• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Cue_ schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 12:12:
[...]

Ligt eraan wat je de dagen doet,als je moet werken dan zou ik vor het weekend gaan, zodat je alle rust hebt.
Heb je geen last van verplichtingen op doordeweekse dagen, kan je het idd dan gewoon doen
Mja ik moet wel werken etc, maar mijn werkgever wil zo graag dat ik mij laat vaccineren dat het ook tijdens werktijd mag. Het weekend is wel rustiger voor mezelf, in die zin dat het minder erg is als ik daarna een beetje waardeloos op de bank ga hangen.

Lastig... doordeweeks heb ik naast mijn werk ook wat meer verplichtingen richting mijn gezin (kind naar school brengen etc).

Mijn collega's zijn bijna allemaal gevaccineerd overigens. Ze waren een dag of 2 wat grieperig na prik 2 vooral. Prik 1 gaf bij de meesten weinig bijzondere klachten (op wat last van de priklocatie na). Eentje kon een paar nachten niet goed slapen, maar had er overdag eigenlijk geen last van.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Lethalis schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:58:
[...]

In de VS heeft Pfizer een volledige FDA goedkeuring sinds begin deze week.

Heb je een antistoffen test gedaan? Ik heb er 2 gedaan, helaas negatief. Mijn vrouw heeft corona gehad, in mijn gezicht gehoest en alles, nothing happened. Maar ja, ik heb dus ook geen antistoffen. Zij wel.

Heel vatbaar ben ik er waarschijnlijk niet voor, maar omdat ik geen antistoffen heb denk ik toch serieus na over die prik. Want ik heb geen enkele garantie over hoe het de volgende keer gaat. Laatste antistoffen test is wel alweer een tijdje geleden, dus ik zou er nog eentje kunnen doen voor de zekerheid. Maar ik verwacht daar eerlijk gezegd inmiddels niet veel meer van.
Geen antistoffen zegt niets: allereerst zijn de antistoffentests die vorig jaar gebruikt werden kennelijk niet super betrouwbaar (als er gevonden werden, dan klopt het wel maar als er niets gevonden werd is dat niet 100% zekerheid dat je het niet gehad hebt), en je immuunsysteem is natuurlijk heel wat meer dan de eerste aangemaakte antistoffen. Ik heb vorig jaar corona gehad in maart en eind juli had ik geen antistoffen meer. Althans: het kon niet gemeten worden, maar volgens de GGD en huisartsen zegt dat helemaal niets.

Met die kennis is het dan ook raar dat Pfizer & co nogal zitten te hameren op dat na 3 maanden tot een half jaar de antistoffen sterk verminderen en verdwijnen en daarom dus een 3e prik nodig is. Terwijl ze het dus niet op geheugencel-niveau bekeken hebben.

Als we van elke ziekte of virus de antistoffen voor altijd in ons bloed zouden houden, dan hadden we bloed dat zo stroperig als wat was en zouden we 140kg gemiddeld wegen onderhand. :+

Volvotips.com

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:05
Lethalis schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:23:
[...]

De verstandhouding tussen mij en mijn huisarts is niet geweldig (begin vorig jaar had ik een discussie met hem over wat er China gebeurde en dat het ook hier naartoe zou komen en ik mij daar een hoop zorgen over maakte, en hij vond het allemaal onzin _O- ).

Ik zit sinds ik een burnout heb gehad, wel in een GGZ traject waarbij ik 1 keer in de 2 maanden een gesprekje heb (vinger aan de pols). En ik heb een telefoonnummer dat ik kan bellen van mijn behandelaar op het moment dat het misgaat.

Dus dat ga ik dan ook doen. Maar toch.
Weet niet waar je woont, maar kan je geen andere huisarts nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Bart-Willem schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 12:48:
[...]

Geen antistoffen zegt niets: allereerst zijn de antistoffentests die vorig jaar gebruikt werden kennelijk niet super betrouwbaar (als er gevonden werden, dan klopt het wel maar als er niets gevonden werd is dat niet 100% zekerheid dat je het niet gehad hebt), en je immuunsysteem is natuurlijk heel wat meer dan de eerste aangemaakte antistoffen. Ik heb vorig jaar corona gehad in maart en eind juli had ik geen antistoffen meer. Althans: het kon niet gemeten worden, maar volgens de GGD en huisartsen zegt dat helemaal niets.

Met die kennis is het dan ook raar dat Pfizer & co nogal zitten te hameren op dat na 3 maanden tot een half jaar de antistoffen sterk verminderen en verdwijnen en daarom dus een 3e prik nodig is. Terwijl ze het dus niet op geheugencel-niveau bekeken hebben.

Als we van elke ziekte of virus de antistoffen voor altijd in ons bloed zouden houden, dan hadden we bloed dat zo stroperig als wat was en zouden we 140kg gemiddeld wegen onderhand. :+
Mja op zich weet ik dat allemaal. De tests hebben een bepaalde gevoeligheid en als jouw baseline aan antistoffen lager is dan dat, dan test je negatief, terwijl er wel degelijk antistoffen in het bloed kunnen zitten. En waar we al helemaal niks mee doen: het testen op T cellen. Misschien heb je wel een heel leger aan T cellen klaar staan voor de volgende keer, maar ja... zonder daar op te testen weet je simpelweg niets.

Maar ik ben er wel van overtuigd dat dit virus een seizoenseffect kent en we weer kort voor de volgende besmettingsgolf zitten. En ook mensen die het virus vorig jaar hebben gehad, mogelijk opnieuw ziek gaan worden (weliswaar minder ernstig).

Ik had echter praktisch geen klachten, dus ik weet gewoon niet waar ik aan toe ben. Mijn vrouw en ik begonnen vorig jaar op dezelfde dag te kuchen, maar terwijl het bij haar elke dag erger werd tot op het moment dat ze de hele dag en nacht door bleef hoesten, was het kuchje bij mij na dag 2 alweer weg. En ik test verder overal negatief op.

Dus ja. Geen idee wat ik daarmee moet. Zonder goede testen heb je eigenlijk geen andere optie dan het zekere voor het onzekere nemen en dan toch maar een prik halen.

Kan best zijn dat ik mij druk loop te maken om niks hoor, maar ik wil ergens ook van het "sitting duck" gevoel af dat ik heb, waarbij ik wacht op de volgende besmetting en maar hoop dat het goed gaat. Met een vaccin heb je ook geen garanties, maar iig het idee dat je er - iets - aan gedaan hebt om het risico te beperken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cue_
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-10-2023
Lethalis schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 12:46:
[...]

Mja ik moet wel werken etc, maar mijn werkgever wil zo graag dat ik mij laat vaccineren dat het ook tijdens werktijd mag. Het weekend is wel rustiger voor mezelf, in die zin dat het minder erg is als ik daarna een beetje waardeloos op de bank ga hangen.

Lastig... doordeweeks heb ik naast mijn werk ook wat meer verplichtingen richting mijn gezin (kind naar school brengen etc).

Mijn collega's zijn bijna allemaal gevaccineerd overigens. Ze waren een dag of 2 wat grieperig na prik 2 vooral. Prik 1 gaf bij de meesten weinig bijzondere klachten (op wat last van de priklocatie na). Eentje kon een paar nachten niet goed slapen, maar had er overdag eigenlijk geen last van.
Doe vooral waar je jezelf het prettigst bij voelt, zeker als het sowieso onrust in je hoofd veroorzaakt. De rest van de omstandigheden (werk/gezin/whatever) dat komt dan vaak wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 00:50
Lethalis schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:42:
[...]

Ik ben al jaren in behandeling geweest... probleem is dat ik een vorm van autisme heb + somatoforme stoornis en er daardoor eigenlijk weinig tot niets aan te doen is. Behalve mij erbij neerleggen en het ondergaan.

Maar goed, ik twijfel nu dus over het moment van vaccinatie. Of het uitmaakt op welk moment ik ga. Ik neig nu naar een maandag, zodat ik de dagen erna iig mensen kan bereiken als dat nodig is. Aan de andere kant heb ik in het weekend meer tijd, maar ja... zal je net zien.
Herkenbaar. Ik heb zelf ook autisme en kan ieder pijntje of steekje in mijn lichaam relativeren tot iets groots en engs. Paniek aanvallen zijn me ook niet vreemd. Ik heb de prik ook niet opgehaald omdat ik ontzettend bang ben voor bijwerkingen (hoe onlogisch dat ook is volgens de cijfers, maar dat is hoe angststoornissen werken).

Wat ook niet helpt is dat mijn broer 4 dagen na de 2e vaccinatie op de hartbewaking heeft gelegen in het ziekenhuis. Het is nooit vastgesteld dat het aan de vaccinatie ligt, zijn cholesterol waarden waren te hoog, hij rookt en eet in de regel ook niet erg gezond. Ze kunnen afgezien daarvan verder ook niet zoveel vinden behalve een vernauwing in een slagader die de cardioloog niet ernstig genoeg vond om te dotteren. Hij liep na 2 dagen alweer thuis en maakt het goed. Ik kan alleen dit voorval ook weer niet uit m'n hoofd zetten.

Als advies krijg ik van de familie; daar moet je gewoon niet teveel over nadenken. Was het maar zo simpel. Voor mij is de keuze; niet halen en corona krijgen met alle bekende gevolgen of wel halen en vanaf dat moment m'n lichaam niet meer vertrouwen. Ik kan in deze situatie gewoon niet winnen.

Laat dat verhaal van mij vooral geen bom leggen onder je vaccinatie avontuur. Ik vind het ontzettend moedig van je dat je het serieus overweegt en misschien zelfs wel haalt. Ik zou willen dat ik dat ook kon.

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
MainframeX schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:10:
[...]
Laat dat verhaal van mij vooral geen bom leggen onder je vaccinatie avontuur. Ik vind het ontzettend moedig van je dat je het serieus overweegt en misschien zelfs wel haalt. Ik zou willen dat ik dat ook kon.
Ik heb mijn eigen verhalen, inclusief een vader die 20 jaar geleden een ontsteking aan zijn hartzakje heeft gehad en daar bijna aan is overleden destijds. Daar bleek hij uiteindelijk een erfelijke aanleg voor te hebben, omdat hij de ziekte van Bechterew had (een vorm van reuma).

Het is bij mij nog niet vastgesteld, maar ik loop al wel een tijdje met wat meer last van mijn rug en gewrichten rond... dus het zou mij niks verbazen als ik straks hetzelfde blijk te hebben. Hoeft allemaal niet hoor, maar dat is dan mijn doemdenkerij natuurlijk. De artsen onderzoeken het voorlopig niet, omdat mijn klachten nog niet erg genoeg zijn (en zolang mijn bloedwaarden goed zijn hebben ze zoiets van "maak je niet druk" en "ga sporten!").

Maar als ik dat blijk te hebben, dan heb ik ook een verhoogd risico op een ontsteking aan mijn hart (sowieso op ontstekingen in mijn lichaam). Ik neem daar overigens al 1 stap tegen door - ondanks al mijn angsten voor de tandarts - mijn gebit goed te laten onderhouden. Omdat ontstekingen in het gebit een serieuze risicofactor zijn.

Heb de afgelopen jaren meerdere kiezen laten trekken en de rest is netjes gevuld. Doodsangsten uitgestaan daar :) Ook een heel traject doorgelopen om mijn tandvlees rustig te krijgen.

Wel is het zo dat een besmetting met het coronavirus ook tot een ontsteking aan het hart kan leiden, sterker nog... elke verkoudheid of griep heeft dat in zich. Daarom doe ik ook altijd rustig aan als ik ziek ben, ook nog de week erna.

En dat raden ze ook bij de vaccinatie aan. Doe de eerste week ff rustig aan. Moet ik natuurlijk niet in de stress schieten en daarmee mijn lijf onnodig belasten |:( Maar goed.

Voor de rest rook ik niet, drink ook al 6 jaar geen druppel alcohol meer. Eten doe ik niet altijd even gezond, maar ik beweeg wel regelmatig (wandelen / fietsen) en heb een BMI van 21. Maar goed, met 40 jaar oud ben ik ook de jongste niet meer.
MainframeX schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:10:
[...]
Ik kan in deze situatie gewoon niet winnen.
Dat gevoel heb ik ook een beetje. Met als kanttekening dat de meeste bijwerkingen toch echt wel binnen 2 a 3 weken optreden na vaccinatie. Kortom: als ik die 3 weken overleef, dan kom ik daarna wel weer tot rust (hoop ik dan). Enige nadeel is dat ik dan weer voor prik 2 mag, die eigenlijk spannender is dan prik 1.

Maar goed, we zijn er nog niet :X Eerst maar eens kijken hoe ver ik kom. Zou niet de eerste keer zijn dat ik vlak voor de ingang ineens in paniek schiet en ervandoor ga. En daarna wekenlang mezelf niet in de spiegel kan aankijken.

Been there, done that.

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 13:03
Milo85 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:03:
Nou ik heb mijn tweede prik gehad 1,5 week geleden. Sindsdien heb ik last van oorsuizen, is blijkbaar een zeldzame bijwerking. Afgelopen nacht daardoor maar 2 uurtjes kunnen slapen... ik hoop dat het snel weg is en niet blijvend is... Anders vraag ik een doorverwijzing naar de KNO-arts. Sowieso doorgegeven aan Lareb maar als ik dit op voorhand had geweten had ik de vaccinatie niet gedaan.
Hoe is het onderhand? Oorsuizen weg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
Cobb schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:49:
@Ikke_Niels die steken waren die zo heftig dat je ook naar de grond ging? Ik vraag het omdat ik deze steken herken van mijn eerste (ongeteste) Corona besmetting in maart 2020, ik heb daar maanden last van gehad. Ook een branderig gevoel in de borststreek (en de bekende benauwdheid). Gelukkig heeft die ellende zich niet herhaald met mijn tweede besmetting in April 2021 en na mijn vaccinatie.
Was gewoon "bij bewustzijn", ben niet neergegaan oid.
Qwa fitheid: ik kon nog wel "wandelen" zeg maar snelwandelen zat bijvoorbeeld zat er niet in dat was een te grote inspanning.

Vooralsnog lijkt het bij allemaal ook mee te vallen, en neemt het langzaam af. Maar ik merk ook nog steeds de naeffecten.

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Lethalis schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:48:
[...]

Ik heb mijn eigen verhalen, inclusief een vader die 20 jaar geleden een ontsteking aan zijn hartzakje heeft gehad en daar bijna aan is overleden destijds. Daar bleek hij uiteindelijk een erfelijke aanleg voor te hebben, omdat hij de ziekte van Bechterew had (een vorm van reuma).

Het is bij mij nog niet vastgesteld, maar ik loop al wel een tijdje met wat meer last van mijn rug en gewrichten rond... dus het zou mij niks verbazen als ik straks hetzelfde blijk te hebben. Hoeft allemaal niet hoor, maar dat is dan mijn doemdenkerij natuurlijk. De artsen onderzoeken het voorlopig niet, omdat mijn klachten nog niet erg genoeg zijn (en zolang mijn bloedwaarden goed zijn hebben ze zoiets van "maak je niet druk" en "ga sporten!").

Maar als ik dat blijk te hebben, dan heb ik ook een verhoogd risico op een ontsteking aan mijn hart (sowieso op ontstekingen in mijn lichaam). Ik neem daar overigens al 1 stap tegen door - ondanks al mijn angsten voor de tandarts - mijn gebit goed te laten onderhouden. Omdat ontstekingen in het gebit een serieuze risicofactor zijn.

Heb de afgelopen jaren meerdere kiezen laten trekken en de rest is netjes gevuld. Doodsangsten uitgestaan daar :) Ook een heel traject doorgelopen om mijn tandvlees rustig te krijgen.

Wel is het zo dat een besmetting met het coronavirus ook tot een ontsteking aan het hart kan leiden, sterker nog... elke verkoudheid of griep heeft dat in zich. Daarom doe ik ook altijd rustig aan als ik ziek ben, ook nog de week erna.

En dat raden ze ook bij de vaccinatie aan. Doe de eerste week ff rustig aan. Moet ik natuurlijk niet in de stress schieten en daarmee mijn lijf onnodig belasten |:( Maar goed.

Voor de rest rook ik niet, drink ook al 6 jaar geen druppel alcohol meer. Eten doe ik niet altijd even gezond, maar ik beweeg wel regelmatig (wandelen / fietsen) en heb een BMI van 21. Maar goed, met 40 jaar oud ben ik ook de jongste niet meer.

[...]

Dat gevoel heb ik ook een beetje. Met als kanttekening dat de meeste bijwerkingen toch echt wel binnen 2 a 3 weken optreden na vaccinatie. Kortom: als ik die 3 weken overleef, dan kom ik daarna wel weer tot rust (hoop ik dan). Enige nadeel is dat ik dan weer voor prik 2 mag, die eigenlijk spannender is dan prik 1.

Maar goed, we zijn er nog niet :X Eerst maar eens kijken hoe ver ik kom. Zou niet de eerste keer zijn dat ik vlak voor de ingang ineens in paniek schiet en ervandoor ga. En daarna wekenlang mezelf niet in de spiegel kan aankijken.

Been there, done that.
Als ik het zo lees dan weet ik niet of ik in jouw situatie wel dat prikkie zou gaan halen. In jouw geval lijkt het middel onderhand erger dan de kwaal. Zeker als je vorig jaar al corona gehad hebt. :X Dat je nu twijfelt nadat je lang de vaccinatie niet wilde lijkt ook eerder groepsdruk te zijn dan dat het je eigen keuze is. :P Ik zie het in jouw geval zo: je kan altijd nog het vaccin gaan halen mocht er een zware grote golf komen in september/oktober/november. :+

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bart-Willem schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:55:
[...]

Ik zie het in jouw geval zo: je kan altijd nog het vaccin gaan halen mocht er een zware grote golf komen in september/oktober/november. :+
En dan in januari een goed werkende vaccinatie hebben?
Iets met mosterd na de maaltijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Bart-Willem schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:55:
[...]

Als ik het zo lees dan weet ik niet of ik in jouw situatie wel dat prikkie zou gaan halen. In jouw geval lijkt het middel onderhand erger dan de kwaal. Zeker als je vorig jaar al corona gehad hebt. :X Dat je nu twijfelt nadat je lang de vaccinatie niet wilde lijkt ook eerder groepsdruk te zijn dan dat het je eigen keuze is. :P
Ik weet simpelweg niet of ik al corona heb gehad. De kans is groot dat ik ermee in aanraking ben geweest, omdat mijn vrouw het heeft gehad, maar ik heb mij destijds niet getest omdat ik superdruk was met het zorgen voor ons dochtertje en haar uit de buurt van mama houden. En ik wou haar (destijds 4 jaar oud) niet meenemen naar de teststraat.

Ja ik heb een paar dagen gekucht. Maar ik kan mij ergens ook niet voorstellen dat dat alles is geweest. Okee, ik ben nog een tijd vermoeid geweest, maar kan ook van alle stress geweest zijn.

Enige opvallende is het oorsuizen. Het wordt hier als bijwerking genoemd van het vaccin, maar het is ook een symptoom van corona. En laat ik sinds vorig jaar daar last van hebben. Het gaat helaas ook niet meer weg... blijkbaar ergens iets echt kapot gegaan.
Ik zie het in jouw geval zo: je kan altijd nog het vaccin gaan halen mocht er een zware grote golf komen in september/oktober/november. :+
Dan is het te laat.

Vorig jaar waren we eind oktober aan de beurt. Min of meer uit het niets. Paar weken later was onze gemeente in het nieuws in verband met een uitbraak van de Britse variant :X Voorpagina van het NOS gehaald etc.

Zo kan het gaan. Een golf gaat ook niet op hetzelfde moment in het hele land, maar je kan ineens midden in een regionale uitbraak zitten. Veel mensen die wij kennen uit de omgeving hebben overigens al corona gehad. Vooral veel ouders van jonge kinderen.

Tot zover dat die het niet doorgeven, maar goed :) Ik wil eigenlijk mijn dochter van 5 op antistoffen testen, maar mijn vrouw wil het haar niet aandoen :+ Want als dat echt de bron was, dan moet ik het ook gehad hebben...

• giantgiantus
Headshot_NL schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:46:
Ik heb zelf de vaccinatie ook nog niet gehad en ik denk dat ik hem voorlopig nog even laat liggen. Ik ben jong, gezond en "nooit" ziek. ik kan mij niet herinneren wanneer ik voor het laatst bijvoorbeeld een griepje heb gehad, dat is zeker 10 jaar geleden.

Begin 2020 ben ik in contact geweest met iemand die uiteindelijk, na erg ziek te zijn geworden, getest is (dat gebeurde toen nog zelden). Deze persoon behoorde tot de eerste groep "officiële" besmette mensen. Na ongeveer 5-7 dagen kreeg ik zelf wat last van lichte hoofdpijn, een hoestje en het idee dat ik wat koorts had. Dit kon ook bijna niet anders omdat we lange tijd dicht bij elkaar zijn geweest toen de klachten er al waren, dus ik ga er van uit dat ik ook corona heb gehad. Na een telefoontje van de GGD was het advies: afwachten en binnen blijven. Uit voorzorg uiteraard in quarantaine gegaan maar ik kreeg geen test omdat ik niet ernstig ziek was. Mocht het hele corona niet spelen dan zou ik gewoon aan het werk zijn gegaan, daar voelde ik mij goed genoeg voor.

Wat mij nu nog niet over de streep haalt om de vaccinatie te halen is het volgende.
- Er zijn toch best veel klachten kort na de vaccinatie of na een wat langere tijd. Veel collega's rond mijn leeftijd hebben achteraf toch wel een beetje spijt van de (vooral 2e) prik. Ze zijn er echt goed ziek van geweest.
- Ik ben zelf hartstikke gezond. Nu zijn er uiteraard gevallen dat ook deze mensen ziek kunnen worden maar dat is erg zeldzaam. Bovendien heb ik zeer waarschijnlijk al corona gehad en dat viel me heel erg mee.
- Het is allemaal nog een voorlopige goedkeuring, ik kijk de kat nog wel even uit de boom. De uitbraken onder gevaccineerde mensen is toch wel vreemd. Ik ga me ook zeker niet elk jaar laten vaccineren zoals de griepprik bij de zwakkere mensen.
- Mogelijk heb ik nog antistoffen van mijn besmetting in begin 2020. Misschien heb ik nu al genoeg bescherming om geen covid op te lopen. binnenkort eens laten onderzoeken.

Ik denk dat het voor mij meer nadelige dan positieve gevolgen heeft.

Binnenkort een vliegreis dus vooraf dan maar netjes testen en bij terugkomst nog even een zelftest.
Ik blijf me afvragen hoe het kan dat mensen die zich niet willen laten prikken altijd veel gevallen kennen van mensen die spijt hebben en mensen die geen angst hebben die mensen niet kennen.

Zouden de niet prikkers ook zich vooral voortbewegen in groepen met mensen die mentale issues hebben oid? De link met opleidingsniveau is er volgens mij wel. Zou goed zijn als hier eens onderzoek naar gedaan zou worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
giantgiantus schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 18:17:
[...]

Ik blijf me afvragen hoe het kan dat mensen die zich niet willen laten prikken altijd veel gevallen kennen van mensen die spijt hebben en mensen die geen angst hebben die mensen niet kennen.

Zouden de niet prikkers ook zich vooral voortbewegen in groepen met mensen die mentale issues hebben oid? De link met opleidingsniveau is er volgens mij wel. Zou goed zijn als hier eens onderzoek naar gedaan zou worden.
Ik ken mensen die hoogopgeleid zijn (bijv WO studie wiskunde hebben afgerond) die zich absoluut niet willen vaccineren en ook naar de alternatieve geneeswijzen gaan etc.

Opleidingsniveau is het dan niet. Wel veel vrouwen die terughoudend zijn. De mannen zijn meestal iets makkelijker / boeit het minder.

De grootste groep "weigeraars" die ik persoonlijk ken, wonen wel in de Krimpenerwaard. Een gemeente met veel gelovigen.

Anyways... ik ken beide groepen. Op mijn werk (softwarebedrijf) is bijna iedereen gevaccineerd en is de groepsdruk juist groot. Ik krijg bijna van al mijn collega's (op eentje na) te horen dat ik het moet doen en dat ze mij niet begrijpen.

Kan mij daar amper nog vertonen... "en, ben je al gevaccineerd?" ... "wat?!? nog niet!" :X

Sinds ze merken dat ik twijfel, is het er ook niet beter op geworden _O- Die andere collega wordt wat meer met rust gelaten. Die kapt het meteen af. Maar ik ben in het echt net zoals hier... ik praat teveel |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Lethalis op 26-08-2021 18:38 ]

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:47
EliteGhost schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:39:
[...]

Hoe is het onderhand? Oorsuizen weg?
Het is gelukkig een heel stuk minder, afgelopen week niet veel last van gehad. Alleen in de ochtend heb ik er nog last van. En bij jou al wat minder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Lethalis schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 18:24:
[...]

Ik ken mensen die hoogopgeleid zijn (bijv WO studie wiskunde hebben afgerond) die zich absoluut niet willen vaccineren en ook naar de alternatieve geneeswijzen gaan etc.

Opleidingsniveau is het dan niet. Wel veel vrouwen die terughoudend zijn. De mannen zijn meestal iets makkelijker / boeit het minder.

De grootste groep "weigeraars" die ik persoonlijk ken, wonen wel in de Krimpenerwaard. Een gemeente met veel gelovigen.

Anyways... ik ken beide groepen. Op mijn werk (softwarebedrijf) is bijna iedereen gevaccineerd en is de groepsdruk juist groot. Ik krijg bijna van al mijn collega's (op eentje na) te horen dat ik het moet doen en dat ze mij niet begrijpen.

Kan mij daar amper nog vertonen... "en, ben je al gevaccineerd?" ... "wat?!? nog niet!" :X

Sinds ze merken dat ik twijfel, is het er ook niet beter op geworden _O- Die andere collega wordt wat meer met rust gelaten. Die kapt het meteen af. Maar ik ben in het echt net zoals hier... ik praat teveel |:(
Opleiding heeft er inderdaad niets mee te maken. Begrip van statistieken en wetenschap wel. Zover ik kan doorgronden, en heb iets te veel discussies gehad met mensen die absoluut geen vaccinatie willen, het is complete onbegrip over hoe de wetenschap werkt in essentie. De 'feiten' die ze gebruiken altijd compleet zonder context of ze willen de context niet horen omdat 'feit=feit'.

Ik ken wel wat weigeraars, van verpleegkundige tot whatever. Het is en blijft een onbegrip. Vaak het argument 'het is een experimenteel vaccin' en 'we eten de lange termijn effecten er niet van'..... En dan een topic als dit helpt eerlijk gezegd ook niet. Voor mensen die al twijfel hebben, of het al semi-traumtisch vinden om een prikje te krijgen, horen ineens allerlei zaken die dan ineens verband mogelijk hebben. Beetje op het nivea 'ik heb net mijn bankstel afbetaald en toen werd ik ziek...' Causatie? Ja, correlatie, nee. Statistisch onbegrip. Waarom wordt er waarde aan gehecht? Anyway, toegegeven, dát er dus een statistische kans is dat je foute reactie kan krijgen van een vaccin, hoe klein ook, zorgt er dus voor dat mensen huiverig zijn. Maarja vergelijk de kans met een verkeersongeluk. En toch gaan we iedere dag op pad.

Anyway, zelf aangeboren hartafwijking, na mn eerste prik vrij snel wat rare steekjes in mijn rechterhand (prik in linkerarm), maar ben non-stop aan het klussen, dus who knows. Ook hartkloppingen, maar ook dat kan gewoon de situatie zijn. Uurtje daarna niks anders dan normaal 'blauwe plekke gevoel' op de plaats van prikken. Tweede keer had ik serieus niet eens door dat die naald erin ging dat ik redelijk argwanend werd óf ik de 2e wel had gekregen. Dagje erna weer beetje het 'blauwe plekken gevoel' en toen wist ik het wel zeker dat het wel is gegaan.

Denk mentaal heeft het wel impact. Zo'n heel 'circus' om te vaccineren. Het is toch ff de wereld die op zijn kop staat, wat je er van vindt of niet. Denk ook dat die impact niet te onderschatten is na een moment supreme. Vooral dat 15 min wachten in een ruimte met vooruitstarende zombies. Bizar. Begrijpelijk, daar niet van.

Ik heb dus pfizer gekregen, wel de uitnodiging op mijn oude adres, maar ik zal een eventuele 3e prik gewoon gaan halen. Het enige wat echt ellende zal gaan veroorzaken is als er straks een variant komt waardoor weer méér mensen in het ziekenhuis terechtkomen. Dat we in principe terug bij af zijn. Dan is de schade niet te overzien, of we gaan ineens accepteren dat we echt in de penarie zitten.

Ik ben wel heftig vóór verplichte vaccinatie en snap ook niet dat we zoiets nog niet hebben. Zeker als dat een dergelijke impact op de gehele maatschappij heeft.

Wat betreft de bijwerkingen & huisartsen. Er is ook niet een bepaalde gestructureerde aanpak om dit te onderzoeken. Huisartsen zijn 1e lijns helpdesk over lichamelijke zaken. En vooral patienten geruststellen is een van hun belangrijkste taken. Dus alle bijwerkingen, hoe klein ook, lijken mijn inziens niet echt geweldig onderzocht te worden. Als in, iedereen is verplicht om alle details te geven. En dan ook daadwerkelijk te testen waarom iets is gebeurd. Geen idee of er een gebrek aan wil is of dat dit gewoon niet georganiseerd is, dat is wel de overheid kwalijk te nemen. Dat komt de geruststelling van de twijfelaars niet ten goede. Omdat het onduidelijk blijft. Onduidelijk of het correlatie of causatie is. Dus wat dat betreft kan ik de twijfelaars wel goed begrijpen.... De overheid maakt het wel erg makkelijk om de twijfels te behouden. Wat communicatie is de overheid echt een held, te veel mensen die denken dat na vaccins je immuun bent om het virus te krijgen, wat de twijfelaars weer gebruiken om te zeggen dat de vaccins niet werken. Snap niet dat dat punt duidelijk en helder wordt herhaald. Er wordt/werd gesuggereerd dat vaccins de oplossing zijn. En dat zijn ze ook, maar mensendenken daardoor dat je dan niet meer het virus kunt krijgen. Wat gewoon stupide is. Plus, dat mensen na vaccinatie niks meer met mondkapjes en afstand houden te hoeven houden te maken willen hebben. Nederland kennisland, lmfao.

Ben overigens wel benieuwd of ze bij een eventuele 3e prik gaan switchen van vaccins. En gezien de wisselende effectiviteit van de diverse vaccins, zou me dat ook raar lijken. Maar goed, de hele disussie is straks voor niks als we gewoon een gamma variant hebben waartegen de vaccins niks doen.

Excuus voor deze zeer gestructureerde bijdrage.... -O-

Hey Herko :w

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:01
siggy schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 19:29:
[...]

Opleiding heeft er inderdaad niets mee te maken. Begrip van statistieken en wetenschap wel. Zover ik kan doorgronden, en heb iets te veel discussies gehad met mensen die absoluut geen vaccinatie willen, het is complete onbegrip over hoe de wetenschap werkt in essentie. De 'feiten' die ze gebruiken altijd compleet zonder context of ze willen de context niet horen omdat 'feit=feit'.

Hey Herko :w
Denk dat jij niet weet hoe de wetenschap fungeert in deze uitgespeelde kapitalistische wereld. Wetenschappers zitten vol belangen (beurshandelaar, kijk naar geldstromen), prima dat jij daar blind op vaart, maar ik niet. Sad fact: there is a huge difference between "Science is telling us..." and "Scientists are telling us...". You should be wary of the latter.

[ Voor 4% gewijzigd door Wietsee. op 26-08-2021 22:34 ]

Web Enrichment

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:36

d-Frag

74% completed

Wietsee. schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:33:
[...]

Denk dat jij niet weet hoe de wetenschap fungeert in deze uitgespeelde kapitalistische wereld. Wetenschappers zitten vol belangen (beurshandelaar, kijk naar geldstromen), prima dat jij daar blind op vaart, maar ik niet. Sad fact: there is a huge difference between "Science is telling us..." and "Scientists are telling us...". You should be wary of the latter.
Ieder persoon in de kapitalistische wereld heeft belangen, de commerciële wetenschap vooral omdat er geld te verdienen is. dus iedereen en zijn moeder die iets kon bijdragen zat kortstondig op die ontwikkeling.

Zijn er wellicht meer bijwerkingen als de ontwikkeling zorgvuldiger was geweest/jaren langer had geduurd? Ongetwijfeld maar ik vond een dagje ongemak en een marginaal risico op complicaties te prefereren boven de complicaties van covid-19...

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Wietsee. schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:33:
[...]

Fantastisch dit. _/-\o_ Ik hoop dat je snapt dat je mijn punt bevestigt. Waarschijnlijk niet. Kijk, dat er belangen overal meespelen snapt iedereen .Maar belangen kan wetenschap niet dwingen om te zeggen dat vanaf vandaag 1+1=3. Je redenatie is precies datgene wat zo gevaarlijk is. Ooit is er misschien een fout gemaakt, dus alles is nu fout.

Geld beinvloed wtenschap, jazeker, genoeg voorbeelden daarvan. Maar niet zoals jij impliceerd. Tenzij jij bewijzen hebt, dan hoor/lees ik die graag.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Testen op antistoffen, waar kun je daarvoor terecht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Laguna

Connaisseur

offtopic:
Ach het is vrij kortzichtig gedacht om er bij wetenschap maar vanuit te gaan dat de meerderheid altijd gelijk heeft. De meerderheid laat zich niet makkelijk overtuigen door de minderheid dan moet je toch wel met sterke bewijzen komen die reeds bestaande theorieën weerleggen en dat is niet makkelijk, maar dat wil niet zeggen dat de minderheid per definitie ongelijk heeft. Omgekeerd geldt dit natuurlijk ook. Daarom moeten wetenschappers met verschillende theorieën elkaar blijven respecteren en in gesprek gaan met elkaar en dat gebeurd momenteel te weinig naar mijn idee. Indien men afwijkt van het gekozen narratief dan worden andersdenkenden in sommige gevallen als een gevaar voor de samenleving gezien. Het is een vorm van totalitaire logica. Dat is niet bevorderlijk voor de wetenschap en helpt niet om tot eventuele nieuwe inzichten te komen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 13:03
Milo85 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 18:40:
[...]

Het is gelukkig een heel stuk minder, afgelopen week niet veel last van gehad. Alleen in de ochtend heb ik er nog last van. En bij jou al wat minder?
Mooi om te lezen! Nu maar hopen dat het straks helemaal weg is. Denk maar zo: je hebt wat persoonlijk leed gehad om de mensheid meer leed te besparen (en ons zorgpersoneel werkdruk). :Y

Al een tijdje nergens last meer van. Ook net verhuist dus ben blij dat ik dat zonder pijnlijke schouder heb kunnen doen. Ben alleen nog maar moe van het sjouwen en regelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

pilskes schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 00:34:
Testen op antistoffen, waar kun je daarvoor terecht?
Er is een test te koop bij het Kruidvat voor 19,95 meen ik me te herinneren, maar geen idee wat de betrouwbaarheid daarvan is.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Headshot_NL schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:46:
Ik heb zelf de vaccinatie ook nog niet gehad en ik denk dat ik hem voorlopig nog even laat liggen. Ik ben jong, gezond en "nooit" ziek. ik kan mij niet herinneren wanneer ik voor het laatst bijvoorbeeld een griepje heb gehad, dat is zeker 10 jaar geleden.

Begin 2020 ben ik in contact geweest met iemand die uiteindelijk, na erg ziek te zijn geworden, getest is (dat gebeurde toen nog zelden). Deze persoon behoorde tot de eerste groep "officiële" besmette mensen. Na ongeveer 5-7 dagen kreeg ik zelf wat last van lichte hoofdpijn, een hoestje en het idee dat ik wat koorts had. Dit kon ook bijna niet anders omdat we lange tijd dicht bij elkaar zijn geweest toen de klachten er al waren, dus ik ga er van uit dat ik ook corona heb gehad. Na een telefoontje van de GGD was het advies: afwachten en binnen blijven. Uit voorzorg uiteraard in quarantaine gegaan maar ik kreeg geen test omdat ik niet ernstig ziek was. Mocht het hele corona niet spelen dan zou ik gewoon aan het werk zijn gegaan, daar voelde ik mij goed genoeg voor.

Wat mij nu nog niet over de streep haalt om de vaccinatie te halen is het volgende.
- Er zijn toch best veel klachten kort na de vaccinatie of na een wat langere tijd. Veel collega's rond mijn leeftijd hebben achteraf toch wel een beetje spijt van de (vooral 2e) prik. Ze zijn er echt goed ziek van geweest.
- Ik ben zelf hartstikke gezond. Nu zijn er uiteraard gevallen dat ook deze mensen ziek kunnen worden maar dat is erg zeldzaam. Bovendien heb ik zeer waarschijnlijk al corona gehad en dat viel me heel erg mee.
- Het is allemaal nog een voorlopige goedkeuring, ik kijk de kat nog wel even uit de boom. De uitbraken onder gevaccineerde mensen is toch wel vreemd. Ik ga me ook zeker niet elk jaar laten vaccineren zoals de griepprik bij de zwakkere mensen.
- Mogelijk heb ik nog antistoffen van mijn besmetting in begin 2020. Misschien heb ik nu al genoeg bescherming om geen covid op te lopen. binnenkort eens laten onderzoeken.

Ik denk dat het voor mij meer nadelige dan positieve gevolgen heeft.

Binnenkort een vliegreis dus vooraf dan maar netjes testen en bij terugkomst nog even een zelftest.
Bekend verhaal, maar ik heb een heel andere keuze gemaakt. Ik heb mij bij de eerste mogelijkheid laten vaccineren.

Begin 2020 kwam ik terug van wintersport en een paar dagen later voelde ik mij 'niet zo lekker'. Gelukkig voor anderen ben ik thuis gebleven en ben ik single.

Ik wist (nog) niet wat ik had; dacht eerst aan een flinke griep. Getest werd er nog niet, terwijl ik thuis steeds zieker werd en mijn reuk en smaakvermogen kwijtraakte en dacht 'dit is de zwaarste griep die ik ooit heb gehad', stond onze incompetente premier op TV te vertellen dat er nog geen Corona in Nederland was.

God zij dank geen long problemen en na ruim twee weken waren bijna alle ziekteverschijnselen weg. Heb alleen nog enkele weken geen reuk en smaak gehad!

Toen ik beter was hoorde ik dat het voltallige personeel van een alm hut aan de piste waar ik regelmatig was en veel bezoekers ziek waren geworden en positief getest waren op Corona (i.t.t. Nederland werd in Oostenrijk wel snel en voortvarend gehandeld en werd er al getest). Het is achteraf vrij duidelijk wat ik had :/

Van familie en kennissen in de gezondheidszorg (o.a. huisarts en een arts en verpleegkundige die op de IC voor Corona patienten zorgden) hoorde ik dat bij sommige genezen IC patienten na een half jaar al geen antistoffen meer werden gedetecteeerd! Dat is geen statistisch bewijs dat dit normal is, maar het is wel bewijs dat een besmetting geen garantie is dat je lange tijd immuun bent. Het was voor mij toen al duidelijk dat ik mij onmiddelijk zou laten vaccineren.

Ik ben net weer terug uit Oostenrijk en bij alle toeristische dingen die je wil doen wordt geeist dat je een getest,m /gevaccineerd of (recente) genezen verklaring laat zien. Doe je dat niet kan je min of meer alleen op een stoel in een weiland zitten en boodschappen doen, fijne vakantie.

Dus ongevaccineerd mag je elke twee dagen betalen voor een Corona test; je hebt een verklaring nodig, dus zelf een goedkope test doen is er niet bij!

Ik wens je veel succes met je vliegreis en vakantie, maar ik ben bang dat je er nog wel achter gaat komen dat je niet de slimste keuze hebt gemaakt voor een rustige vakantie.
Laguna schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 01:20:
offtopic:
Ach het is vrij kortzichtig gedacht om er bij wetenschap maar vanuit te gaan dat de meerderheid altijd gelijk heeft. De meerderheid laat zich niet makkelijk overtuigen door de minderheid dan moet je toch wel met sterke bewijzen komen die reeds bestaande theorieën weerleggen en dat is niet makkelijk, maar dat wil niet zeggen dat de minderheid per definitie ongelijk heeft. Omgekeerd geldt dit natuurlijk ook. Daarom moeten wetenschappers met verschillende theorieën elkaar blijven respecteren en in gesprek gaan met elkaar en dat gebeurd momenteel te weinig naar mijn idee. Indien men afwijkt van het gekozen narratief dan worden andersdenkenden in sommige gevallen als een gevaar voor de samenleving gezien. Het is een vorm van totalitaire logica. Dat is niet bevorderlijk voor de wetenschap en helpt niet om tot eventuele nieuwe inzichten te komen.
Je hebt gelijk dat wetenschappers in discussie moeten met andere wetenschappers als die met een alternatieve theorie komen. En als wetenschappers met een andere theorie komen, gebaseerd op onderzoeksresultaten is dat ook precies wat er gebeurt.

Dat is echter heel wat anders als een 'wetenschapper' die met een theorie komt zonder enige onderbouwing om die theorie te staven. Of nog belachelijker, een salsa leraar die met een 'theorie komt'. In dat geval moet je geen seconde tijd versplillen aan dat soort idioterie. Het is ronduit beledigend dat Nederlandse TV denkt dat het nodig is om een wetenschapper te moeten confronteren met dit soort waan ideen en hem zijn tijd te laten verspillen met hierop reageren. Net als de wetenschappers zouden de media voor ze iemand een podium geven ook eerst eens moeten kijken of die persoon gekwalificeerd is om de uitspraken te doen die hij wil doen en zo ja of hij meer heeft dan alleen een niet door data ondersteunde mening. En als op 'e'en van de twee het antwoord negatief is, dan geen podium geven voor onzin.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2021 11:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:44
Je hoeft echt niet bang te zijn voor de vaccinatie.
Ik ben volledig gevaccineerd en heb ruim 1.5 maanden na mijn volledige vaccinatie nergens last van met Pfizer.

Mensen die beweren niks te hebben of gezond te zijn is fijn. Maar de volgende uur weetje niet wat er gaat gebeuren of komen gaat. Ik zou opnieuw de vaccinatie nemen en zelfs een 3e of 4e, 5e prik.

Hoe meer ons lichaam antistoffen kan aanmaken hoe veiliger we zijn

Met vakantie gaan was erg makkelijk geen PCR benodigd

[ Voor 11% gewijzigd door Van der Berg op 27-08-2021 11:35 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Metalfreak schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:18:
[...]

Er is een test te koop bij het Kruidvat voor 19,95 meen ik me te herinneren, maar geen idee wat de betrouwbaarheid daarvan is.
Je kunt testen bestellen waarbij je bloed in een buisje naar een laboratorium stuurt. Die zijn waarschijnlijk iets betrouwbaarder dan een test die direct een resultaat toont.

Het kan wel een hoop gedoe zijn om genoeg bloed in het buisje te krijgen. Van te voren de hand goed warm maken en die prikker goed aandrukken zodat het echt even vervelend is. En dan komt er daarna hopelijk genoeg bloed uit. Maar mijn ervaring is dat je meestal ook vingerprik nummer 2 nog even moet gebruiken.

Vandaar dat mijn vrouw en ik de test wel hebben gedaan, maar we ons kind van 5 dat niet aandoen.

Die heeft sowieso een trauma van bloedafname in het ziekenhuis. Toen ze nog wat kleiner was, hebben ze bij haar ook vinger- en voetprikken gedaan om er genoeg bloed uit te krijgen en dat lukte destijds niet echt lekker. Arme kind heeft het halve ziekenhuis bij elkaar geschreeuwd.

Dus ja, ik hoef nu niet met zo'n prikker bij haar aan te komen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:24
@Lethalis Gezien je vraag over het juiste moment van de week om de prik te halen. Ken je de huisartsenpost? Daar kan je gewoon terecht in het weekend i.p.v. bij je huisarts. Medisch gezien zijn er dus altijd wel mensen beschikbaar voor een hulpvraag mocht je complicaties krijgen. Ik ken zelfs mensen die dat prefereren boven de eigen huisarts omdat de relatie daar wat minder mee is. Maar ik volg je twijfels ondertussen al een tijdje, ik vraag mij alleen af of je twijfels ondertussen al niet meer stress (wat ook ongezond is) als bijwerkingen hebben opgeleverd dan dat je statistisch daadwerkelijk kans hebt op bijwerkingen. Een vriend van mij met autisme twijfelde ook lang, maar moest achteraf toch eigenlijk ook wel toegeven dat hij het tamelijk had overdreven in zijn hoofd. De prik blijft natuurlijk je eigen keuze, maar stel voor jezelf een datum waarop je beslist moet hebben. Dan kan je het op zijn minst voor jezelf afronden. Het lijkt je leven nu al lange tijd meer te beheersen dan dat zelfs een paar dagen ziek zijn van de prik je zou kosten.

Voor de overigen in dit topic. Laten we het advies op basis van medische condities bij medici laten. Hoeveel risico @Lethalis loopt bij het nemen bij het nemen van een vaccinatie op basis van zijn medische achtergrond adviseert een arts. Voorbeelden van persoonlijke situaties zijn totaal niet te vergelijken zonder de volledige context te kennen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Laguna schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 01:20:
offtopic:
Laat wetenschappers hun specialiteit maar doen, daar hebben we geen "advies" voor nodig van mensen die eerst hun mening vormen en dan cherrypicken wat ze graag horen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 00:07

Laguna

Connaisseur

gambieter schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:27:
[...]

Laat wetenschappers hun specialiteit maar doen, daar hebben we geen "advies" voor nodig van mensen die eerst hun mening vormen en dan cherrypicken wat ze graag horen.
Right.. het enige wat jij hier doet is onnodige sneers neerplempen. Ik heb nog geen nuttige bijdrage van je gezien.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
BlackMonkey schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:15:
@Lethalis Gezien je vraag over het juiste moment van de week om de prik te halen. Ken je de huisartsenpost?
Ik ken de huisartsenpost heel goed, en ook de eerste hulp bij het ziekenhuis. En mijn ervaring daarmee is dat je daar uren kunt creperen voordat iemand een keer naar je omkijkt. Het is daar namelijk in het weekend enorm druk, omdat er dan veel mensen komen die normaal gesproken naar hun huisarts waren gegaan.

Heb daar aardig wat keren voor mijn vrouw en dochter gezeten.

En misschien dat het aan de locatie ligt hoor. Maar het is ook niet zo tof om met je baby naar de eerste hulp te gaan als er naast je bezopen figuren zitten, helemaal onder het bloed vanwege een vechtpartij en die dan gaan lopen schelden, omdat ze net zoals jij lang moeten wachten.

Been there, done that.
Een vriend van mij met autisme twijfelde ook lang, maar moest achteraf toch eigenlijk ook wel toegeven dat hij het tamelijk had overdreven in zijn hoofd.
Meestal is dat inderdaad zo. De stress die ik van de tandarts krijg, is vaak ook vele malen erger dan de behandeling zelf. Ik wen er alleen nooit aan helaas.
Voor de overigen in dit topic. Laten we het advies op basis van medische condities bij medici laten. Hoeveel risico @Lethalis loopt bij het nemen bij het nemen van een vaccinatie op basis van zijn medische achtergrond adviseert een arts. Voorbeelden van persoonlijke situaties zijn totaal niet te vergelijken zonder de volledige context te kennen.
Dat klopt en ik weet ook helemaal niet zeker of ik überhaupt extra risico loop.

Ik heb er ook bij gezet dat het mijn doemdenkerij is :) Mijn huisarts zal er sowieso geen problemen mee hebben. Die ziet mij gewoon als een hypochonder die zich niet zo moet aanstellen. Tsja. En ik heb ook al 3 uitnodigingen gehad (eerste was een foutje, maar toch :) ).

[ Voor 19% gewijzigd door Lethalis op 27-08-2021 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
Lethalis schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:00:
[...]

Ik ken de huisartsenpost heel goed, en ook de eerste hulp bij het ziekenhuis. En mijn ervaring daarmee is dat je daar uren kunt creperen voordat iemand een keer naar je omkijkt. Het is daar namelijk in het weekend enorm druk, omdat er dan veel mensen komen die normaal gesproken naar hun huisarts waren gegaan.

Heb daar aardig wat keren voor mijn vrouw en dochter gezeten.

En misschien dat het aan de locatie ligt hoor. Maar het is ook niet zo tof om met je baby naar de eerste hulp te gaan als er naast je bezopen figuren zitten, helemaal onder het bloed vanwege een vechtpartij en die dan gaan lopen schelden, omdat ze net zoals jij lang moeten wachten.

Been there, done that.
Gelukkig heb ik daar persoonlijk inderdaad andere ervaringen mee. Maar besef wel, behandelen doen ze natuurlijk wel op basis van prioriteit. Mocht je echt acute nood hebben ga je langs een andere route. Ik bedoelde meer, het is niet alsof je in het weekend compleet aan je lot bent overgelaten.

Maar, succes met je beslissing! Ik ben mij er heel bewust van dat het zeker als buitenstaander veel makkelijker lijkt dan hoe het voor jou zal voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:03

aex351

I am the one

Dat de klachten na een 2e Pfizer prik heftiger zijn herken ik ook van anderen om mij heen. Het betekend volgens mij dat je immuunsysteem vol aan de slag gaat. Maar wel bizar dat het bij de 1e prik dan niet gebeurd.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

aex351 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:24:
Dat de klachten na een 2e Pfizer prik heftiger zijn herken ik ook van anderen om mij heen. Het betekend volgens mij dat je immuunsysteem vol aan de slag gaat. Maar wel bizar dat het bij de 1e prik dan niet gebeurd.

***members only***
Ik heb bij beide Pfizer-prikken nergens last van gehad, op een beetje spierpijn na de eerste twee dagen ofzo. Heb ik dan zo'n geluk gehad?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Wildfire schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:29:
[...]

Ik heb bij beide Pfizer-prikken nergens last van gehad, op een beetje spierpijn na de eerste twee dagen ofzo. Heb ik dan zo'n geluk gehad?
Wellicht of je immuunsysteem vond het niet nodig om haast te maken met het opruimen van het virus.

Ik heb begrepen dat koorts een defensie mechanism is van het lichaam. Je lichaam maakt de lichaamstemperatuur express warmer (gaat rillen = bewegen = warmer worden) om zo virussen onschadelijk te kunnen maken. Dit omdat virussen vaak veelal gericht zijn om te kunnen opereren onder een bepaalde lichaamstemperatuur. Daarnaast, geeft je lichaam jou een koud gevoel zodat je express warmer gaat aankleden/noem maar op om zo dus warmer te worden. Best interessant dit.

Ik ben benieuwd of er meerdere soorten koorts zijn. Want je hebt ook koorts waarbij je het gevoel hebt alsof je in een sauna zit.

In elk geval, ik vraag me af of je moet spreken van geluk wanneer je in het geval van deze vaccinatie geen koorts krijgt. Want met de uitleg hierboven is het eigenlijk alleen maar goed. Stel nu dat het lichaam 10 dagen bezig is om het zonder koorts op te ruimen. Dat virus kan dan best wat interne schade aanrichten versus 1 dag even ziek zijn waarbij het virus is opgeruimd. Of dit zo in zijn geheel klopt weet ik niet, is maar een theorie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

aex351 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 17:23:
[...]
In elk geval, ik vraag me af of je moet spreken van geluk wanneer je in het geval van deze vaccinatie geen koorts krijgt.
Ik zou niet weten of koorts na een prik een indicator is dat je meer anti-stoffen aan maakt dan als je dat niet hebt.
Kan me niet herinneren daar iets van onderzoek over te hebben gezien.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

YakuzA schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:02:
[...]

Ik zou niet weten of koorts na een prik een indicator is dat je meer anti-stoffen aan maakt dan als je dat niet hebt.
Kan me niet herinneren daar iets van onderzoek over te hebben gezien.
Het gaat denk ik niet zozeer om antistoffen. Maar dat het virus wordt opgeruimd uit je lichaam. En dat doet je lichaam mede doormiddel van koorts. Virus = slecht, dus dat wil je zo snel mogelijk uit je lichaam hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

aex351 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:04:
[...]

Het gaat denk ik niet zozeer om antistoffen. Maar dat het virus wordt opgeruimd uit je lichaam. En dat doet je lichaam mede doormiddel van koorts. Virus = slecht, dus dat wil je zo snel mogelijk uit je lichaam hebben.
Maar met de corona vaccins is er geen virus om op te ruimen :?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

YakuzA schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:07:
[...]

Maar met de corona vaccins is er geen virus om op te ruimen :?
Jawel, een imitatie virus. Met Pfizer bijvoorbeeld maakt je lichaam eiwitten aan die het virus vertegenwoordigen. Dit ziet je lichaam dus als 'het virus'. Het moet een normale immuunreactie teweeg brengen waardoor je lichaam 'het virus' begint op te ruimen, hierbij worden er antistoffen aangemaakt (ook een defensie mechanism).

Je moet je dus afvragen wanneer je geen koorts krijgt of je lichaam wel snel genoeg is met het opruimen van het virus. Stel nu dat het geen 'imitatie virus' was dat je in lichaam zat, maar het 'echte virus'. En je lichaam is te langzaam. Dan kan je voorstellen dat je een probleem hebt, omdat het echte virus een ravage aanricht in je lichaam. Dit is ook precies de reden waarom je een 2e prik moet hebben, zodat je lichaam genoeg antistoffen bevat om zo'n scenario tegen te gaan.

Probleem nu is echter dat al na 3 maanden de hoeveelheid antistoffen flink afneemt. Je lichaam ruimt deze antistoffen ook weer op. Dan is de vraag, stel nu je krijgt het virus. Hoe snel kan je lichaam zelf nieuwe antistoffen aanmaken en hoe snel is je immuunreactie (hoge urgentie opruimen). Aangezien er nu ook alweer wordt geadviseerd voor een 3e prik, is het dus aannemelijk dat je lichaam niet in staat is zelf snel genoeg voldoende antistoffen aan te maken of het virus met hoge urgentie behandeld.

Kortom, wanneer je bij de 2e prik wel koorts krijgt dan zou ik tot op een zekere hoogte denken dat je lichaam op een correcte manier reageert - en dus was die 1e prik zinvol. Meteen met hoge urgentie opruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

aex351 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:34:
[...]

Jawel, een imitatie virus. Met Pfizer bijvoorbeeld maakt je lichaam eiwitten aan die het virus vertegenwoordigen. Dit ziet je lichaam dus als 'het virus'. Het moet een normale immuunreactie teweeg brengen waardoor je lichaam 'het virus' begint op te ruimen, hierbij worden er antistoffen aangemaakt (ook een defensie mechanism).

Je moet je dus afvragen wanneer je geen koorts krijgt of je lichaam wel snel genoeg is met het opruimen van het virus. Stel nu dat het geen 'imitatie virus' was dat je in lichaam zat, maar het 'echte virus'. En je lichaam is te langzaam. Dan kan je voorstellen dat je een probleem hebt, omdat het echte virus een ravage aanricht in je lichaam. Dit is ook precies de reden waarom je een 2e prik moet hebben, zodat je lichaam genoeg antistoffen bevat om zo'n scenario tegen te gaan.

Probleem nu is echter dat al na 3 maanden de hoeveelheid antistoffen flink afneemt. Je lichaam ruimt deze antistoffen ook weer op. Dan is de vraag, stel nu je krijgt het virus. Hoe snel kan je lichaam zelf nieuwe antistoffen aanmaken en hoe snel is je immuunreactie (hoge urgentie opruimen). Aangezien er nu ook alweer wordt geadviseerd voor een 3e prik, is het dus aannemelijk dat je lichaam niet in staat is zelf snel genoeg voldoende antistoffen aan te maken of het virus met hoge urgentie behandeld.

Kortom, wanneer je bij de 2e prik wel koorts krijgt dan zou ik tot op een zekere hoogte denken dat je lichaam op een correcte manier reageert - en dus was die 1e prik zinvol. Meteen met hoge urgentie opruimen.
Maar nu zijn we weer terug bij mijn eerste vraag/opmerking, dat ik nog nergens gezien heb dat het niet hebben van koorts na de vaccinatie nadelig is voor het aanmaken van anti-stoffen :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

YakuzA schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:56:
[...]

Maar nu zijn we weer terug bij mijn eerste vraag/opmerking, dat ik nog nergens gezien heb dat het niet hebben van koorts na de vaccinatie nadelig is voor het aanmaken van anti-stoffen :)
Koorts en antistoffen zijn twee aparte defensie mechanismes. Ik zie niet waarom het 'niet' hebben van koorts nadelig kan uitpakken in het maken van antistoffen. Dus ik snap de onderliggende vraag/opmerking van je niet zo goed. Het niet krijgen van koorts toont wat mij betreft alleen aan dat je lichaam niet met hoge urgentie reageert op het virus. En dat is een probleem. Het doel is om het virus zo snel mogelijk op te ruimen. En koorts helpt daar dus bij (of het echt helpt in de bestrijding van Corona - geen idee).

https://publicaties.zonmw...-sars-cov-2-in-overdrive/
‘Bij de diagnostiek kun je zoeken naar antistoffen. Maar het gekke is: de hoeveelheid antistoffen die je aantreft, zegt niets over de ernst van de ziekte! We begrepen niet hoe dat kwam.’
Edit:
Kwam dit nog tegen: https://www.thuisarts.nl/koorts/ik-heb-koorts
Bij een hogere temperatuur kan uw lichaam meer afweerstoffen aanmaken.
Zo kan uw lichaam het virus of de bacterie beter onschadelijk maken.
Dit betekend dus dat koorts ook resulteert tot het versnellen van de aanmaak van antistoffen.

[ Voor 17% gewijzigd door aex351 op 31-08-2021 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:19
aex351 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:34:
[...]

Of je gaat je wat anders afvragen. Als je zelfs van de vaccinatie zoveel last had, wat had er dan wel niet gebeurt als je daadwerkelijk besmet was en ziek werd?
En zijn de mensen die nauwelijks last hebben van de vaccinatie niet gewoon de mensen die tot de grote groep behoren die niet of nauwelijks last hebben van een besmetting?
Totaal niet wetenschappelijk maar het merendeel van de mensen die ik in mijn omgeving hoor over de vaccinatie heeft er niet of nauwelijks last van dus neig ik naar datgene wat ik beschrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

ninjazx9r98 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 20:32:
[...]

Of je gaat je wat anders afvragen. Als je zelfs van de vaccinatie zoveel last had, wat had er dan wel niet gebeurt als je daadwerkelijk besmet was en ziek werd?
En zijn de mensen die nauwelijks last hebben van de vaccinatie niet gewoon de mensen die tot de grote groep behoren die niet of nauwelijks last hebben van een besmetting?
Totaal niet wetenschappelijk maar het merendeel van de mensen die ik in mijn omgeving hoor over de vaccinatie heeft er niet of nauwelijks last van dus neig ik naar datgene wat ik beschrijf.
Daarmee implicieer je dus dat het virus voor het overgrote deel van de bevolking niet schadelijk is. En dat klopt dus niet. Dat de meerderheid er niet dood aan gaat klopt (valt onder ernstige klachten), maar ziek op bed liggen (dat valt onder milde klachten) en vervolgens kans op long covid krijgen is ook niet wenselijk. Vandaar ook dat de overheid wil dat iedereen zich laat vaccineren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
aex351 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:01:
[...]

Daarmee implicieer je dus dat het virus voor het overgrote deel van de bevolking niet schadelijk is. En dat klopt dus niet. Dat de meerderheid er niet dood aan gaat klopt (valt onder ernstige klachten), maar ziek op bed liggen (dat valt onder milde klachten) en vervolgens kans op long covid krijgen is ook niet wenselijk. Vandaar ook dat de overheid wil dat iedereen zich laat vaccineren.
Dat was niet de kern maar je hebt een haakje gevonden waarmee je de aandacht kunt afleiden. Wat jij impliceerde is dat er bij mensen die geen koorts krijgen iets mis is omdat koorts juist een bewijs is van een reactie met hoge urgentie. Ik draai dat dus om, koorts is een probleem want je lichaam heeft het zelfs met een blauwdruk al zwaar om een en ander op te lossen.
Dus nu zonder de opmerking over de schadelijkheid van het virus, ik ken slechts één persoon met wat hoofdpijn na vaccinatie maar helemaal niemand met koorts. Deze mensen hebben dus allemaal een probleem want hun lichaam reageerde niet met hoge urgentie?

Volgens mij wil de overheid vaccinatie omdat het schadelijk is voor een te groot deel van de bevolking wat nog steeds niet hetzelfde is als schadelijk voor het overgrote deel.
Vaccinatie is voor mij ook nooit een vraagstuk/issue geweest, eerste moment dat het kon zat de eerste er in.
Na de lunch even op en neer en vanuit de auto op de terugweg inbellen in een Teams meeting om vervolgens de rest van de middag ook gewoon te werken. Tweede vaccinatie zelfde verhaal en behalve wat spierpijn nul komma nul last.

[ Voor 18% gewijzigd door ninjazx9r98 op 31-08-2021 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

ninjazx9r98 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:42:
[...]

Dat was niet de kern maar je hebt een haakje gevonden waarmee je de aandacht kunt afleiden. Wat jij impliceerde is dat er bij mensen die geen koorts krijgen iets mis is omdat koorts juist een bewijs is van een reactie met hoge urgentie. Ik draai dat dus om, koorts is een probleem want je lichaam heeft het zelfs met een blauwdruk al zwaar om een en ander op te lossen.
Dus nu zonder de opmerking over de schadelijkheid van het virus, ik ken slechts één persoon met wat hoofdpijn na vaccinatie maar helemaal niemand met koorts. Deze mensen hebben dus allemaal een probleem want hun lichaam reageerde niet met hoge urgentie?

Volgens mij wil de overheid vaccinatie omdat het schadelijk is voor een te groot deel van de bevolking wat nog steeds niet hetzelfde is als schadelijk voor het overgrote deel.
Vaccinatie is voor mij ook nooit een vraagstuk/issue geweest, eerste moment dat het kon zat de eerste er in.
Na de lunch even op en neer en vanuit de auto op de terugweg inbellen in een Teams meeting om vervolgens de rest van de middag ook gewoon te werken. Tweede vaccinatie zelfde verhaal en behalve wat spierpijn nul komma nul last.
Het is geen haakje. Nu impliceer je dat koorts iets negatiefs is. Terwijl ik juist net (met de bronnen) aantoon dat het een gezonde en goede werking is van het lichaam.

Jij beweert nu dat als je immuunsysteem zo sterk is dat je lichaam geen koorts nodig heeft om het virus te bestrijding. En dat onderbouw je met 'je kent maar 1 iemand met klachten'. Nou, niet verkeerd bedoeld maar ik denk dat je dan te weinig mensen kent. Ik ken genoeg mensen die juist wel klachten hebben gehad. Evenals mensen die corona hebben gehad en daar klachten van hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
aex351 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:58:
[...]

Het is geen haakje. Nu impliceer je dat koorts iets negatiefs is. Terwijl ik juist net (met de bronnen) aantoon dat het een gezonde en goede werking is van het lichaam.

Jij beweert nu dat als je immuunsysteem zo sterk is dat je lichaam geen koorts nodig heeft om het virus te bestrijding. En dat onderbouw je met 'je kent maar 1 iemand met klachten'. Nou, niet verkeerd bedoeld maar ik denk dat je dan te weinig mensen kent. Ik ken genoeg mensen die juist wel klachten hebben gehad. Evenals mensen die corona hebben gehad en daar klachten van hadden.
Je kunt/mag ook gewoon ingaan op het punt dat ik nu al twee keer probeer te maken nav jouw opmerking dat het NIET hebben van koorts iets negatiefs is.
RIVM: Bij een groot deel van de mensen treden bijwerkingen op als koorts, hoofdpijn en moeheid na vaccinatie met COVID-19-vaccins.
Een groot deel, niet overgroot en dus ook niet iedereen maar nergens ook maar iets dat het een probleem is als je geen bijwerkingen hebt wat jij hier gewoon wel even roept.
Aex351: Het niet krijgen van koorts toont wat mij betreft alleen aan dat je lichaam niet met hoge urgentie reageert op het virus. En dat is een probleem.
Aex351: Ik zie niet waarom het 'niet' hebben van koorts nadelig kan uitpakken in het maken van antistoffen.
Het is een probleem maar je ziet niet hoe dat nadelig kan uitpakken? Wat is het probleem dan als het niet nadelig uitpakt?

Kom ik ook nog even met een bron waar je kunt lezen dat de verklaring waarom de één wel en de andere geen koorts krijgt heel banaal is: ieder mens is anders en ieder immuunsysteem ook.
https://www.ad.nl/binnenl...rgens-last-van~a01c4d5b3/
Maar waarom de één veel meer voelt van de processen die in je lichaam aan de gang zijn dan de ander, is niet bekend. ,,Dat valt niet te voorspellen’’, beaamt immunoloog Marjolein van Egmond (Amsterdam UMC)

Mensen met een gezond immuunsysteem hoeven zich daar geen zorgen over te maken. Het vaccin werkt dan gewoon door. Je hebt alleen mazzel als je niks voelt. En voel je wel wat, dan weet je in elk geval zeker dat je afweersysteem werkt.
Overigens heb ik nooit beweerd dat het hebben van koorts iets negatiefs is. Jij vond dat je je iets moet afvragen bij geen koorts en ik vroeg me juist het omgekeerde af. Wel of niet koorts maakt wat mij betreft geen bal uit, het virus moet opgeruimd en dat is waar het om gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door ninjazx9r98 op 31-08-2021 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

ninjazx9r98 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 22:52:
[...]

Je kunt/mag ook gewoon ingaan op het punt dat ik nu al twee keer probeer te maken nav jouw opmerking dat het NIET hebben van koorts iets negatiefs is.
|:( Ik ben al meerdere malen ingegaan op jouw punt.
ninjazx9r98 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 22:52:
Overigens heb ik nooit beweerd dat het hebben van koorts iets negatiefs is. Jij vond dat je je iets moet afvragen bij geen koorts en ik vroeg me juist het omgekeerde af. Wel of niet koorts maakt wat mij betreft geen bal uit, het virus moet opgeruimd en dat is waar het om gaat.
Jij vraagt je dus af of je iets moet afvragen wanneer je wel koorts krijgt. Dat beantwoord ik dus met dat het een goed teken is wanneer je koorts krijgt. Het versnelt het opruimingsproces. Dat is feitelijk juist. Wat wil je nog meer horen? Jij komt met argumenten aanzetten dat 'je slechts 1 persoon in je omgeving kent die klachten heeft gehad'. Ja top! goed bezig (categorie: in het vaccin zitten 5g zenders).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Wildfire schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:29:
[...]

Nee. Overgrote deel van Nederland heeft geen grote klachten. Paar pechvogels wel. En dan heb je ook nog een groep waarbij het tolerantie niveau lager ligt. Die twee laatste groepen zijn actief op internet over hun prik. De eerste veel minder want er is niets te melden.

[ Voor 3% gewijzigd door giantgiantus op 01-09-2021 08:59 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:01

codex

Geen OpenAI agent :)

Net gebeld, lever is weer normaal :)

Nogmaals te horen gekregen dat ik geen booster vaccinatie moet nemen, maar dat was ik toch niet van plan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 22:27
codex schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 15:04:
Net gebeld, lever is weer normaal :)

Nogmaals te horen gekregen dat ik geen booster vaccinatie moet nemen, maar dat was ik toch niet van plan.
En dan komen ze straks aan met dat je coronapasje niet geldig is als je geen 3e prik neemt... Ben je dan mooi klaar mee.
Dochter van een collega had altijd al wat slechte leverwaardes (genetisch, 25 jaar en leeft verder gezond). Die heeft 2 weken lang op 40gr koorts gezeten en heeft ruim een week in het ziekenhuis gelegen nadat ze t vaccin had gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

benchMarc schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 16:31:
[...]

En dan komen ze straks aan met dat je coronapasje niet geldig is als je geen 3e prik neemt... Ben je dan mooi klaar mee.
Dochter van een collega had altijd al wat slechte leverwaardes (genetisch, 25 jaar en leeft verder gezond). Die heeft 2 weken lang op 40gr koorts gezeten en heeft ruim een week in het ziekenhuis gelegen nadat ze t vaccin had gekregen.
Heftig zeg. Toch weird, op sites van de verschillende leverstichtingen staat dat het veilig is. Aan de ene kant, met een leveraandoening wil je ook geen corona oplopen.

Wat betreft de "verplichte" derde prik, ik vraag mij af hoe dat in zijn werk gaat bij medische indicaties. Ik begreep van de MLD arts dat ze een lijst bijhouden in het ziekenhuis van patiënten die geen nieuwe vaccinatie moeten nemen en dat ze wel onderzoeken wat er nu fout gaat in gevallen als dat van mij.

[ Voor 19% gewijzigd door codex op 03-09-2021 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
benchMarc schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 16:31:
[...]

Zullen we dat gewoon nog even afwachten? De EMA ziet voor de gehele bevolking het nut er nog niet voldoende van in: https://www.nu.nl/coronav...ringend-noodzakelijk.html Laat staan dat je vinkje ook direct niet meer afgegeven word. We hebben de afgelopen tijd de meeste wilde verhalen voorbij zien komen, waarbij het meeste gewoon los zand was. Helaas helpt dat losse zand vooral negatief.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Afgelopen zondag eerste prik van Pfizer gehad. Ben daar bestwel van in paniek geraakt, nadat ik zoveel horrorverhalen heb gelezen. Maar besloot rationeel gezien dat corona statistisch een groter risico voor mij vormt dan de vaccinatie.

Ik ben nu 6 dagen verder, maar ik merk dat ik het nog lastig vind om het helemaal van mij af te schudden. Het gaat een beetje met ups en downs. Gisteren was een goede dag, ben zelfs naar mijn werk geweest en heb eigenlijk alles weer gedaan (ook 2 serieuze wandelingen).

Vandaag voel ik me helaas weer wat onrustig. Qua klachten durf ik er niet veel over te zeggen, omdat mijn angstklachten dermate heftig waren dat ik geen idee heb of ik bepaalde symptomen nou van het vaccin had of van de angst.

Ik ben iig heel moe geweest en voor de rest last van mijn arm / schouder gehad (straalde door).

De kans dat ik er nu nog iets van krijg, zou heel klein moeten zijn, maar ja... laat het nog niet echt los. Misschien als ik nog een week verder ben 8)7

En dan nog de moed verzamelen voor prik 2 die doorgaans meer klachten geeft.

Misschien ben ik vandaag ook wel zo gaar omdat ik gisteren weer alles oppakte... geen idee. Het wil allemaal niet echt vandaag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• benchMarc
BlackMonkey schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 20:15:
[...]

Zullen we dat gewoon nog even afwachten? De EMA ziet voor de gehele bevolking het nut er nog niet voldoende van in: https://www.nu.nl/coronav...ringend-noodzakelijk.html Laat staan dat je vinkje ook direct niet meer afgegeven word. We hebben de afgelopen tijd de meeste wilde verhalen voorbij zien komen, waarbij het meeste gewoon los zand was. Helaas helpt dat losse zand vooral negatief.
Tuurlijk, laten we idd passief zijn ipv assertief. Het was immers ook niet het plan om een coronatoeganspas te gaan handheren in de horeca, maar nu staat de deur ineens alweer zo goed als open. Toen waren het ook wappies die met conspiracymeuk kwamen toen er werd geroepen dat men een coronapas wil gaan invoeren. Als je even nadenkt dan zie je toch welke kant dit op gaat? In Israel zien ze een duidelijke afname van de effecitiviteit van het vaccin en daarom is de status volledig gevaccineerd nu na 3 dosisen en niet eerder. Dit gaat hier ook gebeuren, want het vaccin is niet sterk genoeg voor een oneindige bescherming. Men wil ook niet meer in extreme lockdowns, dus het devies gaat straks ook worden: overal coronapas, en 3x vaccineren. Mark my words. Dit virus verdwijnt niet zomaar en de vaccins zijn niet oneindig effectief. En de beslissing om de boel de boel te laten, met alle gevolgen van dien, willen ze ook niet. Het valt alleen maar te hopen dat het virus naar een milde variant muteert, anders zitten we hier nog heel lang mee opgescheept.

En laten we vooral alle jongeren in een land met goede gezondheidszorg vaccineren tegen een virus wat nog steeds kan worden overgedragen op anderen, terwijl in Afrika pas 1,7% is gevaccineerd. Het slaat werkelijk waar helemaal nergens meer op dit. Maar de koppen van de pro-vaccinsgroepen zitten zo diep in het zand omdat ze uit ellende (die we allemaal ervaren) puur het geloof willen hebben dat dit ons wel even er vanaf helpt. Dream on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

benchMarc schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 13:20:
[...]
Het valt alleen maar te hopen dat het virus naar een milde variant muteert, anders zitten we hier nog heel lang mee opgescheept.
Het wordt ook eens tijd dat sprookje definitief vaarwel te zeggen, elke volgende variant is besmettelijker en wordt je zwaarder ziek van. Alleen bij ziektes die zware symptomen nodig hebben om te verspreiden is er een druk om je minder zwaar ziek te maken. En in games met een slider die +1 dodelijkheid alleen toestaan met -1 besmettelijkheid.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
benchMarc schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 13:20:
[...]

Tuurlijk, laten we idd passief zijn ipv assertief.
Assertief betekend wat anders dan de context waarin jij het nu toepast. Waarbij de betekenis ook nog is per persoon verschilt. Leuke krachtterm maar voegt niks toe. In mijn context betekend het bijvoorbeeld kijken naar een 3e prik als dat de volksgezondheid kan beschermen. In die van jou het op de tafels gaan staan.
Het was immers ook niet het plan om een coronatoeganspas te gaan handheren in de horeca, maar nu staat de deur ineens alweer zo goed als open. Toen waren het ook wappies die met conspiracymeuk kwamen toen er werd geroepen dat men een coronapas wil gaan invoeren. Als je even nadenkt dan zie je toch welke kant dit op gaat?
Generaliseer er lekker op los. Maar dat zijn niet mijn woorden. Er werd overigens geroepen dat er nog geen aanleiding voor was. Nu is het ingevoerd uit noodzaak. Dat is wat anders dan burgertje pesten zoals jij het brengt.
In Israel zien ze een duidelijke afname van de effecitiviteit van het vaccin en daarom is de status volledig gevaccineerd nu na 3 dosisen en niet eerder.
Valideer je bronnen: https://www.knack.be/nieu...cle-longread-1774137.html Israel heeft verder geen uitzonderlijke toegang tot data die de EMA bijvoorbeeld niet heeft. Wetenschappelijk zijn ze nog niet volledig over het nut uit.
Dit gaat hier ook gebeuren, want het vaccin is niet sterk genoeg voor een oneindige bescherming. Men wil ook niet meer in extreme lockdowns, dus het devies gaat straks ook worden: overal coronapas, en 3x vaccineren. Mark my words. Dit virus verdwijnt niet zomaar en de vaccins zijn niet oneindig effectief. En de beslissing om de boel de boel te laten, met alle gevolgen van dien, willen ze ook niet. Het valt alleen maar te hopen dat het virus naar een milde variant muteert, anders zitten we hier nog heel lang mee opgescheept.
Dit is meer een opsomming van je frustraties. Los zand dus. Jou oplossing lijkt lekker alles los te laten, dat is geprobeerd in meerdere landen en werkt niet. Kijk voor de grap is in de US naar wat staten die dat experiment nu uitvoeren voor je.
En laten we vooral alle jongeren in een land met goede gezondheidszorg vaccineren tegen een virus wat nog steeds kan worden overgedragen op anderen, terwijl in Afrika pas 1,7% is gevaccineerd. Het slaat werkelijk waar helemaal nergens meer op dit. Maar de koppen van de pro-vaccinsgroepen zitten zo diep in het zand omdat ze uit ellende (die we allemaal ervaren) puur het geloof willen hebben dat dit ons wel even er vanaf helpt. Dream on.
Ik lees vooral een vrij emotioneel betoog van jou kant. Mijn enige punt was, wacht het gewoon even voordat we aan de alarmbel trekken. Blijkbaar een vrij gevoelige snaar. Dat de vaccins beter in afrika gebruikt kunnen worden ben ik met je eens, maar dat is juist 1 van de afwegingen die ze maken. Echt een oplossing van jou kant hoor ik ook niet. Vaccins zijn niet de heilige graal, maar wel praktisch het enige middel wat we hebben om de gevolgen enigszins in bedwang te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• benchMarc
BlackMonkey schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 14:38:
Valideer je bronnen: https://www.knack.be/nieu...cle-longread-1774137.html Israel heeft verder geen uitzonderlijke toegang tot data die de EMA bijvoorbeeld niet heeft. Wetenschappelijk zijn ze nog niet volledig over het nut uit.
Ik las het in de wall street journal (https://www.wsj.com/artic...s-three-shots-11630426257). Als die ook desinformatie verspreiden wordt het een mooie boel.
Dit is meer een opsomming van je frustraties. Los zand dus. Jou oplossing lijkt lekker alles los te laten, dat is geprobeerd in meerdere landen en werkt niet. Kijk voor de grap is in de US naar wat staten die dat experiment nu uitvoeren voor je.
Wat is het andere alternatief dan als idd blijkt dat de vaccins niet effectief genoeg blijken over langere tijd zoals Israel beweert (en die waren er behoorlijk vroeg mee gestart)?
Ik lees vooral een vrij emotioneel betoog van jou kant. Mijn enige punt was, wacht het gewoon even voordat we aan de alarmbel trekken. Blijkbaar een vrij gevoelige snaar. Dat de vaccins beter in afrika gebruikt kunnen worden ben ik met je eens, maar dat is juist 1 van de afwegingen die ze maken. Echt een oplossing van jou kant hoor ik ook niet. Vaccins zijn niet de heilige graal, maar wel praktisch het enige middel wat we hebben om de gevolgen enigszins in bedwang te houden.
Dat is nu juist mijn punt van frustratie: dat ik nergens een houdbare oplossing zie. Vaccineren van al die jongeren waarvan er zo weinig in het ziekenhuis terecht komen (categorie 0-30 jaar) zie ik het nut niet van in. Dat mensen die 60+ zijn, onderliggende ziektes hebben en zich niet laten vaccineren is irritant, want het zijn juist zij die veel sneller in het ziekenhuis terecht komen. Om tieners te gaan vaccineren die verder kerngezond zijn is een druppel op de gloeiende plaat. Daarbij zegt een vaccinatiegraad van x-procent ook niet zoveel. Het gaat voornamelijk om de vaccinatiegraad onder de leeftijden die risico lopen, en zij <60 met onderliggende gezondheidsproblemen.
Als die zich nu nog niet hebben laten vaccineren dan geloof ik niet dat dat nog komt. Al heb je maar 5% onder 60+ers die weigert dan is dat veel ernstiger dan 20% van de jongeren onder de 30 die weigeren.

Hier in Noorwegen zijn ze van plan om eind september de hele boel open te gooien, zonder restricties want ze focussen alleen op ziekenhuisopnames (het aantal besmettingen is overigens nog nooit zo hoog geweest sinds nu). Ik geloof er weinig van dat ze daar niet op terug gaan komen, maar de Noren zijn er van overtuigd dat de overheid zich aan hun woord gaat houden. Ben heel benieuwd hoe dat uitpakt. De minister van gezondheid zegt hier gewoon: iedereen heeft eind september de kans gehad zich te vaccineren, doe je het niet, dan krijg je op den duur vast wel corona, maar so be it, we gooien de boel open. Die aanpak steun ik wel. Ergens moet het een keer klaar zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:32
benchMarc schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 15:33:
[...]

Vaccineren van al die jongeren waarvan er zo weinig in het ziekenhuis terecht komen (categorie 0-30 jaar) zie ik het nut niet van in. Dat mensen die 60+ zijn, onderliggende ziektes hebben en zich niet laten vaccineren is irritant, want het zijn juist zij die veel sneller in het ziekenhuis terecht komen. Om tieners te gaan vaccineren die verder kerngezond zijn is een druppel op de gloeiende plaat. Daarbij zegt een vaccinatiegraad van x-procent ook niet zoveel. Het gaat voornamelijk om de vaccinatiegraad onder de leeftijden die risico lopen, en zij <60 met onderliggende gezondheidsproblemen.
Het vaccineren van jongeren kan het reproductiegetal met 20-35% verminderen. Waarom is dat niet nuttig? Dat is het verschil tussen een reproductiegetal van R=1.3 en een reproductiegetal van R=0.94. Het kan voorkomen dat de boel uit de hand loopt, en als het dan toch uit de hand loopt betekent het dat er minder ingrijpende maatregelen nodig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:De effectiviteit van vaccins kan in andere topics worden besproken. Hier graag verder over eigen ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 21:20
Tom-Z schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 16:55:
[...]

Het vaccineren van jongeren kan het reproductiegetal met 20-35% verminderen. Waarom is dat niet nuttig? Dat is het verschil tussen een reproductiegetal van R=1.3 en een reproductiegetal van R=0.94. Het kan voorkomen dat de boel uit de hand loopt, en als het dan toch uit de hand loopt betekent het dat er minder ingrijpende maatregelen nodig zijn.
Gebaseerd op Alpha, niet op Delta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 23:38
Lethalis schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:22:
Afgelopen zondag eerste prik van Pfizer gehad. Ben daar bestwel van in paniek geraakt, nadat ik zoveel horrorverhalen heb gelezen. Maar besloot rationeel gezien dat corona statistisch een groter risico voor mij vormt dan de vaccinatie.

Ik ben nu 6 dagen verder, maar ik merk dat ik het nog lastig vind om het helemaal van mij af te schudden. Het gaat een beetje met ups en downs. Gisteren was een goede dag, ben zelfs naar mijn werk geweest en heb eigenlijk alles weer gedaan (ook 2 serieuze wandelingen).

Vandaag voel ik me helaas weer wat onrustig. Qua klachten durf ik er niet veel over te zeggen, omdat mijn angstklachten dermate heftig waren dat ik geen idee heb of ik bepaalde symptomen nou van het vaccin had of van de angst.

Ik ben iig heel moe geweest en voor de rest last van mijn arm / schouder gehad (straalde door).

De kans dat ik er nu nog iets van krijg, zou heel klein moeten zijn, maar ja... laat het nog niet echt los. Misschien als ik nog een week verder ben 8)7

Misschien ben ik vandaag ook wel zo gaar omdat ik gisteren weer alles oppakte... geen idee. Het wil allemaal niet echt vandaag.
Wat goed dat je alsnog op basis van rationele argumenten deze keuze maakt :) .

Wat betreft je klachten lijkt het niet fysiek te zijn. Ik ken niemand die echt ziek is geworden van de prik, hoogstens een dagje niet lekker (alsof je amper geslapen hebt). Onderzoeken wijzen ook uit dat de meeste mensen vrijwel geen serieuze klachten ondervinden. Over de volgende prik zou ik me daarom niet zo'n zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:30
Lethalis schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:22:

Bij mij waren de klachten na de tweede prik juist minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex

codex

MarcoC schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:27:
[...]
Wat goed dat je alsnog op basis van rationele argumenten deze keuze maakt :) .

Wat betreft je klachten lijkt het niet fysiek te zijn. Ik ken niemand die echt ziek is geworden van de prik, hoogstens een dagje niet lekker (alsof je amper geslapen hebt). Onderzoeken wijzen ook uit dat de meeste mensen vrijwel geen serieuze klachten ondervinden. Over de volgende prik zou ik me daarom niet zo'n zorgen maken.
Voor wat ik heb gehoord in het ziekenhuis krijgen de uitzonderingen al afwijkende klachten na de eerste prik, waardoor ze of die tweede prik niet nemen al dan niet op advies van de arts, of wel een tweede prik nemen en dan weer heftige klachten krijgen, al dan niet met een factor groter.

Ik denk ook echt niet dat je goed kan reageren op de eerste prik en doodziek kan zijn van de tweede prik. Zelf wist ik het ook bij prik 1 dat het niet normaal was vergeleken wat ik in mijn omgeving zag. @Lethalis als je niks uitermate afwijkends voelt dan zal je echt geen last krijgen van nummer 2. Die paniek is gewoon je paniekstoornis (ervaring met paniekaanvallen overigens, dus ik weet hoe het is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artwido
  • Laatst online: 22:02
Hoewel ik eigenlijk geen tweede prik nodig had omdat ik binnen een half jaar corona heb gehad, heb ik vandaag toch een tweede prik gehaald.
De GGD had mijn corona namelijk niet geregistreerd omdat ik door een commerciële teststraat positief getest was.

Van mijn 1e vaccin, Astrazeneca ben ik behoorlijk ziek geworden. Week hoge koorts en nog lang daarna moe en futloos.
Vandaag heb ik Pfizer gehad.
Ik voel wel dat mijn lichaam reageert. Wat opgelaten gevoel. Maar verder valt het nog mee. Ben benieuwd hoe ik de nacht door kom en of ik morgen verder geen last heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex

codex

Ik heb een commerciële antilichamen test gedaan omdat ik zo ziek was van de vaccinatie. De aanname was dat ik veel antilichamen aangemaakt zou hebben door de heftige reactie, uiteraard wilde ik weten of dit inderdaad het geval is. De uitslag heb ik vandaag ontvangen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ISRgiXineiOxuJensw-x2sEA2IY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gd6CPYkq03AhyUNeNCtpWw2M.jpg?f=fotoalbum_large

Ik denk dat ik best safe zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
@codex
De grap is dat ik het niet meer aandurf om een antistoffen test te doen sinds ik de eerste vaccinatie heb gehad. Uit angst dat hij na de prik niks zou vinden.

Aanstaande zondag de tweede prik. Ik voel me nu al een beetje zenuwachtig 8)7

• codex

codex

Lethalis schreef op donderdag 16 september 2021 @ 07:44:
@codex
De grap is dat ik het niet meer aandurf om een antistoffen test te doen sinds ik de eerste vaccinatie heb gehad. Uit angst dat hij na de prik niks zou vinden.

Je hebt toch geen bijwerkingen gehad na de eerste? Ik zou mij niet te druk maken. Bij alles wat ik lees over mensen met een negatieve ervaring ontstond deze al na prik 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Lethalis schreef op donderdag 16 september 2021 @ 07:44:
@codex

I.t.t. de eerste had ik nieteens een blauwe plek :+ Alleen weer een dagje vermoeidheid. Succes zondag! Voorlopig er weer even vanaf dan :) en blijf weg uit dit topic om jezelf niet nóg angstiger te maken

[ Voor 7% gewijzigd door Ebayzo op 16-09-2021 08:50 ]

Default blanke hetero

• Lethalis
  • Niet online
codex schreef op donderdag 16 september 2021 @ 07:56:
[...]

Je hebt toch geen bijwerkingen gehad na de eerste? Ik zou mij niet te druk maken. Bij alles wat ik lees over mensen met een negatieve ervaring ontstond deze al na prik 1.
Een dag ziek voelen vind ik alleen ook niet leuk. Dus stel ik krijg niks ernstigs, maar zit wel een tijdje met koorts en spierpijn, dan zie ik daar ook tegen op. Ook omdat ik er dan teveel op ga letten enzovoorts. Als ik normaal ziek word, is het bij mij ook altijd twijfelachtig hoeveel procent daarvan stress is, en hoeveel door de ziekte veroorzaakt wordt.

Natuurlijk ken ik ook mensen - ik heb een beetje rondgevraagd in mijn omgeving - die zich alleen een dagje moe hebben gevoeld na prik 2 en er dus niet zoveel van hadden. Maar ik heb ook iets teveel filmpjes op YouTube gezien van mensen die hun ervaring van prik 2 delen (stupid, I know). Die mensen doen het allemaal nog, alleen hadden het even 1 a 2 dagen niet naar hun zin.

YouTube is dan ook zo dat als je eenmaal 1 zo'n filmpje hebt gekeken, dan denkt het algoritme dat je dat graag ziet ofzo.

Ik probeer al weken mij zoveel mogelijk op muziekartiesten te subscriben en veel muziek te luisteren, in de hoop al die coronazooi uit mijn lijst te krijgen. Maar zodra ik ook maar 1 filmpje kijk over corona, dan word ik er meteen weer helemaal dood mee gegooid. Waarschijnlijk omdat veel mensen naar die filmpjes kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Ebayzo schreef op donderdag 16 september 2021 @ 08:49:
[...]
I.t.t. de eerste had ik nieteens een blauwe plek :+ Alleen weer een dagje vermoeidheid. Succes zondag! Voorlopig er weer even vanaf dan :) en blijf weg uit dit topic om jezelf niet nóg angstiger te maken
Ja ik hoop dat het daarna gewoon klaar is eigenlijk :)

Ik val verder niet in een risicogroep, dus heb in principe geen boosters nodig etc. Daarnaast ga ik er eigenlijk een beetje vanuit dat ik deze winter corona ga krijgen (hopelijk in milde vorm door de vaccinatie).

Dat is ook de reden waarom ik mij heb laten vaccineren. Als Delta zo besmettelijk is en ik steeds direct / indirect onder de mensen kom (ik heb een jong kind van 5 jaar oud dat naar school en BSO gaat + thuiswerken wordt afgebouwd op mijn werk + mijn vrouw werkt in de zorg) dan is die besmetting een kwestie van tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 15:31
Chapeau dat je door zet :)
Ik snap heel goed hoe veel "negatieve" input op je in kan werken...

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Mijn ervaring met pfizer.
Eerste prik natuurlijk wel spannend t.o.v. normale vaccinaties door alle verhalen eromheen dat door de nood van het vaccin mogelijk de kwaliteit van het vaccin niet goed zou kunnen zijn. Ik zat er wel even van nou hier gaan we dan. Had een dagje een soort van spierpijn in mijn arm, ook voelde het alsof je zware spullen niet kon tillen o.i.d.

2de prik van pfizer had ik dit weer maar ik heb mij ook wel een dagje lamlendig gevoelt. Geen puf geen zin hebben etc.

Mijn vriendin had exact de zelfde klachten als ik maar vernam het heftiger en langer. e.g. 2 dagen spierpijn in arm en bij de 2de prik in bed moeten liggen de hele dag en de volgende dag nog lamlendig voelen.

Daarna nergens meer last van gehad. 4 augustus was mijn laatste prik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:57

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Lethalis schreef op donderdag 16 september 2021 @ 08:55:
YouTube is dan ook zo dat als je eenmaal 1 zo'n filmpje hebt gekeken, dan denkt het algoritme dat je dat graag ziet ofzo.

Ik probeer al weken mij zoveel mogelijk op muziekartiesten te subscriben en veel muziek te luisteren, in de hoop al die coronazooi uit mijn lijst te krijgen. Maar zodra ik ook maar 1 filmpje kijk over corona, dan word ik er meteen weer helemaal dood mee gegooid. Waarschijnlijk omdat veel mensen naar die filmpjes kijken.
offtopic:
Wat ik recent gehoord heb is dat je geschiedenis bepalend is. Dus als je in de geschiedenis van youtube ga YouTube History dan kan je daar oude videos verwijderen. Eenmaal verwijderd gebruikt het youtube algorithme het niet meer en dus zou je weer videos moeten krijgen van voor Corona.

Verder is youtube vooral bedoeld om jouw reclame voor te schotelen en te zorgen dat je blijft kijken. Dus filmpjes die veel engagement opleveren zullen ook resulteren in veel advertenties die bekeken worden. Dus zolang youtube denkt dat jij intresse hebt in corona zal het algorithme het voorschotelen.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Lethalis
  • Niet online
codex schreef op donderdag 16 september 2021 @ 07:56:
[...]
Heb nog een aantal dingen opgezocht. Tegen verwachtingen in lijkt de kans op een ernstige allergische reactie bij de tweede prik kleiner te zijn:

Second COVID Vaccine Safe After Allergic Reaction to First

Net zoals de kans op trombocytopenie:

Immune thrombocytopenia associated with Pfizer-BioNTech’s BNT162b2 mRNA COVID-19 vaccine

Van de 23 gevallen die ze in die studie hebben geconstateerd, was er maar 1 na de tweede prik. Daar staat tegenover dat de gevallen van myocarditis bijna allemaal na de tweede prik waren. Al is mijn kans daar niet zo groot op:

Myocarditis and COVID-19 (CDC)

1 op de 252.287 myocarditis (34 per 8.577.766 vaccinaties, mannen 40-49) (4 per miljoen)

Ter vergelijking de kans om in 2020 te overlijden door een verkeersongeval:

Factsheet Verkeersdoden in Nederland (SWOV)

1 op 28.713 verkeersdoden Nederland in 2020 (610 op 17.515.152 inwoners)

Anyways... anxiety is a b*tch. Ik kan naar cijfers blijven staren wat ik wil, relaxt word ik er niet onder :X Morgen is de dag...

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Lethalis schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 09:33:
[...]

Heb nog een aantal dingen opgezocht. Tegen verwachtingen in lijkt de kans op een ernstige allergische reactie bij de tweede prik kleiner te zijn:
Tegen de verwachting in?
Bij allergische reacties is het toch juist de verwachting dat de 1e dat risico heeft, waarna voor de 2e iets verzonnen wordt zodat dat niet of minder heftig optreed?
Zal dat artikel eens lezen, ben wel benieuwd :)

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 18-09-2021 09:41 ]

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Sterkte @Lethalis probeer er ook vooral aan te denken dat mensen graag slechte ervaringen delen. Goede ervaringen zijn veel minder interessant en geven minder aandacht. Kortom haal die prik beloon je zelf met iets en sluit dit hoofdstuk af. Dat is opzich ook al een beloning in jouw geval en een overwinning.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Lethalis schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 09:33:
[...]

Second COVID Vaccine Safe After Allergic Reaction to First

Net zoals de kans op trombocytopenie:

Immune thrombocytopenia associated with Pfizer-BioNTech’s BNT162b2 mRNA COVID-19 vaccine

Van de 23 gevallen die ze in die studie hebben geconstateerd, was er maar 1 na de tweede prik. Daar staat tegenover dat de gevallen van myocarditis bijna allemaal na de tweede prik waren. Al is mijn kans daar niet zo groot op:

Myocarditis and COVID-19 (CDC)

1 op de 252.287 myocarditis (34 per 8.577.766 vaccinaties, mannen 40-49) (4 per miljoen)

Ter vergelijking de kans om in 2020 te overlijden door een verkeersongeval:

Factsheet Verkeersdoden in Nederland (SWOV)

1 op 28.713 verkeersdoden Nederland in 2020 (610 op 17.515.152 inwoners)

Anyways... anxiety is a b*tch. Ik kan naar cijfers blijven staren wat ik wil, relaxt word ik er niet onder :X Morgen is de dag...
Verkeersdoden in 40-44 is hoger dan coronadoden in die leeftijdgroep. Cijfer zal niet heel veel veranderd zijn sindsdien. :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/loN9ylgnjdh90mk8yg8CsoXCPuI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ug8i8rdH0oabQGHvSLOlkRer.png?f=user_large

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:32
Señor Sjon schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 11:05:
[...]

Verkeersdoden in 40-44 is hoger dan coronadoden in die leeftijdgroep. Cijfer zal niet heel veel veranderd zijn sindsdien. :p
Wel iets van 350 IC-opnames (en ~1150 ziekenhuis) in die groep op een slordige 135.000 besmettingen.
Dus meer dan 600x meer IC-opnames na een besmetting dan gevallen van myocarditis na vaccinatie. Nu is dat per bevestigde besmetting en zal het werkelijke aantal besmettingen hoger liggen, maar zeker geen factor 600.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Die cijfers zeggen toch heel weinig? Er nemen veel meer mensen deel aan het verkeer dan dat er covid gehad hebben, dus het risico bij een besmetting kan dan nog best hoger uitpakken dan het risico in het verkeer. Kans op besmetting gaat alleen maar toenemen zonder maatregelen.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:50
Mocht iemand nog een aanstaande moeder kennen die twijfelt, hier een goed argument om wel één prikje te nemen.

Het Corona virus kan ongemerkt de placenta aantasten met een dodelijke afloop voor het kind als je er niet tijdig bij bent.
Zelf een snotneus maar wel een half kapotte placenta.

https://amazingerasmusmc....ta-van-zwangere-aantasten

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Lethalis
  • Niet online
Señor Sjon schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 11:05:
[...]
Kans op ziekenhuisopname en zelfs de IC door corona is echter een heel stuk groter. Maar ik dacht er toevallig dinsdag aan toen ik op de snelweg snel moest remmen en in mijn spiegels een vrachtwagen toch wel ineens heel groot werd :/

Anyways:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8324414/

Bij legerpersoneel met een goede conditie herstelde iedereen van de myocarditis. Dus ondanks dat het vrij random is wie het krijgt, helpt een betere conditie misschien wel bij het herstel.

Punt is dat ik geen beeld bij de doden heb. Was het echt helemaal random? Hoe was hun algehele conditie / gezondheid?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
Cobb schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 13:32:
Mocht iemand nog een aanstaande moeder kennen die twijfelt, hier een goed argument om wel één prikje te nemen.

Het Corona virus kan ongemerkt de placenta aantasten met een dodelijke afloop voor het kind als je er niet tijdig bij bent.
Zelf een snotneus maar wel een half kapotte placenta.

https://amazingerasmusmc....ta-van-zwangere-aantasten
En nog steeds hebben we mensen die het virus bagatelliseren en zich drukker maken om de vaccins dan het virus zelf.
Lethalis schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 13:55:
[...]

Kans op ziekenhuisopname en zelfs de IC door corona is echter een heel stuk groter. Maar ik dacht er toevallig dinsdag aan toen ik op de snelweg snel moest remmen en in mijn spiegels een vrachtwagen toch wel ineens heel groot werd :/

Anyways:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8324414/

Bij legerpersoneel met een goede conditie herstelde iedereen van de myocarditis. Dus ondanks dat het vrij random is wie het krijgt, helpt een betere conditie misschien wel bij het herstel.

Punt is dat ik geen beeld bij de doden heb. Was het echt helemaal random? Hoe was hun algehele conditie / gezondheid?
De ironie wil dat je ook van een COVID-19 besmetting myocarditis kan overhouden, sterker nog: de kans is groter dan na het innemen van een vaccin.

[ Voor 41% gewijzigd door Miki op 18-09-2021 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Laatst online: 22:25
Miki schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 13:56:
[...]

En nog steeds hebben we mensen die het virus bagatelliseren en zich drukker maken om de vaccins dan het virus zelf.

[...]

De ironie wil dat je ook van een COVID-19 besmetting myocarditis kan overhouden, sterker nog: de kans is groter dan na het innemen van een vaccin.
Dat is meestal het geval bij bijwerkingen; ze lijken op de mogelijke bijwerkingen van een besmetting.

Voor de meeste mensen kun je beiden bagatelliseren. Zowel het vaccin als het virus lijken mee te vallen. Heb je een onderliggende aandoening dan wordt het een ander verhaal:
Onderliggende aandoeningen en/of zwangerschap bij overleden personen
positief voor SARS-CoV-2 jonger dan 70 jaar vanaf 27 februari 2020
Zwangerschap 0 0.0
Postpartum 0 0.0
Cardio-vasculaire aandoeningen en hypertensie 502 40.4
Diabetes 343 27.6
Leveraandoening 45 3.6
Chronische neurologische of neuromusculaire aandoeningen 168 13.5
Immuundeficiëntie 38 3.1
Nieraandoening 128 10.3
Chronische longaandoeningen 316 25.4
Maligniteit 205 16.5
Obesitas3 103 8.3
Dementie/Alzheimer3 78 6.3
Parkinson3 18 1.4
Overig 290 23.3
Heb je één of meerdere van de bovenstaande aandoeningen dan kun je beter naar het vaccin neigen.

Verder mag je een vaccinatie best eng vinden. Er prikt iemand in je lichaam dat kan al eng zijn. Als je het eng vind kun je dit aangeven. Daar hoef je je niet voor te schamen. Vaccinatieveiligheid en hoe daar mee op te gaan zijn nog wel wat rationele/medische kanttekeningen bij te plaatsen maar lijkt me offtopic.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

Helaas zijn in mijn omgeving de ervaringen met vaccinatie een stuk negatiever dan bij de meesten hier.

Persoon 1: 3 dagen hoge koorts. 2x flauwgevallen.
Persoon 2: allergische reactie. Helemaal onder de rode vlekken/bulten. Heeft er weken na de prik nog steeds last van. Hele dag jeuk, kan er amper van slapen.
Persoon 3: acute nierfalen dag na de 1e vaccinatie. 3 weken in het ziekenhuis gelegen.
2e prik gehad, weer acute nierfalen. Moet er wel bij zeggen dat deze persoon rond de 70 was en de gezondheid niet al te best was. De andere 2 waren <35.

Maar gelukkig hebben de meeste mensen niks of zeer lichte klachten.

[ Voor 3% gewijzigd door tilburgs82 op 19-09-2021 08:57 ]

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:31
Hier anderhalve week geleden de eerste vaccinatie gehaald. Pfizer gekozen en op de dag van de prik lichte spierpijn op de prikplek, maar minder erg dan na een goede workout. Het leek dus mee te vallen, maar tijdens crossfit op dag 3 was ik snel buiten adem en misselijk. Erna nog 3 dagen moe en lichte hoofdpijn; beetje lamlendig gevoel.

Over 1,5 week nr 2, die bij veel mensen iets zwaarder valt. Nu al zin in :/

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Prik 2 (Pfizer) zit er in sinds 11:10.

Even bijkomen van de stress en hopen dat het mee gaat vallen qua bijwerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Ik hoop dat dit t goeie topic is, ff n cross post van t grappige plaatjes topic:
Osiris schreef op zondag 19 september 2021 @ 11:38:
[...]

Als mensen valide redenen hebben om zich niet te vaccineren (persoonlijk vind ik "ik vind het eng en de lange-termijngevolgen zijn nog onbekend" geen irrationele gedachte. Ik denk zelf niet zo, maar als andere mensen zo denken, even goede vrienden), prima. Maar als mensen met """status""" om volstrekte lariekoek-redenen de hele vaccinatie-campagne gaan ondermijnen, dan is 't wel een ander verhaal ja ;)
Angst voor lange termijn problemen is ook zeer overtrokken, er zijn nauwelijks cases geweest bij eerdere vaccins dat er ernstige bijwerkingen te zien waren die later dan 2 maanden na prikken naar voren kwamen.

https://www.muhealth.org/...ve-long-term-side-effects

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*
offtopic:
Sorry .. 3 maanden geleden kreeg ik te horen dat ik uitgezaaide prostaatkanker heb. Dan ontmoet je meteen een hele clan mensen die ervoor leven om naalden in je te jassen, je wordt bestraald, krijgt Chemo, hormoon therapie.

Bijverschijnselen .. de Corona prik heeft SOMS, ENKELE bijverschijnselen hahahahahaha: de bijverschijnselen van Chemo, Hormoontherapie, Prednisolon, anti-braak worden op behang gedrukt, zulke lijsten zijn het, en geloof me: je krijgt er meer dan je lief is.

Overigens .. even voor de goede orde: ik heb het over de weigeraars, er zijn zat mensen die niet zeuren.

En dan, overigens, krijg je niet 2 prikjes .. 10 tallen, en geloof me: een infuus is wat anders dan een muggenprikje van de Corona prik.

*knip

[ Voor 34% gewijzigd door ZieMaar! op 20-09-2021 20:47 . Reden: Rants richting anderen verwijderd en offtopic tags geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Heftig, ik snap dan je frustratie. Ik denk dat het met name te maken heeft met mensen die zich topfit voelen en dan bang worden schade te ondervinden van de vaccinatie. Als je niet gevaccineerd bent en corona dodged heeft dan heeft het niet vaccineren geen enkele consequentie, als je in jouw geval het negeert en de medicatie niet neemt zijn de consequenties niet te overzien.

[ Voor 58% gewijzigd door ZieMaar! op 20-09-2021 20:48 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
codex schreef op maandag 20 september 2021 @ 15:22:
[...]

Heftig, ik snap dan je frustratie. Ik denk dat het met name te maken heeft met mensen die zich topfit voelen en dan bang worden schade te ondervinden van de vaccinatie. Als je niet gevaccineerd bent en corona dodged heeft dan heeft het niet vaccineren geen enkele consequentie, als je in jouw geval het negeert en de medicatie niet neemt zijn de consequenties niet te overzien.
Dat speelt natuurlijk een rol.

Ik ben de afgelopen 18 jaar nauwelijks ziek geweest. In 2003 had ik een griep te pakken (de collega waarvan ik het kreeg, lag destijds in het ziekenhuis erdoor :X ik heb een week op bed gelegen met hoge koorts), voor de rest op wat verkoudheden na niks. Toen mijn vrouw vorig jaar corona had, heeft ze dagenlang in mijn gezicht gehoest voordat ik haar naar de teststraat gebracht heb... toen kreeg ik ook niks.

Dus dan vind je bijwerkingen van vaccins ineens een stuk enger. Het voelt immers niet alsof je het per se nodig hebt. Terwijl als je al in een slechte gezondheid verkeert, dan maakt een prik meer of minder ook geen drol meer uit.

Alsnog heb ik mij uiteindelijk laten vaccineren. Gewoon omdat ik - in tegenstelling tot mijn vrouw - ook geen antistoffen had en het toch niet helemaal vertrouwde.

Ik ben nu 29 uur verder na mijn tweede prik. Moet het afkloppen, want het gaat tot nu toe beter dan de eerste. De vermoeidheid is minder erg en zelfs de pijn in de arm lijkt sneller af te nemen. Ben nog steeds bang dat ik straks koorts krijg of iets. Maar so far, so good.

@Verwijderd
Sterkte iig. Ik begrijp je frustratie wel en ik krijg ook in het echte leven vaak genoeg te horen dat ik niet zo moet zeuren. Daarom is het wel fijn als ik het iig ergens kwijt kan. En anders moet ik maar aan een dagboek beginnen ofzo.

Overigens ben ik wel bang dat ik hopeloos naar de klote ga als ik ooit iets ernstigs krijg... zag het ook bij mijn vader. Die wou bepaalde operaties niet meer doen, bepaalde onderzoeken ook niet... tsja. Hij is al een tijdje dood.

PS
Ik voel me een beetje aangesproken, omdat ik autisme heb en een hypochonder ben.

Wat heeft autisme ermee te maken? Nou dat het heel lang bijna onmogelijk was om mij überhaupt voor wat dan ook te behandelen. De schoolarts mocht mij niet aanraken, de tandarts heb ik als kind gebeten in zijn hand, enzovoorts.

Als iemand een hand op mijn schouder legt, gaat er al een hele rilling door mij heen.

Er zijn simpelweg wat draadjes in mijn brein verkeerd aangesloten ergens. En het kost ontzettend veel moeite om "normaal" te doen en behandelingen te ondergaan. Ik raak daar behoorlijk ontregeld van. Gisteren hebben ze mij ook apart gezet op de EHBO post omdat ik een paniekaanval kreeg na de vaccinatie.

Dat heeft het er dus mee te maken ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Lethalis op 20-09-2021 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:56

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:En vanaf hier weer over de ervaringen met het vaccineren tegen Corona zelf graag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Gisteren Janssen ontvangen bij de GGD in Eindhoven. Respect voor al die mensen die daar aan het werk zijn.

Hoe dan ook, ik lijk geen bijwerkingen te hebben. Mijn vriendin (ook gisteren Janssen) heeft er echter best last van. Grieperig, koorts gevoel. Pijnlijke spieren. Dat zal wel bijtrekken maar toch opvallend hoe dat kan verschillen van persoon tot persoon. We hebben beiden voor zover we weten overigens geen corona gehad.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Vanwege een aantal onzekerheden ivm auto-immuun dingetje gewacht op groen licht van de specialist. Vorige week Janssen laten prikken.

Alles prima gegaan, enige dingetje is dat ik af en toe wat duizelig ben sindsdien. Zal wel wegtrekken.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Dean Martin schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 07:20:
Vanwege een aantal onzekerheden ivm auto-immuun dingetje gewacht op groen licht van de specialist. Vorige week Janssen laten prikken.

Alles prima gegaan, enige dingetje is dat ik af en toe wat duizelig ben sindsdien. Zal wel wegtrekken.
huh ik wist niet dat ze nog met Jansen prikte. Dacht dat alles Moderna/Pfizer was. Is er een specifieke reden dat je Jansen hebt gekregen?
Zelfde voor @ericafterdark

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
thewizard2006 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 09:02:
[...]

huh ik wist niet dat ze nog met Jansen prikte. Dacht dat alles Moderna/Pfizer was. Is er een specifieke reden dat je Jansen hebt gekregen?
Zelfde voor @ericafterdark
Heb er specifiek om gevraagd. Voelde voor mij het best. Puur gevoel, ze zijn allemaal goed.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Eiríkr schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 09:06:
[...]

Heb er specifiek om gevraagd. Voelde voor mij het best. Puur gevoel, ze zijn allemaal goed.
Voor mij idem. En ik reis veel voor werk en Janssen leverde me het snelst een geldige QR code op.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
Ik ben drie weken terug binnen gelopen voor mijn eerste prik (prikken zonder afspraak) en kon ter plekke ook kiezen tussen Janssen of Pfizer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
VidaR-9 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 10:03:
Ik ben drie weken terug binnen gelopen voor mijn eerste prik (prikken zonder afspraak) en kon ter plekke ook kiezen tussen Janssen of Pfizer.
Zodra ze een 'Janssen' dag hebben blijven ze prikken zolang de voorraad strekt om verspilling tegen te gaan zei de mevrouw bij mijn locatie.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
VidaR-9 schreef op zondag 19 september 2021 @ 10:11:
Hier anderhalve week geleden de eerste vaccinatie gehaald. Pfizer gekozen en op de dag van de prik lichte spierpijn op de prikplek, maar minder erg dan na een goede workout. Het leek dus mee te vallen, maar tijdens crossfit op dag 3 was ik snel buiten adem en misselijk. Erna nog 3 dagen moe en lichte hoofdpijn; beetje lamlendig gevoel.

Over 1,5 week nr 2, die bij veel mensen iets zwaarder valt. Nu al zin in :/
Prik 2 heb ik helaas niet gehaald zonder Covid op te lopen. Nu dus uitzieken en dan sowieso minimaal 8 weken wachten tot de 2e prik. Al twijfel ik daar nu wel over, omdat ik het virus toch al heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
VidaR-9 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 13:49:
[...]
Prik 2 heb ik helaas niet gehaald zonder Covid op te lopen. Nu dus uitzieken en dan sowieso minimaal 8 weken wachten tot de 2e prik. Al twijfel ik daar nu wel over, omdat ik het virus toch al heb gehad.
Beterschap!

Heb je dan niet sowieso ook recht op een herstelbewijs? Je hebt het minder dan 6 maanden geleden (gehad) + 1 prik gehad.

PCR test gedaan neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Als het goed is heb ik wel recht op een herstelbewijs inderdaad. 11 dagen na mijn PCR test. Dus qua toegangsbewijs zit ik dan goed.

Pagina: 1 ... 16 ... 20 Laatste