination certificates will guarantee that travel measures among the EU countries continue to be coordinated.
Dat je vervolgens de horeca niet in mag is wat anders natuurlijk. Daar doelde ik ook op, gezien @Van der Berg het als 1 ding leek te zien. Maar als landen er jou uitleg aan geven is het inderdaad een wassen neus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 16-06 13:19
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:10:
[...]

Dat we anno 2022 nog met papieren boekjes lopen ga ik het even niet over hebben ;)
Tja, er zijn nog bedrijven.. Wij vinken onze bonnetjes nog steeds af met pen en papier en tellen gaat gewoon met het koppie, dus ik ben het wel gewend. :+

Anyway, zometeen prikken om 9:00 uur (Ahoy Rotterdam). Een vrouwelijke collega van in de 60 is 2 weken beroerd geweest en een andere collega kon z'n arm een tijdje niet bewegen. Die hadden hem ergens in een spier ofzo geprikt. Had er iig een tijdje last van, zei ie. Tja, iedereen is anders. Van mijn eerste 2 prikken heb ik nergens last van gehad.

[ Voor 20% gewijzigd door chim0 op 08-01-2022 06:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:02
Gisteren rond het middaguur de Booster gehad.
Had de vorige twee keren met pfizer een slecht nacht: koortsachtige klachten.

Gisteren na de prik rustig aangedaan en veel water gedronken. Vanmorgen werd ik fris wakker en heb ik 50km+ op de MTB gezeten zonder problemen.
Enige is een stijve arm.

De QR code stond om 22:00u al klaar!

[ Voor 6% gewijzigd door MartijnMartijn op 08-01-2022 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:59
Zo, tijd voor een aanmelding voor prikster van de dag, zit nog steeds te twijfelen of ik daadwerkelijk geprikt ben, maar misschien hielp het dat het een leuke jonge dame was, zijn ouwe L'en (Moderna prik is daar het bewijs wel van) vast gevoelig voor :p.

Viel vooral ook op dat ik deze keer totaal niks voelde van de vloeistof die werd ingespoten wat bij m'n Janssen prik wel het geval was.

Verder deze keer maar liefst 2,5x het verzoek gehad mondkapje af te doen tijdens het wachten, 2,5 omdat de beste man bij de laatste keer zich halverwege toch afvroeg "goh volgens mij hebben we het daar al over gehad, of niet :p". Enige waar ik niet geheel op voorbereid was, was de uitgangscontrole, had het bewijs van goed gedrag al weer ver weg gestopt.

Al met al alles weer vlot en soepel doorlopen, vond dat er nog best veel echt ouderen zaten (zal denk ik de telefoonclub zijn). Nu wachten op de aftermath, die was bij Janssen behoorlijk aanwezig, ben benieuwd wat deze Moderna brengen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 16:31

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Klopt, hier ook nog best wat ouderen. Klopt ook wel met mijn ervaring: als je te snel belde (als oudere) werd je in januari ingepland, want weinig prikcapaciteit. Had mijn moeder (van 1946) ook. Volgende keer wacht ze mooi een paar weken, tot de capaciteit is uitgebreid. Want die ouderen eerder inplannen zodra er capaciteit is, doen ze dus niet: ze plannen die capaciteit gewoon vol met jongere mensen.

Hier ook de booster gehaald, Moderna in mijn geval. Toch wel meer last van dan bij Pfizer. Vooral een dikke opgezette lymfeklier onder de linkeroksel is echt bijzonder onaangenaam om te hebben, kan ik melden... maar goed, klein offer om te brengen. Er zijn mensen in de wereld die het veel slechter hebben dan wij met onze luxe vaccinatie campagne.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:10:
Klopt, hier ook nog best wat ouderen. Klopt ook wel met mijn ervaring: als je te snel belde (als oudere) werd je in januari ingepland, want weinig prikcapaciteit. Had mijn moeder (van 1946) ook. Volgende keer wacht ze mooi een paar weken, tot de capaciteit is uitgebreid. Want die ouderen eerder inplannen zodra er capaciteit is, doen ze dus niet: ze plannen die capaciteit gewoon vol met jongere mensen.
Dat vervroegen doen ze wel en daar hadden ze zelfs een speciaal telefoon nummer voor geopend.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

YakuzA schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:11:
[...]

Dat vervroegen doen ze wel en daar hadden ze zelfs een speciaal telefoon nummer voor geopend.
Het was de bedoeling dat ze benaderd zouden worden, maar daarvan is weinig terecht gekomen. Lees ook de ervaringen in dit topic daarover.

Uiteindelijk is dat gelukt hoor (via het normale telefoonnummer, want dat speciale nummer was er toen nog niet), maar ook pas na -tig keer proberen erdoorheen te komen. Mensen die minder volhardend zijn, zullen het opgeven wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-06 14:00

wontcachme

You catch me? No you wont

Ik mocht vanochtend in de Jan Massinkhal in Nijmegen. Bijna alle prikkers/balie medewerkers waren militairen en er was een goede rij voor de 45 jaar en lager. Stond tot een meter of 100 buiten de deur. De ingang voor 45+ was bijna leeg.....

Hopelijk pakt het een beetje snel en niks opgelopen in de rij/15 minuten pauze zonder mondkap. Had tot nu toe alleen maar 2x Astra (1987 en griepprikgroep, maar nooit oproep gehad voor prioriteit) en nu een Pfizer erbij.

Wel opvallend, voor mijn gevoel heel veel twintigers in de rij. Voelde me zelfs oud :+ :+

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
wontcachme schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:39:
Ik mocht vanochtend in de Jan Massinkhal in Nijmegen. Bijna alle prikkers/balie medewerkers waren militairen en er was een goede rij voor de 45 jaar en lager. Stond tot een meter of 100 buiten de deur. De ingang voor 45+ was bijna leeg.....
In Eindhoven vanochtend toen ik ging was het medium druk, zo ongeveer wat de straat kon hebben in ieder geval administratief. Moderna afdeling was duidelijk drukker dan de Pfizer, dus met wachten ook even doorgelopen naar dat deel. Een kwartier later was het weer een stuk rustiger bij de ingang en administratie.
Kennelijk best wisselend wat er zoal langs komt op de diverse locaties, wel blij dat ik niet buiten in de rij hoefde te staan blauwbekken met dit weer.

[ Voor 5% gewijzigd door gekkie op 08-01-2022 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:26
Net mijn antivirus update opgehaald, dit keer buiten mijn woonplaats helemaal in Almere Buiten. Geen straf en een leuk uitje :)

Het enige wat me opviel was dat deze locatie heel veel personeel van Defensie rondliep. Toch wel gaaf om te zien dat ook zij meehelpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:27
Miki schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 19:42:
Net mijn antivirus update opgehaald, dit keer buiten mijn woonplaats helemaal in Almere Buiten. Geen straf en een leuk uitje :)

Het enige wat me opviel was dat deze locatie heel veel personeel van Defensie rondliep. Toch wel gaaf om te zien dat ook zij meehelpen.
Niks update, herinstallatie met zelfde oude virusdefinities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:38

Sagat

Is pappa x2!

Nou hier ook militair personeel, Lelystad. Deze keer moderna. En waar ik bij pfizer weinig voelde, deze wat gevoelig. Verder tot op heden weing last maar is nog zeer vers!

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
vj_slof schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 19:44:
[...]

Waarbij je zonder 'update' te weinig antilichamen hebt om omicron te bestrijden, maar in de 'configuratie' met een booster genoeg werkende antilichamen tegen de nieuwe variant. Bij een herinstallatie verwacht ik dat je weer met dezelfde situatie eindigt als voor je eraan begon. Hij was ook niet ontworpen voor de Delta variant dus een beetje kul argument om nu wel te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:26
vj_slof schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 19:44:
[...]

• apt-get update
[ ]apt-get upgrade

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:52

Shaggy

Misantroop pur sang

BlackMonkey schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 23:31:
[...]

Hugo wilde iig dat de NL QR code gelijk opging met de EU.
Dus NL codes per 1 februari ook vervallen tenzij je een booster hebt gehad.
Daarom zijn ze nu ook haast aan het maken om kinderen goedgekeurd te krijgen voor een booster.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Shaggy schreef op zondag 9 januari 2022 @ 09:30:
[...]

Daarom zijn ze nu ook haast aan het maken om kinderen goedgekeurd te krijgen voor een booster.
Dat laatste volg ik niet helemaal, of is dat alvast (ver) vooruit kijken? Ze hopen eind januari te kunnen beginnen met het normale vaccineren bij kinderen. Boosteren van kinderen is dus nog helemaal niet aan de orde, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

BeQuietAndDrive schreef op zondag 9 januari 2022 @ 10:42:
[...]

Dat laatste volg ik niet helemaal, of is dat alvast (ver) vooruit kijken? Ze hopen eind januari te kunnen beginnen met het normale vaccineren bij kinderen. Boosteren van kinderen is dus nog helemaal niet aan de orde, toch?
Daar zijn ze al tijden mee bezig om het erdoor te drukken. En straks als ze 18 worden moeten ze wel geboosterd zijn natuurlijk, zeker als op 1 februari alles vervalt als je niet geboosterd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:56
BeQuietAndDrive schreef op zondag 9 januari 2022 @ 10:42:
Boosteren van kinderen is dus nog helemaal niet aan de orde, toch?
Voor 12-18 staat de vraag uit. Valt ook onder kinderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Shaggy schreef op zondag 9 januari 2022 @ 10:59:
Daar zijn ze al tijden mee bezig om het erdoor te drukken. En straks als ze 18 worden moeten ze wel geboosterd zijn natuurlijk, zeker als op 1 februari alles vervalt als je niet geboosterd bent.
Al tijden mee bezig om wat erdoor te drukken? Hugo heeft 29 december pas de Gezondheidsraad om advies gevraagd hiervoor. EMA heeft er volgens mij ook nog niets over gezegd. Zijn allemaal pas juist hele recente ontwikkelingen.

Sowieso is 12-17 relatief laat geprikt. 9 maanden na de tweede prik duurt nog wel even voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:51

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Gister pfizer als booster gehad, als 1e en 2e had ik moderna gekregen.
En ik heb echt helemaal nergens last van, bij moderna had ik wat minder energie voor een dag.Ook geen last bij de prikplek.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:13
chim0 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 05:29:
[...]

Een vrouwelijke collega van in de 60 is 2 weken beroerd geweest en een andere collega kon z'n arm een tijdje niet bewegen. Die hadden hem ergens in een spier ofzo geprikt. Had er iig een tijdje last van, zei ie. Tja, iedereen is anders. Van mijn eerste 2 prikken heb ik nergens last van gehad.
Ergens in een spier ofzo? Dat is precies de plek waar dat ding gezet dient te worden, in een spier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Hmmm nou de Moderna aftermath is er toch zeker wel, een milde algehele malaise, gecombineerd met milde spierpijn die er ook vandaag nog is.
Verder m'n "telltale" voor ziek zijn (meestal vooraf als waarschuwing van wat komen gaat) het voelen aan m'n tandvlees, normaals gesproken weet ik dan dat ik snel nog even boodschappen mag gaan doen :).
En nog een inmiddels aardig gevoelige prikplek terwijl de prik zelf echt buitengewoon minimalistisch was.
Kortom ik geloof dat m'n lichaam er aardig de beuk in heeft gegooid om die meuk weer buiten de deur te schoppen :). Achja hopelijk morgen weer het mannetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik heb vorig jaar Janssen gehad en afgelopen woensdag de Pfizer booster. Bij Janssen nergens last van, maar met Pfizer redelijke last van een lamme arm en voelde me 1 dag een beetje lamlendig, maar dat ging snel voorbij.

Ik heb alleen nog steeds één gekke en heel irritante bijwerking. Ik heb de hele dag op en aan last van een trillend linker ooglid.. als ik in de spiegel kijk zie ik de spier onder m'n linker oog samentrekken. Dit speelt nu dus sinds de boosterprik van woensdag.

Herkent iemand deze bijwerking? Zal morgen in ieder geval maar even de huisarts bellen voor info. Zit verder absoluut niet in de risicogroep en ben vorig jaar al een keer positief op Corona getest met vrij milde klachten voor een weekje.

[ Voor 10% gewijzigd door stin00 op 09-01-2022 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-06 14:12
[...]

Over dat vervallen van de NL-code is nog niets bekend. Ik had wel laatst een update van de app waarbij stond:
2.7.1
28 dec. 2021

* De animatie onder de QR-codes is veranderd in de wintereditie.

* Er is een extra reminder toegevoegd om aanbevolen updates te installeren.

* Er zijn technische voorbereidingen geïmplementeerd voor toekomstige aanpassingen in de toegangsregels.

* Enkele bugs zijn opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
[...]

Ons Hugo was juist vrij terughoudend in het intrekken van de geldigheid in EU overleg. Maar voor ik weer een hele uitleg typ, bron dat ie vervalt?
Shaggy schreef op zondag 9 januari 2022 @ 10:59:
[...]

Je kan het gemist hebben, maar ze zijn aan het 'drukken' omdat de bescherming gewoon te ver terugliep. Het heeft aantoonbaar levens gekost. Kinderen onderzoeken ze juist nog, anders graag een bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:00

Spotmatic

Ken sent me

gekkie schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:22:
Hmmm nou de Moderna aftermath is er toch zeker wel, een milde algehele malaise, gecombineerd met milde spierpijn die er ook vandaag nog is.
Sterkte. Ik heb gistermiddag Moderna gehad. Niet erg goed geslapen en ik voel me niet fit maar heb daarnet nog wel 8km gewandeld. Ik had tijdens het wandelen een soort milde spierpijn in de bovenbenen. Dat heb ik nooit, maar het ging verder prima. Ben vooral moe nu, geen gevoel van "ik ben ziek".

O ja, en de pijnlijke bovenarm maar dat heeft iedereen.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
BlackMonkey schreef op zondag 9 januari 2022 @ 14:05:
[...]
Ons Hugo was juist vrij terughoudend in het intrekken van de geldigheid in EU overleg. Maar voor ik weer een hele uitleg typ, bron dat ie vervalt?
Ik denk dat Shaggy verwijst naar o.a. https://www.metronieuws.n...qr-code-vaccinatiebewijs/ . Hugo de Jonge heeft eerder erover gezinspeeld. Het is afwachten wat Kuipers gaat doen. Maar echt concreet is het nog niet alhoewel het dan wel raar is dat de app al aanpassingen heeft gekregen voor toekomstige aanpassingen (zie mijn post hier vlak boven).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
martwoutnl schreef op zondag 9 januari 2022 @ 14:53:
[...]

Ik denk dat Shaggy verwijst naar o.a. https://www.metronieuws.n...qr-code-vaccinatiebewijs/ . Hugo de Jonge heeft eerder erover gezinspeeld. Het is afwachten wat Kuipers gaat doen.
Dan moet je wel goed kijken naar de context waarin dat gebeurde. Binnen de EU waren ze al veel langer bezig om de geldigheidsduur te verkorten. Toen daar nog geen overtuigend bewijs voor was, maakte Hugo zich hard dat iedereen op zijn minst een kans moest krijgen om binnen die termijn te kunnen blijven. Dat is wat anders dan dat hij maar loopt te duwen om de termijn in te korten. Verder is iets willen (al mis ik in dat artikel een directe quote daarover), iets anders dan doorvoeren. Zoals ook letterlijk in het artikel staat:
De woordvoerder legt uit dat de geldigheidsduur niet „zomaar geregeld is”. Wanneer dit moet gaan gelden is dan ook nog niet bekend.
Dus de claim dat ie vervalt op 1 februari kan naar het land der fabeltjes. Je booster QR is zelfs gelijk geldig omdat je in principe al een geldige QR hebt.
Maar echt concreet is het nog niet alhoewel het dan wel raar is dat de app al aanpassingen heeft gekregen voor toekomstige aanpassingen (zie mijn post hier vlak boven).
Zo spannend is het niet als ik naar de laatste changelog kijk op github:
Added a feature flag for future changes in access rules
Validity date is now displayed on the vaccination card
Added an info card which will be shown if there are changes in the validity of vaccination and recovery certificates
Changed the animation underneath the QR codes to the winter edition
Made recommended updates more pressing
Added a DigiD login screen in the test flow
Made the color of the hyperlinks and secondary text buttons accessible
Niet gek dat je wat voorbereidingen treft voor iets waar je mogelijk gebruik van wil maken toch? Al lijkt het mij ook geen invloed te hebben op de geldigheidsduur, waar we het hier over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
BlackMonkey schreef op zondag 9 januari 2022 @ 15:19:
Dan moet je wel goed kijken naar de context waarin dat gebeurde. Binnen de EU waren ze al veel langer bezig om de geldigheidsduur te verkorten. Toen daar nog geen overtuigend bewijs voor was, maakte Hugo zich hard dat iedereen op zijn minst een kans moest krijgen om binnen die termijn te kunnen blijven. Dat is wat anders dan dat hij maar loopt te duwen om de termijn in te korten. Verder is iets willen (al mis ik in dat artikel een directe quote daarover), iets anders dan doorvoeren. Zoals ook letterlijk in het artikel staat:
Al lijkt het mij ook geen invloed te hebben op de geldigheidsduur, waar we het hier over hebben.
Ander artikel erover: https://www.rtlnieuws.nl/...om-groen-vinkje-te-houden Maar ik wil ook benadrukken dat hij alleen erover heeft gehad maar concrete stappen heb ik nog niet gelezen/gehoord. Is dus meer een voornemen dan echt concreet.

Bedankt voor de uitleg rond de update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Spotmatic schreef op zondag 9 januari 2022 @ 14:28:
[...]

Sterkte. Ik heb gistermiddag Moderna gehad. Niet erg goed geslapen en ik voel me niet fit maar heb daarnet nog wel 8km gewandeld. Ik had tijdens het wandelen een soort milde spierpijn in de bovenbenen. Dat heb ik nooit, maar het ging verder prima. Ben vooral moe nu, geen gevoel van "ik ben ziek".

O ja, en de pijnlijke bovenarm maar dat heeft iedereen.
Ben net ook maar eens een ruim uurtje gaan wandelen in het zonnetje, nu de handel in beweging is geweest en nog warm is is het eigenlijk weg, ben benieuwd of het straks weer terug komt. Prikarm wordt ook minder, dus ziet er voor morgen niet verkeerd uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
martwoutnl schreef op zondag 9 januari 2022 @ 15:42:
[...]

Ander artikel erover: https://www.rtlnieuws.nl/...om-groen-vinkje-te-houden Maar ik wil ook benadrukken dat hij alleen erover heeft gehad maar concrete stappen heb ik nog niet gelezen/gehoord. Is dus meer een voornemen dan echt concreet.
Kijk, laat ik het zo zeggen. VWS wil ook dat iedereen gevaccineerd is. Dat maakt ook niet automatisch iedereen gevaccineerd. Als ze het er echt door wilden duwen hadden ze het wel anders gedaan en met wat meer aandrang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 16-06 13:19
ninjazx9r98 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:46:
[...]

Ergens in een spier ofzo? Dat is precies de plek waar dat ding gezet dient te worden, in een spier.
Of juist niet? Dan ben ik in de war. Nou ja, in ieder geval op een pijnlijke plek die een beetje is gaan ontsteken. Het heeft niet lang geduurd, maar was wel erg vervelend vertelde ie. Misschien een vuile naald?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ninjazx9r98
chim0 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:24:
[...]

Of juist niet? Dan ben ik in de war. Nou ja, in ieder geval op een pijnlijke plek die een beetje is gaan ontsteken. Het heeft niet lang geduurd, maar was wel erg vervelend vertelde ie. Misschien een vuile naald?
Je moet niet alles geloven wat een ander zegt en de juist niet vraag is op z'n minst ook een beetje vreemd. Het antwoord op je juist niet vraag is binnen een paar seconden te vinden, er wordt geprikt in een spier en vandaar ook de keuze voor de bovenarm. Spieren en makkelijk bereikbaar.
In plaats van je af te vragen of de naald vies was nu de spier toch blijkt te kloppen zou ik me gaan afvragen of hij überhaupt wel dusdanig veel last had van die arm en of je niet in de zeik genomen wordt/werd om je angst aan te praten cq aan het twijfelen te brengen.
Klinkt mij ook een beetje als een moderne versie van bougievonkjes kopen, plintenladder zoeken, waterpas ontluchten/bijvullen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:27
*Knip*, graag hier serieus houden

[ Voor 93% gewijzigd door Zeehond op 10-01-2022 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

BlackMonkey schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:19:
[...]

Als ze het er echt door wilden duwen hadden ze het wel anders gedaan en met wat meer aandrang.
Je bedoelt het actief uitsluiten van mensen zonder vaccinatie?
Ach nee, mensen kunnen immers testen om ergens binnen te mogen... 😉

Iets met dwang en drang, wat Hugo ook zij in z'n speech, 'Ik leg me niet neer bij recht om nee te zeggen tegen vaccin'.

Enge gedachte...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01:07
stin00 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:40:
Ik heb alleen nog steeds één gekke en heel irritante bijwerking. Ik heb de hele dag op en aan last van een trillend linker ooglid.. als ik in de spiegel kijk zie ik de spier onder m'n linker oog samentrekken. Dit speelt nu dus sinds de boosterprik van woensdag.

Herkent iemand deze bijwerking? Zal morgen in ieder geval maar even de huisarts bellen voor info.
Ik heb dat ook, maar bij mij niet door de vaccinatie!
Bij mij is het heel erg aanwezig zodra ik mij (te) druk maak. Ik heb meerdere keren heel dicht tegen een burn-out aangezeten (merkte het net op tijd).
Maar een van de meest aanwezig symptomen daarvan is de trillend ooglid.

Je kan altijd even informeren bij de HA, ben benieuwd wat hij/zij zegt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
Shaggy schreef op zondag 9 januari 2022 @ 18:12:
[...]

Je bedoelt het actief uitsluiten van mensen zonder vaccinatie?
Nee, ik doelde op de geldigheidstermijn.
Iets met dwang en drang, wat Hugo ook zij in z'n speech, 'Ik leg me niet neer bij recht om nee te zeggen tegen vaccin'.
Dwang en drang zijn echt verschillende dingen: BlackMonkey in "De Covid kroeg". Ik mis alleen de relevantie in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:42
Moest om 10:20 prikken in Amsterdam-noord, echter was de rij zo lang dat er zelfs buiten zo'n 100 mensen stonden te wachten. Ook was het parkeerterrein helemaal vol, mensen die met de auto kwamen werden gesommeerd maar ergens anders te parkeren. Ik ben zelf met de fiets, maar heb geen zin om zo lang buiten te staan koukleumen. Ik probeer het straks nog wel een keertje.

Overigens zag ik dit al aankomen. De prik locatie in Amsterdam-noord is helemaal niet zo groot en er is er maar 1. Denk dat niet veel mensen zitten te wachten een bezoek aan de Rai, dan ben je 1.5 uur reistijd kwijt.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:42
--edit--
Ruim een uur later nog steeds een giga rij, ik verzet mijn afspraak wel naar later in de maand ergens.

[ Voor 76% gewijzigd door pingkiller op 10-01-2022 11:40 ]

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-06 16:47
Had vanmorgen de afspraak om 10:15 staan...helemaal vergeten.
Toevallig was ik deze middag in de buurt van de priklocatie (Almelo Woonboulevard) Netjes geholpen door militair heeft ter plekke nieuwe afspraak voor me gemaakt en kon direct de booster krijgen.

3e keer trouwens dat ik Pfizer heb , dus 1e en 2e en 3e allemaal Pfizer.
Na paar uur eigenlijk geen noemenswaardige klachten..beetje beurs de prikplek en wat meer slaperig(net zoals de andere 2 keren).

Morgen maar even afwachten..toch lekker de hele week vakantie nog.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjjveldt
  • Laatst online: 02:33
Zaterdag pfizerbooster gekregen in DH, stond in 20 minuten weer buiten. (inclusief de 15minuten verplicht wachten). Boven verwachting snel, (misschien omdat ik mijn afspraak pas om 19:10 had)

1,2 waren ook Pfizer
Na de booster aan klachten:
zondag - beetje stijve arm / beurs waar er geprikt is
maandag - flink gevoelige lymfeklier in de oksel, arm langs mijn lijf laten rusten is zeer oncomfortabel en de hele dag zeurderige pijn. Maar verder geen enkel probleem tot nu toe.

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05 08:37
Weet iemand hier of ik, als Nederlander die niet in Nederland woont (wel een BSN dus), ook een boostervaccinatie kan krijgen?

Op https://www.rijksoverheid...navaccinatie-in-nederland staat dat ik naar prikken zonder afspraak moet, maar er staat op https://prikkenzonderafspraak.rijksoverheid.nl/nl "Let op: voor de boostervaccinatie maak je altijd een afspraak op coronavaccinatie-afspraak.nl". Als ik daar inlog met mijn Digid kan ik geen afspraak maken (ik vermoed omdat ik hier niet woon) namelijk. En ja, mijn geboortejaar is allang aan de beurt geweest.

Voordat ik de nummers bij langs bel misschien dat iemand hier al ervaring heeft?

[ Voor 4% gewijzigd door Martijn19 op 11-01-2022 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:04
Behoorlijk brak na vaccinatie van gisteravond. Erg moe! Hopelijk trekt het snel weg. 😊 iemand die mij kan verwijzen wat nu het nut is van boosten voor mensen van mijn leeftijd (dertiger). Minder besmettelijk lijkt mij nu niet steekhouden. Minder kans om goed ziek te worden? Maargoed die kans leek me al vrij klein met mijn leeftijd + 2 prikken.

[ Voor 59% gewijzigd door Joel22 op 11-01-2022 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Martijn19 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:11:
Weet iemand hier of ik, als Nederlander die niet in Nederland woont (wel een BSN dus), ook een boostervaccinatie kan krijgen?

Op https://www.rijksoverheid...navaccinatie-in-nederland staat dat ik naar prikken zonder afspraak moet, maar er staat op https://prikkenzonderafspraak.rijksoverheid.nl/nl "Let op: voor de boostervaccinatie maak je altijd een afspraak op coronavaccinatie-afspraak.nl". Als ik daar inlog met mijn Digid kan ik geen afspraak maken (ik vermoed omdat ik hier niet woon) namelijk. En ja, mijn geboortejaar is allang aan de beurt geweest.

Voordat ik de nummers bij langs bel misschien dat iemand hier al ervaring heeft?
En de booster halen in land van residentie is geen optie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05 08:37
Martijn19 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:11:

Vandaag toch ff gebeld en gelijk een afspraak kunnen maken voor dezelfde dag, paar uurtjes geleden de booster gehad, niks gevoeld en nergens last van tot nu toe.

Nu hopen dat alles correct geregistreerd wordt dat ik straks wel internationaal bewijs heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:06
Conclusie na de booster: ik lijk per prik er meer last van te krijgen. Na de eerste eigenlijk geen last, alleen een paar dagen super moe geweest. Na de tweede prik 1 dag hoofdpijn en moe. Na de booster weer een hele dag hoofdpijn, maar deze keer ook grieperig/koortsig gevoel. Was gelukkig op de tweede dag weer grotendeels weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-06 05:58
Southern Sun schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:49:
Conclusie na de booster: ik lijk per prik er meer last van te krijgen. Na de eerste eigenlijk geen last, alleen een paar dagen super moe geweest. Na de tweede prik 1 dag hoofdpijn en moe. Na de booster weer een hele dag hoofdpijn, maar deze keer ook grieperig/koortsig gevoel. Was gelukkig op de tweede dag weer grotendeels weg.
Welke vaccins heb je gehad?

Ik heb zelf 3x Pfizer gehad nu, 1e medium niet lekker en beetje koorts, 2e 1,5e dag hoofdpijn en moe, met de booster in de avond een beetje koortsig en niet lekker, gevoelige lymfeklier in oksel, slecht geslapen en de volgende dag eigenlijk weer prima.

Ben vooral nog steeds erg moe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:33
Vandaag de booster gehad. Ging niet helemaal goed, met het prikken liep er wat bloed langs mijn arm. Kan het kwaad? Kan het zo zijn dat met het bloed ook de vaccin eruit is gelopen?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:51
Ik had dat ook, maar de prik wordt in een spier gezet, en over die spier lopen bloedvaatjes. De naald is door zo'n bloedvaatje de spier ingegaan, dus het vaccin zit in de spier, en dat bloedvaatje geeft die bloeding.

Waarschijnlijk krijg je een mooie blauwe plek op de prikplaats die je ruim 'n week blijft zien. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:06
HansAnders07 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:29:
[...]

Welke vaccins heb je gehad?

Ik heb zelf 3x Pfizer gehad nu, 1e medium niet lekker en beetje koorts, 2e 1,5e dag hoofdpijn en moe, met de booster in de avond een beetje koortsig en niet lekker, gevoelige lymfeklier in oksel, slecht geslapen en de volgende dag eigenlijk weer prima.

Ben vooral nog steeds erg moe.
3x Pfizer ook. Vermoeidheid ging rond dag 3 a 4 wel weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:41

Metalfreak

Hoije woh!

Ik heb gisteren voor de 3e keer Pfizer gehad, maar dit keer toch echt wat meer bijwerkingen. Heb me ziek gemeld en ben weer het bed in gekropen. Heel slecht geslapen, armen en benen zijn heel slap en een hele vervelende zeurende hoofdpijn. Vannacht was er ook misselijkheid bij, maar die is inmiddels weg gelukkig.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Laatst online: 19:10

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik snap eigenlijk niet waarom je van de derde prik meer last hebt van bijwerkingen.

Zelf ook lichte verhoging gehad en koortsachtig gevoel (warm hoofd, maar de rest voelt koud).

Echter zal het wel beter dan corona zijn, al lijk ik een van de weinige die het nog niet gehad heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:23
Accretion schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:27:
Ik snap eigenlijk niet waarom je van de derde prik meer last hebt van bijwerkingen.
Is voor iedereen anders. Ik hoor erg wisselende ervaringen bij mijn familie/vrienden/collega's. Sommige merken helemaal niets van de derde prik (zoals ik), andere hebben hoofdpijn of een dag "griep".

Wat ik wel structureel hoor is dat degene die Moderna kregen als booster, allemaal bijwerkingen hadden (koorts, moe, spierpijn overal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Metalfreak schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:18:
Ik heb gisteren voor de 3e keer Pfizer gehad, maar dit keer toch echt wat meer bijwerkingen. Heb me ziek gemeld en ben weer het bed in gekropen. Heel slecht geslapen, armen en benen zijn heel slap en een hele vervelende zeurende hoofdpijn. Vannacht was er ook misselijkheid bij, maar die is inmiddels weg gelukkig.
Ik had ook pas bij de 3e prik (allemaal Pfizer) echte bijwerking. Eerste 2 keer alleen de bovenarm wat gevoelig. Bij de 3e prik koude rillingen 's avonds (alsof een windvlaag langs je gaat) en de andere ochtend raar gevoel in de maag. Loop van de ochtend trok het weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05 21:59
Ik dacht ik geef eens een update met wat langere tijd:
Wij zijn hier inmiddels weer op de been na onze booster. Wij hebben onze booster op 6/1 gehad en de eerste drie dagen voelde ik me prima maar mijn vriendin heeft dagen in bed gelegen. Sinds maandag deze week waren we allebei grieperig, met weinig energie en veel 'rillerigheid'. Dat is allemaal sinds gisteravond weer weg gelukkig. Al met al dus wel iets waar wij hier thuis gemiddeld zo'n 4-6 dagen pret van hebt.
Wij zullen volgende keer echt nagaan of we bijvoorbeeld vakantieplannen hebben die de booster de moeite weer waard zijn. Iedere keer dit feest is namelijk naar mijn idee niet de bedoeling. Ik ben zelf bijvoorbeeld ook benieuwd of de combinatie van vaccines (Janssen + Pfizer in ons geval) de boel verslechtert heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door zzzzz op 14-01-2022 12:47 ]

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik heb vorige week vrijdag 7 januari mijn boosterprik gehad met Pfizer (Mijn 1ste en 2e prik waren ook met Pfizer) Ik heb geen klachten of bijwerkingen gehad tot vandaag. Het enige waar ik last van had gehad, is in mijn bovenarm, waar de prik was gezet en dit was maar 2 dagen en soms te voelen. Dit is inmiddels allang voorbij. In mijn QR-code is het ook bij gewerkt en 3 prikken. Ik moest in mijn QR-code zelf opnieuw inloggen met mijn DigID.

Ik hoor dat we in het voorjaar met de 4e ronde gaan beginnen

[ Voor 5% gewijzigd door Van der Berg op 14-01-2022 14:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martwoutnl
Lareb krijgt veel meldingen van opgezette lymfeklieren na booster zie https://www.rtlnieuws.nl/...oq-0qWFZi8LxWFJ-eUczhdSCw Ze gaan het verder onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
* Stukfruit heeft z'n derde ook gekregen en is benieuwd hoe ver het deze keer zal gaan.. tot nu toe alleen een "licht in m'n hoofd"-gevoel wat prima te doen is!

[ Voor 62% gewijzigd door Stukfruit op 16-01-2022 21:53 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:49

M-ThijZ

Riding on Rails

Ben er toch weer een dag flink “grieperig” van geweest en opvolgend een nacht waarbij ik wakker werd met een shirt zeiknat van het zweet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 22:48

Goner

What can I do you for ?

Booster zit erin sinds vrijdag ochtend vroeg. Soepel verlopen in Ahoy dit keer.
Weer Pfizer en geen centje last, afgezien van beetje gevoelige bovenarm. Vrouwlief heeft er wel een paar paracetamol in gegooid, vanwege pijnlijke arm en wollig hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:00

Amphiebietje

In de blubber

Pfizer 1: Week uitgeschakeld met griep-achtige symptomen, zo ongeveer alle bijwerkingen die op de Lareb-site stonden.
Pfizer 2: Halve week ziek met griep-achtige symptomen en hoofdpijn, rest van week heel moe.
Pfizer 3: 1e dag kiplekker, hele slechte nacht waar ik het telkens koud had, daarna dag hoofdpijn, warrig, spierpijn etc., in de avond opgezette lymfeklieren, dag daarop nog moe maar de hoofdpijn is tenminste weg en de lymfeklieren worden minder dik.

Eigenlijk waren alleen de lymfeklieren nieuw... Wat wel interessant was, was dat de klieren in mijn keel niet erg dik werden. Het was vooral onder de oksel en bij de liezen. De laatste keer dat ik dat zo had was bij een hele zware griep een aantal jaar geleden...

[ Voor 17% gewijzigd door Amphiebietje op 15-01-2022 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04:21
Ik heb gisterenavond de booster gehad. Gelukkig heerlijk geslapen. Hoeverre de dag vorderde vandaag hoe vermoeider ik werd en dat je lichaam raar voelt. Zal morgen wel weer goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Plenkske schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:32:
[...]

Is voor iedereen anders. Ik hoor erg wisselende ervaringen bij mijn familie/vrienden/collega's. Sommige merken helemaal niets van de derde prik (zoals ik), andere hebben hoofdpijn of een dag "griep".

Wat ik wel structureel hoor is dat degene die Moderna kregen als booster, allemaal bijwerkingen hadden (koorts, moe, spierpijn overal).
Buiten tweakers heb ik maar één persoon gehoord met "last" van een booster (bij de eerste twee hoorde ik iets meer klachten maar ook daar was het zeldzaam in mijn omgeving). Dat was mijn vrouw, met Pfizer, die zei dat het leek of ze griep zou krijgen. Ze is gevaccineerd aan het begin van haar dagdienst in de zorg als verpleegkundige. In de avonduren kwam dat gevoel, volgende dag was het weg.
Wat ik dan weer structureel hoor is dat het niks voorstelt en dat er buiten een pijnlijke arm of gevoelige plek daarop eigenlijk geen last is bij zowel Pfizer als Moderna.
Zelf had ik overigens bij de eerste twee Pfizer buiten spierpijn in de prik arm nergens last van, bij de Moderna booster had ik een gevoelige plek op m'n arm en dat was alles.
Structurele bijwerkingen bij Moderna hoor/lees ik nu voor het eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
Na de eerste prik een paar dagen redelijk verkouden geweest (genoeg om weer een corona-test te laten doen), tweede weinig last van en booster zelfde. Vriendin heeft nergens last van gehad bij alle drie de prikken (allemaal Pfizer voor ons beiden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-06 19:29
Ik heb zaterdagmiddag m'n Pfizer booster gehad. Gisteravond kreeg ik lichte spierpijn op de plek waar was geprikt, net als de andere keren. Ik heb wel iets meer op m'n zij kunnen slapen waar dat met de eerdere vaccinaties niet echt mogelijk was. Vandaag (zondag) voel ik me niet helemaal top. Ik ben niet ziek ofzo, maar ik voel toch dat er iets hangt. Regelmatig gehoest, moe en een heel klein beetje hoofdpijn. Heel soms ook een koude rilling.

Met de vorige vaccinaties had ik enkel wat spierpijn op de plek waar was geprikt.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003

Metalfreak

Hoije woh!

Nadat ik me vrijdag dus echt zwaar beroerd voelde en me ziekgemeld heb na mijn boosterprik op donderdag (met zeurende hoofdpijn, slappe armen en benen en ook misselijkheid in de nacht), heb ik vrijdagmiddag een lekker warm bad genomen en erna was eigenlijk alles ook weer zo goed als over. In de nacht van vrijdag op zaterdag echt heer-lijk geslapen en zaterdag weer helemaal fit wakker geworden.

Ach ja, als het dan bij die ene (halve) dag blijft, dan accepteer ik het nog wel.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:19

Yucon

*broem*

Vrijdagochtend heb ik m'n 3de pfizer gekregen. Geleidelijk voelde ik me een klein beetje ziek en gedurende een uur of 2 ineens flinke hoofdpijn in m'n nek totdat ik me gisteren in de loop van de dag wel weer normaal ging voelen.

Van de eerste twee had ik ook niet echt last.

Maar vanmiddag ben ik 5 km gaan fietsen. Gewoon rustig op een stadsfiets. Nou dat heb ik geweten.. het heeft me een half uur gekost om weer bij te komen. Ik was echt helemaal kapot.

Die had ik niet meer aan zien komen -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Met m'n eerste twee vaccinaties had ik "meer" last (koude rillingen enzo) dan nu met de derde. Bij de eerste ben ik doorgegaan met sporten, terwijl ik de afgelopen dagen met booster rustig aan heb gedaan.

Resultaat: minimale hoofdpijn.

Is natuurlijk wel n = 1 :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:55
Hier 2 keer AZ met alleen bij de 1e een avond ijskoud. Een paar weken geleden als booster Moderna en daarvan alleen een paar dagen een pijnlijke arm gehad. Voor de rest helemaal geen last gehad. Bij mijn vrouw was het bijna hetzelfde, alleen had zij het bij de 2e prik een avondje ijskoud.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik heb gister mijn 3e Pfizer prik gehad. Ik was van de eerste twee ook ziek, nu opnieuw. Gisteravond nog geen last, beetje pijn, maar vannacht compleet rillend en extreem koud wakker geworden. Drie kruiken met kokend water konden me niet eens warm krijgen dus ben uiteindelijk onder een hete douche gesprongen want ik stopte maar niet met klappertanden.

Nu gaat het wel wat beter. Voel me slecht, brak gevoel en pijn in gewrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-06 21:05

Wom

Vorige week ook mijn derde Pfizer prik (booster) gehad. Dag zelf geen last, maar tegen de avond wel wat spierpijn en vermoeidheid. Prima geslapen, maar volgende dag beetje een katerig gevoel. Dit trok gedurende de dag weer weg. Prikken zelf ging, zoals de keren daar voor, soepel en vlot.

Vriendin had nergens last van.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-06 14:55

Empathy

Extreme Audio

Vorige week m'n derde Pfizer gehad, nul last net als bij de eerste twee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Vandaag voel ik me beduidend beter. Vannacht goed geslapen, gisteren ging overdag wel; voelde me futloos, beetje koortsig en had vooral last van koppijn en eigenlijk pijntjes door mijn hele lichaam.

Moet zeggen dat die eerste nacht me wel weer heeft laten schrikken. Zo slecht heb ik me nooit gevoeld na een prik. Mijn vriendin is er ook goed van geschrokken. Ergens hoop ik dat nog een booster niet meer nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-06 21:35

Deathchant

Don't intend. Do!

Pfizer 1: pijn op de prikplek (zeker 3 dagen en 2 nachten)
Pfizer 2: pijn op de prikplek (zeker 3 dagen en 2 nachten)

Afgelopen zaterdagmorgen Pfizer 3 en wederom 2 dagen pijn op de prikplek, alleen ben ik er 's nachts niet meer wakker van geworden. Zondag en maandag wat meer spierpijn dan anders en maandagochtend badend in het zweet wakker geworden, terwijl ik het niet te koud had, niet te warm en geen koorts.

Nou ja, als dat alles is ;) Op naar Pfizer4/Moderna1 met de aangepaste omikron-vaccinatie!
EDIT: oh en kep de QR-code al kunnen downloaden (PDF). Dus dat ging lekker snel.

[ Voor 7% gewijzigd door Deathchant op 18-01-2022 15:06 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE|IA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
Ik heb een afspraak staan maar hoeveel eerder kan je zonder problemen op die afspraak op locatie verschijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 00:06

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Vandaag boostertje gehaald in Gouda, werd weer Pfizer. De vorige keren was het in Woerden bij het oude Campina-kantoor/proeffabriek. In Gouda viel het ook mee, geen wachtrij als je al je gezondheidsverklaring vooraf had ingevuld, en daarna de papieren checken en prikken. Na 3 minuten was het al voorbij en kon ik de wachtkamer in.

Momenteel geen spierpijn, maar voel het wel wat koud en heb wat hoofdpijn, maar geen idee of die migraine daardoor komt.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 00:06

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

AMARONE|IA schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:18:
Ik heb een afspraak staan maar hoeveel eerder kan je zonder problemen op die afspraak op locatie verschijnen?
Ze letten echt niet op het exacte tijdstip, ik ben zelfs al eens tien minuten vroeger gegaan. Geen probleem.
Ze willen gewoon alles goed verspreiden zodat het niet te druk is. Je terugsturen zullen ze niet snel doen vanwege de looproutes, denk ik.

Dus als je er al tien minuten van te voren bent is het geen probleem.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE|IA
3e zit erin, wel even liggend gedaan. Soepele organisatie verder, veel jeugd(betaald werken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:17

Wildfire

Joy to the world!

AW_Bos schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:20:
[...]

Ze letten echt niet op het exacte tijdstip, ik ben zelfs al eens tien minuten vroeger gegaan. Geen probleem.
Ze willen gewoon alles goed verspreiden zodat het niet te druk is. Je terugsturen zullen ze niet snel doen vanwege de looproutes, denk ik.

Ik had onlangs een afspraak en mijn moeder bleek op dezelfde locatie twee uur later een afspraak te hebben staan. Ze is gewoon met mij mee gegaan en is gewoon geprikt. :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

AW_Bos schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:20:
[...]

Ik was ruim een uur te vroeg. Geen probleem.

Voel me hier wel weer betrekkelijk normaal overigens, ruim 48 uur na de prik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:03
2,5 a 3 dagen ziek in bed gelegen na de booster (pfizer). Bij de eerste prik hooguit wat verhoging gehad, bij de 2e prik enkel iets een gevoelige bovenarm, en naja bij de booster was het dus dikke ellende.

Koorts, zere armen, rug en nek, hondsberoerd, geleefd op wat glazen ranja want eten hield ik niet binnen. Na die 2,5 a 3 dagen was ik er ook wel weer bovenop op wat vermoeidheid na.

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE|IA
JoteW schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:26:
2,5 a 3 dagen ziek in bed gelegen na de booster (pfizer). Bij de eerste prik hooguit wat verhoging gehad, bij de 2e prik enkel iets een gevoelige bovenarm, en naja bij de booster was het dus dikke ellende.

Koorts, zere armen, rug en nek, hondsberoerd, geleefd op wat glazen ranja want eten hield ik niet binnen. Na die 2,5 a 3 dagen was ik er ook wel weer bovenop op wat vermoeidheid na.
wanneer begonnen de symptomen te komen? Ik merk nu 3 uur later een licht branderig gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Bij mij was de overlast van de derde prik minder erg dan bij de eerste twee (terwijl die ook al erg meevielen).

Alleen een paar dagen wat lichte hoofdpijn + de bekende spierpijn. Geen koude rillingen deze keer :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:15
Vorige week Pfizer #3. Afgezien van een beetje stijf op de prikplek nergens last van gehad :Y .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik had mijn afspraak voor de booster afgelopen maandag staan, ware het niet dat ik zondagnacht/maandagochtend wakker werd met gigantische keelpijn. Dus gebeld en afspraak afgezegd en meteen een test bij de GGD gedaan die gelukkig negatief uit viel (ik had van tevoren ook een zelftest gedaan die ook negatief was). Mijn verkoudheidsklachten zijn nog niet weg helaas (keelpijn is wat minder, maar wel iets meer snotterig maar geen verstopte neus etc maar je voelt wel dat er iets in de neus spookt). Met het idee dat de vriendin van een goede vriend van me pas bij de 3e PCR-test positief testte (haar dochter zat al zeker een week thuis met corona, voor de 2e of 3e keer al) heb ik ergens wat twijfels of die testuitslag bij mij wel 100% betrouwbaar is, maar ik vermoed van wel. :P Ik ben namelijk longcovid-ganger (nog steeds) nadat ik vorig jaar maart al corona heb gehad en dat voelde toch wel 1000x zwaarder dan dit. Bovendien reageerde ik behoorlijk heftig op de vaccinaties (met name de 1e prik) en had er ook allergische reacties op (galbulten).

Lang verhaal kort: hoe slim (of niet slim) is het om een dezer dagen alsnog de booster te halen als je verkoudheidsklachten hebt maar negatief getest bent? En/of: stel dat het vals-negatief is, is het dan ergens niet gevaarlijk om een boosterprik te krijgen terwijl je latent-positief bent? :+ En beter gevraagd: zijn er meer mensen die met verkoudheidsklachten (maar wel negatief getest) een prikkie gehaald hebben? :P

Edit: ik zie dat @pilskes met verkoudheidsklachten zich heeft laten prikken bij de huisarts maar het lijkt meteen zijn laatste post te zijn geweest? :X :P

[ Voor 12% gewijzigd door Bart-Willem op 19-01-2022 12:05 ]

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
@Bart-Willem Ik ben er goed vanaf gekomen! De Pfizer prik was volkomen pijnloos (i.t.t. de Janssen) wel erge spierpijn in de arm en moe. Na 2 dagen waren alle booster gerelateerde klachten weg, helaas ben ik nog steeds verkouden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Laatst online: 01:42

pinda powerrr

Slow down...

Hier thuis kunnen we wel zeggen dat de booster prima werkt!

Jongste is positief, blijkt zo ongeveer de hele klas corona te hebben :X Wij hebben afgelopen weekend nog gezellig bij elkaar gezeten en we wonen ook niet heel groot, dus veel in dezelfde ruimte.
Dus nog wel gaan testen voor de zekerheid. Nu na vier dagen nog steeds klachtenvrij en negatief getest.

Dikke prima wat ons betreft.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

pilskes schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:15:
@Bart-Willem Ik ben er goed vanaf gekomen! De Pfizer prik was volkomen pijnloos (i.t.t. de Janssen) wel erge spierpijn in de arm en moe. Na 2 dagen waren alle booster gerelateerde klachten weg, helaas ben ik nog steeds verkouden..
Mooi, hij leeft nog! :+ Ik ga morgen toch maar voor nog een PCR-test @ GGD al lijken de verkoudheidsklachten wel minder te worden, maar ik heb wel meer last van m'n longen. :/ Kan door mijn longcovid komen (ik heb sowieso een soort-van-longschade overgehouden aan corona, dat bleek uit tests bij de longarts: verminderde longdiffusie, inspanningsintolerantie en ook bij de provocatietest scoorde ik matig/slecht terwijl ik pre-corona nergens last van had) of gewoon door de hoge luchtvochtigheid (waar ik dus vaker last van heb sinds corona). Of het komt door de Fluimucil (slijmverdunner die ook slijm in je longen losmaakt zeg maar) waardoor m'n longen wat over de zeik zijn. Als die test negatief uitvalt en m'n klachten nemen verder af, dan ga ik die booster fixen. :P

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Laatst online: 01:42

pinda powerrr

Slow down...

@Bart-Willem voordeel is nu wel dat je heel veel locaties hebt waar je zo naar binnen kan lopen. Dus zodra je voor jezelf groen licht hebt, go!

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:01
pinda powerrr schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:31:
Hier thuis kunnen we wel zeggen dat de booster prima werkt!

Jongste is positief, blijkt zo ongeveer de hele klas corona te hebben :X Wij hebben afgelopen weekend nog gezellig bij elkaar gezeten en we wonen ook niet heel groot, dus veel in dezelfde ruimte.
Dus nog wel gaan testen voor de zekerheid. Nu na vier dagen nog steeds klachtenvrij en negatief getest.

Dikke prima wat ons betreft.
Nou hier een zonder booster en een met.

Die met booster na 7 dagen nadat de eerste positief was, en die zonder na 11 dagen pas.

Volgens mij is het gewoon een kwestie van lang genoeg in aanraking komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ryur schreef op zondag 9 januari 2022 @ 18:31:
[...]

Ik heb dat ook, maar bij mij niet door de vaccinatie!
Bij mij is het heel erg aanwezig zodra ik mij (te) druk maak. Ik heb meerdere keren heel dicht tegen een burn-out aangezeten (merkte het net op tijd).
Maar een van de meest aanwezig symptomen daarvan is de trillend ooglid.

Je kan altijd even informeren bij de HA, ben benieuwd wat hij/zij zegt!
Tijdje geleden alweer, maar heb contact gehad met de huisarts assistente. Ze zou m'n trillende ooglid bijwerking voorleggen aan de huisarts, maar heb sindsdien nooit meer wat vernomen.. de bijwerking was overigens zo'n 7 à 9 dagen na vaccinatie volledig weg en is sindsdien niet meer teruggekomen :) Het was ongeveer een week lang de hele dag op en aan, maar de dagen erna nam het vrij rap af totdat het weg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:59

bert pit

asdasd

Nog steeds enige last van mijn lymfeklieren. Direct na de booster liep alles prima echter dagen daarna kreeg ik last van mijn nek, onder mijn rechteroor.

Exact dezelfde pijn die ik jaren als kind had bij elke verkoudheid nadat ik een op mijn 11e een slopende ziekte van pfeiffer heb gehad die mij een half jaar van school hield en jarenlang allerlei complicaties veroorzaakte. Dit heb ik sinds 40 jaar niet meer gevoeld.

We zijn nu dus 21 dagen verder en ik voel het nog steeds.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:15
Pfizer Booster gehad. Na prik nergens last van maar nu de volgende dag... pff voel me echt beroerd. Dit had ik bij de 2 vorige prikken met Pfizer niet. Pijn verschillende plekken lichaam, misselijk, moe etc.
Pagina: 1 ... 19 20 Laatste