OMD schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 16:50:
[...]
Uhm, sorry, hier moet ik jou even afremmen.
De kans dat je onnodig sterft en/of levenslange complicaties krijgt van ziek worden door het virus staat in geen verhouding tot de bijwerkingen van het vaccin. Waar haal je nou weer die informatie vandaan man.
Hoeveel mensen gaan er statisch gezien dood aan het vaccin en hoeveel aan het virus. Als je de cijfers hebt dan hoor ik je graag weer.
Je verdraait mijn woorden. Ik heb nergens gezegd dat er meer mensen ernstig ziek worden van het vaccin dan van het virus.
Zal het even makkelijker maken.
Stergevallen gerelateerd aan Corona -> 17858 op 1.8 miljoen mensen
Stefgevallen gerelateerd aan Vaccinatie -> 257 op 11,7 mijloen mensen.
(tot 7 juli meting)
Dat er meer mensen sterven door het virus dan van het vaccin is evident. Echter ik had het over de meerderheid die niet ernstig ziek van het virus wordt. Nu hangt dit wel samen met je eigen opvatting van ernstig ziek. Stel je beschouwt alleen de mensen die op de IC terechtkomen als ernstig ziek dan is momenteel wereldwijd gezien 0,6% ernstig ziek en 99,4% heeft milde klachten.
Bron
Indien je iedereen die in het ziekenhuis wordt opgenomen als ernstig ziek beschouwt dan zijn er in Nederland sinds maart 2020 zo'n 70.000 mensen opgenomen (ik bundel daarbij kliniek en IC al zal er daar sprake zijn van overlapping) en hebben er naar schatting zo'n 3,5 miljoen mensen een infectie doorgemaakt.
Oftewel voor ~98% was er geen ziekenhuisopname nodig. Echter het overgrote deel van die 70.000 valt in een risicogroep, dus als die wegvallen middels vaccinatie kom je uit op meer dan 99% dat niet ernstig ziek wordt en dus ook niet in het ziekenhuis terechtkomt. Voor die 99% kan je je dus afvragen of het risico op bijwerkingen wenselijk is.
Het is overigens niet mijn bedoeling om de situatie hiermee te bagatelliseren en zo moet je mijn post dan ook niet interpreteren.
[...]
Probleem nummer 2 van mensen. Dit soort informatie, ongefundeerd en compleet nutteloos om de wereld in te brengen. Ik heb het niet over de casus zelf maar het uberhaupt de wereld inbrengen van dit soort informatie want ja misschien, ja als....etc etc.
Ik brak mijn teen na het vaccin dus ja, dat moet het vaccin geweest zijn... Miskramen komen dagelijks voor, ook zonder vaccin. Geen bewijs = geen prijs.
Het is juist belangrijk dat hier melding van gemaakt wordt, anders kom je er helemaal niet achter of er sprake is van causaliteit. Ik had het dan ook genuanceerd verwoord en ik heb nergens beweerd dat er een direct verband is met het vaccin.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H