Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
VidaR-9 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 13:49:
[...]

Prik 2 heb ik helaas niet gehaald zonder Covid op te lopen. Nu dus uitzieken en dan sowieso minimaal 8 weken wachten tot de 2e prik. Al twijfel ik daar nu wel over, omdat ik het virus toch al heb gehad.
Wij hadden rond de Kerst Corona gehad en hoefde daarna dus nog maar 1 prik te halen in Juli.
Werkt dit andersom dan ook? Dan zou je nu dus "volledig" gevaccineerd zijn aangezien je het hebt gehad en 1 prik heb gehad. Of werkt dat niet zo.

spuit 11, niet doorgelezen :D. Ben beniewd

[ Voor 3% gewijzigd door thewizard2006 op 04-10-2021 07:53 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:47
thewizard2006 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 07:53:
[...]

Wij hadden rond de Kerst Corona gehad en hoefde daarna dus nog maar 1 prik te halen in Juli.
Werkt dit andersom dan ook? Dan zou je nu dus "volledig" gevaccineerd zijn aangezien je het hebt gehad en 1 prik heb gehad. Of werkt dat niet zo.

spuit 11, niet doorgelezen :D. Ben beniewd
Niet helemaal.

Corona -> 1 prik: wordt gelijk gesteld aan volledige vaccinatie.
1 prik -> Corona: wordt niet gelijk gesteld. Advies is nog steeds om een 2e prik te halen en dan wordt het pas als volledig gevaccineerd gezien.

Het herstelbewijs krijg je volgens mij sowieso, ook zonder een prik. Dus die krijg ik nu ook.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:01

codex

Geen OpenAI agent :)

VidaR-9 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 13:49:
[...]

Prik 2 heb ik helaas niet gehaald zonder Covid op te lopen. Nu dus uitzieken en dan sowieso minimaal 8 weken wachten tot de 2e prik. Al twijfel ik daar nu wel over, omdat ik het virus toch al heb gehad.
Als je voldoet aan je QR code zou ik het niet doen. Aangezien je aan crossfit doet lijkt het mij dat je verder gezond hebt, 1 prik plus een Delta besmetting lijkt mij genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19:53

NMH

Moderator General Chat
VidaR-9 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 08:01:
[...]

Niet helemaal.

Corona -> 1 prik: wordt gelijk gesteld aan volledige vaccinatie.
1 prik -> Corona: wordt niet gelijk gesteld. Advies is nog steeds om een 2e prik te halen en dan wordt het pas als volledig gevaccineerd gezien.

Het herstelbewijs krijg je volgens mij sowieso, ook zonder een prik. Dus die krijg ik nu ook.
Persoonlijk zou ik toch nog de tweede prik halen na die acht weken. Qua bescherming wordt het er in ieder geval niet slechter van en je hebt daarna recht op een vaccinatiebewijs. Dat heeft een aantal voordelen boven een herstelbewijs; het is langer geldig (een jaar vs een half jaar uit mijn hoofd) en volgens mij eisen sommige landen dat ook als je daar naar toe wil.

Beterschap in ieder geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de ervaringen van mensen nu we een paar maand verder zijn. Gaat het nog goed met jullie, hebben jullie klachten gehad enz, voel je je nu anders (beter of minder qua energie etc)?

@ZieMaar! Als dit niet in het topic past, haal gerust de post weg.

Idempotent.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

MainframeX schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 15:36:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de ervaringen van mensen nu we een paar maand verder zijn. Gaat het nog goed met jullie, hebben jullie klachten gehad enz, voel je je nu anders (beter of minder qua energie etc)?
0 problemen, 0 klachten, net zoals 99,999% van de gevaccineerden verwacht ik.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Na de spierpijn is er niets meer gebeurd. Zelfs geen verkoudheid, vage aandoeningen of minder energie. Op de avonduren na, want het is eerder donker. Daar pas je je activiteiten doorgaans toch wat op aan.

Ik merk alleen dat ik ouder word, maar dat was voor de vaccinaties ook al :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex

codex

Volledig hersteld van mijn klachten, nergens meer last van. Voel mij eigenlijk bijzonder goed, wat brain fog maar dan heeft denk ik niks met de vaccinatie te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online

Helaas zal ik na de 2e vaccinatie overlijden ;)

Maar zonder dollen, ik voel me precies zo fit (of beroerd) als voor die vaccinaties, niet beter en niet slechter, totaal geen verschil. Had van die 2e wel wat meer last en een tijdje meh... alsof je een klein griepje onder de leden hebt maar dat klaarde ook vanzelf weer op en sindsdien is het allemaal weer gewoon meer van hetzelfde.
Niet magnetisch/radioactief/extra streepje 5G/onderdeel van een of andere genocide en ik voel me ook niet genetisch gemanipuleerd.

Familieleden en bekenden net zo, geen centje pijn en echt niemand heeft het er nog over.
(Al ben ik de enige die niet mee doet met dat hele QR code gezwatel maar dat is een principekwestie, de prik nam ik voor mezelf en voor mijn naasten, die opgetuigde QR kermis zorgt er alleen maar voor dat ik nog minder zin heb om de horeca, bioscoop of museum in te duiken.)
Kortom zowel fysiek als mentaal merk ik geen verschil met ervoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bij mij gaat bij de Action het alarm steeds af als ik door de poortjes loop sinds de tweede vacinatie :+

Nee, serieus. Ik merk er niks van. Net als dat ik niks merk van de vacins die ik gehad heb tegen kinderziektes. En dat is bij iedereen die ik ken die het vaccin gehad heeft ook zo.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Ik voel me niet anders dan voor de vaccinatie, heb geen andere klachten dan voor mijn vaccinatie.
Wat ik destijds zei:
zacht schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:30:
Vandaag twee weken na mijn tweede prik. Ik heb zojuist 10 seconden naar mijn QR-code gestaard.

Samenvatting (geb. 1970):
13 juni eerste prik Pfizer: moe, de volgende dag de hele dag liggen slapen, daarna alles weer in orde.

18 juli tweede prik Pfizer: s'avonds 'niet helemaal fit', was s'ochtends over.

1 augustus: Een prachtige QR-code is verschenen in de Corona-check-app. Werd er niet koud of warm van.
Daar is niets aan veranderd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:26

Dennis1812

Amateur prutser

Geen verschil. En zowel ik als mijn vrouw zijn ook niet onvruchtbaar geworden.
(Beide begin februari gevaccineerd)
Wel heb ik 5G nu. Al kan dat ook aan mijn nieuwe telefoon liggen.. bereik is top!

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:06
Bij mij authenticeert Office 365 vanzelf sinds de 2e prik.

Maar zonder dollen, nergens last van. Voel me gewoon hetzelfde.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:43

Qua klachten enkel de reguliere bijwerkingen gehad: een dagje wat rillerig, spier- en hoofdpijn. Twee weken geleden 3e prik gehad (wederom Moderna), verder nergens last van of dat ik mij anders voel.

Reden 3e prik: ik doe mee aan een medisch onderzoek van het AMC.

[ Voor 5% gewijzigd door renegrunn op 11-10-2021 00:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:47

Ik en mijn vrouw hebben in juli 2e prik gehad De kinderen hebben vlak na de zomervakantie de 2e prik gehad. Allemaal Pfizer. Enige bijwerking was stijve arm bij mijn vrouw.
Afgezien van je lichaam voorbereiden op het virus doet het niets met je. Dus niet meer of minder energie. Mijn geheugen of libido is niet veranderd.
Enige is dat als je opeens de mac wilt binnenlopen het wel handig is o dan die QR code te hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
@MainframeX
Toevallig net bij een 96 jarige oudtante geweest en hoewel ze erg broos begint te worden is ze nog glashelder, ziet alles scherp, hoort nog prima zonder gehoorapparaat en heeft (ondanks dat ze er vrij vroeg bij was) nog steeds geen klachten ontwikkeld die ook maar iets met een Pfizer vaccinatie te maken kunnen hebben, mensje heeft op een verzwikte enkel na 0 klachten.

Nou behoort zij ook niet tot de quinoa knagende tot op het bot verwende rubbertegelgeneratie, misschien dat dat ook een rol speelt maar ze heeft er totaal geen last van gehad en ze leeft nog steeds, zonder dagelijkse medicijnen, schijnt al redelijk zeldzaam te zijn bij 65 en op zo'n hoge leeftijd helemaal.

Ik neem al die facebookmoekes die last hebben van een opgeblazen zeur na hun vaccinatie ook totaal niet serieus.
Dat volk heeft geen legitieme reden nodig om overal over te janken, dat doen ze toch wel.

Een klachtenregen op de Lareb site posten na een oproepje van de dreadengel om bijwerkingen te melden is ook bijna misdadig te noemen. Zo sneeuwen serieus te nemen mogelijk hele specifieke klachten onder tussen het geblaat van allemaal amoebes die geen vaccinatie maar wel een (voorgekauwde) mening hebben.

Wel jammer dat zo'n lawine aan nepmeldingen niet ondervangen is door een methode waarbij je alleen bijwerkingen kan melden met een kloppend batch nummer ter verificatie o.i.d.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:34

Oekol

waka waka hey hey

Ik voel me wel een keiharde baas. Geen idee of de vaccinaties dit gevoel verergerd hebben.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:02
Ik lees dat ze al begonnen zijn met 3e vaccinatie voor mensen die het echt nodig hebben. In de zomer heb ik gelezen dat de vaccinaties naar mate de tijd verstrekt de bescherm afneemt en zo heeft Pfizer na 6 maanden nog maar 85% dan de eerste periode dat rond de 96% zit.

Ik ben zelf afgelopen Juli mijn tweede vaccinatie gekregen en ben volledig gevaccineerd met Pfizer. Mijn vraag, volgende jaar moet ik dus weer opnieuw twee vaccinaties laten inspuiten? Om de bescherming weer hoog mogelijk te houden? Een soort booster? Als het al na 6 maanden 85% is, dan verwacht ik dat je na 12 maanden weer prikrondes moet doen?

[ Voor 25% gewijzigd door Van der Berg op 11-10-2021 23:41 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Van der Berg schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 23:19:
Ik lees dat ze al begonnen zijn met 3e vaccinatie voor mensen die het echt nodig hebben. In de zomer heb ik gelezen dat de vaccinaties naar mate de tijd verstrekt de bescherm afneemt en zo heeft Pfizer na 6 maanden nog maar 85% dan de eerste periode dat rond de 96% zit.

Ik ben zelf afgelopen Juli mijn tweede vaccinatie gekregen en ben volledig gevaccineerd met Pfizer. Mijn vraag, volgende jaar moet ik dus weer opnieuw twee vaccinaties laten inspuiten? Om de bescherming weer hoog mogelijk te houden? Een soort booster? Als het al na 6 maanden 85% is, dan verwacht ik dat je na 12 maanden weer prikrondes moet doen?
Na 6 maanden is de bescherming tegen ziekenhuisopname nog steeds 95+%

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:57

Rannasha

Does not compute.

Van der Berg schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 23:19:

De booster is voorlopig slechts 1 extra prik, wat het totaal op 3 brengt.

Het is op zich niet heel vreemd dat de derde prik nuttig kan zijn. De meeste vaccinaties tegen andere ziektes (bijvoorbeeld de kindervaccinaties) hebben een langer interval tussen de prikken dan de paar weken tussen de covid-19 vaccinaties. Die periode is waarschijnlijk het kortste interval waarbij de 2e prik zinvol was, maar het was altijd al waarschijnlijk dat een langer interval efficienter zou zijn. Dit kost echter veel meer tijd om goed te testen, dus gezien de urgentie is in eerste instantie gekozen voor een vrij korte tijd tussen de 2 prikken.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Helemaal niets anders als van tevoren. Na de eerste prik ben ik een tijdje heel moe geweest, maar dat was met een klein weekje ook wel over, bij de tweede minder last gehad behalve een licht opgezwollen lymfeklier. Maar ook dat ging vanzelf weer over. Nu voel ik me gewoon weer hetzelfde als voor de prikken.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:32
Na beide vaccinaties heb ik ook geen echt fysieke klachten gehad alleen wel een grote irritatie dat ik nu steeds de complete bestekbak van mijn arm af moet plukken als ik ook maar even in de keuken ben geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 7% gewijzigd door spartacusNLD op 12-10-2021 09:31 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 15:07

Wom

Helemaal niks aan issues of gekke dingen te merken. Ook in familie en vriendengroep niemand die ook maar iets van vreemde klachten heeft na de vaccinaties. En geloof mij, als er iets zou zijn dan hadden we dat wel gehoord. Mijn schoonfamilie bestaat grotendeels uit chirurgen en (huis)artsen, dus elke verjaardag of familiegebeuren is een half spreekuur en medisch overleg.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
Wom schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:52:
[...]

Helemaal niks aan issues of gekke dingen te merken. Ook in familie en vriendengroep niemand die ook maar iets van vreemde klachten heeft na de vaccinaties. En geloof mij, als er iets zou zijn dan hadden we dat wel gehoord. Mijn schoonfamilie bestaat grotendeels uit chirurgen en (huis)artsen, dus elke verjaardag of familiegebeuren is een half spreekuur en medisch overleg.
Ja chirurgen en huisartsen zijn goed opgeleid, daar zou je ook geen wappie verhalen verwachten. Die vind je toch meer in lager opgeleide kringen, Bible Belt of zweverige types.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 14:11

The_Bird

Meneer de Raaf

Vrijdag mijn 1e vaccinatie gehad. Was Pfizer en moet zeggen dat het allemaal wel meeviel. De prik zelf voelde ik totaal niet en medewerkers waren enorm vriendelijk. (helpt absoluut)
Later op de dag wel wat spierpijn in mijn bovenarm waar ik de dag daarna nog wat van merkte maar inmiddels nergens meer last van.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000

Standeman

Prutser 1e klasse

giantgiantus schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 18:05:
[...]

Ja chirurgen en huisartsen zijn goed opgeleid, daar zou je ook geen wappie verhalen verwachten. Die vind je toch meer in lager opgeleide kringen, Bible Belt of zweverige types.
Nou... de stichting Artsen Covid Collectief bewijst dat het toch anders ligt. En genoeg hoog opgeleiden die full wappie gaan.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:29

Rzaan

Altijd zoekende

Standeman schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:09:
[...]

Nou... de stichting Artsen Covid Collectief bewijst dat het toch anders ligt. En genoeg hoog opgeleiden die full wappie gaan.
Er zijn ook veel artsen die tevens homeopaat zijn.
Dus elke beroepsgroep heeft zijn malloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

renegrunn schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 00:11:
[...]

Qua klachten enkel de reguliere bijwerkingen gehad: een dagje wat rillerig, spier- en hoofdpijn. Twee weken geleden 3e prik gehad (wederom Moderna), verder nergens last van of dat ik mij anders voel.

Reden 3e prik: ik doe mee aan een medisch onderzoek van het AMC.
Beetje een schop na 3 weken, maar bon.
Welke bijwerkingen had je na welke prik?
Ik had na de 1e prik 0 bijwerkingen op een beetje een zere arm na, dat was amper noemenswaardig.
Na prik 2 was ik een halve dag vooral erg moe maar verder geen ernstige bijwerkingen. Ik denk een beetje wat jij omschrijft.

Nou vraag ik me af of de 3e prik meer op de 1e of op de 2e zal lijken qua bijwerkingen. Mijn beslissing zal het verder niet beinvloeden, ik neem de prik als dat het advies wordt, maar dan kan ik mijn planning er op voorbereiden :+

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:43
Michael_OsGroot schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:46:
[...]

Beetje een schop na 3 weken, maar bon.
Welke bijwerkingen had je na welke prik?
Ik had na de 1e prik 0 bijwerkingen op een beetje een zere arm na, dat was amper noemenswaardig.
Na prik 2 was ik een halve dag vooral erg moe maar verder geen ernstige bijwerkingen. Ik denk een beetje wat jij omschrijft.

Nou vraag ik me af of de 3e prik meer op de 1e of op de 2e zal lijken qua bijwerkingen. Mijn beslissing zal het verder niet beinvloeden, ik neem de prik als dat het advies wordt, maar dan kan ik mijn planning er op voorbereiden :+
Eerste prik behalve pijnlijke schouder nergens last van. Tweede prik was ik een dag redelijk ziek van: lichte koorts, hoofdpijn etc. Maar was binnen 24h weer helemaal over. Derde prik, licht grieperig gevoel voor een dag of 2 a 3, maar belemmerde mij nergens in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:07

-tom-562

Oliesjeik

M'n vriendin heeft vrijdag haar eerste vaccinatie gehaald, lokaal, prikken zonder afspraak. Dat verliep wel redelijk chaotisch naar wat ik begreep. Om 10:00 kon je er terecht, zij was er al rond 9:45 (het is op 2 minuten loopafstand van ons huis :P). Om 10:00 kwamen de 'prikkers' pas. Daarna moest de boel nog opgebouwd worden. Computers kregen ze in eerste instantie niet aan de gang, en de vaccin's waren er pas om 10:30 :P
Wat mij wel verbaasde was dat het echt een doorsnee van de bevolking was. Van jong tot oud was er. Ik had verwacht dat er voornamelijk jongeren (nouja, jonger dan 40 jaar :P) op af zouden komen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:25

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Misschien een klein parallelspoortje en iets waarmee misschien anderen de knoop kunnen doorhakken.

Ik val in een risicogroep met een autoimmuunziekte. Daarom proberen wij (ons gezin) corona te mijden als om het even welke andere enge ziekte. Sinds afgelopen juli ben ik volledig gevaccineerd (Pfizer) met voorrang via de huisarts.

Vorige week -jawel- heb ik corona opgelopen. Ik weet precies via welke weg, doet er verder ook niet toe.
Nu is alles een beetje over zijn piek heen heb ik het gevoel.

Het voelt nu als een aardige verkoudheid waarbij ik wat meer hoest. Best overkomelijk in deze mate. Ik heb me bij de baas niet eens ziek gemeld (wel afgemeld wegens corona, thuiswerken, wat collega's ingeseind etc)

Ik heb het idee dat de vaccinatie er behoorlijk aan heeft bijgedragen dat het zo mild verloopt: dit is immers hetzelfde virus waaraan al teveel mensen zijn overleden. Het ergste van de hele ziekte is nu wel de isolatie...
Ik had er een stuk slechter vanaf kunnen komen.

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

• codex

codex

Waterbeesje schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:50:
Misschien een klein parallelspoortje en iets waarmee misschien anderen de knoop kunnen doorhakken.

Ik val in een risicogroep met een autoimmuunziekte. Daarom proberen wij (ons gezin) corona te mijden als om het even welke andere enge ziekte. Sinds afgelopen juli ben ik volledig gevaccineerd (Pfizer) met voorrang via de huisarts.

Vorige week -jawel- heb ik corona opgelopen. Ik weet precies via welke weg, doet er verder ook niet toe.
Nu is alles een beetje over zijn piek heen heb ik het gevoel.

Het voelt nu als een aardige verkoudheid waarbij ik wat meer hoest. Best overkomelijk in deze mate. Ik heb me bij de baas niet eens ziek gemeld (wel afgemeld wegens corona, thuiswerken, wat collega's ingeseind etc)

Ik heb het idee dat de vaccinatie er behoorlijk aan heeft bijgedragen dat het zo mild verloopt: dit is immers hetzelfde virus waaraan al teveel mensen zijn overleden. Het ergste van de hele ziekte is nu wel de isolatie...
Ik had er een stuk slechter vanaf kunnen komen.
Heel fijn voor je! Het voordeel is, feitelijk is dit jouw booster. Nu ben jij persoonlijk in elk geval veilig, lijkt mij ook wel een goed gevoel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:25

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

codex schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:03:
[...]

Heel fijn voor je! Het voordeel is, feitelijk is dit jouw booster. Nu ben jij persoonlijk in elk geval veilig, lijkt mij ook wel een goed gevoel.
Uiteraard had ik het liever helemaal niet, maar inderdaad: het is nu even mijn booster. Tot volgende januari oid, wanneer de booster prik er aan komt.
En ik weet nu dat corona -in ieder geval Delta- bij mij redelijk gematigd verloopt na vaccinatie. Ook een geruststelling.

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Laatst online: 13-09 17:08
Mijn vriendin en ik hadden in februari covid, daarom kregen we in respectievelijk mei en juni één dosis moderna / pfizer.

Nu hebben we vanwege reisrestricties naar Oostenrijk, wat al gepland is, en misschien ook nog wel aankomende restricties in NL toch een tweede prik gevraagd. Gisteren kregen we die.

Nu is bij mij de prik bíj de eerste geregistreerd, hierdoor is mijn vaccinatiedatum nog steeds in juni op mijn coronapaspoort en kan ik dus niet op de geplande wintersport. Bij mijn vriendin is de prik los geregisseerd (ze heeft ook Pfizer op Modern gekregen) maar hierdoor heeft zij de komende twee welen geen QR, GGD zei doodleuk “dat komt omdat je nu niet goed beschermd bent”

Moraal en tip: Print je QR even voor je een verlate tweede prik haalt.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Beetje off-topic, maar vorige week de griepprik gekregen (voor de eerste keer) en moet toch concluderen dat ik 10x liever een pfizer vaccinatie heb. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13:57
renegrunn schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:11:
[...]

Eerste prik behalve pijnlijke schouder nergens last van. Tweede prik was ik een dag redelijk ziek van: lichte koorts, hoofdpijn etc. Maar was binnen 24h weer helemaal over. Derde prik, licht grieperig gevoel voor een dag of 2 a 3, maar belemmerde mij nergens in.
Op zich is een reactie van het lichaam als verhoging (en dus rillerig voelen) niet vreemd.
Je triggert de afweer van je lichaam na een vaccinatie, dus eigenlijk kan je stellen dat je lichaam daar dus goed op reageert. :)

(maar dat wist je vast al als je aan een onderzoek bij het AMC mee doet)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:38
Gisteren mijn 1ste prik gekregen. "Nu pas Jeroen?" Ja, nu pas. Ik ben 1 van die mensen die op zich voor vaccinatie is, maar met dit relatief nieuwe vaccin toch wel eventjes de kat uit de boom wilde kijken. Noem het bang als je wilt, misschien was ik dat ook wel een beetje. Nee, ik geloof(de) ook niet in de wilde verhalen van stapels doden bij de prikstraat etc etc ;)

Omdat ik daar voor koos heb ik wel afgezien van evenementen etc en mezelf altijd aan de basisregels gehouden. Toen eind September de simpele maatregelen eraf gingen had ik al zoiets van hmm, dat vind ik best een risico en begon ik meer te neigen om het toch maar te gaan doen ook al had ik liever nog wat langer willen wachten. Toen de afgelopen weken de besmettingen hard omhoog gingen heb ik besloten om het te gaan doen.

Eigenlijk zou ik vorige week Dinsdag al gaan maar omdat ik toen neusverkouden was mocht dat niet. Gisteren ben ik dan gegaan. De prikbus stond toch wel een man of 15 voor mij. Voornamelijk twintigers in mijn beleving en enkele ouderen die voor hun 3de kwamen. Toen ik in de bus zat stond er buiten wel een rij van een man of 40.

Alles goed verlopen, stijve bovenarm. Gisteravond op tijd naar bed gegaan om extra rust te pakken. Gedurende de nacht werd het wel wat vervelend om op die arm te slapen. Vandaag ben ik heel moe, het voelt een beetje alsof ik een lichte kater heb, wat grieperig. Enfin, hopen dat het daarbij blijft.

Wat ik wel apart vond is dat ik over 3 weken al voor prik 2 kan komen. Ik dacht dat er 4 tussen zouden zitten. Ik hoef overigens geen 2de prik, want dit jaar al COVID19 gehad, maar werd wel aangeraden en ik denk dat dat ook gewoon het verstandigste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik heb mijn laatste tweede Pfizer prik op 15 juli 2021 gekregen. Ik heb een vraag, ik hoor dat 15 december 2021 in sommige landen niet meer geldig gaat zijn na 6 maanden vacinatie. Is dat zo? Hoe kan ik dan als nog mijn vervolg vacinatie krijgen? Een 3e prik eventueel. Of zal het weer tot de zomer gaan duren?

Ik heb niks gevoeld of gemerkt na de tweede vaccinatie en ben bereid om een 3e spuitje te krijgen of met booster van Pfizer

Kan ik na 15 december nog steeds afreizen naar Duitsland of België? Ik heb begrepen dat er in Duitsland na 6 maanden na de tweede vaccinatie niet meer geldig is? En in Noordrijn-Westfalen is 2G van kracht gegaan.. weer meer beperkingen

[ Voor 6% gewijzigd door Van der Berg op 17-11-2021 13:15 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:00
Standeman schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:35:
Beetje off-topic, maar vorige week de griepprik gekregen (voor de eerste keer) en moet toch concluderen dat ik 10x liever een pfizer vaccinatie heb. :/
Veel bijwerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 13-09 18:52
Van der Berg schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:55:
Ik heb mijn laatste tweede Pfizer prik op 15 juli 2021 gekregen. Ik heb een vraag, ik hoor dat 15 december 2021 in sommige landen niet meer geldig gaat zijn na 6 maanden vacinatie. Is dat zo? Hoe kan ik dan als nog mijn vervolg vacinatie krijgen? Een 3e prik eventueel. Of zal het weer tot de zomer gaan duren?

Ik heb niks gevoeld of gemerkt na de tweede vaccinatie en ben bereid om een 3e spuitje te krijgen of met booster van Pfizer

Kan ik na 15 december nog steeds afreizen naar Duitsland of België? Ik heb begrepen dat er in Duitsland na 6 maanden na de tweede vaccinatie niet meer geldig is? En in Noordrijn-Westfalen is 2G van kracht gegaan.. weer meer beperkingen
15 juli + 6 maanden = 15 januari ;)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 19:57

Rannasha

Does not compute.

Van der Berg schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:55:

Vooralsnog zijn er volgens mij nog geen landen (in Europa iig) die maar 6 maanden geldigheid rekenen. Oostenrijk is het strengst, zij rekenen 270 dagen (9 maand) voor 2-priks vaccins.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Vriendin en ik hebben ook gehad en hebben nergens last van gehad. Zij alleen een pijnlijke bovenarm, maar dat komt meer door degene die hem gaf :)

Vriendin en ik zijn allebei gevaccineerd met Astra, de eerste keer had mijn vriendin een nacht ineens plotselinge hoge koorts, die trok de dag daarna weer weg en ze heeft zich een paar dagen ziekjes gevoeld. Ik had lichte verhoging die eerste nacht, maar de dagen daarna nergens meer last van.

De tweede was helemaal raar voor haar: haar menstruatie was flink verstoord en ze was 54 dagen over tijd :X Zwangerschapstest gedaan, bleek negatief, bij een gynaecoloog geweest voor onderzoek: die zag dit vaker bij gevaccineerden. Ik vind het daarom ook wel bijzonder dat hier eigenlijk niet over gepraat wordt en er geadviseerd wordt zwangere vrouwen te vaccineren. Ik ben geen arts, maar het doet (ja, dat is n=1 voor ons, maar bevestigd door een gynaecoloog) duidelijk iets met je hormoonhuishouding. Dat zou je tijdens je zwangerschap, als hormonen zo belangrijk zijn, toch niet moeten willen?

Zelf heb ik niks gemerkt van het 2e vaccin, maar ik ben zeker te porren voor een booster shot, zeker nu blijkt dat je met Astra sneller je bescherming verliest dan met Pfizer.

[ Voor 3% gewijzigd door Grrrrrene op 17-11-2021 14:05 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Niet toevallig een kippen-ei allergie?
Dat is mijn reden dat ik geen griepprik mocht, als ik ei eet ga ik de pijp uit. Al schijnt het tegenwoordig wel beter te zijn:
https://www.medicourse.be...isch-bent-aan-kippenei/36

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Laatst online: 02:39
Grrrrrene schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:05:
[...]
De tweede was helemaal raar voor haar: haar menstruatie was flink verstoord en ze was 54 dagen over tijd :X Zwangerschapstest gedaan, bleek negatief, bij een gynaecoloog geweest voor onderzoek: die zag dit vaker bij gevaccineerden. Ik vind het daarom ook wel bijzonder dat hier eigenlijk niet over gepraat wordt en er geadviseerd wordt zwangere vrouwen te vaccineren. Ik ben geen arts, maar het doet (ja, dat is n=1 voor ons, maar bevestigd door een gynaecoloog) duidelijk iets met je hormoonhuishouding. Dat zou je tijdens je zwangerschap, als hormonen zo belangrijk zijn, toch niet moeten willen?
Misschien dat dit artikel je wat gerust stelt: https://www.nu.nl/coronav...e-zit-dat.html?redirect=1 . Het is zeker geen onbekend fenomeen maar het is gewoon onderzocht en er is geen reden tot paniek. Ik meen dat het zelfs in de bijsluiter is opgenomen. Dus "er niet over gepraat wordt" is niet helemaal waar, ondanks dat ik snap dat het vervelend is.

Verder is juist bij zwangere vrouwen het advies te vaccineren. Hier is uitgebreid onderzoek naar gedaan en veilig bevonden. Juist zwangere vrouwen lopen een verhoogd risico op zware complicaties bij een COVID-19 infectie waardoor je zeker wil dat ze gevaccineerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Sinds zaterdag 0 energie en vannacht bibberig, hoesten en zweten, alsof ik de griep heb. Bij 2 x pfizer had ik echt amper last behalve een gaar gevoel en een pijnlijke plek op mijn arm.
Voor de zekerheid ook maar een corona-zelftest gedaan en die was negatief gelukkig.
Bierkameel schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:28:
[...]

Niet toevallig een kippen-ei allergie?
Dat is mijn reden dat ik geen griepprik mocht, als ik ei eet ga ik de pijp uit. Al schijnt het tegenwoordig wel beter te zijn:
https://www.medicourse.be...isch-bent-aan-kippenei/36
Lijkt me stug, ik eet altijd zonder consequentie kip en alle aanverwante zaken. Geen idee of dat iets zegt overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
JeroenNietDoen schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:33:
Wat ik wel apart vond is dat ik over 3 weken al voor prik 2 kan komen. Ik dacht dat er 4 tussen zouden zitten.
Dit verbaasde mij ook toen ik het hoorde van een familielid vorige week. De lijst met vragen op de prikken-zonder-afspraak website heeft het over vier weken, en drie voor 12-17, maar blijkbaar is dat toch verkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Laatst online: 02:39
user109731 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:43:
[...]

Dit verbaasde mij ook toen ik het hoorde van een familielid vorige week. De lijst met vragen op de prikken-zonder-afspraak website heeft het over vier weken, en drie voor 12-17, maar blijkbaar is dat toch verkort.
Toen er nog te weinig voorraad was hadden ze de termijn opgerekt. Nu de vriezers vol liggen is de minimale termijn weer mogelijk, in het geval van Pfizer 3 weken / 21 dagen. Maar dat is al een tijd zo hoor ;)

• sympa
  • Laatst online: 12-09 20:11
Is het niet zo dat Pfizer 3 weken hanteert, en Moderna 4?
Ik meen dat daarom alles op 4 weken werd gepland. Edit: om 1 afspraak te maken en daarna het vaccin te kunnen kiezen i.v.m. leveringen.
De groep 12-17 jaar mocht toch alleen maar Pfizer en dan dus 3 weken.
En inderdaad toen de snelheid nog beperkt werd door de levering was de tussentijd langer. Ik heb zelf 5 weken gewacht op de 2e prik. Wat wel weer beter schijnt te zijn voor de werking.

[ Voor 10% gewijzigd door sympa op 18-11-2021 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Gisteren mijn 2e Pfizer prik gehad, vannacht al badend in zweet wakker geworden met een portie spier & gewrichtspijn. Het is echt zeker 15 jaar geleden dat ik me zo lamlendig heb gevoeld! Ik heb namelijk nooit de griep o.i.d. Hopelijk is het morgen beter. Mijn wederhelft is woensdag voor de 2e prik geweest en die had nergens last van, die is wel vaak grieperig, verkouden en al die kwaaltjes.

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MainframeX
Ik heb net als @JeroenNietDoen de eerste prik er sinds gistermiddag in zitten. Voor mij ook dezelfde reden waarom ik uitgesteld heb (zeer afwachtend w.b.t. medische ingrepen, in oktober ook voor de zekerheid nog eens naar ervaringen in dit topic gevraagd. Waarvoor dank aan diegene die gereageerd hebben!). Medio augustus was ik er eigenlijk al wel klaar voor om de prikken op te gaan halen, maar heb dit toen niet gedaan omdat mijn partner er op tegen was (en ook wel mijn prikangst, maar ik kan op zijn tijd ook wel een beetje moedig zijn :)). Deze relatie is sinds begin november uit en ik heb daar in geen rekening meer met haar te houden. We wonen nog wel in hetzelfde huis tot ik een andere woning heb gevonden. Ze weet nog van niks :P. Eerlijk gezegd heb ik ook helemaal geen zin in een discussie weer.

Ik ben wel erg blij de stap nu gezet te hebben. Ik vind prikken ontzettend spannend en het voelt wel een beetje als een overwinning :) Ik kan straks eindelijk dat sitting duck gevoel achter me laten waar @Lethalis over sprak.

Wat betreft de ervaring; die valt me tot nu toe erg mee. Beetje pijn in m'n arm (zoals vroeger bij de kinder prikjes) en verder niks nog. Ik heb vanmiddag alleen nog even getukt maar dat doe ik soms ook wel eens zomaar. Je zou haast denken dat ik een zoutoplossing heb gekregen. *knocks on wood.

[ Voor 9% gewijzigd door MainframeX op 21-11-2021 23:08 ]

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Vrijdag 2e keer Pfizer gehad. Voelde deze gelijk na de prik al wat spierpijn in mijn arm itt de eerste keer.
Zaterdag was ik het grootste deel van de dag echt futloos maar naast die spierpijn in mijn arm gelukkig geen andere klachten. Gister nog een klein beetje moe en momenteel nog een ietwat zware arm maar lijkt grotendeels beter.

Het nadeel van dit soort topics is wel dat de verschillen in reactie op het vaccin zo groot zijn dat er voor 'nieuwelingen' niet echt een peil op te trekken is. Dat zeggende is het wel interessant om te lezen.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
The_Bird schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:29:

Het nadeel van dit soort topics is wel dat de verschillen in reactie op het vaccin zo groot zijn dat er voor 'nieuwelingen' niet echt een peil op te trekken is. Dat zeggende is het wel interessant om te lezen.
Net zoals de reactie op corona zelf zo wisselvallig als maar iets is. Zelfs de besmetting is soms vreemd. Binnen 1 gezin 3 besmet en de 4e na tig keer testen niet bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Er zijn weer vaccintoeristen.

Schijnbaar kan je in Oostenrijk gratis een booster of een vaccinatie voor je kind (5-11) halen.

Zie draadje

Of directe link naar vaccinatie centrum:
https://impfservice.wien/corona/?lang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

horizon1978 schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:46:
[...]

Net zoals de reactie op corona zelf zo wisselvallig als maar iets is. Zelfs de besmetting is soms vreemd. Binnen 1 gezin 3 besmet en de 4e na tig keer testen niet bijvoorbeeld.
Helemaal mee eens. Denk dat dat zowel de risicoinschatting voor corona als de risicoinschatting voor (bijwerkingen van) het vaccin lastig maken.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:30
The_Bird schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:28:
[...]

Helemaal mee eens. Denk dat dat zowel de risicoinschatting voor corona als de risicoinschatting voor (bijwerkingen van) het vaccin lastig maken.
Op individueel niveau is dat nooit van te voren in te schatten. Dan kan je alleen maar naar de statistieken van de bijwerkingen kijken en naar de adviezen van de deskundigen en de overheid.

[ Voor 6% gewijzigd door henkzelf op 22-11-2021 11:07 ]

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Vanochtend heb ik een booster (Pfizer)gehaald via mijn werk, in mei had ik het Janssen vaccin. Vooralsnog is het verloop vergelijkbaar, wederom een lage spierpijn in mijn rug, temperatuur 37,5 graden en een wat wollig gevoel. Ik verwacht vanavond/vannacht wel weer een reactie :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb zondag mijn booster (Pfizer) in Wenen gehaald na begin juni Janssen in NL te hebben ontvangen op basis van mijn geboortejaar. Gisterenmiddag knallende koppijn (die een uurtje of 4 aanhield) en daarna opgezette lymfenklieren in mijn linker (vaccinatie kant) oksel. Niets schokkend. Alleen voelt het constant of mijn thsirt niet goed zit in mijn oksel.. een beetje trekkend gevoel dus. Bij de Janssen-prik had ik trouwens nergens last van.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Apache4u schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:17:
Ik heb zondag mijn booster (Pfizer) in Wenen gehaald na begin juni Janssen in NL te hebben ontvangen op basis van mijn geboortejaar. Gisterenmiddag knallende koppijn (die een uurtje of 4 aanhield) en daarna opgezette lymfenklieren in mijn linker (vaccinatie kant) oksel. Niets schokkend. Alleen voelt het constant of mijn thsirt niet goed zit in mijn oksel.. een beetje trekkend gevoel dus. Bij de Janssen-prik had ik trouwens nergens last van.
Het kan hard aankomen. Ik heb vrijdag eind van de dag mijn Moderna booster gekregen (eerder 2x AstraZeneca, ik woon in het VK), en het weekend was bagger. Veel geslapen, rillen, knallende spierpijn, hoesten, hoofdpijn, en de paracetamol was hard nodig. De lateral flow is nog steeds negatief dus geen aanwijzing voor een tegelijk opgelopen Covid infectie. Nu 4 dagen later is het nog steeds niet terug naar normaal. Ergens blij dat ik het op vrijdag had gepland, onderwijs geven in de staat waarop ik zaterdag/zondag was, had onmogelijk geweest.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:45:
[...]

Het kan hard aankomen. Ik heb vrijdag eind van de dag mijn Moderna booster gekregen (eerder 2x AstraZeneca, ik woon in het VK), en het weekend was bagger. Veel geslapen, rillen, knallende spierpijn, hoesten, hoofdpijn, en de paracetamol was hard nodig. De lateral flow is nog steeds negatief dus geen aanwijzing voor een tegelijk opgelopen Covid infectie. Nu 4 dagen later is het nog steeds niet terug naar normaal. Ergens blij dat ik het op vrijdag had gepland, onderwijs geven in de staat waarop ik zaterdag/zondag was, had onmogelijk geweest.
Ah, vervelend! Nog veel beterschap gewenst dan de komende dag(en). Zover ik begreep hier, kan het allemaal heel snel de goede kant op draaien.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
2x Moderna gehad, 1e keer geen issue, 2e keer dagje algemeen brak voelen, maar niet heel ernstig. Maandag a.s. Pfizer booster.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Leuk topic :) Ik heb enkele maanden geleden Pfizer gekozen. Dat "kiezen" viel niet mee, want bij het maken van een afspraak vertikt de GGD het om te zeggen wat ze gaan prikken. Dus de eerste keer zijn we weer naar huis gegaan omdat de pot Moderna schafte. De medewerker loog nog dat het allemaal hetzelfde is, grappenmakers!
Daarna een tijdje uitstel verkoudheid, en uiteindelijk geprikt net nadat de CDC het vaccin officieel heeft goedgekeurd (dus niet meer "voorlopig" zoals de ECDC). Bijwerkingen vielen me mee, alleen wat hoofdpijn. Een pilletje terbinafine hydrochloride is veel vervelender.
Net na de prik stootte ik dezelfde schouder tegen een deurkruk. Daar heb ik wel last van gehad op de prik-plek :+

Wat mij betreft zou de GGD/overheid wat klantvriendelijker moeten zijn in het vooraf aangeven wat je ze gebruiken. Het is onethisch om dat te weigeren als je een medische afspraak hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door RemcoDelft op 30-11-2021 12:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

vhal schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:54:
Vanochtend heb ik een booster (Pfizer)gehaald via mijn werk, in mei had ik het Janssen vaccin. Vooralsnog is het verloop vergelijkbaar, wederom een lage spierpijn in mijn rug, temperatuur 37,5 graden en een wat wollig gevoel. Ik verwacht vanavond/vannacht wel weer een reactie :+
Nou die reactie is er nooit gekomen. Geen last gehad itt een collega die wel weer klachten kreeg. Maar die had weer niks van het Janssen vaccin en ik weer wel. :+

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:55

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

(jarig!)
In juni + augustus Pfizer gekregen, beide keren een dagje 'mannengriep' als gevolg. Vrouwlief had nergens last van, nouja, alleen van mij dus.
Oktober toch een doorbraakinfectie, ik vier dagen koorts en nu nog paphersenen, vrouw en dochter niet besmet.
Geen ziekenhuis dus jeej voor vaccins :)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Laatst online: 17:36

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ergens in juli heb ik Sinopharm gekregen (ha, die hebben jullie niet!). Mijn vrouw en personeelsleden Sinovac. Zowel na de eerste als tweede prik nergens last van gehad, hooguit een pijnlijke arm bij de eerste voor een nachtje.

In oktober hebben we allemaal Covid opgelopen (10 man/vrouw personeel heeft ook huisvesting bij ons). De gemiddelde leeftijd zal eind 20 zijn geweest en die hadden voornamelijk hoofdpijn en verkoudheid. Mijn vrouw, schoonzus en ik zitten tegen/net over de 40. Wij hadden meer klachten en waren er pas na 14 dagen of langer van verlost.

Bij mij begon het met een nacht hoge koorts, daarna neusverkoudheid en na enige tijd verlies van geur en smaak. Weinig last gehad van hoesten (hier had mijn vrouw meer last van, schoonzus juist heel vermoeid). Verkoudheid en smaak was na iets meer dan een week over/goed. Geur is nog steeds niet helemaal normaal en naast dat heb ik soms last van mijn hart. De hartslag gaat soms te snel, in rust rond de 70 en als ik even buiten een rondje loop zit het opeens aan de 110. Dit gebeurde in het begon ook wel eens zonder inspanning, best een vreemde gewaarwording. De laatste week lijkt het beter te gaan en het is hier nu minder warm, Wellicht helpt dat ook.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-07 19:32
Iemand die recent nog een boosterprik tijdens een trip naar Oostenrijk aldaar gehaald heeft?
Lees dat dit niet (zonder meer) meer kan.

https://fantastischoosten...rijk-niet-voor-toeristen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
ijdod schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:45:
2x Moderna gehad, 1e keer geen issue, 2e keer dagje algemeen brak voelen, maar niet heel ernstig. Maandag a.s. Pfizer booster.
Anders dan een wat stijve bovenarm geen andere bijwerkingen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:47

Lordy79

Vastberaden

Gisteren mijn booster gekregen. Triple Pfizer nu.
En inderdaad, er begint een 3e hoorn te groeien.

Behalve de bekende arm waar iemand perfect op gestompt lijkt te hebben geen klachten gelukkig maar dat zou nog kunnen komen.

Er zit bij mij 10 mnd tussen omdat ik in Israël woon en had me al lang kunnen boosteren maar heb t uitgesteld omdat ik elke 6 mnd een beetje overdreven vind. Volgende week kan ik weer de kroeg in.... :9B

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
Mijn ouders hebben hem gisteren gehad. Mijn moeder was donderdag a.s. aan de beurt maar kon gisteren hem al krijgen. Beide last van de bekende arm maar mijn moeder had het gisteravond ineens erg koud en gevoel alsof je wat grieperig bent. Inmiddels voorbij.

Edit: Ze hebben Moderna gehad. 1e 2 prikken waren Pfizer.

[ Voor 10% gewijzigd door martwoutnl op 15-12-2021 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

RemcoDelft schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:58:
Dat "kiezen" viel niet mee, want bij het maken van een afspraak vertikt de GGD het om te zeggen wat ze gaan prikken.
Da's raar .. ik wist bij de eerste 2 prikken (mei en juni) al dat het Pfizer ging worden. Stond in de uitnodiging van GGD.
Zit nu te wachten op booster brief. En dat er wat meer meer locaties in R'dam open gaan. Is er nu maar eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Goner schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:33:
Da's raar .. ik wist bij de eerste 2 prikken (mei en juni) al dat het Pfizer ging worden. Stond in de uitnodiging van GGD.
Zit nu te wachten op booster brief. En dat er wat meer meer locaties in R'dam open gaan. Is er nu maar eentje.
Op basis van de leeftijd in je profiel mag je op de website nu al een afspraak maken. Die brieven arriveren best laat en zijn alleen nodig voor telefonisch, en dat raden ze ook steeds meer af omdat een callcenter nu eenmaal moeilijker opschaalt naar honderdduizenden aanvragen dan een website. Als je nog geen DigiD hebt zou dat aanvragen waarschijnlijk sneller zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 13-09 23:10

Nox

Noxiuz

Ik heb even zitten kijken naar een prikafspraak, als ik de controlevragen even 'skip' dan kan ik dus over 2 weken terecht op een prikplek van 50km verderop.

En dan ben ik een 60'er ipv een 30'er. Als ik rondom mijn werk een postcode invul dan krijg ik suggesties van rond 5 januari, bijna 3 weken. Hoe willen ze dit afgerond hebben medio 20-30 januari?

Ik zou bijna weer vrijwilliger worden op de priklocaties en op die manier even mijn derde prikje scoren, krijg ik ten minste de kilometers vergoed :+

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

user109731 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:40:
[...]
Op basis van de leeftijd in je profiel mag je op de website nu al een afspraak maken.
Ik weet het, maar wacht nog even. Er is maar 1 priklocatie in Rotterdam en daar staan rijen ... binnenkort komen er 2 bij (dichterbij).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:02
Na twee jaar hebben mijn vriendin en ik besloten ons toch te laten vaccineren. We hebben de afgelopen twee jaar ons streng aan de coronaregels gehouden (altijd mondkapje dragen en afstandhouden) en treffen met groepjes vermeden. Elke test was altijd negatief en vonden het wel prima zo. Sinds kort werd hier in Duitsland een soort deadline gesteld voor maart 2022 waar bij sommige beroepen een vaccinatieplicht intreed. Dit en de wens weer enigsinds gewoon normaal deel te kunnen nemen aan het dagelijksleven bij 2G regels heeft ons een beetje tegen onze zin overgehaald het toch maar te doen.

Gisteren was het zover. Na het werk zijn we naar het vaccinatiecentrum gereden en hebben onze eerste prik gekregen. Ik (35) kreeg Moderna en zij (27) Pfizer. Tot zover merk ik niks behalve wat spierkramp in de bovenarm. Zij zegt helemaal geen klachten te hebben. Over 4 weekjes de tweede halen en dan zijn we er voorlopig klaar mee.

Voor de mensen die zich afvragen waarom nu pas? Wappie? Wij zijn van mening dat voor ons het goed je best doen met veel afstandhouden, altijd mondkapje dragen en geen onbelangrijke dingen doen zoals een cafe bezoeken voldoende is om de kans op corona te minimaliseren. We zien de vaccinaties eerder als een remmendmiddel zodat de corona niet zo snel verspreid en ook vele weer aanmoedigd om corona hotspots te bezoeken want ja "ik ben toch gevaccineerd". Voor ons gevoel is een echte lockdown (geen avondklok of 2G) het beste tegen corona en de vaccinatie een goed hulpmiddel voor erbij.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
Elahkneh schreef op zondag 21 november 2021 @ 16:52:
Gisteren mijn 2e Pfizer prik gehad, vannacht al badend in zweet wakker geworden met een portie spier & gewrichtspijn. Het is echt zeker 15 jaar geleden dat ik me zo lamlendig heb gevoeld! Ik heb namelijk nooit de griep o.i.d. Hopelijk is het morgen beter. Mijn wederhelft is woensdag voor de 2e prik geweest en die had nergens last van, die is wel vaak grieperig, verkouden en al die kwaaltjes.
heel veel beterschap, ik hoop dat je beter wordt.

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:56
Kol Nedra schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:24:
[...]

heel veel beterschap, ik hoop dat je beter wordt.
Ik mag toch hopen dat hij een maand later weer opgeknapt is :D

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:01
Ik ga donderdag mijn booster halen over de grens in Aken.
Iedereen van 18+ jaar kan daar ongeacht woonplaats terecht voor een booster (Moderna, voor 30-minners Moderna of Pfizer naar keus). Afspraak maken kon heel eenvoudig online.
Können Sich auch Personen aus dem Ausland impfen lassen?
Die Impfung ist für alle Personen unabhängig von ihrem Herkunftsland und Wohnort möglich.
Das Impfzertifikat können auch Personen aus dem Ausland in deutschen Apotheken erhalten.
Niederländische Staatsbürger finden weiter Informationen unter: https://www.government.nl...d-outside-the-netherlands
Ik heb halverwege januari wintersport gepland staan (al zal dat misschien wel niet doorgaan), en Oostenrijk voert nu al beperkingen in voor niet-geboosterden. Op basis van mijn leeftijd ben ik dan waarschijnlijk nog niet in Nederland aan de beurt geweest, dus het is heel handig dat ik nu in Duitsland terecht kan voor een booster. En natuurlijk met de aanstaande golf is het handig om de booster te hebben gehad. Ik heb er wel lol in dat deze "hack" mogelijk is, want ik ben wel een beetje klaar met de trage Nederlandse vaccinatiecampagne. Van de zomer had ik ook al last van reisbeperkingen omdat ik niet eerder aan de beurt was, nou, dat gebeurt me niet nog een keer 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:59
Ik (60+) heb mijn booster vandaag in kunnen plannen op een nieuwe vaccinatielocatie bij mij in de buurt (20 minuten fietsen). Ik kan nog net voor de Kerst terecht. Geeft wel een beetje rust, zeker als je twee prikken AZ gehad hebt waarvan nu al bekend is dat Omicron daar doorheen breekt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Tom-Z schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:42:
Ze zijn gestopt. Zal wel te druk geworden zijn en Duitsland heeft niet meer zoveel vaccins in de vriezers liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:01
user109731 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:21:
[...]

Ze zijn gestopt. Zal wel te druk geworden zijn en Duitsland heeft niet meer zoveel vaccins in de vriezers liggen.
Ik heb vandaag (er was een tijdslot vrijgekomen) toch nog mijn booster in Aachen kunnen halen. Niet bij VIALIFE, maar bij RapidCare. Die prikken nog steeds Nederlanders, geen enkel probleem.
Tip: neem wel een warme jas mee, want ik moest 30 minuten buiten in de rij staan, en in bezwete fietskleding was dat geen pretje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex

codex

Ik zit wel in een lastig parket. Vanmorgen belde de MLD arts inzake de booster. Nu overleg met een immunoloog hebben ze toch een voorzichtig advies te geven om de booster wel te nemen. Het is alleen allemaal gebaseerd op aannames, ze gaf aan dat uit wat zij hebben aan informatie blijkt dat mijn immuunsysteem een dermate krachtige reactie heeft gegeven op de vaccinatie dat daardoor de leverontsteking is veroorzaakt. Ze gaan er vanuit, of hopen, dat mijn lichaam nu het spike eiwit kent en er de volgende keer minder heftig reageert. Wel adviseren ze geen Pfizer maar Moderna, maar feitelijk zit er natuurlijk weinig verschil tussen de werking van de vaccins, beide mRNA.

Ik gaf aan dat ik er weinig voel om zo'n risico te lopen maar snap wel dat onduidelijk is hoe ik op een daadwerkelijke besmetting zou reageren. Aan de andere kant, ik heb al wat virussen opgelopen in mijn leven en ik ben nog nooit langer dan 3 dagen ziek geweest, wel altijd een heftige reactie maar ik voel mij eigenlijk altijd binnen 2 dagen weer beter.

Het probleem kan natuurlijk ook de techniek zijn die spike eiwit blijft produceren waardoor mijn lichaam in de aanvalsmodus blijft. Hier kunnen ze echt niks over zeggen omdat er geen documentatie is.

Kortom flink dillema. Ik denk dat ik wel even wacht om het goed te laten bezinken, ik zit er uiteraard ook niet op te wachten om een statisch irrelevante case te worden welke ipv van het virus door de vaccinatie blijvende schade oploopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

codex schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:10:
Ik zit wel in een lastig parket. Vanmorgen belde de MLD arts inzake de booster. Nu overleg met een immunoloog hebben ze toch een voorzichtig advies te geven om de booster wel te nemen. Het is alleen allemaal gebaseerd op aannames, ze gaf aan dat uit wat zij hebben aan informatie blijkt dat mijn immuunsysteem een dermate krachtige reactie heeft gegeven op de vaccinatie dat daardoor de leverontsteking is veroorzaakt. Ze gaan er vanuit, of hopen, dat mijn lichaam nu het spike eiwit kent en er de volgende keer minder heftig reageert. Wel adviseren ze geen Pfizer maar Moderna, maar feitelijk zit er natuurlijk weinig verschil tussen de werking van de vaccins, beide mRNA.

Ik gaf aan dat ik er weinig voel om zo'n risico te lopen maar snap wel dat onduidelijk is hoe ik op een daadwerkelijke besmetting zou reageren. Aan de andere kant, ik heb al wat virussen opgelopen in mijn leven en ik ben nog nooit langer dan 3 dagen ziek geweest, wel altijd een heftige reactie maar ik voel mij eigenlijk altijd binnen 2 dagen weer beter.

Het probleem kan natuurlijk ook de techniek zijn die spike eiwit blijft produceren waardoor mijn lichaam in de aanvalsmodus blijft. Hier kunnen ze echt niks over zeggen omdat er geen documentatie is.

Kortom flink dillema. Ik denk dat ik wel even wacht om het goed te laten bezinken, ik zit er uiteraard ook niet op te wachten om een statisch irrelevante case te worden welke ipv van het virus door de vaccinatie blijvende schade oploopt.
Ik kan me nog herinneren dat je bij allebei de keren je zo slecht voelde en vrij lang nabranders had. Mijn moeder heeft bij beide keren AZ ook 3 dagen lang rilkoorts, koppijn en best ziekgevoel gehad, en nu bij haar booster ook weer. Zij gaf al aan dat ze hierna "geen zin meer" heeft om volgende boosters te halen. Aangezien ze hartpatient is, heb ik toch geadviseerd om het wel te blijven doen. Waarom al die prikken halen en dan ineens ermee te stoppen? Die houding zorgt er niet voor dat het virus je dan maar met rust laat ;)
Dus als ik jou was zou ik het toch doen, want wat zou er gebeuren als je de prik niet gaat halen en dán besmet raakt? Denk je niet dat het een té groot risico is aangezien het russisch roulette is?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex

codex

Deathchant schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:51:
[...]

Ik kan me nog herinneren dat je bij allebei de keren je zo slecht voelde en vrij lang nabranders had. Mijn moeder heeft bij beide keren AZ ook 3 dagen lang rilkoorts, koppijn en best ziekgevoel gehad, en nu bij haar booster ook weer. Zij gaf al aan dat ze hierna "geen zin meer" heeft om volgende boosters te halen. Aangezien ze hartpatient is, heb ik toch geadviseerd om het wel te blijven doen. Waarom al die prikken halen en dan ineens ermee te stoppen? Die houding zorgt er niet voor dat het virus je dan maar met rust laat ;)
Dus als ik jou was zou ik het toch doen, want wat zou er gebeuren als je de prik niet gaat halen en dán besmet raakt? Denk je niet dat het een té groot risico is aangezien het russisch roulette is?
Mijn angst is dat ik mijn lever weer een optater geef en misschien wel te maken krijg met een autoimmuun hepatitis. Dit is al vaker voorgekomen bij Pfizer vaccinaties en gezien mijn eerste reactie is dat toch wel waar ik mij zorgen om maak. Inderdaad, ik ben uiteindelijk een maand ziek geweest waarvan ik twee weken echt heel beroerd was en er ook zorgen waren bij de artsen (huisarts en MLD).

Nu wordt er gesteld dat het gaat om een besmetting of booster. Feitelijk is een booster ook geen garantie, ik kan net zo goed besmet worden na de booster waarbij ook onduidelijk blijft hoe ik op het daadwerkelijke virus reageer. Ik ga toch een nieuwe antilichamen test doen om te kijken hoe hard het achteruit is gelopen, gezien mijn heftige immuunrespons.

De benefit risk is zo onduidelijk, ik moet er echt goed over nadenken.

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:35
Milo85 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 18:40:
[...]

Het is gelukkig een heel stuk minder, afgelopen week niet veel last van gehad. Alleen in de ochtend heb ik er nog last van. En bij jou al wat minder?
Hier in Juni mijn laatste prik gehad. Corona zelf heb ik 4 weken geleden gehad. Nu ineens sinds een paar dagen ook last van oorsuizen. Ben er nu al klaar mee, vandaag wel oren laten uitspuiten die zaten helemaal dicht met oorsmeer. Hopelijk gaan de klachten nu ook afnemen.

Zo voelen mijn oren nu nog steeds warm aan en voel ik druk op mijn oren als ik met mijn hoofd naar beneden buig.
Hopelijk is dit geen blijvende klacht van Corona.
Hoelang heb jij zelf last gehad van oorsuizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Mijn ouders zijn gisteren donderdag gevaccineerd met boosterprik. Ze maken het goed en niks gebeurd. Ik verwacht dat ik midden Januari aan de beurt ben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:59
Vanmorgen mijn boosterprik (Moderna) gehaald bij een recent geopende priklocatie (Duiven). Alles perfect geregeld, ruime parkeerplaats met parkeerwachten, locatie goed ingericht, ruime looproutes, handontsmettings paaltjes om de 15 meter, ruim voldoende personeel, ondanks de drukte nergens rijen, ruime wachtruimtes. Wat opviel waren het grote aantal militairen die hier ingezet waren bij het prikken. Tot nu toe totaal geen last van de prik, zelfs geen prikpijn.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Vraag me af waarom ik bij regelen van booster-prik niet gewoon kan opgeven waar ik geprikt wil worden.
Je kunt alleen een postcode opgeven en dan krijg je wat locaties waar ik helemaal niet naartoe wil. Ik woon in Rotterdam op (ja, zo heet dat hier) Zuid en wil graag naar SS Rotterdam (net als eerste 2 prikken), maar krijg alleen opties als Puttershoek, Krimpen en zo ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik weet niet of ik ga boosteren, heb waarschijnlijk twee zeldzame ziektes en sinds vaccin in juli voel ik mij steeds slechter. Bij één ziekte is al dringend advies geen vaccin te nemen maar is niet vastgesteld, symptomen zijn er wel maar dat weet ik nu pas anders had ik nooit gedaan.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:16

bert pit

asdasd

Lethalis schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 18:24:
[...]

Ik ken mensen die hoogopgeleid zijn (bijv WO studie wiskunde hebben afgerond) die zich absoluut niet willen vaccineren en ook naar de alternatieve geneeswijzen gaan etc.

Opleidingsniveau is het dan niet. Wel veel vrouwen die terughoudend zijn. De mannen zijn meestal iets makkelijker / boeit het minder.

De grootste groep "weigeraars" die ik persoonlijk ken, wonen wel in de Krimpenerwaard. Een gemeente met veel gelovigen.

Anyways... ik ken beide groepen. Op mijn werk (softwarebedrijf) is bijna iedereen gevaccineerd en is de groepsdruk juist groot. Ik krijg bijna van al mijn collega's (op eentje na) te horen dat ik het moet doen en dat ze mij niet begrijpen.

Kan mij daar amper nog vertonen... "en, ben je al gevaccineerd?" ... "wat?!? nog niet!" :X

Sinds ze merken dat ik twijfel, is het er ook niet beter op geworden _O- Die andere collega wordt wat meer met rust gelaten. Die kapt het meteen af. Maar ik ben in het echt net zoals hier... ik praat teveel |:(
Ik vermoed dat de vaccinatie bereidheid na verloop van tijd (1,2,3 jr) geleidelijk afneemt tot iets boven het niveau van de griepprik. Je ziet nu al dat ( even ronde getallen) 90% van de besmettingen onder de 70 jaar zit en 90% van de doden boven de 70 jaar.

Cruciaal is om niet op het IC terecht te komen. Nu is de beste garantie daarvoor vaccinatie. Hopelijk ontdekken we snel wie vatbaar is voor de ernstige longcovid variant en kan die groep dan maatregelen nemen.

Ik begrijp nu al niet goed dat er geen leeftijdsdifferentiatie is bij de lockdown.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
bert pit schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:37:
[...]

Ik vermoed dat de vaccinatie bereidheid na verloop van tijd (1,2,3 jr) geleidelijk afneemt tot iets boven het niveau van de griepprik. Je ziet nu al dat ( even ronde getallen) 90% van de besmettingen onder de 70 jaar zit en 90% van de doden boven de 70 jaar.

Cruciaal is om niet op het IC terecht te komen. Nu is de beste garantie daarvoor vaccinatie. Hopelijk ontdekken we snel wie vatbaar is voor de ernstige longcovid variant en kan die groep dan maatregelen nemen.

Ik begrijp nu al niet goed dat er geen leeftijdsdifferentiatie is bij de lockdown.
Dat is een oude post van mij die je daar quote :P

Maar ik vermoed ook wel dat bereidheid iets zal afnemen. Ik ben een aantal maanden geleden gevaccineerd. 2x Pfizer gehad. Op mijn eigen gestress na geen echte bijwerkingen gehad (ja okee, wat pijn in de arm en vermoeidheid). Om de booster zit ik voorlopig alsnog niet te springen. Ik kijk - net zoals de vorige keer - wel eerst de kat uit de boom.

In principe is de kans klein dat ik van een booster iets zou krijgen, want dan had ik het bij prik 1 of 2 wel gekregen.

Voor de rest probeer ik mij er eigenlijk niet teveel mee bezig te houden voorlopig. Ik sta er zeer waarschijnlijk beter voor dan iemand die helemaal ongevaccineerd is en de booster voelt als "meer van hetzelfde".

Het zou misschien anders voor mij zijn als de booster aangepast zou zijn op Omikron. Dan heb je in ieder geval nog het idee dat je er echt iets mee opschiet en een soort "update" krijgt.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH

NMH

Moderator General Chat
itsalex schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:31:
Ik weet niet of ik ga boosteren, heb waarschijnlijk twee zeldzame ziektes en sinds vaccin in juli voel ik mij steeds slechter. Bij één ziekte is al dringend advies geen vaccin te nemen maar is niet vastgesteld, symptomen zijn er wel maar dat weet ik nu pas anders had ik nooit gedaan.
Bij twijfel zou ik je huisarts even vragen of de medische informatielijn van de GGD op 088 767 40 80. Sterkte met je klachten in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Komt steeds dichterbij mijn vrouw 1978 en ik zelf 1983.

Mijn ouders hebben 3e prik ontvangen. Ik hoor van mijn vader dat je niet met zelfde vaccin gevaccineerd moet worden. Hij had 2 keer Pfizer en nu Moderna. Ik wil zelf graag Pfizer. Mijn vraag is of wat mijn vader zegt ook klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Van der Berg schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 20:15:
Mijn ouders hebben 3e prik ontvangen. Ik hoor van mijn vader dat je niet met zelfde vaccin gevaccineerd moet worden. Hij had 2 keer Pfizer en nu Moderna. Ik wil zelf graag Pfizer. Mijn vraag is of wat mijn vader zegt ook klopt?
Correct:
Alle mensen die in aanmerking komen voor een boostervaccinatie krijgen een mRNA-vaccin aangeboden: BioNTech/Pfizer of Moderna. Het maakt niet uit welk vaccin iemand eerder heeft gekregen. U kunt niet zelf kiezen met welk vaccin u de boostervaccinatie krijgt.
Mijn ouders hebben precies hetzelfde gehad: in de eerste ronde 2x Pfizer en nu Moderna. Qua bijwerkingen zat er geen verschil tussen voor ze. (Ik geloof trouwens dat de boosterdosis voor Moderna de helft is van de primaire doses. Voor Pfizer zijn ze meen ik gelijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
NMH schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 20:31:
[...]

Correct:

[...]

Mijn ouders hebben precies hetzelfde gehad: in de eerste ronde 2x Pfizer en nu Moderna. Qua bijwerkingen zat er geen verschil tussen voor ze. (Ik geloof trouwens dat de boosterdosis voor Moderna de helft is van de primaire doses. Voor Pfizer zijn ze meen ik gelijk.)
Hier zei de prikster dat ze pas 's morgens zagen welk vaccin er was voor die dag . Wij ook Moderna na twee keer Pfizer en inderdaad een halve dosis.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
henkzelf schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 21:29:
[...]

Hier zei de prikster dat ze pas 's morgens zagen welk vaccin er was voor die dag . Wij ook Moderna na twee keer Pfizer en inderdaad een halve dosis.
Maar mag ik nu zelf kiezen wat ik wil? Pfizer is natuurlijk veel beter en sterkste naar mijn idee en wat ik gehoord heb. Ik heb in Juni en Juli ook twee keer Pfizer gehad en dit keer blijft een vraagteken. Ik wil het liefst weer Pfizer booster. Pfizer had de hoogste bescherming

[ Voor 3% gewijzigd door Van der Berg op 25-12-2021 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Nee, geen keuze. Één soort die dag op mijn grote priklocatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Van der Berg schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 21:33:
[...]

Maar mag ik nu zelf kiezen wat ik wil? Pfizer is natuurlijk veel beter en sterkste naar mijn idee en wat ik gehoord heb. Ik heb in Juni en Juli ook twee keer Pfizer gehad en dit keer blijft een vraagteken. Ik wil het liefst weer Pfizer booster. Pfizer had de hoogste bescherming
Volgens mij zijn die redelijk gelijkwaardig en je mag echt niet kiezen. Dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
NMH schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 18:12:
[...]

Bij twijfel zou ik je huisarts even vragen of de medische informatielijn van de GGD op 088 767 40 80. Sterkte met je klachten in ieder geval.
Dankjewel.
Het is beter om dan de Vaccinatie Twijfel Telefoon te bellen lees ik, dat is verstandiger denk ik.
Het is zo zeldzaam wat ik nu heb dat in de plaats van 100.000 ik de enige ben en voor het andere geval is het denk ik nog iets zeldzamer dus vandaar dat ik maar voorzichtig ben.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

NMH schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 20:31:
[...]

Correct:

[...]

De primaire dosis van Pfizer bevat maar 30 microgram actieve stof die van Moderna 100 microgram. Netto krijg je met een halve booster van Moderna nog steeds 1,5 keer zo veel actieve stof binnen dan bij een volledige Pfizer.
Niet een hele officiele bron oid maar is vast ook ergens anders te vinden
https://businessam.be/mod...zer-blijkt-uit-onderzoek/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:47

Lordy79

Vastberaden

Tom-Z schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:42:
Puur uit interesse: kun je dan je vaccinatie status updaten door een bewijs te tonen dat je een 3e prik hebt gehad ?

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste