Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Verwijderd
Wegens chemo via oncologie meteen de 3e vaccinatie gekregen. Volgens de huisarts is dat iets anders dan de booster: vaccinatie is de hele dosis, booster de halve. Ik kan overigens niet vinden of dat waar is. Maar goed: ook de derde: 1 dag een beetje pijnlijke arm, that's all.
Vooralsnog niet in NL. Je krijgt van de Duitse overheid een internationale QR-code (waarmee je dus ook in NL naar binnen kan).Lordy79 schreef op zondag 26 december 2021 @ 08:33:
[...]
Puur uit interesse: kun je dan je vaccinatie status updaten door een bewijs te tonen dat je een 3e prik hebt gehad ?
In de primaire trials kwamen Moderna en Pfizer er ongeveer gelijk uit. Bij de booster trials ook. Ik geloof wel dat uit een Brits onderzoek bleek dat Moderna het iets beter deed dan Pfizer, maar dat weet ik niet heel zeker meer.Nox schreef op zondag 26 december 2021 @ 09:45:
[...]
Maar het resulteert niet in significant betere resultaten in de onderzoeken? Misschie dat @RoD hier iets over kan zeggen?
Ik behandel ze maar gewoon als gelijkwaardig
Collega ; niet gevaxt, geeft covid door aan mij, aan zijn vriendin en weet ik wie nog, maar iig R=2
Ik ; heb in de 2 dagen voor mijn klachten kwamen een stel mensen van heel dichtbij gezien (als in 2 uur in de auto en meer van dat). Vrouw die nog dagen lang bij mij lag tot ik positief knalde. Ik heb niemand, maar dan ook niemand besmet. Dus voor mij R=0.
Oja, alle mensen waar ik nauw contact mee had waren gevaxed,
Een paar dagen geleden ben ik geboostered. Dat gelukkig zonder problemen doorstaan (ja, ja, pijnlijke arm).
Leeftijd mid 40, nog steeds pittige long covid. (Voorheen gezond en vol energie)
[ Voor 4% gewijzigd door Jaspervl op 26-12-2021 11:42 ]
Zover heb ik er nog niks over gelezen, maar het zal van invloed zijn op het moment waarop ik de booster zal halen.
Klopt, een derde vaccinatie is onderdeel van de primaire serie voor mensen bij wie het immuunsysteem niet goed werkt. Bij de meeste mensen zijn twee prikken genoeg om immuniteit op te bouwen, maar deze groep heeft een extra steuntje in de rug nodig. De booster is om na de primaire serie op een later moment het afweersysteem opnieuw te stimuleren. Zie ook https://www.ggdnog.nl/ove...verschillende-vaccinatiesVerwijderd schreef op zondag 26 december 2021 @ 10:28:
2 vaccinaties, 0,niks problemen. Okay: dagje een beetje pijnlijk arm.
Wegens chemo via oncologie meteen de 3e vaccinatie gekregen. Volgens de huisarts is dat iets anders dan de booster: vaccinatie is de hele dosis, booster de halve. Ik kan overigens niet vinden of dat waar is. Maar goed: ook de derde: 1 dag een beetje pijnlijke arm, that's all.
In ieder geval de internationale versie verloopt 9 maanden na de primaire vaccinatie(s) zonder booster: https://nos.nl/artikel/24...sterprik-na-negen-maandenpilskes schreef op zondag 26 december 2021 @ 12:13:
Is er al iets bekend over de geldigheid van de huidige QR code zonder de booster? Ik ga ervanuit dat ze mensen met 1 (Janssen) of 2 in het afgelopen jaar gaan "verplichten" een booster te nemen om de geldigheid van hun QR te laten behouden.
Zover heb ik er nog niks over gelezen, maar het zal van invloed zijn op het moment waarop ik de booster zal halen.
Hugo de Jonge overweegt die termijn ook binnenlands te gaan gebruiken. Dat heeft hij laatst volgens mij in een kamerbrief gesteld. Ik kan dat even niet vinden maar wel https://www.rtlnieuws.nl/...boosterprik-korter-geldigNMH schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:03:
[...]
In ieder geval de internationale versie verloopt 9 maanden na de primaire vaccinatie(s) zonder booster: https://nos.nl/artikel/24...sterprik-na-negen-maanden
0,25 ml is 50 µg booster Moderna.TrailBlazer schreef op zondag 26 december 2021 @ 08:25:
[...]
De primaire dosis van Pfizer bevat maar 30 microgram actieve stof die van Moderna 100 microgram. Netto krijg je met een halve booster van Moderna nog steeds 1,5 keer zo veel actieve stof binnen dan bij een volledige Pfizer.
Niet een hele officiele bron oid maar is vast ook ergens anders te vinden
https://businessam.be/mod...zer-blijkt-uit-onderzoek/
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Gezien m'n voorgeschiedenis ben ik liever goed gevaccineerd als ik het virus in de een of andere variant weer tegen komthlst schreef op zondag 26 december 2021 @ 21:52:
@Jaspervl Lijkt me heftig. Veel beterschap gewenst
Knap dat je gewoon de booster bent gaan halen
Maar ja, ben heeeeeeel erg opgelucht
Prik 3 Pfizer : d+1 beurse arm. Verder helemaal niks.Blackouts schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:30:
Afgelopen zondag mijn tweede Pfizer prik gehad. Was een beetje bang voor stevige bijwerkingen omdat ik in november ook positief getest ben geweest (met nauwelijks klachten, vandaar dus toch gewoon de tweede prik ook gehaald)
Bijwerkingen eerste prik:
- D+1 beurse arm
- D+2 wat moe
- D+2-10 Koortslip (immuunsysteem had duidelijk even andere prioriteiten)
Bijwerkingen tweede prik
- D+1 beurse arm
- D+2 wat moe (maar nog wel 45km gefietst)
Meevaller dus...
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Edit: Inmiddels is ergste voorbij. Gaat langzaam steeds beter.
[ Voor 7% gewijzigd door martwoutnl op 29-12-2021 11:36 ]
[ Voor 4% gewijzigd door psy op 31-12-2021 00:26 ]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Van prik 1 en 2 overigens nauwelijks iets gemerkt - prik 1 helemaal niet, prik 2 werd niet zo netjes gezet (au) en ik ben misschien een dag ietsje duf geweest (de ad erna voelde ik me extra fit, dat was het enige dat ik merkte). Maar helemaal geen spierpijntjes of zo.
Prik 3 gaf wel wat pijn in de arm, maar alleen als ik er op duwde. Verder was de arm 100% bruikbaar.
De volgende dag was ik niet duf, maar wel plotseling erg moe een paar uur voor mijn normale bedtijd. En wel heel goed geslapen.
Dus gelijk afspraak gemaakt.. Na keertje verversen op de pagina kan ik morgen (!) al terecht.
WTF echt... Hoe snel dan...
Helemaal prima natuurlijk

Ben benieuwd wat het gaat worden qua bijwerkingen...
Gegroet! Lukas
So far, so good.
Los van beetje stijve arm en pijn als ik er op druk (gewoon niet drukken dus, duh)
Wat ze mij aan de telefoon bij de coronacheck helpdesk vertelde toen ik dit vroeg of mijn qr code voor bijvoorbeeld de sportschool nu 12 of 9 maanden geldig was, was simpel, "nu 9 maanden geldig, is de bedoeling naar 6 maanden geldigheid".pilskes schreef op zondag 26 december 2021 @ 12:13:
Is er al iets bekend over de geldigheid van de huidige QR code zonder de booster? Ik ga ervanuit dat ze mensen met 1 (Janssen) of 2 in het afgelopen jaar gaan "verplichten" een booster te nemen om de geldigheid van hun QR te laten behouden.
Ben het stukje kwijt helaas waarin EU kopstuk Ursula von der leyen zich hard maakt voor een prik iedere 3 maanden, en wettelijke verplichting tot vaccineren.
Als je een QR code wil hebben ben je voorlopig nog even een speldenkussen dus.
Making an ass of myself since the 70's
Over een binnenlandse termijn is nog niets bekend. De Jonge opperde het wel laatst maar concreet is het nog niet. En de Europese is geldig tot 9 maanden na de eerste prikken volgens mij. Op de website van de commissie zie https://ec.europa.eu/info...ital-covid-certificate_nl staat 9 maanden na primaire reeks. Dat lees ik als de eerste 2 prikken. Dus over een geldigheid van de QR onder de booster staat nog niets.Shaggy schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 09:18:
[...]
Wat ze mij aan de telefoon bij de coronacheck helpdesk vertelde toen ik dit vroeg of mijn qr code voor bijvoorbeeld de sportschool nu 12 of 9 maanden geldig was, was simpel, "nu 9 maanden geldig, is de bedoeling naar 6 maanden geldigheid".
Ben het stukje kwijt helaas waarin EU kopstuk Ursula von der leyen zich hard maakt voor een prik iedere 3 maanden, en wettelijke verplichting tot vaccineren.
Als je een QR code wil hebben ben je voorlopig nog even een speldenkussen dus.
Verder was alles goed geregeld bij het World Forum in Den Haag, in en out in 25 minuten met de 15 minuten zitten.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Het was erg rustig daar, dus ik kon mooi gelijk doorlopen.
Ben benieuwd of ik nog klachten krijg na deze Moderna booster, na mijn Janssen prik in juni had ik alleen een 'beurse plek' op de prikplaats en twee dagen wat minder energie.
[ Voor 4% gewijzigd door Richub op 01-01-2022 13:09 ]
Mijn Moderna booster kreeg ik woensdag, werd donderdag met hoofdpijn wakker, in de loop van dag soort grieperig lamlendig gevoel. Nachts koortsig. Gistermiddag ineens alles weer over. Ellende duurde dus bijna 24 uur, waar je immuum reactie wat traag op gang komt.sympa schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 21:36:
Op 1e kerstdag de 3e prik gekregen. Moderna deze keer, na 2 keer Pfizer.
Van prik 1 en 2 overigens nauwelijks iets gemerkt - prik 1 helemaal niet, prik 2 werd niet zo netjes gezet (au) en ik ben misschien een dag ietsje duf geweest (de ad erna voelde ik me extra fit, dat was het enige dat ik merkte). Maar helemaal geen spierpijntjes of zo.
Prik 3 gaf wel wat pijn in de arm, maar alleen als ik er op duwde. Verder was de arm 100% bruikbaar.
De volgende dag was ik niet duf, maar wel plotseling erg moe een paar uur voor mijn normale bedtijd. En wel heel goed geslapen.
Vergeleken met Janssen en bv een Gordelroos vaccin die ik recent ook kreeg, is dit toch wel een van de vaccins waar je “even” een dagje last van hebt.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ik dacht even World Economic Forum te lezen.. Dat zou wel te mooi voor woorden zijn geweestIJzerlijm schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 11:25:
Verder was alles goed geregeld bij het World Forum in Den Haag, in en out in 25 minuten met de 15 minuten zitten.
Mijn bouwjaar mocht vandaag ook een afspraak maken, ik kon de 23e pas terecht in mijn woonplaats. De eerste 2 pfizers nul last gehad. *klopt af*. Hopelijk geeft de 3e ook.
[ Voor 21% gewijzigd door spartacusNLD op 01-01-2022 13:29 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Met Janssen meer en langer last gehad van de bovenarm. Mogelijk ligt het ook aan de prikker.
[ Voor 3% gewijzigd door CR2032 op 01-01-2022 16:54 ]
Dan zou ik later gewoon nog een keer proberen een afspraak te plannen, misschien kan je dan eerder terecht.spartacusNLD schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 13:28:
[...]
Ik dacht even World Economic Forum te lezen.. Dat zou wel te mooi voor woorden zijn geweest
Mijn bouwjaar mocht vandaag ook een afspraak maken, ik kon de 23e pas terecht in mijn woonplaats. De eerste 2 pfizers nul last gehad. *klopt af*. Hopelijk geeft de 3e ook.
Vervalt dan de orginele afspraak automatisch?gwystyl schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 17:01:
[...]
Dan zou ik later gewoon nog een keer proberen een afspraak te plannen, misschien kan je dan eerder terecht.
Edit:
Lijkt niet mogelijk te zijn:
/f/image/WDC90PvU5aijtIHxA4Ow6yoJ.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 40% gewijzigd door spartacusNLD op 01-01-2022 17:09 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Nee ik zag net ook dat het online in ieder geval niet kan, maar als je door de wachtrij heen komt, kan het telefonisch volgens mij wel.spartacusNLD schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 17:06:
[...]
Vervalt dan de orginele afspraak automatisch?
Edit:
[Afbeelding]
Alleen last van bovenarm. Niets noemenswaardigs verder.handoff schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 16:58:
Iemand ervaring met 1e prik, daarna corona, 2e prik en dan een booster? Allemaal Pfizer.
Vervolgens loop je 10 meter verder en daar wordt naar je ID gevraagd en wordt wederom gevraagd of ik alle vragen met nee heb beantwoord. rraaarrr...
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Uit mijn omgeving hoor ik overwegend dezelfde klachten.
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Wacht even tot morgenochtend. Ze gaan eens per nacht kijken volgens mij of je je prik hebt gehaald.spartacusNLD schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 17:06:
[...]
Vervalt dan de orginele afspraak automatisch?
Edit:
[Afbeelding]
Hier exact hetzelfdeRzaan schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 08:52:
Gisterenmiddag booster Pfizer gehad.
So far, so good.
Los van beetje stijve arm en pijn als ik er op druk (gewoon niet drukken dus, duh)
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ik snap dat ook niet helemaal.bert pit schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 20:35:
Ik ben zojuist ook geboost. Het liep net als de vorige keren prima. Al vraag ik met wel af waarom dezelfde vragen twee keer gesteld worden. Dus je moet je ID laten zien en de vraag wordt gesteld of je alle vragen uit de gezondheidsverklaring met nee hebt ingevuld.
Vervolgens loop je 10 meter verder en daar wordt naar je ID gevraagd en wordt wederom gevraagd of ik alle vragen met nee heb beantwoord. rraaarrr...
Hier ook booster van Pfizer gehad net (geboortejaar 1991). Gister afspraak gemaakt en kon gelijk terecht vanmorgen
Afijn, wel prima geregeld. Hoop alleen dat ze dat kwartiertje zitten snel afschaffen, dat voegt echt bar weinig toe volgens mij.
Vorige 2 keren alleen wat spierpijn gehad dus ben benieuwd nu..
[ Voor 5% gewijzigd door London op 02-01-2022 09:26 ]
Tesla M3LR '21
Vier ogen principe?bert pit schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 20:35:
Ik ben zojuist ook geboost. Het liep net als de vorige keren prima. Al vraag ik met wel af waarom dezelfde vragen twee keer gesteld worden. Dus je moet je ID laten zien en de vraag wordt gesteld of je alle vragen uit de gezondheidsverklaring met nee hebt ingevuld.
Waar ik bij de Janssen prik alleen een 'blauwe plek' gevoel had is dit echt spierpijn, en zijn bepaalde bewegingen pijnlijk.
Maargoed: Geen koorts of grieperig/brak gevoel, ik vind het prima.
Op de locatie was het drukker dan bij de eerste twee maar het liep wel goed door, de prik zat er na 10 minuten in. De medewerkers waren allemaal aardig en behulpzaam.
Locatie was prima en goeie doorstroming zo leek het (Nijverdal).
Gisteravond beetje beurse plek, maar vannacht en vandaag toch wel behoorlijk lam, spierpijn en hoofdpijn.
Eigenlijk net als prik2, maar dan minus de verhoging (~37,6 graden).
Hopelijk slaap ik komende nacht beter..
Al met al moet ik zeggen chapeau voor de GGD voor de mega operatie...
Toch wel knap dat ze zo'n landelijke operatie last minute op kunnen stampen.
Het zullen allicht bestaande draaiboeken zijn, maar dan nog
Gegroet! Lukas
We waren graag samen op hetzelfde tijdstip gegaan, maar dat schijnt alleen te kunnen als je
telefonisch afspreekt en daar was geen doorkomen aan.
Na een aantal retries via online afspreken hebben we uiteindelijk iets gevonden waarbij we slechts een
uur uit elkaar liggen.
Weet iemand of ze bij de GGD erg moeilijk doen als je ter plekke toch probeert om samen gelijktijdig
geprikt te worden?
Of zijn ze echt heel strikt qua tijdstippen?
Ligt aan de locatie denk ik. Hoe langer de wachtrij is, hoe vervelender het wordt. Ik was zelf in Alphen aan den Rijn en daar was nauwelijks een wachtrij, kan me niet voorstellen dat ze je dan verzoeken buiten te wachten eigenlijk. Ik stond na 20 minuten weer buiten en dat was inclusief kwartiertje wachten.ReneK schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:37:
Mijn vrouw en ik krijgen vanmiddag onze boosters in Noordwijkerhout.
We waren graag samen op hetzelfde tijdstip gegaan, maar dat schijnt alleen te kunnen als je
telefonisch afspreekt en daar was geen doorkomen aan.
Na een aantal retries via online afspreken hebben we uiteindelijk iets gevonden waarbij we slechts een
uur uit elkaar liggen.
Weet iemand of ze bij de GGD erg moeilijk doen als je ter plekke toch probeert om samen gelijktijdig
geprikt te worden?
Of zijn ze echt heel strikt qua tijdstippen?
[ Voor 4% gewijzigd door Frieda op 02-01-2022 11:52 ]
Dat denk ik ook idd..Frieda schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:51:
[...]
Ligt aan de locatie denk ik. Hoe langer de wachtrij is, hoe vervelender het wordt. Ik was zelf in Alphen aan den Rijn en daar was nauwelijks een wachtrij, kan me niet voorstellen dat ze je dan verzoeken buiten te wachten eigenlijk.
Gisteren was er ook nauwelijks een wachtrij.
Er werd ook niet gevraagd om tijdstip van mijn afspraak, alleen óf ik op die dag een afspraak had.
Gegroet! Lukas
Thanks. Mijn vrouw is de laatste tijd wat slecht ter been en kan niet zo lang staan, vandaar mijn vraag.Frieda schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:51:
[...]
Ligt aan de locatie denk ik. Hoe langer de wachtrij is, hoe vervelender het wordt. Ik was zelf in Alphen aan den Rijn en daar was nauwelijks een wachtrij, kan me niet voorstellen dat ze je dan verzoeken buiten te wachten eigenlijk. Ik stond na 20 minuten weer buiten en dat was inclusief kwartiertje wachten.
We gaan het gewoon maar proberen, denk ik.
Zeker bij maar een uur verschil lijkt dat me nu niet zo'n probleem.
Daar doen ze echt niet moeilijk over, vooral in die situatieReneK schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:55:
Thanks. Mijn vrouw is de laatste tijd wat slecht ter been en kan niet zo lang staan, vandaar mijn vraag.
We gaan het gewoon maar proberen, denk ik.
Nee zeker niet, en @ReneK ook gewoon om een stoel of een rolstoel vragen als die er niet staan, dan komen ze er eentje voor je brengenuser109731 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:08:
[...]
Daar doen ze echt niet moeilijk over, vooral in die situatie
Nou, gelukkig is mijn vrouw er ook weer niet zo slecht aan toe dat ze een rolstoel nodig heeft, ze kan alleen niet een uur op haar benen staan zonder veel pijn.Frieda schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:58:
[...]
Nee zeker niet, en @ReneK ook gewoon om een stoel of een rolstoel vragen als die er niet staan, dan komen ze er eentje voor je brengen
Maar we zijn inmiddels al geboosterd, en het verliep allemaal erg vlot. Er werd i.d.d. niet gekeken naar de exacte tijd van de afspraak, met als gevolg dat we inclusief terugreis al weer om 14:30 thuis waren, 10 minuten voor de tijd van de afspraak ;-)
Netjes, fijn dat het zo snel gegaan is!ReneK schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:40:
[...]
Nou, gelukkig is mijn vrouw er ook weer niet zo slecht aan toe dat ze een rolstoel nodig heeft, ze kan alleen niet een uur op haar benen staan zonder veel pijn.
Maar we zijn inmiddels al geboosterd, en het verliep allemaal erg vlot. Er werd i.d.d. niet gekeken naar de exacte tijd van de afspraak, met als gevolg dat we inclusief terugreis al weer om 14:30 thuis waren, 10 minuten voor de tijd van de afspraak ;-)
Daar zijn ze erg makkelijk mee. Misschien iets teFrieda schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:58:
[...]
Nee zeker niet, en @ReneK ook gewoon om een stoel of een rolstoel vragen als die er niet staan, dan komen ze er eentje voor je brengen
Na mijn eerste vaccinatie (met prikangst) merkte ik dat m'n gehoor wegviel. Ze zagen dat ik op het punt stond om flauw te vallen. Hop daar ga je, als jonge god in een rolstoel weg
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Gelukkig ben ik morgen vrij: Een extra chilldagje dus.
Verder totaal geen klachten.
Edit:
Ik zit nu wel aardig in te kakken nu. Dalijk maar op tijd onder de wol.

[ Voor 17% gewijzigd door Richub op 02-01-2022 19:52 ]
Virussen? Scan ze hier!
ik heb de 1e nacht na de pfizer boosterprik ook gewoon even 2 paracetamollletjes genomen. Goed slapen helpt altijd.MTFDarkEagle schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:45:
Gisteren Pfizer booster d'r in gesjeest gekregen.
Locatie was prima en goeie doorstroming zo leek het (Nijverdal).
Gisteravond beetje beurse plek, maar vannacht en vandaag toch wel behoorlijk lam, spierpijn en hoofdpijn.
Eigenlijk net als prik2, maar dan minus de verhoging (~37,6 graden).
Hopelijk slaap ik komende nacht beter..
Al met al moet ik zeggen chapeau voor de GGD voor de mega operatie...
Toch wel knap dat ze zo'n landelijke operatie last minute op kunnen stampen.
Het zullen allicht bestaande draaiboeken zijn, maar dan nog
een treffende spreuk
2e nacht stuk beter geslapen gelukkigpro_6or schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:12:
[...]
ik heb de 1e nacht na de pfizer boosterprik ook gewoon even 2 paracetamollletjes genomen. Goed slapen helpt altijd.
Eigenlijk is sinds gisteren (2 dagen na) het meeste wel weg qua bijwerkingen.
Hoofdpijn blijft wel beetje plakken,maar daar heb ik al wat langer last van.. Jeej stress/spanning
Gegroet! Lukas

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Dat, en (n=3) pas bij de tweede controle scannen ze je ID en maken ze feitelijk je vaccinatiebewijs aan. Denk dat ze gewoon willen afvangen dat dat gebeurt bij mensen bij wie iets niet klopt, of ze willen dat de mensen daar alleen complete documenten gepresenteerd krijgen. Kunnen ze efficiënter doorwerken.
* BeefHazard heeft ook eens Papers, please gespeeld
Je hebt gelijk. Nu herinner ik mij ook dat je bij de eerste controle (afhankelijk van je antwoorden) je nog verwezen kon worden naar de arts (triage). Dat kan mogelijk ook resulteren in een vaccinatie op een ander moment en dan kan het dus niet zo zijn dat er op je naam al een vaccinatiebewijs is uitgeschreven. Dat zou je natuurlijk door één en dezelfde persoon kunnen laten doen, maar dat werkt vertragend. Je wil zo snel mogelijk degenen doorsturen die direct en volgens de standaardprocedure gevaccineerd kunnen worden, dat werkt het snelst en efficiëntst.BeefHazard schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:55:
[...]
Dat, en (n=3) pas bij de tweede controle scannen ze je ID en maken ze feitelijk je vaccinatiebewijs aan. Denk dat ze gewoon willen afvangen dat dat gebeurt bij mensen bij wie iets niet klopt, of ze willen dat de mensen daar alleen complete documenten gepresenteerd krijgen. Kunnen ze efficiënter doorwerken.
* BeefHazard heeft ook eens Papers, please gespeeld
Klopt Idd. Ik heb bloedverdunners dus ik moest ook de rode pijlen volgen. Vond het ook een beetje gek steeds je identiteitsbewijs laten zien maar nu is het duidelijk.bazzemans schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:19:
[...]
Je hebt gelijk. Nu herinner ik mij ook dat je bij de eerste controle (afhankelijk van je antwoorden) je nog verwezen kon worden naar de arts (triage). Dat kan mogelijk ook resulteren in een vaccinatie op een ander moment en dan kan het dus niet zo zijn dat er op je naam al een vaccinatiebewijs is uitgeschreven. Dat zou je natuurlijk door één en dezelfde persoon kunnen laten doen, maar dat werkt vertragend. Je wil zo snel mogelijk degenen doorsturen die direct en volgens de standaardprocedure gevaccineerd kunnen worden, dat werkt het snelst en efficiëntst.
Vond het nu ook drukker dan van de zomer. We gaan er snel doorheen zo. Hopelijk blijven er hoge percentages mensen gaan. Veel beter voor jezelf en voor iedereen.
een treffende spreuk
Met de derde prik (in Nijmegen ditmaal) was het ff zoeken om een wachtplek te vinden. Goed druk.
De afspraak is bij de huisarts. De praktijk stuurde afgelopen week een mail met de mededeling dat er nog behoorlijk wat boosters over waren na de geplande prikronde. Nu vroeg ik em alleen af hoe deze booster geregistreerd wordt? Kan ik die ook toevoegen in de QR app?
Wat zei google toen je de vraag intikte?pilskes schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 20:44:
Nu vroeg ik em alleen af hoe deze booster geregistreerd wordt? Kan ik die ook toevoegen in de QR app?
Deze afspraak dus niet via DigiD gemaakt, en google kende deze manier van afspraak maken niet....BlackMonkey schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 20:49:
[...]
Wat zei google toen je de vraag intikte?
spoiler:Ze melden hem gewoon netjes bij het RIVM en je kan hem inladen via je DigiD.
DigiD is dan ook niet meer dan een verificatie van je identiteit. Maar mijn google geeft toch de nodige resultaten als ik op 'qr huisarts' zoek. Als eerste resultaat o.a.: https://www.lhv.nl/actuee...en-qr-codes-via-huisarts/pilskes schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 20:52:
[...]
Deze afspraak dus niet via DigiD gemaakt, en google kende deze manier van afspraak maken niet....
De systemen registeren het automatisch bij het RIVM. Wanneer je daar (door eigen redenen) echter niet bekend bent kan de huisarts je alsnog handmatig registreren. Gewoon halen die prik dus.
De reden waarom ik aangaf, wat zei google, is dat er alleen al 731.000 boosters door andere uitvoerders zoals huisartsen en ziekenhuizen zijn gezet. Je had die groep wel gehoord als het een probleem was. Ook de AZ leeftijdsgroep is destijds via de huisarts gegaan en die wouden ook graag een bewijsje.
EDIT: Zelftest even voor je gaat als je al snottert.
Thanks, super duidelijk zo!BlackMonkey schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:27:
[...]
DigiD is dan ook niet meer dan een verificatie van je identiteit. Maar mijn google geeft toch de nodige resultaten als ik op 'qr huisarts' zoek. Als eerste resultaat o.a.: https://www.lhv.nl/actuee...en-qr-codes-via-huisarts/
De systemen registeren het automatisch bij het RIVM. Wanneer je daar (door eigen redenen) echter niet bekend bent kan de huisarts je alsnog handmatig registreren. Gewoon halen die prik dus.
De reden waarom ik aangaf, wat zei google, is dat er alleen al 731.000 boosters door andere uitvoerders zoals huisartsen en ziekenhuizen zijn gezet. Je had die groep wel gehoord als het een probleem was. Ook de AZ leeftijdsgroep is destijds via de huisarts gegaan en die wouden ook graag een bewijsje.
EDIT: Zelftest even voor je gaat als je al snottert.
Ik heb mezelf de afgelopen 5 dagen elke dag getest (sinds begin snotteren) gelukkig nog steeds negatief. Ook mijn vrouw en dochter getest als ze ergens heen gingen, ook negatief.
Hopelijk morgen geen heftige reactie op de booster, heb me door de reuma en verkoudheid al belabberd genoeg gevoeld!
Nu nauwelijks een beurse arm, en verder nog niets, dus fingers crossed. Derde shot Moderna.
Maatje van me heeft in november corona gehad, bevestiging via GGD PCR. Heeft deze week gewoon een booster kunnen halen. Zijn vorige (eerste) prik was ergens in de zomer met Janssen.
Groetjes
1e en 2e prik met Moderna gehad en erg veel last van de 2e gehad inclusief een ziektedag. Booster gehad van Pfizer en nu behalve een lichte pijn in de spier nergens last van gehad. Helaas geen spijbeldag van het werk deze keer dus.
Untappd: Louwke80
Een dag later, en de enige bijwerking die ik vanochtend heb is een wat stijve (maar wel pijn-vrije) bovenarm. Dit had ik na mijn eerste prik met Pfizer overigens ook al, en duurde toen maar één dag (de 2e prik had ik dit weer niet).wildhagen schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:16:
Zo, net mijn boostertje gehaald. Na mijn 1e 2 prikken met Pfizer ben ik nu geboosterd met Moderna. Werd geprikt door een militair, in de Zeelandhallen in Goes. Piece of cake, merk helemaal geen effecten tot nu toe.
Al met al dus geen noemenswaardige probemen gehad met zowel de normale vaccinatie als de 1e booster.
Virussen? Scan ze hier!
Hier stond trouwens ook een flinke rij buiten maar die was binnen 10min opgelost en toen ik klaar was, was de rij helemaal weg. Dus wel een beetje raar, alsof mensen zich niet helemaal aan de tijdslots houden maar al met al viel het wel mee.
Ze checken alleen de dag. Dus je kan op de dag zelf gaan wanneer het uitkomt.Faeshaas schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:18:
Heb gisteren mijn booster gehad (Pfizer) en heb precies hetzelfde als bij de 2e vaccinatie (ook Pfizer). Een beroerde nacht achter de rug met koorts aanvallen en nu nog steeds een beetje warm en hoofdpijn. Vorige keer ging het in de loop van de dag wel weer beter dus daar hoop ik nu ook maar op.
Hier stond trouwens ook een flinke rij buiten maar die was binnen 10min opgelost en toen ik klaar was, was de rij helemaal weg. Dus wel een beetje raar, alsof mensen zich niet helemaal aan de tijdslots houden maar al met al viel het wel mee.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Op mijn locatie stond dat de dag niet meer dan 10 dagen mocht afwijken. Dus het is nog breder.giantgiantus schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:23:
[...]
Ze checken alleen de dag. Dus je kan op de dag zelf gaan wanneer het uitkomt.
Blijkbaar is er bij de vaccinatie een bloedvaatje geraakt.
Voor de rest ben ik sinds maandagavond (48 uur na de prik) klachtenvrij. De arm voelt nog wel warm aan, maar is verder niet stijf of pijnlijk meer.
Hopen dat ik er niet ziek van wordt, arm heb ik een kwartier slap laten hangen om de zere plek tegen te gaan, vorige keer werkte het, nu hopelijk ook weer.
Was prima geregeld hier bij de huisarts, de grote golf is al geweest dus ik zat met max 3 mensen na de prik te wachten.
Na 5 minuten zitten weer vertrokken. Vorige keren met pfizer, eigenlijk ook geen problemen gehad.
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Vroeg uit interesse even bij iemand van het Rode Kruis voor hoe lang je er vanaf moest blijven. Gewoon een paar uur zei ze. Kreeg er gelijk een uitleg bij: door wrijven schijn je het vetbubbeltje waarin het mRNA zit kapot te kunnen maken waardoor het vaccin minder goed werkt. Weet iemand als @RoD hier misschien meer van? Klopt dit? Ik vind het moeilijk voor te stellen dat dat effect heeft op zoiets kleins.
Heb dat ook gehoord maar wat er van waar is? Ik heb niet lopen wrijven wel heb ik mijn arm bewogen gedurende de wachttijd om stijf en pojnlijk gevoel tegen te gaan en dat werkte prima.BeefHazard schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:27:
Heeft iemand anders hier ook de instructie meegekregen om niet op de prikplek te wrijven? Prikster zei het heel specifiek nadat ze 'm gezet had. Hoorde de instructie bij de andere priklijnen ook. Van de zomer 2x niks over gehoord.
Vroeg uit interesse even bij iemand van het Rode Kruis voor hoe lang je er vanaf moest blijven. Gewoon een paar uur zei ze. Kreeg er gelijk een uitleg bij: door wrijven schijn je het vetbubbeltje waarin het mRNA zit kapot te kunnen maken waardoor het vaccin minder goed werkt. Weet iemand als @RoD hier misschien meer van? Klopt dit? Ik vind het moeilijk voor te stellen dat dat effect heeft op zoiets kleins.
Heb nu alle drie de keren alleen wat pijn gehad alsof iemand er een stomp op gaf en het een beetje beurs was.
Was trouwens net als hierboven genoemd een geoliede machine maar dan in Amersfoort in oude treinloods.
Wat een onzinBeefHazard schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:27:
Heeft iemand anders hier ook de instructie meegekregen om niet op de prikplek te wrijven? Prikster zei het heel specifiek nadat ze 'm gezet had. Hoorde de instructie bij de andere priklijnen ook. Van de zomer 2x niks over gehoord.
Edit: uit interesse nog even wat proberen op te zoeken. Wat ik wél kan vinden is dat je niet op de plek moet wrijven omdat het vaccin in de musculaire weefsels wordt gespoten, en als je er op gaat zitten drukken, kan het in andere weefsels terechtkomen. Dat lijkt me al wat realistischer, maar het lijkt me ook niet meer dan een theoretisch risico.
[ Voor 15% gewijzigd door RoD op 05-01-2022 21:38 ]
het dan zeer doet; omdat je daardoor lokaal je lymfe activeert en je dan eerder lokale irritatie op de prikplek krijgt zoals bulten en roodheid (zelfde als krabben aan een muggenbeet); omdat je dan eerder kans hebt op een blauwe plek doordat je minuscule beschadigingen aan de vaatjes verder kapotwrijft; omdat je door te wrijven weer wat van de injectievloeistof terug kan laten lopen door het prikgat heen.
Geldt voor alle intramusculaire injecties voor zover ik heb geleerd. Ook zonder vetbolletjes
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
2 dochters van 16 en 18, tja de oudste mag al een booster halen de jongste nog niet, ik vraag me wel af of het voor deze leeftijd interessant is. wij wachten nog even het advies af van de 12>17 jarigen en dan zullen we de dames laten prikken, maar ik vraag me echt af of het zinvol is voor deze meiden. Ze zijn niet heel actief met feestjes of bezoekjes en aangezien deze booster slechts 3 mnd wat doet tja.
Wij zijn heel erg van het prikken maar deze x vraag ik het me af gezien de Omicron zo mild is.
mm verkeerde topic ;-)
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
[ Voor 5% gewijzigd door Van der Berg op 07-01-2022 09:47 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Mijn vrouw is 2 dagen misselijk en moe geweest. (Al kan de turbulente prive situatie daar ook wel een rol in hebben gespeeld met mijn moeder die naar een verzorgingstehuis moet en mijn vader met een kanker-levensduurprognose van 2 jaar.)
Maar blij dat ik hem nu krijg in elk geval. Hoef ik me daar ook weer wat minder zorgen over te maken. Met vrij veel onderliggende problematiek blijft Corona voor mij gevaarlijker dan voor veel anderen.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
:strip_exif()/f/image/cq8tFt6pxG56946mwqAxDcBG.jpg?f=fotoalbum_large)
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Daar is nog niets over gezegd volgens mij. Volgens mij was die 9 maanden vanaf de 2e prik.Van der Berg schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:09:
Ik ben in orde en heb geen klachten. Hoeveel maanden is deze boosterprik nou weer geldig. Ik dacht dat in Europa 9 maanden vanaf vandaag? En in de rest van de wereld? In Nederland?
Het is zinloos om je dit nu af te vragen en er is ook niet een eenduidig antwoord omdat ieder Europees land andere regels heeft. Ieder antwoord dat je nu krijgt is over een maand weer achterhaald omdat landen hun regels veranderen. In Nederland zijn primaire vaccinaties op dit moment nog "oneindig" geldig en is het helemaal niet nodig om voor de QR-code een booster te halen.Van der Berg schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:09:
Ik ben in orde en heb geen klachten. Hoeveel maanden is deze boosterprik nou weer geldig. Ik dacht dat in Europa 9 maanden vanaf vandaag? En in de rest van de wereld? In Nederland?
De QR code kon ook vanmorgen al geupdate worden, zonder enig probleem. Dat liep ook gesmeerd.
[ Voor 20% gewijzigd door zzzzz op 07-01-2022 10:25 ]
Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K
Je kunt hem zelf direct aan je QR code toevoegen in de coronacheck app. Gaat heel makkelijk.Van der Berg schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:46:
Ik heb net mijn spuitje gehad 3e prik/booster en inderdaad met Pfizer. Ik voelde niks en nu moet ik een kwartiertje wachten. Het ging vrij snel en binnen 2 weken staat het in mijn QR-code en ik heb mijn gele vacinatieboekje bij mee.
Dat we anno 2022 nog met papieren boekjes lopen ga ik het even niet over hebben
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ik had bij mijn eerste prik hetzelfde effect: enkel een stijve arm. Bij mijn tweede prik voelde ik mij de dag erna alsof ik te veel gezopen had. Heb ik nu geen last van.
Mijn ouders hebben deze week ook beiden hun booster gehad. Na 2x Pfizer kregen ze beiden Moderna als booster. Mijn vader had ook een kater gevoel gisteren, eerste twee prikken enkel stijve arm. Mijn moeder daarintegen is flink ziek geworden vermoedelijk door een allergische reactie. Bij de eerste twee prikken had ze nergens last van behalve de reeds genoemde stijve arm maar na haar shot Moderna had ze korte tijd later een tintelend gevoel in haar benen gevolgd door rode bulten over haar hele lichaam, veel jeuk en misselijkheid. Ze heeft er twee dagen heel veel last van gehad en het gaat nu wel iets beter. Na contact met de huisarts heeft ze medicijnen voorgeschreven gekregen tegen de jeuk. Die lijken nu goed aan te slaan.
Ze heeft melding gemaakt bij het Lareb, volgende keer maar Pfizer voor haar hopelijk.
Inmiddels paar dagen verder.FabianGTI schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:19:
Zo, Boosterprik zit er ook weer in.
Hopen dat ik er niet ziek van wordt, arm heb ik een kwartier slap laten hangen om de zere plek tegen te gaan, vorige keer werkte het, nu hopelijk ook weer.
Gistermiddag, zo'n 24 uur na de booster voelde ik me ineens lamlendig, futloos en dat soort dingen.
Gisteravond vroeg naar bed gegaan, vanmorgen wel wat beter wakker geworden en vandaag in de loop van de dag gaat het gelukkig weer beter.
Staat het ergens in de kleine lettertjes dat je na 24 uur voor zo'n 24 uur last hebt van die prik?
[ Voor 10% gewijzigd door TommyGun op 07-01-2022 16:27 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Alleen wel extra lang last van m'n schouderspier wss dacht de prikker dat die aan het darten was..
Si vis pacem, para bellum
2 weken? Bij mij zei men gisteren binnen 48 uur en ik keek zojuist in mijn CoronaCheck app en ik kon al een nieuwe QR code met 3 prikken aanmaken. Gisteravond om 22:00 prik gehad.Van der Berg schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:46:
Het ging vrij snel en binnen 2 weken staat het in mijn QR-code.
Klopt, zie: https://www.nu.nl/tech/61...t-direct-weer-geldig.htmlMandera schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:01:
[...]
2 weken? Bij mij zei men gisteren binnen 48 uur en ik keek zojuist in mijn CoronaCheck app en ik kon al een nieuwe QR code met 3 prikken aanmaken. Gisteravond om 22:00 prik gehad.
Het zou wat krom zijn als je QR-code door de booster juist tijdelijk niet geldig is.Het ministerie zegt dat eerdere vaccinaties nog voldoen voor een geldige QR-code. Daarom is een wachttijd niet nodig en kan het bewijs van vaccinatie al binnen een dag in de app worden toegevoegd.
Vanochtend wakker geworden met wat vermoeidheid. Vanmiddag begonnen de koude rillingen, grieperig gevoel. Hier schreven al meer mensen over. Hopelijk is morgen alles weer voorbij.
Ik heb naast het boekje de app QR-code. Afgelopen zomer had ik het boekje mee op vakantie en op Schiphol ging het erg gemakkelijk naast de brief van het RIVM. Ik heb als extra bewijs ook in het boekjeBeQuietAndDrive schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:10:
[...]
Je kunt hem zelf direct aan je QR code toevoegen in de coronacheck app. Gaat heel makkelijk.
Dat we anno 2022 nog met papieren boekjes lopen ga ik het even niet over hebben