Toon posts:

Ervaringen met betrekking tot de coronavaccinaties

Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste
Acties:

• thewizard2006
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 29-11 14:47
sham27 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 13:49:
[...]

Prik 2 heb ik helaas niet gehaald zonder Covid op te lopen. Nu dus uitzieken en dan sowieso minimaal 8 weken wachten tot de 2e prik. Al twijfel ik daar nu wel over, omdat ik het virus toch al heb gehad.
Wij hadden rond de Kerst Corona gehad en hoefde daarna dus nog maar 1 prik te halen in Juli.
Werkt dit andersom dan ook? Dan zou je nu dus "volledig" gevaccineerd zijn aangezien je het hebt gehad en 1 prik heb gehad. Of werkt dat niet zo.

spuit 11, niet doorgelezen :D. Ben beniewd

[Voor 3% gewijzigd door thewizard2006 op 04-10-2021 07:53]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Nu online
thewizard2006 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 07:53:
[...]

Wij hadden rond de Kerst Corona gehad en hoefde daarna dus nog maar 1 prik te halen in Juli.
Werkt dit andersom dan ook? Dan zou je nu dus "volledig" gevaccineerd zijn aangezien je het hebt gehad en 1 prik heb gehad. Of werkt dat niet zo.

spuit 11, niet doorgelezen :D. Ben beniewd
Niet helemaal.

Corona -> 1 prik: wordt gelijk gesteld aan volledige vaccinatie.
1 prik -> Corona: wordt niet gelijk gesteld. Advies is nog steeds om een 2e prik te halen en dan wordt het pas als volledig gevaccineerd gezien.

Het herstelbewijs krijg je volgens mij sowieso, ook zonder een prik. Dus die krijg ik nu ook.

Polestar 2 ‘20 | AWD | Performance | Pilot | Plus | Void - BMW R1200GS Rallye '17 - VW e-Golf ‘20

• codex
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 07:45
sham27 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 13:49:
[...]

Prik 2 heb ik helaas niet gehaald zonder Covid op te lopen. Nu dus uitzieken en dan sowieso minimaal 8 weken wachten tot de 2e prik. Al twijfel ik daar nu wel over, omdat ik het virus toch al heb gehad.
Als je voldoet aan je QR code zou ik het niet doen. Aangezien je aan crossfit doet lijkt het mij dat je verder gezond hebt, 1 prik plus een Delta besmetting lijkt mij genoeg.

• NMH
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 21:05
sham27 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 08:01:
[...]

Niet helemaal.

Corona -> 1 prik: wordt gelijk gesteld aan volledige vaccinatie.
1 prik -> Corona: wordt niet gelijk gesteld. Advies is nog steeds om een 2e prik te halen en dan wordt het pas als volledig gevaccineerd gezien.

Het herstelbewijs krijg je volgens mij sowieso, ook zonder een prik. Dus die krijg ik nu ook.
Persoonlijk zou ik toch nog de tweede prik halen na die acht weken. Qua bescherming wordt het er in ieder geval niet slechter van en je hebt daarna recht op een vaccinatiebewijs. Dat heeft een aantal voordelen boven een herstelbewijs; het is langer geldig (een jaar vs een half jaar uit mijn hoofd) en volgens mij eisen sommige landen dat ook als je daar naar toe wil.

Beterschap in ieder geval. :)

• MainframeX
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 01:03
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de ervaringen van mensen nu we een paar maand verder zijn. Gaat het nog goed met jullie, hebben jullie klachten gehad enz, voel je je nu anders (beter of minder qua energie etc)?

@ZieMaar! Als dit niet in het topic past, haal gerust de post weg.

Idempotent.

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 07:25

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

MainframeX schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 15:36:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de ervaringen van mensen nu we een paar maand verder zijn. Gaat het nog goed met jullie, hebben jullie klachten gehad enz, voel je je nu anders (beter of minder qua energie etc)?
0 problemen, 0 klachten, net zoals 99,999% van de gevaccineerden verwacht ik.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Stukfruit
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online

Na de spierpijn is er niets meer gebeurd. Zelfs geen verkoudheid, vage aandoeningen of minder energie. Op de avonduren na, want het is eerder donker. Daar pas je je activiteiten doorgaans toch wat op aan.

Ik merk alleen dat ik ouder word, maar dat was voor de vaccinaties ook al :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_

• codex

Volledig hersteld van mijn klachten, nergens meer last van. Voel mij eigenlijk bijzonder goed, wat brain fog maar dan heeft denk ik niks met de vaccinatie te maken.

• PalingDrone
  • Niet online

PalingDrone

Spookburger

Helaas zal ik na de 2e vaccinatie overlijden ;)

Maar zonder dollen, ik voel me precies zo fit (of beroerd) als voor die vaccinaties, niet beter en niet slechter, totaal geen verschil. Had van die 2e wel wat meer last en een tijdje meh... alsof je een klein griepje onder de leden hebt maar dat klaarde ook vanzelf weer op en sindsdien is het allemaal weer gewoon meer van hetzelfde.
Niet magnetisch/radioactief/extra streepje 5G/onderdeel van een of andere genocide en ik voel me ook niet genetisch gemanipuleerd.

Familieleden en bekenden net zo, geen centje pijn en echt niemand heeft het er nog over.
(Al ben ik de enige die niet mee doet met dat hele QR code gezwatel maar dat is een principekwestie, de prik nam ik voor mezelf en voor mijn naasten, die opgetuigde QR kermis zorgt er alleen maar voor dat ik nog minder zin heb om de horeca, bioscoop of museum in te duiken.)
Kortom zowel fysiek als mentaal merk ik geen verschil met ervoor.

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bij mij gaat bij de Action het alarm steeds af als ik door de poortjes loop sinds de tweede vacinatie :+

Nee, serieus. Ik merk er niks van. Net als dat ik niks merk van de vacins die ik gehad heb tegen kinderziektes. En dat is bij iedereen die ik ken die het vaccin gehad heeft ook zo.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• zacht
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online

Ik voel me niet anders dan voor de vaccinatie, heb geen andere klachten dan voor mijn vaccinatie.
Wat ik destijds zei:
zacht schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:30:
Vandaag twee weken na mijn tweede prik. Ik heb zojuist 10 seconden naar mijn QR-code gestaard.

Samenvatting (geb. 1970):
13 juni eerste prik Pfizer: moe, de volgende dag de hele dag liggen slapen, daarna alles weer in orde.

18 juli tweede prik Pfizer: s'avonds 'niet helemaal fit', was s'ochtends over.

1 augustus: Een prachtige QR-code is verschenen in de Corona-check-app. Werd er niet koud of warm van.
Daar is niets aan veranderd.

• Dennis1812
  • Registratie: mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Geen verschil. En zowel ik als mijn vrouw zijn ook niet onvruchtbaar geworden.
(Beide begin februari gevaccineerd)
Wel heb ik 5G nu. Al kan dat ook aan mijn nieuwe telefoon liggen.. bereik is top!

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• r_bleumer
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20:53
Bij mij authenticeert Office 365 vanzelf sinds de 2e prik.

Maar zonder dollen, nergens last van. Voel me gewoon hetzelfde.

Nonsensical line goes here <---

• renegrunn
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 00:15

Qua klachten enkel de reguliere bijwerkingen gehad: een dagje wat rillerig, spier- en hoofdpijn. Twee weken geleden 3e prik gehad (wederom Moderna), verder nergens last van of dat ik mij anders voel.

Reden 3e prik: ik doe mee aan een medisch onderzoek van het AMC.

[Voor 5% gewijzigd door renegrunn op 11-10-2021 00:12]

• MeTooPV
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 29-11 15:20

Ik en mijn vrouw hebben in juli 2e prik gehad De kinderen hebben vlak na de zomervakantie de 2e prik gehad. Allemaal Pfizer. Enige bijwerking was stijve arm bij mijn vrouw.
Afgezien van je lichaam voorbereiden op het virus doet het niets met je. Dus niet meer of minder energie. Mijn geheugen of libido is niet veranderd.
Enige is dat als je opeens de mac wilt binnenlopen het wel handig is o dan die QR code te hebben

• PalingDrone
  • Niet online

PalingDrone

Spookburger

@MainframeX
Toevallig net bij een 96 jarige oudtante geweest en hoewel ze erg broos begint te worden is ze nog glashelder, ziet alles scherp, hoort nog prima zonder gehoorapparaat en heeft (ondanks dat ze er vrij vroeg bij was) nog steeds geen klachten ontwikkeld die ook maar iets met een Pfizer vaccinatie te maken kunnen hebben, mensje heeft op een verzwikte enkel na 0 klachten.

Nou behoort zij ook niet tot de quinoa knagende tot op het bot verwende rubbertegelgeneratie, misschien dat dat ook een rol speelt maar ze heeft er totaal geen last van gehad en ze leeft nog steeds, zonder dagelijkse medicijnen, schijnt al redelijk zeldzaam te zijn bij 65 en op zo'n hoge leeftijd helemaal.

Ik neem al die facebookmoekes die last hebben van een opgeblazen zeur na hun vaccinatie ook totaal niet serieus.
Dat volk heeft geen legitieme reden nodig om overal over te janken, dat doen ze toch wel.

Een klachtenregen op de Lareb site posten na een oproepje van de dreadengel om bijwerkingen te melden is ook bijna misdadig te noemen. Zo sneeuwen serieus te nemen mogelijk hele specifieke klachten onder tussen het geblaat van allemaal amoebes die geen vaccinatie maar wel een (voorgekauwde) mening hebben.

Wel jammer dat zo'n lawine aan nepmeldingen niet ondervangen is door een methode waarbij je alleen bijwerkingen kan melden met een kloppend batch nummer ter verificatie o.i.d.

• Oekol
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 07:44

Oekol

waka waka hey hey

Ik voel me wel een keiharde baas. Geen idee of de vaccinaties dit gevoel verergerd hebben.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• van der Berg
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 00:22
Ik lees dat ze al begonnen zijn met 3e vaccinatie voor mensen die het echt nodig hebben. In de zomer heb ik gelezen dat de vaccinaties naar mate de tijd verstrekt de bescherm afneemt en zo heeft Pfizer na 6 maanden nog maar 85% dan de eerste periode dat rond de 96% zit.

Ik ben zelf afgelopen Juli mijn tweede vaccinatie gekregen en ben volledig gevaccineerd met Pfizer. Mijn vraag, volgende jaar moet ik dus weer opnieuw twee vaccinaties laten inspuiten? Om de bescherming weer hoog mogelijk te houden? Een soort booster? Als het al na 6 maanden 85% is, dan verwacht ik dat je na 12 maanden weer prikrondes moet doen?

[Voor 25% gewijzigd door van der Berg op 11-10-2021 23:41]

Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - Seasonic Platinum 860w V2 - 32GB DDR4 3600MHz C16 (2x16) - MSI Ventus OC RTX 2080 - Samsung 980 Pro 1TB - Gigabyte M32U 4K/144Hz - 55 inch OLED - Watch 4 Classic 46mm- S20 Ultra - Tab S5e 128/6GB

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 07:25

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

van der Berg schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 23:19:
Ik lees dat ze al begonnen zijn met 3e vaccinatie voor mensen die het echt nodig hebben. In de zomer heb ik gelezen dat de vaccinaties naar mate de tijd verstrekt de bescherm afneemt en zo heeft Pfizer na 6 maanden nog maar 85% dan de eerste periode dat rond de 96% zit.

Ik ben zelf afgelopen Juli mijn tweede vaccinatie gekregen en ben volledig gevaccineerd met Pfizer. Mijn vraag, volgende jaar moet ik dus weer opnieuw twee vaccinaties laten inspuiten? Om de bescherming weer hoog mogelijk te houden? Een soort booster? Als het al na 6 maanden 85% is, dan verwacht ik dat je na 12 maanden weer prikrondes moet doen?
Na 6 maanden is de bescherming tegen ziekenhuisopname nog steeds 95+%

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Rannasha
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

Rannasha

aka "Species5618"

van der Berg schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 23:19:

De booster is voorlopig slechts 1 extra prik, wat het totaal op 3 brengt.

Het is op zich niet heel vreemd dat de derde prik nuttig kan zijn. De meeste vaccinaties tegen andere ziektes (bijvoorbeeld de kindervaccinaties) hebben een langer interval tussen de prikken dan de paar weken tussen de covid-19 vaccinaties. Die periode is waarschijnlijk het kortste interval waarbij de 2e prik zinvol was, maar het was altijd al waarschijnlijk dat een langer interval efficienter zou zijn. Dit kost echter veel meer tijd om goed te testen, dus gezien de urgentie is in eerste instantie gekozen voor een vrij korte tijd tussen de 2 prikken.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Metalfreak
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 22:27

Metalfreak

Hoije woh!

Helemaal niets anders als van tevoren. Na de eerste prik ben ik een tijdje heel moe geweest, maar dat was met een klein weekje ook wel over, bij de tweede minder last gehad behalve een licht opgezwollen lymfeklier. Maar ook dat ging vanzelf weer over. Nu voel ik me gewoon weer hetzelfde als voor de prikken.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• D.deJong
  • Registratie: december 2013
  • Nu online
Na beide vaccinaties heb ik ook geen echt fysieke klachten gehad alleen wel een grote irritatie dat ik nu steeds de complete bestekbak van mijn arm af moet plukken als ik ook maar even in de keuken ben geweest.

• spartacusNLD
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 21:20

spartacusNLD

This is Sparta!!

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Voor 7% gewijzigd door spartacusNLD op 12-10-2021 09:31]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Ryzen 7 3700X | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

• Wom
  • Laatst online: 00:09

Helemaal niks aan issues of gekke dingen te merken. Ook in familie en vriendengroep niemand die ook maar iets van vreemde klachten heeft na de vaccinaties. En geloof mij, als er iets zou zijn dan hadden we dat wel gehoord. Mijn schoonfamilie bestaat grotendeels uit chirurgen en (huis)artsen, dus elke verjaardag of familiegebeuren is een half spreekuur en medisch overleg.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• giantgiantus
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 07:31
Wom schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:52:
[...]

Helemaal niks aan issues of gekke dingen te merken. Ook in familie en vriendengroep niemand die ook maar iets van vreemde klachten heeft na de vaccinaties. En geloof mij, als er iets zou zijn dan hadden we dat wel gehoord. Mijn schoonfamilie bestaat grotendeels uit chirurgen en (huis)artsen, dus elke verjaardag of familiegebeuren is een half spreekuur en medisch overleg.
Ja chirurgen en huisartsen zijn goed opgeleid, daar zou je ook geen wappie verhalen verwachten. Die vind je toch meer in lager opgeleide kringen, Bible Belt of zweverige types.

• The_Bird
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 29-11 08:56

The_Bird

Meneer de Raaf

Vrijdag mijn 1e vaccinatie gehad. Was Pfizer en moet zeggen dat het allemaal wel meeviel. De prik zelf voelde ik totaal niet en medewerkers waren enorm vriendelijk. (helpt absoluut)
Later op de dag wel wat spierpijn in mijn bovenarm waar ik de dag daarna nog wat van merkte maar inmiddels nergens meer last van.

"21 jaar DSL!"

• Standeman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 29-11 17:44

Standeman

Moderator Wonen & Mobiliteit

Prutser 1e klasse

giantgiantus schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 18:05:
[...]

Ja chirurgen en huisartsen zijn goed opgeleid, daar zou je ook geen wappie verhalen verwachten. Die vind je toch meer in lager opgeleide kringen, Bible Belt of zweverige types.
Nou... de stichting Artsen Covid Collectief bewijst dat het toch anders ligt. En genoeg hoog opgeleiden die full wappie gaan.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Rzaan
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 20:06
Standeman schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:09:
[...]

Nou... de stichting Artsen Covid Collectief bewijst dat het toch anders ligt. En genoeg hoog opgeleiden die full wappie gaan.
Er zijn ook veel artsen die tevens homeopaat zijn.
Dus elke beroepsgroep heeft zijn malloten.

• Michael_OsGroot
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 01:11

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

renegrunn schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 00:11:
[...]

Qua klachten enkel de reguliere bijwerkingen gehad: een dagje wat rillerig, spier- en hoofdpijn. Twee weken geleden 3e prik gehad (wederom Moderna), verder nergens last van of dat ik mij anders voel.

Reden 3e prik: ik doe mee aan een medisch onderzoek van het AMC.
Beetje een schop na 3 weken, maar bon.
Welke bijwerkingen had je na welke prik?
Ik had na de 1e prik 0 bijwerkingen op een beetje een zere arm na, dat was amper noemenswaardig.
Na prik 2 was ik een halve dag vooral erg moe maar verder geen ernstige bijwerkingen. Ik denk een beetje wat jij omschrijft.

Nou vraag ik me af of de 3e prik meer op de 1e of op de 2e zal lijken qua bijwerkingen. Mijn beslissing zal het verder niet beinvloeden, ik neem de prik als dat het advies wordt, maar dan kan ik mijn planning er op voorbereiden :+

3.14159265459 | Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | If you gaze long into an abyss, the abyss will gaze back into you

• renegrunn
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 00:15
Michael_OsGroot schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:46:
[...]

Beetje een schop na 3 weken, maar bon.
Welke bijwerkingen had je na welke prik?
Ik had na de 1e prik 0 bijwerkingen op een beetje een zere arm na, dat was amper noemenswaardig.
Na prik 2 was ik een halve dag vooral erg moe maar verder geen ernstige bijwerkingen. Ik denk een beetje wat jij omschrijft.

Nou vraag ik me af of de 3e prik meer op de 1e of op de 2e zal lijken qua bijwerkingen. Mijn beslissing zal het verder niet beinvloeden, ik neem de prik als dat het advies wordt, maar dan kan ik mijn planning er op voorbereiden :+
Eerste prik behalve pijnlijke schouder nergens last van. Tweede prik was ik een dag redelijk ziek van: lichte koorts, hoofdpijn etc. Maar was binnen 24h weer helemaal over. Derde prik, licht grieperig gevoel voor een dag of 2 a 3, maar belemmerde mij nergens in.

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 07:32

-tom-562

Oliesjeik

M'n vriendin heeft vrijdag haar eerste vaccinatie gehaald, lokaal, prikken zonder afspraak. Dat verliep wel redelijk chaotisch naar wat ik begreep. Om 10:00 kon je er terecht, zij was er al rond 9:45 (het is op 2 minuten loopafstand van ons huis :P). Om 10:00 kwamen de 'prikkers' pas. Daarna moest de boel nog opgebouwd worden. Computers kregen ze in eerste instantie niet aan de gang, en de vaccin's waren er pas om 10:30 :P
Wat mij wel verbaasde was dat het echt een doorsnee van de bevolking was. Van jong tot oud was er. Ik had verwacht dat er voornamelijk jongeren (nouja, jonger dan 40 jaar :P) op af zouden komen.

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Waterbeesje
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 29-11 14:56

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Misschien een klein parallelspoortje en iets waarmee misschien anderen de knoop kunnen doorhakken.

Ik val in een risicogroep met een autoimmuunziekte. Daarom proberen wij (ons gezin) corona te mijden als om het even welke andere enge ziekte. Sinds afgelopen juli ben ik volledig gevaccineerd (Pfizer) met voorrang via de huisarts.

Vorige week -jawel- heb ik corona opgelopen. Ik weet precies via welke weg, doet er verder ook niet toe.
Nu is alles een beetje over zijn piek heen heb ik het gevoel.

Het voelt nu als een aardige verkoudheid waarbij ik wat meer hoest. Best overkomelijk in deze mate. Ik heb me bij de baas niet eens ziek gemeld (wel afgemeld wegens corona, thuiswerken, wat collega's ingeseind etc)

Ik heb het idee dat de vaccinatie er behoorlijk aan heeft bijgedragen dat het zo mild verloopt: dit is immers hetzelfde virus waaraan al teveel mensen zijn overleden. Het ergste van de hele ziekte is nu wel de isolatie...
Ik had er een stuk slechter vanaf kunnen komen.

Op 10 MHz blijven steken...

• codex
Waterbeesje schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:50:
Misschien een klein parallelspoortje en iets waarmee misschien anderen de knoop kunnen doorhakken.

Ik val in een risicogroep met een autoimmuunziekte. Daarom proberen wij (ons gezin) corona te mijden als om het even welke andere enge ziekte. Sinds afgelopen juli ben ik volledig gevaccineerd (Pfizer) met voorrang via de huisarts.

Vorige week -jawel- heb ik corona opgelopen. Ik weet precies via welke weg, doet er verder ook niet toe.
Nu is alles een beetje over zijn piek heen heb ik het gevoel.

Het voelt nu als een aardige verkoudheid waarbij ik wat meer hoest. Best overkomelijk in deze mate. Ik heb me bij de baas niet eens ziek gemeld (wel afgemeld wegens corona, thuiswerken, wat collega's ingeseind etc)

Ik heb het idee dat de vaccinatie er behoorlijk aan heeft bijgedragen dat het zo mild verloopt: dit is immers hetzelfde virus waaraan al teveel mensen zijn overleden. Het ergste van de hele ziekte is nu wel de isolatie...
Ik had er een stuk slechter vanaf kunnen komen.
Heel fijn voor je! Het voordeel is, feitelijk is dit jouw booster. Nu ben jij persoonlijk in elk geval veilig, lijkt mij ook wel een goed gevoel.

• Waterbeesje
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 29-11 14:56

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

codex schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:03:
[...]

Heel fijn voor je! Het voordeel is, feitelijk is dit jouw booster. Nu ben jij persoonlijk in elk geval veilig, lijkt mij ook wel een goed gevoel.
Uiteraard had ik het liever helemaal niet, maar inderdaad: het is nu even mijn booster. Tot volgende januari oid, wanneer de booster prik er aan komt.
En ik weet nu dat corona -in ieder geval Delta- bij mij redelijk gematigd verloopt na vaccinatie. Ook een geruststelling.

Op 10 MHz blijven steken...

• Makkelijk
  • Laatst online: 20:34

Makkelijk

Ik zie het nut ook niet

Mijn vriendin en ik hadden in februari covid, daarom kregen we in respectievelijk mei en juni één dosis moderna / pfizer.

Nu hebben we vanwege reisrestricties naar Oostenrijk, wat al gepland is, en misschien ook nog wel aankomende restricties in NL toch een tweede prik gevraagd. Gisteren kregen we die.

Nu is bij mij de prik bíj de eerste geregistreerd, hierdoor is mijn vaccinatiedatum nog steeds in juni op mijn coronapaspoort en kan ik dus niet op de geplande wintersport. Bij mijn vriendin is de prik los geregisseerd (ze heeft ook Pfizer op Modern gekregen) maar hierdoor heeft zij de komende twee welen geen QR, GGD zei doodleuk “dat komt omdat je nu niet goed beschermd bent”

Moraal en tip: Print je QR even voor je een verlate tweede prik haalt.

Wielrenner; Mountainbiker; Softwarebouwer; Kaasvreter; Franziskanerdrinker.
..und Snowboard und Schnee <3

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Beetje off-topic, maar vorige week de griepprik gekregen (voor de eerste keer) en moet toch concluderen dat ik 10x liever een pfizer vaccinatie heb. :/

• FRANQ
  • Registratie: juli 2017
  • Nu online
renegrunn schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:11:
[...]

Eerste prik behalve pijnlijke schouder nergens last van. Tweede prik was ik een dag redelijk ziek van: lichte koorts, hoofdpijn etc. Maar was binnen 24h weer helemaal over. Derde prik, licht grieperig gevoel voor een dag of 2 a 3, maar belemmerde mij nergens in.
Op zich is een reactie van het lichaam als verhoging (en dus rillerig voelen) niet vreemd.
Je triggert de afweer van je lichaam na een vaccinatie, dus eigenlijk kan je stellen dat je lichaam daar dus goed op reageert. :)

(maar dat wist je vast al als je aan een onderzoek bij het AMC mee doet)

• JeroenNietDoen
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 06:53

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Gisteren mijn 1ste prik gekregen. "Nu pas Jeroen?" Ja, nu pas. Ik ben 1 van die mensen die op zich voor vaccinatie is, maar met dit relatief nieuwe vaccin toch wel eventjes de kat uit de boom wilde kijken. Noem het bang als je wilt, misschien was ik dat ook wel een beetje. Nee, ik geloof(de) ook niet in de wilde verhalen van stapels doden bij de prikstraat etc etc ;)

Omdat ik daar voor koos heb ik wel afgezien van evenementen etc en mezelf altijd aan de basisregels gehouden. Toen eind September de simpele maatregelen eraf gingen had ik al zoiets van hmm, dat vind ik best een risico en begon ik meer te neigen om het toch maar te gaan doen ook al had ik liever nog wat langer willen wachten. Toen de afgelopen weken de besmettingen hard omhoog gingen heb ik besloten om het te gaan doen.

Eigenlijk zou ik vorige week Dinsdag al gaan maar omdat ik toen neusverkouden was mocht dat niet. Gisteren ben ik dan gegaan. De prikbus stond toch wel een man of 15 voor mij. Voornamelijk twintigers in mijn beleving en enkele ouderen die voor hun 3de kwamen. Toen ik in de bus zat stond er buiten wel een rij van een man of 40.

Alles goed verlopen, stijve bovenarm. Gisteravond op tijd naar bed gegaan om extra rust te pakken. Gedurende de nacht werd het wel wat vervelend om op die arm te slapen. Vandaag ben ik heel moe, het voelt een beetje alsof ik een lichte kater heb, wat grieperig. Enfin, hopen dat het daarbij blijft.

Wat ik wel apart vond is dat ik over 3 weken al voor prik 2 kan komen. Ik dacht dat er 4 tussen zouden zitten. Ik hoef overigens geen 2de prik, want dit jaar al COVID19 gehad, maar werd wel aangeraden en ik denk dat dat ook gewoon het verstandigste is.

"Oooh Jeroen!"

• van der Berg
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 00:22
Ik heb mijn laatste tweede Pfizer prik op 15 juli 2021 gekregen. Ik heb een vraag, ik hoor dat 15 december 2021 in sommige landen niet meer geldig gaat zijn na 6 maanden vacinatie. Is dat zo? Hoe kan ik dan als nog mijn vervolg vacinatie krijgen? Een 3e prik eventueel. Of zal het weer tot de zomer gaan duren?

Ik heb niks gevoeld of gemerkt na de tweede vaccinatie en ben bereid om een 3e spuitje te krijgen of met booster van Pfizer

Kan ik na 15 december nog steeds afreizen naar Duitsland of België? Ik heb begrepen dat er in Duitsland na 6 maanden na de tweede vaccinatie niet meer geldig is? En in Noordrijn-Westfalen is 2G van kracht gegaan.. weer meer beperkingen

[Voor 6% gewijzigd door van der Berg op 17-11-2021 13:15]

Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - Seasonic Platinum 860w V2 - 32GB DDR4 3600MHz C16 (2x16) - MSI Ventus OC RTX 2080 - Samsung 980 Pro 1TB - Gigabyte M32U 4K/144Hz - 55 inch OLED - Watch 4 Classic 46mm- S20 Ultra - Tab S5e 128/6GB

• Blauwschaap
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 29-11 17:25
Standeman schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:35:
Beetje off-topic, maar vorige week de griepprik gekregen (voor de eerste keer) en moet toch concluderen dat ik 10x liever een pfizer vaccinatie heb. :/
Veel bijwerkingen?

• SnowDude
  • Laatst online: 23:37
van der Berg schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:55:
Ik heb mijn laatste tweede Pfizer prik op 15 juli 2021 gekregen. Ik heb een vraag, ik hoor dat 15 december 2021 in sommige landen niet meer geldig gaat zijn na 6 maanden vacinatie. Is dat zo? Hoe kan ik dan als nog mijn vervolg vacinatie krijgen? Een 3e prik eventueel. Of zal het weer tot de zomer gaan duren?

Ik heb niks gevoeld of gemerkt na de tweede vaccinatie en ben bereid om een 3e spuitje te krijgen of met booster van Pfizer

Kan ik na 15 december nog steeds afreizen naar Duitsland of België? Ik heb begrepen dat er in Duitsland na 6 maanden na de tweede vaccinatie niet meer geldig is? En in Noordrijn-Westfalen is 2G van kracht gegaan.. weer meer beperkingen
15 juli + 6 maanden = 15 januari ;)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Rannasha
  • Nu online

Rannasha

aka "Species5618"

van der Berg schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:55:

Vooralsnog zijn er volgens mij nog geen landen (in Europa iig) die maar 6 maanden geldigheid rekenen. Oostenrijk is het strengst, zij rekenen 270 dagen (9 maand) voor 2-priks vaccins.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Vriendin en ik hebben ook gehad en hebben nergens last van gehad. Zij alleen een pijnlijke bovenarm, maar dat komt meer door degene die hem gaf :)

Vriendin en ik zijn allebei gevaccineerd met Astra, de eerste keer had mijn vriendin een nacht ineens plotselinge hoge koorts, die trok de dag daarna weer weg en ze heeft zich een paar dagen ziekjes gevoeld. Ik had lichte verhoging die eerste nacht, maar de dagen daarna nergens meer last van.

De tweede was helemaal raar voor haar: haar menstruatie was flink verstoord en ze was 54 dagen over tijd :X Zwangerschapstest gedaan, bleek negatief, bij een gynaecoloog geweest voor onderzoek: die zag dit vaker bij gevaccineerden. Ik vind het daarom ook wel bijzonder dat hier eigenlijk niet over gepraat wordt en er geadviseerd wordt zwangere vrouwen te vaccineren. Ik ben geen arts, maar het doet (ja, dat is n=1 voor ons, maar bevestigd door een gynaecoloog) duidelijk iets met je hormoonhuishouding. Dat zou je tijdens je zwangerschap, als hormonen zo belangrijk zijn, toch niet moeten willen?

Zelf heb ik niks gemerkt van het 2e vaccin, maar ik ben zeker te porren voor een booster shot, zeker nu blijkt dat je met Astra sneller je bescherming verliest dan met Pfizer.

[Voor 3% gewijzigd door Grrrrrene op 17-11-2021 14:05]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Bierkameel
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Niet toevallig een kippen-ei allergie?
Dat is mijn reden dat ik geen griepprik mocht, als ik ei eet ga ik de pijp uit. Al schijnt het tegenwoordig wel beter te zijn:
https://www.medicourse.be...isch-bent-aan-kippenei/36

• BlackMonkey
  • Laatst online: 02:54
Grrrrrene schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:05:
[...]
De tweede was helemaal raar voor haar: haar menstruatie was flink verstoord en ze was 54 dagen over tijd :X Zwangerschapstest gedaan, bleek negatief, bij een gynaecoloog geweest voor onderzoek: die zag dit vaker bij gevaccineerden. Ik vind het daarom ook wel bijzonder dat hier eigenlijk niet over gepraat wordt en er geadviseerd wordt zwangere vrouwen te vaccineren. Ik ben geen arts, maar het doet (ja, dat is n=1 voor ons, maar bevestigd door een gynaecoloog) duidelijk iets met je hormoonhuishouding. Dat zou je tijdens je zwangerschap, als hormonen zo belangrijk zijn, toch niet moeten willen?
Misschien dat dit artikel je wat gerust stelt: https://www.nu.nl/coronav...e-zit-dat.html?redirect=1 . Het is zeker geen onbekend fenomeen maar het is gewoon onderzocht en er is geen reden tot paniek. Ik meen dat het zelfs in de bijsluiter is opgenomen. Dus "er niet over gepraat wordt" is niet helemaal waar, ondanks dat ik snap dat het vervelend is.

Verder is juist bij zwangere vrouwen het advies te vaccineren. Hier is uitgebreid onderzoek naar gedaan en veilig bevonden. Juist zwangere vrouwen lopen een verhoogd risico op zware complicaties bij een COVID-19 infectie waardoor je zeker wil dat ze gevaccineerd zijn.

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Sinds zaterdag 0 energie en vannacht bibberig, hoesten en zweten, alsof ik de griep heb. Bij 2 x pfizer had ik echt amper last behalve een gaar gevoel en een pijnlijke plek op mijn arm.
Voor de zekerheid ook maar een corona-zelftest gedaan en die was negatief gelukkig.
Bierkameel schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:28:
[...]

Niet toevallig een kippen-ei allergie?
Dat is mijn reden dat ik geen griepprik mocht, als ik ei eet ga ik de pijp uit. Al schijnt het tegenwoordig wel beter te zijn:
https://www.medicourse.be...isch-bent-aan-kippenei/36
Lijkt me stug, ik eet altijd zonder consequentie kip en alle aanverwante zaken. Geen idee of dat iets zegt overigens :)

• user109731
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
JeroenNietDoen schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:33:
Wat ik wel apart vond is dat ik over 3 weken al voor prik 2 kan komen. Ik dacht dat er 4 tussen zouden zitten.
Dit verbaasde mij ook toen ik het hoorde van een familielid vorige week. De lijst met vragen op de prikken-zonder-afspraak website heeft het over vier weken, en drie voor 12-17, maar blijkbaar is dat toch verkort.

• BlackMonkey
  • Laatst online: 02:54
user109731 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:43:
[...]

Dit verbaasde mij ook toen ik het hoorde van een familielid vorige week. De lijst met vragen op de prikken-zonder-afspraak website heeft het over vier weken, en drie voor 12-17, maar blijkbaar is dat toch verkort.
Toen er nog te weinig voorraad was hadden ze de termijn opgerekt. Nu de vriezers vol liggen is de minimale termijn weer mogelijk, in het geval van Pfizer 3 weken / 21 dagen. Maar dat is al een tijd zo hoor ;)

• sympa
  • Laatst online: 22-11 10:08
Is het niet zo dat Pfizer 3 weken hanteert, en Moderna 4?
Ik meen dat daarom alles op 4 weken werd gepland. Edit: om 1 afspraak te maken en daarna het vaccin te kunnen kiezen i.v.m. leveringen.
De groep 12-17 jaar mocht toch alleen maar Pfizer en dan dus 3 weken.
En inderdaad toen de snelheid nog beperkt werd door de levering was de tussentijd langer. Ik heb zelf 5 weken gewacht op de 2e prik. Wat wel weer beter schijnt te zijn voor de werking.

[Voor 10% gewijzigd door sympa op 18-11-2021 20:22]

• Elahkneh
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 00:28
Gisteren mijn 2e Pfizer prik gehad, vannacht al badend in zweet wakker geworden met een portie spier & gewrichtspijn. Het is echt zeker 15 jaar geleden dat ik me zo lamlendig heb gevoeld! Ik heb namelijk nooit de griep o.i.d. Hopelijk is het morgen beter. Mijn wederhelft is woensdag voor de 2e prik geweest en die had nergens last van, die is wel vaak grieperig, verkouden en al die kwaaltjes.

12 x 330WP | Oost/west

• MainframeX
  • Laatst online: 01:03
Ik heb net als @JeroenNietDoen de eerste prik er sinds gistermiddag in zitten. Voor mij ook dezelfde reden waarom ik uitgesteld heb (zeer afwachtend w.b.t. medische ingrepen, in oktober ook voor de zekerheid nog eens naar ervaringen in dit topic gevraagd. Waarvoor dank aan diegene die gereageerd hebben!). Medio augustus was ik er eigenlijk al wel klaar voor om de prikken op te gaan halen, maar heb dit toen niet gedaan omdat mijn partner er op tegen was (en ook wel mijn prikangst, maar ik kan op zijn tijd ook wel een beetje moedig zijn :)). Deze relatie is sinds begin november uit en ik heb daar in geen rekening meer met haar te houden. We wonen nog wel in hetzelfde huis tot ik een andere woning heb gevonden. Ze weet nog van niks :P. Eerlijk gezegd heb ik ook helemaal geen zin in een discussie weer.

Ik ben wel erg blij de stap nu gezet te hebben. Ik vind prikken ontzettend spannend en het voelt wel een beetje als een overwinning :) Ik kan straks eindelijk dat sitting duck gevoel achter me laten waar @Lethalis over sprak.

Wat betreft de ervaring; die valt me tot nu toe erg mee. Beetje pijn in m'n arm (zoals vroeger bij de kinder prikjes) en verder niks nog. Ik heb vanmiddag alleen nog even getukt maar dat doe ik soms ook wel eens zomaar. Je zou haast denken dat ik een zoutoplossing heb gekregen. *knocks on wood.

[Voor 9% gewijzigd door MainframeX op 21-11-2021 23:08]

Idempotent.

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Vrijdag 2e keer Pfizer gehad. Voelde deze gelijk na de prik al wat spierpijn in mijn arm itt de eerste keer.
Zaterdag was ik het grootste deel van de dag echt futloos maar naast die spierpijn in mijn arm gelukkig geen andere klachten. Gister nog een klein beetje moe en momenteel nog een ietwat zware arm maar lijkt grotendeels beter.

Het nadeel van dit soort topics is wel dat de verschillen in reactie op het vaccin zo groot zijn dat er voor 'nieuwelingen' niet echt een peil op te trekken is. Dat zeggende is het wel interessant om te lezen.

"21 jaar DSL!"

• horizon1978
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 29-11 15:59
The_Bird schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:29:

Het nadeel van dit soort topics is wel dat de verschillen in reactie op het vaccin zo groot zijn dat er voor 'nieuwelingen' niet echt een peil op te trekken is. Dat zeggende is het wel interessant om te lezen.
Net zoals de reactie op corona zelf zo wisselvallig als maar iets is. Zelfs de besmetting is soms vreemd. Binnen 1 gezin 3 besmet en de 4e na tig keer testen niet bijvoorbeeld.

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Er zijn weer vaccintoeristen.

Schijnbaar kan je in Oostenrijk gratis een booster of een vaccinatie voor je kind (5-11) halen.

Zie draadje

Of directe link naar vaccinatie centrum:
https://impfservice.wien/corona/?lang=en

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

horizon1978 schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:46:
[...]

Net zoals de reactie op corona zelf zo wisselvallig als maar iets is. Zelfs de besmetting is soms vreemd. Binnen 1 gezin 3 besmet en de 4e na tig keer testen niet bijvoorbeeld.
Helemaal mee eens. Denk dat dat zowel de risicoinschatting voor corona als de risicoinschatting voor (bijwerkingen van) het vaccin lastig maken.

"21 jaar DSL!"

• henkzelf
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22:01
The_Bird schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:28:
[...]

Helemaal mee eens. Denk dat dat zowel de risicoinschatting voor corona als de risicoinschatting voor (bijwerkingen van) het vaccin lastig maken.
Op individueel niveau is dat nooit van te voren in te schatten. Dan kan je alleen maar naar de statistieken van de bijwerkingen kijken en naar de adviezen van de deskundigen en de overheid.

[Voor 6% gewijzigd door henkzelf op 22-11-2021 11:07]

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Sint-Michielsgestel

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Vanochtend heb ik een booster (Pfizer)gehaald via mijn werk, in mei had ik het Janssen vaccin. Vooralsnog is het verloop vergelijkbaar, wederom een lage spierpijn in mijn rug, temperatuur 37,5 graden en een wat wollig gevoel. Ik verwacht vanavond/vannacht wel weer een reactie :+

STRAVA

Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee