Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
De bijwerkingen: vanaf maandagnacht licht-pijnlijke bovenarm bij arm omhoog doen, dinsdagmiddag kwam de hoofdpijn met een ziek gevoel en moeheid, geen koorts maar warmer dan normaal. Gisterenavond eerder geslapen en vandaag voel ik alleen de bovenarm nog. Hopelijk blijft het hier bij.

Hartslag is ook iets hoger sinds dinsdagochtend, RHR (resting heart rate) is volgens de tracker vandaag 10-15% hoger dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

pvdplanet schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:18:
Nu al weer 5+ weken ellende van de vaccinatie.

Ondertussen toe aan het 5e bloedonderzoek, echo en rontgenfoto genomen en straks komt er een CT scan bij.
2 soorten oogdruppels voor een oogontsteking (zie wazig) en ik mag weer aan de bloedrukverlagers.

Voor de vaccinatie 20 jaar niet ziek geweest.

Artsen vermoeden nu een auto-immuun reactie.
Welk merk vaccin heb je gekregen? edit: heb gevonden dat het pfizer is.

Sterkte! Vermoeden ze het Guillain-Barré syndroom? Dit syndroom komt idd voor bij vaccinaties. Ook bij bijvoorbeeld griep vaccinatie: https://nvab-online.nl/co...n-barr%C3%A9-en-influenza

Ik las dat dit syndroom goed te behandelen is en dat kans op herstel vrij groot is.

[ Voor 25% gewijzigd door spartacusNLD op 04-08-2021 15:17 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik zie dat ik als 1 van de weinige Janssen heb gehad, Dit was een bewuste keuze, ookal biedt die maar 60% bescherming.
Ik was er 3 dagen goed ziek van; totaal kapot, enorme hoofdpijn en alles deed pijn.

Gelukkig "mag" ik nu wel wat meer zonder elke keer die nare test te hoeven doen. Ik heb een behoorlijke kokhalsreflex, was elke keer weer lachen voor de medewerkers bij het testcentrum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:02

Ondertussen toe aan het 5e bloedonderzoek, echo en rontgenfoto genomen en straks komt er een CT scan bij.
2 soorten oogdruppels voor een oogontsteking (zie wazig) en ik mag weer aan de bloedrukverlagers.

heel veel sterkte!

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-10-2023
Van beide prikken (pfizer) eigenlijk geen last gehad. Wel nice.
Als er een derde komt.. kom maar op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:17
Gisterochtend de tweede Pfizer prik gehad.
Eerste alleen pijnlijke arm. Ik kon deze wel goed bewegen.
Gisteravond kreeg ik het opeens warm en voelde ik me niet zo lekker. Duurde een half uur en toen was alles weer normaal. Rustig m’n speciaalbier op kunnen drinken daarna :+

Daags na beide prikken hardgelopen en prima tijden en normale hartslag voor mijn doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik had vrijdag mijn tweede Pfizer prik, ik voelde de prik in tegenstelling tot de eerste wel. Nergens last van alleen in de loop van de dag een beetje spierpijn (bij gebruiken delts omhoog) en ik was 's avonds erg moe waar ik normaal vrijwel nooit last van heb.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Heftig, heel veel sterkte. Dit wens je niemand toe.
Gemeld bij het Lareb en BPOC?

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
2 dagen inmiddels na de 2e prik.

Beurse arm is bijna weg. Gisteren wat meer last van de arm, vooral bij het optillen.
Had gisteren ook soms een klein beetje een rillerig gevoel zonder me echt ziek te voelen. Gewoon naar het strand geweest met het gezin dus geen verdere hinder.

2e prik was wel wat pijnlijker als de eerste. De eerste voelde ik helemaal niet maar deze prikster deed het wat vlotter 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:01

codex

Geen OpenAI agent :)

Wat waren jouw klachten? Vorige week donderdag vaccinatie, vanaf dinsdag koorts die eigenlijk meer stijgt dan het lager wordt. Begon met 38,3, vandaag zit ik op 39,8

Het enige dat weg is zijn de spier- en gewrichtspijnen. Daarvoor in de plaats heb ik een barstende koppijn en een stijve nek. Bloeddruk is volledig normaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 13:03
Heb er zelf gelukkig geen last van gehad. Ja, beetje pijnlijke schouder en ietwat moe.
De 2e prik, gisteren gezet, werd er wel wat ruwer in gezet.
Waar de dame van prik 1 mij probeerde af te leiden en ik een klein prikje voelde, zei nummer twee: KOMTIEEEEE! BAF!

Ach, het zit er weer op en in zonder magnetisch te worden :+ Lekker met de motor naar de vaccinatie locatie is ook geen straf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:47
Nou ik heb mijn tweede prik gehad 1,5 week geleden. Sindsdien heb ik last van oorsuizen, is blijkbaar een zeldzame bijwerking. Afgelopen nacht daardoor maar 2 uurtjes kunnen slapen... ik hoop dat het snel weg is en niet blijvend is... Anders vraag ik een doorverwijzing naar de KNO-arts. Sowieso doorgegeven aan Lareb maar als ik dit op voorhand had geweten had ik de vaccinatie niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:20
Mandera schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 07:36:
Gisterochtend de tweede Pfizer laten zetten. Bij de eerste prik had ik enkel de bekende pijnlijke bovenarm voor een dag of 2. Dat is nu wederom het geval tot nu toe.

Het was net als de vorige keer weer een geoliede machine bij de GGD. Er zaten toch een stuk of 20 mensen met mij in de observatieruimte maar je hebt het gevoel dat iedereen daar voor jou persoonlijk klaar zit zo vloeiend en vriendelijk loopt het door. Grote complimenten aan iedereen die aan deze campagne meewerkt!

Ik hoop begin september voor het eerst sinds begin 2020 weer eens een paar dagen naar het buitenland te gaan. :)
Moet hier toch nog een kleine toevoeging doen for what's worth. Ik voelde mij woensdag, 1 dag na de prik, behoorlijk brak. Zo'n typisch "ik ga ziek worden" gevoel. Beetje keelpijn, hoofdpijn en vermoeid. Alsof ik een nacht flink had doorgehaald.

Gistermorgen ebte dat nog een beetje na maar sinds de middag was het weer net zo snel weg als het gekomen was. :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• codex

codex

Ik begin echt spijt te krijgen dat ik die tweede prik heb laten zetten. Bij de eerste had ik al het gevoel dat het niet goed was. Waar iedereen die ik spreek of niks had of een dagje koortsig was direct de dag na de eerste prik kreeg ik pas de 4e dag spierkrampen en een uitgeput gevoel. 5 minuten lopen voelde als een opgave. Na twee weken vreemd genoeg midden op de dag weg.

Tweede vanuit ratio maar tegen mijn gevoel in laten zetten op 29 juli, helemaal nergens last van. Maandag toch ineens vermoeid, dinsdag kwam de koorts opzetten. Gepaard met vreemde stekende pijnen en krampen in spieren en gewrichten, die nacht niet geslapen. Ondertussen kwam een redelijk milde hoofdpijn opzetten die zich alleen verplaatste door mijn hoofd. Koorts sindsdien rond de 39, donderdag waren de spier- en gewrichtspijnen gelukkig weg.

Donderdag einde van de dag zakte mijn koorts en was mijn temperatuur 37,8, dus ik verwachtte op zijn retour. In de nacht van donderdag op vrijdag steeg die alleen weer naar 39,8 en kreeg ik een heel irritant soort hoofdpijn erbij: de linkerkant van mijn hoofd is vanaf mijn nek tot mijn hoofd pijnlijk en ik heb een tranend oog.

Vrijdag koorts helemaal weg, temperatuur 36,4. Alleen nog die vervelende hoofdpijn. Gisterenavond maar vroeg gaan slapen met de hoop van die hoofdpijn af te komen, toch nu wakker geworden met die hoofdpijn en weer 38,6. Hoofdpijn zit overigens over de gehele linkerkant van mijn gezicht zelf in mijn oor en bovenkaak voel ik het.

Ik word er echt niet goed van, wat ik ook vervelend vind ik dat als ik de huisarts bel de opmerking krijg: "als je 5 dagen na de vaccinatie koorts krijgt dan is het waarschijnlijk iets anders."

Natuurlijk, ik heb letterlijk nooit hoofdpijn en de laatste keer dat ik koorts of griep gehad heb is jaren geleden. Nu krijg ik het toevallig 5 dagen na vaccinatie zonder enig contact met de buitenwereld.

By the way, PCR test gedaan, negatief.

Moraal van het verhaal, ik ben van mening dat je mensen niet kunt dwingen om dit vaccin te nemen en bijwerkingen worden naar mijn idee wel heel makkelijk weggewimpeld als toeval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 00:50
@codex Heel veel sterkte toegewenst. Ik hoop dat je spoedig hersteld.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:50

OMD

codex schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 04:57:

Moraal van het verhaal, ik ben van mening dat je mensen niet kunt dwingen om dit vaccin te nemen en bijwerkingen worden naar mijn idee wel heel makkelijk weggewimpeld als toeval.
De reden hiervan is het nauwelijks te meten mensen die net als jij ergere klachten hebben dan anderen. Veruit de meerderheid (>98%) heeft geen of standaard bijwerkingen (moe, spierpijn, hoofdpijn etc)
Jouw lichaam reageert ergens op omdat er misschien wel iets is. Ja, het komt dus door het vaccin maar ik denk niet dat het vaccin de oorzaak is van je klachten maar door iets waar jouw lichaam al last van had en dat is getriggerd door het vaccin.

Ik kan het een beetje moeilijk onder woorden brengen, snap je wat ik bedoel?

Ik bedoel zeg maar. De reden van je huidige gezondheid is het vaccin maar niet de oorzaak. haha, ik weet echt niet hoe ik het beter moet verwoorden.

Wel sterkte uiteraard :(:)

[ Voor 9% gewijzigd door OMD op 07-08-2021 11:08 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

OMD schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:06:
[...]

De reden hiervan is het nauwelijks te meten mensen die net als jij ergere klachten hebben dan anderen. Veruit de meerderheid (>98%) heeft geen of standaard bijwerkingen (moe, spierpijn, hoofdpijn etc)
Jouw lichaam reageert ergens op omdat er misschien wel iets is. Ja, het komt dus door het vaccin maar ik denk niet dat het vaccin de oorzaak is van je klachten maar door iets waar jouw lichaam al last van had en dat is getriggerd door het vaccin.

Ik kan het een beetje moeilijk onder woorden brengen, snap je wat ik bedoel?

Ik bedoel zeg maar. De reden van je huidige gezondheid is het vaccin maar niet de oorzaak. haha, ik weet echt niet hoe ik het beter moet verwoorden.

Wel sterkte uiteraard :(:)
Dank je en @MainframeX ook.

Ik heb geen idee, ik heb wel een theorie wat dit kan verklaren nu ik erover nadenk. Als ik in het verleden griep had was ik altijd maar max 2 dagen ziek en dan weer beter. Ik zit dan helemaal onder de warmteuitslag, ben heel kort heel ziek en voel me dan weer normaal. Ik ben nog nooit een week ziek geweest van griep zoals ik om mij heen vaak zie. Mijn immuunsysteem reageert gewoon heel heftig.

Ik maak natuurlijk voor een x periode spike eiwit aan door het aanwezige mNRA. Mijn lichaam blijft dan misschien die heftige reactie geven op die "ziektemaker". Geen idee.

In elk geval hoop ik dat het snel voorbij is, heb wel een lab formulier gemaild gekregen voor algeheel bloedbeeld. Misschien dat daar nog wat uit komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Laguna

Connaisseur

OMD schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:06:
[...]

Een ongeveer evengrote meerderheid wordt ook niet ernstig ziek van het virus, dus wat dat betreft hadden ze het bij risicogroepen moeten houden en iedereen die het verder graag wil. Na het doormaken van een infectie zijn de meesten immers minstens net zo goed beschermd.

Een dame in mijn directe omgeving heeft een week na de eerste prik een miskraam gehad. Alleen was de zwangerschap nog pril dus het is dan ook niet te zeggen of er sprake is van causaliteit. Daarvoor zullen er eerst meer meldingen bekend moeten zijn van vergelijkbare situaties om vervolgens na te gaan of de frequentie hoger is dan normaal.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• OMD

OMD

Laguna schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 16:22:
[...]

Een ongeveer evengrote meerderheid wordt ook niet ernstig ziek van het virus, dus wat dat betreft hadden ze het bij risicogroepen moeten houden en iedereen die het verder graag wil. Na het doormaken van een infectie zijn de meesten immers minstens net zo goed beschermd.

Een dame in mijn directe omgeving heeft een week na de eerste prik een miskraam gehad. Alleen was de zwangerschap nog pril dus het is dan ook niet te zeggen of er sprake is van causaliteit. Daarvoor zullen er eerst meer meldingen bekend moeten zijn van vergelijkbare situaties om vervolgens na te gaan of de frequentie hoger is dan normaal.
Uhm, sorry, hier moet ik jou even afremmen.

De kans dat je onnodig sterft en/of levenslange complicaties krijgt van ziek worden door het virus staat in geen verhouding tot de bijwerkingen van het vaccin. Waar haal je nou weer die informatie vandaan man.

Hoeveel mensen gaan er statisch gezien dood aan het vaccin en hoeveel aan het virus. Als je de cijfers hebt dan hoor ik je graag weer.

Zal het even makkelijker maken.
Stergevallen gerelateerd aan Corona -> 17858 op 1.8 miljoen mensen
Stefgevallen gerelateerd aan Vaccinatie -> 257 op 11,7 mijloen mensen.
(tot 7 juli meting)
Probleem nummer 2 van mensen. Dit soort informatie, ongefundeerd en compleet nutteloos om de wereld in te brengen. Ik heb het niet over de casus zelf maar het uberhaupt de wereld inbrengen van dit soort informatie want ja misschien, ja als....etc etc.

Ik brak mijn teen na het vaccin dus ja, dat moet het vaccin geweest zijn... Miskramen komen dagelijks voor, ook zonder vaccin. Geen bewijs = geen prijs.

[ Voor 7% gewijzigd door OMD op 07-08-2021 16:57 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:52
Vandaag het gevoel dat mijn hoofd in een bankschroef ligt en af en toe misselijk. Dit is een week na mijn tweede Pfizer prik. Had het nog niet zo laat verwacht en hopelijk is het morgen voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:24
OMD schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 16:50:
[...]

De kans dat je onnodig sterft en/of levenslange complicaties krijgt van ziek worden door het virus staat in geen verhouding tot de bijwerkingen van het vaccin. Waar haal je nou weer die informatie vandaan man.
Dat weet @Laguna heel goed. Hij is echt meermaals betrokken geweest in dergelijke discussies en gewezen op de Cost-benefit analyse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

OMD schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 16:50:
[...]

Hoeveel mensen gaan er statisch gezien dood aan het vaccin en hoeveel aan het virus. Als je de cijfers hebt dan hoor ik je graag weer.
Je verdraait mijn woorden. Ik heb nergens gezegd dat er meer mensen ernstig ziek worden van het vaccin dan van het virus.
Zal het even makkelijker maken.
Stergevallen gerelateerd aan Corona -> 17858 op 1.8 miljoen mensen
Stefgevallen gerelateerd aan Vaccinatie -> 257 op 11,7 mijloen mensen.
(tot 7 juli meting)
Dat er meer mensen sterven door het virus dan van het vaccin is evident. Echter ik had het over de meerderheid die niet ernstig ziek van het virus wordt. Nu hangt dit wel samen met je eigen opvatting van ernstig ziek. Stel je beschouwt alleen de mensen die op de IC terechtkomen als ernstig ziek dan is momenteel wereldwijd gezien 0,6% ernstig ziek en 99,4% heeft milde klachten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c59UBNuYdQVXRskUvcF9_8hAfTM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JTeyP3x67l3jf4EWPkOa7cGu.jpg?f=fotoalbum_large
Bron

Indien je iedereen die in het ziekenhuis wordt opgenomen als ernstig ziek beschouwt dan zijn er in Nederland sinds maart 2020 zo'n 70.000 mensen opgenomen (ik bundel daarbij kliniek en IC al zal er daar sprake zijn van overlapping) en hebben er naar schatting zo'n 3,5 miljoen mensen een infectie doorgemaakt.

Oftewel voor ~98% was er geen ziekenhuisopname nodig. Echter het overgrote deel van die 70.000 valt in een risicogroep, dus als die wegvallen middels vaccinatie kom je uit op meer dan 99% dat niet ernstig ziek wordt en dus ook niet in het ziekenhuis terechtkomt. Voor die 99% kan je je dus afvragen of het risico op bijwerkingen wenselijk is.

Het is overigens niet mijn bedoeling om de situatie hiermee te bagatelliseren en zo moet je mijn post dan ook niet interpreteren.
[...]

Probleem nummer 2 van mensen. Dit soort informatie, ongefundeerd en compleet nutteloos om de wereld in te brengen. Ik heb het niet over de casus zelf maar het uberhaupt de wereld inbrengen van dit soort informatie want ja misschien, ja als....etc etc.

Ik brak mijn teen na het vaccin dus ja, dat moet het vaccin geweest zijn... Miskramen komen dagelijks voor, ook zonder vaccin. Geen bewijs = geen prijs.
Het is juist belangrijk dat hier melding van gemaakt wordt, anders kom je er helemaal niet achter of er sprake is van causaliteit. Ik had het dan ook genuanceerd verwoord en ik heb nergens beweerd dat er een direct verband is met het vaccin.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

BlackMonkey schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 18:56:
[...]

Dat weet @Laguna heel goed. Hij is echt meermaals betrokken geweest in dergelijke discussies en gewezen op de Cost-benefit analyse.
De benefit/risk-ratio is mijns inziens niet gunstig genoeg voor de bovengenoemde 99%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:13
Laguna schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:11:
[...]

De benefit/risk-ratio is mijns inziens niet groot genoeg voor de bovengenoemde 99%.
Volgens mij zit je hier in het verkeerde topic.
Hier vind je vooral personen die al besloten hebben dat het advies van de medische wetenschap om te vaccineren het risico waard is.

Hoe je op 99% komt is ook wel erg binair.

- knip -

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlackMonkey
Laguna schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:11:
[...]

De benefit/risk-ratio is mijns inziens niet gunstig genoeg voor de bovengenoemde 99%.
De EMA en CDC zijn toch echt op een ander resultaat uitgekomen. Persoonlijk heb ik wat meer vertrouwen in die wetenschappers dan jou bierviltje berekening. Overigens is jou berekening veel te kort door de bocht, we weten immers dat bijvoorbeeld China kwa cijfers totaal niet te geloven is, dus daar mee gaan rekenen schiet al niet op. Daarnaast mis je nog een hele boel cases die niet in de ziekenhuizen zijn gekomen, maar wel schade hebben van een infectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Laguna schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:03:
[...]

Stel je beschouwt alleen de mensen die op de IC terechtkomen als ernstig ziek dan is momenteel wereldwijd gezien 0,6% ernstig ziek en 99,4% heeft milde klachten
Never mind, ik laat het rusten. Niet het juiste topic hiervoor.

[ Voor 49% gewijzigd door OMD op 07-08-2021 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Ik heb inderdaad long covid buiten beschouwing gelaten aangezien daar nog steeds weinig van bekend is. Zo ook of vaccinatie long covid voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
Laguna schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:53:
Ik heb inderdaad long covid buiten beschouwing gelaten aangezien daar nog steeds weinig van bekend is. Zo ook of vaccinatie long covid voorkomt.
kan het zo snel niet vinden, maar ik meen dat er zelfs gevallen waren van mensen met ''long covid'' klachten die al enkele maanden aanhielden, en verdwenen ná vaccinatie...

nou zeggen enkele gevallen natuurlijk nog niet veel nou er zo massaal gevaccineerd word

vandaag btw mijn eerste prik gehad...pfizer..

na enkele minuten werd ik heel misselijk en begon ik heftig te transpireren..... toen maar even buiten op een stoel gaan zitten, en na 10 minuten was er niks meer aan de hand )

nou nergens last meer van, behalve heel lichte spierpijn rondom de prikplek

[ Voor 22% gewijzigd door Mr. Detonator op 08-08-2021 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
*knip* Dit soort onzin is ongewenst hier, een kleine Google actie had je moeten vertellen dat dit geen goede bronnen zijn

[ Voor 88% gewijzigd door ZieMaar! op 09-08-2021 07:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

En is daar ook nog iets echt van onderzocht?
Wat je hier meld klinkt nogal van het nivo Jomanda :)

Het klinkt iig net zoals ik ergens in Maleisië iemand mij een magneet armbandje wilde verkopen door met een microscoop op je vinger te laten zien dat je bloed dan sneller stroomde als je die om had.

/edit:
Een Google op zijn naam beloofd niet veel goeds:
Sucharit Bhakdi is a retired Thai-German microbiologist, known in retirement for spreading conspiracy theories and antisemitic polemic. Wikipedia

[ Voor 55% gewijzigd door ZieMaar! op 09-08-2021 07:54 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:48

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Gisteren 2e moderna prik gehad. Vandaag hoge koorts, spierpijnen en ziek gevoel. Hoop er snel weer af te zijn

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 13-09 23:38
Mr. Detonator schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 00:10:
[...]

kan het zo snel niet vinden, maar ik meen dat er zelfs gevallen waren van mensen met ''long covid'' klachten die al enkele maanden aanhielden, en verdwenen ná vaccinatie...

nou zeggen enkele gevallen natuurlijk nog niet veel nou er zo massaal gevaccineerd word

na enkele minuten werd ik heel misselijk en begon ik heftig te transpireren..... toen maar even buiten op een stoel gaan zitten, en na 10 minuten was er niks meer aan de hand )

Waarom nu pas je 1e prik, als ik vragen mag?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:57

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Mr. Detonator schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 00:10:

Mogelijk spanning en/of stress? Wat je beschrijft klinkt namelijk als een paniekaanval zeker omdat het ook zo snel verdween. Bij een paniekaanval gaat je lichaam namelijk vreemde dingen doen.

Ik had de eerste keer ook een lichte aanval, maar omdat ik vaker een angsthaas ben dan ik wil toegeven herkende ik het. Zeker als je veel van de angstverhalen heb gelezen kan het zijn dat het door je hoofd schiet en theorie is helaas wel iets anders dan de praktijk.

De tweede keer zal je daar minder last van hebben omdat je het (de prik) al een keer ervaren heb.
MarcoC schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 09:41:
[...]

Waarschijnlijk leeftijd, keuze of mogelijkheid. En in alle gevallen ben ik benieuwd wat jij met die informatie wil doen.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Detonator
MarcoC schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 09:41:
[...]

eerst even de kat uit de boom kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
DevWouter schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 11:07:
[...]

Waarschijnlijk leeftijd, keuze of mogelijkheid. En in alle gevallen ben ik benieuwd wat jij met die informatie wil doen.
Inzicht krijgen in de beweegredenen van mensen die zich later laten vaccineren zodat ik een goede "educated guess" kan maken in hoeverre de vaccinatiegraad nog verder gaat stijgen anders dan door het toelaten van meer leeftijdsgroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Mr. Detonator schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 11:15:
[...]

eerst even de kat uit de boom kijken
Wat heeft je uiteindelijk over de streep getrokken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
MarcoC schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 11:51:
[...]
Inzicht krijgen in de beweegredenen van mensen die zich later laten vaccineren zodat ik een goede "educated guess" kan maken in hoeverre de vaccinatiegraad nog verder gaat stijgen anders dan door het toelaten van meer leeftijdsgroepen.
Sommige mensen wachten het gewoon wat langer af.

Ik ben nog niet gevaccineerd, maar denk er wel over na inmiddels. Ik vind de nieuwe technieken die gebruikt worden spannend, dus het enige dat die spanning weg kan nemen is als veel mensen mij voor gaan en ik zie dat er geen rare dingen met ze gebeuren ;)

Hoe meer data er dan vervolgens beschikbaar is dat bepaalde horrorscenario's niet gebeuren en het allemaal wel meevalt qua bijwerkingen (bij de meesten), hoe meer vertrouwen ik er in krijg dat het dan bij mij waarschijnlijk ook wel los zal lopen.

Niet iedereen die met de prik wacht, is een wappie die denkt dat corona een hoax is. Ik heb mij ook best vaak druk gemaakt om het virus, maar vond / vind de mRNA en vector vaccins ook eng.

Maar goed. Misschien post ik hier binnenkort ook wel mijn ervaringen na een prik. Hou nog een beetje de situatie in Israël in de gaten met de vaccine breakthroughs. Al is er natuurlijk altijd een groep die ook na vaccinatie vatbaar blijft (vooral 60+ en voorbelast).

Ze verwachten dat in de VS de vaccinatiegraad verder zal stijgen wanneer er een volledige FDA approval is. Dit zal misschien in Europa ook kunnen helpen het vertrouwen te vergroten. Dat je van "emergency use authorization" naar gewoon een volledig goedgekeurd middel gaat.

Dat trekt waarschijnlijk meer mensen over de streep en kan ook helpen om mij zover te krijgen.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:12
Afgelopen donderdag is mijn tweede prik gezet. De dag erna behoorlijk last gehad van lusteloosheid/vermoeidheid.

Zaterdag was de pijn in de schouder weg en van de klachten van de dag eerder gelukkig ook verdwenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Detonator
MarcoC schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 11:51:
[...]
Wat heeft je uiteindelijk over de streep getrokken?
Er is niet één ding geweest wat me over de streep heeft getrokken....

ik wou gewoon eerst even aankijken hoe het virus de zomer door ging komen, en of we er aankomend najaar nog steeds last van gaan hebben.... toen dat allemaal wat duidelijker werd, heb ik toch maar besloten om de prik te gaan halen....

stel dat nou heel duidelijk zou zijn geworden dat het virus binnenkort uitsterft omdat de vaccinatiegraad hoog genoeg is... dan had ik de prik wss overgeslagen

[ Voor 14% gewijzigd door Mr. Detonator op 09-08-2021 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Lethalis schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 13:33:
[...]

Sommige mensen wachten het gewoon wat langer af.

Ik ben nog niet gevaccineerd, maar denk er wel over na inmiddels. Ik vind de nieuwe technieken die gebruikt worden spannend, dus het enige dat die spanning weg kan nemen is als veel mensen mij voor gaan en ik zie dat er geen rare dingen met ze gebeuren ;)

Hoe meer data er dan vervolgens beschikbaar is dat bepaalde horrorscenario's niet gebeuren en het allemaal wel meevalt qua bijwerkingen (bij de meesten), hoe meer vertrouwen ik er in krijg dat het dan bij mij waarschijnlijk ook wel los zal lopen.

Niet iedereen die met de prik wacht, is een wappie die denkt dat corona een hoax is. Ik heb mij ook best vaak druk gemaakt om het virus, maar vond / vind de mRNA en vector vaccins ook eng.

Maar goed. Misschien post ik hier binnenkort ook wel mijn ervaringen na een prik. Hou nog een beetje de situatie in Israël in de gaten met de vaccine breakthroughs. Al is er natuurlijk altijd een groep die ook na vaccinatie vatbaar blijft (vooral 60+ en voorbelast).

Ze verwachten dat in de VS de vaccinatiegraad verder zal stijgen wanneer er een volledige FDA approval is. Dit zal misschien in Europa ook kunnen helpen het vertrouwen te vergroten. Dat je van "emergency use authorization" naar gewoon een volledig goedgekeurd middel gaat.

Dat trekt waarschijnlijk meer mensen over de streep en kan ook helpen om mij zover te krijgen.
Ik begrijp je beweegredenen volledig, en het is jammer dat heel veel mensen jou zouden kwalificeren als een "weigeraar", dat ben je niet want je bent een "twijfelaar" met gegronde reden.

Er is opzich niks mis met het even aankijken, maar hou er wel rekening mee dat het wel een tijdje duurt voordat je dubbel gevaccineerd bent. Je kunt nu gelukkig snel terecht en de interval tussen eerste en tweede prik is teruggebracht.

Collega van mij is ook besmet geraakt na zijn eerste prik, gozer van 40 met normaal postuur en geen onderliggende kwalen maar toch 5 dagen zeer ziek geweest met koorts, zware hoofdpijn en rugpijn en 40 graden koorts. Gaat nu gelukkig iets beter. Niet om te pushen trouwens :+
En als het de volledige goedkeuring van FDA niet is zullen de toekomstige grote hoeveelheid besmettingen die er zeker gaan komen je wel een gentle push geven >:)

Zelf nooit echt getwijfeld en me vrij snel laten vaccineren toen het kon. In mijn omgeving zijn er ook mensen die de prik (nog) niet gaan halen en die laat ik dan ook in hun waarde hoewel ik er toch echt anders over denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 16:05
Danfoss schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 09:28:
Gisteren 2e moderna prik gehad. Vandaag hoge koorts, spierpijnen en ziek gevoel. Hoop er snel weer af te zijn
Hier idem. Gisteren 2e Moderna. Vanacht ineens koorts richting 39 graden, overal kramp en barstende hoofdpijn. Met paracetamol is de koorts gelukkig wel wat te onderdrukken. Het voelt echt als een griep, maar dan zonder de luchtwegklachten. Hoop ook dat het gauw weer over is. Ik ga liever werken dan me zo te voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Je leest over Moderna wel vaker dat de bijwerkingen heftiger zijn. Collega van mij had bij zijn tweede prik ook vrij veel last. Maar jullie zijn op den duur wel beter beschermd als ik de eerste onderzoeken mag geloven :+
Mr. Detonator schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 14:15:
[...]

stel dat nou heel duidelijk zou zijn geworden dat het virus binnenkort uitsterft omdat de vaccinatiegraad hoog genoeg is... dan had ik de prik wss overgeslagen
Covid is here to stay, gaat voorlopig niet meer weg.

[ Voor 43% gewijzigd door Vlassie1980 op 09-08-2021 14:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codex

codex

Na 5 dagen koorts en ellende eindelijk koortsvrij. De piek had ik na iets verbetering vrijdagnacht, ik viel letterlijk bijna om.
Voel me nog niet top, maar duidelijk een flinke verbetering. Vanmorgen bloed geprikt, ben benieuwd of dit zichtbaar is nadien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:44
Volgende week zaterdag 21 augustus ga ik vliegen via Amsterdam Schiphol. Ik ben benieuwd wat de maatregelen betreft, ik heb mijn gele boekje en vacinatiebewijs bij me op papier en mijn RIVM op papier. Ik hoef geen PCR te doen, omdat ik al volledig ben gevaccineerd

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

codex schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 04:57:
Ik begin echt spijt te krijgen dat ik die tweede prik heb laten zetten. Bij de eerste had ik al het gevoel dat het niet goed was. Waar iedereen die ik spreek of niks had of een dagje koortsig was direct de dag na de eerste prik kreeg ik pas de 4e dag spierkrampen en een uitgeput gevoel. 5 minuten lopen voelde als een opgave. Na twee weken vreemd genoeg midden op de dag weg.

Tweede vanuit ratio maar tegen mijn gevoel in laten zetten op 29 juli, helemaal nergens last van. Maandag toch ineens vermoeid, dinsdag kwam de koorts opzetten. Gepaard met vreemde stekende pijnen en krampen in spieren en gewrichten, die nacht niet geslapen. Ondertussen kwam een redelijk milde hoofdpijn opzetten die zich alleen verplaatste door mijn hoofd. Koorts sindsdien rond de 39, donderdag waren de spier- en gewrichtspijnen gelukkig weg.

Donderdag einde van de dag zakte mijn koorts en was mijn temperatuur 37,8, dus ik verwachtte op zijn retour. In de nacht van donderdag op vrijdag steeg die alleen weer naar 39,8 en kreeg ik een heel irritant soort hoofdpijn erbij: de linkerkant van mijn hoofd is vanaf mijn nek tot mijn hoofd pijnlijk en ik heb een tranend oog.

Vrijdag koorts helemaal weg, temperatuur 36,4. Alleen nog die vervelende hoofdpijn. Gisterenavond maar vroeg gaan slapen met de hoop van die hoofdpijn af te komen, toch nu wakker geworden met die hoofdpijn en weer 38,6. Hoofdpijn zit overigens over de gehele linkerkant van mijn gezicht zelf in mijn oor en bovenkaak voel ik het.

Ik word er echt niet goed van, wat ik ook vervelend vind ik dat als ik de huisarts bel de opmerking krijg: "als je 5 dagen na de vaccinatie koorts krijgt dan is het waarschijnlijk iets anders."

Natuurlijk, ik heb letterlijk nooit hoofdpijn en de laatste keer dat ik koorts of griep gehad heb is jaren geleden. Nu krijg ik het toevallig 5 dagen na vaccinatie zonder enig contact met de buitenwereld.

By the way, PCR test gedaan, negatief.

Damn, je hebt wel pech inderdaad. Ik kan alleen maar zeggen beterschap!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Lethalis schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 13:33:
[...]

Van de EMA was voor Europa al een normale toelating en geen emergency use toch?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
YakuzA schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:14:
[...]

Zover ik weet is het een voorwaardelijke goedkeuring. Dat betekend dat het wel gewoon goedgekeurd is, maar de producent de aankomende 2 jaar nog wel extra informatie moet overleggen, en bijwerkingen e.d. exta in de gaten gehouden worden.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van der Berg schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:27:
Volgende week zaterdag 21 augustus ga ik vliegen via Amsterdam Schiphol. Ik ben benieuwd wat de maatregelen betreft, ik heb mijn gele boekje en vacinatiebewijs bij me op papier en mijn RIVM op papier. Ik hoef geen PCR te doen, omdat ik al volledig ben gevaccineerd
Waar ga je heen?

Het is wel STERK aan te raden om ook de CoronaCheck app te installeren zodat je je vaccinatie ook als QR code kan tonen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:13
YakuzA schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:14:
[...]

Wat @Woy schrijft. Het EMA kent "conditional marketing authorisation".
Het duurt inderdaad nog grofweg twee jaar voordat het volledig traject bewandeld is en een volledige conclusie gemaakt wordt. Tot die tijd dient de fabrikant in een lopend proces aanvullende info te leveren.
Als ik mij niet vergis is die approval voor 1 jaar afgegeven en zou deze dus in december verlopen en opnieuw afgegeven moeten worden.

Noemenswaardig wellicht dat dit type traject al sinds 2006, met enige regelmaat, door het EMA genomen wordt.

Het FDA laat afaik nu de volledige goed/afkeur afhangen van een grootschalige studie die binnenkort (na een jaar) tot z'n conclusie komt.

Voordat ik mij heb laten vaccineren heb ik die flow en historie bij EMA halfzacht doorgelezen en een aantal weken de pagina over Pfizer's shot gevolgd: https://www.ema.europa.eu/en/medicines/human/EPAR/comirnaty

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

pvdplanet schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:17:
De dokter weet het niet. Eerst dacht ze Pfeifer en nu gaan ze op Hepatitis onderzoeken.
Want het bloed geeft aanwijzingen dat er iets met de lever zou kunnen zijn (??)

https://www.newscientist....wat-je-erover-moet-weten/

Als ik de reacties zo lees ben ik niet de enige met deze klachten.
En dit zijn geen wappies.
Ik heb ook afwijkende leverwaarden, gisteren bloed laten prikken. De rest is wel normaal. Klachten zijn overigens weg, alleen nog wat uitgeput.

Wordt nog teruggebeld omdat ze gaan overleggen met de MLD arts, waarschijnlijk moet ik volgende week opnieuw prikken. Ik ben regelmatig geprikt en heb nooit afwijkende leverwaarden gehad. Laatste keer was afgelopen januari.

Het kan wel zijn dat het te maken heeft met het feit dat ik de bewuste dinsdag dat ik koorts kreeg nog krachttraining gedaan heb en sindsdien constant aan de pijnstillers heb gezeten, beide kunnen verhoogde bloedwaarden opleveren. Urine was ook donkergeel/bruin, dat is nu weer bijna transparant.

We gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:35

Agent47

I always close my contracts.

DevWouter schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 11:07:
[...]

Mogelijk spanning en/of stress? Wat je beschrijft klinkt namelijk als een paniekaanval zeker omdat het ook zo snel verdween. Bij een paniekaanval gaat je lichaam namelijk vreemde dingen doen.

Ik had de eerste keer ook een lichte aanval, maar omdat ik vaker een angsthaas ben dan ik wil toegeven herkende ik het. Zeker als je veel van de angstverhalen heb gelezen kan het zijn dat het door je hoofd schiet en theorie is helaas wel iets anders dan de praktijk.

De tweede keer zal je daar minder last van hebben omdat je het (de prik) al een keer ervaren heb.

[...]

Ik voelde die aanval de eerste prik ook bijna opkomen. In de auto werd ik al misselijk en kreeg ik hartkloppingen. Tweede prik was er niks aan de hand. T was toch het onbekende of iets. :+

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:35

Agent47

I always close my contracts.

Eerste Pfizer prik: Na 15-30 minuten meteen spierpijn op die plek. 2e nacht na eerste prik een soort koortsaanval met oorsuizen en verhoogde temperatuur. Was na een half uurtje ook weer weg. Die ochtend werd ik wakker alsof ik op een bult stenen had geslapen.

Zaterdag tweede Pfizer prik gekregen. Hele lichte spierpijn eerste dag en nacht. Zondag heel moe.
Tot nu toe gaat het goed. Houden zo.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:36
Inmiddels heb ik ook de tweede Pfizer vaccinatie achter de rug, op zondag 1 augustus. Ook hier heb ik enkel wat spierpijn gehad in m'n arm waar was geprikt. Voor de rest geen bijwerkingen gehad.

De spierpijn kwam zo'n 4-5 uur na de prik en bleef aanwezig voor ongeveer 3 dagen, net zoals met de eerste prik.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
pvdplanet schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:17:
De dokter weet het niet. Eerst dacht ze Pfeifer en nu gaan ze op Hepatitis onderzoeken.
Want het bloed geeft aanwijzingen dat er iets met de lever zou kunnen zijn (??)

https://www.newscientist....wat-je-erover-moet-weten/

Als ik de reacties zo lees ben ik niet de enige met deze klachten.
En dit zijn geen wappies.
Naar om al die reacties onder dat artikel te lezen. Jeetje.

Maakt mijn getwijfel over wel / niet vaccineren er ook niet beter op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
Lethalis schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 17:03:
[...]

Ik zou ze voornamelijk met een korrel zout nemen. Voorbeeldje:
Ik heb mijn eerste prik gekregen op 5 /6 resultaat zeer ziek net een Tia gehad nu 2 prik resultaat weer ziek zelfde verhaal weer. Of dit gezond is voor het lichaam ik weet het niet als je goed weet dat je binnenkort msh terug om ene moeten gaan. En eigenlijk word je verplicht maar wel om steeds om weken ziek te zijn.
Twee keer een tia door vaccinatie. Heel geloofwaardig. Verder zie je dat veel op elkaar reageren waardoor het een grotere groep lijkt dan het is. Een ander claimt weer gordelroos te hebben gekregen door de vaccinatie, terwijl je dat oploopt door een virus. Zelf zou ik je aanraden vooral dit topic aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:33:
[...]

Waar ga je heen?

Het is wel STERK aan te raden om ook de CoronaCheck app te installeren zodat je je vaccinatie ook als QR code kan tonen :)
Ik ga sanen met mijn vrouw met vakantie naar haar land van herkomst Marokko. Ik vlieg dan naar Casablanca. Ik heb alle bewijzen op papier.

Mijn vrouw gaat aanstaande vrijdag op de nacht van donderdag al en ik moet haar om 4 uur s' ochtends naar de luchthaven brengen. Ik vlieg op 21 augustus

Op Schiphol en in de vliegtuig moet ik een mondkapje op. Als ik ga eten mag hij af. Ik zit op stoel 24A van de Boeing 737-800

[ Voor 15% gewijzigd door Van der Berg op 10-08-2021 17:50 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van der Berg schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 17:45:
[...]

Ik ga sanen met mijn vrouw met vakantie naar haar land van herkomst Marokko. Ik vlieg dan naar Casablanca. Ik heb alle bewijzen op papier.

Mijn vrouw gaat aanstaande vrijdag op de nacht van donderdag al en ik moet haar om 4 uur s' ochtends naar de luchthaven brengen. Ik vlieg op 21 augustus

Op Schiphol en in de vliegtuig moet ik een mondkapje op. Als ik ga eten mag hij af. Ik zit op stoel 24A van de Boeing 737-800
Dat is wel ERG gedetailleerd :+

Goed, marokko zit niet in de EER dus die kunnen niks met die QR code vermoed ik. Dan zal je met het gele boekje wel goed af zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LZ86
  • Laatst online: 22:47
Lethalis schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 17:03:
[...]

Dat leest als een echoput van mensen die iets mankeren wat niets met vaccins te maken heeft maar omdat het nieuw is MOET het wel aan die vaccins liggen ( een TIA na elke vaccinatie _O- ). Dat men bijvoorbeeld 40 jaar een pak per dag rookt kan daar natuurlijk absoluut niets mee te maken hebben, zeker weten vaccin :P

Met een grote boog omheenscrollen dat soort shit. Reacties onder artikelen staan zo ontzettend vaak vol met haat en bullshit terwijl belangrijke info verder wordt achtergehouden (leefstijl andere aandoeningen etc), ik vind het nog bizar dat websites dat toelaten.

Vroeger me ook kostelijk vermaakt met het lezen van de reacties onder telegraaf artikelen, dat was echt goede comedy vol complotten en spelvoutuh.

Edit: overigens zitten er in die reacties ook mensen die door de vaccinatie miraculeus genezen zijn van chronische pijn die ze al maanden hadden _O-

[ Voor 18% gewijzigd door LZ86 op 10-08-2021 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 18:40:
[...]

Dat is wel ERG gedetailleerd :+

Goed, marokko zit niet in de EER dus die kunnen niks met die QR code vermoed ik. Dan zal je met het gele boekje wel goed af zijn.
Ik heb de app en alles ook op papier van mijn vacinatiebewijs. Ik hoef geen PCR test te doen

Ik ben heel erg benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:11
Nu ruim een week na de tweede Pfizer prik valt me op dat ik 's avonds oorsuizen ervaar. Heb dit wel eens eerder gehad, maar heel af en toe en dan maar heel kort waar het nu zo best lang aan houd en dagelijks. Had dit in elk geval niet na de eerste prik. Weet ook niet zeker of het daardoor komt, maar lees vandaag ook dat er meer mensen zijn. Hoop wel dat dit gauw weer verdwijnt.

*Edit: toen ik vannacht om 01.00u een keer wakker werd was het er nog steeds. Pas in de ochtend leek het weer weg dus het komt en het gaat. Nu in de avond is het weer terug/merkbaar.

[ Voor 20% gewijzigd door Southern Sun op 11-08-2021 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-09 09:15
Beste mensen,
Afgelopen vrijdag ben was ik 2 weken gevaccineerd. Ik heb sinds ongeveer 1 week last van druk/beklemmend gevoel de borst. Het is niet heel de tijd aanwezig ook inspanning of ontspanning maakt niet echt uit.
Kan dit nog een vaccine bijwerking zijn en hoe gevaarlijk is het?
De klachten zijn dus ontstaan zo 10 dagen na 2e Pfizer prik. Van de prikken zelf had ik verder niet veel meer last dan hoofdpijn (prik 1) erg vermoeid ( prik 1,2).

Nouja het hartzakjes verhaal maakt dat ik misschien wat extra alert ben. Dus weet ook niet hoe objectief ik ben. Maar ik heb het nu een aantal dagen op onregelmatige tijden en denk niet dat ik aan het hypochonderen ben.

Ps. Ben nu op vakantie en kan dus ook niet direct mijn huisarts raadplegen, of ik moet hier naar een Fransman gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Joel22 op 11-08-2021 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 21:28
Als je last hebt van een beklemmend gevoel moet je gewoon minimaal de huisarts bellen maar 112 bellen als je je zorgen maakt over je hart mag ook, de centralist bepaald dan wel wat nodig is.
Verder is het goed om te onthouden dat als je vandaag 3 miljoen mensen een glaasje water geeft er de volgende dag geheid een aantal dood zijn, hartklachten hebben enzovoort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 17:04
27 juni heb ik mijn 1e vaccinatie (Pfizer) gehad. De 2-3 daaropvolgende dagen had ik lichte spierpijn en voelde ik mij niet helemaal top. Niets om mij zorgen om te maken.

Donderdag 15 juli ontstond er spontaan een lichte pijn in mijn rechter pols. Opnieuw maakte ik mij daar geen zorgen om. Wellicht had ik mij ergens die dag gestoten.

Vrijdagavond 16 juli ontstond er een behoorlijke pijn in zo’n beetje al mijn gewrichten. Van m’n vingertoppen tot mijn tenen. Mijn rug bleef nagenoeg ongedeerd.
Het hele weekend hebben de klachten 24/7 aangehouden met zo’n beetje de zelfde hoeveelheid pijn.

Na het weekend op maandagochtend heb ik contact opgenomen met mijn huisarts vanwege mijn klachten, waar ik dinsdagochtend 20 juli terecht kon. Bij een consult met mijn huisarts werd mij verteld dat een de oorzaak van een spontane pijn in zo’n beetje al mijn gewrichten een onderliggende oorzaak moest hebben waardoor ik direct bloed moest prikken.
Donderdag middag 22 juli kreeg ik mijn bloeduitslag. Mijn vitamine B11 zou te laag zijn en ik had een licht verhoogde ontstekingswaarde (dit is mij pas op een later moment gemeld). Vanaf vrijdag 23 juli ben ik 2x per week Vitamine B11 (foliumzuur) gaan slikken zoals mij is voorgeschreven.

Het aansluitende weekend is mijn gewrichtspijn steeds heviger geworden. Zeker ‘s-nachts en ‘s-morgens ging lopen bijna niet. Mijn nachtrust lijdt er ook onder.

Na het weekend heb ik maandag 26 juli gebeld met de huisartsassistente voor een nieuwe afspraak met mijn huisarts. Tijdens dat telefoongesprek ben ik een beetje afgewimpeld met het verhaal dat ik pas net begonnen wat met mijn Vitamine B11 kuur en ik dat de tijd moest geven.
Oké, we kijken nog een paar dagen aan.
De volgende morgen toch maar weer gebeld voor een consult met mijn huisarts, waarna ik dezelfde morgen nog terecht kon.
Omdat mijn klachten steeds heviger werden ben ik met de nodige spoed doorverwezen naar de Reumatologie in het ziekenhuis. Daar kon ik donderdag 29 juli terecht. Tot die tijd moest ik het doen met 2x 75mg Diclofenac per dag.

Donderdag 29 juli
Op consult bij de reumatoloog.
Na een hele hoop vragen te hebben beantwoord en mijn gewrichten vanaf de buitenkant zijn geïnspecteerd moest ik bloedprikken en terugkomen op een vervolgafspraak op 9 augustus.
Mijn medicatie Diclofenac is van 2x 75mg naar 3x 50mg gebracht om beter de dag door te komen.

De dagen erna bleek de medicatie wisselend haar te helpen. De ene dag ging redelijk en de andere dag verschrikkelijk. Ik had 24/7 pijn aan mijn gewrichten in zo’n beetje m’n hele lichaam. Op 2 augustus heb ik mijn 2e vaccinatie ontvangen.

9 augustus ben ik terug bij de reumatoloog geweest. Uit het bloedonderzoek kwam niets. De licht verhoogde ontstekingswaarde die ik eerder had was ook al iets gezakt. Echter waren mijn klachten heftiger dan tevoren.
Omdat de medicatie wisselend werkte heb ik een andere medicatie gekregen. 1x 90mg Etoricoxib per dag.

Nu is het 11 augustus midden in de nacht en lig ik wakker van de pijn. M’n dekbed is nat van het zweten en ik heb het idee dat de nieuwe medicatie helemaal niet aanslaat.
Slapen gaat slecht, lopen gaat slecht en alles blijft zeer doen.

Ineens schiet mij iets te binnen. ‘Zouden mijn klachten te maken kunnen hebben met mijn vaccinatie?’ Iets waar de arts het helemaal niet over gehad heeft.
Wetende dat er meerdere topics met onderwerpen over het coronavirus op GoT zijn ben ik hier eens gaan lezen en tot mijn verbazing… ik ben niet de enige met gewrichtsklachten!
Ik heb direct melding gemaakt bij het Lareb en nu typ ik in een vogelvlucht mijn verhaal hier om met jullie te delen.

Kortom, als blijkt dat mijn klachten daadwerkelijk door het vaccin zijn ontstaan, dan heb ik enorm spijt dat ik die genomen heb.
Of de oorzaak van de klachten überhaupt achterhaald worden is nog maar de vraag.

Mijn grote vraag nu is, kom ik nog van mijn klachten af?
De tijd en ik vrees nog meerdere doktersbezoeken zullen het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vergeet niet dat reuma echt een enorm veel voorkomende aandoening is. Volgens het reumafonds zijn er elke dag ongeveer 700 nieuwe gevallen. Dan is het niet raar dat je het ook kunt opmerken in de tijd rond een vaccinatie. https://reumanederland.nl...heid%20door%20hun%20reuma.

Wat na elkaar gebeurt hoeft niet als gevolg van elkaar te gebeuren :) Blijft enorm rot, reuma.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Gisterochtend prik 2 gehad (Pfizer) en dat was weer raak. Gedurende de dag ging het slechter. Voelde me duizelig, moe en futloos. Begin van de avond koorts van 38.2 graden. Ben dus maar op bed gaan liggen. Merkte toen ook dat m'n arm echt weer pijn begon te doen. Nou, vannacht was dus vrij klote, veel rare koortsdromen gehad zonder mezelf zo ver te kunnen krijgen om een paracetamol te nemen. Nu eindelijk wel weer een beetje bij zinnen, maar nog steeds koorts mst 38.5 graden.

Eerste prik is ongeveer hetzelfde verlopen, alleen kreeg toen pas de ochtend na de prik koorts die toen een dag heeft aangehouden. Naderhand nergens meer last van.

Afijn, dagje op bed liggen en werk sfbellen dan maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 16:49

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Gister ochtend ook de tweede moderna gehad. Na de eerste prik totaal geen klachten. Ja een beetje spierpijn op de prik plek. Van de prikken zelf voelde ik niets. Gister overdag geen last. ‘S avonds merkte ik dat ik wat zweterige handen kreeg maar in eerste instantie voelde ik mij nog prima. Tegen 22.30 uur of zo begon ik mij wat minder te voelen. Gewoon wat vermoeid, en lichte spierpijn al etc. Tegen 0.30 uur begon ik het wisselend erg koud en warm te krijgen en ik geloof ook dat ik koorts heb want ik voelde mijn lichaam wat ‘gloeien’. Nacht geslapen en werd vanmorgen al vroeg wakker. Nog steeds koorts klachten. Spierpijn en lichte gewrichtspijn zoals je dat kent bij een griepje. Heb het nu ook steeds erg warm. Schijnt er bij te horen en een teken dat het vaccin werkt. Naja maar ff doorheen bikkelen. Ik ben geen klager maar het is niet echt prettig lol.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:47
Southern Sun schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:48:
Nu ruim een week na de tweede Pfizer prik valt me op dat ik 's avonds oorsuizen ervaar. Heb dit wel eens eerder gehad, maar heel af en toe en dan maar heel kort waar het nu zo best lang aan houd en dagelijks. Had dit in elk geval niet na de eerste prik. Weet ook niet zeker of het daardoor komt, maar lees vandaag ook dat er meer mensen zijn. Hoop wel dat dit gauw weer verdwijnt.

*Edit: toen ik vannacht om 01.00u een keer wakker werd was het er nog steeds. Pas in de ochtend leek het weer weg dus het komt en het gaat. Nu in de avond is het weer terug/merkbaar.
Zelfde klacht als ik na de tweede vaccinatie pfizer. Ik ben inmiddels al 2,5 week verder en nog steeds last hiervan. Eerst was het bij mij ook overdag maar dit is gelukkig niet meer. Ik heb volgende week een afspraak bij de KNO-arts.

Het is bij mij wel 2 nachten weggeweest maar weer teruggekomen helaas.

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:11
Milo85 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:03:
[...]

Zelfde klacht als ik na de tweede vaccinatie pfizer. Ik ben inmiddels al 2,5 week verder en nog steeds last hiervan. Eerst was het bij mij ook overdag maar dit is gelukkig niet meer. Ik heb volgende week een afspraak bij de KNO-arts.

Het is bij mij wel 2 nachten weggeweest maar weer teruggekomen helaas.
Vervelend, benieuwd wat de KNO-arts zegt. Bij mij neemt het iets toe, afgelopen dagen alleen 's avonds en in de nacht last van. Nu merk ik het ook overdag. Voel me vandaag ook weer een beetje vaag dus ik kijk het nog een poosje aan en hoop dat het de komende week weer minder wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 11:23

Empathy

Extreme Audio

Om de stroom bijwerkingen even te breken: bij beide Pfizerprikken 0 last gehad. Beide keren ook gewoon dezelfde avond wezen sporten, geen centje pijn. Ok, 2 dagen iets gevoelig op de prikplek, that's it.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Mijn vriendin had ook geen last (Pfizer). Ik voel me nog steeds ruk 2 dagen na de prik. Koorts is weg, maar voel me vrij lamlendig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• codex

codex

Deze week 3 keer bloed geprikt vanwege mijn verhoogde leverwaarden, maandag en woensdag was verhoogd en net weer geprikt om te kijken of nu dalend is. Voel mij vandaag eigenlijk weer vrijwel normaal, de afgelopen dagen was de koorts wel weg maar was ik constant misselijk en moe en lijkbleek.
Nu is de vraag dus wat het veroorzaakt heeft, ik krijg maandag een echo. Ik durf er bijna vergif op in te nemen dat het een reactie is op de vaccinatie, ik ben totaal niet bekend met verhoogde leverwaarden en dit is natuurlijk wel heel toevallig. Tijdens mijn koorts heb ik wel ibuprofen en Paracetamol geslikt, maar heb de maximale dagelijkse hoeveelheid nooit overschreden.

We gaan het dus zien, prettig is anders uiteraard, maar gezien er progressie zit in hoe ik mij voel ben ik positief.

Edit:
Net gebeld, leverwaarden lopen omlaag. MLD arts geeft aan dat ze sterk verwacht dat het door de vaccinatie komt gezien ze de afgelopen tijd al 3 andere patiënten heeft gehad met identieke waardes na vaccinatie. Maandag nog wel de echo om uiteraard uit te sluiten dat er iets anders aan de hand is.

[ Voor 16% gewijzigd door codex op 13-08-2021 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 10:44
Na de eerste Moderna-vaccinatie had ik een paar klachten: lichtelijk grieperig, wat misselijk, enz. Niet zo bijzonder, dus. Maar nu heb ik afgelopen woensdag mijn tweede Moderna-vaccinatie gehad en ik heb er nu wél ontzettend veel last van. Woensdagavond t/m donderdagavond behoorlijke griep met verhoging, verhoogde hartslag (110), hartkloppingen, benauwdheid, kortademigheid, pijn op de borst, zweten, extreme vermoeidheid, korter slapen of wel net aan lang genoeg maar minder diep slapen, moeilijker lopen, etc. Omdat ik meteen al zoveel meer klachten had dan de gebruikelijke, ben ik donderdag gelijk maar even naar de huisarts gegaan. Hij stelde vast dat het inderdaad door de vaccinatie kwam en dat ik het 2-3 dagen moest aanzien en dat het dan weer beter zou gaan, maar we zitten nu op dag 4 en ik voel me nog nauwelijks beter. Hooguit iets minder een griepgevoel, maar de rest van eerder genoemde klachten zijn er niet minder op geworden.

Met een griepgevoel en zo had ik wel rekening gehouden, maar met alle andere klachten erbij waarbij er ook op dag 4 zo goed als geen verbetering is, heb ik haast spijt van de vaccinatie (of in ieder geval die van Moderna dan). (met de nadruk op “haast” - ook door deze ervaring word ik geen anti-vaxxer ;))

[ Voor 10% gewijzigd door TheVivaldi op 15-08-2021 18:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14-09 09:23

Amphiebietje

In de blubber

LZ86 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 19:12:

Edit: overigens zitten er in die reacties ook mensen die door de vaccinatie miraculeus genezen zijn van chronische pijn die ze al maanden hadden _O-
Dat zou wel eens Long Covid kunnen zijn, want sommige mensen met Long Covid hun klachten verdwijnen ook echt na vaccinatie, waarschijnlijk omdat hun immuunsysteem plots wel weet hoe te reageren. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• codex

codex

TheVivaldi schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 18:11:
Na de eerste Moderna-vaccinatie had ik een paar klachten: lichtelijk grieperig, wat misselijk, enz. Niet zo bijzonder, dus. Maar nu heb ik afgelopen woensdag mijn tweede Moderna-vaccinatie gehad en ik heb er nu wél ontzettend veel last van. Woensdagavond t/m donderdagavond behoorlijke griep met verhoging, verhoogde hartslag (110), hartkloppingen, benauwdheid, kortademigheid, pijn op de borst, zweten, extreme vermoeidheid, korter slapen of wel net aan lang genoeg maar minder diep slapen, moeilijker lopen, etc. Omdat ik meteen al zoveel meer klachten had dan de gebruikelijke, ben ik donderdag gelijk maar even naar de huisarts gegaan. Hij stelde vast dat het inderdaad door de vaccinatie kwam en dat ik het 2-3 dagen moest aanzien en dat het dan weer beter zou gaan, maar we zitten nu op dag 4 en ik voel me nog nauwelijks beter. Hooguit iets minder een griepgevoel, maar de rest van eerder genoemde klachten zijn er niet minder op geworden.

Met een griepgevoel en zo had ik wel rekening gehouden, maar met alle andere klachten erbij waarbij er ook op dag 4 zo goed als geen verbetering is, heb ik haast spijt van de vaccinatie (of in ieder geval die van Mkoderna dan). (met de nadruk op “haast” - ook door deze ervaring word ik geen anti-vaxxer ;))
Heftig ik hoop dat je snel opknapt! Ik ga morgen voor echo en nog een keer bloedprikken, maar de kans dat ik dit opgelopen heb door de vaccinatie is groot. Bij mij is ook door mijn hoofd gegaan of het nu geen domme keuze is geweest, maar ik relativeer dat met het idee dat mijn immuunsysteem waarschijnlijk ook op hol was geslagen met een covid besmetting.

Als ik naar mijn klachten kijk en daar luchtwegklachten bij op tel had het mij niet verbaast als ik dan in het ziekenhuis was beland. Ik geloof niet dat ik gereageerd heb op de additieven, want bij beide prikken zat er 4 dagen tussen het moment van prikken en de start van klachten. Het zal dus een reactie zijn op het spike eiwit.

Kortom, ik sta nog steeds achter de keuze van de tweede prik, daar gelaten dat ik wel hoop dat ik nu verder op knap. Een derde prik is voor mij wel uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Hebben meer mensen last om in hun omgeving een vaccinatie te halen? Hier in het midden van het land gaat alles dicht... Moet 45 minuten rijden enkele reis om een vaccinatie te halen. Dit zorg wel voor een drempel om er 1 te halen. Niet echt handig van de overheid om dit nu al af te bouwen. Ik heb dan nog een auto. Met openbaar vervoer ben je nog langer onderweg.

Is trouwens niet voor mij maar voor een ander gezinslid.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
worldfastest schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:38:
Hebben meer mensen last om in hun omgeving een vaccinatie te halen? Hier in het midden van het land gaat alles dicht... Moet 45 minuten rijden enkele reis om een vaccinatie te halen.
Is dat op de prikken-zonder-afspraak kaart? Hier in de buurt zijn best veel locaties beschikbaar, maar even verder op zie ik wel wat gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
user109731 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:01:
[...]

Is dat op de prikken-zonder-afspraak kaart? Hier in de buurt zijn best veel locaties beschikbaar, maar even verder op zie ik wel wat gaten.
user109731 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:01:
[...]

Edit blijkbaar dus wel ook te kunnen voor minderjarigen. handig gecommuniceerd

[ Voor 5% gewijzigd door worldfastest op 17-08-2021 16:28 ]

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• codex

codex

Vandaag uitslagen van de bloedonderzoeken en echo, officieel veroorzaakt door vaccinatie. Leverontsteking die ze bij mij en 3 andere patiënten hebben gezien en verder alleen bij covid patienten. Alat waarde is bij mij normaal rond de 25, was nu 1200. Opvallend was ook dat al mijn leverwaarden ver waren verhoogd, terwijl bij aandoeningen aan bijvoorbeeld de galwegen of te veel antibiotica alleen bepaalde leverwaardes verhoogd zijn. Inmiddels zijn alle waardes gelukkig gehalveerd, ze verwacht wel dat ik met 2 a 3 weken weer op normale waardes zit.

Overigens op basis van mijn klachten vermoed ze dat ik dit al heb gehad bij de eerste vaccinatie, maar in mindere mate.

Zij heeft wel de veronderstelling, maar dat wil ik laten testen, dat ik heel veel antistoffen heb aangemaakt door deze reactie. Een derde prik wordt stellig afgeraden, tenzij het een ander soort vaccin is dat ik dan in overleg met hen moet nemen.

Kortom, ik ben een lucky bastard. Gelukkig is de verwachting dat ik er niks aan over zal houden, behalve meer anti lichamen en een lager vetpercentage door het niet kunnen eten :) Daar doe ik het voor.

[ Voor 5% gewijzigd door codex op 19-08-2021 12:03 ]

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik heb uiteindelijk een dag of 4 last gehad van mijn tweede Pfizer prik. Ben in de twintig overigens en heb zeer waarschijnlijk het virus gehad in maart waar ik goed ziek van was. Twee dagen last gehad van koorts, daarna 2 dagen pijn en vermoeidheid. Voelde me erna gewoon goed. Nouja, in ieder geval een stevige immuunrespons gehad, lijkt me een goed teken. Was wel 4 dagen echt uit de running, niet gewerkt en eigenlijk de deur niet uit geweest.

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:24

NMH

Moderator General Chat
codex schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:02:
Vandaag uitslagen van de bloedonderzoeken en echo, officieel veroorzaakt door vaccinatie. Leverontsteking die ze bij mij en 3 andere patiënten hebben gezien en verder alleen bij covid patienten. Alat waarde is bij mij normaal rond de 25, was nu 1200. Opvallend was ook dat al mijn leverwaarden ver waren verhoogd, terwijl bij aandoeningen aan bijvoorbeeld de galwegen of te veel antibiotica alleen bepaalde leverwaardes verhoogd zijn. Inmiddels zijn alle waardes gelukkig gehalveerd, ze verwacht wel dat ik met 2 a 3 weken weer op normale waardes zit.

Overigens op basis van mijn klachten vermoed ze dat ik dit al heb gehad bij de eerste vaccinatie, maar in mindere mate.

Zij heeft wel de veronderstelling, maar dat wil ik laten testen, dat ik heel veel antistoffen heb aangemaakt door deze reactie. Een derde prik wordt stellig afgeraden, tenzij het een ander soort vaccin is dat ik dan in overleg met hen moet nemen.

Kortom, ik ben een lucky bastard. Gelukkig is de verwachting dat ik er niks aan over zal houden, behalve meer anti lichamen en een lager vetpercentage door het niet kunnen eten :) Daar doe ik het voor.
Zuur dat je net de "one-in-a-million" bent waar de vaccinatie een serieuze bijwerking heeft, maar fijn dat er in ieder geval geen permanente schade is. :)

Waar ik stiekem wel benieuwd naar ben, aangezien je schrijft dat de artsen zeiden dat ze dit ook bij Covid-patienten hadden gezien: was dit ook gebeurt als je een "natuurlijke" Covid infectie had gehad? Of is daar niets over te zeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex

codex

NMH schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:12:
[...]

Zuur dat je net de "one-in-a-million" bent waar de vaccinatie een serieuze bijwerking heeft, maar fijn dat er in ieder geval geen permanente schade is. :)

Waar ik stiekem wel benieuwd naar ben, aangezien je schrijft dat de artsen zeiden dat ze dit ook bij Covid-patienten hadden gezien: was dit ook gebeurt als je een "natuurlijke" Covid infectie had gehad? Of is daar niets over te zeggen?
Dit beeld qua leverwaardes zien ze inderdaad bij "normale" Covid patiënten die zijn opgenomen. Het lijkt dus een reactie te zijn op het spike eiwit zelf, als ik er een verklaring aan moet geven. In dit specifieke ziekenhuis hebben ze dus 3 andere personen gehad die geen enkel onderliggend lijden of verhoogd risico op leveraandoeningen hadden die een soortgelijke leverontsteking hebben gehad na vaccinatie, allemaal jonge mensen.

De reden dat ik denk dat het een reactie is op het spike eiwit en niet het vaccin is dat er bij zowel de eerste als de tweede prik 4 dagen zat tussen de prik en het moment dat ik klachten begon te ontwikkelen. Als ik een theorie moet bedenken is dat het mRNA in mijn lichaam te lang spike eiwit heeft aangemaakt heeft waardoor mijn immuunsysteem in overdrive is geraakt. Ik had ook 6 dagen lang koorts tussen de 38,5 en 39,5, de 4e nacht heb ik zelfs de huisartsenpost gebeld omdat ik echt het gevoel had dat ik ging instorten.

Ze gaf daarnaast wel aan dat het op zich fijn is dat het zich zo openbaart na de tweede prik, omdat ze ook al mensen een tweede prik hebben moeten afraden(vanwege uiteenlopende reacties). Dan is het een keuze tussen twee kwaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:03

HollovVpo1nt

I like gadgets

Kleine rant: ik heb mijn vaccinatieafspraak proberen te vervroegen. Hij stond op de 28e en ik heb geprobeerd deze naar gisteren (19e) te verzetten. Bij het vervroegen de vaccinatie afspraken lijn gebeld, uitgelegd waarom ik het wil vervroegen, maar ook de vraag gesteld dat het mij onduidelijk is of het wel kan. Rijksoverheid zegt namelijk dat de interval tussen 2x Pfizer minimaal 28 dagen moet zijn, waar ik gisteren nog niet aan zat. De dame aan de telefoon zei dat de minimale interval 21 dagen is. Ik vroeg daarop 'Weet u het zeker? Op rijksoverheid staat dat de 21 dagen voor jongeren t/m 17 jaar geldt'. Ja, ze wist het zeker. Daarna nog een keer teruggebeld voor de zekerheid, en nog een keer die bevestiging gehad.

Dus gisteren naar de vaccinatiestraat gegaan en ja hoor: linea recta naar huis gestuurd omdat het minimale termijn 28 dagen zou zijn tussen 2x Pfizer. And now we wait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:57:
Kleine rant: ik heb mijn vaccinatieafspraak proberen te vervroegen. Hij stond op de 28e en ik heb geprobeerd deze naar gisteren (19e) te verzetten. Bij het vervroegen de vaccinatie afspraken lijn gebeld, uitgelegd waarom ik het wil vervroegen, maar ook de vraag gesteld dat het mij onduidelijk is of het wel kan. Rijksoverheid zegt namelijk dat de interval tussen 2x Pfizer minimaal 28 dagen moet zijn, waar ik gisteren nog niet aan zat. De dame aan de telefoon zei dat de minimale interval 21 dagen is. Ik vroeg daarop 'Weet u het zeker? Op rijksoverheid staat dat de 21 dagen voor jongeren t/m 17 jaar geldt'. Ja, ze wist het zeker. Daarna nog een keer teruggebeld voor de zekerheid, en nog een keer die bevestiging gehad.

Dus gisteren naar de vaccinatiestraat gegaan en ja hoor: linea recta naar huis gestuurd omdat het minimale termijn 28 dagen zou zijn tussen 2x Pfizer. And now we wait.
Ik denk dat de verwarring zit tussen het algemene beleid van het RIVM (28 dagen voor Pfizer) en het aangepaste beleid voor 12-17 jarigen (21 dagen voor Pfizer) en mogelijk de informatie van de fabrikant (21 dagen voor Pfizer).

Aangenomen dat je ouder bent dan 18, zit de fout bij de afsprakenlijn, anders bij jouw GGD-priklocatie. In beide gevallen natuurlijk bijzonder irritant.

[ Voor 10% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 20-08-2021 16:20 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:47

Shiro

Serenity

Ik denk dat ik het niet maar ff vraag of iemand dit herkent als een vreemde bijwerking in mindere of vergelijkbare mate.

Ik heb 2 juli mijn 2e prik Moderna gehad, naast rillig, spierpijn en grieperig gevoel voor 2 dagen verder geen last van gehad. Tot op 3-4 weken geleden. Ik heb echt al bijna vier weken lang allemaal afte wondjes in mijn mond, dan bedoel ik niet 1 of 2, maar ik heb er stuk of 10, variërend van paar grote die echt pijn doen tot een meute kleintjes waar ik weinig van voel.

Daarnaast sinds kleine 3 weken ook dat ik ineens last heb van mijn rug, midden/boven. Ik wordt helemaal stijf daar wakker van met pijn dat pas weggaat nadat ik 30min iets meer beweging heb gehad. Mijn nachtrust lijdt er zelfs onder, want ik wordt midden in de nacht stijf wakker.

Gekke is dus, deze klachten heb ik ineens na meer dan een maand na mijn 2e prik.

Dit soort klachten heb ik echt normaal gesproken nooit, mijn onderrug heb ik wel eens wat zeurende gevoel in, maar midden, helemaal stijf en van de pijn van wakker worden ken ik niet. Zelfde met al die afte wondjes, sporadisch heb ik er wel eens 1 ofzo, maar zoveel als nu, ik word er gek van.

Uiteraard zeg ik niet dat het door de vaccinatie komt ofzo, maar wou toch ff checken of iemand anders hier ook ineens wat meer of vaker afte heeft na vaccinatie of ineens rare pijntjes heeft op gekke plekken.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Ik kreeg vandaag een vragenlijst van Lareb na aanleiding van mijn melding. Ook mijn labuitslagen werden opgevraagd, wat ik wel erg netjes vind. Deze zijn via de online portal van het ziekenhuis in te zien, ik kon ook de uitslagen zien van de huisarts ter vergelijking.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik vind het wel goed dat Lareb dit documenteert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
Joel22 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 00:21:
Beste mensen,
Afgelopen vrijdag ben was ik 2 weken gevaccineerd. Ik heb sinds ongeveer 1 week last van druk/beklemmend gevoel de borst. Het is niet heel de tijd aanwezig ook inspanning of ontspanning maakt niet echt uit.
Kan dit nog een vaccine bijwerking zijn en hoe gevaarlijk is het?
De klachten zijn dus ontstaan zo 10 dagen na 2e Pfizer prik. Van de prikken zelf had ik verder niet veel meer last dan hoofdpijn (prik 1) erg vermoeid ( prik 1,2).

Nouja het hartzakjes verhaal maakt dat ik misschien wat extra alert ben. Dus weet ook niet hoe objectief ik ben. Maar ik heb het nu een aantal dagen op onregelmatige tijden en denk niet dat ik aan het hypochonderen ben.

Ps. Ben nu op vakantie en kan dus ook niet direct mijn huisarts raadplegen, of ik moet hier naar een Fransman gaan.
Uit eerste hand kan ik je vertellen (ik ben 1 van de gelukkigen geweest met een ontsteking aan het hartzakje), dat je dat wel merkt.
Ik heb dagen lang "steken" in en rondom het hart gehad, dat bouwde langzaam op vanaf het moment van vaccinatie (dinsdag) waarna op vrijdag de steken begonnen.
Deze hielden aan t/m woensdag waarna het langzaam weer afnam.

Ik heb nog "geluk" gehad, de dokter meldde dat als het die woensdag niet was afgenomen in een traject van hartfilmpjes en medicatie e.d. in had moeten gaan.

In andere woorden uit mijn ervaring, als je een ontsteking hebt uitte zich dat bij mij in "steken" (net alsof er een naald diep in je gestoken wordt).

Ik heb er nog steeds, deels, last van af en toe lichte "steken", maar dat zou, volgens de dokter over de komende maanden a 2/3 jaren langzaam moeten afnemen.
codex schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:02:
Een derde prik wordt stellig afgeraden, tenzij het een ander soort vaccin is dat ik dan in overleg met hen moet nemen.
Bij mij wordt ook ernstig ontraden om een derde prik te halen.

[ Voor 8% gewijzigd door Ikke_Niels op 25-08-2021 14:43 ]

User Error -- Please Replace User

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:50
@Ikke_Niels die steken waren die zo heftig dat je ook naar de grond ging? Ik vraag het omdat ik deze steken herken van mijn eerste (ongeteste) Corona besmetting in maart 2020, ik heb daar maanden last van gehad. Ook een branderig gevoel in de borststreek (en de bekende benauwdheid). Gelukkig heeft die ellende zich niet herhaald met mijn tweede besmetting in April 2021 en na mijn vaccinatie.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Lethalis
  • Niet online
Kan het nog verstandig zijn om een prik te halen aan het begin van de week? Bijvoorbeeld op een maandag, in plaats van in het weekend of op een vrijdag?

Ik denk dan met name aan de bereikbaarheid van de huisarts etc. Stel dat er toch iets is. Of dat mijn hypochondrie door het dak gaat na het halen van zo'n prik (waarom lees ik dit topic over steken in het hart... die heb ik straks geheid, of er nou iets is of niet |:( dat soort steken heb ik weleens vaker gehad bij een paniekaanval, wel scary herkenbaar hoe jullie het omschrijven... kan ik straks sowieso naar mijn hart laten kijken).

Zie ook wel op tegen mijn eigen mentale reactie er op. Ik ben weleens in paniek geraakt na het nemen van een maagzuurremmer, gewoon even voor jullie idee (toen had ik de bijsluiter misschien beter ook niet kunnen lezen). Ben zo bang dat ik straks 2 a 3 weken na de prik compleet nutteloos ben en helemaal strak van de zenuwen op bed lig ofzo.

En dan pas na 3 weken ergens denk van "nu zal het wel okee zijn". En dan kan ik voor de volgende waar de meeste mensen juist meer bijwerkingen van krijgen 8)7

Het is dat ik niet veel vertrouwen in de prik van Janssen heb. Het "1 prik en dan klaar" is voor iemand met mijn psychische shit wel handig.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:05
Lethalis schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:07:
Kan het nog verstandig zijn om een prik te halen aan het begin van de week? Bijvoorbeeld op een maandag, in plaats van in het weekend of op een vrijdag?

Ik denk dan met name aan de bereikbaarheid van de huisarts etc. Stel dat er toch iets is. Of dat mijn hypochondrie door het dak gaat na het halen van zo'n prik (waarom lees ik dit topic over steken in het hart... die heb ik straks geheid, of er nou iets is of niet |:( dat soort steken heb ik weleens vaker gehad bij een paniekaanval, wel scary herkenbaar hoe jullie het omschrijven... kan ik straks sowieso naar mijn hart laten kijken).

Zie ook wel op tegen mijn eigen mentale reactie er op. Ik ben weleens in paniek geraakt na het nemen van een maagzuurremmer, gewoon even voor jullie idee (toen had ik de bijsluiter misschien beter ook niet kunnen lezen). Ben zo bang dat ik straks 2 a 3 weken na de prik compleet nutteloos ben en helemaal strak van de zenuwen op bed lig ofzo.

En dan pas na 3 weken ergens denk van "nu zal het wel okee zijn". En dan kan ik voor de volgende waar de meeste mensen juist meer bijwerkingen van krijgen 8)7

Het is dat ik niet veel vertrouwen in de prik van Janssen heb. Het "1 prik en dan klaar" is voor iemand met mijn psychische shit wel handig.
Ik zou minder actief zijn op internet. Gewoon eventuele angsten bespreken met huisarts, daar zijn ze voor!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik zou eens kijken of je hulp kan krijgen bij het omgaan met deze psychische last, zodat je in elk geval op een iets behapbaarder niveau van nervositeit m.b.t. medicijnen en vaccins kan komen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cue_

Ben je ook bang voor flauwvallen net na de prik? Zo ja geef het daar aan, kan je evt liggen daar in die minuten dat je moet wachten voordat je naar huis mag.

Denk vooral dat je enorm dit topic links moet laten liggen, want dit zal je hypochondrie enkel enorm versterken, terwijl dat niet hoeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
giantgiantus schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:13:
[...]
Ik zou minder actief zijn op internet. Gewoon eventuele angsten bespreken met huisarts, daar zijn ze voor!
De verstandhouding tussen mij en mijn huisarts is niet geweldig (begin vorig jaar had ik een discussie met hem over wat er China gebeurde en dat het ook hier naartoe zou komen en ik mij daar een hoop zorgen over maakte, en hij vond het allemaal onzin _O- ).

Ik zit sinds ik een burnout heb gehad, wel in een GGZ traject waarbij ik 1 keer in de 2 maanden een gesprekje heb (vinger aan de pols). En ik heb een telefoonnummer dat ik kan bellen van mijn behandelaar op het moment dat het misgaat.

Dus dat ga ik dan ook doen. Maar toch.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Update mbt de stollingsperikelen na de vaccins:

Wel kwalijk als het door de toediening komt, en dus te voorkomen was geweest.

[ Voor 39% gewijzigd door MikeyMan op 26-08-2021 11:27 ]

• Lethalis
  • Niet online
Herko_ter_Horst schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:20:
[...]
Ik zou eens kijken of je hulp kan krijgen bij het omgaan met deze psychische last, zodat je in elk geval op een iets behapbaarder niveau van nervositeit m.b.t. medicijnen en vaccins kan komen.
Ik ben al jaren in behandeling geweest... probleem is dat ik een vorm van autisme heb + somatoforme stoornis en er daardoor eigenlijk weinig tot niets aan te doen is. Behalve mij erbij neerleggen en het ondergaan.

Maar goed, ik twijfel nu dus over het moment van vaccinatie. Of het uitmaakt op welk moment ik ga. Ik neig nu naar een maandag, zodat ik de dagen erna iig mensen kan bereiken als dat nodig is. Aan de andere kant heb ik in het weekend meer tijd, maar ja... zal je net zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:16
Ik heb zelf de vaccinatie ook nog niet gehad en ik denk dat ik hem voorlopig nog even laat liggen. Ik ben jong, gezond en "nooit" ziek. ik kan mij niet herinneren wanneer ik voor het laatst bijvoorbeeld een griepje heb gehad, dat is zeker 10 jaar geleden.

Begin 2020 ben ik in contact geweest met iemand die uiteindelijk, na erg ziek te zijn geworden, getest is (dat gebeurde toen nog zelden). Deze persoon behoorde tot de eerste groep "officiële" besmette mensen. Na ongeveer 5-7 dagen kreeg ik zelf wat last van lichte hoofdpijn, een hoestje en het idee dat ik wat koorts had. Dit kon ook bijna niet anders omdat we lange tijd dicht bij elkaar zijn geweest toen de klachten er al waren, dus ik ga er van uit dat ik ook corona heb gehad. Na een telefoontje van de GGD was het advies: afwachten en binnen blijven. Uit voorzorg uiteraard in quarantaine gegaan maar ik kreeg geen test omdat ik niet ernstig ziek was. Mocht het hele corona niet spelen dan zou ik gewoon aan het werk zijn gegaan, daar voelde ik mij goed genoeg voor.

Wat mij nu nog niet over de streep haalt om de vaccinatie te halen is het volgende.
- Er zijn toch best veel klachten kort na de vaccinatie of na een wat langere tijd. Veel collega's rond mijn leeftijd hebben achteraf toch wel een beetje spijt van de (vooral 2e) prik. Ze zijn er echt goed ziek van geweest.
- Ik ben zelf hartstikke gezond. Nu zijn er uiteraard gevallen dat ook deze mensen ziek kunnen worden maar dat is erg zeldzaam. Bovendien heb ik zeer waarschijnlijk al corona gehad en dat viel me heel erg mee.
- Het is allemaal nog een voorlopige goedkeuring, ik kijk de kat nog wel even uit de boom. De uitbraken onder gevaccineerde mensen is toch wel vreemd. Ik ga me ook zeker niet elk jaar laten vaccineren zoals de griepprik bij de zwakkere mensen.
- Mogelijk heb ik nog antistoffen van mijn besmetting in begin 2020. Misschien heb ik nu al genoeg bescherming om geen covid op te lopen. binnenkort eens laten onderzoeken.

Ik denk dat het voor mij meer nadelige dan positieve gevolgen heeft.

Binnenkort een vliegreis dus vooraf dan maar netjes testen en bij terugkomst nog even een zelftest.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 19:48

Slapstick

Me, myself or I

Lethalis schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:42:
[...]

Ik ben al jaren in behandeling geweest... probleem is dat ik een vorm van autisme heb + somatoforme stoornis en er daardoor eigenlijk weinig tot niets aan te doen is. Behalve mij erbij neerleggen en het ondergaan.

Maar goed, ik twijfel nu dus over het moment van vaccinatie. Of het uitmaakt op welk moment ik ga. Ik neig nu naar een maandag, zodat ik de dagen erna iig mensen kan bereiken als dat nodig is. Aan de andere kant heb ik in het weekend meer tijd, maar ja... zal je net zien.
Zie het als een kleine medische ingreep. Daar maak je de tijd voor. Dus ik zou vooral kiezen voor het moment dat jij denkt dat zelf het slimste is dus het begin van de wee. Informeer ook alvast de mensen die je naderhand zou willen bereiken dat je maandag een prik gaat halen. Maak het jezelf makkelijk.

:TweakBlog:

• Lethalis
  • Niet online
Cue_ schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:21:
[...]
Ben je ook bang voor flauwvallen net na de prik? Zo ja geef het daar aan, kan je evt liggen daar in die minuten dat je moet wachten voordat je naar huis mag.
Ik val niet zo snel flauw, waarschijnlijk omdat ik doorgaans te strak sta van de zenuwen, helemaal klaar om van een beer weg te rennen of een gevecht in te gaan _O-

Het blijven zitten lijkt me overigens wel verdomd lastig. Die 15 minuten gaan erg lang duren.

• Lethalis
  • Niet online
Headshot_NL schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:46:
- Het is allemaal nog een voorlopige goedkeuring, ik kijk de kat nog wel even uit de boom. De uitbraken onder gevaccineerde mensen is toch wel vreemd. Ik ga me ook zeker niet elk jaar laten vaccineren zoals de griepprik bij de zwakkere mensen.
- Mogelijk heb ik nog antistoffen van mijn besmetting in beging 2020. Misschien heb ik nu al genoeg bescherming om geen covid op te lopen. binnenkort eens laten onderzoeken.
In de VS heeft Pfizer een volledige FDA goedkeuring sinds begin deze week.

Heb je een antistoffen test gedaan? Ik heb er 2 gedaan, helaas negatief. Mijn vrouw heeft corona gehad, in mijn gezicht gehoest en alles, nothing happened. Maar ja, ik heb dus ook geen antistoffen. Zij wel.

Heel vatbaar ben ik er waarschijnlijk niet voor, maar omdat ik geen antistoffen heb denk ik toch serieus na over die prik. Want ik heb geen enkele garantie over hoe het de volgende keer gaat. Laatste antistoffen test is wel alweer een tijdje geleden, dus ik zou er nog eentje kunnen doen voor de zekerheid. Maar ik verwacht daar eerlijk gezegd inmiddels niet veel meer van.

[ Voor 8% gewijzigd door Lethalis op 26-08-2021 12:02 ]

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:16
Lethalis schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:58:
[...]

In de VS heeft Pfizer een volledige FDA goedkeuring sinds begin deze week.

Heb je een antistoffen test gedaan? Ik heb er 2 gedaan, helaas negatief. Mijn vrouw heeft corona gehad, in mijn gezicht gehoest en alles, nothing happened. Maar ja, ik heb dus ook geen antistoffen. Zij wel.

Heel vatbaar ben ik er waarschijnlijk niet voor, maar omdat ik geen antistoffen heb denk ik toch serieus na over die prik. Want ik heb geen enkele garantie over hoe het de volgende keer gaat.
Nee die heb ik nog niet gedaan maar ik zal daar eens een afspraak voor maken, ben wel nieuwsgierig.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

• Cue_
Lethalis schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:42:
[...]

Ligt eraan wat je de dagen doet,als je moet werken dan zou ik vor het weekend gaan, zodat je alle rust hebt.
Heb je geen last van verplichtingen op doordeweekse dagen, kan je het idd dan gewoon doen
Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste