pingkiller schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:00:
Net mijn tweede prik gekregen. Wonderlijk genoeg voelde ik deze prik nauwelijks, de vorige deed echt zeer.
Wat kan de prikker verkeerd doen waardoor het echt zeer doet? En heeft de manier van prikken nog impact op de effectiviteit van het vaccin?
Mijn laatste prikmevrouw zei dat ze het onderling "darten" noemen, de manier waarop ze dit soort prikjes zetten.
Ook darten moet je een beetje handigheid in krijgen.
Pijnlijk kan bijvoorbeeld zijn doordat iemand de vloeistof iets te vlot injecteert, rustig inspuiten geeft vaak minder klachten maar inmiddels zijn er al zoveel prikjes gezet dat ik verwacht dat ze allemaal wel lekker de slag te pakken hebben.
Dan kan je nog de pech hebben dat je wat spierspanning hebt op moment van injectie, arm laten hangen, uitademen, wegkijken en niet aan de prik denken ontspant vaak voldoende.
Zodra ie er in zit zit het erin, of je veel of weinig voelt van de prik zelf maakt niet uit al is het laatste natuurlijk wel wat aangenamer.
De eerste keer twijfelde ik zelfs of ik daadwerkelijk geprikt was maar na een uurtje of 6 wist ik dat toch zeker en begon de stijve arm.
Tweede keer van het prikmoment ook niks gevoeld maar ik was beide keren op een grote locatie om 19.30, tegen die tijd ben je iig niet meer de eerste van de dag.
De 2e keer liep het weer tegen sluiten waardoor ze nog een vers flesje vaccin uit de koeling moesten trekken om die laatste paar mensen nog te kunnen voorzien. Dat leverde 5 minuten vertraging/wachten op voordat ze weer verder konden.
Hopelijk kunnen we de volgende keer weer met een leukere reden naar de AFAS Live.